BE665361A - - Google Patents

Info

Publication number
BE665361A
BE665361A BE665361DA BE665361A BE 665361 A BE665361 A BE 665361A BE 665361D A BE665361D A BE 665361DA BE 665361 A BE665361 A BE 665361A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tractor
machine
machine according
steering
control
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE665361A publication Critical patent/BE665361A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01BSOIL WORKING IN AGRICULTURE OR FORESTRY; PARTS, DETAILS, OR ACCESSORIES OF AGRICULTURAL MACHINES OR IMPLEMENTS, IN GENERAL
    • A01B69/00Steering of agricultural machines or implements; Guiding agricultural machines or implements on a desired track
    • A01B69/003Steering or guiding of machines or implements pushed or pulled by or mounted on agricultural vehicles such as tractors, e.g. by lateral shifting of the towing connection
    • A01B69/005Steering or guiding of machines or implements pushed or pulled by or mounted on agricultural vehicles such as tractors, e.g. by lateral shifting of the towing connection by an additional operator

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Soil Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Agricultural Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux machinée agricoles accouplées à un trac tour, telles que bineuses. 



   La présente invention eat relative à des machinée agricoles accouplées à un tracteur. Elle a principalement pour objet une bineuse à tracteur, mais elle peut s'appliquer à d'autres machines agricoles de ce type, telles que planteuses, démarieuses, fourchez- ramasseuses, etc. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Particulièrement dans le cas de   bineuses,   on connaît actuellement deux réalisations, Suivant la 
 EMI2.1 
 pramiere, la bineuse disposées lla=iêrt du tracteur et s'adaptant aux trois point. de relevage hydraulique de ce dernier réclame en permanence deux personnes pour opérer      le travail de   binage.   L'une ept installée sur le siège du tracteur pour   la.   conduite de celui-ci et l'autre sur un siège adapté à la   bineuae   pour diriger   le*   mouvements de la maohine dans les interligne..

   Ce genre de travail N'exécute d'une façon lento par une   vite..,   réduite d'avan- cernent du   traoteur,   l'opérateur chargé de diriger la Dîneuse dans les   interlignes   ayant une vue réduite de la plantation par le tracteur, qui se trouve devant lui. Son   rôle est de corriger chaque écart du tracteur via à vis de la bineuse au moyen d'un volant ou d'un guidon, un léger   écart du traoteur provoquant une incorrection contraire au bon fonctionnement de la machine. 



   La deuxième réalisation consiste dans une bineuse adaptée   à   l'avant du tracteur. Dans ce cas, la bineuse est fixe et dirigée uniquement par le conducteur du tracteur,   ce, qui   provoque des inconvénients importants tels que :vitesse d'avancement très lente due au fait que l'opérateur étant assis sur le   siège   du tracteur ne peut opérer qu'avec peu de précision en raison du fait de la distance qui le sépare des organes de binage et qu'il a la vue de la plantation et des organes de binage partiel- lement cachée par l'avant du tracteur, manque de précision.

   ' du au fait que la machine est solidaire du traoteur et que c'est uniquement au moyen de la direction du traoteur que l'on peut diriger le dispositif de binage et du au fait que la distance entre la position de l'opérateur et les organes de binage étant Importante, le déportement de      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 celui-ci agit suivant un arc de cercle par rapport au traoteur, et déplacement latéral de la bineuse impossible. 



  Avec une telle bineuse, malgré l'avantage que le travail se fait avec un seul homme, les inconvénients sont   très   importants.   oient   pour remédier à ces divers inconvénient*   d'un   travail peu rentable au point de vue qualité et au point de vue main d'oeuvre qu'il est proposé de réaliser une bineuse, ou toute autre machine agricole de ce   genre,   accouplée à un tracteur, conformément à l'invention. 



   Suivant l'invention, la machine agricole accouplée à un tracteur et   @daptée   à l'avant de celui-ci est caractérisée en ce que la commande   de*     outils   de travail de la machine et la commande dudit tracteur se font à partir de ladite machine par un seul opérateur monté sur celle-ci. 



   Suivant l'invention encore, les mouvement* de la machine et du tracteur sont en parfaite   synchronisation   et toute% les commandée sont à la portée de l'opérateur sur la machine. Le mouvement latéral   à   donner à la machine au travail pour suivre les interlignes est en relation direote avec la direction du tracteur et, en position relevée de la machine, la commande de direction agit direotement et uniquement sur la   direction   du   traoteur,   
D'autres   caractéristiques   de l'invention sont encore décrites ci-après dans la description d'une bineuse conforme à l'invention. 



   Pour mieux faire oomprendre l'invention, celle- ci est représentée à titre d'exemple uniquement aux dessins   dans la représentation d'une bineuse à tracteur, dont :   
Figure 1 est une vue en élévation de profil, et 
Figure 2 est une vue en plan. 



   Une machine agricole conforme à l'invention 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 peut être installée   k   l'avant de n'importe quel tracteur agricole sur quatre roues équipa d'un relevage hydraulique,, 
Comme on le voit   au   dessin, le tracteur utilité est uniquement figure par ses rouet avant T en traita interrompue.   La.   bineuse comporte un cadre ou   chinois   principal disposé horizontalement,   construit   en   profilée   tubulaires et   composé   de deux longeront   1   et de deux   traverses   2.

   les   longeront   1 mont pourvus à   l'arrière,   c'est-à-dire côté   tracteur,   d'une plaque 3   encastrée        vorticalement, portant à la   bas*   un étrier 4 pour recevoir un tourillon 5 faisant   corps   aveo une femelle 6   spéciale-'   ment adaptée pour sa fixation à l'avant du   chinois   du tracteur   utilité.     A   leur partie avant, au-delà de la traverse antérieure 2, les longeront 1 vont en s'évasant et sont reliée à leur extrémité par un profilé tubulaire 7, sur lequel est   glissé   de chaque coté au-delà du   chinois   1,2 . un étrier de serrage 8 porteur lui-même d'un étrier de support 9 pour une roue 10.

   De cette façon, le châssis est supporté à l'arriére sur le traoteur par les tourillon* 5 et à l'avant par les roues 10. L'écartement et   l'inclinai-'     .on   des roues 10 peuvent être   réglé*     à   volonté suivant le travail   à   effectuer, il suffit pour cela de régler la position des étriers de serrage 8 sur le profilé tubulaire 7. 



   Les   plaques   3 sont   munie*   vers le haut   d'une   série de perforations 3' pour la liaison avec la tringle de commande t du système hydraulique du tracteur par l'intermédiaire d'un étrier de réglage 11, afin de pouvoir relever tout le   chinois   de la machine pour le transport ou pour tourner en bout de ligne sur le terrain. 



   Deux   traverses 12   en forme de U,   espacées   et 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dont les ouvertures sont dirigées l'une vers l'autre, sont disposées sous les longerons 1 aux environs de la traverse avant 2. Ces   traverses   12 servent de voie* de roulement pour un chariot de direction 13 supporté par trois galets de roulement 14 légèrement coniques montés sur roulements à aiguilles. Ce même chariot est   guidé   par des   gaieté   de guidage 15. 



   A ce chariot de direction à déplacement latéral ou chariot porteur, on adapte .outil adéquat. Au dessin, puisqu'il s'agit d'une bineuse, le chariot 13 porte par l'intermédiaire d'une rampe de direction 16 et de bras 16' un châssis porte-outils 17 conçu en largeur et en longueur pour lui permettre de recevoir tout le jeu de   parallélogrammes   type standard d'une bineuse à X rangs. Il z'agit d'habitude de six ou douze rangs ; dans ce dernier cas, on prévoit un châssis porte-outils en trois pièces, dont les parties extérieures sont rabat- tables et peuvent être repliées sur le   châssis   central 1, 2 pour le transport, Au dessin n'a pas été représenté le jeu de parallélogrammes. 



   À la place du dispositif pour biner, on peut adapter sur le châssis 17 des planteuses monogermes, un système d'enfouissage d'azote, une   planteuse   de maïs, une planteuse de pommes de terre, une démarieuse de   botteras   ves, une fourche-ramasseuse de ballots, de fourrage, de lin, eto., un angledozer pour niveler les terrains ou tous autres outils   adéquats.   



