FR1234355A - Further training in textile trades - Google Patents

Further training in textile trades Download PDF

Info

Publication number
FR1234355A
FR1234355A FR39608A FR69039608A FR1234355A FR 1234355 A FR1234355 A FR 1234355A FR 39608 A FR39608 A FR 39608A FR 69039608 A FR69039608 A FR 69039608A FR 1234355 A FR1234355 A FR 1234355A
Authority
FR
France
Prior art keywords
loom
knot
fork
time
speed
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Expired
Application number
FR39608A
Other languages
French (fr)
Inventor
Paul Duffy
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Priority to FR39608A priority Critical patent/FR1234355A/en
Application granted granted Critical
Publication of FR1234355A publication Critical patent/FR1234355A/en
Expired legal-status Critical Current

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B35/00Details of, or auxiliary devices incorporated in, knitting machines, not otherwise provided for
    • D04B35/10Indicating, warning, or safety devices, e.g. stop motions

Description

Perfectionnement aux métiers pour textiles.
La vitesse optima théorique à laquelle peut tourner un métier pour une matière donnée doit être, dans la pratique, assez considérablement réduite en raison des n u̇ds, bouchons ou autres que comportent les fils et qui provoquent des défauts si le métier tourne trop vite. On règle donc, de façon paradoxale, un métier non pas d'après les qualités d'un fil, mais d'après ses défauts. Tel est notamment le cas des métiers à tricoter auxquels se rapporte plus spécialement l'invention.
Il existe bien sur certains types de ces métiers des dispositifs de détection dénommés arrêts aux n u̇ds . Avec ces dispositifs, le fil passant au travers des chicanes est arrêté lorsqu'un n u̇d se présente; le tirage qui continue à s'exercer actionne alors un doigt mobile qui, en basculant, commande, d'une part, l'arrêt du métier par coupure d'alimentation de son moteur et, d'autre part, libère un certain métrage de fil nécessaire aux aiguilles pendant le temps de freinage du métier avant qu'il ne s'arrête. Ces arrêts de métier abaissent énormément la production et obligent une intervention manuelle de l'ouvrier pour passer le n u̇d aux aiguilles en mettant le métier en marche à vitesse réduite et remettre le métier à sa vitesse normale après avoir replacé le fil sur le doigt mobile.
La présente invention a pour but d'obvier à ces inconvénients.
Elle consiste essentiellement, lorsqu'un n u̇d ou autre défaut se présente, à provoquer, non pas l'arrêt du métier, mais sa mise automatique en vitesse réduite pendant un laps de temps prédéterminé, suffisant pour que le n u̇d accède aux aiguilles et y passe au ralenti sous deux chutes au moins, après quoi le métier se remet de lui-même en marche à vitesse normale.
De nombreux agencements peuvent être imaginés dans ce but mais, suivant un mode préféré d'exécution de l'invention, on a recours à un tâteur composé d'une fourche très légère, montée à pivotement et dont l'écartement des branches est fonction de la grosseur du fil à contrôler, cette fourche étant solidaire du levier d'un micro-rupteur, de sorte que son soulèvement passager, au moment où se présente un n u̇d ou autre, provoque l'arrêt du moteur entraînant le métier à sa vitesse normale et la mise en marche d'un moteur auxiliaire ne l'entraînant qu'à vitesse réduite, un système de temporisation entrant simultanément en action.
Le moteur d'entraînement à vitesse réduite peut d'ailleurs avantageusement être celui même dont sont munis de nombreux types de métiers à tri. coter.
Il convient toutefois d'éviter que la fourche, qui est obligatoirement très légère et très sensible pour ne pas risquer de provoquer la casse de fil, n'entre en action de façon intempestive à la moindre barbe de fil ou autre très petit défaut ne nécessitant pas une intervention de l'appareil.
Dans ce but, et suivant un autre objet de la présente invention, ladite fourche est soumise à l'attraction d'un petit aimant qui l'empêche de se mettre en action lorsqu'elle n'est soumise qu'à de faibles sollicitations et, par contre, la rend entièrement libre dès qu'une sollicitation suffisante la soulève tant soit peu et la soustrait ainsi à l'attraction du champ magnétique.
Cette solution est particulièrement avantageuse car, dès que la fourche a vaincu l'attraction magnétique, elle est entièrement libre, alors que, si l'on tentait d'en freiner le soulèvement par un ressort, on obtiendrait un résultat inverse, la traction dudit ressort augmentant au fur et à mesure de son étirement.
La temporisation de marche au ralenti peut s'obtenir par différents moyens mécaniques (tels que cames, minuterie, etc.) ou électroniques et, notamment, par la charge d'un condensateur dont le temps de décharge représente la temporisation.
Bien que plus onéreux, ce dernier système de temporisation est préférable, car si un deuxième n u̇d se présente peu après le passage d'un autre, dans une temporisation mécanique, ce deuxième n u̇d ne commanderait pas un nouveau temps de ralentissement; ce deuxième risquerait donc de se présenter aux aiguilles alors que le métier aura déjà repris sa marche normale. Au contraire, avec le système électronique, ce deuxième n u̇d envoie une nouvelle charge au condensateur et le temps de ralentissement se trouve prolongé.
