CH360020A - Coil handling device - Google Patents

Coil handling device

Info

Publication number
CH360020A
CH360020A CH360020DA CH360020A CH 360020 A CH360020 A CH 360020A CH 360020D A CH360020D A CH 360020DA CH 360020 A CH360020 A CH 360020A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
conveyor
coils
nozzle
main
transport
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Deering Milliken Res Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Deering Milliken Res Corp filed Critical Deering Milliken Res Corp
Publication of CH360020A publication Critical patent/CH360020A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G47/00Article or material-handling devices associated with conveyors; Methods employing such devices
    • B65G47/02Devices for feeding articles or materials to conveyors
    • B65G47/04Devices for feeding articles or materials to conveyors for feeding articles
    • B65G47/12Devices for feeding articles or materials to conveyors for feeding articles from disorderly-arranged article piles or from loose assemblages of articles
    • B65G47/14Devices for feeding articles or materials to conveyors for feeding articles from disorderly-arranged article piles or from loose assemblages of articles arranging or orientating the articles by mechanical or pneumatic means during feeding
    • B65G47/1407Devices for feeding articles or materials to conveyors for feeding articles from disorderly-arranged article piles or from loose assemblages of articles arranging or orientating the articles by mechanical or pneumatic means during feeding the articles being fed from a container, e.g. a bowl
    • B65G47/1442Devices for feeding articles or materials to conveyors for feeding articles from disorderly-arranged article piles or from loose assemblages of articles arranging or orientating the articles by mechanical or pneumatic means during feeding the articles being fed from a container, e.g. a bowl by means of movement of the bottom or a part of the wall of the container
    • B65G47/1471Movement in one direction, substantially outwards
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H67/00Replacing or removing cores, receptacles, or completed packages at paying-out, winding, or depositing stations
    • B65H67/06Supplying cores, receptacles, or packages to, or transporting from, winding or depositing stations
    • B65H67/067Removing full or empty bobbins from a container or a stack
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2701/00Handled material; Storage means
    • B65H2701/30Handled filamentary material
    • B65H2701/31Textiles threads or artificial strands of filaments

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Attitude Control For Articles On Conveyors (AREA)

Description

  

  
 



  Dispositif de manutention de bobines
 La présente invention a pour objet un dispositif de manutention de bobines comportant une extrémité ouverte dont le diamètre est supérieur à celui de l'extrémité opposée.



   Ce dispositif est caractérisé en ce qu'il comprend un transporteur principal comportant des poches individuelles transversales de réception des bobines formées dans sa surface de transport de manière à recevoir les bobines disposées transversalement côte à côte et à les transporter séparément une par une, et un mécanisme d'inversion de bobine disposé à proximité du transporteur et agencé de manière à retirer de celui-ci les bobines incorrectement alignées et à les inverser bout pour bout latéralement.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution du dispositif faisant l'objet de l'invention.



   La fig.   I    représente partiellement, de face et en perspective, en regardant vers le bas, une première forme d'exécution du dispositif; cette vue en perspective est dirigée perpendiculairement à la surface de transport d'un troisième transporteur que comprend le dispositif.



   La fig. 2 est une vue partielle en plan d'une partie du dispositif représenté sur la fig. 1.



   La fig. 3 est une vue latérale partielle en élévation représentant un ajutage d'air de cette forme d'exécution du dispositif.



   La fig. 4 est une vue prise dans la direction de la flèche IV de la fig. 5, et montre l'angle d'inclinaison de l'ajutage d'air.



   La fig. 5 est une vue schématique coupée en élévation latérale du dispositif de la fig. 1.



   La fig. 6 est une vue, analogue à la fig. 1, d'une seconde forme d'exécution du dispositif.



   Le dispositif représenté en fig. 1 à 5 comprend une trémie 11 qui comporte une ouverture de décharge 13 et qui se trouve près d'un transporteur à bande 15 ayant la forme d'une rigole. La trémie 11 comporte un faux fond incliné lia, adjacent à l'ouverture de décharge 13 ; un vibrateur (non représenté) est fixé sur   oe    faux fond pour contribuer à la décharge sur le transporteur 15 de bobines B présentant une extrémité ouverte dont le diamètre est supérieur à celui de l'extrémité opposée.



