BE555778A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555778A
BE555778A BE555778DA BE555778A BE 555778 A BE555778 A BE 555778A BE 555778D A BE555778D A BE 555778DA BE 555778 A BE555778 A BE 555778A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
seal
metal
jacket
vacuum
refractory lining
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE555778A publication Critical patent/BE555778A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B22CASTING; POWDER METALLURGY
    • B22DCASTING OF METALS; CASTING OF OTHER SUBSTANCES BY THE SAME PROCESSES OR DEVICES
    • B22D18/00Pressure casting; Vacuum casting
    • B22D18/06Vacuum casting, i.e. making use of vacuum to fill the mould

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Furnace Housings, Linings, Walls, And Ceilings (AREA)
  • Treatment Of Steel In Its Molten State (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Des récipients ont été mis au point pour l'évacua- tion de métaux, de fer et d'acier en particulier, dans lesquels le métal est dégazéifié soit périodiquement, soit d'une façon continue. Mais ces récipients comportant une chemise étanche à l'air et fabriquée en tôle d'acier ne sont souvent pas parfaitement étanche en ce qui concerne leur profil transversal d'alimentation et d'écoulement, circonstance qui   nuitau   bon fonctionnement de l'installa- tion de dépression tout entière. Cela est notamment le cas des récipients de dépression comportant une tubulure menant du fond des récipients vers le bas et constituée 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par une chemise en acier garnie intérieurement d'un revê- tement réfractaire.

   En règle générale, l'extrémité libre de ces tubulures, extrémité plongeant dans la masse fondue à évacuer, est protégée vers l'extérieur par un revêtement annulaire constitué par un matériau réfractaire. Mais malgré cette mesure de précaution, c'est précisément cette partie de la tubulure qui risque de ne pas rester étanche. 



  En ce qui concerne les   récipients   de dépression dans les- quels le métal s'écoule depuis un collecteur disposé au- dessus de ces récipients de dépression, la zone risquant de ne pas rester étanche ne se limite pas à l'extrémité de la tubulure partant du fond du récipient, mais elle s'étend aussi au profil transversal à travers lequel le métal s'écoule dans le récipient de dépression. 



   La présente invention a pour objet un joint absolu- ment étanche pour le profil transversal d'alimentation et d'écoulement de récipients qui servent à l'évacuation de métaux. Suivant l'invention, le revêtement réfractaire com- pris dans le profil transversal d'alimentation et d'écoule- ment est armé de couches constituées par du métal consistant Ces couches sont reliées d'une façon étanche à la dépres- sion par l'une de leurs extrémités à la chemise du réci- pient ou à sa tubulure d'écoulement, endroit où ces cou- ches sont en outre réfrigérées. En revanche, l'extrémité libre des couches de métal consistant est située dans la zone du métal fondu, où elle est fondue dans une mesure qui est fonction de la réfrigération exercée à l'autre bout -de la couche de métal consistant.

   De cette manière, l'on réalise une coulée fusible et par conséquent absolument étanche à la dépression. La tâche du joint conçu suivant l'invention et exerçant son action dans le profil trans- versal d'alimentation et d'écoulement consiste donc à réa- liser une fusion de son extrémité qui., elle, est en con- tact avec le métal en fusion, et d'empêcher par là en cet 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 endroit, où des différences de pression se manifestent, une infiltration de gaz à travers le métal qui a été fondu. 



   Les couches de métal à prévoir dans le revêtement réfractaire du profil transversal d'alimentation et d'é- coulement du récipient de dépression sont constituées judicieusement par le matériau du métal à évacuer. 



   Tous les détails complémentaires concernant l'in- vention ressortent de la   des-cription   ci-après en combi- naison avec le dessin, qui montre à l'aide de plusieurs exemples le montage du joint, ainsi que divers modèles d'exécution. 



   Sur le dessin : 
La figure 1 représente une coupe verticale à tra- vers un récipient de dépression stationnaire dont l'alimen- tation et l'évacuation s'effectuent par élévation et a- baissement d'une poche de coulée. 



   La figure 2 montre à une échelle agrandie une cou- pe à travers la tubulure de fond équipant le récipient de dépression suivant la figure 1. 



   La figure 3 représente une coupe verticale à tra- vers un récipient de dépression stationnaire, lequel réa- lise l'évacuation du métal par traversée. 



   La figure   4   montre à une échelle agrandie la partie d'alimentation du récipient suivant la figure 3. 



