BE359923A - - Google Patents

Info

Publication number
BE359923A
BE359923A BE359923DA BE359923A BE 359923 A BE359923 A BE 359923A BE 359923D A BE359923D A BE 359923DA BE 359923 A BE359923 A BE 359923A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pile
fabric
threads
loosely
bases
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE359923A publication Critical patent/BE359923A/fr

Links

Landscapes

  • Woven Fabrics (AREA)
  • Decoration Of Textiles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "TISSU A POIL ET SON MODE DE FABRICATION" 
La présente invention consiste en un tissu à poil dont les boucles du poil sont prises o-u enclavées dans le tissu de fond, ou dossier, et y sont réunies par une   composition   souple., solidifiée, qui attache fermement le poil et ren- force le fond et qui peut rendre ce dernier imperméable à   l'humidité,   sans nuire à l'aspect ni au "toucher" du poil qui fait saillie de la surface de la composition   ainsi   appliquée comme enduit ou couche, mais peut, si on le désire, être cou- pé considérablement plus court que cela n'est habituellement praticable.

   La composition adhérente est de préférence une' dilution   aqueuse   de caoutchouc contenant un vulcansisateur, de l'oxyde de plomb et un accélérateur et l'on peut ou bien 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la vulcaniser après application, ou bien la vulcaniser, sans coagulation, avant application et la sécher puis la coaguler par la chaleur après application. D'autres enduits   convena-   bles pour le but visé sont des solutions de cellulose rapi- dement solidifiables, comme une viscose ou des   composes   de   pyroxyline,   des solutions de caoutchouc, ou de caoutchouc et de colle, de la caséine ou autre agglutinant, qui peuvent également être solidifiées par coagulation, vulcanisation, chauffage, etc...

   De préférence, la composition est sensi- blement insoluble dans l'eau après solidification et on peut la colorer ou la gaufrer de Manière à obtenir ces   effets dé-   , sirés, indépendamment d'une décoration de poil résultant d'impression, coupage, grillage, traitement à l'acide, etc.., ou concurrencent avec cette décoration. 



   Dans la pratique préférée de l'invention, on tisse, d'une façon tout à fait lâche, un double tissu   poil   avec relativement peu de duites ou fils de   trahie   par dessus les- quels les chaînes de poil sont bouclées. Les tissus résul- tant du dédoublement ou séparation d'un double tissu de ce genre ne conviendraient ordinairement pas pour l'usage à cause de la facilité avec laquelle les fibres de poil se dé- tacheraient ou t.omberaient du fana. et du manque de fermeté ou de corps de ce dernier.

     On   remédie à ces inconvénients et l'on obtient des produits désirables, selon l'invention, en imprégnant le fond d'une composition   adhérente   convenable, comme celles indiquées ci-dessus, qui forme un apprêt ou en- duit insoluble empêchant le poil de se déloger et renforçant les tissus de fond. Le poil peut être coupé, pour séparer les tissus de fond, après que la composition s'est solidi- fiée; ou bien on peut procéder au coupage avant d'effectuer l'imprégnation. Au lieu de former le poil au moyen de fil, on peut le former de filaments tels que mèches légèrement tordues, ou boudins, d'où il résulte des touffes qui, une fois coupées, s'écartent ou s'ouvrent pour former une surface 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de poil serrée. 



   L'invention convient également à la fabrication de tissus à poil par bouclage de fil, etc...., à travers un fond préformé et réunion des bases du poil ainsi formé au fond par collage de ces bases en position. 



   On peut appliquer la composition agglutinante à. la base du poil et au fond de toute façon convenable qui lais-   sera libres les bouts des poils ; peut se faire, par   exemple, en imprégnant le fond par immersion dans, ou par contact avec, un agglutinant après que le tissu a été tissée ou en enduisant les fils de trame d'un agglutinant visqueux se solidifiant rapidement à mesure que ces fils quittent les navettes. 



   Après application de l'enduit ou couche, on peut tein- dre et finir ou décorer les tissus produits par coupage, grillage ou traitement à   l'acide,   de toute façon usuelle, et obtenur, par l'usage d'un agglutinant de couleur et de composition convenables, un fond présentant les caractéris- tiques de cuir artificiel, ou de soie artificielle, et pro- pre au gaufrage. 



   Le produit de l'invention est particulièrement propre à être employé pour des tentures et comme couvre-parquet et l'invention a pour objet très important la production   d'un   tissu   à   poil dont le poil est fermement assujetti   à   un fond ayant un nombre   munimum,   au inférieur à la normale, de dui- tes ou fils de trame et qui peut être tisaé d'une façon   lâ-   che, rapidement et économiquement, et imprégné de la compo- sition adhérente pour renforcer le fond et réunir la base du poil à celui-ci, tout en laissant libres les bouts des poils.

   Un autre objet de l'invention est de produire un tis- su à poil d'où le poil peut être coupé pour former un poil .très court sans que celui-ci risque ensuite de se détacher ou de tomber.      

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'invention rend en outre praticable l'utilisation de boudins ou mèches légèrement tordues pour la formation de poil. 



   Sur le dessin ci-joint: 
 EMI4.1 
 Tig. 1 représente, schéma.tiquelllel1t, un double tissu à poil réalisant l'invention et en voie d'être dédouble ou sé- paré pour former un tissu à poil tel que celui représenté à la Fig. 2; 
Fig. 3 représente schématiquement un tissu réalisant l'invention et ayant des boucles non coupées tissées dedans, comme dans un tissu épinglé. ou certains types de tapis;   Fig. 4:   représente schématiquement un tissu à poil dé- doublé réalisant l'invention et ayant les poils formés de boudins   ou mèches-   légèrement tordues et ' 
Fig. 5 représente schématiquement un tissu à poil réa- lisant l'invention et ayant le poil formé par bouclage de fil à travers un fond préformé.      



   Dans la disposition représentée aux Fig.s 1 et 2, le double tissu poil 1 a ses fonds tissés respectivement au moyen de chaînes 1, 2 et trames 3 et de chaînes 4, 5 et tra- mes 6 et reliés par des chaînes de poil 7 et 8 bouclées par dessus les fils de trame 3 et 6.   Naturellement,   le tissage peut se faire de toute manière désirée pour former un dessin, etc..., en faisant flotter certaines des chaînes à des inter- valles désirés. Pour diminuer le nombre de fils de trame et augmenter le rendement, les fils de trame peuvent être òu- lés ou chassés par le battant d'une faon   tout à.   fait lâche, de façon à être relativement très espacés, etles chaînes de poil ne sont liées que d'une façon lâche par l'engagement des fils.

   Toutefois, les chaînes   (le   poil sont   fermement   fixées aux tissus de fond par une composition adhérente qui est ap-   pliquée   aux fils de trame au cours du tissage, ou aux tissus de fond après le tissage, et qui pénètre les   fonas   de telle sorte que, quand la composition s'est solidifiée, elle forme 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une feuille ou couche flexible et tenace, 9, dans laquelle sont solidementencastrés les fils de poil bouclés qu'elle réunit aux tissus de fond et auxquels elle permet d'être cou- pés par un couteau 10, manipulés et teints sans que des fi- bres se détachent ou tombent.

   Comme cela est représenté à. la   Fig.   les produits résultants ont leur poil s'étendant au-dessus du fond et de la surface de la matière déduit ou d'imprégnation, pour former un poil doux que l'on peut couper très court et qui est solidement tenu contre tout dé- placement. 



   Dans la disposition représentée à la Fig. 3, on forme un tissu à poil simple en tissant des boucles de poil 11 au- tour des fils de trame 12 d'un fond tissé lâche, et ces bou- cles sont tenues en place par une substance adhérente solidi- fiable 13 attachant solidement les bases ou parties inférieu- res des boucles au tissu de fond. Les boucles extérieures peuvent être laissées non coupées, ou peuvent être coupées par une tringle tranchante, ou par une machine, de la maniè- re usuelle, pour former un poil doux. 



   Fig. 4 représente, schématiquement, un tissu à poil dédoublé ou séparé dont le poil est formé de filaments en touffes, 14, produits en utilisant des mèches légèrement tordues, ou boudins, comme chaînes de poil. Les touffes sont bouclées par-dessus les trames espacées 15 d'un fond tissé lâche et sont assujetties en place par une couche ou enduit adhérent solidifiable 15 que l'on peut appliquer pendant qu'il est suffisamment fluide pour imprégner le fond, ou que l'on peut appliquer sous la forme d'une feuille adhérente d'où les bouts du poil font saillie pour former un poil   à   surface serrée. 



   Dans la disposition représentée à la Fig. 5, un fil 17 est bouclé à travers un fond, tissé ou feutré, préformé. 18, corme dans la fabrication de veloutés au crochet, et le fond et les boucles sont fermement réunis, pour   empêcher   ces der- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 nières de se déloger, par une matière adhérente solitifiable convenable 19 qui enduit et imprègne le tissu de fond et les bases des boucles tout en laissant les portions supérieures des boucles souples et libres pour former un poil doux.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "HAIR FABRIC AND ITS METHOD OF MANUFACTURING"
The present invention consists of a pile fabric, the pile loops of which are caught or enclosed in the background fabric, or backing, and are joined there by a flexible, solidified composition, which firmly attaches the pile and strengthens the background. and which can render the latter impermeable to moisture, without adversely affecting the appearance or the "feel" of the pile which protrudes from the surface of the composition thus applied as a coating or layer, but can, if desired, be cut considerably shorter than is usually practicable.

   The adherent composition is preferably an aqueous dilution of rubber containing a vulcansizer, lead oxide and an accelerator, and either

 <Desc / Clms Page number 2>

 vulcanize it after application, or else vulcanize it, without coagulation, before application and dry it then coagulate it by heat after application. Other suitable coatings for the intended purpose are rapidly solidifying cellulose solutions, such as viscose or pyroxylin compounds, solutions of rubber, or of rubber and glue, casein or other binding agent, which can also be solidified by coagulation, vulcanization, heating, etc.

   Preferably, the composition is substantially insoluble in water after solidification and can be colored or embossed so as to obtain these desired effects, independently of a pile decoration resulting from printing, cutting, roasting. , acid treatment, etc., or compete with this decoration.



   In the preferred practice of the invention, a double pile fabric is woven quite loosely with relatively few picks or betrayed threads over which the pile chains are looped. Fabrics resulting from the doubling or separation of such a double fabric would ordinarily not be suitable for use because of the ease with which the pile fibers would loosen or fall off the fan. and lack of firmness or body of the latter.

     These drawbacks are overcome and desirable products are obtained according to the invention by impregnating the base with a suitable adherent composition, such as those indicated above, which forms an insoluble primer or coat preventing the hair from breaking down. dislodging and reinforcing the bottom tissues. The pile can be cut, to separate the ground tissues, after the composition has solidified; or one can proceed to the cutting before carrying out the impregnation. Instead of forming the pile by means of thread, it can be formed into filaments such as slightly twisted strands, or strands, from which tufts result which, when cut, separate or open to form a surface.

 <Desc / Clms Page number 3>

 of tight coat.



   The invention is also suitable for the manufacture of pile fabrics by looping yarn, etc., through a preformed bottom and joining the bases of the pile thus formed to the bottom by gluing these bases in position.



   The agglutinating composition can be applied to. the base of the pile and at the bottom in any suitable way which will leave the ends of the bristles free; can be done, for example, by impregnating the bottom by immersion in, or by contact with, a binder after the fabric has been woven or by coating the weft threads with a viscous binder which solidifies rapidly as these threads leave the shuttles.



   After application of the coating or layer, it is possible to dye and finish or decorate the fabrics produced by cutting, roasting or treatment with acid, in any customary manner, and obtained by the use of a color binder. and of suitable composition, a base exhibiting the characteristics of artificial leather, or artificial silk, and suitable for embossing.



   The product of the invention is particularly suitable for being used for hangings and as parquet coverings and the very important object of the invention is the production of a pile fabric, the pile of which is firmly attached to a ground having a minimum number. , less than normal, of weft or weft threads and which can be loosely woven, quickly and economically, and impregnated with the adherent composition to reinforce the ground and bring together the base of the pile to it, while leaving free the ends of the hairs.

   Another object of the invention is to produce a pile fabric from which the pile can be cut to form a very short pile without the risk of the pile subsequently coming loose or falling out.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The invention further makes the use of slightly twisted strands or locks practicable for the formation of hair.



   On the attached drawing:
 EMI4.1
 Tig. 1 shows, schematically, a double pile fabric embodying the invention and in the process of being split or separated to form a pile fabric such as that shown in FIG. 2;
Fig. 3 schematically shows a fabric embodying the invention and having uncut loops woven therein, such as in pinned fabric. or certain types of carpets; Fig. 4: schematically shows a double pile fabric embodying the invention and having the pile formed of slightly twisted strands or wicks and '
Fig. 5 schematically shows a pile fabric embodying the invention and having the pile formed by looping yarn through a preformed bottom.



   In the arrangement shown in Figs 1 and 2, the double pile fabric 1 has its bases woven respectively by means of warps 1, 2 and wefts 3 and of chains 4, 5 and bars 6 and connected by pile chains. 7 and 8 looped over the weft threads 3 and 6. Of course, the weaving can be done in any way desired to form a pattern, etc., by floating some of the warps at desired intervals. To decrease the number of weft yarns and increase the yield, the weft yarns can be pulled out or driven out by the flapper in any way. loosely so as to be relatively widely spaced, and the pile chains are only loosely tied by the engagement of the threads.

   However, the warps (the pile are firmly attached to the ground fabrics by an adherent composition which is applied to the weft threads during weaving, or to the ground fabrics after weaving, and which penetrates the fonas so that , when the composition has solidified, it forms

 <Desc / Clms Page number 5>

 a flexible and tenacious sheet or layer, 9, in which are firmly embedded the loop pile yarns that it joins with the ground fabrics and to which it allows to be cut by a knife 10, handled and dyed without fi- bres come off or fall off.

   As shown at. Fig. the resulting products have their pile extending over the bottom and surface of the inferred or impregnating material, to form a soft pile which can be cut very short and which is securely held against displacement .



   In the arrangement shown in FIG. 3, a single pile fabric is formed by weaving loops of pile 11 around the weft threads 12 of a loosely woven background, and these loops are held in place by a solid, adherent substance 13 securely attaching the bases or lower parts of the loops to the background fabric. The outer loops may be left uncut, or may be cut by a sharp rod, or by a machine, in the usual manner, to form a soft pile.



   Fig. 4 shows, schematically, a split or split pile fabric the pile of which is formed of tufted filaments, 14, produced using slightly twisted strands, or strands, as pile strings. The tufts are looped over the spaced wefts 15 of a loosely woven backing and are secured in place by a solidifiable adherent layer or coating 15 which may be applied while it is sufficiently fluid to permeate the backing, or it can be applied in the form of an adherent sheet from which the ends of the pile protrude to form a pile with a tight surface.



   In the arrangement shown in FIG. 5, a thread 17 is looped through a background, woven or felt, preformed. 18, corm in the manufacture of velvety crocheted, and the bottom and the loops are firmly united, to prevent these der-

 <Desc / Clms Page number 6>

 nières to dislodge, by a suitable solitifiable adherent material 19 which coats and permeates the bottom fabric and the bases of the loops while leaving the upper portions of the loops flexible and free to form a soft pile.


    

Claims (1)

EN RESUME, l'invention comprend: 1 ) Un tissu à poil essentiellement caractérisa par un fond tissé lâche, des fils de chaîne de poil dont les bases sont bouclées à travers le fond et dont les extrémités sail- lantes sont coupées, le fond étant tissé trop lâche pour te- nir à lui seul lesdits fils de chaîne de poil asse fermement pour l'usage, et une couche ou enduit de matière ou composi- tion adhérente, souple ou pliable, assujettissant les bases des fils de chaîne de poil au fond, les extrémités de ces fils faisant saillie de la couche et formant un poil doux. IN SUMMARY, the invention comprises: 1) A pile fabric essentially characterized by a loosely woven ground, pile warp threads whose bases are looped through the ground and whose protruding ends are cut off, the bottom being woven too loosely to hold up. said pile warp threads alone are firmly enough for use, and a layer or coating of an adherent, flexible or pliable material or composition securing the bases of the pile warp threads to the bottom, the ends of these threads forming protruding from the coat and forming a soft pile. 2 ) Un procédé de fabrication du tissu à poil suivant 1 ), consistant essentiellement à tisser un fond textile lâ- che avec des chaînes de poil ayant des extrémités saillantes coupées et si librement prises dans le fond qu'elles seraient normalement mobiles par rapport à lui et impropres à l'usage, et à imprégner ce tissu et la base duait poil d'une composi- tion adhérente, ce procédé pouvant d'ailleurs être caracté- risé, en outre, par un ou plusieurs des points suivants: a) On tisse d'une façon lâche un fond double avec re- lativement peu de fils de trame et des chaînes de poil bou- clées par-dessus les fils de trame et reliant les fonds; on cacrpe les fils de poil entre les fonds pour séparer ces der- niers; 2) A method of making the pile fabric according to 1), consisting essentially of weaving a loose textile bottom with pile chains having protruding ends cut off and so loosely caught in the bottom that they would normally be movable with respect to the pile. itself and unsuitable for use, and to impregnate this fabric and the hair base with an adherent composition, this process being able, moreover, to be characterized, in addition, by one or more of the following points: a) A double backdrop is loosely woven with relatively few weft threads and pile warps looped over the weft threads and connecting the backdrops; the pile threads are tucked between the bottoms to separate them; on imprègne ceux-ci et les bases des fils de poil d'une solution de caoutchouc solidifiable par la chaleur en une feuille tenace, sensiblement insoluble, réunissant les boucles des chaînes de poil au fond et on chauffe le tissu enduit pour solidifier la couche ; b) La solution de caoutchouc consiste en une dilution aqueuse de caoutchouc, à l'état de latex par exemple, conte- <Desc/Clms Page number 7> nant un vulcanisateur et un accélérateur; c) On enduit d'abord le fond et l'on teint et finit, après cela, le tissu enduit. impregnating these and the bases of the pile yarns with a solution of heat solidifiable rubber to a tenacious, substantially insoluble sheet joining the loops of the pile chains to the bottom and heating the coated fabric to solidify the layer; b) The rubber solution consists of an aqueous dilution of rubber, for example in the form of latex, containing <Desc / Clms Page number 7> ning a vulcanizer and an accelerator; c) The base is coated first and then the coated fabric is dyed and finished. @ @
BE359923D BE359923A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE359923A true BE359923A (en)

Family

ID=33337

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE359923D BE359923A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE359923A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN102061629B (en) Superfine fiber artificial leather and manufacturing method thereof
FR2576616A1 (en) THERMOCHROMIC TEXTILE MATERIAL
Babu Natural textile fibres: Animal and silk fibres
FR2490935A1 (en) TRIPLURE FOR CLOTHES OF CLOTHING AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
CA2011687C (en) Thermoadhesive textile for use as interfacing and manufacturing process of same
US4333976A (en) Composite woven or knitted fabric
US1785937A (en) Pile fabric and method of making the same
BE359923A (en)
FR2567548A1 (en) REFLECTED VELVET SYNTHETIC LEATHER AND PROCESS FOR PRODUCING THE SAME
Babu Silk–production and future trends
FR2472042A1 (en)
GB2335129A (en) Fishing lure
BE359924A (en)
US2033881A (en) Pile fabric and method of making same
US5299719A (en) Tassels and their production
KR102164331B1 (en) The manufacturing method of high quality hemp material having soft touch and original caracteristic of hemp material and high quality hemp product using the same
JP2002115142A (en) Flat yarn and method for manufacturing the same
KR20010092187A (en) File stuff and manufaturing method there of
US1788084A (en) Pile fabric and method of making the same
CA1049280A (en) Intricately weaved plushlike material used to stiffen and reinforce clothing and manufacturing method therefor
JPS5832653Y2 (en) injection molded shoes
BE526940A (en)
US1788989A (en) Pile fabrics and method of making the same
Johnson Scaffolding Threads in Yarn and Cloth Structure
BE681607A (en)