BE661771A - - Google Patents

Info

Publication number
BE661771A
BE661771A BE661771A BE661771A BE661771A BE 661771 A BE661771 A BE 661771A BE 661771 A BE661771 A BE 661771A BE 661771 A BE661771 A BE 661771A BE 661771 A BE661771 A BE 661771A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pocket
rod
shaped articles
support
strip
Prior art date
Application number
BE661771A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE661771A publication Critical patent/BE661771A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C5/00Making cigarettes; Making tipping materials for, or attaching filters or mouthpieces to, cigars or cigarettes
    • A24C5/47Attaching filters or mouthpieces to cigars or cigarettes, e.g. inserting filters into cigarettes or their mouthpieces
    • A24C5/471Attaching filters or mouthpieces to cigars or cigarettes, e.g. inserting filters into cigarettes or their mouthpieces by means of a connecting band
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B11/00Wrapping, e.g. partially or wholly enclosing, articles or quantities of material, in strips, sheets or blanks, of flexible material
    • B65B11/56Rolling articles with wrappers along a supporting surface

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Wrapping Of Specific Fragile Articles (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif à enrouler 
La présente invention a trait à une machine à enrouler ou machine d'enveloppement et, plus particulièrement, à une ma- chine destinée à enrouler une matière en feuille, telle que le papier, autour d'un certain nombre d'organes cylindriques axiale- ment alignés, de manière à former un assemblage ou bloc ou un paquet. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Bien que l'invention puisse être utilisée à envelopper dans une matière en feuille divers types d'articles cylindriques, elle fut conçue pour l'application consistant à envelopper ainsi des sections de bout-filtre lors de la production de bouts- filtres stratifiés de cigarettes. Dans la demande au même nom, N  de Série   733.126,   déposée le   18   juillet   1957,   se trouve décrit un procédé de fabrication de bouts-filtres stratifiés, dans lequel des boudins d'une longueur valant un multiple d'un filtre sont coupés er.

   sections, les sections sont alignées de manière que des sections d'un premier type se disposent bout à bout avec des sections du second type pour former un assemblage de telles sec- tions, les assemblages sont enveloppés pour former un boudin de bout-filtre compté, comptant un certain nombre de sections   dispo-'   sées alternativement, et le boudin est alors coupé pour former des bouts-filtres stratifiés doubles. La présente invention a trait à un appareil destiné à envelopper des assemblages de sec- tions de bout-filtre alternées de manière à produire un boudin de bout-filtre composé. 



   Lors de la mise en oeuvre de l'invention, la papier est fourni par une bobine à un cylindre à enrouler, la largeur du pa- pier étant sensiblement égale à la longueur d'un boudin de bout- filtre. Lorsqu'il est fourni au cylindre, le papier est coupé en longueurs ou tronçons de longueur légèrement plus grande que la circonférence des sections de bout-filtre qui doivent être enveloppées. Ces bandes de papier sont maintenues sur le cylin- dre à enrouler par l'aspiration. La surface du cylindre est pourvue de poches espacées, destinées à recevoir les assemblages de bouts-filtres. Chaque bande de papier fournie au cylindre s'étend par-dessus l'une de ces poches.

   Un cylindre de transfert fournit les blocs de bout-filtre aux poches du cylindre à enrouler alors qu'il tourne, et comme chaque bloc est fourni à une poche, l'enveloppe de papier est enfoncée dans la poche autour de plus 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de la moitié de la circonférence du bloc. En un autre point de la rotation du cylindre à enrouler, le bloc est repoussé hors de la poche et vient en prise avec un cylindre ou une courroie qui se déplace à une vitesse supérieure à celle du cylindre à enrouler. 



   Cela fait tourner ou rouler le bloc partiellement enveloppé et parachève l'opération de l'enveloppement. 



   Le mécanisme fournit un moyen relativement simple qui, bien qu'il soit adapté principalement à l'enveloppement des sec- tions de bout-filtre, pour produire des boudins de bout-filtre composés, est aussi utile pour envelopper des assemblages d'autres articles cylindriques disposés en alignement axial. Le disposi- tif est un mécanisme qui requiert un minimum d'entretien et de ré- paration pour le garder en état de marche et il est donc particu- lièrement utile pour la fabrication moderne des cigarettes. 



   Dans les dessins annexés se trouve représentée une réalisation de l'invention. 



   La figure 1 est une élévation latérale, certaines piè- ces étant représentées en section, du cylindre à enrouler, d'un cylindre de transfert qui fournit les assemblages au cylindre à enrouler, et d'un cylindre à rouler. 



   La figure 2 est une section verticale suivant la ligne 2-2 de la figure 1. 



   La figure 3 est une vue détaillée d'une partie de la surface du cylindre à enrouler. 



   La figure 4 est une vue détaillée en section suivant la ligne 4-4 de la figure 3. 



   La figure 5 est une section verticale d'une partie du cylindre à enrouler .et du cylindre à rouler à une échelle plus grande. 



   La figure 6 est une vue en section détaillée du cylin- dre de transfert suivant la ligne 6-6 de la figure 1. 



