BE681607A - - Google Patents

Info

Publication number
BE681607A
BE681607A BE681607DA BE681607A BE 681607 A BE681607 A BE 681607A BE 681607D A BE681607D A BE 681607DA BE 681607 A BE681607 A BE 681607A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
adhesive
carpet
canvas
yarn
yarns
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE681607A publication Critical patent/BE681607A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D27/00Woven pile fabrics

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatments For Attaching Organic Compounds To Fibrous Goods (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Proc(dé de fabrication de tapis tissas et tapis ainsi obtenus. 



   La présente invention se rapporte à la fabrication de tissus à poil, tapis et autres tissus semblables uont les propriétés de porosité rigidité,   blocace   des touffes et d'autres propriétés sont améliorées . En particulier, l'invention se rapporte à   u n   procédé de fabrication de tapis à poil tels que les tapis Wilton et hxminster. 



   Jusqu'à présent, les fabricants de tapis ont souvent utilisas une matière de liaison supplémentaire pour les touffes de poil sous la forme   d'un   revêtement continu ou d'une couche d'un adhésif tel que du latex, une résine thermoplastique et/ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 une résine thermodurcissable qui était appliquée à l'envers du tapis après tissage. De cette manière, la couche continue d'adhésif adhère simultanément aux racines ou extrémités dis- simulées des fils formant les touffes de poil et au canevas tissé du tapis.

   Le   revêtement   est généralement pistolé ou appliqué d'une autre cautère sur l'envers du canevas sous la force d'une émulsion, d'une solution ou d'une casse fondue après que le tapis a été tissé et que le fil de poil a été coupé, l'excès de matière adhésive étant raclé de l'envers du tapis par une lame docteur ou un autre dispositif semblable,puis le revètement est   sèche.   On comprendra qu'en utilisant ce procédé, la matière adhésive remplit tous les interstices du canevas et détruit la porosité   naturelle   du tapis. 



   En outre, il est souvent   difficile.particulièrement   dans le cas de tapis denses,de faire pénétrer l'adhésif dans une mesure suffisante dans le canevas pour ancrer les touffes de poil du tapis. Pour cette raison, des quantités   excessives     d'adhé-   sifs, tels que du latex caoutchouteux et/ou des procédés de re- vêtement spéciaux sont souvent nécessaires pour produire la ri- gidité et le blocage des touffes nécessaires pour un tapis sa-   tisfaisant.   



   Suivant la présente invention, un procédé de   fabrica-   tion d'un tapis comportant du fil de poil   entretissé   avec un canevas comprend le tissage du canevas au moyen d'un grand nombre de fils de canevas, des fils de canevas choisis étant   Nouilles   et impré- gnés d'un adhésif aqueux,et   l'entretissage   de fil de poil dans le canevas, l'adhésif lient les fils de poil au canevas tissé lors du séchage et au cours de l'entretissage ce qui permet d'ob- tenir une meilleure rigidité et un meilleur blocage des touffes dans le tapis ainsi fabriqué. 



   Pour la mise en oeuvre du procédé de l'invention, des fils déterminés du canevas, de préférence, les fils de trame 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 et, dans certains cas, les fils de trame et les fils de chaîne sont   imprégnés   d'un adhésif   discernable   dans   l'eau   Jusqu'à ce que les fils soient pratiquement saturés de cet adhésif et les fils   imprégnés   peuvent être conservas à   l'état   douille jusqu'à leur   utilisation.   Les fils mouillés choisis du canevas, les fils de poil et les autres fils   éventuels   du canevas sont alors entre- tissus pour forwer un tapis ou deux canevas reliés par les fils de poil,

  tandis que l'adhésif peut sécher pendant   l'entretissage   des fils de poil afin de lier les fils aux fils choisis du cane- vas. 



   Les fils du canevas ainsi que les fils de poil sont généralement constitués d'un grand nombre de flores individuel- les ou   filaments   tordus ensemble- pour former des fils, filés ou mèches tissables. Les fils de poil sont fabriqués en matières plus coûteuses, par exemple en laine, en fibres acryliques, en Nylon et analogue et sont généralement peu tordus, tandis que les fils du canevas sont en rayonne pour tapis, en coton, en ficelle Kraft, on jute, etc. et sont généralement tordus de façon plus serrée que les fils de poil. 



   Des adhésifs aqueux ou dispersables dans l'eau ap-   propriés   pour la présente ir.vention comprennent les adhésifs na- turels et synthétiques séchant à l'air et durcissant à l'air qui doivent tous être solubles dans l'eau ou émulsifiables par l'eau. 



  Des exemples d'adhésifs appropriés sont l'acétate de polyvinyle, les copolymères d'acétate de vinyle avec d'autres monomères à non-saturation éthylénique, par exemple le styrène, le chlorure de vinyle, etc., la résine d'acétate de polyvinyle carboxylée, par excepte un copolymère   d'acétate   de vinyle et d'un acide acry- lique, les esters vinyliques, l'alcool polyvinylique, les résines acryliques, la colle d'os, la caséir.e, etc, les résines d'acétate de polyvinyle carboxylé ±tant des adhésifs particuliè-   rement   efficaces.

   D'autre part, dans certains cas, les émulsions 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 aqueuses ou latex de ratières polymères tels que des copolymères styrène-butadiène   carboxylés   contenant une proportion élevée de styrène, c'est-à-dire plus de   70%   environ, d'autres copolymères de butadiène et des latex de caoutchouc naturel peuvent être utilisas comme adhésifs. 



   Comme on l'a indiqué plus haut, les fils du canevas choisis pour être tissés à   l'état   mouillé sont, de préférence, les fils de trame. Avantageusement le fil de trame peut être im- prégné avant, pendant ou après que le fil est renvidé pour former une bobine ou un cône. Lorsque la bobine mouillée est préparée avant de l'utiliser dans l'opération de tissage, alle est conservée à   l'état   .ouille par exemple dans un sac de poly- éthylène ou une couverture humide. 



   Une bobine de fil de trame peut être imprégnée en la plongeant dans une solution d'adhésif et la chauffant dans un autoclave pendant 15 minutes environ à une pression de 1 kg cm2 pour assurer une saturation pratiquent complète de la bobine par l'adhésif. Après avoir été saturée de l'adhésif, la bobine est placée dans un sac de polyéthylène ou matière analogue pour refroidir et être utilisée au moment voulu pour le tissage du tapis. 



   Il est bien entendu que la bobine de fil de trame peut être imprégnée par d'autres procédés, par exemple par un procédé d'imprégnation goutte à goutte ou analogue,à condition qu'elle soit entièrement saturée de   l'adhésif   aqueux.    



  On comprendra que les fils de trame peuvent être également imprégnés de l'adhésif aqueux sous la forme d'un fil ou     d'un   brin unique aussitôt après qu'ils ont quitta la bobine et avant   d'être   tissés en passant dans un bain d'adhésif. Avanta-   feuscaent, l'imprégnation de la trame est effectuée, de préférence, tandis que le fil de trame est enroulé sur une bobine. 



  Ce procédé assure que les fils de trame sont complètement saturés YD. AF. FB-Z.   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de   l'adhésif     av-nt   le   tissage,   fournit un volume ou une masse inportante de fil qui facilite le maintien du fil à   l'Etat   mouil- lé,empêchant ainsi le séchage ou le durcissement prématuré de l'adhésif (au stockage et en cours   d'emploi)   et évite également tout   entraînement   d'un excès d'adhésif aqueux qui pourrait tomber du fil sur d'autres fils ou sur le Entier à tisser   lui-.   même. 



   Pendant le tissage du tapis qui peut être effectua zur divers   métiers   de type connu, l'adhésif aqueux est absorbépar les autres fils et les fils de poil en contact avec les   fil;   mouillés et est placé aux points du tapis où une liaison suppy- mentaire est nécessaire de façon à obtenir une meilleure rigi- dite et un meilleur blocage des touffes en utilisant sensiblemet   m oins   d'adhésif qu'en appliquant une couche ou un revêtement de matière adhésive sur l'envers d'un tapis déjà tisse.

   En outre, lorsque les fils de   trame   ont été   entretissés   avec les au- tres fils et les fils de poil du tapis, l'adhésif aqueux com- mence à sécher et durcir à   l'air.assurant   ainsi le collage du ta- pis sans aucune opération de séchage supplémentaire. 



   On comprendra que la liaison adhésive des tapis formés suivant l'invention peut être encore accélérée en chauffant les tapis dans un four à des températures d'environ 120 C ou plus pendant quelques minutes,en faisant passer les tapis sous une batterie de lampes   chauffantes,   en soufflant de   L'air   chaud sur les tapis ou par d'autres procédés de séchage connus. 



   Le procédé de   l'invention   et les tapis perfectionnés qu'il permet d'obtenir, sont particulièrement décrits dans les exemples qui suivent qui illustrent l'invention. 



  EXFXPLE l. - 
On plonge une bobine de fil de jute dans une solution aqueuse colloïdale à 10% d'une résine d'acétate de polyvinyle carboxylée dissoute dans une quantité suffisante d'hydroxyde de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sodium pour rendre la résine soluble dans l'eau. La bobine est ensuite chauffée dans un autoclave pendant 15 minutes à 1 kg cm2. Ce traitement assure une absorption de 75 parties de solution pour 100 parties de fil de jute sec, c'est-à-dire 7,5% de résine sur la base du fil sec. La bobine est ensuite emballée dans un sac de polyéthylène, refroidie et conservée à l'état   mouillé   jusqu'à ce qu'elle soit prête à l'emploi. 



   La bobine   mouillé    est ensuite utilisée pour forcer la trame d'un tapis   Wilton   comportant des fils de poil en laine, sur un métier dont le réglage utilise 380 g de fil de trame en jute (sec) par mètre carré de tapis. Une fois sec, le tapis obtenu contient environ 28 g de résine sèche par mètre carre et a une riel(lité approximativement égale à celle obtenue en appliquant suffisamment de résine pour que 85 à 100 g de résine sèche soit retenus par mètre carré de tapis sur l'envers d'un tapis   Wilton   tissé à sec, par un   procédé   connu de rouleaux entraîneurs. 



   Le blocage des touffes dans le tapis fabriqué par le   procédé   de l'invention est également amélioré par rapport au tapis connu dans une mesure qui ne peut être obtenue en appli- quant de la résine par le rouleau entraîneur à moins d'en appli- quer beaucoup plus que 85 à 100 g m2 de résine sèche. 



  EXEMPLE 2.- 
En suivant le procédé décrit dans l'exemple 1, on fabri- que un tapis en utilisant une bobine de fil de jute imprégné d'uhe solution aqueuse à   10%   d'alcool polyvinylique hydrolysé à 99% ayant une viscosité de 5 centipoises, à une concentration de 4% dans   l'eau   et à une température de 25 C. 



   Les essais du tapis obtenu indiquent qu'il possède éga- lement une meilleure rigidité et un meilleur blocage des touffe: qu'un tapis   fabriqué   par le procédé habituel au rouleau entraîneur. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
 EMI7.1 
 



  EX 8.f?r.R , ... 



   On imprègne de latex de caoutchouc naturel   ammoniaque   et   prévulcanisé,   un fil de jute immédiatement avant de le tisser pour obtenir un tapis   Axminster,   la quantité de caoutchouc sec équivalant à (a) 135 g mètre carré de tapi: et (b) 350 g par mètre carré, On n'applique aucun   séchage   spécial. I,a force requise pour arracher une touffe Individuelle du tapis est de 510 g dans le cas (a) et 32 kg dans le cas (b). 



   De même, du latex de caoutchouc naturel ammoniaqué évaporé est appliqué à du fil de jute à raison de (c) 183g/mètre carré de caoutchouc sec et (d) 360   g/mètre   carré de caoutchouc sec. La force requise pour arracher une touffe individuelle du tapis est de 720 g dans le cas (c) et 2,5 kg dans le cas (d). 



   On voit par les exemples qui précèdent que le procédé de l'invention   pernet   d'obtenir des tepis dont la rigidité et le blocage des touffes sont supérieurs et que la quantité d'adhé- sif appliqué aux fils saturés mouillés du canevas influence sensiblement le blocage des touffes obtenues. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI7.2 
 



  ---.---------------------- l.- Procédé de fabrication d'un tapis dont le fil de poil est entretissé avec un canevas tissé, caractérisé en ce qu'on tisse le canevas avec un grand nombre de fils de canevas dont certains fils choisis sont mouillés et   imprégnés   d'un adhésif aqueux, et on entretisse les fils de poil avec le canevas tissé, l'adhésif liant le fil de poil au canevas tissé par séchage et au cours de l'entretissage pour obtenir une meilleure rigidité et un meilleur blocage des touffes du tapis.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Proc (die for making woven rugs and rugs thus obtained.



   The present invention relates to the manufacture of pile fabrics, carpets and the like in which the properties of porosity, stiffness, blockiness of tufts and other properties are improved. In particular, the invention relates to a process for manufacturing pile rugs such as Wilton and Hxminster rugs.



   Heretofore, carpet makers have often used additional bonding material for pile tufts in the form of a continuous coating or layer of an adhesive such as latex, thermoplastic resin and / or.

 <Desc / Clms Page number 2>

 a thermosetting resin which was applied to the back of the carpet after weaving. In this way, the continuous layer of adhesive adheres simultaneously to the hidden roots or ends of the yarns forming the pile tufts and to the woven canvas of the carpet.

   The coating is usually sprayed or applied from another cautery to the reverse side of the canvas under the force of an emulsion, solution or molten scrap after the carpet has been woven and the pile yarn has been cut, the excess adhesive material being scraped from the underside of the carpet by a doctor blade or the like, then the coating is dry. It will be understood that by using this method, the adhesive material fills all the interstices of the canvas and destroys the natural porosity of the carpet.



   In addition, it is often difficult, particularly in the case of dense carpets, to penetrate the adhesive sufficiently into the scrim to anchor the pile tufts of the carpet. For this reason, excessive amounts of adhesives, such as rubbery latex and / or special coating processes are often required to produce the stiffness and tuft blocking necessary for a satisfactory carpet.



   In accordance with the present invention, a method of making a carpet comprising pile yarn interwoven with a canvas comprises weaving the canvas with a large number of canvas yarns, selected canvas yarns being noodles and imprinted. - Embedded with an aqueous adhesive, and the pile yarn interweaving in the canvas, the adhesive binds the pile yarns to the woven canvas during drying and during weaving which allows to obtain a better rigidity and better blocking of the tufts in the carpet thus produced.



   For the implementation of the method of the invention, specific threads of the canvas, preferably the weft threads

 <Desc / Clms Page number 3>

 and, in some cases, the weft yarns and warp yarns are impregnated with a water discernible adhesive until the yarns are substantially saturated with this adhesive and the impregnated yarns can be kept as such. socket until use. The selected wet threads of the canvas, the pile threads and any other threads of the canvas are then inter-woven to forge a carpet or two canvas connected by the pile threads,

  while the adhesive may dry while weaving the pile yarns in order to bond the yarns to the selected cane yarns.



   The threads of the canvas as well as the pile threads generally consist of a large number of individual flora - or filaments twisted together - to form woven threads, yarns or rovings. Pile yarns are made of more expensive materials, for example wool, acrylic fibers, nylon and the like and are generally little twisted, while canvas yarns are rug rayon, cotton, Kraft twine, or jute, etc. and are generally twisted tighter than the pile threads.



   Aqueous or water-dispersible adhesives suitable for the present invention include natural and synthetic air-drying and air-curing adhesives, all of which should be water-soluble or water-emulsifiable. 'water.



  Examples of suitable adhesives are polyvinyl acetate, copolymers of vinyl acetate with other ethylenically unsaturated monomers, for example styrene, vinyl chloride, etc., acetate resin. carboxylated polyvinyl, for example a copolymer of vinyl acetate and an acrylic acid, vinyl esters, polyvinyl alcohol, acrylic resins, bone glue, caseir, etc., resin resins. Carboxylated polyvinyl acetate are particularly effective adhesives.

   On the other hand, in some cases, emulsions

 <Desc / Clms Page number 4>

 aqueous or latex of polymer dobby such as carboxylated styrene-butadiene copolymers containing a high proportion of styrene, i.e. more than about 70%, other copolymers of butadiene and natural rubber latexes can be used as adhesives.



   As indicated above, the yarns of the canvas chosen to be woven in the wet state are preferably the weft yarns. Advantageously, the weft yarn can be impregnated before, during or after the yarn is wound up to form a spool or a cone. When the wetted bobbin is prepared for use in the weaving operation, it is kept wet, for example in a polyethylene bag or a wet blanket.



   A spool of weft yarn can be impregnated by dipping it in an adhesive solution and heating it in an autoclave for about 15 minutes at a pressure of 1 kg cm2 to ensure full saturation of the spool with the adhesive. After being saturated with the adhesive, the spool is placed in a bag of polyethylene or the like to cool and be used when desired for weaving the carpet.



   Of course, the weft yarn spool can be impregnated by other methods, for example by a drip impregnation method or the like, provided that it is fully saturated with the aqueous adhesive.



  It will be understood that the weft threads may also be impregnated with the aqueous adhesive in the form of a single thread or strand immediately after they have left the spool and before being woven by passing through a bath of water. 'adhesive. Preferably, the impregnation of the weft is carried out while the weft yarn is wound up on a spool.



  This process ensures that the weft yarns are completely YD saturated. AF. FB-Z.

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the adhesive before weaving, provides a substantial bulk or mass of yarn which aids in retaining the yarn in the wet state, thereby preventing premature drying or curing of the adhesive (in storage and in during use) and also prevents any entrainment of excess aqueous adhesive which could fall from the yarn onto other yarns or onto the Loom itself. even.



   During the weaving of the carpet which can be carried out on various looms of known type, the aqueous adhesive is absorbed by the other threads and the pile threads in contact with the threads; wet and is placed at the points of the carpet where additional bonding is necessary in order to obtain better stiffness and better blocking of the tufts using significantly less adhesive than by applying a layer or coating of material. adhesive on the back of an already woven carpet.

   Further, when the weft yarns have been interwoven with the other yarns and pile yarns of the carpet, the aqueous adhesive begins to air dry and harden, thus ensuring the carpet is bonded without no additional drying operation.



   It will be understood that the adhesive bond of the carpets formed according to the invention can be further accelerated by heating the carpets in an oven at temperatures of about 120 ° C or higher for a few minutes, by passing the carpets under a battery of heat lamps, by blowing hot air over the carpets or by other known drying methods.



   The process of the invention and the improved carpets which it makes it possible to obtain are particularly described in the examples which follow which illustrate the invention.



  EXFXPLE l. -
A spool of jute yarn is immersed in a 10% colloidal aqueous solution of a carboxylated polyvinyl acetate resin dissolved in a sufficient quantity of sodium hydroxide.

 <Desc / Clms Page number 6>

 sodium to make the resin soluble in water. The coil is then heated in an autoclave for 15 minutes at 1 kg cm2. This treatment ensures an absorption of 75 parts of solution per 100 parts of dry jute yarn, that is to say 7.5% resin on the basis of the dry yarn. The coil is then wrapped in a poly bag, cooled and stored in a wet state until ready for use.



   The wet spool is then used to force the weft of a Wilton carpet comprising wool pile yarns, on a loom the setting of which uses 380 g of jute weft yarn (dry) per square meter of carpet. When dry, the resulting carpet contains about 28 g of dry resin per square meter and has a riel (approximately equal in size to that obtained by applying enough resin so that 85 to 100 g of dry resin is retained per square meter of carpet on the reverse side of a dry-woven Wilton carpet, by a known drive roll process.



   The blocking of the tufts in the carpet made by the process of the invention is also improved over the known carpet to an extent which cannot be achieved by applying resin from the drive roll unless it is applied. much more than 85 to 100 g m2 of dry resin.



  EXAMPLE 2.-
Following the process described in Example 1, a carpet was made using a spool of jute yarn impregnated with a 10% aqueous solution of 99% hydrolyzed polyvinyl alcohol having a viscosity of 5 centipoise, at a concentration of 4% in water and at a temperature of 25 C.



   Tests of the belt obtained indicate that it also has better rigidity and better blocking of the tuft than a belt produced by the usual drive roller process.

 <Desc / Clms Page number 7>

 
 EMI7.1
 



  EX 8.f? R.R, ...



   A jute yarn is impregnated with ammonia and pre-vulcanized natural rubber latex immediately before weaving it to obtain an Axminster carpet, the quantity of dry rubber equivalent to (a) 135 g square meter of carpet: and (b) 350 g per square meter, No special drying is applied. I, the force required to pull an individual tuft from the carpet is 510 g in case (a) and 32 kg in case (b).



   Likewise, evaporated ammonia natural rubber latex is applied to jute yarn at the rate of (c) 183g / square meter of dry rubber and (d) 360g / square meter of dry rubber. The force required to pull an individual tuft from the carpet is 720 g in case (c) and 2.5 kg in case (d).



   It can be seen from the preceding examples that the process of the invention makes it possible to obtain tepis of which the rigidity and blocking of the tufts are greater and that the amount of adhesive applied to the wet saturated threads of the canvas appreciably influences the blocking. of the tufts obtained.



   CLAIMS.
 EMI7.2
 



  ---.---------------------- l.- Process for manufacturing a carpet in which the pile yarn is interwoven with a woven canvas, characterized by that we weave the canvas with a large number of canvas threads, some selected threads of which are wet and impregnated with an aqueous adhesive, and the pile threads are woven with the woven canvas, the adhesive binding the pile thread to the canvas woven by drying and during weaving to obtain better rigidity and better blocking of the carpet tufts.

 

Claims (1)

2.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les fils de canevas choisis sont les fils de trame du <Desc/Clms Page number 8> tapis. 2.- Method according to claim 1, characterized in that the selected canvas son are the weft son of the <Desc / Clms Page number 8> carpet. 3. - Procédé suivant la revendication 1 ou 2, caracté- risé en ce que l'adhésif aqueux est un adhésif soluble dans l'eau ou émulsifiablc par l'eau. 3. A method according to claim 1 or 2, characterized in that the aqueous adhesive is an adhesive soluble in water or emulsified by water. 4. - Procède suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'adhésif aqueux imprègne une bobine de fil qui doit être utilisée comme fil de canevas choisi. 4. - Method according to either of the preceding claims, characterized in that the aqueous adhesive impregnates a spool of wire which is to be used as the selected canvas wire. 5. - Procédé suivant la revendication 4, caractérisé en ce que la bobine est imprégnée de l'adhésif aqueux en la plongeant dans une solution d'adhésif et en la chauffant dans un autoclave perdant 15 minutes environ à 1 kg/cm2 environ,,pour assurer une saturation pratiquement complète de la bobine par l'adhésif. 5. - Method according to claim 4, characterized in that the coil is impregnated with the aqueous adhesive by immersing it in an adhesive solution and heating it in an autoclave losing about 15 minutes at about 1 kg / cm2 ,, to ensure practically complete saturation of the coil by the adhesive. 6. - Procédé suivit l'une ou l'autre des revendica- tions précédentes, caractérisé en ca qu'un fil de canevas choisi est saturé d'un adhésif aqueux et conservé à l'état mouillé avant d'être utilisé pour tisser le canevas. 6. - Method follows one or the other of the preceding claims, characterized in that a selected canvas yarn is saturated with an aqueous adhesive and kept in the wet state before being used to weave the fabric. canvas. 7. - Procédé suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'un fil de canevas choisi est ipré- gné de l'adhésif aqueux immédiatement avant de le dévider de la bobine et avant de le tisser pour obtenir le canevas. 7. - Method according to one or the other of claims 1 to 3, characterized in that a selected canvas yarn is impregnated with the aqueous adhesive immediately before unwinding it from the spool and before weaving it. to get the canvas. 8.- Procédé suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que.le tapis obtenu est encore séché pour accélérer le collage par la matière adhésive par application de chaleur. 8. A method according to either of the preceding claims, characterized in that the carpet obtained is further dried to accelerate the bonding by the adhesive material by application of heat. 9.- Procédé de fabrication d'un tapis en substance comme décrit dans l'un ou l'autre des exemples cités. 9. A method of manufacturing a carpet in substance as described in one or other of the examples cited. 10.- Tapis obtenu par un procédé suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes. 10. Carpet obtained by a process according to one or the other of the preceding claims.
BE681607D 1966-05-25 1966-05-25 BE681607A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE681607 1966-05-25

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE681607A true BE681607A (en) 1966-11-25

Family

ID=3848797

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE681607D BE681607A (en) 1966-05-25 1966-05-25

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE681607A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US3087699A (en) Wire fabrics and methods of producing the same
US4163647A (en) Method for producing coated abrasives
US2865790A (en) Method of treating fibrous material utilizing a radio-frequency field which extends predominantly at right angles to the length of said material
CA1215622A (en) Conveyor belt and method of making same
US1986974A (en) Method of uniting threads
EP0140798B1 (en) Process for the manufacture of a coated fabric
US3238595A (en) Method of producing tufted carpets
US2675337A (en) Method of producing an improved pile fabric
US2823576A (en) Method of making slip-free fish netting
BE681607A (en)
NO883284L (en) PROCEDURE FOR THE MANUFACTURE OF SECTIONAL WARNINGS OR PART-TARGED BODIES INCORPORATED OR INTRODUCED WARNINGS OF SYNTHETIC FILAMENT YARN.
JP2017222074A (en) Composite base fabric and method for producing the same
US3713347A (en) Spinning tape
JP4346346B2 (en) Manufacturing method of artificial leather
CH411330A (en) Method of manufacturing an elongated spongy body of thermoplastic resin
US3457135A (en) Method for preparing woven carpets and the carpets produced therefrom
CH462743A (en) Method of manufacturing a woven pile carpet
JPS60139879A (en) Production of artificial leather sheet
JPH0641842A (en) Yarn cloth for tire using weft of polyester/high wet modulus rayon
US2945412A (en) Slip-free fish netting and method of making same
US1788989A (en) Pile fabrics and method of making the same
US3471315A (en) Process of applying adhesive to a fleece fabric
BE359923A (en)
JPS5942107B2 (en) Artificial leather and its manufacturing method
US3012925A (en) Rayon fabric