BE572720A - - Google Patents

Info

Publication number
BE572720A
BE572720A BE572720DA BE572720A BE 572720 A BE572720 A BE 572720A BE 572720D A BE572720D A BE 572720DA BE 572720 A BE572720 A BE 572720A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
teeth
knife
knives
block
scraping
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE572720A publication Critical patent/BE572720A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23DPLANING; SLOTTING; SHEARING; BROACHING; SAWING; FILING; SCRAPING; LIKE OPERATIONS FOR WORKING METAL BY REMOVING MATERIAL, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23D79/00Methods, machines, or devices not covered elsewhere, for working metal by removal of material

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Optics & Photonics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Tyre Moulding (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à des instruments ou couteaux de raclage, prévus pour tout besoin quelconque, comme pour dépouiller les pneumatiques de véhicules, de leurs bandes de roulement en caoutchouc usées ou pour traiter le bois et d'autres matières. 



   Certains types d'instruments de raclage comprennent un bloc de cou- page rotatif troué centralement, entre les joues duquel sont fixés une série de couteaux de raclage détachables et de pièces d'écartement, chaque couteau étant courbe ou de forme arquée pour présenter un seul bord convexe pourvu de dents agencées pour saillir de la périphérie du bloc. Ces couteaux sont adaptés pour être montés sur des goujons prévus dans le bloc de coupage en prévoyant des ou- vertures espacées formées dans ces couteaux. 



   Lorsque les dents des couteaux deviennent inutiles du fait de l'usure provoquée par la rotation du dispositif en contact avec les pneumatiques ou autres objets, on a accoutumé de démonter le dispositif, d'enlever et de rejeter les couteaux et de les remplacer par des nouveaux. 



   Le but principal de la présente invention est de procurer un nouveau type de couteau de raclage destiné à être utilisé avec des instruments de raclage du type ci-avant, et dans lequel deux bords coupants convexes sont prévus de manière que, lorsque les dents ou pointes d'un bord convexe deviennent inutiles du fait de leur usure, le couteau peut être détaché du bloc de coupage, tourné d'un angle de 1800 et replacé dans le bloc pour exposer ou amener en action l' autre bord convexe, en permettant ainsi au couteau amélioré d'avoir au moins deux fois la vie utile des couteaux habituels. 



   Un autre but de l'invention est de procurer une forme de dent telle sur les couteaux de raclage que ceux-ci aient un beaucoup plus grand nombre de dents ou de pointes par unité de distance ou de surface que ce n'était jus- qu'à présent possible avec des dents ou pointes de forme habituelle. 



   Suivant l'invention, le nouveau couteau de raclage amélioré destiné à être utilisé dans un bloc de coupage rotatif comprend un flan elliptique dont la périphérie est pourvue de pointes ou dents, des moyens étant prévus pour lo- caliser le couteau en place dans le bloc de couteau. Les plus grandes convexités du couteau correspondent à la courbure du périmètre du bloc de coupage, de sorte que, lorsque les dents d'un bord convexe sont usées, le couteau peut être déta- ché du bloc, tourné d'un angle de 1800 et replacé dans le bloc, pour exposer le bord denté opposé. 



   Afin de mieux faire comprendre l'invention, celle-ci sera décrite avec référence aux dessins annexés. 



   La figure 1 est une vue en élévation d'un couteau de raclage construit suivant un exemple de l'invention. 



   La figure 2 est une coupe transversale de la figure 1 suivant la ligne II-II. 



   La figure 3 est une vue en plan de la figure 1. 



   La figure 4 est une vue similaire à la figure 3 après que les dents ou pointes du couteau ont été ajustées suivant une méthode particulière d'agence- ment. 



   La figure 5 est une vue similaire à la figure 4 d'un couteau construit suivant l'invention, pourvu d'un autre type de dents. 



   La figure 6 est une vue en élévation d'un couteau du type montré à la figure 5, avant l'ajustage des dents. 



   La figure 7 est une élévation schématique, à plus petite échelle, illustrant une méthode de montage et de support des couteaux améliorés dans un bloc de coupage destiné à être utilisé pour enlever les bandes de roulement des 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pneumatiques de éh cules ou pour d'autres be   @ins.   



   La figure 8 est une'vue en plan de la figure 7. 



   Les figures 9 et 10 sont des élévations de deux types différents de pièces d'écartement à utiliser lors du montage des couteaux ci-avant dans un bloc de coupage. 



   Les références identiques désignent des pièces similaires dans les diverses figures. 



   Le couteau de raclage amélioré comprend un flan métallique elliptique 1 dont la périphérie est pourvue de dents ou pointes 2. L'angle des dents est identique en chaque côté du centre de chaque dent dans les exemples illustrés aux figures 1 à 6 pour fournir une série de dents en forme de V alternant avec des espaces en forme de V. 



   Dans l'exemple de l'invention, montré aux figures 1 à 4, chaque dent 2 est ensuite coupée ou fendue-en 3 à partir de sa pointe vers une ligne de base localisée à une certaine distance en dessous de la ligne de base normale des dents. 



  Cette action de coupage des dents procure une série de dents ou pointes en forme de M à la périphérie du fian 1. 



   Deux ouvertures sont formées dans le flan, sur l'axe principal de celui-ci, en vue de coopérer avec un bloc de coupage ou moyen de retenue d'une manière décrite ci-après. 



   Dans l'exemple de couteau montré à la figure 6, les fentes des dents de la manière décrite avec référence des figures 1 à 4 sont omises. 



   Les couteaux de raclage construits suivant la précédente description peuvent être emmagasinés dans un espace minimum et leurs dents peuvent être ensuite ajustées suivant les exigences d'un usager. 



   Durant l'ajustage, par exemple à la figure 4, une dent peut rester perpendiculaire et chaque dent adjacente peut être pliée à droite ou à gauche, et ainsi de suite suivant toute la série de dents sauf les dents extrêmes 4 qui sont trop petites. Un tel ajustage donne au couteau trois rangées de dents A, B, C lorsqu'on les voit dans le sens longitudinal, chaque dent ayant un bord d'attaque à un angle d'environ 90  par rapport à la ligne de base. 



   Durant l'ajustage des dents, elles sont pliées de manière que leurs extrémités ou pointes extérieures se trouvent sensiblement perpendiculaires et espacées en étant parallèles. 



   Dans l'exemple de couteau de raclage montré aux figures 5 et 6, les dents sont ajustées alternativement à droite et à gauche et le bord d'attaque de chaque dent se trouve à un angle d'environ 60  par rapport à la ligne de base, bien qu'évidemment il soit entendu que tout autre angle puisse être prév-u. 



   Des couteaux construits suivant l'invention peuvent être montés pour être utilisés dans un bloc de coupage, de tout type convenable ou bien connu, les couteaux étant conçus suivant le bloc avec lequel ils sont destinés à coopérer. 



  En d'autres mots, les courbes aux périphéries des couteaux sont tirés à partir de centres situés sur les petits axes correspondant au centre du bloc de coupage avec lequel ces couteaux doivent coopérer, mais de diamètre légèrement plus grand afin que les dents puissent saillir du bloc sur une distance prédéterminée. 



   En se référant aux figures 7 et 8, on observera que le bloc de coupa- ge comprend une paire de joues trouées centralement 6 et 7, l'une de ces joues étant pourvue de goujons 8. Quatre couteaux construits suivant l'invention sont disposés sur les goujons en engageant les ouvertures 4 de chaque couteau sur les goujons correspondants 8 de sorte que les dents d'un côté des couteaux saillissent au-delà de la périphérie des joues 6 et 7. Une ou des pièces d'écartement 9 sont alors disposées sur les goujons 8. Ces pièces d'écartement peuvent être sous forme 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de disques circulaires, comme montré à la figure 9, présentant un trou central 10 et une série d'ouvertures ..11 correspondant en nombre et en agencement avec les goujons 8 du bloc.

   Ou bien, les pièces peuvent consister en disques elliptiques de dimensions similaires à celles du couteau (en fait quelque peu plus petites) et présentant des ouvertures 11. 



   Lorsque la ou les pièces d'écartement ont été placées sur les goujons 8, un autre jeu de quatre couteaux est placé sur les goujons, puis ensuite une ou d'autres pièces d'écartement, et ainsi de suite jusqu'à ce que suffisamment de   couteaux aient été montés ; ensuite,l'autre joue est disposée sur les goujons   et l'ensemble complet est boulonné ou fixé d'une autre manière pour serrer les couteaux et les pièces d'écartement en place. 



   Lorque les dents saillissant du bloc de coupage sont usées, l'ensem- ble est démonté, les couteaux sont enlevés, tournés d'un angle de 1800 et replacés sur les goujons de support, après quoi l'ensemble est de nouveau serré de la manière précitée. 



   Les dents peuvent être pourvues d'une extrémité en carbure de tungstène ou autre métal ou alliage convenable et peuvent être d'épaisseur ré- duite vers leurs pointes. 



   Au lieu d'employer des pièces d'écartement séparées comme décrit, des moyens de localisation peuvent être formés d'une pièce avec les couteaux par pressage, soudure ou autre conformation de saillies ou éléments similaires sur le corps des couteaux. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Un couteau de raclage destiné à être utilisé dans un bloc de coupage rotatif, comprenant un flan elliptique dont la périphérie est pourvue de dents ou pointes, des moyens étant prévus pour localiser le couteau en place dans le bloc de coupage. 



   2. Un couteau de raclage destiné à être utilisé dans un bloc de cou- page rotatif, comprenant un flan elliptique pourvu de dents ou pointes à sa pé- riphérie, les plus grandes convexités de cette périphérie correspondant à la courbure du périmètre du bloc, et des moyens dans le couteau pour localiser celui- ci dans le bloc, de sorte que, lorsque les dents d'un bord convexe sont usées, le couteau peut être détaché du bloc, tourné d'un certain angle, et replacé dans le bloc pour exposer le bord denté opposé. 



   3. Un couteau de raclage suivant les revendications 1 ou 2, dans lequel chaque dent ou pointe est coupée ou fendue à partir de son extrémité poin- tue jusqu'en un point voisin de la ligne de base des dents. 



   4. Un couteau de raclage suivant l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel les dents sont ajustées ou pliées vers l'extérieur à partir du plan. 



   5. Un couteau de raclage suivant l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel certaines dents occupent une position neutre et les au- tres dents sont ajustées ou pliées vers l'extérieur pour donner trois rangées ou plusieurs de dents lorsque le couteau est vu dans le sens longitudinal. 



   6. Un couteau de raclage suivant l'une   quel;or¯que   des revendications précédentes, dans lequel les moyens'de localisation consistent en ouvertures formées dans le corps du flan. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to scraping instruments or knives, provided for any need whatsoever, such as stripping vehicle tires of their worn rubber treads or for treating wood and other materials.



   Some types of scraping implements include a centrally perforated rotating cutter block, between the cheeks of which are attached a series of detachable scraping knives and spacers, each knife being curved or arched to present a single convex edge provided with teeth arranged to project from the periphery of the block. These knives are adapted to be mounted on studs provided in the cutting block by providing spaced openings formed in these knives.



   When the teeth of the knives become useless due to the wear caused by the rotation of the device in contact with the tires or other objects, it has been customary to disassemble the device, remove and reject the knives and replace them with new.



   The main object of the present invention is to provide a new type of scraping knife for use with scraping instruments of the above type, and in which two convex cutting edges are provided so that when the teeth or tips of a convex edge become unnecessary due to their wear, the knife can be detached from the cutting block, turned at an angle of 1800 and replaced in the block to expose or bring into action the other convex edge, thus allowing improved knife to have at least twice the useful life of conventional knives.



   Another object of the invention is to provide such a tooth shape on the scraping knives that the latter have a much greater number of teeth or points per unit of distance or area than previously. 'now possible with teeth or tips of the usual shape.



   According to the invention, the new improved scraping knife for use in a rotary cutting block comprises an elliptical blank the periphery of which is provided with points or teeth, means being provided for locating the knife in place in the block. knife. The larger convexities of the knife correspond to the curvature of the perimeter of the cutting block, so that when the teeth of a convex edge are worn, the knife can be detached from the block, turned at an angle of 1800, and replaced in the block, to expose the opposite toothed edge.



   In order to better understand the invention, it will be described with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is an elevational view of a scraping knife constructed according to an example of the invention.



   Figure 2 is a cross section of Figure 1 along the line II-II.



   Figure 3 is a plan view of Figure 1.



   Figure 4 is a view similar to Figure 3 after the teeth or tips of the knife have been adjusted according to a particular method of arrangement.



   Figure 5 is a view similar to Figure 4 of a knife constructed according to the invention, provided with another type of teeth.



   Figure 6 is an elevational view of a knife of the type shown in Figure 5, prior to the adjustment of the teeth.



   Figure 7 is a schematic elevation, on a smaller scale, illustrating a method of mounting and supporting improved knives in a cutting block for use in removing treads from tires.

 <Desc / Clms Page number 2>

 tires for shells or for other purposes.



   Figure 8 is a plan view of Figure 7.



   Figures 9 and 10 are elevations of two different types of spacers for use when mounting the above knives in a cutting block.



   Identical references designate similar parts in the various figures.



   The improved scraping knife comprises an elliptical metal blank 1, the periphery of which is provided with teeth or tips 2. The angle of the teeth is identical on each side of the center of each tooth in the examples shown in Figures 1 to 6 to provide a series. V-shaped teeth alternating with V-shaped spaces.



   In the example of the invention, shown in Figures 1 to 4, each tooth 2 is then cut or split-in 3 from its point towards a baseline located at a certain distance below the normal baseline. teeth.



  This tooth cutting action provides a series of M-shaped teeth or tips around the periphery of the thread 1.



   Two openings are formed in the blank, on the main axis thereof, in order to cooperate with a cutting block or retaining means in a manner described below.



   In the example knife shown in Figure 6, the tooth slots as described with reference to Figures 1 to 4 are omitted.



   Scraper knives constructed according to the foregoing description can be stored in a minimum space and their teeth can then be adjusted according to the requirements of a user.



   During the adjustment, for example in FIG. 4, one tooth can remain perpendicular and each adjacent tooth can be bent to the right or to the left, and so on along the whole series of teeth except the end teeth 4 which are too small. Such an adjustment gives the knife three rows of teeth A, B, C when viewed longitudinally, each tooth having a leading edge at an angle of about 90 to the baseline.



   During the adjustment of the teeth, they are bent so that their outer ends or tips lie substantially perpendicular and spaced apart while being parallel.



   In the scraping knife example shown in Figures 5 and 6, the teeth are adjusted alternately to the right and left and the leading edge of each tooth is at an angle of approximately 60 to the baseline. , although of course it is understood that any other angle can be provided.



   Knives constructed according to the invention can be mounted for use in a cutting block, of any suitable or well known type, the knives being designed according to the block with which they are intended to cooperate.



  In other words, the curves at the peripheries of the knives are drawn from centers located on the small axes corresponding to the center of the cutting block with which these knives must cooperate, but of slightly larger diameter so that the teeth can protrude from the block over a predetermined distance.



   Referring to Figures 7 and 8, it will be observed that the cutting block comprises a pair of centrally perforated cheeks 6 and 7, one of these cheeks being provided with studs 8. Four knives constructed according to the invention are arranged. on the studs by engaging the openings 4 of each knife on the corresponding studs 8 so that the teeth on one side of the knives protrude beyond the periphery of the cheeks 6 and 7. One or more spacers 9 are then arranged on the studs 8. These spacers may be in the form of

 <Desc / Clms Page number 3>

 circular discs, as shown in Figure 9, having a central hole 10 and a series of openings ..11 corresponding in number and arrangement with the studs 8 of the block.

   Or, the parts may consist of elliptical discs similar in size to the knife (in fact somewhat smaller) and having openings 11.



   When the spacer (s) have been placed on the studs 8, another set of four knives is placed over the studs, then one or more spacer (s), and so on until sufficient knives have been fitted; then the other cheek is disposed over the studs and the complete assembly is bolted or otherwise secured to clamp the knives and spacers in place.



   When the protruding teeth of the cutting block are worn, the assembly is disassembled, the knives are removed, turned at an angle of 1800 and replaced on the support studs, after which the assembly is re-clamped from the blade. aforementioned manner.



   The teeth may be provided with an end of tungsten carbide or other suitable metal or alloy and may be of reduced thickness towards their tips.



   Instead of employing separate spacers as described, locating means may be formed integrally with the knives by pressing, welding or other shaping of protrusions or the like on the body of the knives.



   CLAIMS.



   1. A scraping knife for use in a rotary cutting block, comprising an elliptical blank the periphery of which is provided with teeth or points, means being provided for locating the knife in place in the cutting block.



   2. A scraping knife intended for use in a rotary cutting block, comprising an elliptical blank provided with teeth or points at its periphery, the largest convexities of this periphery corresponding to the curvature of the perimeter of the block, and means in the knife for locating it in the block, so that when the teeth of a convex edge are worn, the knife can be detached from the block, turned an angle, and replaced in the block to expose the opposite toothed edge.



   3. A scraping knife according to claims 1 or 2, wherein each tooth or point is cut or split from its pointed end to a point near the baseline of the teeth.



   4. A scraping knife according to any preceding claim, wherein the teeth are fitted or bent outwardly from the plane.



   5. A scraping knife according to any preceding claim, wherein some teeth are in a neutral position and the other teeth are adjusted or bent outward to provide three or more rows of teeth when the knife is viewed. in the longitudinal direction.



   6. A scraping knife according to any one of the preceding claims, wherein the locating means consist of openings formed in the body of the blank.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

7. Un instrument de raclage, comprenant un bloc de coupage rotatif consistant en une paire de joues entre lesquelles sont fixés une série de jeux de couteaux de raclage elliptiques agencés à espacement axial grâce à des pièces d'écartement, les plus grandes convexités des courbures correspondant à la cour- bure du périmètre de ces joues et étant pourvues de dents ou pointes qui saillis- <Desc/Clms Page number 4> sent à l'extérieur du périmètre des joues. 7. A scraping instrument, comprising a rotary cutting block consisting of a pair of cheeks between which are fixed a series of sets of elliptical scraping knives arranged at axial spacing by means of spacers, the largest convexities of the curvatures. corresponding to the curvature of the perimeter of these cheeks and being provided with protruding teeth or points <Desc / Clms Page number 4> feels outside the perimeter of the cheeks.
BE572720D BE572720A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE572720A true BE572720A (en)

Family

ID=190426

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE572720D BE572720A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE572720A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0465348B1 (en) Massage device with oriented rollers
EP0006261B1 (en) Shredder for bulky and/or tough material
FR2677699A1 (en) DRILLING TOOL WITH ROTARY CONICAL WHEELS.
EP0944765A1 (en) Drilling and/or coring tool
EP3075220B1 (en) Tyre for agricultural roller and agricultural roller provided with such tyres
FR3007692A1 (en) TIRE TREAD FOR A TWO-WHEELED VEHICLE
EP2641706A1 (en) Method for manufacturing a cutting blade and facility for implementing such a method
BE572720A (en)
FR2472453A1 (en) ROTATING BLADE APPARATUS FOR CUTTING CARDBOARD OR SIMILAR MATERIAL AND BLADE FOR SUCH AN APPARATUS
FR2635704A1 (en) TOOL FOR TRIMMING POLYCARBONATE GLASSES ON A CLASSIC GRINDER
EP2269431A1 (en) Roller with semi-hollow tyres, in particular for farming machines
EP3164240B1 (en) Shearing device
BE631396A (en)
WO1990013218A1 (en) Tilling wheel for freely rotatable mounting on an axle fixed to the frame of a plough
EP0471719B1 (en) Tilling wheel for free rotatable mounting on an axle fixed to the frame of a plough
BE897415A (en) SLICING DISC
EP3045276A1 (en) Blade and rotary blade mounting with hollow rotor for food slicer
FR2718935A1 (en) Knife for opening oysters
EP0003942A2 (en) Rasping tool
FR2539344A1 (en) Device for mechanical pickling
BE558601A (en)
FR2595601A1 (en) SHEAR FOR CUTTING AND RUNNING BAR-SHAPED PRODUCTS IN THE LONGITUDINAL DIRECTION
EP3195969A1 (en) Method for selecting a cutter for lateral machining
CA3134369A1 (en) Kit for forming an agricultural tool out of a wheel body or a tubular support
BE487440A (en)