BE562734A - - Google Patents

Info

Publication number
BE562734A
BE562734A BE562734DA BE562734A BE 562734 A BE562734 A BE 562734A BE 562734D A BE562734D A BE 562734DA BE 562734 A BE562734 A BE 562734A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
monorail
conveyor
wagons
wagon
track
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE562734A publication Critical patent/BE562734A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21FSAFETY DEVICES, TRANSPORT, FILLING-UP, RESCUE, VENTILATION, OR DRAINING IN OR OF MINES OR TUNNELS
    • E21F13/00Transport specially adapted to underground conditions
    • E21F13/02Transport of mined mineral in galleries

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Structure Of Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne des transporteurs, et elle se propose de fournir un transporteur amélioré qui est capa- ble de se déplacer tout en étant en fonctionnement. 



   L'invention est considérée comme étant particulière- ment utile, bien que non exclusivement, en ce qui concerne des transporteurs qui transportent de la matière à partir de haveu- ses, se dépla.çant   jusqu'à   des transporteurs de galeries situés dans des mines souterraines. 



   Suivant la présente invention, un transporteur com- prend une série de wagonnets reliés entre eux, qui forment en- semble un train constituant le transporteur, et qui se déplace sur un monorail ou autre piste. Les wagonnets peuvent comprendre des auges, par exemple comme des transporteurs à raclettes, et 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 une ou plusieurs chaînes à raclettes ou courroies transporteuses' peuvent se déplacer au-dessus d'une, deux, plusieurs ou la tota- lité des auges du transporteur.

   Chaque wagonnet peut être muni d'une chaîne à raclettes ou courroie transporteuse ou analogue entrainée, séparée ; certains ou la totalité des wagonnets peuvent être construits de façon analogue quant aux transporteurs   à   courroie ou à chaînes, et l'agencement peut être tel que chaque chaîne à raclettes ou courroie transporteuse fournit la matière à la chaîne à raclettes ou courroie transporteuse du wagonnet . suivant du train. Dé préférence, chaque wagonnet comporte une ou plusieurs roues à chaque extrémité ou au voisinage de cette der-   @   nière pour rouler sur le monorail ou autre piste.   Afin'd'empê-   cher un basculement ou renversement latéral des wagonnets, on peut prévoir des galets ou butées pour venir en prise avec un rebord inférieur du monorail.

   Selon une construction avantageuse, le monorail comprend une série de sections qui sont supportées par des montants et reliées à pivot les unes aux autres de sorte que la piste ou rail peut être déplacé ou peut varier à volonté. 



   Un ou plusieurs des wagonnets peuvent être munis d'un moteur électrique ou hydraulique, ou autre source de puissance pour entraîner la ou les chaînes ou courroies ou analogues, et pour   entraîner'les   roues de rail. 



   D'autres avantages et caractéristiques ressortiront de la description qui va suivre, faite en regard des dessins annexés, représentent deux transporteurs selon l'invention, dand lesquels : la figure 1 est une vue schématique en plan du premier transporteur en service; la figure 2 est une vue en plan partiellement schéma- tique d'une partie du transporteur à plus grande   échelle;   la figure 3 est une vue en plan partiellement schéma- tique d'une partie du transporteur; la figure 4 est une coupe verticale correspondant à la figure 3;, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la figure 5 est une vue dans le sens.de la flèche C de la figure 3; la figure 6 est une vue en. coupe suivant la ligne A-A de la figure 3 ; la figure 7 est une vue en bout d'un transporteur ;

   la figure 8 est une vue en élévation partiellement schématique représentant 1'agencement dans lequel une haveuse dé- charge du charbon sur le transporteur; la figure 9.est une vue latérale partiellement sché- matique représentant l'agencement en un point ou le charbon est fourni par une section du transporteur à une autre; la figure 10 est une vue en plan schématique représen- tant le second transporteur en service; la figure 11 est une vue en plan partiellement sché- matique d'une section du second transporteur à plus grande échelle la   fiure   12 est une vue latérale partiellement sché-   matique   d'une section du transporteur; la figure 13 est une vue prise dans le sens de la flèche A de la figure 12; la figure   14   est une coupe verticale suivant la ligne B-B de la figure 12;

   la figure 15 est une vue schématique de détail dans le sens de la flèche C de la figure 11; et la figure 16 est une vue latérale partielle en partie schématique d'une section modifiée du transporteur. 



