CH250525A - Disinfection process and installation for its implementation. - Google Patents

Disinfection process and installation for its implementation.

Info

Publication number
CH250525A
CH250525A CH250525DA CH250525A CH 250525 A CH250525 A CH 250525A CH 250525D A CH250525D A CH 250525DA CH 250525 A CH250525 A CH 250525A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
formalin
sub
disinfection
autoclave
solution
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Wydooghe Julien-Maurice
Heynderi Francois-Julien-Marie
Original Assignee
Wydooghe Julien Maurice
Heynderickx Francois Julien Ma
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Wydooghe Julien Maurice, Heynderickx Francois Julien Ma filed Critical Wydooghe Julien Maurice
Publication of CH250525A publication Critical patent/CH250525A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61LMETHODS OR APPARATUS FOR STERILISING MATERIALS OR OBJECTS IN GENERAL; DISINFECTION, STERILISATION OR DEODORISATION OF AIR; CHEMICAL ASPECTS OF BANDAGES, DRESSINGS, ABSORBENT PADS OR SURGICAL ARTICLES; MATERIALS FOR BANDAGES, DRESSINGS, ABSORBENT PADS OR SURGICAL ARTICLES
    • A61L2/00Methods or apparatus for disinfecting or sterilising materials or objects other than foodstuffs or contact lenses; Accessories therefor
    • A61L2/16Methods or apparatus for disinfecting or sterilising materials or objects other than foodstuffs or contact lenses; Accessories therefor using chemical substances
    • A61L2/20Gaseous substances, e.g. vapours
    • A61L2/204Formaldehyde

Description

  

  



  Procédé de désinfection et installation pour sa mise en oeuvre.



   La présente invention est relative à un procédé de désinfection, s'appliquant également à la destruction de vermine, insectes et de leurs oeufs, et à une installation pour la mise en oeuvre de oe procédé.



   Suivant   laprésenteinvention,    on utilise une   installation réglant de manière automa-    tique le commencement et la fin de chacune des phases de l'opération de désinfection.



   L'installation peut comprendre un dispo  sitif enregistreur de    la pression ou du vide et de la température à l'intérieur de l'autoclave de désinfection en combinaison avec un mécanisme d'enregistrement horaire de la fin et du commencement de chaque phase ou processus de désinfection. Ledit mécanisme d'enregistrement horaire est utilise pour commander, d'une manière connue en soi, par des    vannes, telles que soupapes à commande élec-      tromagnétiques,    les'diverses phases du processus de désinfection, de manière à réaliser automatiquement leur déclenchement ou arrêt.



   La désinfection peut se faire au moyen de gaz ou vapeurs désinfectants obtenus en partant d'une solution liquide de concentra  tion determinée    ou de mélanges de tels gaz ou vapeurs avec de la vapeur d'eau, et on peut suivre pendant toute la   durée de l'opé-    ration de désinfection, la concentration en gaz ou vapeur désinfectante de la vapeur   d'eau    qui les contient.



   De préférence, on se sert pour le dégagement des gaz ou vapeurs désinfectants d'une solution liquide de formol à environ 8 %. On mesure la, concentration en formol de cette solution en enregistrant la température dégagée par le mélange d'une quantité connue d'une   solution titrée d'ammoniaque avec    une quantité connue de la solution de formol à analyser. Le pourcentage de formol est lu directement sur un'cadran gradué.



   Lorsqu'on se sert d'un mélange de vapeur de formol et de vapeur d'eau, des moyens sont prévus pour analyser de manière continue la teneur en gaz formaldéhyde de la vapeur d'eau.



      G D*s moyens de signalisation sonore etlou    lumineuse peuvent être prévus.



   La succession automatique des divers mouvements d'arrêt et mise en marche peut être réalisée grâce au dispositif qui enregistre la durée de chacune des phases et qui, en même temps, commande les diverses soupapes électromagnétiques.



   Le dessin   ci-joint montre d'une manière    schématique et à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'installation suivant   l'inven-    tion.



   La fig.   1    montre la disposition des divers   organesetconnexionsdel'installation    de désinfection, et
 la fig. 2 montre le schéma des connexions électriques. 



   Dans la fig. 1, les traita mixtes   repré-    sentent le circuit de désinfection ; les traits   interrompus sSéparés    par deux points représentent le circuit de l'eau d'alimentation ; les traits interrompus représentent le circuit   d'a. mmoniac mentionné ci-après'.   



   En se reportant au dessin, la désinfection   est pratiquée dans l'autoclave 1 a. u    moyen d'un mélange de vapeur d'eau saturée et de gaz   formaldéhyde d'un pourcentage déter-    miné à basse température me dépassant pas 62 à   64"C    et sous un vide   d'au    moins 60 à 62 cm de Hg. L'autoclave 1 est à double paroi calorifugée et son chauffage peut être assuré au moyen de vapeur d'eau u à basse pression.



  L'espace intermédiaire entre les deux parois sert à admettre de la vapeur d'eau afin de chauffer l'intérieur de l'autoclave et son contenu pour l'amener à la température requise de désinfection. La vapeur d'eau servant au   cha-uffage préalable de    la double enveloppe et de l'intérieur de l'autoclave peut être fournie par une canalisation de vapeur provenant d'une chaudière à vapeur (non montrée). Dans ce cas, un réducteur de pression amènera cette vapeur vive à la pression requise pour le   o'hau,    ffage préalable de   l'autocla. ve.

