CH343237A - Tilt-and-turn tank fluid pick-up gravity valve - Google Patents

Tilt-and-turn tank fluid pick-up gravity valve

Info

Publication number
CH343237A
CH343237A CH343237DA CH343237A CH 343237 A CH343237 A CH 343237A CH 343237D A CH343237D A CH 343237DA CH 343237 A CH343237 A CH 343237A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
channel
bore
intake
communication
valve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Harold Simcock William
Original Assignee
Majeste La Reine De Droit Du C
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Majeste La Reine De Droit Du C filed Critical Majeste La Reine De Droit Du C
Publication of CH343237A publication Critical patent/CH343237A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B64AIRCRAFT; AVIATION; COSMONAUTICS
    • B64DEQUIPMENT FOR FITTING IN OR TO AIRCRAFT; FLIGHT SUITS; PARACHUTES; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF POWER PLANTS OR PROPULSION TRANSMISSIONS IN AIRCRAFT
    • B64D37/00Arrangements in connection with fuel supply for power plant
    • B64D37/02Tanks
    • B64D37/14Filling or emptying
    • B64D37/20Emptying systems
    • B64D37/22Emptying systems facilitating emptying in any position of tank
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C14SKINS; HIDES; PELTS; LEATHER
    • C14BMECHANICAL TREATMENT OR PROCESSING OF SKINS, HIDES OR LEATHER IN GENERAL; PELT-SHEARING MACHINES; INTESTINE-SPLITTING MACHINES
    • C14B1/00Manufacture of leather; Machines or devices therefor
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C14SKINS; HIDES; PELTS; LEATHER
    • C14BMECHANICAL TREATMENT OR PROCESSING OF SKINS, HIDES OR LEATHER IN GENERAL; PELT-SHEARING MACHINES; INTESTINE-SPLITTING MACHINES
    • C14B2700/00Mechanical treatment or processing of skins, hides or leather in general; Pelt-shearing machines; Making driving belts; Machines for splitting intestines
    • C14B2700/27Rotating drums for treating leather

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Aviation & Aerospace Engineering (AREA)
  • Multiple-Way Valves (AREA)

Description

       

  Soupape à gravité de sélection de prise de liquide  pour réservoir pouvant être basculé et retourné    Ordinairement, dans un     réservoir    contenant un  liquide, le liquide est soutiré par une prise de liquide  placée en fond de réservoir, pour assurer à tout  moment une distribution continue.

   Cependant, pour  obtenir une distribution continue de liquide à partir  d'un réservoir pouvant être basculé et retourné, tel  qu'un     réservoir    à huile ou à carburant dans un avion,  il faut placer des prises de     liquide    aux divers endroits  de la périphérie du réservoir, afin qu'au moins une  prise se trouve à la partie inférieure du réservoir et  soit ainsi couverte par le liquide quelle que soit la  position du     réservoir.    Ces prises sont reliées à un  conduit de     sortie    commun et, en conséquence, dans  le circuit sous pression, il est nécessaire d'obturer  toutes les prises qui ne sont pas couvertes     par    le  liquide, afin que de l'air ne puisse pas y entrer et  atteindre le conduit de sortie.

   Pour cela, il est néces  saire de placer une soupape de sélection de prise  entre les prises de liquide dans le réservoir et le  conduit commun à alimenter.  



  La présente invention a pour objet une soupape à  gravité de sélection de prise de liquide pour réservoir  pouvant être basculé et retourné, caractérisée par un  corps de soupape pourvu d'un premier alésage et  d'un second alésage perpendiculaires l'un à l'autre,  par des canaux d'admission débouchant dans le  second alésage aux extrémités     opposées    de celui-ci,  par des clapets placés dans le second alésage, par  un canal de liaison menant du second alésage dans    une extrémité du     premier    alésage, les clapets agis  sant par gravité pour ouvrir la communication entre  l'un des canaux d'admission et le canal de liaison  et     fermer    la communication entre l'autre canal d'ad  mission et ledit canal de liaison lorsque la soupape  est basculée,

