BE548682A - - Google Patents

Info

Publication number
BE548682A
BE548682A BE548682DA BE548682A BE 548682 A BE548682 A BE 548682A BE 548682D A BE548682D A BE 548682DA BE 548682 A BE548682 A BE 548682A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
line
relay
aforementioned
aforesaid
question
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE548682A publication Critical patent/BE548682A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q5/00Selecting arrangements wherein two or more subscriber stations are connected by the same line to the exchange

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Telephonic Communication Services (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne des systèmes de téléphonie en général et se rapporte plus particulièrement à des perfectionnements apportés à la disposition d'une ligne partagée pour un   système   de téléphonie dans lequel des postes téléphoniques branchés sur la ligne partagée ou commune sont pourvus d'un équipement de prépaiement et assurent le secret des communications,
L'invention décrite ici constitue un perfectionnement direct de l'invention décrite dans la demande de brevet   amé-   ricain ? Serial   506.453   déposée le 6 mai 1955 par Clarence E. Lomax. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



     D'une   manière   générale, la.   presente invention visa à assurer le secret des communications aux usagers des postes à prépaiement lorsque plusieurs   poules   a. preparement sont reliés à une ligne   commune   à deux conducteurs, comme dans la demande de brevet précédente. Cependant, l'objet parti- culier de l'invention consiste à faire en sorte que   le sys-   tème d'interdiction d'accès soit   commandé   indépendamment des autres signaux requis. 



   Une caractéristique de la présente invention réside dans le fait que le système   d'interdiction   d'accès et le - poste à prepaiement sont contrôles par une   impulsion   d'une fréquence   déterminée   d'avance. 



     Une   autre caractéristique de la présente invention réside dans le-double emploi du circuit de détection de tonalité,  à   différentes   fr équences,   pour exercer la fonction d'interdiction d'accès et celle de relâchement. Ces caracté- ristiques, ainsi que d'autres, de la présenta invention, seront mises en évidence au cours de la   description   qui suit. 



   Le système selon la présente invention a été   établi   en vue d'assurer un service complètement automatique à un usager qui amorce un appel au départ d'un desdits postes à prépai-ement de ligne partagée   ou   groupée, à destination d'un abonné local quelconque, ainsi   qu'à   assurer   à la   foiset avec l'aide d'une opératrice, un service inter-urbain et un service de communications   entre'   deux postes reliés à la   même   ligne partagée.

   L'électro à monnaie de chaque poste à prépaiement est commandé automatiquement à partir de l'équipement du central, de façon à effectuer soit une opération d'encaissement, soit une opération de remboursement, lorsqu' il s'agit d'un appel local, ainsi qu'une operation d'encais-   sement   dans le cas d'un appel interurbain établi, cet électro étant cependant commandé manuellement à partir d'une position d'opératrice dans le cas d'un appel entre deux postes 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'une même ligne partagée ou dans celui d'un appel inter- urbain non établi.

   Il convient de noter que les circuits représentés ici comportent l'appareillage de commutation pas à pas de Strowger, bien connu en soi, qui a été indiqué par un schéma simplifié dans les dessins, bien que l'inven- tion ne soit d'aucune manière limitée à l'emploi de tels commutateurs,
Partant de ce qui précéde, la présente invention vise à établir un système de téléphonie comportant des postes à prépaiement de ligne groupée, ce système comprenant un relais d'interdiction d'accès dans chaque poste, afin d'interdire l'accès de la ligne aux postes non appelants ou non appelés, ce relais étant commandé par l'équipement pré- vu à la fois au bureau central et à chaque poste à prépaiement, l'invention se rapportant également à l'équipement fonctionnant de façon à assurer les services ci-dessus d'une façon économique et améliorée. 



   La fig. 1 expose les détails d'un circuit de poste à prépaiement dé ligne groupée et montre d'autre part un second poste à prépaiement, désigné par le signe de référence P2, relié à la même ligne. La'fig. 6 représente les détails d'un circuit de variante de poste de prépaiement de ligne groupée, circuit qui utilise un transistor en lieu et place d'un tube à décharge dans le gaz tel qu'utilisé dans la fig. 1, ce circuit pouvant être utilisé en lieu et place du circuit de poste à prépaiement de la fig.1. 



  On considère que quatre postes au total sont branchés sur la ligne 100, bien que tous n'aient pas été représentés et que, d'autre part, le groupage ne soit pas nécessairement limité à quatre. 



   Les fige. 2, 3 et 4, prises ensemble, représentent un circuit de répétiteur 200, affecté individuellement à la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ligne 100 et, par conséquent, commun uniquement aux   qu&tre   postes branchés sur cette ligne, La fig. 5 montre une partie de l'équipement d'opératrice, grâce auquel cette dernière peut se connecter au répétiteur et comrnander les opérations de prépaiement et d'envoi de signaux d'appel.

   Un certain nombre de tels répétiteurs peuvent être prévus au central,   'soit,   un pour chaque groupe de postes à prépaiement de ligne partagée branchés sur   une J seule   ligne; toutefois, aux fins de la présente invention, on supposera que le répé- titeur 200 est le seul   utilisé.'Le   circuit du répétiteur se termine sur un certain nombre de positions d'opératrice, dont une seulement est désignée ici par les jacks J1, J2 et J3 dans la fig. 5.

   L'opératrice aaccès au jack Jl par l'entremise d'un circuit de cordon d'un type bien connus ce qui lui permet de converser avec un abonné appelant de ligne groupée ou d'établir et de contrôler une communica- tion de conversation vers un autre usager, au départ ou à   destination d'un abonné de ligne groupée; d'autre part, elle a accès au jack J2 par l'entremise de la corde d'en-   caissement 520 et, au jack J3, par l'entremise du cordon d'appel 510. L'emploi   d'un   circuit -de répétiteur affecté individuellement à chaque ligne groupée est dictée uniquement par des raisons d'ordre économique étant donné qu' il n'est pas nécessaire de prévoir un grand nombre de   postes à prépaiement dans un central quelconque.

   L'équipement de commande inclus dans le circuit de répétiteur peut être aisément inelus dans des liaisons chercheur-sélecteur, lorsqu'il existe un grand nombre de ligne groupées; toutefois ceci nécessiterait l'installation d'un tel équipement dans toutes les liaisons ayant accès aux lignes groupées, Dans la fig. 7 on a représenté les circuits des génératrices de tonalité destinées à envoyer des tonalités   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de blocage et de déblocage aux répétiteurs. On a montré les génératrices de tonalité communes,capables d'alimenter un certain nombre de   répétiteurs.   On peut cependant employer des génératrices de tonalité affectées individuellement à chaque répétiteur. 



   Un usager demandeur amorce un appel au départ d'un des postes à prépaiement   Pl   de la manière usuelle, en décrochant le combine et en déposant des pièces de monnaie de la valeur appropriée. La présente invention a éte connue, a titre   d'exemple,     pour   être utilisée avec un mécanisme de   prépaie;

  nent   prévu pour deux pièces américaines de 5 c.ents ou pouf une pièce américainede   10   cents,   cornue   décrit dans le brevet américain N  2.674.655 délivré à Gallagher le 6 avril 1954,mécanisme danslequel un usager demandeur doit déposer soit une pièce de 10 cents, soit deux pièces de 5 cents, avant que les contacts de came ne puissent fonctionner efficacement.   Un   électro de déclenchement 40, actionné conjointement avec l'électro encaisseur 50, provoque couverture des ressorts 5 à pièces de cinq cents, dans le cas où ces ressorts   n'ont   pas été ramenés au repos précédemment, tandis que l'électro à monnaie 50 ramène les autres éléments de 1   équipement   à leur position initiale à la fin d'une communication.

   Le circuit de répétiteur 200 commun aux quatre usagers, est attaqué lors du décrochage du combiné. A la suite de cette attaque, le répétiteur envoie une impulsion d'interdiction d'accès momentanée à courant alternatif de 7.000 périodes sur les deux conducteurs de la ligne, vers chaque poste   a   prépaiement de cette dernière. 



  Dans ces postes à prépaiement, ce courant - lequel traverse un circuit résonnant série composé de condensateurs   17   et 18, d'une bobine 70 et d'une résistance 10 - détermine l'ap-   parition   d'une tension de l'ordre de 100 volts entre la cathode et l'électrode de démarrage du tube 15. Le tube à 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 cathode froide 15 s'amorce et fait en sorte que les relais 130 de tous les postes attirent. Ceci détermine l'attraction des relais   120   de tous les postes, sauf du poste demandeur, où le 'circuit de commande est ouvert aux contacts 4 du crochet commutateur. Chaque relais 120, lorsqu'il est attiré dans un poste non demandeur, se bloque sur les plots 124, déconnecte de la ligne le poste auquel il est affecté et, par les plots 122, modifie la fréquence de résonance du circuit accordé.

   Le tube 15 se désamorce à la fin de l'impulsion d'interdiction   d'accès,   ce qui permet au relai. 



  130 de retomber avant que le relais 110 n'ait eu le temps d'attirer. La lampe 95 s'allume en parallèle avec le relais d'interdiction d'accès 120, indiquant ainsi, à ceux qui voudraient utiliser ce poste, que celui-ci est momentanément mis hors service. Après l'évanouissement de l'impulsion d'interdiction d'appel ou de mise hors service, une tonalité de transmission est envoyée sur la ligne, indiquant que   l'on   doit déposer le montant approprié, faute de quoi la transmission ne peut s'effectuer. 



   Le poste à prépaiement de la fig. 6 -fonctionne d'une manière analogue à celle du poste à   prépaiement.de   la fig.l et peut être utilisé en lieu et place de celui-ci, conjointement avec. le circuit de répétiteur des figs. 2, 3, 4, 5 et 7. 



   Un usager amorce un. appel en décrochant le combiné et en introduisant le montant approprié. Après avoir été attaqué, le répétiteur envoie une impulsion   d'interdiction   d'accès momentanée à courant continu de 7,où périodes, sur les deux conducteurs de la   lignel   à chacun des postes à prépaiement,branchés sur cette ligne. Au poste à prépaiement de la fig. 6, ce courant alternatif traverse, pendant une demi-période, un circuit résonance.série composé de condensateurs 17' et 18' et d'une bobine 70, ainsi que la résis- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tance 10' et le redresseur 19 et, pendant l'autre demi- période, un transistor 16'.

   Le courant traversont ce transistor se dirige de l'émetteur vers la base, en détermi- nant une amplification de la   puissance   rlu courant dans le circuit local de l'électrode collectrice. Ceci se   traduit   par un potentiel positif fourni à l'émetteur du transistor
15' et traversant ce dernier pour aboutir au   collecteur,   d'où ce potentiel se dirige à travers le relais 130', pour aboutir au pôle négatif. Les potentiels requis pour un tel fonctionnement du circuit local sont fournis par le système redresseur local constitué par un pont de redresseurs 81' à disques secs et par un transformateur 80',système dont le fonctionnement est évident.

   Le fonctionnement des élé- ments de ce circuit, tel qu'il a lieu après l'attraction du relais 130', est identique à celui des éléments corres- pondants de la fig. 1. 



   Conformément à la pratique courante, il est fait appel à une batterie de   +   110 volts pour commander   l'électro   à monnaie   50,   de fagon que celui-ci encaisse un montant, et d'une batterie de   -110   volts pour amener cet électro à rembourser un montant. Dans l'exposé qui suit, on suppo- sera que le poste à prépaiement Pl a été branché sur la ligne, bien que le fonctionnement serait le même si l'on utilisait le poste à   prepaiement   de la fig. 6. 



   Dans le cas envisagé ici, le circuit de répétiteur SOC se voit affecter individuellement le secteur Stroager 490. 



  Le premier chiffre formé par un usager d'un poste de ligne groupée, qui désire appeler un autre usager de la même ligne (appel d'intercommunication) ou former un appel interurbain est "zéro". Ceci a pour effet d'élever le   chariot   du   séledteur   jusqu'au dixième niveau, où les con- tacts d'arbre de repos (non montrés) de ce sélecteur se 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   feraient   de manière à renvoyer une terre au. répétiteur, de   faon   que celui-ci provoque le déclenchement du selecteur   490   et envoie un signal à l'opératrice en allumant une lampe telle que 471.

   Le sélecteur peut être muni de moyens de n'importe quel autre type bien connu, destines à renvoyer une terre dans le cas dù la formation   d'un   appel d'intercommunication a débuté par la transmission d'un chiffre dé- terminé d'avance,  autre   que zéro.   Lorsqu'il   s'agit d'un appel local, le sélecteur 490 élève son   ciiariot  jusqu'à un niveau voulu, autre que le dixième, pour chercher ensuit- . et attaquer un appareil de commutation libre 495   (compre-   nant un connecteur attaqué soit après la formation d'un second chiffre, soit après la formation du   prêter   chiffre) de la   faon   bien connue en soi.

   Le nombre de chiffres formés dépend evidemment de l'importance et de la   disposition   du système auquel la présente invention est appliquée. Le repé- titeur est établi de façon à empêcher une entrée en ligne de la part d'une opératrice dans un appel qui n'a pas été ache- miné vers le poste d'opératrice. Dans ce cas, l'appareil de commutation est actionné par les autres chiffres, de façon à établir la connexion vers un abonné demandé, par exemple l'abonné 57.

   Lorsque le correspondant appelé répond, le connecteur inverse la polarité des conducteurs positif et négatif, fig.4, ce qui a pour effet l'attraction du re- lais 430, la disposition étant telle que, à la fin de la comunication, le répétiteur encaisse   automatiquement le   -,ion- tant et applique un potentiel de déblocage de 500 périodes aux postes jusqu'alors hors service.

   Lorsqu'un appel quel- conque est interrompu par le correspondant demandeur avant qu'il ne   fasse   l'objet d'une réponse de la part de   l'opera-.   trice ou du correspondant demande,   le   répétiteur fait   automa-     tiquement   en   sorte 'que   l'électro Monnaie du poste demandeur rembourse le montant et applique un courant de déverrouillage de façon à relâcher les relais d'interdiction d'accès dans 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 tous les postes et pour connecter les conducteurs de Jonc- tion   +L   et-L de la ligne 100 à tous les   portes.   



   Une lampe d'occupation, telle que la lampe 470, s'allume à tous les postes d'opératrice chaque fois qu'un répétiteur est attaqué. A la suite de la réception d'un signal, par exemple à l'aide d'une lampe 471, qu'il s'agisse d'un appel interurbain ou d'un appel d'interçommunication, une des opératrices enfonce sa fiche dans   unjack   tel que J1 et établit une connexion de conversation vers le   correspon-     :   dant demandeur. Après avoir obtenu les renseignements   vou-'   lus, elle établit la communication, lorsqu'il s'agit   d'un ;   appel interurbain par l'entremise de son circuit de cordon (non montré).

   Avant d'acheminer l'appel, ou à tout autre moment quelconque où elle à accès au répétiteur 200, l'opé ratrice peut, par une intervention manuelle, provoquer l'encaissement ou le remboursement des pièces de monnaie. 



   Après l'établissement de   l'appel.interurbain,   le répétiteur qui a été amené à la position d'encaissement par   l'attrac-   a du relais 430 à la suite de la réponse de l'opératric encaisse les pièces de monnaie qui avaient été introduites 
Lorsqu'il s'agit d'un appel d'intércommunication, l'opéra- trice recommande à l'usager demandeur de raccrocher pen- dant qu'elle envoie un signal d'appel au correspondant demar dé. Les appels d'intercommunication, tout en étant proba-   blement   de peu d'importance pour des personnes de passage, doivent être prévus pour les usagers qui habitent ou tra- vaillent dans la région et qui doivent pouvoir communiquer avec. d'autres usagers, raccordés à la ligne, deux usagers, soit, le demandeur et le demmodé, reçoivent périodiquement un signal d'appel.

   Une fréquence d'appel sélectif, affectée individuellement au poste demandé, est appliquée à partir d'une clé telle que K4, K5, K6 ou   K7,   pour actionner la sonnerie d'appel voulue, de façon à 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 envoyer un signal d'appel au poste demandé.   L'opératrice   ne peut pas envoyer un signal d'appel au poste demandé tint qu'elle n'a pas connecté à nouveau celui-ci à la ligne, ce qu'elle peut faire en   insérant   le cormon   d'appel   210 dans le jack J3 et en actionnant la clé 28 alfectée au cordon d'appel.

   avoir connecté à nouveau le correspondant appelé à la ligne, l'opératrice actionne   périodi-   quement une des clés citées plus haut, à savoir celle   affec-   tée individuellement à la fréquence de l'usager appelé, ce qui est indiqué par le dernier chiffre du numéro d'appel du correspondant demandé, de façon à envoyer un signal d'appel à ce dernier correspondant. La sonnerie d'appel du correspondant demandeur est actionnée en manoeuvrant par intermittence une clé affectée au cordon 510,   lui-même   affecté individuellement à la fréquence en question. L'usager demandeur sait qu'il doit se porter de nouveau en ligne lorsque sa sonnerie d'appel cesse d'être actionnée périodiquement. Lorsque l'appel fait l'objet d'une réponse, l'opératrice en est avisée par un signal.

   Elle cesse d'envoyer le signal d'appel, et l'abonné demandeur se porte en ligne. 



  Le répétiteur 200 effectue automatiquement les testsde prepaiement lorsque la communication est interrompue, et, le prépaiement étant constaté, la batterie d'encaissement est connectée à la ligne. Lorsque soit l'usager demandeur, soit l'usager demandé se porte en ligne, l'opératrice en est avisée par un signal constitué par l'éclairement d'une lampe de circuit de cordon (non représentée,actionnée depuis le répétiteur. Seul le premier usager qui se porte en ligne envoie à l'opératrice un signal par l'entremise de la lampe de cordon de cette dernière.

