CH497903A - Dumbbell - Google Patents

Dumbbell

Info

Publication number
CH497903A
CH497903A CH1474968A CH1474968A CH497903A CH 497903 A CH497903 A CH 497903A CH 1474968 A CH1474968 A CH 1474968A CH 1474968 A CH1474968 A CH 1474968A CH 497903 A CH497903 A CH 497903A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
handle
weight
weights
dumbbell
sub
Prior art date
Application number
CH1474968A
Other languages
French (fr)
Inventor
Chillier Maurice
Original Assignee
Chillier Maurice
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Chillier Maurice filed Critical Chillier Maurice
Priority to CH1474968A priority Critical patent/CH497903A/en
Publication of CH497903A publication Critical patent/CH497903A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63BAPPARATUS FOR PHYSICAL TRAINING, GYMNASTICS, SWIMMING, CLIMBING, OR FENCING; BALL GAMES; TRAINING EQUIPMENT
    • A63B21/00Exercising apparatus for developing or strengthening the muscles or joints of the body by working against a counterforce, with or without measuring devices
    • A63B21/06User-manipulated weights
    • A63B21/072Dumb-bells, bar-bells or the like, e.g. weight discs having an integral peripheral handle
    • A63B21/0728Dumb-bells, bar-bells or the like, e.g. weight discs having an integral peripheral handle with means for fixing weights on bars, i.e. fixing olympic discs or bumper plates on bar-bells or dumb-bells

Description

       

  
 



  Haltère
 La présente invention se rapporte à des haltères généralement utilisés pour des exercices de gymnastique.



  Les haltères sont des engins comportant deux poids de forme sphérique ou autre reliés par un manche. Dans les haltères existants ces poids sont fixés rigidement au manche ce qui, notamment pour des poids élevés et certains mouvements de gymnastique entraîne certains inconvénients pour le gymnaste tels que crampes, etc.



   La présente invention a pour objet un haltère comportant un manche relié à des poids tendant à obvier aux inconvénients précités par le fait que chaque poids est articulé sur le manche.



   Le dessin annexé illustre schématiquement et à titre d'exemple diverses formes d'exécution de l'haltère selon   la-    présente invention.



   La fig. 1 est une vue partiellement en coupe longitudinale d'une première forme d'exécution -d'un haltère.



   La fig. 2 est une vue d'un circlips de verrouillage de l'haltère illustré à la fig. 1.



   La fig. 3 est une vue partielle en coupe longitudinale d'une seconde forme d'exécution de l'haltère.



   La fig. 4 est une vue partielle en coupe longitudinale d'une troisième forme d'exécution de l'haltère.



   La fig. 5 est une vue en bout de la face interne d'un poids de l'haltère illustré à la fig. 4.



   La fig. 6 est une vue partielle en coupe longitudinale d'une quatrième forme d'exécution de l'haltère.



   La fig. 7 est une élévation en bout du manche de l'haltère illustré à la fig. 6.



   La fig. 8 est une vue partielle en coupe longitudinale d'une cinquième forme d'exécution de l'haltère.



   L'haltère objet du présent brevet comporte un manche I généralement de forme cylindrique, du moins dans sa partie médiane destinée à être prise en main et deux poids 2 reliés chacun à l'une des extrémités du manche.



   L'originalité de cet haltère réside dans le fait que ces poids 2 sont articulés sur le manche 1 et non pas fixés rigidement à celui-ci comme c'est le cas dans les haltères existants.



   Dans la première forme d'exécution illustrée aux fig.



  1 et 2 les poids 2 sont pivotés sur le manche 1 autour d'un axe confondu avec celui du manche 1.



   Chaque poids comporte un perçage borgne 3 débouchant sur sa face interne 4, dirigée vers le manche   1,    destinée à recevoir l'extrémité de ce manche. La paroi interne de ce perçage borgne 3 comporte une rainure annulaire 5 dont la section transversale est par exemple un demi-cercle.



   Chacune des extrémités du manche 1 présente un diamètre légèrement inférieur à l'alésage du perçage 3 et, située à une distance a de l'extrémité du manche inférieur à la distance b séparant le fond du perçage 3 de la rainure 5, une gorge 6 annulaire. Cette gorge 6 peut présenter le même diamètre que la rainure 5 et comporte également une section transversale en forme de demicercle.



   La partie frontale des extrémités du manche 1 comporte une partie tronconique 7 qui dans une variante pourrait être remplacée par une surface annulaire par exemple. Cette partie constitue une rampe dont l'utilité apparaîtra plus loin.



   Un circlips 8 fendu en acier ressort est logé en position assemblée de l'haltère dans la gorge 6 et la rainure 5 et verrouille ainsi le poids 2 sur l'extrémité du manche 1.



   Le diamètre nominal interne du circlips 8 est inférieur au diamètre externe du manche 1 ou de son extrémité tout au moins tandis que le diamètre nominal externe de ce circlips 8 est supérieur à l'alésage du perçage borgne 3. Enfin le diamètre du fil formant le circlips correspond au rayon de courbure de la gorge 6 et de la rai  nure 5 mais est en tout cas plus grand que le jeu existant entre l'extrémité du manche 1 et le perçage 3.



   Le montage d'un poids 2 sur le manche 1 s'effectue de la manière suivante:
 On introduit le circlips dans le perçage borgne 3 en le comprimant et le laisse s'expandre à l'intérieur de la rainure 5. Ainsi il est maintenu en place dans le poids mais émerge à l'intérieur du perçage 3.



   On introduit alors l'extrémité du manche 1 dans le perçage borgne 3 et, grâce à la rampe 7 on déforme élastiquement le circlips 8 qui s'expand à l'intérieur de la rainure 5. Au moment où la gorge 6 vient se placer dans le plan de la rainure 5, le circlips 8, sous l'action de son élasticité propre, se resserre et entre partiellement dans cette gorge 6. Il assure ainsi un verrouillage axial du manche 1 par rapport au poids 2 tout en autorisant une rotation du poids par rapport au manche.



   Dans la seconde forme d'exécution (fig. 3) I'articulation entre le manche 1 et chacun des poids 2 de l'haltère est réalisée par un roulement à billes 9 dont une cage est chassée à force ou fixée par tout moyen connu, dans l'alésage 3 du poids tandis que l'autre cage est fixée rigidement sur l'extrémité du manche.



   Ici également chaque poids 2 peut tourner par rapport au manche 1 autour de l'axe de ce manche.



   Dans cette seconde forme d'exécution chaque poids 2 comporte un bandage 21 en caoutchouc naturel ou synthétique constitué par une bague de section rectangulaire engagée partiellement seulement dans une fraisure circulaire pratiquée dans la surface périphérique du poids 2. Ce bandage élastique de protection évite d'entrechoquer les haltères.



   Dans des variantes les roulements à billes peuvent être remplacés par des roulements à aiguilles ou à rouleaux.



   Il est évident que dans des variantes des deux formes   d'exécuflon    décrites le perçage borgne 3 pourrait être remplacé par un perçage traversant de part en part les poids 2. De même le diamètre de la partie médiane du manche peut être différent du diamètre de ses extrémités.



   La troisième forme d'exécution de l'haltère illustrée aux fig. 4 et 5 comporte une goupille 13 chassée à force dans un perçage traversant transversalement   l'çxtré-    mité du manche. Cette goupille 13 émerge hors de la surface périphérique du manche. Les poids comportent comme précédemment un perçage 3 dans la surface interne duquel est pratiquée une rainure annulaire 5.



   Des fraisures 14 diamétralement opposées sont pratiquées dans la paroi du perçage 3 et relient la rainure 5 à la face interne 4 du poids 2.



   Pour accoupler le manche 1 au poids, I'usager introduit l'extrémité du manche dans le perçage 3 d'un poids en introduisant les extrémités de la goupille 13 dans les fraisures 14. Une fois la position relative voulue entre le manche et le poids, les extrémités de la goupille sont situées dans la rainure 5 et le poids 2 peut se déplacer angulairement autour de l'axe du manche 1 bien que la position axiale de ces deux éléments soit verrouillée.



