CH579905A5 - Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad - Google Patents

Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad

Info

Publication number
CH579905A5
CH579905A5 CH226474A CH226474A CH579905A5 CH 579905 A5 CH579905 A5 CH 579905A5 CH 226474 A CH226474 A CH 226474A CH 226474 A CH226474 A CH 226474A CH 579905 A5 CH579905 A5 CH 579905A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
screen
sub
cleaning
frame
support
Prior art date
Application number
CH226474A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Arisara Invest
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Arisara Invest filed Critical Arisara Invest
Priority to CH226474A priority Critical patent/CH579905A5/en
Priority to DE19742427906 priority patent/DE2427906A1/en
Priority to AT481574A priority patent/AT343795B/en
Priority to IT6883274A priority patent/IT1014307B/en
Priority to FR7420422A priority patent/FR2233034A1/en
Publication of CH579905A5 publication Critical patent/CH579905A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F9/00Methods or devices for treatment of the eyes; Devices for putting-in contact lenses; Devices to correct squinting; Apparatus to guide the blind; Protective devices for the eyes, carried on the body or in the hand
    • A61F9/02Goggles

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Ophthalmology & Optometry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Biomedical Technology (AREA)
  • Heart & Thoracic Surgery (AREA)
  • Vascular Medicine (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Veterinary Medicine (AREA)
  • Devices For Indicating Variable Information By Combining Individual Elements (AREA)

Abstract

Preferably, the whole transparent shield is moved relative to the mounting. The cleanar is at the edge of the sight window and cooperates with the shield's outer or inner surface, or cleaners may be provided for both surfaces. The shield has an actuator knob projecting from the mounting. The cleaner(s) are carried by a base frame or a forward part, with a cushion received in a seating of the frame or part. The cushion has a chamois leather cover. The eye-shield can be used in rain or snow.

Description

  

  
 



   Il existe de nombreux dispositifs de protection utilisés par les sportifs, notamment les coureurs automobiles ou motocyclistes, les skieurs. etc., ainsi que pour des personnes effectuant des travaux pouvant provoquer des projections dangereuses pour les yeux.



   Le principal inconvénient de ces dispositifs réside dans le fait qu'après une durée d'utilisation relativement courte. ils sont mouillés par de la pluie, de la neige ou d'autres projections qui diminuent leur transparence et provoquent ainsi une réduction importante de la visibilité de la personne qui les porte.



   La présente invention a pour objet un dispositif de protection pour les yeux, caractérisé par le fait qu'il comporte un écran transparent dont une partie au moins est déplaçable par rapport à une monture, et par le fait qu'au moins un dispositif de nettoyage est fixé sur cette monture et coopère avec la partie mobile de l'écran en vue de son nettoyage.



   Le dessin annexé illustre schématiquement et à titre d'exemple une forme d'exécution du dispositif selon l'invention,
 La fig.   I    en est une vue en perspective.



   La fig. 2 illustre un détail du dispositif vu en coupe.



   La fig. 3 est une vue en perspective illustrant l'assemblage de la monture dans une variante d'exécution.



   La fig. 4 est une coupe suivant la ligne IV-IV de la fig. 3.



   La fig. 4a illustre une variante du dispositif de nettoyage illustré à la fig. 4.



   La fig. 5 illustre en perspective une seconde forme d'exécution du dispositif.



   La fig. 6 est une coupe suivant la ligne VI-VI de la fig. 5.



   La fig. 7 est une coupe suivant la ligne   Vil-Vil    de la fig. 5.



   Dans la première forme d'exécution illustrée aux fig. I et 2 le dispositif de protection comporte une monture formée par un support I et une pièce frontale 2 collée sur ce support. Un espace est ménagé entre ce support et la pièce frontale permettant le coulissement d'un écran 3. Cet écran est d'une longueur inférieure à celle de la monture et comporte des organes de manoeuvre 4 émergeant hors de la monture par des fentes 5 pratiquées dans la partie frontale 2. Cet écran est guidé dans la partie médiane de la lunette par les bords supérieur et inférieur du support 1 de la   piéce    avant 2 situées de part et d'autre de la fenêtre 6.



