CH530183A - Shoe - Google Patents

Shoe

Info

Publication number
CH530183A
CH530183A CH906371A CH906371A CH530183A CH 530183 A CH530183 A CH 530183A CH 906371 A CH906371 A CH 906371A CH 906371 A CH906371 A CH 906371A CH 530183 A CH530183 A CH 530183A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
reference plane
contours
heel
shape
region
Prior art date
Application number
CH906371A
Other languages
French (fr)
Inventor
Leslie Heath Arthur
Original Assignee
Leslie Heath Arthur
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Leslie Heath Arthur filed Critical Leslie Heath Arthur
Priority claimed from CH1725169A external-priority patent/CH519873A/en
Publication of CH530183A publication Critical patent/CH530183A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A43FOOTWEAR
    • A43DMACHINES, TOOLS, EQUIPMENT OR METHODS FOR MANUFACTURING OR REPAIRING FOOTWEAR
    • A43D3/00Lasts
    • A43D3/02Lasts for making or repairing shoes
    • A43D3/021Lasts for making or repairing shoes for orthopaedic footwear

Landscapes

  • Footwear And Its Accessory, Manufacturing Method And Apparatuses (AREA)

Description

  

      Chaussure       La présente invention a pour objet une chaussure  fabriquée au moyen des techniques déjà connues et  décrites dans les brevets américains     Nos   <B>2160991</B> et  2716294. Ces techniques sont basées sur une étude de la  structure osseuse et musculaire de la cheville et du pied,       avec    une analyse et des enregistrements précis des  phases critiques dans la séquence de contraction et de  relaxation des différents muscles qui contrôlent le fonc  tionnement du pied. Il en résulte des formes de chaus  sures et des chaussures améliorées, présentant un  progrès sensible dans l'art de chausser.

   Le brevet  américain No 2160991 indique notamment une incurva  tion de la     surface    inférieure du talon et des régions  coniques vers le bas et vers l'extérieur, dont il résulte  une première semelle incurvée     asymétriquement    dans le  talon et dans les régions de la cambrure de la chaussure.  Ceci constitue un progrès notable par rapport aux  chaussures ordinaires.  



  Cependant il est apparu qu'au lieu d'incliner le haut  de la région conique de la forme vers l'extérieur, il est  avantageux que ce soit le haut de la région du talon de la  forme qui soit incliné vers l'extérieur tandis que la  région conique est tordue depuis l'inclinaison vers l'exté  rieur du talon jusqu'à une inclinaison vers l'intérieur en  direction de la région de la tête métatarsienne du gros  orteil. Cette disposition diffère de ce qui est décrit dans  le brevet américain No 2716294 et constitue un perfec  tionnement de     ce    qui est décrit dans le brevet américain  No 2160991.

   Il en résulte une chaussure qui épouse plus  naturellement le pied, et qui permet une     meilleure    posi  tion et une meilleure croissance du pied, la chaussure  étant adaptée d'une manière plus précise au courant  cuboïde et au courant scaphoïde des os du pied.  L'agencement a été déterminé à la suite d'études et  d'essais continus, tenant compte des progrès de la tech  nique antérieure.    La chaussure peut être facilement fabriquée avec le  matériel existant et aider à maintenir le pied dans une  position de marche naturelle pour assurer une distribu  tion optimum des     forces    de support et de propulsion à  chaque pas, avec un maximum de confort et de liberté,  sans tension excessive sur les muscles, ligaments et ten  dons du pied et de la jambe.  



  Dans ce qui suit, la forme de chaussure     servant    à  former la chaussure selon l'invention présente un  contour donné par rapport à un plan de référence ver  tical passant par un axe longitudinal de la forme, et par  dix-neuf contours également espacés sur des plans nor  maux au plan de référence, et numérotés consécutive  ment de la pointe au talon. La chaussure selon  l'invention a une configuration complémentaire de     celle     de ladite forme.  