   La figure 7 est une vue en section d'un boudin de fil- tre composé. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



     Lemploi   de l'appareil faisant l'objet de la présente invention est décrit à propos de la fabrication de boudins de filtre composés. Comme le montre la figure 7, ces boudins peu- vent consistar en sections de bout-filtre alternées 1 et 2, dis- posées dans une enveloppe externe 3. Ces sections de bout-filtre peuvent être faites   d'une   matière convenable quelconque ou de matières convenables   quelconques, car   la structure du bout-filtre ne fait pas, en soi, partie de la présente invention. Les sec- tions 2, qui deviennent finalement l'extrémité de la cigarette qui se met dans la bouche du fumear, peut consister en un tube qui forme un embout ou une embouchure, ou elle peut contenir une matière de filtrage.

   Figure 7, l'on voit un boudin composé, formé de sept sections de bout-filtre et d'une section 1 à chaque extré- mité. La formation d'un boudin composé de sept   sections   est choi- sie arbitrairement et sert aux fins d'illustration, car elle est utilisée présentement dans l'industrie. 



   Les assemblages de ces sections, sans l'enveloppe   exter-   ne, sont d'abord formés par l'appareil et le procédé suivant la demande antérieure au même nom N  de Série   733.126   ou par un autre moyen convenable, et sont fournis à des poches 10, égale- ment espacées sur la périphérie d'un cylindre de transfert 12. 



  Le cylindre de transfert consiste en une virole et, dans la figure, il tourne dans le sens contraire aux aiguilles d'une montre, autour d'un arbre fixe 14 (figure 6). Le cylindre est calé à un manchon 16 avec lequel il tourne et qui entoure l'arbre et est actionné d'une manière convenable quelconque. Les assemblages contenus dans les poches 10 sont maintenus en place par un bou- clier 18, jusqu'à ce qu'ils atteignent le point où ils sont transférés au cylindre à enrouler 20. 



   Le cylindre à enrouler 20 est pareillement pourvu de poches espacées 22, dans lesquelles les assemblages sont intro- duits. Avant la fourniture de chaque assemblage à une   p'oche   du 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cylindre à enrouler, une bande de papier, qui forme l'enveloppe 3, est disposée par-dessus la poché. Comme on le voit, une nappe de papier 24 est avancée à partir d'une bobine (non représentée), entre une paire de cylindre à pince (non représentée), vers la surface du cylindre à enrouler 20.

   La largeur du papier est égale à la longueur du boudin de filtre composé et, comme il est fourni au cylindre d'enroulement, il est coupé en bandes d'une longueur légèrement plus grande que la circonférence des boudins de filtre, pour assurer un recouvrement suffisant pour permettre aux bords   d'être   fixés entre eux par un adhésif convenable. Le papier est maintenu contre la surface du cylindre à enrouler par l'aspiration. Comme on le voit (figure 3), deux rangs transver- saux d'ouverture 26 sont prévus en avant de chaque poche 22 et un rang   transversal   d'ouvertures 28 est disposé en arrière de cha- que poche. Un cylindre à couteaux 30 est disposé près du cylindre à enrouler, tout   uste   au-delà du point d'apport de la nappe de papier.

   Les couteaux 32 sont disposés sur ce cylindre et ils coopèrent avec des pièces rapportées d'acier trempé 34 du cylindre à enrouler pour sectionner des bandes 3 dans la nappe. Les cylin- dres à pince qui avancent la nappe vers le cylindre à enrouler ont une vitesse périphérique légèrement inférieure à celle du cylindre à enrouler. Ainsi, 'des intervalles sont formés entre les bandes de papier sur le cylindre à enrouler. Les bandes se déplacent sur le cylindre à enrouler du point où elles sont cou- pées vers le point   où.   le cylindre de transfert 12 et le cylindre à enrouler s'approchent l'un de l'autre, et chaque poche 10 du cylindre de transfert vient en alignement avec une poche 22 du cylindre à enrouler.

   A ce moment, une bande 3 est disposée par- dessus chaque poche et s'étend depuis la pièce 34 précédant la poche, jusqu'à la pièce 34 qui suit la poche, comme on le voit à la base du cylindre à enrouler de la figure 1. 



   Un moyen convenable est prévu pour éjecter l'assemblage des sections de bout-filtre des poches   10   pour l'introduire dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 les poches 22. Une barre d'éjection 36 est disposée dans chaque poche (voir figure 6). Les barres   d'éjection   sont portées par   des tiges 38 qui passent par des ouvertures 40 de la virole du tambour. Les extrémités internes des tiges 38 portent une broche   ou une fusée 42, sur laquelle est montée une paire de galets   44.   



   Les galets 44 viennent en prise avec la came 46 (voir figures 1 et 6) pour lever la barre d'éjection à ras de la surface   du cy@     lindre 12 et introduire l'assemblage dans la poche 22 du cylindre à enrouler. La came 46 est montée sur un arbre fixe 14 et sa    surface surélevée 48 est disposée pour lever les barres   d'éjeo-     tion   36 au point correct de la rotation du cylindre de trans-   ,.'.il   fert 12. Comme on le voit figure 1, le bouclier 18 se   termine . µ=   en tête de ce point pour permettre le transfert de l'assemblage du cylindre à enrouler.