   Dans la forme d'exécution illustrée un arrêt pivotant 15 est prévu pour obturer l'une des fraisures 14 afin d'empêcher toute séparation intempestive du poids de son manche.



   Dans la quatrième forme d'exécution illustrée aux fig. 6 et 7 I'articulation de chaque poids 2 sur les extrémités du manche 1 est obtenue par un dispositif du type à bouton-pression. Chaque extrémité du manche 1 se termine par un organe mâle 10 de forme générale sphérique, formant une rotule engagée dans une formation correspondante femelle 11 pratiquée dans le poids 2.



   Le verrouillage de la position axiale des poids 2 par rapport au manche est ainsi obtenu tandis qu'une   rota-    tion relative des poids par rapport au manche est autorisée.



   Dans l'exécution illustrée l'organe mâle 10 est pourvu de fentes 12 lui conférant une élasticité propre contre laquelle il peut être déformé pour présenter un   dia-    mètre plus faible ou au moins égal au diamètre de l'ouverture de la formation femelle 11. Ainsi en appliquant une relativement grande force axiale entre un poids et son manche il est possible de les accoupler ou de les découpler à volonté. On peut ainsi concevoir que différents poids peuvent être montés sur un même manche selon les désirs de l'utilisateur.



   Il est évident que dans une variante le poids 2 pourrait ne pas comporter le perçage 3 et la partie femelle 11 de l'accouplement à bouton-pression serait pratiquée directement dans la paroi interne 4 du poids 2.



   Enfin dans la dernière forme d'exécution illustrée à la fig. 8 la liaison entre chaque poids 2 et l'extrémité correspondante du manche 1 est réalisée par l'intermédiaire d'une bielle 16 dont les extrémités sont reliées par des accouplements à rotule ou du type bouton-pression l'une au poids 2 et l'autre à une extrémité du manche 1.



  Dans cette forme d'exécution le poids 2 comporte un évidement de forme conique 17 destiné à coopérer avec la paroi externe 18 de l'extrémité du manche. En outre le manche 1 comporte également un évidement 19 de forme générale conique donnant passage à la bielle 16.



   Dans cette forme d'exécution les poids d'un haltère peuvent effectuer une rotation autour de l'axe de la bielle 16 qui peut former un angle avec l'axe du manche 1.



   Dans cette dernière forme d'exécution chaque poids 2 comporte une calotte de protection 20 en un matériau souple et élastique tel que du caoutchouc naturel ou synthétique.



   Le principal avantage de l'haltère décrit, quelle que soit la forme d'exécution considérée, consiste à éviter que le gymnaste effectuant des mouvements avec un   hal-    tère, n'ait à fournir un couple de torsion sur le manche de l'haltère. Un tel couple apparaît notamment pour des haltères lourds lorsqu'on déplace ceux-ci suivant une trajectoire courbe. Grâce à la disposition décrite   l'appa-    rition d'un tel couple, dû aux forces d'inertie afférentes aux poids, est évitée par le découplement angulaire des poids par rapport au manche. Ainsi l'effet produit par l'haltère revient à l'application, en son centre de gravité, d'une forme verticale pure sans intervention de couple quelle que soit la rotation du manche 1 autour de son axe provoquée par les mouvements de gymnastique.

  

   Il va sans dire que la forme des poids 2 importe peu et que ceux-ci peuvent être sphériques, parallélipipédiques, cylindriques ou autres. De même le matériau généralement métallique, à partir duquel est constitué l'haltère peut être choisi en fonction des besoins ou des désirs de l'utilisateur. Un traitement de surface chimique ou électro-chimique peut donner aux pièces constitutives de l'haltère un aspect particulier.



