BE1005947A6 - Manufacturing process of clothing. - Google Patents

Manufacturing process of clothing. Download PDF

Info

Publication number
BE1005947A6
BE1005947A6 BE9301377A BE9301377A BE1005947A6 BE 1005947 A6 BE1005947 A6 BE 1005947A6 BE 9301377 A BE9301377 A BE 9301377A BE 9301377 A BE9301377 A BE 9301377A BE 1005947 A6 BE1005947 A6 BE 1005947A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
clothing
fabric
pieces
garment
rail
Prior art date
Application number
BE9301377A
Other languages
French (fr)
Inventor
Cathal Hughes
Harold Hughes
Owen Hughes
Original Assignee
Mayo Workwear Research And Dev
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority to GB9325086A priority Critical patent/GB2284619B/en
Application filed by Mayo Workwear Research And Dev filed Critical Mayo Workwear Research And Dev
Priority to BE9301377A priority patent/BE1005947A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1005947A6 publication Critical patent/BE1005947A6/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A41WEARING APPAREL
    • A41HAPPLIANCES OR METHODS FOR MAKING CLOTHES, e.g. FOR DRESS-MAKING OR FOR TAILORING, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A41H42/00Multi-step production lines for making clothes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Abstract

Une feuille de marquage est préparée poujr démarquer les pièces de patron correspondant à un vêtement. Le tissu est posé face à face sur un lit et la feuille de marquage est posée sur et fixée au tissu. Les pièces sont découpées, assemblées dans des postes d'assemblage 9, puis attachées à des attaches suspendues à une chaîne. Des groupes d'attaches portant les même jeux de vêtement sont suspendus aux rails de transport 10, 11. Chaque rail 10,11 comprend une section de rail principale 15 et une pluralité d'embranchements de poste de travail 16 de chauque côté de la section de rail principale, postes de travail vers lesquels les éléments suspendus sont dirigés par des postes d'aiguillage 19. L'utilisation du tissu, l'efficacité des manipulations et le rendement sont ainsi optimisés.A marking sheet is prepared to mark out the pattern pieces corresponding to a garment. The fabric is placed face to face on a bed and the marking sheet is placed on and fixed to the fabric. The parts are cut, assembled in assembly stations 9, then attached to fasteners suspended from a chain. Groups of fasteners carrying the same sets of clothing are suspended from the transport rails 10, 11. Each rail 10, 11 comprises a main rail section 15 and a plurality of workstation branches 16 on each side of the section. main rail, workstations to which the suspended elements are directed by switch stations 19. The use of fabric, the handling efficiency and the yield are thus optimized.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé de fabrication de vêtements L'invention concerne un procédé de fabrication de vêtements. 



  Il existe différents systèmes pour couper, trier et coudre des pièces de tissus pour former un vêtement. Plusieurs de ces systèmes font appel à différentes manipulations de chaque pièce de vêtement avec des étapes de triage compliquées. De pareils systèmes exigent une main d'oeuvre excessive due à l'importance des manipulations manuelles, et conduisent à une utilisation inefficace de l'espace et à des difficultés au niveau du contrôle de qualité et donc entraînent une limite au nombre de vêtements qui peuvent être traités. 



  La présente invention a pour but de fournir une méthode améliorée pour la fabrication d'une gamme de vêtements. 



  Selon l'invention, on propose un procédé de fabrication d'un vêtement comprenant les étapes suivantes   :   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 - préparation d'une feuille de marquage en marquant des formes de pièces correspondant à un vêtement sur une feuille de marquage ;   - pose d'un   tissu à partir d'un rouleau sur une lit de coupe afin d'obtenir au moins une couche de tissu sur la table ; - calage du tissu en position sur le lit de coupe ; - pose de la feuille de marquage montrant les pièces de patron à couper à partir du tissu, sur la couche supérieure de tissu - fixation de la feuille de marquage au tissu ; - découpe des pièces de patron sur la ou chaque couche de tissu ; - expédition des pièces de patron à un poste de assemblage ;

   - assemblage des pièces de patron correspondantes à un vêtement à un poste d'assemblage pour former un lot de vêtements ; - fixation du lot de vêtement à une attache à un poste d'assemblage ; 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 - mise en suspension de groupes d'attaches sur un élément formant moyen de suspension suspendu à un rail de transport ; - déplacement de l'élément de suspension le long du rail de transport ayant une section de rail principal et une pluralité d'embranchements de poste de travail ; - expédition du moyen de suspension avec l'attache portant les pièces de vêtement y suspendues vers un premier poste de travail déterminé ;   - au   moins une opération sur les pièces de vêtement au premier poste de travail pour former une partie de vêtement ;