Comme on peut aisément le comprendre, ce système de mise en ralenti automatique d'un métier, sans provoquer son arrêt et sans nécessiter aucune intervention manuelle, permet d'en augmenter très sensiblement la production, tant en quantité qu'en qualité. Il permet aussi, d'une part, d'utiliser des fils de second choix que ne pourrait pas absorber un métier avec son équipement habituel et, d'autre part, de travailler à un seul bout pour le cas de certains métiers, tels que notamment ceux circulaires à jours qui, normalement, ne peuvent travailler qu'avec deux bouts par chute.
Ce système de mise au ralenti peut, d'ailleurs, ne pas se substituer totalement aux arrêts aux n u̇ds habituels, mais être utilisé en combinaison avec eux pour le cas de très gros défauts ne pouvant pas passer aux aiguilles, même en vitesse réduite. Dans ce cas, ce système classique d'arrêt aux n u̇ds, s'il subsiste, doit être réglé très ouvert pour ne provoquer l'arrêt du métier que dans le cas de très gros défauts du fil.
L'invention sera de toute façon bien comprise en se reportant au dessin schématique ci-annexé donné seulement à titre d'indication.
Figure 1 est le schéma d'ensemble d'un montage montrant l'emplacement du système sur un trajet de fil conventionnel; Figure 2 est une vue en plan du système détecteur proprement dit. Figures 3 et 4 en sont des vues en élévation, respectivement au moment du passage normal du fil, et en position de déclenchement lorsque s'est présenté un n u̇d.
Dans la figure 1, on retrouve la disposition conventionnelle d'un fil 1 qui, se défilant d'un bobineau 2, passe dans l'arrêt aux n u̇ds 3, sur le doigt mobile basculant 4 et s'engage dans la fonture 5.
le tricot est représenté en 6.
Le système, selon l'invention, peut se placer en une zone quelconque sur le trajet ascendant du fil, tel que par exemple immédiatement au-dessus du dispositif d'arrêt aux n u̇ds 3. Il se compose, en substance, d'une fourche dont les deux branches 6a, 6b, qui s'écartent à leur extrémité en forme de V, sont très près l'une de l'autre dans leur partie rectiligne et sont reliées à une monture 7 librement articulée autour d'un axe 8. Cet équipage mobile, qui est très léger, repose, lorsqu'il n'est pas sollicité, sur une platine 9 comportant, au droit de la fourche précitée, une lumière 10 largement dimensionnée pour laisser libre passage au fil.
Sous la monture 7 est fixée une pastille Il en métal magnétique qui est située au droit d'un aimant 12. La monture 7 agit sur le doigt 13 d'un microrupteur 14 agissant lui-même, par l'intermédiaire de contacteurs et d'un système de temporisation (non représentés au dessin), sur le circuit de deux moteurs qui, lorsqu'ils sont alimentés, entraînent le métier, l'un à sa vitesse normale, l'autre au ralenti.
Le dispositif 3 d'arrêt aux n u̇ds est réglé très large pour n'arrêter que les très gros n u̇ds ou autres très gros défauts.
Quant au détecteur, objet de l'invention, l'écartement de ses branches 6a, 6b est déterminé en fonction de la grosseur du fil utilisé. Pour fixer les idées, cet écartement peut être de l'ordre de 20 centièmes pour un fil de laine de 2/60.
En marche normale, l'aimant 11 attire la monture 7 et la maintient en appui contre la platine 9 sans permettre son soulèvement ou son sautillement sous l'effet de faibles sollicitations lors du passage de barbes ou irrégularités minimes, non susceptibles de provoquer un incident ou un défaut dans le tissu. Par contre, dès que se présente un n u̇d 15 ou autre défaut qui doit être détecté, parce qu'il risquerait, à pleine vitesse du métier, de ne pas passer aux aiguilles sans provoquer d'incident, ce n u̇d ou autre soulève la fourche et sa monture en la libérant ainsi de l'attraction de l'aimant, de sorte qu'elle se trouve complètement libre. Ce soulèvement de la monture 7 libère le doigt 13 du micro-rupteur.Celui-ci déclenche et provoque la coupure de l'alimentation du moteur d'entraînement à vitesse de marche normale en mettant simultanément en circuit le moteur à vitesse réduite. Immédiatement également, le fil s'est dégagé d'entre les parties rectilignes des branches de la fourche du fait du pivotement de celle-ci et se trouve dans sa partie ouverte en V (fig. 4), de sorte que le n u̇d, bien que détecté, passe librement sans qu'il se produise de traction qui serait susceptible de provoquer la casse du fil. La fourche et son armature retombent donc et sont prêtes à entrer à nouveau en action. Le fil continue d'être absorbé, mais à vitesse réduite. Son n u̇d peut donc passer facilement aux aiguilles lorsqu'il s'y présente.
Le métier se remet ensuite en marche à vitesse normale après la fin de la temporisation qui a été enclenchée par le micro-rupteur au moment du soulèvement de la fourche.
Toutefois, si ce n u̇d est très gros, il ne passe pas dans l'arrêt aux n u̇ds 3 et, suivant le fonctionnement conventionnel, le doigt 4 s'abaisse, lâche le fil et provoque l'arrêt du métier en libérant le métrage nécessaire de fil avant l'arrêt complet.
