BE664738A - - Google Patents

Info

Publication number
BE664738A
BE664738A BE664738A BE664738A BE664738A BE 664738 A BE664738 A BE 664738A BE 664738 A BE664738 A BE 664738A BE 664738 A BE664738 A BE 664738A BE 664738 A BE664738 A BE 664738A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
conveyor
mechanical handling
pallet
section
pallets
Prior art date
Application number
BE664738A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Priority to BE664738A priority Critical patent/BE664738A/fr
Publication of BE664738A publication Critical patent/BE664738A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G59/00De-stacking of articles
    • B65G59/02De-stacking from the top of the stack
    • B65G59/026De-stacking from the top of the stack with a stepwise upward movement of the stack

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " perfectionnements concernant du matériel de manutention mécanique ". 



   La présente invention concerne du matériel de manuten- tion méoanique.et, en particulier, la manutention de palettes portant un certain nombre de boites, de crêtes, de   colis   ou d'autres articles. le besoin de décharger des charges empilées sur des palettes apparaît souvent dans   les' usines,   les magasins et d'autres installations analogues. Par exemple, des piles de crêtes de bouteilles peuvent être transportéea sur des palettes et exiger d'être déchargées de manière à être transférées, en file simple ou autre, le long d'un convoyeur, pour être vidées et/ou remplies à nouveau. 



   Il existe de nombreuses propositions antérieures de ma- chines chargeant et déchargeant des palettes, mais, jusqu'ici, ces machines   disposaient   ou bien des moyens pour abaisser des, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 palettes de manière   à.   amener les tas supérieure successifs sous un pousseur qui déplace (c'est-à-dire fait glisser) un nouveau tas supérieur sur 1 le tas supérieur précédent ou sur la palette, suivant le cas, ou bien, alternativement, la:palette est restée stationnaire pendant qu'une pince a été abaissée pour déposer un tas sur le tas supérieur ou sur la palette, suivait le cas.

   Le premier de ces systèmes ne oonvient pas pour de nombreux types d'articles, et le second tend à oréer une machine très   complexe,   du fait qu'il faut déplacer la pince à la foie verticalement et horizontalement, tout en faisant fonctionner la pince elle-même. 



   La présente invention a pour but de prévoir un équipement! amélioré, particulièrement pour décharger des palettes. 



   Conformément   à     l'invention,   un matériel de manutention   mécanique   pour décharger des palettes comporte des dispositifs pour élever et abaisser la palette chargée, de manière que les tas successifs d'articles se trouvant sur la palette sont élevés à la même hauteur selon des cycles opérationnels successifs,,des dispositifs pour pincer le tas supérieur   d'articles   et des dis-   positifs   pour transférer ledit tas supérieur d'articles sur un convoyeur de déchargement, après que le pinçage a été effectué, et après que la palette et les autres tas s'y trouvant ont été   abaissés.   



   , Les dispositifs de pinçage peuvent être utilisés pour suspendre un tas ou des tas, pendant qu'une section de convoyeur est interposée sous lui (la palette et les autres tas   étant   abais-      sés à cette fin), et la pince est alors relâohée pour abaisser les' tas sur le   convoyeur:   alternativement, les dispositifs de pinçage peuvent être montés sur un chariot dons la marche peut être   inver-   sée ,pour transférer un ou des 'cas pris par la pince sur le con- voyeur, déoharger et retourner   (à   vide) pour l'opération de   char-   gement suivante;

   dans ce dernier cas, le ohariot peut être élevé pour enlever les tas de ceux restants, ou bien la palette et les 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 autres tas peuvent   être   abaissés dans le même bute 
Le matériel peut être muni d'interrupteurs de fin de course actionnés par les mouvements des organes ou des articles, et/ou de cellules photo-électriques excitées ou désexcitées par les mouvements des organes ou des articles, de manière qu'un cy- ole oomplet peut être répété jusqu'à ce que la palette soit vidée; la palette sera normalement relevée à un autre niveau successivement supérieur au début de   chaque   cycle, jusqu'à ce que la palette soit vidée, lorsqu'un interrupteur ou une cellule provoque un cycle distinct abaissant la palette dans une position finale qui peut correspondre a une position initiale. 



   Dans l'équipement peut être compris un mécanisme d'ali- mentation de palettes, conçu pour amener une palette ohargée dans une position donnée, par exemple sous le dispositif de pinçage, correspondant à ladite position initiale, et celui-ci peut servir à déplacer la palette   précédente,   vidée, dans un magasin à palettes. 



   Les caractéristiques du magasin à palettes sont décrites dans une demande déposée le même jour. 



   Les tas d'articles enlevée des palettes peuvent être transférés le long d'un convoyeur, et l'ensemble de ces   disposi-,   tifs qui doit assurer une répartition à Intervalles réguliers des articles rangés uniformément le long d'un coté du convoyeur, est décrit dans une demande de brevet déposée le même jour. 



   Une machine complète, entièrement automatique, conforme à la présente Invention, est décrite ci-dessous, à la lumière d'un exemple et en se référant aux dessine   ci-joints   dans, lesquels : 
La figure 1 est une vue de coté, en élévation de la machine. 



   La figure 2 est une vue en plan de la maohine. 



   La figure 3 est une vue de l'arrière, en élévation, de la machine. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La figure 4 est une coupe au travers de la machine,   .   suivant la ligne 4-4 de la figure 2 pour montrer l'élévateur. la figure 5 est une coupe au travers de la   machine,sui-        vant la ligne 5-5 de la figure 1 pour montrer les dispositifs de déchargement. la figure 6 est également une   coupe   au travers de la ma- ohine, suivant la ligne 6-6 de la figure 2 pour montrer le maga- sin à palettes. la machine représentée par le dessin comprend un certain nombre de convoyeurs.

     un   premier convoyeur 10 est celui d'entrée consistant en trois séries parallèles   de.   rouleaux tournant libre- ment, divisé longitudinalement en deux sections 10a, 10b -voir figure 1- dont l'une 10a, est librement accessible pour permettre que l'on y dépose une palette chargée au moyen d'un élévateur à fourche ou   d'un   autre appareil, et dont l'autre sedtion subséquen- te 10b, est disposée au-dessus, ou environ, d'un plateau de leva- ge il se trouvant dans une ossature de cage d'élévateur 12.

