BE640120A - - Google Patents

Info

Publication number
BE640120A
BE640120A BE640120DA BE640120A BE 640120 A BE640120 A BE 640120A BE 640120D A BE640120D A BE 640120DA BE 640120 A BE640120 A BE 640120A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
pressure
hydrostatic
filling
spring
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE640120A publication Critical patent/BE640120A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01LMEASURING FORCE, STRESS, TORQUE, WORK, MECHANICAL POWER, MECHANICAL EFFICIENCY, OR FLUID PRESSURE
    • G01L1/00Measuring force or stress, in general
    • G01L1/02Measuring force or stress, in general by hydraulic or pneumatic means

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Filling Of Jars Or Cans And Processes For Cleaning And Sealing Jars (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    DYNAMOMETRE     HYDROSTATIQUE   POUR LA   MESURE   D'EFFORTS DE TRACTION ET DE   COMPRESSION,   
La présente invention se rapporte à un   dynamomètre   hydrostatique dans lequel la force de compression ou de traction à mesurer est   transformée   par l'intermédiaire   d'un piston   se déplaçant dans un cylindre ou d'une membrane en une pression hydrostatique qui peut être lue par un manomètre   éventuellement   situé à   distance    
Cette pression hydrostatique est   créée   et transmise dans et par un fluide contenu dans un   espace   clos ménagé entre la membrane ou le piston et le Manomètre et une caractéristique est que la pression hydrostatique dans cet espace 

  est limitée par 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 une soupape de sécurité de manière telle que le manomètre ne peut jamais être soumis à une surcharge. 



   Une autre caractéristique réside dans le fait que chaque décharge du dynamomètre s'accompagne d'un remplacement automatique du fluide qui s'est échappé par la soupape de sécurité ou éventuellement de la quantité du fluide qui pourrait s'être échappé par suite d'un manque d'étanchéité. 



   Co dispositif de remplissage complémentaire automatique sert également de dispositif de remplissage de l'ensemble du dispositif   Jars   de la mise en route du système. En outre, le dis- positif de remplissage complémentaire est conçu de manière telle que le   remplissage   du dispositif est très facile à effectuer, même pour de grandes distances et après le placement des conduites. 



   Les figures suivantes sont proposées pour mieux pou- 4 voir expliquer la réalisation de l'invention 
La figure 1 donne une vue schématique du fonctionnement de l'ensemble du dispositif. 



   La figure 2 est une coupe longitudinale au travers d'un dispositif créant la pression dans le dynamomètre, lequel mesure les forces de pression, mais peut également recevoir une force de traction. 



   La figure 3 donne un exemple d'application du dispositif suivant figure 2, employé pour mesurer un couple de freinage d'un   frein   à bande.      



   La figure 4 est une coupe longitudinale au travers d'un   @   dispositif créant la pression dans le dynamomètre, lequel mesure les forces de traction, mais peut également recevoir une force de compression. 



   La figure 3 donne un exemple d'application du dispositif suivant figure 4, employé pour mesurer la force de traction dans le crochet d'un remorqueur. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans ces deux premiers figures le cylindre de pression du dynamomètre est illustré en 2. Un piston 1, Muni des joints d'étanchéité nécessaires, coulisse dans ce   cylindre    Ce piston est soumis à l'action de la charge   "P" à   mesurer,   laquelle   est      représentée ici comme charge de pression* L'espace 3 sous le piston est rempli de fluide, de sorte que la charge "P"   crée   une pression proportionnelle dans le fluide, laquelle est transmise par une conduite 4 à un manomètre 5 qui mesure cette   pression,   et dès lors la charge "P" qui lui est proportionnelle. 



   Comme le montre les figures 2 et 4 le cylindre 2 est muni d'un fond 20 à oeillet de fixation, tandis que le piston 1 possède une ouverture 6 taraudée, dans laquelle peut   éventuellement   être introduite une tige, de sorte que l'ensemble peut éventuelle- ment recevoir une force de traction ou de compression durait que dans ce cas le piston 1 vient buter par son   rebord ?   contre le cylindre   2.   



   Quelques unes des nombreuses applications possible pour ces dynomomètres sont exposées dans les figures 3 et 5. Dans ces deux cas le couple de freinage dans un sens ou la traction sont mesurés à distance, (par exemple dans la timonerie) au moyen d'un manomètre, ce manomètre pouvant être pourvu d'un dispositif d'alarme en cas de surcharge.

   De ce fait le capitaine a   constamment   un contrôle sur les conditions de travail de ces organes* 
Le dispositif de remplissage complémentaire objet de l'invention comporte   (fig.l) un   cylindre 8 dans lequel un piston 10 soumis à l'action d'un ressort 9 se déplace   verticalement,   
De cette manière l'huile se trouvant dans 1'espace 11 au-dessus du piston 10 peut être légèrement comprimée, 
Si, par suite de la disparition de la force "P", la pression dans la conduite 4 diminue jusqu'à devenir inférieure à la pression de remplissage, un remplissage complémentaire aura lieu 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 au travers d'une soupape 12 jusqu'au moment où l'espace 3 sera complètement rempli,   c'est-à-dire   jusqu'au moment où le piston 1 viendra buter par son col 7 contre le cylindre 2.

   Ce remplissage complémentaire aura donc lieu automatiquement après chaque mesure lorsque la force "P" à mesurer est enlevée, 
La force de remplissage complémentaire conditionnée par le ressort 9 est prévue suffisamment grande pour repousser le piston 1 vers le haut lorsque la force "P" na s'exerce plus. 



   Le dispositif de remplissage complémentaire est en outre muni d'une soupape de sécurité 13 réglée suivant la pression maximum que peut supporter le manomètre 5, 
Au moment où cette pression est dépassée, cette soupape de sécurité   s'ouvrira ;  le piston 1 descendra jusque contre une butée et le volume 3 diminuera. La quantité d'huile ainsi expulsée de l'espace 3 arrive par la soupape 13 au-dessus du piston 10 ; de ce fait, le volume 11 va augmenter et le ressort 9 sera mis tous tension plus forte. Lorsque la charge "P" sera soulevée après la surcharge, le remplissage complémentaire aura à nouveau lieu au travers de la soupape 12 comme décrit ci-dessus et les volumes 3 et 11 reprendront leur valeur initiale. 



   Si au cours d'une mesure de longue durée une fuite vers l'extérieur se produisait en un endroit quelconque cela   en*   traînerait une diminution du volume 3. Ce dernier se remplira cependant à nouveau complètement lors de l'enlèvement de la charge "P". 



   Le piston 10 coopérant avec la soupape 12 et le ressort 9   constitue   une pompe qui peut servir à remplir le système d'huile et à le purger de l'air. A cet effet le ressort est d'abord complè- tement comprimé à l'aide d'une tige filetée   14,   fixée au piston 10 et d'un écrou 15 qui prend sur une partie filetée de la tige et qui 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à l'extérieur du logement 16 pour le ressort peut venir prendre contact avec ce logement* La bonde de remplissage 17 est ouverte, et un liquide est verse dans le volume 11, grâce à quoi l'air y contenu s'échappe par l'orifice d'échappement d'air 18. 



   Lorsque l'espace 11 est complètement rempli,   le      orifices   17 et 18 sont hermétiquement fermés et l'écrou 15 est ensuite   dévia-   sé. Sous l'effet du ressort 9 l'huile est   chassée   au travers de la soupape 12, dans les conduites 4, vers le manomètre 5, et sous le piston 1, d'où l'air s'échappe au travers d'un orifice 19. 



  Mettre le ressort 9 sous tension, introduire de l'nuils, dévisse!' le boulon 15, sont des opérations qui, - si nécessaires - sont recommencées jusqu'à ce que tout le système soit rempli d'huile, et que tout   l'air   s'en soit échappe. Le ressort 9 est mis sous tension au moyen de   l'écrou   15. 



   Ainsi que montré à la figure   1,   le dispositif de   remplit*   sage peut être employé simultanément pour deux, quatre ou plusieurs dynamomètres, à condition que pour chacun de ces   derniers   soient prévues une soupape de remplissage 12 et une   soupape   de   sécurité   13. 



   Le dispositif créateur de pression   illustré   dans les figures comprend un piston et un cylindre* Un dispositif créateur de pression en forme de membrane est également utilisable et le même dispositif de remplissage complémentaire peut être mis en oeuvre à cet effet. 



   Le dispositif tel que préconisé permet donc de limiter la pression exercée sur le manomètre, ce qui rend possible l'emploi du dynamomètre proposé même dans les cas où de très grandes sur- charges peuvent parfois se produire, surcharges qui ne doivent plus alors nécessairement pouvoir être mesurées. 



   En outre le fonctionnement est à circuit   ouvert   alors que dans les dispositifs préconisés, le circuit est   fermé    

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
La graduation du manomètre peut de ce fait petre- choisit de manière telle que les forces à mesurer puissent être réparties sur l'ensemble de la graduation, ce qui rend la lecture beaucoup plus précise. 



     @   La présente invention permet aussi de réaliser le dynamomètre sans que le piston ne soit parfaitement étanche et      avec un volume de déplacement relativement grand, volume de   dépla-   cement qui est nécessaire pour permettre la compression de l'huile en cas   d'june   transmission de pression sur de longues distances, ce que l'on ne retrouve pas en cas d'exemple d'exécution à membrane. 



   L'existence d'un volume de déplacement relativement grand fait aussi que le dispositif est moins délicat, et que le fonctionnement est indépendant de la présence de quantité relative- ment importantes d'air dans les conduites ou autres organes, et de l'existence de petites fuites. 



   REVENDICATIONS 
1. Dynamomètre hydrostatique dans lequel la force de compression ou de traction à mesurer est   transformé  par l'intermé-   diaire   d'un piston se déplaçant dans un cylindre ou d'une membrane en une pression hydrostatique qui peut être lue par un manomètre, éventuellement situé à distance, caractérisé en ce que l'on prévoit un dispositif par lequel à chaque décharge du manomètre et du piston ou membrane est produit un remplissage complémentaire automatique en liquide par exemple quand une quantité de liquide   s'est   échappée par suite d'un manque d'étanchéité.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    HYDROSTATIC DYNAMOMETER FOR MEASURING TRACTION AND COMPRESSION FORCES,
The present invention relates to a hydrostatic dynamometer in which the compressive or tensile force to be measured is transformed via a piston moving in a cylinder or a membrane into a hydrostatic pressure which can be read by a pressure gauge possibly located remotely
This hydrostatic pressure is created and transmitted in and by a fluid contained in a closed space formed between the diaphragm or the piston and the Manometer and a characteristic is that the hydrostatic pressure in this space

  is limited by

 <Desc / Clms Page number 2>

 a safety valve in such a way that the pressure gauge can never be subjected to an overload.



   Another feature resides in the fact that each discharge of the dynamometer is accompanied by an automatic replacement of the fluid which has escaped through the safety valve or possibly the quantity of the fluid which might have escaped as a result of a lack of tightness.



   Co automatic complementary filling device also serves as the filling device of the entire Jars device from the start-up of the system. In addition, the complementary filling device is designed in such a way that the filling of the device is very easy to carry out, even for great distances and after placing the pipes.



   The following figures are proposed in order to better explain the embodiment of the invention.
Figure 1 gives a schematic view of the operation of the entire device.



   Figure 2 is a longitudinal section through a device creating pressure in the dynamometer, which measures pressure forces, but can also receive a tensile force.



   FIG. 3 gives an example of application of the device according to FIG. 2, used to measure a braking torque of a band brake.



   Figure 4 is a longitudinal section through a device creating pressure in the dynamometer, which measures tensile forces, but can also receive compressive force.



   FIG. 3 gives an example of application of the device according to FIG. 4, used to measure the tensile force in the hook of a tug.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In these first two figures the pressure cylinder of the dynamometer is illustrated in 2. A piston 1, provided with the necessary seals, slides in this cylinder This piston is subjected to the action of the load "P" to be measured, which is shown here as a pressure load * The space 3 under the piston is filled with fluid, so that the load "P" creates a proportional pressure in the fluid, which is transmitted through a line 4 to a pressure gauge 5 which measures this pressure, and therefore the load "P" which is proportional to it.



   As shown in Figures 2 and 4, cylinder 2 is provided with a base 20 with a fixing eyelet, while piston 1 has a threaded opening 6, into which a rod can optionally be inserted, so that the assembly can possibly receiving a tensile or compressive force lasted that in this case the piston 1 abuts by its rim? against cylinder 2.



   Some of the many possible applications for these dynometers are shown in Figures 3 and 5. In both cases the braking torque in one direction or the pull is measured remotely, (eg in the wheelhouse) by means of a pressure gauge. , this pressure gauge being able to be fitted with an alarm device in the event of an overload.

   As a result, the captain has constant control over the working conditions of these bodies *
The complementary filling device object of the invention comprises (fig.l) a cylinder 8 in which a piston 10 subjected to the action of a spring 9 moves vertically,
In this way the oil in the space 11 above the piston 10 can be slightly compressed,
If, following the disappearance of the force "P", the pressure in line 4 decreases until it becomes less than the filling pressure, additional filling will take place

 <Desc / Clms Page number 4>

 through a valve 12 until the moment when the space 3 is completely filled, that is to say until the moment when the piston 1 comes into abutment through its neck 7 against the cylinder 2.

   This additional filling will therefore take place automatically after each measurement when the force "P" to be measured is removed,
The complementary filling force conditioned by the spring 9 is provided sufficiently large to push the piston 1 upwards when the force "P" n is no longer exerted.



   The additional filling device is also provided with a safety valve 13 adjusted according to the maximum pressure that the pressure gauge 5 can withstand,
When this pressure is exceeded, this safety valve will open; piston 1 will descend until it hits a stopper and volume 3 will decrease. The quantity of oil thus expelled from the space 3 arrives through the valve 13 above the piston 10; therefore, the volume 11 will increase and the spring 9 will all be put under greater tension. When the load "P" is lifted after the overload, the additional filling will again take place through the valve 12 as described above and the volumes 3 and 11 will return to their initial value.



   If during a long-term measurement a leakage to the outside occurs in any place, this will result in a decrease in volume 3. The latter will however fill up again completely when the load "P is removed. ".



   The piston 10 cooperating with the valve 12 and the spring 9 constitutes a pump which can be used to fill the system with oil and to bleed it of air. For this purpose the spring is first completely compressed by means of a threaded rod 14, fixed to the piston 10 and a nut 15 which takes on a threaded part of the rod and which

 <Desc / Clms Page number 5>

 outside the housing 16 for the spring can come into contact with this housing * The filling plug 17 is open, and a liquid is poured into the volume 11, thanks to which the air contained therein escapes through the air exhaust port 18.



   When the space 11 is completely filled, the ports 17 and 18 are hermetically sealed and the nut 15 is then deflected. Under the effect of the spring 9, the oil is forced out through the valve 12, in the pipes 4, towards the pressure gauge 5, and under the piston 1, from which the air escapes through an orifice 19.



  Put spring 9 under tension, introduce oil, unscrew! ' bolt 15, are operations which - if necessary - are repeated until the whole system is filled with oil and all the air has escaped. The spring 9 is put under tension by means of the nut 15.



   As shown in Figure 1, the filling device can be used simultaneously for two, four or more dynamometers, provided that for each of these are provided a filling valve 12 and a safety valve 13.



   The pressure-creating device illustrated in the figures comprises a piston and a cylinder. A pressure-creating device in the form of a membrane can also be used and the same complementary filling device can be used for this purpose.



   The device as recommended therefore makes it possible to limit the pressure exerted on the manometer, which makes it possible to use the dynamometer proposed even in cases where very large overloads can sometimes occur, overloads which must then no longer necessarily be able to be used. be measured.



   In addition, the operation is open circuit whereas in the recommended devices, the circuit is closed

 <Desc / Clms Page number 6>

 
The graduation of the manometer can therefore be chosen in such a way that the forces to be measured can be distributed over the entire graduation, which makes the reading much more precise.



     @ The present invention also makes it possible to produce the dynamometer without the piston being perfectly sealed and with a relatively large displacement volume, displacement volume which is necessary to allow compression of the oil in the event of a transmission of pressure. pressure over long distances, which is not found in the example of a membrane execution.



   The existence of a relatively large displacement volume also makes the device less delicate, and that the operation is independent of the presence of relatively large quantities of air in the pipes or other components, and of the existence small leaks.



   CLAIMS
1. Hydrostatic dynamometer in which the compressive or tensile force to be measured is transformed by the intermediary of a piston moving in a cylinder or a membrane into a hydrostatic pressure which can be read by a manometer, optionally located at a distance, characterized in that a device is provided by which at each discharge of the manometer and the piston or membrane is produced an automatic additional filling with liquid, for example when a quantity of liquid has escaped as a result of a lack of tightness.


    

Claims (1)

2. Dynamomètre hydrostatique suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le dispositif de remplissage complémentaire comprend un piston (10) qui se déplace dans un cylindre (8) et qui est soumis à l'action d'un ressort (9) ou d'un organe équivalent et <Desc/Clms Page number 7> qui, en passant par une soupape (12) de remplissage refoule, avec une pression relativement faible, le liquide vers le manomètre (5) et vers le piston (1) ou la membrane soumis à la charge à mesure, cette pression étant prévue suffisamment grande pour repousser vers le haut le piston (1) soumis à la charge à mesurer lorsque la force "P" ne s'exerce plus. 2. Hydrostatic dynamometer according to claim 1, characterized in that the complementary filling device comprises a piston (10) which moves in a cylinder (8) and which is subjected to the action of a spring (9) or an equivalent member and <Desc / Clms Page number 7> which, passing through a filling valve (12) delivers, with a relatively low pressure, the liquid towards the pressure gauge (5) and towards the piston (1) or the membrane subjected to the load to measure, this pressure being sufficiently provided large to push up the piston (1) subjected to the load to be measured when the force "P" is no longer exerted. 3.' Dynamomètre hydrostatique suivant la revendication 1 caractérisé en ce que le dispositif de remplissage complémentaire automatique sert également pour le remplissage de l'ensable du dispositif lors de la mise en marche, 4. Dynamomètre hydrostatique suivant les revendications 2 et 4 caractérisé en ce que le dispositif de remplissage complé- mentaire comprend en supplément une tige filetée (14) fixée au piston (10) et un écrou (15) qui prend sur une partie filetée de la tige (14) et qui à l'extérieur du logement pour le ressort peut venir en contact avec ce logement et de ce fait peut supprimer la pression exercée dans le volume (11) par le ressort (9) afin de permettre le remplissage en huile par un bouchon de remplissage (17) et un purgeur d'air (18), 5. 3. ' Hydrostatic dynamometer according to Claim 1, characterized in that the automatic complementary filling device is also used for filling the silt of the device when starting up, 4. Hydrostatic dynamometer according to claims 2 and 4 characterized in that the additional filling device further comprises a threaded rod (14) fixed to the piston (10) and a nut (15) which takes on a threaded part of the rod (14) and which outside the housing for the spring can come into contact with this housing and therefore can remove the pressure exerted in the volume (11) by the spring (9) in order to allow filling with oil by a filler cap (17) and an air vent (18), 5. Dynamomètre suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif de remplissage complémentaire comprend une soupape de sécurité (13) réglée suivant la pression maximum que peut supporter le manomètre (5). Dynamometer according to Claims 1 to 3, characterized in that the additional filling device comprises a safety valve (13) adjusted according to the maximum pressure that the manometer (5) can withstand. 6. Dynamomètre hydrostatique suivant les revendications 1 à 5 caractérisé en ce qu'il est conçu pour permettra de très grandes surcharges lesquelles ne doivent plus nécessairement être mesurées de sorte que les forces à mesurer peuvent être réparties sur l'ensemble de la graduation. 6. Hydrostatic dynamometer according to claims 1 to 5 characterized in that it is designed to allow very large overloads which no longer necessarily need to be measured so that the forces to be measured can be distributed over the entire scale.
BE640120D BE640120A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE640120A true BE640120A (en)

Family

ID=204179

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE640120D BE640120A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE640120A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0349422B1 (en) Cell for performing triaxial stress tests on a rock sample, and test method using such a cell
EP0873457B1 (en) Damping device for elements of a civil engineering construction
EP1906424B1 (en) Device for checking the operation of a densitometer for medium- and high-voltage electrical devices and method for checking the operation of a densitometer
CA2735843C (en) Overpressure and heeling detector for a shock absorber or the like
EP0060181B1 (en) Prestressed hydropneumatic accumulator with pressure relief
EP1574427B1 (en) Gas tank type landing gear and its maintenance methods
BE640120A (en)
EP0873458B1 (en) Unit comprising two elements of a civil engineering construction and a connecting device
CH463821A (en) Method and apparatus for determining pore pressure of soil
CA1036893A (en) Pressure relief device for accidental overpressure in a fluid_
FR3099500A1 (en) &#34;Geotechnical test device and apparatus equipped with such a device&#34;
FR2672993A1 (en) Device for triaxial compression testing of samples
CH616116A5 (en) Pneumatic directional control valve for railway braking
FR2498278A1 (en) Hydraulic spring for aircraft undercarriage - has floating piston dividing cylinder with hollow rod sliding axially into cylinder and locating pressure sensor
EP0026682B1 (en) Hydraulic dynamometer
CA1085883A (en) Weighing device
FR3119456A1 (en) Differential pressure sensor with overpressure safety device
FR2524959A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CLOSING A SAFETY ASSISTED VALVE
WO2002088582A1 (en) Hydraulic fluid tank, in particular for braking circuit
CH339443A (en) Centralized lubrication system with feed pump
BE399280A (en)
BE416834A (en)
LU83210A1 (en) VARIABLE BOMBING CYLINDER
BE352324A (en)
BE401701A (en)