   de manière que le second alésage soit  incliné et qu'une de ses     extrémités    se trouve à un  niveau supérieur à son autre     extrémité,    puis ouvrir  la communication entre l'autre canal d'admission et  le canal de liaison et fermer la communication entre  le premier canal d'admission et le canal de liaison  lorsque la soupape est basculée, de manière que  l'autre extrémité du second canal se trouve plus éle  vée que la première extrémité, par un troisième canal  d'admission ouvrant dans l'extrémité du premier alé  sage opposée à celle dans laquelle s'ouvre le canal  de liaison,

   par un canal de sortie     partant    du     premier     alésage et par des clapets placés dans le premier  alésage et agissant par gravité pour ouvrir la com  munication entre le canal de liaison et le canal de       sortie,    lorsque l'extrémité correspondant au canal  de liaison du premier alésage se trouve au-dessous  de son autre extrémité, et fermant la communication  entre le canal de     liaison    et le canal de sortie et  ouvrant la     communication    entre le troisième canal       d'admission    et le canal de sortie lorsque l'autre  extrémité du premier alésage se trouve au-dessous  de l'extrémité correspondant au canal de liaison.  



  Une forme d'exécution de l'invention est repré  sentée, à titre d'exemple, au dessin.      La     fig.    1 est une vue en perspective, partie en  coupe d'une forme d'exécution de la soupape de  sélection objet de la présente invention.  



  La     fig.    2 est une vue en perspective schématique,  en partie arrachée, montrant un réservoir rempli de  liquide, cette forme d'exécution de la soupape de  sélection ainsi que la disposition des circuits de  liquide raccordés à la soupape.  



  La forme d'exécution représentée est plus parti  culièrement applicable à un réservoir à carburant ou  à huile d'aéronef. La soupape est constituée par une  boite 1 comportant un canal vertical 2, qui y est  percé et fermé à chacune de ses extrémités par des  bouchons 3 et 4 vissés dans la paroi de ce canal.  Deux billes couplées 5 et 6 glissent librement dans  le canai 2 et sont écartées l'une de l'autre par une  chemise annulaire 7 fixée à la paroi du canal 2. La  chemise 7 forme des sièges 8 et 9 pour chacune des  billes 5 et 6 ; chacun de ces sièges est écarté des  bouchons 3 et 4 pour permettre le libre jeu de  chaque bille entre le bouchon adjacent et son siège.

    Une tige d'accouplement 10 coulissant dans un man  chon 11 fixé dans la     chemise    7 agit     coaxialement     sur les billes 5 et 6, en déplaçant l'une d'elles de  son siège vers le bouchon adjacent lorsque l'autre  bille est appliquée sur son siège. Bien que la tige  d'accouplement 10 doive être coaxiale à la chemise 7,  le manchon 11 doit être     déporté    vers l'une des billes  pour ménager un passage libre pour le fluide dans  le canal 2.  



  Un second canal 12 est percé horizontalement  dans la boîte 1 et fermé à chacune de ses extrémités  par des bouchons 13 et 14 vissés dans la paroi de  ce canal. Deux billes couplées 15 et 16 se déplacent  librement dans le canal 12, l'une près de chaque  bouchon 13 et 14. Une chemise     annulaire    17, fixée  en son milieu dans le canal 12, forme des sièges 18  et 19 pour les billes 15 et 16 à distance des bou  chons 13 et 14. Une tige d'accouplement 20 coulisse  dans un manchon 21 fixé dans la chemise 17 et agit       coaxialement    sur les billes 15 et 16. La tige d'ac  couplement 20 est d'une longueur. telle que, lorsque  la bille 15 est appliquée sur le siège 18, la bille 16  est soulevée du siège 19 et déplacée vers le bou  chon 14.

   Le manchon 21 doit être déporté, tout  comme le manchon 11, dans le canal 12, bien que  la tige d'accouplement 20 doive coulisser suivant  l'axe de la chemise 17. Les canaux 2 et 12 sont  écartés l'un de l'autre et reliés entre eux par un  alésage 22 débouchant dans le canal 12 à travers  la     chemise    17 et dans le canal 2 près du siège 8.  Un alésage 23 débouchant de la chemise 17 dans  le canal 2 mène à un canal de sortie 24.  



  Deux canaux d'entrée 25 et 26, prévus dans la  boîte 1, communiquent avec le canal 12 par des  alésages 27 et 28, qui débouchent dans le canal 12,    près de- chaque siège 18 et 19 formés sur la che  mise 17. Une troisième entrée 29, prévue dans la  boîte 1, communique avec le canal 2 par un alé  sage 30, qui débouche dans le canal 2 près du siège 9  de la chemise 7.  



  La     fig.    1 montre la soupape destinée à être     placée     dans un réservoir dans la position     verticale        normale,     les parois étant verticales et horizontales. La flèche  indique la direction horizontale de l'avant vers l'ar  rière.  



  La boite 1 est montée fixement dans un réser  voir 31 comme le montre la     fig.    2 et est alignée par  rapport à ce réservoir de façon que, dans la position  du réservoir représentée à la     fig.    l , le canal 2 s'étende  suivant l'axe vertical du réservoir et que le canal 12  soit parallèle à la flèche X en s'étendant suivant  l'axe horizontal d'avant en arrière de ce réservoir.  Des conduits d'admission 32, 33 et 34 sont reliés  aux entrées 25, 26 et 29 respectivement et     partent     de ces dernières.

   La prise de liquide     32a    du conduit  32 est fixée dans le réservoir 31 près d'une paroi  latérale 35, l'extrémité libre 33a du conduit 33 est  fixée dans le réservoir 31 près d'une paroi opposée 36  et la prise 34a du conduit 34 est fixée dans le réser  voir 31 près de la paroi 37 du réservoir qui constitue  son dessus lorsqu'il se trouve dans la position repré  sentée à la     fig.    1. Les prises 32a et 33a doivent être  placées près de la paroi 38 du réservoir 31 afin de  puiser le liquide dans le réservoir lorsqu'il est  presque vide et dans la position représentée à la       fig.    1. Le réservoir 3.1 a naturellement une entrée 31a.

    Un conduit de sortie     24a    est relié à la sortie 24  de la boîte et traverse le fond 38 du réservoir.  



  Lorsque la soupape de sélection de prise de  liquide fonctionne, le liquide couvre les prises     32a     et 33a quand le réservoir 31 est dans la position  horizontale normale représentée à la     fig.    1 et ce  liquide entre dans la boîte 1 par les entrées 25 ou 26  à partir des conduits 32 et 33, puis il passe par les  alésages 27 ou 28 dans le canal 12. Le liquide passe  ensuite à travers les sièges 18 et 19 suivant celui  d'entre eux qui est découvert par la bille 15 ou 16  à l'instant considéré. Du canal 12, le liquide passe  par l'alésage 22 au canal 2.

   Pendant le vol horizon  tal, le siège 8 est découvert et le siège 9 est     couvert,     en raison de l'action exercée par la pesanteur sur  les billes 5 et 6, ce qui permet au liquide de passer  du canal 2 par l'alésage 23 à la     sortie    24, mais en  ne laissant pas l'air ou le liquide passer entre l'en  trée 29 et le canal 2.  



  Lorsque le réservoir 31. bascule en avant,     c'est-          à-dire    que la paroi 36 est plus basse que la paroi 35  (quand l'avion fait un piqué), la prise 32a est     couverte     de liquide qui passe par le conduit 32 à l'entrée 25.       Etant    donné que la boîte 1 bascule en même temps  que le réservoir 31, la bille 16 est appliquée sur le      siège 19 par la pesanteur. La force exercée par     cette     bille 16 contre la tige de poussée 20 fait coulisser  celle-ci à travers le manchon 21 et aide la     pesanteur     à pousser la bille 15 contre le bouchon 13.

   Il s'en  suit que la chemise 17 se trouve fermée par     rapport     à l'entrée 26 et est     ouverte    sur l'entrée 2.5 en per  mettant au liquide arrivant de l'entrée 25 de passer  par l'alésage 27, le canal 12, l'alésage 22, le canal 2  et l'alésage 23 à la     sortie    24. Le siège 8 est décou  vert et le siège 9 est couvert sur la chemise 7 comme  dans le vol horizontal en empêchant l'air ou le liquide  de passer entre l'entrée 29 et le canal 2.  



  Lorsque le réservoir 31 et la boite 1 basculent  en arrière, c'est-à-dire que la paroi 36 est plus haute  que la paroi 35 (quand l'avion se cabre), la bille 15  est amenée sur le siège 18 par la pesanteur en sou  levant. la bille 16 du siège 19 et en la poussant vers  le bouchon 14 par l'action combinée de la pesanteur  et de la tige 20.     Etant    donné que la prise 33a est       couverte    de liquide, ce liquide passe par le conduit 33  à l'entrée 26 et, de là, par l'alésage 28, le canal 12,  l'alésage 22, le canal 2 et l'alésage 23 au canal  de sortie 24. De nouveau, comme dans le vol hori  zontal, le siège 9 est     couvert    pour empêcher l'air  ou le liquide de passer entre l'entrée 29 et le canal 2.  



  Lorsque le réservoir 31 et la boîte 1 sont re  tournés, c'est-à-dire que la paroi 38 est au-dessus  de la paroi 37 (quand l'avion vole sur le dos), la  bille 6 est soulevée de son siège 9 et poussée vers  le bouchon 4, puis la bille 5 est appliquée sur le  siège 8, ces deux billes étant actionnées par la pesan  teur, mais le mouvement de la bille 6 est aidé par  la tige de poussée 10. Le canal 2 est ainsi     ouvert     pour faire couler du liquide de l'alésage 30 à l'alé  sage 23. Le liquide se trouvant dans le réservoir 31,  placé contre le dessus 37 de celui-ci, en raison de  son retournement, est tiré par la prise 34a et le  conduit 34 à l'entrée 29, puis passe par l'alésage 30,  le canal 2 et l'alésage 23 au canal de sortie 24. Il  ne peut pas passer d'air ou de liquide entre les  entrées 25 ou 26 et le canal 2.  



  La soupape de sélection peut être placée ration  nellement à l'extérieur du réservoir 31 si l'espace est  disponible. Les prises 32a, 33a et 34a seraient alors  disposées dans la paroi 35, la paroi 36 et la paroi 37  respectivement, puis les conduits 32, 33 et 34 parti  raient de ces parois.



  Fluid intake selection gravity valve for tank which can be tilted and inverted Ordinarily, in a reservoir containing a liquid, the liquid is withdrawn by a liquid intake placed at the bottom of the tank, to ensure continuous distribution at all times.

   However, to achieve continuous delivery of liquid from a tank that can be tilted and turned over, such as an oil or fuel tank in an airplane, liquid outlets must be placed at various locations around the periphery of the tank. , so that at least one outlet is at the bottom of the tank and is thus covered by the liquid whatever the position of the tank. These outlets are connected to a common outlet duct and, therefore, in the pressurized circuit, it is necessary to close off all the outlets that are not covered by the liquid, so that air cannot enter them. and reach the exit duct.

   For this, it is necessary to place a tap selection valve between the liquid intakes in the tank and the common pipe to be supplied.



  The present invention relates to a gravity valve for selecting a liquid intake for a tank which can be tilted and returned, characterized by a valve body with a first bore and a second bore perpendicular to each other. , by inlet channels opening into the second bore at opposite ends thereof, by valves placed in the second bore, by a connecting channel leading from the second bore into one end of the first bore, the valves acting by gravity to open the communication between one of the intake channels and the connecting channel and close the communication between the other intake channel and said connecting channel when the valve is tilted,

   so that the second bore is inclined and one of its ends is at a higher level than its other end, then open the communication between the other inlet channel and the connecting channel and close the communication between the first intake channel and the connecting channel when the valve is tilted, so that the other end of the second channel is higher than the first end, by a third intake channel opening into the end of the first coil wise opposite to that in which the connecting channel opens,

   by an outlet channel starting from the first bore and by valves placed in the first bore and acting by gravity to open the communication between the connecting channel and the outlet channel, when the end corresponding to the connecting channel of the first bore is below its other end, and closing the communication between the connecting channel and the outlet channel and opening the communication between the third inlet channel and the outlet channel when the other end of the first bore is found below the end corresponding to the connecting channel.



  An embodiment of the invention is shown, by way of example, in the drawing. Fig. 1 is a perspective view, part in section, of an embodiment of the selection valve object of the present invention.



  Fig. 2 is a schematic perspective view, partly cut away, showing a reservoir filled with liquid, this embodiment of the selection valve and the arrangement of the liquid circuits connected to the valve.



  The embodiment shown is more particularly applicable to an aircraft fuel or oil tank. The valve consists of a box 1 comprising a vertical channel 2, which is pierced therein and closed at each of its ends by plugs 3 and 4 screwed into the wall of this channel. Two coupled balls 5 and 6 slide freely in the channel 2 and are separated from each other by an annular sleeve 7 fixed to the wall of the channel 2. The sleeve 7 forms seats 8 and 9 for each of the balls 5 and 6; each of these seats is separated from the plugs 3 and 4 to allow free play of each ball between the adjacent plug and its seat.

    A coupling rod 10 sliding in a sleeve 11 fixed in the sleeve 7 acts coaxially on the balls 5 and 6, moving one of them from its seat towards the adjacent plug when the other ball is applied to its seat. Although the coupling rod 10 must be coaxial with the sleeve 7, the sleeve 11 must be offset towards one of the balls to provide a free passage for the fluid in the channel 2.



  A second channel 12 is drilled horizontally in the box 1 and closed at each of its ends by plugs 13 and 14 screwed into the wall of this channel. Two coupled balls 15 and 16 move freely in the channel 12, one near each plug 13 and 14. An annular sleeve 17, fixed in its middle in the channel 12, forms seats 18 and 19 for the balls 15 and 16 at a distance from the plugs 13 and 14. A coupling rod 20 slides in a sleeve 21 fixed in the sleeve 17 and acts coaxially on the balls 15 and 16. The coupling rod 20 is of one length. such that when the ball 15 is applied to the seat 18, the ball 16 is lifted from the seat 19 and moved towards the plug 14.

   The sleeve 21 must be offset, like the sleeve 11, in the channel 12, although the coupling rod 20 must slide along the axis of the sleeve 17. The channels 2 and 12 are spaced apart from one another. other and interconnected by a bore 22 opening into the channel 12 through the sleeve 17 and into the channel 2 near the seat 8. A bore 23 opening from the sleeve 17 into the channel 2 leads to an outlet channel 24.



  Two inlet channels 25 and 26, provided in the box 1, communicate with the channel 12 by bores 27 and 28, which open into the channel 12, near each seat 18 and 19 formed on the socket 17. A third entry 29, provided in box 1, communicates with channel 2 via a random 30, which opens into channel 2 near the seat 9 of the jacket 7.



  Fig. 1 shows the valve intended to be placed in a tank in the normal vertical position, the walls being vertical and horizontal. The arrow indicates the horizontal direction from front to back.



  Box 1 is fixedly mounted in a tank see 31 as shown in fig. 2 and is aligned with respect to this reservoir so that, in the position of the reservoir shown in FIG. 1, the channel 2 extends along the vertical axis of the tank and that the channel 12 is parallel to the arrow X extending along the horizontal axis from front to rear of this tank. Intake conduits 32, 33 and 34 are connected to the inlets 25, 26 and 29 respectively and leave them.

   The liquid intake 32a of the duct 32 is fixed in the reservoir 31 near a side wall 35, the free end 33a of the duct 33 is fixed in the reservoir 31 near an opposite wall 36 and the receptacle 34a of the duct 34 is fixed in the tank see 31 near the wall 37 of the tank which constitutes its top when it is in the position shown in FIG. 1. The outlets 32a and 33a must be placed near the wall 38 of the reservoir 31 in order to draw the liquid from the reservoir when it is almost empty and in the position shown in fig. 1. The reservoir 3.1 naturally has an inlet 31a.

    An outlet duct 24a is connected to the outlet 24 of the box and passes through the bottom 38 of the reservoir.



  When the liquid intake selection valve is operating, the liquid covers the intakes 32a and 33a when the reservoir 31 is in the normal horizontal position shown in FIG. 1 and this liquid enters the box 1 through the inlets 25 or 26 from the conduits 32 and 33, then it passes through the bores 27 or 28 into the channel 12. The liquid then passes through the seats 18 and 19 depending on that of them which is discovered by ball 15 or 16 at the considered instant. From channel 12, liquid passes through bore 22 to channel 2.

   During horizontal flight, seat 8 is uncovered and seat 9 is covered, due to the action of gravity on balls 5 and 6, which allows liquid to pass from channel 2 through bore 23 at outlet 24, but not letting air or liquid pass between inlet 29 and channel 2.



  When the tank 31 tilts forward, that is to say the wall 36 is lower than the wall 35 (when the aircraft is in a nose-down dive), the outlet 32a is covered with liquid which passes through the duct 32. at the inlet 25. Since the box 1 tilts at the same time as the reservoir 31, the ball 16 is applied to the seat 19 by gravity. The force exerted by this ball 16 against the push rod 20 slides the latter through the sleeve 21 and helps gravity to push the ball 15 against the plug 13.

   It follows that the jacket 17 is closed relative to the inlet 26 and is open on the inlet 2.5 by allowing the liquid arriving from the inlet 25 to pass through the bore 27, the channel 12, bore 22, channel 2 and bore 23 at outlet 24. Seat 8 is uncovered and seat 9 is covered on liner 7 as in horizontal flight by preventing air or liquid from passing between input 29 and channel 2.



  When the tank 31 and the box 1 tilt back, that is to say that the wall 36 is higher than the wall 35 (when the airplane rears up), the ball 15 is brought onto the seat 18 by the gravity when lifting. the ball 16 of the seat 19 and pushing it towards the stopper 14 by the combined action of gravity and the rod 20. Since the outlet 33a is covered with liquid, this liquid passes through the conduit 33 at the inlet 26 and, from there, through bore 28, channel 12, bore 22, channel 2 and bore 23 to outlet channel 24. Again, as in horizontal flight, seat 9 is covered. to prevent air or liquid from passing between inlet 29 and channel 2.



  When the tank 31 and the box 1 are rotated, that is to say that the wall 38 is above the wall 37 (when the plane flies on its back), the ball 6 is lifted from its seat 9 and pushed towards the stopper 4, then the ball 5 is applied to the seat 8, these two balls being actuated by gravity, but the movement of the ball 6 is helped by the push rod 10. The channel 2 is thus open to flow liquid from the bore 30 to the bore 23. The liquid in the reservoir 31, placed against the top 37 thereof, due to its reversal, is drawn by the outlet 34a and duct 34 to inlet 29, then passes through bore 30, channel 2 and bore 23 to outlet channel 24. It cannot pass air or liquid between inlets 25 or 26 and the channel 2.



  The selection valve can rationally be placed outside the tank 31 if space is available. The sockets 32a, 33a and 34a would then be placed in the wall 35, the wall 36 and the wall 37 respectively, then the conduits 32, 33 and 34 would start from these walls.


    

Claims (1)

REVENDICATION Soupape à gravité de sélection de prise de liquide pour réservoir pouvant être basculé et retourné, ca ractérisée par un corps de soupape (1) pourvu d'un premier alésage (2) et d'un second alésage (12) per pendiculaires l'un à l'autre, par des canaux d'admis sion (27, 28) débouchant dans le second alésage (12) aux extrémités opposées de celui-ci, par des clapets (15, 16) placés dans le second alésage (12), par un canal de liaison (22) menant du second -alésage (12) dans une extrémité du premier alésage (2), 'les clapets (15, 16) agissant par gravité pour ouvrir la communication entre l'un des canaux d'admission e (27, 28) et le canal de liaison (22) et fermer la com munication entre l'autre canal d'admission et ledit canal de liaison lorsque la soupape est basculée, CLAIM Gravity valve for selecting liquid intake for tank which can be tilted and returned, characterized by a valve body (1) provided with a first bore (2) and a second bore (12) per pendicular l ' to each other, through intake channels (27, 28) opening into the second bore (12) at opposite ends thereof, through valves (15, 16) placed in the second bore (12) , by a connecting channel (22) leading from the second -bore (12) into one end of the first bore (2), the valves (15, 16) acting by gravity to open the communication between one of the channels of intake e (27, 28) and the connecting channel (22) and close the communication between the other intake channel and said connecting channel when the valve is tilted, de manière que le second alésage soit incliné et qu'une de ses extrémités se trouve à un niveau supérieur à c son autre extrémité, puis ouvrir la communication entre l'autre canal d'admission et le canal de liaison et fermer la communication entre le premier canal d'admission et le canal de liaison lorsque la soupape est basculée de manière que l'autre extrémité du second canal se trouve plus élevée que la première extrémité, par un troisième canal d'admission (29) ouvrant dans l'extrémité du premier alésage (2) oppo sée à celle dans laquelle s'ouvre le canal de liaison (22), par un canal de sortie (24) partant du premier alésage (2) et par des clapets (5, 6) placés dans le premier alésage (2) et agissant par gravité pour ouvrir la communication entre le canal de liaison (22) et le canal de sortie (24), so that the second bore is inclined and one of its ends is at a higher level than its other end, then open the communication between the other inlet channel and the connecting channel and close the communication between the first intake channel and the connecting channel when the valve is tilted so that the other end of the second channel is higher than the first end, by a third intake channel (29) opening into the end of the first bore (2) opposite to that in which the connecting channel (22) opens, by an outlet channel (24) starting from the first bore (2) and by valves (5, 6) placed in the first bore (2) and acting by gravity to open the communication between the connecting channel (22) and the outlet channel (24), lorsque l'extrémité correspondant au canal de liaison (22) du premier alésage (2) se trouve au-dessous de son autre extré mité, et fermant la communication entre le canal de liaison (22) et le canal de sortie (24) et ouvrant la communication entre le troisième canal d'admis sion (29) et le canal de sortie (24) lorsque l'autre extrémité du premier alésage (2) se trouve au-dessous de l'extrémité correspondant au canal de liaison (22). SOUS-REVENDICATIONS 1. Soupape de sélection de prise de liquide, sui vant la revendication, caractérisée en ce que les clapets à gravité (5, 6 et 15, 16) sont constitués chacun par une bille placée à chaque extrémité des canaux respectifs. 2. when the end corresponding to the connecting channel (22) of the first bore (2) is below its other end, and closing the communication between the connecting channel (22) and the outlet channel (24) and opening the communication between the third inlet channel (29) and the outlet channel (24) when the other end of the first bore (2) is below the end corresponding to the connecting channel (22) . SUB-CLAIMS 1. Liquid intake selection valve, according to claim, characterized in that the gravity valves (5, 6 and 15, 16) each consist of a ball placed at each end of the respective channels. 2. Soupape de sélection de prise de liquide, sui vant la revendication et la sous-revendication 1, ca ractérisée en ce qu'un siège annulaire (8, 9, 18, 19) entoure chaque canal près de chacune de ses extré mités et est espacé des extrémités du canal de façon à ménager de la place pour que chaque bille se sépare de son siège par gravité. 3. Soupape de sélection de prise de liquide sui vant la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisée en ce que les canaux d'admission (27, 28) débouchent dans le second alésage (12) entre les sièges (18, 19) et les extrémités de cet alésage et en ce que le canal (22) menant du second alésage (12) dans une extrémité du premier alésage (2) est placé entre les sièges (18, 19) du second alésage. 4. Liquid intake selection valve, according to claim and subclaim 1, characterized in that an annular seat (8, 9, 18, 19) surrounds each channel near each of its ends and is spaced apart. from the ends of the channel so as to leave room for each ball to separate from its seat by gravity. 3. Liquid intake selection valve according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that the inlet channels (27, 28) open into the second bore (12) between the seats (18, 19) and the ends of this bore and in that the channel (22) leading from the second bore (12) into one end of the first bore (2) is placed between the seats (18, 19) of the second bore. 4. Soupape de sélection de prise de liquide, sui vant la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisée en ce que chaque couple de billes logées dans un des alésages (2, 12) est assujetti à une tige d'accouplement (10, 20) coulissant coaxia- lement dans l'alésage, la longueur de la tige d'ac couplement étant plus grande que la distance qui séparerait les billes d'un couple si elles étaient toutes deux appliquées sur leurs sièges de sorte que, lors qu'une bille se trouve appliquée sur son siège, la tige d'accouplement maintient l'autre bille éloignée de son siège. Liquid intake selection valve, according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that each pair of balls housed in one of the bores (2, 12) is secured to a coupling rod (10, 20) sliding coaxially in the bore, the length of the coupling rod being greater than the distance which would separate the balls of a couple if they were both applied to their seats so that, when one ball is applied to its seat, the coupling rod keeps the other ball away from its seat.
CH343237D 1955-10-07 1956-10-03 Tilt-and-turn tank fluid pick-up gravity valve CH343237A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US343237XA 1904-01-28 1904-01-28

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH343237A true CH343237A (en) 1959-12-15

Family

ID=21875705

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH343237D CH343237A (en) 1955-10-07 1956-10-03 Tilt-and-turn tank fluid pick-up gravity valve

Country Status (2)

Country Link
CH (1) CH343237A (en)
FR (1) FR343237A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5249594A (en) * 1992-10-05 1993-10-05 Chrysler Corporation In-tank fuel supply system and method of installation

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5249594A (en) * 1992-10-05 1993-10-05 Chrysler Corporation In-tank fuel supply system and method of installation

Also Published As

Publication number Publication date
FR343237A (en) 1904-09-28

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3194670B1 (en) Device for toilets
FR2554415A1 (en) LANDING DEVICES FOR AIRCRAFT, IN PARTICULAR FOR HELICOPTER
FR2660280A1 (en) TANK FOR AN AIRCRAFT, IN PARTICULAR FOR HYDRAULIC HELICOPTER CIRCUIT.
EP1045814B1 (en) Limit control device for filling a liquid storage tank
FR2700601A1 (en) Device for filling and emptying a gas cylinder.
CA2047133A1 (en) Push-botton Operated Flushing Device with Submersible Floater
CH343237A (en) Tilt-and-turn tank fluid pick-up gravity valve
FR2493291A1 (en) AUTOMATIC BOTTLE FILLING DEVICE AND INSTALLATION COMPRISING APPLICATION
EP1472405B1 (en) Iron comprising a water filling slide valve
EP2396248A1 (en) Device for dispensing a liquid cosmetic product
FR2720052A1 (en) Identical stacking box assembly
FR2561612A1 (en) APPARATUS FOR INTERVENING ON A UNDERWATER TAP
FR2627708A1 (en) DEVICE FOR ALLOWING THE USE IN ALL POSITIONS OF A VAPORIZER VALVE
FR2580910A1 (en) Flexible travelling bag
FR2799813A1 (en) SEALING DEVICE, PARTICULARLY FOR DOUBLE-SHUTTERING VALVES FOR FIRE SUPPLIES
FR2719886A1 (en) Valve-isolation valve assembly and application in particular to a water metering station.
FR2766165A1 (en) Filling-emptying connector for motor vehicle liquefied petroleum gas tank
FR2545886A1 (en) Well pump comprising a piston rod intended to be actuated by a wind machine
EP3260021B1 (en) Spout container and stack of several spout containers
CH337082A (en) Device for equalizing the pressure between the interior of a liquid reservoir capable of being turned upside down even when it is full and the surrounding atmosphere
EP4349715A1 (en) Fuel tank for aircraft
FR2595435A1 (en) Automatic connection device for filling a cistern
FR3137067A1 (en) TANK SYSTEM WITH A VALVE IN THE FORM OF A PENDULUM SYSTEM
EP4331986A1 (en) Device for controlling a fluid-dropping system according to at least one parameter criterion for a host fire-fighting aircraft
BE650226A (en)