   Au dit premier convoyeur 10 est associé un cylindre pneumatique 13 -      figures 1 et   4-   dont le piston plongeur est accouplé à un pous- seur 15 de sorte que, quand le cylindre et sa tige de piston associée ee contractent, le pousseur (glissant entre les séries de rouleaux) déplace une palette 16 et sa charge 17 vers l'inté- rieur de la cage d'élévateur. le plateau de levage   11   est porté par une chaîne 18 oom- mandée par un tourteau (figure 4) attaqué par un moteur réversi- ble   19   aveo contre-roue à   chaîne   fixe   à   l'extrémité opposée de la   trajectoire   de la chaîne par rapport à la roue à chaîne mo- trice, le plateau de levage étant goujonné sur la chaîne.

     (En   variante, d'autres dispositifs, peuvent être appliqués, par exem- ple le système à vis). La cage d'élévateur est munie des éléments de guidage permettant d'assurer que la palette chargée reste de niveau et stable lorsque le plateau de levage est levé et abais- sé, ainsi que des éléments permettant de centrer une palette dont 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le chargement n'est pas uniforme, la partie supérieure de la cage d'élévateur comporte des ' dispositifs de pinçage (figure 4) comprenant une paire de pièces d'aboutement 20 portées par des tringles 21 pivotant sur les pièces d'aboutement en 22, ainsi que sur une paire de   pistons   et cylindres 23 articulée.

   Tour   s'accommoder   de charges de palettes ayant des formes régulières,   cornue,   par exemple, celles qui sont représentées et qui comportent ( figure 1) une pile de crêtes de bouteilles dont la section en plan est rectangulaire, placées à raison de sept par tas, les   arêtes   d'une rangée   17   ayant leurs longs   cotes   parallèles à l'axe du premier convoyeur 10, les deux autres rangées 17b, 17c, comportant chacune deux crêtes disposées à 19  par rapport à la rangée à trois   crêtes,   les pièces d'abou- tement 20 sont munies de   blochete   proéminents 24;

   dans le cas de charges irrégulières, les pièces d'aboutement peuvent être oons- tituées par des parties séparées portées par des cylindres   sépa"   rés, ou bien être constituées par des parties articulées poussées par ressorts ou, dans les cas où la charge peut être uniformisée, être spécialement adaptées aux circonstances. 



   En général, le plateau est levé pour amener le tas supé- rieur d'articles   17d   (figure 1) à portée du dispositif do pinça- ge qui est alors actionné pour tenir le tas, pendant que le pla- teau est abaissé légèrement avec la palette et les tas inférieurs, dans la position montrée dans la figure 4. le dispositif de pinçage est monté sur un châssis de chariot 25 portant des roues 26 roulant sur les rails 27(figures 
1 à 4, )le mouvement dudit chariot pouvant être inversé par un autre ensemble comportant cylindre, piston, crémaillère et pignon, ou autre analogue (non figuré), entre une position à l'intérieur de la cage   d'élévateur   et une position au-dessus de la première section 28 d'un second convoyeur, figure 1. 



   Le second convoyeur est un convoyeur d'alimentation 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 comprenant trois sections 28, 29, 30. La première section de ce convoyeur part de la cage d'élévateur et est un convoyeur à rouleaux à gravité, La deuxième partie s'aligne sur l'extré- mité opposée de la première section et est aménagée pour pouvoir être levée ou abaissée, au-dessus et vers le niveau de la premiè- re section, par un autre ensemble piston et cylindre ou par un autre moyen (non figuré) lorsque le tas d'articles pris entre les pinces est dépo- sé sur la première section, il roule sur cette première section vers la deuxième section du deuxième convoyeur,   e   plateau de levage est ensuite levé, le nouveau tas supérieur est pince, le plateau de levage est abaissé, le chariot est reoulé en arrière et la pince relâchée,

   ce cycle étant répé- té jusqu'à ce que la palette est vide, auquel   moment   elle est descendue dans le bas de la cage d'élévateur: alors une nouvelle palette chargée peut être introduite dans la cage en vue du démarrage d'un nouveau cycle de déchargement et de repousser la palette vide dans un magasin à   palettes.   



   Au fur et à mesure que les articles descendent sur la première section 28 du convoyeur d'alimentation. Ils s'engagent sur la deuxième section 29 qui est alors relevée, de sorte que son extrémité adjacente à la première section monte pour inter- venir comme arrêt après qu'un article ou qu'une rangée d'arti- clos ont passé sur elle.

     Ensuite,   les premiers articles   s'enga-   gent sur la troisième et dernière section 30 du convoyeur d'ali- montât ion, puis sur une   décharge   disposée transversalement   -figu-        res 1 et   2-   qui est constituée par un convoyeur à chaînes oompor-   tant plusieurs chaînes 31 placées entre les rouleaux de la section 30 et parallèles à ceux-ci, et qui alimente la rangée, dans la direction de sa longueur, à un convoyeur de déchargement;

   ce   dernier comporte une section d'accélération 32, de sorte que les articles sont espacés l'un par   rapport à   l'autre, et une section 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de décharge 33 portant des repoussoirs 34, 35 disposée de manière que chaque article 17 qui n'est pas bien aligné, est tourné jusqu'à se trouver dans un alignement oonvenable, Dès lors, si la troisième rangée (comportant trois crêtes) du tas de sept crêtes dont il a été question plus avant, passe dans cette section de déchargement, toutes les crêtes sont tournées jusqu'à ce qu'elles se trouvent dans l'alignement des quatre premières crêtes qui les ont précédées. les repoussoirs sont. réglables de manière a pouvoir s'accommoder de charges   et.de   dimensions diverses.

   ladite troisième section du convoyeur d'alimentation est engrenée dans le convoyeur à chaînes comme il vient d'être signalé, et elle est montée sur un nouveau dispositif à cylindre 36 - figure 5- de manière que, se trouvant initialement au-dessus      du convoyeur de déchargement, elle parce les articles par dessus le convoyeur à chaînes, puis elle est abaissée, pour mettre les articles en contact avec ledit convoyeur à chaînes.