  Les     surfaces    inférieures du talon et des parties cam  brées de la forme sont incurvées     asymétriquement    depuis  le côté intérieur en descendant vers le côté extérieur et  une ligne reliant les     centres    hauts desdits contours  s'étend en dehors du plan de référence dans la région  des contours 18-l3, traverse le plan de référence dans les  régions des contours 12-10, et fait un angle vers l'inté  rieur depuis le plan de référence vers 1a région de la tête  métatarsienne du gros orteil. Cette chaussure est carac  térisée en ce que sa première semelle dans les régions du  talon et de la cambrure est incurvée     asymétriquement     depuis le côté intérieur en descendant vers le côté exté  rieur.  



  Une forme     d'exécution    de la chaussure, objet de  l'invention est ci-après décrite, à titre d'exemple, en  référence au dessin annexé, dans lequel  La     fig.    1 est une vue latérale en coupe médiane d'une  forme pour une chaussure droite.  



  La     fig.    2 est une vue en élévation latérale de la forme  pour une chaussure gauche.      La     fig.    3 est une vue en plan de la forme des     fig.    1 et       r    Les fi-. 4 à 8 sont des graphiques polaires montrant  les contours de la forme des     fig.    1 à 3.  



  Certaines conventions sont utilisées pour décrire et  définir la forme de chaussure et la chaussure et sont  d'abord précisées avant que ne soit décrite la configura  tion spécifique de la forme complémentaire de la  chaussure.  



  Bien entendu, d'autres conventions ou façons de  décrire pourraient être utilisées et il va de soi que la des  cription porte sur les formes et leurs chaussures complé  mentaires, et non pas sur les conventions descriptives  particulières utilisées pour expliquer cette forme. Les  formes 30 et 30a des     fig.    1 et 2 sont des formes droite et  gauche respectivement, pour illustrer les profils médian  et latéral de la forme. Les conventions     utilisées    pour  définir la forme sont les mêmes pour une forme droite  ou gauche et il n'y a pas lieu de faire de distinction.  



  La forme 30 est positionnée     comme    on le voit à la       fig.    1, sur une surface 31, avec le talon surélevé par une  cale 32 jusqu'à hauteur correcte pour le talon. Des ver  ticales 33 sont prévues tangentes aux parties les plus  larges du talon et de l'avant pied de la forme et défi  nissent des projections ponctuelles 33 sur la surface 31  directement sous les côtés de la forme. Deux lignes 34 et  35     (fig.    3) sont alors tracées tangentes à la forme aux  points 33 à la partie la plus large de l'avant pied et des  parties du talon définies par les verticales 33. Les lignes  tangentes 34 et 35 divergent suivant un angle aigu,  comme on le voit à la     fig.    3.

   Une ligne 36, constituant la  bissectrice de l'angle formé par les lignes 34 et 35 est  alors tracée, et le plan vertical contenant la ligne 36  est adopté comme plan de référence     vertical    bissecteur  pour la forme 30.  



  L'axe longitudinal de la forme 30a, dans le plan de  référence, est déterminé alors que la forme 30a repose  sur la surface 31 comme le montre la     fig.    2. La     distance     entre la pointe du pied 37 et la surface 31 est reprise à  l'endroit du talon de la forme 30a ce qui détermine le  point 38. Les points 37 et 38 sont chacun dans le plan de       référence    au-dessus de la ligne bissectrice 36. Les points  37 et 38 constituent un axe de support de rotation pour  le développement du contour de la forme.  



  Par convention, dix-neuf contours sont numérotés de  la pointe du pied au talon de la forme, avec le     contour    0  tangent à la pointe et le contour 20 (non visible sur le  dessin) tangent au talon. Chacun des contours de la  forme est alors     perpandiculaire    au plan de référence et à  l'axe longitudinal de la forme qui s'étend entre les points  37 et 38. Les contours sont tracés sur des graphiques  polaires (voir     fig.    4 à 8) pour définir la section transver  sale de la forme dans chaque plan de contour. Les plans  de contours sont numérotés du côté de la ligne 35 à la  fi-. 3, et les contours sont représentés     sucessivement     aux     fig.    4 à 8.

   Bien entendu, on pourrait utiliser d'autres  numérotations ou     construvtions    de contours.  



  Ce que l'on appelle ici   la ligne centrale haute   per  met de donner de la forme une     définiton    simple et  claire. Une ligne centrale haute 40 pour la forme 30 est  montrée à la     fig.    3 et est construite de la façon suivante.

    Les contours dans le cône et la partie avant pied de la  forme depuis le contour 13 jusqu'à la région de la tête  métatarsienne du gros orteil ont chacun un point sommet  défini par l'intersection entre la ligne du contour et une  ligne     horizontale    tangente au sommet du     contour.    Dans    les parties de la cambrure et de l'avant pied de la forme,  la ligne centrale haute passe par les points sommets de  chaque contour en avant vers la région de la tête méta  tarsienne du gros orteil de la forme dans la zone des  contours 6-7. En avant de la région métatarsienne, les  contours sont relativement plats sur le sommet, et la  ligne centrale haute ne présente guère d'intérêt.

   Les  sommets des contours 13 à 19 ont une forme plate  usuelle au     talon    de la forme, de sorte qu'une ligne tan  gente n'établirait pas avec précision le centre du sommet  de la forme. Pour de tels contours, le centre de sommet  est donné approximativement par les points centraux de  ces portions plates, de façon que dans la région du talon,  la ligne centrale haute relie les centres des sommets plats  de chaque contour. L'expression   ligne centrale haute    est donc utilisée pour désigner la ligne qui relie les  centres des parties plates des contours du talon 19-13 et  les points sommets des contours du cône depuis le  contour 12 en avant vers la région métatarsienne.  



  La région de la tête métatarsienne du gros orteil de  la forme est généralement dans le plan de     référence,    près  de l'extrémité antérieure de la ligne centrale de som  met 40     (fig.    3) et dans la région des contours 6-7. Le  point intérieur de la tête métatarsienne est généralement  à la base du gros orteil et est situé approximativement  de 60 à 66 % vers l'avant de la distance entre le talon et  la pointe de la forme, suivant le modèle adopté pour la  pointe de la forme.  



  Ces conventions étant ainsi précisées, la forme est  pleinement définie par les     fig.    3 à 8. Les contours des       fig.    4 a 8 montrent les sections transversales     successives     de la forme depuis le talon jusqu'au contour 5 telles  qu'on les voit du talon. La pointe de la forme, au-delà  de ce point est usuelle et peut être dessinée comme on le  désire.  



  Il est bien entendu que la chaussure présente une  configuration complémentaire de ladite forme.  



  Chaque contour a une ligne d'inclinaison respective  qui est identifiée par le numéro du contour suivi de la  lettre   a      ,    ce qui permet de montrer l'inclinaison de  chaque contour par rapport au plan de référence ver  tical. Les lignes d'inclinaison s'étendent entre l'axe lon  gitudinal au centre du graphique polaire et le centre de  sommet, ou point haut, de chaque contour. Par exemple,  les lignes d'inclinaison superposée 17a,     18a    et     19a     s'étendent depuis le centre du graphique polaire de la       fig.    4 jusqu'au centre de sommet des contours 17, 18 et  19 respectivement.  



  Les lignes d'inclinaison des contours montrent que la  partie du talon de la forme dans la région des contours  19-13 est inclinée vers l'extérieur à son sommet de 2 à 5  degrés par rapport au plan de référence     vertical.    La par  tie conique de la forme commence par une     inclinaison     vers l'extérieur du talon au contour 12 et est tordu vers  l'intérieur jusqu'à avoir une inclinaison vers l'intérieur  qui mène vers la région de la tête     métatarsienne    du gros  orteil. Le sommet du contour 12 est incliné vers l'exté  rieur ; le contour 11 est proche de la verticale<B>,</B> le  contour 10 est droit ; et les contours à partir du contour  9 sont inclinés progressivement vers l'intérieur.  



  Ce qui     précède    est également montré par la ligne  centrale haute 40     (fig.    3) qui s'étend en-dehors du plan  de     référence    dans la région des contours 19-13, révélant  ainsi l'inclinaison vers l'extérieur des     sommets    de     ces     contours et qui tourne vers l'intérieur pour croiser le  plan de référence vertical dans les régions des     contours         11-12, et s'incline vers l'intérieur vers la région métatar  sienne des contours 5-7, révélant la torsion de la région  conique.

   L'angle a compris entre la partie avant de la  ligne centrale haute 40 et le plan de référence vertical est  de 17 à 23 degrés pour s'adapter aux os qui supportent  le poids depuis la cheville jusqu'à la première tête méta  tarsienne. L'angle a varie quelque peu avec la hauteur  du talon. La torsion de la région conique de la forme est  montrée par la courbe de la ligne centrale haute 40 qui  s'infléchit entre les contours 13 et 10 pour tourner vers  l'intérieur et croiser le plan de référence vertical.  



  La     courbure    asymétrique des surfaces inférieures du  talon et des parties de la cambrure de la forme depuis  l'intérieur en descendant jusqu'à l'extérieur est montrée  par le bas des contours 19-8 des     fig.    4-7. Les semelles  premières des chaussures faites sont courbées     asymé-          triquement    vers le bas et vers l'extérieur sous le pied.

    Les formes et les chaussures décrites semblent générale  ment s'incliner vers l'extérieur au sommet du talon, puis  tourner vers l'intérieur avec l'arête centrale haute de la  chaussure et de la forme, qui s'étend obliquement à tra  vers le plan de référence vertical vers l'intérieur, jusqu'à  la tête métatarsienne du gros orteil plutôt que d'être  généralement droite, comme dans les chaussures  usuelles.  



  La chaussure faite d'après la forme décrite résiste  plus efficacement à la tendance normale du pied à  s'affaisser en raison du déplacement latéral de l'os cal  cique par rapport au talon. Ceci est particulièrement  important pour les chaussures d'enfants en pleine crois  sance.



      Shoe The present invention relates to a shoe manufactured using techniques already known and described in US Patents Nos. <B> 2160991 </B> and 2716294. These techniques are based on a study of the bone and muscle structure of the ankle. and the foot, with accurate analysis and recordings of the critical phases in the sequence of contraction and relaxation of the various muscles that control the function of the foot. The result is improved shoe shapes and footwear, presenting a significant advance in the art of footwear.

   US Patent No. 2160991 indicates in particular a curvature of the lower surface of the heel and of the tapered regions downwards and outwards, resulting in a first asymmetrically curved sole in the heel and in the regions of the arch of the shoe. . This is a significant improvement over ordinary shoes.



  However, it has been found that instead of tilting the top of the conical region of the shape outwards, it is advantageous that the top of the heel region of the shape be tilted outwards while the tapered region is twisted from the outward tilt of the heel to an inward tilt toward the metatarsal head region of the big toe. This arrangement differs from what is described in US Patent No. 2716294 and is an enhancement of what is described in US Patent No. 2160991.

   The result is a shoe which more naturally follows the foot, and which allows a better position and better growth of the foot, the shoe being adapted in a more precise manner to the cuboid current and to the scaphoid current of the bones of the foot. The arrangement has been determined by continuous study and testing, taking into account advances in the prior art. The shoe can be easily fabricated with existing material and help maintain the foot in a natural walking position to ensure optimum distribution of supporting and propelling forces with every step, with maximum comfort and freedom, without tension excessive strain on the muscles, ligaments and ten donations of the foot and leg.



  In what follows, the shoe shape serving to form the shoe according to the invention has a given contour with respect to a vertical reference plane passing through a longitudinal axis of the form, and by nineteen equally spaced contours on planes normal to the reference plane, and numbered consecutively from toe to heel. The shoe according to the invention has a configuration complementary to that of said shape.



  The lower surfaces of the heel and the cambered portions of the form are curved asymmetrically from the inner side down to the outer side and a line connecting the high centers of said contours extends out of the reference plane in the region of the contours 18 -13, crosses the reference plane in contour regions 12-10, and angles inward from the reference plane to the metatarsal head region of the big toe. This shoe is charac terized in that its first sole in the heel and arch regions is curved asymmetrically from the inner side down to the outer side.



  An embodiment of the shoe, object of the invention is described below, by way of example, with reference to the appended drawing, in which FIG. 1 is a side view in median section of a shape for a straight shoe.



  Fig. 2 is a side elevational view of the form for a left shoe. Fig. 3 is a plan view of the form of FIGS. 1 and r The fi-. 4 to 8 are polar graphs showing the contours of the shape of Figs. 1 to 3.



  Certain conventions are used to describe and define the shoe shape and the shoe and are first specified before the specific configuration of the complementary shoe shape is described.



  Of course, other conventions or ways of describing could be used and it goes without saying that the description relates to the forms and their complementary footwear, and not to the particular descriptive conventions used to explain this form. The shapes 30 and 30a of FIGS. 1 and 2 are right and left shapes respectively, to illustrate the median and side profiles of the shape. The conventions used to define the shape are the same for a right or left shape and there is no need to make a distinction.



  The form 30 is positioned as seen in FIG. 1, on a surface 31, with the heel raised by a wedge 32 to the correct height for the heel. Verticals 33 are provided tangent to the widest parts of the heel and the forefoot of the last and define point projections 33 on the surface 31 directly under the sides of the last. Two lines 34 and 35 (fig. 3) are then drawn tangent to the shape at points 33 at the widest part of the forefoot and parts of the heel defined by the verticals 33. The tangent lines 34 and 35 diverge according to an acute angle, as seen in fig. 3.

   A line 36 constituting the bisector of the angle formed by the lines 34 and 35 is then drawn, and the vertical plane containing the line 36 is adopted as the vertical bisector reference plane for the form 30.



  The longitudinal axis of the form 30a, in the reference plane, is determined while the form 30a rests on the surface 31 as shown in FIG. 2. The distance between the tip of the foot 37 and the surface 31 is taken again at the place of the heel of the form 30a which determines the point 38. The points 37 and 38 are each in the reference plane above the bisecting line 36. Points 37 and 38 constitute a rotation support axis for the development of the contour of the shape.



  By convention, nineteen contours are numbered from the tip of the foot to the heel of the form, with the contour 0 tangent to the toe and the contour 20 (not visible in the drawing) tangent to the heel. Each of the contours of the shape is then perpendicular to the reference plane and to the longitudinal axis of the shape which extends between points 37 and 38. The contours are plotted on polar graphs (see Figs. 4 to 8) for define the cross section of the shape in each contour plane. Contour planes are numbered on the side of line 35 at fi. 3, and the contours are shown successively in FIGS. 4 to 8.

   Of course, other numberings or contours could be used.



  What is called here the high central line allows to give the shape a simple and clear definition. A high center line 40 for form 30 is shown in fig. 3 and is constructed as follows.

    The contours in the cone and the forefoot portion of the form from contour 13 to the metatarsal head region of the big toe each have an apex point defined by the intersection between the contour line and a horizontal line tangent to the top of the contour. In the arch and forefoot portions of the form, the high centerline passes through the peak points of each contour forward to the meta tarsal head region of the form's big toe in the contour area 6 -7. Anterior to the metatarsal region, the contours are relatively flat on the apex, and the high central line is of little interest.

   The vertices of contours 13 to 19 have a usual flat shape at the heel of the form, so that a tan gente line would not accurately establish the center of the top of the form. For such contours, the top center is given approximately by the center points of these flat portions, so that in the heel region, the high center line connects the centers of the flat tops of each outline. The expression high center line is therefore used to denote the line which connects the centers of the flat portions of the heel contours 19-13 and the peak points of the contours of the cone from the contour 12 forward towards the metatarsal region.



  The metatarsal head region of the big toe form is usually in the reference plane, near the anterior end of the center line of som met 40 (Fig. 3) and in the contours region 6-7. The inner point of the metatarsal head is usually at the base of the big toe and is located approximately 60 to 66% forward of the distance between the heel and the tip of the form, depending on the pattern adopted for the tip of the form.



  These conventions being thus specified, the shape is fully defined by FIGS. 3 to 8. The contours of fig. 4 to 8 show the successive cross sections of the form from the heel to the contour 5 as seen from the heel. The tip of the shape beyond this point is customary and can be drawn as desired.



  It is understood that the shoe has a configuration complementary to said shape.



  Each contour has a respective slope line which is identified by the contour number followed by the letter a, thereby showing the inclination of each contour relative to the vertical reference plane. The skew lines extend from the longitudinal axis at the center of the polar graph to the vertex center, or high point, of each contour. For example, the superimposed tilt lines 17a, 18a and 19a extend from the center of the polar graph of FIG. 4 to the vertex center of contours 17, 18 and 19 respectively.



  The contour tilt lines show that the heel portion of the shape in the contour region 19-13 slopes outward at its apex 2 to 5 degrees from the vertical reference plane. The tapered portion of the shape begins with an outward tilt of the heel at contour 12 and is twisted inward until it has an inward tilt that leads to the metatarsal head region of the big toe. The top of the contour 12 is inclined towards the outside; contour 11 is close to vertical <B>, </B> contour 10 is straight; and the contours from contour 9 are inclined gradually inward.



  The above is also shown by the high center line 40 (fig. 3) which extends outside the reference plane in the region of contours 19-13, thus revealing the outward tilt of the vertices of these. contours and which rotates inward to intersect the vertical reference plane in the regions of contours 11-12, and tilts inward toward the metatarsal region of contours 5-7, revealing the twist of the conical region .

   The angle α between the front portion of the high center line 40 and the vertical reference plane is 17 to 23 degrees to accommodate the weight bearing bones from the ankle to the first metatarsal head. The angle a varies somewhat with the height of the heel. The twist of the conical region of the shape is shown by the curve of the high center line 40 which flexes between contours 13 and 10 to rotate inward and intersect the vertical reference plane.



  The asymmetric curvature of the lower surfaces of the heel and portions of the arch of the form from the inside down to the outside is shown by the bottom of contours 19-8 of Figs. 4-7. The insoles of made shoes are curved asymmetrically downward and outward under the foot.

    The shapes and shoes described generally appear to tilt outward at the top of the heel, then turn inward with the high central ridge of the shoe and the shape, extending obliquely across the heel. vertical reference plane inward to the metatarsal head of the big toe rather than being generally straight, as in usual shoes.



  The shoe made in the shape described is more effective in resisting the normal tendency of the foot to sag due to lateral displacement of the calcium bone relative to the heel. This is especially important for growing children's shoes.

 

Claims (1)

REVENDICATION Chaussure ayant une configuration complémentaire d'une forme dont le contour est donné par rapport à un plan de référence vertical passant par un axe longitu dinal de la forme, et par dix-neuf contours régulièrement espacés sur des plans normaux au plan de référence et numérotés consécutivement de la pointe au talon, les surfaces inférieures du talon et des parties de la cam brure de la forme étant incurvées asymétriquement depuis le côté intérieur en descendant jusqu'au côté extérieur, et une ligne reliant les centres hauts desdits contours s'étendant en dehors du plan de référence dans la région des contours 18-13, CLAIM Boot having a complementary configuration of a shape whose contour is given with respect to a vertical reference plane passing through a longitudinal axis of the last, and by nineteen contours regularly spaced on planes normal to the reference plane and numbered consecutively from toe to heel, with the lower surfaces of the heel and the camber portions of the form being asymmetrically curved from the inner side down to the outer side, and a line connecting the high centers of said contours extending outside the reference plane in the region of contours 18-13, traversant le plan de référence dans la région des contours 12-10 et faisant un angle vers l'intérieur à partir du plan de référence depuis le point d'intersection jusqu'à la région de la tête méta tarsienne du gros orteil de la forme, chaussure caracté- risée en ce que sa première semelle, dans les régions du talon et de la cambrure, est incurvée asymétriquement depuis le côté intérieur en descendant vers le côté exté rieur. SOUS-REVENDICATIONS 1. crossing the reference plane in the region of contours 12-10 and making an inward angle from the reference plane from the point of intersection to the meta tarsal head region of the big toe of the form, shoe characterized in that its first sole, in the heel and arch regions, is asymmetrically curved from the inner side down towards the outer side. SUB-CLAIMS 1. Chaussure suivant la revendication, caractérisée en ce qu'elle est complémentaire à une forme dont la ligne des centres hauts, allant du point d'intersection jusqu'à la région métatarsienne du gros orteil, fait un angle avec le plan de référence de 17 à 23 degrés. 2. Chaussure suivant la revendication et la sous- revendication 1, caractérisée en ce qu'elle est complé mentaire d'une forme dont l'angle compris entre le plan de référence et les lignes reliant l'axe et ligne des centres hauts dans les contours 18-13, est de 2 à 5 degrés. 3. Shoe according to claim, characterized in that it is complementary to a shape of which the line of high centers, going from the point of intersection to the metatarsal region of the big toe, forms an angle with the reference plane of 17 to 23 degrees. 2. Shoe according to claim and sub-claim 1, characterized in that it is complementary to a shape whose angle between the reference plane and the lines connecting the axis and line of high centers in the contours 18-13, is 2 to 5 degrees. 3. Chaussure suivant la revendication, caractérisée en ce qu'elle est complémentaire d'une forme dont l'angle compris entre le plan de référence et les lignes reliant l'axe et la ligne des centres hauts dans les contours 18-13 est de 2 à 5 degrés. 4. Chaussure suivant la revendication, caractérisée en ce qu'elle est complémentaire d'une forme dont la ligne des centres hauts est incurvée dans la région du point d'intersection. Shoe according to claim, characterized in that it is complementary to a shape of which the angle between the reference plane and the lines connecting the axis and the line of high centers in the contours 18-13 is from 2 to 5 degrees. 4. Shoe according to claim, characterized in that it is complementary to a shape of which the line of high centers is curved in the region of the point of intersection.
CH906371A 1968-11-22 1969-11-19 Shoe CH530183A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US77807568A 1968-11-22 1968-11-22
CH1725169A CH519873A (en) 1968-11-22 1969-11-19 Shape for making a shoe

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH530183A true CH530183A (en) 1972-11-15

Family

ID=25719233

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH906371A CH530183A (en) 1968-11-22 1969-11-19 Shoe

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH530183A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2541876A1 (en) * 1983-02-17 1984-09-07 Pit Mac Sa PROCESS FOR THE NORMALIZED OBTAINING OF PRIMARY MODELS IN THE MANUFACTURE OF SHOES
EP0597491A1 (en) * 1992-11-13 1994-05-18 AUER, Herbert Footwear lasts

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2541876A1 (en) * 1983-02-17 1984-09-07 Pit Mac Sa PROCESS FOR THE NORMALIZED OBTAINING OF PRIMARY MODELS IN THE MANUFACTURE OF SHOES
EP0597491A1 (en) * 1992-11-13 1994-05-18 AUER, Herbert Footwear lasts

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0512894B1 (en) Asymmetrical dance shoe and a pair of such shoes
CA2338176C (en) Shoe sole
FR2620601A1 (en) PREMIERE ANTI-SLIP BASE FOR FOOTWEAR
NO312742B1 (en) Sole for sports shoes, as well as sports shoes
KR840007660A (en) Racing sneakers
FR3030200A1 (en) SPORTS SHOE
FR2620909A1 (en) SKI SHOE SOLE
FR2511850A1 (en) Sole for sport shoe - has widened central part joined to front and back of sole by curved sections
CN202069737U (en) Sole element for stabilization
EP2645895B1 (en) Athletic shoe having cleats
FR2483196A1 (en) SHOE FOR GOLF PRACTICE
EP2532260A1 (en) Bottom sole of a climbing shoe
CH530183A (en) Shoe
EP1765232B1 (en) Shoe heel cup and shoe equipped with such heel cup
EP0123636A1 (en) Ski, mountain or country walk boot
FR2766673A1 (en) DEVICE FOR SUPPORTING A FOOT IN A SPORTS SHOE
US5682688A (en) Snowshoe having a width constriction in the central portion
FR2541876A1 (en) PROCESS FOR THE NORMALIZED OBTAINING OF PRIMARY MODELS IN THE MANUFACTURE OF SHOES
FR2676918A1 (en) Proprioceptive orthopaedic sole
FR3089945A1 (en) NAUTICAL PACKAGE FOR THE PRACTICE OF SPORT
US1386651A (en) Boot and shoe
FR3033126A1 (en) HIGH HEEL SHOES
FR2737394A1 (en) SHOE FOR THE PRACTICE OF A SPORTS SPORT
CN207969747U (en) A kind of pliable sole
FR2618648A1 (en) Shoe sole

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased
PL Patent ceased