   L'opératrice effectue toute les opérations par l'entremise du répétiteur commun à la ligne groupée ,
Il convient de noter que l'usager demandeur, lorsqu' il s'agit d'un appel interurbain, ou un quelconque des deux 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
 EMI11.1 
 usagers, soit; la :::r:àïlci4 4ae ou le défende, lorsqu'il s'avit d'un appel ù'intercOMr !on (dans le cas où l'autre usager a décroché) peut :1:',:

   :0 scintiller les 1z#i.peé- de cordol ou d'appel de l'opératrice, en secouant plusieurs fois son crochet COiil,:UtéLt21.tl', de D'e:;on à ouvrir et a f-81'f.r ré,- ;>iden.ant la boucle ai. âx' au répetitsur, sans courir le risque d'être déconnecté à la suite de la fermeture des contacts tels que 4, etent donnez que l'impulsion d interdiction envoyée aux divers .relais d'interdiction d' <iCcès n'était opér:;:;'1t:a que . yC,'Ly-:ilt 411 g C'r .^-. ---ci Y'.x lors de l'attaque initiale du répétiteur, .n. ce :;!at2'.?i.f.' et B.vm"t de rendrs k..? COl':(SY011étÓ.nt 1:1'3 {iaJide Llr le service requis par c.9i-'C;g l' 'J,}'8 X'::r;;r j,ce voudra effectuer Li11.2,5'rp afin de Cs3I û:,''s,tr:Cv si une ,piGC-';:' (1e Gonnsie 2. été déposée, 311e c'.GCOlïi p],1"1 ce test en insèrent U11 cordon de test ét'e.::1Céiiss3.;lent o20 dà<25 :

  .1n ja2k e.', et erf actionnant une clé .l3, ce qui aura pour Effet é,'éclai=<-=, la l::.uLpe 540 08.ns le cas ou une pièce a7e64-t été introduite. b .5.:' Lß.iV d'G1 V1. l4v.t peut sneuite agir en conséquence et; w'3..L ..iu7S:.,;,û' un douie quelconque concernent la n..oXltü1.t, elle peut opérer le remboursement en actionnant 1s. clé 1iy de ::::..::;on à appliquer le potentiel de l'e!:bou1'se,ment à Pélectro à mot'maie approprié si élis désire déterminer 1'±ncâissenient d'ane pièce, elle actionne le. clé K2,de fsgon à appliquer an potentiel d'encaissement 8. l'éleotro à monnaie< 
 EMI11.2 
 Lorsque il s'agit d'un appel interurbain avec attente, 
 EMI11.3 
 1-'  1;

  éré-ti'icé peut rembourser le montant en utilisant la circuit de cordon o20, après avoir recowm811dé au cor'xwst 4zdant defnandeur de x accxocYrx'...le libère ensuite tous les postes en actionnant la clé ïi85 le 'cordon 510 étant insère dans le jack J3, de ra2on que das appels puissent s'e'tâblir penaaut qu'elle essaie d'atteindre le correspondant demande. Elle "E'ùenà que le répétiteur 2UV soit libre et 

 <Desc/Clms Page number 12> 

   rappelle   le   correspondit   demandeur, tout en mettant en garde le correspondant demandé.

   Avant d'etablir la connevion de conversation par l'entremise de son circuit de corden,   d'une     manière   bien   comme   quelconque,   Impératrice   invite le correspondant demandeur a   :introduire   le   reniant   appropfie dans la fente. La   répétiteur   encaisse automatiquement le montant lorsque la comunication est relâchée.

   Aussi long- tenips que le répétiteur 200 est libre, l'opératrice a accès à n'importe quel des deux usagers de la ligne en insérant simplement son cordon d'appel 510 dans le jack   J3,   en action- . nant la clé d'appel appropriée et en   introduisant   la fiche de son circuit de cordon dans le jack J1, de façon à éta- blir un circuit de conversation vers le correspondant deman- deur, lorsque celui-ci se porte en ligne. 



   Les appels taxés à charge de l'appelé doivent   tre   établis par l'intermédiaire d'une opératrice ayant un accès direct au répétiteur 200. L'opératrice établit la communi- cation par l'intermédiaire de son circuit de cordon venant de l'opératrice interurbaine en envoyant d'abord un signal au poste désiré, de la façon décrite ci-dessus et en invitant
Usager de celui-ci à déposer la pièce de monnaie appropriée laquelle est automatiquement encaissée par le répétiteur après libération de la communication. 



   Les appels entrants en provenance   d'un   abonné local, tel que l'abonné 58, ou d'une opératrice interurbain c'est-   à-dire,   des appels pour lesquels l'appelé ne doit pas intro-   duire   de pièce, sont établis par l'entremise d'un appareil de commutation tel que 390 et d'un connecteur tel que 395. 



  Les connecteurs tels que 395, qui ont accès aux répétiteurs   des postes à prépaient, sont établis de façon qu'un appel sélectif, affecte individuellement au poste demandé, puisse être envoyé à celui-ci par l'entremise du repétiteur, à la suite de la transmission du dernier chiffre au connecteur.   

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Cette disposition est employée très géneralement dans les connecteurs ayant accès aux lignes   groupées.   Afin de. mettre en évidence le mode de fonctionnement de la présente   i'nven-     '   tion, le connecteur   est   décrit ici en tant que   connec-   teur à trois chiffres, bien que l'on puisse adopter d'autres dispositions, par exemple celle où chaque connecteur ayant accès à la ligne groupée est établi de façon à fournir une fréquence affectée individuellement à ce connecteur et, d'autre part, affectée individuellement à un poste de la ligne groupée. Il est bien entendu que le connecteur est attaqué après qu'un nombre approprié de chiffres ont été transmis par l'intermédiaire des sélecteurs faisant partie de l'appareillage de commutation 390.

   Dans le cas d'un appel à destination d'une ligne partagée,   et .en   supposant que l'on fait usage d'un connecteur à trois chiffres, les deux premiers chiffres commandent ce conneeteur de façon   qu'il   se   connecte   à la ligne groupée désirée, tandis que le troisième chiffre commande ce connecteur de façon   qu'il   sélecte une fréquence affectée individuellement au poste demandé relié à la ligne groupée et qu'il applique la fréquence ainsi sélectée à la ligne, afin d'envoyer un signal d'appel à l'usager demandé.

     Le   répétiteur est bloqué sur 'les bancs du connecteur vis-à-vis de tous les autres appels -entrants, ainsi que   vis-à-vis   de l'opératrice, et lorsque le correspondant demandé répond, ce connecteur met automatiquement hors service les postes non   appelants.   



   Appels locaux sotants. 



   L'enlèvement du combiné du poste P1 (que l'on suppose   tre   le poste demandeur de la ligne groupée) de son crochet commutateur a pour effet la   fermeture   des contacte 1   et 2   et couverture des contacts 3 et 4, comme montré dans les   dessus,   L'ouverture des contacts 3 fait en sorte que la 

 <Desc/Clms Page number 14> 

   @@@@@rie   d'appel 90 cesse   d'être   branchée en dérivation sur la ligne, tandis que l'ouverture des contacts 4 a pour ré- sultat que le relais 120 demeure dans sa position déclenchée lorsque   l'impulsion   d'interdiction d'accès est en- voyée .aux postes restants de la ligne.

   Le circuit est établi vers le répétiteur 200, de sorte qu'il provoque l'attrac- tion du relais   d'interdiction   d'accès de tous les autres postes de la ligne groupée, lequel relais est ainsi amené dans sa position bloquée; toutefois, l'établissement de l'appel n'est pas possible tant qu'un montant approprié n'a pas été déposé. 



   La fermeture des ressorts de contact 1 au poste P1 a pour effet d'établir un circuit partant du pôle négatif de la batterie et passant par la bobine du relais 360 de la fig. 3, la bobine primaire supérieure du translateur 402, les plots 351, 331, 221 et 211, le conducteur de ligne -L, les   plots. 121.,   le microphone de chute de monnaie 12 et la résistance 13 en shunt sur Celui-ci, le microphone télépho. nique 20, la bobine d'induction 9, les ressorts 1 du cro- chet commutateur, le contact à   impulsions   8 du cadran, shunté au moyen des ressorts 6 et de la bobine 40, ensuite vers les ressorts 123 et le conducteur de ligne   +L,   à travers ce dernier conducteur, avec retour par les plots 213 et 223, les plots 334 et 353, jusqu'à la bobine primaire inférieure du translateur 402 et ensuite à la terre. 



   Le relais 360 attire dans ce circuit, en fermant les plots 362, et établit un circuit évident pour le relais à attraction différée 410 de la fig. 4. Le relais 410 provoque la fermeture des plots 411, 412,   413   et 414. Par les plots 413, il s'établit un circuit évident pour le relais 370 lequel attire-sur le conducteur de terre C' par les plots   378,   bloquant   ainsi le   répétiteur 200 vis-a-vis   d'appels   entrants pax l'entremise d'un connecteur, tel que 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 le connecteur 395. Par les plots 414, le relais 410 établit un circuit, de -114 à 326, destiné au   relais   330. 



   Le relais 350 applique un courant alternatif de 7.000   périodes   a partir de la borne F1, par l'enrtremise des plots 
357 et 271, au primaire du transformateur 304, apres avoir mis à la terre le conducteur de démarrage d'oscillateur ST, après quoi la tonalité de 7.000 périodes est appliquée, par l'entremise des plots 332 et 335, aux deux fils de ligne. 



   Le relais 360 ne retombe pas lors de la   transmission,   de cette impulsion, étant donné un circuit de shunt constitué par la résistance 301 et les plots   375,   qui s'établit par les plots de travail préliminaires 333 du relais 330. Si- multanément, le relais 330 ferme un circuit evident pour le relais 320, par les plots 336; toutefois, le relais 
320 est à attraction différée et, par conséquent, laisse au relais 330 assez de temps pour se saturer parfaitement, avant que le circuit du relais 320 ne s'ouvre aux plots 
326 et que l'impulsion à fréquence d'interdiction d'accès ne soit eliminée des fils de ligne.

   La fréquence d'inter- diction d'accès peut être fourniepar n'importe quel type      de génératrice à courant alternatif-, un 'oscillateur à transistors à couplage électronique n'étant représenté qu'à titre d'exemple. 



   Tous les postes à prépaiement branchés sur cette ligne sont connectés à cette génératrice, et leurs relais, qui correspondent au relais 120, occupent une position telle que les plots 121 et 123 sont fermés, de même que les con- tacts du crochet   commutateur   qui correspondent aux contacts 4, sauf au. poste demandeur, ou les contacts 4 sont ouverts. 



  Lorsque l'impul ion   de interdiction   d'accès de 7.000   periodes   est appliquée aux fils de ligne, les tubes à remplissage gazeux qui   correspondent,   au tube 15, sont   amorcés,   étant donné le potentiel présent aux bornes   de   l'impedance 70 et 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 de la résistance 10 du circuit résonnant série, qui comprend les condensateurs 17 et 18. 



   Le niveau du signal de la tonalité d'interdiction d'accès de   7.000   périodes peut être de l'ordre de cinq volts au central; toutefois, étant donné les pertes pendant la transmission, ce niveau se réduit à   peu de,   volts   seulement   au poste à prépaiement. En raison du coefficient de surtension élevé du circuit accordé, une tension de l'ordre de 100 volts   appâtait   aux bornes de la bobine 70 et de la résistance 10. La sensibilité du circuit de détection de tonalité a été prévue intentionnellement assez peu élevée, en réglant les prises sur la bobine 70, de façon que les signaux de parole les plus puissants se situent au-dessous du seuil requis pour amorcer le tube 15. 



   Lorsque des tubes correspondant au fil'15 s'amorcent, ils établissent un circuit pour les relais correspondant au relais 130, dans chaque poste à prépaiement. 



   De ce fait, il s'établit aux plots, qui   correspondent   aux plots 131, un circuit passant par des contacts qui correspondent aux contacts 4 du crochet commutateur et aux plot! de relais 111 et   125,   circuit destiné à attirer un relais correspondant au relais 120, cela dans tous les postes sauf le poste demandeur, où le circuit est ouvert aux contacts 4 du crochet   commutateur.   Chaque relais attiré qui correspond au relais 120 se bloque lui-même par des plots qui correspondent aux plots 124 et, par des plots qui correspondent aux plots 122, modifie la fréquence de résonance du circuit accordé tandis que, par les plots qui correspondent aux plots 121 et 123, il déconnecte les postes connexes d'avec la ligne.

   Lorsque la fréquence de resonance du circuit accordé est modifiée, les tubes à cathode froide se désamorcent, et les relais correspondant au relais 130 retombent. Les relais d'interdiction d'accès enclenchés 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 dirent dans la position d'interdiction,   vans   les postes .   prepaiement mis momentanément hors service, une lampe corresponoant à la lampe 95 demeure allumée dans un circuit paral-   lèle à celui du relais d'interdiction d'accès, de façon à indiquer aux usagers éventuel que ce poste à prépaient est temporairement mis hors service. 



   Pendant l'intervalle où l'impulsion d'interdiction d'accès était sur la ligne, le répetiteur a attaqué le sélec- teur qui lui est affecté. Le relais 370, en attirant, ferme les plots 373, en envoyant un potentiel de terre à travers des plots 411 préalablement fermés, ainsi que les plots de repos   443;   de manière à actionner le relais 450.

   Ce dernier relais ferme un circuit partant du fil négatif du sélecteur
490 et passant par les plots de travail 452, la bobine secon- daire supérieure du translateur 402, une bobine du relais polarisé 430, la bobine secondaire inférieure du translateur
402, les plots 361, les plots de travail 454, pour aboutir au fil positif de ce sélecteur, Après avoir été attaqué, le sélecteur 490 renvoie une tonalité de transmission au répé- titeur;

   toutefois, cette tonalité est empêchée, par les plots 321 qui shuntent le translateur 402, d'atteindre le poste à prépaiement pendant   Intervalle   où l'impulsion d'interdiction d'accès se .manifeste .   @  
Après que l'impulsion d'interdiction d'accès a été éliminée de la ligne, le relais 320 élimine le shunt du trans. lateur 402 par les plots 321 et établit, par les plots 323, un circuit évident pour le relais 310, de sorte que ce der- nier marque, par les plots 311, l'occupation de cette ligne de poste à prépaiement vis-à-vis de l'opératrice, en allu- mant la lampe d'occupation   470.   



   L'usager du poste à prépaiement perçoit une tonalité de transmission, ce qui constitue pour lui l'indication qu' il doit introduire une pièce dans la fente et commencer en- 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 suite la transmission du numéro désiré. Conformément à la pratique normale courante, les contacts de shunt 5   se'ferment   à la suite de l'introduction d'une pièce de cinq cents, tan- dis que les ressorts à monnaie 6 s'ouvrent et que les res- sorts 7 se ferment également. Le dépôt d'une seconde pièce de cinq cents provoque uniquement l'ouverture des ressorts de shunt 5. L'introduction d'une pièce de dix cents n'af- fecte pas les ressorts 5; cependant elle provoque la ferme- ture des ressorts 7 et l'ouverture des ressorts 6.

   Le dépôt d'une première pièce de cinq cents a pour   efft   d'é- -tablir un circuit partant de la terre située à la droite du relais 60, ce circuit passant par l'électro à   monnaie   50, les contacts 7, l'électro de déclenchement 40, les contacts
5 et 8 en shunt, les contacts 1 de la bobine 9, le micro- phone vocal'20, le microphone de chute de monnaie 12 et la résistance 13 en shunt, les plots 121 et le fil de ligne négatif jusqu'au répétiteur et ensuite par le trajet décrit ci-dessus, jusqu'au relais 360 et au pôle négatif de la batterie. Le dépôt d'une pièce de dix cents a pour effet d'établir le   même   circuit, sauf que les contacts demeurent ouverts.

   On remarquera que la terre qui est présente sur le fil de ligne +L shunte à ce moment l'électro de déclenchement   40,   l'électro à monnaie 50 et le relais   60.   Les ressorts de contact 5 ne sont opérants que lorsqu'une seule pièce de cinq cents est déposée, dans lequel cas ils agissent de ma- nière à empêcher la transmission d'impulsions de numérota- tion capables de commander le relais de ligne (non montré) du sélecteur, cela d'une manière qui sera décrite ci-après. 



  Le dépôt d'une seconde pièce de dix cents a simplement pour effet l'ouverture des ressorts de contact 5, de façon à permettre un fonctionnement effectif du cardran, tandis que le   dépôt   d'une pièce de dix cents, au lieu de 2 pièces de cinq cents, a pour effet da fermeture du circuit décrit   ci¯   

 <Desc/Clms Page number 19> 

 dessus, sauf que les contacts de shunt 5 ne se ferment à aucun moment. 



   Le correspondant demandeur (à supposer que la pièce de valeur appropriée ait été déposée) manoeuvre son cadran d'appel, de   faon   à ouvrir et à fermer les contacts de came 8 un nombre de fois correspondant au chiffre formé. Ceci a pour effet d'ouvrir et de fermer un nombre de fois correspondant la boucle vers le relais   360 ,  de sorte que ce relais est excité et   relâché   un nombre de fois correspondant, En   retom-   bant, le relais 360 ferme les plots 363, 376 et 435, d'un circuit allant vers le relais 420,.lequel est ainsi excité, et ferme par les plots 421 un circuit pour favoriser l'excitation du relais 360 après chaque relâchement, de sorte que ce dernier est pleinement et, rapidement excité après chaque ferme ture des contacts de came 8.

   Ce circuit d'excitation spécial a été prévu pour la raison que le relais 360 est intercalé dans une ligne à haute résistance et, par conséquent, est susceptible d'avoir une période de' retombée excessivement rapide. Le relais de ligne du sélecteur reçoit des impulsions par les plots 361, de sorte que ce sélecteur est actionné, d'une manière bien connue,de façon que son chariot vienne occuper une position correspondant au chiffre formé. La résistance en carbure de silicium 405, branchée en dérivation sur les contacts à impulsions 361, retarde légèrement la retombée du relais de ligne du sélecteur lorsque ces derniers contacts s'ouvrent après que le relais de ligne du sélecteur a'fourni un choc inductif qui abaisse momentanément la valeur de la résistance. Cette résistance sert également à protéger les ressorts à impulsions 361.

   L'emploi de cette résistance est préférable à celui d'un condensateur, lequel est suscep-   tible   de se décharger et d'accélérer la retombée du relais de ligne du sélecteur. Ceci peut poser un problème dans le cas d'un cadran lent, étant donné que le relais   360   fournit une 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 
 EMI20.1 
 longue ià;pL1l;.ie><i ouvert.'', vu ..;uu dnL-'c.'U.l'i ' ' ¯.... Li, ; lOn"::L18 f!l:)U1L'l()!1 OUV".1.'l.", Vil ,A,)11 J.dl..,..l,.( .'.< ...1-" 'd.' \-cl., 1:.11C'- u lüE.lG'. ri::1, L;mc> . 



  >n bUP)'¯)[Uat qu'il il'Iiixie d'un Uj.J1J.Ù lÜC:i.l1 , 1chariot du sélecteur . 1. .:...;1.....18V'; -j. un niveau !ßlA:nOitU.' sauf le dixi:,..:y ±.1. la sui:,:, du )l'3 ni'3!' ci.Lzrey '1)1'(;;.: ..ia<;1 il cherche et !ttirltd'Un3 ;!:..;l1i'::l'8 bien co mue 3..:"1 ,:')Í wa sélecteur ou un cOtmecbeur livre, y ca:.t. celui d(.:3i.-:nÉ: par le rectangle ü..l'qaê "a9;;,':nl de CGL.U.G:f.n ¯wit et établit une boucle   d'excitation,   qui comprend la bobine secondaire   402,   les plots 361 et les fils positif et négatif, vers le relais de ligne (non montré) du commutateur suivant.

   Une série de chiffres formés ensuite par le correspondant demandeur actionnent le relais 360 un nombre de fois correspondant de telle sorte que celui-ci ouvre et ferme tour à tour les plots 361 d'une manière correspondante et actionne l'appa- 
 EMI20.2 
 reillage de computation suivant 495, qui c oaprend un connecteur, de   façon   à mettre en position cet appareillage conformément à la série de chiffres formés. Ce dernier appareillage se connecte ensuite à l'abonné local tel que S7 applique un courant d'appel à la ligne   demandée   et renvoie une tonalité de retour d'appel sur la boucle d'excitation du connecteur, le translateur 402 et la boucle vers le correspondant demandeur, si la ligne de   l'abonné   57 est libre.

   Le correspondant   demandeur   sait désormais que le correspondant demandé reçoit un signal   d'appel.   bi la ligne de l'abonne 57 est   occupée,  une tonalité d'occupation est renvoyée sur la boucle susdite, de   faon   à indiquer que la ligne de l'abonné 
 EMI20.3 
 demandé est occupée. Le correspondant appelé, en répondant à   l'appel,   fait en sorte que le connecteur inverse la polarité de la batterie sur les fils positif et négatif, d'une 
 EMI20.4 
 monière bien connue en soi.

   Lorsque la polarité des conducteurs est Inve"1 ,1;, le redresseur 404 ne shunte plus la bobine supérieure du   relais 430,   et fonctionne en série avec 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 la boucle d'excitation du relais de ligne du connecteur, de façon à ouvrir les plots 431 et 435 et à fermer les plots 432, 433, 434 et 436. Les   plots-433   shuntent à ce moment la bobine supérieure du relais 430; toutefois, la bobine inférieure de ce   dernier.relais   est excitée dans le circuit comprenant les plots'436, le conducteur 437 et les . plots 314, de façon à maintenir les plots du relais 430 à l'état actionné.

   Les plots 435 ouvrent un point dans le      circuit vers le relais 420, tandis qu'aux plots 432 il se      prépare un circuit destiné à fournir le potentiel   d'encais-   - sèment à l'électro a monnaie 50 présent au poste à prépaie-. ment demandeur. 



   Si le correspondant demandé ne répond pas pour une raison quelconque, ou si le correspondant demandeur n'a pas actionné le sélecteur ou les commutateurs suivants, la polarité du courant de batterie n'est pas inversée sur les fils positif et négatif, et le relais 430 n'attire pas. 



  En déposant son combiné, le correspondant demandeur ouvre les ressorts 1 du crochet commutateur, interrompant ainsi la boucle vers le relais 360. Ce dernier retombe, en provo- quant, par les plots 361, la retombée du relais de ligne du sélecteur, après quoi ce dernier est libéfé. Le cir- cuit du relais 410 s'ouvre aux plots 362, et ce relais retombe après un certain intervalle de temps, en provoquant à son tour,par les plots  413,   la retombée du relais   370.   



  Le relais 420 attire dans .son circuit d'excitation décrit plus haut, cela après la retombée du relais 360, mais avant la retombée du relais   370;   toutefois, et comme' il a été exposé plus haut l'excitation du relais 420 n'a pas pour effet d'actionner le relais 360. En outre, le relais 410 provoque par les plots 414, l'ouverture d'un des circuits de collage destinés au relais 320 et, par les plots 411, ouvre le circuit du relais 450, ce   qui'   a pour effet de déconnecter le secondaire du translateur 402 d'avec les 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 fils positif et négatif allant au sélecteur.

   En retombant, le relais 370 coupe, par les plots 377, un autre circuit de collage pour le relais 320, et ce dernier retombe en fermant les plots 324, préparant ainsi un circuit pour appliquer une impulsion de libération ou de rétablissement d'accès de courant alternatif à   6.000   périodes aux conducteurs +L et -L et, par les plots 323, ouvre le circuit du relais 310, lequel, étant à retombée différée, ne peut pas encore   retom-   ber à ce moment. En s'ouvrant, les plots 378 éliminent .la terre du conducteur   C';   toutefois, les plots 379 de feraient, de manière à maintenir ce conducteur C' à la terre, bloquant ainsi le répétiteur vis-à-vis des plots   316.   



   En outre, le relais 370, en retombant, ferme les plots 372, avant que le relais   320   ne retombe, de sorte qu'il s'établit un circuit, par l'entremise des plots 355 et 322, pour l'attraction du relais 230. Une terre est appliquée par l'entremise des plots 232, en vue de coller le relais 310 et de maintenir ainsi l'occupation du répétiteur à partir de la terre,par l'entremise des plots 315 et   379,   lorsque le relais   370   est déclenché. Le relais   230   établit un circuit évident pour le relais 220,par les plots 231 et, de plus, ouvre les plots 233 afin   d'empêcher   que le relais 270 n'attire tant que les manipulations de la monnaie ne sont pas terminées.

   Le relais 220 attire et, en 225, maintient la lampe 470 allumée par l'entremise du conducteur B, et ferme les plots 226. Le relais 250 est désormais intercalé dans un circuit partant de la batterie et passant par la bobine de ce relais, les plots fermés 371, 241 et 261, les plots de travail 222et 22i, les conducteurs de ligne -L et +L allant au poste à prépaiement, l'électro de déclenchement   40,   les ressorts de contact 7, l'électro à monnaie 50 et le relais 60, pour aboutir à la 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 
 EMI23.1 
 terre, cela si 11"" 1)""'CL" (1<> f4 on( ;,i O a t4tw '.:':;/); 6:. Z...t..¯L...- 350 a't.ti.re àe i#.éini±;j¯><;> i; r;jr;;<;r les plotc 1, -t'in ±' ";.ta":' .ir 350 at.t 1re a8 LÜ 11J.,) :IX' (,1. les [l 0 , 'J., " L J..J- - c,c. ,,¯.¯ Lui .'a.nÇ.'Y"7t : 11;2Gg ,., '1 ..

   CI LU1 autre Ci1li4l.J.t d' :3.tt.rac t.J.011 :)our 1: r'.L ....2.- ...wJ, ,V l "-'=-.... plots bzz, le relais 260 prupare un circuit partant Q9 ï' e¯ metteur d'impulsions P6 qui est commun à tous les répétiteurs: tels que le répétiteur JOO, at qui iinatzonr e da fàion parmanente. 



  Lorsque les plots :Fl affectes à la can-s in:CÉ;ri3lJ.re â6 1' n¯ette,: d'impulsions P6, sont faxcr:s, una terre est envoyée par l'entreMise des plots 252 et 24b} pour produire l'atti,action du relais 240. Ce dernier relais attire, et ferme les plots 243, de manière à établir un autre circuit de collage pour le relais ?C59 de plus, il fex'I;18 les plots bzz de manière à établir son propre circuit de colla6e n par- tant de la terre présente sur les plots P2, lesquels sont maintenus fermés par la came supérieure de l'émetteur d'impulsions 6 pendant un temps déterminé d'avance. En outre, le relais 240 ouvre, par les plots 246, son propre circuit d'attraction et, par les plots 41, coupe le circuit   d'attrac-   tion, décrit   précédemment,   pour le relais 250, lequel retombe. 



   En attirant, le relais 240 ferme les plots 242, de sorte que le potentiel de remboursement de -110 volts est applique, par l'entremise des plots   431,   du conducteur 291, 
 EMI23.2 
 des plots 24 261, 222 et 224, respectivement, 211 et 213 respectivement, aux deux conducteurs -L et +L..t;;ta...'rlt donne que les contacts 1 du crochet commutateur sont ouverts, le po-   tentiel   de   -110   volts est applique uniquement au coté du circuit du poste à prépaiement qui est connecté au fil de ligne -L, à l'électro de libération 40, aux contacts à monnaie 7, à l'électro à monnaie 50 et au relais 60, pour aboutir à la terre.

   Gomme le relais 60 est à haute résistance, il attire d'abord, en fermant ses plots 61, pour appliquer à ce   moment   le potentiel de 110 volts, à partir des deux   cotes   de   la   

 <Desc/Clms Page number 24> 

 
 EMI24.1 
 ligne, en vue d'assurer un fonctionnaient complet de llf-zlectr4 à monnaie 60 et de Xclectro de déclenchement -=u.

   Ce dernier   electro   fonctionne de manière à rétablir la position   initiale   , des ressorts   de   contact 5 lorsqu'une seule piece de cinq 
 EMI24.2 
 cents a été déposée, tandis que lélcctio s. monnaie fonctionne de manière à déterminer le rlr:boU1'se,ent de la .?Ece ou des pièces déjà introduites et à rétablir la p02 :co:. - ,ir.JtiaY des ressorts de contact 6 et 7, le tout d'une [..J.-:J::.e bi3n connue en soi. On notera que,les conducteurs   -L   et   +L     de   la ligne 100 étant déconnectés des autres circuits du poste à   prépaie-   
 EMI24.3 
 .:SI2ty l'électro à monnaie 00 reçoit son plein potentiel de co #J::and e . 



  COI#ne il a été indique plus haut, le relais -=30 atti- re   lorsque   l'appel est établi, A la fin de la   conversation,     ' l'abonné     demandeur     raccroche     son     combine,   et la.   boucle   allant 
 EMI24.4 
 vers le relais ;36t,i s'ouvre, CO:.'.,:?2 décrit ci-dessus, de manière a amorcer la suite des opérations décrites plus haut.

   Le ruelais ks3Ct est maintenu attiré à partir d'une terre présente Q;::; plots   314   et, par l'entremise des plots lorsque le relais 220 a attiré, de   fagon   à établir un circuit de collage 
 EMI24.5 
 pour la bobine inférieure du relais-43C, circuit comprenant le conducteur   437   et les plots 436.   Ensuite,   et lorsque les ,plots 222, 234 et 242 se ferment, le potentiel d'encaisse- 
 EMI24.6 
 ment de +110 volts est appliqué par i' *#tre#=;

  ise du circuit décrit ci-dessus de l'électro à monnaie, cela lorsque les 
 EMI24.7 
 plots 431 sont ouverts et les plots 432 t'eru,ès, de manière à provoquer l'attraction du relais 60 et l'enclenchement   de   
 EMI24.8 
 l'électro à "1> Tîe 60, en vue de l'opération de l'encaisse- ment, de même que l'enclenchement de l'électro de libération 40. 



   Lorsque l'émetteur d'impulsions effectue un cycle 
 EMI24.9 
 de  lcti nne'"'ent, ce qui a lieu pendant un intervalle de temps déterminé, la terre est éliminée des plots P2, et le 

 <Desc/Clms Page number 25> 

   relais   240   retenue   de manière à   ouvrir,   par   les     plots   243, le circuit   allant   vers le relais 230, lequel   retombe    son   tour. 



   Le relais 240 est empoché d'attirer lorsque   l'émet-   teur d'impulsions effectue le cycle suivent, étant donne que le circuit du relais 250 est désormais ouvert aux ressorts de contact à monnaie 7.   Etant   donné que les   éleetros   40 et
50 fonctionnent conjointement, leur non-fonctionnement et l'ouverture des ressorts de contact 7 ont pour effet d'amor- cer un nouveau cycle d'opérations, en vue d'appliquer un potentiel de monnaie à l'électro à monnaie, de façon que celui-ci effectue les manipulations requises pour une pièce   .de   monnaie non encaissée.

   Le relais 230 retombe, et provoque la retombée du relais 220 par les plots 231; par les plots
232, il élimine une terre 'de collage pour   le relais   310, et, par les plots 233, établit un circuit pour l'attraction du relais 270. Le relais 220, en retombant, coupe le circuit de collage {pour la bobine inférieure du relais 430, de sorte que ce dernier retombe. Avant la retombée du,relais 310, le relais 270 attire dans un circuit partant de la terre présente sur les plots de repos 324 dû relais déclenché 320 et passant par les plots de travail 312 du relais 310   .et   les plots 233, pour aboutir au relais 270.

   Ce dernier relais, en attirant, ferme par les plots 273, un circuit pour le relais 330 et, par les plots   272,   connecte le conducteur F2 au primaire du transformateur 304.   Le   relais 330, en attirant, met à la terre, par les plots 338, le fil de démarrage de la génératrice   de-   tonalité et, par les plots 332 et 335, connecte le secondaire du transformateur 304 en série avec le condensateur   303,   aux deux conducteurs de line, par l'entremise du trajet décrit plus haut. 



   Dans les postes à prépaiement temporairement mis hors service, l'établissement d'un shunt autour des conden- 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 sateurs du circuit résonnant décrit ci-dessus, à l'aide d'un condensateur correspondant au condensateur 16 modifie la fréquence de résonance de telle   faon   que celle-ci devienne , celle de l'impulsion d'interdiction d'accès; à savoir,
6.000 périodes par seconde.

   Ce circuit   résonnant   codifié produira à nouveau 1'amorçage des lignes à   remplissage     azeu,   correspondant au tube   15,   ce qui aura pour effet une nouvelle attraction des relais correspondant au relais 230; toutefois   cornu-   les relais d'interdiction d'accès, qui correspondent au relais 120, sont attirés, le circuit allant vers les ' relais qui correspondent au relais 110 se ferme aux plots correspondant aux plots 126.

   En attirant, le relais correspondant au relais   110     ouvre,   par des plots qui correspondent aux plots 111, le circuit allant vers le relais d'interdiction 
 EMI26.1 
 d'accès, En retombant,- le relais d'interdicti-on d'a.-2ces fait cesser le shunt établi par le condensateur correspondant au condensateur   16,   de sorte que le circuit accordé est à nouveau prêt à recevoir une impulsion d'interdiction d'accès. 
 EMI26.2 
 COffi!junicétti.Q!Lent.g.sHp.L.J2Q2te;è 1i.ê. à lillsLJ1jgrr¯e 1i-,ne¯prtaée a el d'interco:

  rFunicaton 
Un appel de ce type est amorcé de la manière décrite propos d'un appel local vers un abonné d'une autre ligne a savoir, en décrochant le combiné et en déposant la pièce de monnaie de la valeur appropriée, en vue d'actionner les même relais, par l'entremise des circuits décrits plus haut,afin d'attaquer le sélecteur 490. Pour atteindre un autre usager 
 EMI26.3 
 de la fllÉ1l2 ligne, l'usager demandeur l'OJ:'!1,6 le chiffre zéro et provoque ainsi l'élévation du chariot du   sélecteur   jusqu' au dixième niveau.

   Le sélecteur déterre le renvoi   d'une     terr(   
 EMI26.4 
 par l'entremise du conducteur C d'une muni.r. bien coi,i-.,ue quelconque, à partir de plots dont la fermeture est provoques par les contacts d'arbre de repos du sélecteur, en vue de pro 
 EMI26.5 
 vociuer l'attraction du relais 4dG, lequel l'61'le les plot;.; .1 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 
 EMI27.1 
 de i'agon à fournir une tonûlité je retour :i' .p : : , ;:..1' l'entremise du condensateur .à1J&!, aes plots 46, -41; :;'':;:5, 11.:=, 1 ::::...3 et 213, jusqu'au conducteur +L, cette tonalité étant renvoyée  u récepteur de- 1-'usager appelant) de sorte que ce dernier est infOri1.8 du fait qu'une opérstion Lie :::.i&"1&l1E5:t:'C:l est en cours et qu'il ne doit pas C ont:'.l1cr le tl'f.:.:.:s...iE Lie:l. 



  Les plots 44. se x..'.ï'Ii¯t'.li-t pour btublir un c':ü'LrcJ..,....':i.'.?t qui pé-Sbe 'pE.l' le COIlùUCt<=Ul' , en vue de maintenir allu.i-t..5 1> lc:F."7c d'occupation 470, ainsi que des 1::,:.¯y2S C,.:C'i:.z. .¯.¯..:i:cç: à#à1s chaque position d'opératrice.Un circuit de collage s> ;tablit é6ale,ent .:;our le relais 440 en passant par, les plots 373, 411 et 444. Les plots 445 établissent un circuit p&s.==t per les plots 4SÔ et le conducteur .2z, ce circuit Ete....'1t .::e,;tinê à allumer la lampe 471 du poste défendeur, ainsi que 1.. 



