BE570419A - - Google Patents

Info

Publication number
BE570419A
BE570419A BE570419DA BE570419A BE 570419 A BE570419 A BE 570419A BE 570419D A BE570419D A BE 570419DA BE 570419 A BE570419 A BE 570419A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
spool
air
annular
distribution
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE570419A publication Critical patent/BE570419A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B06GENERATING OR TRANSMITTING MECHANICAL VIBRATIONS IN GENERAL
    • B06BMETHODS OR APPARATUS FOR GENERATING OR TRANSMITTING MECHANICAL VIBRATIONS OF INFRASONIC, SONIC, OR ULTRASONIC FREQUENCY, e.g. FOR PERFORMING MECHANICAL WORK IN GENERAL
    • B06B1/00Methods or apparatus for generating mechanical vibrations of infrasonic, sonic, or ultrasonic frequency
    • B06B1/18Methods or apparatus for generating mechanical vibrations of infrasonic, sonic, or ultrasonic frequency wherein the vibrator is actuated by pressure fluid
    • B06B1/183Methods or apparatus for generating mechanical vibrations of infrasonic, sonic, or ultrasonic frequency wherein the vibrator is actuated by pressure fluid operating with reciprocating masses

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Fluid-Pressure Circuits (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Avec les moteurs à piston animé d'un mouvement alternatif qui sont utilisés, par exemple, pour actionner des machines oscillantes et dans lesquels le piston oscillant est amorti élastiquement par des matelas d'air, il n'est pas possible de faire dépendre positivement la distribution de l'air du mouvement de travail du pistono La raison en est que, suivant la charge, le carter du moteur effectue des courses différentes, également par rapport au pistono 
C'est ainsi par exemple que si le moteur en question est monté sur un appareil oscillant, on sait que l'une des masses oscillantes est constituée par le piston et l'autre par le carter du moteur. Mais, en général, la masse du piston est très inférieure au reste de la masse du moteur.

   Tant que l'appareil oscillant ne fournit pas de travail à l'extérieur, les deux masses oscillent autour de leur centre de gravité commun. Mais si l'appareil oscillant fournit du travail, le centre de gravité commun se déplace et son déplacement n'a sur le mouvement du piston qu'une influence relativement faible puisque la course du piston est sen- siblement supérieure, selon le rapport des masses, à la course d'oscillation du cartero Mais, par ailleurs, la course du piston s'établit également d'après la fréquence. En effet, lorsqu'il s'agit d'un moteur fixe, si la pression initiale régnant dans les chambres de compression est constante, la course du piston aug- mente d'autant plus que la fréquence s'élève davantage. Ceci augmente encore la difficulté de la commande automatique d'un pareil moteur à piston animé d'un mouvement alternatif. 



   L'invention a pour but de permettre la réalisation d'un moteur de ce type dans lequel la distribution d'air assurant le travail est assurée par un tiroir oscillant monté librement dans un alésage orienté dans le sens   d'oscilla-   tion à l'intérieur du pistono Dans ce cas, l'air assurant le travail arrive par une tubulure raccordée au carter et passe par une chambre annulaire ménagée dans le carter ou à la périphérie du piston oscillant, la longueur de cette chambre annulaire correspondant sensiblement à la course d'oscillation du pistono L'éva- cuation de l'air consommé s'effectue de façon   correspondante.   



   Le tiroir de distribution est rationnellement constitué par un dis- tributeur annulaire guidé dans un alésage axial du piston oscillant prévu dans la partie médiane du piston;, dans son sens longitudinalo Ce distributeur annu- laire peut être étudié de telle sorte que l'air de travail soit guidé par une gorge annulaire et par des alésages radiaux correspondants vers l'une ou l'autre face de travail du piston oscillant, selon la position du distributeur. 



   Lorsque le piston est amorti élastiquement par des matelas d'air dans ses deux positions extrêmes, les surfaces de travail du piston sont généralement annulaires et disposées   au:centre   du piston, des deux côtés d'un étage en forme de   disque.   Etant donné que le distributeur de commande est également placé axia- lement à peu près au centre du piston, l'air passe dans la chambre de travail et sort de la seconde chambre par le trajet le plus courto L'évacuation de   l'air   comprimé par l'une ou l'autre des extrémités s'effectue par un orifice central prévu dans le tiroir de distribution. 



   Afin d'éviter qu'il ne se produise des contraintes inutiles, il est recommandé, comme pour le piston oscillant, d'amortir de même élastiquement le choc du tiroir de distribution dans ses deux positions extrêmes, par,exemple au moyen de tampons de caoutchouc ou de manière analogue. 



   Dans le cas du mode de réalisation décrit, la force d'accélération du piston est maximum au début de son déplacement; elle décroît au fur et à mesure de l'augmentation de la vitesse du piston, pour atteindre une valeur nulle approxi- mativement dans sa position médiane. Lorsque le piston a franchi sa position médiane, il se produit un ralentissement, du fait de l'amortissement exercé sur le piston par le matelas d'air. Etant donné, que le tiroir de distribution est guidé dans le moteur de manière à osciller librement dans le sens de l'oscillation, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 il participe à l'accélération au début de la course du piston jusqu'à ce que celui-ci ait atteint sa position médiane.

   A partir de ce. point, le tiroir de commande continue d'osciller automatiquement par rapport au piston oscillant et effectue ainsi un déplacement relatif par rapport à lui. Ce déplacement relatif est mis à profit, conformément à l'invention, pour commander l'air assurant le travail c'est-à-dire rationnellement l'admission de l'air frais et l'expulsion de l'air consommé. 



   Etant donné que le piston de travail est monté à oscillation libre dans le carter, il ne s'arrête pas dans une position déterminée par rapport au carter, lors de l'interruption de l'admission de l'air de travail. C'est là un détail dont il faut également tenir compte lors de l'établissement de la commande de distributiono 
Ainsi, suivant une autre particularité de l'objet de l'invention, afin que la distribution de l'air s'effectue en tout certitude de façon à corres- pondre à la position du piston, quelle que soit cette position, il est prévu un dispositif supplémentaire pour déplacer le tiroir de distribution.

   Au moment de la fermeture de l'admission de l'air, ce dispositif place le tiroir de distri-   bution   dans sa position de point mort, puis au moment du rétablissement de l'en- traînement, l'admission de l'air se fait rationnellement parcourir à ce tiroir une course complète, une seule fois et à une vitesse réduite, de telle sorte qu'il passe également avec certitude par la position de distribution dans laquelle le piston oscillant reçoit l'air de travail sur l'une ou l'autre de ses faces, quelle que soit la position à laquelle il s'était arrêté par rapport au carter oscillant. 



   Pour obtenir ce déplacement du piston de distribution au moment de l'interruption de l'admission de l'air de travail et de sa réadmission, on peut utiliser un dispositifconstitué par exemple par un piston communiquant   constam-   ment avec le conduit d'arrivée d'air   compriment   soumis sur son autre face à une force d'une valeur telle que, lorsque l'air comprimé arrive, il soit poussé jus- qu'à l'une de ses positions extrêmes, mais qu'il soit par contre repoussé à son autre position extrême par la force antagoniste lorsque l'admission de l'air comprimé cesse.

   Ce piston auxiliaire peut être par exemple constitué par un piston différentielo La force antagoniste nécessaire est alors obtenue par le fait que la face postérieure du piston, la plus petite, reçoit le même air d'admission par l'intermédiaire d'un clapet de refoulemento 
Ce piston auxiliaire peut être relié amoviblement au tiroir de dis- tribution, par exemple par une tige d'accouplement, de telle sorte que l'accou- plement des deux organes se réalise lorsque le piston de commande auxiliaire et aussi le tiroir de distribution sont renvoyés depuis une position de point mort à la position extrême opposée au moment de l'arrêt de fonctionnement. Lorsqu'on fait entrer l'air de travail, qui n'agit qu'avec un certain freinage sur le piston auxiliaire, le   tiroir   de distribution est repoussé à sa position extrême opposée. 



  Comme le piston auxiliaire parcourt un trajet plus long que le piston de commande, l'accouplement élastique prévu entre la tige d'accouplement et le tiroir de distribution est positivement interrompu, et le tiroir est alors abandonné à lui-   même .    



   Le dessin annexé montre, à titre d'exemple non limitatif, un mode de réalisation possible du moteur, objet de l'invention. 



   La fig. 1 est une vue en coupe longitudinale de ce moteur. 



   La figo 2 est une vue en coupe transversale par la ligne 2-2 en   fig.l.   



   La fig. 3 est une vue en coupe transversale par la ligne 3-3 en   fig.l.   



   Le piston 11 à deux étages est monté de façon à pouvoir osciller librement dans le carter ou cylindre 10 à étages du moteur à mouvement alternatif. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Ce piston 11 s'engage par son collet annulaire 12, placé sensiblement dans sa partie médiane dans la chambre 13 de plus grand diamètre du carter   10&   Il en ré- sulte la formation de deux chambres de travail 14 et 15. 



   Les deux extrémités 16 et 17 de plus petit diamètre du piston 11 s' engagent dans des chambres extrêmes 18 et 19 du carter 10 qui sont fermées de toutes parts. Ces chambres 18 et 19 sont des chambres-tampons recevant élastique- ment le piston oscillant 11 à la fin de l'une ou l'autre de ses courses. 



   L'air assurant le travail arrive par une tubulure 20 raccordée au carter 10. Parcourant cette tubulure, l'air pénètre dans un canal annulaire exté- rieur 21 et dans des alésages radiaux 22 prévus dans une gorge ou chambre annu- laire 23 qui, dans le mode de réalisation représenté est atteinte par une gorge annulaire prévue dans le piston 11. La largeur de cette gorge annulaire 23 cor- respond à la course du piston par rapport au carter 100 L'air comprimé parvient donc continuellement depuis la chambre 23 dans la chambre annulaire 25 en passant par des canaux longitudinaux 24. La chambre annulaire 25 entoure l'alésage de commande axial du piston 11, dans sa partie médiane.

   Mais en même temps, de l'air comprimé provenant de la chambre annulaire 23 parvient continuellement dans la chambre-tampon 19 en passant par un canal 26 et par un clapet de refoulement 270 
Le remplissage de la chambre-tampon 18 s'effectue par le conduit axial monté en dérivation de la chambre   'annulaire   25 et par l'intermédiaire d'un clapet de refroulement 29. L'évacuation de   l'air   consommé s'effectue par l'alésage axial 30 du piston 11 ainsi que par les alésages radiaux 31, la chambre annulaire 32, et les orifices d'échappement 33. Sur la figure 1, on a représenté les organes dans une position telle que la chambre de travail 14 communique avec l'échappement 33.

   En même temps la chambre de travail 15 est en communication avec la chambre 25 par un'tiroir de distribution 34 présentant sur sa périphérie une gorge cir- culaire 35, par des canaux radiaux, et par cette gorge annulaire 35 du tiroir de distribution 34. La chambre 25 communique continuellement avec le raccord 20 d'admission d'air frais. 



   Le tiroir de distribution 34 peut se déplacer longitudinalement par rapport au piston oscillant 11. Sa course est limitée par deux butées. Le choc en fin de course est amorti par des éléments 36 formant   tampono   Le déplacement du tiroir 34 est produit positivement au début de sa course ,par le déplacement du piston oscillant 11 étant donné que le tiroir 34 est d'abord appliqué, dans la position représentée dans la fige 1 par son bord extrême de droite contre le piston oscillant. Mais lorsque, après avoir franchi sa position médiane, le piston oscillant 11 ralentit son mouvement, le tiroir de distribution 34 se détache du piston oscillant 11 et, sous l'action de son énergie cinétique propre, effectue un mouvement relatif par rapport au piston 11. 



   Ce mouvement relatif permet d'obtenir immédiatement l'inversion désirée de la distribution du fluide de commande. La chambre annulaire 35 du tiroir de distribution 34 fait alors communiquer la chambre 25 remplie d'air frais avec la chambre de travail 14 du piston qui reçoit alors une pression le sollici- tant dans le sens inverse. En même temps, la seconde chambre de travail 15 commu- nique désormais avec le conduit d'échappement 30 par un orifice central 37 prévu dans le tiroir de commande 34. L'inversion de la distribution du fluide de travail provoque ainsi le changement de sens désiré du piston oscillant 11.

   Lors de la course suivante du piston 11, le changement de sens du tiroir de distribution 34 se produit de nouveau automatiquement, ce qui a pour effet que le moteur, une fois mis en marche, continue de fonctionner tant que l'arrivée d'air comprimé n'est pas supprimée, Il est important que le changement de distribution se produise toujours quelle que soit la position qu'occupe le piston oscillant 11 dans le carter oscillant 100 
Afin de permettre la mise en marche du moteur quelle que soit la position du piston oscillant 11 dans le carter oscillant 10, il est:prévu un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dispositif auxiliaire qui, lorsqu'on coupe l'arrivée d'air de travail, ramène toujours le tiroir de distribution 34 à la position que montre la fig. l, ce dis-   positif   auxiliaire étant accouplé au tiroir de distribution.

   Lorsque le conduit d'arrivée d'air comprimé est ouvert à nouveau, le tiroir de distribution 34 se déplace lentement sur toute la longueur de sa course jusqu'à son autre position extrême dans laquelle le tiroir de commande 34 est désaccouplé positivement du dispositif auxiliaire. Le tiroir de distribution 34 passe ainsi par toutes les positions de commande possibles, de même que la position dans laquelle l'air com- primé est distribué de telle sorte que le piston 11 reçoive la pression de l'air comprimé dans la position dans laquelle il vient de se placer, sur l'une ou   l'au-   tre de ses faces, et soit ainsi déplacé dans un sens ou dans l'autre.

   Nais, comme il a été expliqué ci-avant, la première accélération du piston 11 entraîne auto- matiquement le renversement du tiroir de distribution 340 
Dans le mode de réalisation représenté, le dispositif auxiliaire est constitué par un piston différentiel 38 qui se déplace par son fond 39 de plus grand diamètre dans un alésage ou chambre 40 du piston 11, et par son fond 41 de plus petit diamètre dans un alésage ou chambre 42 également de plus petit dia- mètre. La chambre cylindrique 40 communique par un étroit alésage 43 avec le conduit 26 d'arrivée d'air d'admission. 



   Un clapet de refoulement 44 envoie une partie de cet air comprimé dans la chambre annulaire 45 entre les deux fonds 39 et 41 du piston. Le piston différentiel auxiliaire 38 porte dans son prolongement axial une tige 46 à tête renforcée 47. Cette tige traverse une bague 48 portée par le tiroir 34 par la- quelle sont montés des ressorts 49 enserrant la tête 47 de la tige lorsque ces organes se trouvent dans une position réciproque correspondante. 



   Sur la   figo   1, le tiroir de distribution 34 et le piston auxiliaire 38 sont représentés dans la position qui s'établit d'elle-même lorsqu'on supprime l'admission de l'air comprimé. Les organes 47 et 49 sont solidaires et la pression qui règne dans la chambre 45, après que la pression a cessé de l'autre côté de la face 39 de plus grand diamètre du piston, a repoussé le piston auxiliaire 38 jusqu'à sa position extrême de droite. Lorsqu'on admet de nouveau l'air comprimé, les organes étant dans la position représentée, l'air comprimé arrive immédiate- ment dans la chambre de travail 15 et repousse ainsi le piston oscillant vers la gauche. Mais, en outre, la pression s'exerce sur la face 39 de plus grand diamètre du piston auxiliaire 38 et le tiroir de distribution 34 est déplacé positivement jusqu'à sa position extrême de gauche.

   Etant donné que le piston auxiliaire 38 doit parcourir vers la gauche une course plus longue, la tête 47 de la tige de piston est repoussée à l'écart des ressorts 49 lorsque le tiroir de distribution 34 atteint sa position extrême de gauche. La chambre de travail 14 subit alors la pression et le fonctionnement se poursuivant, le tiroir de distribution 34 peut librement suivre les forces d'accélération du piston tandis que le piston auxiliaire 38 reste dans sa position extrême de gauche. En tout cas, le   dispos\-   tif auxiliaire agit de telle sorte que le tiroir de distribution se déplace une fois sur toute la longueur de sa course lors de l'admission de l'air de travail, de sorte qu'il passe par toutes les positions de commande possibles. 



   Les détails de réalisation peuvent être modifiée, sans s'écarter de l'invention, dans le domaine des équivalences techniques.'   REVENDICATIONS.   



   1.- Moteur avec piston à mouvement alternatif actionné par de l'air comprimé, caractérisé en ce que la distribution de cet air assurant le travail est assurée par un tiroir oscillant monté à coulissement libre dans un alésage central du piston oscillant, orienté dans le sens d'oscillation de ce piston.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   With reciprocating piston engines which are used, for example, to drive oscillating machines and in which the oscillating piston is resiliently damped by air mattresses, it is not possible to positively depend on the distribution of the air of the working movement of the pistono The reason is that, depending on the load, the motor housing performs different strokes, also in relation to the pistono
Thus, for example, if the engine in question is mounted on an oscillating device, it is known that one of the oscillating masses is formed by the piston and the other by the motor housing. But, in general, the mass of the piston is much less than the rest of the mass of the engine.

   As long as the oscillating device does not provide work to the outside, the two masses oscillate around their common center of gravity. But if the oscillating apparatus provides work, the common center of gravity moves and its displacement has on the movement of the piston only a relatively small influence since the stroke of the piston is appreciably greater, according to the mass ratio. , to the oscillation stroke of the crankcase But, moreover, the stroke of the piston is also established according to the frequency. In fact, in the case of a fixed engine, if the initial pressure prevailing in the compression chambers is constant, the stroke of the piston increases all the more as the frequency rises more. This further increases the difficulty of automatically controlling such a reciprocating piston motor.



   The object of the invention is to allow the production of a motor of this type in which the air distribution ensuring the work is ensured by an oscillating slide mounted freely in a bore oriented in the direction of oscillation at the end. interior of the piston In this case, the air ensuring the work arrives through a pipe connected to the housing and passes through an annular chamber formed in the housing or at the periphery of the oscillating piston, the length of this annular chamber corresponding substantially to the stroke d The piston oscillation Evacuation of the air consumed takes place in a corresponding way.



   The distributor spool is rationally constituted by an annular distributor guided in an axial bore of the oscillating piston provided in the median part of the piston ;, in its longitudinal direction This annular distributor can be designed so that the air from work is guided by an annular groove and by corresponding radial bores towards one or the other working face of the oscillating piston, depending on the position of the distributor.



   When the piston is resiliently damped by air mattresses in its two extreme positions, the working surfaces of the piston are generally annular and disposed in the center of the piston, on both sides of a disc-shaped stage. Since the control valve is also placed axially approximately in the center of the piston, the air passes into the working chamber and leaves the second chamber by the shortest path. The compressed air discharge by one or the other of the ends is effected by a central orifice provided in the dispensing spool.



   In order to prevent unnecessary stresses from occurring, it is recommended, as for the oscillating piston, to similarly dampen the impact of the distribution spool in its two extreme positions, for example by means of pressure buffers. rubber or the like.



   In the case of the embodiment described, the acceleration force of the piston is maximum at the start of its movement; it decreases as the speed of the piston increases, reaching a value approximately zero in its middle position. When the piston has passed its middle position, there is a slowing down, due to the damping exerted on the piston by the air mattress. Since the distribution spool is guided in the motor so as to oscillate freely in the direction of oscillation,

 <Desc / Clms Page number 2>

 it participates in the acceleration at the start of the piston stroke until it has reached its middle position.

   Starting from. point, the control spool continues to oscillate automatically with respect to the oscillating piston and thus performs a relative displacement with respect to it. This relative displacement is used, in accordance with the invention, to control the air ensuring the work, that is to say rationally the admission of fresh air and the expulsion of the air consumed.



   Since the working piston is mounted to oscillate freely in the housing, it does not stop in a determined position relative to the housing, when the working air intake is interrupted. This is a detail that must also be taken into account when establishing the distribution order.
Thus, according to another particularity of the object of the invention, so that the distribution of the air is effected in all certainty so as to correspond to the position of the piston, whatever this position, it is provided an additional device for moving the dispensing drawer.

   When the air intake is closed, this device places the distribution spool in its neutral position, then when the drive is reestablished, the air intake is closed. rationally makes this spool travel a full stroke, only once and at a reduced speed, so that it also passes with certainty through the distribution position in which the oscillating piston receives the working air on one or more the other of its faces, whatever the position at which it had stopped relative to the oscillating housing.



   To obtain this displacement of the distribution piston at the time of the interruption of the admission of the working air and its readmission, it is possible to use a device consisting, for example, of a piston constantly communicating with the inlet duct of 'compressed air subjected on its other side to a force of such a value that, when the compressed air arrives, it is pushed to one of its extreme positions, but on the other hand it is pushed back to its other extreme position by the opposing force when the intake of compressed air ceases.

   This auxiliary piston may for example consist of a differential piston o The necessary antagonistic force is then obtained by the fact that the rear face of the piston, the smaller one, receives the same intake air via a discharge valve o
This auxiliary piston can be removably connected to the distribution spool, for example by a coupling rod, so that the coupling of the two components takes place when the auxiliary control piston and also the distribution spool are returned from a neutral position to the opposite extreme position at the time of stop of operation. When the working air is introduced, which only acts with a certain braking on the auxiliary piston, the distribution spool is pushed back to its opposite extreme position.



  As the auxiliary piston travels a longer path than the control piston, the elastic coupling provided between the coupling rod and the distributor spool is positively interrupted, and the spool is then left on its own.



   The appended drawing shows, by way of nonlimiting example, a possible embodiment of the engine, object of the invention.



   Fig. 1 is a longitudinal sectional view of this engine.



   Fig. 2 is a cross-sectional view taken along the line 2-2 in fig.l.



   Fig. 3 is a cross-sectional view taken through line 3-3 in fig.l.



   The two-stage piston 11 is mounted so as to be able to oscillate freely in the crankcase or multi-stage cylinder 10 of the reciprocating motor.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  This piston 11 engages via its annular collar 12, placed substantially in its median part in the chamber 13 of larger diameter of the casing 10 & This results in the formation of two working chambers 14 and 15.



   The two ends 16 and 17 of smaller diameter of the piston 11 engage in end chambers 18 and 19 of the housing 10 which are closed on all sides. These chambers 18 and 19 are buffer chambers resiliently receiving the oscillating piston 11 at the end of one or other of its strokes.



   The air ensuring the work arrives through a pipe 20 connected to the housing 10. Passing through this pipe, the air enters an outer annular channel 21 and into radial bores 22 provided in a groove or annular chamber 23 which, in the embodiment shown is reached by an annular groove provided in the piston 11. The width of this annular groove 23 corresponds to the stroke of the piston relative to the housing 100 The compressed air therefore flows continuously from the chamber 23 into the annular chamber 25 passing through longitudinal channels 24. The annular chamber 25 surrounds the axial control bore of the piston 11, in its middle part.

   At the same time, however, compressed air from the annular chamber 23 continuously enters the buffer chamber 19 through a channel 26 and through a discharge valve 270
The buffer chamber 18 is filled through the axial duct mounted as a bypass from the annular chamber 25 and through a pressure valve 29. The exhaust air is discharged through the 'axial bore 30 of the piston 11 as well as by the radial bores 31, the annular chamber 32, and the exhaust ports 33. In Figure 1, the members are shown in a position such that the working chamber 14 communicates with the exhaust 33.

   At the same time the working chamber 15 is in communication with the chamber 25 by a distribution drawer 34 having on its periphery a circular groove 35, by radial channels, and by this annular groove 35 of the distribution slide 34. The chamber 25 communicates continuously with the connection 20 for the intake of fresh air.



   The distribution spool 34 can move longitudinally relative to the oscillating piston 11. Its stroke is limited by two stops. The shock at the end of the stroke is damped by elements 36 forming a buffer. The displacement of the spool 34 is produced positively at the start of its stroke, by the displacement of the oscillating piston 11 given that the spool 34 is first applied, in the position shown in fig 1 by its extreme right edge against the oscillating piston. But when, after having passed its middle position, the oscillating piston 11 slows down its movement, the distribution spool 34 is detached from the oscillating piston 11 and, under the action of its own kinetic energy, performs a relative movement with respect to the piston 11 .



   This relative movement immediately achieves the desired reversal of the distribution of the control fluid. The annular chamber 35 of the distributor spool 34 then causes the chamber 25 filled with fresh air to communicate with the working chamber 14 of the piston which then receives a pressure urging it in the opposite direction. At the same time, the second working chamber 15 now communicates with the exhaust duct 30 through a central orifice 37 provided in the control spool 34. The reversal of the distribution of the working fluid thus causes the change of direction. desired swing piston 11.

   During the next stroke of the piston 11, the change of direction of the distributor spool 34 takes place again automatically, which has the effect that the engine, once started, continues to operate as long as the air supply is supplied. is not suppressed.It is important that the change in distribution always occurs regardless of the position occupied by the oscillating piston 11 in the oscillating housing 100
In order to allow the engine to start regardless of the position of the oscillating piston 11 in the oscillating housing 10, it is: provided a

 <Desc / Clms Page number 4>

 auxiliary device which, when the supply of working air is cut, always returns the distribution spool 34 to the position shown in FIG. 1, this auxiliary device being coupled to the distribution spool.

   When the compressed air supply duct is opened again, the distribution spool 34 moves slowly over the entire length of its stroke to its other extreme position in which the control spool 34 is positively uncoupled from the auxiliary device. . The distribution spool 34 thus passes through all the possible control positions, as does the position in which the compressed air is distributed so that the piston 11 receives the pressure of the compressed air in the position in which it has just been placed, on one or the other of its faces, and is thus moved in one direction or the other.

   But, as explained above, the first acceleration of the piston 11 automatically causes the reversal of the distribution spool 340.
In the embodiment shown, the auxiliary device consists of a differential piston 38 which moves through its bottom 39 of larger diameter in a bore or chamber 40 of the piston 11, and by its bottom 41 of smaller diameter in a bore or chamber 42 also of smaller diameter. The cylindrical chamber 40 communicates through a narrow bore 43 with the duct 26 for the intake air inlet.



   A discharge valve 44 sends part of this compressed air into the annular chamber 45 between the two ends 39 and 41 of the piston. The auxiliary differential piston 38 carries in its axial extension a rod 46 with a reinforced head 47. This rod passes through a ring 48 carried by the spool 34 by which springs 49 are mounted enclosing the head 47 of the rod when these members are located. in a corresponding reciprocal position.



   In figo 1, the distribution spool 34 and the auxiliary piston 38 are shown in the position which is established by itself when the intake of compressed air is removed. The members 47 and 49 are integral and the pressure prevailing in the chamber 45, after the pressure has ceased on the other side of the face 39 of the largest diameter of the piston, has pushed the auxiliary piston 38 to its position far right. When the compressed air is admitted again with the members in the position shown, the compressed air immediately enters the working chamber 15 and thus pushes the oscillating piston to the left. But, in addition, the pressure is exerted on the face 39 of larger diameter of the auxiliary piston 38 and the distribution spool 34 is moved positively to its extreme left position.

   Since the auxiliary piston 38 must travel to the left a longer stroke, the head 47 of the piston rod is pushed away from the springs 49 when the distributor spool 34 reaches its extreme left position. The working chamber 14 is then subjected to the pressure and operation continuing, the distribution spool 34 can freely follow the acceleration forces of the piston while the auxiliary piston 38 remains in its extreme left position. In any case, the auxiliary device acts in such a way that the distributor spool moves once along the entire length of its stroke when the working air is admitted, so that it passes through all the possible control positions.



   The details of realization can be modified, without departing from the invention, in the field of technical equivalences. CLAIMS.



   1.- Motor with reciprocating piston actuated by compressed air, characterized in that the distribution of this air ensuring the work is ensured by an oscillating slide mounted to slide freely in a central bore of the oscillating piston, oriented in the direction of oscillation of this piston.


    

Claims (1)

2.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'air de travail est introduit dans le piston oscillant par un raccord tubulaire prévu <Desc/Clms Page number 5> sur le carter du moteur et, après avoir traversé une chambre annulaire, est évacué par une chambre annulaire correspondante, la longueur de ces chambres annulaires correspondant sensiblement à la course d'oscillation du piston. 2.- Device according to claim 1, characterized in that the working air is introduced into the oscillating piston by a tubular connector provided <Desc / Clms Page number 5> on the engine crankcase and, after passing through an annular chamber, is evacuated by a corresponding annular chamber, the length of these annular chambers corresponding substantially to the oscillation stroke of the piston. 3.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le tiroir de distribution est constitué par un tiroir annulaire monté dans un alésage axial ménagé dans la partie médiane du piston oscillant et est étudié de telle sorte que l'air de travail passant par une gorge annulaire et par des alésages radiaux correspondants puisse être envoyé sélectivement sur l'une ou l'autre face d'un étage annulaire que présente le piston oscillant, tandis quel'échappement de l'air consommé s'effectue hors de la seconde chambre de travail par l'une ou l'autre extrémité du tiroir de distribution, l'air d'échappement provenant de l'une ou l'autre de ses extrémités passant par un orifice central prévu dans le tiroir de distribution. 3.- Device according to claim 1, characterized in that the distribution spool is constituted by an annular spool mounted in an axial bore formed in the middle part of the oscillating piston and is designed so that the working air passing through an annular groove and by corresponding radial bores can be sent selectively to one or the other face of an annular stage presented by the oscillating piston, while the exhaust of the consumed air takes place out of the second chamber working through one or the other end of the distribution spool, the exhaust air coming from one or the other of its ends passing through a central orifice provided in the distribution spool. 4.- Dispositifsuivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le tiroir de distribution est amorti élastiquement à chacune de ses deux positions extrêmes. 4.- Devices following claims 1 to 3, characterized in that the distribution spool is resiliently damped at each of its two end positions. 5.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé par la présence d'un dispositif auxiliaire qui, lors de l'arrêt du moteur, place le tiroir de distribution dans une position extrême et qui, lors de la remise en marche du moteur, rédéplace lentement ce tiroir pour l'amener à son autre position de point mort, de telle sorte que le tiroir passe obligatoirement par toutes les positions de commande possibles. 5.- Device according to claim 1, characterized by the presence of an auxiliary device which, when the engine is stopped, places the distributor spool in an extreme position and which, when the engine is restarted, moves back slowly this drawer to bring it to its other neutral position, so that the drawer necessarily passes through all the possible control positions. 6.- Dispositif suivant la revendication 5, caractérisé par la présence d'un piston auxiliaire étant constamment en communication avec le conduit de fluide sous pression et recevant sur sa face opposée une pression d'une force telle que, lors de l'admission de l'air comprimé, il soit repoussé jusqu'à l'une de ses positions extrêmes et que, quand l'arrivée de l'air comprimé est supprimée, il soit par contre renvoyé à son autre position extrême par une force antagonisteo 7.- Dispositif suivant les revendications 5 et 6, caractérisé en ce que le piston auxiliaire est constitué par un piston différentiel, 6.- Device according to claim 5, characterized by the presence of an auxiliary piston being constantly in communication with the pressurized fluid conduit and receiving on its opposite face a pressure of a force such that, during the admission of compressed air, it is pushed back to one of its extreme positions and that, when the compressed air supply is suppressed, it is on the other hand returned to its other extreme position by an antagonistic force. 7.- Device according to claims 5 and 6, characterized in that the auxiliary piston consists of a differential piston, la force anta- goniste nécessaire étant obtenue par le fait que le fond de plus grand diamètre du piston reçoit sur sa face interne la pression du même air d'admission par l'in- termédiaire d'un clapet de refoulemento 8.- Dispositif suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que le dispositif auxiliaire est relié amoviblement au tiroir de distribution par une tige d'accouplement, de telle sorte que l'accouplement se produise lorsque le piston auxiliaire et le tiroir de distribution sont renvoyés de leur position de point mort à leur position extrême opposée lorsque cesse l'arrivée de l'air comprimé. the necessary antagonistic force being obtained by the fact that the bottom of the largest diameter of the piston receives on its internal face the pressure of the same intake air by means of a discharge valve 8.- Device according to claims 1 to 7, characterized in that the auxiliary device is removably connected to the distribution spool by a coupling rod, such that the coupling occurs when the auxiliary piston and the distribution spool are returned from their neutral position to their opposite extreme position when the arrival of compressed air ceases.
BE570419D BE570419A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE570419A true BE570419A (en)

Family

ID=188985

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE570419D BE570419A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE570419A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0009919A1 (en) * 1978-09-29 1980-04-16 Baron, Frances Patricia Reciprocating drive means

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0009919A1 (en) * 1978-09-29 1980-04-16 Baron, Frances Patricia Reciprocating drive means

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2552172A1 (en) PNEUMATIC CYLINDER WITH DAMPING MECHANISM AND METHOD OF DAMPING A PNEUMATIC CYLINDER
BE570419A (en)
FR2496170A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE FUEL SUPPLY OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE566540A (en) Vibrator
EP1097321B2 (en) Valve device for hydraulic engine for driving a large flywheel mass
EP1132581B1 (en) Electromagnetic valve with pneumatic spring and toggle drive mechanism
FR3097254A3 (en) Compressed air motor with active chamber included and active distribution with balanced valve
FR2593550A1 (en) DEVICE FOR TRANSFORMING THE ENERGY OF A FLUID MEDIUM INTO MECHANICAL WORK
BE567369A (en)
WO2022100810A1 (en) Compressed-air engine with integrated active chamber and active distribution with balanced valve
BE433277A (en)
BE430855A (en)
FR2716239A1 (en) Hydraulic pump with variable cylinder for closed pressurised circuit in automobiles
BE445408A (en)
BE411518A (en)
BE354552A (en)
BE531332A (en)
BE448839A (en)
FR2963815A1 (en) Adjustable unbalance function integrated balancing shaft for engine of motor vehicle, has unbalance mass displaced along adjusting direction of unbalance, and displacing unit displacing unbalance mass along adjusting direction of unbalance
BE444203A (en)
CH94293A (en) Internal combustion engine.
BE569060A (en)
BE435192A (en)
BE404438A (en)
BE421163A (en)