BE550922A - - Google Patents

Info

Publication number
BE550922A
BE550922A BE550922DA BE550922A BE 550922 A BE550922 A BE 550922A BE 550922D A BE550922D A BE 550922DA BE 550922 A BE550922 A BE 550922A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shutter
frame
cover
edge
closure
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE550922A publication Critical patent/BE550922A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B42/00Obtaining records using waves other than optical waves; Visualisation of such records by using optical means
    • G03B42/02Obtaining records using waves other than optical waves; Visualisation of such records by using optical means using X-rays
    • G03B42/04Holders for X-ray films

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne une fermeture pour châssis, -pour châssis de radiographie en particulier, lesquels comportent un couvercle de châssis rabattable sur l'un des côtés grâce à des charnières, une tige équipant le fond du châssis et pouvant être tournée l'aide d'un levier de manoeuvre, ainsi qu'une languette de fermeture qui fait saillie par rapport à cette tige rotative et Qui, au moyen d'une arête d'obturation, réalise la fermeture 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en commun avec cette partie du couvercle de châssis qui, elle,      est située du côté qui fait face.aux charnières. 



   En ce qui concerne un modèle d'exécution connu d'une telle fermeture pour châssis, la tige rotative est munie d'une ou de plusieurs échancrures longitudinales dans lesquelles l'arête d'obturation présentée par le couvercle de châssis se'met en prise dès que le couvercle est pressé contre le fond du châssis. A la suite d'un pivotement ultérieur du levier de manoeuvre en direc- tion du fond du châssis, le couvercle est pressé contre le fond du châssis et il est maintenu dans sa position d'obturation par le fait qu'un pivotement d'environ 180 dégrés de la tige rotative amène l'arête d'obturation entre' la tige mobile et le fond du châssis. Mais pour pouvoir fermer le châssis, il faut faire      adopter une position déterminée au levier de manoeuvre.

   Un pivo- tement involontaire vers le hart du levier de manoeuvre entraîne l'obligation de la ramener complètemeht vers l'extérieur dans sa position de départ. On voit donc que la fermeture de ce type connu de châssis nécessite l'usage des deux mains, l'une servant à la fermeture du couvercle et l'autre au pivotement du levier de manoeuvre. Mais confie les pellicules sont sensibles à la lumière, circonstance qui cblige de manoeuvrer les châssis en chambre noire, il n'est pas facile, en raison du fait que l'opérateur doit faire usage des deux mains, de travailler avec les châssis comportant ce type de fermeture connu en soi. En outre, la fermeture de ces châssis connus ne peut être effectuée très rapidement pour les raisons qui viennent d'être énoncées. 



   La présente invention se propose de remédier à ces inconvénients. Suivant l'invention, la languette (l'obturation est exposée à l'effet d'un ressort amenant l'arête libre de la languette d'obturation dans une position dans laquelle cette arête      libre se situe dans la trajectoire de mouvement de l'arête d'obtu- ration du couvercle et en outre, la languette d'obturation est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 écartée au moment où l'arête d'obturation exerce son effet de. butée, c'est-à-dire lorsque le couvercle est pressé dans sa posi- tion de fermeture, mais par la suite, l'effet exercé par le res- sort amène la languette   d'obturation   dans une position dans laquelle elle maintient en position de fermeture le couvercle du châssis. 



  Suivant l'invention, le couvercle du châssis peut être fermé à l'aide d'une seule main. L'on n'a pas besoin de contrôler tout d'abord si le levier de manoeuvre conçu,suivant l'invention a adop- té une position déterminée, comme cela est le cas des fermetures de châssis connues jusqu'à présent. Suivant l'invention, il suffit de presser d'une seule main le couvercle en direction du fond du châssis. Ce faisant, la languette d'obturation est pivotée,auto- matiquement en direction latérale pour adopter ensuite sa position de fermeture par une mise en prise derrière l'arête d'obturation. l'ouverture du dispositif de fermeture conçu suivant l'invention est également très facile. Diverses précautions peuvent être prises en vue d'empêcher une ouverture accidentelle du dispositif de fermeture pour châssis. 



   Tous les détails complémentaires concernant l'invention ressortent de la description   ,ci-après   en combinaison avec le dessin, qui représente à titre d'exemples plusieurs modèles d'exécution. 



  Sur le dessin : La figure 1 représente en vue perspective et discontinue une fermeture de châssis conçue suivant l'invention, le couvercle étant fermé. 



  La figure 2 représente à une échelle agrandie une coupe verticale suivant le tracé II-II de la figure 1, à travers le châssis. 



  La figure 3 représente suivant le tracé   III-III   de la figure 1 une coupe-verticale à travers la fermeture proprement dite dans sa position de fermeture. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  La figure 4 représente une coupe verticale à travers la fermeture proprement dite dans sa position d'ouverture. 



  La figure 5 représente une coupe verticale à travers un autre mo- dèle d'exécution d'une fermeture pour châssis, le levier de manoeuvre se trouvant en position de départ. 



  La figure 6 représente la position adoptée suivant la figure 5 par la languette d'obturation et le couvercle. 



  La figure 7 représente le levier de manoeuvre en position d'abais- sement. 



  La figure 8 représente la position adoptée par la languette d'ob- turation lorsque le couvercle est libéré. 



  Les figures 9 jusqu'à 12 représentent, dans les positions corres- pondant respectivement à celles adoptées par les élé-   ments   de la fermeture   suivant   les figures 5,6, 7 et 8, un troisième modèle d'exécution d'une fermeture pour châssis. 



   Le châssis représenté dans le dessin est fabriqué judi-   cieusement   en   aluminium.   Le châssis se compose essentiellement d'un fond 1, d'une cuvette de fond 2 entourant par en bas le fond 1, d'un couvercle 4 articulé au fond 1 par des charnières 3, ainsi que de la fermeture 5 proprement dite. Au côté inférieur du couvercle 4 est fixée une plaque 6 qui, fabriquée en un maté- riau élastique, se met en prise, lorsque le couvercle est fermé, avec le fond 1 et presse contre la cuvette de fond 2 la pellicule 9 insérée entre deux écrans fluorescents 7 et 8. 



   Au côté faisant face aux charnières 3 présenté par le fond 1 est disposée une tige ronde 11 logée d'une façon rotative par ses extrémités dans des cornières 10. La tige 11 est envelop- pée par une bande de tôle 12 qui est fixée à la tige 11 et qui présente une languette proéminente 13. Cette languette 15 se met en prise, dans la trajectoire de mouvement d'une arête d'obtu- ration 14 dirigée vers l'extérieur suivant les figures 1 jusqu'à 8, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 avec cette partie du couvercle 4 qui, elle, fait face aux char- nières 3. 



   En ce qui concerne le modèle d'exécution suivant les figures 1 jusqu'à 4, l'une des extrémités de la tige 11 est munie   16   d'un levier d'entraînement 15 présentant une   butée/disposée   laté-   ralement   et qui connexe le côté inférieur de l'un des bras 17 d'un levier de manoeuvre 18 à deux bras disposé d'une façon rota- tive sur un tenon 19 qui, lui, est monté parallèlement à la tige 
11. Le bras opposé 20 du levier de manoeuvre 18   présante   une bride 21 en forme de poignée latérale qui se situe au-dessus d'une voussure 22 dans l'une des parois de la cuvette de fond 2.

   En outre, le bras 20 est muni d'une butée d'arrêt 23 orientée vers le fond   1...ci   ce fond 1 est fixé un ressort plat 24 qui, au moyen de l'une de ses extrémités 25 qui est libre, exerce d'en bas une poussée sur la butée 16 du levier 'd'entraînement 15 et maintient dans la position représentée   dans   la figure 3 aussi bien le levier d'entraînement 15 que la tige 11, la languette d'obturation 13 et le levier de manoeuvre 18, que le couvercle 4 soit ouvert ou fermé. 



   Une fois que la pellicule 9 a été posée avec les écrans   7 et   8 dans le fond 1 du châssis, le couvercle' est rabattu. Ce faisant, la languette d'obturation 23 est écartée par   l'arête d'ob-   turation 14 malgré l'effet contraire exercé par le ressort 24 pour s'encliqueter par la suite, c'est-à-dire dès que l'arête d'obtura- tion   14   u dépassé l'arête de la languette d'obturation 13, au-dessus de l'arête d'obturation, mise en prise qui retient en position de fermeture le couvercle du châssis. Pour ouvrir le couvercle, il suffit d'introduire un seul doigt dans la voussure 22 et de soulever par sa bride 21 le levier de manoeuvre 18.

   Ce faisant, le levier d'entraînement 15 ainsi que la lutée 16 du bras 17 sont   @   pivotes dons le sens des aiguilles d'une montre   clivant   le dessin dans la position représentée dans la figure 4, dans laquelle      

 <Desc/Clms Page number 6> 

 position l'arête d'obturation 14 est libérée par la languette d'obturation 13, sur quoi le couvercle 4 est pivoté vers le haut sous l'effet élastique exercé par la plaque 6 fabriquée en un matériau élastique et non ébauchée dans les figures 3 et 4.   A   présent, l'on peut saisir d'une seule main l'arête d'obturation 14 et ouvrir complètement le couvercle.

   Dès que cesse la pression exercée par un seul doigt sur le levier de manoeuvre 18, ce levier de manoeuvre 18 ainsi que le levier d'entraînement 15, la tige 11 et la languette d'obturation 13 sont ramenés dans leur position de départ (voir figure 3) par le ressort 24. 



   En vue d'empêcher une ouverture involontaire du disposi- tif de fermeture par une pression exercée d'en haut sur la liaison articulée entre la butée 16 du levier d'entraînement 15 et le bras 
17 agissant de concert avec la butée 16, le modèle d'exécution représenté à titre d'exemple dans les figure 1 jusqu'à 4 est équipé d'une armature 27 fixée à l'une des cornières 10 à l'aide d'une vis 26 et qui empêche tout accès en cet endroit. En   l'occur   rence, l'armature 27 présente un oeillet 28 (voir figure 4) orienté vers le bas et servant d'organe de fixation au tenon 19. 



   En ce qui concerne le modèle d'exécution suivant les figure 5 jusqu'à 8, le levier de manoeuvre 18' est fixé à la tige 11. Par son extrémité libre 25, le ressort 24 exerce une pression contre le côté inférieur du levier 18' et maintient dans leur position d'arrêt aussi bien ce levier 18' que la tige 11 et la languette d'obturation 13. Cette position d'arrêt est illustrée par la figure 6. Lorsqu'une pression est exercée sur la bride latérale 21' du levier de manoeuvre 18', la languette d'obturation 
13 est pivotée dans le sens des aiguilles d'une montre dans la position représentée dans la figure 6, position dans laquelle la languette 13 libère l'arête d'obturation 14 du couvercle 4.      



   Pour ce qui est des deux modèles d'exécution qui ont été décrits, l'arête d'obturation 14 du couvercle 4 est orientée 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vers l'extérieur. En revanche, en ce qui concerne le modèle d'exécution suivant les figures 9 jusqu'à 12, l'arête d'obturation 14'' est orientée vers l'intérieur et la partie correspondante du couvercle 4: transgresse au-delà de la tige 11 qui est munie de la languette d'obturation 13 qui, en l'occurrence, adopte une position inversée par rapport à celle représentée dans les figures      2 jusqu'à 8. Les figures 9 jusqu'à 12 montrent que dans ce cas également, le levier de manoeuvre 18" est fixé à l'une des extrémités de la tige ronde 11.

   Par ses extrémités, le levier de manoeuvre   18"   est logé à travers deux jambes de support29 dont l'aile 30 orientée vers le haut bouche d'une façon empêchant toute pénétration de lumière, pour autant que le couvercle 4 est fermé, une fente 31 ménagée dans les parois 32 du couvercle' 4. 



  Le levier de manoeuvre 13" présente une prolongation 33 s'etendant jusqu'au-delà de la tige 11 est contre lequel l'extrémité libre 25 du ressort 24 exerce d'en bas une pression pour maintenir dans leur position de fermeture représentée dans les figures 9 et 10 aussi bien le levier de manoeuvre 18'' que la tige 11 et la lan- guette d'obturation 13. Si le levier de manoeuvre   18"   est sou- levé par un doigt par sa bride 21'' qui est orientée latéralement, la tige 11 et la languette d'obturation 13 sont pivotées dans leur position d'ouverture (voir figures 11 et 12). 



   Les modèles d'exécution représentée et décrits peuvent aussi présenter   auivant   l'invention certaines variantes en ce qui concerne les éléments distincts de construction et en particulier en ce qui concerne la fermeture du châssis proprement dite. Ainsi, la languette d'obturation peut être constituée également, à la place d'une arâte longitudinale en tôle désignée par le chiffre de référence 13, par des butées goupilles ou autres organes d'arrêt appropriés disposés radialement vers l'extérieur depuis la tige 11 et à même de maintenir en position de fermeture- l'arête libre du couvercle laquelle doit évidemment présenter dans ce cas une forme 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 appropriée à celle présentée par lesdits organes d'arrêt.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a closure for frames, -for X-ray frames in particular, which comprise a frame cover which can be folded down on one of the sides by means of hinges, a rod fitted to the base of the frame and which can be rotated with the aid of '' an operating lever, as well as a closing tab which protrudes relative to this rotating rod and which, by means of a shutter edge, performs the closing

 <Desc / Clms Page number 2>

 in common with that part of the chassis cover which is located on the side which faces the hinges.



   As regards a known embodiment of such a frame closure, the rotating rod is provided with one or more longitudinal notches in which the closing edge presented by the frame cover engages. as soon as the cover is pressed against the bottom of the frame. Following a subsequent pivoting of the operating lever towards the bottom of the frame, the cover is pressed against the bottom of the frame and it is maintained in its closed position by the fact that a pivoting of approximately 180 degrees of the rotating rod brings the shutter edge between the movable rod and the bottom of the frame. But in order to be able to close the frame, it is necessary to make the operating lever adopt a determined position.

   An involuntary pivoting towards the hart of the operating lever entails the obligation to bring it completely outwards in its starting position. It can therefore be seen that the closing of this known type of frame requires the use of two hands, one serving for closing the cover and the other for pivoting the operating lever. But admits the films are sensitive to light, a circumstance which makes it necessary to maneuver the frames in a dark room, it is not easy, due to the fact that the operator must use both hands, to work with the frames comprising this type of closure known per se. Furthermore, the closing of these known frames cannot be effected very quickly for the reasons which have just been stated.



   The present invention proposes to remedy these drawbacks. According to the invention, the tongue (the shutter is exposed to the effect of a spring bringing the free edge of the shutter tongue into a position in which this free edge is located in the path of movement of the cover edge and, in addition, the cover tab is

 <Desc / Clms Page number 3>

 removed when the shutter edge exerts its effect. stop, that is to say when the cover is pressed into its closed position, but subsequently, the effect exerted by the spring brings the shutter tab into a position in which it maintains in position. closed position the chassis cover.



  According to the invention, the chassis cover can be closed using one hand. It is not necessary to check first of all whether the operating lever designed according to the invention has adopted a determined position, as is the case with frame closures known hitherto. According to the invention, it suffices to press the cover with one hand towards the bottom of the frame. In doing so, the shutter tongue is pivoted, automatically in the lateral direction, to then assume its closed position by engagement behind the shutter ridge. opening of the closure device designed according to the invention is also very easy. Various precautions can be taken to prevent accidental opening of the sash closure device.



   All the additional details concerning the invention will emerge from the description, hereinafter in combination with the drawing, which shows, by way of examples, several models of execution.



  In the drawing: FIG. 1 is a perspective and discontinuous view of a frame closure designed according to the invention, the cover being closed.



  Figure 2 shows, on an enlarged scale, a vertical section on line II-II of Figure 1, through the frame.



  FIG. 3 represents, along the line III-III of FIG. 1, a vertical section through the closure proper in its closed position.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  Figure 4 shows a vertical section through the closure proper in its open position.



  FIG. 5 shows a vertical section through another embodiment of a closure for a sash, the operating lever being in the starting position.



  FIG. 6 represents the position adopted according to FIG. 5 by the closure tab and the cover.



  FIG. 7 shows the operating lever in the lowered position.



  FIG. 8 shows the position adopted by the shutter tab when the cover is released.



  Figures 9 to 12 show, in the positions corresponding respectively to those adopted by the elements of the closure according to Figures 5, 6, 7 and 8, a third embodiment of a closure for a frame. .



   The frame shown in the drawing is carefully made of aluminum. The frame essentially consists of a bottom 1, a bottom bowl 2 surrounding the bottom 1 from below, a cover 4 articulated to the bottom 1 by hinges 3, as well as the closure 5 proper. To the lower side of the cover 4 is fixed a plate 6 which, made of an elastic material, engages, when the cover is closed, with the bottom 1 and presses against the bottom bowl 2 the film 9 inserted between two. fluorescent screens 7 and 8.



   On the side facing the hinges 3 presented by the bottom 1 is disposed a round rod 11 housed in a rotary manner by its ends in angles 10. The rod 11 is enveloped by a strip of sheet metal 12 which is fixed to the plate. rod 11 and which has a protruding tongue 13. This tongue 15 engages, in the path of movement of a shutter ridge 14 directed outwards according to Figures 1 to 8,

 <Desc / Clms Page number 5>

 with that part of the cover 4 which faces the hinges 3.



   With regard to the embodiment according to Figures 1 to 4, one of the ends of the rod 11 is provided with a drive lever 15 having a stop / arranged laterally and which connects the lower side of one of the arms 17 of an operating lever 18 with two arms disposed in a rotatable manner on a tenon 19 which, in turn, is mounted parallel to the rod
11. The opposite arm 20 of the operating lever 18 has a flange 21 in the form of a side handle which is located above an arch 22 in one of the walls of the bottom bowl 2.

   In addition, the arm 20 is provided with a stopper 23 oriented towards the bottom 1 ... this bottom 1 is fixed a flat spring 24 which, by means of one of its ends 25 which is free, exerts a thrust from below on the stop 16 of the drive lever 15 and maintains in the position shown in figure 3 both the drive lever 15 and the rod 11, the shutter tongue 13 and the lever operating mechanism 18, whether the cover 4 is open or closed.



   Once the film 9 has been placed with the screens 7 and 8 in the bottom 1 of the frame, the cover 'is folded down. In doing so, the shutter tongue 23 is moved away by the shutter edge 14 despite the opposite effect exerted by the spring 24 to engage subsequently, that is to say as soon as the shutter edge 14 u beyond the edge of shutter tongue 13, above the shutter edge, engagement which retains the frame cover in the closed position. To open the cover, it suffices to insert a single finger into the arch 22 and to lift the operating lever 18 by its flange 21.

   In doing so, the drive lever 15 as well as the lute 16 of the arm 17 are pivoted in a clockwise direction cleaving the drawing in the position shown in FIG. 4, in which

 <Desc / Clms Page number 6>

 position the shutter edge 14 is released by the shutter tongue 13, whereupon the cover 4 is pivoted upwards under the elastic effect exerted by the plate 6 made of an elastic material and not blanked in figures 3 and 4. Now one can grasp the shutter edge 14 with one hand and open the cover fully.

   As soon as the pressure exerted by a single finger on the operating lever 18 ceases, this operating lever 18 as well as the drive lever 15, the rod 11 and the shutter tongue 13 are returned to their starting position (see figure 3) by spring 24.



   In order to prevent unintentional opening of the closing device by pressure exerted from above on the articulated connection between the stop 16 of the drive lever 15 and the arm
17 acting in concert with the stop 16, the execution model shown by way of example in FIGS. 1 to 4 is equipped with a frame 27 fixed to one of the angles 10 using a screw 26 and which prevents any access in this place. In this case, the frame 27 has an eyelet 28 (see FIG. 4) oriented downwards and serving as a member for fixing the tenon 19.



   As regards the execution model according to Figures 5 to 8, the operating lever 18 'is fixed to the rod 11. By its free end 25, the spring 24 exerts pressure against the lower side of the lever 18. 'and maintains in their stop position both this lever 18' as the rod 11 and the shutter tab 13. This stop position is illustrated in Figure 6. When pressure is exerted on the side flange 21 'of the operating lever 18', the shutter tab
13 is rotated clockwise in the position shown in Figure 6, position in which the tongue 13 releases the shutter edge 14 of the cover 4.



   As regards the two models of execution which have been described, the shutter edge 14 of the cover 4 is oriented

 <Desc / Clms Page number 7>

 outwards. On the other hand, as regards the model of execution according to figures 9 to 12, the shutter edge 14 '' is oriented towards the inside and the corresponding part of the cover 4: transgresses beyond the rod 11 which is provided with the closure tongue 13 which, in this case, adopts an inverted position with respect to that shown in Figures 2 to 8. Figures 9 to 12 show that in this case also , the operating lever 18 "is fixed to one of the ends of the round rod 11.

   By its ends, the operating lever 18 "is housed through two support legs 29, the wing 30 of which facing upwards opens in a way preventing any penetration of light, provided that the cover 4 is closed, a slot 31 formed in the walls 32 of the cover '4.



  The operating lever 13 "has an extension 33 extending beyond the rod 11 is against which the free end 25 of the spring 24 exerts a pressure from below to maintain in their closed position shown in the figures. figures 9 and 10 both the operating lever 18 '' and the rod 11 and the shutter tab 13. If the operating lever 18 "is lifted by a finger by its flange 21 '' which is oriented laterally, the rod 11 and the closure tongue 13 are pivoted into their open position (see Figures 11 and 12).



   The models of execution shown and described may also present in the invention certain variants with regard to the separate construction elements and in particular with regard to the closure of the frame itself. Thus, the shutter tongue can also be formed, instead of a longitudinal sheet metal edge designated by the reference numeral 13, by pin stops or other suitable stop members disposed radially outward from the rod. 11 and able to keep in the closed position the free edge of the cover which must obviously in this case have a shape

 <Desc / Clms Page number 8>

 appropriate to that presented by said stop members.


    

Claims (1)

RESUME Fermeture pour châssis, pour châssis de radiographie en particulier, qui comportent un couvercle de châssis rabattable sur l'un des côtés grâce à des charnières, une tige équipant le fond du châssis et pouvant être tournée à l'aide d'un levier de manoeuvre, ainsi qu'une languette de fermeture qui fait saillie par rapport à cette tige rotative et qui, au moyen d'une arête d'obturation, réalise la fermeture en commun avec cette partie du châssis qui, elle, est située du côté qui fait face aux charnières, fermeture pour châssis présentant essentiellement les caractéristi- ques suivantes, considérées isolément ou en combinaison : ABSTRACT Closure for frames, for X-ray frames in particular, which have a frame cover that can be hinged on one of the sides using hinges, a rod fitted to the bottom of the frame that can be turned using an operating lever , as well as a closure tab which protrudes from this rotating rod and which, by means of a shutter edge, performs the closure in common with this part of the frame which, for its part, is located on the side which facing the hinges, closure for frames having essentially the following characteristics, considered individually or in combination: 1) La languette d'obturation est exposée à l'effet d'un ressort amenant l'arête libre de la languette,d'obturation dans une position dans laquelle cette arête libre se situe dans la . trajectoire de mouvement de l'arête d'obturation du couvercle et en outre, la languette d'obturation est écartée au moment où l'arête d'obturation exerce son effet de butée, c'est-à-dire lorsque le couvercle est pressé dans sa position de fermeture, mais par la suite, l'effet exercé par le ressort amène la languette d'obturation dans une position dans laquelle elle maintient en position de fermeture le couvercle du châssis. 1) The shutter tongue is exposed to the effect of a spring bringing the free edge of the shutter tongue into a position in which this free edge is located in the. movement path of the closing edge of the lid and furthermore, the closing tongue is moved apart at the moment when the sealing edge exerts its stop effect, i.e. when the lid is pressed in its closed position, but subsequently, the effect exerted by the spring brings the shutter tongue into a position in which it maintains the chassis cover in the closed position. 2) L'une des extrémités d'une tige rotative est munie d'un levier de manoeuvre y fixé et qui, malgré l'effet exercé par le ressort prévu suivant l'invention, est pivoté en direction . du fond du châssis dans le but de libérer cette partie du couver- cle qui, elle, présente l'arête d'obturation. 2) One of the ends of a rotating rod is provided with an operating lever fixed thereto and which, despite the effect exerted by the spring provided according to the invention, is pivoted in direction. from the bottom of the frame in order to free this part of the cover which, in turn, has the closing edge. 3) Le levier de manoeuvre est constitué par un levier à deux bras logé d'une façon permettant son pivotement dans l'une des purois latérales du fond du châssis et dont l'un des bras a la forme d'une poignée, taudis que l'autre bras, dès que le <Desc/Clms Page number 9> premier est soulevé du. fund du châssis, provoque en commun avec un levier d'entraînement la rotation de la tige rotative dans la position de déblocage. 3) The operating lever is constituted by a lever with two arms housed in a way allowing its pivoting in one of the side purois at the bottom of the frame and one of whose arms has the shape of a handle, slum that the other arm, as soon as the <Desc / Clms Page number 9> first is lifted from. fund of the frame, causes in common with a drive lever the rotation of the rotary rod in the unlocking position. 4) La liaison entre le levier d'entraînement et ce bras / du levier de manoeuvre qui, lui, agit de concert avec le levier d'entraînement, est rendue inaccessible par une armature en tôle, 5) La partie du couvercle qui, elle, présente l'arête d'obturation transgresse jusqu' de la tige rotative et de la languette d'obturation, et le @ de manoeuvre fixé, à la tige Mobile provoque le déblocage en pivotant vers le haut le bras en forme de poignée. 4) The connection between the drive lever and this arm / of the operating lever, which acts in concert with the drive lever, is made inaccessible by a sheet metal frame, 5) The part of the cover which, for its part, presents the shutter edge transgresses up to the rotating rod and the shutter tab, and the operating @ fixed to the Mobile rod causes the release by pivoting towards the up the arm in the form of a handle.
BE550922D BE550922A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE550922A true BE550922A (en)

Family

ID=176639

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE550922D BE550922A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE550922A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2738030A1 (en) LATCH WITH CLASSIFICATION
EP0349397B1 (en) Flat combination snap hook
LU88046A1 (en)
FR2704489A1 (en) Adjustment device for a sliding roof.
FR2924097A1 (en) CAP FOR SPRAYER.
FR2734597A1 (en) Door hold-open latch and dual release device for heavy equipment e.g. earthmoving machines, rough terrain lift, etc.
CA2472876C (en) Turbojet nacelle hood locking mechanism
BE550922A (en)
BE1006311A3 (en) BOX BEVERAGE WITH A CLOSING FUND THAN SEMI-tear.
EP1134341B1 (en) Articulated door system for vehicles, containers and similar
EP1419719B1 (en) Automatically operable lid for a kettle
FR2629510A1 (en) Wind stop for leaves of shutters of doors, French doors (patio doors), windows or the like
FR2777312A1 (en) Handle for a pivoting window shutter flap
FR2549124A1 (en) Hinge with a built-in return system and any member whatsoever equipped with this hinge
FR2484485A3 (en) Washing machine horizontal drum sidewall access door - comprises spring-hinge overlapping leaves which releasably hook together
EP0589752A1 (en) Display case
FR2648854A1 (en) Espagnolette which can be used as a security device for holding two-leaved swinging shutters ajar
FR2729704A1 (en) Lock to hold vehicle access doors in open position
FR2490708A1 (en) Swivelling door type wind back swing stop mechanism - has retainer recess engaging chamber in support arm running through it
BE348554A (en)
CH643027A5 (en) Door locking device
BE466524A (en)
BE436537A (en)
BE883738A (en) WINDOW HANDLE
FR3041020A1 (en) AUTOMATIC LIFTING CAULKING DEVICE FOR DOOR LOCK