   Enfin dans une variante de la forme d'exécution illustrée aux fig. 6 et 7, le perçage 3 des poids pourrait présenter une forme tronconique. L'extrémité du manche serait munie de chanfrein ou d'une partie conique terminale de sorte que le poids serait, comme dans la der  nière forme d'exécution libre de tourner autour de l'axe du manche mais également de pivoter dans un plan contenant cet axe autour de l'accouplement à rotule. 



  
 



  Dumbbell
 The present invention relates to dumbbells generally used for gymnastic exercises.



  Dumbbells are devices comprising two spherical or other shaped weights connected by a handle. In existing dumbbells, these weights are rigidly attached to the handle which, in particular for high weights and certain gymnastic movements leads to certain drawbacks for the gymnast such as cramps, etc.



   The present invention relates to a dumbbell comprising a handle connected to weights tending to obviate the aforementioned drawbacks by the fact that each weight is articulated on the handle.



   The accompanying drawing illustrates schematically and by way of example various embodiments of the dumbbell according to the present invention.



   Fig. 1 is a view partially in longitudinal section of a first embodiment of a dumbbell.



   Fig. 2 is a view of a dumbbell locking circlip illustrated in FIG. 1.



   Fig. 3 is a partial view in longitudinal section of a second embodiment of the dumbbell.



   Fig. 4 is a partial view in longitudinal section of a third embodiment of the dumbbell.



   Fig. 5 is an end view of the internal face of a weight of the dumbbell illustrated in FIG. 4.



   Fig. 6 is a partial view in longitudinal section of a fourth embodiment of the dumbbell.



   Fig. 7 is an end elevation of the handle of the dumbbell illustrated in FIG. 6.



   Fig. 8 is a partial view in longitudinal section of a fifth embodiment of the dumbbell.



   The dumbbell which is the subject of the present patent comprises a handle I generally of cylindrical shape, at least in its middle part intended to be taken in the hand, and two weights 2 each connected to one of the ends of the handle.



   The originality of this dumbbell lies in the fact that these weights 2 are articulated on the handle 1 and not rigidly fixed to the latter as is the case in the existing dumbbells.



   In the first embodiment illustrated in FIGS.



  1 and 2 the weights 2 are pivoted on the handle 1 around an axis coincident with that of the handle 1.



   Each weight has a blind hole 3 opening onto its internal face 4, directed towards the handle 1, intended to receive the end of this handle. The internal wall of this blind hole 3 comprises an annular groove 5, the cross section of which is for example a semicircle.



   Each of the ends of the handle 1 has a diameter slightly smaller than the bore of the hole 3 and, located at a distance a from the end of the handle lower than the distance b separating the bottom of the hole 3 from the groove 5, a groove 6 annular. This groove 6 may have the same diameter as the groove 5 and also has a cross section in the form of a semicircle.



   The front part of the ends of the handle 1 comprises a frustoconical part 7 which in a variant could be replaced by an annular surface for example. This part constitutes a ramp, the usefulness of which will appear later.



   A split spring steel circlip 8 is housed in the assembled position of the dumbbell in the groove 6 and the groove 5 and thus locks the weight 2 on the end of the handle 1.



   The nominal internal diameter of the circlip 8 is less than the external diameter of the handle 1 or of its end at least while the nominal external diameter of this circlip 8 is greater than the bore of the blind hole 3. Finally, the diameter of the wire forming the circlip corresponds to the radius of curvature of groove 6 and groove 5 but is in any case greater than the clearance existing between the end of the handle 1 and the hole 3.



   The assembly of a weight 2 on the handle 1 is carried out as follows:
 The circlip is introduced into the blind hole 3 by compressing it and allowed to expand inside the groove 5. Thus it is held in place in the weight but emerges inside the hole 3.



   The end of the handle 1 is then introduced into the blind hole 3 and, thanks to the ramp 7, the circlip 8 is elastically deformed which expands inside the groove 5. At the moment when the groove 6 is placed in the plane of the groove 5, the circlip 8, under the action of its own elasticity, tightens and partially enters this groove 6. It thus provides axial locking of the handle 1 with respect to the weight 2 while allowing rotation of the weight in relation to the handle.



   In the second embodiment (fig. 3) the articulation between the handle 1 and each of the weights 2 of the dumbbell is produced by a ball bearing 9, a cage of which is forced out or fixed by any known means, in the bore 3 of the weight while the other cage is rigidly fixed to the end of the handle.



   Here also each weight 2 can rotate relative to the handle 1 around the axis of this handle.



   In this second embodiment, each weight 2 comprises a tire 21 made of natural or synthetic rubber consisting of a ring of rectangular section engaged only partially in a circular recess made in the peripheral surface of the weight 2. This elastic protective tire avoids clash the dumbbells.



   In variants, the ball bearings can be replaced by needle or roller bearings.



   It is obvious that in variants of the two forms of execution described, the blind hole 3 could be replaced by a hole passing right through the weights 2. Similarly, the diameter of the middle part of the handle may be different from the diameter of its sides. ends.



   The third embodiment of the dumbbell illustrated in FIGS. 4 and 5 comprises a pin 13 forced into a bore transversely passing through the end of the handle. This pin 13 emerges out of the peripheral surface of the handle. As before, the weights include a bore 3 in the internal surface of which an annular groove 5 is made.



   Diametrically opposed countersinks 14 are made in the wall of the bore 3 and connect the groove 5 to the internal face 4 of the weight 2.



   To couple the handle 1 to the weight, the user introduces the end of the handle into the hole 3 of a weight by inserting the ends of the pin 13 into the countersinks 14. Once the desired relative position between the handle and the weight , the ends of the pin are located in the groove 5 and the weight 2 can move angularly around the axis of the handle 1 although the axial position of these two elements is locked.



   In the illustrated embodiment, a pivoting stop 15 is provided to close one of the countersinks 14 in order to prevent any untimely separation of the weight from its handle.



   In the fourth embodiment illustrated in FIGS. 6 and 7 the articulation of each weight 2 on the ends of the handle 1 is obtained by a device of the press-stud type. Each end of the handle 1 ends in a male member 10 of generally spherical shape, forming a ball joint engaged in a corresponding female formation 11 formed in the weight 2.



   Locking of the axial position of the weights 2 with respect to the handle is thus obtained while a relative rotation of the weights with respect to the handle is authorized.



   In the illustrated embodiment, the male member 10 is provided with slots 12 giving it its own elasticity against which it can be deformed to have a smaller diameter or at least equal to the diameter of the opening of the female formation 11. Thus, by applying a relatively large axial force between a weight and its handle, it is possible to couple or decouple them at will. It is thus conceivable that different weights can be mounted on the same handle according to the wishes of the user.



   It is obvious that in a variant the weight 2 could not include the bore 3 and the female part 11 of the snap-button coupling would be made directly in the internal wall 4 of the weight 2.



   Finally in the last embodiment illustrated in FIG. 8 the connection between each weight 2 and the corresponding end of the handle 1 is made by means of a connecting rod 16, the ends of which are connected by ball and socket couplings or of the press-stud type one to the weight 2 and the 'another at one end of the handle 1.



  In this embodiment, the weight 2 comprises a conically shaped recess 17 intended to cooperate with the outer wall 18 of the end of the handle. In addition, the handle 1 also comprises a recess 19 of generally conical shape giving passage to the connecting rod 16.



   In this embodiment, the weights of a dumbbell can rotate around the axis of the connecting rod 16 which can form an angle with the axis of the handle 1.



   In this latter embodiment, each weight 2 comprises a protective cap 20 made of a flexible and elastic material such as natural or synthetic rubber.



   The main advantage of the dumbbell described, whatever the embodiment considered, consists in preventing the gymnast performing movements with a dumbbell having to provide a torque on the handle of the dumbbell. . Such a torque appears in particular for heavy dumbbells when they are moved along a curved path. Thanks to the arrangement described, the appearance of such a torque, due to the inertia forces relating to the weights, is avoided by the angular uncoupling of the weights with respect to the handle. Thus the effect produced by the dumbbell comes down to the application, in its center of gravity, of a pure vertical shape without the intervention of torque, whatever the rotation of the handle 1 around its axis caused by the gymnastic movements.

  

   It goes without saying that the shape of the weights 2 does not matter and that they can be spherical, parallelepiped, cylindrical or others. Likewise, the generally metallic material, from which the dumbbell is made, can be chosen according to the needs or desires of the user. A chemical or electro-chemical surface treatment can give the constituent parts of the dumbbell a particular appearance.



   Finally in a variant of the embodiment illustrated in FIGS. 6 and 7, the bore 3 of the weights could have a frustoconical shape. The end of the handle would be provided with a chamfer or an end conical part so that the weight would be, as in the last embodiment free to rotate around the axis of the handle but also to pivot in a plane containing this axis around the ball joint.


    

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Haltère comportant un manche relié à des poids, caractérisé par le fait que chaque poids est articulé sur le manche. Dumbbell comprising a handle connected to weights, characterized in that each weight is articulated on the handle. SOUS-REVENDICATIONS 1. Haltère selon la revendication, caractérisé par le fait que l'articulation de chaque poids sur le manche est telle qu'elle permet une rotation relative entre le manche et les poids tout en fixant la position axiale de ces éléments les uns par rapport aux autres. SUB-CLAIMS 1. Dumbbell according to claim, characterized in that the articulation of each weight on the handle is such that it allows relative rotation between the handle and the weights while fixing the axial position of these elements with respect to each other. other. 2. Haltère selon la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé par le fait que chaque extrémité du manche est placée à l'intérieur d'un perçage correspondant d'un poids et par le fait que la liaison reliant ce poids à cette extrémité du manche comporte un circlips engagé partiellement dans une rainure pratiquée dans la paroi du perçage et partiellement dans une gorge pratiquée dans la surface périphérique de l'extrémité du manche. 2. Dumbbell according to claim and sub-claim 1, characterized in that each end of the handle is placed inside a corresponding bore of a weight and in that the link connecting this weight to this end of the handle comprises a circlip partially engaged in a groove formed in the wall of the bore and partially in a groove formed in the peripheral surface of the end of the handle. 3. Haltère selon la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que le diamètre nominal externe du circlips est supérieur à l'alésage du poids tandis que son diamètre nominal interne est inférieur au diamètre extérieur de l'extrémité du manche. 3. Dumbbell according to sub-claim 2, characterized in that the nominal external diameter of the circlip is greater than the bore of the weight while its nominal internal diameter is less than the external diameter of the end of the handle. 4. Haltère selon la sous-revendication 3, caractérisé par le fait que chaque extrémité comporte une rampe située entre sa face frontale et la gorge correspondante. 4. Dumbbell according to sub-claim 3, characterized in that each end has a ramp located between its front face and the corresponding groove. 5. Haltère selon la sous-revendication 1, caractérisé par le fait que les poids sont fixés sur les extrémités du manche par l'intermédiaire de roulements à billes, à aiguilles ou à rouleaux. 5. Dumbbell according to sub-claim 1, characterized in that the weights are fixed to the ends of the handle by means of ball, needle or roller bearings. 6. Haltère selon la sous-revendication 1, caractérisé par le fait que les poids sont fixés sur les extrémités du manche par des accouplements du type à bouton-pression. 6. Dumbbell according to sub-claim 1, characterized in that the weights are fixed to the ends of the handle by snap-button type couplings. 7. Haltère selon la sous-revendication 1, caractérisé par le fait que les poids sont fixés sur les extrémités du manche par des accouplements du type à balonnette. 7. Dumbbell according to sub-claim 1, characterized in that the weights are fixed on the ends of the handle by couplings of the balonnette type. 8. Haltère selon la revendication, caractérisé par le fait que l'articulation reliant les poids au manche permet également un déplacement angulaire des poids dans des plans passant par l'axe du manche. 8. Dumbbell according to claim, characterized in that the articulation connecting the weights to the handle also allows angular displacement of the weights in planes passing through the axis of the handle. 9. Haltère selon la revendication ou l'une des sousrevendications précédentes, caractérisé par le fait qu'il comporte une protection, fixée sur chacun de ces poids en un matériau souple et élastique. 9. Dumbbell according to claim or one of the preceding sousrevendications, characterized in that it comprises a protection, fixed on each of these weights in a flexible and elastic material. 10. Haltère selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que cette protection est formée par une bague partiellement introduite dans une fraisure périphérique de chaque poids. 10. Dumbbell according to sub-claim 9, characterized in that this protection is formed by a ring partially inserted into a peripheral countersink of each weight. 11. Haltère selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que cette protection est formée par une calotte fixée sur l'extrémité libre de chaque poids. 11. Dumbbell according to sub-claim 9, characterized in that this protection is formed by a cap fixed to the free end of each weight. 12. Haltère selon la sous-revendication 9, caractérisé par le fait que la surface périphérique de la protection est plus éloignée de l'axe de l'haltère que la surface périphérique du poids. 12. Dumbbell according to sub-claim 9, characterized in that the peripheral surface of the protection is further from the axis of the dumbbell than the peripheral surface of the weight.
CH1474968A 1968-10-02 1968-10-02 Dumbbell CH497903A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1474968A CH497903A (en) 1968-10-02 1968-10-02 Dumbbell

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1474968A CH497903A (en) 1968-10-02 1968-10-02 Dumbbell

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH497903A true CH497903A (en) 1970-10-31

Family

ID=4403527

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1474968A CH497903A (en) 1968-10-02 1968-10-02 Dumbbell

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH497903A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3400026A1 (en) * 1984-01-02 1985-07-11 Konrad 8501 Burgthann Neumüller Disc-shaped weights for dumbbells
EP0401417A1 (en) * 1988-05-20 1990-12-12 WHATNOT, INC. (an Ohio Corporation) Wrist exercise device

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3400026A1 (en) * 1984-01-02 1985-07-11 Konrad 8501 Burgthann Neumüller Disc-shaped weights for dumbbells
EP0401417A1 (en) * 1988-05-20 1990-12-12 WHATNOT, INC. (an Ohio Corporation) Wrist exercise device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2190072B1 (en) Rear joint for an electrical component
FR2770486A1 (en) DEVICE FOR HANGING AN ENGINE ON AN AIRCRAFT
FR2645699A1 (en) COUPLING HOOK, PARTICULARLY FOR THE LOWER BARS OF A THREE POINT HITCH OF A TRACTOR
WO2003024343A1 (en) Spinal osteosynthesis system comprising a support pad
EP0466613A2 (en) Self-locking snap-hook
EP3560371B1 (en) Device for securing a strap to a watch case
CA1241510A (en) Pivoted connection of two parts
EP0165206B1 (en) Rotary joining device with pin
FR2464696A1 (en) CRANIAL EXTENSION ATTACHMENT
FR2796471A1 (en) HIGH FLEXIBILITY ELASTIC HINGE
FR2963074A1 (en) SELF-ALIGNING SOCKET FOR MOORING CABLE
EP1047981B1 (en) Wristwatch quick fixing device
CH497903A (en) Dumbbell
EP2869774B1 (en) Polyaxial screw having a mechanical thread, and friction device thereof
CH690894A5 (en) Folding clasp, in particular with button.
EP1906031B1 (en) Fastening device for universal attachment and attachment assembly comprising such device
FR2639697A1 (en) SHOCK ABSORBER FOR TRACTION EFFORTS
FR2498936A1 (en) SKI BRAKE
EP1075198B1 (en) Bracelet
EP0307327A1 (en) Screwed connecting device between two elements affording adjustment of the distance between them
EP1363564A1 (en) Wrist prosthesis
FR2533711A1 (en) Optical transmission cable plug connector
EP1423576A1 (en) Door handle
EP0497686A1 (en) Adjustable connecting device for limb prosthesis
FR2650321A1 (en) Handle for closing and opening a door

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased