BE874513A - SUSPENSION HOOK - Google Patents

SUSPENSION HOOK

Info

Publication number
BE874513A
BE874513A BE193746A BE193746A BE874513A BE 874513 A BE874513 A BE 874513A BE 193746 A BE193746 A BE 193746A BE 193746 A BE193746 A BE 193746A BE 874513 A BE874513 A BE 874513A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tab
hook
perforation
projection
projections
Prior art date
Application number
BE193746A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Sentinel
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Sentinel filed Critical Sentinel
Priority to BE193746A priority Critical patent/BE874513A/en
Priority to GB7917914A priority patent/GB2042468A/en
Publication of BE874513A publication Critical patent/BE874513A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D33/00Details of, or accessories for, sacks or bags
    • B65D33/14Suspension means

Description

       

  "Crochet de suspension"

  
La présente invention a pour objet un crochet de suspension, en particulier pour sachet en matière plastique, comprenant une patte de fixation destinée à être soudée ou collée à

  
au moins une des parois du sachet.

  
Les crochets du type susdit sont largement utilisés pour

  
être associés à des sachets en matière plastique contenant des

  
produits à exposer dans des magasins à libre-service, les produits

  
étant généralement emballés sur leur lieu de fabrication.

  
Si cette façon de procéder est avantageuse pour les distributeurs desdits produits en les déchargeant de toute manutention quant à l'emballage de ces produits, elle présente toutefois pour ces distributeurs l'inconvénient majeur qu'un nombre important d'emballages, mis à la disposition de la clientèle sur des présentoirs où les sachets sont suspendus par leur crochet, sont

  
 <EMI ID=1.1> 

  
il est associa.

  
Or, tout produit emballé ne pouvant plus être suspendu

  
à son présentoir perd de sa valeur marchande , ces produits sont généralement groupés et font l'objet de ventes spéciales au cours desquelles ils sont vendus à un prix nettement inférieur à leur prix normal de vente.

  
Pour remédier à cet inconvénient, on a déjà pensé à joindre à des produits emballés, des sachets vides munis d'un crochet destinés à remplacer les emballages détériorés. Cette solution ne donne toutefois pas satisfaction étant donné la diversité des produits vendus dans les magasins à libre-service, qui sont également des magasins à succursales multiples dans lesquels les frais entraînés par une bonne répartition des emballages vides, la gestion des stocks de ces derniers, etc... seraient supérieurs à la perte subie lors des ventes spéciales précitées.

  
L'invention a pour but de remédier à cet inconvénient

  
et de procurer un crochet de suspension pour sachet susceptible

  
de pouvoir être à nouveau fixé audit sachet lorsque sa fixation normale, par soudure ou collage, a cédé, le crochet suivant l'invention offrant en outre l'avantage de pouvoir erre fixé au sachet, approximativement à l'endroit de fixation initial, même si le sachet s'est déchiré lors de la séparation du crochet qui y était fixé par collage ou soudure.

  
A cet effet, suivant l'invention, la patte susdite, située sous le crochet et s'étendant sensiblement symétriquement par rapport à la verticale passant par le point de suspension du crochet en position suspendue, présente des moyens agencés pour permettre son accrochage, à l'extérieur du sachet, à au moins une des parois de celui-ci.

  
Suivant une forme de réalisation avantageuse de l'in-

  
 <EMI ID=2.1> 

  
tageux de l'invention, les moyens susdits sont constitués par au moins une perforation réalisée de part en part dans la patte précitée, une pièce indépendante du crochet étant prévue pour coopérer avec la patte, cette pièce présentant une saillie dont la section correspond sensiblement à la section de la perforation et dont la longueur est au moins égale à la longueur de cette perforation, ladite saillie étant destinée, lorsqu'elle est introduite dans la perforation, à immobiliser, par rapport à la patte, au moins une des parois du sachet disposée entre ladite patte et la pièce.

  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description des dessins annexés au présent mémoire et qui représentent, à titre d'exemples non limitatifs, diverses formes de réalisation du crochet suivant l'invention.

  
La figure 1 est une vue en perspective d'un crochet suivant l'invention et d'un sachet auquel il est destiné à être <EMI ID=3.1>  La figure 2 est une vue en perspective montrant le crochet et le sachet représentés à la figure 1 lorsque ces derniers sont assemblés. La figure 3 est une vue en élévation montrant à grande échelle, un détail du crochet représenté aux figures 1 et 2. 

  
Les figures 4, 6 et 8 sont des vues en perspective de variantes du crochet suivant l'invention montré à la figure 1.

  
Les figures 5, 7 et 9 sont des vues partielles, en perspective, montrant les crochets représentés aux figures 4, 6 et 8 associés à un sachet.

  
Les figures 10 et 11 sont des vues en plan montrant des crochets suivant l'invention réunis entre eux pour se présenter sous la forme d'une bande.

  
Dans les différentes figures, les mêmes notations de référence désignent des éléments identiques ou analogues.

  
Le crochet 1 suivant l'invention et représenté aux dessins comprend une patte de fixation 2 destinée à être soudée à au moins une des parois 4 d'un sachet 3 pour permettre de suspen-

  
 <EMI ID=4.1> 

  
fixée soit à proximité de l'ouverture du sachet, soit à proximité du fond de ce dernier. La patte 2 dudit crochet, qui est située sous le crochet proprement dit et qui s'étend sensiblement symétriquement par rapport à la verticale, de trace 5 (voir figure 3), passant par le point de suspension 6 du crochet, présente des moyens 7 agencés pour permettre son accrochage, à l'extérieur du sachet 3, à au moins une des parois de ce dernier, ces moyens 7 étant avantageusement agencés sur la patte 2 de manière à être situés soit sur la verticale précitée, soit symétriquement par rapport à cette dernière.

  
Le crochet 1, montré aux figures 1 et 2,comprend une patte 2 dans laquelle deux perforations 8 ont été réalisées, de part en part, dans la patte. La fixation du crochet 1 qui a été séparé de son sachet s'effectue à l'aide d'une pièce 9 indépendante du crochet et destinée à coopérer avec la patte 2 dudit crochet, comme montré à la figure 2. Cette pièce 9 présente deux saillies
10 dont l'écartement correspond à l'écartement des perforations 8, la section desdites saillies correspondant sensiblement à la section desdites perforations tandis que la longueur des saillies est au moins égale à l'épaisseur de la patte 2. Les saillies 10 sont destinées, lorsqu'elles sont introduites dans les perforations 8, à immobiliser, par rapport à la patte 2, et de là,par rapport au crochet 1, les parois 4 su sac pincées entre ladite patte 2 et la pièce 9.

   Pour éviter que les saillies 10 se dégagent des perforations 8, ces saillies présentent, comme montré

  
à la figure 3, des aspérités annulaires 10' autorisant l'introduction des saillies dans les perforations 8 et interdisant leur dégagement de ces dernières.

  
Il suffit donc, pour fixer à nouveau aux sachets les crocheta qui se sont détachés de ceux-ci, que les magasins disposent d'un stock de pièces 9 qui peuvent être utilisées pour fixer les crochets détachés à n'importe quel sachet. Le crochet et la pièce illustrés aux figures 1 à 3 permettent donc, à partir d'une même pièce 9, de réparer des emballages contenant des produits divers, ce qui présente un avantage notoire par rapport à ce qui avait déjà été proposé, à savoir fournir, pour chacun des produits vendus, des emballages de rechange.

  
Toutefois, il n'est pas indispensable, suivant l'invention, d'associer au crochet une pièce 9 indépendante de ce dernier pour assurer sa fixation au sachet. C'est ainsi que, comme montré aux figures 4 et 5, la patte 2 du crochet peut présenter deux perforations 11, à la périphérie desquelles aboutissent des fentes 12 réalisées dans la patte, ces perforations et fentes s'étendant de part en part de la patte et les fentes étant régulièrement réparties à la périphérie des perforations.

   Pour fixer le sachet à la patte du crochet, il suffit, avec un objet de section légèrement supérieure à celle des perforations, de forcer les parois 4 du sachet à pénétrer dans les perforations 11 où elles sont retenues dans les fentes 12 qui se referment grâce à l'élasticité de la matière constituant la patte 2, lorsque l'on dégage l'objet susdit des perforations après y avoir introduit les parois du sachet.

  
Suivant l'invention, on peut également prévoir, comme montré aux figures 6 et 7, des moyens 7 constitués par des découpes 13 pratiquées dans la patte 2 et réalisées de manière à former, sur une partie de la hauteur de chaque découpe, une saillie 14 dont l'extrémité 15 est d'allure triangulaire et dont le sommet 16 est tourné vers le crochet proprement dit, cette saillie 14 présentant à l'opposé de son sommet 16, une portion rétrécie 17 de raccordement à la patte 2.

  
Pour immobiliser un sachet par rapport à la patte 2 du crochet, il suffit de faire pénétrer les parois du sachet dans les découpes 13 et d'empaler lesdites parois sur les saillies 14, les parois étant alors retenues, par les extrémités 15 des saillies, sur les portions rétrécies 17 présentées par ces dernières.

  
Plutôt que de réaliser des découpes dans la patte 2 du crochet, on peut également prévoir, suivant l'invention et comme montré aux figures 8 et 9, une patte présentant deux saillies 18 dirigées vers le crochet proprement dit et s'étendant sensiblement parallèlement à la verticale précitée. Chacune des saillies
18 présentant, comme les saillies 14, une extrémité 19 d'allure triangulaire et une portion rétrécie 20 de raccordement à la patte 2.

  
Pour fixer un sachet à la patte 2 du crochet, il suffit de faire pénétrer les saillies 18 dans les parois du sachet, ces dernières étant retenues, par les extrémités 19 des saillies sur la portion rétrécie 20 de celles-ci.

  
Les crochets 1 suivant l'invention peuvent soit se présenter séparés les uns des autres, soit être réunis en bande, comme montré aux figures 10 et 11, par des éléments de liaison
21 détachables.

  
Il doit être entendu que l'invention n'est nullement limitée aux formes de réalisation ^écrites et que bien des modifications peuvent être apportées à ces dernières sans sortir du cadre du présent brevet.

REVENDICATIONS

  
1. Crochet de suspension, en particulier pour sachet en matière plastique, comprenant une patte de fixation destinée à être soudée ou collée à au moins une des parois du sachet, ledit crochet étant caractérisé en ce que la patte susdite, située

  
 <EMI ID=5.1> 

  
rapport à la verticale passant par le point de suspension du crochet en position suspendue, présente des moyens agencés pour permettre son accrochage, à l'extérieur du sachet, à au moins une des parois de celui-ci.



  "Hanging hook"

  
The present invention relates to a suspension hook, in particular for a plastic bag, comprising a fixing tab intended to be welded or glued to

  
at least one of the walls of the bag.

  
Hooks of the above type are widely used for

  
be combined with plastic bags containing

  
products to be displayed in self-service stores, the products

  
generally being packaged at their place of manufacture.

  
If this way of proceeding is advantageous for the distributors of said products by relieving them of any handling as regards the packaging of these products, it nevertheless presents for these distributors the major drawback that a large number of packaging, made available of customers on displays where the bags are suspended by their hook, are

  
 <EMI ID = 1.1>

  
he is associated.

  
However, any packaged product that can no longer be suspended

  
its display loses its market value, these products are generally grouped together and are the subject of special sales during which they are sold at a price significantly lower than their normal selling price.

  
To remedy this drawback, it has already been thought to attach to packaged products, empty bags provided with a hook intended to replace damaged packaging. However, this solution is not satisfactory given the diversity of the products sold in self-service stores, which are also chain stores in which the costs incurred by a good distribution of empty packaging, the management of stocks of the latter. , etc ... would be greater than the loss incurred during the aforementioned special sales.

  
The object of the invention is to remedy this drawback

  
and to provide a hanging hook for a bag capable of

  
to be able to be fixed again to said bag when its normal fixing, by welding or gluing, has given way, the hook according to the invention also offering the advantage of being able to be fixed to the bag, approximately at the initial fixing location, even if the bag has torn during the separation of the hook which was attached to it by gluing or welding.

  
To this end, according to the invention, the aforementioned tab, located under the hook and extending substantially symmetrically with respect to the vertical passing through the point of suspension of the hook in the suspended position, has means arranged to allow its hooking, to the outside of the bag, to at least one of the walls thereof.

  
According to an advantageous embodiment of the in-

  
 <EMI ID = 2.1>

  
tag of the invention, the aforesaid means are constituted by at least one perforation made right through in the aforementioned tab, a part independent of the hook being provided to cooperate with the tab, this part having a projection whose section corresponds substantially to the section of the perforation and the length of which is at least equal to the length of this perforation, said projection being intended, when introduced into the perforation, to immobilize, relative to the tab, at least one of the walls of the bag disposed between said tab and the part.

  
Other details and features of the invention will emerge from the description of the drawings appended to this specification and which show, by way of non-limiting examples, various embodiments of the hook according to the invention.

  
Figure 1 is a perspective view of a hook according to the invention and of a bag for which it is intended to be <EMI ID = 3.1> Figure 2 is a perspective view showing the hook and the bag shown in Figure 1 when they are assembled. Figure 3 is an elevational view showing on a large scale, a detail of the hook shown in Figures 1 and 2.

  
Figures 4, 6 and 8 are perspective views of variants of the hook according to the invention shown in Figure 1.

  
Figures 5, 7 and 9 are partial perspective views showing the hooks shown in Figures 4, 6 and 8 associated with a bag.

  
Figures 10 and 11 are plan views showing hooks according to the invention joined together to take the form of a strip.

  
In the various figures, the same reference notations designate identical or similar elements.

  
The hook 1 according to the invention and shown in the drawings comprises a fixing lug 2 intended to be welded to at least one of the walls 4 of a bag 3 to allow hanging.

  
 <EMI ID = 4.1>

  
fixed either near the opening of the sachet, or near the bottom of the latter. The tab 2 of said hook, which is located under the hook itself and which extends substantially symmetrically with respect to the vertical, trace 5 (see Figure 3), passing through the point of suspension 6 of the hook, has means 7 arranged to allow its attachment, outside the bag 3, to at least one of the walls of the latter, these means 7 being advantageously arranged on the tab 2 so as to be located either on the aforementioned vertical or symmetrically with respect to the latter.

  
The hook 1, shown in Figures 1 and 2, comprises a tab 2 in which two perforations 8 have been made, right through, in the tab. The attachment of the hook 1 which has been separated from its bag is carried out using a part 9 independent of the hook and intended to cooperate with the tab 2 of said hook, as shown in FIG. 2. This part 9 has two projections
10, the spacing of which corresponds to the spacing of the perforations 8, the section of said projections corresponding substantially to the section of said perforations while the length of the projections is at least equal to the thickness of the tab 2. The projections 10 are intended, when they are introduced into the perforations 8, to be immobilized, relative to the tab 2, and from there, relative to the hook 1, the walls 4 of the bag clamped between said tab 2 and the part 9.

   To prevent the protrusions 10 from emerging from the perforations 8, these protrusions have, as shown

  
in Figure 3, annular asperities 10 'allowing the introduction of the projections into the perforations 8 and preventing their release from the latter.

  
It is therefore sufficient, in order to re-attach the hooks which have become detached from them to the bags, for the stores to have a stock of parts 9 which can be used to attach the detached hooks to any bag. The hook and the part illustrated in Figures 1 to 3 therefore make it possible, from the same part 9, to repair packaging containing various products, which has a notable advantage over what had already been proposed, namely provide, for each of the products sold, replacement packaging.

  
However, it is not essential, according to the invention, to associate with the hook a part 9 independent of the latter to ensure its attachment to the bag. Thus, as shown in Figures 4 and 5, the tab 2 of the hook may have two perforations 11, at the periphery of which end slots 12 made in the tab, these perforations and slots extending right through. the tab and the slots being regularly distributed around the periphery of the perforations.

   To fix the bag to the tab of the hook, it suffices, with an object of section slightly greater than that of the perforations, to force the walls 4 of the bag to penetrate into the perforations 11 where they are retained in the slots 12 which close thanks to the elasticity of the material constituting the tab 2, when the aforementioned object is released from the perforations after having introduced the walls of the bag therein.

  
According to the invention, it is also possible to provide, as shown in FIGS. 6 and 7, means 7 constituted by cutouts 13 made in the tab 2 and made so as to form, over part of the height of each cutout, a projection 14, the end 15 of which is triangular in shape and the apex 16 of which faces the hook proper, this projection 14 having, opposite its apex 16, a narrowed portion 17 for connection to the tab 2.

  
To immobilize a bag relative to the tab 2 of the hook, it suffices to make the walls of the bag penetrate into the cutouts 13 and to impale said walls on the projections 14, the walls then being retained, by the ends 15 of the projections, on the narrowed portions 17 presented by the latter.

  
Rather than making cutouts in the tab 2 of the hook, one can also provide, according to the invention and as shown in Figures 8 and 9, a tab having two projections 18 directed towards the hook itself and extending substantially parallel to the aforementioned vertical. Each of the projections
18 having, like the projections 14, an end 19 of triangular shape and a narrowed portion 20 for connection to the tab 2.

  
To fix a bag to the tab 2 of the hook, it suffices to make the projections 18 penetrate into the walls of the bag, the latter being retained, by the ends 19 of the projections on the narrowed portion 20 thereof.

  
The hooks 1 according to the invention can either be separated from each other, or be joined in a strip, as shown in Figures 10 and 11, by connecting elements
21 detachable.

  
It should be understood that the invention is by no means limited to the written embodiments and that many modifications can be made to the latter without departing from the scope of the present patent.

CLAIMS

  
1. Suspension hook, in particular for a plastic bag, comprising a fixing tab intended to be welded or glued to at least one of the walls of the bag, said hook being characterized in that the aforesaid tab, located

  
 <EMI ID = 5.1>

  
relative to the vertical passing through the point of suspension of the hook in the suspended position, has means arranged to allow its hooking, outside the bag, to at least one of the walls thereof.


    

Claims (1)

2. Crochet suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les moyens susdits agencés sur la patte sont situés soit sur la verticale précitée, soit symétriquement par rapport à cette dernière. 2. Hook according to claim 1, characterized in that the aforesaid means arranged on the tab are located either on the aforementioned vertical or symmetrically with respect to the latter. 3. Crochet suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les moyens susdits sont constitués par au moins une perforation réalisée de part en part dans la patte précitée, une pièce indépendante du crochet étant prévue pour coopérer avec la patte,cette pièce présentant une saillie dont la section correspond sensiblement à la section de la perforation et dont la longueur est au moins égale à la longueur de cette perforation, ladite saillie étant destinée, lorsqu'elle est introduite dans la perforation, à immobiliser, par rapport à la patte, au moins une des parois du sachet disposée entre ladite patte et la pièce. <EMI ID=6.1> 3. Hook according to either of claims 1 and 2, characterized in that the aforesaid means consist of at least one perforation made right through in the aforementioned tab, an independent part of the hook being provided to cooperate with the tab, this part having a projection whose section corresponds substantially to the cross section of the perforation and whose length is at least equal to the length of this perforation, said projection being intended, when it is introduced into the perforation, to immobilize, with respect to the tab, at least one of the walls of the bag arranged between said tab and the part. <EMI ID = 6.1> ce que la saillie présentée par la pièce indépendante a une surface latérale pourvue d'aspérités agencées pour permettre son introduction dans la perforation du crochet et pour empêcher son dégagement de ladite perforation. that the projection presented by the independent part has a side surface provided with asperities arranged to allow its introduction into the perforation of the hook and to prevent its release from said perforation. 5. Crochet suivant l'une ou l'autre des revendications 5. Hook according to one or the other of the claims <EMI ID=7.1> <EMI ID = 7.1> par au moins une perforation à la périphérie de laquelle aboutissent des fentes réalisées dans ladite patte, la perforation by at least one perforation at the periphery of which slits formed in said tab terminate, the perforation et les fentes s'étendant de part en part de la patte et les fentes étant régulièrement réparties à la périphérie de la perforat inn. and the slits extending right through the tab and the slits being regularly distributed around the periphery of the perforat inn. 6. Crochet suivant l'une ou l'autre des revendications 6. Hook according to one or the other of the claims <1> et <2>, caractérisé en ce que les moyens susdits sont constitués par au moins une découpe pratiquée dans la patte précitée, les bords de cette découpe étant réalisés de manière à former, sur <1> and <2>, characterized in that the aforementioned means are constituted by at least one cutout made in the aforementioned tab, the edges of this cutout being made so as to form, on une partie de la hauteur de la découpe, une saillie dont l'extrémité est d'allure triangulaire et dont le sommet est tourné vers le crochet, ladite saillie présentant, à l'opposé de son sommet, une portion rétrécie de raccordement à la patte. a portion of the height of the cutout, a projection whose end is triangular in shape and whose top is turned towards the hook, said projection having, opposite its top, a narrowed portion for connection to the tab . 7. Crochet suivant la revendication 2, caractérisé en 7. Hook according to claim 2, characterized in ce que les moyens susdits sont constitués par deux saillies présentées par la patte et dirigées vers le crochet, l'extrémité de chacune de ces saillies ayant une allure sensiblement triangulaire, le sommet de cette extrémité étant dirigé vers le crochet, tandis que chacune des saillies présente, à l'opposé dudit sommet, une portion rétrécie de raccordement à la patte. that the aforesaid means are constituted by two projections presented by the tab and directed towards the hook, the end of each of these projections having a substantially triangular appearance, the top of this end being directed towards the hook, while each of the projections has, opposite said top, a narrowed portion for connection to the tab. 8. Crochet suivant l'une quelconque des revendications 8. Hook according to any one of claims <1> à 6, caractérisé en ce qu'il fait partie d'une bande de crochets alignés, disposés dans le même sens les uns par rapport aux autres, et séparés les uns des autres par des éléments de liaison détachables. <1> to 6, characterized in that it is part of a strip of aligned hooks, arranged in the same direction with respect to each other, and separated from each other by detachable connecting elements. 9. Crochet tel que décrit ci-avant ou représenté aux dessins annexés. 9. Hook as described above or shown in the accompanying drawings.
BE193746A 1979-02-28 1979-02-28 SUSPENSION HOOK BE874513A (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE193746A BE874513A (en) 1979-02-28 1979-02-28 SUSPENSION HOOK
GB7917914A GB2042468A (en) 1979-02-28 1979-05-23 Bag hanging hook

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE193746A BE874513A (en) 1979-02-28 1979-02-28 SUSPENSION HOOK
BE874513 1979-02-28

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE874513A true BE874513A (en) 1979-06-18

Family

ID=25651305

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE193746A BE874513A (en) 1979-02-28 1979-02-28 SUSPENSION HOOK

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE874513A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2653185A1 (en) * 1989-10-18 1991-04-19 Cgl Thermoformage Adaptable hanging member for hanging packaging
FR2762828A1 (en) * 1997-05-05 1998-11-06 Flexico France Sarl POUCH SUSPENSION DEVICE

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2653185A1 (en) * 1989-10-18 1991-04-19 Cgl Thermoformage Adaptable hanging member for hanging packaging
FR2762828A1 (en) * 1997-05-05 1998-11-06 Flexico France Sarl POUCH SUSPENSION DEVICE
WO1998050277A1 (en) * 1997-05-05 1998-11-12 Flexico-France Bag suspending device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0514278B1 (en) Shoe hanger
FR2586652A1 (en) PACKAGING FOR A PAIR OF SCISSORS
FR2997936A1 (en) PACKAGING FOR BOUQUET DE FLEURS
FR2703977A1 (en) Removable marker plate for use with a storage device such as a container.
BE874513A (en) SUSPENSION HOOK
FR2552910A1 (en) MOBILE LABEL FOR A CONTAINER
EP0056221B1 (en) Device for hanging products on a display device
FR2787420A1 (en) SHIPPING PACKAGE WITH ADDITIONAL SECURITY
FR2653185A1 (en) Adaptable hanging member for hanging packaging
FR2778175A1 (en) FOLDING BOX FOR PRODUCTS SUCH AS PASTRY AND CAKES
EP0052596A2 (en) Package with hanging device, packaging method and apparatus for performing this method
FR2655021A1 (en) Method of equipping an article comprising an end rod provided with an eye or nut with a suspension tab
FR2701458A1 (en) Suspension tab for the display of tools with handles
BE887070A (en) DEVICE FOR ALLOWING THE SUSPENSION OF PRODUCTS TO A DISPLAY
FR2724149A1 (en) Exercise book cover packaging
EP0583529A1 (en) Information tag
FR2649821A1 (en) Label holder hook
EP0367663B1 (en) Suspended file with lateral or vertical access
FR2722964A1 (en) Height adjustable hanger for footwear
FR2726742A1 (en) Display support for brassiere
BE875400A (en) PLASTIC BAG
FR2698529A1 (en) Bottle hanger for display or storage - comprises slotted suspension element fitted to bottle by detachable label or shrink-fit sleeve
FR2579871A1 (en) Roll-up ribbon comprising preformed loops for the hanging and tying of sausages
FR2499513A1 (en) Filing container for documents - has rigid sides and flexible ends and base with fixtures to hold open or shut
FR2784655A1 (en) BAG DISPENSER