   La figure 5 représente, également à une échelle agrandie, une coupe à travers la tubulure de fond du ré- cipient de dépression suivant la figure 3. 



   L'installation de dépression représentée   schémati-   quement et en coupe verticale dans la figure 1 se compose d'un récipient de dépression 1 monté fixement sur une plate-forme B, raccordé à la pompe à vide P, et muni d'une garniture réfractaire 2, laquelle est enrobée d'une façon étanche à l'air par une chemise métallique 3. La chambre d'évacuation 4 du récipient peut présenter des 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dimensions relativement petites. 



   Dans le fond du récipient de dépression 1 débouche une tubulure 5, dont l'extrémité   inférieureplonge   dans la, masse fondue , contenue dans une poche de coulée 6. Une élévation et un abaissement de cette poche de coulée 6 portée par une plate-forme 7 à commande hydraulique et montée sur le chariot 8, réalisent successivement l'ali- mentation du récipient de dépression 1 par prélèvement d'une partie de la quantité de masse fondue 3 et, au terme de l'évacuation, la vidange. Ce procédé d'évacuation fait l'objet de la demande de brevet n  437.001. 



   La figure 2 montre à une échelle agrandie le joint suivant l'invention et affecté à la tubulure de fond 5 du récipient de dépression 1. 



   La tubulure 5 partant du fond du récipient de dé- pression 1 se compose d'une chemise 9 en tôle, revêtue in- térieurement d'une garniture réfractaire 10, et reliée d'une façon étanche à la dépression à la chemise 3 du récipient. L'extrémité libre de la tubulure 5, extrémité plongeant dans la coulée S à dégazéifier, est entourée aus- si vers l'extérieur par un revêtement annulaire 11 qui est constitué par un matériau réfractaire. Entre les deux gar- nitures 10 et 11 est disposée la chemise 9 en tôle d'acier et sur laquelle est glissé un joint annulaire 12. L'une des extrémités de ce joint est raccordée d'une façon étanche à la dépression à un organe de réfrigération 13, lequel en- toure à la manière d'un anneau la chemise 9 de la tubulure 5. 



   Lorsque l'extrémité externe - et protégée par le revêtement annulaire 11 - de la tubulure 5 est plongée dans le métal à évacuer, par exemple dans uns coulée de fer, un tronçon 14 de la chemise 9 et de son joint annulaire 12 qui l'entoure est fondu sur le côté de face de la tubulure 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 5, et cette fusion est fonction de l'intensité de la ré- frigération exercée par l'organe de réfrigération 13, le- quel entoure la chemise 9 en tôle de la tubulure 5. Le mé- tal en fusion qui occupe l'espace annulaire 14 dû à la fusion empêche à coup sûr une infiltration d'air sous pression atmosphérique entre la chemise 9 en tôle d'acier et la garniture réfractaire 10 de la tubulure 5. 



   La garniture et/ou le revêtement des profils   traas-   versaux à rendre étanches, de celui de la tubulure 5 par exemple,. sont constitués judicieusement par un matériau réfractaire qui a été pilonné et armé en outre par des   '-arches   de métal raccordées à la chemise du profil, à celle de la tubulure 5 par exemple. L'armature du revête- ment externe et annulaire 11 peut être constituée par exemple par des fils de fer 15 en forme d'étrier et sou- dés soit à la chemise 9, soit à l'organe de réfrigération 13 qui entoure cette chemise 9. La garniture réfractaire équipant intérieurement la tubulure 5 peut être armée au moyen de barres courtes 16 dont l'une des extrémités est reliée à la chemise 9. A la place de simples barres, on peut également utiliser avantageusement des.profilés en T. 



  L'armature confère,   à   la masse pilonnée une grande .cohésion et contribue en outre à une réfrigération très efficace du revêtement. 



   La figure 3 montre en coupe   verticale   et longitu- dinale un récipient de dépression qui réalise la   dégazéi...   fication par le procédé dit "de traversée". Sur le réci- pient de dépression 1 est disposée une poche de coulée 17, dont la chemise 18 est reliée d'une façon étanche   à.     la.   dépression à la chemise 3 du récipient de dépression par soudage. La masse en fusion S à dégazéifier pénètre   à   travers le dégorgeoir 19 ménagé dans le fond de la poche de coulée 17 et à travers le canal d'alimentation 20 com- muniquant avec le dégorgeoir 19, dans la chambre de tra,i- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   tètent   4 du récipient de dépression.

   Elle quitte la chambre 4 à travers la tubulure 21 ménagée dans le fond du réci- pient de dépression et qui déverse le métal évacué dans une poche de coulée 22 ou dans un.moule. 



   Dans le cas de l'installation décrite ci-dessus, les profils transversaux d'alimentation et d'écoulement ris- quant de ne pas rester étanches se trouvent à proximité du dégorgeoir 19 ménagé dans le fond de la poche de coulée 17, et comprennent en outre l'extrémité de la tubulure 21 partant du fond du récipient de dépression. Suivant l'in- vention, les profils transversaux en question sont rendus étanches à la dépression de la façon suivante : 
La figure 4 montre à une échelle agrandie le rac- cordement réalisa entre le récipient de dépression et la poche de coulée 17 qui se trouve au-dessus.

   La couche mé- tallique jouant le rôle de joint est constituée dans le cas présent par un organe 23 en formé de tronc de cône et dont le grand profil transversal est relié d'une façon étanche à l'air à la chemise 3 du récipient de dépression par un soudage indiqué par le chiffre de référence 24. L' extrémité libre 25, d'un profil transversal plus petit, présentée par l'organe 23 en forme de tronc de cône, fait saillie jusqu'au delà du revêtement réfractaire 26 de la poche de coulée et se prolonge jusqu'à l'intérieur de la poche de coulée.

   Sur toute sa partie de son plus grand profil transversal, c'est-à-dire sur toute sa partie qui, elle, est reliée d'une façon étanche à l'air à la chemiso du récipient de dépression, le récipient intermédiaire est réfrigéré de l'extérieur par une canalisation circulaire   27.   L'orifice d'écoulement 19 de la poche de coulée 17 présenté par l'organe 23 en forme de -tronc de cône et jouant le rôle de joint, est entouré par une masse haute- ment réfractaire, laquelle est encastrée ou pilonnée dans 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 l'organe 23 en forme de tronc de cône et jouant le rôle de joint.

   De son côté, le dégorgeoir est rendu étanche à la dépression par l'organe 23 en forme de tronc de cône qui l'entoure, et en raison du fait que son extrémité libre 25, laquelle fait saillie dans la poche de coulée 17, est amenée à l'état de fusion par le métal en fusion dans une mesure qui est fonction de l'effet de réfrigération exercé par la canalisation circulaire 27. Le profil transversal d'écoulement est entouré par du métal en fusion en ce qui concerne toutes ses surfaces qui risqueraient de ne pas rester étanches. 



   La figure 5 montre un joint pour latubulure 21 du récipient suivant la figure 3 , dans lequel le métal est évacué par traversée. 



   Là aussi, la tubulure 21 est entourée par une che- mise métallique 29 et garnie intérieurement d'une masse réfractaire.30. En l'occurrence, la tubulure 21 doit être suffisamment longue pour que la colonne de métal qu'elle renferme soit à même de réaliser une compensation de pres- sion entre la pression atmosphérique et celle régnant dans la chambre de traitement 4 du récipient de dépression 1. La tubulure 21 est rendue étanche au moyen d'un disque annulaire 31 en métal qui est disposé dans la partie infé- rieure 32 du revêtement réfractaire.

   En dessous de ce dis- que annulaire 31, le profil transversal d'écoulement de la tubulure se rétrécit d'une façon telle que le profil transversal d'au-dessus soit toujours rempli de métal en fusion et que la pression régnant dans le métal dans le profil transversal en question soit pour le moins égale à la pression atmosphérique. La circonférence extérieure du disque annulaire 31 est soudée à la chemise 29 de la tubulure 21, alors que la circonférence intérieure de ce même disque annulaire 31 reste toujours étroitement en contact avec le métal   d'écoulement. La   liaison entre le 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 disque annulaire 31 et la chemise 29 est entourée par une réfrigération circulaire 33.

   Il est judicieux de concevoir la partie inférieure 32 du revêtement réfractaire de la tu- bulure sous forme d'élément de construction pouvant être interchangé facilement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Vessels have been developed for the removal of metals, iron and steel in particular, in which the metal is degassed either periodically or continuously. However, these receptacles comprising an airtight jacket and made of sheet steel are often not perfectly airtight with regard to their transverse feed and flow profile, a circumstance which impairs the proper functioning of the installation. whole depression. This is particularly the case with vacuum receptacles comprising a pipe leading from the bottom of the receptacles downwards and consisting of

 <Desc / Clms Page number 2>

 by a steel jacket lined internally with a refractory lining.