   En se référant à la figure 1, le transporteur consiste en une série de wagonnets indiqués de façon générale en 20 et reliés à pivot les uns aux autres bout à. bout. Le transporteur s'étend à partir d'une haveuse continue M située dans une galerie de mine W en arrière jusqu'à un transporteur de galerie C dans une galerie G. Le charbon provenant du transporteur est   déchargé   par une goulotte ou transporteur de transfert T sur le transpor- teur de galerie C dans la galerie G ; à mesureque la haveuse M 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 avance, le transborteur la suit, la goulotte de transfert T se déplaçant le long de la galerie G à côté du transporteur de galerie C. 



   En se référant aux figures 2 à 6, chacun des wagonnets comprend une auge 21 pourvue de deux plaques   d'extrémité   évasées 22. A chaque extrémité de chaque auge, est fixé de chaque côté un tronçon de   canal 24,   et un ruban d'acier à ressort   23   est mis en place dans les canaux 24 pour s'étendre de chaque côté entre chaque paire d'auges adjacentes. Les rubans 23 en acier à ressort sont pourvus de fentes à travers lesquelles passent les plaques d'extrémités évasées 22, ainsi qu'on peut le voir en particulier sur les figures 4 et 5. Une chaîne à raclettes 25 munie de raclettes 26 se déplace autour des auges pour y   dépla-   cer le charbon comme dans des types connus de transporteurs à raclettes. i.

   Figure 7, qui est une vue en bout, représente l'a-   gencement   des parties 21 à 26 mentionnées ci-dessus et repré- sente également un cylindre 27 autour duquel passe la chaîne 25   'munie  des raclettes 26. Au-dessous de chaque section d'auge sont fixées deux consoles 28 portant chacune une ou des roues pivotantes 29 qui roulent sur une piste ou monorail 30. 



   La piste ou monorail 30 comporte des sections qui sont supportées par des montants. La figure 7 représente la construc- tion d'un montant qui comporte deux pieds 31 réglables et reliés entre eux par une entretoise 32 portant le monorail 30. Au- dessous de chaque auge sont fixées quatre consoles.33 portant des roues latérales 34 qui viennent en prise avec les parties inférieures du côté du monorail 30, comme on le voit sur la figu- re 7. Il est possible   d'adapter. d'autres   rails ou pistes au mon- tant 31 à la place du monorail 30, par exemple, un double rail. 



   La figure 8   reprsente   comment les sections du monorail 30 sont reliées à pivot aux montants au moyen d'ergots 35 et 3 et elle représente également la façon dont.les roues 29 et 34 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 viennent en prise 'avec le sommet et la base du monorail 30 res-. pectivement. La chaîne à raclettes 25 est représentée schémati- quoment, ainsi que la pa.rtie de la. haveuse mobile travaillant en continu M, qui décharge le charbon extra.it sur le transpor- teur. La position la plus basse admissible de la partie de la machine M est indiquée par des traits mixtes. 



   La figure 9 représente schématiquement la façon dont la chaîne à raclettes 25 d'un tronçon de transporteur décharge le charbon sur une chaîne   12, d'un   autre tronçon de transpor- teur. Les chaînes à raclettes 25 et 125 peuvent s'étendre chacune a.utour d'une ou plusieurs auges 21. La figure 9 représente sché- matiquement la façon dont la chaîne à raclettes 25 est entraînée par un moteur hydraulique et une boîte de vitesses 37 par l'in-   terinédiaire   d'une chaîne de transmission 38 entraînant le cylindre 27 de la chaîne (représenté également sur la figure 7). 



   Le second transporteur représenté sur la figure 10 comprend une série de wagonnets 200 reliés entre eux à pivot. 



  Le transporteur décharge le charbon à partir d'une haveuse mobile M située dans une galerie d'extraction W au moyen d'une goulotte de transfert T sur un transporteur principal de galerie C dans une galerie G, comme dans le cas du transporteur de la figure 1. 



   Les figures 11 à 15 représentent plus particulière- ment la construction du second transporteur. Chaque wagonnet com- prend deux éléments latéraux inférieurs 50 en forme de U et deux éléments latéraux supérieurs 60 en forme de U reliés entreeux par des montants 59 et des traverses 51. 



   A une extrémité de chaque wagonnet se trouve une conso- le 52 qui est reliée au moyen d'un accouplement 53 au wagonnet adjacent (voir figures 11 et   15)'.   



   Les   éléments   latéraux supérieurs 60 sont inclinés et un arbre 54 est agencé entre leurs extrémités supérieures - (voir figure 12) portant un tambour 55 d'entraînement de courroie. 



  Entre les extrémités inférieures des éléments 60 est agencé un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 tanbour fou 56, et une courroie 57 se déplace autour des tam- bours 55 et 56 et est supportée à intervalles sur sa longueur par des cylindres fous intermédiaires   58.(voir   figures 12. et 16). 



   Gomme dans le cas du   premier   transporteur, chaque sec- tion du transporteur est jaunie de deux roues pivotantes 29 qui roulent sur un monorail 30. Les consoles 33 (figures 12,,   14   et 16) sont munies de galets 61 pour venir en prise avec les côtés du monorail 30. Ce type de transporteur peut également être agen- cé pour fonctionner sur des pistes autres qu'un monorail. 



   La figure 12 représente la façon dont la courroie 57 est   entratnée   par un moteur électrique et une boîte de vitesses 63 reliée par une chaîne 64 au tambour 55 d'entraînement de courroie. 



   Dans la variante représentée sur la figure 16, le tam- bour 55 de commande de courroie est entraîné hydrauliquement, de préférence par un moteur hydraulique agencé à l'intérieur du tambour 55. 



   Les courroies ou chaînes à raclettes du transporteur peuvent être commandées hydrauliquement ou électriquement ou par air comprimé, et dans le cas d'une puissance hydraulique, il est préférable d'avoir recours à un ensemble de puissance commun pour toutes les commandes. 



   Une extrémité du transporteur est fixée à la haveuse de sorte que le transporteur avance avec la machine. La figure 8 représente la façon dont un tronçon du monorail 30 s'étend sous la partie de la machine M de sorte que le transporteur peut se déplacer avec la machine qui se déplace dans le sens indiqué par la flèche MD. A mesure que la machine avance, et qu'un espace devient disponible, on met en place d'autres tronçons de monorail 30 ou autre piste pour le transporteur. 



   De la description ci-dessus, il ressort qu'il est simple d'ajouter ou d'enlever des wagonnets pour augmenter ou diminuer la longueur du transporteur et au'il est également sim- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ple d'ajouter ou d'enlever ou de déplacer les tronçons de   mono--   rail ou autre piste et les montants ou supports de ce dernier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to conveyors, and it is intended to provide an improved conveyor which is capable of moving while in operation.



   The invention is considered to be particularly useful, although not exclusively, with respect to conveyors which transport material from cutters, moving to tunnel conveyors located in mines. underground.



   According to the present invention, a transporter comprises a series of interconnected wagons which together form a train constituting the transporter, and which travels on a monorail or other track. The wagons may include troughs, for example as raclette conveyors, and

 <Desc / Clms Page number 2>

 one or more scraper chains or conveyor belts may move over one, two, more or all of the conveyor troughs.

   Each wagon can be provided with a scraper chain or conveyor belt or the like driven, separate; some or all of the cars may be similarly constructed as belt or chain conveyors, and the arrangement may be such that each scraper chain or conveyor belt supplies material to the scraper chain or conveyor belt of the car. next to the train. Preferably, each car has one or more wheels at or near each end for rolling on the monorail or other track. In order to prevent a tilting or lateral overturning of the wagons, rollers or stops can be provided to engage with a lower edge of the monorail.

   According to an advantageous construction, the monorail comprises a series of sections which are supported by uprights and pivotally connected to each other so that the track or rail can be moved or can vary at will.



   One or more of the cars may be provided with an electric or hydraulic motor, or other power source for driving the chain (s) or belts or the like, and for driving the rail wheels.