   Les barres d'éjection 36 sont   maintenues - . ;   dans la position retirée par des ressorts 50 pendant la période où les galets 44 sont hors de contact avec la came   46.   Comme   on', :   le voit, les ressorts entourent les tiges 38 entre la virole du cylindre et l'arbre 42. 



   Comme la barre d'éjection est levée jusqu'à la position. où se trouve la barre du milieu de la figure 1, elle pousse l'as- semblage des sections de bout-filtre dans la poche alignée 22.      



   La bande de papier 3 est poussée dans la poche pour entourer la partie de l'assemblage qui se trouve dans la poche. La paire de ' rangs 26 d'orifices d'aspiration, située en avant de la poche, exerce sur la bande une force de maintien plus grande que celle qui est exercée par le seul rang 28, situé derrière la poche. 



   Par suite de cela, le bord de queue du papier'se déplace et prend position au bord supérieur arrière de la poche (voir figure 1). 



   Le papier reste dans cette position, comme le montre la figure 1, - pendant que le cylindre à enrouler se déplace de la position de chargement, représentée à la base de la figure 1, jusqu'à la posi-   tion   de déchargement, représentée au sommet de la figure 1. Un 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 bouclier 52 empêche le déplacement des assemblages hors des po- ches 22. L'extrémité du bouclier, voisine du point de décharge- ment, est espacée du cylindre d'une   distarme   plus grande, comme en 54. 



   Les poches du cylindre à enrouler sont pourvues d'un mécanisme d'éjection semblable à celui qui a été décrit plus haut, à propos du cylindre de transfert. Comme on le voit, une barre d'éjection 56 est disposée dans chaque poche (voir figure 2). 



  Les barres d'éjection sont portées par des tiges 58 qui passent par des ouvertures 60 de la virole du tambour. Les extrémités internes des tiges 58 portent une broche ou un arbre 62 sur lequel sont montés une paire de galets 64. Les galets 64 viennent en prise avec une came 66 (voir figures 1 et 2) pour lever la barre d'éjection à ras de la surface du cylindre 20. Comme l'assem- blage est levé, l'extrémité décalée 54 du bouclier en empêche le déplacement. Un cylindre à rouler 68 est monté au-dessus du cylindre à enrouler et il tourne dans le sens contraire aux aiguilles d'une montre. Il tourne aussi à une vitesse périphé- rique supérieure à celle du cylindre à enrouler. Il est pourvu d'une garniture de surface 70 de caoutchouc-mousse ou d'un autre élastomère.

   Lorsque la barre d'éjection 56 atteint une position où elle est à ras de la surface du cylindre à enrouler, l'assem- blage a été poussé dans la garniture du cylindre à rouler. 



  L'assemblage est roulé vers l'avant, sur la surface du cylindre à enrouler, ce qui effectue son enveloppement complet par la partie de la bande de papier disposée sur le cylindre et précé- dant la poche 22. Un adhésif, qui a été appliqué sur le papier par un moyen ordinaire (non représenté) alors que le papier a été transféré au cylindre à enrouler, provoque l'adhérence de la bande et forme un boudin de bouts-filtres composé dans l'en- veloppe externe 3. Les boudins de filtre composés sont déchargés par leur propre force d'inertie sur une plaque 72. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



     Ainsi,   les tampons de filtre alignés (des tampons de filtre de types différents étant alternés pour produire un boudin de filtre composé, représenté figure 7) ou d'autres articles cylindriques à envelopper pour en faire   un   bloc d'articles dis- posés bout à bout, sont fournis par le cylindre de transfert 12 ou un autre appareil semblable aux poches du cylindre de trans- fert, les bandes de papier ou d'une autre matière d'enveloppe-      ment flexible, préalablement disposées sur la surface du cylin- dre et par-dessus les poches prévues dans la surface pour la réception des blocs ou des assemblages à envelopper.

   En enfon- çant la matière d'enveloppement située à l'arrière de la poche, autour de la matière contenue dans la poche et ayant un excès de matière d'enveloppement en avant de la poche, le roulage de l'assemblage par le cylindre   à   rouler, plus rapide, complète l'opération de l'enveloppement. L'organe à rouler peut consister en un cylindre, comme le montrent les dessins, ou en une cour- roie se déplaçant tangentiellement à la surface du cylindre à enrouler. 



   Lorsque le roulage de l'assemblage commence, approxi- mativement au point où le bouclier 52 se termine, la partie de la bande 3, située en avant de la poche, est toujours maintenue sur la surface du tambour par l'aspiration. Cela empêche le glissement de l'assemblage et assure le roulement de la partie découverte dans la bande. Comme le boudin composé atteint un point voisin de la plaque 72, les ouvertures 26 et 28 peuvent être isolées de la source d'aspiration pour faciliter le transfert du boudin à la plaque. Le moyen destiné à relier les orifices 26 et 28 à la source d'aspiration est bien connu dans cette technique et l'on estime qu'une description détaillée de ce moyen est inutile. 



   Le boudin de filtre composé de la figure 7 consiste en sept sections L'une longueur valant un bout-filtre, les 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 quatre sections 1, représentant la partie d'un bout-filtre qui doit être disposée près de l'extrémité de la partie formant la cigarette proprement dite, et les trois sections 2 représentant les parties qui forment les extrémités externes ou embouts ou embouchures.

   D'après la présente pratique, une demi-section de filtre est enlevée de chaque extrémité en coupant le boudin suivant les lignes 4 et les bouts ainsi enlevés par le rognage peuvent être utilisés à la production de sections de filtre supplémentaires 1, selon les caractéristiques de la matière uti-   lisée.   Le boudin est alors coupé suivant les lignes 5 pour pro- duire trois boudins, chacun de deux bouts-filtres, les sections de bout-filtre internes 1 se trouvant sur les extrémités externes de chaque boudin, et une section de bout-filtre double 2, située entre elles. Ces bouts-filtres doubles sont avancés vers une machine ordinaire de production de cigarettes et sont assemblés entre deux sections à tabac, pour produire deux cigarettes. 



   Pour empêcher les sections de bout-filtre de se sépa- rer entre elles sur le cylindre à enrouler, les parois termi- nales des poches 22   @ont   biseautées, comme en 74 (voir figure 3). 



  Une légère compression est exercée sur les sections de bout- filtre pour les maintenir en contact entre elles. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Roll-up device
The present invention relates to a winding machine or wrapping machine and, more particularly, to a machine for winding sheet material, such as paper, around a number of axial cylindrical members. ment aligned, so as to form an assembly or block or a package.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Although the invention can be used to wrap various types of cylindrical articles in sheet material, it was designed for the application of thus wrapping filter tip sections in the production of laminated cigarette filter tips. . In the application of the same name, Serial No. 733,126, filed July 18, 1957, discloses a method of manufacturing laminated filter tips, in which strands of a length equal to a multiple of a filter are cut.

   sections, the sections are aligned so that sections of a first type are arranged end to end with sections of the second type to form an assembly of such sections, the assemblies are wrapped to form a counted filter end rod , having a number of sections arranged alternately, and the strand is then cut to form double layered filter tips. The present invention relates to an apparatus for wrapping assemblies of alternating stub sections to produce a compound stub strand.



   In practice of the invention, the paper is supplied from a single-cylinder reel to be taken up, the width of the paper being substantially equal to the length of a rod of filter tip. When supplied to the cylinder, the paper is cut into lengths or lengths slightly greater than the circumference of the filter tip sections to be wrapped. These strips of paper are held on the roller to be wound up by the suction. The surface of the cylinder is provided with spaced pockets for receiving the filter tip assemblies. Each strip of paper supplied to the cylinder extends over one of these pockets.

   A transfer cylinder supplies the tip-filter blocks to the pockets of the roll-up cylinder as it rotates, and since each block is supplied to a pocket, the paper wrap is pressed into the pocket around further.

 <Desc / Clms Page number 3>

 half of the circumference of the block. At another point in the rotation of the roll to be wound up, the block is pushed out of the pocket and engages a roll or a belt which moves at a speed greater than that of the roll to be wound up.



   This rotates or rolls the partially wrapped block and completes the wrapping operation.



   The mechanism provides a relatively simple means which, although suitable primarily for wrapping filter-tip sections, to produce compound filter-tip rods, is also useful for wrapping assemblies of other items. cylindrical arranged in axial alignment. The device is a mechanism which requires a minimum of maintenance and repair to keep it in working order and is therefore particularly useful for modern cigarette manufacturing.



   In the accompanying drawings is shown an embodiment of the invention.



   Fig. 1 is a side elevation, some parts shown in section, of the roll to be wound up, of a transfer roll which provides the assemblies to the roll to be wound up, and of a roll to be rolled up.



   Figure 2 is a vertical section taken on line 2-2 of Figure 1.



   Figure 3 is a detailed view of part of the surface of the roll to be wound.



   Figure 4 is a detailed sectional view taken on line 4-4 of Figure 3.



   Fig. 5 is a vertical section of part of the roll to roll and of the roll to roll on a larger scale.



   Figure 6 is a detailed sectional view of the transfer cylinder taken on line 6-6 of Figure 1.



   Figure 7 is a sectional view of a composite filter rod.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



     The use of the apparatus which is the object of the present invention is described in connection with the manufacture of composite filter rods. As shown in Figure 7, these rods may consist of alternating filter tip sections 1 and 2, arranged in an outer shell 3. These strainer sections may be made of any suitable material or any suitable materials, since the structure of the filter tip per se is not part of the present invention. Sections 2, which ultimately become the end of the cigarette which goes into the mouth of the fumear, may consist of a tube which forms a mouthpiece or mouthpiece, or it may contain filter material.

   Figure 7 shows a composite strand, made up of seven filter tip sections and a 1 section at each end. The formation of a strand composed of seven sections is chosen arbitrarily and is used for illustration purposes as it is used in industry today.