  Issipes qui lui correspondent dans toutes les j,ixiij,is 1>+-. ratrice, de sorte que ces opératrices perçoivent le 8i-..'.'1$.1 ez qu'une d'entre elles répond ilL l'appel. Le circuit ..- ..lais 45C s'ouvre aux plots 4.#ô, et ce relais 1:11.7e de manière à ouvrir, par les plots 46; et 43-':', la boucle 5',,:,.-' talion s'étendant vers le relais de lis.ne du sélecteur, dè sorte que ce dernier déclenche de la manière bien COl1Á.ue 2l: soi. Un circuit de col1858 de variante pour le relaie 370 s'établit aux plots 446..sn retombât, le relais 4u0 pI't:j: l':par les plats 45.5, un circuit pour le relais 460, ce ùaz:.e circuit devant se fermer lorsque l'opératrice répond à 
 EMI27.2 
 l'appel. 
 EMI27.3 
 



  L'opératrice enfonce sa fiche dans le jack Jl, i'er,1,jj 'ainsi les plots 4?2 et mettant à la terre le conducteur il, de façon à fermer un circuit préparé antérieurement et z>z3s;: tlt par les plots 67 et 151, ce circuit étant ûCtltiné tLl M lais 460, lequel attire, et ferfne, par les plots 46L et 4o3, une boucle pe,ntGtrlt du dicorde ou circuit de cordon de opératrice et comprenent les conducteurs T et R xc'.:,?ec'Gïvç(sltaalt, 3ea 

 <Desc/Clms Page number 28> 

 plots 451 et 453 respectivement, pour aboutir au secondaire du translateur 402, par l'entremise des plots 361 et du redresseur 404. L'opératrice peut désormais converser avec   ' le   correspondant demandeur, par l'entremise du translateur
402 et d'un circuit comprenant la boucle du poste à prépaie ment, décrite ci-dessus.

   Par les plots 462, le circuit des- tiné à fournir la tonalité de retour d'appel à l'usager de- mandeur s'ouvre etpar les plots 464 une autre terre de collage est fournie au relais 440. Le relais   460   ferme son propre circuit de collage, a partir de la terre,  par   l'entremise des plots 374, 412 et 465, Par les plots 466, le   relais 460   coupe le circuit de toutes les lampes d'appel, de façon à éteindre ces lampes, et par les plots 467 établit un circuit pour la bobine inférieure du relais 430; lequel atti re, et ferme les plots 432, de manière à préparer l'appli- cation d'un potentiel d'encaissement à la ligne. Aux plots
468 se prépare un circuit destiné à assurer une manipula- tion manuelle de la monnaie, qui sera décrite dans la suite. 



   L'opératrice, si elle le désire, peut désormais changer les cordons sans interrompre la connexion, étant donné que les relais 440 et 460 sont collés par les relais 370 et 410. 



   Après   s'être   assurée du numéro de l'abonné demandé, l'opératrice invite le correspondant demandeur à raccrocher, après quoi ce correspondant reçoit périodiquement un signal d'appel, et doit décrocher son combiné lorsque le signal d'appel cesse de retentir. Lorsque le demandeur raccroche son combiné, les ressorts 1 s'ouvrent, de manière à provo- quer la retombée du relais 360 qui, à son tour, ferme les plots 363 et établit un circuit d'une lampe de fin de conver- sation (non représenté),ce circuit passant par les plots
376 et434 et le conducteur S, de sorte que cette lampe s'al- lume,indiquant ainsi à l'opératrice que le demandeur a rac- croché.

   Le relais 410 est désexcité peu après   l'ouverture   des 

 <Desc/Clms Page number 29> 

 plots 362; toutefois, le relais 420 n'est pas excité lorsque les plots 363 se ferment et les plots 435   s'ouvrant.   



   Le relais 370 ne retombe pas lorsque les plots   413   s'ouvrent,   ,  étant donné que ce relais est collé à partir des plots 446. 



   Le relais 320 est maintenu excité après l'ouverture des plots 414, par la terre présente sur les plots 377, de sorte que le relais 312 est également maintenu excité. On notera donc que le répétiteur 200 ne peut pas être attaqué par un autre usager. 



     .2;tant   donne que la ligne ne comporte que quatre usa- ' gers et que le dernier chiffre du numéro d'appel de l'usager demandé indique-la fréquence d'appel qui lui est attribuée individuellement, l'opératrice introduit désormais son   cordon   d'appel 510 dans le jack   J3   de la fig.5, de façon a fournir la fréquence d'appel en question, en vue d'envoyer un signal d'appel au correspondant demandé. 



   L'opératrice actionne la clé K8, de façon à   appli-   quer un potentiel de terre par' l'entremise du fil S2, des   bots   313 et 233, en vue de 1'attraction du relais 270. Ce dernier relais prépare un circuit pour l'envoi d'une impul- sion de déblocage ou de libération de courant alternatif à   6.0CO   périodes aux deux conducteurs de ligne, par l'entremise d'un trajet décrit plus haut. Le fonctionnement des organes du poste à prépaiement relié a la ligne sera identique à celui des postes dont le fonctionnement a eté décrit ci- dessus, une fois un appel local sortant établi. 



   Après avoir relié à nouveau les postes à la ligne, l'opératrice actionne alternativement et périodiquement la clé, soit une des clés K4,   K5,   K6 et K7, affectée indi- viduellement à la fréquence d'appel de l'usager demandé, ainsi que la clé affectée individuellement à la fréquence de l'usager demandeur, de façon à appliquer les fréquences d'ap- pel voulues au conducteur   R2.   Simultanément, une terre est 

 <Desc/Clms Page number 30> 

 appliquée à partir de la   première   clé actionnée du cordon '10, par l'entremise du   conducteur     '±2, au   relais 210, le--quel attire de   manière   à connecter le conducteur R2 au fil de ligne -L, par les plots 212, et à   appliquer   une nouvelle terre au fil de ligne +L,

   par les plots 214, chaque fois qu'une clé d'appel est actionnée . Lesfréquences d'appel des usagers demandé et demandeur, sont ensuite envoyées alternativement par l'entremise de la ligne -L, à partir du conducteur R2, en passant par un condensateur correspondant au condensateur 14, et par -un ressort   correspondant   au res- . sort 3, ainsi qu'une sonnerie d'appel correspondant à la sonnerie 90 et prévue dans chaque poste de la ligne parta- gée, avec retour, par le conducteur -L, pour aboutir à la terre présente aux plots 214, en vue d'actionner les son- neries d'appel affectées individuellement aux fréquences fournies, sonneries prévues aux: postes demandé et demandeur, d'une manière bien connue quelconque, de :façon à envoyer un signal d'appel aux correspondants demandé et   de mande ur .   



   Dans le cas où le correspondant demandé ne répond pas dans le délai prescrit, l'opératrice cesse simplement d'en- voyer des signaux d'appel aux deux usagers, de sorte que l'u sager demandeur se porte à nouveau en ligne. Lorsque, à ce moment, un usager quelconque établit une connexion vers le répétiteur   200,   le potentiel d'interdiction d'accès n'est pas appliqué aux autres postes, étant donné que le relais 320 est actionné en vue d'empêcher l'attraction du relais 330, de sorte que le circuit d'interdiction d'accès est maintenu ouvert. Le relais 360 attire dans un circuit déjà décrit, dE manière à provoquer l'attraction du relais 410. Les plots 363 s'ouvrent, de manière à provoquer l'extinction de la lampe de contrôle, afin d'informer l' pératrice que quelqu' un a répondu.

   Lorsque la personne qui s'est portée en ligne est l'usager demandeur, l'opératrice informe celui-ci que 

 <Desc/Clms Page number 31> 

 le correspondant appelé n'a pas répondu. Cet usager raccroche ensuite son combiné, ce qui a pour effet de libé- rer les relais 360 et 410 et de rallumer la lampe de cordon ou de contrôle, cela dans un circuit décrit ci-dessus. 



   L'opératrice, si elle le désire pour une raison quelconque peut opérer à ce moment le test du montant intro- duit. Ceci est important dans le cas où la personne qui s'est portée en ligne n'est ni le correspondant demandeur, ni le correspondant demandé, et qu'elle demande à l'opératrice d'appeler une autre ligne. Pour opérer ce test, l'opératrice introduit la fiche du cordon 520 dans le jack J2 et ferme la clé K3, de façon à envoyer une terre par l'entremise du conducteur Tl, des plots 468 et du conducteur 269, vers le relais 260. Ce dernier attire, de façon à fermer les plots 262 et 263. Par les plots 263, il s'établit un circuit évi- dent pour le relais 230, de façon que celui-ci provoque à son tour l'attraction du relais 220.

   Le conducteur-+L, qui était connecté à la terre par l'entremise d'un circuit dé- crit ci-dessus et passant par l'électro à monnaie 50, est désormais connecté, par l'entremise des plots 213 et 224, aux plots 262 et au conducteur R1. Aucun circuit ne s'é- tablit vers le relais 250, étant donné que les plots 261 sont ouverts. Le conducteur -L est connecté de même, à travers les plots   211,   222 et 262, au conducteur R1. Si les ressorts de contact à monnaie 7 sont fermés, ce qui indique que la monnaie a été introduite, une terre est      envoyée sur le conducteur   Rl   à partir du conducteur -L, en passant par les contacts de chaîne de K1 et K2, à la batte- rie, à travers la bobine du relais 530.

   Ce dernier relais attire, provoquant ainsi la fermeture des plots 531, de fa- çon à déterminer l'allumage de la lampe indicatrice d'intro-   duction.   de monnaie 540. Ainsi, l'opératrice   petit   effectuer à diverses fins un test, pour déterminer si une pièce a été 

 <Desc/Clms Page number 32> 

 introduite, et prenare les mesures appropriees. ce test peut être effectue a la fin d'une com unication locale or- dinaire,afin de déterminer si l'électro à monnale et l'éler , tro de déclenchement ont   fonctionné .   lorsque l'opératrice désire rembourser la monnaie, elle relâche la clé K3, ouvrant ainsi le circuit vers le relais 530, ce qui a pour effet d'éteindre la lampe   540;   d'autre part, l'opératrice actionne la clé K1.

   La terre est à nouveau appliquée par l'entremise du conducteur Tl, de   fa-   çon à provoquer 1'attraction du relais 260, et un   potn-     'tiel   de remboursement de   +110   volts est envoyé par l'entre- mise du   conducteur RI,   des plots 262 et d'une partie du circuit de commande de l'électro à monnaie, décrit plus haut, de façon à actionner les relais 60 et 40 et l'électro à monnaie   50, comme   décrit ci-dessus.

   Si l'opératrice le désire, elle peut manoeuvrer la clé Kl avant de relâcher la clé   K3,   étant donné que la manoeuvre de la clé K1 a pour effet d'interrompre le circuit du relais   530.   L'opératrice enlève ensuite sa fiche   du  jack J1, de façon à éliminer la terre du conducteur   H,   par les plots 472 et provoque le   relâchement   du relais 460, lequel détermine à son tour, par l'entremise des plots 464, la retombée du relais 440. La fiche doit être retirée après que le correspondant présent sur la ligne raccroche et après que le potentiel de remboursement a été appliqué de la manière qui vient   d'être   décrite, afin d'empêcher une opération d'encaissement de la part du répétiteur. 



  Les plots 467 coupent un cireur allant vers la bobine inférieure du relais 430; toutefois, ce relais est collé à partir des plots 274. La retombée du relais 440 coupe le circuit vers le relais   370.   La retombée du relais   370   a ensuite pour effet l'attraction du relais 230, comme decrit plus haut Le relais 220 attire sans objet, étant donné qu'aucun circuit ne peut être établi vers le relaie les reports 

 <Desc/Clms Page number 33> 

 de contacts 7 étant ouverts. Par conséquent, le relais 240 n'est pas actionné. Les relais 320 et 310 retombent à leur tour, comme décrit plus haut. Le circuit de collage pour la bobine inférieure du relais 430 est ouvert aux plots 314; toutefois, le relais 430 ne retombe pas tant que le relais 
220 maintient les plots 226 ouverts.

   La relais 230 retombe lorsque les plots 322 s'ouvrent, de façon à déterminer à son tour la libération,du relais 220. L'impulsion de libéra-      tion d'accès est désormais appliquée à la ligne lorsque   .la   relais 270 attire, le tout comme décrit plus haut. 



   Dans le cas où l'usager demandé répond à l'appel, le relais 360 est excité dans un circuit analogue au circuit décrit plus haut à propos du poste Pl. Le relais 410 est excité. La lampe de contrôle de l'opératrice s'éteint lorsque les plots 363 s'ouvrent, et l'opératrice interrompt l'envoi du signal d'appel. L'abonné demandeur, en percevant le si- gnal qui consiste en la suppression de la sonnerie périodi- que décroche son combiné. Lorsque le correspondant demandeur a décroché son combiné, le microphone et les récepteurs de ce correspondant se trouvent être connectés aux conducteurs de ligne +L et-L, ce qui établit un circuit de   conve rsa-   tion vers le correspondant qui se tient à l'autre poste à   prépaiement   de la ligne.

   Un potentiel de batterie de   cohver-   sation est envoyé à partir du côté gauche du relais 360. L'in- pulsion d'interdiction d'accès ne peut pas être envoyée comme dans le cas de   11 amorçage   d'un appel, étant donné que le relais 320 est attiré. L'opératrice retire ensuite ses fiches de jacks Jlet J3 respectivement. L'opératrice peut se porter à nouveau en ligne à nimporte quel moment pour surveiller la conversation, cela sans actionner   desrelais   quelconques, 
Lorsque les deux usagers raccrochent, le relais 360 retombe, provoquant ainsi la retombée du relais 410. Le re- lais 410 ouvre   par.les   plots 412 le circuit, tel que décrit 

 <Desc/Clms Page number 34> 

 ci-dessus, allant vers le relais 430.

   Le relais 460 retombe,   de   façon à couper le circuit allant vers le relais   440,   lequel retombe à son tour, en provoquant l'ouverture du circuit vers le relais 370. Le relais 370 retombe en ouvrant les plots 378, de façon à appliquer une terre   d'occu-   pation au banc du connecteur. Cette terre est appliquée à ce moment à partir des plots   315,   comme décrit ci-dessus. 



  Les plots 372 se ferment, de manière   à ,établir   un circuit décrit   ci-dessus.pour   le relais 230. Ce dernier relais agit de façon à provoquer l'excitation du relais 220 qui établit à'son tour un circuit décrit ci-dessus et passant par les ressorts de contact à monnaie 7 de l'usager demandeur, circuit destiné au relais 250. Les relais 320 et 310 sont libérés, comme décrit plus haut. Le relais 220 maintient l'excitation de la bobine inférieure du relais 430, à partir des plots 226, par l'entremise du conducteur 437, après l'ouverture des plots 314. Le relais 250 fait le test du paiement et, si une pièce a été introduite, celleci est encaissée, de la manière décrite plus haut, à la fin d'un appel local sortant, après quoi les relais 230 et 220 retombent, comme décrit   ci-dessus.   



   Lorsqu'un usager demandeur ou demandé reste sur la ligne après que l'autre usager a raccroché, il en résulte l'attraction du relais 360, ce qui empêche le répétiteur d'effectuer une opération d'encaissement tant que le dernier usager n'a pas raccroché. Le relais 440, qui maintient le relais 370 à l'état attiré, ne peut pas être relâché tant que l'abonné et l'opératrice n'ont pas raccroché tous les deux, étant donné que le relais 440 est contrôlé par tous les deux, par l'entremise des plots du relais   460.   Le relais 370 maintient lajonction à l'état attaqué et, par conséquent, le relais   440   doit être relâché, pour libérer la jonction.

   Ainsi, une fois que l'opératrice a répondu, 

 <Desc/Clms Page number 35> 

 la jonction se trouve sous le contrôle à la   l'ois   de l'ope- ratrice et de l'abonné, et ce dernier n'est pas en   mesura     'd'établir   une   communication   quelconque par l'entremise du ' sélecteur, étant-donné que celui-ci ne peut pas être   attaqué   aussi longtemps que le relais 440 reste attiré. Il est bien entendu que l'opératrice peut déplacer des fiches sans per- turber la connexion, aussi longtemps que le relais 360 est maintenu attiré par un correspondant présent sur la ligne. 



   L'un .ou l'autre des usagers, lorsqu'il se trouve seul sur la ligne, peut envoyer un signal à l'opératrice en, secouant son crochet commutateur, de façon à relâcher et à attirer à nouveau, d'une manière rapide, le relais 360, ce qui a pour résultat de   faire,scintiller   la lampe de contrôle de l'opératrice et d'attirer ainsi l'attention de cette dernière. L'opératrice'peut ensuite se porter-en ligne et accomplir les opérations réglementaires demandées par le correspondant présent sur la ligne. Il est bien entendu qu'elle peut faire le test du paiement et effectuer une opération   d'encaissement   ou de remboursement de monnaie, de la manière.déjà décrite plus haut.

   Il convient de noter qu'un usager qui actionne son crochet commutateur de façon à faire scintiller la lampe de l'opératrice ne risque pas de se voir interdire l'accès de la ligne. 



   Appels interurbains. 



   Un usager d'un des postes à prépaiement, tels que le poste   Pl,   amorce un appel interurbain en attaquant le répétiteur 200 et le sélecteur 490, comme décrit plus haut, et en envoyant le chiffre zéro au sélecteur, de façon que celui-ci amène son chariot pas à pas jusqu'à sa dixième postion, où les contacts d'arbre de repos de ce sélecteur renvoient une terre sur le conducteur EC, en vue de produire l'attraction du relais 440, comme décrit plus haut. Le cir- cuit allant vers le relais 450 s'ouvre et ce dernier retombe; 

 <Desc/Clms Page number 36> 

 de façon à libérer le sélecteur. Le relais 440 attire, de façon à envoyer un signal à l'opératrice,en provoquant l'allumage de la lampe 471.

   L'opératrice introduit sa fiche dans le jack Jl, de façon à provoquer l'attraction des relais 460 et 470 précités, et converse avec le corres- pondant demandeur, Dans le cas ou il existe un doute quant au montant que le correspondant demandeur a déposé pour ap- peler l'opératrice, cettedernière rembourse par une inter- vention manuelle les pièces qui se trouvent éventuellement   . dans   la trémie à monnaie, avant d'établir la connexion, ce remboursement se faisant d'une manière déjà décrite à pro pos du remboursement de pièces dans le cas d'un appel d'in- trcommunication non établi.

   En d'autres termes, l'opératri- ce insère la' :fiche du cordon à monnaie 520 dans le jack J2 et actionne la clé K3, de façon à faire le test du prépaie- ment, après quoi elle actionne la clé K1 en vue de provoquer le remboursement du montant, le tout de la manière décrite   plus haut. Toutefois, dans l'appel du type considéré ici, le cordon d'appel 510 n'est pas inséré dans le jack J3 dans   le but d'interdire l'accès aux autres Postes relies à la ligne partagée, comme c'était le cas pour un appel d'inter- comaunication.

   L'opératrice se fait fournir les renseigne- ments voulus et établit ensuite une   communication   interur- baine, de n'importe quelle manière bien connue, par l'in-   termédiaire de son dicorde, vers le correspondant désiré et, étant entrée en rapport avec le correspondant demandé, invite le correspondant demandeur à introduire le montant de   monnaie appropriée, avant qu'elle n'établisse un circuitde   conversation, à partir du translateur 402, à travers son dicorde, d'une maniere bien connue quelconque.

   L'opératrice identifie le montant déposé, grâce aux tonalités engendrées dans le microphone à monnaie 12 et transmises par   

 <Desc/Clms Page number 37> 

 les conducteurs de   Jonction   -L et   +L,   le tranalateur   @   et le   récepteur   de l'operatrice. 



   Lorsque l'opératrice constate que sa lampe de con- trôle est allumce, elle suit que   l'usager   demandeur a rac- croche en vue d'interrompre la communication. Par ce même moyen, elle peut mesurer la durée de la   communication   et se porter de   temps   en temps en ligne en vue d'inviter le demandeur   à   introduire de nouvelles pièces. En   constatant   que sa lampe de contrôle est éclairée,l'operatrice retire sim- plement sa fiche du jack J1, de façon à provoquer la retom- bée du relais 460, lequel détermine à son tour la libération du relais 440.

   Si   l'opératrice   retire sa fiche avant que demandeur l'abonné/ne raccroche, le relais 460, qui est maintenu à l'état attiré par l'entremise des plots 465, 412 et 374, retombe à la suite de .la libération du relais   410,   de fagon à provoquer un éclairement momentané de la lampe   471   dans un circuit passant par les plots 445 et 446, afin de signa- ler la libération du répétiteur. Le relais 440 retombe immé-   diatement   après   l'ouverture   des plots   464,   et coupe le circuit de la lampe 471 par les plots 445. Le relais 440 provoque en outre la retombée du relais 370. Le relais 430 est maintenu attiré par le relais 310.

   Ce dernier relais   commence   à retomber; .toutefois, le relais 230 attire, en collant le relais   310   et en provoquant l'attraction du re- lais 220, lequel colle également le relais   430.   Le fonction- nement ultérieur du relais de test de prépaiement 250 et du relais d'évacuation de monnaie 240 est le même que celui décrit plus haut. 



   Lorsqu'il s'agit d'un   appel   interurbain retardé, ou L'opératrice ne peut pas toucher immédiatement l'usager de- Mandé, elle invite le correspondant demandeur à raccrocher Qt l'informa qu'elle l'appellera après avdir touché le cor- respondant désiré.   Comme   il a été décrit   plue   haut à propos 

 <Desc/Clms Page number 38> 

 
 EMI38.1 
 d'un appel d'intercofununication, le Ce la con- 
 EMI38.2 
 nexion par le correspondant demandeur a pour unique effet 
 EMI38.3 
 la retombée des relais ôii; et 410, aussi lonjtaiMS que l'opé. ratrice maintient sa fiche dans le jack J1.

   Par conséquent, le répétiteur 200 est colle aussi loL1t.r:-,,, que l'opératrice le désire, lle peut relâcher .toute la connexion après avoir obtenu les rensei..;neüente désires, ce qui p-ret l'établissement d'autres coi;L unica:t3-ons par l'eAti<e;;.ib# mu Leur Sue, de la nianière décrite ci-àessus. =:1 ;s5erz'ni ensuite sa fiche dans le jack il, lorsque le répétiteur est liore, l'opératrice provoque une nouvelle attraction du relais 460 lequel provoque par les plots 4S4 l'attraction =u relais -=40. Le rÉ ? ? i #=0 détermine une nouvelle attraction du relais ±7î., lequel bloque lfl répétiteur vis-a-vis d'appels entrants.

   Le relais -=S-0 est actionné à partir du relais -=6.:., de Îé'µ?n à préparer 'une opération d'encaissement, r->c#r des postes de la ligne partagée ne se voit interdire l'accès de la ligne i l'opératrice n'avait pas retiré Sa fiche du jack Jl après avoir touche le correspondan-c. dea-.;=ndé, î& poste du correspondant demandeur serait .Efé -L'état non t;.Q'pd:1C.U, -candis que les autres -oostas seraient restes suspendus, 'o9érarice introduit ensuite 1a fiche de son coraon d'appel dans le jack -3 et c:tDi±n ùe une des clés 2.4, 315, "N6 et K7, affectées individuel3.ec.ent à la fréquence d'sppel du correspondent demandeur, afin d'apelcelui-ci.

   Lorsque ce dernier répond, ce qui est indiqué -ar le fait que le relais 360 provoque l'extinction de la lae 
 EMI38.4 
 de réponse de l'opératrice, cette dernière invite le correspondant demandeur à introduire la contant de monnaie requis. 
 EMI38.5 
 



  L'opératrice établit ensuite la Coin .anication à l'aide de son dic orde. ù la fin de la communication, les pièces de mr)nnaie sont encaissées de la manière déjà décrite et le répétiteur 200 est libéré. Il y a lieu de noter que l' opéra- 

 <Desc/Clms Page number 39> 

   triée   peut à son   propre   gré établir une   communication   ver 
 EMI39.1 
 un quelconque des postes relies la li,na 11...,0, en appli-   quant la   procudure décrite ci-dessus.   appels.entrants.,   
 EMI39.2 
 L11 abonne local tel que ....8, ou une op<.1-a'iri>ee interurbaine d'arrivée, peut etabli1' une connexion, p[1r l'entremise d'un appareillajc de commutation bien eo-.nL1 du type ;."t1'O\"lg81', tel que l'appareillage 3:1i, vers un connecteur tel que le connecteur 0tJ .

   Ce dernier coincctc:ux' cet actionne par deux chiffres formés, de façon à atteiú0.r.:: le rèp0titeul' SCO et à se connecter au conducteur né ' , aux '::1:)L:'¯'cteurs de jonction +Le et -L'et au conducteur 3' . 



  Le connecteur fait le test de l'absence de terre ;>61" l'ei . tresse du conducteur C',des plots   379   et 316   et   de la   Lo-   bine   inférieure   du relais   360...si   le   connecteur   ne recontre pas une terre indiquant que la ligne est   occupée;   le potentiel de batterie qui traverse la bobine   inférieure   du relais 350,   actionne   le relais de   connexion   directe (non 
 EMI39.3 
 montré) du connecteur; et le c'oxzduc te ur ' est ,,is à la terre} de fagon à provoquer l'attraction du relais 350 par l'entresise du circuit ci-dessus.

   Par les plots :Jj'7, le relais 560 ouvre un point dans le conducteur .-i allant au relais 460, et e,,*J2'cè Impératrice C.Til7.TerVC',ll.x' par une entrée en ligne pour actionner le relais 460. par les plots 
 EMI39.4 
 3â"5, le relais 3ciao ouvre un point dans le circuit allant vers le relais :

  ,3G, et, par les plots 3d6, bloque la jonc- tion dans la position d'opératrice, en provoquant l'allumage de la lampe 470 par l'entremise du conducteur   B.   Les plots 352 et 354 se ferment, de façon à connecter les con-   ducteurs   +L' et -L', respectivement aux conducteurs +L et 
 EMI39.5 
 -L, par l'entremise des plots 2.13, 235, 334 et SU, 2S1 231, respectivement.

   !sn-tre-temps, le troisième chiffre, en- 

 <Desc/Clms Page number 40> 

 voyé au connecteur, a   pour   resultat que ce dernier sélecte la fréquence harmonique attribuee   individuellement     au   parte demandé auquel est affecté le   répétiteur   200 et,   lorsque   le relais de connexion directe du connecteur   attire, la   fréquence d'appel est envoyée par l'entreaise du conducteur -L', des plots   352   et de la partie déjà décrite du circuit d'appel, et est renvoyée par   l'entremise   des plot& 354/et du conducteur +L', de façon à actionner la sonnerie, coriez-   pndant   à la sonnerie 90, du poste désirée et à transmettre ainsi un signal à l'abonne demandé.

   Simultanènement, une tonalité de retour d'appel est envoyée à l'abonné demandeur, à partir du connecteur, d'une manière bien connue en soi. 



   Comme il a été indiqué, plus haut, la présente invention n'est pas limitée à un système utilisant un conducteur à trois chiffres, tel que décrit ci-dessus, ce système ayant été uniquement décrit ici afin de mettre en   évidence   le mode de fonctionnement de l'invention.

   Lorsque le corres- pondant demandé enlève son combiné du crochet commutateur, la sonnerie du poste est déclenchée par les ressorts de con- tact 3, et il s'établit un circuit de courant alternatif, pour la commande du relais de coupure d'appel (non montré), du connecteur, ce circuit passant par la boucle, decrite ci- dessus du poste à prépaiement, dont sont exclus les plots
361, le translateur   402,   le relais 360 et les plots 353, mais dans lequel sont inclus les plots   352,   ainsi que le conducteur -L', ce circuit aboutissant à la batterie située   d'un   coté du relais de coupure, et partant de la terre. située de l'autre côté de ce relais, par l'entremise du con- ducteur -L'et des plots 358.

   Le relais de coupure d'appel attire, et   prolonge   le circuit de boucle, de façon à actionner le relais (non représente), destine à inverser la polarite des condusteurs de la jonction allant au connecteur ; an outr,ce relais établit un circuit de conversation vars 

 <Desc/Clms Page number 41> 

 le correspondant   demandeur.   Les deux correspondants reuvent désormais converser. La terre est appliquée entre-temps, par l'entremise du conducteur   :±', au   moyen du relais de con- nexion directe, jusque la batterie, à travers la bobine   inferieure   du relais 340.

   Ce dernier relais attire, et ferme un circuit pour le relais 330, circuit passant par les plots
358, 342 et 326, de sorte que le relais 330, 320 et 310 attirent de la manière décrite ci-dessus, en vue d'appliquer momentanément un potentiel de batterie d'interdiction d'accès aux postes non demandes. Le circuit de   collage'pour   le 'relais 320 s'établit désormais par l'entremise des plots   358,   342 et 325, étant donné que les relais 370 et 410 ne sont pas actionnés. La terre est appliquée par les plots 341, à partir du conducteur EC', de manière à exciter la bobine supérieure du relais 350. Le relais 310 ouvre le circuit vers la bobine inférieure du relais   350,.par   les plots 316. Toutefois, ce dernier relais est maintenu attiré, dans le circuit   défrit,   par sa bobine supérieure.

   Le relais 310 bloque également le répétiteur   vis-à-vis   d'appels entrants, au moyen d'une terre envoyée par l'entremise des plots 315 et 379 au conducteur C'. 



   Le relâchement de la communication est sous le con- ' trôle de l'abonné demandeur, de sorte que lorsque le circuit vers le relais de ligne du connecteur est coupé par le cor-   respondant   demandeur, la communication est relâchée. En Laccrochant son combine, le correspondant appelé coupe seulement le circuit passant par les conducteurs de jonction et aboutissant. au relais d'inversion de polarité faisant partie du connecteur. L'abonné demandé ne peut pas envoyer un signal à l'opératrice. Lorsque le correspondant demandeur relâche la comunication, la terre est éliminée du conducteur EC', de façon à désexciter la bobine supérieure du relais 350, ainsi que la bobine du relais 340. Le relais 350 retombe 

 <Desc/Clms Page number 42> 

 
 EMI42.1 
 ue [10<:.11101'13 a cvn¯1;r le.

   Cil'(,.1. v"ns 1'., 2'-...¯ ,- .,1,, , é::1-ll,.l q;e les !!1ot.;. .:,.a . Cu relaie C01.H8ctu en Of. Gr .'. d. 1-lOUV:'<..! le circuit du poste Si y2''ßa.7.Ifo3Flt au tT'vl::c''=,ll,''.' .é:<-2 et 'u '"1J.''' b,30, p, r 1-s ¯.lots ;,51 et 3 Lc> reluis -.-,0 ne plat pas attirer; etUj1t :.011ne <l11'?, lor:::quc le rl..is ,.J0 reloue il établit un vers le râlais &0, lequel provoque 2' Gttr'action du. relais '220 qui, à an tour, coupe la cil:. unit par- les plots .-'21. Le relais LoO effectue un test de paJ.3f:.s::. toutefois, con.:.e aucune pièce n'est présente, ce !'81ais n'aë tire pas et, Cor::f'e la relais 32u retombe, le relais 230 re- 'torbe égalehient permettant ainsi au relais 270 d'attirer, en vue d'envoyer une impulsion de fin de suspension, comme   dé-   cr ci-dessus.

   Le relais   310   ne retombe pas, tant qu'un test de paiement n'a pas été effectuée de sorte que   l'occu-   pation du répétiteur est signalée à la fois à la lampe 470 de la position d'opératrice et au conducteur C' aboutissant au banc du connecteur. 



   Dans le cas d'an appel avec "avis d'appel   téléphoni-   que", la communication doit être établie par   l'entremise   de l'opératrice ayant accès au répétiteur 200 à partir d'un jack tel que le jack Jl; ceci pour la raison que l'opératrice doit   contrôler   la communication au moyen de son dicorde. 



  En apercevant que la lampe d'occupation 470 est éteinte, l'opératrice introduit sa fiche dans: le jack Jl, de :façon à provoquer l'attraction du relais   461, le   relais 440 attire pour provoquer à son tour l'attraction du relais   370.   Le relais 430 attire   également,   en vue de préparer   l'opération   
 EMI42.2 
 dler-caiseeiiient. L'opératrice introduit ensuite la fiche de son cordon d'appel iG et, corme tous les postes ont de nouveau accès à la line, l'opératrice actionne uniquement ca propre clé, pour envoyer un signal à   l'usager   demandé. 



  C.. dernier en répondant, actionne les relais 360, 410, 330. 
 EMI42.3 
 320 et 310, cOlilme décrit ci-dessus. Il est bien entendu que 

 <Desc/Clms Page number 43> 

 
 EMI43.1 
 le relais 320 retombe .rltCtl'd7.wüelilerlt, Dans ce cas, l'eppel est établi lorsque   1 Usager   appelé introduit sa propre monnaie, comme   c'était   le cas   pour   appels   interurbains   retardés. Dans la suite, la communication est relâchée et les pièces de monnaie sont encaisses de la manière décrite ci-dessus. 



   L'invention a été décrite d'une façon détaillée , mais il est bien entendu qu'elle est néanmoins susceptible de diverses modifications et variantes qui peuvent entrer dans son cadre. 
 EMI43.2 
 r, Ui V Jii N D x C A T' 1 0 Ij b      
1.- Système de téléphonie   caractérisé   en ce qu'il comprend :une ligne bifilaire partagée, raccordée à un central et à laquelle sont reliés plusieurs postes; des moyens prévus à chaque poste et destinés à connecter ce poste à la ligne partagée et à la déconnecter de celle-ci;

   des moyens prévus dans ce central et qui, sous l'effet de l'amorçage d'un appel au départ d'un des postes susdits, sont actionnés de manière à appliquer un courant alternatif d'une fréquence donnée à ladite ligne,lesdits moyens men-   tionnés   en premier lieu agissant de telle façon que, lorsqu' le courant alternatif   susdit   est appliqué à la ligne,ils déconnectent tous les polies de la ligne, sauf le poste appelant;

   des moyens prévue au central et destines à   appli   quer ensuite à cette ligne un courant alternatif d'une autre fréquence, la disposition étant telle que, sous l'effet de l'application dudit courant de l'autre fréquence, à la ligne susdite, les moyens nommés en premier lieu connectent à nouveau   à   la ligne les postes qui avaient été déconnectés de celle-ci.      

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to telephone systems in general and relates more particularly to improvements made to the provision of a shared line for a telephone system in which telephone sets connected to the shared or common line are provided with equipment. prepayment and ensure the secrecy of communications,
The invention disclosed herein constitutes a direct improvement of the invention disclosed in the United States patent application. Serial 506,453 filed May 6, 1955 by Clarence E. Lomax.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



     In general, the. present invention aimed at ensuring the secrecy of communications to users of prepaid stations when several hens a. preparement are connected to a common line with two conductors, as in the previous patent application. However, the particular object of the invention is to ensure that the access denial system is controlled independently of other required signals.



   One characteristic of the present invention lies in the fact that the access prohibition system and the prepayment station are controlled by a pulse of a predetermined frequency.



     Another feature of the present invention resides in the duplication of the tone detection circuit, at different frequencies, to perform the function of access prohibition and that of release. These and other features of the present invention will become apparent in the course of the description which follows.



   The system according to the present invention has been established with a view to providing a fully automatic service to a user who initiates a call originating from one of said prepaid or grouped line stations, to any local subscriber. , as well as to ensure at the same time and with the help of an operator, an interurban service and a communication service between 'two stations connected to the same shared line.

   The electronic coin of each prepayment station is controlled automatically from the central equipment, so as to perform either a collection operation or a refund operation, when it is a local call. , as well as a collection operation in the case of an established long-distance call, this appliance being however controlled manually from an operator position in the case of a call between two stations

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the same shared line or in that of an interurban call not established.

   It should be noted that the circuits shown here include Strowger's stepping switchgear, well known per se, which has been indicated by a schematic diagram in the drawings, although the invention is of no significance. limited to the use of such switches,
On the basis of the foregoing, the present invention aims to establish a telephone system comprising group line prepaid stations, this system comprising an access prohibition relay in each station, in order to prevent access to the line. to non-calling or non-called stations, this relay being controlled by the equipment provided both at the central office and at each prepaid station, the invention also relating to the equipment operating so as to provide the following services. above in an economical and improved manner.



   Fig. 1 shows the details of a group line prepaid station circuit and also shows a second prepaid station, designated by the reference sign P2, connected to the same line. La'fig. 6 shows the details of an alternate bundled line prepayment station circuit which uses a transistor instead of a gas discharge tube as used in FIG. 1, this circuit being able to be used instead of the prepaid station circuit of fig.1.



  It is considered that four sets in total are connected to line 100, although not all have been shown and, on the other hand, grouping is not necessarily limited to four.



   Freezes them. 2, 3 and 4, taken together, represent a repeater circuit 200, individually assigned to the

 <Desc / Clms Page number 4>

 line 100 and, consequently, common only to the four stations connected to this line, FIG. 5 shows part of the operator's equipment, thanks to which the latter can connect to the repeater and control the operations of prepayment and sending of call signals.

   A number of such repeaters can be provided at the exchange, ie, one for each group of shared line prepaid extensions connected to a single line; however, for purposes of the present invention, it will be assumed that repeater 200 is the only one used. The repeater circuit terminates at a number of operator positions, only one of which is referred to herein as jacks J1. J2 and J3 in fig. 5.

   The operator has access to the jack Jl through a cord circuit of a well-known type, which enables her to converse with a calling subscriber from a group line or to establish and control a conversation communication to another user, from or to a group line subscriber; on the other hand, it has access to the J2 jack via the casing cord 520 and, to the J3 jack, via the call cord 510. The use of a circuit -de repeater assigned individually to each grouped line is dictated only for economic reasons since it is not necessary to provide a large number of prepaid stations in any exchange.

   The control equipment included in the repeater circuit can easily be included in seeker-selector links, when there is a large number of grouped lines; however this would require the installation of such equipment in all the links having access to the grouped lines, in fig. 7 shows the circuits of the tone generators intended to send tones

 <Desc / Clms Page number 5>

 blocking and unblocking repeaters. We have shown the common tone generators capable of powering a number of repeaters. However, you can use tone generators assigned individually to each repeater.



   A calling user initiates a call from one of the prepayment stations P1 in the usual manner, by picking up the handset and depositing coins of the appropriate value. The present invention has been known, by way of example, for use with a prepaid mechanism;

  nent intended for two American 5 cents coins or pouf one American 10 cent coin, retort described in U.S. Patent No. 2,674,655 issued to Gallagher on April 6, 1954, mechanism in which a requesting user must deposit either a 10 cents coin , or two pennies, before the cam contacts can function effectively. An electro trigger 40, actuated in conjunction with the electro-collector 50, causes the springs 5 to be covered with five cents, in the event that these springs have not been brought to rest previously, while the electro coin 50 returns the other elements of 1 device to their initial position at the end of a call.

   The repeater circuit 200 common to the four users is attacked when the handset is picked up. Following this attack, the repeater sends a momentary AC access prohibition pulse of 7,000 periods on the two conductors of the line, to each prepayment station of the latter.



  In these prepaid stations, this current - which flows through a series resonant circuit made up of capacitors 17 and 18, a coil 70 and a resistor 10 - determines the appearance of a voltage of the order of 100 volts between the cathode and the starting electrode of tube 15. The tube at

 <Desc / Clms Page number 6>

 cold cathode 15 fires and causes relays 130 of all stations to attract. This determines the attraction of the relays 120 of all stations except the calling station, where the control circuit is open at contacts 4 of the switch hook. Each relay 120, when it is drawn into a non-calling station, locks up on the pads 124, disconnects the station to which it is assigned from the line and, through the pads 122, modifies the resonant frequency of the tuned circuit.

   The tube 15 defuses at the end of the access prohibition pulse, which allows the relay.



  130 to fall before the relay 110 has had time to attract. The lamp 95 lights up in parallel with the access prohibition relay 120, thus indicating, to those who would like to use this station, that it is temporarily disabled. After the call barring or disarming pulse fades, a transmit tone is sent over the line, indicating that the appropriate amount must be deposited, otherwise the transmission cannot be made. carry out.



   The prepayment station in FIG. 6-operates in a manner analogous to that of the prepayment station of fig.l and can be used instead of it, together with. the repeater circuit of figs. 2, 3, 4, 5 and 7.



   A user initiates a. call by lifting the handset and entering the appropriate amount. After being attacked, the repeater sends a momentary direct current access prohibition pulse of 7, or periods, on the two conductors of the line to each of the prepaid stations connected to this line. At the prepayment station in fig. 6, this alternating current passes through a series resonance circuit for a half-period composed of capacitors 17 'and 18' and a coil 70, as well as the resistor.

 <Desc / Clms Page number 7>

 tance 10 'and the rectifier 19 and, during the other half-period, a transistor 16'.

   The current flowing through this transistor goes from the emitter to the base, determining an amplification of the power rlu current in the local circuit of the collecting electrode. This results in a positive potential supplied to the emitter of the transistor
15 'and passing through the latter to end at the collector, from where this potential goes through the relay 130', to end at the negative pole. The potentials required for such an operation of the local circuit are supplied by the local rectifier system constituted by a bridge of rectifiers 81 'with dry discs and by a transformer 80', a system whose operation is obvious.

   The operation of the elements of this circuit, as it takes place after the attraction of the relay 130 ', is identical to that of the corresponding elements of FIG. 1.



   In accordance with current practice, a + 110 volt battery is used to control the coin operated 50, so that it collects an amount, and a -110 volt battery to bring this electro to repay an amount. In the following discussion, it will be assumed that the P1 prepayment station has been connected to the line, although the operation would be the same if the prepayment station of FIG. 6.



   In the case considered here, the repeater circuit SOC is individually assigned the sector Stroager 490.



  The first digit formed by a user of a group line extension, who wishes to call another user of the same line (intercom call) or form a long distance call is "zero". This has the effect of raising the selector carriage to the tenth level, where the idle shaft contacts (not shown) of this selector switch.

 <Desc / Clms Page number 8>

   would do so as to return a land to. repeater, so that the latter triggers the triggering of selector 490 and sends a signal to the operator by lighting a lamp such as 471.

   The selector can be provided with means of any other well-known type intended to return a ground in the event that the formation of an intercom call has started with the transmission of a predetermined digit. , other than zero. In the case of a local call, the selector 490 raises its ciiariot to a desired level, other than the tenth, to seek then-. and driving a free switching apparatus 495 (including a connector driven either after the formation of a second digit or after the formation of the loan digit) in a manner well known per se.

   The number of digits formed obviously depends on the size and arrangement of the system to which the present invention is applied. The repeater is set up in such a way as to prevent an entry on the line by an attendant in a call that has not been routed to the attendant set. In this case, the switching apparatus is operated by the other digits, so as to establish the connection to a called subscriber, for example subscriber 57.

   When the called party answers, the connector reverses the polarity of the positive and negative conductors, fig. 4, which has the effect of attracting the relay 430, the arrangement being such that, at the end of the communication, the repeater automatically collects the -, and applies an unlocking potential of 500 periods to stations which were out of service until then.

   When any call is interrupted by the calling party before it is answered by the opera-. caller or correspondent requesting, the repeater automatically ensures that the electro-currency of the requesting station reimburses the amount and applies an unlocking current so as to release the access prohibition relays in

 <Desc / Clms Page number 9>

 all stations and to connect the Junction + L and-L conductors of line 100 to all doors.



   A busy light, such as the 470 light, turns on at all operator stations whenever a repeater is attacked. After receiving a signal, for example using a 471 lamp, whether it is a long distance call or an intercom call, one of the operators pushes her card into unjack such as J1 and establishes a chat connection to the calling party. After having obtained the required information, it establishes communication, in the case of a; long distance call through its cord circuit (not shown).

   Before routing the call, or at any other time when it has access to the repeater 200, the operator can, by manual intervention, cause the collection or reimbursement of the coins.



   After the establishment of the long-distance call, the repeater which was brought to the collection position by the attraction of relay 430 following the operator's response collects the coins which had been introduced
In the case of an intercom call, the attendant recommends that the calling user hang up while she is sending a call signal to the start party. Intercom calls, while probably of little importance to passing people, must be provided for users who live or work in the region and who must be able to communicate with. other users, connected to the line, two users, namely the calling party and the called party, periodically receive a call signal.

   A selective call frequency, individually assigned to the requested set, is applied from a key such as K4, K5, K6 or K7, to activate the desired ringtone, so as to

 <Desc / Clms Page number 10>

 send a call signal to the called station. The attendant cannot send a call signal to the called set because she has not reconnected it to the line, which she can do by inserting call horn 210 in the jack J3 and by activating the key 28 alfected to the call cord.

   having connected the called party to the line again, the attendant periodically activates one of the keys mentioned above, namely the one assigned individually to the frequency of the called user, which is indicated by the last digit of the call number of the called party, so as to send a call signal to the latter party. The calling party's call bell is activated by intermittently operating a key assigned to the cord 510, which is itself assigned individually to the frequency in question. The calling user knows that he must go back to the line when his call bell stops being activated periodically. When the call is answered, the attendant is informed by a signal.

   It stops sending call waiting, and the calling subscriber goes online.



  The repeater 200 automatically performs the prepayment tests when the communication is interrupted, and, the prepayment being noted, the collection battery is connected to the line. When either the calling user or the called user goes on line, the attendant is informed by a signal consisting of the illumination of a cord circuit lamp (not shown, actuated from the repeater. the first user to go on the line sends the attendant a signal through the operator's cord lamp.

   The operator performs all operations through the common repeater for the grouped line,
Note that the calling user, in the case of a long distance call, or either of the two

 <Desc / Clms Page number 11>

 
 EMI11.1
 users, either; la ::: r: àïlci4 4ae or defend him, when he is aware of a call ù'intercOMr! on (in the case where the other user has picked up) can: 1: ',:

   : 0 twinkle the 1z # i.pe- of cordol or call of the operator, by shaking several times its hook COiil,: UtéLt21.tl ', of D'e:; one to open and a f-81' fr d, -;> iden.ant loop ai. âx 'repeatedly, without running the risk of being disconnected following the closing of contacts such as 4, give that the prohibition pulse sent to the various <iCess prohibition relays was not operational: ;:; '1t: a that. yC, 'Ly-: ilt 411 g C'r. ^ -. --- ci Y'.x during the initial repeater attack, .n. ce:;! at2 '.? i.f.' and B.vm "t de rendrs k ..? COl ':( SY011étÓ.nt 1: 1'3 {iaJide Llr the service required by c.9i-'C; gl' 'J,}' 8 X ':: r ;; rj, this will want to perform Li11.2,5'rp in order to Cs3I û:, '' s, tr: Cv if one, piGC- ';:' (1e Gonnsie 2. been deposited, 311th c'.GCOlïi p], 1 "1 this test by inserting U11 test lead summer. :: 1Céiiss3.; slow o20 d to <25:

  .1n ja2k e. ', And erf activating a .l3 key, which will have for Effect é,' éclai = <- =, the l ::. ULpe 540 08.ns the case where a part has been introduced. b .5 .: 'Lß.iV d'G1 V1. l4v.t can sneuite act accordingly and; w'3..L ..iu7S:.,;, û 'any douie concern the n..oXltü1.t, it can operate the reimbursement by pressing 1s. key 1iy of :::: .. ::; one to apply the potential of the e!: bou1'se, ment to the electro with appropriate griddle if elect wishes to determine 1 '± ncaisenient of a part, it activates the. key K2, from fsgon to be applied to the cash-out potential 8. the coin-operated electronic system <
 EMI11.2
 When it is a long distance call with hold,
 EMI11.3
 1- '1;

  éré-ti'icé can reimburse the amount using the o20 cord circuit, after having recowm811dé to the cor'xwst 4zdant defender of x accxocYrx '... then frees it all the stations by activating the key ïi85 the' 510 cord being inserted in the J3 jack, so that das calls can be weakened sheepishly that it tries to reach the correspondent request. It "E'ùenà that the repeater 2UV is free and

 <Desc / Clms Page number 12>

   calls back the calling party, while putting the called party on hold.

   Before establishing the conversation connevion through her cord circuit, in any way, Empress invites the requesting correspondent to: introduce the appropriate denier into the slot. The repeater automatically collects the amount when the communication is released.

   As long as the repeater 200 is free, the operator has access to any of the two users of the line by simply inserting her call cord 510 into the J3 jack, in action. by inserting the appropriate call key and inserting the plug of its cord circuit into jack J1, so as to establish a conversation circuit to the calling party when the latter is on the line.



   Paid calls payable by the called party must be set up through an operator having direct access to the repeater 200. The operator establishes the call via his backbone circuit coming from the operator. long distance by first sending a signal to the desired extension, as described above and inviting
User thereof to deposit the appropriate coin which is automatically cashed by the repeater after release of the call.



   Incoming calls from a local subscriber, such as subscriber 58, or from a long distance operator, that is to say, calls for which the called party must not introduce a room, are established. through a switching device such as 390 and a connector such as 395.



  Connectors such as 395, which have access to the repeaters of prepaid stations, are set up so that a selective call, individually assigned to the requested station, can be sent to it through the repeater, following transmission of the last digit to the connector.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   This arrangement is used very generally in connectors having access to grouped lines. In order to. to demonstrate the mode of operation of the present invention, the connector is described here as a three-digit connector, although other arrangements may be adopted, for example where each connector having access to the group line is established so as to provide a frequency individually assigned to this connector and, on the other hand, individually assigned to a set of the group line. Of course, the connector is attacked after a suitable number of digits have been transmitted through the selectors forming part of the switchgear 390.

   In the case of a call to a shared line, and assuming a three-digit connector is used, the first two digits control that connector to connect to the line. group desired, while the third digit controls this connector so that it selects a frequency assigned individually to the called station connected to the grouped line and that it applies the frequency thus selected to the line, in order to send a signal of call to the requested user.

     The repeater is blocked on the connector benches vis-à-vis all other incoming calls, as well as vis-à-vis the operator, and when the called party answers, this connector automatically deactivates the sets. non-callers.



   Silly local calls.



   Removing the handset of set P1 (which we assume to be the calling set of the grouped line) from its hook switch has the effect of closing contacts 1 and 2 and covering contacts 3 and 4, as shown above. , Opening the contacts 3 ensures that the

 <Desc / Clms Page number 14>

   @@@@@ call rie 90 ceases to be branched on the line, while the opening of contacts 4 results in relay 120 remaining in its triggered position when the inhibit pulse access is sent to the rest of the line.

   The circuit is established towards the repeater 200, so that it causes the attraction of the access prohibition relay of all the other stations of the grouped line, which relay is thus brought into its blocked position; however, establishment of the appeal is not possible until an appropriate amount has been deposited.



   The closing of the contact springs 1 at the station P1 has the effect of establishing a circuit starting from the negative pole of the battery and passing through the coil of relay 360 of FIG. 3, the upper primary coil of the translator 402, the pads 351, 331, 221 and 211, the line conductor -L, the pads. 121., the coin drop microphone 12 and the resistor 13 shunted on this, the telephone microphone. nique 20, the induction coil 9, the springs 1 of the switch hook, the impulse contact 8 of the dial, shunted by means of the springs 6 and the coil 40, then towards the springs 123 and the line conductor + L, through the latter conductor, with return via the pads 213 and 223, the pads 334 and 353, to the lower primary coil of the translator 402 and then to earth.



   Relay 360 draws into this circuit, by closing pads 362, and establishes an obvious circuit for delayed pull relay 410 of FIG. 4. The relay 410 causes the closing of the pads 411, 412, 413 and 414. By the pads 413, an obvious circuit is established for the relay 370 which draws on the earth conductor C 'by the pads 378, blocking thus the repeater 200 vis-à-vis incoming calls pax through a connector, such as

 <Desc / Clms Page number 15>

 the connector 395. By the pads 414, the relay 410 establishes a circuit, from -114 to 326, intended for the relay 330.



   Relay 350 applies an alternating current of 7,000 periods from terminal F1, through the terminals
357 and 271, at the primary of transformer 304, after having grounded the ST oscillator start conductor, after which the 7,000 period tone is applied, through pads 332 and 335, to the two line wires .



   Relay 360 does not drop during the transmission of this pulse, given a shunt circuit formed by resistor 301 and pads 375, which is established by preliminary working pads 333 of relay 330. Simultaneously, relay 330 closes an obvious circuit for relay 320, via pads 336; however, the relay
320 is delayed pull and therefore allows relay 330 enough time to fully saturate before the circuit of relay 320 opens at the pads
326 and that the access prohibition frequency pulse is removed from the line wires.

   The access inhibit frequency can be provided by any type of AC generator, an electronically coupled transistor oscillator being shown by way of example only.



   All the prepayment stations connected to this line are connected to this generator, and their relays, which correspond to the relay 120, occupy a position such that the pads 121 and 123 are closed, as well as the hook-switch contacts which correspond. to contacts 4, except to. calling set, or contacts 4 are open.



  When the access prohibition pulse of 7,000 periods is applied to the line wires, the gas-filled tubes which correspond to tube 15 are ignited, given the potential present at the terminals of impedance 70 and

 <Desc / Clms Page number 16>

 of the resistor 10 of the series resonant circuit, which comprises the capacitors 17 and 18.



   The signal level of the 7,000 period access prohibition tone may be of the order of five volts at the exchange; however, given the losses during transmission, this level is reduced to a few volts only at the coin-operated station. Due to the high overvoltage coefficient of the tuned circuit, a voltage of the order of 100 volts baited across coil 70 and resistor 10. The sensitivity of the tone detection circuit was intentionally expected to be quite low, in particular. adjusting the taps on coil 70 so that the strongest speech signals are below the threshold required to prime tube 15.



   When tubes corresponding to fil'15 are primed, they establish a circuit for the relays corresponding to relay 130, in each prepayment station.



   As a result, it is established at the pads, which correspond to the pads 131, a circuit passing through contacts which correspond to the contacts 4 of the switch hook and to the pads! relay 111 and 125, circuit intended to attract a relay corresponding to relay 120, in all stations except the calling station, where the circuit is open to contacts 4 of the switch hook. Each attracted relay which corresponds to the relay 120 blocks itself by pads which correspond to the pads 124 and, by pads which correspond to the pads 122, modifies the resonant frequency of the tuned circuit while, by the pads which correspond to the pads 121 and 123, it disconnects the related extensions from the line.