   Des guides      appropriés 38 - figure 1- sont prévus pour éviter que les   article'   ne se déplacent au-delà de cette position, 
Après que la section terminale 30 du convoyeur   d'aiimen-   tation a été abaissée, la deuxième section 29 de ce convoyeur est également abaissée, pour permettre à un article suivant ou à une rangée suivante d'articles de s'engager sur la troisième et dernière section qui est relevée dans l'attente de leur arrivée, Ces mouvements de levage et d'abaissement alternatifs sont répé- tés aussi longtemps que des articles sont introduite dans la machine. 



   Dans une usine ou un magasin mécanisés les palettes vides seront souvent rassemblées en piles, et pour simplifier leur manutention, les rouleaux déchargeant la palette vide amènent les palettes dans un magasin à palettes. 



   Le magasin à palettes -fleure 6- est muni d'un 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 dispositif de pinçage situé devant et derrière le convoyeur 10 et qui est généralement semblable à ceux de la oage d'éléva- teur, composant un mécanisme de cylindre avec piston 40, des leviers 41 et des   pièces   d'aboutement 42 placées de telle ma-   nière   que quand la palette inférieure 16a -figures 1 et 6- d'une pile est pincée, il se trouve un espace, généralement repéré 43 dans la figure 6, sous cette palette, pour, en recevoir une   nouvelle..   Le   magasin à   palettes est pourvu   d'un   chariot mécanisé 44 (que commande le moteur 45) pour amener la palette introduite dans cet espace 43; dans une position prédéterminée:

   des fourches élévatrices 48 -fleure 6- commandées par   crémail-   lère et pignon, ou par vis élévatrices, ou par un organe ana-   logue     à   partir d'un moteur révessible, sont prévues de sorte que la pile, dans son ensemble, peut être levée et pincée; et ensuite les   fourcher   peuvent être abaissées sous le chariot pour manipuler la palette suivante. 



   Des charges de palette; vides peuvent être enlevées si , on le désire. 



   La machine telle qu'elle est décrite jusqu'ici peut: être utilement rendue complètement automatique, et l'achèvement d'une partie d'un cycle d'opérations peut être à l'origine de la partie suivante. 



   Il sera décrit maintenant un cycle complet d'opérations pour une maohine entièrement automatique manipulant des créées à bouteilles.      



   Supposant que la machine est vide de palettes et de crê- tes, le poids d'une palette chargée 16, placée sur le convoyeur d'entrée, aotionne un premier interrupteur de fin de course 50 ce qui, par l'intermédiaire d'un solénoïde 51, renverse le   cylin-   dre 13 qui pouss. la palette ohargée vers l'intérieur de la cage d'élévateur. On deuxième interrupteur 52 est réengagé lorsque la palette atteint sa position désirée, pour arrêter le cylindre. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



  Ce dernier est mis en mesure d'entamer un nouveau cycle par une vanne pneumatique 53. L'interrupteur 63(commandé manuellement: en cette circonstance) fait démarrer le moteur de levage 19 de l'é- lévateur, ce qui entraîne le levage de la palette chargée, jusque ce qu'un faisceau lumineux, agissant sur une première cellule   photo-électrique   54, est interrompu et amené le moteur à s'arrê- ter, tout en provoquant la mise en action des pinces,   Apres   un délai prédéterminé, le moteur de l'élévateur est renversé, d'où. il fait descendre le plateau de levage avec la palette,   jusqu'à.   ce que soit rétabli un second faisceau lumineux 56 situé plus bas Ceci met en action le dispositif provoquant le   déplacement:

     du chariot et des pinces en vue du transfert de la charge hors de la cage d'élévateur. Dès que ladite charge atteint sa nouvelle position, l'interrupteur provoque le relâchement des pinces,, et les articles tombent sur le convoyeur 28. Simultanément, ou à peu près,   l'interrupteur   57 actionne un dispositif renvoyant le cha- riot, le moteur de l'élévateur est renversé et remis sous tension, et la palette monte pour amener le tas supérieur de la pile de      crêtes au même niveau que celui qu'occupait le tas supérieur ini- tiol.   Ce'lite   partie du cycle impliquant le levage et l'abaissement:

   du plateau de levage, la prise dans les pinces et le relâchement, ainsi que le retour du chariot, est répétée jusqu'à ce'que la palette vide est montée contre un interrupteur de fin de course 55, ce qui amène la descente de la   Valette laquelle   fait fonction- ner un interrupteur de fin de   coursée 61   qui   arrête   le moteur de l'élévateur. lorsqu'une nouvelle palette est introduite dans l'éléva-      leur, elle déplace   l'ancienne   palette vers le magasin  à   palettes, ce qui actionne l'interrupteur 62 pour démarrer le moteur de déchargement. L'interrupteur revient à   se,   position première pour   arrter   le moteur lorsque la palette se trouve entièrement dans le magasin.

   Un nouveau cycle de déchargement est embrayé par 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 l'arrivée de la nouvelle palette. La palette vide actionne   l'Interrupteur   63 pour mettre en marche le moteur élévateur et aussi provoquer le relâchement des pinces du magasin à   palebtee   et le levage des fourches   élévatrioes   des   palettes. Apres   un cer- tain délai, la   pinoe   prend la palette vide soulevée et reste en position levée pendant que les fourches reviennent.