   La    vapeur d'eau servant au chauffage préalable de   l'ap-      pareil pourra egalement etre fournie    par un récipient 12, cylindrique par exemple, placé à la partie inférieure de 1'autoclave et communiquant avec le double manteau par des canalisations 31 de distribution de vapeur.



  L'eau du récipient sera dans ce cas chauffée
 à l'électricité au moyen de résistances électriques 32. L'autoclave est pourvu de deux portes dont l'une s'ouvre du côté pur du local de désinfection et la seconde du coté impur de ce local.



   Le réservoir à formol 2 est muni d'un appareil 33, de   préférence    fixé au réservoir 2.



   Celui-ci est pourvu d'un entonnoir de remplissage 34, de dispositifs à prélèvement 35   nécessaires    pour le titrage de la solution de    e    formol contenue dans le réservoir 2, et de   niveaux d'eau, (non montrés').    L'appareil 33
 est un appareil précis de titrage pratique et
 rapide des solutions de formol employées   avant, pendant et après les opératicns    de    elesin : fection. Les expe=ienees permettent d'af-    firmer que la concentration de la solution de formol employée doit être de   8 % environ,    les solutions de concentration inférieure, de 5% par'exemple, n'ont pas donné de résultats satisfaisants.



   Une fois la   désinfection terminée,    il y a lieu de transvaser le restant de la solution de formol du générateur 3 dans le réservoir 2. La solution de formol à 8% du générateur augmente de concentration pendant l'opération de désinfection. Au contraire, la solution de formol retournant au réservoir 2 à travers le condenseur 4 sera d'une concentration inférieure à   8      %.    Le mélange des deux solutions, reliquat du générateur plus distillat du réservoir, sera d'une concentration inférieure an pourcentage de la solution   a. u départ. On    sait qu'il faut   évaporer une solution à 8% ou    ne dépassant   pas appréciablement 8% pour empêcher    la polymérisation de la formaldéhyde.

   La poly   mérisation offre l'ineonvénient de précipiter    le   trioxyméthylène à l'état de houe    dans les réservoirs de l'installation. L'accumulation de ces précipités dans le générateur a pour   effet de rendre très'corrosives    les vapeurs produites dans la suite par le générateur. La solution de formol employée sera neutre. Jusqu'à présent, on a déterminé la concentration des solutions de formol soit par densimétrie, soit par analyse chimique ou volumétrique, soit par réfraction. Ces méthodes ne sont pas suffisamment rapides !   nécessitent un per-      sonnel expérimente    La méthode appliquée est basée sur   la ealorimétrie.   



   Cette méthode consiste à enregistrer   l'élé-    vation de température produite par le mélange d'une quantité connue d'une solution titrée d'ammoniaque avec une quantité connue de la solution de formol à analyser.



  Le pourcentage de   lasolutionenformol    se lit directement sur un cadran gradué 36.



   Le générateur de vapeurs formolées 3 est muni de dispositifs à prélèvements 37 pour le titrage de la solution de formol au cours de l'opération de désinfection. 



   Le chauffage de la solution de formol pourra se faire au moyen de résistances électriques 38 plongeant dans la solution de formol du générateur 3 ou bien au moyen d'une injection directe de vapeur dans la solution à évaporer.



   La concentration du gaz désinfectant, en   l'ooeurrence    le gaz formaldéhyde, doit pouvoir être contrôlée d'une façon permanente. On suit que pour que la désinfection se fasse dans de bonnes conditions, le pourcentage du gaz formaldéhyde présent dans la vapeur d'eau, doit être au moins de   3 %    pendant toute la durée du processus de désinfection et il y a tout avantage à pousser cette con  eentration au maximum   
 Afin de pouvoir contrôler en tout temps le pourcentage en question, on se sert d'un dispositif analyseur et enregistreur non représenté. Ce'dispositif pourra également être combiné de façon à fonctionner comme appareil de sécurité de la   désinfection prati-    quée dans l'autoclave.



   Le condenseur 4 de vapeur formolée est pourvu des éléments de condensation usuels alimentés par un courant d'eau de la ville.



  La vapeur d'eau formolée condensée passe à travers un filtre 39 avant de s'écouler dans le réservoir d'eau. La formaline récupérée dans le réservoir 2 peut être pompée dans le   générateur    3 et vice versa.



   Le. vide. nécessaire au fonctionnement de l'installation est obtenu au moyen d'une pompe à vide 5.



   L'installation possède un tableau de commande comportant un   téléthermomètre    de contrôle et de sécurité 6 plongeant dans le tuyau de sortie du générateur 3,   afind'indiquer    la température des vapeurs formolées produites par le générateur, un   télétiiermométre    de contrôle et de sécurité 9 plongeant dans'la conduite de sortie des vapeurs formolées de    l'au-      toclave,    un   manovacuomètre    10 indiquant le vide ou la pression dans l'enceinte de   l'auto-    clave, un   téléthermomêtre    de contrôle 7 indiquant la température dans la double enveloppe (ce thermomètre pouvant également être un appareil de sécurité), un appareil   11,

        analy-    seur électro-physique, de contrôle et/ou de sécurité, permettant de contrôler en tout temps le pourcentage du gaz désinfectant-contenu dans le mélange vapeur, d'eau plus gaz désin  fectant à la. sortie    du générateur et/ou dans l'enceinte intérieure de l'autoclave.



   Cet appareil pourra éventuellement fonc  tionner comme    appareil de sécurité afin de couper le courant de l'installation si le   pour-       centage requis de gaz désinfectant (formal-      déhyde    par exemple), n'est pas présent dans le mélange de vapeur formolée passant dans    le tuyau de sortie du générateur etlou dans    l'enceinte de l'autoclave. Cet appareil de contrôle peut également être agencé de façon telle qu'une sonnerie d'avertissement d'un timbre spécial résonne en cas de nécessité.



   L'appareil 11 est basé   sur    les mêmes principes que les appareils employés pour analyser les gaz présents dans un mélange de gaz passant dans une conduite.



   En prineipe, le gaz formaldéhyde mélangé à la vapeur d'eau est entièrement oxydé (au moyen d'oxyde cuivrique par exemple) et la quantité de   CO,    dégagée à la    suite de cette réaction d'oxydation est mesu-    rée et enregistrée par des'moyens connus   pour eue    genre d'appareil de contrôle. S'il est muni   d'un contact a. relais, cet    appareil peut ; devenir un appareil avertisseur de sécurité de la désinfection en cours.



   Un appareil enregistreur automatique 8 de la pression ou du vide et de la température   à l'intérieur de l'autoelave peut être    combiné avec minuterie et   signalisation so-    nore   43.    Cet appareil enregistreur automatique pourra être pourvu d'un mécanisme d'horlogerie combiné. do façon telle que tous les temps   operatoires    de la désinfection et notamment le commencement ou la fin de chaque phase de la désinfection en cours, soient automatiquement inscrits et annoncés par une   siìgnalisation sonore.   



   L'installation comprend également un interrupteur 13 commandant le chauffage de l'autoclave, une vanne 14 faisant communiquer le réservoir à formol avec le générateur, une vanne 15 faisant communiquer le géné rateur avec la pompe à vide, un interrupteur 16 commandant le chauffage du générateur, une vanne 17 commandant l'admission de vapeur formolée dans l'autoclave, une vanne 18 commandant l'admission de vapeur formolée dans le condenseur, une vanne 19 commandant l'aspiration de vapeur formolée du réservoir vers la pompe, une alimentation d'eau 20 pour le refroidissement du condenseur, une vanne   21    branchant directement la pompe sur l'intérieur de l'autoclave par en haut pour pousser le vide à 74 cm   Hg,    une vanne 22 de rentrée   d'air    dans l'autoclave par en haut,

   branchée sur le filtre à air, une vanne 24 faisant communiquer la pompe à vide avec l'autoclave par le bas, un robinet 25 d'échappement d'air du réservoir à formol pendant le remplissage de ce réservoir par    l'intermódiaire de l'entonnoir do cc réeipient,    un alimenter d'eau automatique 26 de la chaudière, un purgeur d'air automatique 27 de la double enveloppe,   une soupape de sû-    reté 28, une bonbonne de gaz ammoniac 42 avec   débitmétre enregistreur    29. Un filtre a air 30 avec tamis à résistances électriques en chrome-nickel est prévu pour l'admission d'air neuf dans   l'autoclave après la désinfec-    tion. Ce filtre à air alimente les deux prises d'air 22 et 23.



   Le pouvoir de pénétration du mélange désinfectant provenant de l'évaporation de la solution de formol a 8%, qui produit de la vapeur formolée renfermant environ 3% de gaz formaldéhyde peut encore être renforcé, notamment par la pulvérisation   d'une    solution distincte de formol à au moins 8% dans une chambre à vapeur dont le plancher est chauffé au moyen de vapeur d'eau.



   Tout autre mélange désinfectant contenant de la vapeur d'eau à basse température, du gaz formaldéhyde et/ou un autre désin  fectant, de l'acide phonique    par exemple, peut servir à la désinfection.



   Dans le cas de l'emploi d'un mélange de vapeurs désinfectantes, ces vapeurs peuvent être obtenues, soit par l'évaporation de chacune des solutions, pratiquées dans des générateurs séparés, soit par la pulvérisation de solutions fortes ou faibles de chacun des produits au moyen do pulvérisateurs.



   Un autre moyen d'augmenter le   poureen-    tage de gaz formaldéhyde dans le mélange provenant du distillat, consiste à injecter di  rectement de la    vapeur dans une   solu-      tion de formaline, afin de chauffer celle-ci    et de la. distiller. Le maximum de concentration que l'on puisse obtenir en   partant d'une solu-    tion de formaline de   30    à 40% par exemple, est d'environ   13%.      



   L'installation permet la-récupération    d'une   bonne partie'de la. solution de    formaline employée. En outre,   les, objets désinfee-    tés peuvent être   désodorisés par'des opéra-    tion.   successives de ventilation forcée, et    la    n'cutra. Hsation de l'atmosphère intérieure de    l'appareil peut être assurée par la manoeuvre d'un dispositif au gaz ammoniac qui transforme le restant du gaz formaldéhyde en   hexaméthylcnetétramine inodore.   



   L'opération de désinfection peut comprendre les phases'opératoires. suivantes : chauffage préalable, production des vapeurs désinfectantes sous vide, désinfection proprement dite,   récupération du désinfectant, sé-    chage des objets désinfectés, neutralisation du milieu désinfectant et ventilation des objets désinfectes au moyen d'air filtre, chauffé et stérilisé.



      Chazcffage precclable   
 Ce chauffage préalable est nécessaire pour assurer la désinfection à une tempéra  ture constante. De la    vapeur d'eau est admise    dans la double enveloppe dont la température    ne doit pas dépasser   60  C    pour ne pas surchauffer les vapeurs de formol admises dans    l'autoclave, la désinfection devant se dérou-    ler en   milieu humide. Le surohauffage de la    vapeur de l'autoclave sera évité au moyen du   téléthermomètre    7 connecté au groupe de chauffage de la chaudière 12 de façon à arrêter le chauffage de celle-ci dès que la température dans la double enveloppe dépasse 60"C.