   When the resonant frequency of the tuned circuit is changed, the cold cathode tubes become de-energized, and the relays corresponding to relay 130 drop. Access prohibition relays activated

 <Desc / Clms Page number 17>

 said in the position of prohibition, going to the posts. prepayment temporarily put out of service, a lamp corresponding to the lamp 95 remains on in a circuit parallel to that of the access prohibition relay, so as to indicate to any users that this prepaid station is temporarily put out of service.



   During the interval when the access prohibition pulse was on the line, the repeater attacked the selector assigned to it. The relay 370, by attracting, closes the pads 373, sending an earth potential through the previously closed pads 411, as well as the rest pads 443; so as to actuate relay 450.

   This last relay closes a circuit from the negative wire of the selector
490 and passing through the work pads 452, the upper secondary coil of the translator 402, a coil of the polarized relay 430, the lower secondary coil of the translator
402, the pads 361, the working pads 454, to end at the positive wire of this selector, After being driven, the selector 490 sends back a transmission tone to the repeater;

   however, this tone is prevented, by the pads 321 which bypass the translator 402, from reaching the prepaid station during Interval where the access prohibition pulse is manifested. @
After the access prohibition pulse has been removed from the line, relay 320 clears the shunt of the trans. lator 402 by the pads 321 and establishes, through the pads 323, an obvious circuit for the relay 310, so that the latter marks, by the pads 311, the occupation of this line of prepaid station vis-à-vis. screw of the operator, by switching on the occupancy lamp 470.



   The user of the prepaid set receives a transmission tone, which constitutes for him the indication that he must insert a coin into the slot and start in-

 <Desc / Clms Page number 18>

 following the transmission of the desired number. In accordance with current normal practice, the shunt contacts 5 close following the introduction of a dime, while the coin springs 6 open and the springs 7 close. also close. The deposit of a second penny only causes the opening of the shunt springs 5. The insertion of a dime does not affect the springs 5; however it causes the closing of the springs 7 and the opening of the springs 6.

   The deposit of a first five-cent coin has the effect of establishing a circuit starting from the earth located to the right of the relay 60, this circuit passing through the electro coin 50, the contacts 7, the electro trigger 40, contacts
5 and 8 shunted, contacts 1 of coil 9, vocal microphone '20, coin drop microphone 12 and resistor 13 shunted, pads 121 and the negative line wire to the repeater and then by the path described above, to relay 360 and to the negative pole of the battery. The deposit of a dime has the effect of establishing the same circuit, except that the contacts remain open.

   It will be noted that the earth which is present on the line wire + L shunts at this moment the triggering electro 40, the coin electro 50 and the relay 60. The contact springs 5 are only operative when only one coin is deposited, in which case they act in such a way as to prevent the transmission of numbering pulses capable of controlling the line relay (not shown) of the selector, this in a manner which will be described below. -after.



  The deposit of a second dime simply has the effect of opening the contact springs 5, so as to allow effective operation of the cardran, while the deposit of a dime, instead of 2 coins of five cents, has the effect of closing the circuit described cī

 <Desc / Clms Page number 19>

 above, except that the shunt contacts 5 do not close at any time.



   The requesting correspondent (assuming that the coin of appropriate value has been deposited) operates his call dial, so as to open and close the cam contacts 8 a number of times corresponding to the number formed. This has the effect of opening and closing a corresponding number of times the loop towards the relay 360, so that this relay is energized and released a corresponding number of times. When falling, the relay 360 closes the pads 363, 376 and 435, of a circuit going to the relay 420, which is thus excited, and by the pads 421 closes a circuit to promote the excitation of the relay 360 after each release, so that the latter is fully and quickly energized after each closing of the cam contacts 8.

   This special excitation circuit has been provided for the reason that relay 360 is interposed in a high resistance line and, therefore, is likely to have an excessively fast drop-out period. The selector line relay receives pulses via the pads 361, so that this selector is actuated, in a well-known manner, so that its carriage comes to occupy a position corresponding to the figure formed. The 405 silicon carbide resistor, branched off to the impulse contacts 361, slightly delays the drop-out of the selector line relay when the latter contacts open after the selector line relay has provided an inductive shock. momentarily lowers the resistance value. This resistor also serves to protect the impulse springs 361.

   The use of this resistor is preferable to that of a capacitor, which is liable to discharge and accelerate the dropout of the selector line relay. This can be a problem with a slow dial, as the 360 relay provides

 <Desc / Clms Page number 20>

 
 EMI20.1
 long ià; pL1l; .ie> <i open. '', saw ..; uu dnL-'c.'U.l'i '' ¯ .... Li,; lOn ":: L18 f! l:) U1L'l ()! 1 OUV" .1.'l. ", Vil, A,) 11 J.dl .., .. l,. (. '. <. ..1- "'d.' \ -Cl., 1: .11C'- u lüE.lG '. Ri :: 1, L; mc>.



  > n bUP) '¯) [Uat il'Iiixie of a Uj.J1J.Ù lÜC: i.l1, 1 selector carriage. 1..: ...; 1 ..... 18V '; -j. a level! ßlA: nOitU. ' except the dixi:, ..: y ± .1. la sui:,:, du) l'3 ni'3! ' ci.Lzrey '1) 1' (;;.: ..ia <; 1 it seeks and! ttirltd'Un3;!: ..; l1i ':: the 8 well coined 3 ..: "1,: ') Í wa selector or a book cOtmecbeur, y ca: .t. That of (.: 3i .-: nÉ: by the rectangle ü..l'qaê "a9 ;;,': nl of CGL.UG:fn ¯wit and establishes an excitation loop, which includes secondary coil 402, pads 361, and positive and negative wires, to the line relay (not shown) of the next switch.

   A series of digits then formed by the requesting party actuate the relay 360 a corresponding number of times so that the latter opens and closes the pads 361 in a corresponding manner and actuates the apparatus.
 EMI20.2
 following computation reillage 495, which c oaprend a connector, so as to position this apparatus in accordance with the series of numbers formed. This latter device then connects to the local subscriber such that S7 applies inrush current to the requested line and sends back a ringing tone on the excitation loop of the connector, the translator 402 and the loop to the calling party, if subscriber line 57 is free.

   The calling party now knows that the called party is receiving a call signal. bi the line of subscriber 57 is busy, a busy tone is returned to the aforementioned loop, so as to indicate that the subscriber's line
 EMI20.3
 requested is busy. The called party, by answering the call, causes the connector to reverse the polarity of the battery on the positive and negative wires, with a
 EMI20.4
 business well known in itself.

   When the polarity of the conductors is Inve "1, 1 ;, the rectifier 404 no longer shunts the upper coil of the relay 430, and operates in series with

 <Desc / Clms Page number 21>

 the excitation loop of the line relay of the connector, so as to open the pads 431 and 435 and to close the pads 432, 433, 434 and 436. The pads-433 at this time shunt the upper coil of the relay 430; however, the lower coil of the latter is energized in the circuit comprising the pads'436, the conductor 437 and the. pads 314, so as to maintain the pads of relay 430 in the actuated state.

   The pads 435 open a point in the circuit to the relay 420, while at the pads 432 a circuit is prepared intended to supply the potential of cash - - sow to the electro coin 50 present at the prepaid station -. ment applicant.



   If the called party does not answer for some reason, or if the calling party has not operated the following selector or switches, the battery current polarity is not reversed on the positive and negative wires, and the relay 430 does not attract.



  By putting down his handset, the calling party opens the springs 1 of the switch hook, thus interrupting the loop to relay 360. The latter drops out, causing the selector line relay to drop out via the pads 361, after which the latter is released. The circuit of relay 410 opens at pads 362, and this relay drops out after a certain time interval, causing in turn, through pads 413, the dropout of relay 370.



  The relay 420 draws into its excitation circuit described above, this after the drop-out of the relay 360, but before the drop-out of the relay 370; however, and as' it was explained above the excitation of the relay 420 does not have the effect of activating the relay 360. In addition, the relay 410 causes by the pads 414, the opening of one of the circuits. for the relay 320 and, by the pads 411, opens the circuit of the relay 450, which has the effect of disconnecting the secondary of the translator 402 from the

 <Desc / Clms Page number 22>

 positive and negative wires going to the selector.

   On falling, the relay 370 cuts, by the pads 377, another bonding circuit for the relay 320, and the latter drops out by closing the pads 324, thus preparing a circuit to apply a pulse to release or restore access from alternating current at 6,000 periods at the + L and -L conductors and, by means of the pads 323, opens the circuit of the relay 310, which, being with delayed release, cannot yet drop out at this time. By opening, the pads 378 eliminate the earth of the conductor C '; however, the pads 379 would, so as to keep this conductor C 'to the ground, thus blocking the repeater with respect to the pads 316.



   Furthermore, the relay 370, on falling, closes the pads 372, before the relay 320 drops out, so that a circuit is established, through the pads 355 and 322, for the attraction of the relay. 230. An earth is applied through the pads 232, in order to glue the relay 310 and thus maintain the occupation of the repeater from the earth, through the pads 315 and 379, when the relay 370 is triggered. The relay 230 establishes an obvious circuit for the relay 220, through the pads 231 and, in addition, opens the pads 233 to prevent the relay 270 from attracting until the coin handling is complete.

   The relay 220 attracts and, at 225, keeps the lamp 470 lit by the intermediary of the conductor B, and closes the pads 226. The relay 250 is now interposed in a circuit starting from the battery and passing through the coil of this relay, the closed studs 371, 241 and 261, the work studs 222 and 22i, the line conductors -L and + L going to the prepayment station, the tripping electro 40, the contact springs 7, the coin electro 50 and relay 60, to lead to the

 <Desc / Clms Page number 23>

 
 EMI23.1
 earth, that if 11 "" 1) "" 'CL "(1 <> f4 on (;, i O a t4tw'.: ':; /); 6 :. Z ... t..¯L .. .- 350 a't.ti.re àe i # .éini ±; j¯> <;> i; r; jr ;; <; r plots 1, -t'in ± '"; .ta":' .ir 350 at.t 1re a8 LÜ 11J.,): IX '(, 1. les [l 0,' J., "L J..J- - c, c. ,, ¯.¯ Him .'a .nÇ.'Y "7t: 11; 2Gg,., '1 ..

   CI LU1 other Ci1li4l.Jt d ': 3.tt.rac tJ011:) our 1: r'.L .... 2.- ... wJ,, V l "-' = -.... plots bzz, the relay 260 prepares a circuit leaving Q9 ï 'ē impulse transmitter P6 which is common to all the repeaters: such as the repeater JOO, at which iinatzonr e da fàion parmanente.



  When the plots: Fl assigned to the can-s in: CÉ; ri3lJ.re â6 1 'net ,: of pulses P6, are faxcr: s, a ground is sent by the input of plots 252 and 24b} to produce the atti, action of relay 240. This last relay attracts, and closes the pads 243, so as to establish another bonding circuit for the relay? C59 in addition, it fex'I; 18 the bzz pads so in establishing its own colla6e circuit starting from the earth present on the pads P2, which are kept closed by the upper cam of the pulse emitter 6 for a predetermined time. Furthermore, the relay 240 opens, through the pads 246, its own attraction circuit and, through the pads 41, cuts off the attraction circuit, described previously, for the relay 250, which drops out.



   By attracting, the relay 240 closes the pads 242, so that the repayment potential of -110 volts is applied, through the pads 431, to the conductor 291,
 EMI23.2
 pads 24 261, 222 and 224, respectively, 211 and 213 respectively, to the two conductors -L and + L..t ;; ta ... 'rlt gives that the contacts 1 of the switch hook are open, the potential of -110 volts is applied only to the side of the circuit of the prepayment station which is connected to the line wire -L, to the release solenoid 40, to the coin contacts 7, to the coin electro 50 and to the relay 60 , to end in the earth.

   As the relay 60 is high resistance, it attracts first, by closing its pads 61, to apply at this time the potential of 110 volts, from the two sides of the

 <Desc / Clms Page number 24>

 
 EMI24.1
 line, in order to ensure a complete functioning of llf-zlectr4 at coin 60 and of trigger Xclectro - = u.

   This last electro works in such a way as to restore the initial position of the contact springs 5 when a single piece of five
 EMI24.2
 cents was filed, while lélcctio s. coin works in such a way as to determine the rlr: boU1'se, ent of the.? Ece or coins already introduced and to restore the p02: co :. -, ir.JtiaY contact springs 6 and 7, all of a [..J .-: J ::. e bi3n known per se. It will be noted that, the conductors -L and + L of line 100 being disconnected from the other circuits of the prepaid station-
 EMI24.3
 .: SI2ty 00 coin electro receives its full potential from co #J :: and e.



  COI # ne it was indicated above, the relay - = 30 attracts when the call is established. At the end of the conversation, the calling subscriber hangs up his handset, and the. loop going
 EMI24.4
 to the relay; 36t, i opens, CO:. '.,:? 2 described above, so as to initiate the sequence of operations described above.

   The ruelais ks3Ct is kept attracted from an earth present Q; ::; pads 314 and, through the pads when the relay 220 has attracted, so as to establish a bonding circuit
 EMI24.5
 for the lower coil of relay-43C, circuit comprising the conductor 437 and the pads 436. Then, and when the, pads 222, 234 and 242 close, the cash potential
 EMI24.6
 ment of +110 volts is applied by i '* # tre # =;

  ise of the circuit described above of the electro coin, that when the
 EMI24.7
 pads 431 are open and pads 432 you eru, ès, so as to cause the attraction of the relay 60 and the engagement of
 EMI24.8
 the electro to "1> Tîe 60, for the operation of the collection, as well as the engagement of the release electro 40.



   When the pulse generator cycles
 EMI24.9
 lcti nne '"' ent, which takes place during a determined time interval, the earth is eliminated from the P2 studs, and the

 <Desc / Clms Page number 25>

   relay 240 retained so as to open, by the pads 243, the circuit going to the relay 230, which in turn drops.



   Relay 240 is pocketed to attract when the pulse generator cycles next, since the circuit of relay 250 is now open to the coin contact springs 7. Since the electros 40 and
50 operate jointly, their non-operation and the opening of the contact springs 7 have the effect of initiating a new cycle of operations, with a view to applying a coin potential to the electro coin, so that the latter performs the required manipulations for an uncashed coin.

   Relay 230 drops out, and causes relay 220 to drop out via pads 231; by the studs
232, it eliminates a bonding earth for the relay 310, and, through the pads 233, establishes a circuit for the attraction of the relay 270. The relay 220, on falling, cuts the bonding circuit {for the lower coil of the relay 430, so that the latter drops out. Before the relays 310 drops out, the relay 270 attracts in a circuit starting from the earth present on the rest pads 324 due to the triggered relay 320 and passing through the working pads 312 of the relay 310 and the pads 233, to end in the relay 270.

   This last relay, by attracting, closes by the pads 273, a circuit for the relay 330 and, by the pads 272, connects the conductor F2 to the primary of the transformer 304. The relay 330, by attracting, earths, by the pads 338, the starting wire of the tone generator and, through pads 332 and 335, connects the secondary of transformer 304 in series with capacitor 303, to the two line conductors, through the path described above .



   In prepaid substations temporarily taken out of service, the establishment of a shunt around the conden-

 <Desc / Clms Page number 26>

 sateurs of the resonant circuit described above, using a capacitor corresponding to capacitor 16 modifies the resonant frequency in such a way that it becomes that of the access prohibition pulse; to know,
6,000 periods per second.

   This coded resonant circuit will again produce the priming of the azeu-filled lines, corresponding to the tube 15, which will have the effect of a new attraction of the relays corresponding to the relay 230; however, when the access inhibition relays, which correspond to relay 120, are attracted, the circuit going to the relays which correspond to relay 110 closes at the pads corresponding to the pads 126.

   By attracting, the relay corresponding to the relay 110 opens, by pads which correspond to the pads 111, the circuit going to the prohibition relay
 EMI26.1
 access, By falling, - the a.-2ces interdicti-on relay stops the shunt established by the capacitor corresponding to the capacitor 16, so that the tuned circuit is again ready to receive a pulse of prohibition of access.
 EMI26.2
 COffi! Junicétti.Q! Lent.g.sHp.L.J2Q2te; è 1i.ê. to lillsLJ1jgrr¯e 1i-, nēprtaée a el interco:

  rFunicaton
A call of this type is initiated in the manner described for a local call to a subscriber of another line, namely, by lifting the handset and depositing the coin of the appropriate value, in order to activate the same relay, via the circuits described above, in order to attack selector 490. To reach another user
 EMI26.3
 of line fllÉ1l2, the user requesting the OJ: '! 1,6 the number zero and thus causes the selector carriage to be raised to the tenth level.

   The selector detects the return of a land (
 EMI26.4
 through driver C of a muni.r. well coi, i -., ue any, from pads whose closing is caused by the selector rest shaft contacts, with a view to pro
 EMI26.5
 Evaluate the attraction of the 4dG relay, which the island locates them;.; .1

 <Desc / Clms Page number 27>

 
 EMI27.1
 from i'agon to provide a tone I return: i '.p::,;: .. 1' through the capacitor .à1J & !, aes pins 46, -41; :; '':;: 5, 11.:=, 1 :::: ... 3 and 213, up to conductor + L, this tone being returned to the receiver of the calling user) so that the latter is infOri1.8 because an operation Lie :::. i & "1 & l1E5: t: 'C: l is in progress and it must not C have:'. l1cr le tl'f.:. :.: s ... iE Lie: l.



  Plots 44. se x .. '. Ï'Iīt'.li-t to build a c': ü'LrcJ .., .... ': i.'.? T qui pe-Sbe 'pE .l 'the COIlùUCt <= Ul', in order to maintain allu.it..5 1> lc: F. "7c occupancy 470, as well as 1 ::,:. ¯y2S C,.: C ' i: .z. .¯.¯ ..: i: cç: à1s each operator position A bonding circuit s>; established, ent.:; for relay 440 passing through, pads 373 , 411 and 444. The pads 445 establish a circuit p & s. == t per the pads 4SÔ and the conductor .2z, this circuit is .... '1t. :: e,; tinê to light the lamp 471 of the defendant station , as well as 1 ..



