BE558849A - - Google Patents

Info

Publication number
BE558849A
BE558849A BE558849DA BE558849A BE 558849 A BE558849 A BE 558849A BE 558849D A BE558849D A BE 558849DA BE 558849 A BE558849 A BE 558849A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
billiard
emi
game
game table
marking
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE558849A publication Critical patent/BE558849A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63DBOWLING GAMES, e.g. SKITTLES, BOCCE OR BOWLS; INSTALLATIONS THEREFOR; BAGATELLE OR SIMILAR GAMES; BILLIARDS
    • A63D15/00Billiards, e.g. carom billiards or pocket billiards; Billiard tables
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63DBOWLING GAMES, e.g. SKITTLES, BOCCE OR BOWLS; INSTALLATIONS THEREFOR; BAGATELLE OR SIMILAR GAMES; BILLIARDS
    • A63D3/00Table bowling games; Miniature bowling-alleys; Bowling games

Landscapes

  • Pinball Game Machines (AREA)

Description

       

  La présente invention est relative-à une table

  
de jeu du genre billard.

  
L'invention concerne plus particulièrement une table de jeu du genre billard qui est relativement courte et a

  
une certaine analogie avec un jeu de galets de table du type à bandes.

  
L'un des buts de la présente invention' est de procurer une table de jeu du genre billard qui comprend des risques ou genres de coups qui augmentent l'intérêt et la vivacité du jeu ., ainsi que l'attrait pour le joueur. 

  
 <EMI ID=1.1> 

  
une table de jeu du genre billard des risques réalisés de telle sorte que le succès au jeu dépend plus de l'habileté du joueur

  
que de la chance.

  
Un autre but de l'invention est de permettre aux joueurs d'utiliser des billes de billard propulsées par la queue habituelle mais tout en étant simultanément à même de retarder les billes dans la zone de marquage et d'y marquer des points de la même façon que dans un jeu de galets de table, qui est joué avec  des poids ou disques d'acier.

  
A cette fin, la présente invention consiste à procurer une table de jeu du genre billard comprenant une partie de corps comportant une surface de jeu plane, allongée avec une surface de marquage près d'une de ses extrémités, un coussin de matière élastique en dessous de la surface de marquage et une.pla&#65533; que transparente pratiquement plane, montée de façon réglable sur la partie de corps s'étendant transversalement en travers de la surface de marquage et au-dessus de ce coussin.

  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée à titre non limitatif et en se référant aux dessins annexés dans lesquels :
La figure 1 est une vue en plan d'une table de jeu construite suivant la présente invention. La figure 2 est une vue en coupe longitudinale, à plus grande échelle et avec certaines parties.éliminées par brisure, pratiquement suivant la ligne 2-2 de la figure 1, en regar.dant dans le sens des flèches. La figure 3 est une vue en coupe transversale, à encore plus grande échelle, pratiquement suivant la ligne 3-3, dela figure 2, en regardant dans le sens des flèches. La figure 4 est une vue en coupe de détail, à grande échelle, représentant le support de la plaque de friction <EMI ID=2.1>  

  
et de celle de marquage de la table de jeu, cette vue étant prise perpendiculairement à celle de la figure 3 et représentant l'une des tiges de support et sa fixation sur le corps de la table de jeu.

  
Dans la forme de réalisation particulière représentée par les dessins, la table comporte une partie de corps ou plaque de base 10, des parois latérales 11 et 12 et des parois debout 13 et 14.

  
Les surfaces internes des parois 11, 12 et 13 présentent des coussins élastiques ou bandes 20 s'étendant vers l'intérieur et le corps principal de la plaque de base ou partie de corps 10 présente une surface de jeu plane 21, qui est de préférence recouverte d'une couche 22 d'un tapis de billard ou matière analogue. 

  
La partie de la plaque de base ou de la section de corps 10, éloignée de l'extrémité de départ est abaissée, comme représenté en 25, cet abaissement s'étendant transversalement par rapport à la surface de jeu. Un coussin élastique 26 en caoutchouc spongieux ou mousse ou en une matière analogue est placé  dans l'évidement 25 et est recouvert par la garniture 22 qui s'étend sur toute la longueur de la table de jeu au-dessus du coussin élastique. La partie creuse ou évidée représentée en 27, qui reçoit les billes B, est couverte par un feutre plus épais ou rembourrage et les parois de la gouttière ou creux sont rembourrées. La gouttière ou' creux peut avoir n'importe quelle profondeur appro' priée.

  
Afin d'augmenter les risques du jeu et d'amener le joueur à faire preuve de son habileté, l'on place au-dessus du coussin élastique 26, qui est recouvert par la garniture 22, une

  
 <EMI ID=3.1> 

  
est de préférence transparente. La plaque 30 est montée dans des rainures 31 pratiquées dans les barres 32 et 33 auxquelles sont fixées, sur leur face inférieure aux parties avant et arrière,des équerres dirigées vers le bas 34 ,et .35.

  
Des tiges réglables verticalement 38 pivotent en
37 sur des pattes d'équerre et ces tiges s'étendent vers le bas 

  
en traversant la plaque 10 ou la partie de corps de la table de jeu et, comme représenté à la figure 3', les tiges sont placées latéralement par rapport aux coussins élastiques 26 et à l'évidement 25 et en dehors de ceux-ci. Les tiges 38 sont filetées et munies

  
 <EMI ID=4.1> 

  
inférieures. En ajustant les écrous 40 et 41, les tiges peuvent être ajustées verticalement de façon à abaisser ou soulever les extrémités arrière ou avant des barres 32 et 33 et d'incliner.la plaque 30 à l'angle voulu. 

  
La plaque est de préférence inclinée de façon à diminuer la distance entre la plaque et le coussin recouvert d'environ 3/32 de pouce d'avant en arrière, dans le sens de projection des billes, de façon à serrer Il la bille dans une certaine mesure et de retarder ou réduire ainsi son élan. La bille ralentit de la sorte et, si elle ne va pas trop vite, viendra s'arrêter dans les zones de marquage. Si elle va trop vite, ou si une bille stationnaire est heurtée par une autre bille rapide lancée par le joueur opposé, la bille tombera dans la gouttière d'extrémité.

  
Des manchons en caoutchouc 42 ou en matière analo&#65533; gue sont placés sur les tiges 38 afin d'amortir tout contact des billes avec celles-ci. Cette construction peut évidemment être modifiée ou-améliorée.

  
La zone de marquage, comme représenté, est divisée en 4 sections transversales, 49, 50, 51 et 52, et ces sections peuvent avoir des valeurs de 1, 2, 3 et 4 comme indiqué, et lorsque la bille est lancée, le but est de la lancer de telle sorte qu'elle viendra se placer sur l'une des sections de marquage 49, 50, 51 et

  
52. Il est évident que le jeu peut être pratiqué de façon à'utili-ser les bandes latérales de façon à faire rebondir les billes pendant leur trajet vers la zone de marquage.

  
Il doit être entendu que l'invention n'est en aucune façon limitée à la forme de réalisation décrite ci-avant et que bien des modifications peuvent y être pratiquées sans sortir du cadre du présent brevet.

  
 <EMI ID=5.1> 

  
1. Table de jeu du genre billard, comprenant une partie de corps avec une surface de jeu plane allongée avec une surface de marquage près d'une de ses extrémités, un coussin de matière élastique en dessous de la zone de marquage, et-une plaque transparente pratiquement plane montée de façon réglable sur la . partie de corps et s'étendant transversalement par rapport' à la surface de marquage et au-dessus dudit coussin.



  The present invention relates to a table

  
game of the billiard genre.

  
The invention relates more particularly to a billiard type game table which is relatively short and has

  
some analogy with a strip type table pebble set.

  
One of the objects of the present invention is to provide a billiard type game table which includes risks or types of strokes which increase the interest and liveliness of the game, as well as the appeal to the player.

  
 <EMI ID = 1.1>

  
a billiard-type game table of risks made so that success at the game depends more on the skill of the player

  
that luck.

  
Another object of the invention is to allow players to use billiard balls propelled by the usual cue but while simultaneously being able to delay the balls in the marking zone and to score points there of the same. way as in a table shuffleboard game, which is played with weights or steel discs.

  
To this end, the present invention is to provide a billiard-type game table comprising a body portion having a flat, elongated playing surface with a marking surface near one end thereof, a cushion of resilient material underneath. of the marking surface and a.pla &#65533; as transparent substantially planar, adjustably mounted on the body portion extending transversely across the marking surface and above this pad.

  
Other details and features of the invention will emerge from the description below, given without limitation and with reference to the accompanying drawings in which:
Figure 1 is a plan view of a gaming table constructed in accordance with the present invention. Figure 2 is a longitudinal sectional view, on a larger scale and with certain parts broken away, substantially along the line 2-2 of Figure 1, looking in the direction of the arrows. Figure 3 is a cross-sectional view, on an even larger scale, substantially taken along line 3-3, of Figure 2, looking in the direction of the arrows. Figure 4 is a detail sectional view, on a large scale, showing the support of the friction plate <EMI ID = 2.1>

  
and that of the gaming table marking, this view being taken perpendicular to that of FIG. 3 and showing one of the support rods and its attachment to the body of the gaming table.

  
In the particular embodiment shown in the drawings, the table has a body portion or base plate 10, side walls 11 and 12, and standing walls 13 and 14.

  
The inner surfaces of the walls 11, 12 and 13 have elastic cushions or bands 20 extending inwardly and the main body of the base plate or body part 10 has a planar playing surface 21, which is preferably covered with a layer 22 of a billiard mat or similar material.

  
The part of the base plate or the body section 10, remote from the starting end is lowered, as shown at 25, this lowering extending transversely of the playing surface. An elastic pad 26 of rubber spongy or foam or the like is placed in the recess 25 and is covered by the pad 22 which runs the entire length of the game table above the elastic cushion. The hollow or recessed part shown at 27, which receives the balls B, is covered by a thicker felt or padding and the walls of the gutter or recess are padded. The gutter or trough can have any suitable depth.

  
In order to increase the risks of the game and to bring the player to show his skill, one places above the elastic cushion 26, which is covered by the lining 22, a

  
 <EMI ID = 3.1>

  
is preferably transparent. The plate 30 is mounted in grooves 31 formed in the bars 32 and 33 to which are fixed, on their underside to the front and rear parts, brackets directed downwards 34, and .35.

  
Vertically adjustable rods 38 pivot in
37 on square legs and these rods extend down

  
passing through the plate 10 or the body part of the game table and, as shown in Figure 3 ', the rods are placed laterally with respect to the elastic cushions 26 and the recess 25 and out thereof. The rods 38 are threaded and fitted

  
 <EMI ID = 4.1>

  
lower. By adjusting the nuts 40 and 41, the rods can be adjusted vertically so as to lower or raise the rear or front ends of the bars 32 and 33 and tilt the plate 30 to the desired angle.

  
The plate is preferably inclined so as to decrease the distance between the plate and the covered pad by about 3/32 of an inch from front to back, in the direction of projection of the balls, so as to clamp the ball in a to a certain extent and thereby delay or reduce its momentum. The ball slows down in this way and, if it does not go too fast, will come to a stop in the marking zones. If it goes too fast, or if a stationary ball is struck by another fast ball thrown by the opposing player, the ball will fall into the end gutter.

  
Sleeves of rubber 42 or similar material &#65533; gue are placed on the rods 38 in order to damp any contact of the balls therewith. This construction can obviously be modified or improved.

  
The scoring area, as shown, is divided into 4 cross sections, 49, 50, 51 and 52, and these sections can have values of 1, 2, 3 and 4 as shown, and when the ball is thrown the goal is to throw it in such a way that it will come to rest on one of the marking sections 49, 50, 51 and

  
52. It is obvious that the game can be practiced so as to use the side bands so as to bounce the balls as they travel to the scoring area.

  
It should be understood that the invention is in no way limited to the embodiment described above and that many modifications can be made to it without departing from the scope of the present patent.

  
 <EMI ID = 5.1>

  
1. A billiard-like game table, comprising a body part with an elongated flat playing surface with a scoring surface near one end thereof, a cushion of resilient material below the scoring area, and a practically flat transparent plate mounted in an adjustable manner on the. part of the body and extending transversely of the marking surface and above said pad.


    

Claims (1)

2. Table de jeu suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la plaque transparente est espacée de la zone de marquage et du coussin d'une distance suffisante uniquement pour'retarder progressivement le mouvement de roulement d'une <EMI ID=6.1> 2. A game table according to claim 1, characterized in that the transparent plate is spaced from the marking area and the cushion by a distance sufficient only to gradually delay the rolling movement of an <EMI ID = 6.1> à tout moment. at any time. 3. Table de jeu du genre billard, telle que dé- 3. Billiard-type game table, as de- <EMI ID=7.1> <EMI ID = 7.1>
BE558849D 1956-07-03 BE558849A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US1178106XA 1956-07-03 1956-07-03

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE558849A true BE558849A (en)

Family

ID=22374954

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE558849D BE558849A (en) 1956-07-03

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE558849A (en)
DE (1) DE1034080B (en)
FR (1) FR1178106A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
FR1178106A (en) 1959-05-04
DE1034080B (en) 1958-07-10

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US4974858A (en) Tossing game
US6237918B1 (en) Ring and ball tossing game apparatus and method for playing the same
US3887188A (en) Practice hockey puck of felt material
US5575480A (en) Toss game apparatus
US4218062A (en) Method of propelling a game playing piece
US5465966A (en) Street or court hockey puck
BE558849A (en)
US2665908A (en) Table tennis bat
US20020032084A1 (en) Sports training device
US3559990A (en) Bowling game apparatus with surface of parabolid shape
US3964745A (en) Spring mounted pitching deck and projectile for impacting thereon
US2468194A (en) Ball game table
US2798723A (en) Billiard type game boards
FR2606653A1 (en) Table-tennis game known as Hand ping
US2473680A (en) Game device
RU202820U1 (en) Washer
US3092389A (en) Game disc
US1430838A (en) Game
US1096823A (en) Game-board.
US2446702A (en) Target for a ball game
US3469846A (en) Apparatus for playing miniature golf
NO319643B1 (en) Ball game device
FR2890870A1 (en) Inflatable shuttlecock for striking game comprises supple sphere with weighted end and flight of inflatable rods linked by fabric or rubber strips
US831802A (en) Game apparatus.
FR2672503A1 (en) GAME OF SNOWSHOES.