   Le transporteur à bande 15 comprend deux parois latérales 15a qui, vues en coupe (fig. 5), sont inclinées vers le bas et vers l'intérieur et entre lesquelles est disposée une bande de transport   15b;    cette bande est entraînée dans une direction telle que son brin supérieur se déplace vers la gauche en regardant les fig. 1 et 2. On peut utiliser un moteur quelconque (non représenté) pour entraîner la bande   1 5b    ; cette bande est de préférence oontinuellement entraînée pendant le fonctionnement du dispositif.



  Elle possède de préférence une largeur comprise approximativement entre une fois et deux fois le diamètre du gros bout des bobines à transporter sur la bande, de manière que les bobines soient sensiblement alignées longitudinalement sur la bande pendant leur transport. On charge les bobines B en vrac dans la trémie, à partir de laquelle elles sont déchargées à travers l'ouverture 13 sur le transporteur 15.



   Les bobines progressent bout à bout longitudinalement en une seule file ou en une double file jusqu'à un second transporteur incliné 17, à bande plate, qui se déplace transversalement par rapport à la direction du mouvement du transporteur 15.



   Les bobines B, disposées bout à bout et sortant du transporteur 15, sont entraînées, à la fois par gravité et par le mouvement de descente du transporteur 17, jusqu'à un transporteur principal 19, dont la bande de transport comporte des poches, formées par des lames 19b fixées sur une bande con  tinue; en arrivant sur ce transporteur 19, les bobines se présentent transversalement, comme on le voit sur les fig. 1, 2 et 5. Le transporteur 19 comprend un brin 19a, disposé près du second transporteur 17 et incliné par rapport à la verticale.

   Pour éviter les embouteillages et pour faciliter le captage effectif des bobines par le transporteur 19 à partir du second transporteur 17, celui-ci passe sur un rouleau 17a d'un diamètre relativement petit, près de son extrémité inférieure; ainsi, l'extrémité inférieure de la surface effective de transport du transporteur 17 est disposée à proximité du transporteur 19. On peut entraîner le second transporteur 17, si on le désire, de manière que son brin supérieur se déplace dans le sens inverse du sens de déplacement des bobines sur ce transporteur; dans ce cas, on peut utiliser un rouleau plus large à l'extrémité inférieure du transporteur 17, et la pesanteur est alors le seul moyen intervenant pour déplacer vers le bas les bobines sur le transporteur 17.



     I1    peut arriver quelquefois que deux bobines soient emmanchées ensemble bout à bout, au moment où elles quittent la trémie 11, la petite extrémité B1 d'une bobine Bs étant engagée dans la grande extrémité   B2    de l'autre bobine   Bs.    Pour éviter que ces bobines soient entraînées par le transporteur 17 jusqu'au transporteur 19 et puissent ainsi produire un coincement des bobines à l'intersection de ces deux transporteurs, les transporteurs 17 et 15 sont disposés de manière à décharger ces deux bobines sur le côté gauche du transporteur 17 (en regardant la   fig.

   1).    A cet effet, la bande de transport 15b a son brin supérieur s'étendant longitudinalement vers le haut, en faisant, par exemple, un angle de 20 à 100 avec l'horizontale, son extrémité de décharge étant placée à une distance comprise à peu près entre 12,5 mm et 25   mm    au-dessus de la surface adjacente du transporteur 17. Une plaque fixe de garde 18 est disposée sur le côté opposé du transporteur 17 (c'està-dire du côté gauche en regardant la fig. 1), dont la largeur est égale ou légèrement supérieure à la longueur de chaque bobine B, cette longueur étant égale, par exemple, à 25 cm; cette plaque de garde 18 s'étend sur une petite distance, comprise, par exemple, entre 6 mm et 12 mm, au-dessus de la surface supérieure de la bande 17, sur le trajet suivi par les bobines B à partir du transporteur 15.

   Du fait que la bande de transport   15b    est inclinée vers le haut, avec son extrémité de décharge placée audessus de la surface adjacente de la bande 17, les extrémités avant des bobines B sont projetées dans l'espace à partir de la bande 15b sur une courte distance, après que l'extrémité avant a quitté la bande   i 5b    et avant qu'elle ne soit venue en contact avec la bande du transporteur 17. Dans le cas des bobines individuelles, ces bobines sont déséquilibrées et tombent sur cette bande dans des positions relatives appropriées, bien qu'elles puissent heurter la paroi latérale et intérieure 18b de la plaque de garde 18 en tombant ainsi; elles sont ensuite entraînées par la bande du transporteur 17 sur le transporteur 19 qui les recueille.

   Cependant, dans le cas des bobines emmanchées bout à bout, et à cause de la grande longueur totale de ces deux bobines, la bobine avant est projetée sur la partie supérieure 18a de la plaque de garde par la force de la bande 15b, puis se déplace en glissant sur cette partie 18a et se décharge ainsi par-dessus cette plaque. On comprend que plus   Fan-    gle d'inclinaison vers le haut de la bande   15b    est grand, plus la vitesse nécessaire de déplacement de cette bande peut être faible, et vice versa, pour remplir cette fonction.



   Les lames 19b, formant les poches 19a sur le   transporteur    19, sont écartées entre elles d'une distance légèrement plus grande que la largeur des grosses extrémités B2 des bobines ; cependant, l'écartement entre ces lames doit être insuffisant pour permettre à deux bobines de se trouver dans une seule poche   i 9a;    les lames   19b    s'étendent, au-dessus de la surface de fond de la bande, jusqu'à une hauteur légèrement plus grande que le diamètre des petites extrémités   B2 des    bobines. Ainsi, les bobines disposées transversalement et descendant sur le second transporteur 17 sont recueillies une par une dans les poches   i 9a    du transporteur 19, entre les lames de celui-ci.



     I1    peut arriver quelquefois qu'une bobine Bt se présente au transporteur 19 de telle manière qu'elle tend à se déplacer longitudinalement vers le haut du transporteur et à basculer en arrière bout pour bout vers le second transporteur. Pour faire tourner de telles bobines jusqu'à une position transversale, par rapport au transporteur 19, au lieu de leur permettre de rester dans leurs positions relatives longitudinales, et pour empêcher ainsi que ces bobines Bt se retournent continuellement bout pour bout sous l'action du transporteur 19, une plaque de déflexion 21 est disposée de manière qu'elle fasse un angle vers l'extérieur avec le fond du transporteur 19.

   L'action de cette plaque de déflexion 21 est analogue à celle d'une came; les bobines, dont la longueur est dirigée plus ou moins verticalement, ne peuvent pas en effet se retourner bout pour bout pour revenir sur le second transporteur, car elles en sont empêchées par un effet de came sur l'extrémité supérieure de la bobine au moment où celle-ci bascule vers l'arrière et vient frapper la plaque de déflexion 21 ; cette extrémité supérieure de la bobine est en effet déplacée latéralement (vers la droite en regardant les fig. 1 et 2), par un effet de came, au moment où elle tend à se retourner bout pour bout vers l'arrière sous l'action du transporteur 19. Ainsi, la bobine quittant sa position longitudinale de basculement passe à une position transversale, de manière à être correctement recueillie par le transporteur 19.



     I1    faut remarquer que les bobines, recueillies et transportées dans les poches du transporteur 19, n'ont pas nécessairement leurs extrémités B1 et   B2    dirigées dans les mêmes directions respectives. Pour que les bobines soient ainsi alignées, le dispositif pré  sente un mécanisme 25 d'inversion de bobine qui décharge, à partir de leurs poches du transporteur 19, les bobines qui ne sont pas alignées avec leur extrémité   Bl    du côté droit et leur extrémité B2 du côté gauche; les dispositions peuvent être cependant modifiées de manière que les bobines soient orientées dans le sens opposé si on le désire.

   Pour être sûr que les bobines soient parfaitement appliquées dans les poches   19a,    à l'instant où celles-ci passent près du mécanisme 25 d'inversion de bobine, il existe une plaque 23 de maintien vers le bas ; cette plaque 23 est articulée en 23a et s'étend en travers de la largeur du transporteur 19 ; son extrémité libre, sollicitée par la pesanteur, est engagée librement contre les lames du transporteur et contre les bobines, disposées dans les poches, entre les lames.



   Le mécanisme 25 d'inversion des bobines se présente sous la forme d'un ajutage d'air 27 à fonctionnement continu; l'orifice de décharge 27a de cet ajutage est disposé près d'une ouverture 29 formée dans la paroi latérale   19c    du transporteur 19; l'ajutage est relié à une source P d'air comprimé. L'orifice 27a et l'ouverture 29 sont disposés à une certaine distance du fond de la bande du transporteur 19, de manière à ne pas agir sur les petites extrémités B1 des bobines, mais ils sont suffisamment rapprochés de ce fond pour que le courant d'air saisisse et décharge les extrémités ouvertes et relativement larges
B, des bobines, comme on l'a représenté schématiquement en pointillé sur la fig. 5.

