BE554626A - - Google Patents

Info

Publication number
BE554626A
BE554626A BE554626DA BE554626A BE 554626 A BE554626 A BE 554626A BE 554626D A BE554626D A BE 554626DA BE 554626 A BE554626 A BE 554626A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
seat
legs
backrest
articulated
connecting piece
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE554626A publication Critical patent/BE554626A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47CCHAIRS; SOFAS; BEDS
    • A47C4/00Foldable, collapsible or dismountable chairs
    • A47C4/28Folding chairs with flexible coverings for the seat or back elements
    • A47C4/42Folding chairs with flexible coverings for the seat or back elements having a frame made of metal
    • A47C4/44Folding chairs with flexible coverings for the seat or back elements having a frame made of metal with legs pivotably connected to seat or underframe
    • A47C4/48Folding chairs with flexible coverings for the seat or back elements having a frame made of metal with legs pivotably connected to seat or underframe with cross legs
    • A47C4/50Folding chairs with flexible coverings for the seat or back elements having a frame made of metal with legs pivotably connected to seat or underframe with cross legs of adjustable type

Landscapes

  • Special Chairs (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne un siège pliant comportant des pieds antérieurs et postérieurs qui se croisent, de sorte que les pieds postérieurs viennent en avant du siège alors que les pieds antérieurs viennent sensiblement dans le prolongement du dossier, siège caractérisé par ce que le dossier est monté articulé à la partie supérieure des pieds antérieurs, ce qui permet de faciliter le repliage et d'amener le siège à un encombrement plus   réduit.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant un mode de réalisation de l'invention, le siège comporte en avant une rallonge articulée pouvant occuper deux positions d'utilisation : - une position dans le prolongement du siège afin d'aug- menter la surface de repos. 



   - une autre position rabattue à peu près verticalement pour former montant reliant l'avant du siège aux pieds antérieurs, ce qui procure un siège rigide. 



   Suivant un autre mode de réalisation, le dossier est relié aux pieds postérieurs par des biellettes articulées d'une part, à la partie inférieure du dossier et, d'autre part, en arrière du pied postérieur. 



   Suivant un autre mode de réalisation, les pieds antérieurs et postérieurs sont reliés les uns aux autres par deux biellettes latérales, articulées aux dits pieds dans leur partie-médiane. 



   Enfin, suivant encore un autre mode de réalisation, le siège pliant conforme à l'invention se caractérise par une pièce de liaison permettant de relier le dossier au piètement, de façon rigide et suivant deux positions fixes : la première procurant une chaise permettant de se mettre à table et la seconde procurant la forme "lit". A chacune de ces deux positions correspond une encoche découpée dans ladite pièce de liaison et qui vient s'engager sur un téton correspondant prévu au bas du dossier ou sur une biellette. 



   L'invention s'étend également aux caractéristiques ci- après décrites et à leurs diverses combinaisons possibles. 



   Des sièges conformes à l'invention sont représentés, à titre d'exemple non limitatif, sur les dessins ci-joints, dans lesquels : la fig.1 est une vue en perspective du siège pliant en position dépliée. 



   La fig. 2 est une autre vue en perspective du siège. 



   La fig.3 est une vue en élévation du siège. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La   fig.4     est!,  une vue dé dessus montrantune- variante- de réalisation, dans laquelle les   deuxrpieds     sont'   réunis   par/' une,   biellette centrale. 
 EMI3.1 
 



  La fig.5: ast.une vue de; côté de laW.'g:4a. 



   La fig.6 est une vue de côté montrant- une autre variante dans laquelle les deux pieds   sont.directement   articulés l'un sur   1:.'autre   en leur point de croisement., 
La rig.7 est une vue latérale d'un siège en position "lit". 



   La fig.8 est une vue latérale d'un siège en position "chaise permettant de se mettre â table." 
La fig.9 est une vue partielle de face du siège. 



   La   fig.10   est une vue partielle de la partie supérieure du dossier muni d'une tringle 24 de fixation de toile.- 
La   fig.ll   est une vue de face de la traverse cintrée 22. 



   Un siège conforme à l'invention est constitué par deux pieds 1 et 2 et un dossier 3 relié par des biellettes 4 au pied 1 (voir   fies.1   et 2). 



   Une biellette latérale 5 relie les pieds 1 et 2 de manière à permettre l'oscillation de l'ensemble du siège et à lui donner lorsqu'il est déplié une stabilité et un écartement   voulus   
Des accoudoirs 6 relient le dossier 3 à une rallonge 7 qui est fixée en tête du pied 1. 



   Les jointures se font par axes de pivot. 



   La rallonge 7 peut prendre deux positions : - une position horizontale (voir notamment fig.l) dans laquelle elle sert de repose-pieds. 



   - une position verticale dans laquelle elle se trouve alors placée sensiblement perpendiculaire au siège proprement dit (voir fig.2). 



   Dans ce cas, l'extrémité 71 de la rallonge s'engage à l'intérieur de la boucle formée par le pied antérieur 2 et immobilise le siège de manière à l'empêcher de s'enfoncer plus profondément lorsqu'une personne s'assied sur le siège. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le siège proprement dit, c'est-à-dire la partie sur la- quelle s'assied l'individu, est constitué par une toile 8 renfor- cée par un système de lacets dans la région où elle forme dossier, lacets qui s'enroulent sur les montants du dossier 3 (voir   fig.2).   



   La toile présente ainsi une bonne souplesse et une bonne tenue. Les courbes judicieusement choisies des divers éléments donnent à l'ensemble un maximum de confort et d'élégance. Le siège présente, d'autre part, à l'état replié, un encombrement réduit au minimum. Enfin, les courbes du haut du dossier 3 et du pied 1 vers l'avant donnent au siège une bonne souplesse et évitent toute gêne de la tête et des jambes d'un utilisateur allongé et en position de repos. 



   La stabilité, l'oscillation et l'écartement des deux pieds peuvent être obtenus aussi en remplaçant les deux biellettes 5 par une biellette unique 51 fixée à chacune de ses extrémités sur des traverses 9 et 10 reliant les deux pieds antérieurs 2 et les deux pieds postérieurs 1 (voir   figs.4   et 5). On peut aussi remplacer les deux biellettes 5 par une sangle réglable 11 reliant la base des pieds avant et arrière comme illustré sur la   fig.l.   



   Le siège représenté sur les figs.2 et 3 est dans l'ensemble analogue à celui de la fig.l avec cette différence que les biellettes latérales 5 sont disposées très près du croisement des pieds et que l'articulation arrière de ces biellettes est distincte de l'articu- lation des biellettes   4   reliant le pied arrière au dossier. 



   Enfin, les deux pieds antérieurs 2 et postérieurs 1 peuvent être articulés directement l'un sur l'autre à leur point de croise- ment par un axe 11 (voir fig.6). 



   Dans les exemples de réalisation représentés sur les   figs.l,   2,3 et 6, une butée 12 est prévue sur chaque montant du pied 2, de manière à servir de butée d'arrêt pour empêcher l'apla- tissement total du siège. Dans le cas des figures 4 et 5, ce sont les traverses 9 et 10 qui remplissent cette fonction. 



   On réalise, en définitive, des sièges pliants présentant, en position repliée, un encombrement réduit. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   D'autre part, les sièges sont oscillants et permettent différentes positions de repos à l'individu qui l'utilise. 



   Par l'agencement de la rallonge, le siège peut aussi être immobilisé en position ouverte et se transformer en simple fauteuil pliant. 



   Le pliage du siège se fait par l'avant et par simple action sur le dossier après escamotage de la rallonge. 



   Le dépliage est absolument automatique même si la rallonge se met en place au moment de la levée du dossier vers l'arrière.      



  (position transatlantique).   @   
Le siège représenté sur les figs.7 à 11 comporte, des pieds antérieurs 102 et postérieurs 101 croisés entre eux et un dossier 103 articulé sur la partie supérieure du pied antérieur 102. La partie inférieure de ce dossier 103 est reliée à l'arrière des pieds postérieurs 101 par des biellettes articulées 104. Ces biellettes 104 sont reliées par leurs milieux et perpendiculairement à elles par une pièce de liaison droite, telle que tube, 'ce qui donne au siège l'écartement nécessaire et plus de stabilité.

   Une biellette latérale 105 relie les pieds 101 et 102, de manière à permettre l'oscillation de l'ensemble du siège et à lui donner, lorsqu'il est déplié, une stabilité et un écartement voulu* Les biellettes 105 sont reliées par leur milieu grâce à une pièce de liaison droite telle que tube, ce qui évite au siège de basculer trop brutalement vers l'avant, lorsque l'utilisateur sort du siège. 



   Le siège comporte en avant, une rallonge articulée 107 pouvant occuper deux positions d'utilisation. 



   Suivant la présente invention, une pièce de fixation 14 ayant la forme d'une biellette, est articulée en 13 sur le pied 101. 



  Elle comporte des encoches 15 correspondant, pour l'une, à la posi- tion   "lit"   et, pour l'autre, à la position "chaise pour se mettre à table". L'une ou l'autre de ces encoches vient s'emboîter selon le désir de l'utilisateur dans un téton 17 placé on prolongement de l'articulation du   dossier   103 et de la biellette 104. Ces encoches 15 sont à double effet d'arrêt, ce qui assure toujours une même position des pièces 104 et 14 l'une par rapport,   à-     l'autre.   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La biellette   104   est munie d'une butée d'arrêt formée par un téton 19. Le pied 102 vient buter contre ce téton, et ne peut aller plus loin, ce qui empêche le basculement total du dossier au delà d'une position utilisable, et donne en outre au siège la posi- tion de relaxe, c'est-à-dire que la tête repose plus bas que les pieds. Cette position de relaxe est d'ailleurs recommandée par les médecins. 



   Le pied 101 est coupé de façon à ce qu'il ne comporte plus le prolongement cintré frontal servant de liaison entre les deux parties latérales 1011 et 1012 du pied 101 (voir fig. 9). 



   Pour donner au siège une stabilité et un écartement.   nécessaires,   une pièce de liaison 22 cintrée relie à l'avant les deux parties latérales 1011 et 1012 du pied 101, cette pièce de liaison est aplatie aux deux bouts pour permettre le passage de deux boulons de fixation 23; cette pièce de liaison permet également de donner une certaine souplesse au siège, de sorte que l'utilisateur ne sent plus la traverse sous les cuisses. 



   Deux tringles   24   et   24'   en acier, amovibles sont fixées, l'une, 24 sur la partie transversale du dossier 103 sous le tube et l'autre, 24' sur la nouvelle pièce de liaison cintrée 22. Ces trin- gles permettent un montage et un démontage facile de la toile. 



  Les deux extrémités 25 sont recourbées et simplement engagées de chaque côté dans des   trouo   pratiqués sur le dossier et la pièce de   liaison 22 ; parla pression du corps la toile est tendue et maintient   les tringles en place. Ces tringles 24 et   24'   coulissent dans des ourlets 26 cousus sur chacun des bords extrêmes de la toile. 



   Lorsque la chaise est installée en position "lit" pour assurer une plus grande rigidité et une meilleure résistance au système, on relie les   extrémités   de la rallonge 107 et du pied   102   par une biellette 21, ou une sangle mobile en coton, superpolyamide (nylon) ou toute autre matière. 



   Dans cette pocition "lit" on relie la toile 108 avec les bras 106 par deux sangles 18, co qui assure un meilleur soutien de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ladite toile, et lui donne une position plus horizontale. Dans cette position, l'utilisateur du siège est couché pour ainsi dire complètement à plat horizontalement. 



   La biellette 104 comporte un second téton 20 dans lequel vient s'engager une de ces encoches de la pièce de liaison 14 lors- que le siège est replié. 



   Lorsque le siège est en position "chaise pour table" la rallonge 107 est repliée contre 12 ou contre 105, si 12 n'existe pas. 



   Il est bien évident que l'invention n'est pas limitée aux exemples de réalisation ci-dessus décrits et représentés, à partir desquels on pourra prévoir d'autres variantes, sans pour cela,sortir du cadre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a folding seat comprising front and rear legs which intersect, so that the rear legs come in front of the seat while the front legs come substantially in the extension of the backrest, seat characterized in that the backrest is mounted hinged to the upper part of the front legs, which facilitates folding and brings the seat to a smaller footprint.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to one embodiment of the invention, the seat comprises at the front an articulated extension which can occupy two positions of use: a position in the extension of the seat in order to increase the rest surface.



   - Another position folded more or less vertically to form an upright connecting the front of the seat to the front feet, which provides a rigid seat.



   According to another embodiment, the backrest is connected to the rear legs by articulated rods on the one hand, to the lower part of the backrest and, on the other hand, behind the rear foot.



   According to another embodiment, the front and rear legs are connected to each other by two side links, articulated to said legs in their middle part.



   Finally, according to yet another embodiment, the folding seat according to the invention is characterized by a connecting piece making it possible to connect the backrest to the base, rigidly and in two fixed positions: the first providing a chair making it possible to sit. put at the table and the second providing the form "bed". To each of these two positions corresponds a notch cut in said connecting piece and which engages on a corresponding stud provided at the bottom of the backrest or on a link.



   The invention also extends to the characteristics described below and to their various possible combinations.



   Seats according to the invention are shown, by way of non-limiting example, in the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a perspective view of the folding seat in the unfolded position.



   Fig. 2 is another perspective view of the seat.



   Fig.3 is an elevational view of the seat.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig.4 is !, a top view showing a variant- embodiment, in which the deuxrpieds are 'joined by /' a central link.
 EMI3.1
 



  Fig.5: ast.une view of; side of the W.'g: 4a.



   Fig. 6 is a side view showing another variant in which the two feet are directly articulated one on 1:. 'The other at their point of intersection.,
Rig.7 is a side view of a seat in the "bed" position.



   Fig.8 is a side view of a seat in the "chair-to-table" position.
Fig.9 is a partial front view of the seat.



   Fig. 10 is a partial view of the upper part of the backrest provided with a rod 24 for fixing the fabric.
Fig.ll is a front view of the curved cross member 22.



   A seat according to the invention consists of two legs 1 and 2 and a backrest 3 connected by rods 4 to the leg 1 (see fies.1 and 2).



   A lateral link 5 connects the legs 1 and 2 so as to allow the oscillation of the whole of the seat and to give it when it is unfolded a desired stability and spacing
Armrests 6 connect the backrest 3 to an extension 7 which is fixed at the head of the foot 1.



   The joints are made by pivot axes.



   The extension 7 can take two positions: - a horizontal position (see in particular fig.l) in which it serves as a footrest.



   - a vertical position in which it is then placed substantially perpendicular to the seat itself (see fig. 2).



   In this case, the end 71 of the extension engages inside the loop formed by the front foot 2 and immobilizes the seat so as to prevent it from sinking deeper when a person sits down. on the seat.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The seat proper, that is to say the part on which the individual sits, consists of a fabric 8 reinforced by a system of laces in the region where it forms a backrest, laces which s 'roll up on the backrest uprights 3 (see fig. 2).



   The canvas thus has good flexibility and good hold. The carefully chosen curves of the various elements give the whole a maximum of comfort and elegance. The seat has, on the other hand, in the folded state, a small footprint. Finally, the curves of the top of the backrest 3 and of the foot 1 towards the front give the seat good flexibility and prevent any discomfort for the head and legs of a user lying down and in a resting position.



   The stability, oscillation and separation of the two feet can also be obtained by replacing the two links 5 by a single link 51 fixed at each of its ends on cross members 9 and 10 connecting the two front legs 2 and the two legs. posterior 1 (see figs. 4 and 5). It is also possible to replace the two rods 5 by an adjustable strap 11 connecting the base of the front and rear legs as illustrated in fig.l.



   The seat shown in figs.2 and 3 is generally similar to that of fig.l with the difference that the side links 5 are arranged very close to the crossing of the feet and that the rear articulation of these links is distinct the articulation of the connecting rods 4 connecting the rear leg to the backrest.



   Finally, the two front feet 2 and rear feet 1 can be articulated directly to one another at their point of intersection by an axis 11 (see fig. 6).



   In the embodiments shown in FIGS. 1, 2, 3 and 6, a stop 12 is provided on each upright of the foot 2, so as to serve as a stop stop to prevent the seat from completely flattening. In the case of Figures 4 and 5, it is the cross members 9 and 10 which fulfill this function.



   In the end, folding seats are produced having, in the folded position, a reduced size.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   On the other hand, the seats are oscillating and allow different rest positions to the individual who uses them.



   By the arrangement of the extension, the seat can also be immobilized in the open position and transform into a simple folding chair.



   The seat is folded from the front and by simple action on the backrest after retracting the extension.



   Unfolding is absolutely automatic even if the extension is put in place when the backrest is lifted backwards.



  (transatlantic position). @
The seat shown in Figs.7 to 11 comprises front 102 and rear 101 legs crossed between them and a backrest 103 articulated on the upper part of the front leg 102. The lower part of this backrest 103 is connected to the rear of the legs. rear feet 101 by articulated rods 104. These rods 104 are connected by their midpoints and perpendicularly to them by a straight connecting piece, such as a tube, 'which gives the seat the necessary spacing and more stability.

   A lateral link 105 connects the feet 101 and 102, so as to allow the oscillation of the whole of the seat and to give it, when it is unfolded, a stability and a desired distance * The links 105 are connected by their middle by virtue of a straight connecting piece such as a tube, which prevents the seat from tilting too suddenly forward when the user leaves the seat.



   The seat comprises in front, an articulated extension 107 which can occupy two positions of use.



   According to the present invention, a fastening part 14 in the form of a connecting rod is articulated at 13 on the foot 101.



  It has notches 15 corresponding, for one, to the "bed" position and, for the other, to the "chair to sit down to table" position. One or the other of these notches fits according to the desire of the user in a stud 17 placed as an extension of the articulation of the backrest 103 and of the rod 104. These notches 15 have a double effect. stop, which always ensures the same position of the parts 104 and 14 with respect to each other.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The rod 104 is provided with a stopper formed by a stud 19. The foot 102 abuts against this stud, and cannot go any further, which prevents the total tilting of the backrest beyond a usable position, and also gives the seat the relaxed position, ie the head rests lower than the feet. This relaxed position is also recommended by doctors.



   The foot 101 is cut so that it no longer includes the curved front extension serving as a connection between the two side parts 1011 and 1012 of the foot 101 (see fig. 9).



   To give the seat stability and spacing. necessary, a curved connecting piece 22 connects the two side parts 1011 and 1012 of the foot 101 at the front, this connecting piece is flattened at both ends to allow the passage of two fixing bolts 23; this connecting piece also makes it possible to give a certain flexibility to the seat, so that the user no longer feels the crossbar under the thighs.



   Two removable steel rods 24 and 24 'are fixed, one, 24 on the transverse part of the backrest 103 under the tube and the other, 24' on the new curved connecting piece 22. These rods allow a easy assembly and disassembly of the canvas.



  The two ends 25 are curved and simply engaged on each side in holes made on the backrest and the connecting piece 22; by the pressure of the body the canvas is stretched and holds the rods in place. These rods 24 and 24 'slide in hems 26 sewn on each of the extreme edges of the fabric.



   When the chair is installed in the "bed" position to ensure greater rigidity and better resistance to the system, the ends of the extension 107 and of the foot 102 are connected by a rod 21, or a mobile strap made of cotton, superpolyamide (nylon ) or any other matter.



   In this "bed" pocition, the canvas 108 is connected with the arms 106 by two straps 18, which provide better support for

 <Desc / Clms Page number 7>

 said canvas, and gives it a more horizontal position. In this position, the user of the seat is lying so to speak completely flat horizontally.



   The connecting rod 104 comprises a second stud 20 in which one of these notches of the connecting piece 14 engages when the seat is folded.



   When the seat is in the "chair for table" position, the extension 107 is folded against 12 or against 105, if 12 does not exist.



   It is obvious that the invention is not limited to the embodiments described and represented above, from which other variants can be provided, without thereby departing from the scope of the invention.


    

Claims (1)

RESUME L'invention s'étend notamment aux caractéristiques ci- après et à leurs diverses gombinaisons possibles : 1. - Siège pliait comportant des pieds antérieurs 2 et postérieurs 1 qui se croisent, de sorte que les pieds postérieurs 1 viennent en avant du siège, alors que les pieds antérieurs 2 viennent sensiblement dans le prolongement du dossier 3, siège caractérisé en ce que le dossier 3 est articulé à la partie supérieure des pieds antérieurs 2, ce qui permet de faciliter le repliage et d'amener le siège à un encombrement plus réduit. ABSTRACT The invention extends in particular to the following characteristics and to their various possible gombinations: 1. - Folded seat comprising front legs 2 and rear 1 which cross, so that the rear legs 1 come in front of the seat, while the front legs 2 come substantially in the extension of the backrest 3, seat characterized in that the backrest 3 is hinged to the upper part of the front legs 2, which makes it easier to fold up and brings the seat to a smaller footprint. 2.- Le dossier est en outre relié aux pieds postérieurs 1 par des bras articulés 6, ce qui permet de faire varier l'écartement des pieds 1 et 2 et par conséquent la surface de sustentation 8 en fonction de l'inclinaison qui est donnée au dossier. 2.- The backrest is also connected to the rear legs 1 by articulated arms 6, which makes it possible to vary the spacing of the legs 1 and 2 and therefore the support surface 8 depending on the inclination which is given on file. 3.- le dossier 3 est relié aux pieds postérieurs 1 - soit par des biellettes articulées 4 d'une part, à la partie inférieure du dossier 3 et, d'autre part, en arrière du pied postérieur 1. <Desc/Clms Page number 8> 3.- the backrest 3 is connected to the rear legs 1 - either by articulated rods 4 on the one hand, to the lower part of the backrest 3 and, on the other hand, behind the rear leg 1. <Desc / Clms Page number 8> - soit par des bras 6 formant accoudoirs articulés d'une part au dossier 3 et, d'autre part, en avant du pied postérieur 1. - Either by arms 6 forming articulated armrests on the one hand to the backrest 3 and, on the other hand, in front of the rear foot 1. - soit, à la fois, par des biellettes 4 et par les bras secondaires 6. - or, at the same time, by connecting rods 4 and by the secondary arms 6. 4.- Les pieds antérieurs 2 et postérieurs 1 sont reliés les uns aux autres. 4.- The front 2 and rear 1 legs are connected to each other. - soit par deux biellettes latérales 5 articulées auxdits pieds 1 et 2. dans leur partie médiane. - Or by two lateral links 5 articulated to said legs 1 and 2. in their middle part. - soit par une seule biellette 51 disposée dans le plan axial vertical du siège et articulée par chacune de ses extré- mités sur deux traverses 9 et 10 reliant respectivement les deux pieds antérieurs 2 et les deux pieds postérieurs 1. - or by a single rod 51 arranged in the vertical axial plane of the seat and articulated by each of its ends on two cross members 9 and 10 respectively connecting the two front legs 2 and the two rear legs 1. 5. - Le siège comporte en avant une rallonge articulée 7 pouvant occuper deux positions d'utilis ation : - une position dans le prolongement du-siège afin d'augmenter la surface de repos. 5. - The seat comprises in front an articulated extension 7 which can occupy two positions of use: - a position in the extension of the seat in order to increase the resting surface. - une autre position rabattue à peu près verticale- ment pour former montant reliant l'avant du siège aux pieds anté- rieurs 2, ce qui procure un siège rigide. another position folded down approximately vertically to form an upright connecting the front of the seat to the front legs 2, which provides a rigid seat. 6.- Les pieds antérieurs 2 et les postérieurs 1 sont articulés directement l'un sur-l'autre à leurs points de croisement 11. 6.- The front legs 2 and the hind legs 1 are articulated directly on one another at their crossing points 11. 7. - Le siège pliant conforme à l'invention se caractérise par une pièce de liaison 14 permettant de relier le dossier 103 au piètement, de façon rigide et suivant deux positions fixes ; l'une: "chaise permettant de se mettfe à table", l'autre "lit", ce qui augmente la possibilité d'utilisation de ce siège. 7. - The folding seat according to the invention is characterized by a connecting piece 14 allowing the backrest 103 to be connected to the base, rigidly and in two fixed positions; one: "chair allowing you to sit at the table", the other "bed", which increases the possibility of using this seat. 8. - A chacune des positions reprises sous 7 correspond une encoche 15 de la pièce de liaison 14 qui vient s'engager dans un téton correspondant prévu au bas du dossier 103 ou sur la biel- lette 104, ce qui permet d'obtenir facilement les deux positions en question. <Desc/Clms Page number 9> 8. - Each of the positions listed under 7 corresponds to a notch 15 of the connecting piece 14 which engages in a corresponding stud provided at the bottom of the backrest 103 or on the link 104, which makes it easy to obtain the two positions in question. <Desc / Clms Page number 9> 9. - Les encoches 15 de la pièce de liaison Il.!; sont à double effet d'arrêt, ce qui assure une position invariable de- la pièce de liaison 14 et de la Mollette 104 l'une par rapport à l'autre. 9. - The notches 15 of the connecting piece Il.!; have a double stopping effect, which ensures an invariable position of the connecting piece 14 and of the Mollette 104 with respect to one another. 10..- La biellette 104 comporte une butée d'arrêt 19 em- pêchant le basculement total du dossier 103 au-delà d'une position utilisable. 10. The rod 104 comprises a stopper 19 preventing the total tilting of the backrest 103 beyond a usable position. 11.- Dans la position "lit", la rallonge 107 est reliée à l'extrémité du pied 102 par une biellette 21. 11.- In the "bed" position, the extension 107 is connected to the end of the foot 102 by a link 21. 12.- Dans' la position "lit" la rallonge 107 est reliée à l'extrémité du pied 102 par une sangle en coton, en superpolyamide, par exemple du nylon ou autre matière. 12.- In the "bed" position the extension 107 is connected to the end of the foot 102 by a strap made of cotton, superpolyamide, for example nylon or other material. 13.- Dans la position "lit", la toile 108 reçoit deux sangles 18 pour sa ixation au bras 106. 13.- In the "bed" position, the canvas 108 receives two straps 18 for its attachment to the arm 106. 14.- Les :parties supérieures des pieds arrière 101 sont reliées à l'avant par une pièce de liaison 22 qui assure au siège une bonne stabilité, un écartement convenable et une bonne souplesse. 14.- The: upper parts of the rear legs 101 are connected to the front by a connecting piece 22 which provides the seat with good stability, suitable spacing and good flexibility. 15.- La pièce de liaison 22 est cintrée de telle sorte que l'utilisateur n'est pas au contact de cette pièce et ne se trouve pas gêné. 15.- The connecting piece 22 is bent so that the user is not in contact with this piece and is not hampered. 16. - La toile 108 est fixée sur le siège par un système de tringles 24 et 24'. 16. - The canvas 108 is fixed to the seat by a system of rods 24 and 24 '. 17.- Le système de tringles est monté par emmanchement des extrémités de ces tringles 24 et 24' dans des trous pratiqués d'une part, à la partie supérieure du dossier 103 et, d'autre part sur la pièce de liaison 22, ce qui assure une liaison amovible permettant un montage et un démontage faciles de la toile. 17.- The rod system is mounted by fitting the ends of these rods 24 and 24 'in holes made on the one hand, in the upper part of the backrest 103 and, on the other hand on the connecting piece 22, this which provides a removable connection allowing easy assembly and disassembly of the canvas. 18. - Les tringles 24 et 24' sont emmanchées dans des ourlets pratiqués aux deux extrémités transversales de la toile 108. 18. - The rods 24 and 24 'are fitted in hems made at the two transverse ends of the fabric 108.
BE554626D BE554626A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE554626A true BE554626A (en)

Family

ID=179004

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE554626D BE554626A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE554626A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE563512A (en)
BE463371A (en)
FR2676630A1 (en) INTERCONNECTION MECHANISM FOR SUPPORTING A SEAT AND A FOLDER OF A CHAIR.
FR2721811A1 (en) RELAXATION ARMCHAIR
BE817904A (en) Chair with adjustable seat and back - linkage allows each to take up independent positions for maximum comfort
BE554626A (en)
WO2018104595A1 (en) Anterior support device for the lower limbs
FR2866218A3 (en) Lounger chair, with seating position adjustments, has a locking/release lever at the head sides of the joints between the legs and the armrests for an infinitely variable setting along the armrests
FR2647321A1 (en) DEVICE FOR TILTING ADJUSTABLY AND CONJUGATED THE FILE AND SEAT OF A CHAIR
CH370542A (en) Folding seat
BE1002377A7 (en) Articulated relaxation chair
FR2675673A1 (en) ADJUSTABLE ARMCHAIR WITH ARTICULATED FOOTREST.
BE468167A (en)
BE434334A (en)
US2015335A (en) Adjustable chair
FR2490086A1 (en) ARMCHAIR TRANSFORMABLE INTO TRANSATLANTIC WITH ROTATING SUPPORT AND SEPARATE HEADSETS
BE390456A (en)
FR3000652A1 (en) Foldable relaxation armchair for use as e.g. office chair, has rest-legs and articulation unit that are rotated around arms, where arms are located around mounting unit by another articulation unit
BE537010A (en)
BE432290A (en)
BE408161A (en)
BE528344A (en)
BE355595A (en)
BE526914A (en)
BE501429A (en)