   The assemblies of these sections, without the outer casing, are first formed by the apparatus and method according to the earlier application of the same name Series No. 733,126 or by other suitable means, and are supplied to bags 10, equally spaced around the periphery of a transfer cylinder 12.



  The transfer cylinder consists of a ferrule, and in the figure it rotates counterclockwise around a fixed shaft 14 (figure 6). The cylinder is wedged to a sleeve 16 with which it rotates and which surrounds the shaft and is actuated in any suitable manner. The assemblies contained in the pockets 10 are held in place by a shield 18, until they reach the point where they are transferred to the roll to be wound up 20.



   The winding cylinder 20 is similarly provided with spaced pockets 22, into which the assemblies are inserted. Before the supply of each assembly to a pocket of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 cylinder to be wound up, a strip of paper, which forms the envelope 3, is placed over the bag. As can be seen, a web of paper 24 is advanced from a spool (not shown), between a pair of gripper rolls (not shown), to the surface of the roll to be wound up 20.

   The width of the paper is equal to the length of the compound filter rod and, as it is supplied to the take-up cylinder, it is cut into strips of a length slightly greater than the circumference of the filter rods, to ensure coverage sufficient to allow the edges to be secured together with a suitable adhesive. The paper is held against the surface of the cylinder to be wound up by the suction. As can be seen (FIG. 3), two transverse rows of openings 26 are provided in front of each pocket 22 and a transverse row of openings 28 is arranged behind each pocket. A knife cylinder 30 is disposed near the cylinder to be wound up, just beyond the point of delivery of the paper web.

   The knives 32 are arranged on this cylinder and they cooperate with hardened steel inserts 34 of the roll to be wound up in order to cut strips 3 in the web. The clamp rollers which advance the web towards the roll to be wound up have a peripheral speed slightly lower than that of the roll to be wound up. Thus, gaps are formed between the strips of paper on the roll to be taken up. The strips travel on the roll to be wound up from the point where they are cut to the point where. the transfer cylinder 12 and the roll-up roll approach each other, and each pocket 10 of the transfer roll comes into alignment with a pocket 22 of the roll-up roll.

   At this moment, a strip 3 is placed over each pocket and extends from the part 34 preceding the pocket, to the part 34 which follows the pocket, as seen at the base of the cylinder to be wound up of the pocket. figure 1.



   A suitable means is provided for ejecting the assembly of the filter tip sections from the bags 10 for introduction into the bag.

 <Desc / Clms Page number 6>

 the pockets 22. An ejection bar 36 is placed in each pocket (see FIG. 6). The ejection bars are carried by rods 38 which pass through openings 40 in the shell of the drum. The inner ends of the rods 38 carry a spindle or a rocket 42, on which is mounted a pair of rollers 44.



   The rollers 44 engage with the cam 46 (see Figures 1 and 6) to lift the ejection bar flush with the surface of the cylinder 12 and introduce the assembly into the pocket 22 of the roll to be wound. The cam 46 is mounted on a stationary shaft 14 and its raised surface 48 is arranged to raise the striker bars 36 to the correct point of rotation of the transfer cylinder 12. As can be seen. Figure 1, the shield 18 ends. µ = at the head of this point to allow the transfer of the assembly from the cylinder to be wound.

   The ejection bars 36 are maintained -. ; in the position withdrawn by springs 50 during the period when the rollers 44 are out of contact with the cam 46. As can be seen, the springs surround the rods 38 between the cylinder ferrule and the shaft 42.



   As the eject bar is lifted up to position. where the middle bar of Figure 1 is located, it pushes the assembly of the filter tip sections into the aligned pocket 22.



   The strip of paper 3 is pushed into the pocket to surround the part of the assembly which is in the pocket. The pair of 'rows 26 of suction holes, located in front of the pocket, exerts on the strip a greater holding force than that exerted by the single row 28, located behind the pocket.



   As a result, the trailing edge of the paper moves and takes up position at the rear top edge of the pocket (see Figure 1).



   The paper remains in this position, as shown in figure 1, - while the roll to be wound up moves from the loading position, shown at the base of figure 1, to the unloading position, shown in top of figure 1. A

 <Desc / Clms Page number 7>

 shield 52 prevents movement of the assemblies out of pockets 22. The end of the shield, near the discharge point, is spaced from the cylinder by a larger distarm, as at 54.



   The pockets of the roll-up roll are provided with an ejection mechanism similar to that described above for the transfer roll. As can be seen, an ejection bar 56 is disposed in each pocket (see FIG. 2).



  The ejection bars are carried by rods 58 which pass through openings 60 in the drum shell. The inner ends of the rods 58 carry a pin or shaft 62 on which are mounted a pair of rollers 64. The rollers 64 engage with a cam 66 (see Figures 1 and 2) to raise the ejector bar flush. the surface of cylinder 20. As the assembly is lifted, the offset end 54 of the shield prevents it from moving. A rolling cylinder 68 is mounted above the rolling cylinder and it rotates counterclockwise. It also rotates at a peripheral speed greater than that of the cylinder to be wound up. It is provided with a surface lining 70 of foam rubber or other elastomer.

   When the ejector bar 56 reaches a position where it is flush with the surface of the roll to be wound up, the assembly has been pushed into the liner of the roll to be rolled up.



  The assembly is rolled forward, on the surface of the roll to be wound up, which effect its complete envelopment by the part of the paper strip placed on the roll and preceding the pocket 22. An adhesive, which has been applied to the paper by ordinary means (not shown) while the paper has been transferred to the take-up cylinder, causes the tape to adhere and forms a compound filter rod coil in the outer shell 3. The Compound filter rods are discharged by their own inertial force onto a plate 72.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



     Thus, the aligned filter pads (different types of filter pads being alternated to produce a compound filter rod, shown in Figure 7) or other cylindrical articles to be wrapped into a block of articles arranged end to end. end, are supplied by the transfer cylinder 12 or other similar apparatus to the pockets of the transfer cylinder, the strips of paper or other flexible wrapping material, previously arranged on the surface of the cylinder. and over the pockets provided in the surface for receiving the blocks or assemblies to be wrapped.

   By pressing the wrapping material on the back of the pocket, around the material in the pocket and having excess wrapping material in front of the pocket, rolling the assembly by the cylinder to roll, faster, completes the operation of the wrap. The rolling member may consist of a cylinder, as shown in the drawings, or of a belt moving tangentially to the surface of the roller to be wound.



   When the rolling of the assembly begins, approximately at the point where the shield 52 ends, the part of the strip 3, located in front of the pocket, is still held on the surface of the drum by the suction. This prevents slippage of the assembly and ensures the rolling of the exposed part in the tread. As the compound strand reaches a point adjacent to the plate 72, the openings 26 and 28 can be isolated from the suction source to facilitate transfer from the strand to the plate. The means for connecting ports 26 and 28 to the suction source is well known in the art and a detailed description of this means is considered unnecessary.



   The filter rod composed of Figure 7 consists of seven sections, one length equivalent to a filter plug, the

 <Desc / Clms Page number 9>

 four sections 1, representing the part of a filter tip which is to be arranged near the end of the part forming the cigarette itself, and the three sections 2 representing the parts which form the outer ends or mouthpieces or mouthpieces.

   According to the present practice, a half-section of filter is removed from each end by cutting the rod along lines 4 and the ends thus removed by trimming can be used in the production of additional filter sections 1, depending on the specifications. of the material used. The strand is then cut along lines 5 to produce three strands, each of two filter tips, the inner filter tip sections 1 lying on the outer ends of each rod, and a double filter tip section 2 , located between them. These dual filter tips are advanced to an ordinary cigarette making machine and are assembled between two tobacco sections, to produce two cigarettes.



   To prevent the filter tip sections from separating from each other on the roll up cylinder, the end walls of the pockets 22 are bevelled, as at 74 (see figure 3).



  Slight compression is exerted on the filter tip sections to keep them in contact with each other.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.

 

Claims (1)

1. Procédé d'enveloppement d'un certain nombre d'arti- cles en forme de barre ronde ou de boudin, disposés en aligne- ment axial, qui comprend les opérations consistant à disposer une bande d'enveloppement par-dessus une poche d'un support mobile, une partie de la bande s'étendant en avant de la poche et une partie, à 1}arrière de la poche, à fournir à la poche les articles en forme de boudin alignés et à amener la partie de la bande située à l'arrière de la poche, à pénétrer dans la poche, autour des articles en forme de boudin, à faire saillir les articles en forme de 'boudin et la bande hors de la poche, e'b à <Desc/Clms Page number 10> amener les articles en forme de boudin à rouler sur la surface du support, en avant de la poche, 1. A method of wrapping a number of axially aligned round bar or rod shaped articles which comprises the steps of arranging a wrapping strip over a pocket of wrapping. 'a movable support, part of the strip extending forward of the pocket and part, rear of the pocket, to supply the pocket with the aligned rod-shaped articles and bring the part of the strip located at the back of the pocket, to enter the pocket, around the rod-shaped articles, to protrude the rod-shaped articles and the band out of the pocket, e'b to <Desc / Clms Page number 10> causing the rod-shaped articles to roll on the surface of the support, in front of the pocket, pour parachever l'enveloppe- ment des articles en forme de boudin par la bande, ledit para- chèvement de l'enveloppement sur la surface du support étant causé par la mise en contact des articles en forme de boudin ¯ avec une surface élastique se déplaçant à une vitesse diffé- rente de celle du support. for completing the wrapping of the rod-shaped articles by the tape, said completion of the wrapping on the surface of the support being caused by contacting the rod-shaped articles ¯ with an elastic moving surface at a speed different from that of the media. 2. Appareil destiné à envelopper un certain nombre d'articles en forme de barre ronde ou de boudin, axialement alignés, comprenant un support mobile, un certain nombre de poches espacées portées par le support pour recevoir les articles en forme de boudin, un moyen destiné à fournir des bandes de matière d'enveloppement flexible, en forme de feuille, à la surface du support, et à disposer chacune desdites bandes par-dessus une desdites poches, une partie de la bande étant située en avant de la poche et une partie, à l'arrière de la poche, un. 2. Apparatus for wrapping a number of axially aligned round bar or rod-shaped articles comprising a movable support, a number of spaced pockets carried by the support for receiving the rod-shaped articles, means. for providing strips of flexible, sheet-like wrapping material on the surface of the carrier, and for arranging each of said strips over one of said pockets, with part of the strip located in front of the pocket and one part, at the back of the pocket, a. moyen destiné à faire saillir les articles alignés, en forme de boudin, dans une poche, par-dessus la bande, et à amener la partie de la bande située à l'arrière de la poche à pénétrer dans la poche et à se disposer autour des articles en forme de boudin, un moyen destiné à faire saillir les articles .en forme de boudin et la bande hors de la poche, vers l'avant, sur la surface du support, et un moyen destiné à les rouler sur la surface pour parachever l'enroulement de la bande. means for protruding aligned, rod-shaped articles in a pocket, over the strip, and causing the portion of the strip on the back of the pocket to enter and wrap around the pocket rod-shaped articles, means for protruding the rod-shaped articles and the web out of the pocket, forwardly onto the surface of the carrier, and means for rolling them on the surface to complete the winding of the tape. 3. Appareil selon la revendication 2, dans lequel le support est un cylindre et les poches sont formées sur la péri- phérie du cylindre. 3. Apparatus according to claim 2, wherein the support is a cylinder and the pockets are formed on the periphery of the cylinder. 4. Procédé selon la revendication 1, dans lequel les bandes de matière d'enveloppement sont maintenues sur la surface du support par l'aspiration. 4. The method of claim 1, wherein the strips of wrapping material are held on the surface of the carrier by suction. 5. Appareil selon la revendication 2, dans lequel la surface du support est pourvue d'un certain nombre d'ouvertures <Desc/Clms Page number 11> situées à l'avant et à l'arrière de chaque poche, et lesdites ouvertures sont reliées à une source d'aspiration, pour main- tenir les bandes de matière sur le support. 5. Apparatus according to claim 2, wherein the surface of the support is provided with a number of openings. <Desc / Clms Page number 11> located at the front and at the rear of each pocket, and said openings are connected to a suction source, to hold the strips of material on the support. 6. Procédé selon la revendication 4, dans lequel l'aspiration exercée pour maintenir la bande en avant de la poche est plus grande que celle qui est exercée à l'arrière de la poche, par suite de quoi, lorsque les articles alignés, en forme de boudin, sont introduits dans la poche, par-dessus la bande, la partie de la bande située à l'arrière de la poche est amenée à pénétrer dans la poche, autour des articles alignés. The method of claim 4, wherein the suction exerted to keep the web in front of the pocket is greater than that exerted behind the pocket, whereby when the articles aligned, in rod shape, are introduced into the pocket, over the strip, the part of the strip located at the back of the pocket is brought to enter the pocket, around the aligned articles. 7. Appareil selon la revendication 5, dans lequel le nombre d'ouvertures, prévues à l'avant de chaque poche, est plus grand qu'à l'arrière de la poche, pour exercer une aspira- tion plus intense sur la bande à l'avant de la poche. 7. Apparatus according to claim 5, wherein the number of openings, provided at the front of each pocket, is greater than at the rear of the pocket, to exert a more intense suction on the strip. the front of the pocket. 8. Appareil selon la revendication 2, dans lequel une barre de saillie est montée dans le fond de chaque poche, et un moyen de came élève la barre de saillie jusqu'à la sur- face du support, en un point du parcours du support, pour faire saillir les articles en forme de boudin, partiellement enve- loppés, hors de la poche. 8. Apparatus according to claim 2, wherein a protrusion bar is mounted in the bottom of each pocket, and cam means elevates the protrusion bar to the surface of the support at a point in the path of the support. , to protrude the partially enveloped rod-shaped articles out of the pocket. 9. Appareil selon la revendication 2, dans lequel le moyen destiné à rouler les articles en forme de boudin et la bande d'enveloppement sur la surface du support consiste en une surface mobile élastique, espacée du support d'une distance inférieure au diamètre des articles en forme de boudin, et se déplaçant à une vitesse différente de celle du support. 9. Apparatus according to claim 2, wherein the means for rolling the rod-shaped articles and the wrapping tape on the surface of the carrier consists of an elastic movable surface, spaced from the carrier a distance less than the diameter of the supports. articles in the form of a rod, and moving at a speed different from that of the support. 10. Appareil selon la revendication 2, dans lequel le moyen destiné à rouler les articles en forme de boudin et la bande d'enveloppement sur la surface du support, consiste en un cylindre ayant une surface élastique, espacée du cylindre d'une distance inférieure au diamètre des articles en forme de barre, et se déplaçant à une vitesse différente de celle du support. <Desc/Clms Page number 12> 10. Apparatus according to claim 2, wherein the means for rolling the rod-shaped articles and the wrapping tape over the surface of the carrier consists of a cylinder having an elastic surface, spaced from the cylinder a smaller distance. to the diameter of the bar-shaped articles, and moving at a speed different from that of the support. <Desc / Clms Page number 12> 11. Procédé d'enveloppement d'un certain nombre d'articles axialement alignés, en forme de barre ronde ou bou- din, disposés en groupe, comprenant les opérations consistant à prévoir un support mobile ayant un certain nombre de poches, à disposer en séquence des bandes de papier par-dessus les poches, de manière qu'une bande donnée dépasse la poche 1 associée et de manière que des marges de la bande s'étendent au-delà de la poche y associée, à maintenir une première marge plus fermement que l'autre, à fournir des groupes d'articles alignés aux poches en séquence, de manière qu'un groupe donné et une bande correspondante soient posés simultanément par- dessus la même poche, 11. A method of wrapping a number of axially aligned articles in the form of a round or curved bar arranged in a group comprising the steps of providing a movable support having a number of pockets to be arranged in a group. sequence of the strips of paper over the pockets, such that a given strip extends beyond the associated pocket 1 and such that margins of the strip extend beyond the associated pocket, to maintain a first margin more firmly than the other, to provide groups of articles aligned to the pockets in sequence, so that a given group and a corresponding strip are simultaneously laid over the same pocket, à utiliser le groupe d'articles pour pousser la bande dans la poche et pour déplacer ladite autre marge par rapport à la poche, de manière à envelopper au moins la moitié de la circonférence de chaque article du groupe et à positionner ladite marge près du bord de ladite poche, à éjecter le groupe à moitié enveloppé hors de la poche et, ensuite,' à rouler la bande et le groupe pour utiliser ladite première marge à envelopper complètement le groupe. using the group of articles to push the strip into the pocket and to move said further margin relative to the pocket, so as to wrap at least half of the circumference of each article of the group and position said margin near the edge from said pocket, ejecting the half-wrapped group out of the pocket, and then rolling the web and group to use said first margin to completely wrap the group. 12. Procédé selon la revendication 11, dans lequel le parachèvement de l'enveloppement est accompli sur la sur- face du support et est provoqué par la mise en contact des articles en forme de boudin avec une surface élastique, qui se déplace à une vitesse différente de celle du support. 12. The method of claim 11, wherein the completion of the wrapping is accomplished on the surface of the support and is brought about by contacting the rod-shaped articles with an elastic surface, which moves at a speed. different from that of the support.
BE661771A 1964-05-29 1965-03-29 BE661771A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
LU46187 1964-05-29

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE661771A true BE661771A (en) 1965-07-16

Family

ID=19723813

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE661771A BE661771A (en) 1964-05-29 1965-03-29

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE661771A (en)
LU (1) LU46187A1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
LU46187A1 (en) 1972-01-01

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2914523B1 (en) Device for holding a flat sheet-like element circulating in a treatment machine
KR101514850B1 (en) Tube rolling device
CH657020A5 (en) METHOD OF MARKING THE OUTER SHELL OF SMOKING ARTICLES.
FR2514334A1 (en) DEVICE FOR ACCUMULATING FLAT PRODUCTS, ESPECIALLY PRINTING PRODUCTS, ARRIVING IN A MUTUAL OVERLAPPING RELATIONSHIP
FR2612879A1 (en) APPARATUS FOR SUPPLYING A MATERIAL IN THE FORM OF A FILM
FR2744598A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR PRODUCING CYLINDRICAL FOOD, AND CYLINDRICAL FOOD
WO2012034649A1 (en) Device for guiding strips for a stamping machine
EP2613943B1 (en) Method for feeding strips to be embossed in a system for moving same, and device for implementing such a method
CH626790A5 (en)
EP2250113B1 (en) Device and method for preparing mandrels, device for collecting coiled mandrels, and device and method for handling mandrels
EP2860117B1 (en) Machine for bagging food products and method for bagging food products
FR2484979A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ASSEMBLING SHEET MATERIAL, IN PARTICULAR FOR CONTINUOUSLY FEEDING RAPID PRINTERS
BE661771A (en)
FR2731997A1 (en) STRIPPING PRODUCT IN BAND
CH666388A5 (en) METHOD FOR MANUFACTURING MULTI-ELEMENT CORDS FOR A SMOKING ARTICLE.
EP0662437B1 (en) Device for connecting tapes of flexible material
CH644739A5 (en) FILTER END ASSEMBLER.
EP0299885A1 (en) Method and machine for stacking flat sheets
CH516915A (en) Process and installation for the manufacture of composite filters for cigarettes
FR2605191A1 (en) CIGARETTE FILTER MACHINE
FR2549026A1 (en) FOLDING APPARATUS FOR ROTARY COIL PRINTING MACHINE
BE889349A (en) METHOD AND APPARATUS FOR ASSEMBLING SHEET MATERIAL, IN PARTICULAR FOR CONTINUOUSLY FEEDING RAPID PRINTERS
BE481722A (en)
FR2553264A1 (en) DEVICE FOR MANUFACTURING A CIGARETTE MOUTHPIECE AND FOR FIXING MOUTHPIECES ON CIGARETTE TOBACCO PIPES
FR2514989A1 (en) CHEESE MAKING PROCESS