   - expédition de l'élément de suspension avec l'attache portant les vêtements partiellement assemblés du premier poste de travail à la section de rail principal ; et - amenée du moyen de suspension à d'autres postes de travail du rail de transport pour compléter le vêtement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Selon un mode de réalisation particulièrement préféré de l'invention, le tissu est étendu à partir d'un rouleau de tissu pour former une pluralité de couches de tissus arrangés face à face. 



  Selon un mode de réalisation il y a au moins deux postes d'assemblage associés à un rail de transport et le procédé comprend l'étape consistant à livrer des pièces de vêtement assemblées d'un poste d'assemblage à un rail de transport associé. Typiquement les rails de transport pour les postes d'assemblage sont reliés entre eux et le procédé comprend l'étape de livraison des pièces de vêtement assemblées ou des vêtement partiellement complétés entre les rails de transport. 



  Selon un mode particulièrement préféré de l'invention, le ou chaque rail de transport comprend une section principale de rail s'étendant longitudinalement et une pluralité d'embranchements de postes de travail de chaque côté du rail de transport principal. 



  Selon un arrangement le procédé comprend l'étape consistant à effectuer quelques opérations sur les pièces de vêtement et de les transférer alors à un rail de transport séparé pour livraison vers un autre poste de travail spécialisé. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Dans un mode de réalisation préféré de l'invention, le vêtement est ou comprend une paire de pantalons et la feuille de marquage est préparée en marquant les parties de jambe avant et arrière, la jambe arrière ayant des extensions formant les enfourches pour attachement à la partie de jambe avant. 



  Selon un mode de réalisation le procédé comprend les étapes de fixation d'un bordereau de travail au jeu de pièces de vêtement à un poste de travail et mise à jour du bordereau de travail au fur et à mesure que les pièces de vêtement passent à travers les postes de travail. 



  L'invention propose aussi des vêtements tels que fabriqués selon le procédé de l'invention. 



  L'invention sera mieux comprise à partir de la description qui suit, donnée à titre d'exemple seulement en se référant aux dessins en annexe dans lesquels : la fig. la est une vue en plan d'une feuille de marquage ; la   fig. lb   est une vue en plan de la feuille de marquage modifiée en utilisant la méthode de l'invention la fig. 2 est une vue en plan du système de rails de transport utilisé dans le procédé selon l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  Selon la méthode de fabrication de vêtement de l'invention, une feuille de marquage est d'abord préparée par marquage sur la feuille des pièces de patron correspondant à un vêtement. Une feuille de marquage pareille qui correspond à un patron pour un vêtement incorporant une paire de pantalons est illustrée aux figs la et lb. On notera que différentes pièces de vêtement incorporant des pièces de devant de jambe 2 et des pièces arrières de jambes sont marquées dans le patron pour la découpe. Dans l'arrangement de la figure la, les pièces de devant pour jambes 2 comprennent une partie d'enfourchure formant les aires 2a et les parties de jambes arrière 3 comprennent des aires 3a également d'enfourchure.

   Selon l'arrangement préféré illustré dans la figure   Ib   les aires d'enfourchure 2a rattachés à l'avant de la jambe sont coupés en retrait et l'aire d'enfourchure de l'arrière de jambe est étendue pour comprendre les extensions 3b. Avec cet arrangement l'utilisation de tissu est optimalisé car il y a un minimum d'espace entre les pièces de marquage du patron. La longueur du tissu utilisé est alors réduite et l'utilisation du tissu est optimalisé. 



  La feuille de marquage est typiquement obtenue en utilisant un système de conception par ordinateur qui commande un traceur de courbes X-Y pour dessiner un modèle souhaité sur la feuille de patron. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Le tissu est alors étendu à partir d'un gros rouleau de tissu sur un lit de découpe. De préférence le tissu est étendu à partir du rouleau pour former une pluralité de couche arrangées face à face en suivant une configuration en zig-zag. La pile de couches de tissu est alors calée en position sur le lit de coupe et la feuille de marquage présentant les pièces de modèle devant être découpées du tissu, est alors placé au dessus de la couche supérieure de tissu. La feuille de marquage est fixée au tissu, par exemple, par des agrafes, afin d'assurer une découpe précise. 



  Les pièces de modèle sont alors découpées dans le tissu en disposant une lame de coupe sur la feuille de marquage et en découpant la pièce selon les marques sur la feuille de marquage. 



  Les pièces de tissu découpées sont alors transportées à un poste d'assemblage où les pièces de modèle correspondant à un seul vêtement particulier sont rapidement disposées. 



  Les pièces correspondantes à un vêtement sont récoltées d'une couche ou d'un pli pour former un jeu pour vêtement qui est directement attaché à une attache au poste d'assemblage. Les pièces correspondantes d'un autre vêtement sont collectées de la couche suivante et suspendues directement à une attache adjacente. Ceci 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 optimalise les opérations d'assemblage et de suspension car les pièces de vêtement sont posées face à face et l'étape connue comme étant la division de moitié est évitée. 



  Chaque attache est typiquement suspendue a une chaîne et des groupes d'attaches portant des jeux de vêtements identiques sont suspendus à un élément de suspension qui à son tour est suspendu à un rail de transport qui est montré en détail dans la fig. 2. Dans ce cas il y a deux postes d'assemblage adjacents 9 et des rails de transport correspondants 10 et 11. Les rails de transport peuvent être interconnectés par une section de rail de raccord (non montrée). 



  Chaque rail de transport 10,11 comprend une section de rail 15   s'étendant   généralement longitudinalement ainsi qu'une pluralité de branchements de poste de travail 16 disposés de part et d'autre de la section de rail principale 15. Des sections d'aiguillage 19 sont prévues à des endroits appropriés le long du rail pour diriger les éléments de suspension suspendus au rail de transport   10, 11   vers un branchement de poste de travail 16. 



  Selon le procédé de l'invention, les éléments de suspension avec l'attache portant les pièces de vêtement suspendues à celui-ci est amené le long de la section de rail principale 15 à un premier poste de travail désigné dans lequel au moins une opération est effectuée sur les pièces de 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 vêtement pour former une partie de vêtement. L'opération peut consister en une couture de jonction, placement d'un ourlet, d'une boutonnière ou d'autres opérations similaires.

   Pour optimaliser l'efficacité, de manière caractéristique, l'opérateur à un poste de travail déterminé est spécialisé en un type particulier d'opérations par exemple la couture de certains types de vêtement et quand cette opération et terminée, l'élément suspendu avec l'attache portant les vêtements partiellement achevés de la première station de travail est retourné du premier poste de travail à la section de rail principal 15 et livré à des postes de travail successifs 16 du rail de transport 9,10 afin d'achever le vêtement. 



  Les aiguillages 19 sont présents pour diriger le vêtement partiellement achevé à un poste de travail approprié. 



  L'arrangement permet à un superviseur d'optimaliser l'efficacité de chaque poste de travail en surveillant le flux de vêtements passant sur le rail de transport et en livrant les jeux de pièces de vêtements aux postes de travails appropriés en appliquant le principe du"juste à   temps"de façon   à ce que les postes de travail soient toujours fournies avec une quantité ajustée de pièces de vêtement à traiter. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 Le système peut être utilisé pour produire simultanément un certain nombre de vêtements différents de différentes couleurs.

   L'efficacité de l'opérateur est optimalisé parce que les opérateurs travaillant pour une tâche particulière deviennent extrêmement habiles pour cette tâche et la qualité et l'efficacité peuvent être facilement et efficacement suivies afin de permettre des actions correctives à un stade précoce. 



  Les bordereaux de travail sont attachés à l'attache portant les pièces de vêtement à la station d'assemblage et lorsque le jeu de pièces de vêtement voyage à travers différents postes de travail, le bordereau de travail est mis à jour et est vérifié de manière à optimaliser l'efficacité de l'opérateur et du contrôle de qualité. 



  Le système de rail de transport comprend également un rail de connexion 20 vers un système de rail séparé et spécialisé qui ne comprend pas dans ce cas d'embranchements de poste de travail mais comprend un ou plusieurs postes de 
 EMI10.1 
 travail pour des travaux spéciaux ou pour l'apprentissage. Le rail 21 peut aussi être connecté au rail de transport 11. L'invention propose un procédé pour fabriquer une large gamme de vêtements, plus particulièrement des vêtement de travail, de manière très efficiente. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
 EMI11.1 
 L'invention n'est pas limitée aux modes de mise en oeuvre susmentionnés, mais peut varier dans sa construction et ses détails.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  The invention relates to a method for manufacturing clothing.



  There are different systems for cutting, sorting and sewing pieces of fabric to form a garment. Several of these systems use different manipulations of each piece of clothing with complicated sorting steps. Such systems require excessive manpower due to the importance of manual handling, and lead to inefficient use of space and difficulties in quality control and therefore result in a limit to the number of garments that can be treated.



  The present invention aims to provide an improved method for the manufacture of a range of clothing.



  According to the invention, a method of manufacturing a garment is proposed comprising the following steps:

 <Desc / Clms Page number 2>

 - preparation of a marking sheet by marking shapes of pieces corresponding to a garment on a marking sheet; - laying a fabric from a roller on a cutting bed in order to obtain at least one layer of fabric on the table; - setting the fabric in position on the cutting bed; - laying of the marking sheet showing the pattern pieces to be cut from the fabric, on the upper layer of fabric - fixing the marking sheet to the fabric; - cutting pattern pieces on the or each layer of fabric; - dispatch of pattern parts to an assembly station;

   - assembly of pattern pieces corresponding to a garment at an assembly station to form a batch of clothing; - attachment of the garment batch to a fastener at an assembly station;

 <Desc / Clms Page number 3>

 - suspension of groups of fasteners on an element forming a suspension means suspended from a transport rail; - moving the suspension element along the transport rail having a main rail section and a plurality of workstation branches; - dispatch of the suspension means with the fastener carrying the pieces of clothing hanging thereon to a first determined work station; - at least one operation on the pieces of clothing at the first work station to form a part of clothing;

   - dispatch of the suspension element with the fastener carrying the partially assembled garments from the first work station to the main rail section; and - bringing suspension means to other work stations on the transport rail to complete the garment.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  According to a particularly preferred embodiment of the invention, the fabric is extended from a roll of fabric to form a plurality of layers of fabric arranged face to face.



  According to one embodiment there are at least two assembly stations associated with a transport rail and the method comprises the step of delivering assembled pieces of clothing from an assembly station to an associated transport rail. Typically the transport rails for the assembly stations are interconnected and the method includes the step of delivering assembled garments or partially completed garments between the transport rails.



  According to a particularly preferred embodiment of the invention, the or each transport rail comprises a main rail section extending longitudinally and a plurality of workstation branches on each side of the main transport rail.



  According to an arrangement, the method comprises the step of carrying out a few operations on the pieces of clothing and then transferring them to a separate transport rail for delivery to another specialized work station.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  In a preferred embodiment of the invention, the garment is or comprises a pair of pants and the marking sheet is prepared by marking the front and rear leg portions, the rear leg having extensions forming the forks for attachment to the front leg part.



  According to one embodiment, the method comprises the steps of fixing a work slip to the set of pieces of clothing at a work station and updating the work slip as the pieces of clothing pass through. work stations.



  The invention also provides clothing as manufactured according to the method of the invention.



  The invention will be better understood from the description which follows, given by way of example only with reference to the appended drawings in which: FIG. la is a plan view of a marking sheet; fig. lb is a plan view of the marking sheet modified using the method of the invention FIG. 2 is a plan view of the transport rail system used in the method according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  According to the garment manufacturing method of the invention, a marking sheet is first prepared by marking on the sheet the pattern pieces corresponding to a garment. A similar marking sheet which corresponds to a pattern for a garment incorporating a pair of pants is illustrated in FIGS. 1a and 1b. It will be noted that different pieces of clothing incorporating front pieces of leg 2 and rear pieces of leg are marked in the pattern for cutting. In the arrangement of FIG. 1a, the front leg pieces 2 include a fork portion forming the areas 2a and the rear leg portions 3 include areas 3a also of the fork.

   According to the preferred arrangement illustrated in FIG. 1b, the area of the arm 2a attached to the front of the leg is cut back and the area of the rear leg is extended to include the extensions 3 b. With this arrangement, the use of fabric is optimized because there is a minimum of space between the pattern marking pieces. The length of the fabric used is then reduced and the use of the fabric is optimized.



  The marking sheet is typically obtained using a computer design system which controls an X-Y plotter to draw a desired model on the pattern sheet.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  The fabric is then spread from a large roll of fabric on a cutting bed. Preferably the fabric is extended from the roll to form a plurality of layers arranged face to face in a zig-zag configuration. The stack of fabric layers is then wedged in position on the cutting bed and the marking sheet presenting the model parts to be cut from the fabric is then placed above the upper layer of fabric. The marking sheet is attached to the fabric, for example, by staples, to ensure precise cutting.



  The model parts are then cut from the fabric by placing a cutting blade on the marking sheet and by cutting the part according to the marks on the marking sheet.



  The cut pieces of fabric are then transported to an assembly station where the model pieces corresponding to a single particular garment are quickly arranged.



  The pieces corresponding to a garment are harvested from a layer or a fold to form a set of garment which is directly attached to a fastener at the assembly station. The corresponding pieces of another garment are collected from the next layer and hung directly from an adjacent fastener. This

 <Desc / Clms Page number 8>

 optimizes assembly and suspension operations because the pieces of clothing are placed face to face and the step known as halving is avoided.



  Each fastener is typically suspended from a chain and groups of fasteners carrying identical sets of clothes are suspended from a suspension element which in turn is suspended from a transport rail which is shown in detail in fig. 2. In this case there are two adjacent assembly stations 9 and corresponding transport rails 10 and 11. The transport rails can be interconnected by a connecting rail section (not shown).



  Each transport rail 10,11 comprises a rail section 15 generally extending longitudinally as well as a plurality of workstation connections 16 arranged on either side of the main rail section 15. Switch sections 19 are provided at suitable locations along the rail for directing the suspension elements suspended from the transport rail 10, 11 towards a work station connection 16.



  According to the method of the invention, the suspension elements with the fastener carrying the pieces of clothing suspended from it is brought along the main rail section 15 to a first designated work station in which at least one operation is performed on parts of

 <Desc / Clms Page number 9>

 garment to form part of the garment. The operation may consist of joining seams, placing a hem, buttonhole or other similar operations.

   To optimize efficiency, typically, the operator at a specific work station specializes in a particular type of operation, for example sewing certain types of garment and when this operation is finished, the element suspended with the the fastener carrying the partially completed garments from the first work station is returned from the first work station to the main rail section 15 and delivered to successive work stations 16 of the transport rail 9,10 in order to complete the garment.



  The switches 19 are present to direct the partially finished garment to an appropriate work station.



  The arrangement allows a supervisor to optimize the efficiency of each workstation by monitoring the flow of clothing passing over the transport rail and delivering the sets of clothing parts to the appropriate workstations by applying the principle of " just in time "so that workstations are always supplied with an adjusted amount of garment to be processed.

 <Desc / Clms Page number 10>

 The system can be used to simultaneously produce a number of different garments of different colors.

   Operator efficiency is optimized because operators working on a particular task become extremely skilled at that task and the quality and efficiency can be easily and effectively monitored to allow corrective actions at an early stage.



  The work slips are attached to the fastener carrying the pieces of clothing at the assembly station and when the set of pieces of clothing travels through different work stations, the work slip is updated and is checked so to optimize operator efficiency and quality control.



  The transport rail system also comprises a connection rail 20 to a separate and specialized rail system which in this case does not include workstation branches but includes one or more workstations
 EMI10.1
 work for special work or for learning. The rail 21 can also be connected to the transport rail 11. The invention proposes a method for manufacturing a wide range of garments, more particularly work clothes, very efficiently.

 <Desc / Clms Page number 11>

 
 EMI11.1
 The invention is not limited to the above-mentioned modes of implementation, but may vary in its construction and its details.


    

Claims (9)

Revendications : 1. Procédé pour la fabrication d'un vêtement comprenant les étapes suivantes : - préparation d'une feuille de marquage en marquant des formes de pièces correspondant à un vêtement sur une feuille de marquage ; - pose d'un tissu à partir d'un rouleau sur une lit de coupe afin d'obtenir au moins une couche de tissu sur la table ; - calage du tissu en position sur le lit de coupe ; - pose de la feuille de marquage montrant les pièces de patron à couper à partir du tissu, sur la couche supérieure de tissu - fixation de la feuille de marquage au tissu ; - découpe des pièces de patron sur la ou chaque couche de tissu ; - expédition des pièces de patron à un poste de assemblage ; <Desc/Clms Page number 13> - assemblage des pièces de patron correspondantes à un vêtement à un poste d'assemblage pour former un lot de vêtements ; Claims: 1. A method for manufacturing a garment comprising the following steps: - preparing a marking sheet by marking shapes of parts corresponding to a garment on a marking sheet; - laying a fabric from a roller on a cutting bed in order to obtain at least one layer of fabric on the table; - setting the fabric in position on the cutting bed; - laying of the marking sheet showing the pattern pieces to be cut from the fabric, on the upper layer of fabric - fixing the marking sheet to the fabric; - cutting pattern pieces on the or each layer of fabric; - dispatch of pattern parts to an assembly station;  <Desc / Clms Page number 13>  - assembly of pattern pieces corresponding to a garment at an assembly station to form a batch of clothing; - fixation du lot de vêtement à une attache à un poste d'assemblage ; - mise en suspension de groupes d'attaches sur un élément formant moyen de suspension suspendu à un rail de transport ; - déplacement de l'élément de suspension le long du rail de transport ayant une section de rail principal et une pluralité d'embranchements de poste de travail ; - expédition de l'élément formant moyen de suspension avec l'attache portant les pièces de vêtement y suspendues vers un premier poste de travail déterminé ; - au moins une opération sur les pièces de vêtement au premier poste de travail pour former une partie de vêtement ; - expédition de l'élément de suspension avec l'attache portant les vêtements partiellement assemblés du premier poste de travail à la section de rail principal ;  - attachment of the garment batch to a fastener at an assembly station; - suspension of groups of fasteners on an element forming a suspension means suspended from a transport rail; - moving the suspension element along the transport rail having a main rail section and a plurality of workstation branches; - Shipping of the element forming the suspension means with the fastener carrying the pieces of clothing suspended therein to a first determined work station; - at least one operation on the pieces of clothing at the first work station to form a part of clothing; - dispatch of the suspension element with the fastener carrying the partially assembled garments from the first work station to the main rail section; et <Desc/Clms Page number 14> - amenée de l'élément de suspension à d'autres postes de travail du rail de transport pour compléter le vêtement.  and  <Desc / Clms Page number 14>  - bringing the suspension element to other work stations on the transport rail to complete the garment. 2. Procédé selon la revendication 1 dans lequel le tissu est étendu à partir d'un rouleau de tissu pour former une pluralité de couches de tissus arrangés face à face. 2. The method of claim 1 wherein the fabric is extended from a fabric roll to form a plurality of layers of tissue arranged face to face. 3. Procédé selon la revendication 1 ou 2 dans lequel il y a au moins deux postes d'assemblage associés à un rail de transport et le procédé comprend l'étape consistant à livrer des pièces de vêtement assemblées d'un poste d'assemblage à un rail de transport associé. 3. Method according to claim 1 or 2 wherein there are at least two assembly stations associated with a transport rail and the method comprises the step of delivering assembled pieces of clothing from an assembly station to an associated transport rail. 4. Procédé comme revendiqué dans la revendication 3 dans lequel les rails de transport pour les postes d'assemblage sont reliés entre eux et le procédé comprend l'étape de passage des pièces de vêtement assemblées et/ou des vêtement partiellement complétés entre les rails de transport. 4. A method as claimed in claim 3 wherein the transport rails for the assembly stations are interconnected and the method comprises the step of passing the assembled pieces of clothing and / or partially completed garments between the rails transport. 5. Procédé selon n'importe laquelle des revendications précédentes dans lequel le ou chaque rail de transport comprend une section principale de rail s'étendant <Desc/Clms Page number 15> longitudinalement et une pluralité d'embranchements de postes de travail de chaque côté du rail de transport principal. 5. Method according to any one of the preceding claims, in which the or each transport rail comprises a main section of rail extending  <Desc / Clms Page number 15>  longitudinally and a plurality of branch lines of workstations on each side of the main transport rail. 6. Procédé selon n'importe laquelle des revendications comprenant l'étape consistant à effectuer certaines opérations sur les pièces de vêtement et de les transférer alors à un rail de transport séparé pour livraison vers un autre poste de travail spécialisé. 6. Method according to any one of the claims comprising the step consisting in carrying out certain operations on the pieces of clothing and then transferring them to a separate transport rail for delivery to another specialized work station. 7. Procédé selon n'importe laquelle des revendications dans lequel le vêtement est ou comprend une paire de pantalons et la feuille de marquage est préparée en marquant les parties de jambe avant et arrière, la jambe arrière ayant des extensions formant les enfourches pour attachement à la partie de jambe avant. 7. Method according to any one of the claims wherein the garment is or comprises a pair of pants and the marking sheet is prepared by marking the front and rear leg parts, the rear leg having extensions forming the forks for attachment to. the front leg portion. 8. Procédé selon n'importe laquelle des revendications comprenant les étapes de fixation d'un bordereau de travail au jeu de pièces de vêtement à un poste de travail et mise à jour du bordereau de travail au fur et à mesure que les pièces de vêtement passent à travers les postes de travail. 8. Method according to any one of the claims comprising the steps of fixing a work slip to the set of pieces of clothing at a work station and updating the work slip as and when the pieces of clothing pass through workstations. 9. Vêtements tels que fabriqués selon le procédé revendiqué dans n'importe laquelle des revendications précédentes. 9. Clothing as manufactured according to the process claimed in any one of the preceding claims.
BE9301377A 1993-12-07 1993-12-10 Manufacturing process of clothing. BE1005947A6 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9325086A GB2284619B (en) 1993-12-07 1993-12-07 A method for manufacturing garments
BE9301377A BE1005947A6 (en) 1993-12-07 1993-12-10 Manufacturing process of clothing.

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9325086A GB2284619B (en) 1993-12-07 1993-12-07 A method for manufacturing garments
BE9301377A BE1005947A6 (en) 1993-12-07 1993-12-10 Manufacturing process of clothing.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1005947A6 true BE1005947A6 (en) 1994-03-15

Family

ID=25662827

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9301377A BE1005947A6 (en) 1993-12-07 1993-12-10 Manufacturing process of clothing.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1005947A6 (en)
GB (1) GB2284619B (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
SE536035C2 (en) * 2011-03-21 2013-04-09 Eton Ab Conveyor workstation
CN107898037B (en) * 2018-01-01 2023-07-28 浙江衣拿智能科技股份有限公司 Workstation position-adjustable clothing system

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3604701A (en) * 1967-11-07 1971-09-14 Ivanhoe Research Corp Processes, systems, and composite systems for automating the manufacture of wearing apparel, headgear, footwear, components thereof and similar products
US3765349A (en) * 1971-05-06 1973-10-16 Gerber Garment Technology Inc Apparatus for forming bundles of sheet material
US5092829A (en) * 1989-12-19 1992-03-03 Gerber Garment Technology, Inc. Method and apparatus for bundling and removing stacks of pieces cut from layups of sheet material
US5140919A (en) * 1990-07-03 1992-08-25 Bevington Charles E Method for manufacturing tee shirts from tubular blanks including fastening blanks in registry during finishing steps

Also Published As

Publication number Publication date
GB2284619B (en) 1997-02-12
GB9325086D0 (en) 1994-02-02
GB2284619A (en) 1995-06-14

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN103534361B (en) A machine for cutting leathers
CN107313237A (en) Cut-parts pair gingham automatic cutting m/c
BE1005947A6 (en) Manufacturing process of clothing.
HU210246B (en) Apparatus for cutting out sections of clotming articles from ribbon-like material, for example from web
GB2302496A (en) A method for producing a knitted garment
JPH0713459Y2 (en) Vegetable harvester
JPH09308346A (en) Root vegetable-pulling out structure in root vegetable harvester
US4561127A (en) Making of garment by single ply cutting followed by successive sewing stages
JPH02222610A (en) Harvester for root vegetables
US5140919A (en) Method for manufacturing tee shirts from tubular blanks including fastening blanks in registry during finishing steps
JP2019022533A (en) Crop pullout machine
JP3662706B2 (en) Root crop harvesting machine
JPH09308345A (en) Root vegetable-harvesting machine
JPH08113868A (en) Pattern-matching and stacking apparatus for cloths
EP1273220B1 (en) Apparatus for lifting bulbous plants, and reel for use therein.
JP4316735B2 (en) Chip removal device
JP3332183B2 (en) Agricultural harvester
BE1003617A6 (en) Improved manufacturing process of clothing.
JPH09308344A (en) Root vegetable-harvesting machine
JP3480623B2 (en) Head vegetable harvester
JP6477613B2 (en) Crop extractor
JP3662727B2 (en) Self-propelled root crop harvester transport device
JP4379116B2 (en) Vegetable harvesting machine
JPH11243744A (en) Vegetable harvester
JP2002065024A (en) Harvesting and working vehicle with raised floor

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: MAYO WORKWEAR RESEARCH AND DEVELOPMENT LTD

Effective date: 19991210