   Cette partie '   du cycle est répétée chaque fols qu'une nouvelle palette vide pénétre dans magasin jueqn'à qu'une nouvelle palette vide pénètre dans magasin jusqu'à que plie atteint une haupénètre dans magasin jusqu'à ce'que pile atteint une hau-   teur prédéterminée, auquel moment une alerte peut être donnée   et/ '   ou toute la machine peut être arrêtée par l'Interrupteur 59. 



   Les crêtes descendant sur le convoyeur d'alimentation, interrompent un faisceau lumineux 65 ce qui, selon une manière      connue, actionne des vannes à solénoïde. Ces vannes entraînent que; la deuxième section du convoyeur est levée Immédiatement (sous l'action du cylindre), et que seule la première rangée de   crêtes     poursuit   son déplacement, et qu'en même tempe est levée la troi- sième section du convoyeur;

   ceci fait fonctionner la cellule 66 pour commander les dispositifs d'élevage et d'abaissement. lors- que le faisceau lumineux est rétabli, la troisième section est abaissée comme exposé précédemment, et ensuite la deuxième sec- tion.   L'abaissement   de la deuxième section, pour permettre à   la ¯ '   rangée suivante de poursuivre son déplacement, peut être   oomman-   dée, par un autre Interrupteur 67 qui est actionné quand la troi- sième section est vidée de   crêtes..'   
L'Interrupteur 50 libère seulement la machine pour la   devant nouvelle charge de palette / être poussée dans l'élévateur,cette ;    opération étant retardée,   jusqu'à,   ce que l'élévateur soit vide, comme la chose est signalée par   l'Interrupteur   62.

   Le cylindre 13 est renversé par le même mécanisme. 



   De cette manière, la machine fonctione automatiquement et sans surveillance. 



   On reconnaîtra également qu'il y a de nombreuses 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 variantes possibles pour répondre aux besoins; ces variantes intéressent non seulement la machine complète décrite ci-dessus, mais aussi ( lorsque des raisons économiques   empêchent   de réali- 
 EMI11.1 
 ser une machine complètement automatique ou semi-automatlgue) ai on applique seulement les premières étapes. Par exemple, une machine peut être manoeuvrée par des boutons-poussoirs ou peut se   terminer à   l'étape où les articles ont été déchargea de la palette sur un convoyeur à gravité, tout alignement des articles qui pourrait être requis, étant effectué manuellement par un opérateur. 
 EMI11.2 
 



  R 2 Y END ! CAP ! 0 N $ 
1. Installation de manutention mécanique pour décharger des palettes, comportant des dispositifs pour élever et abaisser la palette ohargée, de telle sorte que les tas   successifs   d'ar-   ticles   sur la palette sont élevé: à la même hauteur selon des cycles opérationnels successifs, des dispositifs pour pincer le tas supérieur   d'articles   et des dispositifs pour transférer ledit tas supérieur   d'articles   sur un convoyeur de déchargement après que le pinçage a été effectué et après que la palette et tous les autres tas qui s'y trouvent ont été abaissés.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "improvements relating to mechanical handling equipment".



   The present invention relates to mechanical handling equipment and, in particular, to the handling of pallets carrying a number of boxes, ridges, packages or other articles. the need to unload loads stacked on pallets often arises in factories, stores and the like. For example, stacks of bottle crests may be transported on pallets and require unloading in order to be transferred, in single line or otherwise, along a conveyor, to be emptied and / or refilled.



   There are many previous proposals for machines loading and unloading pallets, but heretofore these machines have either had the means to lower pallets.

 <Desc / Clms Page number 2>

 pallets so as to. bring the successive top heaps under a pusher which moves (i.e. slides) a new top heap on top of the previous top heap or on the pallet, as the case may be, or, alternatively, the: pallet has remained stationary while a clamp was lowered to deposit a pile on the top pile or on the pallet, followed the case.

   The first of these systems is not suitable for many types of articles, and the second tends to be a very complex machine, since the gripper must be moved vertically and horizontally while operating the gripper. -even.



   The present invention aims to provide an equipment! improved, especially for unloading pallets.



   In accordance with the invention, mechanical handling equipment for unloading pallets includes devices for raising and lowering the loaded pallet, so that successive piles of items on the pallet are raised to the same height in operational cycles. successive, devices for pinching the upper pile of articles and devices for transferring said upper pile of articles to an unloading conveyor, after the clamping has been effected, and after the pallet and the other piles have been squeezed. 'found there were lowered.



   The clamping devices can be used to suspend a pile or piles, while a section of conveyor is interposed under it (the pallet and other piles being lowered for this purpose), and the clamp is then released to lower the heaps onto the conveyor: alternatively, the clamping devices can be mounted on a trolley where the step can be reversed, to transfer one or more cases taken by the clamp onto the conveyor, unload and return ( empty) for the next loading operation;

   in the latter case, the cart can be raised to remove the heaps of the remaining ones, or the pallet and the

 <Desc / Clms Page number 3>

 other piles can be lowered into the same abutment
The equipment can be provided with limit switches actuated by the movements of the organs or articles, and / or photoelectric cells excited or de-energized by the movements of the organs or articles, so that a cycle oomplete can be repeated until the pallet is emptied; the pallet will normally be raised to another successively higher level at the start of each cycle, until the pallet is emptied, when a switch or cell causes a separate cycle lowering the pallet to a final position which may correspond to a initial position.



   Included in the equipment may be a pallet feed mechanism, designed to bring a loaded pallet to a given position, for example under the clamping device, corresponding to said initial position, and this may be used to move the previous pallet, emptied, in a pallet store.



   The characteristics of the pallet store are described in an application filed the same day.



   The piles of articles removed from the pallets can be transferred along a conveyor, and all of these devices, which must ensure a distribution at regular intervals of the articles stored evenly along one side of the conveyor, is described in a patent application filed the same day.



   A complete, fully automatic machine, in accordance with the present invention, is described below, in the light of an example and with reference to the attached drawings in which:
Figure 1 is a side elevational view of the machine.



   Figure 2 is a plan view of the maohine.



   Figure 3 is a rear elevational view of the machine.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figure 4 is a section through the machine,. along line 4-4 of Figure 2 to show the elevator. Figure 5 is a section through the machine taken on line 5-5 of Figure 1 to show the unloading devices. Figure 6 is also a section through the machine, taken on line 6-6 of Figure 2 to show the pallet magazine. the machine shown in the drawing comprises a number of conveyors.

     a first conveyor 10 is the input one consisting of three parallel series of. freely rotating rollers, divided longitudinally into two sections 10a, 10b - see figure 1- one of which 10a, is freely accessible to allow a loaded pallet to be placed thereon by means of a forklift or forklift. another apparatus, and of which the other subsequent sedtion 10b, is disposed above, or about, a lifting platform it being in an elevator cage frame 12.

   With said first conveyor 10 is associated a pneumatic cylinder 13 - Figures 1 and 4 - whose plunger is coupled to a pusher 15 so that, when the cylinder and its associated piston rod contract, the pusher (sliding between the series of rollers) moves a pallet 16 and its load 17 towards the interior of the elevator cage. the lifting plate 11 is carried by a chain 18 driven by a cake (figure 4) driven by a reversible motor 19 with a fixed chain counter-wheel at the opposite end of the path of the chain with respect to the drive chain wheel, the lifting plate being pinned to the chain.

     (Alternatively, other devices can be applied, eg the screw system). The elevator cage is fitted with guiding elements to ensure that the loaded pallet remains level and stable when the lifting platform is raised and lowered, as well as elements for centering a pallet with

 <Desc / Clms Page number 5>

 the loading is not uniform, the upper part of the elevator cage has clamping devices (figure 4) comprising a pair of abutment pieces 20 carried by rods 21 pivoting on the abutment pieces at 22 , as well as on a pair of pistons and cylinders 23 articulated.

   Tower accommodate loads of pallets having regular shapes, retort, for example, those shown and which include (Figure 1) a stack of bottle ridges whose plan section is rectangular, placed at a rate of seven per pile , the ridges of a row 17 having their long dimensions parallel to the axis of the first conveyor 10, the other two rows 17b, 17c, each comprising two ridges arranged at 19 relative to the row with three ridges, the parts of abutment 20 are provided with prominent blocks 24;

   in the case of irregular loads, the abutment parts may be constituted by separate parts carried by separate cylinders, or else be constituted by articulated parts pushed by springs or, in cases where the load may be standardized, be specially adapted to the circumstances.



   In general, the tray is raised to bring the upper pile of articles 17d (Figure 1) within reach of the gripper which is then actuated to hold the pile, while the tray is lowered slightly with the clamp. pallet and the lower piles, in the position shown in figure 4.the clamping device is mounted on a carriage frame 25 carrying wheels 26 rolling on the rails 27 (figures
1 to 4,) the movement of said carriage can be reversed by another assembly comprising cylinder, piston, rack and pinion, or other similar (not shown), between a position inside the elevator cage and a position at -above the first section 28 of a second conveyor, figure 1.



   The second conveyor is a feed conveyor

 <Desc / Clms Page number 6>

 comprising three sections 28, 29, 30. The first section of this conveyor starts from the elevator cage and is a gravity roller conveyor, The second part aligns with the opposite end of the first section and is arranged so that it can be raised or lowered, above and to the level of the first section, by another piston and cylinder assembly or by other means (not shown) when the pile of articles caught between the clamps is removed - on the first section, it rolls on this first section towards the second section of the second conveyor, the lifting plate is then raised, the new upper pile is clamped, the lifting plate is lowered, the carriage is rolled back and the clamp released,

   this cycle being repeated until the pallet is empty, at which time it is lowered into the bottom of the elevator cage: then a new loaded pallet can be introduced into the cage with a view to starting a new one. unload cycle and push the empty pallet back into a pallet store.



   As the articles descend on the first section 28 of the infeed conveyor. They engage on the second section 29 which is then raised, so that its end adjacent to the first section rises to act as a stop after an article or a row of articles have passed over it. .

     Then, the first articles engage on the third and last section 30 of the supply conveyor, then on a discharge arranged transversely -figures 1 and 2- which is constituted by a chain conveyor oompor- both several chains 31 placed between the rollers of section 30 and parallel to them, and which feeds the row, in the direction of its length, to an unloading conveyor;

   the latter has an accelerating section 32, so that the articles are spaced from each other, and a section

 <Desc / Clms Page number 7>

 discharge 33 carrying pushers 34, 35 arranged so that each article 17 which is not well aligned, is rotated until it is in an appropriate alignment. Therefore, if the third row (comprising three ridges) of the pile of the seven ridges discussed above passes through this unloading section, all ridges are rotated until they are in line with the first four ridges that preceded them. the foils are. adjustable so as to be able to accommodate various loads and dimensions.

   said third section of the infeed conveyor is meshed in the chain conveyor as has just been pointed out, and it is mounted on a new cylinder device 36 - figure 5- so that, initially lying above the conveyor unloading, it because the articles over the chain conveyor, then it is lowered, to bring the articles into contact with said chain conveyor.

   Appropriate guides 38 - figure 1- are provided to prevent the articles from moving beyond this position,
After the end section 30 of the feed conveyor has been lowered, the second section 29 of this conveyor is also lowered, to allow a following article or a following row of articles to enter the third and last section which is raised pending their arrival. These alternate lifting and lowering movements are repeated as long as articles are fed into the machine.



   In a mechanized factory or warehouse the empty pallets will often be gathered in stacks, and to simplify their handling, the rollers unloading the empty pallet bring the pallets into a pallet warehouse.



   The pallet store -flower 6- is fitted with a

 <Desc / Clms Page number 8>

 clamping device located in front of and behind the conveyor 10 and which is generally similar to those of the elevator shaft, comprising a cylinder mechanism with piston 40, levers 41 and abutment pieces 42 placed in such a manner. niere that when the lower pallet 16a -figures 1 and 6- of a stack is pinched, there is a space, generally marked 43 in figure 6, under this pallet, to receive a new one. The pallet store is provided with a mechanized carriage 44 (controlled by the motor 45) to bring the pallet introduced into this space 43; in a predetermined position:

   lifting forks 48 -fleure 6- controlled by rack and pinion, or by lifting screw, or by a similar member from a removable motor, are provided so that the battery, as a whole, can be rise and pinch; and then the forks can be lowered under the carriage to handle the next pallet.



   Pallet loads; voids can be removed if desired.



   The machine as described heretofore can: usefully be made fully automatic, and the completion of one part of a cycle of operations can initiate the next part.



   A complete cycle of operations will now be described for a fully automatic machine handling bottles created.



   Assuming that the machine is empty of pallets and ridges, the weight of a loaded pallet 16, placed on the infeed conveyor, moves a first limit switch 50 which, via a solenoid 51, reverses cylinder 13 which pushes. the pallet loaded towards the inside of the elevator cage. A second switch 52 is re-engaged when the pallet reaches its desired position, to stop the cylinder.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



  The latter is enabled to start a new cycle by a pneumatic valve 53. The switch 63 (manually controlled: in this circumstance) starts the lifting motor 19 of the elevator, which causes the lifting of the elevator. the loaded pallet, until a light beam, acting on a first photocell 54, is interrupted and caused the motor to stop, while causing the action of the grippers, After a predetermined time, the elevator motor is overturned, hence. he lowers the lifting platform with the pallet, up to. that a second light beam 56 located below is re-established This activates the device causing the movement:

     carriage and clamps to transfer the load out of the elevator cage. As soon as said load reaches its new position, the switch causes the clamps to release, and the articles fall on the conveyor 28. Simultaneously, or more or less, the switch 57 activates a device returning the cart, the motor of the elevator is reversed and re-energized, and the pallet rises to bring the top stack of the crest stack to the same level as the original top stack. This is part of the cycle involving lifting and lowering:

   lifting platform, gripping and releasing, as well as the return of the carriage, is repeated until the empty pallet is raised against a limit switch 55, which causes the descent of the Valette which operates an end of travel switch 61 which stops the elevator motor. when a new pallet is introduced into the elevator, it moves the old pallet to the pallet store, which actuates switch 62 to start the unload motor. The switch returns to its first position to stop the engine when the pallet is completely in the magazine.

   A new unloading cycle is engaged by

 <Desc / Clms Page number 10>

 the arrival of the new pallet. The empty pallet activates Switch 63 to start the lift motor and also to release the blade magazine clamps and lift the lifting forks from the pallets. After a certain delay, the pinoe picks up the empty lifted pallet and remains in the lifted position while the forks return.

   This part of the cycle is repeated each time a new empty pallet enters the magazine until a new empty pallet enters the magazine until the fold reaches a height in the magazine until the stack reaches a height. - predetermined tor, at which time an alert can be given and / or the whole machine can be stopped by Switch 59.



   The ridges descending on the feed conveyor interrupt a light beam 65 which, in a known manner, actuates solenoid valves. These valves cause that; the second section of the conveyor is lifted Immediately (under the action of the cylinder), and only the first row of ridges continues to move, and at the same time the third section of the conveyor is raised;

   this operates cell 66 to control the raising and lowering devices. when the light beam is restored, the third section is lowered as previously discussed, and then the second section. The lowering of the second section, to allow the next row to continue moving, can be controlled, by another switch 67 which is actuated when the third section is emptied of peaks.
Switch 50 only releases the machine for the front new pallet load / to be pushed into the elevator, this; operation being delayed, until, until the elevator is empty, as indicated by Switch 62.

   The cylinder 13 is overturned by the same mechanism.



   In this way, the machine operates automatically and without supervision.



   It will also be recognized that there are many

 <Desc / Clms Page number 11>

 possible variations to meet needs; these variants concern not only the complete machine described above, but also (when economic reasons prevent
 EMI11.1
 (be a fully automatic or semi-automatic machine) only the first steps are applied. For example, a machine may be operated by pushbuttons or may end at the stage where the items have been unloaded from the pallet onto a gravity conveyor, with any alignment of the items that might be required, being done manually by a operator.
 EMI11.2
 



  R 2 Y END! CAP! 0 N $
1. Mechanical handling installation for unloading pallets, comprising devices for raising and lowering the loaded pallet, so that the successive piles of articles on the pallet are raised: at the same height according to successive operational cycles, devices for pinching the upper pile of articles and devices for transferring said upper pile of articles to an unloading conveyor after the clamping has been performed and after the pallet and all other piles therein have been lowered.

 

Claims (1)

2. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 1, dans laquelle les dispositifs de pinçage sont montés pour pouvoir être déplacés et porter les articles pinces vers le convoyeur de déplacement. 2. A mechanical handling installation as claimed in claim 1, wherein the clamping devices are mounted so as to be movable and to carry the clamped articles to the moving conveyor. 3. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 1, dans laquelle une section de con- voyeur est montée pour pouvoir revenir à une position sous le tas pincé et dans l'alignement avec ledit convoyeur de décharge- ment. 3. A mechanical handling facility as claimed in claim 1, wherein a conveyor section is mounted to be able to return to a position under the pinched pile and in alignment with said discharge conveyor. 4. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes com- prenant, en outre, un mécanisme d'alimentation de palet ces dans <Desc/Clms Page number 12> lequel est Inclus un convoyeur d'alimentation adapté au trane- fart d'une palette chargée aux dispositifs de relevage et d'a- baissement, et un dispositif pour déplacer la palette sur le, convoyeur 6'alimentation. 4. Mechanical handling installation as claimed in any one of the preceding claims further comprising a pallet feed mechanism such as a pallet feed mechanism. <Desc / Clms Page number 12> which is included a supply conveyor adapted to transport a loaded pallet to the lifting and lowering devices, and a device for moving the pallet on the infeed conveyor. 5. Installation de manutention méoanique commerevendi- quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes, comprenant, en outre, un dispositif pour transférer une palombe déchargée dans un magasin à palettes, ainsi qu'un dispositif pour pincer la palette inférieure d'une pile de palettes éle- vées dans ledit magasin, 6. Installation de manutention méoanique comme revendi- quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes, dans laquelle le convoyeur de léchargement part d'un point adja- .oent à la plate-forme ou au dispositif de relevage et d'abaisse- ment, et dans laquelle un dispositif est prévu pour régler l'es- paoement et lialignement des articles amenés sur ledit convoyeur de déohargement. 5. Mechanical handling installation marketed in any one of the preceding claims, further comprising a device for transferring an unloaded wood pigeon into a pallet store, as well as a device for gripping the lower pallet of a stack. pallets raised in said warehouse, 6. Mechanical handling plant as claimed in any one of the preceding claims, wherein the unloading conveyor starts from a point adjacent to the platform or to the lifting and lowering device. , and in which a device is provided for adjusting the spacing and alignment of the articles supplied on said unloading conveyor. 7. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes , dans laquelle le dispositif de relevage et d'abaissement des palettes comprend un plateau de levage se trouvant sous l'action d'un moteur. 7. Mechanical handling installation as claimed in any one of the preceding claims, in which the device for raising and lowering the pallets comprises a lifting plate under the action of a motor. 8. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes, dans laquelle ledit dispositif de pinçage comprend un élément d'aboutement mobile ainsi qu'un dispositif de commande pour mettre cet aboutement en mouvement. 8. Mechanical handling installation as claimed in any one of the preceding claims, in which said clamping device comprises a movable abutment element as well as a control device for setting this abutment in motion. 9. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 8 da s laquelle ledit élément [tabou- tement comprend un certain nombre de sections mobiles relative- ment à d'autres éléments. 9. A mechanical handling facility as claimed in claim 8 wherein said footing member comprises a number of movable sections relative to other members. 10. Installation de manutention mécanique comme revendi- <Desc/Clms Page number 13> quée dans la revendication 8 ou 9, dans laquelle ledit disposi- tif de commande comprend un ou plusieurs ensembles cylindre et piston. 10. Mechanical handling facility as claimed. <Desc / Clms Page number 13> As claimed in claim 8 or 9, wherein said control device comprises one or more cylinder and piston assemblies. 11. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans n'importe lamelle des revendications 8-10, dans laquelle une paire d'éléments d'aboutement mobiles sont prévus connectés respectivement à une paire d'ensembles cylindre et piston. 11. A mechanical handling facility as claimed in any of the claims 8-10, wherein a pair of movable abutment members are provided connected respectively to a pair of cylinder and piston assemblies. 12. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 3 et dans n'importe laquelle des autres revendications précédentes, dans laquelle les dispositifs de pinçage sont montés sur un chariot roulant suri des chemins de roulement se prolongeant au-dessus du convoyeur de déchargement, et dans laquelle un dispositif est prévu pour faire revenir le chariot en arrière sur les chemins de roulement, 13. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 3 et dans n'importe laquelle des au- tres revendications précédentes, dans laquelle ladite section de convoyeur est connectée à un ensemble de cylindre et piston et est guidée en vue de son mouvement de va-et-vient vers l'aligne- ment précité, comme indiqué plus haut, ' 14. 12. A mechanical handling installation as claimed in claim 3 and in any one of the other preceding claims, in which the clamping devices are mounted on a carriage running on runways extending above the conveyor. unloading, and in which a device is provided to return the carriage back on the tracks, 13. A mechanical handling facility as claimed in claim 3 and any one of the preceding claims, wherein said conveyor section is connected to a cylinder and piston assembly and is guided for its movement. back and forth towards the aforementioned alignment, as indicated above, ' 14. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 4 et dans d'autres revendications pré- cédentes, dans laquelle le convoyeur d'alimentation comprend une série de rouleaux de convoyeur et dans laquelle un dispositif pour déplacer la palette sur ledit convoyeur, oomprend un ensem- ble cylindre et piston monté pour mettre un pousseur y attaché en mouvement entre ladite série. Mechanical handling plant as claimed in claim 4 and other preceding claims, in which the infeed conveyor comprises a series of conveyor rollers and in which a device for moving the pallet on said conveyor, includes a cylinder and piston assembly mounted to set a pusher attached thereto in motion between said series. 15. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 5 et dans d'autres revendications précédentes, dans laquelle le dispositif de transfert des palec- tes déchargées comporte un convoyeur motorisé, des fourches élé- <Desc/Clms Page number 14> Matrices étant prévues pour élever les palettes dans le magasin de même que des ensembles d'aboutement manoeuvres par des ensem- bleu cylindre et piston pour pincer les palettes lorsqu'elles ont été levées. 15. Mechanical handling installation as claimed in claim 5 and in other preceding claims, in which the device for transferring the unloaded pallets comprises a motorized conveyor, electric forks. <Desc / Clms Page number 14> Dies being provided to elevate the pallets in the store as well as butt assemblies operated by cylinder and piston assemblies to pinch the pallets when they have been lifted. 16. Installation de manutention mécanique comme revendi- quée dans la revendication 6 et dans n'Importe laquelle des au- trou revendications précédentes, dans laquelle le convoyeur de déchargement comprend plusieurs sections, y compris une adaptée pour être levée de manière à constituer une barrière à des arti- des se déplaçant sur la section précédente. , 17.Installation de manutention méoanique comme revend!., quée dans la revendication 16, dans laquelle une autre section dudit convoyeur est engrenée dans une section de oonvoyeur de sortie placée transversalement et est adaptée pour être levée au-dessus de ladite section, et ensuite abaissée sous ladite section pour alimenter des articles à cette dernière. 16. Mechanical handling plant as claimed in claim 6 and in any of the other preceding claims, wherein the unloading conveyor comprises several sections, including one adapted to be lifted so as to constitute a barrier. to articles moving to the previous section. , 17.A mechanical handling plant as resold!., As set forth in claim 16, wherein another section of said conveyor is meshed with a transversely placed output conveyor section and is adapted to be lifted above said section, and then lowered below said section to feed articles thereto. 18. Installation de manutention mécanique comme revend!- quée dans la revendication ' 17, dans laquelle ladite section transversale est un convoyeur a chaînes Installé parallèlement *aux rouleaux de ladite autre section. 18. Mechanical handling plant as resold in claim 17, wherein said cross section is a chain conveyor installed parallel to the rollers of said other section. 19, installation de manutention mécanique comme revenui- quée dans n'importe laquelle des revendications 16-18, dans la- quelle des repoussoirs à position réglable, adaptés pour aligner ; les articles répartis sur le convoyeur, sont prévus sur le convoyeur de déchargement, 20. 19, mechanical handling plant as claimed in any one of claims 16-18, in which adjustable position pushers adapted to align; the items distributed on the conveyor are provided on the unloading conveyor, 20. Installation de manutention mécanique comme revend!-! quée dans n'importe laquelle des revendications précédentes, adaptée pour fonctionnement automatique par le placement d'inter- rupteurs de fin de course, de vannes actionnées par des solénoï- des et de faisceaux lumineux associés à des cellules photo-éleo- triques, disposés de manière qu'une séquence complète de déchar- gement débute lorsqu'on place une palette ohargée sur un convoy- eur d'alimentation, <Desc/Clms Page number 15> XI, Installation de manutention mécanique comme revendi" quée dans n'importe laquelle des revendications 1-19, Mechanical handling facility as a reseller! -! quée in any one of the preceding claims, adapted for automatic operation by the placement of limit switches, valves actuated by solenoids and light beams associated with photocells, arranged so that a complete unloading sequence begins when placing an unloaded pallet on a feed conveyor, <Desc / Clms Page number 15> XI, Mechanical handling facility as claimed in any one of claims 1-19, adaptée à un fonotionnement semi-automatique en prévoyant des boutons-pous- soirs ou des organes analogues pour la commande de chaque moteur et de chaque cylindre. adapted to semi-automatic operation by providing pushbuttons or the like for controlling each engine and each cylinder. 22. Installation de manutention,méoanique construite et disposée substantiellement conformément à ce qui est décrit oi- dessus et sous référence des dessine ci-jointe, 22. Handling installation, mechanical constructed and arranged substantially in accordance with what is described above and with reference to the attached drawings,
BE664738A 1965-06-01 1965-06-01 BE664738A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE664738A BE664738A (en) 1965-06-01 1965-06-01

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE664738A BE664738A (en) 1965-06-01 1965-06-01

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE664738A true BE664738A (en) 1965-10-01

Family

ID=3847606

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE664738A BE664738A (en) 1965-06-01 1965-06-01

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE664738A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2411308B1 (en) Palletizer with box layer preparation
FR2579581A1 (en) MACHINE FOR TRANSFERRING CASES AND OTHER CONTAINERS OF THE SAME TYPE
FR2543513A1 (en) Bottle packing and palleting machine
FR2625934A1 (en) SYSTEM FOR THE ROUTING OF STAMPED PARTS
FR2476043A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR HANDLING ARTICLES SUCH AS WINDSHIELDS, AND RAKE AND TRANSPORTER FOR THESE ARTICLES
CH620170A5 (en)
EP0205390B1 (en) Method and installation for loading containers with articles arranged in horizontal layers, and for unloading them
EP0617691B1 (en) Process and device for conveying objects along a circuit and use thereof
CH403606A (en) Device for stacking objects
EP0018286A1 (en) Method and device for producing concrete products
BE664738A (en)
FR2511217A1 (en) AUTOMATIC TOOL LOADING AND UNLOADING SYSTEM FOR A MULTI-STAGE PRESS, IN PARTICULAR A MULTI-LAYER PRINTED LAMINATE PRESS
FR2587311A1 (en) Method and installation for automatic handling and temporary storage of stacked packets of semi-finished sheet products
FR2533542A1 (en) Methods and stations for the preparation and transfer of storage, transport and/or handling units
FR2623472A1 (en) Chain for automatic palletisation of stacked packages
FR2491445A1 (en) Handler for stacking bricks - has jaw grips which can move vertically and horizontally with load
BE664740A (en)
BE664739A (en)
FR2789061A1 (en) PALLETIZER OF STACKED PRINTED NOTEBOOKS
FR2609428A1 (en) Device for feeding a press from two stacks of metal-sheet blanks
FR2609458A1 (en) Machine for automatic de-stacking and conveying of components, such as, for example, sheet-metal blanks
EP1663826B1 (en) Handling device for boxes and the similar
CH343290A (en) Method for loading and unloading handling pallets and apparatus for implementing this method
EP0671327B1 (en) Method and apparatus for handling pyramid stump-shaped trays and placing these in a package
FR2491444A1 (en) Conveyor line for pallets - has controlled pusher acting on support surface rollers mounted with roller braking