CH625418A5 - Device for adjusting and indicating the height of a tennis net - Google Patents

Device for adjusting and indicating the height of a tennis net Download PDF

Info

Publication number
CH625418A5
CH625418A5 CH916178A CH916178A CH625418A5 CH 625418 A5 CH625418 A5 CH 625418A5 CH 916178 A CH916178 A CH 916178A CH 916178 A CH916178 A CH 916178A CH 625418 A5 CH625418 A5 CH 625418A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
height
net
strap
cap
stirrup
Prior art date
Application number
CH916178A
Other languages
French (fr)
Inventor
Willi Buchmueller
Original Assignee
Willi Buchmueller
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Willi Buchmueller filed Critical Willi Buchmueller
Priority to CH916178A priority Critical patent/CH625418A5/en
Publication of CH625418A5 publication Critical patent/CH625418A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63BAPPARATUS FOR PHYSICAL TRAINING, GYMNASTICS, SWIMMING, CLIMBING, OR FENCING; BALL GAMES; TRAINING EQUIPMENT
    • A63B61/00Tennis nets or accessories for tennis or like games, e.g. volley-ball
    • A63B61/04Straining or adjusting devices for nets, e.g. centre strainers, single-double adjusters, net height meters

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Physical Education & Sports Medicine (AREA)
  • Emergency Lowering Means (AREA)

Abstract

It comprises a strap (10) intended to pass over the centre of the net. The two parts of the strap (10) surrounding the net are fastened to a tensioner composed of a part (13) which is vertically movable and of a part (17, 22) which is vertically fixed and connected to a hook (19) fastened to the ground. In order to permanently indicate the correct height of the net, two rods (26) have been fastened to the fixed part (17, 22) of the tensioner. At their top, the two rods include a buckle (loop) (31) also surrounding the strap (10). As the rods (26) and their buckle (loop) (31) are vertically fixed, the buckle (loop) (31) serves as a reference for adjusting the height of the net. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
   1.    DiSpositif pour le réglage et l'indication de la hauteur d'un filet de tennis, comprenant une sangle destinée à passer par-dessus le milieu du filet et des moyens d'accrochage des extrémités de la sangle agencés sur des moyens verticalement mobiles coopérant avec des moyens verticalement fixes et reliés à un crochet destiné à être accroché à un anneau ancré dans le sol, les moyens verticalement fixes et mobiles formant un tendeur, caractérisé en ce qu'il comporte en outre des moyens agencés sur les moyens verticalement fixes du tendeur permettant d'indiquer la hauteur correcte du filet lorsque   l'on    agit sur le tendeur.



   2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les moyens verticalement mobiles sont constitués d'un étrier portant à sa partie supérieure une vis centrale s'étendant à l'intérieur de celuici, et en ce que les moyens verticalement fixes sont constitués, d'une part, d'une douille filetée intérieurement traversant la base de l'étrier et se vissant sur cette vis et, d'autre part, d'un chapeau relié au crochet vissé sur l'extrémité inférieure de la douille, un vide intérieur étant ménagé entre la partie filetée de la douille et le chapeau pour recevoir de la graisse destinée à lubrifier la vis.



   3. Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que les moyens d'indication de la hauteur sont constitués d'au moins une tige fixée par une de ses extrémités à la douille, la tige s'étendant à travers l'étrier vers le rebord supérieur du filet, et formant à l'autre de ses extrémités une boucle horizontale élargie entourant la sangle et indiquant ainsi la hauteur du filet.



   4. Dispositif selon l'une des revendications 2 ou 3, caractérisé en ce que la tige comporte en outre un moyen pour régler sa longueur.



   La présente invention a pour objet un dispositif pour le réglage et l'indication de la hauteur d'un filet de tennis, comprenant une sangle destinée à passer par-dessus le milieu du filet et des moyens d'accrochage des extrémités de la sangle agencés sur des moyens verticalement mobiles coopérant avec des moyens verticalement fixes et reliés à un crochet destiné à être accroché à un anneau ancré dans le sol, les moyens verticalement fixes et mobiles formant un tendeur.



   Aucun dispositif connu de ce type ne comporte un moyen simple et efficace permettant d'indiquer immédiatement la bonne hauteur du filet lorsque   l'on    agit sur le dispositif de réglage en vue de tendre le filet et d'ajuster sa hauteur.



   En outre, les dispositifs connus ont tendance à se bloquer à cause de la rouille due aux intempéries, de l'infiltration de sable ou du manque de lubrification.



   C'est le but de la présente invention que de fournir un dispositif qui remédie à ces inconvénients.



   L'invention a donc pour objet un dispositif pour le réglage de la hauteur d'un filet tel que défini dans la revendication 1.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, des formes d'exécution du dispositif de l'invention.



   La fig. I représente partiellement une premiére forme d'exécution du dispositif en coupe verticale de profil sans les moyens d'indication de la hauteur.



   La fig. 2 représente une deuxième forme d'exécution du dispositif en coupe verticale de face.



   La fig. 3 représente le moyen d'indication de la hauteur associé, faisant partie de la première forme d'exécution de la fig. 1.



   La fig. 4 est une vue analogue à la fig. 3, mais montrant ses organes dans une autre position.



   La fig. 5 est une vue en coupe partielle d'une troisième forme d'exécution.



   La fig. 1 illustre l'agencement du dispositif de réglage sans représenter les moyens d'indication de la hauteur. cela pour mieux illustrer l'agencement du tendeur et des moyens mobiles verticalement. Il comprend à cet effet une sangle 10 montrée entrait mixte destinée à passer par-dessus le milieu du filet. Les deux extrémités de cette sangle 10 sont fixées aux deux branches   1 1    et 12 d'un étrier
 13 que comporte un tendeur 14. La fixation des extrémités de la sangle 10 est réalisée, par exemple, à l'aide d'une plaquette reliée à chaque extrémité de la sangle et engagée dans des coulisses prévues sur la branche correspondante de l'étrier. Cette disposition n'a pas été représentée en détail mais schématiquement en trait mixte, car elle fait partie de   l'état    de la technique.



   L'étrier 13 du tendeur 14 porte à sa partie supérieure une vis 15 centrale s'étendant verticalement à l'intérieur de l'étrier 13. Cette vis 15 est soudée au sommet de l'étrier 14 comme représenté en 16.



   Une douille 17 traverse la base de l'étrier 13 par une ouverture 18 ménagée dans cette base et est vissée sur la vis 15.



   Un crochet 19 est monté de manière pivotante sur un chapeau 20 vissé sur la douille 17. A cet effet   Extrémité    de la tige 19' du crochet 19 est filetée et traverse un trou de plus grand diamètre percé centralement dans le chapeau 20. Une collerette 21 d'une   piéce    avec la tige 19' bute contre le chapeau 20 et l'extrémité filetée de la tige 19' dépassant à l'intérieur du chapeau 20 porte une rondelle 22 et un écrou 23 avec contre-écrou 24 pour permettre à la tige 19' de tourner librement dans le chapeau 20.



   Un espace vide 25 est ménagé à l'intérieur de la douille 17 entre le chapeau 20 et la partie filetée de cette douille, cet espace 25 servant à recevoir de la graisse destinée à lubrifier la vis 15.



   Pour régler la hauteur du filet de tennis, on tend plus ou moins la sangle 10 lorsqu'elle a été passée par-dessus le filet et que ses extrémités ont été accrochées à l'étrier 13. A cet effet, on fait tourner la douille 17 dans un sens et dans l'autre en saisissant le chapeau 20, de manière à la visser plus ou moins sur la vis 15 et, ainsi, à exercer une traction plus ou moins grande sur le crochet 19 accroché à un anneau fixé au sol. Grâce au montage de la tige 19' pouvant tourner librement dans le chapeau 20, le crochet 19 reste accroché sans tourner dans l'anneau fixe.



   Le dispositif décrit a l'avantage d'être de construction simple et économique. D'autre   pan,    grâce à la lubrification de la vis 15, il évite le risque de blocage par la rouille lorsqu'il est soumis aux intempéries. Ce tendeur est associé avec le moyen d'indication de la hauteur des fig. 3 et 4.



   La fig. 3 illustre comment la sangle 10 coopère avec la boucle 31 et le rebord supérieur du filet représenté par le câble 33. Des tiges 26 fixées à l'étrier 13 sont disposées entre les deux parties de la sangle 10 et émergent par des ouvertures 34 disposées dans la sangle 10 à une courte distance du sommet de la sangle 10. La sangle 10 enveloppe le câble 33 du filet à tendre aussi bien que la boucle 31. Une fois le crochet fixé au sol, les tringles 26 étant solidaires de la douille 17, la boucle 31 est fixe verticalement et ne peut par conséquent plus varier en hauteur. Pour ajuster la hauteur du filet, il suffit alors d'agir sur le chapeau 22 qui peut faire s'allonger ou se raccourcir le dispositif, faisant ainsi varier la hauteur du filet, donc du câble 33, jusqu'à l'ajuster à la même hauteur que la boucle 31 toujours fixe.



   La fig. 3 illustre la position du filet ajusté à la bonne hauteur, et la fig. 4 représente une position du filet trop haute par rapport à la boucle indicatrice 31. Pour régler de manière exacte et définitive la hauteur de référence représentée par la boucle 31, on dispose d'une vis 32 qui coince la tige 35 de la boucle 31 à une hauteur déterminée.

 

   La fig. 2 illustre un dispositif analogue mais vu de face, combiné avec un moyen d'indication de la hauteur. Ainsi, il comprend également un étrier 13 portant une vis centrale 15 coopérant avec une douille 17, elle-même portant le chapeau 22 relié au crochet. Le vide intérieur 25 reçoit la graisse destinée à la lubrification.



   Le moyen d'indication de la hauteur est formé de deux tiges parallèles 26 reliées au bas à un anneau circulaire 27 agencé entre le rebord 28 de la douille 17 et le chapeau 22. L'anneau 27 est agencé librement de manière que   l'on    puisse tourner le chapeau 22 et ainsi régler la hauteur sans entraîner l'anneau 27. Les deux tiges 26 traversent l'étrier 13 et coulissent librement dans les conduits 29. Les  



  extrémités des tiges 26 sont fixées à une pièce 30 coopérant avec une boucle 31 réglable en hauteur au moyen de la vis 32.



   La fig. 5 illustre une autre forme d'exécution du dispositif. Une seule tige 26 coulisse librement dans un seul conduit 29 disposé dans l'étrier 13. L'extrémité inférieure est soudée ou fixée solidairement à une rondelle 36 agencée librement dans une cavité 37 de la douille 17. Un ressort 38 maintient l'extrémité inférieure de la tige 26 formée par la rondelle 36 dans la cavité 37. La longueur de la tige 26 peut également être réglée au moyen de la vis 32 qui peut coincer ou décoincer la tige 26 et la partie rallongée de la boucle 31 au moyen d'une pièce adaptée 39.

 

   D'autres moyens pourraient être envisagés pour fixer l'extrémité inférieure de la ou des tiges 26, la seule condition étant qu'elle soit fixée à la partie fixe verticalement du tendeur. On peut donc imaginer que la tige soit fixée directement au crochet ou au chapeau au bas de la douille. Il n'est pas non plus nécessaire que la tige traverse l'étrier, on pourrait imaginer qu'elle contourne simplement le tendeur et qu'au-dessus de celui-ci elle s'introduise entre les deux parties de la sangle pour ressortir vers le haut. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
   1. Device for adjusting and indicating the height of a tennis net, comprising a strap intended to pass over the middle of the net and means for hooking the ends of the strap arranged on vertically movable means cooperating with vertically fixed means and connected to a hook intended to be hooked to a ring anchored in the ground, the vertically fixed and mobile means forming a tensioner, characterized in that it further comprises means arranged on the vertically fixed means the tensioner to indicate the correct height of the net when acting on the tensioner.



   2. Device according to claim 1, characterized in that the vertically movable means consist of a bracket carrying at its upper part a central screw extending inside thereof, and in that the vertically fixed means consist , on the one hand, of an internally threaded bushing passing through the base of the caliper and screwing onto this screw and, on the other hand, of a cap connected to the hook screwed on the lower end of the bushing, a internal vacuum being provided between the threaded part of the bushing and the cap to receive grease intended to lubricate the screw.



   3. Device according to claim 2, characterized in that the means for indicating the height consist of at least one rod fixed by one of its ends to the sleeve, the rod extending through the stirrup towards the upper edge of the net, and forming at the other of its ends an enlarged horizontal loop surrounding the strap and thus indicating the height of the net.



   4. Device according to one of claims 2 or 3, characterized in that the rod further comprises means for adjusting its length.



   The present invention relates to a device for adjusting and indicating the height of a tennis net, comprising a strap intended to pass over the middle of the net and means for hooking the ends of the strap arranged on vertically mobile means cooperating with vertically fixed means and connected to a hook intended to be hooked to a ring anchored in the ground, the vertically fixed and mobile means forming a tensioner.



   No known device of this type comprises a simple and effective means making it possible to immediately indicate the correct height of the net when one acts on the adjustment device in order to tension the net and to adjust its height.



   In addition, known devices tend to jam due to rust due to the weather, sand infiltration or lack of lubrication.



   It is the object of the present invention to provide a device which overcomes these drawbacks.



   The invention therefore relates to a device for adjusting the height of a net as defined in claim 1.



   The accompanying drawing shows, by way of example, embodiments of the device of the invention.



   Fig. I partially represents a first embodiment of the device in vertical section in profile without the means for indicating the height.



   Fig. 2 shows a second embodiment of the device in vertical section from the front.



   Fig. 3 shows the means for indicating the associated height, forming part of the first embodiment of FIG. 1.



   Fig. 4 is a view similar to FIG. 3, but showing his organs in another position.



   Fig. 5 is a partial sectional view of a third embodiment.



   Fig. 1 illustrates the arrangement of the adjustment device without representing the means for indicating the height. this to better illustrate the arrangement of the tensioner and vertically movable means. It includes for this purpose a strap 10 shown mixed entry intended to pass over the middle of the net. The two ends of this strap 10 are fixed to the two branches 11 and 12 of a stirrup
 13 that has a tensioner 14. The ends of the strap 10 are fixed, for example, using a plate connected to each end of the strap and engaged in slides provided on the corresponding branch of the stirrup . This arrangement has not been shown in detail but schematically in phantom because it is part of the state of the art.



   The stirrup 13 of the tensioner 14 carries at its upper part a central screw 15 extending vertically inside the stirrup 13. This screw 15 is welded to the top of the stirrup 14 as shown in 16.



   A socket 17 passes through the base of the stirrup 13 through an opening 18 formed in this base and is screwed onto the screw 15.



   A hook 19 is pivotally mounted on a cap 20 screwed onto the sleeve 17. For this purpose, the end of the rod 19 ′ of the hook 19 is threaded and passes through a larger diameter hole drilled centrally in the cap 20. A flange 21 of a piece with the rod 19 'abuts against the cap 20 and the threaded end of the rod 19' protruding inside the cap 20 carries a washer 22 and a nut 23 with lock nut 24 to allow the rod 19 'to rotate freely in the cap 20.



   An empty space 25 is formed inside the socket 17 between the cap 20 and the threaded part of this socket, this space 25 serving to receive grease intended to lubricate the screw 15.



   To adjust the height of the tennis net, the strap 10 is more or less stretched when it has been passed over the net and its ends have been hooked to the stirrup 13. For this purpose, the socket is rotated 17 in one direction and in the other by grasping the cap 20, so as to screw it more or less on the screw 15 and, thus, to exert a more or less great traction on the hook 19 hung on a ring fixed to the ground . Thanks to the mounting of the rod 19 'which can rotate freely in the cap 20, the hook 19 remains attached without turning in the fixed ring.



   The device described has the advantage of being simple and economical to construct. On the other hand, thanks to the lubrication of the screw 15, it avoids the risk of blockage by rust when it is subjected to the weather. This tensioner is associated with the means for indicating the height of FIGS. 3 and 4.



   Fig. 3 illustrates how the strap 10 cooperates with the loop 31 and the upper edge of the net represented by the cable 33. Rods 26 fixed to the stirrup 13 are disposed between the two parts of the strap 10 and emerge through openings 34 arranged in the strap 10 a short distance from the top of the strap 10. The strap 10 wraps the cable 33 of the tender net as well as the loop 31. Once the hook fixed to the ground, the rods 26 being integral with the socket 17, the loop 31 is fixed vertically and can therefore no longer vary in height. To adjust the height of the net, it suffices to act on the cap 22 which can make the device lengthen or shorten, thereby varying the height of the net, therefore of the cable 33, until it adjusts to the same height as the loop 31 always fixed.



   Fig. 3 illustrates the position of the net adjusted to the correct height, and FIG. 4 represents a position of the thread that is too high relative to the indicator loop 31. To adjust the reference height represented by the loop 31 exactly and definitively, there is a screw 32 which clamps the rod 35 of the loop 31 to a determined height.

 

   Fig. 2 illustrates a similar device but seen from the front, combined with a means for indicating the height. Thus, it also comprises a stirrup 13 carrying a central screw 15 cooperating with a socket 17, itself carrying the cap 22 connected to the hook. The internal vacuum 25 receives the grease intended for lubrication.



   The height indication means is formed by two parallel rods 26 connected at the bottom to a circular ring 27 arranged between the rim 28 of the socket 17 and the cap 22. The ring 27 is freely arranged so that one can rotate the cap 22 and thus adjust the height without driving the ring 27. The two rods 26 pass through the stirrup 13 and slide freely in the conduits 29. The



  ends of the rods 26 are fixed to a part 30 cooperating with a loop 31 adjustable in height by means of the screw 32.



   Fig. 5 illustrates another embodiment of the device. A single rod 26 slides freely in a single conduit 29 disposed in the bracket 13. The lower end is welded or fixedly attached to a washer 36 freely arranged in a cavity 37 of the sleeve 17. A spring 38 holds the lower end of the rod 26 formed by the washer 36 in the cavity 37. The length of the rod 26 can also be adjusted by means of the screw 32 which can wedge or loosen the rod 26 and the extended part of the loop 31 by means of a suitable room 39.

 

   Other means could be envisaged for fixing the lower end of the rod (s) 26, the only condition being that it is fixed to the vertically fixed part of the tensioner. One can therefore imagine that the rod is fixed directly to the hook or to the cap at the bottom of the socket. Nor is it necessary for the rod to pass through the stirrup, one could imagine that it simply bypasses the tensioner and that above it is introduced between the two parts of the strap to come out towards the top.


    

Claims (4)

REVENDICATIONS 1. DiSpositif pour le réglage et l'indication de la hauteur d'un filet de tennis, comprenant une sangle destinée à passer par-dessus le milieu du filet et des moyens d'accrochage des extrémités de la sangle agencés sur des moyens verticalement mobiles coopérant avec des moyens verticalement fixes et reliés à un crochet destiné à être accroché à un anneau ancré dans le sol, les moyens verticalement fixes et mobiles formant un tendeur, caractérisé en ce qu'il comporte en outre des moyens agencés sur les moyens verticalement fixes du tendeur permettant d'indiquer la hauteur correcte du filet lorsque l'on agit sur le tendeur.  CLAIMS    1. Device for adjusting and indicating the height of a tennis net, comprising a strap intended to pass over the middle of the net and means for hooking the ends of the strap arranged on vertically movable means cooperating with vertically fixed means and connected to a hook intended to be hooked to a ring anchored in the ground, the vertically fixed and mobile means forming a tensioner, characterized in that it further comprises means arranged on the vertically fixed means the tensioner to indicate the correct height of the net when acting on the tensioner. 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les moyens verticalement mobiles sont constitués d'un étrier portant à sa partie supérieure une vis centrale s'étendant à l'intérieur de celuici, et en ce que les moyens verticalement fixes sont constitués, d'une part, d'une douille filetée intérieurement traversant la base de l'étrier et se vissant sur cette vis et, d'autre part, d'un chapeau relié au crochet vissé sur l'extrémité inférieure de la douille, un vide intérieur étant ménagé entre la partie filetée de la douille et le chapeau pour recevoir de la graisse destinée à lubrifier la vis.  2. Device according to claim 1, characterized in that the vertically movable means consist of a bracket carrying at its upper part a central screw extending inside thereof, and in that the vertically fixed means consist , on the one hand, of an internally threaded bushing passing through the base of the caliper and screwing onto this screw and, on the other hand, of a cap connected to the hook screwed on the lower end of the bushing, a internal vacuum being provided between the threaded part of the bushing and the cap to receive grease intended to lubricate the screw. 3. Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que les moyens d'indication de la hauteur sont constitués d'au moins une tige fixée par une de ses extrémités à la douille, la tige s'étendant à travers l'étrier vers le rebord supérieur du filet, et formant à l'autre de ses extrémités une boucle horizontale élargie entourant la sangle et indiquant ainsi la hauteur du filet.  3. Device according to claim 2, characterized in that the means for indicating the height consist of at least one rod fixed by one of its ends to the sleeve, the rod extending through the stirrup towards the upper edge of the net, and forming at the other of its ends an enlarged horizontal loop surrounding the strap and thus indicating the height of the net. 4. Dispositif selon l'une des revendications 2 ou 3, caractérisé en ce que la tige comporte en outre un moyen pour régler sa longueur.  4. Device according to one of claims 2 or 3, characterized in that the rod further comprises means for adjusting its length. La présente invention a pour objet un dispositif pour le réglage et l'indication de la hauteur d'un filet de tennis, comprenant une sangle destinée à passer par-dessus le milieu du filet et des moyens d'accrochage des extrémités de la sangle agencés sur des moyens verticalement mobiles coopérant avec des moyens verticalement fixes et reliés à un crochet destiné à être accroché à un anneau ancré dans le sol, les moyens verticalement fixes et mobiles formant un tendeur.  The present invention relates to a device for adjusting and indicating the height of a tennis net, comprising a strap intended to pass over the middle of the net and means for hooking the ends of the strap arranged on vertically mobile means cooperating with vertically fixed means and connected to a hook intended to be hooked to a ring anchored in the ground, the vertically fixed and mobile means forming a tensioner. Aucun dispositif connu de ce type ne comporte un moyen simple et efficace permettant d'indiquer immédiatement la bonne hauteur du filet lorsque l'on agit sur le dispositif de réglage en vue de tendre le filet et d'ajuster sa hauteur.  No known device of this type comprises a simple and effective means making it possible to immediately indicate the correct height of the net when one acts on the adjustment device in order to tension the net and to adjust its height. En outre, les dispositifs connus ont tendance à se bloquer à cause de la rouille due aux intempéries, de l'infiltration de sable ou du manque de lubrification.  In addition, known devices tend to jam due to rust due to the weather, sand infiltration or lack of lubrication. C'est le but de la présente invention que de fournir un dispositif qui remédie à ces inconvénients.  It is the object of the present invention to provide a device which overcomes these drawbacks. L'invention a donc pour objet un dispositif pour le réglage de la hauteur d'un filet tel que défini dans la revendication 1.  The invention therefore relates to a device for adjusting the height of a net as defined in claim 1. Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, des formes d'exécution du dispositif de l'invention.  The accompanying drawing shows, by way of example, embodiments of the device of the invention. La fig. I représente partiellement une premiére forme d'exécution du dispositif en coupe verticale de profil sans les moyens d'indication de la hauteur.  Fig. I partially represents a first embodiment of the device in vertical section in profile without the means for indicating the height. La fig. 2 représente une deuxième forme d'exécution du dispositif en coupe verticale de face.  Fig. 2 shows a second embodiment of the device in vertical section from the front. La fig. 3 représente le moyen d'indication de la hauteur associé, faisant partie de la première forme d'exécution de la fig. 1.  Fig. 3 shows the means for indicating the associated height, forming part of the first embodiment of FIG. 1. La fig. 4 est une vue analogue à la fig. 3, mais montrant ses organes dans une autre position.  Fig. 4 is a view similar to FIG. 3, but showing his organs in another position. La fig. 5 est une vue en coupe partielle d'une troisième forme d'exécution.  Fig. 5 is a partial sectional view of a third embodiment. La fig. 1 illustre l'agencement du dispositif de réglage sans représenter les moyens d'indication de la hauteur. cela pour mieux illustrer l'agencement du tendeur et des moyens mobiles verticalement. Il comprend à cet effet une sangle 10 montrée entrait mixte destinée à passer par-dessus le milieu du filet. Les deux extrémités de cette sangle 10 sont fixées aux deux branches 1 1 et 12 d'un étrier 13 que comporte un tendeur 14. La fixation des extrémités de la sangle 10 est réalisée, par exemple, à l'aide d'une plaquette reliée à chaque extrémité de la sangle et engagée dans des coulisses prévues sur la branche correspondante de l'étrier. Cette disposition n'a pas été représentée en détail mais schématiquement en trait mixte, car elle fait partie de l'état de la technique.  Fig. 1 illustrates the arrangement of the adjustment device without representing the means for indicating the height. this to better illustrate the arrangement of the tensioner and vertically movable means. It includes for this purpose a strap 10 shown mixed entry intended to pass over the middle of the net. The two ends of this strap 10 are fixed to the two branches 11 and 12 of a stirrup  13 that has a tensioner 14. The ends of the strap 10 are fixed, for example, using a plate connected to each end of the strap and engaged in slides provided on the corresponding branch of the stirrup . This arrangement has not been shown in detail but schematically in phantom because it is part of the state of the art. L'étrier 13 du tendeur 14 porte à sa partie supérieure une vis 15 centrale s'étendant verticalement à l'intérieur de l'étrier 13. Cette vis 15 est soudée au sommet de l'étrier 14 comme représenté en 16.  The stirrup 13 of the tensioner 14 carries at its upper part a central screw 15 extending vertically inside the stirrup 13. This screw 15 is welded to the top of the stirrup 14 as shown in 16. Une douille 17 traverse la base de l'étrier 13 par une ouverture 18 ménagée dans cette base et est vissée sur la vis 15.  A socket 17 passes through the base of the stirrup 13 through an opening 18 formed in this base and is screwed onto the screw 15. Un crochet 19 est monté de manière pivotante sur un chapeau 20 vissé sur la douille 17. A cet effet Extrémité de la tige 19' du crochet 19 est filetée et traverse un trou de plus grand diamètre percé centralement dans le chapeau 20. Une collerette 21 d'une piéce avec la tige 19' bute contre le chapeau 20 et l'extrémité filetée de la tige 19' dépassant à l'intérieur du chapeau 20 porte une rondelle 22 et un écrou 23 avec contre-écrou 24 pour permettre à la tige 19' de tourner librement dans le chapeau 20.  A hook 19 is pivotally mounted on a cap 20 screwed onto the sleeve 17. For this purpose, the end of the rod 19 ′ of the hook 19 is threaded and passes through a larger diameter hole drilled centrally in the cap 20. A flange 21 of a piece with the rod 19 'abuts against the cap 20 and the threaded end of the rod 19' protruding inside the cap 20 carries a washer 22 and a nut 23 with lock nut 24 to allow the rod 19 'to rotate freely in the cap 20. Un espace vide 25 est ménagé à l'intérieur de la douille 17 entre le chapeau 20 et la partie filetée de cette douille, cet espace 25 servant à recevoir de la graisse destinée à lubrifier la vis 15.  An empty space 25 is formed inside the socket 17 between the cap 20 and the threaded part of this socket, this space 25 serving to receive grease intended to lubricate the screw 15. Pour régler la hauteur du filet de tennis, on tend plus ou moins la sangle 10 lorsqu'elle a été passée par-dessus le filet et que ses extrémités ont été accrochées à l'étrier 13. A cet effet, on fait tourner la douille 17 dans un sens et dans l'autre en saisissant le chapeau 20, de manière à la visser plus ou moins sur la vis 15 et, ainsi, à exercer une traction plus ou moins grande sur le crochet 19 accroché à un anneau fixé au sol. Grâce au montage de la tige 19' pouvant tourner librement dans le chapeau 20, le crochet 19 reste accroché sans tourner dans l'anneau fixe.  To adjust the height of the tennis net, the strap 10 is more or less stretched when it has been passed over the net and its ends have been hooked to the stirrup 13. For this purpose, the socket is rotated 17 in one direction and in the other by grasping the cap 20, so as to screw it more or less on the screw 15 and, thus, to exert a more or less great traction on the hook 19 hung on a ring fixed to the ground . Thanks to the mounting of the rod 19 'which can rotate freely in the cap 20, the hook 19 remains attached without rotating in the fixed ring. Le dispositif décrit a l'avantage d'être de construction simple et économique. D'autre pan, grâce à la lubrification de la vis 15, il évite le risque de blocage par la rouille lorsqu'il est soumis aux intempéries. Ce tendeur est associé avec le moyen d'indication de la hauteur des fig. 3 et 4.  The device described has the advantage of being simple and economical to construct. On the other hand, thanks to the lubrication of the screw 15, it avoids the risk of blockage by rust when it is subjected to the weather. This tensioner is associated with the means for indicating the height of FIGS. 3 and 4. La fig. 3 illustre comment la sangle 10 coopère avec la boucle 31 et le rebord supérieur du filet représenté par le câble 33. Des tiges 26 fixées à l'étrier 13 sont disposées entre les deux parties de la sangle 10 et émergent par des ouvertures 34 disposées dans la sangle 10 à une courte distance du sommet de la sangle 10. La sangle 10 enveloppe le câble 33 du filet à tendre aussi bien que la boucle 31. Une fois le crochet fixé au sol, les tringles 26 étant solidaires de la douille 17, la boucle 31 est fixe verticalement et ne peut par conséquent plus varier en hauteur. Pour ajuster la hauteur du filet, il suffit alors d'agir sur le chapeau 22 qui peut faire s'allonger ou se raccourcir le dispositif, faisant ainsi varier la hauteur du filet, donc du câble 33, jusqu'à l'ajuster à la même hauteur que la boucle 31 toujours fixe.  Fig. 3 illustrates how the strap 10 cooperates with the loop 31 and the upper edge of the net represented by the cable 33. Rods 26 fixed to the stirrup 13 are disposed between the two parts of the strap 10 and emerge through openings 34 arranged in the strap 10 a short distance from the top of the strap 10. The strap 10 wraps the cable 33 of the tender net as well as the loop 31. Once the hook fixed to the ground, the rods 26 being integral with the socket 17, the loop 31 is fixed vertically and can therefore no longer vary in height. To adjust the height of the net, it suffices to act on the cap 22 which can make the device lengthen or shorten, thereby varying the height of the net, therefore of the cable 33, until it adjusts to the same height as the loop 31 always fixed. La fig. 3 illustre la position du filet ajusté à la bonne hauteur, et la fig. 4 représente une position du filet trop haute par rapport à la boucle indicatrice 31. Pour régler de manière exacte et définitive la hauteur de référence représentée par la boucle 31, on dispose d'une vis 32 qui coince la tige 35 de la boucle 31 à une hauteur déterminée.  Fig. 3 illustrates the position of the net adjusted to the correct height, and FIG. 4 represents a position of the thread that is too high relative to the indicator loop 31. To adjust the reference height represented by the loop 31 exactly and definitively, there is a screw 32 which clamps the rod 35 of the loop 31 to a determined height.   La fig. 2 illustre un dispositif analogue mais vu de face, combiné avec un moyen d'indication de la hauteur. Ainsi, il comprend également un étrier 13 portant une vis centrale 15 coopérant avec une douille 17, elle-même portant le chapeau 22 relié au crochet. Le vide intérieur 25 reçoit la graisse destinée à la lubrification.  Fig. 2 illustrates a similar device but seen from the front, combined with a means of indicating the height. Thus, it also includes a stirrup 13 carrying a central screw 15 cooperating with a socket 17, itself carrying the cap 22 connected to the hook. The internal vacuum 25 receives the grease intended for lubrication. Le moyen d'indication de la hauteur est formé de deux tiges parallèles 26 reliées au bas à un anneau circulaire 27 agencé entre le rebord 28 de la douille 17 et le chapeau 22. L'anneau 27 est agencé librement de manière que l'on puisse tourner le chapeau 22 et ainsi régler la hauteur sans entraîner l'anneau 27. Les deux tiges 26 traversent l'étrier 13 et coulissent librement dans les conduits 29. Les **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The height indicating means is formed by two parallel rods 26 connected at the bottom to a circular ring 27 arranged between the flange 28 of the socket 17 and the cap 22. The ring 27 is freely arranged so that one can rotate the cap 22 and thus adjust the height without driving the ring 27. The two rods 26 pass through the stirrup 13 and slide freely in the conduits 29. The ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH916178A 1979-09-21 1979-09-21 Device for adjusting and indicating the height of a tennis net CH625418A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH916178A CH625418A5 (en) 1979-09-21 1979-09-21 Device for adjusting and indicating the height of a tennis net

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH916178A CH625418A5 (en) 1979-09-21 1979-09-21 Device for adjusting and indicating the height of a tennis net

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH625418A5 true CH625418A5 (en) 1981-09-30

Family

ID=4348999

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH916178A CH625418A5 (en) 1979-09-21 1979-09-21 Device for adjusting and indicating the height of a tennis net

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH625418A5 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2645450A1 (en) * 1989-04-10 1990-10-12 Party Jacques System for controlling the correct height of a tennis net to 0.915 m, according to the official rule

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2645450A1 (en) * 1989-04-10 1990-10-12 Party Jacques System for controlling the correct height of a tennis net to 0.915 m, according to the official rule

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2003039680A1 (en) Safety anchoring device comprising a shock damper
CH625418A5 (en) Device for adjusting and indicating the height of a tennis net
FR2651733A1 (en) BELT ADJUSTMENT DEVICE FOR SEAT SAFETY BELT.
FR2740507A1 (en) SAFETY DEVICE FOR LADDER AND SCALE EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE
FR2519513A1 (en) Stake stand for plant pot - uses sleeve to locate stake and has length adjustable radial arms with terminal clamps to grip edge of pot
FR3074781A1 (en) RETRIEVAL SYSTEM FOR LOAD HOOK AND HITCH DEVICE COMPRISING SUCH A SYSTEM
FR2508765A1 (en) Adjustable fishing rod rest - comprises pair of bars with angled ends extending through flanges at ends of elongate pivoted base
FR2753238A1 (en) Fixing unit of road signs onto motorway safety barriers
FR2550588A1 (en) Device for fixing a mast on a plate equipped with an opening
FR2735411A1 (en) Workshop support stand for bicycles
FR2875867A3 (en) DEVICE FOR FIXING BLINDS AND THE LIKE
FR2630390A1 (en) Pulley support assembly for a transport installation using an overhead cable
FR2519246A1 (en) Telescopic arm for fixing potted plant to post - uses bolted clamp with sliding adjustment to fix to post while pot is held by adjustable circlip
FR2825967A1 (en) Bicycle parking device comprises grooved plinth for insertion of wheel and pivoting arm which can be raised above plinth
FR2678574A1 (en) Marine anchor with safety weighing device
FR2597311A1 (en) Seat/walking stick
FR2593543A1 (en) Device for fixing accessories on a fence post
BE494668A (en)
FR2669294A1 (en) Centre-pull bicycle brake sheath stop-piece
CH573757A5 (en) Tennis net height regulating device - has coarses or fine adjustment using strap or sleeve nut
CH326835A (en) &#34;Derailleur&#34; type speed change
FR2588230A1 (en) Device making it possible to release a load which is drawn or supported by a transport cable or chain
CH507867A (en) Device for lifting a load using a crane
FR2668887A1 (en) Staking device for a plant in a pot and pot provided with such a support
CH89147A (en) Electric quinquet.

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased