CH673513A5 - Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section - Google Patents

Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section Download PDF

Info

Publication number
CH673513A5
CH673513A5 CH491487A CH491487A CH673513A5 CH 673513 A5 CH673513 A5 CH 673513A5 CH 491487 A CH491487 A CH 491487A CH 491487 A CH491487 A CH 491487A CH 673513 A5 CH673513 A5 CH 673513A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
balls
ball
channel
magazine
ball bearing
Prior art date
Application number
CH491487A
Other languages
French (fr)
Inventor
Gianfranco Passoni
Original Assignee
Gianfranco Passoni
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Gianfranco Passoni filed Critical Gianfranco Passoni
Priority to CH491487A priority Critical patent/CH673513A5/en
Publication of CH673513A5 publication Critical patent/CH673513A5/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16CSHAFTS; FLEXIBLE SHAFTS; ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS; ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS; BEARINGS
    • F16C43/00Assembling bearings
    • F16C43/04Assembling rolling-contact bearings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Automatic Assembly (AREA)
  • Feeding Of Articles To Conveyors (AREA)

Abstract

The ball feeder for a ball-bearing assembly machine comprises a magazine (10) which contains the balls, and a curved tube (11) which carries the balls from the magazine to the assembly section in batches. The tube has an elongated aperture (12) at its upper end and rotates inside the magazine so that it fills continuously with the balls, delivering them to a vertical channel in a separator. A reciprocating piston drives the balls one at a time from the lower end of the channel to an assembly position via a lower channel which contains a photo-electric cell to count the number of balls in each bearing batch. ADVANTAGE - Automatic operation with high speed and precision.

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   1. Procédé pour alimenter, dans une machine de montage de roulements à billes, le poste de montage des roulements à billes avec des billes, englobant une séparation de billes d'un magasin (10) à billes (9) et un acheminement d'un nombre prédéterminé de ces bines au poste de montage, caractérisé par le fait que les billes (9) sont séparées d'une manière dynamique et active du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (10) et qu'elles sont acheminées d'une manière contrôlée une par une dans un nombre prédéterminé au poste de montage des roulements à billes.



   2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que les billes (9) utilisées pour être montées dans un roulement à billes sont séparées du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (19) par une ouverture supérieure allongée (12) d'un tuyau courbé (11) rotatif remuant constamment les billes (9) se trouvant dans ledit magasin (10).



   3. Procédé selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que les billes (9) séparées du lot de billes (9) dans le magasin (10) sont déplacées individuellement d'une sortie inférieure d'un canal supérieur (16) à une entrée supérieure d'un canal inférieur (19), par lequel elles sont transférées au poste de montage des roulements à billes.



   4. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que le déplacement individuel des billes (9) se fait par un piston (18) déplaçable d'une manière oscillante dans un canal latéral (17).



   5. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que le transfert des billes (9) se fait à l'aide d'air comprimé.



   6. Dispositif pour la mise en   oeuvre    du procédé selon la revendication 1, englobant un magasin (10) pour un lot de billes (9) alimentant un approvisionneur de billes (9) comprenant un élément (18) déplaçant un nombre défini de billes (9) d'un canal supérieur (16) à un canal inférieur (19), caractérisé en ce que le magasin (10) est équipé d'un séparateur dynamique (11) assurant un remuement permanent des billes (9) dans le magasin (10) et ramassant, au cours de son déplacement, bille (9) après bille (9) afin de les transférer à un approvisionneur (23) comprenant un élément mobile (18) déplaçant bille (9) après bille (9) de la sortie inférieure du canal supérieur (16) à l'entrée supérieure du canal inférieur (19).



   7. Dispositif selon la revendication 6, caractérisé en ce que le séparateur dynamique consiste en un tuyau (11), présentant une branche verticale et une branche coudée, tournant autour d'un axe (A-A) à l'intérieur du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (10) et ayant une ouverture supérieure (12) et un diamètre inférieur suffisamment grands pour que bille après bille puisse être ramassée par l'ouverture (12) au cours du mouvement rotatif du tuyau (11) et glisser en direction d'une fin inférieure de ce dernier,

   et en ce que l'approvisionneur consiste en une partie avant (23) positionnable dans un montage (24) et comprenant d'une part un piston (18) amovible logé dans un canal latéral (17) dans lequel le canal supérieur (16) débouche et duquel le canal inférieur (16) part servant au déplacement des billes (9) d'un canal à l'autre et d'autre part un élément de retenue temporaire de billes (9) ainsi qu'un élément de contrôle de présence et de comptage (22) des billes (9) devant être transférées au poste de montage des roulements à billes.



   8. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que le piston (18) est coulissé dans le canal latéral par de l'air comprimé et/ou un ressort et que de l'air comprimé peut être injecté dans le canal inférieur (19), afin de transporter bille (9) par bille (9) au poste de montage des roulements à billes.



   9. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que l'élé- ment de contrôle de présence et de comptage consiste en une cellule photoélectrique   (22).   



   10. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que le canal latéral (17) est refermé par une butée réglable (21).



   La présente invention a d'une part trait à un procédé pour alimenter, dans une machine de montage de roulements à billes, le poste de montage des roulements à billes, avec des billes, selon le préambule de la revendication 1. D'autre part, la présente invention a trait à un dispositif pour la mise en   oeuvre    de ce procédé, selon le préambule de la revendication 6.



   Dans la fabrication de roulements à billes, le problème se pose d'alimenter à la plus grande vitesse et précision possible le ou les dispositifs de montage des roulements à billes avec des billes adéquates ayant un diamètre tel que les tolérances de fabrication des deux bagues d'un roulement à billes à monter sont compensées, si possible. A cette fin, les machines traditionnelles de montage de roule- ments à billes sont équipées de plusieurs magasins de billes à diamètres légèrement différents, dont le nombre nécessaire de billes adéquates est retiré pour chaque roulement à billes qui doit être monté.



  Le procédé traditionnel d'approvisionnement de billes se compose de différentes opérations distinctes, telles qu'acheminement des billes depuis le réservoir dans un canal d'alimentation, duquel un nombre de billes prédéterminé est chargé dans un gabarit, lequel est déplacé latéralement pour aligner les billes qu'il contient au-dessus d'un tuyau d'alimentation à travers lequel lesdites billes approvisionnent le dispositif de montage des roulements à billes. Ce procédé et surtout les moyens techniques utilisés pour le mettre en   oeuvre    sont à la base de plusieurs problèmes. rendant le montage des roulements à billes relativement lent et susceptible d'interruptions par des blocages de l'alimentation en billes ou par alimentation d'un nombre incomplet de billes.



   La présente invention a comme but d'éliminer ces difficultés et de résoudre les problèmes précités en proposant un procédé différent d'alimentation en billes d'un dispositif de montage de roulements à billes et en proposant des moyens techniques pour la mise-en oeuvre- de ce procédé permettant d'atteindre une plus grande vitesse de montage et de réduire ou même éliminer tous les problèmes d'appro- visionnement De plus, la présente invention se propose de présenter un dispositif d'alimentation en billes pouvant facilement et rapide- ment être adapté à tout nombre; et   tout   dimension: de billes utilisées.



   Selon la présente invention ce but est atteint,   d'une   part, par un procédé tel que   défini    à la revendication 1 et, d'autre part, par un dispositif tel que défini àla   revendication   6.



   Dans ce qui suit sont décrits,   d'une   part, le procédé selon l'invention et, d'autre part, une exécution avantageuse d'un dispositif selon l'invention, à l'aide du dessin, dans lequel:
 la fig. 1 illustre un dispositif avec gabarit selon l'état de la technique,
 la fig. 2 est une coupe partielle à travers une première partie d'un dispositif selon l'invention, et
 la fig. 3 est une coupe à travers une seconde partie du dispositif selon l'invention.



   A la fig. 1, on reconnaît un dispositif traditionnel pour alimenter en billes un poste de montage de roulements à billes comprenant un réservoir pour billes en forme de magasin présentant une partie inférieure 2 en forme d'entonnoir servant à acheminer d'une manière continue des billes dans un tuyau 3. Ce dernier alimente en billes un canal 4 se trouvant dans une pièce 5 dans laquelle un gabarit 6 peut se déplacer latéralement, de sorte qu'une percée 7 puisse prendre deux positions déterminées, I'une en ligne en dessous du canal 4 et l'autre en dessus d'un canal 8, par lequel les billes sont amenées au poste de montage des roulements à billes.

   Ainsi que mentionné plus haut, ce genre de dispositif connu pour alimenter en billes un appareil de montage de roulements à billes présente plusieurs désavantages et points problématiques, dont un est le fait qu'il ne peut pas être exclu que les billes se trouvant dans le réservoir 1 se cramponnent les unes contre les autres, de sorte qu'à un certain moment il n'y a plus aucune bille qui trouve son chemin à travers le tuyau 3. L'alimentation en billes du poste de montage des roulements à billes est donc interrompue. On essaie de remédier à cet inconvénient en vibrant le  réservoir 1. D'autre part, il n'y a pas de moyens pour garantir que le nombre désiré de billes se trouve effectivement dans la percée 7, à l'instant où le gabarit 6 est déplacé en dessus du canal 8, afin de débiter les billes qu'il contient dans ce canal qui alimente le poste de montage des roulements à billes.

  Bien que la hauteur du gabarit 6 soit calculée de sorte que le nombre de billes nécessaire au diamètre prédéterminé puisse y être introduit, une correction ultérieure d'un nombre incomplet de billes transmis au poste de montage n'est plus possible, après le déplacement du gabarit 6. Il en résulte donc un roulement à billes dans lequel une ou plusieurs billes manquent. A part les inconvénients techniques de ce genre de dispositif connu, ces dispositifs présentent le désavantage qu'ils sont relativement lents et que chaque modification dans le nombre de billes utilisé par roulement à billes qui est à monter sur l'appareil en question exige le remplacement de la pièce 5 et du gabarit 6 qui sont dimensionnés en conséquence.



   Tous ces désavantages et inconvénients, et d'autres, sont éliminés si l'on se sert du procédé et des moyens techniques selon l'invention.



  Au lieu d'acheminer les billes nécessaires au montage d'un roulement à billes en lots non contrôlables ou non corrigibles, la présente invention propose un acheminement dynamique contrôlé pièce par pièce, ce qui ne permet pas seulement d'éliminer toute faute dans le nombre de billes monté dans un roulement à billes, mais évite aussi tout remplacement d'éléments du dispositif dû à un changement du type de roulements à billes montés, nécessitant des billes de diamètre identique. Dans ce procédé, le nombre de billes par roulement à billes n'est plus un élément critique impliquant un remplacement de certaines parties mécaniques du dispositif car un changement d'un paramètre dans la commande électronique de la machine suffit.



   A la fig. 2 est illustrée en coupe partielle une exécution avantageuse d'une première partie d'un dispositif selon l'invention, en l'occurrence un séparateur de billes dynamique à l'intérieur d'un magasin à billes 10. En effet, ce séparateur de billes se compose en principe d'un tuyau rigide courbé 11 présentant une ouverture supérieure 12, de préférence allongée, facilitant aux billes de pénétrer dans le tuyau 11, lorsque celui-ci tourne autour de l'axe A-A à l'intérieur du tas de billes se trouvant dans le   magasin   10. Vu le mouvement rotatif continu du tuyau courbé 11, les billes dans le magasin 10 sont constamment remuées et ne peuvent pas toucher l'ouverture 12 du tuyau, de sorte que celui-ci se remplit continuellement de billes.

  Afin de pouvoir faire tourner le tuyau 11 autour de l'axe A-A, il est préférable de prévoir une pièce centrale 13 pénétrant depuis le dessous dans le magasin 10 et pouvant être entraînée en rotation, par exemple par une courroie non représentée au dessin. La pièce centrale 13 est de préférence montée sur un roulement à billes 14 dans un bloc de montage 15. La fin inférieure du tyau courbé 11 est positionnée de manière à se trouver immédiatement au-dessus d'une seconde partie du dispositif selon l'invention, en l'occurrence un approvisionneur de billes pour le poste de montage des roulements à billes, non représenté au dessin et ne faisant pas partie de la présente invention.



   Une exécution avantageuse de cette seconde partie du dispositif selon l'invention, en l'occurrence l'approvisionneur qui sert à faire suivre une par une le nombre nécessaire de billes au poste de montage des roulements à billes, est représentée à la fig. 3. On y reconnaît la fin inférieure du tuyau 11, positionnée en ligne au-dessus d'un canal supérieur 16, dans lequel tombent au fur et à mesure les billes 9 ramassées par l'ouverture supérieure 12 du tuyau courbé 11 au cours de son mouvement rotatif à l'intérieur du magasin 10 rempli de billes, afin de s'empiler.

  Dans un canal latéral 17, placé au bas du canal supérieur 16, est logé un piston 18 destiné à déplacer latéralement d'une manière contrôlée la bille 9 qui se trouve au fond du canal supérieur 16 jusqu'à ce qu'elle se trouve au-dessus d'un canal inférieur 19, par lequel elle est évacuée afin d'être transportée au poste de montage des roulements à billes. Le piston 18 peut être activé et donc oscillé par de l'air comprimé et/ou un ressort ou par tout autre moyen adéquat, par exemple des champs électromagnétiques, de sorte qu'à chacun de ces mouvements contrôlés - dans le dessin de gauche à droite - il déplace une bille 9 du fond du canal supérieur 16 à l'entrée du canal inférieur 19.



   Il est préférable de prévoir, au fond du canal supérieur 16, dans le canal latéral 17, une goupille rétractable 20 servant comme élément de sécurité évitant que la bille 9 qui se trouve au fond du canal supérieur 16 roule d'une manière non contrôlée dans le canal latéral 17 et permet à une seconde bille de se placer devant le piston 18. Au moment où le piston 18 est activé et déplacé dans le canal latéral 17 dans le sens du canal inférieur 19, la goupille rétractable libère le passage, car elle ne peut pas résister à la force appliquée à cet instant. Une bille 9, et une seule bille, est déplacée à la fois dans le canal latéral 17 par le piston 18, jusqu'à ce qu'elle bute contre une butée 21, de préférence réglable.

  A cet endroit et à ce moment, il est préférable de contrôler qu'effectivement une bille 9 se trouve audessus de l'ouverture supérieure du canal inférieur 19, ce qui peut par exemple être fait à l'aide d'une cellule photoélectrique 22. Si ce contrôle ne constate pas de bille 9 entre le piston 18 et la butée 21, le piston 18 est activé à nouveau, afin d'aller chercher la prochaine bille 9 au fond du canal supérieur 16 qui va tomber en face de lui dès qu'il se sera retiré suffisamment pour dégager la sortie inférieure du canal supérieur 16. Si le contrôle de présence d'une bille signale qu'effectivement une bille se trouve à l'entrée supérieure du canal in   férieur    19, un jet d'air comprimé est injecté depuis le haut dans ce canal, éjectant la bille 9 du canal latéral 17 dans le canal inférieur 19 jusqu'au poste de montage des roulements à billes.

  Grâce à cette seconde partie du dispositif selon l'invention, il est possible de garantir un nombre toujours correct de billes 9 approvisionnées au poste de montage des roulements à billes et de modifier ce nombre par une simple programmation différente de l'électronique de commande de la machine. Une modification du nombre de billes nécessaire pour monter une série de roulements à billes n'entraîne donc aucune modification mécanique du dispositif selon l'invention, pour autant que les diamètres des billes utilisées ne soit pas changé.



   Au cas où des billes 9 ayant un autre diamètre que les précédentes doivent être utilisées, il suffit de remplacer la partie avant 23 dans le montage 24, ce qui peut être fait sans aucune difficulté. Bien entendu il faut, dans un tel cas, également soit remplacer le magasin
 10 complet comprenant les nouvelles billes et une partie centrale 13 avec un tuyau courbé 11 adapté à ces billes, soit les billes et la partie centrale 13, afin d'y installer une partie centrale 13 présentant un tuyau courbé 11 de dimension adéquate. Tout remplacement de pièces mécaniques sur le dispositif selon l'invention est donc d'avance limité aux cas de changements de dimension de billes.

  Par un choix judicieux des diamètres intérieurs des tuyaux courbés 11, il est même possible de se servir d'une seule partie de séparation pour plusieurs dimensions de billes et de ne remplacer que la partie avant
 23 du montage 24. Par cela la manutention du dispositif selon l'invention est nettement facilitée et accélérée par rapport aux installations traditionnelles à gabarit.



   Du fait que les billes nécessaires pour le montage d'un roulement à billes sont approvionnées pièce par pièce au poste de montage et que chaque bille est comptée, il ne peut plus y avoir d'erreur dans le nombre de billes monté dans un roulement à billes. De plus, vu que le séparateur de billes fonctionne d'une manière dynamique, un approvisionnement continu de billes est assuré.



   Il est évident que tant la première partie du dispositif selon l'invention, en l'occurrence le séparateur de billes, que la seconde partie du dispositif en l'occurrence l'approvisionneur, peuvent être réalisées différemment en ce qui concerne leurs détails de construction, sans néanmoins quitter le cadre de la présente invention. Afin de mettre en oeuvre le procédé selon l'invention, par exemple un ressort à boudin, rotatif autour de son axe central, peut servir comme approvisionneur, pour autant qu'il soit logé dans un tube et que sa rotation soit contrôlée. Au lieu d'un piston déplaçable latéralement, on peut aussi se servir de toutes sortes d'éléments rotatifs présentant une ou plusieurs entailles dans lesquelles les billes peuvent être déplacées individuellement afin d'être engagées une par une dans un  tuyau d'approvisionnement du poste de montage de roulements à billes.

  Dans ce contexte, il ne faut, dans le cadre du procédé selon l'invention, que garantir que la partie d'approvisionnement des billes transmette bille par bille d'une manière contrôlée du séparateur au poste de montage.



   De nos jours, il est plus facile et économique de prévoir une électronique sophistiquée pour contrôler l'approvisionnement, que de prévoir des pièces mécaniques d'échange selon le nombre de billes utilisées par roulement à billes. La présente invention est donc avantageuse par rapport aux installations traditionnelles d'approvisionnement de billes. Elle permet aussi d'atteindre des vitesses de montage accélérées, car sept billes par Ylo de seconde peuvent sans autre être approvionnées. De plus, elle abaisse les frais de réglage de la machine à chaque changement de type de roulement à billes monté, en limitant ce travail à l'entrée d'une nouvelle donnée dans l'électronique de commande de l'appareil de montage, le remplacement de pièces mécaniques n'étant nécessaire que si des billes de diamètre différent sont à utiliser. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   1. Method for supplying, in a ball bearing assembly machine, the assembly station for ball bearings with balls, including a separation of balls from a magazine (10) with balls (9) and a routing of a predetermined number of these balls at the assembly station, characterized in that the balls (9) are dynamically and actively separated from the batch of balls (9) located in the magazine (10) and that they are routed one by one in a predetermined number to the ball bearing mounting station.



   2. Method according to claim 1, characterized in that the balls (9) used to be mounted in a ball bearing are separated from the batch of balls (9) located in the magazine (19) by an elongated upper opening (12 ) a curved rotating pipe (11) constantly stirring the balls (9) located in said magazine (10).



   3. Method according to claim 1 or 2, characterized in that the balls (9) separated from the batch of balls (9) in the magazine (10) are moved individually from a lower outlet of an upper channel (16) to an upper inlet of a lower channel (19), by which they are transferred to the mounting station of the ball bearings.



   4. Method according to claim 3, characterized in that the individual displacement of the balls (9) is done by a piston (18) movable in an oscillating manner in a lateral channel (17).



   5. Method according to claim 3, characterized in that the transfer of the balls (9) is done using compressed air.



   6. Device for implementing the method according to claim 1, including a magazine (10) for a batch of balls (9) supplying a ball supply (9) comprising an element (18) displacing a defined number of balls ( 9) from an upper channel (16) to a lower channel (19), characterized in that the magazine (10) is equipped with a dynamic separator (11) ensuring permanent movement of the balls (9) in the magazine ( 10) and picking up, during its movement, ball (9) after ball (9) in order to transfer them to a supply (23) comprising a movable element (18) moving ball (9) after ball (9) from the outlet lower of the upper channel (16) to the upper inlet of the lower channel (19).



   7. Device according to claim 6, characterized in that the dynamic separator consists of a pipe (11), having a vertical branch and a bent branch, rotating around an axis (AA) inside the batch of balls ( 9) being in the magazine (10) and having an upper opening (12) and a lower diameter large enough so that ball after ball can be picked up by the opening (12) during the rotary movement of the pipe (11) and slide towards a lower end of the latter,

   and in that the supply consists of a front part (23) which can be positioned in a mounting (24) and which comprises on the one hand a removable piston (18) housed in a lateral channel (17) in which the upper channel (16) opens and from which the lower channel (16) leaves serving to move the balls (9) from one channel to another and on the other hand a temporary ball retaining element (9) as well as a presence control element and counting (22) of the balls (9) to be transferred to the mounting station of the ball bearings.



   8. Device according to claim 7, characterized in that the piston (18) is slid in the lateral channel by compressed air and / or a spring and that compressed air can be injected into the lower channel (19 ), in order to transport ball (9) by ball (9) to the ball bearing mounting station.



   9. Device according to claim 7, characterized in that the presence and counting control element consists of a photoelectric cell (22).



   10. Device according to claim 7, characterized in that the lateral channel (17) is closed by an adjustable stop (21).



   The present invention relates on the one hand to a method for supplying, in a ball bearing mounting machine, the ball bearing mounting station, with balls, according to the preamble of claim 1. On the other hand , the present invention relates to a device for implementing this method, according to the preamble of claim 6.



   In the manufacture of ball bearings, the problem arises of supplying at the highest possible speed and precision the device or devices for mounting the ball bearings with suitable balls having a diameter such as the manufacturing tolerances of the two rings d '' A ball bearing to be fitted is compensated, if possible. To this end, traditional ball bearing assembly machines are equipped with several ball magazines with slightly different diameters, the necessary number of suitable balls of which is withdrawn for each ball bearing to be fitted.



  The traditional method of supplying balls consists of different distinct operations, such as conveying the balls from the tank into a supply channel, from which a predetermined number of balls is loaded into a template, which is moved laterally to align the balls that it contains above a supply pipe through which said balls supply the mounting device for ball bearings. This process and especially the technical means used to implement it are the basis of several problems. making the mounting of ball bearings relatively slow and susceptible to interruptions by blocking the supply of balls or by feeding an incomplete number of balls.



   The object of the present invention is to eliminate these difficulties and to solve the aforementioned problems by proposing a different method for supplying balls to a device for mounting ball bearings and by proposing technical means for the implementation. of this method making it possible to achieve a higher assembly speed and to reduce or even eliminate all the supply problems In addition, the present invention proposes to present a device for feeding balls which can easily and quickly be suitable for any number; and any dimension: of balls used.



   According to the present invention, this object is achieved, on the one hand, by a method as defined in claim 1 and, on the other hand, by a device as defined in claim 6.



   In what follows are described, on the one hand, the method according to the invention and, on the other hand, an advantageous execution of a device according to the invention, using the drawing, in which:
 fig. 1 illustrates a device with a template according to the state of the art,
 fig. 2 is a partial section through a first part of a device according to the invention, and
 fig. 3 is a section through a second part of the device according to the invention.



   In fig. 1, a traditional device for supplying balls to a ball bearing mounting station is recognized, comprising a store-shaped ball reservoir having a bottom part 2 in the form of a funnel used for continuously conveying balls in a pipe 3. The latter feeds into balls a channel 4 located in a room 5 in which a template 6 can move laterally, so that a breakthrough 7 can take two determined positions, one in line below the channel 4 and the other above a channel 8, by which the balls are brought to the ball bearing mounting station.

   As mentioned above, this type of known device for supplying ball bearings to a ball bearing mounting device has several disadvantages and problematic points, one of which is the fact that it cannot be excluded that the balls in the tank 1 cling to each other, so that at a certain moment there is no longer any ball which finds its way through the pipe 3. The ball supply from the ball bearing mounting station is therefore interrupted. We try to remedy this drawback by vibrating the reservoir 1. On the other hand, there are no means to guarantee that the desired number of balls is actually in the breakthrough 7, at the instant when the template 6 is moved above the channel 8, in order to debit the balls it contains in this channel which supplies the assembly station of the ball bearings.

  Although the height of the template 6 is calculated so that the number of balls necessary for the predetermined diameter can be introduced therein, a subsequent correction of an incomplete number of balls transmitted to the assembly station is no longer possible, after the movement of the template 6. This therefore results in a ball bearing in which one or more balls are missing. Apart from the technical drawbacks of this type of known device, these devices have the disadvantage that they are relatively slow and that each modification in the number of balls used per ball bearing which is to be mounted on the device in question requires replacement. of part 5 and of template 6 which are dimensioned accordingly.



   All of these and other disadvantages and disadvantages are eliminated if the method and technical means according to the invention are used.



  Instead of routing the balls necessary for mounting a ball bearing in batches that cannot be controlled or corrected, the present invention proposes a dynamic routing controlled piece by piece, which does not only make it possible to eliminate any error in the number of balls mounted in a ball bearing, but also avoids any replacement of elements of the device due to a change in the type of ball bearings mounted, requiring balls of identical diameter. In this process, the number of balls per ball bearing is no longer a critical element involving the replacement of certain mechanical parts of the device because a change of a parameter in the electronic control of the machine is sufficient.



   In fig. 2 is illustrated in partial section an advantageous execution of a first part of a device according to the invention, in this case a dynamic ball separator inside a ball magazine 10. In fact, this separator of balls consists in principle of a rigid curved pipe 11 having an upper opening 12, preferably elongated, facilitating the balls to enter the pipe 11, when the latter rotates around the axis AA inside the pile of balls in the magazine 10. Due to the continuous rotary movement of the curved pipe 11, the balls in the magazine 10 are constantly moved and cannot touch the opening 12 of the pipe, so that the latter is continuously filled with balls .

  In order to be able to rotate the pipe 11 around the axis A-A, it is preferable to provide a central part 13 penetrating from below into the magazine 10 and which can be driven in rotation, for example by a belt not shown in the drawing. The central part 13 is preferably mounted on a ball bearing 14 in a mounting block 15. The lower end of the curved tube 11 is positioned so as to be located immediately above a second part of the device according to the invention , in this case a ball feeder for the ball bearing mounting station, not shown in the drawing and not forming part of the present invention.



   An advantageous embodiment of this second part of the device according to the invention, in this case the supply unit which is used to send one by one the necessary number of balls to the station for mounting the ball bearings, is shown in FIG. 3. One recognizes there the lower end of the pipe 11, positioned in line above an upper channel 16, into which fall as the balls 9 picked up by the upper opening 12 of the curved pipe 11 during its rotary movement inside the magazine 10 filled with balls, in order to stack.

  In a lateral channel 17, placed at the bottom of the upper channel 16, is housed a piston 18 intended to move laterally in a controlled manner the ball 9 which is at the bottom of the upper channel 16 until it is at the above a lower channel 19, through which it is evacuated in order to be transported to the mounting station for ball bearings. The piston 18 can be activated and therefore oscillated by compressed air and / or a spring or by any other suitable means, for example electromagnetic fields, so that with each of these controlled movements - in the drawing from left to right - it moves a ball 9 from the bottom of the upper channel 16 to the inlet of the lower channel 19.



   It is preferable to provide, at the bottom of the upper channel 16, in the lateral channel 17, a retractable pin 20 serving as a safety element preventing the ball 9 which is at the bottom of the upper channel 16 from rolling in an uncontrolled manner. the lateral channel 17 and allows a second ball to be placed in front of the piston 18. When the piston 18 is activated and moved in the lateral channel 17 in the direction of the lower channel 19, the retractable pin frees the passage, because it cannot resist the force applied at this time. A ball 9, and a single ball, is moved at once in the lateral channel 17 by the piston 18, until it abuts against a stop 21, preferably adjustable.

  At this location and at this time, it is preferable to check that indeed a ball 9 is located above the upper opening of the lower channel 19, which can for example be done using a photoelectric cell 22. If this check does not find a ball 9 between the piston 18 and the stop 21, the piston 18 is activated again, in order to fetch the next ball 9 at the bottom of the upper channel 16 which will fall in front of it as soon as '' it will have withdrawn enough to clear the lower outlet of the upper channel 16. If the check for the presence of a ball indicates that indeed a ball is at the upper entry of the lower channel 19, a jet of compressed air is injected from the top into this channel, ejecting the ball 9 from the lateral channel 17 into the lower channel 19 to the mounting station for the ball bearings.

  Thanks to this second part of the device according to the invention, it is possible to guarantee an always correct number of balls 9 supplied at the mounting station of the ball bearings and to modify this number by a simple different programming of the control electronics. the machine. A modification of the number of balls required to mount a series of ball bearings therefore does not cause any mechanical modification of the device according to the invention, provided that the diameters of the balls used are not changed.



   In the event that balls 9 having a diameter other than the previous ones must be used, it suffices to replace the front part 23 in the assembly 24, which can be done without any difficulty. Of course, in such a case, it is also necessary to either replace the magazine
 10 complete comprising the new balls and a central part 13 with a curved pipe 11 adapted to these balls, ie the balls and the central part 13, in order to install a central part 13 having a curved pipe 11 of adequate size. Any replacement of mechanical parts on the device according to the invention is therefore limited in advance to cases of changes in the size of the balls.

  By a judicious choice of the internal diameters of the curved pipes 11, it is even possible to use a single part of separation for several dimensions of balls and to replace only the front part
 23 of the assembly 24. By this, the handling of the device according to the invention is clearly facilitated and accelerated compared to traditional jig installations.



   Because the balls required for mounting a ball bearing are supplied piece by piece at the assembly station and each ball is counted, there can no longer be any error in the number of balls mounted in a ball bearing. marbles. In addition, since the ball separator operates dynamically, a continuous supply of balls is ensured.



   It is obvious that both the first part of the device according to the invention, in this case the ball separator, and the second part of the device, in this case the supply, can be produced differently with regard to their construction details. , without however leaving the scope of the present invention. In order to implement the method according to the invention, for example a coil spring, rotating around its central axis, can be used as a supply, provided that it is housed in a tube and that its rotation is controlled. Instead of a laterally displaceable piston, one can also use all kinds of rotary elements having one or more notches in which the balls can be moved individually so as to be engaged one by one in a supply pipe of the station mounting of ball bearings.

  In this context, it is only necessary, within the framework of the method according to the invention, to guarantee that the supply part of the balls transmits ball by ball in a controlled manner from the separator to the assembly station.



   Nowadays, it is easier and more economical to provide sophisticated electronics to control the supply, than to provide mechanical exchange parts depending on the number of balls used per ball bearing. The present invention is therefore advantageous compared to traditional ball supply installations. It also makes it possible to reach accelerated assembly speeds, because seven balls per Ylo of a second can without other be supplied. In addition, it lowers the costs of adjusting the machine with each change of type of ball bearing fitted, by limiting this work to the entry of new data in the control electronics of the mounting device, the replacement of mechanical parts is only necessary if balls of different diameters are to be used.


    

Claims (10)

1. Procédé pour alimenter, dans une machine de montage de roulements à billes, le poste de montage des roulements à billes avec des billes, englobant une séparation de billes d'un magasin (10) à billes (9) et un acheminement d'un nombre prédéterminé de ces bines au poste de montage, caractérisé par le fait que les billes (9) sont séparées d'une manière dynamique et active du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (10) et qu'elles sont acheminées d'une manière contrôlée une par une dans un nombre prédéterminé au poste de montage des roulements à billes.  1. Method for supplying, in a ball bearing assembly machine, the assembly station for ball bearings with balls, including a separation of balls from a magazine (10) with balls (9) and a routing of a predetermined number of these balls at the assembly station, characterized in that the balls (9) are dynamically and actively separated from the batch of balls (9) located in the magazine (10) and that they are routed one by one in a predetermined number to the ball bearing mounting station. 2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que les billes (9) utilisées pour être montées dans un roulement à billes sont séparées du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (19) par une ouverture supérieure allongée (12) d'un tuyau courbé (11) rotatif remuant constamment les billes (9) se trouvant dans ledit magasin (10).  2. Method according to claim 1, characterized in that the balls (9) used to be mounted in a ball bearing are separated from the batch of balls (9) located in the magazine (19) by an elongated upper opening (12 ) a curved rotating pipe (11) constantly stirring the balls (9) located in said magazine (10). 3. Procédé selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que les billes (9) séparées du lot de billes (9) dans le magasin (10) sont déplacées individuellement d'une sortie inférieure d'un canal supérieur (16) à une entrée supérieure d'un canal inférieur (19), par lequel elles sont transférées au poste de montage des roulements à billes.  3. Method according to claim 1 or 2, characterized in that the balls (9) separated from the batch of balls (9) in the magazine (10) are moved individually from a lower outlet of an upper channel (16) to an upper inlet of a lower channel (19), by which they are transferred to the mounting station of the ball bearings. 4. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que le déplacement individuel des billes (9) se fait par un piston (18) déplaçable d'une manière oscillante dans un canal latéral (17).  4. Method according to claim 3, characterized in that the individual displacement of the balls (9) is done by a piston (18) movable in an oscillating manner in a lateral channel (17). 5. Procédé selon la revendication 3, caractérisé en ce que le transfert des billes (9) se fait à l'aide d'air comprimé.  5. Method according to claim 3, characterized in that the transfer of the balls (9) is done using compressed air. 6. Dispositif pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication 1, englobant un magasin (10) pour un lot de billes (9) alimentant un approvisionneur de billes (9) comprenant un élément (18) déplaçant un nombre défini de billes (9) d'un canal supérieur (16) à un canal inférieur (19), caractérisé en ce que le magasin (10) est équipé d'un séparateur dynamique (11) assurant un remuement permanent des billes (9) dans le magasin (10) et ramassant, au cours de son déplacement, bille (9) après bille (9) afin de les transférer à un approvisionneur (23) comprenant un élément mobile (18) déplaçant bille (9) après bille (9) de la sortie inférieure du canal supérieur (16) à l'entrée supérieure du canal inférieur (19).  6. Device for implementing the method according to claim 1, including a magazine (10) for a batch of balls (9) supplying a ball supply (9) comprising an element (18) displacing a defined number of balls ( 9) from an upper channel (16) to a lower channel (19), characterized in that the magazine (10) is equipped with a dynamic separator (11) ensuring permanent movement of the balls (9) in the magazine ( 10) and picking up, during its movement, ball (9) after ball (9) in order to transfer them to a supply (23) comprising a movable element (18) moving ball (9) after ball (9) from the outlet lower of the upper channel (16) to the upper inlet of the lower channel (19). 7. Dispositif selon la revendication 6, caractérisé en ce que le séparateur dynamique consiste en un tuyau (11), présentant une branche verticale et une branche coudée, tournant autour d'un axe (A-A) à l'intérieur du lot de billes (9) se trouvant dans le magasin (10) et ayant une ouverture supérieure (12) et un diamètre inférieur suffisamment grands pour que bille après bille puisse être ramassée par l'ouverture (12) au cours du mouvement rotatif du tuyau (11) et glisser en direction d'une fin inférieure de ce dernier,  7. Device according to claim 6, characterized in that the dynamic separator consists of a pipe (11), having a vertical branch and a bent branch, rotating around an axis (AA) inside the batch of balls ( 9) being in the magazine (10) and having an upper opening (12) and a lower diameter large enough so that ball after ball can be picked up by the opening (12) during the rotary movement of the pipe (11) and slide towards a lower end of the latter, et en ce que l'approvisionneur consiste en une partie avant (23) positionnable dans un montage (24) et comprenant d'une part un piston (18) amovible logé dans un canal latéral (17) dans lequel le canal supérieur (16) débouche et duquel le canal inférieur (16) part servant au déplacement des billes (9) d'un canal à l'autre et d'autre part un élément de retenue temporaire de billes (9) ainsi qu'un élément de contrôle de présence et de comptage (22) des billes (9) devant être transférées au poste de montage des roulements à billes.  and in that the supply consists of a front part (23) which can be positioned in a mounting (24) and which comprises on the one hand a removable piston (18) housed in a lateral channel (17) in which the upper channel (16) opens and from which the lower channel (16) leaves serving to move the balls (9) from one channel to another and on the other hand a temporary ball retaining element (9) as well as a presence control element and counting (22) of the balls (9) to be transferred to the mounting station of the ball bearings. 8. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que le piston (18) est coulissé dans le canal latéral par de l'air comprimé et/ou un ressort et que de l'air comprimé peut être injecté dans le canal inférieur (19), afin de transporter bille (9) par bille (9) au poste de montage des roulements à billes.  8. Device according to claim 7, characterized in that the piston (18) is slid in the lateral channel by compressed air and / or a spring and that compressed air can be injected into the lower channel (19 ), in order to transport ball (9) by ball (9) to the ball bearing mounting station. 9. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que l'élé- ment de contrôle de présence et de comptage consiste en une cellule photoélectrique (22).  9. Device according to claim 7, characterized in that the presence and counting control element consists of a photoelectric cell (22). 10. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce que le canal latéral (17) est refermé par une butée réglable (21).  10. Device according to claim 7, characterized in that the lateral channel (17) is closed by an adjustable stop (21). La présente invention a d'une part trait à un procédé pour alimenter, dans une machine de montage de roulements à billes, le poste de montage des roulements à billes, avec des billes, selon le préambule de la revendication 1. D'autre part, la présente invention a trait à un dispositif pour la mise en oeuvre de ce procédé, selon le préambule de la revendication 6.  The present invention relates on the one hand to a method for supplying, in a ball bearing mounting machine, the ball bearing mounting station, with balls, according to the preamble of claim 1. On the other hand , the present invention relates to a device for implementing this method, according to the preamble of claim 6. Dans la fabrication de roulements à billes, le problème se pose d'alimenter à la plus grande vitesse et précision possible le ou les dispositifs de montage des roulements à billes avec des billes adéquates ayant un diamètre tel que les tolérances de fabrication des deux bagues d'un roulement à billes à monter sont compensées, si possible. A cette fin, les machines traditionnelles de montage de roule- ments à billes sont équipées de plusieurs magasins de billes à diamètres légèrement différents, dont le nombre nécessaire de billes adéquates est retiré pour chaque roulement à billes qui doit être monté.  In the manufacture of ball bearings, the problem arises of supplying at the highest possible speed and precision the device or devices for mounting the ball bearings with suitable balls having a diameter such as the manufacturing tolerances of the two rings d '' A ball bearing to be fitted is compensated, if possible. To this end, traditional ball bearing assembly machines are equipped with several ball magazines with slightly different diameters, the necessary number of suitable balls of which is withdrawn for each ball bearing to be fitted. Le procédé traditionnel d'approvisionnement de billes se compose de différentes opérations distinctes, telles qu'acheminement des billes depuis le réservoir dans un canal d'alimentation, duquel un nombre de billes prédéterminé est chargé dans un gabarit, lequel est déplacé latéralement pour aligner les billes qu'il contient au-dessus d'un tuyau d'alimentation à travers lequel lesdites billes approvisionnent le dispositif de montage des roulements à billes. Ce procédé et surtout les moyens techniques utilisés pour le mettre en oeuvre sont à la base de plusieurs problèmes. rendant le montage des roulements à billes relativement lent et susceptible d'interruptions par des blocages de l'alimentation en billes ou par alimentation d'un nombre incomplet de billes. The traditional method of supplying balls consists of different distinct operations, such as conveying the balls from the tank into a supply channel, from which a predetermined number of balls is loaded into a template, which is moved laterally to align the balls that it contains above a supply pipe through which said balls supply the mounting device for ball bearings. This process and especially the technical means used to implement it are the basis of several problems. making the mounting of ball bearings relatively slow and susceptible to interruptions by blocking the supply of balls or by feeding an incomplete number of balls. La présente invention a comme but d'éliminer ces difficultés et de résoudre les problèmes précités en proposant un procédé différent d'alimentation en billes d'un dispositif de montage de roulements à billes et en proposant des moyens techniques pour la mise-en oeuvre- de ce procédé permettant d'atteindre une plus grande vitesse de montage et de réduire ou même éliminer tous les problèmes d'appro- visionnement De plus, la présente invention se propose de présenter un dispositif d'alimentation en billes pouvant facilement et rapide- ment être adapté à tout nombre; et tout dimension: de billes utilisées.  The object of the present invention is to eliminate these difficulties and to solve the aforementioned problems by proposing a different method for supplying balls to a device for mounting ball bearings and by proposing technical means for the implementation. of this method making it possible to achieve a higher assembly speed and to reduce or even eliminate all the supply problems In addition, the present invention proposes to present a device for feeding balls which can easily and quickly be suitable for any number; and any dimension: of balls used. Selon la présente invention ce but est atteint, d'une part, par un procédé tel que défini à la revendication 1 et, d'autre part, par un dispositif tel que défini àla revendication 6.  According to the present invention, this object is achieved, on the one hand, by a method as defined in claim 1 and, on the other hand, by a device as defined in claim 6. Dans ce qui suit sont décrits, d'une part, le procédé selon l'invention et, d'autre part, une exécution avantageuse d'un dispositif selon l'invention, à l'aide du dessin, dans lequel: la fig. 1 illustre un dispositif avec gabarit selon l'état de la technique, la fig. 2 est une coupe partielle à travers une première partie d'un dispositif selon l'invention, et la fig. 3 est une coupe à travers une seconde partie du dispositif selon l'invention.  In what follows are described, on the one hand, the method according to the invention and, on the other hand, an advantageous execution of a device according to the invention, using the drawing, in which:  fig. 1 illustrates a device with a template according to the state of the art,  fig. 2 is a partial section through a first part of a device according to the invention, and  fig. 3 is a section through a second part of the device according to the invention. A la fig. 1, on reconnaît un dispositif traditionnel pour alimenter en billes un poste de montage de roulements à billes comprenant un réservoir pour billes en forme de magasin présentant une partie inférieure 2 en forme d'entonnoir servant à acheminer d'une manière continue des billes dans un tuyau 3. Ce dernier alimente en billes un canal 4 se trouvant dans une pièce 5 dans laquelle un gabarit 6 peut se déplacer latéralement, de sorte qu'une percée 7 puisse prendre deux positions déterminées, I'une en ligne en dessous du canal 4 et l'autre en dessus d'un canal 8, par lequel les billes sont amenées au poste de montage des roulements à billes.  In fig. 1, a traditional device for supplying balls to a ball bearing mounting station is recognized, comprising a store-shaped ball reservoir having a bottom part 2 in the form of a funnel used for continuously conveying balls in a pipe 3. The latter feeds into balls a channel 4 located in a room 5 in which a template 6 can move laterally, so that a breakthrough 7 can take two determined positions, one in line below the channel 4 and the other above a channel 8, by which the balls are brought to the ball bearing mounting station. Ainsi que mentionné plus haut, ce genre de dispositif connu pour alimenter en billes un appareil de montage de roulements à billes présente plusieurs désavantages et points problématiques, dont un est le fait qu'il ne peut pas être exclu que les billes se trouvant dans le réservoir 1 se cramponnent les unes contre les autres, de sorte qu'à un certain moment il n'y a plus aucune bille qui trouve son chemin à travers le tuyau 3. L'alimentation en billes du poste de montage des roulements à billes est donc interrompue. On essaie de remédier à cet inconvénient en vibrant le **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  As mentioned above, this type of known device for supplying ball bearings to a ball bearing mounting device has several disadvantages and problematic points, one of which is the fact that it cannot be excluded that the balls in the tank 1 cling to each other, so that at a certain moment there is no longer any ball which finds its way through the pipe 3. The ball supply from the ball bearing mounting station is therefore interrupted. We are trying to remedy this drawback by vibrating the ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH491487A 1987-12-17 1987-12-17 Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section CH673513A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH491487A CH673513A5 (en) 1987-12-17 1987-12-17 Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH491487A CH673513A5 (en) 1987-12-17 1987-12-17 Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH673513A5 true CH673513A5 (en) 1990-03-15

Family

ID=4284737

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH491487A CH673513A5 (en) 1987-12-17 1987-12-17 Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH673513A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN104455037A (en) * 2014-12-16 2015-03-25 黑龙江大学 Inner ring measuring device used on ball bearing automatic assembly machine
CN113124062A (en) * 2021-05-07 2021-07-16 毛健 Bearing assembling equipment

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN104455037A (en) * 2014-12-16 2015-03-25 黑龙江大学 Inner ring measuring device used on ball bearing automatic assembly machine
CN113124062A (en) * 2021-05-07 2021-07-16 毛健 Bearing assembling equipment
CN113124062B (en) * 2021-05-07 2022-12-13 建湖县特佳液压管件有限公司 Bearing assembling equipment

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2089280B1 (en) Packing and packaging system
EP2196395B1 (en) Device and method for packaging nested syringes
EP1116676A1 (en) Apparatus for forming article batches
FR2488576A1 (en) DEVICE FOR FORMING BATTERIES OF FLAT PRODUCTS, SUCH AS PRINTING PRODUCTS, ARRIVING CONTINUOUSLY, ESPECIALLY IN IMBRIQUE FORMATION
FR2501558A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR CUTTING A CONTOUR IN A WORKPIECE
CH630860A5 (en) DEVICE FOR RECEIVING AND PACKAGING FOLDING BOXES MADE BY A folder-gluer.
FR3092574A1 (en) System and method for handling articles such as beverage containers or the like
FR2610908A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR STORING AND DISTRIBUTING CUT-OUT UNITS, ESPECIALLY FOR PACKAGING
FR2953441A1 (en) BLOWING MACHINE WITH PRE-LOADING PREFORMS
FR2498105A1 (en) DEVICE FOR MAINTAINING AND EVACUATING PARTS, FOR MANUFACTURING MACHINES OPERATING IN PARALLEL
CH673513A5 (en) Ball feeder for ball bearing assembly machine - has curved tube with elongated aperture in magazine to collect balls and deliver them to assembly section
BE1017647A3 (en) MACHINE FOR MANUFACTURING TWISTED BRUSHES.
FR2527192A1 (en) TUBE DISTRIBUTION DEVICE
CH632701A5 (en) PARTS FEEDING SYSTEM FOR A BLOW MOLDING MACHINE FOR CONTAINERS.
EP3322836B1 (en) Handling facility comprising a transfer device transferring between a zone at atmopsheric pressure and a zone under vacuum, and corresponding method of implementation
FR2806023A1 (en) MACHINE FOR PROCESSING HOLLOW GLASS OBJECTS
EP3891087B1 (en) Device, facility and method for ejecting products
FR2625696A1 (en) Device for supplying rivets or the like, particularly for riveting machines
WO2020254464A1 (en) Device for gripping products, and method for conveying within an industrial production line
CH659603A5 (en) Stacker for laterally feeding bars of material to be machined to a machine tool or a machine-tool feed device
FR2558138A1 (en) Machine allowing the emptying of cases full of containers, such as bottles, and allowing the standing up and alignment of the filled bottles
EP0050083A1 (en) Apparatus for grouping unit-containers
JP3593816B2 (en) Alignment / positioning method for cylindrical parts and alignment / positioning device used for the method
BE879828R (en) APPARATUS FOR AUTOMATICALLY CANNING CYLINDRICAL OBJECTS AND A BOX, PARTICULARLY FOR SUCH AN APPARATUS
WO2014096589A1 (en) Facility for grouping products

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased