CH548756A - CURTAIN SUSPENSION DEVICE. - Google Patents

CURTAIN SUSPENSION DEVICE.

Info

Publication number
CH548756A
CH548756A CH1506771A CH1506771A CH548756A CH 548756 A CH548756 A CH 548756A CH 1506771 A CH1506771 A CH 1506771A CH 1506771 A CH1506771 A CH 1506771A CH 548756 A CH548756 A CH 548756A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
rod
slot
tail
curtain
slides
Prior art date
Application number
CH1506771A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Gay Alphonse
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Gay Alphonse filed Critical Gay Alphonse
Priority to CH1506771A priority Critical patent/CH548756A/en
Publication of CH548756A publication Critical patent/CH548756A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47HFURNISHINGS FOR WINDOWS OR DOORS
    • A47H1/00Curtain suspension devices
    • A47H1/04Curtain rails
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47HFURNISHINGS FOR WINDOWS OR DOORS
    • A47H13/00Fastening curtains on curtain rods or rails
    • A47H13/14Means for forming pleats
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47HFURNISHINGS FOR WINDOWS OR DOORS
    • A47H15/00Runners or gliders for supporting curtains on rails or rods
    • A47H15/04Gliders
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47HFURNISHINGS FOR WINDOWS OR DOORS
    • A47H1/00Curtain suspension devices
    • A47H1/04Curtain rails
    • A47H2001/042Curtain rails shaped as curtain rods

Landscapes

  • Curtains And Furnishings For Windows Or Doors (AREA)

Description

  

  
 



   Le brevet principal a pour objet un dispositif de suspension pour rideau comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, caractérisé par le fait que la tringle est constituée par un profil ex   trudé    présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement et que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques pouvant se déplacer librement dans le canal.



   La présente invention a pour objet un perfectionnement de ce dispositif.



   Le dispositif de suspension pour rideau, objet de l'invention, comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, cette tringle étant constituée par un profil extrudé présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement, les coulisseaux pouvant se déplacer librement dans le canal, est caractérisé par le fait que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques ou au moins approximativement hémisphériques, et par le fait qu'un dispositif de retenue pour un coulisseau d'extrémité est constitué par un embout emboîté amoviblement à l'extrémité de la tringle et présentant une cavité cylindrique fermée du côté emboîté dans la tringle et présentant une fente longitudinale s'étendant de l'extrémité opposée jusqu'au voisinage de l'extrémité fermée.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'invention.



   La fig. I représente séparément une tringle munie de son embout.



   La fig. 2 représente l'embout emboîté.



   La fig. 3 illustre le mode de fixation des rideaux.



   La fig .4 représente un rideau suspendu à la tringle.



   La tringle est constituée par un profil en matière plastique extrudée comportant une cavité tubulaire 2 fendue sur toute sa longueur selon une fente longitudinale 3. Le profil présente en outre une partie 4 en queue d'aigle destiné à l'emboîtement de la tringle dans un support de même matière ou de matière différente. Les coulisseaux sont constitués par des corps hémisphériques 5 percés axialement et dans lesquels on introduit des agrafes métalliques que 6, 7 après avoir fixé le rideau sur cette agrafe comme représenté à la fig. 3.



   La pièce de retenue du coulisseau d'extrémité 5' (fig. 2) est constituée par un embout cylindrique 8 de même matière et de même diamètre extérieur que le profilé 1, présentant une cavité cylindrique 9 de même diamètre que la cavité 2 et fendue sur toute sa longueur selon une fente longitudinale 10. L'extrémité de l'embout 8 présente une portée cylindrique   1 1    de même diamètre que la cavité 2, destinée à venir s'emboîter dans le tube 2 et une queue aplatie rectangulaire 12 dont l'épaisseur est légèrement inférieure à la largeur de la fente 3 et dont la largeur est égale au diamètre intérieur du tube 2.



   Lors de la mise en place des rideaux on introduit d'abord tous les coulisseaux sauf le dernier 5' dans la tubulure 2, puis on met en place l'embout 8 en introduisant latéralement et verticalement la queue 12 dans la fente 3 selon la direction indiquée par la flèche Fl. Lors de cette opération la tringle i est généralement fixée à son support. la fente 3 tournée vers le bas, de sorte que le mouvement le plus facile à exécuter est effectivement l'introduction latérale de la queue 12 dans la fente 3. Une fois que le bord postérieur de la queue 12 vient buter contre la paroi intérieure de la tubulure 2 opposée à la fente 3, il suffit d'une légère pression axiale pour introduire la partie 11 dans la tubulure 2, la queue 12, dont les bords sont dans le prolongement de la partie 11, servant de guide lors de cette introduction.

  Le plan diamétral de la fente 10 étant perpendiculaire au plan de la queue 12, on fait tourner ensuite l'embout 8 d'un quart de tour pour amener la fente 10 dans le prolongement de la fente 3 (fig. 2). Il est à relever que la queue 12 participe à l'emboîtement au même titre que la partie 11, surtout dans sa position définitive, I'effort exercé par le rideau sur l'embout 8 étant perpendiculaire à la queue 12, laquelle, en cas de flexion, vient immédiatement buter sur toute la longueur, contre la paroi intérieure de la tubulure 2.



   REVENDICATION



   Dispositif de suspension pour rideau comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, cette tringle étant constituée par un profil extrude présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement, les coulisseaux pouvant se déplacer librement dans le canal, caractérisé par le fait que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques ou au moins approximativement hémisphériques, et par le fait qu'un dispositif de retenue pour un coulisseau d'extrémité est constitué par un embout emboîté amoviblement à l'extrémité de la tringle et présentant une cavité cylindrique fermée du côté emboîté dans la tringle et présentant une fente longitudinale s'étendant de l'extrémité opposée jusqu'au voisinage de l'extrémité fermée.

 

   SOUS-REVENDICATIONS
 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que ledit embout présente une queue aplatie d'épaisseur au plus égale à la largeur de la fente de la tringle et de largeur au plus égale au diamètre intérieur du canal tubulaire et orienté selon un plan dia   métral    formant un angle avec le plan diamétral de la fente de l'embout.



   2. Dispositif selon la sous-revendication 1. caractérisé par le fait que ledit angle est égal à   90i    et que les bords de ladite queue aplatie sont dans le prolongement d'une portée cylindrique de l'embout servant à l'emboîtement de l'embout dans le profil extrudé.

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The main patent relates to a curtain suspension device comprising a rod and sliders sliding in the rod and having curtain fixing means, characterized in that the rod is formed by an ex-truded profile having at least one channel longitudinally split tubular and that the slides are formed by spherical bodies which can move freely in the channel.



   The object of the present invention is to improve this device.



   The curtain suspension device, object of the invention, comprising a rod and slides sliding in the rod and having curtain fixing means, this rod being constituted by an extruded profile having at least one longitudinally split tubular channel, the slides which can move freely in the channel, is characterized by the fact that the slides consist of spherical or at least approximately hemispherical bodies, and by the fact that a retaining device for an end slide consists of a tip removably fitted to the end of the rod and having a closed cylindrical cavity on the side fitted into the rod and having a longitudinal slot extending from the opposite end to the vicinity of the closed end.



   The accompanying drawing represents, by way of example, one embodiment of the invention.



   Fig. I separately represents a rod fitted with its tip.



   Fig. 2 represents the nested end piece.



   Fig. 3 illustrates the method of fixing the curtains.



   Fig. 4 shows a curtain hanging from the rod.



   The rod is formed by an extruded plastic profile comprising a tubular cavity 2 split over its entire length according to a longitudinal slot 3. The profile also has an eagle-tail part 4 intended for the fitting of the rod into a support of the same or different material. The slides are formed by hemispherical bodies 5 drilled axially and in which are introduced metal clips 6, 7 after having fixed the curtain on this clip as shown in FIG. 3.



   The retaining part of the end slide 5 '(fig. 2) consists of a cylindrical end piece 8 of the same material and of the same external diameter as the profile 1, having a cylindrical cavity 9 of the same diameter as the cavity 2 and slotted. over its entire length along a longitudinal slot 10. The end of the nozzle 8 has a cylindrical bearing surface 1 1 of the same diameter as the cavity 2, intended to fit into the tube 2 and a flattened rectangular tail 12 of which the 'thickness is slightly less than the width of the slot 3 and the width of which is equal to the internal diameter of the tube 2.



   During the installation of the curtains we first introduce all the sliders except the last 5 'in the pipe 2, then we put the end piece 8 in place by inserting the tail 12 laterally and vertically in the slot 3 in the direction indicated by the arrow Fl. During this operation the rod i is generally fixed to its support. slot 3 facing downwards, so that the easiest movement to perform is effectively the lateral introduction of the tail 12 into the slot 3. Once the posterior edge of the tail 12 abuts against the inner wall of the pipe 2 opposite the slot 3, a slight axial pressure is sufficient to introduce the part 11 into the pipe 2, the tail 12, the edges of which are in the extension of the part 11, serving as a guide during this introduction .

  The diametral plane of the slot 10 being perpendicular to the plane of the shank 12, the tip 8 is then rotated by a quarter turn to bring the slot 10 into the extension of the slot 3 (FIG. 2). It should be noted that the tail 12 participates in the interlocking in the same way as the part 11, especially in its final position, the force exerted by the curtain on the end piece 8 being perpendicular to the tail 12, which, in the event of flexion, immediately abuts over the entire length, against the inner wall of the tubing 2.



   CLAIM



   Suspension device for a curtain comprising a rod and slides sliding in the rod and having curtain fixing means, this rod consisting of an extruded profile having at least one tubular channel split longitudinally, the slides being able to move freely in the channel , characterized by the fact that the sliders are formed by spherical or at least approximately hemispherical bodies, and by the fact that a retaining device for an end slider consists of a cap removably fitted to the end of the rod and having a closed cylindrical cavity on the side fitted into the rod and having a longitudinal slot extending from the opposite end to the vicinity of the closed end.

 

   SUB-CLAIMS
 1. Device according to claim, characterized in that said tip has a flattened tail of thickness at most equal to the width of the slot of the rod and of width at most equal to the inside diameter of the tubular channel and oriented in a plane metral dia forming an angle with the diametral plane of the slot of the tip.



   2. Device according to sub-claim 1. characterized in that said angle is equal to 90i and that the edges of said flattened shank are in the extension of a cylindrical bearing surface of the end piece serving for the interlocking of the end cap in the extruded profile.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. Le brevet principal a pour objet un dispositif de suspension pour rideau comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, caractérisé par le fait que la tringle est constituée par un profil ex trudé présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement et que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques pouvant se déplacer librement dans le canal. The main patent relates to a curtain suspension device comprising a rod and sliders sliding in the rod and having curtain fixing means, characterized in that the rod is formed by an ex-truded profile having at least one channel longitudinally split tubular and that the slides are formed by spherical bodies which can move freely in the channel. La présente invention a pour objet un perfectionnement de ce dispositif. The object of the present invention is to improve this device. Le dispositif de suspension pour rideau, objet de l'invention, comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, cette tringle étant constituée par un profil extrudé présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement, les coulisseaux pouvant se déplacer librement dans le canal, est caractérisé par le fait que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques ou au moins approximativement hémisphériques, et par le fait qu'un dispositif de retenue pour un coulisseau d'extrémité est constitué par un embout emboîté amoviblement à l'extrémité de la tringle et présentant une cavité cylindrique fermée du côté emboîté dans la tringle et présentant une fente longitudinale s'étendant de l'extrémité opposée jusqu'au voisinage de l'extrémité fermée. The curtain suspension device, object of the invention, comprising a rod and slides sliding in the rod and having curtain fixing means, this rod being constituted by an extruded profile having at least one longitudinally split tubular channel, the slides which can move freely in the channel, is characterized by the fact that the slides consist of spherical or at least approximately hemispherical bodies, and by the fact that a retaining device for an end slide consists of a tip removably fitted to the end of the rod and having a closed cylindrical cavity on the side fitted into the rod and having a longitudinal slot extending from the opposite end to the vicinity of the closed end. Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'invention. The accompanying drawing represents, by way of example, one embodiment of the invention. La fig. I représente séparément une tringle munie de son embout. Fig. I separately represents a rod fitted with its tip. La fig. 2 représente l'embout emboîté. Fig. 2 represents the nested end piece. La fig. 3 illustre le mode de fixation des rideaux. Fig. 3 illustrates the method of fixing the curtains. La fig .4 représente un rideau suspendu à la tringle. Fig. 4 shows a curtain hanging from the rod. La tringle est constituée par un profil en matière plastique extrudée comportant une cavité tubulaire 2 fendue sur toute sa longueur selon une fente longitudinale 3. Le profil présente en outre une partie 4 en queue d'aigle destiné à l'emboîtement de la tringle dans un support de même matière ou de matière différente. Les coulisseaux sont constitués par des corps hémisphériques 5 percés axialement et dans lesquels on introduit des agrafes métalliques que 6, 7 après avoir fixé le rideau sur cette agrafe comme représenté à la fig. 3. The rod is formed by an extruded plastic profile comprising a tubular cavity 2 split over its entire length according to a longitudinal slot 3. The profile also has an eagle-tail part 4 intended for the fitting of the rod into a support of the same or different material. The slides are formed by hemispherical bodies 5 drilled axially and in which are introduced metal clips 6, 7 after having fixed the curtain on this clip as shown in FIG. 3. La pièce de retenue du coulisseau d'extrémité 5' (fig. 2) est constituée par un embout cylindrique 8 de même matière et de même diamètre extérieur que le profilé 1, présentant une cavité cylindrique 9 de même diamètre que la cavité 2 et fendue sur toute sa longueur selon une fente longitudinale 10. L'extrémité de l'embout 8 présente une portée cylindrique 1 1 de même diamètre que la cavité 2, destinée à venir s'emboîter dans le tube 2 et une queue aplatie rectangulaire 12 dont l'épaisseur est légèrement inférieure à la largeur de la fente 3 et dont la largeur est égale au diamètre intérieur du tube 2. The retaining part of the end slide 5 '(fig. 2) consists of a cylindrical end piece 8 of the same material and of the same external diameter as the profile 1, having a cylindrical cavity 9 of the same diameter as the cavity 2 and slotted. over its entire length along a longitudinal slot 10. The end of the nozzle 8 has a cylindrical bearing surface 1 1 of the same diameter as the cavity 2, intended to fit into the tube 2 and a flattened rectangular tail 12 of which the 'thickness is slightly less than the width of the slot 3 and the width of which is equal to the internal diameter of the tube 2. Lors de la mise en place des rideaux on introduit d'abord tous les coulisseaux sauf le dernier 5' dans la tubulure 2, puis on met en place l'embout 8 en introduisant latéralement et verticalement la queue 12 dans la fente 3 selon la direction indiquée par la flèche Fl. Lors de cette opération la tringle i est généralement fixée à son support. la fente 3 tournée vers le bas, de sorte que le mouvement le plus facile à exécuter est effectivement l'introduction latérale de la queue 12 dans la fente 3. Une fois que le bord postérieur de la queue 12 vient buter contre la paroi intérieure de la tubulure 2 opposée à la fente 3, il suffit d'une légère pression axiale pour introduire la partie 11 dans la tubulure 2, la queue 12, dont les bords sont dans le prolongement de la partie 11, servant de guide lors de cette introduction. During the installation of the curtains we first introduce all the sliders except the last 5 'in the pipe 2, then we put the end piece 8 in place by inserting the tail 12 laterally and vertically in the slot 3 in the direction indicated by the arrow Fl. During this operation the rod i is generally fixed to its support. slot 3 facing downwards, so that the easiest movement to perform is effectively the lateral introduction of the tail 12 into the slot 3. Once the posterior edge of the tail 12 abuts against the inner wall of the pipe 2 opposite the slot 3, a slight axial pressure is sufficient to introduce the part 11 into the pipe 2, the tail 12, the edges of which are in the extension of the part 11, serving as a guide during this introduction . Le plan diamétral de la fente 10 étant perpendiculaire au plan de la queue 12, on fait tourner ensuite l'embout 8 d'un quart de tour pour amener la fente 10 dans le prolongement de la fente 3 (fig. 2). Il est à relever que la queue 12 participe à l'emboîtement au même titre que la partie 11, surtout dans sa position définitive, I'effort exercé par le rideau sur l'embout 8 étant perpendiculaire à la queue 12, laquelle, en cas de flexion, vient immédiatement buter sur toute la longueur, contre la paroi intérieure de la tubulure 2. The diametral plane of the slot 10 being perpendicular to the plane of the shank 12, the tip 8 is then rotated by a quarter turn to bring the slot 10 into the extension of the slot 3 (FIG. 2). It should be noted that the tail 12 participates in the interlocking in the same way as the part 11, especially in its final position, the force exerted by the curtain on the end piece 8 being perpendicular to the tail 12, which, in the event of flexion, immediately abuts over the entire length, against the inner wall of the tubing 2. REVENDICATION CLAIM Dispositif de suspension pour rideau comportant une tringle et des coulisseaux glissant dans la tringle et présentant des moyens de fixation du rideau, cette tringle étant constituée par un profil extrude présentant au moins un canal tubulaire fendu longitudinalement, les coulisseaux pouvant se déplacer librement dans le canal, caractérisé par le fait que les coulisseaux sont constitués par des corps sphériques ou au moins approximativement hémisphériques, et par le fait qu'un dispositif de retenue pour un coulisseau d'extrémité est constitué par un embout emboîté amoviblement à l'extrémité de la tringle et présentant une cavité cylindrique fermée du côté emboîté dans la tringle et présentant une fente longitudinale s'étendant de l'extrémité opposée jusqu'au voisinage de l'extrémité fermée. Suspension device for a curtain comprising a rod and slides sliding in the rod and having curtain fixing means, this rod consisting of an extruded profile having at least one tubular channel split longitudinally, the slides being able to move freely in the channel , characterized by the fact that the sliders are formed by spherical or at least approximately hemispherical bodies, and by the fact that a retaining device for an end slider consists of a cap removably fitted to the end of the rod and having a closed cylindrical cavity on the side fitted into the rod and having a longitudinal slot extending from the opposite end to the vicinity of the closed end. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que ledit embout présente une queue aplatie d'épaisseur au plus égale à la largeur de la fente de la tringle et de largeur au plus égale au diamètre intérieur du canal tubulaire et orienté selon un plan dia métral formant un angle avec le plan diamétral de la fente de l'embout. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that said tip has a flattened tail of thickness at most equal to the width of the slot of the rod and of width at most equal to the inside diameter of the tubular channel and oriented in a plane metral dia forming an angle with the diametral plane of the slot of the tip. 2. Dispositif selon la sous-revendication 1. caractérisé par le fait que ledit angle est égal à 90i et que les bords de ladite queue aplatie sont dans le prolongement d'une portée cylindrique de l'embout servant à l'emboîtement de l'embout dans le profil extrudé. 2. Device according to sub-claim 1. characterized in that said angle is equal to 90i and that the edges of said flattened shank are in the extension of a cylindrical bearing surface of the end piece serving for the interlocking of the end cap in the extruded profile.
CH1506771A 1971-10-15 1971-10-15 CURTAIN SUSPENSION DEVICE. CH548756A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1506771A CH548756A (en) 1971-10-15 1971-10-15 CURTAIN SUSPENSION DEVICE.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1506771A CH548756A (en) 1971-10-15 1971-10-15 CURTAIN SUSPENSION DEVICE.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH548756A true CH548756A (en) 1974-05-15

Family

ID=4406071

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1506771A CH548756A (en) 1971-10-15 1971-10-15 CURTAIN SUSPENSION DEVICE.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH548756A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1097385A (en) Automatically actuated baseboard
FR2596846A1 (en) TUBE FASTENER WITHOUT SCREWS
FR2908042A1 (en) MONOCANALICULONASAL AND / OR MONOCANALICULAR INTUBATION ASSEMBLY, IN PARTICULAR FOR LACRYMONASAL IMPERFORATION.
CH548756A (en) CURTAIN SUSPENSION DEVICE.
EP2387435B1 (en) Pinching closed a collapsible tube for biopharmaceutical use
FR2663691A3 (en) Structure for connecting pipes
FR2463314A1 (en) ENCLOSED ELEMENT AND FASTENING TAP
FR2580595A1 (en) Fastener for connecting the stopper to the spout of a tank
FR2491329A1 (en) Inserter for intra=uterine device - has hollow guide body with flexible cannula mounted at one end and elongate ejector sliding within it
CH321229A (en) Bracelet
JPS5929555Y2 (en) earring ear clip
EP0165370A1 (en) Suspension device
CH561529A5 (en)
BE509508A (en)
FR2698899A1 (en) Anchor device for injection and retention of a treating product in a masonry wall.
BE547303A (en)
CA1098144A (en) Automatic skirting board
CH365857A (en) Buffer
CH601042A5 (en) Adjustable support for vehicle rear view mirror
FR3054853A1 (en) ADJUSTABLE SPANISH TIP IN LENGTH
FR2587406A1 (en) Endpiece for avoiding the coming apart of metal slats of roller blinds or shutters
EP2682077A1 (en) Chamfer probe
CH541311A (en) Curtain hanger
CH439615A (en) Lipstick stick case
FR2523453A1 (en) Safety belt sliding stop - is formed by rod bent on itself and closed giving triangular section central opening for belt

Legal Events

Date Code Title Description
PLZ Patent of addition ceased