   As a general rule, the free end of these tubes, the end immersed in the molten mass to be removed, is protected towards the outside by an annular coating consisting of a refractory material. But despite this precautionary measure, it is precisely this part of the tubing that may not remain waterproof.



  With regard to vacuum vessels in which the metal flows from a manifold disposed above these vacuum vessels, the area which risks not remaining sealed is not limited to the end of the leaving tubing. from the bottom of the container, but it also extends to the transverse profile through which the metal flows into the vacuum container.



   The object of the present invention is an absolutely tight seal for the transverse feed and flow profile of containers which serve for the discharge of metals. According to the invention, the refractory lining included in the transverse feed and flow profile is reinforced with layers consisting of the consistent metal. These layers are connected in a vacuum-tight manner by the one of their ends to the jacket of the receptacle or to its outlet pipe, where these layers are also refrigerated. In contrast, the free end of the consistent metal layers is located in the molten metal zone, where it is melted to an extent which is a function of the refrigeration exerted at the other end of the consistent metal layer.

   In this way, a fusible casting is produced and therefore absolutely vacuum tight. The task of the joint designed according to the invention and exerting its action in the transverse supply and flow profile therefore consists in effecting a fusion of its end which, in turn, is in contact with the metal. in fusion, and thereby prevent in this

 <Desc / Clms Page number 3>

 place, where pressure differences occur, gas infiltration through the metal that has been melted.



   The metal layers to be provided in the refractory lining of the transverse feed and flow profile of the vacuum vessel are suitably formed by the material of the metal to be discharged.



   All the additional details concerning the invention emerge from the description below in combination with the drawing, which shows with the aid of several examples the assembly of the seal, as well as various execution models.



   On the drawing :
FIG. 1 shows a vertical section through a stationary vacuum vessel the supply and discharge of which is effected by raising and lowering a ladle.



   FIG. 2 shows on an enlarged scale a section through the bottom pipe fitted to the vacuum vessel according to FIG. 1.



   Figure 3 shows a vertical section through a stationary vacuum vessel, which discharges the metal through a feedthrough.



   Figure 4 shows on an enlarged scale the feed part of the container according to figure 3.



   Figure 5 shows, also on an enlarged scale, a section through the bottom tubing of the vacuum vessel according to Figure 3.



   The vacuum installation shown schematically and in vertical section in Figure 1 consists of a vacuum vessel 1 fixedly mounted on a platform B, connected to the vacuum pump P, and provided with a refractory lining 2, which is coated in an airtight manner by a metal jacket 3. The discharge chamber 4 of the container may have

 <Desc / Clms Page number 4>

 relatively small dimensions.



   In the bottom of the vacuum vessel 1 opens a pipe 5, the lower end of which plunges into the molten mass contained in a ladle 6. An elevation and a lowering of this ladle 6 carried by a platform 7 hydraulically controlled and mounted on the carriage 8, successively supply the vacuum vessel 1 by removing part of the quantity of melt 3 and, at the end of the evacuation, the emptying. This evacuation process is the subject of patent application No. 437,001.



   Figure 2 shows on an enlarged scale the seal according to the invention and assigned to the bottom pipe 5 of the vacuum vessel 1.



   The tubing 5 from the bottom of the pressure vessel 1 consists of a sheet metal jacket 9, internally coated with a refractory lining 10, and connected in a vacuum-tight manner to the jacket 3 of the vessel. . The free end of the pipe 5, the end immersed in the casting S to be degassed, is also surrounded on the outside by an annular coating 11 which is formed by a refractory material. Between the two seals 10 and 11 is arranged the sheet steel jacket 9 and on which is slipped an annular seal 12. One of the ends of this seal is connected in a vacuum-tight manner to a member. refrigeration unit 13, which surrounds the jacket 9 of the tubing 5 like a ring.



   When the outer end - and protected by the annular coating 11 - of the tubing 5 is immersed in the metal to be discharged, for example in an iron casting, a section 14 of the liner 9 and of its annular seal 12 which the surround is melted on the front side of the tubing

 <Desc / Clms Page number 5>

 5, and this melting is a function of the intensity of the refrigeration exerted by the refrigeration member 13, which surrounds the sheet metal jacket 9 of the tube 5. The molten metal which occupies the space annular 14 due to the fusion certainly prevents an infiltration of air under atmospheric pressure between the sheet steel jacket 9 and the refractory lining 10 of the pipe 5.



   The lining and / or the coating of the transverse profiles to be sealed, of that of the pipe 5 for example ,. are judiciously constituted by a refractory material which has been pounded and further reinforced by '-arches of metal connected to the jacket of the profile, to that of the pipe 5 for example. The reinforcement of the external and annular covering 11 may be constituted, for example, by iron wires 15 in the form of a stirrup and welded either to the jacket 9 or to the refrigeration member 13 which surrounds this jacket 9. The refractory lining fitted internally to the tubing 5 can be reinforced by means of short bars 16, one of the ends of which is connected to the jacket 9. Instead of simple bars, it is also advantageously possible to use T-profiles.



  The reinforcement gives the pounded mass great cohesion and further contributes to very efficient cooling of the coating.



   Figure 3 shows in vertical and longitudinal section a vacuum vessel which performs the degassing by the so-called "crossing" process. On the vacuum vessel 1 is disposed a pouring ladle 17, the liner 18 of which is sealed to. the. vacuum at the jacket 3 of the vacuum vessel by welding. The molten mass S to be degassed enters through the disgorger 19 formed in the bottom of the pouring ladle 17 and through the supply channel 20 communicating with the disgorger 19, into the trapping chamber, i-

 <Desc / Clms Page number 6>

   suck 4 from the vacuum vessel.

   It leaves the chamber 4 through the pipe 21 made in the bottom of the vacuum vessel and which pours the discharged metal into a ladle 22 or into a mold.



   In the case of the installation described above, the transverse feed and flow profiles which risk not remaining tight are located near the disgorger 19 provided in the bottom of the casting ladle 17, and comprise furthermore, the end of the pipe 21 starting from the bottom of the vacuum vessel. According to the invention, the transverse profiles in question are made vacuum-tight as follows:
Figure 4 shows on an enlarged scale the connection made between the vacuum vessel and the ladle 17 which is located above.

   The metal layer acting as a seal is constituted in the present case by a member 23 in the form of a truncated cone and whose large transverse profile is connected in an airtight manner to the jacket 3 of the container. depression by welding indicated by the reference numeral 24. The free end 25, of a smaller transverse profile, presented by the member 23 in the form of a truncated cone, protrudes beyond the refractory lining 26 of ladle and extends to the inside of the ladle.

   Over all of its part of its largest transverse profile, that is to say over all of its part which is connected in an airtight manner to the jacket of the vacuum vessel, the intermediate vessel is refrigerated from the outside by a circular pipe 27. The flow orifice 19 of the pouring ladle 17 presented by the member 23 in the form of a truncated cone and acting as a seal, is surrounded by a high mass. refractory, which is embedded or pounded in

 <Desc / Clms Page number 7>

 the member 23 in the form of a truncated cone and acting as a seal.

   For its part, the disgorger is made vacuum-tight by the member 23 in the form of a truncated cone which surrounds it, and due to the fact that its free end 25, which projects into the pouring ladle 17, is brought into the molten state by the molten metal to an extent which is a function of the cooling effect exerted by the circular pipe 27. The transverse flow profile is surrounded by molten metal in all its aspects. surfaces which may not remain waterproof.



   Figure 5 shows a seal for the tubing 21 of the container according to Figure 3, in which the metal is passed through.



   Here too, the tube 21 is surrounded by a metal liner 29 and lined internally with a refractory mass. In this case, the pipe 21 must be long enough for the metal column it contains to be able to achieve pressure compensation between the atmospheric pressure and that prevailing in the treatment chamber 4 of the vacuum vessel. 1. The tubing 21 is sealed by means of an annular metal disc 31 which is disposed in the lower part 32 of the refractory lining.

   Below this annular disc 31, the transverse flow profile of the tubing narrows in such a way that the transverse profile above is always filled with molten metal and the pressure prevailing in the metal. in the transverse profile in question is at least equal to atmospheric pressure. The outer circumference of the annular disc 31 is welded to the liner 29 of the tubing 21, while the inner circumference of this same annular disc 31 always remains in close contact with the flow metal. The link between the

 <Desc / Clms Page number 8>

 annular disc 31 and the jacket 29 is surrounded by a circular refrigeration 33.

   It is advisable to design the lower part 32 of the refractory lining of the tube as a building element which can be easily interchanged.


    

Claims (1)

RESUME Joint pour rendre étanclie le profil transversal d'alimentation et d'écoulement de récipients qui servent à l'évacuation de métaux, de fer et d'acier en particulier, joint présentant essentiellement les caractéristiques sui- vantes, considérées isolément ou en combinaison : 1/ Le joint est constitué par un corps métallique soit plat, soit en forme de tube et qui, aux endroits à rendre étanches, est monté d'une façon telle dans le revête- ment réfractaire et entouré d'une chemise en tôle qui équi- pe le récipient de dépression, que l'une des extrémités de ce corps métallique servant de joint soit en communication rigide et étanche à l'air avec la chemise, réfrigérée en cet endroit, du revêtement réfractaire du récipient, et que l'autre extrémité, à savoir l'extrémité libre du joint, ABSTRACT Gasket to seal the transverse feed and flow profile of receptacles used for the evacuation of metals, iron and steel in particular, gasket essentially having the following characteristics, considered individually or in combination: 1 / The seal is made up of a metallic body, either flat or in the form of a tube and which, at the places to be sealed, is mounted in such a way in the refractory lining and surrounded by a sheet metal jacket which equi - eg the vacuum receptacle, that one end of this metal body serving as a seal is in rigid and airtight communication with the jacket, refrigerated in this location, of the refractory lining of the receptacle, and that the other end, namely the free end of the seal, soit baignée directement par le métal d'écoulement. either bathed directly by the flow metal. 2/ L'une des extrémités du corps métallique consti- tuant le joint est reliée directement à un système de ré- frigération disposé à l'endroit où l'étanchéité doit être assurée. 2 / One of the ends of the metal body constituting the seal is directly connected to a refrigeration system placed at the place where the seal must be ensured.
BE555778D BE555778A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555778A true BE555778A (en)

Family

ID=179788

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555778D BE555778A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555778A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2501086A1 (en) APPARATUS FOR CASTING MOLTEN METALS USING IMMERSE CASTING TUBE
FR2529811A1 (en) CLOSURE FOR A CONTAINER COMPRISING A LIQUID FOLDED METAL MASS, IN PARTICULAR A DRAWER CLOSURE FOR A CASTING POUCH
FR2465691A1 (en) ASSEMBLY FOR ASSEMBLING AN ELECTRODE ON THE BASE OF A FRONT BODY OF A GLASS FUSION OVEN
BE555778A (en)
WO2007063096A1 (en) Temperature measurement tube
FR2499754A1 (en) DEVICE FOR VACUUMING, FILLING AND CLOSING FINAL STORAGE CONTAINERS FOR RADIO-ACTIVE SUBSTANCES
FR2601606A1 (en) REFRACTORY LINK BY CHANNEL FOR THE ROUTING OF MOLTEN STEEL IN CONTINUOUS CASTING MACHINES HAVING A CASTING WHEEL.
FR2682312A1 (en) Method for obtaining small and very small runners in articles cast with a consumable (disposable) pattern
EP0030501B1 (en) Porous refractory element and its manufacturing method
EP2490842B1 (en) Method for manufacturing a metal ingot comprising a bore, and associated ingot and molding device
CA2035931C (en) Metallurgical vessel having at least a trough-wall electrode
FR2517574A1 (en) CASTING BUSH AND APPLICATION OF THIS BUSH
EP0242347A2 (en) Apparatus for metal slurry casting
BE639131A (en) HYDROCYCLONE GROUP WITH COLLECTORS
FR2659880A1 (en) Linking device between a metallurgical vessel containing a liquid metal and an ingot mould
EP0171487B1 (en) Device for the external closing of a vessel for molten metal
FR2776216A1 (en) CONTINUOUS CASTING INSTALLATION, PARTICULARLY FOR STEEL
BE1012319A3 (en) Casting device
EP1547097A1 (en) Container for radioactive materials and method for closing same
BE1015358A3 (en) Continuous pouring procedure for molten metal uses feeder of refractory material and double meniscus
FR2484687A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR REMOVING THE SUCTION TUBE FROM A CONTAINER FOR THE EVACUATION OF RADIO-ACTIVE WASTE FILLED WITH GLASS
BE1005416A6 (en) Device for cleaning a pocket tube
FR2830678A1 (en) TUBE FOR PUMPING A SPACE BETWEEN TWO SLABS, IN PARTICULAR A PLASMA PANEL
FR2553317A1 (en) JOINT FOR HORIZONTALLY CONTINUOUS CASTING INSTALLATION OF METALS IN PARTICULAR STEEL AND CASTING INSTALLATION EQUIPPED WITH THE SAME
BE402192A (en)