   Other advantages and characteristics will emerge from the description which follows, made with reference to the accompanying drawings, show two conveyors according to the invention, in which: FIG. 1 is a diagrammatic plan view of the first conveyor in service; Figure 2 is a partially schematic plan view of part of the conveyor on a larger scale; Figure 3 is a partially schematic plan view of part of the conveyor; Figure 4 is a vertical section corresponding to Figure 3;

 <Desc / Clms Page number 3>

 Figure 5 is a view in the direction of arrow C of Figure 3; FIG. 6 is a view in. section along the line A-A of Figure 3; Figure 7 is an end view of a conveyor;

   Fig. 8 is a partially schematic elevational view showing the arrangement in which a chopper loads coal onto the conveyor; Fig. 9 is a partially schematic side view showing the arrangement at a point where coal is supplied from one section of the conveyor to another; Fig. 10 is a schematic plan view showing the second conveyor in use; Figure 11 is a partially schematic plan view of a section of the second conveyor on a larger scale; Figure 12 is a partially schematic side view of a section of the conveyor; Fig. 13 is a view taken in the direction of arrow A in Fig. 12; Figure 14 is a vertical section taken on line B-B of Figure 12;

   FIG. 15 is a detailed schematic view in the direction of arrow C in FIG. 11; and Figure 16 is a partial, partly schematic side view of a modified section of the conveyor.



   Referring to Figure 1, the conveyor consists of a series of wagons indicated generally at 20 and pivotally connected to each other end to. end. The conveyor extends from a continuous chopper M located in a mine tunnel W behind to a gallery conveyor C in a gallery G. The coal from the conveyor is unloaded by a chute or transfer conveyor T on the gallery conveyor C in gallery G; as the cutter M

 <Desc / Clms Page number 4>

 advances, the transporter follows it, the transfer chute T moving along the gallery G next to the gallery conveyor C.



   Referring to Figures 2 to 6, each of the wagons comprises a trough 21 provided with two flared end plates 22. At each end of each trough, is fixed on each side a section of channel 24, and a steel tape. spring 23 is fitted into the channels 24 to extend on either side between each pair of adjacent troughs. The spring steel tapes 23 are provided with slits through which the flared end plates 22 pass, as can be seen in particular in Figures 4 and 5. A scraper chain 25 provided with scraper 26 moves. around troughs for moving coal therein as in known types of scraper conveyors. i.

   Figure 7, which is an end view, shows the arrangement of the parts 21 to 26 mentioned above and also shows a cylinder 27 around which passes the chain 25 'provided with the scrapers 26. Below each Trough section are fixed two consoles 28 each carrying one or more swivel wheels 29 which roll on a track or monorail 30.



   The track or monorail 30 has sections which are supported by uprights. Figure 7 shows the construction of an upright which has two adjustable feet 31 and interconnected by a spacer 32 carrying the monorail 30. Below each trough are fixed four consoles.33 carrying side wheels 34 which come. meshing with the lower parts of the side of the monorail 30, as seen in Fig. 7. It is possible to adapt. other rails or tracks at upright 31 instead of monorail 30, for example a double rail.



   Figure 8 shows how the sections of the monorail 30 are pivotally connected to the uprights by means of pins 35 and 3 and also shows how the wheels 29 and 34

 <Desc / Clms Page number 5>

 engage the top and bottom of the 30 res- monorail. pectively. The scraper chain 25 is shown schematically, as well as the part of the. mobile shearer working continuously M, which unloads the extracted coal on the conveyor. The lowest allowable position of the machine part M is indicated by dashed lines.



   FIG. 9 schematically shows how the scraper chain 25 of one conveyor section unloads coal onto a chain 12 of another conveyor section. The scraper chains 25 and 125 may each extend around one or more troughs 21. Figure 9 shows schematically how the scraper chain 25 is driven by a hydraulic motor and a gearbox 37. by means of a transmission chain 38 driving the cylinder 27 of the chain (also shown in FIG. 7).



   The second conveyor shown in FIG. 10 comprises a series of wagons 200 pivoted together.



  The conveyor unloads coal from a mobile chopper M located in an extraction gallery W by means of a transfer chute T on a main gallery conveyor C in a gallery G, as in the case of the conveyor of the figure 1.



   Figures 11 to 15 show more particularly the construction of the second conveyor. Each wagon comprises two lower lateral U-shaped elements 50 and two upper lateral U-shaped elements 60 interconnected by uprights 59 and cross members 51.



   At one end of each car there is a bracket 52 which is connected by means of a coupling 53 to the adjacent car (see Figures 11 and 15).



   The upper side members 60 are inclined and a shaft 54 is arranged between their upper ends - (see figure 12) carrying a belt drive drum 55.



  Between the lower ends of the elements 60 is arranged a

 <Desc / Clms Page number 6>

 crazy tanbour 56, and a belt 57 moves around the drums 55 and 56 and is supported at intervals along its length by intermediate idle rollers 58. (see Figures 12 and 16).



   As in the case of the first transporter, each section of the transporter is yellowed by two pivoting wheels 29 which roll on a monorail 30. The consoles 33 (figures 12, 14 and 16) are provided with rollers 61 to engage with them. the sides of the monorail 30. This type of transporter can also be arranged to operate on tracks other than a monorail.



   Fig. 12 shows how the belt 57 is driven by an electric motor and a gearbox 63 connected by a chain 64 to the belt drive drum 55.



   In the variant shown in FIG. 16, the belt drive drum 55 is driven hydraulically, preferably by a hydraulic motor arranged inside the drum 55.



   The conveyor squeegee belts or chains can be operated hydraulically or electrically or by compressed air, and in the case of hydraulic power, it is preferable to use a common power package for all controls.



   One end of the conveyor is attached to the chopper so that the conveyor moves forward with the machine. Figure 8 shows how a section of the monorail 30 extends under the machine part M so that the transporter can move with the machine moving in the direction indicated by the arrow MD. As the machine advances, and space becomes available, further sections of monorail or other track 30 are set up for the transporter.



   From the above description, it emerges that it is simple to add or remove wagons to increase or decrease the length of the conveyor and that it is also simple.

 <Desc / Clms Page number 7>

 ple to add or remove or move the sections of mono - rail or other track and the uprights or supports of the latter.


    

Claims (1)

RESUME Transporteur caractérise par les points suivants séparément ou en combinaison: 1.-¯Il comprend une série de wagonnets reliés entre eux qui forment ensemble, un train constituant le transporteur et qui se déplacent sur un monorail ou autre piste. ABSTRACT Carrier characterized by the following points separately or in combination: 1.-¯It includes a series of interconnected wagons which together form a train constituting the transporter and which move on a monorail or other track. 2. - Les wagonnets comportent des auges, par exemple com- me dans les transporteurs à raclettes. 2. - The wagons have troughs, for example as in the raclette conveyors. 3. - Une ou plusieurs chaînes à raclettes ou courroies transporteuses se déplacent sur une, deux, plusieurs ou la'tota- lité des auges du transporteur. 3. - One or more scraper chains or conveyor belts move on one, two, more or all of the conveyor troughs. 4.- Chaque wagonnet est muni d'une chaîne à raclettes - ou courroie transporteuse ou analogue entraînée séparément. 4.- Each wagon is provided with a scraper chain - or conveyor belt or the like driven separately. 5. - Une seule chaîne à raclettes ou courroie transporteu- se se déplace sur la totalité des wagonnets constituant le trans- porteur. 5. - A single scraper chain or conveyor belt moves over all of the wagons constituting the conveyor. 6. - Chaque wagonnet comporte une extrémité de décharge- ment soulevée au-dessus de l'extrémité de réception du wagonnet suivant de sorte que chaque chaîne à raclettesou courroie transporteuse décharge la matière sur une chaîne à raclettes ou courroie transporteuse du wagonnet suivant du train. 6. - Each wagon has one unloading end raised above the receiving end of the next wagon so that each scraper chain or conveyor belt unloads the material onto a scraper chain or conveyor belt of the next wagon in the train. . 7. - Chaque wagonnet comprend une ou plusieurs roues à chaque extrémité ou au voisinage de cette dernière pour rouler sur le monorail ou autre piste. 7. - Each wagon has one or more wheels at each end or in the vicinity of the latter for rolling on the monorail or other track. 8.- Lesdites roues sont des roues pivotantes. 8.- Said wheels are swivel wheels. 9. - Les wagonnets comportent un dispositif destiné à empêcher un renversement latéral. 9. - The wagons have a device to prevent sideways overturning. 10.- Le dispositif destiné à empêcher un renversement latéral comprend des galets ou butées destines à venir en prise avec un rebord inférieur du monorail ou autre piste. <Desc/Clms Page number 8> 10.- The device intended to prevent a lateral overturning comprises rollers or stops intended to engage with a lower edge of the monorail or other track. <Desc / Clms Page number 8> 11.- Certains ou la totalité des wagonnets sont de construction analogue. 11.- Some or all of the wagons are of similar construction. 12. - Chacun des wagonnets comporte une auge munie de deux plaques d'extrémité évasées. 12. - Each of the wagons has a trough fitted with two flared end plates. 13. - Les auges sont munies de chaque côté de rubans élastiques présentant des fentes à travers lesquelles passent les angles des plaques d'extrémité évasées. 13. - The troughs are provided on each side with elastic bands having slits through which pass the angles of the flared end plates. 14.- Il comprend un monorail sur lequel se déplacent les wagonnets ledit monorail comprenant une série de sections qui sont supportées.par des montants et reliées ensemble à pivot de sorte que le monorail peut être déplacé ou peut varier à volon- té. 14.- It comprises a monorail on which the wagons move said monorail comprising a series of sections which are supported by uprights and pivotally connected together so that the monorail can be moved or can vary at will. 15. - Les sections du monorail sont reliées à pivot aux montants au moyen d'ergots. 15. - The sections of the monorail are pivotally connected to the uprights by means of pins.
BE562734D BE562734A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE562734A true BE562734A (en)

Family

ID=184229

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE562734D BE562734A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE562734A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2596453A1 (en) METHODS AND APPARATUS FOR TRANSPORTING AND LOADING MATERIALS, IN PARTICULAR IN MINES
FR2607119A1 (en) CONVEYOR, ESPECIALLY FOR MINING OPERATIONS
FR2533520A1 (en) DEVICEABLE LOADING WAGON, ESPECIALLY FOR LOADING DEBLAIS FROM A BALLAST BED PURIFICATION MACHINE
FR2568838A1 (en) INSTALLATION FOR SORTING PRODUCTS WITH AUTOTRACT TROLLEYS
FR2505794A1 (en) CONVEYOR DEVICE FOR ACCUMULATING ARTICLES, AND METHOD FOR TRANSPORTING ARTICLES
FR2533242A1 (en) TRANSPORTING AND UNIFORTING CHAIN SYSTEM FOR A RAILWAY CONSTRUCTION MACHINE
FR2618466A1 (en) EXCHANGE MACHINE OF TRAVERSES
EP0355240A1 (en) Train for renewing a railway track
FR2690700A1 (en) Installation for the continuous sanitation of a ballast bed of a railway.
FR2585006A1 (en) MOVABLE CARRIER-ELEVATOR, IN PARTICULAR FOR OPEN MINES
CH646393A5 (en) ARMS FOR STORAGE AND/OR RETURN DEVICES WITH ARTICULATED ENDLESS CHAINS AND PALLETS.
FR2713252A1 (en) Arrangement of machines for the treatment of the ballast bed of a railroad.
FR2533243A1 (en) BALLAST BED PURIFICATION MACHINE WITH SCREENING INSTALLATION
BE562734A (en)
FR2777024A1 (en) MACHINE COMPRISING A DEVICE FOR CLEANING CROSS-CROSS BOXES
FR2615898A1 (en) SCREW BANDAST BANDAST BANDAST MACHINE WITH CONVEYABLE CONVEYOR OR CONVEYOR
FR2685307A1 (en) Device for continuous transportation of bulk (loose) materials
EP1350742B1 (en) Mobile transport system and method for moving the mobile transport system
FR2525995A1 (en) TRANSFER CONVEYOR THAT CAN OPERATE ALONG A CURVED ROUTE AND ASSOCIATED TRANSPORT APPARATUS
FR2756813A1 (en) Superposed conveyor belts installation used for transporting heavy articles or for loading grain into railway wagons
EP1060968B1 (en) Railway wagon with a platform displaceable vertically to its plane
FR2530594A1 (en) EXCAVATING APPARATUS WITH A ROLLING BRIDGE FOR DEBLAYING A BULK MATERIAL
FR2460603A1 (en) TROLLEY FOR AUTOMATIC LOADING OF FORAGE BALES
BE845275A (en) SQUEEGEE CONVEYOR FOR COLLECTION OF BULK PRODUCTS FROM STOCKS OR OTHERS
FR2717510A1 (en) Self-propelled machine for clearing dirty ballast from railway tracks