   L'angle d'inclinaison de l'ajutage d'air 27, par rapport à la bande du transporteur 19, est choisi de manière à faire dévier vers l'extérieur de la bande 19 l'extrémité large   B2    d'une bobine mal orientée. Sous l'action de la force pneumatique d'éjection ainsi dirigée et du couple résultant qui lui est ainsi appliqué, la bobine   Br,    orientée en sens inverse, est éjectée en dehors du transporteur 19 et se retourne d'elle-même sur sa trajectoire (fig. 5), pour venir ensuite tomber dans un couloir d'inversion 31, incliné vers le bas et en forme de rigole; ce   couloir    31 est disposé près de l'avant du transporteur 19, mais est séparé de celuici.

   Le couloir d'inversion 31 comporte une plaque de garde   31 a,    qui s'étend vers le haut à partir du couloir, sur le côté opposé à la direction à partir de laquelle les bobines se rapprochent du couloir, afin d'empêcher les bobines Br d'être entraînées trop loin, au-delà du couloir, sous l'action des variations de la pression d'air de l'ajutage, ou d'un défaut d'alignement de celui-ci, etc.



   L'angle particulier d'inclinaison A de l'ajutage d'air 27, par rapport au fond du transporteur 19, dépend de l'énergie du jet   d'air    et des positions relatives du transporteur 19, de l'ajutage 27 et du couloir incliné d'inversion 31 ; cependant, on a constaté qu'un angle A (fig.

   4), approximativement de 450, pouvait convenir, par exemple, pour un orifice d'ajutage d'un diamètre d'environ 1,59 mm, une pression d'air d'environ 3,5 kg/cm2, et dans le cas où la surface de contact de la bobine inversée avec le couloir incliné d'inversion se trouve à peu près à 12,7 cm en dessous et à 43 cm en avant   d'un    côté de l'orifice de   l'ajutage.    Les bobines éjeotées et inversées sont reçues par le couloir 31, glissent vers le bas le long de ce couloir, avec leurs têtes   Bl    en avant, et se déchargent sur le transporteur 15, à partir duquel elles passent sur le transporteur 17, avec leurs extrémités de grand diamètre B2 en avant.

   Les bobines inversées passent alors de nouveau le long du second transporteur 17, montent sur le transporteur 19 avec un alignement correct, et se déchargent ensemble, en même temps que les autres bobines correctement ali  gnées,    quand le transporteur 19   commence    sa course de décharge vers le bas. Ainsi, les bobines, qui sont de préférence des bobines de chaîne, sont rangées et alignées avec leurs extrémités respectives dirigées dans les mêmes directions, et enfin déchargées dans une boîte 33 de levée de bobines, pour une manutention ultérieure.



   La forme d'exécution décrite ci-dessus est particulièrement utile dans un petit espace, quand la trémie doit être placée entre le premier transporteur 15 et le transporteur 19, tout près de ces deux transporteurs. On a représenté sur la fig. 6 une autre forme d'exécution, qui est utile dans le cas où la trémie n'est pas nécessairement disposée directement sur le trajet des bobines d'inversion allant du transporteur 19 jusqu'au premier transporteur 15 d'entraînement longitudinal des bobines. Dans cette forme d'exécution, l'ajutage   27' de    décharge d'air est disposé sur le côté du   transporteur      19' opposé    à celui où se trouve le transporteur 15', de manière que les bobines soient déchargées en dehors du transporteur 19' et déplacées directement à travers l'espace jusqu'au premier transporteur 15'.

   L'angle d'inclinaison de l'ajutage d'air 27', par rapport au fond du transporteur 19', peut être notablement inférieur à l'angle correspondant de la forme d'exécution précédente pour une énergie de décharge donnée de l'air, car la distance parcourue par les bobines dans l'espace est plus grande que dans la première forme d'exécution, et l'angle de rotation nécessaire pour réaliser une inversion complète de 1800 de la bobine est moindre que dans la première forme d'exécution. A l'exception du déplacement direct des bobines à partir du transporteur   19' jusqu'au    transporteur 15', le fonctionnement de cette deuxième forme d'exécution est sensiblement analogue à celui de la première forme d'exécution.
  



  
 



  Coil handling device
 The present invention relates to a device for handling coils comprising an open end whose diameter is greater than that of the opposite end.



   This device is characterized in that it comprises a main conveyor comprising individual transverse pockets for receiving the coils formed in its transport surface so as to receive the coils arranged transversely side by side and to transport them separately one by one, and one spool reversal mechanism disposed near the conveyor and arranged to remove incorrectly aligned spools therefrom and invert them end to end laterally.



   The appended drawing represents, by way of example, two embodiments of the device forming the subject of the invention.



   Fig. I partially shows, from the front and in perspective, looking downwards, a first embodiment of the device; this perspective view is directed perpendicular to the transport surface of a third conveyor that the device comprises.



   Fig. 2 is a partial plan view of part of the device shown in FIG. 1.



   Fig. 3 is a partial side elevational view showing an air nozzle of this embodiment of the device.



   Fig. 4 is a view taken in the direction of arrow IV in FIG. 5, and shows the angle of inclination of the air nozzle.



   Fig. 5 is a schematic sectional view in side elevation of the device of FIG. 1.



   Fig. 6 is a view, similar to FIG. 1, of a second embodiment of the device.



   The device shown in FIG. 1 to 5 comprises a hopper 11 which has a discharge opening 13 and which is located near a conveyor belt 15 in the form of a channel. The hopper 11 has an inclined false bottom 11a, adjacent to the discharge opening 13; a vibrator (not shown) is attached to the false bottom to aid in discharging onto the conveyor 15 of coils B having an open end whose diameter is greater than that of the opposite end.



   The belt conveyor 15 comprises two side walls 15a which, seen in section (Fig. 5), are inclined downwards and inwards and between which is disposed a conveyor belt 15b; this strip is driven in a direction such that its upper strand moves to the left when looking at figs. 1 and 2. Any motor (not shown) can be used to drive web 15b; this strip is preferably continuously entrained during the operation of the device.



  It preferably has a width of approximately between once and twice the diameter of the large end of the coils to be transported on the strip, so that the coils are substantially aligned longitudinally on the strip during transport. The coils B are loaded in bulk into the hopper, from which they are unloaded through the opening 13 on the conveyor 15.



   The coils advance end-to-end longitudinally in a single row or in a double row to a second inclined conveyor 17, with a flat belt, which moves transversely to the direction of movement of the conveyor 15.



   The coils B, arranged end to end and leaving the conveyor 15, are driven, both by gravity and by the downward movement of the conveyor 17, to a main conveyor 19, the conveyor belt of which comprises pockets, formed by blades 19b fixed on a continuous strip; on arriving on this conveyor 19, the coils are presented transversely, as can be seen in FIGS. 1, 2 and 5. The conveyor 19 comprises a strand 19a, disposed near the second conveyor 17 and inclined relative to the vertical.

   To avoid traffic jams and to facilitate the effective capture of the coils by the conveyor 19 from the second conveyor 17, the latter passes over a roller 17a of relatively small diameter, near its lower end; thus, the lower end of the effective transport surface of the conveyor 17 is disposed close to the conveyor 19. The second conveyor 17 can be driven, if desired, so that its upper strand moves in the opposite direction of the direction. moving the coils on this conveyor; in this case, a wider roll can be used at the lower end of conveyor 17, and gravity is then the only means involved in moving the coils down on conveyor 17.



     It can sometimes happen that two coils are fitted together end to end, when they leave the hopper 11, the small end B1 of a coil Bs being engaged in the large end B2 of the other coil Bs. To prevent these coils are driven by the conveyor 17 to the conveyor 19 and can thus produce a jamming of the coils at the intersection of these two conveyors, the conveyors 17 and 15 are arranged so as to unload these two coils on the left side of the conveyor 17 (looking at fig.

   1). For this purpose, the conveyor belt 15b has its upper strand extending longitudinally upwards, making, for example, an angle of 20 to 100 with the horizontal, its discharge end being placed at a distance of approximately near between 12.5mm and 25mm above the adjacent surface of the conveyor 17. A fixed guard plate 18 is disposed on the opposite side of the conveyor 17 (i.e. on the left side looking at Fig. 1 ), the width of which is equal to or slightly greater than the length of each coil B, this length being equal, for example, to 25 cm; this guard plate 18 extends a small distance, for example between 6 mm and 12 mm, above the upper surface of the strip 17, on the path followed by the coils B from the conveyor 15 .

   Because the conveyor belt 15b is tilted upward, with its discharge end placed above the adjacent surface of the belt 17, the leading ends of the reels B are projected into space from the belt 15b onto a short distance, after the leading end has left the web i 5b and before it has come into contact with the conveyor belt 17. In the case of individual reels, these reels are unbalanced and fall on this belt in appropriate relative positions, although they may collide with the side and inner wall 18b of the guard plate 18 in falling so; they are then driven by the conveyor belt 17 onto the conveyor 19 which collects them.

   However, in the case of spools fitted end to end, and because of the great total length of these two spools, the front spool is projected onto the upper part 18a of the guard plate by the force of the strip 15b, then moves by sliding on this part 18a and thus discharges over this plate. It will be understood that the greater the upward tilt angle of the strip 15b, the lower the speed necessary for the movement of this strip can be, and vice versa, to fulfill this function.



   The blades 19b, forming the pockets 19a on the conveyor 19, are spaced between them by a distance slightly greater than the width of the large ends B2 of the coils; however, the spacing between these blades must be insufficient to allow two coils to be in a single pocket i 9a; the blades 19b extend, above the bottom surface of the strip, to a height slightly greater than the diameter of the small ends B2 of the coils. Thus, the coils disposed transversely and descending on the second conveyor 17 are collected one by one in the pockets i 9a of the conveyor 19, between the blades thereof.



     It may sometimes happen that a coil Bt presents itself to the conveyor 19 in such a way that it tends to move longitudinally towards the top of the conveyor and to tilt back end to end towards the second conveyor. To rotate such coils to a transverse position, with respect to the conveyor 19, instead of allowing them to remain in their longitudinal relative positions, and thus to prevent such coils Bt from continuously turning end to end under the action of the conveyor 19, a deflection plate 21 is arranged so that it makes an outward angle with the bottom of the conveyor 19.

   The action of this deflection plate 21 is analogous to that of a cam; the reels, the length of which is directed more or less vertically, cannot in fact turn end to end to return to the second conveyor, because they are prevented from doing so by a cam effect on the upper end of the reel at the time where the latter tilts backwards and strikes the deflection plate 21; this upper end of the reel is in fact moved laterally (to the right, looking at figs. 1 and 2), by a cam effect, when it tends to turn back end to end under the action of the conveyor 19. Thus, the reel leaving its longitudinal tilting position passes to a transverse position, so as to be correctly collected by the conveyor 19.



     It should be noted that the coils, collected and transported in the pockets of the conveyor 19, do not necessarily have their ends B1 and B2 directed in the same respective directions. In order for the coils to be thus aligned, the device has a coil reversal mechanism which discharges, from their pockets of the conveyor 19, the coils which are not aligned with their end B1 on the right side and their end B2. on the left side; however, the arrangements may be changed so that the coils are oriented in the opposite direction if desired.

   To be sure that the coils are perfectly seated in the pockets 19a, the instant they pass near the coil reversal mechanism 25, there is a downward holding plate 23; this plate 23 is articulated at 23a and extends across the width of the conveyor 19; its free end, stressed by gravity, is engaged freely against the blades of the conveyor and against the reels, arranged in the pockets, between the blades.



   The coil reversal mechanism 25 is in the form of a continuously operating air nozzle 27; the discharge port 27a of this nozzle is disposed near an opening 29 formed in the side wall 19c of the conveyor 19; the nozzle is connected to a source P of compressed air. The orifice 27a and the opening 29 are arranged at a certain distance from the bottom of the conveyor belt 19, so as not to act on the small ends B1 of the coils, but they are sufficiently close to this bottom so that the current air grips and discharges the relatively wide open ends
B, coils, as shown schematically in dotted lines in FIG. 5.

   The angle of inclination of the air nozzle 27, relative to the conveyor belt 19, is chosen so as to deflect the wide end B2 of a poorly oriented reel towards the outside of the belt 19. . Under the action of the pneumatic ejection force thus directed and of the resulting torque which is thus applied to it, the reel Br, oriented in the opposite direction, is ejected outside the conveyor 19 and turns over by itself on its path. (Fig. 5), to then fall into an inversion corridor 31, inclined downwards and in the form of a channel; this corridor 31 is disposed near the front of the conveyor 19, but is separate from the latter.

   The reversal lane 31 has a guard plate 31a, which extends upward from the lane, on the side opposite to the direction from which the coils approach the lane, in order to prevent the coils Br from being dragged too far, beyond the lane, under the action of variations in the air pressure of the nozzle, or a misalignment of the latter, etc.



   The particular angle of inclination A of the air nozzle 27, relative to the bottom of the conveyor 19, depends on the energy of the air jet and the relative positions of the conveyor 19, the nozzle 27 and the inclined inversion corridor 31; however, it was found that an angle A (fig.

   4), approximately 450, could be suitable, for example, for a nozzle orifice with a diameter of about 1.59 mm, an air pressure of about 3.5 kg / cm2, and in the case where the contact surface of the inverted coil with the inclined inversion lane is approximately 12.7 cm below and 43 cm in front of one side of the nozzle orifice. The ejected and inverted coils are received by the lane 31, slide down along this lane, with their heads B1 forward, and unload on the conveyor 15, from which they pass onto the conveyor 17, with their ends large diameter B2 forward.

   The inverted coils then pass along the second conveyor 17 again, climb onto the conveyor 19 with correct alignment, and unload together, along with the other correctly aligned coils, when the conveyor 19 begins its discharge stroke towards. the bottom. Thus, the reels, which are preferably warp reels, are stored and aligned with their respective ends directed in the same directions, and finally unloaded into a reel lift box 33, for subsequent handling.



   The embodiment described above is particularly useful in a small space, when the hopper has to be placed between the first conveyor 15 and the conveyor 19, very close to these two conveyors. There is shown in FIG. 6 is another embodiment, which is useful in the case where the hopper is not necessarily arranged directly in the path of the reversing coils from the conveyor 19 to the first conveyor 15 for the longitudinal drive of the coils. In this embodiment, the air discharge nozzle 27 'is disposed on the side of the conveyor 19' opposite to that where the conveyor 15 'is located, so that the coils are discharged outside the conveyor 19'. and moved directly through the space to the first conveyor 15 '.

   The angle of inclination of the air nozzle 27 ', relative to the bottom of the conveyor 19', may be significantly less than the corresponding angle of the previous embodiment for a given discharge energy of the air, because the distance traveled by the coils in space is greater than in the first embodiment, and the angle of rotation necessary to achieve a complete inversion of the coil of 1800 is less than in the first form of 'execution. With the exception of the direct movement of the coils from the conveyor 19 'to the conveyor 15', the operation of this second embodiment is substantially similar to that of the first embodiment.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Dispositif de manutention de bobines comportant une extrémité ouverte dont le diamètre est supérieur à celui de l'extrémité opposée, caractérisé en ce qu'il comprend un transporteur principal comportant des poches individuelles transversales de réception des bobines formées dans sa surface de transport de manière à recevoir les bobines disposées transversalement côte à côte et à les transporter séparément une par une, et un mécanisme d'inversion de bobine disposé à proximité du transporteur et agencé de manière à retirer de celui-ci les bobines incorrectement alignées et à les inverser bout pour bout latéralement. CLAIM Device for handling coils comprising an open end whose diameter is greater than that of the opposite end, characterized in that it comprises a main conveyor comprising individual transverse pockets for receiving the coils formed in its transport surface so as to receiving the coils arranged transversely side by side and transporting them separately one by one, and a coil reversing mechanism arranged near the conveyor and arranged to remove therefrom the incorrectly aligned coils and invert them end to end laterally. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que le mécanisme d'inversion comprend un ajutage de projection d'air disposé près d'un bord latéral du transporteur principal et dont l'extrémité effective de décharge est dirigée en dehors de la trajectoire des bobines ayant leur extrémité de plus faible diamètre sur le transporteur du côté de l'ajutage, l'extrémité effective de décharge de l'ajutage étant dirigée sur la trajectoire des bobines dont l'extrémité de plus grand diamètre est située du côté de l'ajutage. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that the reversing mechanism comprises an air projection nozzle disposed near a side edge of the main conveyor and whose effective discharge end is directed out of the path of the coils having their smaller diameter end on the conveyor on the nozzle side, the effective discharge end of the nozzle being directed into the path of the coils with the larger diameter end on the nozzle side. nozzle. 2. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend un premier transporteur agencé de manière à recevoir les bobines qui ont t été inver- sées par ledit mécanisme d'inversion et à les transporter vers le transporteur principal, les bobines étant orientées dans la direction qu'elles doivent avoir sur le transporteur principal. 2. Device according to claim, characterized in that it comprises a first conveyor arranged so as to receive the coils which have been inverted by said inversion mechanism and to transport them towards the main conveyor, the coils being oriented. in the direction they should have on the main carrier. 3. Dispositif selon la sous-revendication 2, caractérisé en ce quzil comprend un second transporteur disposé entre le transporteur principal et le premier transporteur. 3. Device according to sub-claim 2, characterized in that quzil comprises a second transporter arranged between the main transporter and the first transporter. 4. Dispositif selon la sous-revendication 3, caractérisé en ce que le premier transporteur est agencé pour transporter les bobines longitudinalement et en ce que le second transporteur et le transporteur principal sont agencés pour transporter les bobines transversalement. 4. Device according to sub-claim 3, characterized in that the first conveyor is arranged to transport the coils longitudinally and in that the second conveyor and the main conveyor are arranged to transport the coils transversely. 5. Dispositif selon la sous-revendication 4, caractérisé en ce que le second transporteur présente une surface unie et est agencé pour envoyer les bobines dans les poches du transporteur principal. 5. Device according to sub-claim 4, characterized in that the second conveyor has a smooth surface and is arranged to send the coils into the pockets of the main conveyor.
CH360020D 1958-10-13 1959-10-13 Coil handling device CH360020A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US360020XA 1958-10-13 1958-10-13

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH360020A true CH360020A (en) 1962-01-31

Family

ID=21886031

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH360020D CH360020A (en) 1958-10-13 1959-10-13 Coil handling device

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH360020A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0392289A2 (en) * 1989-04-12 1990-10-17 Rieter Ingolstadt Spinnereimaschinenbau AG Method and apparatus for storing and isolating bobbin tubes

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0392289A2 (en) * 1989-04-12 1990-10-17 Rieter Ingolstadt Spinnereimaschinenbau AG Method and apparatus for storing and isolating bobbin tubes
EP0392289A3 (en) * 1989-04-12 1992-04-08 Rieter Ingolstadt Spinnereimaschinenbau AG Method and apparatus for storing and isolating bobbin tubes

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2016107655A1 (en) Device and method for delivering oriented elements
EP0555709B1 (en) Frame for temporary supporting a horizontal sheet when stacking
CA2494426C (en) Tilting compactor
BE897245A (en) DEVICE FOR ENLARGING AND SLOWING DOWN A CURRENT OF BOTTLES OR OTHER OBJECTS FROM THE SAME RIGHT POSITION CENTER
FR2950615A1 (en) PALLET UNLOADING CHAIN
FR2983743A1 (en) POSTAL SORTING MACHINE FOR FLAT OBJECTS WITH SEPARATION COMPARTMENT
WO1997009912A1 (en) Automatic bag-dispenser
FR3101263A1 (en) Package sorting installation of parcel or packet type comprising a bucket sorting conveyor
CH424570A (en) Apparatus for handling objects, having one open end of a diameter greater than that of the other end
CH360020A (en) Coil handling device
EP2481698B1 (en) Piling device for mail items processing machine
CH686334A5 (en) cigarette machine.
FR2750682A1 (en) DEVICE FOR MODIFYING THE ORIENTATION OF CARRIED ARTICLES, FOR EXAMPLE FOR AUTOMATIC PACKAGING INSTALLATIONS
EP2835184B1 (en) Device for separating films from a mass of waste and sorting facility comprising same
EP0647927B1 (en) Automatic object dispenser
FR2510415A1 (en) Vehicle for picking up tennis balls - has channel underneath chassis that pushes balls onto conveyor belt
EP2732695A1 (en) Agricultural machine for untangling bales of hay or straw
EP0194218B1 (en) Apparatus for automatically dispensing objects
CH659603A5 (en) Stacker for laterally feeding bars of material to be machined to a machine tool or a machine-tool feed device
CH524329A (en) Apparatus for dispensing elongated objects of substantially cylindrical shape, in particular rods of filter material intended for making filter tips for tobacco articles
FR2727096A1 (en) Component feed hopper for feeding items in bulk e.g. for grain silo
FR2783503A1 (en) CASE CROSSOVERING METHODS FOR SIX OR TWELVE BOTTLES, MACHINES AND CROSSLINKS USING THE SAME
WO2001051391A1 (en) Method and device for conveying objects in a suspended position
FR2650812A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE AXIAL AND UNIDIRECTIONAL ORIENTATION OF BUSH-SHAPED PARTS WITH A CROSS-END WALL
FR2647425A1 (en) Device for temporarily storing flat articles, especially for mail envelopes