CH611144A5 - Inflatable mattress having a light-reflecting action - Google Patents

Inflatable mattress having a light-reflecting action

Info

Publication number
CH611144A5
CH611144A5 CH509876A CH509876A CH611144A5 CH 611144 A5 CH611144 A5 CH 611144A5 CH 509876 A CH509876 A CH 509876A CH 509876 A CH509876 A CH 509876A CH 611144 A5 CH611144 A5 CH 611144A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
enclosures
mattress
reflective
sheet
rays
Prior art date
Application number
CH509876A
Other languages
French (fr)
Inventor
Winfried Werding
Original Assignee
Meierhofer Schmid Berta
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Meierhofer Schmid Berta filed Critical Meierhofer Schmid Berta
Priority to CH509876A priority Critical patent/CH611144A5/en
Publication of CH611144A5 publication Critical patent/CH611144A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47CCHAIRS; SOFAS; BEDS
    • A47C27/00Spring, stuffed or fluid mattresses or cushions specially adapted for chairs, beds or sofas
    • A47C27/08Fluid mattresses or cushions
    • A47C27/081Fluid mattresses or cushions of pneumatic type

Landscapes

  • Mattresses And Other Support Structures For Chairs And Beds (AREA)

Abstract

The inflatable mattress having a light-reflecting action is provided for optimal tanning of the two sides of the human body. It consists of sheets (1, 1a) made of transparent plastic material and reflecting parts (7, 7a) which make it possible to modify the angle of incidence of the tanning rays. The mattress is divided into inflatable enclosures by valves (8). <IMAGE>

Description

  

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



  REVENDICATIONS
 1. Matelas gonflable avec effet réfléchissant constitué par deux feuilles en matière plastique transparente, soudées ensemble, de sorte qu'il en résulte quatre enceintes longitudinales dont une première partie est transparente et dont une autre partie est munie d'une matière réfléchissante, caractérisé en ce que les parties réfléchissantes des enceintes longitudinales s'étendent seulement sur une partie de la feuille inférieure, les deux enceintes extérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe extérieure et les deux enceintes intérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe inférieure du matelas de façon que les rayons solaires soient réfléchis des parties réfléchissantes des enceintes extérieures sur les parties réfléchissantes des enceintes intérieures et envoyés sur la feuille supérieure.



   2. Matelas selon la revendication 1, caractérisé en ce que la feuille supérieure est munie d'une isolation thermique.



   3. Matelas selon la revendication 1, caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est de la couleur contenant de l'aluminium.



   4. Matelas selon la revendication 1. caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est de l'aluminium en feuille.



   5. Matelas selon la revendication 1, caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est une matière plastique souple avec de l'aluminium incorporé.



   6. Matelas selon la revendication 2, caractérisé par le fait qu'il comprend une troisième feuille soudée sur le pourtour inférieur du matelas, une fuite d'air étant prévue dans le compartiment formé par cette troisième feuille supérieure et la feuille munie des parties réfléchissantes.



   7. Matelas selon la revendication 6, caractérisé par le fait que les trois feuilles sont soudées ensemble de sorte qu'il en résulte de multiples enceintes aussi bien au-dessus qu'en dessous de la feuille du milieu et que toutes ces enceintes sont gonflables.



   8. Matelas selon une des revendications 1 à 7, caractérisé par le fait qu'au moins les surfaces des parties réfléchissantes ne sont pas lisses.



   L'invention concerne un matelas gonflable avec effet réfléchissant constitué par deux feuilles en matière plastique transparente, soudées ensemble, de sorte qu'il en résulte quatre enceintes longitudinales dont une première partie est transparente et dont une autre partie est munie d'une matière réfléchissante.



   La mode, surtout en été, exige une peau brunie par le soleil.



  Toutefois, I'exposition du corps au soleil doit se faire prudemment. En effet, un bain de soleil trop prolongé peut provoquer non seulement des brûlures mais aussi des coups de chaleur, surtout si, par un temps humide, la sudation du corps est insuffisante.



   Suivant la profession, mais aussi suivant l'ensoleillement, on dispose souvent de très peu de temps pour un bain de soleil complet.



   On connaît des matelas dits pneumatiques dont la face supérieure est transparente et dont la face inférieure est munie sur toute sa surface interne d'une couche réfléchissante. Les deux faces sont reliées directement ou par des membranes transparentes divisant le matelas en différentes sections.



   Ce genre d'assemblages donne des difficultés dans la fabrication. En plus, le rayonnement de dessous, c'est-à-dire indirect, n'est possible que pour les rayons tombant avec un certain angle sur la couche réfléchissante. En outre, I'invention a pour but de diminuer les risques de coup de soleil et de coup de chaleur par manque de sudation.

  Elle a pour objet un matelas qui est caractérisé en ce que les parties réfléchissantes des enceintes longitudinales s'étendent seulement sur une partie de la feuille inférieure, les deux enceintes extérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe extérieure et les deux enceintes intérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe inférieure du matelas, de façon que les rayons solaires soient réfléchis des parties réfléchissantes des enceintes extérieures sur les parties réfléchissantes des enceintes intérieures et envoyés sur la feuille supérieure.



   Le dessin annexé représente à titre d'exemple des formes d'exécution de l'objet selon l'invention.



   La fig. 1 en est une vue en plan.



   La fig. 2 montre une vue en perspective.



   La fig. 3 représente une vue en coupe.



   La fig. 4 représente un matelas muni d'une isolation thermique.



   La fig. 5 en est une autre forme d'exécution possible.



   Deux feuilles transparentes 1 et la sont soudées ensemble le long du pourtour 2 et le long des lignes 3, 4, 5 et 6. Les surfaces hachurées représentent la matière réfléchissante 7, appliquée sur la feuille la. Les enceintes ainsi formées sont gonflables par des valves 8.



   La fig. 3 montre le cheminement possible des rayons bronzants incidents. Le côté A montre le réfléchissement des rayons incidents 9 qui frappent un réflecteur 7 à surface lisse et la focalisation 10 qui en résulte. Le côté B montre que les rayons incidents   1 1    frappant un réflecteur à surface structurée 7a sont dispersés dans les directions souhaitées. Le gonflement s'effectue par la valve 8.



   Des essais pratiques ont démontré que la forme des enceintes, d'une part, I'emplacement des réflecteurs et la structuration de leur surface, d'autre part, sont déterminants pour l'effet recherché tant pour le réfléchissement des rayons ultraviolets que des rayons infrarouges.



   Des examens montrent une absorption d'environ 5% des rayons incidents par couche de la matière plastique transparente utilisée, montrent aussi qu'un réflecteur lisse, par exemple une feuille d'aluminium, a un   réf échissement    dirigé, voire focalisé, que par contre une feuille d'aluminium froissée assure une dispersion des rayons incidents, qu'une couche de couleur aluminium donne une meilleure dispersion des rayons incidents qu'une feuille d'aluminium lisse.



   Il est également possible d'appliquer par pulvérisation une couleur contenant de la poudre d'aluminium, le procédé d'application nécessitant, d'une part, une aération puissante des locaux et, d'autre part, une addition d'un dissolvant de la matière plastique utilisée, par exemple du chloroforme, dans ladite couleur.



   Lorsqu'on utilise ces deux procédés pour la réalisation des réflecteurs, on constate, en même temps que l'effet de réfléchissement, une accumulation de chaleur dans la matière plastique, munie desdits réflecteurs et entrant en contact avec le sol. Cette accumulation de chaleur peut atteindre une température qui entraîne un dégagement d'acide chlorhydrique de la matière plastique, acide qui brûle le gazon ou laisse des traînées jaunâtres sur un sol en béton.



   La fig. 4 montre un matelas selon l'invention constitué par la paroi transparente 12 et la paroi réfléchissante 13 qui sont soudées ensemble de sorte qu'elles forment les enceintes tubulaires 14, 15, 16 et 17 et l'appui-tête 18, le diamètre des enceintes 14 et 15 étant plus grand que celui des enceintes 16 et 17. Afin d'éviter une transmission calorique trop élevée de la paroi réfléchissante 13 sur le sol, celle-ci est, lors de la fabrication, placée sur une feuille en matière plastique, voire un tissu plastifié et donc soudable, pour être soudée avec les feuilles 12 et 13, mais uniquement au pourtour 20. Afin d'éviter que l'enceinte 21 formée par les parois 13 et 19 augmente de volume par l'échauffement de l'air y contenu, on prévoira une sortie d'air non représentée.

  

   La fig. 5 montre une autre forme d'exécution du matelas selon l'invention. Une feuille en matière plastique 29 est soudée ensemble aux endroits où les feuilles 22 et 23 sont soudées. Il en résulte les enceintes 24, 25, 26, 27 et 28 et, en plus, les  



  enceintes 30. Celles-ci, munies de valves non représentées, sont gonflables. De ce fait, la paroi 23, accumulant de la chaleur, n'entre pas en contact avec le sol, I'air contenu dans les enceintes 30 étant en plus une isolation thermique parfaite.



     II    est évident qu'on pourrait également appliquer sur la paroi 23 du côté où elle touche le sol une matière d'étanchéisation par badigeonnage, aérosol ou tout autre procédé et résistant à l'acide chlorhydrique. 



  
 

** ATTENTION ** start of DESC field can contain end of CLMS **.

 



  CLAIMS
 1. Inflatable mattress with reflecting effect consisting of two transparent plastic sheets, welded together, so that four longitudinal enclosures result, a first part of which is transparent and another part of which is provided with a reflective material, characterized in that the reflective parts of the longitudinal enclosures extend only over a part of the bottom sheet, the two outer enclosures showing a reflective part on the outer curve and the two inner enclosures showing a reflective part on the lower curve of the mattress so that the sun's rays are reflected from the reflective parts of the exterior enclosures onto the reflective portions of the interior enclosures and sent to the topsheet.



   2. Mattress according to claim 1, characterized in that the top sheet is provided with thermal insulation.



   3. Mattress according to claim 1, characterized in that the reflective material is of the color containing aluminum.



   4. Mattress according to claim 1. characterized in that the reflective material is aluminum sheet.



   5. Mattress according to claim 1, characterized in that the reflective material is a flexible plastic material with incorporated aluminum.



   6. Mattress according to claim 2, characterized in that it comprises a third sheet welded to the lower periphery of the mattress, an air leak being provided in the compartment formed by this third upper sheet and the sheet provided with reflective parts. .



   7. Mattress according to claim 6, characterized in that the three sheets are welded together so that there are multiple enclosures both above and below the middle sheet and that all these enclosures are inflatable. .



   8. Mattress according to one of claims 1 to 7, characterized in that at least the surfaces of the reflecting parts are not smooth.



   The invention relates to an inflatable mattress with a reflective effect consisting of two sheets of transparent plastic material, welded together, so that four longitudinal enclosures result, a first part of which is transparent and the other part of which is provided with a reflective material. .



   Fashion, especially in summer, demands sun-browned skin.



  However, the exposure of the body to the sun must be done with caution. Indeed, too prolonged sunbathing can cause not only burns but also heat stroke, especially if, in humid weather, the body's sweating is insufficient.



   Depending on the profession, but also depending on the amount of sunshine, we often have very little time for a complete sunbath.



   So-called pneumatic mattresses are known, the upper face of which is transparent and the lower face of which is provided over its entire internal surface with a reflecting layer. The two sides are connected directly or by transparent membranes dividing the mattress into different sections.



   This kind of assembly gives difficulties in the manufacture. In addition, radiation from below, that is to say indirect, is only possible for rays falling at a certain angle on the reflecting layer. In addition, the aim of the invention is to reduce the risks of sunburn and heatstroke from lack of sweating.

  It relates to a mattress which is characterized in that the reflecting parts of the longitudinal enclosures extend only over a part of the lower sheet, the two outer enclosures showing a reflecting part on the outer curve and the two inner enclosures showing a part. reflective on the lower curve of the mattress, so that the solar rays are reflected from the reflective parts of the outer enclosures onto the reflective parts of the inner enclosures and sent to the top sheet.



   The appended drawing represents by way of example embodiments of the object according to the invention.



   Fig. 1 is a plan view.



   Fig. 2 shows a perspective view.



   Fig. 3 is a sectional view.



   Fig. 4 shows a mattress provided with thermal insulation.



   Fig. 5 is another possible embodiment.



   Two transparent sheets 1 and 1a are welded together along the perimeter 2 and along the lines 3, 4, 5 and 6. The hatched surfaces represent the reflective material 7, applied to the sheet 1a. The enclosures thus formed are inflatable by valves 8.



   Fig. 3 shows the possible path of the incident tanning rays. Side A shows the reflection of incident rays 9 which strike a reflector 7 with a smooth surface and the resulting focus 10. Side B shows that the incident rays 11 striking a reflector with a structured surface 7a are dispersed in the desired directions. The inflation is carried out by the valve 8.



   Practical tests have shown that the shape of the enclosures, on the one hand, the location of the reflectors and the structure of their surface, on the other hand, are decisive for the desired effect both for the reflection of ultraviolet rays and rays. infrared.



   Examinations show an absorption of about 5% of the incident rays per layer of the transparent plastic material used, also show that a smooth reflector, for example an aluminum foil, has a directed reflection, or even focused, that on the other hand a crumpled aluminum foil ensures a dispersion of the incident rays, a layer of aluminum color gives a better dispersion of the incident rays than a smooth aluminum foil.



   It is also possible to apply by spraying a color containing aluminum powder, the application process requiring, on the one hand, a powerful ventilation of the premises and, on the other hand, the addition of a solvent of the plastic material used, for example chloroform, in said color.



   When these two methods are used for the production of reflectors, there is, at the same time as the reflection effect, an accumulation of heat in the plastic material, provided with said reflectors and coming into contact with the ground. This heat build-up can reach a temperature that causes hydrochloric acid to be released from the plastic, an acid that burns grass or leaves yellowish streaks on concrete floors.



   Fig. 4 shows a mattress according to the invention consisting of the transparent wall 12 and the reflecting wall 13 which are welded together so that they form the tubular enclosures 14, 15, 16 and 17 and the headrest 18, the diameter of the enclosures 14 and 15 being larger than that of enclosures 16 and 17. In order to avoid an excessively high caloric transmission of the reflecting wall 13 on the ground, the latter is, during manufacture, placed on a plastic sheet , or even a plasticized fabric and therefore weldable, to be welded with the sheets 12 and 13, but only around the periphery 20. In order to prevent the enclosure 21 formed by the walls 13 and 19 from increasing in volume by the heating of the air contained therein, an air outlet, not shown, will be provided.

  

   Fig. 5 shows another embodiment of the mattress according to the invention. A plastic sheet 29 is welded together at the places where the sheets 22 and 23 are welded. This results in the enclosures 24, 25, 26, 27 and 28 and, in addition, the



  enclosures 30. These, provided with valves not shown, are inflatable. As a result, the wall 23, accumulating heat, does not come into contact with the ground, the air contained in the enclosures 30 being in addition a perfect thermal insulation.



     It is obvious that one could also apply to the wall 23 on the side where it touches the ground a sealing material by painting, aerosol or any other process and resistant to hydrochloric acid.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Matelas gonflable avec effet réfléchissant constitué par deux feuilles en matière plastique transparente, soudées ensemble, de sorte qu'il en résulte quatre enceintes longitudinales dont une première partie est transparente et dont une autre partie est munie d'une matière réfléchissante, caractérisé en ce que les parties réfléchissantes des enceintes longitudinales s'étendent seulement sur une partie de la feuille inférieure, les deux enceintes extérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe extérieure et les deux enceintes intérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe inférieure du matelas de façon que les rayons solaires soient réfléchis des parties réfléchissantes des enceintes extérieures sur les parties réfléchissantes des enceintes intérieures et envoyés sur la feuille supérieure. CLAIMS 1. Inflatable mattress with reflecting effect consisting of two transparent plastic sheets, welded together, so that four longitudinal enclosures result, a first part of which is transparent and another part of which is provided with a reflective material, characterized in that the reflective parts of the longitudinal enclosures extend only over a part of the bottom sheet, the two outer enclosures showing a reflective part on the outer curve and the two inner enclosures showing a reflective part on the lower curve of the mattress so that the sun's rays are reflected from the reflective parts of the exterior enclosures onto the reflective portions of the interior enclosures and sent to the topsheet. 2. Matelas selon la revendication 1, caractérisé en ce que la feuille supérieure est munie d'une isolation thermique. 2. Mattress according to claim 1, characterized in that the top sheet is provided with thermal insulation. 3. Matelas selon la revendication 1, caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est de la couleur contenant de l'aluminium. 3. Mattress according to claim 1, characterized in that the reflective material is of the color containing aluminum. 4. Matelas selon la revendication 1. caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est de l'aluminium en feuille. 4. Mattress according to claim 1. characterized in that the reflective material is aluminum sheet. 5. Matelas selon la revendication 1, caractérisé par le fait que la matière réfléchissante est une matière plastique souple avec de l'aluminium incorporé. 5. Mattress according to claim 1, characterized in that the reflective material is a flexible plastic material with incorporated aluminum. 6. Matelas selon la revendication 2, caractérisé par le fait qu'il comprend une troisième feuille soudée sur le pourtour inférieur du matelas, une fuite d'air étant prévue dans le compartiment formé par cette troisième feuille supérieure et la feuille munie des parties réfléchissantes. 6. Mattress according to claim 2, characterized in that it comprises a third sheet welded to the lower periphery of the mattress, an air leak being provided in the compartment formed by this third upper sheet and the sheet provided with reflective parts. . 7. Matelas selon la revendication 6, caractérisé par le fait que les trois feuilles sont soudées ensemble de sorte qu'il en résulte de multiples enceintes aussi bien au-dessus qu'en dessous de la feuille du milieu et que toutes ces enceintes sont gonflables. 7. Mattress according to claim 6, characterized in that the three sheets are welded together so that there are multiple enclosures both above and below the middle sheet and that all these enclosures are inflatable. . 8. Matelas selon une des revendications 1 à 7, caractérisé par le fait qu'au moins les surfaces des parties réfléchissantes ne sont pas lisses. 8. Mattress according to one of claims 1 to 7, characterized in that at least the surfaces of the reflecting parts are not smooth. L'invention concerne un matelas gonflable avec effet réfléchissant constitué par deux feuilles en matière plastique transparente, soudées ensemble, de sorte qu'il en résulte quatre enceintes longitudinales dont une première partie est transparente et dont une autre partie est munie d'une matière réfléchissante. The invention relates to an inflatable mattress with a reflective effect consisting of two sheets of transparent plastic material, welded together, so that four longitudinal enclosures result, a first part of which is transparent and the other part of which is provided with a reflective material. . La mode, surtout en été, exige une peau brunie par le soleil. Fashion, especially in summer, demands sun-browned skin. Toutefois, I'exposition du corps au soleil doit se faire prudemment. En effet, un bain de soleil trop prolongé peut provoquer non seulement des brûlures mais aussi des coups de chaleur, surtout si, par un temps humide, la sudation du corps est insuffisante. However, the exposure of the body to the sun must be done with caution. Indeed, too prolonged sunbathing can cause not only burns but also heat stroke, especially if, in humid weather, the body's sweating is insufficient. Suivant la profession, mais aussi suivant l'ensoleillement, on dispose souvent de très peu de temps pour un bain de soleil complet. Depending on the profession, but also depending on the amount of sunshine, we often have very little time for a complete sunbath. On connaît des matelas dits pneumatiques dont la face supérieure est transparente et dont la face inférieure est munie sur toute sa surface interne d'une couche réfléchissante. Les deux faces sont reliées directement ou par des membranes transparentes divisant le matelas en différentes sections. So-called pneumatic mattresses are known, the upper face of which is transparent and the lower face of which is provided over its entire internal surface with a reflecting layer. The two sides are connected directly or by transparent membranes dividing the mattress into different sections. Ce genre d'assemblages donne des difficultés dans la fabrication. En plus, le rayonnement de dessous, c'est-à-dire indirect, n'est possible que pour les rayons tombant avec un certain angle sur la couche réfléchissante. En outre, I'invention a pour but de diminuer les risques de coup de soleil et de coup de chaleur par manque de sudation. This kind of assembly gives difficulties in the manufacture. In addition, radiation from below, that is to say indirect, is only possible for rays falling at a certain angle on the reflecting layer. In addition, the aim of the invention is to reduce the risks of sunburn and heatstroke from lack of sweating. Elle a pour objet un matelas qui est caractérisé en ce que les parties réfléchissantes des enceintes longitudinales s'étendent seulement sur une partie de la feuille inférieure, les deux enceintes extérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe extérieure et les deux enceintes intérieures montrant une partie réfléchissante sur la courbe inférieure du matelas, de façon que les rayons solaires soient réfléchis des parties réfléchissantes des enceintes extérieures sur les parties réfléchissantes des enceintes intérieures et envoyés sur la feuille supérieure. It relates to a mattress which is characterized in that the reflecting parts of the longitudinal enclosures extend only over a part of the lower sheet, the two outer enclosures showing a reflecting part on the outer curve and the two inner enclosures showing a part. reflective on the lower curve of the mattress, so that the solar rays are reflected from the reflective parts of the outer enclosures onto the reflective parts of the inner enclosures and sent to the top sheet. Le dessin annexé représente à titre d'exemple des formes d'exécution de l'objet selon l'invention. The appended drawing represents by way of example embodiments of the object according to the invention. La fig. 1 en est une vue en plan. Fig. 1 is a plan view. La fig. 2 montre une vue en perspective. Fig. 2 shows a perspective view. La fig. 3 représente une vue en coupe. Fig. 3 is a sectional view. La fig. 4 représente un matelas muni d'une isolation thermique. Fig. 4 shows a mattress provided with thermal insulation. La fig. 5 en est une autre forme d'exécution possible. Fig. 5 is another possible embodiment. Deux feuilles transparentes 1 et la sont soudées ensemble le long du pourtour 2 et le long des lignes 3, 4, 5 et 6. Les surfaces hachurées représentent la matière réfléchissante 7, appliquée sur la feuille la. Les enceintes ainsi formées sont gonflables par des valves 8. Two transparent sheets 1 and 1a are welded together along the perimeter 2 and along the lines 3, 4, 5 and 6. The hatched surfaces represent the reflective material 7, applied to the sheet 1a. The enclosures thus formed are inflatable by valves 8. La fig. 3 montre le cheminement possible des rayons bronzants incidents. Le côté A montre le réfléchissement des rayons incidents 9 qui frappent un réflecteur 7 à surface lisse et la focalisation 10 qui en résulte. Le côté B montre que les rayons incidents 1 1 frappant un réflecteur à surface structurée 7a sont dispersés dans les directions souhaitées. Le gonflement s'effectue par la valve 8. Fig. 3 shows the possible path of the incident tanning rays. Side A shows the reflection of incident rays 9 which strike a reflector 7 with a smooth surface and the resulting focus 10. Side B shows that the incident rays 11 striking a reflector with a structured surface 7a are dispersed in the desired directions. The inflation is carried out by the valve 8. Des essais pratiques ont démontré que la forme des enceintes, d'une part, I'emplacement des réflecteurs et la structuration de leur surface, d'autre part, sont déterminants pour l'effet recherché tant pour le réfléchissement des rayons ultraviolets que des rayons infrarouges. Practical tests have shown that the shape of the enclosures, on the one hand, the location of the reflectors and the structure of their surface, on the other hand, are decisive for the desired effect both for the reflection of ultraviolet rays and rays. infrared. Des examens montrent une absorption d'environ 5% des rayons incidents par couche de la matière plastique transparente utilisée, montrent aussi qu'un réflecteur lisse, par exemple une feuille d'aluminium, a un réf échissement dirigé, voire focalisé, que par contre une feuille d'aluminium froissée assure une dispersion des rayons incidents, qu'une couche de couleur aluminium donne une meilleure dispersion des rayons incidents qu'une feuille d'aluminium lisse. Examinations show an absorption of about 5% of the incident rays per layer of the transparent plastic material used, also show that a smooth reflector, for example an aluminum foil, has a directed reflection, or even focused, that on the other hand a crumpled aluminum foil ensures a dispersion of the incident rays, a layer of aluminum color gives a better dispersion of the incident rays than a smooth aluminum foil. Il est également possible d'appliquer par pulvérisation une couleur contenant de la poudre d'aluminium, le procédé d'application nécessitant, d'une part, une aération puissante des locaux et, d'autre part, une addition d'un dissolvant de la matière plastique utilisée, par exemple du chloroforme, dans ladite couleur. It is also possible to apply by spraying a color containing aluminum powder, the application process requiring, on the one hand, a powerful ventilation of the premises and, on the other hand, the addition of a solvent of the plastic material used, for example chloroform, in said color. Lorsqu'on utilise ces deux procédés pour la réalisation des réflecteurs, on constate, en même temps que l'effet de réfléchissement, une accumulation de chaleur dans la matière plastique, munie desdits réflecteurs et entrant en contact avec le sol. Cette accumulation de chaleur peut atteindre une température qui entraîne un dégagement d'acide chlorhydrique de la matière plastique, acide qui brûle le gazon ou laisse des traînées jaunâtres sur un sol en béton. When these two methods are used for the production of reflectors, there is, at the same time as the reflection effect, an accumulation of heat in the plastic material, provided with said reflectors and coming into contact with the ground. This heat build-up can reach a temperature that causes hydrochloric acid to be released from the plastic, an acid that burns grass or leaves yellowish streaks on concrete floors. La fig. 4 montre un matelas selon l'invention constitué par la paroi transparente 12 et la paroi réfléchissante 13 qui sont soudées ensemble de sorte qu'elles forment les enceintes tubulaires 14, 15, 16 et 17 et l'appui-tête 18, le diamètre des enceintes 14 et 15 étant plus grand que celui des enceintes 16 et 17. Afin d'éviter une transmission calorique trop élevée de la paroi réfléchissante 13 sur le sol, celle-ci est, lors de la fabrication, placée sur une feuille en matière plastique, voire un tissu plastifié et donc soudable, pour être soudée avec les feuilles 12 et 13, mais uniquement au pourtour 20. Afin d'éviter que l'enceinte 21 formée par les parois 13 et 19 augmente de volume par l'échauffement de l'air y contenu, on prévoira une sortie d'air non représentée. Fig. 4 shows a mattress according to the invention consisting of the transparent wall 12 and the reflecting wall 13 which are welded together so that they form the tubular enclosures 14, 15, 16 and 17 and the headrest 18, the diameter of the enclosures 14 and 15 being larger than that of enclosures 16 and 17. In order to avoid an excessively high caloric transmission of the reflecting wall 13 on the ground, the latter is, during manufacture, placed on a plastic sheet , or even a plasticized fabric and therefore weldable, to be welded with the sheets 12 and 13, but only around the periphery 20. In order to prevent the enclosure 21 formed by the walls 13 and 19 from increasing in volume by the heating of the air contained therein, an air outlet, not shown, will be provided. La fig. 5 montre une autre forme d'exécution du matelas selon l'invention. Une feuille en matière plastique 29 est soudée ensemble aux endroits où les feuilles 22 et 23 sont soudées. Il en résulte les enceintes 24, 25, 26, 27 et 28 et, en plus, les **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. Fig. 5 shows another embodiment of the mattress according to the invention. A plastic sheet 29 is welded together at the places where the sheets 22 and 23 are welded. This results in the enclosures 24, 25, 26, 27 and 28 and, in addition, the ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
CH509876A 1976-04-26 1976-04-26 Inflatable mattress having a light-reflecting action CH611144A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH509876A CH611144A5 (en) 1976-04-26 1976-04-26 Inflatable mattress having a light-reflecting action

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH509876A CH611144A5 (en) 1976-04-26 1976-04-26 Inflatable mattress having a light-reflecting action

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH611144A5 true CH611144A5 (en) 1979-05-31

Family

ID=4287899

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH509876A CH611144A5 (en) 1976-04-26 1976-04-26 Inflatable mattress having a light-reflecting action

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH611144A5 (en)

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4891855A (en) * 1988-11-14 1990-01-09 Team Worldwide Corporation Inflatable suntanner with speedy and homogeneous suntan effect
DE3910238A1 (en) * 1988-08-31 1990-03-08 Eckhard Jentsch Reflecting air cushion
US5101823A (en) * 1990-05-18 1992-04-07 Gary Smith Tanning pool
US7000276B2 (en) * 2002-04-11 2006-02-21 Chaffee Robert B Body support surface comfort device

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3910238A1 (en) * 1988-08-31 1990-03-08 Eckhard Jentsch Reflecting air cushion
US4891855A (en) * 1988-11-14 1990-01-09 Team Worldwide Corporation Inflatable suntanner with speedy and homogeneous suntan effect
US5101823A (en) * 1990-05-18 1992-04-07 Gary Smith Tanning pool
US7000276B2 (en) * 2002-04-11 2006-02-21 Chaffee Robert B Body support surface comfort device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2483564A1 (en) Double-skinned panels for glazing or storage systems - has the inner space maintained under vacuum
CH611144A5 (en) Inflatable mattress having a light-reflecting action
EP1322826B1 (en) Covering structure with supports in particular for swimming pools
CH622606A5 (en) Solar collector
JP2008531972A (en) Compound transparent solar collector
FR2641821A1 (en) LIQUID STORAGE FOR ADJUSTING LIGHT TRANSMISSION, IN PARTICULAR THROUGH TWO GLAZING PLATES
CH612749A5 (en) Method of manufacturing a solar collector hose and collector hose produced according to this method
EP0005665A1 (en) Tubular solar energy absorber
EP1206901B1 (en) Focusing microwave applicator
EP2705747B1 (en) Animal shelter
DE3815751C2 (en) Solar panel
EP2388387B1 (en) Skylight for top lighting with solar protection
AU2006100736A4 (en) A cover for a body of water
FR2516217A1 (en) Solar collection panel - forms interlocking building cladding with integral solar energy collection tubing
FR2754421A1 (en) Disposable litter tray for small domestic animals
BE1007390A6 (en) Solar heat exchanger.
FR2539784A1 (en) Panel for thermal and acoustic insulation
FR2512936A1 (en) Roof-mounted solar heat collector - has flexible water tube located within much larger transparent flexible outer tube
FR2491597A1 (en) Roof mounted solar heat collector - has air-to-water heat exchanger with storage reservoir and thin metallic absorber
FR2537257A1 (en) Device for collecting, storing and distributing solar heat
FR2489941A1 (en) Domestic solar heat collector - has two reflecting surfaces at right angles directing radiation onto absorber
FR2463903A1 (en) Solar heat collector incorporating integral storage tank - has plastics lens over tank and serpentine arrangement of copper pipes in exposed surface of tank
FR2507646A1 (en) PROFILE FOR THE MANUFACTURE OF PREFABRICATED THERMO-ACOUSTIC INSULATING CONSTRUCTION ELEMENTS AND THE CONSTRUCTION ELEMENT WITH SUCH PROFILE
FR2483582A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PRODUCING SOLAR SENSORS IN THE CONSTRUCTION OF BUILDINGS
FR2524619A1 (en) Mobile solar hot water generator - has integral and retractable insulating screen and isothermal collector

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased