BE883395A - TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS - Google Patents

TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS Download PDF

Info

Publication number
BE883395A
BE883395A BE2/58575A BE2058575A BE883395A BE 883395 A BE883395 A BE 883395A BE 2/58575 A BE2/58575 A BE 2/58575A BE 2058575 A BE2058575 A BE 2058575A BE 883395 A BE883395 A BE 883395A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
guide shoes
shoes
driving arms
polygonal
trainer
Prior art date
Application number
BE2/58575A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Halbach & Braun
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Halbach & Braun filed Critical Halbach & Braun
Priority to BE2/58575A priority Critical patent/BE883395A/en
Publication of BE883395A publication Critical patent/BE883395A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G19/00Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors
    • B65G19/18Details
    • B65G19/22Impellers, e.g. push-plates, scrapers; Guiding means therefor

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Footwear And Its Accessory, Manufacturing Method And Apparatuses (AREA)

Description

       

  "Entraîneur pour les transporteurs à chaîne  La présente invention se rapporte à un organe entraîneur pour les transporteurs à chaîne, comportant des bras entraîneurs et des sabots de guidage montés sur l'extrémité des bras entraîneurs et qui y sont fixés amoviblement par des éléments de raccord verticaux, traversant les bras entraîneurs, ces sabots étant guidés dans des cornières de la rigole de transport. Les termes transporteur ou convoyeur à chaîne désignent dans le cadre de la présente invention des convoyeurs une seule chaîne aussi bien que les transporteurs et convoyeurs à double chaîne centrale ou à double chaîne extérieure.

  
Dans le cas des transporteurs à chaîne traditionnels, les entraîneurs, glissant sur le fond de la rigole et dans les profils latéraux à cornière, sont soumis à une usure sensible et il faut donc les échanger souvent. Pour cette raison, on a déjà mis des entraîneurs au point qui présentent des espèces de chapeaux échangeables en matière plastique, faisant fonction de sabots de guidage, destinés à être glissés sur les bras entraîneurs. Ces chapeaux en matière plastique sont fixés amoviblement, mais sans aucun jeu permettant leur mouvement, par rainure et languette, par des alésages verticaux traversant les joints à rainure et languette et par des douilles ou boulons de serrage insérés dans ces dispositifs.

   Des entraîneurs de ce genre, de même que les formes de réalisation traditionnelles dont les sabots de guidage ne sont pas échangeables, mais dont les bras entraîneurs et les sabots de guidage sont faits d'une seule pièce, ne sont utilisables que dans une seule direction de marche lorsqu'on veut travailler avec l'angle de raclage renfermé entre les bras entraîneurs et les sabots de guidage. Etant donné que les bras entraîneurs et les sabots de guidage présentent en général une forme asymétrique, la puissance de raclage et le débit transporteur de tels organes entraîneurs sont sensiblement réduits en cas de marche arrière. Mais on demande souvent la marche arrière, par exemple lors du travail en montage et descente entre des galeries à des niveaux différents de tête et de queue.

   En outre, il s'attache aux entraîneurs connus aussi cet autre inconvénient qu'ils ne présentent qu'un seul angle de raclage constant.

  
On se heurte au même inconvénient en ce qui concerne la dépouille principale invariable à l'arrière. L'invention veut pallier ces inconvénients.

  
La présente invention a pour objet la réalisation d'un entraîneur pour les convoyeurs à chaîne qui se distingue dans les deux directions de marche par un angle de raclage et une dépouille principale arrière automatiquement réglable à une valeur toujours optimale, et qui permet donc l'inversion de la direction du transport, sans diminuer le rendement du raclage et du transport.

  
Le but visé est atteint pour un entraîneur du type décrit ci-dessus, du fait que les bras entraîneurs et les sabots de guidage adoptent une forme symétrique par rapport à une droite et que les sabots de guidage sont montés sur les bras entraîneurs de manière orientable, dans une plage angulaire donnée, dans le plan de l'entraîneur, autour d'axes de pivotement constitués par les organes de raccord entre les sabots et les bras, et que lorsque les sabots ont atteint l'amplitude limite de leur pivotement, ils délimitent avec les bras à l'avant un angle de raclage donné et à l'arrière une dépouille principale à un angle donné.

  
Ces mesures conformes à l'invention ont tout d'abord pour conséquence que l'entraîneur selon l'invention peut être fixé sur le ou les brin (s) de la ou des chaîne (s) indépendamment

  
de la direction de marche, grâce à sa symétrie par rapport à

  
une droite. Cela rend l'entraîneur selon l'invention particulièrement facile à monter. En outre, il s'établit toujours automatiquement, aussi bien pendant la marche en avant que pendant la marche arrière, un angle de raclage et un angle de dépouille arrière donnés, lorsque les sabots de guidage sur les bras entraîneurs sont orientés convenablement.

   Le réglage automatique de l'angle de raclage et de l'angle de la dépouille conduit à des moments de démarrage favorables, parce que les sabots sur les bras entraîneurs s'orientent pour ainsi dire en souplesse en fonction de la direction de marche de l'entraîneur et qu'ils peuvent, en s'écartant sous l'influence de la matière transportée, se déplacer entre la position de départ et l'angle de pivotement maximal jusqu'à ce qu'ils atteignent leur position finale, ce qui veut dire jusqu'à ce que les sabots de guidage aient pivoté dans leur position extrême en fonction de la direction de marche. De toute façon, l'entraîneur conforme à l'invention permet, par suite du montage orientable des sabots de guidage sur les bras entraîneurs, le transport vers l'avant aussi bien que vers l'arrière.

  
Selon une forme de réalisation plus évoluée de l'invention, qui présente en combinaison avec les caractéristiques revendiquées aussi une importance en soi, il est prévu que les sabots de guidage soient, en outre, orientables autour d'un axe de rotation horizontal, orthogonal par rapport à l'axe de rotation vertical et transversal par rapport à la direction de marche, les deux axes constituant ainsi un joint à cardan. Le montage à cardan des sabots de guidage permet, outre l'adoption des angles

  
de raclage et de dépouille principale optimaux, l'adaptation de l'entraîneur au profil de la rigole, plus particulièrement dans la zone des joints entre lés éléments de la rigole lors du passage du tranporteur par des cuvettes et des cols. On sait bien que de tels cuvettes et cols occasionnent des coudages dans la zone des joints entre les éléments de la rigole et, grâce à. l'invention, les sabots de guidage peuvent s'y adapter par suite de leur montage à cardan, dé sorte que même dans ces zones criti-1

  
ques, un guidage impeccable de l'entraîneur suivant l'invention est assuré. En effet, on obtient ainsi un glissement doux au passage des joints, à l'aopposé des à-coups autrement inévitables dans ces zones.

  
D'autres caractéristiques essentielles de l'invention sont énumérées ci-dessous. C'est ainsi que l'invention prévoit que les bras entraîneurs présentent à leurs extrémités des tenons à section polygonale pour recevoir les sabots de guidage et que ces derniers présentent des évidements à section polygonale plus grande que celle des tenons polygonaux, en ménageant ainsi un jeu donné pour les déplacements entre les sabots de guidage et les bras entraîneurs. Ce jeu est choisi de sorte que, toujours une face du tenon polygonal et une face de l'évidement polygonal s'appliquent l'une à l'autre. Cela permet de faire pour ainsi dire rouler, dans le sens des aiguilles d'une montre ou dans le sens opposé, les sabots de guidage sur les tenons polygonaux autour de l'axe de pivotement horizontal et transversal à la direction de marche de l'entraîneur.

   En outre, l'invention propose que les tenons polygonaux présentent des jours permettant le passage d'organes de raccord fixés dans les sabots de guidage, la section de ces jours étant choisie plus grande que celle des organes de raccord, de sorte que ces derniers passent à travers ces jours avec un jeu donné, permettant leur mouvement. De cette manière, on obtient un montage relativement simple et une liaison amovible des sabots de guidage sur les bras entraîneurs, en réalisant une articulation à cardan.

   Afin d'assurer l'absorption parfaite des charges transversales par les profils latéraux à cornière, lesdits jours sont réalisés sous. forme de trous oblongs, s'étendant transversalement par rapport à la direction' de marche, et les extrémités frontales des tenons polygonaux sont réalisées sous forme de rotules, tandis que le fond, des évidements polygonaux du sabot de guidage présente au plus profond la forme d'une cavité articulaire. L'entraîneur conforme à l'invention est ainsi capable de compenser des sollicitations transversales même extrêmes sans que le montage à cardan des sabots de guidage sur les bras entraîneurs en souffre.

   En outre, les organes de raccord sont utilement réalisés sous forme de boulons ou de douilles de sûreté à cisailler et forment ainsi des points destinés à la rupture pour empêcher en tous cas la déformation des bras entraîneurs sous l'effet de surcharges. L'amplitude du pivotement des sabots de guidage sur les bras entraîneurs peut être limitée par des butées spéciales. On fabriquera les sabots de guidage à partir d'un matériau particulièrement résistant aux sollicitations, qui se distingue par une haute résistance et ténacité tel que le métal dur au chrome et au manganèse.

  
Les avantages dus à l'invention résident pour l'essentiel dans la réalisation d'un organe entraîneur pour Les transporteurs à chaîne, tels que les convoyeurs à une seule chaîne, les convoyeurs à double chaîne centrale ou à double chaîne extérieure, qui se distingue dans toutes les directions de marche de l'entraîneur par des angles optimaux de raclage et de dépouille principale, grâce au fait que les sabots de guidage sont montés sur les bras entraîneurs de manière orientable, et dans une forme

  
de réalisation préférée à cardan, et qu'ils peuvent donc régler automatiquement leurs angles de raclage et de dépouille en fonction de la direction de marche. En outre l'invention assure un guidage parfait des sabots de guidage et l'adaptation de l'entraîneur au profil de la rigole de transport, même dans les zones des joints entre les éléments de la rigole, en.tenant compte des coudages de la rigole dans les zones de passage par de cuvettes  et des cols. Par ailleurs, l'entraîneur conforme à l'invention permet l'inversion de la direction du transport, de sorte que, tout en conservant le rendement optimal du raclage et du transport, on puisse travailler en.transportant vers l'avant et vers l'arrière, comme cela est par exemple le cas pour l'abattage

  
en montant ou en descendant.

  
Ci-dessous, l'invention sera expliquée plus en détail en référence au dessin annexé qui illustre, uniquement à titre d'exemple, une forme de réalisation de l'invention et dans lequel :
la figure 1 représente un entraîneur conforme à l'invention, partiellement en coupe verticale, la rigole de transport dans laquelle il se déplace étant indiquée schématiquement. La figure 2 est une vue de dessus de l'objet de la figure 1; la figure 3 est une vue en coupe verticale, suivant la ligne A-A de l'objet de la figure 2.

  
Les figures du dessin représentent un entraîneur 1 pour les convoyeurs à chaîne. Cet entraîneur 1 présente des bras entraîneurs 2 et des sabots de guidage 3 glissés sur les extrémités des bras entraîneurs 2, auxquels ils sont fixés amoviblement par des organes de raccord 4 traversant verticalement les bras entraîneurs 2; ces sabots sont guidés dans des profils à cornière 5 de la rigole de transport 6. L'entraîneur 1 représenté sur le dessin est destiné à un convoyeur à une seule chaîne, comportant une chaîne 7 qui se déplace au centre de la rigole de transport 6, au fond de cette dernière. L'entraîneur 1 peut être fixé sur la chaîne 7 par l'intermédiaire d'un étrier d'accrochage 8.

  
Mais en principe l'entraîneur 1 se prête aussi à l'emploi pour des transporteurs à double chaîne centrale.ou extérieure. Les bras entraîneurs 2 et les sabots de guidage 3 adoptent une forme symétrique par rapport à une droite; ils sont symétriques aussi bien par rapport à l'axe central X s'étendant dans le sens du déplacement de l'entraîneur que par rapport à l'axe, transversal Y qui s'étend dans le sens longitudinal des bras entraîneurs 2. Les sabots de guidage 3 sont montés de manière orientable dans le plan des entraîneurs, autour d'axes de pivotement 9, constitués  <EMI ID=1.1> 

  
Lorsque les sabots de guidage 3 ont atteint leur position de pivotement extrême, ils délimitent avec les bras entraîneurs dans le sens de la marche - sur leur face frontale, un angle de raclage donné a et sur leur face arrière un angle de dépouille principale donné 6. Entre la position de départ des sabots de guidage 3 et leur position de pivotement extrême, un réglage automatique de l'angle de raclage et de l'angle de dépouille est pensable dans la phase de démarrage. Les sabots de guidage 3 sont en outre montés de manière orientable autour d'un axe de pivotement 10 orthogonal par rapport à l'axe de pivotement vertical 9 et s'étendant transversalement par rapport à la direction de marche, ces axes formant ainsi une articulation à cardan.

   Les bras entraîneurs 2_ présentent aux fins du montage des sabots de guidage 3 à leur extrémité des tenons 11 à section polygonale, tandis que les sabots de guidage 3 présentent des évidements 12

  
à section polygonale plus grande que celle des tenons 11. Cela assure un jeu donné permettant le déplacement entre les sabots de guidage 3 et les bras entraîneurs 2. Les tenons polygonaux 11

  
 <EMI ID=2.1> 

  
4 solidaires des sabots de guidage, la section des jours 13 étant choisie plus grande que celle des organes de raccord 4. C'est ainsi que les organes de raccord 4 passent avec un jeu donné à travers les jours 13. Dans une forme de réalisation préférée de l'invention, la disposition peut, cependant, aussi être inverse, les sabots de guidage 3 présentant dans la zone des évidements polygonaux 12, dans leurs parois supérieure et inférieure des jours 13 pour le passage des organes de raccord 4

  
qui sont alors solidaires des tenons polygonaux 11. Dans cette forme de réalisation non représentée sur le dessin, la section des jours dans les deux parois des a sabots de guidage 3 est également choisie plus grande que la section des éléments de rac-



  "Trainer for chain conveyors The present invention relates to a drive member for chain conveyors, comprising driving arms and guide shoes mounted on the end of the driving arms and which are removably fixed thereto by connecting elements vertical, passing through the driving arms, these shoes being guided in angles of the transport channel. The terms conveyor or chain conveyor designate within the framework of the present invention single chain conveyors as well as double chain conveyors and conveyors central or double external chain.

  
In the case of traditional chain conveyors, the coaches, sliding on the bottom of the channel and in the lateral angle profiles, are subject to significant wear and therefore must be replaced often. For this reason, coaches have already been developed which have exchangeable types of plastic caps, acting as guide shoes, intended to be slid over the driving arms. These plastic caps are fixed removably, but without any play allowing their movement, by groove and tongue, by vertical bores passing through the groove and tongue joints and by sockets or tightening bolts inserted in these devices.

   Trainers of this kind, as well as the traditional embodiments in which the guide shoes are not exchangeable, but whose drive arms and guide shoes are made in one piece, can only be used in one direction when you want to work with the scraping angle enclosed between the driving arms and the guide shoes. Since the drive arms and the guide shoes generally have an asymmetrical shape, the scraping power and the conveyor flow rate of such drive members are significantly reduced in reverse gear. However, reverse gear is often requested, for example when working up and down between galleries at different head and tail levels.

   In addition, it attaches to known coaches also this other drawback that they have only one constant scraping angle.

  
The same drawback is encountered with regard to the invariable main body at the rear. The invention seeks to overcome these drawbacks.

  
The subject of the present invention is the production of a trainer for chain conveyors which is distinguished in the two directions of travel by a scraping angle and a rear main draft automatically adjustable to an always optimal value, and which therefore allows the reversing the direction of transport, without reducing the scraping and transport efficiency.

  
The aim is achieved for a trainer of the type described above, because the trainer arms and the guide shoes adopt a shape symmetrical with respect to a straight line and the guide shoes are mounted on the trainer arms in an orientable manner , in a given angular range, in the plane of the trainer, around pivot axes constituted by the connecting members between the shoes and the arms, and that when the shoes have reached the limit amplitude of their pivoting, they define with the arms at the front a given scraping angle and at the rear a main draft at a given angle.

  
These measures according to the invention have first of all the consequence that the trainer according to the invention can be fixed on the strand (s) of the chain (s) independently

  
direction of travel, thanks to its symmetry with respect to

  
a line. This makes the trainer according to the invention particularly easy to mount. In addition, it always establishes itself automatically, both during forward travel and during reverse, a given scraping angle and rear clearance angle, when the guide shoes on the driving arms are oriented properly.

   The automatic adjustment of the scraping angle and the angle of the draft leads to favorable starting moments, because the shoes on the driving arms orient themselves, so to speak, flexibly according to the running direction of the the trainer and that they can, moving away under the influence of the transported material, move between the starting position and the maximum pivot angle until they reach their final position, which means say until the guide shoes have pivoted to their extreme position according to the direction of travel. Anyway, the trainer according to the invention allows, as a result of the orientable mounting of the guide shoes on the trainer arms, the transport forward as well as rearward.

  
According to a more advanced embodiment of the invention, which in combination with the characteristics claimed also has importance in itself, it is provided that the guide shoes are, in addition, orientable about a horizontal axis of rotation, orthogonal relative to the vertical and transverse axis of rotation relative to the running direction, the two axes thus constituting a universal joint. The universal joint of the guide shoes allows, in addition to the adoption of angles

  
optimal scraping and main clearance, the adaptation of the coach to the profile of the channel, more particularly in the area of the joints between the elements of the channel during the passage of the transporter by bowls and necks. It is well known that such bowls and necks cause bends in the area of the joints between the elements of the channel and, thanks to. the invention, the guide shoes can be adapted thereto as a result of their universal joint assembly, so that even in these critical zones, 1

  
ques, impeccable guidance of the coach according to the invention is ensured. Indeed, a soft sliding is obtained in the passage of the joints, in contrast to the jolts otherwise inevitable in these zones.

  
Other essential features of the invention are listed below. Thus, the invention provides that the driving arms have at their ends polygonal section tenons for receiving the guide shoes and that the latter have recesses with polygonal section larger than that of the polygonal tenons, thus providing a clearance given for movement between the guide shoes and the driving arms. This game is chosen so that, always one side of the polygonal post and one side of the polygonal recess apply to each other. This makes it possible to roll, as it were, in the direction of clockwise or in the opposite direction, the guide shoes on the polygonal tenons around the horizontal pivot axis and transverse to the running direction of the coach.

   In addition, the invention proposes that the polygonal studs have days allowing the passage of connecting members fixed in the guide shoes, the section of these days being chosen to be larger than that of the connecting members, so that the latter pass through these days with a given play, allowing their movement. In this way, a relatively simple mounting and a removable connection of the guide shoes on the driving arms are obtained, by making a universal joint.

   In order to ensure perfect absorption of the transverse loads by the lateral angle profiles, said days are performed under. in the form of oblong holes, extending transversely to the direction of travel, and the front ends of the polygonal tenons are produced in the form of ball joints, while the bottom, of polygonal recesses of the guide shoe, has the form at its deepest an articular cavity. The trainer according to the invention is thus capable of compensating for transverse stresses, even extreme ones, without the cardan assembly of the guide shoes on the driving arms suffering.

   In addition, the connecting members are usefully made in the form of bolts or shear safety sockets and thus form points intended for rupture to prevent in any case the deformation of the driving arms under the effect of overloads. The amplitude of the pivoting of the guide shoes on the driving arms can be limited by special stops. The guide shoes will be made from a material that is particularly resistant to stresses, which is distinguished by high resistance and tenacity such as hard metal with chromium and manganese.

  
The advantages due to the invention essentially lie in the production of a driving member for chain conveyors, such as single-chain conveyors, double central chain or double external chain conveyors, which is distinguished in all directions of travel of the trainer by optimum scraping and main clearance angles, thanks to the fact that the guide shoes are mounted on the driving arms in an orientable manner, and in a form

  
preferred embodiment gimbal, and they can therefore automatically adjust their scraping and clearance angles according to the direction of travel. In addition, the invention ensures perfect guiding of the guide shoes and the adaptation of the driver to the profile of the transport channel, even in the areas of the joints between the elements of the channel, taking into account the bends of the laughs in the areas of passage by bowls and necks. Furthermore, the coach according to the invention allows the reversal of the direction of transport, so that, while retaining the optimum performance of scraping and transport, one can work by.transportant forward and to the rear, as is the case for slaughter, for example

  
going up or down.

  
Below, the invention will be explained in more detail with reference to the appended drawing which illustrates, by way of example only, an embodiment of the invention and in which:
Figure 1 shows a coach according to the invention, partially in vertical section, the transport channel in which it moves being indicated schematically. Figure 2 is a top view of the object of Figure 1; FIG. 3 is a view in vertical section, along the line A-A of the object of FIG. 2.

  
The figures in the drawing show a coach 1 for chain conveyors. This coach 1 has coach arms 2 and guide shoes 3 slid over the ends of the coach arms 2, to which they are removably attached by connecting members 4 passing vertically through the coach arms 2; these shoes are guided in angle profiles 5 of the transport channel 6. The coach 1 shown in the drawing is intended for a single-chain conveyor, comprising a chain 7 which moves in the center of the transport channel 6 , at the bottom of the latter. The driver 1 can be fixed to the chain 7 by means of a hooking bracket 8.

  
But in principle the coach 1 is also suitable for use for conveyors with a double central or external chain. The driving arms 2 and the guide shoes 3 adopt a shape symmetrical with respect to a straight line; they are symmetrical as well with respect to the central axis X extending in the direction of movement of the coach as with respect to the transverse axis Y which extends in the longitudinal direction of the driving arms 2. The shoes guide 3 are mounted in an orientable manner in the plane of the coaches, around pivot axes 9, constituted <EMI ID = 1.1>

  
When the guide shoes 3 have reached their extreme pivoting position, they delimit with the driving arms in the direction of travel - on their front face, a given scraping angle a and on their rear face a given main draft angle 6 Between the starting position of the guide shoes 3 and their extreme pivoting position, an automatic adjustment of the scraping angle and the clearance angle is conceivable in the start-up phase. The guide shoes 3 are also mounted in an orientable manner about a pivot axis 10 orthogonal to the vertical pivot axis 9 and extending transversely to the running direction, these axes thus forming a joint gimbal.

   The driving arms 2_ have, for the purpose of mounting the guide shoes 3 at their end, tenons 11 of polygonal section, while the guide shoes 3 have recesses 12

  
with a polygonal section larger than that of the studs 11. This provides a given clearance allowing movement between the guide shoes 3 and the driving arms 2. The polygonal studs 11

  
 <EMI ID = 2.1>

  
4 integral with the guide shoes, the section of the days 13 being chosen to be larger than that of the connecting members 4. This is how the connecting members 4 pass with a given clearance through the days 13. In one embodiment preferred of the invention, the arrangement can, however, also be reversed, the guide shoes 3 having in the area of the polygonal recesses 12, in their upper and lower walls days 13 for the passage of the connecting members 4

  
which are then integral with the polygonal studs 11. In this embodiment not shown in the drawing, the cross section of the days in the two walls of the guide shoes 3 is also chosen to be larger than the cross section of the connection elements.


    

Claims (10)

cord 4. Dans les deux cas, les jours 13 sont réalisés sous forme de trous oblongs, s'étendant transversalement par rapport à <EMI ID=3.1> adopte la forme d'une rotule 14, tandis que l'évidement 12 à section polygonale des sabots de guidage 3 adopte à son fond la forme de cavité articulaire 15. Sous l'effet de sollicitations transversales, les sabots 3 sont donc, par suite de leur guidage par des trous oblongs, serrés de telle façon sur les bras entraîneurs 2 que les rotules 14 sont appliquées aux cavités articulaires 15, ce qui les rend capables d'absorber des forces transversales importantes. La plage angulaire du pivote- <EMI ID=4.1> mitée par des butées 16 indiquées schématiquement sur le dessin. Les organes de raccord 4 sont réalisés sous forme de boulons ou de douilles de sûreté à cisailler et constituent un point destiné à la rupture. Les sabots de guidage 3 s'engagent au moins à leur paroi supérieure par l'intermédiaire d'un talon 17 dans un grand évidement 18 en forme d'un U des bras entraîneurs, dont les branches, s'étendant transversalement à la direction de marche, constituent les butées 16 pour la talon 17 et donc pour les sabots de guidage 3. REVENDICATIONS.cord 4. In both cases, the days 13 are produced in the form of oblong holes, extending transversely with respect to <EMI ID = 3.1> adopts the shape of a ball joint 14, while the recess 12 with polygonal section guide shoes 3 adopts at its bottom the form of articular cavity 15. Under the effect of transverse stresses, the shoes 3 are therefore, as a result of their guidance by oblong holes, tightened in such a way on the driving arms 2 that the ball joints 14 are applied to the articular cavities 15, which makes them capable of absorbing significant transverse forces. The angular range of the pivot - <EMI ID = 4.1> set by stops 16 indicated schematically in the drawing. The connecting members 4 are produced in the form of bolts or shear safety sockets and constitute a point intended for failure. The guide shoes 3 engage at least at their upper wall by means of a heel 17 in a large recess 18 in the shape of a U of the driving arms, the branches of which extend transversely to the direction of step, constitute the stops 16 for the heel 17 and therefore for the guide shoes 3. CLAIMS. 1 à 3, caractérisé en ce que les sabots de guidage présentent dans la zone des évidements polygonaux dans leur paroi supérieure et leur paroi inférieure des jours pour le passage des organes de raccord solidaires des tenons polygonaux, la section de <EMI ID=5.1> 1 to 3, characterized in that the guide shoes have in the area of the polygonal recesses in their upper wall and their lower wall days for the passage of the connecting members integral with the polygonal studs, the section of <EMI ID = 5.1> ces jours étant choisie plus grande que celle des organes de raccord, de sorte que ces derniers passent par les jours avec un jeu donné pour leur mouvement. these days being chosen larger than that of the connecting members, so that the latter pass through the days with a given clearance for their movement. 1.- Entraîneur pour transporteurs à chaîne, comportant des bras entraîneurs et des sabots de guidage montés sur l'extrémité des bras entraîneurs et qui y sont fixés amoviblement par 1.- Trainer for chain conveyors, comprising driving arms and guide shoes mounted on the end of the driving arms and which are removably attached thereto by des éléments de raccord verticaux, traversant les bras entraîneurs, ces sabots étant guidés dans des cornières de la rigole de transport, caractérisé en ce que les bras entraîneurs et les sabots de guidage adoptent une forme symétrique par rapport à une droite et que les sabots de guidage sont montés sur les bras entraîneurs de manière orientable dans une plage angulaire donnée dans le plan de l'entraîneur, autour d'axes de pivotement constitués par les organes de raccord entre les sabots et les bras, et que, lorsque les sabots ont atteint l'amplitude limite de leur pivotement, ils délimitent avec les bras à l'avant un angle de raclage donné et à l'arrière une dépouille principale d'un angle donné. vertical connecting elements passing through the driving arms, these shoes being guided in angles of the transport channel, characterized in that the driving arms and the guide shoes take a symmetrical shape with respect to a straight line and that the shoes guides are mounted on the drive arms in an orientable manner within a given angular range in the plane of the trainer, about pivot axes formed by the connecting members between the shoes and the arms, and that, when the shoes have reached the limit amplitude of their pivoting, they define with the arms at the front a given scraping angle and at the rear a main draft of a given angle. 2.- Entraîneur selon la revendication 1, caractérisé en ce que les sabots de guidage sont montés de manière orientable sur les bras entraîneurs, autour d'un axe de pivotement horizontal, s'étendant transversalement à la direction de marche et en disposition orthogonale par rapport à l'axe de pivotement vertical, formant ainsi une articulation à cardan. 2.- Trainer according to claim 1, characterized in that the guide shoes are mounted in an orientable manner on the driving arms, around a horizontal pivot axis, extending transversely to the running direction and in orthogonal arrangement by relative to the vertical pivot axis, thus forming a universal joint. 3.- Entraîneur selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que les bras entraîneurs présentent, aux fins du montage des sabots de guidage, à leur extrémité des tenons polygonaux, et que les sabots de guidage présentent des évidements polygonaux, dont la section est plus grande que celle des tenons polygonaux, ce qui assure un jeu donné permettant les déplacements relatifs entre les sabots de guidage et les bras entraîneurs. 3.- Trainer according to claim 1 or 2, characterized in that the driving arms have, for the purpose of mounting the guide shoes, at their end of the polygonal pins, and that the guide shoes have polygonal recesses, the cross section of which is larger than that of the polygonal studs, which ensures a given clearance allowing the relative displacements between the guide shoes and the driving arms. 4.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les tenons polygonaux présentent des jours pour le passage des organes de raccord solidaires des sabots de guidage, la section des évidements étant choisie plus grande que celle des organes de raccord, de sorte que 4.- Coach according to any one of the preceding claims, characterized in that the polygonal studs have days for the passage of the connecting members integral with the guide shoes, the section of the recesses being chosen to be larger than that of the connecting members , so that ces derniers traversent les jours avec un jeu donné pour leur mouvement. the latter cross the days with a play given for their movement. 5.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications 5.- Coach according to any one of the claims 6.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les jours sont réalisés 6.- Coach according to any one of the preceding claims, characterized in that the days are completed sous forme de troux oblongs s'étendant transversalement par rapport à la direction de marche, que l'extrémité des tenons polygonaux adopte la forme d'une rotule et que le fond des évidements polygonaux des sabots de guidage est réalisé sous forme de cavité articulaire. in the form of oblong holes extending transversely to the direction of travel, that the end of the polygonal tenons takes the form of a ball joint and that the bottom of the polygonal recesses of the guide shoes is produced in the form of an articular cavity. 7.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les organes de raccord sont réalisés sous forme de boulons ou de douilles de sûreté à cisailler et constituent un point destiné à la rupture. 7.- Trainer according to any one of the preceding claims, characterized in that the connecting members are made in the form of bolts or safety sockets to be sheared and constitute a point intended for rupture. 8.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la plage angulaire du pivotement des sabots de guidage sur les bras entraîneurs est limitée par des butées. 8.- Trainer according to any one of the preceding claims, characterized in that the angular range of the pivoting of the guide shoes on the driving arms is limited by stops. 9.- Entraîneur selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les sabots de guidage s'engagent au moins à leur paroi supérieure par l'intermédiaire d'un talon dans un grand évidement en forme de U des bras entraîneurs, dont les branches, s'étendant transversalement à la direction de marche, constituent les butées pour le talon. 9. Trainer according to any one of the preceding claims, characterized in that the guide shoes engage at least at their upper wall by means of a heel in a large U-shaped recess of the driving arms, the branches of which, extending transversely to the direction of travel, constitute the stops for the heel. 10.- Entraîneur pour les transporteurs à chaîne, substantiellement tel que décrit précédemment et illustré aux dessins annexés. 10.- Trainer for chain conveyors, substantially as described above and illustrated in the accompanying drawings.
BE2/58575A 1980-05-21 1980-05-21 TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS BE883395A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2/58575A BE883395A (en) 1980-05-21 1980-05-21 TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE883395 1980-05-21
BE2/58575A BE883395A (en) 1980-05-21 1980-05-21 TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE883395A true BE883395A (en) 1980-09-15

Family

ID=25659237

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2/58575A BE883395A (en) 1980-05-21 1980-05-21 TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE883395A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0239515B1 (en) Rotary mower
EP0215714B1 (en) Wheel chair for a disabled person, especially for a child
EP3551484B1 (en) Linking device between an aluminium side rail of a vehicle and a control arm
FR2460265A1 (en) SELF-CHAIN CONVEYOR
FR2533008A1 (en) ROUND LINK CHAIN, PARTICULARLY FOR SQUEEGEE CONVEYOR
EP2364899B1 (en) Caterpiller track for all terrain vehicle
CA2127753A1 (en) Side-retracting aircraft landing gear
BE883395A (en) TRAINER FOR CHAIN CONVEYORS
FR3108306A1 (en) Pedal for cycle
EP1292488B1 (en) Bicycle wheel support element, and vibration damping means for same
FR2843364A1 (en) Cycle pedal gear comprises two crank supports eccentrically positioned on driving cog rotational axis, rotation of cranks carrying pedals transmitted to driving cog by lugs on cranks displacing in runners connected to driving cog axis
FR2562824A1 (en) SLIDING SHUTTER FOR THE CASTING BUTTON OF CONTAINERS CONTAINING A MOLTEN METAL BATH
FR3003805A1 (en) MOTOR VEHICLE ANTI-DEVICE BAR BEARING, COMPRISING A FLANGE WITH AN EXTENDED DRILL
CA2362643A1 (en) Device for lifting a caterpillar road wheel
FR2675548A3 (en) Fastening structure for assembling sections
EP0943826B1 (en) Device for joining a link in a bore of an antiroll bar of a vehicle
BE488659A (en)
FR2717196A1 (en) Wooden crash barrier for roads
WO2017029403A1 (en) Sailing vessel of the type comprising a structure having floats and a mast
FR2581098A1 (en) PROFILED RAIL SECTION FOR SUSPENDED MONORAIL TRACK, ESPECIALLY UNDERGROUND
FR2568536A1 (en) Frame bracket for bicycles and similar vehicles
FR3110649A1 (en) NEW SCREENING SYSTEM AND PROCESS, AND RAIL TRANSPORT SYSTEM
BE1012315A6 (en) Multi-setting luggage-carrier support for vehicles
EP1026422A1 (en) Connecting device for a cord winch chain
FR2717229A1 (en) Clip assembly for joining aluminium@ profiles