   Le support peut comporter des parties en un matériau doux et élastique 7. par exemple en mousse de matière plastique. aux endroits où il est destiné à entrer en contact avec la tête d'un usager.



   Les extrémités arrière de la monture présentent des fentes   8    recevant un lien ou un élastique 9 pour la fixation du dispositif sur la tête ou le casque de l'usager.



   Dans une variante les organes de manoeuvre 4 de l'écran 3 peuvent être amovibles de même que la partie arrière d'un des côtés du dispositif, de manière à pouvoir enlever l'écran 3 et le remplacer par un autre écran pouvant être être d'un autre coloris.



   Dans des variantes, le dispositif peut comporter de chaque côté une fente 5 et l'écran est alors muni de deux organes 4 à chacune de ses extrémités. Ceci offre l'avantage de pouvoir faire coulisser l'écran par une action de traction. quel que soit le sens du déplacement de l'écran. ce qui facilite ce mouvement. Toutefois il est évident qu'un dispositif ne comportant qu'une fente peut être réalisé. l'actionnement de l'écran s'effectuant alors toujours par le même organe de manoeuvre 4 quel que soit son sens de déplacement.



   La monture. pièce avant 2 et support   1.    peut être réalisée en matière plastique et être rigide, ou souple. Généralement cette monture présentera une certaine élasticité et une certaine souplesse pour pouvoir s'adapter à la forme de la tête de l'usager.



   L'écran. également, peut être rigide ou souple. Généralement la monture et l'écran permettent tous deux une certaine souplesse.



  Toutefois lorsque la monture est rigide. l'écran est souple et vice versa, lorsque l'écran est rigide, la monture est souple. De cette façon la forme de la monture ne doit pas être circulaire. mais elle peut présenter des rayons de courbures différents.



   L'écran peut être coloré ou présenter une coloration de teinte dégradée dans sa hauteur. Cet écran peut également avoir subi un traitement antibuée ainsi qu'un traitement durcissant pour   éviter    qu'il ne se raie trop facilement.



   En position de service l'écran peut présenter la forme d'une portion de paroi cylindrique ou conique.



   Ce dispositif peut comporter des moyens permettant de le fixer de façon amovible ou non sur un casque. De même. il pourrait comporter des moyens mécaniques ou électriques pour l'entrainement de l'écran dans ses déplacements.



   Dans une variante, le dispositif pourrait être fermé sur luimême et l'écran pourrait être continu.



  Le dispositif comporte encore au moins un dispositif de nettoyage 10 de l'écran. Ce ou ces dispositifs de nettoyage sont généralement placés de part et d'autre de la fenêtre 6 et peuvent coopérer soit avec la face externe de l'écran 3. soit avec la face interne de celui-ci.



  La fig. 2 illustre en coupe un détail de ces dispositifs de nettoyage. Le dispositif de nettoyage externe comporte une pièce amovible 11 coulissante sur des glissières pratiquées dans la pièce avant. Cette pièce coulissante 11 présente en coupe la forme générale d'un U. les arêtes du bord du U forment des lèvres racleuses 12. Un tampon 13 en matière plastique expansée ou une éponge est placé à l'intérieur de la pièce coulissante. En position de service la lèvre 12 et le tampon 13 appuient contre la face externe de l'écran 3. Lors du déplacement de cet écran 3 par rapport à la monture, cette face externe est nettoyée de toute souillure.



   Le tampon 13 peut être humidifié ou contenir un produit
 détergent pour assurer un meilleur nettoyage.



   Dans cette fig. 2 on voit que le dispositif comporte un second
 dispositif de nettoyage semblable à celui déjà décrit. mais placé
 dans le support. approximativement en face du premier dispositif.



   mais de l'autre côté de l'écran 3. Dans cette exécution la pièce
 coulissante 11 ne comporte pas de lèvres racleuses. car en fait ce
 dispositif de nettoyage de la face interne de l'écran est principale
 ment destiné à enlever la buée qui pourrait se former sur cette face interne de l'écran.



   De cette façon l'écran 3 est pincé de part et d'autre de la
 fenêtre 6 entre deux dispositifs de nettoyage.



   Le dispositif peut encore être muni d'une petite visière fixée
 entre les barres 14 du support mais n'obturant pas complètement
 le vide 15. Cette visière peut présenter une forme provoquant ou
 facilitant la circulation d'air à l'intérieur du dispositif pour éviter
 la formation de buée.



   Dans une variante, le déplacement de l'écran pourrait être
 provoqué non pas à l'aide de l'organe de manoeuvre 4. mais à   l'aide    de saillies ou ondulations faisant saillie sur sa tranche dans
 l'une au moins de ses extrémités. Ces saillies seraient alors action
 nées par une fente pratiquée dans la tranche supérieure ou infé
 rieure de la monture.



   Dans une variante, le tampon 13 des dispositifs de nettoyage
 pourrait être placé dans un logement pratiqué directement soit
 dans le support 1, soit dans la pièce avant 2. L'avantage de la
 forme d'exécution illustrée à la fig. 2 réside dans le fait qu'en
 retirant les pièces coulissantes 11. il est possible de rincer le
 tampon 13 et même de le remplacer si cela est nécessaire.



   Les dispositifs de nettoyage peuvent coopérer avec tout ou
 partie de la hauteur de l'écran suivant qu'il est nécessaire de
 nettoyer la totalité ou seulement une partie de celui-ci.



   L'écran lui-même peut ne représenter qu'une partie du champ
 visuel, par exemple lorsque la monture est transparente en totalité
 ou en partie.



   Dans la variante illustrée aux fig. 3 et 4, la monture comporte
 toujours un support 1. mais la pièce avant de la première forme d'exécution est remplacée par deux joues 16 collées ou clipsées sur  les parties latérales du support, tout en ménageant un espace pour le coulissement de l'écran. Une pièce frontale (non illustrée) vient ensuite coiffer l'avant du dispositif et se fixe par collage ou clipsage sur le support 1 et les joues 16. Cette pièce frontale peut par exemple être conformée comme la partie centrale de la pièce avant 2 de la première forme d'exécution décrite. Cette pièce frontale peut comporter un dispositif d'essuyage   11.    12. 13 comme illustré à la fig. 2.



   Par contre, dans cette variante. le dispositif de nettoyage interne comporte simplement un logement 17 pratiqué dans le support I dans lequel est logé un tampon 18. par exemple en matière plastique expansée. recouvert d'une peau de daim 19.



  entrant en contact avec   l'écran.   



   La seconde forme d'exécution illustrée aux fig. 5 à 7 se rapproche de la variante des fig. 3 et 4. Elle comporte également une monture fixée sur un support 1. deux joues 16 et une pièce frontale 20.



   L'écran 3 comporte un maneton 4 émergeant hors de la fente 5 pratiquée dans la ou les joues 16. Cet écran se déplace à l'intérieur de la monture.



   Dans cette exécution. les joues 16 sont fixées définitivement, par collage ou soudage, sur le support 1. Par contre la pièce frontale 20 est amovible. Celle-ci se fixe par un coulissement de haut en bas, des glissières en forme de queue d'aronde 21 accouplent cette pièce 20 aux joues 16. La partie supérieure de cette pièce frontale 20 forme une visière 22.



   Cette pièce frontale comporte dans sa partie 23 bordant la fenêtre 6 des dispositifs de nettoyage formés par un tampon 24 disposé dans un logement pratiqué dans la face interne de ces parties 23. Les   levures    racleuses 24 peuvent être prévues, elles sont venues de fabrication avec la pièce frontale.



   Le support 1 comporte également un dispositif de nettoyage, par exemple du type de celui illustré à la fig. 4.



   Dans cette forme d'exécution. la partie frontale 20 est amovible, ce qui permet, cette partie étant enlevée, de changer l'écran.



   Cette partie frontale peut être verrouillée mécaniquement sur le support à l'aide de clés ou autre organe d'accouplement mécanique.



   Dans une variante non illustrée, l'écran pourrait être en deux parties. Chacune de ces parties peut comporter un organe de manoeuvre accessible à partir d'un des côtés de la lunette et permettant de déplacer. en vue de leur nettoyage, ces deux parties indépendamment l'une de l'autre.



   Les bords supérieur et inférieur de l'écran pourraient être munis d'ondulations soit dans le plan de l'écran, soit perpendiculairement au plan de l'écran afin de réduire les effets de friction lors du déplacement de   l'écran,   
 Dans une variante, l'écran peut comporter des repères, par exemple de couleur, visibles dans le champ de vision de l'usager pour que celui-ci sache immédiatement dans quel sens il doit déplacer !'écran pour le nettoyer. 



  
 



   There are many protective devices used by athletes, including racing or motorcyclists, skiers. etc., as well as for persons carrying out work which may cause splashing hazardous to the eyes.



   The main disadvantage of these devices is that after a relatively short period of use. they are wet by rain, snow or other projections which reduce their transparency and thus cause a significant reduction in the visibility of the person wearing them.



   The present invention relates to a protection device for the eyes, characterized by the fact that it comprises a transparent screen, at least part of which is movable relative to a frame, and by the fact that at least one cleaning device is fixed on this frame and cooperates with the movable part of the screen with a view to cleaning it.



   The appended drawing illustrates schematically and by way of example an embodiment of the device according to the invention,
 Fig. I is a perspective view.



   Fig. 2 illustrates a detail of the device seen in section.



   Fig. 3 is a perspective view illustrating the assembly of the frame in an alternative embodiment.



   Fig. 4 is a section taken along line IV-IV of FIG. 3.



   Fig. 4a illustrates a variant of the cleaning device illustrated in FIG. 4.



   Fig. 5 illustrates in perspective a second embodiment of the device.



   Fig. 6 is a section taken along line VI-VI of FIG. 5.



   Fig. 7 is a section taken along the line Vil-Vil of FIG. 5.



   In the first embodiment illustrated in FIGS. I and 2 the protection device comprises a frame formed by a support I and a front piece 2 glued to this support. A space is provided between this support and the front piece allowing the sliding of a screen 3. This screen is of a length less than that of the frame and comprises operating members 4 emerging from the frame through slots 5 made. in the front part 2. This screen is guided in the middle part of the bezel by the upper and lower edges of the support 1 of the front part 2 located on either side of the window 6.



   The support may include parts of a soft and elastic material 7. for example of plastic foam. in places where it is intended to come into contact with the head of a user.



   The rear ends of the frame have slots 8 receiving a link or an elastic 9 for fixing the device to the user's head or helmet.



   In a variant, the maneuvering members 4 of the screen 3 can be removable, as can the rear part of one of the sides of the device, so as to be able to remove the screen 3 and replace it with another screen which can be removable. 'another color.



   In variants, the device may comprise a slot 5 on each side and the screen is then provided with two members 4 at each of its ends. This offers the advantage of being able to slide the screen by a pulling action. regardless of the direction of movement of the screen. which facilitates this movement. However, it is obvious that a device comprising only one slot can be produced. the actuation of the screen then always taking place by the same actuator 4 regardless of its direction of movement.



   Frame. front piece 2 and support 1. can be made of plastic and be rigid, or flexible. Generally, this frame will have a certain elasticity and a certain flexibility in order to be able to adapt to the shape of the user's head.



   The screen. also, can be rigid or flexible. Generally the frame and the screen both allow some flexibility.



  However, when the frame is rigid. the screen is flexible and vice versa, when the screen is rigid, the frame is flexible. This way the shape of the frame should not be circular. but it can have different radii of curvature.



   The screen can be colored or present a coloring of gradient tint in its height. This screen may also have undergone an anti-fog treatment as well as a hardening treatment to prevent it from scratching too easily.



   In the service position the screen may have the shape of a cylindrical or conical wall portion.



   This device may include means making it possible to fix it in a removable manner or not on a helmet. The same. it could include mechanical or electrical means for driving the screen in its movements.



   Alternatively, the device could be closed on itself and the screen could be continuous.



  The device also comprises at least one device 10 for cleaning the screen. This or these cleaning devices are generally placed on either side of the window 6 and can cooperate either with the external face of the screen 3 or with the internal face of the latter.



  Fig. 2 illustrates in section a detail of these cleaning devices. The external cleaning device comprises a removable part 11 sliding on slides made in the front part. This sliding part 11 has in section the general shape of a U. the ridges of the edge of the U form scraper lips 12. A pad 13 of expanded plastic material or a sponge is placed inside the sliding part. In the service position, the lip 12 and the pad 13 press against the outer face of the screen 3. When this screen 3 is moved relative to the frame, this outer face is cleaned of any soiling.



   The pad 13 can be moistened or contain a product
 detergent for better cleaning.



   In this fig. 2 we see that the device has a second
 cleaning device similar to that already described. but placed
 in the holder. approximately opposite the first device.



   but on the other side of the screen 3. In this execution the piece
 sliding 11 has no scraper lips. because in fact this
 device for cleaning the internal face of the screen is main
 ment intended to remove the mist that could form on this internal face of the screen.



   In this way, screen 3 is pinched on either side of the
 window 6 between two cleaning devices.



   The device can still be fitted with a small attached visor
 between the bars 14 of the support but not completely closing
 the vacuum 15. This visor may have a shape causing or
 facilitating air circulation inside the device to avoid
 fogging.



   In a variant, the displacement of the screen could be
 caused not with the aid of the actuator 4.but with the aid of projections or undulations projecting on its edge in
 at least one of its ends. These protrusions would then be action
 born by a slit in the upper or lower edge
 top of the frame.



   In a variant, the pad 13 of the cleaning devices
 could be placed in a housing provided directly or
 in support 1, or in the front part 2. The advantage of
 embodiment illustrated in FIG. 2 lies in the fact that
 removing the sliding parts 11. it is possible to rinse the
 buffer 13 and even replace it if necessary.



   The cleaning devices can cooperate with any or
 part of the height of the next screen that it is necessary to
 clean all or only part of it.



   The screen itself may only represent part of the field
 visual, for example when the frame is completely transparent
 or in part.



   In the variant illustrated in FIGS. 3 and 4, the frame has
 still a support 1. but the front part of the first embodiment is replaced by two cheeks 16 glued or clipped onto the lateral parts of the support, while leaving a space for the sliding of the screen. A front piece (not shown) then covers the front of the device and is fixed by gluing or clipping onto the support 1 and the cheeks 16. This front piece can for example be shaped as the central part of the front piece 2 of the first embodiment described. This front piece may include a wiping device 11. 12. 13 as illustrated in FIG. 2.



   On the other hand, in this variant. the internal cleaning device simply comprises a housing 17 formed in the support I in which is housed a pad 18., for example of expanded plastic material. covered with deerskin 19.



  contacting the screen.



   The second embodiment illustrated in FIGS. 5 to 7 is similar to the variant of FIGS. 3 and 4. It also comprises a frame fixed on a support 1. two cheeks 16 and a front piece 20.



   The screen 3 comprises a crank pin 4 emerging from the slot 5 made in the cheek or cheeks 16. This screen moves inside the frame.



   In this execution. the cheeks 16 are fixed definitively, by gluing or welding, on the support 1. On the other hand, the front piece 20 is removable. This is fixed by sliding from top to bottom, slides in the form of a dovetail 21 couple this part 20 to the cheeks 16. The upper part of this front part 20 forms a visor 22.



   This front piece comprises in its part 23 bordering the window 6 cleaning devices formed by a pad 24 arranged in a housing made in the internal face of these parts 23. The scraping yeasts 24 can be provided, they came from manufacture with the front piece.



   The support 1 also comprises a cleaning device, for example of the type of that illustrated in FIG. 4.



   In this embodiment. the front part 20 is removable, which makes it possible, this part being removed, to change the screen.



   This front part can be mechanically locked on the support using keys or other mechanical coupling member.



   In a variant not shown, the screen could be in two parts. Each of these parts may include an operating member accessible from one of the sides of the bezel and making it possible to move. for cleaning, these two parts independently of each other.



   The upper and lower edges of the screen could be provided with undulations either in the plane of the screen, or perpendicular to the plane of the screen in order to reduce the effects of friction when moving the screen,
 In a variant, the screen may include markers, for example colored, visible in the user's field of vision so that the latter immediately knows in which direction he must move the screen in order to clean it.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Dispositif de protection pour les yeux. caractérisé par le fait qu'il comporte un écran transparent dont une partie au moins est déplaçable par rapport à une monture, et par le fait qu'au moins un dispositif de nettoyage est fixé sur cette monture et coopère avec la partie mobile de l'écran en vue de son nettoyage. Eye protection device. characterized by the fact that it comprises a transparent screen, at least part of which is movable relative to a mount, and by the fact that at least a cleaning device is fixed on this frame and cooperates with the moving part of the screen for cleaning. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication. caractérisé par le fait que la totalité de l'écran transparent est déplaçable. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim. characterized by the fact that the whole of the transparent screen is movable. 2. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que le dispositif de nettoyage est situé en bordure de la fenêtre de vision et coopère avec la face externe de l'écran. 2. Device according to claim, characterized in that the cleaning device is located at the edge of the viewing window and cooperates with the outer face of the screen. 3. Dispositif selon la sous-revendication 2, caractérisé par le fait qu'il comporte un second dispositif de nettoyage coopérant avec la face interne de l'écran. 3. Device according to sub-claim 2, characterized in that it comprises a second cleaning device cooperating with the internal face of the screen. 4. Dispositif selon les sous-revendications 2 ou 3, caractérisé par le fait qu'il comporte des dispositifs de nettoyage situés de part et d'autre de la fenêtre de vision. 4. Device according to sub-claims 2 or 3, characterized in that it comprises cleaning devices located on either side of the viewing window. 5. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que l'écran est logé de façon coulissante à l'intérieur d'un logement pratiqué dans la monture. 5. Device according to claim, characterized in that the screen is slidably housed inside a housing formed in the frame. 6. Dispositif selon la sous-revendication 5, caractérisé par le fait que l'écran comporte au moins un organe de manoeuvre émergeant hors de la monture. 6. Device according to sub-claim 5, characterized in that the screen comprises at least one operating member emerging from the frame. 7. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que la monture comporte un support et une pièce frontale réalisée en une ou trois parties. 7. Device according to claim, characterized in that the frame comprises a support and a front piece made in one or three parts. 8. Dispositif selon la sous-revendication 7. caractérisé par le fait que le ou les dispositifs de nettoyage coopérant avec la face interne de l'écran sont portés par le support. 8. Device according to sub-claim 7. characterized in that the cleaning device or devices cooperating with the internal face of the screen are carried by the support. 9. Dispositif selon la sous-revendication 7, caractérisé par le fait que le ou les dispositifs de nettoyage coopérant avec la face externe de l'écran sont portés par la pièce frontale. 9. Device according to sub-claim 7, characterized in that the cleaning device or devices cooperating with the outer face of the screen are carried by the front part. 10. Dispositif selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que les dispositifs de nettoyage portés par le support comportent un tampon placé dans un logement du support. 10. Device according to sub-claim 9, characterized in that the cleaning devices carried by the support comprise a pad placed in a housing of the support. 11. Dispositif selon la sous-revendication 9. caractérisé par le fait que les dispositifs de nettoyage portés sur la pièce frontale comportent un tampon placé dans un logement de cette pièce frontale. 11. Device according to sub-claim 9. characterized in that the cleaning devices carried on the front part comprise a pad placed in a housing of this front part. 12. Dispositif selon la sous-revendication Il, caractérisé par le fait que le tampon est recouvert d'une peau de daim. 12. Device according to sub-claim II, characterized in that the pad is covered with a buckskin. 13. Dispositif selon la sous-revendication Il, caractérisé par le fait que les tampons exercent en position de service une pression contre l'écran, 14. Dispositif selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que les dispositifs de nettoyage comportent des lèvres de raclage. 13. Device according to sub-claim II, characterized in that the buffers exert pressure against the screen in the service position, 14. Device according to sub-claim 9, characterized in that the cleaning devices comprise scraping lips. 15. Dispositif selon la sous-revendication 9. caractérisé par le fait que les dispositifs de nettoyage portés par le support sont placés dans une pièce fixée de façon amovible sur ledit support. 15. Device according to sub-claim 9. characterized in that the cleaning devices carried by the support are placed in a part removably attached to said support. 16. Dispositif selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que les dispositifs de nettoyage portés par la pièce frontale sont placés dans une pièce fixée de façon amovible sur cette pièce frontale. 16. Device according to sub-claim 9, characterized in that the cleaning devices carried by the front part are placed in a part removably attached to this front part. 17. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que le ou les bords latéraux de l'écran sont ondulés. 17. Device according to claim, characterized in that the lateral edge or edges of the screen are wavy. 18. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que l'écran est en deux parties, chacune d'elles présentant un organe de manoeuvre accessible à partir d'un côté de la monture. 18. Device according to claim, characterized in that the screen is in two parts, each of them having an operating member accessible from one side of the frame. 19. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que l'écran présente des repères visibles à l'intérieur du champ de vision, indiquant à l'usager la position de l'écran par rapport à la monture. 19. Device according to claim, characterized in that the screen has marks visible inside the field of vision, indicating to the user the position of the screen relative to the frame.
CH226474A 1973-06-12 1974-02-19 Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad CH579905A5 (en)

Priority Applications (5)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH226474A CH579905A5 (en) 1974-02-19 1974-02-19 Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad
DE19742427906 DE2427906A1 (en) 1973-06-12 1974-06-10 SAFETY GOGGLES
AT481574A AT343795B (en) 1973-06-12 1974-06-11 SAFETY GOGGLES
IT6883274A IT1014307B (en) 1973-06-12 1974-06-11 PROTECTIVE GLASSES OR VISIFRA ESPECIALLY FOR AU TOMOBILISTIC AND SIMILAR RIDERS
FR7420422A FR2233034A1 (en) 1973-06-12 1974-06-12 Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH226474A CH579905A5 (en) 1974-02-19 1974-02-19 Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH579905A5 true CH579905A5 (en) 1976-09-30

Family

ID=4229697

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH226474A CH579905A5 (en) 1973-06-12 1974-02-19 Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH579905A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2588673A1 (en) Sunglasses having removable components
FR2626683A1 (en) Toroidal lens for sunglasses
FR2516367A1 (en) COMBINED TEETH BRUSHING AND GENDER MASSAGE DEVICE
FR2617294A1 (en) Cylindrical lens for sunglasses
FR2865631A1 (en) Goggles for protecting persons from e.g. dust during e.g. skiing, has outer covering projecting on outer peripheral side of frame surface, and anti-sliding unit for allowing fixation between frame and springer forming unit
FR2912229A1 (en) BROWN BRANCHES.
FR2503879A1 (en) FACE FOR EYEWEAR MOUNT
FR2476331A1 (en) FRAME OF EYEWEAR WITH REMOVABLE FACE
EP2919727B1 (en) Goggles with a detachable shield
AU2013203729B2 (en) Cleaning Assemblies for Eyeglasses
CH579905A5 (en) Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad
FR2643728A1 (en) Convertible spectacles frame
EP3195745B1 (en) Visor and helmet provided with such a visor
FR2625125A1 (en) CENTERING AND GLANTAGE APPARATUS FOR OPHTHALMIC LENS
EP0991973B1 (en) Bow of spectacles maintained by the hair
FR2476332A1 (en) Adjustable spectacles for sporting use - has side legs adjustable in width as is spacing of nose pads
EP0315495A1 (en) Spectacles device
EP1406524A1 (en) Device for retaining on a worn garment or any other type of support a pair of spectacles for safe keeping in extreme conditions
CH579906A5 (en) Protective goggles cleanable whilst being worn - have transparent visor along which cleaning device is movable
CH593679A5 (en) Protective goggles cleanable whilst being worn - have transparent visor along which cleaning device is movable
FR2504798A1 (en) DEVICE FOR FASTENING AND MEASURING MONOCULAR PUPIL SHOULDERS OF A PATIENT'S EYES
FR3119687A3 (en) DEVICE FOR CLEANING GLASSES
FR2655432A1 (en) Viewing mask
US2819468A (en) Detachable sunshield for eye glasses
CH567734A5 (en) Eyeshield and cleaning device - eyeshield strip slides against built-in cleaning pad

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased