BE563886A - - Google Patents

Info

Publication number
BE563886A
BE563886A BE563886DA BE563886A BE 563886 A BE563886 A BE 563886A BE 563886D A BE563886D A BE 563886DA BE 563886 A BE563886 A BE 563886A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
screen
frame
image
fabric
stretched over
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE563886A publication Critical patent/BE563886A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B21/00Projectors or projection-type viewers; Accessories therefor
    • G03B21/54Accessories
    • G03B21/56Projection screens
    • G03B21/60Projection screens characterised by the nature of the surface
    • G03B21/606Projection screens characterised by the nature of the surface for relief projection

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Overhead Projectors And Projection Screens (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour objet un procédé de fabrication d'un écran restituant avec un effet de relief les images fixes ou animées projetées en cinéma-   tographie,   par transparence, des peintures artistiques ou agrandissements photographiques   appliques   sur cet écran, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ou autres procedes de reproduction. 



     'Ce   procédé consiste à utiliser les propriétés d'un écran semi-sphéroidal en accouplant deux profils opposés, l'un concave et l'autre convexe, de telle façon que la courbure de leur surface ne présente ni pli ni cassure da l'image, et restitue celle-ci sous divers angles de réflexion. 



   Un écran réalisé de cette manière donne une meilleure restitution optique de l'image, une vision plus Spontanée sans,fatigue oculaire et produit un effet de relief physique, qui introduit la troisième dimension et donne une restitution plus plastique et plus physique du sujet représenté, ainsi qu'une meilleure répartition lumi- neuse aveo absence d'aberrations. 



   Un tel écran est utilisable pour la restitution d'images cinématographiques ou photographiques, pour la pro- jection d'images à visionner en transparence,   ou.   pour des peinturés artistiques, décors de théâtre et panneaux publicitaires, sujets imprimés à plat et montés ensuite sur cet écran galbé ou pour tout autre mode de figuration imagée. 



   L'invention a également pour objet un écran obtenu par ce procédé et qui se caractérise par le fait qu'il présente un cadre supportant des arceaux, un écran tendu sur ce cadre et ces arceaux et constitué par un tissu 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 coupé en plein biais, de façon à obtenir automatiquement une surface concave-convexe déformant l'image portée par . ledit écran, dans le but de produire un effet optique introduisant la troisième dimension. La surface decet écran peut être constituée par plusieurs lés découpés en 'plein biais et cousus les uns aux autres. Il peut comprendre un cadre galbé dont la longueur et la largeur sont ajustables ainsi qu'un écran frontal de réflexion et un écran arrière d'absorption cousus ensemble et tendus sur ce cadre par des dispositifs élastiques. 



   Le dessin annexé représente schématiquement et à titre d'exemple trois formes d'exécution de l'écran, objet de la présente invention. 



   La fig. l en est une coupe selon la.ligne 1-1 la figo 2 et montrant le profil de côté de l'écran. 



   La fige 2 est une coupe selon la ligne II-II de la fig. 1 et montrant le profil longitudinal de l'écran. 



   La fig. 3 est une vue en perspective de la première forme d'exécution. 



   La fige 4 montre un détail de la fig. 3. 



   La fig. 5 est une coupe longitudinale selon la ligne IV-IV de la fig. 7 illustrant une seconde forme d'exécution. 



   La fig. 6 est une vue de côté de la   fi.   7 montrant le profil de l'écran. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. 7 est une vue de face de la seconde forme d'exécution de l'écran. 



   La fig. 8 est une vue en perspective de la troisième forme d'exécution. 



   La fig. 9 est une coupe selon la ligne V-V de la fig. 8. 



   Les fig. 10 et 11 sont des détails de   constructiqn   de la forme d'exécution représentée aux fig. 8 et 9. 



   La fig. 12 montre la manière dont le tissu doit être coupé 'pour de grands écrans. 



   La fig. 13 montre un détail des coutures de la fig. 12. 



   La fig.   14   montre schématiquement la manière de couper le tissu pour de petits écrans. 



   Selon les fige 1 à 3 du dessin annexé, l'écran comprend un cadre rigide formé de tubes 1 qui portent quatre arceaux 2, 3 de mise en forme du tissu T, en toile blanche par exemple. La courbure des arceaux est réglable à volonté par actionnement de dispositifs de tension 4- pourvus d'une vis micrométrique 5. La toile T est coupée en plein biais selon la fig. 12, 13 où la flèche D indique le sens du droit fil.

   Ce sens du tissu' permet la mise en forme sans pli et sans cassure de l'écran et de lui donner les profils en long et en large désirés (fig. 1, 2) sans solution de continuité, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
Dans le cas de   grands   écrans, la toile T est formée de plusieurs lés 6   assembles   par leurs lisières 7 .(fig. 12,   13).   Ces lés 6 sont en biais pour la coupe de la toile T de façon à obtenir un profil correcteur et de mise en relief de l'image. La toile T est coupée de la manière illustrée à la fig. 12 et en tenant compte du mode de tissage (dans le cas illustré la toile est tissée croisée), de façon que les courbures de la toile donnent, après mise sous tension, le profil concave-convexe avec ses courbures secondaires représentées aux fig. 1 et 2.

   La toile est bordée par un galon fort 8 muni d'oeillets 9 dans lesquels passent des crochets 10, 29. Les crochets 10 de la partie supérieure et des deux côtés de la toile T s'accrochent directement sur les arceaux correspondants 2, 3. Des liens élastiques 11 passent dans les crochets 29 de la partie inférieure de la toile T et lient cette partie inférieure à l'arceau corres- pondant 2, permettant ainsi de tendre la toile T. 



   Pour accentuer les contrastes de l'image projetée sur l'écran, un écran d'absorption V est prévu, de préférence de teinte gris-bleu, et tendu directement sur le cadre 1. 



   Comme représenté aux fig. 3 et 9, l'écran V est placé derrière   7. écran   blanc de projection T. En outre, il est constitué par des,lés en tissu assemblés et recouvrant toute la surface arrière de la toile T. 



   Dans la seconde forme d'exécution représentée aux fig. 5,6 et 7, l'écran comprend un support constitué par un cadre rigide 12 muni de taquets 13, sur lesquels sont galbés des arceaux   14,   15. Les extrémités de cesarceaux sont fixés aux quatre angles de ce cadre 12, qui sont pourvus chacun   d'un   supoort 16. Sur ce cadre 12, dont les 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 éléments sont de préférence en bois flexible et -résistant, la toile,T, coupée suivant le trait pointillé représenté à la fig. 14,est tendue et'fixée à l'aide de petits clous. 



  On obtient ainsi le profil P illustré à la fig. 6. 



   Cette forme d'exécution convient spécialement aux peintures artistiques. Lorsqu'un sujet a été p.eint sur l'écran galbé selon la   fige   6, il est découpé, mis à plat et reproduit sur une pièce de tissu découpée selon la forme indiquée à la fig. 14. Le sujet obtenu, déformé à plat, reprend son aspect correct après sa mise en forme sur le support 12 et apparaîtra en relief. 



   Cette seconde forme d'exécution (selon   fige   5,6 et 7) est aussi utilisable pour la réalisation d'un écran pour agrandissements photographiques. Dans ce cas, la toile T est remplacée par une soi ou une mousseline, sur laquelle est appliquée, en chambre noire, une couche d'une émulsion photo-sensible. Cette soie ou mousseline, tendue sur le support, doit évidemment être protégée de la lumière. Cet écran photo-sensible est alors impressionné en projetant sur celui-ci une photographie.par un procédé d'agrandissement connu. 



   Pour réaliser un écran selon l'invention qui puisse être utilisé dans une visionneuse, ou pour la télévision, il suffit de mouler une verrine (verre dépoli) selon le profil et le galbe désirés. 



   Dans la troisiéme forme d'exécution de l'écran 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 représentée aux fig. 8 à 11, l'écran comprend un cadre 'forme de tubes 17 et galbé selon les courbures horizontales et verticales représentées aux fig. 8 et 9. Une entretoise   18   relie les côtés verticaux du cadre 17 et deux entretoises 19 relient ses côtés horizontaux. Les entretoises 18 et 19 sont fixées sur les tubes 17 au moyen d'une goupille 20 (fig. 10). par exemple, pour éviter toute protubérance sur la surface du cadre 17. La longueur des entretoises 18 et 19 est réglable au moyen de vis 21 filetées à gauche et à droite, selon la fig. 11, de façon à pouvoir ajuster la longueur et la largeur du cadre 17.

   Ce cadre 17 est supporté par deux pieds 22 fixés-dans deux bossages 23 solidaires d'un socle 24 
L'écran de réflexion T et l'écran d'absorption V sont cousus ensemble avec des pans latéraux S de façon à former une sorte de sac qui est fixé d'une   part,, par   la partie inférieure de. l'écran T, au cadre 17 au moyen des crochets 10 et liens 11, et, d'autre part, par la partie inférieure de l'écran V, à une barre horizontale 25, solidaire du socle   24,   par des dispositifs à ressort de tension 26. 



  En tendant les écrans T et V sur le cadre 17, l'écran T, qui a été coupé en plein biais, conformément au galbe à obtenir, se trouve incurvé horizontalement et verticalement selon les profils désirés. 



   Dans la forme d'exécution décrite ci-des sus, ainsi que dans la première forme d'exécution représentée à la fig.3 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 il est facile de prévoir le montage d'un haut-parleur 27 derrière l'écran T comme illustré aux fig. 8 et 9.' Pour éviter toute vibration de l'écran qui pourrait provenir des vibrations du haut-parleur, celui-ci est monté de façon élastique sur les entretoises 19 au moyen du ressort 28, par exemple. 



   La vision spontanée et sans accomodement des yeux est'obtenue intégralement pour un observateur placé au centre focal de courbure de l'écran. En outre, la restitution lumineuse intégrale, sans les aberrations des projections lumineuses habituelles, est également obtenue lorsque la source lumineuse est placée au centre focal. Il est évident que l'on ne peut obtenir, en salle de cinéma, la conjugaison intégrale de ces deux propriétés, mais une flèche moyenne dans les deux sens, adaptée à chaque salle et à chaque projection, permet d'obtenir les avantages précités. 



   Cette variation de flèche est¯obtenue grâce au dispositif de tension du support d'image qui permet d'obtenir le profil désiré par un réglage des courbures horizontales et verticales du cadre galbé 2, 3. La formation du profil du support d'image s'obtient automatiquement par le biais du tissu lorsqu'on le tend sur le cadre. 



   L'image ainsi obtenue sur des angles de réflexion différents provoque des variations d'éclairement qui 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   augmentent   l'effet de relief modelé et donnent au sujet projeté un aspect plus physique, plus réel et plus vivant. 



  D'autre   par t,   l'angle visuel étant plus élargi dans tous les sens, la distorsion s'en trouve supprimée. Sous un angle beaucoup plus grand, cette propriété permet également la vision beaucoup plus rapprochée de l'écran, sans fatigue oculaire, et affine le sujet. 



   Ceci présente un très grand avantage pour les projections sur de grandes surfaces, pour   les   salles de cinéma, et permet la vision beaucoup plus rapprochée de l'écran malgré la grandeur. 



   La vision giratoire de l'écran, obtenue par le profil de celui-ci, permet, d'autre part, son utilisation en salles larges, le modelé obtenu supprimant l'effet d'allongement sur les côtés 'et la correction de la ligne d'horizon en cas de vue plongeante, malgré la concavité générale de l'écran. 



   Les fléches w (figures 1 et 2) indiquent la radiation en tous sens de la restitution. 



   Un réglage des courbures de l'écran permet de donner un profil optique très précis et bien adapté. 



  Ce profil peut prendre la forme désirée, grâce à la malléabilité du biais.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a method of manufacturing a screen reproducing with a relief effect the fixed or animated images projected in cinematography, by transparency, artistic paintings or photographic enlargements applied to this screen,

 <Desc / Clms Page number 2>

 or other methods of reproduction.



     'This process consists in using the properties of a semi-spheroidal screen by coupling two opposite profiles, one concave and the other convex, so that the curvature of their surface does not present any folds or breaks in the image. , and restores it from various angles of reflection.



   A screen produced in this way gives a better optical reproduction of the image, a more spontaneous vision without eye fatigue and produces an effect of physical relief, which introduces the third dimension and gives a more plastic and more physical reproduction of the subject represented, as well as better light distribution with no aberrations.



   Such a screen can be used for restoring cinematographic or photographic images, for projecting images to be viewed in transparency, or. for artistic paintings, theater sets and advertising panels, subjects printed flat and then mounted on this curved screen or for any other mode of pictorial representation.



   The subject of the invention is also a screen obtained by this method and which is characterized in that it has a frame supporting arches, a screen stretched over this frame and these arches and consisting of a fabric.

 <Desc / Clms Page number 3>

 cut directly at an angle, so as to automatically obtain a concave-convex surface distorting the image carried by. said screen, with the aim of producing an optical effect introducing the third dimension. The surface of this screen can be formed by several strips cut at full bias and sewn together. It may include a curved frame the length and width of which are adjustable as well as a front reflection screen and a rear absorption screen sewn together and stretched over this frame by elastic devices.



   The appended drawing represents schematically and by way of example three embodiments of the screen, object of the present invention.



   Fig. l is a section along la.ligne 1-1 in figo 2 and showing the side profile of the screen.



   Figure 2 is a section along line II-II of FIG. 1 and showing the longitudinal profile of the screen.



   Fig. 3 is a perspective view of the first embodiment.



   Fig 4 shows a detail of fig. 3.



   Fig. 5 is a longitudinal section along the line IV-IV of FIG. 7 illustrating a second embodiment.



   Fig. 6 is a side view of the fi. 7 showing the profile of the screen.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 7 is a front view of the second embodiment of the screen.



   Fig. 8 is a perspective view of the third embodiment.



   Fig. 9 is a section along the line V-V of FIG. 8.



   Figs. 10 and 11 are construction details of the embodiment shown in Figs. 8 and 9.



   Fig. 12 shows how the fabric is to be cut for large screens.



   Fig. 13 shows a detail of the seams of FIG. 12.



   Fig. 14 shows schematically how to cut the fabric for small screens.



   According to Figs 1 to 3 of the accompanying drawing, the screen comprises a rigid frame formed of tubes 1 which carry four hoops 2, 3 for shaping the fabric T, in white canvas for example. The curvature of the hoops can be adjusted at will by actuating tensioning devices 4- provided with a micrometric screw 5. The fabric T is cut at full bias according to FIG. 12, 13 where the arrow D indicates the direction of the straight grain.

   This sense of the fabric allows the screen to be shaped without folds and without breaking and to give it the desired length and width profiles (fig. 1, 2) without any break in continuity,

 <Desc / Clms Page number 5>

 
In the case of large screens, the fabric T is made up of several strips 6 assembled by their edges 7. (fig. 12, 13). These strips 6 are at an angle for the cut of the fabric T so as to obtain a correcting profile and highlighting of the image. The canvas T is cut as shown in fig. 12 and taking into account the weaving mode (in the illustrated case the fabric is woven crossed), so that the curves of the fabric give, after tensioning, the concave-convex profile with its secondary curvatures shown in FIGS. 1 and 2.

   The canvas is bordered by a strong braid 8 provided with eyelets 9 through which hooks 10, 29 pass. The hooks 10 of the upper part and on both sides of the canvas T hang directly on the corresponding hoops 2, 3. Elastic ties 11 pass through the hooks 29 of the lower part of the canvas T and link this lower part to the corresponding hoop 2, thus making it possible to stretch the canvas T.



   To accentuate the contrasts of the image projected on the screen, an absorption screen V is provided, preferably of gray-blue tint, and stretched directly over the frame 1.



   As shown in fig. 3 and 9, the screen V is placed behind 7. a white projection screen T. In addition, it is made up of fabric strips assembled and covering the entire rear surface of the screen T.



   In the second embodiment shown in FIGS. 5, 6 and 7, the screen comprises a support consisting of a rigid frame 12 provided with cleats 13, on which are curved hoops 14, 15. The ends of these hoops are fixed to the four corners of this frame 12, which are provided each of a supoort 16. On this frame 12, whose

 <Desc / Clms Page number 6>

 elements are preferably made of flexible and -resistant wood, the canvas, T, cut along the dotted line shown in FIG. 14, is stretched and 'fixed with small nails.



  The profile P illustrated in FIG. 6.



   This embodiment is especially suitable for artistic paintings. When a subject has been painted on the screen curved according to fig. 6, it is cut out, laid flat and reproduced on a piece of fabric cut according to the shape shown in FIG. 14. The subject obtained, deformed flat, returns to its correct appearance after being shaped on the support 12 and will appear in relief.



   This second embodiment (according to figs 5, 6 and 7) can also be used for making a screen for photographic enlargements. In this case, the fabric T is replaced by a self or a muslin, on which is applied, in a dark room, a layer of a photosensitive emulsion. This silk or muslin, stretched over the support, must obviously be protected from light. This photosensitive screen is then impressed by projecting a photograph onto it by a known enlargement process.



   To produce a screen according to the invention which can be used in a viewer, or for television, it suffices to mold a verrine (frosted glass) according to the desired profile and curve.



   In the third embodiment of the screen

 <Desc / Clms Page number 7>

 shown in fig. 8 to 11, the screen comprises a frame in the form of tubes 17 and curved along the horizontal and vertical curvatures shown in FIGS. 8 and 9. A spacer 18 connects the vertical sides of the frame 17 and two spacers 19 connect its horizontal sides. The spacers 18 and 19 are fixed to the tubes 17 by means of a pin 20 (fig. 10). for example, to avoid any protuberance on the surface of the frame 17. The length of the spacers 18 and 19 is adjustable by means of screws 21 threaded on the left and on the right, according to FIG. 11, so that the length and width of the frame 17 can be adjusted.

   This frame 17 is supported by two feet 22 fixed in two bosses 23 integral with a base 24
The reflection screen T and the absorption screen V are sewn together with side panels S so as to form a sort of bag which is fixed on the one hand, by the lower part of. the screen T, to the frame 17 by means of the hooks 10 and links 11, and, on the other hand, by the lower part of the screen V, to a horizontal bar 25, integral with the base 24, by spring devices voltage 26.



  By stretching the screens T and V on the frame 17, the screen T, which has been cut straight through, in accordance with the curve to be obtained, is curved horizontally and vertically according to the desired profiles.



   In the embodiment described above, as well as in the first embodiment shown in Fig. 3

 <Desc / Clms Page number 8>

 it is easy to provide for the mounting of a loudspeaker 27 behind the screen T as illustrated in FIGS. 8 and 9. ' To avoid any vibration of the screen which could come from vibrations of the loudspeaker, the latter is mounted elastically on the spacers 19 by means of the spring 28, for example.



   Spontaneous vision without accommodation of the eyes is fully achieved for an observer placed at the focal center of curvature of the screen. In addition, full light restitution, without the aberrations of the usual light projections, is also obtained when the light source is placed at the focal center. It is obvious that it is not possible to obtain, in a cinema room, the full combination of these two properties, but an average deflection in both directions, adapted to each room and to each projection, makes it possible to obtain the aforementioned advantages.



   This variation of deflection is obtained thanks to the device for tensioning the image support which makes it possible to obtain the desired profile by adjusting the horizontal and vertical curvatures of the curved frame 2, 3. The formation of the profile of the image support s 'automatically gets through the fabric when stretched over the frame.



   The image thus obtained on different angles of reflection causes variations in illumination which

 <Desc / Clms Page number 9>

   increase the effect of modeled relief and give the projected subject a more physical, more real and more alive aspect.



  On the other hand, the visual angle being wider in all directions, the distortion is eliminated. From a much larger angle, this property also allows a much closer view of the screen, without eye strain, and sharpens the subject.



   This has a great advantage for projections on large surfaces, for cinemas, and allows a much closer vision of the screen despite the size.



   The rotating view of the screen, obtained by its profile, allows, on the other hand, its use in large rooms, the modeling obtained eliminating the effect of elongation on the sides' and the correction of the line horizon in the event of a bird's eye view, despite the general concavity of the screen.



   The arrows w (figures 1 and 2) indicate the radiation in all directions of the restitution.



   Adjusting the curvatures of the screen gives a very precise and well-adapted optical profile.



  This profile can take the desired shape, thanks to the malleability of the bias.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1) Procédé de réalisation d'un écran en relief pour la restitution d'images, caractérisé par le fait qu'on utilise les propriétés d'un écran semi-sphéroïdal en accouplant deux profils opposés, l'un concave et l'autre convexe, de telle façon que la courbure de leur surface ne présente ni pli ni cassure de l'image et restitue celle-ci sous' différents angles de réflexion. CLAIMS 1) Method for producing a screen in relief for image reproduction, characterized in that the properties of a semi-spheroidal screen are used by coupling two opposite profiles, one concave and the other convex, in such a way that the curvature of their surface does not present any folds or breaks of the image and restores the latter under different angles of reflection. 2) Ecran obtenu par le procédé, caractérisé par le fait qu'il présente-un cadre supportant des arceaux, un écran tendu sur ce cadre et ces arceaux et constitué par un tissu coupé en plein biais, de façon à obtenir automatiquement une surface conçave-convexe déformant l'image portée par ledit écran dans le but de produire un effet optique introduisant la troisième dimension. 2) Screen obtained by the process, characterized by the fact that it presents a frame supporting arches, a screen stretched over this frame and these arches and consisting of a fabric cut at the full bias, so as to automatically obtain a conave surface -convex deforming the image carried by said screen with the aim of producing an optical effect introducing the third dimension. 3) Ecran selon la revendication 2, caractérisé par le fait que la-surface de cet écran est constituée par plusieurs lés découpés en plein biais et cousus les uns aux autres. 3) Screen according to claim 2, characterized in that the surface of this screen is constituted by several strips cut fully biased and sewn to each other. 4) Eoran selon les revendications 2 et 3, caractérisé par le fait qu'il comprend un cadre galbé dont la longueur et la largeur sont ajustables, un écran frontal de réflexion et un écran arrière d'absorption cousus ensemble et tendu sur ce cadre par des dispositifs élastiques.' 4) Eoran according to claims 2 and 3, characterized in that it comprises a curved frame whose length and width are adjustable, a front reflection screen and a rear absorption screen sewn together and stretched over this frame by elastic devices. '
BE563886D BE563886A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE563886A true BE563886A (en)

Family

ID=184960

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE563886D BE563886A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE563886A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH493012A (en) Integral photography method and device
FR2725806A1 (en) STEREOSCOPIC CAMERA
FR2677736A1 (en) LIGHTING DEVICE WITH TUBULAR LAMPS AND REFLECTOR.
US3037424A (en) Process for the realization of a relief screen and screen obtained by the process
BE563886A (en)
US3506344A (en) Optical projection system
CH348557A (en) Method of manufacturing a device comprising a surface intended to receive an image and device obtained by this method
US606593A (en) Of pro
EP1836533A1 (en) Collapsing projection screen consisting of a reflecting fabric retracted in a box behind a wall decoration
FR2905475A1 (en) Image e.g. moving picture, display device for e.g. three-dimensional TV, has lenticular array including set of elementary optical devices each with convergent elementary lens, and screw to adjust dimensions of image to dimensions of array
FR3103093A1 (en) Lighting device to highlight a photograph in relief
FR2905474A1 (en) Image e.g. moving picture, display device for e.g. three-dimensional TV, has lenticular array including set of elementary optical devices each with convergent elementary lens, and screw to adjust dimensions of image to dimensions of array
BE565444A (en)
FR2662273A1 (en) System for projecting a slide image on a large-format, matt and pearly screen, for viewing from both sides of the screen, by day and by night
BE423197A (en)
BE356046A (en)
FR2486258A1 (en) Device for taking and projecting cinema pictures in relief - uses video recording and lenticular screen to multiply views
BE527622A (en)
CH113579A (en) Method and apparatus for projecting images.
FR2850465A1 (en) Large screen film three dimensional image format camera having single unit with two optical filters/lens aligned producing eye offset providing three dimensional moving/static view
BE368991A (en)
BE531652A (en)
BE526575A (en)
BE392674A (en)
FR2572199A1 (en) Spectacles with binocular viewing which are intended for stereoscopic viewing, a stereoscopic support for the instantaneous clipping-in of the photographs and a casing for protecting the said support