Suivant la sensibilité désirée, la pastille 11 peut, au repos, être au collage avec l'aimant 12 ou en être séparée d'une faible distance ne la soustrayant cependant pas à l'attraction du champ magnétique.
La fourche pourrait être munie d'un système permettant de régler l'écartement de ses branches dans leur partie rectiligne, suivant la grosseur du fil utilisé, mais ce système de réglage alourdirait ladite fourche, de sorte qu'en pratique il semble préfé- rable de la monter de façon très rapidement et facilement amovible pour en permettre l'interchangeabilité, en disposant d'un jeu de fourches de différents écartements.
Enfin, de façon plus générale, l'invention ne se limite nullement au seul mode d'indication indiqué ci-dessus; elle en embrasse, au contraire, toutes les variantes de réalisation.
C'est ainsi, par exemple, que l'entraînement du métier au ralenti pourrait s'obtenir par le moteur de marche normale mais en en modifiant passagèrement le régime.
Further training in textile trades.
The theoretical optimum speed at which a loom can turn for a given material must, in practice, be quite considerably reduced because of the knots, plugs or the like in the threads and which cause faults if the loom runs too fast. Paradoxically, therefore, a profession is regulated not according to the qualities of a thread, but according to its defects. This is particularly the case of knitting looms to which the invention relates more specifically.
There are of course in certain types of these trades detection devices called node stops. With these devices, the wire passing through the baffles is stopped when a knot occurs; the pulling which continues to be exerted then actuates a movable finger which, by tilting, controls, on the one hand, the stopping of the loom by cutting the power supply to its motor and, on the other hand, releases a certain amount of footage from yarn needed by the needles during the braking time of the loom before it stops. These loom stoppages greatly reduce production and require manual intervention by the worker to pass the knot to the needles by starting the loom at low speed and returning the loom to its normal speed after having replaced the thread on the mobile finger. .
The object of the present invention is to obviate these drawbacks.
It essentially consists, when a knot or other defect presents itself, in causing, not the stopping of the loom, but its automatic setting in reduced speed for a predetermined period of time, sufficient for the knot to access the needles and It idles under at least two drops, after which the loom resumes itself at normal speed.
Many arrangements can be imagined for this purpose but, according to a preferred embodiment of the invention, use is made of a feeler composed of a very light fork, mounted to pivot and the spacing of the branches of which is a function of the size of the wire to be checked, this fork being integral with the lever of a microswitch, so that its passenger lifting, when a knot or other occurs, stops the motor driving the loom at its speed normal and the starting of an auxiliary motor pulling it only at reduced speed, a timing system coming into action simultaneously.
The low speed drive motor can moreover advantageously be the same with which many types of sorting looms are fitted. to rate.
However, care should be taken to prevent the fork, which must be very light and very sensitive so as not to risk causing the wire to break, from coming into action inadvertently at the slightest barb of wire or other very small defect not requiring no intervention of the device.
For this purpose, and according to another object of the present invention, said fork is subjected to the attraction of a small magnet which prevents it from being put into action when it is subjected only to low stresses and , on the other hand, makes it completely free as soon as sufficient stress lifts it even slightly and thus subtracts it from the attraction of the magnetic field.
This solution is particularly advantageous because, as soon as the fork has overcome the magnetic attraction, it is completely free, whereas, if one tried to slow down the lifting by a spring, the opposite result would be obtained, the traction of said spring increasing as it is stretched.
The idling time delay can be obtained by various mechanical means (such as cams, timer, etc.) or electronic and, in particular, by charging a capacitor whose discharge time represents the time delay.
Although more expensive, the latter time delay system is preferable, because if a second node occurs shortly after the passage of another, in a mechanical time delay, this second node would not command a new deceleration time; this second would therefore run the risk of presenting itself to the needles when the business has already resumed its normal course. On the contrary, with the electronic system, this second node sends a new charge to the capacitor and the deceleration time is prolonged.
As can easily be understood, this system for automatically slowing down a loom, without causing it to stop and without requiring any manual intervention, makes it possible to increase production very appreciably, both in quantity and in quality. It also allows, on the one hand, to use second choice yarns that could not be absorbed by a trade with its usual equipment and, on the other hand, to work at a single end for the case of certain trades, such as in particular those circular with days which, normally, can work only with two ends per fall.
This idling system may, moreover, not completely replace the usual knot stops, but be used in combination with them for the case of very large faults which cannot pass through the needles, even at reduced speed. In this case, this conventional knot stop system, if it remains, must be set very open so as to stop the loom only in the case of very large defects in the yarn.
The invention will in any case be well understood by referring to the appended schematic drawing given only by way of indication.
Figure 1 is a block diagram of an assembly showing the location of the system on a conventional wire path; Figure 2 is a plan view of the actual detector system. Figures 3 and 4 are views in elevation, respectively at the time of normal passage of the wire, and in the release position when a knot is presented.
In Figure 1, we find the conventional arrangement of a wire 1 which, moving from a spool 2, passes through the stop at the nodes 3, on the movable tilting finger 4 and engages in the needle bed 5.
knitting is shown in 6.
The system, according to the invention, can be placed in any zone on the upward path of the wire, such as for example immediately above the device for stopping knots 3. It consists, in substance, of a fork whose two branches 6a, 6b, which move apart at their V-shaped end, are very close to each other in their rectilinear part and are connected to a frame 7 freely articulated around an axis 8 This mobile unit, which is very light, rests, when not in use, on a plate 9 comprising, in line with the aforementioned fork, a slot 10 largely dimensioned to allow free passage for the wire.
Under the frame 7 is fixed a magnetic metal patch II which is located in line with a magnet 12. The frame 7 acts on the finger 13 of a microswitch 14 acting itself, by means of contactors and of a timing system (not shown in the drawing), on the circuit of two motors which, when supplied, drive the loom, one at its normal speed, the other at idle.
The knot stop device 3 is set very wide to stop only very large knots or other very large defects.
As for the detector, object of the invention, the spacing of its branches 6a, 6b is determined as a function of the size of the wire used. To fix ideas, this spacing can be of the order of 20 hundredths for a 2/60 wool yarn.
In normal operation, the magnet 11 attracts the frame 7 and keeps it resting against the plate 9 without allowing it to be lifted or jerked under the effect of low stresses during the passage of barbs or minimal irregularities, not likely to cause an incident or a defect in the fabric. On the other hand, as soon as a knot 15 or other defect occurs which must be detected, because it would risk, at full speed of the loom, not going to the needles without causing an incident, this knot or other raises the fork and its mount, thus freeing it from the attraction of the magnet, so that it is completely free. This lifting of the frame 7 releases the finger 13 from the microswitch, which triggers and causes the power supply to the drive motor to be cut off at normal operating speed by simultaneously switching on the motor at reduced speed. Immediately also, the wire is released from between the rectilinear parts of the branches of the fork due to the pivoting of the latter and is in its open V-shaped part (fig. 4), so that the knot, although detected, passes freely without any traction occurring which could cause the wire to break. The fork and its frame drop down and are ready to go into action again. The thread continues to be absorbed, but at a reduced speed. Its knot can therefore easily pass to the needles when it presents itself.
The loom then starts up again at normal speed after the end of the time delay which was activated by the micro-switch when the fork was lifted.
However, if this knot is very large, it does not go into the stop at knots 3 and, following the conventional operation, the finger 4 lowers, releases the thread and causes the stop of the loom by releasing the footage. necessary wire before the complete stop.
Depending on the desired sensitivity, the pellet 11 may, at rest, be bonded with the magnet 12 or be separated therefrom by a small distance which does not however subtract it from the attraction of the magnetic field.
The fork could be fitted with a system making it possible to adjust the spacing of its branches in their rectilinear part, depending on the size of the wire used, but this adjustment system would make said fork heavier, so that in practice it seems preferable. to mount it very quickly and easily removable to allow interchangeability, by having a set of forks of different spacings.
Finally, more generally, the invention is in no way limited to the sole mode of indication indicated above; it embraces, on the contrary, all variant embodiments.
Thus, for example, the training of the loom at idle could be obtained by the engine running normally but by modifying the speed temporarily.

Claims (3)

RÉSUMÉABSTRACT 1. Perfectionnement aux métiers pour textiles, plus spécialement aux métiers à tricoter, dans le but de détecter les défauts des fils, sans arrêter obligatoirement le métier, caractérisé en ce que, lorsqu'un n u̇d ou autre défaut se présente, le métier se met automatiquement en vitesse réduite, pendant un laps de temps prédéterminé, suffisant pour que ce n u̇d ou autre accède aux aiguilles et y passe au ralenti sous deux chutes au moins, après quoi le métier se remet de lui-même en marche à vitesse normale.1. Improvement in textile looms, more especially in knitting looms, with the aim of detecting defects in the yarns, without necessarily stopping the loom, characterized in that, when a knot or other defect occurs, the loom is automatically sets to low speed, for a predetermined period of time, sufficient for that knot or the like to access and idle the needles under two drops or more, after which the loom resumes itself at normal speed . 2. Système détecteur de défauts de fils, tel que spécifié en 1[deg]. caractérisé par les points suivants pris séparément ou en combinaison : a. Il est composé d'une fourche très légère montée à pivotement et dont l'écartement des branches est fonction de la grosseur des fils à contrôler, cette fourche étant solidaire du levier d'un micro-rupteur de sorte que son soulèvement passager, au moment où se présente un n u̇d ou autre, provoque l'arrêt du moteur entraînant le métier à sa vitesse normale et la mise en marche d'un moteur auxiliaire ne l'entraînant qu'à vitesse réduite, un système de temporisation entrant simultanément en action; b. Cette fourche est soumise à l'attraction d'un petit aimant qui l'empêche de se mettre en action lorsqu'elle n'est soumise qu'à de faibles sollicitations et. par contre, la rend entièrement libre dès qu'une sollicitation suffisante la soulève tant soit peu et la soustrait ainsi à l'attraction du champ magnétique; c. La temporisation de marche au ralenti s'obtient par la charge d'un condensateur dont le temps de décharge représente la temporisation.2. Wire fault detection system, as specified in 1 [deg]. characterized by the following points taken separately or in combination: a. It is composed of a very light fork mounted to pivot and the spacing of the branches of which depends on the size of the wires to be checked, this fork being secured to the lever of a micro-switch so that its passenger lifting, at the time where there is a knot or other, causes the engine to stop driving the loom at its normal speed and the start of an auxiliary engine only driving it at low speed, a timing system coming into action simultaneously ; b. This fork is subjected to the attraction of a small magnet which prevents it from being put into action when it is subjected only to low stresses and. on the other hand, makes it completely free as soon as sufficient stress lifts it even slightly and thus removes it from the attraction of the magnetic field; vs. The idling time delay is obtained by charging a capacitor whose discharge time represents the time delay. 3. A titre de produit industriel nouveau, tout métier, notamment métier à tricoter, comportant application de tels systèmes détecteurs de défauts des fils.3. As a new industrial product, any trade, in particular a knitting machine, comprising the application of such systems for detecting defects in the yarns.
FR39608A 1959-07-08 1959-07-08 Further training in textile trades Expired FR1234355A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR39608A FR1234355A (en) 1959-07-08 1959-07-08 Further training in textile trades

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR39608A FR1234355A (en) 1959-07-08 1959-07-08 Further training in textile trades

Publications (1)

Publication Number Publication Date
FR1234355A true FR1234355A (en) 1960-10-17

Family

ID=8593309

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
FR39608A Expired FR1234355A (en) 1959-07-08 1959-07-08 Further training in textile trades

Country Status (1)

Country Link
FR (1) FR1234355A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3795120A (en) * 1972-10-16 1974-03-05 N Levin Stop motion apparatus for knitting machines

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3795120A (en) * 1972-10-16 1974-03-05 N Levin Stop motion apparatus for knitting machines

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2503114A1 (en) ROLLING DEVICE FOR FRAGILE COIL WIRE
SU618027A3 (en) Device for permanent feed of thread to textile machine
FR1234355A (en) Further training in textile trades
FR2515623A1 (en) DEVICE FOR SORTING DEFECTIVE COILS, FOR COILS
JPS6114063B2 (en)
FR2466535A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING WIRES ON ASSEMBLY WAYS OF MULTIPLE ELEMENTARY WIRES IN A SINGLE WIRE
CH453972A (en) Apparatus for detecting the breakage of threads in a textile machine
EP0028577B1 (en) Device for controlling a system for drawing strands of fibres
US3938750A (en) Strand delay device
US976499A (en) Stopping device for silk-doubling machines.
US1491172A (en) Automatic stop mechanism
US3142451A (en) Slub catchers in a winding machine
CH712037B1 (en) A method of controlling a spinning machine comprising a pneumatic evacuation device and a spinning machine.
US2922273A (en) Builder controlled stop motion for textile machine
BE448823A (en)
US3643882A (en) Yarn handling
SU123064A1 (en) Device for stopping power in case of thread breakage of twisting machines
GB927185A (en) Improvements relating to bobbin winding apparatus
US619266A (en) Winding device
US1273562A (en) Stop-motion for machines for winding yarns, threads, and the like.
BE414967A (en)
US1750515A (en) Tension device
JPH0616933Y2 (en) Yarn winding device for pneumatic spinning device
JPH02203895A (en) Needle thread reeling device with thread breakage detecting function for sewing machine
CH148440A (en) Advanced twisting machine.