BE819132A - Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device - Google Patents

Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device

Info

Publication number
BE819132A
BE819132A BE147853A BE147853A BE819132A BE 819132 A BE819132 A BE 819132A BE 147853 A BE147853 A BE 147853A BE 147853 A BE147853 A BE 147853A BE 819132 A BE819132 A BE 819132A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tank
installation according
liquid
duct
fish
Prior art date
Application number
BE147853A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Priority to BE147853A priority Critical patent/BE819132A/en
Publication of BE819132A publication Critical patent/BE819132A/en
Priority to FR7525889A priority patent/FR2282226A1/en
Priority to IT6912175A priority patent/IT1041596B/en
Priority to CA233,943A priority patent/CA1022019A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; CARE OF BIRDS, FISHES, INSECTS; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K63/00Receptacles for live fish, e.g. aquaria; Terraria
    • A01K63/02Receptacles specially adapted for transporting live fish

Abstract

The circulating pump circulates the liquid in an upwards and downwards motion. The pump consists of a duct fixed to the tank and open at both ends, or closed at the top and open at the bottom. The top end is positioned below or above the water-level, and the bottom end near the bottom of the tank. A suction collector is positioned below the water-level and consists of a perforated tube positioned horizontally, midway between the water-level and the tank bottom. A fan mounted on a shaft coaxial to the duct is operated by a motor outside the tank, and is situated between the suction-collector and the bottom of the tank.

Description

       

  "Installation pour le transport de poissons vivants, en particulier de poissons anesthésiés, en milieu aqueux".

  
La présente invention est relative à une installation pour le transport, en milieu aqueux, de poissons vivants, en particulier de poissons anesthésiés, constituée d'une cuve et d'un dispositif d'alimentation en oxygène gazeux du milieu aqueux dans la cuve.

  
Le transport de poissons anesthésiés est une techni- <EMI ID=1.1> 

  
demande toujours croissante d'amener du poisson vivant d'un endroit

  
à un autre, n'a jamais connu un essort considérable. En effet, les dispositifs de transport de poissons anesthésiés expérimentés jusqu'à présent n'ont pas encore donné satisfaction, car ils présentent divers inconvénients importants, notamment, d'une part, celui d'exiger une très grande quantité d'eau par rapport à la charge de poissons transportés et, d'autre part, d'entraîner chez les poissons une mortalité élevée due au tassement lors du transport. En effet, lors d'une mise en charge importante de poissons anesthésiés, on a constaté que les poissons, après quelques heures, se déposent au fond de la cuve de transport et forment une masse compacte. De cette manière, le poisson est incapable de respirer normalement, les branchies se bloquent, les peaux des poissons se collent les unes aux aubes, et provoquent ainsi rapidement leur asphyxie.

   De plus, avec les dispositifs de transport connus jusqu'à présent, il est impossible d'obtenir une oxygénation régulière et uniforme du milieu aqueux dans lequel baignent les poissons.

  
L'invention a pour but de remédier à ces inconvénient et de procurer une installation, facilement adaptable sur n'importe quel engin de transport, convenant pour le transport de poissons vivants, en particulier de poissons anesthésiés, sur de longues distances, sous tous les climats et à n'importe quelle période de l'année. L'installation de la présente invention permettra en outre aux transporteurs de poissons un gain de temps appréciable, car ils ne seront plus tenus de changer l'eau des poissons au cours du transport, comme cela était nécessaire avec les dispositifs actuels, où, après un certain temps, l'eau était rapidement polluée et pouvait entratner la mort des poissons. 

  
A cet effet, suivant l'invention, l'installation pour lo transport, en milieu aqueux, de poissons vivants,en particulier de poissons anesthésiés, comprend des moyens agencés pour créer une circulation ascensionnelle du liquide dans le milieu susdit.

  
Suivant une forme de réalisation de l'invention, les moyens susdits comprennent au moins une pompe de circulation, agencée pour aspirer le liquida dans la partie supérieure de la cuve et pour refouler ce dernier à proximité du fond de la cuve.

  
Suivant une autre forme de réalisation avantageuse de l'invention, la pompe de circulation comprend un conduit fixé à

  
la cuve et constituant le corps de la pompe, ledit conduit étant ouvert à ses deux extrémités, l'extrémité supérieure du conduit étant située en dessous du niveau du liquide et l'extrémité inférieure étant située à proximité du fond de la cuve, ainsi que des moyens plongeant dans le liquide et agencés dans le conduit pour créer un courant de liquide circulant de la partie supérieure de la cuve vas la partie inférieure de cette dernière.

  
Suivant une autre forme de réalisation avantageuse de l'invention, la pompe de circulation comprend un conduit fixé à

  
la cuve et constituant le corps de la pompe, ledit conduit étant fermé à son extrémité supérieure et ouvert à son extrémité inférieure, l'extrémité supérieure du conduit étant située soit au-dessus, soit en dessous du niveau du liquide et l'extrémité inférieure étant située à proximité du fond de la cuve, un collecteur d'aspiration situé en dessous du niveau du liquide dans la cuve étant fixé audit conduit et débouchant dans ce dernier, ainsi que des moyens plongeant dans le liquide et agencés dans le conduit pour créer un courant de liquide circulant de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieure de cette dernière. 

  
Suivant un mode de réalisation avantageux de l'invention, les moyens susdits pour créer un courant de liquide de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieure de cette dernière sont constitués par une hélice montée sur un arbre coaxial au conduit et entraînée par un moteur situé à l'extérieur du milieu aqueux, ladite hélice étant disposée entre le collecteur d'aspiration situé sensiblement à égale distance du niveau de liquide dans la cuve et du fond de cette dernière et le fond de la cuve.

  
Suivant un mode de réalisation particulièrement avantageux, le dispositif d'alimentation en oxygène gazeux susdit a son orifice de sortie à proximité de l'hélice et à un niveau légèrement supérieur à celui de l'hélice.

  
L'invention a également pour objet un engin de transport muni de l'installation susdite.

  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description des dessins, annexés au présent mémoire, qui représentant, à titre d'exemple non limitatif, une forme de réalisation particulière d'une installation de transport de poissons suivant l'invention.

  
La figure 1 est une vue schématique, en élévation et en coupe, d'une installation pour le transport de poissons anesthésiés, en milieu aqueux, suivant l'invention, associé à un véhicule= de transport. La figure 2 est une section suivant la ligne

  
 <EMI ID=2.1> 

  
Dans les différentes figures, les mêmes notations de référence désignent des éléments identiques.

  
L'installation 1, représentée à la figure 1 des dessins annexés, pour le transport de poissons anesthésiés en milieu aqueux, comprend une cuve 2 recouverte d'une matière isolante ainsi qu'un conduit 3 d'alimentation en oxygène gazeux du milieu aqueux 4 dans la cuve 2, relié à une bonbonne ou un réservoir d'oxygène. L'installation 1 est munie de moyens agencés pour créer une circulation ascensionnelle du liquide dans le milieu 4, par exemple une pompe de circulation 5 aspirant le liquide dans la partie supérieure de-la cuve 2 et le refoulant à proximité du fond 6 de celle-ci. Cette pompe 5 comprend un conduit cylindrique 7 fixé à la cuve 2, fermé à son extrémité supérieure 8 et ouvert à son extrémité inférieure 9, ainsi qu'une hélice 10 plongeant dans le liquide et agencé dans le conduit 7.

   Le collecteur d'aspiration 11 de la pompe 5, constitué d'un tube perforé s'étendant horizontalement par rapport au fond 6 de la cuve, entre le conduit 7 de la pompe et la face latérale 12 de la cuve, se trouve en dessous du niveau 15 de liquide dans la cuve 2. L'extrémité supérieure 8 du corps cylindrique 7 de la pompe est située à un niveau légèrement inférieur au niveau 15 du liquide dans la cuve 2 tandis que l'orifice de refoulement de son extrémité inférieure 9 est située à proximité du fond 6 de la cuve 2.

  
La pompe 5 comprend un second collecteur d'aspiration
13 situé à un niveau légèrement inférieur au niveau 14 situé à égale distance du niveau 15 de liquide dans la cuve et du fond 6de celle-ci. Ce collecteur 13 est constitué par un orifice pratiqué dans le conduit 7 de la pompe 5, un conduit mobile 16 coaxial au conduit cylindrique 7 commandé par une manette de commande 18 disposée en dehors de la cuve permettant l'obturation de cet orifice 13 par coulissement du conduit mobile 16 sur le conduit 7 de la pompe suivant l'axe de

  
ce dernier. Lorsque le conduit mobile 16 est abaissera manette 18 prend la position 19 indiquée à la figure 1 en traits interrompus. Un élémen grillagé 20 de section sensiblement égale au conduit 7 de la pompe 5 et fixé à ce dernier, garnit l'orifice 13. Cet élément grillagé 20 a pour but d'empêcher les poissons de venir obturer l'orifice d'aspiration 13 .

  
L'hélice 10 montée sur un arbre 21 coaxial au conduit 7 et disposée entre le collecteur secondaire 13 et le fond 6 de la cuve 2 comporte plusieurs pales de manière à pouvoir refouler efficacement le liquide vers le fond 6 de la cuve, deux de ces pales étant représentées en 22. Cette hélice 10 est entraînée par un moteur électrique 23 à vitesse variable situé à l'extérieur du milieu aqueux.Une vitesse lente est prévue afin d'empêcher une aspiration d'air dans le liquide de la cuve 2, qui pourrait refouler immédiatement une certaine quantité d'oxygène du liquide à la surface de celui-ci et provoquer, par conséquent, sa désoxygénation, une vitesse élevée entraînant l'hélice de manière à créer une circulation ascensionnelle du liquide dans le milieu aqueux.

  
Comme on peut le voir plus particulièrement à la figure 2 des dessins annexés, des éléments plans 24 passant par l'axe du conduit 7 et régulièrement répartis dans celui-ci, situés en dessous de l'hélice 10, permettent d'obtenir un écoulement laminaire du liquide dans le conduit 7 et d'éviter ainsi l'apparition de tourbillons dans la zone proche de l'hélice 10 à l'intérieur du conduit 7,

  
ce qui entraînerait une perte de charge importante dans le conduit 7. Pour éviter que l'arbre 21 de l'hélice 10 ne soit le siège de vibrations importantes, l'extrémité inférieure de l'arbre 21 est logée dans un coussinet 25 qui s'emboîte dans un tube 26 coaxial à l'arbre 21

  
de l'hélice 10, ce tube 26 étant maintenu par les éléments plans 24.

  
Suivant l'invention, le conduit 3 d'alimentation en oxygène gazeux a son orifice de sortie à proximité et immédiatement au-dessus de l'hélice 10, qui fractionne l'oxygène gazeux en microbul-les tout en le mélangeant avec le liquide en circulation de manière

  
à former un mélange de liquide et d'oxygène parfaitement homogène,

  
en permettant ainsi d'obtenir une oxygénati.on uniforme et régulière de toute la masse de liquide dans la cuve 2 où baignent les poissons P. A cet effet, un diffuseur 27 vient garnir l'orifice du conduit 3 d'alimentation en oxygène gazeux.

  
Un élément 28 faisant saillie, situé à l'extérieur du conduit cylindrique 7. servant à éviter les remous dans l'écoulement du liquide entre l'extrémité inférieure 9 du conduit 7 et le fond 6 de

  
 <EMI ID=3.1> 

  
té parmi les poissons se trouvant dans cette zone, est fixé au fond

  
6 de la cuve 2 et à proximité de l'extrémité inférieure 9 du conduit cylindrique 7 de la pompe. Une plaque perforée 29,destinée à répartir le mouvement ascensionnel du liquide dans toute la cuve 2, est agencée à proximité du fond 6 de la cuve et s'étend sur toute sa surface à égale distance du fond, l'extrémité inférieure 9 du conduit cylindrique 7 de la pompe étant située en dessous de cette plaque perforée

  
29. La distance séparant le fond ou la base 6 de la cuve 2 et la plaque perforée 29 est légèrement supérieure à la hauteur de l'élément
28, cet élément 28 étant d'une longueur sensiblement égale au diamètre du conduit cylindrique 7 de la pompe.

  
La cuve 2 est équipée d'un dispositif de remplissage 30 d'eau de la cuve ainsi que d'un .dispositif de réfrigération permettant de régler la température du liquide qu'elle contient, par exemple, d'un serpentin 31 placé sur le fond 6 de la cuve en dessous de la plaque perforée 29. Ce serpentin 31 dans lequel circule un fluide régriférant est relié à un.groupe frigorifique 32.

  
Un réservoir 33 de solution d'anesthésiant ou de sédatif, un dispositif de pompage 34 de cette solution et un conduit d'amenée 35 de cette solution dans la cuve 2 permettant lé dosage de la "dation d'anesthésiant ou de sédatif dans le milieu aqueux.

  
 <EMI ID=4.1> 

  
montés de façon réglable dans la cuve 2, sont disposés dans celle-ci de manière à plonger les uns après les autres dans le milieu aqueux suivant le degré de remplissage de la cuve, l'élément 36 étant relié

  
 <EMI ID=5.1> 

  
commande 46, les éléments 37 à 44, également reliés à ce circuit

  
de mesure 45, agissant sur les moyens de dosage en fonction du degré de remplissage de liquide dans la cuve 2. L'élément 37 a aussi pour fonction de fermer le dispositif de remplissage 30 d'eau dans la cuve 2 et d'enclencher la vitesse lente du moteur électrique 23 entraînant l'hélice 10, l'élément 42 d'enclencher la.vitesse rapide du moteur 23 entraînant l'hélice 10 et l'élément 44 d'agir sur un dispositif de chargement de poissons dans la cuve disposé en dehors de l'installation 1, de manière à empêcher ce chargement, en fonction du degré de remplissage dans la cuve 2. Un boîtier 48 pourvu de deux orifices 49 et 50 placés respectivement à ses extrémités inférieure

  
 <EMI ID=6.1> 

  
séparant les extrémités inférieures de deux éléments immédiatement voisins appartenant à la série des éléments 37 à 40 ou 41 à 44 étant sensiblement égale, l'extrémité inférieure de l'élément 37 étant située à un niveau légèrement inférieur au niveau 14 situé à égale distance entre le niveau 15 de liquide dans la cuve et le fond 6 de celle-ci. La différence de niveau séparant l'extrémité inférieure de l'élément 40 et l'extrémité inférieure de l'élément 41, est supérieure à la différence de niveau séparant les extrémités inférieures de deux éléments immédiatement voisins appartenant à la même série.

  
On lève le conduit mobile 16 en le faisant coulisse sur le corps cylindrique 7 de la pompe 5 au moyen de la manette de commande 18, de manière à ce que l'eau puisse pénétrer dans le corps 7 de la pompe par le collecteur 13. De l'eau est introduite dans

  
la cuve 2 au moyen du dispositif de remplissage 30. L'eau pénètre dans le boîtier 48 par l'orifice 49 de celui-ci, touche l'extrémité

  
 <EMI ID=7.1> 

  
impulsion. Le dispositif de pompage 34 du réservoir 33 de solution d'anesthésiant ou de sédatif sensible-à cette impulsion débite automatiquement, par l'intermédiaire du conduit 35, une quantité déterminée de solution anesthésiante ou sédative dans la cuve 2, le dispositif de remplissage 30 se bloque et la vitesse lente du moteur électrique
23 entraînant l'hélice 10 s'enclenche. On ouvre le dispositif d'oxygène gazeux, l'oxygène étant débité par le diffuseur 27 dans le liquide de la cuve. La cuve 2 est prête à recevoir le poisson. Au moment où on déverse le poisson dans la cuve, le niveau du liquide mon-

  
 <EMI ID=8.1> 

  
teindra les éléments 38, 39, 40, 41, etc., et une dose supplémentaire de solution anesthésiante ou sédative sera, chaque fois, automatiquement déversée dans le liquide de la cuve 2. Il en résulte que la

  
 <EMI ID=9.1> 

  
le dispositif de pompage 34 du réservoir 33 de siuticn anesthésiante ou sédative dépendra de la hauteur du niveau de l'eau dans la cuve et sera donc proportionnelle à la quantité de poisson introduite dans la cuve. De plus, lorsque le niveau du liquide atteint l'élément
42, la vitesse rapide du moteur électrique 23 entraînant l'hélice 10 s'enclenche automatiquement de manière à obtenir une circulation ascensionnelle du liquide dans le milieu aqueux de la cuve 2. Une fois que le liquide atteindra un niveau suffisant pour pénétrer dans le collecteur 11 de la pompe 5, on ferme le. collecteur

  
13 en abaissant le conduit mobile 16 au moyen de la manette 18. Si le chargement de poisson dans la cuve 2 se fait au moyen d'un dispositif de chargement automatique,l'élément 44, lorsque le liquide dans la cuve 2 atteint son extrémité inférieure, bloque automatiquement ce dispositif.

  
Une loge 51 recouverte d'une substance isolante, fixée à la cuve 2, contenant un certain. nombre de poissons, plongeant _dans le liquide de la cuve 2, l'extrémité supérieure de cette loge étant fermée et l'extrémité inférieure ouverte, une résistance 52 destinée à chauffer le liquide dans la loge ainsi qu'un dispositif de commande électrique 53 sensible aux mouvements du poisson dans la loge 51, coopèrent avec les moyens de dosage de la solution d'anesthésiant cu de sédatif dans le milieu aqueux. Une vanne 54 est agencée sur l'extrémité supérieure de la loge 51 de manière à permettre la circulation du liquide de la cuve 2 à travers la loge.

  
On fait chauffer la résistance 52 dans la loge 51 de manière à faire élever la température du liquide de celle-ci. Par cette élévation de température, les poissons anesthésiés de la loge ont tendance à se réveiller. Si aucun des poissons se trouvant dans la loge 51 ne bouge après une période déterminée, le dispositif électrique 53 dont est équipée la loge 51 bloque le dispositif de pompage
34 du réservoir de solution anesthésiante ou sédative pendant un certain temps, notamment lorsque celui-ci continue de débiter une dose déterminée de produit anesthésiant ou sédatif par unité de temps au cours du transport.

   Par contre, si l'un de ces poissons se réveille partiellement et bouge, son mouvement sera enregistré par le dispositif électrique 53 de la loge dans laquelle il se trouve, qui rétablira le contact et enclenchera le dispositif de pompage 34 qui débitera une quantité supplémentaire déterminée de solution anesthésiante ou sédative dans la cuve 2.

  
Une fois le contrôle de l'anesthésie établi, la vanne 54 s'ouvre et le liquide de la cuve 2 peut à nouveau circuler à travers la loge 51.

  
L'énergie nécessaire au fonctionnement de l'installa tion de la présente invention, est fournie par un alternateur 55 qui

  
 <EMI ID=10.1> 

  
électrique.

  
Un dispositif. d'ouverture 57 pour le chargement du poisson est agencé à la partie supérieure de la cuve 2. Ce dispositif
57 est constitué d'un couvercle, un orifice étant pratiqué sur ce couvercle pour permettre aux gaz formés à l'intérieur de la cuve et

  
 <EMI ID=11.1> 

  
positif 58 pour le déchargement du poisson est agencé sur la surface latérale 12 de la cuve 2, à proximité du fond 6 de celle-ci.

  
Comme on l'a déjà défini, l'installation suivant la présente invention empêche le poisson do mourir par une asphyxie duc au tassement, grâce à un courant de liquide circulant de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieure de celle-ci. Cette circulation d'eau, de poussée uniforme, répartit la majeure partie des poissons comme à la figure 1, c'est-à-dire soit la tête en bas et la queue en haut, soit la queue en bas et la tête en haut. Dans le premier cas, l'eau riche en oxygène passe par la bouche du poisson, gagne les branchies et ressort par les ouïes. Dans le second cas, l'eau entre par les ouïes, oxygène les branchies et ressort par la bouche. De plus, l'eau riche en oxygène circule autour de chaque poisson, ce qui permet une parfaite oxygénation de l'ensemble du système respiratoire de l'animal (peau + branchies).

  
Tel qu'on peut le voir à la figure 1 des dessins annexés, la mise en charge de poissons P de grosse taille nécessite un apport de poissons p de taille plus petite. Les poissons de petite taille ont pour but de colmater les vides entre les gros poissons. On peut éventuellement remplacer les poissons de petite taille par des

  
matériaux de densité supérieure à l'eau.

  
Il doit être entendu que l'invention n'est nullement

  
limitée à la forme de réalisation décrite et que bien des modificatior

  
peuvent y être apportées sans sortir du cadre du présent brevet.

REVENDICATIONS

  
1. Installation pour le transport, en milieu aqueux,

  
de poissons vivants, en particulier de poissons anesthésiés, constituée d'une cuve et d'un dispositif d'alimentation en oxygène gazeux

  
du milieu aqueux dans la cuve, cette installation étant caractérisée

  
en ce qu'elle comprend des moyens agencés pour créer une circulation

  
ascensionnelle du liquide dans le milieu susdit.



  "Installation for the transport of live fish, in particular anesthetized fish, in an aqueous medium".

  
The present invention relates to an installation for the transport, in an aqueous medium, of live fish, in particular anesthetized fish, consisting of a tank and a device for supplying gaseous oxygen from the aqueous medium to the tank.

  
The transport of anesthetized fish is a techni- <EMI ID = 1.1>

  
ever increasing demand to bring live fish from one place

  
to another, has never experienced considerable growth. In fact, the devices for transporting anesthetized fish tested up to now have not yet given satisfaction, because they have various significant drawbacks, in particular, on the one hand, that of requiring a very large quantity of water compared load of transported fish and, on the other hand, lead to high mortality in fish due to settlement during transport. In fact, during heavy loading of anesthetized fish, it was found that the fish, after a few hours, settle to the bottom of the transport tank and form a compact mass. In this way, the fish is unable to breathe normally, the gills become blocked, the skins of the fish stick together to the blades, and thus quickly cause their asphyxiation.

   In addition, with the transport devices known to date, it is impossible to obtain regular and uniform oxygenation of the aqueous medium in which the fish bathe.

  
The object of the invention is to remedy these drawbacks and to provide an installation, easily adaptable to any transport vehicle, suitable for the transport of live fish, in particular anesthetized fish, over long distances, under all conditions. climates and at any time of the year. The installation of the present invention will also allow fish transporters an appreciable saving of time, since they will no longer be required to change the water of the fish during transport, as was necessary with current devices, where, after for a while, the water was quickly polluted and could lead to the death of fish.

  
To this end, according to the invention, the installation for transporting, in an aqueous medium, live fish, in particular anesthetized fish, comprises means arranged to create an upward circulation of the liquid in the aforesaid medium.

  
According to one embodiment of the invention, the aforesaid means comprise at least one circulation pump, arranged to suck the liquida in the upper part of the tank and to discharge the latter near the bottom of the tank.

  
According to another advantageous embodiment of the invention, the circulation pump comprises a duct fixed to

  
the tank and constituting the body of the pump, said duct being open at its two ends, the upper end of the duct being located below the level of the liquid and the lower end being located near the bottom of the tank, as well as means immersed in the liquid and arranged in the conduit to create a current of liquid flowing from the upper part of the tank to the lower part of the latter.

  
According to another advantageous embodiment of the invention, the circulation pump comprises a duct fixed to

  
the tank and constituting the body of the pump, said duct being closed at its upper end and open at its lower end, the upper end of the duct being located either above or below the level of the liquid and the lower end being located near the bottom of the tank, a suction manifold located below the level of the liquid in the tank being fixed to said duct and opening into the latter, as well as means immersing in the liquid and arranged in the duct to create a current of liquid flowing from the upper part of the tank to the lower part of the latter.

  
According to an advantageous embodiment of the invention, the aforesaid means for creating a flow of liquid from the upper part of the tank to the lower part of the latter are constituted by a propeller mounted on a shaft coaxial with the duct and driven by a motor located outside the aqueous medium, said propeller being arranged between the suction manifold located substantially at an equal distance from the liquid level in the tank and from the bottom of the latter and the bottom of the tank.

  
According to a particularly advantageous embodiment, the aforementioned gaseous oxygen supply device has its outlet orifice near the propeller and at a level slightly higher than that of the propeller.

  
The subject of the invention is also a transport vehicle provided with the aforesaid installation.

  
Other details and features of the invention will emerge from the description of the drawings, appended to this specification, which represents, by way of nonlimiting example, a particular embodiment of a fish transport installation according to the invention. .

  
FIG. 1 is a schematic view, in elevation and in section, of an installation for the transport of anesthetized fish, in an aqueous medium, according to the invention, associated with a transport vehicle. Figure 2 is a section along the line

  
 <EMI ID = 2.1>

  
In the various figures, the same reference notations designate identical elements.

  
The installation 1, shown in Figure 1 of the accompanying drawings, for the transport of anesthetized fish in aqueous medium, comprises a tank 2 covered with an insulating material and a duct 3 for supplying gaseous oxygen to the aqueous medium 4 in tank 2, connected to a cylinder or an oxygen tank. The installation 1 is provided with means arranged to create an upward circulation of the liquid in the medium 4, for example a circulation pump 5 sucking the liquid in the upper part of the tank 2 and pushing it close to the bottom 6 of that -this. This pump 5 comprises a cylindrical duct 7 fixed to the tank 2, closed at its upper end 8 and open at its lower end 9, as well as a propeller 10 immersed in the liquid and arranged in the duct 7.

   The suction manifold 11 of the pump 5, consisting of a perforated tube extending horizontally with respect to the bottom 6 of the tank, between the pipe 7 of the pump and the lateral face 12 of the tank, is located below of the liquid level 15 in the tank 2. The upper end 8 of the cylindrical body 7 of the pump is located at a level slightly lower than the level 15 of the liquid in the tank 2 while the discharge port of its lower end 9 is located near the bottom 6 of the tank 2.

  
The pump 5 includes a second suction manifold
13 located at a level slightly lower than the level 14 located at an equal distance from the level 15 of liquid in the tank and from the bottom 6 thereof. This manifold 13 consists of an orifice made in the duct 7 of the pump 5, a movable duct 16 coaxial with the cylindrical duct 7 controlled by a control lever 18 placed outside the tank allowing this orifice 13 to be closed by sliding of the mobile duct 16 on the duct 7 of the pump along the axis of

  
this last. When the movable duct 16 is lowered, lever 18 assumes the position 19 shown in Figure 1 in broken lines. A mesh element 20 of section substantially equal to the pipe 7 of the pump 5 and fixed to the latter, lines the orifice 13. The purpose of this mesh element 20 is to prevent the fish from closing off the suction orifice 13.

  
The propeller 10 mounted on a shaft 21 coaxial with the duct 7 and arranged between the secondary manifold 13 and the bottom 6 of the tank 2 comprises several blades so as to be able to effectively discharge the liquid towards the bottom 6 of the tank, two of these blades being represented at 22. This propeller 10 is driven by an electric motor 23 at variable speed located outside the aqueous medium. A slow speed is provided in order to prevent air being sucked into the liquid of the tank 2, which could immediately push back a certain quantity of oxygen from the liquid to the surface thereof and consequently cause its deoxygenation, a high speed driving the propeller so as to create an upward circulation of the liquid in the aqueous medium.

  
As can be seen more particularly in Figure 2 of the accompanying drawings, planar elements 24 passing through the axis of the duct 7 and regularly distributed in the latter, located below the propeller 10, make it possible to obtain a flow laminar of the liquid in the duct 7 and thus avoid the appearance of vortices in the area close to the propeller 10 inside the duct 7,

  
which would cause a significant pressure drop in the duct 7. To prevent the shaft 21 of the propeller 10 from being the seat of significant vibrations, the lower end of the shaft 21 is housed in a bearing 25 which s 'fits into a tube 26 coaxial with the shaft 21

  
of the propeller 10, this tube 26 being held by the planar elements 24.

  
According to the invention, the duct 3 for supplying gaseous oxygen has its outlet near and immediately above the propeller 10, which splits the gaseous oxygen into microbubbles while mixing it with the liquid in circulation way

  
to form a perfectly homogeneous mixture of liquid and oxygen,

  
thus making it possible to obtain a uniform and regular oxygenation of the entire mass of liquid in the tank 2 where the fishes bathe P. For this purpose, a diffuser 27 comes to line the orifice of the duct 3 for supplying gaseous oxygen .

  
A projecting element 28, located outside the cylindrical duct 7. serving to prevent eddies in the flow of liquid between the lower end 9 of the duct 7 and the bottom 6 of

  
 <EMI ID = 3.1>

  
among the fish in this area, is attached to the bottom

  
6 of the tank 2 and near the lower end 9 of the cylindrical duct 7 of the pump. A perforated plate 29, intended to distribute the upward movement of the liquid throughout the tank 2, is arranged near the bottom 6 of the tank and extends over its entire surface at an equal distance from the bottom, the lower end 9 of the pipe. cylindrical 7 of the pump being located below this perforated plate

  
29. The distance separating the bottom or the base 6 of the tank 2 and the perforated plate 29 is slightly greater than the height of the element.
28, this element 28 being of a length substantially equal to the diameter of the cylindrical duct 7 of the pump.

  
The tank 2 is equipped with a device 30 for filling the tank with water as well as a refrigeration device making it possible to adjust the temperature of the liquid it contains, for example, a coil 31 placed on the bottom 6 of the tank below the perforated plate 29. This coil 31 in which a regriferant fluid circulates is connected to un.groupe refrigeration 32.

  
A reservoir 33 of anesthetic or sedative solution, a pumping device 34 for this solution and a supply conduit 35 for this solution in the tank 2 allowing the dosage of the anesthetic or sedative dose in the medium. aqueous.

  
 <EMI ID = 4.1>

  
mounted in an adjustable manner in the tank 2, are arranged in the latter so as to immerse one after the other in the aqueous medium according to the degree of filling of the tank, the element 36 being connected

  
 <EMI ID = 5.1>

  
command 46, elements 37 to 44, also connected to this circuit

  
measuring 45, acting on the metering means depending on the degree of liquid filling in the tank 2. The element 37 also has the function of closing the device 30 for filling water in the tank 2 and to engage the slow speed of the electric motor 23 driving the propeller 10, the element 42 to engage the fast speed of the motor 23 driving the propeller 10 and the element 44 to act on a device for loading fish in the tank arranged outside the installation 1, so as to prevent this loading, depending on the degree of filling in the tank 2. A housing 48 provided with two orifices 49 and 50 placed respectively at its lower ends

  
 <EMI ID = 6.1>

  
separating the lower ends of two immediately adjacent elements belonging to the series of elements 37 to 40 or 41 to 44 being substantially equal, the lower end of element 37 being located at a level slightly lower than level 14 located at an equal distance between the liquid level 15 in the tank and the bottom 6 thereof. The difference in level separating the lower end of element 40 and the lower end of element 41 is greater than the difference in level separating the lower ends of two immediately neighboring elements belonging to the same series.

  
The movable pipe 16 is lifted by sliding it on the cylindrical body 7 of the pump 5 by means of the control lever 18, so that water can enter the body 7 of the pump through the manifold 13. Water is introduced into

  
the tank 2 by means of the filling device 30. The water enters the housing 48 through the orifice 49 thereof, touches the end

  
 <EMI ID = 7.1>

  
impulse. The pumping device 34 of the reservoir 33 of anesthetic or sedative solution sensitive to this pulse automatically delivers, through the conduit 35, a determined quantity of anesthetic or sedative solution into the tank 2, the filling device 30 hangs and the slow speed of the electric motor
23 driving the propeller 10 engages. The gaseous oxygen device is opened, the oxygen being delivered by the diffuser 27 into the liquid in the tank. Tank 2 is ready to receive the fish. As the fish is poured into the tank, the level of the liquid increases.

  
 <EMI ID = 8.1>

  
will dye items 38, 39, 40, 41, etc., and an additional dose of anesthetic or sedative solution will, each time, be automatically poured into the liquid in tank 2. As a result, the

  
 <EMI ID = 9.1>

  
the pumping device 34 of the tank 33 of anesthetic or sedative siuticn will depend on the height of the water level in the tank and will therefore be proportional to the quantity of fish introduced into the tank. In addition, when the liquid level reaches the element
42, the rapid speed of the electric motor 23 driving the propeller 10 engages automatically so as to obtain an upward circulation of the liquid in the aqueous medium of the tank 2. Once the liquid reaches a level sufficient to penetrate into the manifold 11 of pump 5, it is closed. collector

  
13 by lowering the movable duct 16 by means of the lever 18. If the loading of fish in the tank 2 is done by means of an automatic loading device, the element 44, when the liquid in the tank 2 reaches its end lower, automatically blocks this device.

  
A housing 51 covered with an insulating substance, fixed to the tank 2, containing a certain. number of fish, plunging into the liquid in tank 2, the upper end of this chamber being closed and the lower end open, a resistor 52 intended to heat the liquid in the chamber as well as a sensitive electric control device 53 the movements of the fish in the chamber 51, cooperate with the means for dosing the solution of anesthetic cu sedative in the aqueous medium. A valve 54 is arranged on the upper end of the chamber 51 so as to allow the circulation of the liquid from the tank 2 through the chamber.

  
The resistor 52 is heated in the well 51 so as to raise the temperature of the liquid therein. By this rise in temperature, the anesthetized fish in the compartment tend to wake up. If none of the fish in the box 51 move after a determined period, the electrical device 53 with which the box 51 is equipped blocks the pumping device
34 of the anesthetic or sedative solution reservoir for a certain time, in particular when the latter continues to deliver a determined dose of anesthetic or sedative product per unit of time during transport.

   On the other hand, if one of these fish wakes up partially and moves, its movement will be recorded by the electrical device 53 of the lodge in which it is located, which will re-establish contact and activate the pumping device 34 which will deliver an additional quantity. determined of anesthetic or sedative solution in the tank 2.

  
Once the anesthesia control has been established, the valve 54 opens and the liquid in the tank 2 can again circulate through the chamber 51.

  
The energy necessary for the operation of the installation of the present invention is supplied by an alternator 55 which

  
 <EMI ID = 10.1>

  
electric.

  
A device. opening 57 for loading fish is arranged at the top of the tank 2. This device
57 consists of a cover, an orifice being made on this cover to allow the gases formed inside the tank and

  
 <EMI ID = 11.1>

  
positive 58 for unloading fish is arranged on the side surface 12 of the tank 2, near the bottom 6 thereof.

  
As has already been defined, the installation according to the present invention prevents the fish from dying by asphyxiation due to settlement, thanks to a current of liquid flowing from the upper part of the tank to the lower part thereof. This water circulation, of uniform thrust, distributes the major part of the fish as in figure 1, that is to say either the head down and the tail up, or the tail down and the head up. . In the first case, the oxygen-rich water passes through the mouth of the fish, reaches the gills and comes out through the gills. In the second case, the water enters through the gills, oxygenates the gills and comes out through the mouth. In addition, the oxygen-rich water circulates around each fish, which allows perfect oxygenation of the entire respiratory system of the animal (skin + gills).

  
As can be seen in FIG. 1 of the accompanying drawings, the loading of large-sized fish P requires an input of smaller-sized fish p. The purpose of small fish is to plug the voids between large fish. Smaller fish can possibly be replaced by

  
materials of higher density than water.

  
It should be understood that the invention is in no way

  
limited to the embodiment described and that many modifications

  
can be made without departing from the scope of this patent.

CLAIMS

  
1. Installation for transport, in aqueous medium,

  
live fish, in particular anesthetized fish, consisting of a tank and a device for supplying gaseous oxygen

  
of the aqueous medium in the tank, this installation being characterized

  
in that it comprises means arranged to create a circulation

  
rise of the liquid in the aforesaid medium.


    

Claims (1)

2. Installation suivant la revendication 1, caractérisée en ce que les moyens susdits comprennent au moins une pompe 2. Installation according to claim 1, characterized in that the aforesaid means comprise at least one pump de circulation, agencée pour aspirer le liquide dans la partie supérieure de la cuve et pour refouler ce dernier à proximité du fond de circulation, arranged to suck the liquid in the upper part of the tank and to discharge the latter near the bottom of the la cuve. tank. 3. Installation suivant la revendication 2, caractérisée en ce que la pompe de circulation comprend un conduit fixé à la 3. Installation according to claim 2, characterized in that the circulation pump comprises a conduit fixed to the cuve et constituant le corps de la pompe, ledit conduit étant ouvert tank and constituting the body of the pump, said duct being open à ses deux extrémités, l'extrémité supérieure du conduit étant située at both ends, the upper end of the duct being located en dessous du niveau du liquide et l'extrémité inférieure étant situé* below the liquid level and the lower end being located * à proximité du fond de la cuve, ainsi que des moyens plongeant dans 1- near the bottom of the tank, as well as means plunging into 1- liquide et agencés dans le conduit pour créer un courant de liquide liquid and arranged in the conduit to create a liquid stream circulant de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieur flowing from the upper part of the tank to the lower part de cette dernière. of the latter. 4. Installation suivant la revendication 2, caractérisée en ce que la pompe de circulation comprend un conduit fixé à la- 4. Installation according to claim 2, characterized in that the circulation pump comprises a conduit fixed to the- cuve et constituant le corps de la pompe, ledit conduit étant fermé son extrémité supérieure et ouvert à son extrémité inférieure, l'extrémité supérieure du conduit étant située soit au-dessus soit en des sous du niveau du liquide et l'extrémité inférieure étant située à proximité du fond de la cuve, un collecteur d'aspiration situé en des <EMI ID=12.1> tank and constituting the body of the pump, said duct being closed at its upper end and open at its lower end, the upper end of the duct being located either above or below the level of the liquid and the lower end being located near the bottom of the tank, a suction manifold located at <EMI ID = 12.1> bouchant dans ce dernier, ainsi que des moyens plongeant dans le liqu de et agencés dans le conduit pour créer un courant de liquide circulant de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieure de cette dernière. blocking in the latter, as well as means immersing in the liquid and arranged in the conduit to create a current of liquid flowing from the upper part of the tank to the lower part of the latter. 5. Installation suivant la revendication 4, caractérisée en ce que le collecteur d'aspiration susdit est constitué par un tube perforé s'étendant sensiblement horizontalement sur une dis- 5. Installation according to claim 4, characterized in that the aforesaid suction manifold consists of a perforated tube extending substantially horizontally over a dis- <EMI ID=13.1> <EMI ID = 13.1> parois latérales opposées de la cuve. opposite side walls of the tank. 6. Installation suivant l'une quelconque des revendi cations 2 à 5, caractérisée en ce que les moyens susdits comprennent un collecteur d'aspiration situé sensiblement à égale distance du niveau de liquide dans la cuve et du fond de cette dernière. 6. Installation according to any one of revendi cations 2 to 5, characterized in that the aforesaid means comprise a suction manifold located substantially at an equal distance from the liquid level in the tank and from the bottom of the latter. 7. Installation suivant la revendication 6, caractérisée en ce que les moyens susdits pour créer un courant de liquide de la partie supérieure de la cuve vers la partie inférieure de cette dernière sont constitués par une hélice montée sur un arbre coaxial au conduit et entraînée par un moteur situé à l'extérieur du milieu aqueux, ladite hélice étant disposée entre le collecteur d'aspiratio situé sensiblement à égale distance du niveau de liquide dans la cuv et du fond de cette dernière et le fond de la cuve. 7. Installation according to claim 6, characterized in that the aforesaid means for creating a flow of liquid from the upper part of the tank to the lower part of the latter are constituted by a propeller mounted on a shaft coaxial with the duct and driven by a motor located outside the aqueous medium, said propeller being arranged between the suction manifold located substantially at an equal distance from the liquid level in the tank and from the bottom of the latter and the bottom of the tank. <EMI ID=14.1> ment supérieur à celui de l'hélice. <EMI ID = 14.1> is higher than that of the propeller. 9. Installation suivant l'une ou l'autre des revendications 7 et 8, caractérisée en ce que le moteur est à vitesse variable, au moins une vitesse lente étant prévue pour entraîner l'hélice afin d'empêcher l'aspiration d'air dans le liquide de la cuve et une vitesse élevée entraînant l'hélice de manière à créer une circulation ascensionnelle du liquide dans le milieu susdit. 9. Installation according to either of Claims 7 and 8, characterized in that the motor is at variable speed, at least one slow speed being provided to drive the propeller in order to prevent the suction of air. in the liquid of the tank and a high speed driving the propeller so as to create an upward circulation of the liquid in the aforesaid medium. 10. Installation suivant l'une quelconque des revendications 7 à 9, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens situés en dessous de l'hélice et agencés de manière à obtenir un écoulement laminaire du liquide dans le conduit. 10. Installation according to any one of claims 7 to 9, characterized in that it comprises means located below the propeller and arranged so as to obtain a laminar flow of the liquid in the duct. 11. Installation suivant la revendication 10, caractérisée en ce que les moyens susdits sont constitués par des éléments plans passant par l'axe du conduit de la pompe et régulièrement répartis dans celui-ci. 11. Installation according to claim 10, characterized in that the aforesaid means are constituted by planar elements passing through the axis of the pipe of the pump and regularly distributed therein. 12. Installation suivant l'une quelconque des revendications 7 à 11, caractérisée en ce que le collecteur situé sensiblement à égale distance du niveau de liquide dans la cuve et du fond de cette dernière est constitué par un orifice pratiqué sur sensiblement tout le pourtour du conduit de la pompe. 12. Installation according to any one of claims 7 to 11, characterized in that the manifold located substantially at an equal distance from the liquid level in the tank and from the bottom of the latter is constituted by an orifice formed over substantially the entire periphery of the tank. pump conduit. 13. Installation suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'elle comprend un conduit mobile coaxial au conduit 13. Installation according to claim 12, characterized in that it comprises a movable duct coaxial with the duct. de la pompe, permettant l'obturation dudit orifice par coulissement du conduit mobile sur le conduit de la pompe suivant l'axe de ce dernier ainsi que des moyens de commande du conduit mobile. of the pump, allowing the said orifice to be closed by sliding the mobile duct on the pump duct along the axis of the latter, as well as control means for the mobile duct. 14. Installation suivant l'une ou l'autre des revendications 12 et 13, caractérisée en ce que le conduit de la pompe comprend un élément grillagé de section sensiblement égale à ce dernier, garnissant l'orifice susdit. 15. Installation suivant l'une quelconque des revendications 3 à 14, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens situés à proximité du fond de la cuve et de l'extrémité inférieure 14. Installation according to either of claims 12 and 13, characterized in that the pump duct comprises a mesh element of section substantially equal to the latter, lining the aforesaid orifice. 15. Installation according to any one of claims 3 to 14, characterized in that it comprises means located near the bottom of the tank and the lower end. du conduit de la pompe et agencés de manière à éviter des remous of the pump duct and arranged in such a way as to avoid dans l'écoulement du liquide entre l'extrémité inférieure du conduit de la pompe et le fond de la cuve. in the flow of liquid between the lower end of the pump duct and the bottom of the tank. 16. Installation suivant l'une quelconque des revendications 3 à 15, caractérisée en ce qu'elle comprend une plaque perforée disposée à proximité du fond de la cuve et s'étendant sur toute sa surface sensiblement à égale distance du fond, l'extrémité inférieure du conduit de la pompe étant située en dessous du niveau de la plaque perforée. 16. Installation according to any one of claims 3 to 15, characterized in that it comprises a perforated plate disposed near the bottom of the tank and extending over its entire surface substantially at an equal distance from the bottom, the end lower part of the pump duct being located below the level of the perforated plate. 17. Installation suivant la revendication 16, caractérisée en ce que les moyens susdits situés à proximité du fond de 17. Installation according to claim 16, characterized in that the aforesaid means located near the bottom of la cuve et de l'extrémité inférieur du conduit de la pompe sont constitués par un élément faisant saillie fixé au fond de la cuve entre the tank and the lower end of the pump duct are formed by a projecting element fixed to the bottom of the tank between ce dernier et la plaque perforée susdite situé à l'extérieur du conduit, la longueur de l'élément étant au moins égale à la dimension the latter and the aforesaid perforated plate located outside the duct, the length of the element being at least equal to the dimension du conduit de la pompe prise parallèlement audit élément, l'élément s'étendant sur une partie importante séparant le fond de la plaque perforée. of the pump duct taken parallel to said element, the element extending over a large part separating the bottom from the perforated plate. 18. Installation suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisée en ce qu'elle comprend un dispositif de réfrigération du milieu aqueux. 18. Installation according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises a device for refrigerating the aqueous medium. 19. Installation suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisée en ce que le dispositif d'alimentation en oxygène gazeux comprend un. diffuseur garnissant son orifice de sortie. 20. Installation suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisée en ce que la cuve comprend un dispositif d'ouverture pour le chargement du poisson, constitué 19. Installation according to any one of the preceding claims, characterized in that the gaseous oxygen supply device comprises a. diffuser lining its outlet orifice. 20. Installation according to any one of the preceding claims, characterized in that the tank comprises an opening device for loading the fish, consisting of <EMI ID=15.1> <EMI ID = 15.1> aqueux. aqueous. 22. Installation suivant la revendication 21, car.". 22. Installation according to claim 21, char. ". <EMI ID=16.1> <EMI ID = 16.1> tif, un dispositif de pompage de la solution d'anesthésiant ou de sédatif et un conduit d'amenée de cette solution dans la cuve. tif, a device for pumping the anesthetic or sedative solution and a conduit for bringing this solution into the tank. <EMI ID=17.1> <EMI ID = 17.1> dications 22 et 23, caractérisée en ce que les moyens susdits, agissant sur les moyens de dosage précités en fonction du degré de remplissage de liquide dans la cuve, comprennent deux séries d'éléments de longueurs différentes disposés dans la cuve de manière à plonger les uns après les autres dans le milieu aqceux suivant le degré de remplissage de la cuve. 25. Installation suivant la revendication 24, caractérisée en ce que l'extrémité inférieure du plus long des éléments atteint un niveau situé au moins à égale distance du niveau de liquide dans la cuve et du fond de cette dernière, dications 22 and 23, characterized in that the aforementioned means, acting on the aforementioned metering means depending on the degree of liquid filling in the tank, comprise two series of elements of different lengths arranged in the tank so as to immerse the one after the other in the aqueous medium according to the degree of filling of the tank. 25. Installation according to claim 24, characterized in that the lower end of the longest of the elements reaches a level located at least at an equal distance from the liquid level in the tank and from the bottom of the latter, <EMI ID=18.1> <EMI ID = 18.1> dications 24 et 25, caractérisée en ce que la différence de niveau séparant les extrémités inférieures de deux éléments immédiatement voisins appartenant à la même série est sensiblement égale. dications 24 and 25, characterized in that the difference in level separating the lower ends of two immediately adjacent elements belonging to the same series is substantially equal. 27. Installation suivant la revendication 26, caractérisée en ce que la différence de niveau séparant l'extrémité inférieure de l'élément le plus court de la première série et l'extrémité inférieure de l'élément le plus long immédiatement voisin de la seconde série est supérieure à la différence de niveau séparant les extrémités inférieures de deux éléments immédiatement voisins appartenant à la même série. 27. Installation according to claim 26, characterized in that the difference in level between the lower end of the shorter element of the first series and the lower end of the longest element immediately adjacent to the second series is greater than the difference in level separating the lower ends of two immediately neighboring elements belonging to the same series. 28. Installation suivant la revendication 27, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un élément parmi les éléments de la première série agencé pour fermer le dispositif de remplissage d'eau de la cuve susdit en fonction du degré de remplissage de liquida dans la cuve. 28. Installation according to claim 27, characterized in that it comprises at least one element among the elements of the first series arranged to close the water filling device of the aforesaid tank according to the degree of filling of liquida in the tank. 29. Installation suivant l'une ou l'autre des revendications 27 et 28, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins 29. Installation according to either of claims 27 and 28, characterized in that it comprises at least un élément parmi les éléments de la première série, agencé pour enclecher la vitesse lente du moteur entraînant l'hélice en fonction du de gré de remplissage de liquide dans la cuve. one element among the elements of the first series, arranged to engage the slow speed of the motor driving the propeller as a function of the liquid filling level in the tank. 30. Installation suivant l'une quelconque des revendications 27 à 29, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un élément parmi les éléments de la seconde série, agencé pour enclencha la vitesse rapide du moteur entraînant l'hélice, en fonction du degr&#65533; de remplissage de liquide dans la cuve. 30. Installation according to any one of claims 27 to 29, characterized in that it comprises at least one element among the elements of the second series, arranged to engage the rapid speed of the motor driving the propeller, depending on the degree &#65533; filling liquid in the tank. 31. Installation suivant l'une quelconque des revendications 27 à 30, caractérisée en ce qu'elle comprend un élément parmi les éléments de la seconde série, agissant sur un dispositif de chargement de poissons dans la cuve disposé en dehors de l'installation susdite, de manière à empêcher ce chargement, en fonction du degré-de remplissage de liquide dans la cuve, cet élément étant le plus court des éléments de la seconde série. 31. Installation according to any one of claims 27 to 30, characterized in that it comprises an element among the elements of the second series, acting on a device for loading fish into the tank arranged outside the aforesaid installation. , so as to prevent this loading, depending on the degree of liquid filling in the tank, this element being the shortest of the elements of the second series. 32. Installation suivant l'une quelconque des revendications 24 à 31, caractérisée en ce que les éléments susdits sont montés de manière réglable dans la. cuve. 32. Installation according to any one of claims 24 to 31, characterized in that the aforesaid elements are mounted in an adjustable manner in the. tank. 33. Installation suivant l'une quelconque des revendications 24 à 32, caractérisée en ce qu'elle comprend un boîtier renfermant les éléments susdits, ce boîtier étant pourvu d'au moins deux orifices disposés respectivement à ses extrémités inférieure et supérieure. 33. Installation according to any one of claims 24 to 32, characterized in that it comprises a housing enclosing the aforesaid elements, this housing being provided with at least two orifices disposed respectively at its lower and upper ends. 34. Installation suivant l'une quelconque des revendications 21 à 33, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens agencés pour contrôler la teneur en produit anesthésique ou sédatif du liquide dans la cuve. 34. Installation according to any one of claims 21 to 33, characterized in that it comprises means arranged to control the content of anesthetic or sedative product in the liquid in the tank. 35. Installation suivant la revendication 34, carac térisée en ce que les moyens de contrôle susdits comprennent au moinune loge dont l'extrémité supérieure est fermée et l'extrémité inférieure est ouverte, d'un volume suffisant pour contenir au moins un poisson, agencée de manière à plonger dans le liquide de la cuve, d&#65533; moyens d'excitation du poisson dans la loge, ainsi qu'un dispositif de commande électrique sensible aux mouvements du poisson dans la loge, coopérant avec les moyens de dosage susmentionnés. 36. Installation suivant la revendication 35, caractérisée en ce que les moyens d'excitation susdits sont constitués par un dispositif de chauffage du liquide dans la loge. 35. Installation according to claim 34, charac terized in that the aforesaid control means comprise at least a box whose upper end is closed and the lower end is open, of sufficient volume to contain at least one fish, arranged so as to immerse in the liquid of the tank, d &#65533; means for exciting the fish in the box, as well as an electrical control device sensitive to movements of the fish in the box, cooperating with the aforementioned metering means. 36. Installation according to claim 35, characterized in that the aforesaid excitation means consist of a device for heating the liquid in the chamber. 37. Installation suivant l'une ou l'autre des revendications 35 et 36, caractérisée en ce que la loge comprend un dispositif.d'ouverture agencé sur son extrémité supérieure, de manière à 37. Installation according to either of claims 35 and 36, characterized in that the housing comprises an opening device arranged on its upper end, so as to <EMI ID=19.1> <EMI ID = 19.1> 38. installation pour le transport, en milieu aqueux, de poissons vivants, en particulier de poissons anesthésiés, constituée d'une cuve et d'un dispositif d'alimentation en oxygène gazeux du milieu aqueux dans la cuve, telle que décrite ci-dessus ou représentée aux dessins annexés. 38. installation for the transport, in an aqueous medium, of live fish, in particular anesthetized fish, consisting of a tank and a device for supplying gaseous oxygen from the aqueous medium to the tank, as described above or shown in the accompanying drawings. 39. Engin de transport muni d'au moins une installation suivant l'une quelconque des revendications précédentes. 39. Transport vehicle provided with at least one installation according to any one of the preceding claims.
BE147853A 1974-08-23 1974-08-23 Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device BE819132A (en)

Priority Applications (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE147853A BE819132A (en) 1974-08-23 1974-08-23 Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device
FR7525889A FR2282226A1 (en) 1974-08-23 1975-08-21 Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device
IT6912175A IT1041596B (en) 1974-08-23 1975-08-22 EQUIPMENT FOR THE TRANSPORT OF LIVE SCOOTS, PARTICULARLY OF ANAESTHETIC FISH IN HALF AQUE
CA233,943A CA1022019A (en) 1974-08-23 1975-08-22 Installation for conveying living fishes, particularly anaesthetized fishes, in aqueous medium

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE147853A BE819132A (en) 1974-08-23 1974-08-23 Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device
BE819132 1974-08-23

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE819132A true BE819132A (en) 1974-12-16

Family

ID=25648079

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE147853A BE819132A (en) 1974-08-23 1974-08-23 Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE819132A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0363183A1 (en) * 1988-10-05 1990-04-11 Her Majesty The Queen In Right Of New Zealand Fish transport method and apparatus

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0363183A1 (en) * 1988-10-05 1990-04-11 Her Majesty The Queen In Right Of New Zealand Fish transport method and apparatus

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2806737A1 (en) FERMENTATION TANK
FR2586922A1 (en) Steam cooker-mixer
EP0699026A1 (en) Larval incubator for fish larva culture
BE819132A (en) Tank for transporting water and live fish - esp. anaesthetised fish, incorporates oxygen inflow pipe and water-circulation device
FR3009487A1 (en) DEVICE FOR DRYING HOLLOW FRUIT AND SEED
FR2973197A1 (en) VIVIER-FORMING BIN FOR AQUATIC ANIMALS SUCH AS FISH AND METHOD FOR IMPROVING THE DESORPTION OF THE CARBON GAS GENERATED THEREIN
CA1275261C (en) Process and device for filtering out particles suspended in a liquid
EP3601909B1 (en) Cooling device
FR2873048A1 (en) Paste e.g. putty, dispensing method for use in industrial domain, involves placing envelope filled with paste in chamber, making exhaust opening in envelope, and subjecting paste to high pressure to cause its flow via dispensing outlet
FR2736350A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR DRYING POULTRY HOLDS
EP1647419A1 (en) Ejector for granular material
FR2880783A1 (en) Food products e.g. ham, cooking and cooling system, has homogenization system with gas venturi scrubber to circulate gas contained in space in tank, towards gas bubble formation system generating gas bubbles in coolant contained in tank
FR2608566A1 (en) Pivoting hopper
FR2664566A1 (en) Machine for emptying boxes of fruit by immersion
EP3757279B1 (en) Iron comprising a device for retaining scale particles carried by steam
FR2640364A1 (en) Water tank and expansion vessel device for heat exchanger, in particular for cooling radiator
FR2704220A1 (en) Device for mixing substances for the purpose of manufacturing a compost
FR2917324A1 (en) INSTALLATION FOR PREPARING A WET MATERIAL OF CONCRETE OR MORTAR TYPE
FR2711479A1 (en) System for oxygenating water for a transportable fish tank
EP0119366A1 (en) Toilet device having a hydraulic valve incorporated in the last part of the siphon
FR2861109A1 (en) SEQUENTIAL FEED DEVICE FOR RAW WATER FOR USE IN PURIFICATION FACILITIES.
FR2512931A1 (en) Free standing barbecue hearth - has suction duct above fire and air inlets below grille to supply continuous flow of combustion air
FR3136628A3 (en) HZ Hydro-Seeder
FR2794694A1 (en) FUEL TANK WITH INTEGRATED POSITIVE RESERVE
FR2648990A1 (en) DEVICE FOR THE THERMAL TREATMENT OF A SOLIDIFIABLE LIQUID PRODUCT AND CONFECTION WAREHOUSE CONFIGURATION INSTALLATION, SUCH AS A COATING OR MOLDING MACHINE, EQUIPPED WITH A DEVICE OF THIS TYPE

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: DOUTRELEPONT JEAN-MARIE

Effective date: 19860831