BE626965A - - Google Patents

Info

Publication number
BE626965A
BE626965A BE626965DA BE626965A BE 626965 A BE626965 A BE 626965A BE 626965D A BE626965D A BE 626965DA BE 626965 A BE626965 A BE 626965A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plates
auxiliary
levers
movement
drum according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE626965A publication Critical patent/BE626965A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B15/00Details of, or auxiliary devices incorporated in, weft knitting machines, restricted to machines of this kind
    • D04B15/66Devices for determining or controlling patterns ; Programme-control arrangements
    • D04B15/68Devices for determining or controlling patterns ; Programme-control arrangements characterised by the knitting instruments used
    • D04B15/78Electrical devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Tambour à dessin pour commander les aiguilles de machines à tricoter circulaires, suivant le dessin à réaliser, à   l'aide   de platines mobl les dans le tambour. 



   L'invention concerne des   tambours) à   dessin pour machines à tricoter circulaires avec platines se déplaçant radialement pendant la marche et un dispositif de sélection électromagnétique pour   celles-ci,   les aimants agissant, conformément au dessin à exécuter sur des leviers oscillants qui transmettent leurs mouvements aux platines. 



   On a proposé antérieurement que les platines   déplaçables   pendant la marche des tambours à dessin en question soient   amenées   en position de travail par des barrettes élastiques qui, en vue de la sélection des platines conformément au dessin à exécuter, sont in fluencées par un ou plusieurs aimants de manière à être, par exemple bandées ou relâchées par l'un de ceux-ci selon le dessin à exécuter ;   @   et, lorsque les barrettes sont relâchées, elles impriment aux   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 platines le mouvement les amenant dans la position de travail ou amorcent ce mouvement. 



   Ces leviers en forme de barrettes élastique) qui déplacent directement les platines radialement doivent avoir une longueur telle que,   lorsqu'elles   sont   bandées,   elles puissent être maintenues par un aimant possédant la vitesse de réponse suffisante et donc une force d'attraction réduite; d'autre part, la force élastique de ces barrettes doit avoir une valeur telle qu'elle puisse mettre les platines correspondantes en mouvement à partir de leur posi- tion de repos. 



   La corrélation exacte de ces deux propriétés des barrettes élastiques impose des conditions sévères, du point de vue de leur uniformité, en ce qui concerne la matière et le degré de dureté. 



  De faibles différences peuvent avoir pour   conséquence   de fausses ma- noeuvres. Plus les barrettes élastiques sont longues, moindre est l'influence défavorable d'une qualité différente. 



   Comme dans les tambours à dessin du type en question,connus antérieurement les barrettes élastioues actionnent directement les platines, elles doivent en principe être perpendiculaires au plan du tambour, de sorte que leur longueur détermine la hauteur du tambour et ses dimensions, qui doivent être maintenues aussi faibles que possible. 



   Le butde l'invention est de rendre la hauteur de   construc-   tion du   tanbour   à dessin indépendante de la longueur des leviers oscillants. On atteint ce but en faisant actionner les platines par des platines auxiliaires sur lesquelles agissent les leviers oscillants, disposés en principe radialement. 



   Les platines auxiliaires sont montées dans les fentes de guidage de tambour à dessin, de manière telle qu'elles peuvent tire accouplées avec leurs platines correspondantes par pivotement dans le plan des fentes de guidage, au choix, dans les deux sens du mou- vement radial ou dans un sens seulement. Le mouvement des   platines ;        

 <Desc/Clms Page number 3> 

 auxiliaires dirigé dans le même sens que le mouvement radial des platines est provoqué par une came fixe. 



     Le   mouvement de pivotement des platines auxiliaires on   vu    de l'accouplement avec les platines   correspondantes*   dans les deux 
 EMI3.1 
 sens ou dans un sens seulement, est provoqué par une came d ':>"171'... 



  Ment et le levier oscillant. Ces éviers   oscillants,   qui   tournant   
 EMI3.2 
 en même temps que ls platines auxiliaires et les platine'!, rr"1. lent au poste de sélection sous l'action d'électro-a1mants. 



  Pour permettre la sélection des platines auxîliiol,,, -t, '. par conséquent des platines, dans le tl'll1lp'lt réduit disponible  t l'ï.u assurer en outre la position des platines dan% leur position sulac" tionnée en passant par la position de travail, il ew t prévl-' O:'''"'1 dans ce qui a été proposé antérieurement des leviers oscillants formée de ressorts droits, à raison d'un ressort pour cLt'c pis** tine auxiliaire et qui, en pivotant hors de leur nos1t:1.o,. nr!:1t\! provoquent un mouvement des platines auxiliaires dr..ne :.."::

   plan bzz ils se déplacent dans l'un comme dans l'autre sens. 
 EMI3.3 
 Avant d'arriver à la position de travail, les 1v1rJ oscillants parcourent deux rampes, dont la première, se trouvant 
 EMI3.4 
 avant la position de sélection, soulève tous les leviers, tandiâ que la seconde, se trouvant après la position de 5électionachèv!$ d'amener les leviers sélectionnés dans leur position relevée tandis qu'elle repousse vers le bas les leviers non sélectionnes.

   Ces 
 EMI3.5 
 rampes actionnant les leviers oscillants, a'cst--d.re une'rasez de pivotement faisant pivoter vers le bas les platines aux111&p. et une rampe déplaçant celles-ci en direction radial*$ sont régi4es l'une pour rapport à l'autre de façon telle, au'aprbs avoir quitté la position de travail, toutes les platines et platines   auxiliaires   conservent leur position, qu'après achèvement de cette fraction de révolution, toutes les platines sont ramenées dans leur position inactive et qu'au point de sélection, les   loviers   oscillants dont les platines associées doivent rester en position inactiva sont      

 <Desc/Clms Page number 4> 

      maintenus dans leur position relevée, tandis que les leviers res-   tant.,

     avec   l'aide   de la came se trouvant derrière le poste de sélection repoussent vers le bas les platines auxiliaires correspond dantes et les accouplent, dans les deux sens radiaux, avec les pla- tines   associées,   après quoi, par un mouvement vers 1-lavant de toutes les platines auxiliaires, ces platines sont  ondes en posi- tion de travail, tandis que les autres platines restent dans leur position Inactive. 



   Avec la came de pivotement mentionnée,   les   platines auxilia res associées aux platines se trouvant en position Inactive pivotent vers le bas dans leur position avancée et sont accouplées avec ces   platines,   en vue du mouvement radial dans les deux sens. 



   Les platines auxiliaires sont construites de telle façon qu'elles peuvent être accouplées par les leviers oscillants avec les platines construites également de manière appropriée, en vue d'un mouvement radial, dans   l'un   ou les deux sens. 



   Le déplacement, conformément au dessin   à   exécuter, des platines au moyen des platines auxiliaires et des leviers oscillants permet un verrouillage de toutes les platines en position de travail 
En outre, les influences perturbatrices s'exerçant sur les platines ne peuvent provoquer aucune flexion des ressorts, car   eeux-ci   sont placés avant les platines auxiliaires. 



   Dans la position de travail, les platines auxiliaires maintiennent abaissées les extrémités intérieure. des platines, con- tre la pression des talons d'aiguilles s'exorçant sur leurs extré- mités extérieures. Dans les tambours   à   dessin de l'invention, avec platines et platines auxiliaires déplaçables radialement, les   extré-   mités libres des leviers oscillants se déplaçant également radial.- ment peuvent se trouver à la distance maximum l'une de   l'autre, près   de la périphérie du tambour, ce qui facilite la sélection par les aimanta de manoeuvre. La position radiale des leviers oscillants facilite également   l'installation   des aimants de manoeuvre qui 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 peuvent agir à partir du haut. 



   Suivant une autre caractéristique de   l'invention,   il est pré-   vu,   au poste de sélection, dans le sens du mouvement du tambour à dessin et derrière   l'aimant   de manoeuvre, un aimant de retenue qui amène dans la partie supérieure de la came suivante le levier os- cillant maintenu par l'aimant de manoeuvre dans la position relevée. 



   Sous les   aimants   de manoeuvre et de retenue, est prévu un aimant auxiliaire, qui se trouve sous l'aimant de manoeuvre et sous une partie de l'aimant de retenue et dont les épanouissements po- laires sont situés dans le plan où se trouvent les ressorts en   po-     sition   normale. 



   Le dessin annexé représente un exemple de réalisation de l'invention. 



   La fig. 1 est une coupe longitudinale axiale à travers   l'une   des moitiés d'un tambour   à   dessin avec   platinée,   platines auxiliaires et leviers   oscillants   déplaçables radialement; la fig. 2 est une coupe transversale, perpendiculaire      à la coupe longitudinale de la figl.1, suivant la ligne   Il-Il   de la   marne   figure; la fitg. 3 est une coupe transversale, perpendiculaire à la coups longitudinale de la fig. 1, suivant la ligne   III-III   de la méme   fleure   1 ; la fig. 4 est une coupe transversale, perpendiculaire à la section transversale de la fig. 1,   suivent   la ligne IV-IV de la    atone   figure;

   la fig. 5 est une coupe transversale, perpendiculaire à la coupe longitudinale de la fig.   1,   suivant la   ligne   V-V de la même figure; la fig. 6 est une vue en plan partielle du tambour à   des-   sin, avec couvercle enlevé; la   tire   7 montre de profil, de face et d'arrière une pla- tine auxiliaire ; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 la fig. 8 montre de profil, de face et d'arrière une platine;   la   fig. 9 représente le diagramme de travail du profil développe de la   car.*   des leviers oscillants, des platines auxiliaires et des platinée; la fig. 10 est une coupe longitudinale à travers l'une des moitiés du tambour à dessin, comme sur la fig. 1, avec les aimants associés au tamtour;

   la fig. 11 représente la disposition des épanouissements polai- res des aimants de manoeuvre et de retenue; la fig. 12 représente la disposition des épanouissements polai- res   (Ses   aisants auxiliaires. 



   Le tambour à dessin   met   monté de facon à tourner avec son carter 1 portant les autres pièces et se composant, pour des rai- sons de fabrication, de deux parties la et lb, sur   l'axe   2 fixé   à   la machine. Le carter 1 est fermé dans le haut par le couvercle amovible boulonné 3. Dans la partie lb du carter, sont montées dans des mortaises radiales d'une bague le taisant également partie du carter 1, les barrettes   4   en forme de platines, entre lesquelles se déplacent d'un mouvement alternatif les extrémités libres des platines 5.

   Ces barrettes 4 sont en prise de la manière connue,' . la façon d'une denture, avec le cylindre à aiguilles, de sorte que le tambour à dessin tourne à la même vitesse périphérique que ce   damier.   Les platines 5 sont montées, de manière à pouvoir se déplacer radialement,, dans des rainures de guidage de la bague ld appliouée sur la bague   le.   Derrière la platine   5,   en direction de l'axe du tambour à dessin, sont montées les platines auxiliaires 6, qui peuvent se déplacer radialement dans des rainures de guidage de la partie lb du carter et pivoter dans leur plan de déplacement.Dans la partie snnulaire le du carter qui repose sur lesparties la et lb de celui-ci sont montés dans des mortaises   radiales   des ressorts droits 7, dont les extrémités 7a, repliées à angle droit,

   sont re- tenues par uno bague lf contre la paroi intérieure cylindrique de   7.'évidement   annulaire de la partie le et maintenues du haut, au 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 moyen d'un couvercle annulaire vissé dg. Les extrémités libres 7b 
 EMI7.1 
 des ressorts 7 se trouvent près du bord extérieur du tAmbou tle sin. 



   Comme le montre la figé 5, les barrettes 4 sont insérées, par rapport aux génératrices du tambour à   destine   sous un angle 
 EMI7.2 
 correspondant à l'inclinaison de celui-ci ppr rapport aux aiguillas du cylindre. Les surfaces des platines 5 sont en contêqu"noe inclinées par rapport à l'axe du tambour et se déplacent dans 
 EMI7.3 
 leurs rainures de guidage fraisées 5', également inclinées d'" ? même façon, dans la partie ld (frigo 4) et à Droxim1t des tnrret- tes 4 (fi,,- 5 et rig. 8). Les platines 5 (fig.8) possèdent à leur extrémité lntéricire un talon 5a en saillie vers le haut, une entaille 5b derrière le bord avant du talon 5a et, une! cer- taine distance, correspondant à la longueur du déplacement t3es pit" tintes, depuis la position inactive jusqu'à la position de 't;a7:-il. une deuxième entaille 5c.

   A l'extrémité avant libre, le bj'x3 :.tTar rieur est muni, de la manière connue, d'une surpa1rle' Sdj, eu? laquelle passent les aiguilles à tricoter. 



  La platine auxiliaire 6 (fig. 7) possède, à son bord avant, un talon 6a, en saillie vers le haut, dont le bord soupé- rieur 6b est recourbé à angle droit suivant la largeur de la pla- tine 5* Le bord vertical avant 6c est   également     replia   à angle droit du bord supérieur 6d jusqu'au bord intérieur avant 6e, pour   fors or   une branche correspondant à la largeur de la platine 5. La partie arrière 6f du bord 6e est décalée en gradin vers le bas et se   iri   ge à angle aigu par rapport à   1* horizontale,   jusqu'au bord arrière 6g qui se termine vers le haut pnr un talon 6h dont le bord supé- rieur est rabattu. 



   Achaque platine 5, est associée une platine auxiliaire 6, de manière telle que celle-ci ce trouve localement immédiatement à côte de la platine. Le bord inférieur arrière oblique 6f permet à la platine auxiliaire 6 de pivoter dans son guide, vers le haut 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 et vers le bas, autour de l'extrémité arrière de ce bord. 



   Le pied arrière 6h de la platine auxiliaire 6 est guidé dans une rainure X3 se trouvant dans le couvercle. La partie infé- rieure 6c, repliée latéralement à angle droit, du bord antérieur de la platine auxiliaire 6 embrasse le bord antérieur du talon 5a de la platine (fig. 1). Par suite du mouvement de la platine auxi-   liaire   6 provoqué par la rainure K3 et en raison de son mouvement de pivotement dans le plan de la fente de guidage, dont la cause sera décrite plus loin, la platine auxiliaire peut pivoter avec sa partie 6c dans l'entaille 5b ou dans l'entaille 5c de la platine 5, de manière que, dans chacune des deux positions, la platine 5 soit accouplée avec le platine auxiliaire 6.

   Si la platine   auxiliai-   re 6 pivote vers le haut, de manière que son bord inférieur 6e se trouve quelque peu au-dessus du bord supérieur de la platine 5, la platine n'est accouplée que dans un sens avec la platine auxiliaire par la partie bc de celle-ci qui s'applique au bord antérieur du talon 5a de la platine. Les platines 5 ne sont donc   entraînées   par les platines auxiliaires que lors de leur mouvement vers   l'inté-   rieur. Le mouvement radial des platines auxiliaires est provoqué par la rainure   K3,   comme déjà indiqué. Le mouvement de pivotement est provoqué par les ressorts 7 dont chacun en s'appliquant aux   fa-   ces latérales de la platine auxiliaire 6, est associé à celle-ci. 



  L'extrémité libre des ressorts se déplace entre la partie repliée 6c à la partie inférieure de l'extrémité antérieure de la platine 6 et la partie 6b recourbée à l'extrémité supérieure du talon an- t'rieur 6a de la platine   auxilaire.   



   Dans sa position de repos, le bord inférieur du ressort se trouve très rapproché   au-dessus   de l'extrémité supérieure de la partie recourbée 6c, dans une position de pivotement de la   pla-     @   tine auxiliaire 6 par rapport à la platine 5, ou le bord inférieur avant 6e de la platine auxiliaire se trouve exactement au-dessus du bord supérieur de la platine 5 (fig, 1). 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Les extrémités libres 7b des   ressort)* se   trouvent a proximité des rampes K1 et K2, montées dans le couvercle 3. Ces cames déplacent les ressorts vers le haut et vers le bas, à partir de leur position   normal*   (fig. 1), comme le montrent, dans cette figure, les ressorts représentés en traits interrompus. Quand le ressort est déplacé vers le haut, la platine auxiliaire 6 se tient dans la position (fige 1) où elle est accouplée dans un sens seulement avec la platine 5. Si le ressort pivote fera le bas, la partie 6c recourbée peut pénétrer dans   l'un    des deux entailles 5b ou 5c de la platine  5 et   accoupler ainsi la platine auxiliaire 6 Avec la platine 5, pour un mouvement dans les deux sens.

   Un   mouve-   ment de pivotement vers le   bas   de la platine auxiliaire 6 est en outre provoqué par une rampe de pivotement K4, montée dans le cou- vercle 3. 



   Toutes les rampes K1 et K2 pour les ressorts, K4 pour le mouvement de pivotement vers le bas et le maintien vers le bas des platines auxiliaires 6, et la rainure   K3   pour le mouvement radial de ces dernières, sont solidaires du couvercle fixe 3, attacha à l'axe 2. Les cames pour les ressorts comportent la rampe d'entrée K1 et la rampe de sortie K2. Entre les deux cames, se trouve une ouver- ture dans laquelle s'engagent, par le haut l'aimant de manoeuvre et de retenue 8 et par le bas, l'aimant auxiliaire 9. L'aimant de manoeuvre et de retenue   Sa -   8b, est assemblé au moyen d'une corniè- re 10 au couvercle fixe 3. L'aimant auxiliaire 9 est également solidaire du couvercle 3.

   Suivant la direction du mouvement des ressorts entre lesrampes Kl et K2, la longueur des épanouissements polaires de l'aimant de manoeuvre   8a   est réduite dans une mesure telle qu'un ressort après l'autre peut être attiré en passant de- vant cet aimant et par conséquent, lors d'un passage non influencé être maintenu tendu ou Atre relâché. L'aimant de retenue 8b a pour fonction de retenir dans la position atteint* le ressort 7 attiré par l'aimant de manoeuvre 8a, jusqu'à ce qu'il parvienne à proximi- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 
 EMI10.1 
 t de la çïxq K2. L'aiM'nt auxiliaire 9 se trouve sous l1 aimant de mrnoçuwjt 0?, et le commencement de l'aimant de retenue 8b.

   Il a 
 EMI10.2 
 pour fonction de veiller à ce que les ressorts 7, non attirés par 
 EMI10.3 
 l' lr.ant 6o rlroeuvre ea et pivotant par conséquent vers le bas, tîs puisant pas revenir olastiquement vers le haut dans la zone d'attraction de: aimants 8a ou 8b. Les figures 11 et 12 montrent 
 EMI10.4 
 la disposition des épanouissements polaires. 
 EMI10.5 
 



  Le fonctionnement sera décrit avec référence au diagram  s'e de travail des fleures 9a à 9d. 



  On port au point oh les platines 5$ conformément au dose en :x^,za rtir4er en position inactive et avancées en poui- *&on de rcrne le montre par exemple la fig.6. La partie ?ot'% Oe 'Iln :r!.r. 9b montre le parcourt!! des platinou 5 avancées , oli retirées vc"n larrire. Dans motte position conforme au destin les cnt quitté la position de travail et ce déplacent dans 
 EMI10.6 
 cette position sur la fraction de révolution du tambour à dessin 
 EMI10.7 
 d6ntqr.w' par z dpnr< le sens de marche indiqué par X dans la figure 9f ::;,z ere aart.e de la révolution désignée par A, toutes les 
 EMI10.8 
 platines sont maintenues en position avancée par leur 
 EMI10.9 
 rilnirc et en position repoussées vers le bas par leur rampe de pi-7t#?:cnt K/j. de sorte que leur partie 6c est en prise, respective- "erie-e flans l'une ou 1-*autre des entailles 5b ou 5c.

   Les ressorts 7 : trouvent danp leur position normale, donc dans la position lilims et détendus. 



  Dans In zone de révolution désignée par B. les ressorts 
 EMI10.10 
 
 EMI10.11 
 7 sont par leur rampe Kl et soulèvent par conséquent les s'1!iis auxiliaires 6 dont la rampe de pivotement K4 est entraînée en conséquence vers le haut de sorte que les parties 6c des pla- tines auxiliaires sont soulevées hors des entailles 5d ou 5o des 
 EMI10.12 
 platinés. Sans cette position des platines auxiliaires 6 elles 
 EMI10.13 
 seront, dans la fraction C suivante de la rotation, retirées vers l'intérieur par leur rainure K3 (fig. 9c) et renvoient toutes les 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 platines   5 se   trouvant en position de travail dans la position inac- 
 EMI11.1 
 tive. A l'extrémité de cette partie de révolution, toutes 3 #?& p' - tinta   5 ne   trouvent en position inactive.

   La position des platinés 
 EMI11.2 
 auxiliaires 6 par rapport aux platines 5 à l'extrémité de cille sec- tion C est représentée dans la fige 1   où     le?   ressorts 7 sont das- 
 EMI11.3 
 sinde en traits interrompus dans leur position soulevée. 



  Les ressorts, les platines auxiliaires et les platinée corm4n vent leur position dans la partie du mouvement désignée p1' l1. 



  Dans la partie suivante B les platines auxiliaire* 6 nor.* avancées dans une telle mesure par leur rainure K3 qu'ellac f:c,xrz:n. le placer avec leur partie 6c repliées à angle droit à peu pree au-   dessus   du bord de la patine, entre les entailles 5b et 5c de celles - ci. 



   Dans la partie F de la révolution qui cuit maintenant, les 
 EMI11.4 
 ressorts 7 seront repousses quelque peu vers le bas par la nL"1-'1 Kl et les platines auxiliaires pivotent quelque peu vura le ;, dans la même mesure, soutenues par la rampe   K4   de   manière   à se   trou-    
 EMI11.5 
 ver sur le bord supérieur de la platine 5x comme on le voit dans la flg.10. 



   Dans la fraction de révolution suivante désigné** par 0, les platines auxiliaires 6 ne sont influencées ni par leur rainure K3, ni par la rampe K4. Les platines auxiliaires restent avec les platines 5 retirées vers l'arrière dans la position que montra la 
 EMI11.6 
 fige 10. Peu après le commencement de la parttf du mouve   nt désigné par G la rampe Kl se termine pour les ressorts 7. Ceux-ci viennent l'un après l'autre apporter des aimants de manoeuvre 8. 



  Suivant que l'aimant de manoeuvre se trouve ou non sous tension, le ressort 7 passant sous lui sera maintenu dans sa position   soûle*   vée   (fige     10)   ou retombera élastiquement vers le bas dans le champ de force de l'aimant auxiliaire 9. 



   Dans la partie de révolution désignée par G, les ressorte maintenus dans leur position supérieure se déplacent à proximité 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 de la rampe K2 commençant à cet endroit,   c'est-à-dire   à proximité du bord supérieur de celle-ci. L'aimant de retenue 8d veille, sur ce parcours,   à   ce que les ressorts ne puissent pivoter vers le bas. Les ressorts sélectionnés et ayant pivoté vers le bas se trouvent en position normale et arrivent à proximité du bord infé- rieur de la came 2. 



   Dans la partie H suivante du mouvement, les ressorts 7   qui   se trouvent dans leur position supérieure sont soulevés quelque peu par le bord supérieur de la rampe K2. La rampe de pivotement K4 fait place dans la   mise   mesure vers le haut aux platines auxi- liaires 6. En mime temps,commence dans cette zone, un mouvement vers l'intérieur des platines auxiliaires 6 tous l'action de la rainure K3. 



   Dans la section suivante du mouvement désignée par J, le mouvement vers l'intérieur des platines auxiliaires   6   se continue jusqu'à ce que celles-ci s'appliquent par leur partie avant 6c au bord antérieur du talon   5a   de la platine. Les platines auxiliaires   6,   non soulevées par les ressorts 7, s'approchant sur la rampe K2, peuvent retomber en raison de la gravité dans l'entaille 5b de la platine 5 au cours de la fraction de tour suivante désignée par   K.   



   Dans la section suivante L, les ressorts   7   avançant le long du bord inférieur de la rampe   K2   sont pousses vers le bas et amènent ainsi désormais obligatoirement les platines auxiliaires 6 dans les entailles 5b des platines 5. Les platines auxiliaires 6 attribuées aux ressorts glissant le long du bord supérieur de la rampe K2 sont maintenues dans la position supérieure de la ]fig. 1      par les ressorts et la rampe de pivotement K4 adaptée à cette posi- tion, de manière que   seules   les platines auxiliaires 6 sélectionnées en tombant dans les entailles 5b des platines 5, soient accouplées à ces dernières. 



   Dans la partie suivante M toutes les platines auxiliaires 6 avancent d'une distance correspondant à l'espacement des en- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 tailles 5d et 5c de la platine 5, de sorte que les platines 5 Accouplées, conformément au dessin, aux platines auxiliaires 6   Emissent   dans leur position de travail, tandis que les autres   pla-   tines 5 restent immobiles, (parcours à gauche sur la fig. 9d). 



  Les platines auxiliaires 6 non accouplées aux platines 5 arrivent ainsi avec leur extrémité 6c à proximité de   1'entaille   antérieure 5c des platines 5 restées en place. 



   Dans   la   section suivante N, les platinos   auxiliaires   6 qui ne se trouvent pas en position relevée sont   poussées   vers le bas par la rampe de pivotement K4 et s'engagent dans les entailles 5c des platines   5 restées   en place, de aorte que lesplatines auxi-   liaires   6 bloquent toutes les platines 5, soit dans leur position de travail, soit dans leur position inactive, contre un mouvement radial ou un mouvement de basculement. Au cours de cette partie N de la révolution, les ressorts 7 sont ramenés dans leur position normale. Dans cette position choisie et bloquée, les platines ar- rivent maintenant A la position de travail à   l'extrémité   de la frac- tion de révolution 0.

   Les   ressorts   se trouvent en position normale, donc détendue. Derrière la position de travail, tous les éléments mobiles conservent la position qu'ils ont prise. 



   La section 0 et la section A qui recommence A nouveau constituent ensemble 75% environ de la révolution. 



   A la fin de la section A, l'opération décrite   recommence   depuis le début avec l'entrée   dans   la section B.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Drawing drum for controlling the needles of circular knitting machines, according to the drawing to be made, using plates fitted in the drum.



   The invention relates to drawing drums for circular knitting machines with plates moving radially during operation and to an electromagnetic selection device for them, the magnets acting, in accordance with the drawing to be executed on oscillating levers which transmit their movements. to the turntables.



   It has previously been proposed that the plates movable during the operation of the drawing drums in question are brought into the working position by elastic bars which, with a view to the selection of the plates according to the drawing to be executed, are influenced by one or more magnets. so as to be, for example bandaged or released by one of these according to the design to be executed; @ and, when the bars are released, they print to the @

 <Desc / Clms Page number 2>

 plates the movement bringing them into the working position or initiate this movement.



   These levers in the form of elastic bars) which directly move the plates radially must have a length such that, when they are loaded, they can be maintained by a magnet having sufficient speed of response and therefore a reduced force of attraction; on the other hand, the elastic force of these bars must have a value such that it can set the corresponding plates in motion from their rest position.



   The exact correlation of these two properties of elastic bars imposes severe conditions, from the point of view of their uniformity, as regards the material and the degree of hardness.



  Small differences can result in incorrect operations. The longer the elastic bars, the less adverse influence of a different quality.



   As in the drawing drums of the type in question, known previously, the elastic bars directly actuate the plates, they must in principle be perpendicular to the plane of the drum, so that their length determines the height of the drum and its dimensions, which must be maintained. as low as possible.



   The object of the invention is to make the construction height of the design tanbour independent of the length of the swing levers. This object is achieved by causing the plates to be actuated by auxiliary plates on which the oscillating levers act, in principle arranged radially.



   The auxiliary stages are mounted in the pattern drum guide slots, in such a way that they can pull coupled with their corresponding stages by pivoting in the plane of the guide slots, as desired, in both directions of the radial movement. or one way only. The movement of the turntables;

 <Desc / Clms Page number 3>

 auxiliaries directed in the same direction as the radial movement of the plates is caused by a fixed cam.



     The pivoting movement of the auxiliary plates can be seen from the coupling with the corresponding plates * in both
 EMI3.1
 direction or in one direction only, is caused by a cam of:> "171 '...



  Ment and the swing lever. These oscillating sinks, which turn
 EMI3.2
 at the same time as the auxiliary plates and the slow plates at the selection station under the action of electromagnets.



  To allow the selection of auxîliiol plates ,,, -t, '. consequently of the plates, in the reduced tl'll1lp'lt available t the i.u additionally ensure the position of the plates in their sulac "ted position while passing through the working position, it is prevl- 'O: '' '"' 1 in what has been proposed previously oscillating levers formed of straight springs, at the rate of a spring for cLt'c auxiliary pis ** tine and which, by pivoting out of their nos1t: 1.o, . nr!: 1t \! cause the auxiliary boards to move dr..ne: .. "::

   plan bzz they move in one or the other direction.
 EMI3.3
 Before reaching the working position, the oscillating 1v1rJ run through two ramps, the first of which is
 EMI3.4
 before the select position, lifts all the levers, while the second, lying after the select position, completes moving the selected levers to their raised position while pushing down the unselected levers.

   These
 EMI3.5
 ramps operating the swinging levers, a'cst - d.re a 'shave pivoting downward pivoting the aux111 & p. and a ramp moving these in the radial direction * $ are controlled in relation to each other in such a way, after leaving the working position, all the plates and auxiliary plates keep their position, only after completion of this fraction of a revolution, all the plates are returned to their inactive position and that at the selection point, the oscillating coils whose associated plates must remain in inactive position are

 <Desc / Clms Page number 4>

      maintained in their raised position, while the levers remain.,

     with the help of the cam behind the selection station push the corresponding auxiliary plates downwards and couple them, in both radial directions, with the associated plates, after which, by a forward movement of all the auxiliary boards, these boards are wave in the working position, while the other boards remain in their Inactive position.



   With the mentioned pivot cam, the auxiliary stages associated with the stages in the Inactive position pivot downwards in their advanced position and are coupled with these stages, for radial movement in both directions.



   The auxiliary stages are constructed in such a way that they can be coupled by the swing levers with the suitably constructed stages also, for radial movement, in one or both directions.



   The movement, in accordance with the drawing to be made, of the plates by means of the auxiliary plates and the oscillating levers allows a locking of all the plates in working position.
Furthermore, the disturbing influences exerted on the plates cannot cause any bending of the springs, because they are placed before the auxiliary plates.



   In the working position, the auxiliary plates keep the inner ends lowered. of the plates, against the pressure of the needle heels exerting themselves on their outer ends. In the drawing drums of the invention, with radially movable stages and auxiliary stages, the free ends of the rocking levers also moving radially can be at the maximum distance from each other, close to the periphery of the drum, which facilitates the selection by the maneuvering magnet. The radial position of the oscillating levers also facilitates the installation of the operating magnets which

 <Desc / Clms Page number 5>

 can act from the top.



   According to another characteristic of the invention, there is provided, at the selection station, in the direction of movement of the drawing drum and behind the operating magnet, a retaining magnet which brings into the upper part of the cam next, the oscillating lever held by the operating magnet in the raised position.



   Under the operating and retaining magnets, an auxiliary magnet is provided, which is located under the operating magnet and under a part of the retaining magnet and whose polar expansions are located in the plane where the springs in normal position.



   The accompanying drawing represents an exemplary embodiment of the invention.



   Fig. 1 is an axial longitudinal section through one of the halves of a drawing drum with platinum, auxiliary plates and radially movable oscillating levers; fig. 2 is a cross section, perpendicular to the longitudinal section of figl.1, along the line II-II of the figure marl; the fitg. 3 is a cross section, perpendicular to the longitudinal shots of FIG. 1, along line III-III of the same flower 1; fig. 4 is a cross section, perpendicular to the cross section of FIG. 1, follow line IV-IV of the sluggish figure;

   fig. 5 is a cross section, perpendicular to the longitudinal section of FIG. 1, along line V-V of the same figure; fig. 6 is a partial plan view of the design drum, with the cover removed; the pull 7 shows an auxiliary plate in profile, front and rear;

 <Desc / Clms Page number 6>

 fig. 8 shows a plate in profile, front and rear; fig. 9 represents the working diagram of the developing profile of the car. * Of the oscillating levers, auxiliary plates and turntables; fig. 10 is a longitudinal section through one of the halves of the drawing drum, as in FIG. 1, with the magnets associated with the drum;

   fig. 11 shows the arrangement of the pole shoes of the operating and retaining magnets; fig. 12 represents the arrangement of the polar expansions (His auxiliary assistants.



   The drawing drum is mounted so as to rotate with its housing 1 carrying the other parts and consisting, for manufacturing reasons, of two parts 1a and 1b, on the axle 2 fixed to the machine. The casing 1 is closed at the top by the removable bolted cover 3. In part lb of the casing, are mounted in radial mortises of a ring also hiding part of the casing 1, the bars 4 in the form of plates, between which the free ends of the plates move in a reciprocating motion 5.

   These bars 4 are engaged in the known manner, '. the way of a toothing, with the needle cylinder, so that the drawing drum rotates at the same peripheral speed as this checkerboard. The plates 5 are mounted so as to be able to move radially ,, in guide grooves of the ring 1d applied to the ring 1c. Behind the plate 5, in the direction of the axis of the drawing drum, are mounted the auxiliary plates 6, which can move radially in guide grooves of the part lb of the housing and pivot in their plane of movement. snnulaire the casing which rests on the parts la and lb thereof are mounted in radial mortises of the straight springs 7, the ends 7a of which are bent at right angles,

   are held by a ring 1f against the cylindrical inner wall of the annular recess of the part 1c and held from the top, at the

 <Desc / Clms Page number 7>

 by means of a screwed ring cover dg. The free ends 7b
 EMI7.1
 springs 7 are located near the outer edge of the tAmbou tle sin.



   As shown in Fig. 5, the bars 4 are inserted, with respect to the generatrices of the drum intended at an angle
 EMI7.2
 corresponding to the inclination thereof ppr relative to the needles of the cylinder. The surfaces of the plates 5 are in contêqu "noe inclined relative to the axis of the drum and move in
 EMI7.3
 their milled guide grooves 5 ', also inclined in the same way, in part ld (fridge 4) and at right angles to tnrret-tes 4 (fi ,, - 5 and rig. 8). The plates 5 (fig. .8) have at their internal end a heel 5a projecting upwards, a notch 5b behind the front edge of the heel 5a and, a certain distance, corresponding to the length of the displacement t3es pit "tints, from the position. inactive until the position of 't; a7: -il. a second notch 5c.

   At the free front end, the laughing bj'x3: .tTar is provided, in the known manner, with an overlay 'Sdj, eu? which pass the knitting needles.



  The auxiliary plate 6 (fig. 7) has, at its front edge, a heel 6a, projecting upwards, the upper edge 6b of which is curved at right angles along the width of the plate 5 * The edge vertical front 6c is also folded at a right angle from the upper edge 6d to the inside front edge 6e, fors or a branch corresponding to the width of the plate 5. The rear part 6f of the 6e edge is staggered downwards and turns at an acute angle to the horizontal, up to the rear edge 6g which ends upwards by a heel 6h, the upper edge of which is turned down.



   Each plate 5 is associated with an auxiliary plate 6, in such a way that the latter is located locally immediately next to the plate. The oblique rear lower edge 6f allows the auxiliary plate 6 to pivot in its guide, upwards

 <Desc / Clms Page number 8>

 and down, around the rear end of that edge.



   The rear foot 6h of the auxiliary plate 6 is guided in a groove X3 located in the cover. The lower part 6c, folded laterally at right angles, of the anterior edge of the auxiliary plate 6 embraces the anterior edge of the heel 5a of the plate (fig. 1). As a result of the movement of the auxiliary plate 6 caused by the groove K3 and because of its pivoting movement in the plane of the guide slot, the cause of which will be described later, the auxiliary plate can pivot with its part 6c in the notch 5b or in the notch 5c of the plate 5, so that, in each of the two positions, the plate 5 is coupled with the auxiliary plate 6.

   If the auxiliary plate 6 swivels upwards, so that its lower edge 6e is somewhat above the upper edge of the plate 5, the plate is only coupled in one direction with the auxiliary plate by the part bc thereof which applies to the front edge of the heel 5a of the plate. The plates 5 are therefore only driven by the auxiliary plates during their inward movement. The radial movement of the auxiliary plates is caused by the groove K3, as already indicated. The pivoting movement is caused by the springs 7, each of which, by applying to the side faces of the auxiliary plate 6, is associated with the latter.



  The free end of the springs moves between the folded part 6c at the lower part of the anterior end of the plate 6 and the curved part 6b at the upper end of the anterior heel 6a of the auxiliary plate.



   In its rest position, the lower edge of the spring is very close above the upper end of the curved part 6c, in a pivoting position of the auxiliary plate 6 with respect to the plate 5, or the lower front edge 6e of the auxiliary plate is located exactly above the upper edge of the plate 5 (fig, 1).

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   The free ends 7b of the springs) * are located near the ramps K1 and K2, mounted in cover 3. These cams move the springs up and down, from their normal position * (fig. 1), as shown in this figure, the springs shown in dotted lines. When the spring is moved up, the auxiliary plate 6 is held in the position (freeze 1) where it is mated in one direction only with the plate 5. If the spring rotates will make the bottom, the bent part 6c can enter into it. one of the two notches 5b or 5c of the plate 5 and thus couple the auxiliary plate 6 With the plate 5, for a movement in both directions.

   A downward pivoting movement of the auxiliary plate 6 is furthermore caused by a pivoting ramp K4, mounted in the cover 3.



   All the ramps K1 and K2 for the springs, K4 for the downward pivoting movement and the downward maintenance of the auxiliary plates 6, and the K3 groove for the radial movement of the latter, are integral with the fixed cover 3, attached to axis 2. The cams for the springs include the input ramp K1 and the output ramp K2. Between the two cams, there is an opening into which the actuating and retaining magnet 8 engages from above and the auxiliary magnet 9 from below. The actuating and retaining magnet Sa - 8b, is assembled by means of an angle 10 to the fixed cover 3. The auxiliary magnet 9 is also integral with the cover 3.

   Depending on the direction of movement of the springs between ramps K1 and K2, the length of the pole shoes of the operating magnet 8a is reduced to such an extent that one spring after the other can be attracted by passing in front of this magnet and therefore, during an uninfluenced passage be kept tense or relaxed. The retaining magnet 8b has the function of retaining in the position reached * the spring 7 attracted by the operating magnet 8a, until it comes close to.

 <Desc / Clms Page number 10>

 
 EMI10.1
 t of çïxq K2. The auxiliary magnet 9 is located under the mrnoçuwjt magnet 0 ?, and the beginning of the retaining magnet 8b.

   He has
 EMI10.2
 the function of ensuring that the springs 7, not attracted by
 EMI10.3
 the lr.ant 6o rlroeuvre ea and therefore pivoting downwards, tîs not drawing back olastically upwards in the area of attraction of: magnets 8a or 8b. Figures 11 and 12 show
 EMI10.4
 the arrangement of the pole shoes.
 EMI10.5
 



  The operation will be described with reference to the flow diagram of the flowers 9a to 9d.



  We bring to the point where the plates 5 $ in accordance with the dose in: x ^, za rtir4er in the inactive position and advanced in force to rcrne shown for example in fig.6. The part? Ot '% Oe' Iln: r! .R. 9b shows the course !! 5 advanced turntables, oli withdrawn vc "n the rear. In a clod position conforming to fate cnt left the working position and this move in
 EMI10.6
 this position on the fraction of revolution of the drawing drum
 EMI10.7
 d6ntqr.w 'by z dpnr <the direction of travel indicated by X in figure 9f ::;, z ere aart.e of the revolution designated by A, all
 EMI10.8
 plates are kept in the forward position by their
 EMI10.9
 rilnirc and in position pushed down by their pi-7t ramp #?: cnt K / j. so that their part 6c engages, respectively, the blanks one or the other of the notches 5b or 5c.

   Springs 7: find their normal position, therefore in the lilims and relaxed position.



  In the zone of revolution designated by B. the springs
 EMI10.10
 
 EMI10.11
 7 are by their ramp Kl and consequently lift the auxiliary s1! Iis 6, the pivoting ramp K4 of which is accordingly driven upwards so that the parts 6c of the auxiliary plates are lifted out of the notches 5d or 5o of
 EMI10.12
 platinum. Without this position of the auxiliary boards 6 they
 EMI10.13
 will be, in the next fraction C of the rotation, withdrawn inwards by their groove K3 (fig. 9c) and return all the

 <Desc / Clms Page number 11>

 5 plates in the working position in the inac-
 EMI11.1
 tive. At the end of this part of revolution, not all 3 #? & P '- tinta 5 are in inactive position.

   The position of the plates
 EMI11.2
 auxiliaries 6 with respect to the plates 5 at the end of the cille section C is shown in fig 1 where the? springs 7 are das-
 EMI11.3
 appear in dashed lines in their raised position.



  The springs, the auxiliary plates and the base plates wind their position in the part of the movement designated p1 'l1.



  In the following part B the auxiliary plates * 6 nor. * Advanced to such an extent by their groove K3 that ellac f: c, xrz: n. place it with their part 6c folded at a right angle approximately above the edge of the patina, between the notches 5b and 5c thereof.



   In part F of the revolution that is cooking now, the
 EMI11.4
 springs 7 will be pushed down a little by the nL "1-'1 Kl and the auxiliary plates pivot somewhat vura le;, to the same extent, supported by the ramp K4 so as to be
 EMI11.5
 worm on the upper edge of the plate 5x as seen in flg.10.



   In the following fraction of revolution designated ** by 0, the auxiliary plates 6 are influenced neither by their groove K3, nor by the ramp K4. The auxiliary boards remain with the boards 5 withdrawn towards the rear in the position shown in the
 EMI11.6
 freezes 10. Shortly after the start of the parttf of the movement designated by G, the ramp Kl ends for the springs 7. These come one after the other to bring operating magnets 8.



  Depending on whether or not the operating magnet is under tension, the spring 7 passing under it will be maintained in its nipple * vee position (pin 10) or will fall elastically downwards in the force field of the auxiliary magnet 9.



   In the part of revolution designated by G, the springs held in their upper position move nearby

 <Desc / Clms Page number 12>

 of the ramp K2 starting at this point, that is to say near the upper edge thereof. The retaining magnet 8d ensures, on this route, that the springs cannot pivot downwards. The springs selected and having rotated downwards are in the normal position and come close to the lower edge of cam 2.



   In the next part H of the movement, the springs 7 which are in their upper position are raised somewhat by the upper edge of the ramp K2. The pivoting ramp K4 gives way in the upward measurement to the auxiliary plates 6. At the same time, begins in this zone, an inward movement of the auxiliary plates 6 all the action of the K3 groove.



   In the next section of the movement designated by J, the inward movement of the auxiliary plates 6 continues until they apply through their front part 6c to the front edge of the heel 5a of the plate. The auxiliary plates 6, not lifted by the springs 7, approaching the ramp K2, can fall again due to gravity in the notch 5b of the plate 5 during the next fraction of a turn designated by K.



   In the following section L, the springs 7 advancing along the lower edge of the ramp K2 are pushed downwards and thus now necessarily bring the auxiliary plates 6 into the notches 5b of the plates 5. The auxiliary plates 6 assigned to the springs sliding the along the upper edge of the ramp K2 are held in the upper position of] fig. 1 by the springs and the pivoting ramp K4 adapted to this position, so that only the auxiliary plates 6 selected by falling into the notches 5b of the plates 5, are coupled to the latter.



   In the next part M all the auxiliary plates 6 advance by a distance corresponding to the spacing of the

 <Desc / Clms Page number 13>

 sizes 5d and 5c of plate 5, so that the plates 5 Coupled, in accordance with the drawing, to the auxiliary plates 6 emit in their working position, while the other plates 5 remain stationary, (path to the left in fig. . 9d).



  The auxiliary plates 6 not coupled to the plates 5 thus arrive with their end 6c close to the anterior notch 5c of the plates 5 which have remained in place.



   In the next section N, the auxiliary plates 6 which are not in the raised position are pushed downwards by the pivoting ramp K4 and engage in the notches 5c of the plates 5 which remained in place, so that the auxiliary plates. Liaires 6 block all the plates 5, either in their working position or in their inactive position, against a radial movement or a tilting movement. During this part N of the revolution, the springs 7 are returned to their normal position. In this chosen and locked position, the plates now reach the working position at the end of the 0 revolution fraction.

   The springs are in the normal position, therefore relaxed. Behind the working position, all the moving parts keep the position they took.



   Section 0 and section A, which starts over again, together constitute about 75% of the revolution.



   At the end of section A, the described operation starts again from the beginning with the entry in section B.


    

Claims (1)

EMI14.1 EMI14.1 R g V E 8 D I C /L ï j 0 y, g, 1 - Tambour à dessin pour machines à tricoter circulaires, avec platines se déplaçant radialement pendant la aarche et disposi- tif électro-magrré tiqua de sélection pour les platines les aimante EMI14.2 agissant, conformément au dessin à exécuter* sur dota leviers oscil- EMI14.3 lants transmettant leurs mouvements aux platines, caractérisé en et que les platines (5).Sont actionnées par des platines auxiliaires (61 sur lesquelles agissent des leviers oscillante (7)yTdlsposés en prin- cipe radialemente #>,< %.* 0 2 Tambour à dessin suivant la revendloat± n 1> caractérisé es. ce que les plutines'ttxiaes les tentes ^1 , ; R g V E 8 D I C / L ï j 0 y, g, 1 - Drawing drum for circular knitting machines, with plates moving radially during the arch and electro-magrré selection device for the magnet plates EMI14.2 acting, in accordance with the drawing to be executed * on dota levers oscil- EMI14.3 lants transmitting their movements to the plates, characterized in and that the plates (5) .Are actuated by auxiliary plates (61 on which the oscillating levers (7) act yTdlsposed in principle radially #>, <%. * 0 2 Drum with drawing according to the claim ± n 1> characterized that the plutines'ttxiaes the tents ^ 1,; \1> ' 1 de guidage du tambour dessin, de te9c) pivotement -s* * % dans le plan des tentes, elles peuvent %tro' oKMpiMt *u choix -avec leurs platines (5) associées, soit dans 1< d<MX HMrdu mouvement à t,'"''' ,soit dans un seul sens seul ment si, , , 3 - Tambour à dessin suivant les revendications 1 et 20 EMI14.4 caractérisa en ce que le mouvement des platines auxiliaires (6) EMI14.5 dtri74 dans le méme sens que le mouvement radial des platines (3) ent provoqué par une rainure (1C). \ 1> '1 for guiding the drum drawing, from te9c) pivoting -s * *% in the plane of the tents, they can% tro' oKMpiMt * u choice -with their associated plates (5), or in 1 <d < MX HMrdu movement at t, '"' '', or in one direction only if,,, 3 - Drawing drum according to claims 1 and 20 EMI14.4 characterized in that the movement of the auxiliary plates (6) EMI14.5 dtri74 in the same direction as the radial movement of the plates (3) caused by a groove (1C). 4 - Tambour à dessin suivant les revendications 2 et 3,9 Cftrac>5ris* en ce que le mouvement de pivotement des platines a. ::..w.a.rea (6), en vue de l'accouplement avec les platines (5) est EMI14.6 provoqué dans les deux sens, ou dans un sens seulement, par la rampe EMI14.7 ai, ptvctement (K4) et le levier oscillant (7). EMI14.8 4 - Drawing drum according to claims 2 and 3.9 Cftrac> 5ris * in that the pivoting movement of the plates a. :: .. w.a.rea (6), for coupling with the plates (5) is EMI14.6 caused in both directions, or in one direction only, by the ramp EMI14.7 ai, ptvctement (K4) and the swing lever (7). EMI14.8 5 - Tambour à dessin suivant la revendication 4$ caractérisé en ce que les leviers oscillants (7) tournent en mime temps que les platinés auxiliaires (6) et les platines (5) et pivotent au poste de EMI14.9 sélection (G), sous l'action d'électro-aimants (Sa. 8b, 9)e z Tambour à dessin suivant la revendication 5s. caractérisa EMI14.10 en ce que les leviers oscillants (7) sont constitués par des ressort* EMI14.11 rectilifnea. 7 - Tambour à dessin suivant les revendications 1 à 6p EMI14.12 caractérisé en ce que les leviers oscillants (7) parcourent, avant EMI14.13 la position de travail, deux raMpes (Kl et K2), dont la preaie" <Desc/Clms Page number 15> EMI15.1 re (tC1) se trouvant avant le poste de sélection (G), soulève toua les leviers, tandis que la seconde (K2), se trouvant derrière !,- r.w . 5 - drawing drum according to claim 4 $ characterized in that the oscillating levers (7) rotate at the same time as the auxiliary plates (6) and the plates (5) and pivot at the station EMI14.9 selection (G), under the action of electromagnets (Sa. 8b, 9) e z Drawing drum according to claim 5s. characterized EMI14.10 in that the oscillating levers (7) are formed by springs * EMI14.11 rectilifnea. 7 - Drawing drum according to claims 1 to 6p EMI14.12 characterized in that the oscillating levers (7) travel, before EMI14.13 the working position, two raMps (Kl and K2), including the preaie " <Desc / Clms Page number 15> EMI15.1 re (tC1) located before the selection station (G), raises all the levers, while the second (K2), located behind!, - r.w. te de sélection, achève d'amener les leviers sélectionnés dans leur position relevée et repousse vers le bas les leviers non sélectionnée' EMI15.2 8 - Tambour à dessin suivant les revendications 1 à 7, Caractérise en ce que les rampes (Kl et K2) pour l'actionnement dee leviers (7), la rampe de pivotement (K4.) faisant pivoter vers If 1''''1! les platines auxiliaires (6) et la rainure (K3) pour le dépl4 *#ta*mt ; de ces dernières en direction radiale sont acccorddes l'une nar rapport à l'autre, de manière telle qu'après avoir quitté la porifi ; selection, completes bringing the selected levers into their raised position and pushes down the levers not selected ' EMI15.2 8 - Drawing drum according to claims 1 to 7, characterized in that the ramps (Kl and K2) for actuating the levers (7), the pivoting ramp (K4.) Pivoting towards If 1 '' '' 1! the auxiliary plates (6) and the groove (K3) for the displacement4 * # ta * mt; of the latter in a radial direction are acccorddes one nar with respect to the other, in such a way that after having left the porifi; de travail, toutes les platines (5) et les platines auxiliaires (6) conservent leur position et qu'après achèvement de la fraction de révolution (À), toutes les platines (5) soient ramendes dans leur position inactive, qu'au point de sélection (G), les leviers oscillants (7) dont les platines (5) associées doivent rente en EMI15.3 position îmetive soient maintenus dans leur position relevée., tî-n- dis que les autres leviers (7), avec l'aide de la rampa (X2) se trou- vant derrière le point de sélection, poussent vers le bas les plati- nes auxiliaires correspondantes qu'ils accouplant aux platines asso- ciées (5), dans les deux sens du mouvement radial, après quoi, ces platines (5) working, all the plates (5) and the auxiliary plates (6) keep their position and that after completion of the fraction of revolution (À), all the plates (5) are returned to their inactive position, only at point selection (G), the oscillating levers (7), the associated plates (5) of which must EMI15.3 position are kept in their raised position., mean that the other levers (7), with the help of the rampa (X2) located behind the selection point, push the plates downwards. corresponding auxiliaries that they couple to the associated plates (5), in both directions of radial movement, after which, these plates (5) sont amenées en position de travail, par un mouvement vers l'avant de toutes les platines auxiliaires (6) et que, par con- tre, les autres platines (5) restent dans leur position inactive. EMI15.4 are brought into the working position, by a forward movement of all the auxiliary plates (6) and that, on the other hand, the other plates (5) remain in their inactive position. EMI15.4 9 - Tambour à dessin suivant la revendication 7â caractéri- ad en ce que les platines auxiliaires (6) associées aux platines () . se trouvant en position inactive sont accouplées, dans leur position avancée, à leurs platines associées (5), en vue d'un mouvement radial dans les deux sens, du fait qu'elles ont pivoté vers le bas sous l'action de la rampe de pivotement (K4). EMI15.5 9 - Drawing drum according to claim 7a charac- ter in that the auxiliary plates (6) associated with the plates (). in the inactive position are coupled, in their forward position, to their associated plates (5), with a view to radial movement in both directions, due to the fact that they have pivoted downwards under the action of the ramp pivot (K4). EMI15.5 10 - Tambour à dessin suivant les revendications 1 à 9, caractérisé en ce que la platine auxiliaire (6) présente, à son bord ' supérieur arrière, un talon (6h) qui. s'engage dans la rainure (K3) EMI15.6 provoquant le mouvement radial, à l'extrémité avant, un talon 16 <Desc/Clms Page number 16> en saillie vers le haut, avec un bord (6b) de longueur réduite replié à angle droit contre lequel peut s'appliquer vers le haut le levier oscillant associé (7), et une courte section (6c), replié. 10 - Drawing drum according to claims 1 to 9, characterized in that the auxiliary plate (6) has, at its rear upper edge, a heel (6h) which. engages in the groove (K3) EMI15.6 causing radial movement, at the front end, a heel 16 <Desc / Clms Page number 16> projecting upwards, with an edge (6b) of reduced length folded at a right angle against which the associated oscillating lever (7) can be applied upwards, and a short section (6c), folded back. à angle droit à la partie inférieure du bord antérieur vertical, qui sert à l'accouplement de la platine auxiliaire avec sa platine asso- ciéo (5) et contre 1'extrémité supérieure de laquelle le levier oscillant (7) peut s'appliquer vers le bas. at right angles to the lower part of the vertical front edge, which serves for coupling the auxiliary plate with its associated plate (5) and against the upper end of which the oscillating lever (7) can be applied towards the bottom. 11 - Tambour à dessin suivant la revendication 10, caracté- risé en ce que la platine (5) présente à son extrémité arrière un talon (5a) en saillie vers le haut, contre lequel la face intérieure de la section repliée (6c) de la platine auxiliaire (6) peut a'appli. quer, une entaille (5b) dans son bord supérieur, immédiatement avant le bord antérieur du talon (5a), ainsi qu'une seconde entaille (5c), dans son bord supérieur, dont la distance à la première entaille est égale au parcours de la platine, depuis sa position inactive, jusqu'à sa position de travail, et en ce qu'elle peut s'engager dans les entailles de la partie inférieure de la section repliée (6c) des platines auxiliaires (6), 11 - Drawing drum according to claim 10, characterized in that the plate (5) has at its rear end a heel (5a) projecting upwards, against which the inner face of the folded section (6c) of the auxiliary board (6) can be applied. quer, a notch (5b) in its upper edge, immediately before the front edge of the heel (5a), as well as a second notch (5c), in its upper edge, the distance to the first notch of which is equal to the path of the plate, from its inactive position, to its working position, and in that it can engage in the notches in the lower part of the folded section (6c) of the auxiliary plates (6), en vue d'un accouplement de for- me avec celles-ci, dans les deux sens du mouvement radial. with a view to form coupling therewith, in both directions of radial movement. 12 - Tambour à dessin suivant les revendications 1 à 11, caractérisé en ce qu'il est prévu, au poste de sélection (C), dans le sens du mouvement, derrière l'aimant de manoeuvre (8a), un aimant de retenue (8b), qui amené les leviers oscillants (7), maintenus dans la position relevée par l'aimant de manoeuvre, dans la partie supérieure de la rampe (K2) suivante. 12 - Drawing drum according to claims 1 to 11, characterized in that there is provided, at the selection station (C), in the direction of movement, behind the operating magnet (8a), a retaining magnet ( 8b), which brings the oscillating levers (7), held in the position raised by the operating magnet, in the upper part of the following ramp (K2). 13 - Tambour à dessin suivant la revendication 12, caracté risé en ce qu'il est prévu en dessous des aimants de manoeuvre et de retenue (Sa et 8b), un aimant auxiliaire (9), qui se trouve sous l'aimant de manoeuvre et sous une partie de l'aimant de retenue et dont les épanouissements polaires sont situés dans le plan ou se trouvent les ressorts (7) en position normale* 13 - Drawing drum according to claim 12, characterized in that there is provided below the operating and retaining magnets (Sa and 8b), an auxiliary magnet (9), which is located under the operating magnet and under a part of the retaining magnet and whose pole shoes are located in the plane where the springs (7) are located in the normal position *
BE626965D BE626965A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE626965A true BE626965A (en)

Family

ID=197518

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE626965D BE626965A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE626965A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0592376B1 (en) Method and device for making a connection between the two edges of a knitted tubular product at the end of its formation
FR2525248A1 (en) EMBROIDERY MACHINE HAVING A HOLDING DEVICE
FR2527657A1 (en) KNITTING AND GUIDING PLATE FOR V-BED RECTILLINE KNITTING MACHINES WITH SLIDING NEEDLES
FR2463213A1 (en) RATIERE WITH ROTARY LIFTING UNITS
BE626965A (en)
EP0430900A2 (en) Method and apparatus for turning socks inside out outside the corresponding processing machine
FR2589891A1 (en) STRAIGHT KNITTING MACHINE WITH FRONT AND REAR CARRIAGES ORDERED ACCORDING TO A PATTERN PROGRAM.
EP0924326B1 (en) Method and device for making tubular articles
FR2560233A1 (en) RECLINING KNITTING MACHINE WITH ELECTROMECHANICAL SELECTION
FR2916603A1 (en) Automatic or towed vehicle windrow turning vehicle i.e. turner, for textile industry, has rotating unit rotating assembly for raising assembly in inactive position and for monitoring relief of assembly from ground in active position
FR2513668A1 (en) KNITTING
FR2552745A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ATTACHING A WIRE TO A SPOOL
EP0503216B1 (en) Needle selection device for circular knitting machine, specially for stockings
EP0059800B1 (en) Machine for renewing railway tracks, comprising a plough
FR2653790A1 (en) Methods for producing a double rib end and for modifying a knitting machine to this end and hosiery articles and knitting machine relating thereto
EP1920097B1 (en) DEVICE FOR KNITTING back AND front STITCHES ON A COMMON NEEDLE BED
FR2508879A1 (en) DEVICE FOR THE SYMMETRIC OPENING OF SIGNATURES COMPRISING MULTIPLE SHEETS AND FOR THEIR DISPOSAL ON A TRANSPORT SADDLE
FR2544755A1 (en) PUSH BUTTON CONTROL FOR SEWING MACHINE
FR2574818A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR KNITTING AN INTERSIA JERSEY FABRIC ON A CIRCULAR KNITTING MACHINE
EP0114153B1 (en) Thread feeding device for stocking knitting machines for making a heel pocket in continuous motion
BE386621A (en)
CH148459A (en) Machine for the production of linoleum.
BE646853A (en)
FR2478445A1 (en) MACHINE TO MOUNT THE COTES OF SHOES
FR2611670A2 (en) Device for the storage and dispensing of objects