BE700786A - - Google Patents

Info

Publication number
BE700786A
BE700786A BE700786DA BE700786A BE 700786 A BE700786 A BE 700786A BE 700786D A BE700786D A BE 700786DA BE 700786 A BE700786 A BE 700786A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pallet
sample
halves
samples
adhesive material
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from DE1966M0055676 external-priority patent/DE1949729U/en
Application filed filed Critical
Publication of BE700786A publication Critical patent/BE700786A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09FDISPLAYING; ADVERTISING; SIGNS; LABELS OR NAME-PLATES; SEALS
    • G09F5/00Means for displaying samples

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Sheet Holders (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Palette d'échantillons 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La présente invention concerne une palette d'échan- tillons de tissu se composant d'une bande de carton ou matière similaire qui est pliée   en son-milieu   dans le sens de la longueur, les échantillons de tissus pouvant être fixés entre les deux moitiés de cette bande pliée. 



   Il est connu de fixer des échantillons de tissu entre les deux moitiés de la palette en utilisant des clavettes de reliure ou une couture s'étendant sur toute la longueur de la palette et reliant ensemble ces deux moitiés sur les échantillons de tissus qui y sont insé- rés. 



   Ces deux procédés de fixation connus, l'un consis- tant à brocher ensemble les deux moitiés au moyen de cla- vettes de reliure, l'autre au moyen d'une couture, présen- te des inconvénients considérables. Lorsqu'on insère les échantillons de tissu dans la palette, opération au cours de la quelle les échantillons de tissu sont placés bord à bord ou en juxtaposition dans le sens longitudinal de l'une des moitiés- de cette palette, placée commodément sur une surface plane, il faut veiller à ce que l'échantil- lon de tissu placé en dernier ne dérange pas l'ordonnance du ou des précédents, ce qui constitue une tâche fatiguante 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 et laborieuse.

   Il n'est cependant pas toujours possible d'éviter un glissement inévitable des échantillons de tissu l'un par rapport à l'autre et par rapport à la palette, d'autant qu'après que la seconde   moitié.'de   la palette a été rabattue, celle-ci doit être retirée de la surface plane avec les échantillons de tissu toujours libres   qui'elle   contient pour être transportée dans une brocheuse ou dans une machine à coudre. Par suite, au cours du trans- port, un ou plusieurs échantillons de tissu peuvent faci- lement glisser de la palette. Au cours du passage de la palette dans la brocheuse ou dans la machine à coudre, il y a encore un danger de voir les échantillons de tissu se déplacer ou glisser de la palette.

   Il résulte de ces formes de réalisation que, lorsqu'on utilise les procédés   connus,   il faut compter avec un rebut considérable. Cet inconvénient pèse d'autant plus dans la balance que les palettes d'échantillons,sont ordinairement fabriquées à la main en grande série. En outre, la fixation des échan- tillons à la palette au moyen de clavettes de reliure ou d'une couture n'est pas très sùre. A titre d'exemple, une couture ne représente qu'un type de fixation linéaire unique, elle peut encore craquer relativement facilement ou encore se déchirer. Un brochage à l'aide de olivettes de reliure ne donne une fois de plus qu'une fixation par pointe relativement peu nombreux.

   De plus, les pointes repliées saillantes des clavettes de reliure doivent être recouvertes, après que l'on ait terminé la palette, par une languette de recouvrement supplémentaire afin d'éviter des égratignures aux surfaces des   t&bles   par les pointes des clavettes ou 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 un accrochage de ces dernières à des étoffes. Cette lan- guette de recouvrement n'est pas seulement inesthétique, mais son application occasionne en outre des frais de fa-   brication supplémentaires.   



   L'invention vise une palette pour ' échantillonsde tissu du type décrit ci-dessus, qui permet une insertion et une fixation des échantillons de tissu plus simples et considérablement plus rapides qui garantissent une liaison meilleure et plus solide entre les deux moitiés de la palet- te d'échantillons et les échantillons de tissu eux-mêmes et présente un aspect plus plaisant. En outre, la palette d'échantillons doit pouvoir être fabriquée pratiquemment sans rebut. 



   Cet objectif est atteint, suivant la présente inven- tion, en prévoyant sur les faces internes des deux moitiés de la palette''d'échantillons une couche de matière adhésive autocollante s'étendant sur la longueur totale de la palet- te 
Grâce à cette couche de matière adhésive, il est aisé   dintroduire   les échantillons de tissu dans la palette et de les fixer dans cette dernière. Dès l'instant où un échantillon de tissu est placé sur la couche de matière adhésive qui se trouve sur la face intérieure de l'une des deux moitiés de la palette d'échantillons déployée commo- dément à plat sur une table ou sur une autre surface unie, cet échantillon est fixé la palette et   s'immobilise dans   sa position contre la palette et contre les autres échan- tillons.

   Il ne peut plus par conséquent se déplacer,même 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lorsque la palette d'échantillons doit être par exemple relevée dans cet état demi-fini avec les échantillons de tissu. Après insertion de tous les échantillons prévus pour la palette, il n'y a plus qu'à rabattre la seconde moitié de la palette d'échantillons sur la première motité,c'est- à-dire,sur les échantillons et à presser l'ensemble, ce qui met fin au processus de fixation des échantillons de tissu à la palette. La présente invention apporte donc une'éco- nomie de temps et de main d'oeuvre considérable. La solidi- té de la liaison entre les échantillons de tissu et la palette suivant la présente invention est considérablement plus grande que dans les palettes d'échantillons connus. 



  Alors que dans ces   dernières, il   n'a été prévu qu'une fixa- tion par points ou une fixation linéaire, la palette suivant la présente invention comporte un collage à plat des échan- tillons. En plus de cela, les couches adhésives des deux moitiés de la palette d'échantillons rabattues l'une sur l'autre se collent l'une à l'autre partout où les couches de matière adhésive ne sont pas   recouvertes   complètement par les échantillons de tissu. Cette adhérence augmente considérablement la solidité de la palette finie.

   La couche de matière adhésive peut donc avantageusement s'éten- dre sur la largeur totale de la face intérieure des   deux moitiés   de la palette d'échantillons de tissu, ce qui conduit à une amélioration supplémentaire de la solidité de la palette d'échantillons,même dans les régions où normalement ne sont pas agencés des échantillons, notamment dans le voisinage. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du pli. 



   L'invention sera mieux comprise à la lumière de la description suivante réalisée en se référant aux dessins ci-annexés dans lesquels : la figure 1 est une vue en plan réalisée sur la surface interne des deux moitiés d'une palette;. la figure 2 est une vue en coupe suivant la ligne   II-II   de la figure 1 ; la figure 3 est une vue en coupe correspondant à lE figure 2 d'une palette dans laquelle les couches de ma- tière adhésive sont agencées à l'aide d'une bande de support sur la face interne des deux moitiés de la palette; la figure 4 représente une palette d'échantillons avec les échantillons de tissu insérés, avant le rabatte-   @   ment de la seconde moitié .et la figure 5 est une vue d'une palette d'échantillons finie. 



   Dans les   dessins}les   notations de références 1 et 2 désignent les deux moitiés de la bande pliée en son milieu (désignée par la notation de référence   3  qui   est constituée de carton ou d'une matière analogue. Suivant la présente in- vention, on a prévu sur la face interne de ces deux moitiés 1 et 2 de la palette d'échantillons une bande de matière adhésive 4 autocollante qui s'étend sur la longueur totale L de la palette.

   Cette couche de matière adhésive 4 s'étend du bord 5 des deux moitiés de la palette d'échantillons jusqu'au pli 3 de manière appropriée au moins sur une distance comparable à celle sur laquelle normalement les échantillons de tissu 6 (voir figures   4   et 5) sont intro- duits dans la palette d'échantillons   à partir   du bord 5. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 cette distance étant désignée par la notation de référence bl, dans l'ensemble, dans la figure 1. Avantageusement, la couche de matière adhésive 4 s'éétend sur la largeur totale b de la face interne des deux moitiés 1 et 2 de   lâ   palette d'échantillons, comme cela est visible dans les figures 2 et 3.

   De cette façon, on améliore de façon tout à fait décisi- ve la solidité de la palette d'échantillons dans la zone du pli 3, ce qui avantage particulièrement l'élément de suspension découpé 7 montré dans les figures 1 et   4   et doté du nez 8. 



  Dans ce cas, on peut renoncer à un renforcement de l'élément de support 7 (comme montré en trait interrompu par la nota- tion de référence 8' dans la figure 1), par exemple, à   l'aide   de matière synthétique. Cependant dans la forme de réalisation montrée dans la'figure'5, un élément de suspension 9 cons- titué,par exemple,de matière synthétique est doté d'un élé- ment d'arrêt transversal 10 se trouvant situé dans le pli 3 et fixé de façon simple et durable à la palette d'échantil- lons, lorsque la couche de matière adhésive   4   s'étend sur la largeur totale b de la face interne des deux moitiés 1 et 2 de la palette d'échantillons et fixe par collage   Isolé-   ment d'arrêt'transversal 10. 



   Dans la vue en coupe de la figure 2, la couche de matière adhésive   4   est prévue directement sur la face in- terne des deux moitiés 1 et 2 de la palette d'échantillons . 



  Il est cependant fort possible d'agencer sur la face interne des deux moitiés de la palette d'échantillons une bande de support 11 recouverte sur les deux côtés de matière adhési- ve. La couche de matière adhésive 12 en regard de la couche de matière adhésive 4 sert alors à faire adhérer la bande 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de support 11 et la face interne de chaque moitié 1 ou 
2 de la palette d'échantillons, comme on peut le voir dans la figure 3. 



   De façon commode, que ce soit dans l'exemple de la figure 2 ou dans l'exemple de la figure 3, on a prévu une feuille de recouvrement 13 qui protège la couche de matière adhésive 4 de la palette d'échantillon, tant que celle-ci n'est pas utilisée. Par simple arrachement de cette feuille de recouvrement constituée avantageusement de parier du silicone, la palette   d'échantillon;est   prête à l'usage. Dans la figure   4., on   montre clairement l'insertion des échantil- lons 6 dans la palette. Les échantillons de tissu sont de façon convenable assemblés bord à bord ou en jux- taposition sur la couche de matière adhésive 4 de la face interne d'une moitié de la palette d'échantillons et, du fait de la présence de la matière adhésive, les échantillons sont des à présent fixés à la palette.

   Après le'rabatte- ment de la moitié 2 et la fixation de cette dernière par pres3ion sur la moitié 1,   c'est-à-dire,sur   les échantillons de tissu eux-mêmes, la palette est   prête.   Du fait de la 'présence d'une grande surface de matière adhésive sur la face interne des deux moitiés de la palette d'échantillons,le maintien des échantillons de différentes grosseurs est bien meilleur et solide que cela n'est dans le cas lorsqu'on utilise des clavettes de reliure ou une couture.

   Alors que, en utilisant des clavettes de reliure, il est nécessaire d'utiliser des bandes de recouvrement supplémentaires pour masquer ces clavettes, qui nuisent   à   l'aspect extérieur de la palette 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 d'échantillons, la palette d'échantillons suivant la pré- sente invention présente un aspect extérieur net et agréable. 



  Avec la palette d'échantillons suivant la présente invention, les égratignures de tables ou   l'accrpchage à   des étoffes sont exclus . La fixation simple, rapide et sûre des échan- tillons de tissu à la palette d'échantillons permet la fixation de grandes séries sans rebut. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Palette d'échantillons pour échantillons de tissu constituée d'une bande de carton ou ana- logues pliée au milieu dans le sens longitudinal, entre les moitiés de laquelle les échantillons de tissu peuvent être fixés, caractérisée en ce que on a prévu sur la face intérieure des deux   moitiés (1   et 2)de la palette d'échan- tillons une couche de matière adhésive(4)autocollante s'étendant sur la longueur totale L de la pàlette. 



   2. - Palette d'échantillons suivant la revendica- tion 1, caractérisée en ce que la couche de matière adhésive (4)s'étend sur la largeur totale b des faces internes des deux   moitiés(1   et 2) de la palette d'échantillons.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Sample palette

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The present invention relates to a fabric sample pallet consisting of a strip of cardboard or similar material which is folded in the middle lengthwise, the fabric samples being attachable between the two halves of the fabric. this folded band.



   It is known to secure fabric samples between the two halves of the pallet using binding keys or a seam extending the entire length of the pallet and connecting these two halves together on the fabric samples inserted therein. - res.



   These two known fixing methods, one consisting in stitching together the two halves by means of binding wedges, the other by means of a seam, presents considerable drawbacks. When inserting the fabric samples into the pallet, the operation in which the fabric samples are placed edge to edge or in juxtaposition in the longitudinal direction of one of the halves of this pallet, conveniently placed on a surface plane, care must be taken that the last tissue sample does not interfere with the ordering of the previous (s), which is a tiring task.

 <Desc / Clms Page number 3>

 and laborious.

   However, it is not always possible to avoid inevitable slippage of the fabric samples relative to each other and relative to the pallet, especially after the second half of the pallet has folded down, it must be removed from the flat surface with the fabric samples still free that it contains to be transported to a stitcher or to a sewing machine. As a result, during transport, one or more fabric samples can easily slide off the pallet. During the passage of the pallet through the stitcher or sewing machine, there is still a danger of the fabric samples moving or sliding off the pallet.

   As a result of these embodiments, when using the known methods, considerable scrap has to be reckoned with. This disadvantage weighs all the more on the balance as the sample pallets are ordinarily manufactured by hand in large series. In addition, the attachment of the samples to the pallet by means of binding pins or seam is not very secure. For example, a seam is only a single type of linear attachment, it can still crack relatively easily or even tear. Stitching with the help of binding pins once again gives only a relatively few point fastening.

   In addition, the protruding bent tips of the binding wedges should be covered, after the pallet has been completed, with an additional covering tab to prevent scratches to the surfaces of the boards by the wedge tips or

 <Desc / Clms Page number 4>

 a hanging of the latter to fabrics. This covering strip is not only unsightly, but its application also entails additional manufacturing costs.



   The invention is directed to a tissue sample pallet of the type described above which allows simpler and considerably faster insertion and attachment of tissue samples which ensures a better and stronger bond between the two halves of the pallet. te samples and the fabric samples themselves and present a more pleasant appearance. In addition, the sample pallet must be able to be produced practically without waste.



   This object is achieved, according to the present invention, by providing on the internal faces of the two halves of the sample pallet a layer of pressure-sensitive adhesive material extending over the entire length of the pallet.
Thanks to this layer of adhesive material, it is easy to introduce the fabric samples into the pallet and to fix them in the latter. As soon as a tissue sample is placed on the adhesive layer of material which is on the inner side of one of the two halves of the sample pallet conveniently deployed flat on a table or another plain surface, this sample is fixed to the pallet and stops in its position against the pallet and against the other samples.

   He can therefore no longer move, even

 <Desc / Clms Page number 5>

 when, for example, the sample pallet is to be lifted into this semi-finished state with the fabric samples. After inserting all the samples planned for the pallet, all you have to do is fold the second half of the sample pallet over the first block, that is to say, over the samples and press the 'together, which ends the process of attaching the fabric samples to the pallet. The present invention therefore saves considerable time and labor. The strength of the bond between the fabric samples and the pallet according to the present invention is considerably greater than in known sample pallets.



  Whereas in the latter only a point fixing or a linear fixing has been provided, the pallet according to the present invention comprises a flat gluing of the samples. In addition to this, the adhesive layers of the two halves of the sample pallet folded over one another stick to each other wherever the adhesive layers are not completely covered by the sample pallets. tissue. This adhesion considerably increases the strength of the finished pallet.

   The layer of adhesive material can therefore advantageously extend over the entire width of the inner face of the two halves of the fabric sample pallet, which leads to a further improvement in the strength of the sample pallet, even in regions where samples are not normally arranged, especially in the vicinity.

 <Desc / Clms Page number 6>

 of the fold.



   The invention will be better understood in the light of the following description made with reference to the accompanying drawings in which: FIG. 1 is a plan view taken on the internal surface of the two halves of a pallet ;. Figure 2 is a sectional view along the line II-II of Figure 1; Figure 3 is a sectional view corresponding to Figure 2 of a pallet in which the layers of adhesive material are arranged with the aid of a backing strip on the inner face of the two halves of the pallet; Figure 4 shows a sample pallet with the fabric samples inserted, before the second half is folded back and Figure 5 is a view of a finished sample pallet.



   In the drawings, the reference numerals 1 and 2 denote the two halves of the strip folded in the middle (designated by the reference numeral 3 which is made of cardboard or the like. According to the present invention, it is has provided on the internal face of these two halves 1 and 2 of the sample pallet a strip of self-adhesive adhesive material 4 which extends over the total length L of the pallet.

   This layer of adhesive material 4 extends from the edge 5 of the two halves of the sample pallet to the fold 3 suitably at least a distance comparable to that over which the fabric samples 6 normally (see Figures 4 and 5) are introduced into the sample palette from edge 5.

 <Desc / Clms Page number 7>

 this distance being designated by the reference notation b1, overall, in FIG. 1. Advantageously, the layer of adhesive material 4 extends over the total width b of the internal face of the two halves 1 and 2 of the pallet of samples, as can be seen in Figures 2 and 3.

   In this way, the solidity of the sample pallet in the area of the fold 3 is very decisively improved, which is particularly advantageous to the cut-out suspension element 7 shown in Figures 1 and 4 and provided with the nose 8.



  In this case, it is possible to dispense with a reinforcement of the support element 7 (as shown in broken lines by the reference numeral 8 'in FIG. 1), for example with the aid of synthetic material. However, in the embodiment shown in figure 5, a suspension element 9 made, for example, of synthetic material is provided with a transverse stop element 10 located in the fold 3 and fixed in a simple and durable way to the sample pallet, when the adhesive layer 4 extends over the total width b of the internal face of the two halves 1 and 2 of the sample pallet and fixed by gluing Cross-stop isolation 10.



   In the sectional view of FIG. 2, the adhesive material layer 4 is provided directly on the inner face of the two halves 1 and 2 of the sample pallet.



  It is, however, quite possible to arrange on the internal face of the two halves of the sample pallet a backing strip 11 covered on both sides with adhesive material. The layer of adhesive material 12 opposite the layer of adhesive material 4 then serves to adhere the strip.

 <Desc / Clms Page number 8>

 support 11 and the inner face of each half 1 or
2 of the sample palette, as can be seen in figure 3.



   Conveniently, whether in the example of Figure 2 or the example of Figure 3, there is provided a cover sheet 13 which protects the adhesive material layer 4 of the sample pallet, as long as this is not used. By simply tearing off this cover sheet advantageously made up of silicone, the sample pallet is ready for use. In figure 4, the insertion of the samples 6 in the pallet is clearly shown. The fabric samples are suitably assembled edge to edge or in juxtaposition on the adhesive material layer 4 of the inner face of one half of the sample pallet and, due to the presence of the adhesive material, the samples are now attached to the pallet.

   After the half 2 has been folded down and the latter snapped onto the half 1, ie, on the fabric samples themselves, the pallet is ready. Due to the presence of a large area of adhesive material on the inner side of the two halves of the sample pallet, the holding of samples of different sizes is much better and stronger than is the case when. binding keys or a seam are used.

   Whereas, when using binding keys, it is necessary to use additional cover strips to hide these keys, which adversely affect the exterior appearance of the pallet.

 <Desc / Clms Page number 9>

 of samples, the sample palette according to the present invention has a clean and pleasant exterior appearance.



  With the sample palette according to the present invention, scratches to tables or snags on fabrics are excluded. The simple, quick and secure attachment of the tissue samples to the sample pallet enables the attachment of large series without waste.



   CLAIMS.



   1.- Sample pallet for fabric samples consisting of a strip of cardboard or the like folded in the middle in the longitudinal direction, between the halves of which the fabric samples can be fixed, characterized in that it is provided on the inside face of the two halves (1 and 2) of the sample pallet a layer of pressure-sensitive adhesive material (4) extending over the total length L of the pallet.



   2. - Sample pallet according to claim 1, characterized in that the layer of adhesive material (4) extends over the total width b of the internal faces of the two halves (1 and 2) of the pallet. samples.

 

Claims (1)

3.- Palette d'échantillons suivant la revendication 1 ou 2, caractérisée en ce que la couche de matière adhésive (4)est appliquée directement sur les faces internes des deux moitiés(1 et 2)de lapalete d'échantillons. <Desc/Clms Page number 10> 3.- Sample pallet according to claim 1 or 2, characterized in that the layer of adhesive material (4) is applied directly to the internal faces of the two halves (1 and 2) of the sample pallet. <Desc / Clms Page number 10> 4.- Palette d'échantillons suivant la revendica- tion 1 ou 2, caractérisée en ce qu'une bande de support recouverte de matière adhésive sur les deux cotés(11)est agencée sur les faces intérieures des deux moitiés(1 et 2) de la palette d'échantillons* 5.- Palette d'échantillons suivant la revendication ,,-caractérisée en ce que la couche dematière adhésive est protégée avant l'utilisation de la palette par une feuille de recouvrement(13). 4.- Sample pallet according to claim 1 or 2, characterized in that a support strip covered with adhesive material on both sides (11) is arranged on the inner faces of the two halves (1 and 2) from the sample palette * 5.- Sample pallet according to claim ,, - characterized in that the adhesive material layer is protected before use of the pallet by a cover sheet (13).
BE700786D 1966-07-08 1967-06-30 BE700786A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEM0070167 1966-07-08
DE1966M0055676 DE1949729U (en) 1966-07-08 1966-07-08 SAMPLE HANGER FOR FABRIC SAMPLE.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE700786A true BE700786A (en) 1967-12-01

Family

ID=25987345

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE700786D BE700786A (en) 1966-07-08 1967-06-30

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE700786A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0161971B1 (en) Packaging comprising a strap and lateral flaps
FR2500945A1 (en) COMPOSITE TAPE OF LABELS
BE700786A (en)
EP0864706A1 (en) Storage of tile clips
FR2543066A1 (en) Means for binding documents and a binding
FR2891491A1 (en) Portfolio for e.g. artistic layout, has articulated flat plates, and rigid flanges, where each flange extends perpendicularly from free edge of one plate such that edge corresponding to other plate is placed inside flange in closed position
CH615390A5 (en)
FR2727389A1 (en) Wrapper for vegetables sold in bunches e.g. asparagus
BE1013260A6 (en) Bundle of flat objects, particularly plastic bags and sachets
FR2468957A1 (en) Label for use on curved surfaces - comprises two superimposed sheets partly joined at centre upper with side attachment lugs
FR2588506A3 (en) Method for right-hand side/left-hand side (two-sided) assembly of two walls or parts of walls of a box produced from a single blank of corrugated cardboard or the like
CH590137A5 (en)
FR2822866A1 (en) Packaging of covering hooks consists of putting several hooks into batch and retaining with fastener which can be separated by pulling on gripping flap
FR2502928A1 (en) Display book for samples of floor coverings - has flexible prongs fixed to cover and engaged in holes in sheets
FR2496455A1 (en) PROCTOLOGICAL TRIM
FR2678413A1 (en) Cardboard advertising panel with depth effect
WO2018033673A9 (en) Abrasive-sheets packaging designed to form a sanding block
CH451804A (en) Cutting for making an automatic bottom box, for example cardboard
FR2619527A1 (en) Method of covering a rigid support with a flexible material such as leather
CH183226A (en) Duplicator block.
CH271013A (en) Packaging for fragile items.
FR2464827A1 (en) Protective cover for loose sheets of paper - is secured by welding plastics strips by application of heat
FR2493271A1 (en) Handled flap for cardboard package - has slits formed in blank to form central strap which extends partly onto tab at each end
BE834335A (en) COVER OR JACKET FOR DRESSING BOOKS OR BINDING
FR2587940A1 (en) Filing wallet with elastic band