   Une vis de réglage 18 prenant appui sur le chariot de direction 13 permet de donner une position adéquate aux rasettes en position de travail en corrigeant l'inclinaison de celles-ci et en maintenant cette   inoli-   naison pendant toute l'opération de binage. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Latéralement àun des longeron* 1 et   au-dessus !   de la roue avant correspondante du tracteur est adapté un siège 19 pour   l'opérateur,   qui a à sa portée tome les leviers de commande de la machine en même temps que du      tracteur (commande du relevage hydraulique, freine, accélérateur, embrayage, changement de   vitesses,   direction)* 
La direction est du type à crémaillère avec volant 20.

   Cette direotion à crémaillère agit sur le chariot de direction 13 pour donner   à   la bineuse au travail le mouvement latéral destiné à suivre les interlignes et est en relation directe avec la direction du tracteur, elle commande donc à la direction du tracteur le mouvement indispensable pour qu'il épouse le déplacement donné à la bineuse et il y a ainsi parfaite synchronisation des deux mouvements. En position levée de la bineuse, une rotule   à   aiguille 21 en relation avec le ohariot de direction 13 par un ter U 22 s'engage dans une pièce en forme 23' montée sur une pièce d'adaptation 23 à la barre d'accou- plement du tracteur et elle a ainsi une action directe sur celle-ci, ce qui favorise la manoeuvre du tracteur pendant sa rotation tout en libérant le mouvement latéral du chariot porte-outils.

   En position de travail de la bineuee, cette rotule   21   se libère de la pièce 23' (comme représenté au dessin)* Un bras de   direotion   24 monté sous la pièce d'adaptation 23 étant maintenu tans une fourche 25 fixée au fer U 22, le volant 20 commande alors le déplacement latéral du porte-outils tout en corrigeant l'angle des roues du tracteur. Il faut encore remarquer que, dans cette position, par rapport au pas de direotion normale du tracteur, la synchronisation du déplaoement latéral de la   bineuse   et de la direotion du tracteur est démultipliée, ce qui permet une très grande précision pour suivre au plus 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 près les plants et d'autre part une vitesse   d'avancement   plue rapide qu'avec les types de   bineuses   existants. 



   On a indiqué plue haut que toux les leviers de commande de la machine et du tracteur sont à la portée d'un seul homme assis sur le   siège   19 monte sur la machine agrioole. On voit ainsi aux dessins le levier de commande des vitesses 26, la tringle de commande de   l'embrayage   27, la prolonge d'accélérateur 28, la tringle de oommande des freina 29. 



   Une machine agricole de   précision   telle qu'une   bineuae   réalisée suivant l'invention présente l'avantage qu'elle est oonduite, bineuse avec son traoteur, par un seul homme disposé sur ladite machine à proximité des outils de travail,   d'où   une parfaite visibilité de l'opérateur pour le travail de précision   qu'il   doit effectuer, et que les mouvements de la bineuse et du tracteur sont en parfaite synchronisation. Lorsqu'il s'agit de déplacement sur route ou encore pour tourner en bout de ligne, au moyen de la oommande hydraulique, on place le dispositif en position relevée et automatique- ment la oommande de direction agit directement sur la direction du traoteur.

   Dès lors, tout mouvement donné à la commande de direction agit uniquement sur la direction du tracteur, qui fonctionne selon son pas normal. Tandis que, lorsqu'on baisse le dispositif au moyen de la com- mande hydraulique, automatiquement la direction reprend son pas démultiplié pour le travail. Il est toujours possible à l'opérateur de s'installer sur le siège du tracteur pour y commander tous les mouvements et princi- palement pour le transport sur route. 



   On peut améliorer le travail de binage en 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 plaçant sur   le*   bras latéraux du   relevage   hydraulique du tracteur une barre à 'troue   d'une   même largeur que le   dispositif   de binage à   six   ou doute range. Si l'on place une barre pour douze   range,     celles-ci   sera de la même conception que la ineuse, c'est-à-dire avec les   cotée   extérieurs rabattables.

   A cette barre à trous et en regard des parallélogramme. de la bineuse, on adapte des petite rouleaux et des   herse*   derrière   ce*   rouleaux.   les   rouleaux ont pour effet d'écraser les motte. de terre, tandis que les herses extirpent les mauvaises herbe% et les amèrent avec leurs   racines   à la surface du sol. 



   Bien entendu, la bineuse représentée aux   destine   ne l'est qu'à titre d'exemple et on ne sortirait pas du domaine de l'invention en y apportant l'une ou l'autre modification constructive.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to agricultural machinery coupled to a tower trac, such as cultivators.



   The present invention relates to agricultural machinery coupled to a tractor. Its main object is a tractor hoe, but it can be applied to other agricultural machines of this type, such as planters, cutters, fork-pickers, etc.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Particularly in the case of cultivators, two embodiments are currently known, depending on the
 EMI2.1
 pramiere, the cultivator arranged lla = iêrt of the tractor and adapting to the three points. hydraulic lift of the latter permanently requires two people to operate the hoeing work. One ept installed on the tractor seat for the. driving it and the other on a seat adapted to the bineuae to direct the * movements of the maohine in the spaces.

   This kind of work is not carried out in a slow way by a speed ..., reduced in advance of the traotor, the operator responsible for directing the Dîneuse in the spaces having a reduced view of the plantation by the tractor, which is in front of him. Its role is to correct each deviation of the tractor via the screw of the cultivator by means of a steering wheel or a handlebar, a slight deviation of the traotor causing an incorrect operation contrary to the correct functioning of the machine.



   The second embodiment consists of a cultivator adapted to the front of the tractor. In this case, the cultivator is fixed and directed only by the tractor driver, which causes significant drawbacks such as: very slow forward speed due to the fact that the operator sitting on the tractor seat cannot operate with little precision due to the distance which separates it from the hoeing devices and because it has the view of the plantation and the hoeing devices partially hidden by the front of the tractor, lack of precision.

   '' due to the fact that the machine is integral with the traotor and that it is only by means of the direction of the traotor that one can direct the hoeing device and due to the fact that the distance between the position of the operator and the hoeing devices being important, the offset of

 <Desc / Clms Page number 3>

 this one acts according to an arc of a circle in relation to the traotor, and lateral displacement of the cultivator impossible.



  With such a cultivator, despite the advantage that the work is done with one man, the disadvantages are very significant. To remedy these various drawbacks * of a work which is not very profitable from the point of view of quality and from the point of view of labor, it is proposed to produce a cultivator, or any other agricultural machine of this kind, coupled to a tractor, according to the invention.



   According to the invention, the agricultural machine coupled to a tractor and adapted to the front thereof is characterized in that the control of * working tools of the machine and the control of said tractor are made from said machine by a single operator mounted on it.



   Again according to the invention, the movements * of the machine and the tractor are in perfect synchronization and all the controlled% are within the reach of the operator on the machine. The lateral movement to be given to the machine at work in order to follow the interlines is in direct relation with the direction of the tractor and, in the raised position of the machine, the direction control acts directly and only on the direction of the traotor,
Other characteristics of the invention are further described below in the description of a cultivator in accordance with the invention.



   To better understand the invention, it is shown by way of example only in the drawings in the representation of a tractor hoe, including:
Figure 1 is a side elevational view, and
Figure 2 is a plan view.



   An agricultural machine according to the invention

 <Desc / Clms Page number 4>

 can be installed on the front of any agricultural tractor on four wheels equipped with a hydraulic lift ,,
As can be seen in the drawing, the utility tractor is only represented by its front wheel T in interrupted draft. The cultivator comprises a frame or main Chinese arranged horizontally, built in tubular section and composed of two side members 1 and two cross members 2.

   them will go along 1 mount provided at the rear, that is to say on the tractor side, with a vortically embedded plate 3, carrying at the bottom * a stirrup 4 to receive a pin 5 forming a body with a special female 6- ' ment suitable for its attachment to the front of the Chinese utility tractor. At their front part, beyond the front cross member 2, the side rails 1 widen out and are connected at their end by a tubular section 7, on which is slid on each side beyond the Chinese 1,2. a clamping bracket 8 itself carrying a support bracket 9 for a wheel 10.

   In this way the frame is supported at the rear on the tractor by the journals * 5 and at the front by the wheels 10. The spacing and inclination of the wheels 10 can be adjusted as desired. depending on the work to be done, it suffices to adjust the position of the clamping brackets 8 on the tubular section 7.



   The plates 3 are provided * at the top of a series of perforations 3 'for the connection with the control rod t of the hydraulic system of the tractor by means of an adjustment bracket 11, in order to be able to raise all the Chinese machine for transport or for end-of-line turning in the field.



   Two U-shaped sleepers 12, spaced apart and

 <Desc / Clms Page number 5>

 the openings of which are directed towards one another, are arranged under the side members 1 in the vicinity of the front cross member 2. These cross members 12 serve as a track * of rolling for a steering carriage 13 supported by three rollers 14 slightly conical mounted on needle bearings. This same carriage is guided by guiding gaiety 15.



   Adequate tool is adapted to this lateral displacement steering carriage or carrier carriage. In the drawing, since it is a cultivator, the carriage 13 carries by means of a steering ramp 16 and arms 16 'a tool-holder frame 17 designed in width and in length to allow it to receive all the standard set of parallelograms of an X row cultivator. Usually it is six or twelve rows; in the latter case, a three-piece tool-holder frame is provided, the outer parts of which are foldable and can be folded up on the central frame 1, 2 for transport. The drawing has not been shown the set of parallelograms.



   Instead of the device for hoeing, it is possible to adapt on the frame 17 monogerm planters, a nitrogen burying system, a corn planter, a potato planter, a botteras ves divider, a collecting fork. bales, fodder, flax, eto., an angledozer to level the land or any other suitable tools.



   An adjustment screw 18 bearing on the steering carriage 13 makes it possible to give an adequate position to the skimmers in the working position by correcting the inclination thereof and maintaining this tilting throughout the hoeing operation.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Sideways to one of the side members * 1 and above! of the corresponding front wheel of the tractor is adapted a seat 19 for the operator, who has within his reach tome the control levers of the machine at the same time as of the tractor (control of the hydraulic lift, brake, accelerator, clutch, change of speeds, direction) *
The steering is rack and pinion type with flywheel 20.

   This rack-and-pinion motion acts on the steering carriage 13 to give the cultivator at work the lateral movement intended to follow the interlines and is in direct relation with the direction of the tractor, it therefore commands the direction of the tractor to make the movement essential for qu 'it follows the displacement given to the cultivator and there is thus perfect synchronization of the two movements. In the raised position of the cultivator, a needle ball joint 21 in relation to the steering carriage 13 by a ter U 22 engages a shaped part 23 'mounted on an adaptation part 23 to the coupling bar. plement of the tractor and it thus has a direct action thereon, which favors the maneuvering of the tractor during its rotation while freeing the lateral movement of the tool-holder carriage.

   In the working position of the bineuee, this ball 21 is released from the part 23 '(as shown in the drawing) * A directional arm 24 mounted under the adaptation part 23 being held in a fork 25 fixed to the iron U 22, the flywheel 20 then controls the lateral movement of the tool holder while correcting the angle of the tractor wheels. It should also be noted that, in this position, compared to the normal pitch of the tractor, the synchronization of the lateral displacement of the cultivator and of the direction of the tractor is multiplied, which allows very high precision to follow at most.

 <Desc / Clms Page number 7>

 near the plants and on the other hand a faster forward speed than with existing types of cultivators.



   It was stated above that all the control levers of the machine and the tractor are within the reach of a single man sitting on the seat 19 mounted on the agriole machine. The drawings thus show the speed control lever 26, the clutch control rod 27, the accelerator extension 28, the brake control rod 29.



   A precision agricultural machine such as a bineuae produced according to the invention has the advantage that it is driven, hoeing with its traotor, by a single man placed on said machine near the work tools, hence a perfect visibility of the operator for the precision work he has to perform, and that the movements of the cultivator and the tractor are in perfect synchronization. When it comes to road travel or to turn at the end of the line, by means of the hydraulic control, the device is placed in the raised position and the steering control automatically acts directly on the steering of the traotor.

   Therefore, any movement given to the steering control acts only on the steering of the tractor, which operates according to its normal pitch. While, when the device is lowered by means of the hydraulic control, the steering automatically resumes its reduced step for work. It is always possible for the operator to sit on the tractor seat to control all movements and mainly for road transport.



   The hoeing work can be improved by

 <Desc / Clms Page number 8>

 placing on the side arm of the hydraulic lift of the tractor a bar with a hole of the same width as the six-row hoeing device or doubts. If we place a bar for twelve rows, they will be of the same design as the ineuse, that is to say with the foldable outer sides.

   At this bar with holes and opposite the parallelograms. of the cultivator, small rollers and harrows * are fitted behind this * rollers. the rollers have the effect of crushing the clods. soil, while harrows dig out the weeds% and bitter them with their roots to the surface of the soil.



   Of course, the cultivator shown for the intended use is only by way of example and one would not depart from the field of the invention by making one or the other constructive modification.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S. R E V E N D I C A T I O N S. 1. Machine agricole accouplée à un traoteur, telle qu'une bineuse, caractérisée en ce que, la machine étant adaptée à l'avant du tracteur, la commande des outils de travail de la machine et la commande dudit tracteur se font à partir de ladite machine par un seul opérateur. 1. Agricultural machine coupled to a traotor, such as a cultivator, characterized in that, the machine being adapted to the front of the tractor, the control of the working tools of the machine and the control of said tractor are made from said machine by a single operator. 2, Machine agricole suivant revendication 1, caractérisée en ce que toutes les commandée du tracteur, commandé du relevage hydraulique, freine, accélérateur, embrayage, changement de vitesses, direotion, sont relayées à coté du liège de l'opérateur sur la machine. <Desc/Clms Page number 9> 2, Agricultural machine according to claim 1, characterized in that all the tractor control, hydraulic lift control, brake, accelerator, clutch, gear change, direotion, are relayed next to the operator cork on the machine. <Desc / Clms Page number 9> 3. Machine agricole suivant revendications 1 et 2, caractérisée en ce que le mouvement latéral à donner a la machine au travail est en relation directe avec la direction du tracteur, la commande de direction à partir de la machine agissant directement sur la direction du tracteur en position relevée de la machine, soumise au dispositif de relevage hydraulique du tracteur, et la direction à partir de la machine reprenant automatique- ment son pas démultiplié pour le travail des outils de la machine dans la position abaissée de celle-ci. 3. Agricultural machine according to claims 1 and 2, characterized in that the lateral movement to be given to the machine at work is in direct relation to the direction of the tractor, the direction control from the machine acting directly on the direction of the tractor. in the raised position of the machine, subjected to the hydraulic lifting device of the tractor, and the steering from the machine automatically resuming its reduced step for the work of the tools of the machine in the lowered position of the latter. 4. Machine agricole suivant revendications 1 à 3, caractérisée en ce que la direction comporte une rotule à aiguille ou analogue, qui est susceptible de s'engager dans ou de se libérer d'une pièce adaptée à la direction propre du tracteur par l'intermédiaire de la barre d'accouplement de celui-ci. 4. Agricultural machine according to claims 1 to 3, characterized in that the steering comprises a needle ball or the like, which is capable of engaging in or of being released from a part adapted to the proper direction of the tractor by the intermediate of the tie rod thereof. 5. Machine agricole suivant revendications 1 à 4' caractérisée en ce qu'elle est constituée par un châssis relié à l'arrière de manière pivotante au tracteur et porté à l'avant par des roues de support, ledit châssis 6tant muni d'un chariot porteur à, déplacement latéral, sur lequel agit la direction et sur lequel est adapté le dispositif de travail,- tel que bineuse, planteuse, démarieuse ou analogue, par l'intermédiaire d'un châssis porte-outils, 6. Machine agrioole suivant revendications 1 à 5, caractérisée en ce que le châssis porte-outils est adapté au chariot porteur de direotion par l'intermé- diaire d'une rampe de direction avec dispositif de réglage de l'inclinaison dudit châssis. 5. Agricultural machine according to claims 1 to 4 'characterized in that it is constituted by a frame connected at the rear pivotably to the tractor and carried at the front by support wheels, said frame 6 being provided with a carrier trolley with lateral displacement, on which the steering acts and on which the working device is adapted, - such as a cultivator, planter, divider or the like, by means of a tool-holder frame, 6. Agriole machine according to claims 1 to 5, characterized in that the tool-holder frame is adapted to the trolley carrying the sayotion by means of a steering ramp with a device for adjusting the inclination of said frame. 7. Machine agricole suivant revendications <Desc/Clms Page number 10> 1 à 6, caractérisée en ce que les extrémités du chinois porte-outils sont repliables pour le transport sur route. 7. Agricultural machine according to claims <Desc / Clms Page number 10> 1 to 6, characterized in that the ends of the Chinese tool holder are collapsible for road transport. 8. Machine agricole suivant revendications 1 à 7, caractérisée en ce que le roues de support sont réglables quant à leur inclinaison et leur écartement 9. Bineuse à tracteur comportant les caractéristiques décrites dans les revendications 1 à 8 et représentée aux dessine annexés. 8. Agricultural machine according to claims 1 to 7, characterized in that the support wheels are adjustable as to their inclination and their spacing. 9. Tractor hoe comprising the characteristics described in claims 1 to 8 and shown in the accompanying drawings.
BE665361D BE665361A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE665361A true BE665361A (en)

Family

ID=207732

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE665361D BE665361A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE665361A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1320053C (en) Hay harvester with at least one fingerwheel provided with controled tool-bearing arms
EP2030495A1 (en) Improved telescopic frame and agricultural apparatus with such a frame
FR2636567A1 (en) DEVICE FOR LIMITING THE SWIVELING OF AN AGRICULTURAL TRACTOR HITCH
FR2499814A1 (en) COMBINATION OF INSTRUMENTS FOR AGRICULTURAL WORKS COMPRISING A LIFTING DEVICE
EP1862052B1 (en) Seeder
EP0629337B1 (en) Seed drill, comprising a device to limit the depth of the seed implantation device in the soil, and a combined soil working and seed drilling machine using such a seed drill
BE665361A (en)
EP1212932B1 (en) Seeder
EP2241170B1 (en) Carrier frame for semi-mounted plough with a connecting structure
FR2543787A1 (en) CARRIER CHASSIS COMBINED WITH AN AGRICULTURAL MACHINE SUCH AS A WORKING MACHINE
FR2707450A1 (en) Hay-making machine with tedding or windrowing rotors equipped with wheels for resting on the ground
EP0966875B1 (en) Sowing machine
CH275320A (en) Disc plow.
FR2549339A1 (en) Plough of the &#34;thrust&#34; type and its coupling allowing the ploughing, the preparation of the seed bed and the sowing of a field in a single passage with a single driver
CH221526A (en) Harrow.
EP3403482B1 (en) Frame supporting soil-tilling tools with raising central rear section
EP0763318B1 (en) Machine harvesting rootcrops planted in a line
FR2640463A1 (en) Grass-seeding machine
EP3000296B1 (en) Soil-working module with a deflector device provided with improved adjustment means and agricultural machine having at least one such module
FR2606246A1 (en) Cultivator attachment with integral fertiliser injector
JP3410264B2 (en) Mounting structure for both front wheels of transplanter
FR2488566A1 (en) Drift stabiliser for tractor - has trailing discs pushed into ground behind rear axle
BE503481A (en)
JPH09107712A (en) Apparatus moving in furrow
FR2525857A1 (en) Guide and transmission for laterally loaded agricultural machine - uses aft road wheel and steering wheel on opposite ends of oscillating member