   Le chauffage préalable sert également à porter   timterieur de l'autoclave    et son oontenu à   62-64  C.   



   Pour mettre le chauffage préalable en route, l'interrupteur 13 doit être ouvert.



     Proditetion    des   vape2urs formolees   
 Pendant le chauffage préalable, il y a lieu de préparer la mise en marche de la désinfection. A cet effet, le générateur doit être rempli de vapeurs formolées. Pour remplir ce générateur, les vannes 14 et   15    sont ouvertes et la pompe à vide 5 est mise en marche. Les vannes 14 et   15    sont ensuite fermées et la pompe à vide s'arrête quand le générateur a été rempli.



   Après que l'autoclave et son contenu ont été préchauffés pendant 30 à 40 minutes pour atteindre une   température de 45  C,    le chauffage préalable s'arrête et la pompe à vide 5 se remet en marche de façon à faire le vide dans le générateur. A ce moment, tout le circuit doit être ouvert et à cet effet, les vannes 17, 18 et 19 sont ouvertes successivement.



   Quand un vide d'environ 30 cm de Eg est atteint, il y a lieu   de commencer le chauf-    fage de la solution de formaline. A cet effet, l'interrupteur 16 est ouvert. Le chauffage de la solution de formaline est réglé de façon que la vapeur formolée produite et lancée dans l'autoclave atteigne une température d'environ   60  C. L'opération du    vide est alors continuée progressivement de façon que le vide de 58 à   60    cm de Eg ne soit pas atteint avant que le téléthermomètre   6    ne marque 62 à   64     C. Ce   téléthermometre    6 est con  necté    au chauffage électrique du générateur et coupe automatiquement le courant des que la température des vapeurs formolées dépasse    64  C.



   Désinfection rpropresnent dite   
 En maintenant constamment le vide vers 58 à 60   cm    de Hg et la température des vap, eurs de formol à la sortie du générateur entre   62    et   64  C,    on atteint progressivement la température de désinfection de 62 à   64e C    à l'intérieur de l'autoclave. Si l'on pousse le   vide trop haut, la formalinè entrerÅa én ebul-    lition à une température trop basse ; si le vide est trop bas, la température sera trop élevée.



  Le maintien du vide de 58 à 60   cm    de Hg   et de la. température    de 62 à 64  C est obtenu    u    progressivement au moyen de l'appareil 40 qui règle et compense les trop grands écarts entre la température et le vide.



   Dès que le téléthermomètre 9 marque   64  C, tout l'intérieur    de l'autoclave a atteint cette température et la désinfection   propre-    ment dite a commencé. A partir de ce moment, le   vide est maintenu à 58-60 cm Hg    et la température à 62-64¯C.



      Récz6pération de la forrBaline   
 Le mélange de vapeur, d'eau et de formol lancé dans le circuit à travers l'autoclave, arrive au condenseur qui le liquéfie et la solution de formol ainsi récupérée s'écoule au travers d'un filtre dans le réservoir à formol. Cette récupération continue pendant toute la désinfection et cesse dés le commencement de l'opération de neutralisation et de la désodorisation de l'enceinte de l'autoclave.



   Séchage, neutralisation et ventilation    renversée des obgets désifectés   
 Ces opérations commencent quand le vide est au maximum, soit   72    à 74   cm    de   Hg.   



   Avant que le vide n'atteigne le maximum, le chauffage de la double enveloppe doit être rétabli dans le but de sécher les objets désinfectés et l'aspiration des gaz vers le condenseur est maintenue. Ensuite, il y a ouverture de la vanne   29    de la bonbonne 42 do gaz ammoniac dont le tuyau de sortie communique directement avec l'intérieur de l'autoclave 1. La quantité de gaz ammoniac nécessaire à la neutralisation sera mesurée par un débitmètre à enregistrement.



   Après cette opération de neutralisation, ont lieu les opérations de ventilation forcée.



      I'ableau 6lectriqite de I'appareillage   
 La fig. 2 montre les connexions des. appareils de commande, de contrôle et de sécurité 
Sous forme d'un schéma de l'appareillage électrique.



   Le dispositif enregistreur 8 est utilise pour commander d'une manière connue en soi diverses soupapes de types   connus telles    que   soupapes à commande électromagnétique,    de manière a assurer   la succession automati-    que des divers mouvements d'arrêt et mise en marche.



   Dans la fig. 2, on   a    montré la connexion du dispositif 8 avec la vanne 23 seule, mais des connexions analogues peuvent naturellement exister pour toutes les vannes.



   Les vannes 18,   17,    15, 14, 20,   24,    21, 22,    23 et 19 sont des soupapes électromagnéti-    ques commandées par l'appareil enregistreur et de commande 8.



   Les vannes 22 et 23 commandent les   opé-    rations successives d'admission, de filtrage, de chauffage et de stérilisation électrique de l'air frais pénétrant dans   l'autoclave à désin-    fection pendant l'opération de séchage des objets désinfectés.



   La manoeuvre de ces vannes est   égale-    ment mise sous la dépendance de l'appareil automatique 8 pour assurer simultanément l'allumage du filtre   chrome-nickel    et   l'ad-    mission progressive de   l'air    extérieur à filtrer et à stériliser.



   La manoeuvre de toutes les opérations    successives décrites dans l'opération de déstin-    fection peut être contrôlée électriquement au moyen d'une signalisation lumineuse, chaque vanne manoeuvrée étant éclairée par une lampe témoin 41, au néon ou à filament, qui s'allume ou s'éteint au commencement ou à la fin de chaque manoeuvre.



   REVENDICATIONS :
 I. Procédé de désinfection, caractérisé en ce qu'on utilise une installation réglant de manière automatique le commencement et la fin do chacune des phases de l'opération de désinfection.



   II.   Installationpourla'mise    en couvre du    procédé de désinfection selon la revendica-   




  



  Disinfection process and installation for its implementation.



   The present invention relates to a disinfection process, also applicable to the destruction of vermin, insects and their eggs, and to an installation for carrying out this process.



   According to the present invention, an installation is used which automatically regulates the beginning and the end of each of the phases of the disinfection operation.



   The installation may include a device for recording the pressure or vacuum and temperature inside the disinfection autoclave in combination with a mechanism for recording the end and beginning of each phase or process by time. disinfection. Said time recording mechanism is used to control, in a manner known per se, by valves, such as electromagnetic control valves, the various phases of the disinfection process, so as to automatically trigger or stop them. .



   Disinfection can be done by means of disinfectant gases or vapors obtained starting from a liquid solution of determined concentration or mixtures of such gases or vapors with water vapor, and it can be followed throughout the duration of the process. disinfection operation, the concentration of disinfectant gas or vapor of the water vapor which contains them.



   Preferably, for the evolution of disinfectant gases or vapors, an approximately 8% liquid formalin solution is used. The formalin concentration of this solution is measured by recording the temperature given off by mixing a known quantity of a standard ammonia solution with a known quantity of the formalin solution to be analyzed. The percentage of formalin is read directly on a graduated dial.



   When a mixture of formaldehyde vapor and water vapor is used, means are provided for continuously analyzing the content of formaldehyde gas in the water vapor.



      G D * Sound and / or light signaling means may be provided.



   The automatic succession of the various stopping and starting movements can be carried out thanks to the device which records the duration of each of the phases and which, at the same time, controls the various electromagnetic valves.



   The accompanying drawing shows schematically and by way of example an embodiment of the installation according to the invention.



   Fig. 1 shows the arrangement of the various parts and connections of the disinfection system, and
 fig. 2 shows the electrical connection diagram.



   In fig. 1, the mixed treats represent the disinfection circuit; the dotted lines separated by two points represent the feed water circuit; the dotted lines represent the circuit of a. mmoniac mentioned below '.



   Referring to the drawing, the disinfection is carried out in the autoclave 1a. using a mixture of saturated water vapor and formaldehyde gas of a determined percentage at a low temperature not exceeding 62 to 64 "C and under a vacuum of at least 60 to 62 cm Hg. L The autoclave 1 is double-walled and its heating can be ensured by means of water vapor u at low pressure.



  The intermediate space between the two walls serves to admit water vapor in order to heat the interior of the autoclave and its contents to bring it to the required temperature for disinfection. The steam used for the pre-heating of the jacket and the interior of the autoclave can be supplied by a steam line from a steam boiler (not shown). In this case, a pressure reducer will bring this live steam to the pressure required for the o'hau, prior ffage of the autoclave. ve.

   The water vapor used for the preliminary heating of the apparatus may also be supplied by a container 12, cylindrical for example, placed in the lower part of the autoclave and communicating with the double mantle via pipes 31 for the distribution of water. steam.



  In this case, the water in the container will be heated
 to electricity by means of electric resistances 32. The autoclave is provided with two doors, one of which opens on the clean side of the disinfection room and the second on the impure side of this room.



   The formalin reservoir 2 is provided with an apparatus 33, preferably attached to the reservoir 2.



   This is provided with a filling funnel 34, with sampling devices 35 necessary for the titration of the formalin solution contained in the reservoir 2, and with water levels (not shown). The device 33
 is a convenient and precise titration device
 rapid formalin solutions used before, during and after elesin operations: fection. The experiments make it possible to affirm that the concentration of the formalin solution employed should be about 8%, the solutions of lower concentration, of 5% for example, did not give satisfactory results.



   Once the disinfection is complete, the remainder of the formalin solution from generator 3 should be transferred to tank 2. The 8% formalin solution from the generator increases in concentration during the disinfection operation. On the contrary, the formalin solution returning to the tank 2 through the condenser 4 will be of a concentration less than 8%. The mixture of the two solutions, remainder of the generator plus distillate in the tank, will be of a lower concentration than a percentage of solution a. u start. It is known that an 8% solution or not appreciably 8% solution must be evaporated to prevent polymerization of formaldehyde.

   Polymerization has the drawback of precipitating trioxymethylene in the hoe state in the tanks of the installation. The accumulation of these precipitates in the generator has the effect of making the vapors subsequently produced by the generator very corrosive. The formalin solution used will be neutral. Hitherto, the concentration of formalin solutions has been determined either by densimetry, or by chemical or volumetric analysis, or by refraction. These methods are not fast enough! require experienced personnel. The applied method is based on ealorimetry.



   This method consists of recording the temperature rise produced by mixing a known quantity of a standard ammonia solution with a known quantity of the formalin solution to be analyzed.



  The percentage of the formalin solution can be read directly on a 36 graduated dial.



   The formalin vapor generator 3 is provided with sampling devices 37 for the titration of the formalin solution during the disinfection operation.



   The heating of the formalin solution can be done by means of electrical resistors 38 immersed in the formalin solution of the generator 3 or else by means of direct injection of steam into the solution to be evaporated.



   The concentration of the disinfectant gas, in particular formaldehyde gas, must be able to be permanently controlled. It follows that for disinfection to take place under good conditions, the percentage of formaldehyde gas present in the water vapor must be at least 3% throughout the duration of the disinfection process and there is every advantage to pushing this concentration to the maximum
 In order to be able to check the percentage in question at all times, an analyzer and recorder device (not shown) is used. This device can also be combined so as to function as a safety device for the disinfection carried out in the autoclave.



   The formaldehyde vapor condenser 4 is provided with the usual condensing elements supplied by a stream of city water.



  The condensed formalin water vapor passes through a filter 39 before flowing into the water tank. The formalin recovered in tank 2 can be pumped into generator 3 and vice versa.



   The. empty. necessary for the operation of the installation is obtained by means of a vacuum pump 5.



   The installation has a control panel comprising a control and safety telethermometer 6 immersed in the outlet pipe of generator 3, in order to indicate the temperature of the formalin vapors produced by the generator, a control and safety teletiimometer 9 immersed in '' the formaldehyde vapor outlet pipe from the autoclave, a manovacuometer 10 indicating the vacuum or the pressure in the enclosure of the autoclave, a control telethermometer 7 indicating the temperature in the double jacket (this thermometer can also be a security device), a device 11,

        electro-physical, control and / or safety analyzer, making it possible to control at all times the percentage of disinfectant gas contained in the vapor mixture, water plus disinfectant gas at the. generator outlet and / or inside the autoclave.



   This device may possibly function as a safety device in order to cut off the power to the installation if the required percentage of disinfectant gas (formaldehyde for example) is not present in the mixture of formaldehyde vapor passing through the generator outlet pipe and / or in the autoclave chamber. This control device can also be arranged in such a way that a warning bell with a special bell sounds if necessary.



   The apparatus 11 is based on the same principles as the apparatus employed for analyzing the gases present in a mixture of gases passing through a pipe.



   In principle, the formaldehyde gas mixed with the water vapor is fully oxidized (by means of cupric oxide for example) and the quantity of CO released as a result of this oxidation reaction is measured and recorded by 'means known to have this kind of monitoring device. If it has a contact a. relay, this device can; become a safety warning device for the disinfection in progress.



   An automatic recording device 8 of the pressure or vacuum and the temperature inside the autoelave can be combined with a timer and sound signal 43. This automatic recording device can be provided with a combined clock mechanism. . in such a way that all the operating times of the disinfection and in particular the beginning or the end of each phase of the disinfection in progress, are automatically entered and announced by an audible signal.



   The installation also comprises a switch 13 controlling the heating of the autoclave, a valve 14 communicating the formalin tank with the generator, a valve 15 communicating the generator with the vacuum pump, a switch 16 controlling the heating of the generator, a valve 17 controlling the admission of formalin vapor into the autoclave, a valve 18 controlling the admission of formalin vapor into the condenser, a valve 19 controlling the suction of formalin vapor from the reservoir to the pump, a supply of water 20 for cooling the condenser, a valve 21 connecting the pump directly to the interior of the autoclave from above to push the vacuum to 74 cm Hg, a valve 22 for re-entering the autoclave by high,

   connected to the air filter, a valve 24 communicating the vacuum pump with the autoclave from the bottom, a valve 25 for exhausting air from the formalin tank during the filling of this tank by the intermediary of the funnel of cc receptacle, an automatic water supply 26 for the boiler, an automatic air vent 27 for the jacket, a safety valve 28, an ammonia gas cylinder 42 with recording flowmeter 29. A filter a air 30 with chrome-nickel electric resistance screen is provided for the admission of fresh air into the autoclave after disinfection. This air filter supplies the two air intakes 22 and 23.



   The penetrating power of the disinfectant mixture resulting from the evaporation of the 8% formalin solution, which produces formalin vapor containing about 3% formaldehyde gas can be further enhanced, in particular by spraying a separate formalin solution at least 8% in a steam chamber whose floor is heated by means of water vapor.



   Any other disinfectant mixture containing low temperature water vapor, formaldehyde gas and / or another disinfectant, eg phonic acid, can be used for disinfection.



   In the case of the use of a mixture of disinfectant vapors, these vapors can be obtained either by the evaporation of each of the solutions, carried out in separate generators, or by the spraying of strong or weak solutions of each of the products. by means of sprayers.



   Another way to increase the percentage of formaldehyde gas in the mixture from the distillate is to inject steam directly into a formalin solution in order to heat the formalin solution. distill. The maximum concentration obtainable starting from a 30-40% formalin solution, for example, is about 13%.



   The installation allows the recovery of a good part of the. formalin solution used. In addition, the disinfected objects can be deodorized by operation. successive forced ventilation, and the n'cutra. Hsation of the interior atmosphere of the apparatus can be ensured by the operation of an ammonia gas device which transforms the remainder of the formaldehyde gas into odorless hexamethylcnetetramine.



   The disinfection operation can include the operational phases. following: pre-heating, production of disinfectant vapors under vacuum, actual disinfection, recovery of the disinfectant, drying of the disinfected objects, neutralization of the disinfectant medium and ventilation of the disinfected objects by means of filtered, heated and sterilized air.



      Preclearable heating
 This preheating is necessary to ensure disinfection at a constant temperature. Water vapor is admitted into the double jacket, the temperature of which must not exceed 60 ° C. so as not to overheat the formaldehyde vapors admitted into the autoclave, the disinfection having to take place in a humid environment. The overheating of the steam from the autoclave will be avoided by means of the telethermometer 7 connected to the heating unit of the boiler 12 so as to stop the heating of the latter as soon as the temperature in the double jacket exceeds 60 ° C.

   Preheating also serves to bring the interior of the autoclave and its contents to 62-64 C.



   To switch on the preheating, switch 13 must be open.



     Proditetion of formal vapors
 During pre-heating, preparations must be made to start disinfection. For this purpose, the generator must be filled with formalin vapors. To fill this generator, the valves 14 and 15 are opened and the vacuum pump 5 is started. Valves 14 and 15 are then closed and the vacuum pump stops when the generator has been filled.



   After the autoclave and its contents have been preheated for 30 to 40 minutes to reach a temperature of 45 ° C., the preheating stops and the vacuum pump 5 is started again in order to create a vacuum in the generator. At this moment, the whole circuit must be open and for this purpose, the valves 17, 18 and 19 are opened successively.



   When a vacuum of about 30 cm of Eg is reached, the heating of the formalin solution should be started. For this purpose, switch 16 is open. The heating of the formalin solution is adjusted so that the formalin vapor produced and launched into the autoclave reaches a temperature of about 60 C. The vacuum operation is then continued gradually so that the vacuum from 58 to 60 cm de Eg is not reached before telethermometer 6 marks 62 to 64 C. This telethermometer 6 is connected to the electric heater of the generator and automatically cuts off the current as soon as the temperature of the formalin vapors exceeds 64 C.



   So-called proper disinfection
 By constantly maintaining the vacuum at around 58 to 60 cm of Hg and the temperature of the formalin vapors at the outlet of the generator between 62 and 64 C, the disinfection temperature is gradually reached from 62 to 64 C inside the 'autoclave. If the vacuum is pushed too high, the formalin will boil at too low a temperature; if the vacuum is too low, the temperature will be too high.



  Maintaining the vacuum of 58 to 60 cm Hg and the. temperature of 62 to 64 C is obtained u progressively by means of the apparatus 40 which regulates and compensates for the excessively large differences between the temperature and the vacuum.



   As soon as the telethermometer 9 reads 64 C, the whole interior of the autoclave has reached this temperature and the actual disinfection has started. From then on, the vacuum is maintained at 58-60 cm Hg and the temperature at 62-64¯C.



      ForrBaline recovery
 The mixture of steam, water and formalin, launched into the circuit through the autoclave, arrives at the condenser which liquefies it and the formalin solution thus recovered flows through a filter into the formalin tank. This recovery continues throughout the disinfection and ceases from the start of the neutralization operation and the deodorization of the autoclave enclosure.



   Drying, neutralization and reverse ventilation of disused objects
 These operations begin when the vacuum is at the maximum, ie 72 to 74 cm of Hg.



   Before the vacuum reaches the maximum, the heating of the double jacket must be re-established in order to dry the disinfected objects and the suction of the gases towards the condenser is maintained. Then, the valve 29 of the ammonia gas cylinder 42 is opened, the outlet pipe of which communicates directly with the interior of the autoclave 1. The quantity of ammonia gas necessary for the neutralization will be measured by a recording flowmeter. .



   After this neutralization operation, forced ventilation operations take place.



      The electrical panel of the switchgear
 Fig. 2 shows the connections of. command, control and safety devices
In the form of a diagram of the electrical equipment.



   The recording device 8 is used to control in a manner known per se various valves of known types such as electromagnetically controlled valves, so as to ensure the automatic succession of the various stop and start movements.



   In fig. 2, the connection of the device 8 with the valve 23 alone has been shown, but analogous connections can naturally exist for all the valves.



   The valves 18, 17, 15, 14, 20, 24, 21, 22, 23 and 19 are electromagnetic valves controlled by the recording and control apparatus 8.



   The valves 22 and 23 control the successive operations of admission, filtering, heating and electric sterilization of the fresh air entering the disinfection autoclave during the operation of drying the disinfected objects.



   The operation of these valves is also placed under the control of the automatic device 8 to simultaneously ensure the ignition of the chromium-nickel filter and the progressive admission of the outside air to be filtered and sterilized.



   The operation of all the successive operations described in the disinfection operation can be controlled electrically by means of a light signaling, each operated valve being illuminated by a warning lamp 41, neon or filament, which lights up or goes out at the start or end of each maneuver.



   CLAIMS:
 I. Disinfection process, characterized in that an installation is used which automatically regulates the beginning and the end of each phase of the disinfection operation.



   II. Installation for the implementation of the disinfection process according to the claim


 

Claims (1)

tion I, caractérisée en ce quelle présente des moyens aptes, a, régler de manière automatique le commencement et la fin de chacune des phases de l'opération de désinfection SOUS-REVENDICATIONS : 1. Procédé suivant la revendication I, caractérisé en ce qu'on utilise un appareil enregistrant de manière continue la concentration des vapeurs désinfectantes. tion I, characterized in that it presents suitable means, a, automatically regulating the beginning and the end of each of the phases of the disinfection operation SUB-CLAIMS: 1. Method according to claim I, characterized in that an apparatus is used which continuously records the concentration of the disinfecting vapors. 2. Procédé suivant la revendication I et la sous-revendication 1, caractérisé en ce qu'on utilise une vapeur désinfectante obte- nue en partant d'une solution liquide de formol à environ 8% 3. Procédé suivant la revendication I et les sous-revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la concentration en formol de la solu- tion est mesurée en enregistrant la température dégagée par le mélange d'une quantité connue d'une solution titrée d'ammoniaque avec une quantité connue de la solution de formol à analyser. 2. Method according to claim I and sub-claim 1, characterized in that a disinfectant vapor obtained starting from a liquid formalin solution at approximately 8% is used. 3. Method according to claim I and sub-claims 1 and 2, characterized in that the formalin concentration of the solution is measured by recording the temperature given off by the mixture of a known quantity of a solution titrated d. ammonia with a known quantity of the formalin solution to be analyzed. 4. Procédé suivant la revendication I et les sous-revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le pourcentage de formol est indiqué directement sur un cadran gradué. 4. Method according to claim I and sub-claims 1 to 3, characterized in that the percentage of formalin is indicated directly on a graduated dial. 5. Procédé suivant la revendication I et les sous-revendications 1 à 4, caractérisé en ce qu'on utilise un mélange de vapeur de formol et de vapeur d'eau, dont on mesure do manière continue la teneur en formol. 5. Method according to claim I and sub-claims 1 to 4, characterized in that a mixture of formalin vapor and water vapor is used, the formalin content of which is continuously measured. 6. Procédé suivant la revendication I et les sous-revendications 1 à 5, caractérisé par l'utilisation de gaz ammoniac pour la dés odorisation de l'autoclave. 6. A method according to claim I and sub-claims 1 to 5, characterized by the use of ammonia gas for the deodorization of the autoclave. 7. Installation suivant la revendication II, caractérisée par un dispositif enregistreur de la pression et de la température à l'inté- rieur de l'autoclave de désinfection, en com binaison avec un mécanisme d'enregistrement horaire de la fin et du commencement de chaque phase do l'opération de désinfection. 7. Installation according to claim II, characterized by a device for recording the pressure and temperature inside the disinfection autoclave, in combination with a mechanism for recording the time of the end and the beginning of each phase of the operation. disinfection. 8. Installation suivant la revendication II et la sous-revendication 7, caractérisée par des moyens de signalisation pour les diverses phases du procédé de désinfection. 8. Installation according to claim II and sub-claim 7, characterized by signaling means for the various phases of the disinfection process. J. Installation suivant la révendlcation It et les sous-revendications 7 et 8, caractérisée en ce que la succession automatique de divers arrêts et mises en marche se fait au moyen de soupapes électromagnétiques commandées par le mécanisme d'enregistrement horaire. J. Installation according to Revendlcation It and sub-claims 7 and 8, characterized in that the automatic succession of various stops and starts is effected by means of electromagnetic valves controlled by the time recording mechanism. 10. Installation suivant la revendication II et les sous-revendications 7 à 9, caractérisée par des résistances électriques pour le chauffage des solutions dégageant gaz ou vapeurs désinfectants et pour le chauffage de l'autoclave. 10. Installation according to claim II and sub-claims 7 to 9, characterized by electrical resistances for heating the solutions releasing disinfectant gases or vapors and for heating the autoclave.
CH250525D 1943-03-04 1943-06-30 Disinfection process and installation for its implementation. CH250525A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE250525X 1943-03-04

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH250525A true CH250525A (en) 1947-08-31

Family

ID=3866554

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH250525D CH250525A (en) 1943-03-04 1943-06-30 Disinfection process and installation for its implementation.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH250525A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2081231A2 (en) * 1970-03-20 1971-12-03 Gentil Albert Sterilization appts - for medical equipment
FR2088073A1 (en) * 1970-05-14 1972-01-07 Gauchard Et Cie Ets Automatic steriliser - for artificial respiration appts
FR2156454A1 (en) * 1971-10-20 1973-06-01 Dechosal Ets Disinfecting appts - for rooms and hospitals

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2081231A2 (en) * 1970-03-20 1971-12-03 Gentil Albert Sterilization appts - for medical equipment
FR2088073A1 (en) * 1970-05-14 1972-01-07 Gauchard Et Cie Ets Automatic steriliser - for artificial respiration appts
FR2156454A1 (en) * 1971-10-20 1973-06-01 Dechosal Ets Disinfecting appts - for rooms and hospitals

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1001106A5 (en) Purification installation of water.
EP0286506B1 (en) Method for sterilizing a water-tight enclosure, and apparatus therefor
FR2843030A1 (en) RESPIRATORY GAS HUMIDIFIER SYSTEM
FR2492074A1 (en) INSTALLATION FOR HEATING AND DRYING VACUUM PARTS BY CONDENSATION OF STEAM AND SEPARATION OF A SECOND LIQUID WITH HIGHER BOILING POINT
CH250525A (en) Disinfection process and installation for its implementation.
US5685987A (en) Method for recycling formalin
JP6019359B2 (en) Hydrogen peroxide gas generator
US6197162B1 (en) Liquid purifying distillation process
BE449474A (en)
EP0336047B1 (en) Apparatus and method for sterilization
JPWO2017013906A1 (en) Endoscope reprocessor
FR2535972A1 (en) Vapour steriliser for dental instruments
FR2661614A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PREPARING A DIALYSIS SOLUTION
CH247126A (en) Sterilization process and apparatus for carrying out this process.
FR2472769A1 (en) APPARATUS FOR DEVELOPING EXPOSED COPIES
BE449359A (en)
US572323A (en) Lewis b
JP2016116610A (en) Steam sterilization device
US310130A (en) frank
BE373535A (en)
RU465U1 (en) Electro-disinfection device (options)
FR2550263A1 (en) DEVICE FOR TREATING WITH BROMINE MASSES OF WATER SUCH AS SWIMMING POOLS
FR2936954A1 (en) APPARATUS FOR PRETREATMENT OF INFECTIOUS RISK WASTE
RU2320924C2 (en) Liquid wastes thermal neutralizing plant
FR2591383A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR REMOVING POLYCHLORINE DIPHENYL FROM AN ELECTRICAL APPARATUS