  Issipes which correspond to it in all the j, ixiij, is 1> + -. miss, so that these operators perceive the 8i - .. '.' 1 $ .1 ez that one of them answers the call. The circuit ..- ..lais 45C opens at pins 4. # ô, and this relay 1: 11.7e so as to open, by pins 46; and 43- ':', the loop 5 ',,:, .-' talion extending to the selector lis.ne relay, so that the latter triggers in the correct way COl1Á.ue 2l: soi. A variant col1858 circuit for relay 370 is established at pads 446..sn fell back, relay 4u0 pI't: j: l ': by flats 45.5, a circuit for relay 460, ce ùaz: .e circuit that must close when the attendant answers
 EMI27.2
 the call.
 EMI27.3
 



  The operator pushes her plug into the jack Jl, i'er, 1, jj 'thus the pads 4? 2 and earthing the conductor il, so as to close a circuit prepared previously and z> z3s ;: tlt by the pads 67 and 151, this circuit being ûCtltiné tLl M lais 460, which attracts, and closes, by the pads 46L and 403, a loop pe, ntGtrlt of the dicorde or operator cord circuit and include the conductors T and R xc ' .:,? ec'Gïvç (sltaalt, 3ea

 <Desc / Clms Page number 28>

 pads 451 and 453 respectively, to end at the secondary of the translator 402, through the pads 361 and of the rectifier 404. The operator can now converse with the requesting correspondent, through the translator
402 and a circuit comprising the loop of the prepaid station, described above.

   Through pads 462, the circuit intended to provide the ringing tone to the calling user opens and through pads 464 another bonding earth is supplied to relay 440. Relay 460 closes on its own. bonding circuit, from the earth, through the pads 374, 412 and 465, Through the pads 466, the relay 460 cuts the circuit of all the call lamps, so as to extinguish these lamps, and by pads 467 establish a circuit for the lower coil of relay 430; which attracts, and closes the pads 432, so as to prepare for the application of a collection potential to the line. At the studs
468 prepares a circuit for ensuring manual handling of the currency, which will be described below.



   The operator, if she wishes, can now change the cords without interrupting the connection, since the relays 440 and 460 are stuck by the relays 370 and 410.



   After ascertaining the number of the called subscriber, the operator invites the calling party to hang up, after which this party periodically receives a call signal, and must pick up his handset when the call signal stops ringing. When the caller hangs up his handset, the springs 1 open, so as to cause the relays 360 to drop, which in turn closes the pads 363 and establishes a circuit of an end-of-conversation lamp ( not shown), this circuit passing through the pads
376 and 434 and the conductor S, so that this lamp comes on, thus indicating to the operator that the calling party has hung up.

   Relay 410 is de-energized shortly after opening of the

 <Desc / Clms Page number 29>

 studs 362; however, the relay 420 is not energized when the pads 363 close and the pads 435 open.



   The relay 370 does not drop when the pads 413 open,, given that this relay is stuck from the pads 446.



   The relay 320 is kept energized after the opening of the pads 414, by the earth present on the pads 377, so that the relay 312 is also kept energized. It will therefore be noted that the repeater 200 cannot be attacked by another user.



     .2; given that the line has only four users and the last digit of the called user's call number indicates the call frequency assigned to him individually, the attendant now enters his call cord 510 in the J3 jack of fig.5, so as to provide the call frequency in question, in order to send a call signal to the called party.



   The operator activates the key K8, so as to apply an earth potential through wire S2, of the bots 313 and 233, with a view to the attraction of the relay 270. The latter relay prepares a circuit for sending an unblocking or releasing pulse of alternating current at 6.0CO periods to the two line conductors, through a path described above. The operation of the components of the prepaid set connected to the line will be identical to that of the sets whose operation has been described above, once an outgoing local call has been established.



   After reconnecting the sets to the line, the attendant alternately and periodically activates the key, i.e. one of the keys K4, K5, K6 and K7, individually assigned to the calling frequency of the requested user, as well. than the key individually assigned to the frequency of the calling user, so as to apply the desired call frequencies to the driver R2. Simultaneously, a land is

 <Desc / Clms Page number 30>

 applied from the first key operated on cord '10, through conductor '± 2, to relay 210, the - which attracts so as to connect conductor R2 to line wire -L, through pads 212 , and to apply a new earth to the line wire + L,

   by the pads 214, each time a call key is actuated. The calling frequencies of the requested and calling users are then sent alternately through the line -L, from the conductor R2, passing through a capacitor corresponding to the capacitor 14, and through a spring corresponding to the res-. output 3, as well as a call bell corresponding to the bell 90 and provided in each station of the shared line, with return, by the conductor -L, to end at the earth present at the studs 214, with a view to 'activate the call tones individually assigned to the frequencies provided, ring tones provided to the called and calling stations, in any well-known manner, so as to send a call signal to the called and calling parties.



   If the called party does not answer within the prescribed time, the attendant simply stops sending call signals to both users, so that the calling user goes on line again. When, at this moment, any user establishes a connection to the repeater 200, the access denial potential is not applied to the other stations, since the relay 320 is actuated in order to prevent the attraction. relay 330, so that the access prohibition circuit is kept open. The relay 360 attracts in a circuit already described, so as to cause the attraction of the relay 410. The pads 363 open, so as to cause the extinction of the control lamp, in order to inform the terminal that someone. 'one replied.

   When the person who went on line is the requesting user, the operator informs the latter that

 <Desc / Clms Page number 31>

 the called party did not answer. This user then hangs up his handset, which has the effect of releasing relays 360 and 410 and relighting the cord or control lamp, this in a circuit described above.



   The operator, if she wishes for any reason can operate at this time the test of the amount introduced. This is important in the case where the person who went on line is neither the calling party nor the called party, and asks the operator to call another line. To perform this test, the attendant inserts the plug of cord 520 into the J2 jack and closes the key K3, so as to send an earth through the conductor Tl, the pins 468 and the conductor 269, to the relay 260 The latter attracts, so as to close the pads 262 and 263. Through the pads 263, an obvious circuit is established for the relay 230, so that the latter in turn causes the attraction of the relay 220. .

   The- + L conductor, which was connected to earth by means of a circuit described above and passing through the coin-operated machine 50, is now connected, by the intermediary of pads 213 and 224, to the pads 262 and to the conductor R1. No circuit is established towards the relay 250, since the pads 261 are open. The -L conductor is likewise connected, through the pads 211, 222 and 262, to the conductor R1. If the coin contact springs 7 are closed, indicating that the coin has been inserted, an earth is sent to the conductor Rl from the conductor -L, passing through the string contacts of K1 and K2, to the battery, through the coil of relay 530.

   This last relay attracts, thus causing the closing of the pads 531, so as to determine the ignition of the induction indicator lamp. 540. Thus, the operator can perform a test for various purposes to determine whether a coin has been

 <Desc / Clms Page number 32>

 introduced, and take appropriate action. this test can be carried out at the end of an ordinary local com unication, in order to determine if the electronic control and the triggering element have worked. when the operator wishes to refund the change, she releases the key K3, thus opening the circuit to the relay 530, which has the effect of extinguishing the lamp 540; on the other hand, the operator activates the key K1.

   Earth is reapplied through conductor T1, so as to cause pulling of relay 260, and a payback potential of +110 volts is sent through conductor RI. , pads 262 and part of the electronic coin control circuit, described above, so as to actuate relays 60 and 40 and the coin operated device 50, as described above.

   If the attendant wishes, she can operate the key K1 before releasing the key K3, given that the operation of the key K1 has the effect of interrupting the circuit of relay 530. The attendant then removes her plug from the jack. J1, so as to eliminate the earth of the conductor H, by the pads 472 and causes the release of the relay 460, which in turn determines, by means of the pads 464, the dropout of the relay 440. The plug must be removed afterwards that the correspondent present on the line hangs up and after the repayment potential has been applied in the manner which has just been described, in order to prevent a collection operation from the repeater.



  The pads 467 cut a shoe shine going towards the lower coil of the relay 430; however, this relay is stuck from the pads 274. The dropout of relay 440 cuts the circuit to relay 370. The dropout of relay 370 then has the effect of attracting relay 230, as described above. Relay 220 attracts without object, since no circuit can be established towards the relay the reports

 <Desc / Clms Page number 33>

 of contacts 7 being open. Therefore, the relay 240 is not actuated. The relays 320 and 310 drop in turn, as described above. The bonding circuit for the lower coil of relay 430 is open to pads 314; however, relay 430 does not drop until relay
220 keeps the pads 226 open.

   Relay 230 drops out when pads 322 open, thereby in turn determining the release of relay 220. The access release pulse is now applied to the line when relay 270 pulls in, everything as described above.



   In the event that the called user answers the call, the relay 360 is energized in a circuit analogous to the circuit described above with regard to the station P1. The relay 410 is energized. The attendant's control lamp goes out when the studs 363 open, and the attendant stops sending the call signal. The calling subscriber, on receiving the signal which consists of the suppression of the periodic ringing, picks up his handset. When the calling party has lifted his handset, the microphone and the receivers of this party are found to be connected to the line conductors + L and-L, which establishes a circuit of conve rsion to the party standing at the phone. another prepaid set on the line.

   A reverse battery potential is sent from the left side of relay 360. The access barring pulse cannot be sent as in the case of initiating a call, since relay 320 is attracted. The operator then removes her Jlet J3 jack plugs respectively. The operator can come back online at any time to monitor the conversation, without activating any relays,
When the two users hang up, relay 360 drops out, thus causing relay 410 to drop out. Relay 410 opens the circuit via the pads 412, as described above.

 <Desc / Clms Page number 34>

 above, going to relay 430.

   The relay 460 drops out, so as to cut the circuit going to the relay 440, which in turn drops, causing the circuit to open towards the relay 370. The relay 370 drops out by opening the pads 378, so as to apply a occupant earth at the connector bench. This earth is applied at this time from the pads 315, as described above.



  The pads 372 close, so as to establish a circuit described above for the relay 230. The latter relay acts so as to cause the excitation of the relay 220 which in turn establishes a circuit described above and passing through the coin contact springs 7 of the requesting user, circuit intended for relay 250. Relays 320 and 310 are released, as described above. The relay 220 maintains the excitation of the lower coil of the relay 430, from the pads 226, through the conductor 437, after the opening of the pads 314. The relay 250 tests the payment and, if a coin has been introduced, this is cashed, as described above, at the end of an outgoing local call, after which relays 230 and 220 drop out, as described above.



   When a calling or called user remains on the line after the other user hangs up, the pulling of the relay 360 results, which prevents the repeater from performing a collection operation as long as the last user does not. did not hang up. Relay 440, which holds relay 370 in the engaged state, cannot be released until both the subscriber and the attendant hang up, since relay 440 is controlled by both. , through the contacts of the relay 460. The relay 370 maintains the junction in the energized state and, consequently, the relay 440 must be released, to release the junction.

   Thus, once the operator has answered,

 <Desc / Clms Page number 35>

 the junction is under the control of the operator and the subscriber, and the latter is not able to 'establish any communication through the' selector, being- since this cannot be attacked as long as the relay 440 remains attracted. It is understood that the attendant can move the cards without disturbing the connection, as long as the relay 360 is kept attracted by a correspondent present on the line.



   Either user, when alone on the line, can send a signal to the operator by shaking her switch hook so as to release and attract again, in a manner fast, the 360 relay, which has the result of making the operator's control lamp flicker and thus attracting the latter's attention. The operator can then go online and perform the regulatory operations requested by the correspondent on the line. It is understood that it can test the payment and carry out an operation for the collection or refund of money, in the manner already described above.

   It should be noted that a user who activates his switch hook so as to cause the operator's lamp to flicker does not risk being denied access to the line.



   Long distance calls.



   A user of one of the prepaid sets, such as the Pl set, initiates a long distance call by attacking the repeater 200 and the selector 490, as described above, and sending the digit zero to the selector, so that the latter takes its carriage step by step to its tenth position, where the rest shaft contacts of this selector return a ground to the conductor EC, in order to produce the attraction of the relay 440, as described above. The circuit going to relay 450 opens and the latter drops out;

 <Desc / Clms Page number 36>

 so as to release the selector. The relay 440 attracts, so as to send a signal to the operator, by causing the lighting of the lamp 471.

   The operator inserts her card into the Jl jack, so as to cause the attraction of the aforementioned relays 460 and 470, and talks with the requesting correspondent, In the event that there is any doubt as to the amount that the requesting correspondent has dropped off to call the operator, the latter reimburses any parts that may be found by manual intervention. in the coin hopper, before establishing the connection, this reimbursement taking place in a manner already described with regard to the reimbursement of coins in the event of an intercom call not established.

   In other words, the operator inserts the ': plug of the coin cord 520 into the jack J2 and actuates the key K3, so as to carry out the prepayment test, after which it actuates the key K1 in for the reimbursement of the amount, all in the manner described above. However, in the call of the type considered here, the 510 call cord is not inserted into the J3 jack in order to prevent access to other extensions connected to the shared line, as was the case. for an intercom call.

   The operator has the desired information provided and then establishes an interurban communication, in any well-known manner, through her dicorde, to the desired correspondent and, having entered into contact with the called party invites the calling party to introduce the appropriate amount of currency, before it establishes a conversation circuit, from the translator 402, through its dicorde, in any well-known manner.

   The operator identifies the amount deposited, thanks to the tones generated in the coin microphone 12 and transmitted by

 <Desc / Clms Page number 37>

 the Junction conductors -L and + L, the tranalator @ and the operator's receiver.



   When the attendant notices that her control lamp is on, she follows that the calling user has hung up in order to interrupt the call. By this same means, it can measure the duration of the call and go online from time to time in order to invite the applicant to introduce new documents. Noting that her control lamp is on, the attendant simply removes her plug from jack J1, so as to cause relay 460 to drop, which in turn determines the release of relay 440.

   If the operator removes his card before the calling party hangs up, relay 460, which is maintained in the attracted state by means of pins 465, 412 and 374, drops again following the release of the relay 410, so as to cause a momentary illumination of the lamp 471 in a circuit passing through the pads 445 and 446, in order to signal the release of the repeater. The relay 440 drops out immediately after the opening of the pads 464, and cuts the circuit of the lamp 471 by the pads 445. The relay 440 also causes the drop-out of the relay 370. The relay 430 is kept attracted by the relay 310. .

   This last relay begins to fall; However, relay 230 attracts, sticking relay 310 and causing the pull of relay 220, which also sticks relay 430. Subsequent operation of prepayment test relay 250 and evacuation relay currency 240 is the same as described above.



   In the case of a delayed long distance call, or the operator cannot immediately reach the called user, she invites the calling party to hang up. Qt informed him that she will call him after having touched the desired correspondent. As it has been described above about

 <Desc / Clms Page number 38>

 
 EMI38.1
 of an intercofunication call, the Ce
 EMI38.2
 nexion by the calling party has the sole effect of
 EMI38.3
 the fallout of the ôii relays; and 410, as long as the op. ratrice maintains its plug in the J1 jack.

   Therefore, the repeater 200 is glued as loL1t.r: - ,,, as the operator wishes, she can release the whole connection after having obtained the desired information, which p-rets the establishment. other coi; L unica: t3-ons by eAti <e ;;. ib # mu Leur Sue, from the nianière described above. =: 1; s5erz'ni then its plug in the il jack, when the repeater is connected, the operator causes a new attraction of the relay 460 which causes by the 4S4 pads the attraction = u relay - = 40. The rÉ? ? i # = 0 determines a new attraction of the relay ± 7î., which blocks the repeater against incoming calls.

   The relay - = S-0 is actuated from the relay - = 6.:., From Îé'µ? N to prepare 'a collection operation, r-> c # r of the extensions of the shared line cannot be seen prohibit line access i the operator had not removed his plug from the Jl jack after touching the correspondence-c. dea -.; = ndé, î & the extension of the requesting correspondent would be .Efé -The state not t; .Q'pd: 1C.U, -While the other -oostas would have remained suspended, 'erarice then introduces his file. call coraon in jack -3 and c: tDi ± n ùe one of the keys 2.4, 315, "N6 and K7, assigned individually 3.ec.ent to the call frequency of the calling party, in order to call it .

   When the latter responds, which is indicated by the fact that the relay 360 causes the extinction of the lae
 EMI38.4
 response from the operator, the latter invites the requesting correspondent to enter the required amount of change.
 EMI38.5
 



  The operator then establishes the Coin .anication using her dic orde. At the end of the communication, the coins mr) nnaie are cashed in the manner already described and the repeater 200 is released. It should be noted that the opera-

 <Desc / Clms Page number 39>

   sorted can at its own discretion establish communication to
 EMI39.1
 any of the stations connected to li, na 11 ..., 0, applying the procedure described above. incoming.calls.,
 EMI39.2
 A local subscriber such as .... 8, or an incoming long distance op <.1-a'iri> ee, can establish a connection, p [1r through a well-eo- switching device. nL1 of the type;. "t1'O \" lg81 ', such as the 3: 1i switchgear, to a connector such as the 0tJ connector.

   This last coincctc: ux 'this activates by two formed digits, so as to reachiú0.r. :: the rep0titeul' SCO and to connect to the born conductor ', to the' :: 1:) L: '¯' junction actors + The and -L'and to the conductor 3 '.



  The connector tests the absence of earth;> 61 "the braid of the conductor C ', of the pins 379 and 316 and of the lower terminal of the relay 360 ... if the connector does not meet a earth indicating that the line is occupied; the battery potential which crosses the lower coil of relay 350, actuates the direct connection relay (no
 EMI39.3
 shown) of the connector; and the c'oxzduc te ur 'is ,, is to earth} so as to cause the attraction of the relay 350 by the input of the above circuit.

   By the pads: Jj'7, relay 560 opens a point in the conductor. -I going to relay 460, and e ,, * J2'cè Empress C.Til7.TerVC ', ll.x' by an online input to activate relay 460. by the pins
 EMI39.4
 3â "5, the 3ciao relay opens a point in the circuit going to the relay:

  , 3G, and, by the pads 3d6, blocks the junction in the operator position, causing the lighting of the lamp 470 via the conductor B. The pads 352 and 354 close, so as to connect the + L 'and -L' conductors, respectively to the + L and
 EMI39.5
 -L, through the pads 2.13, 235, 334 and SU, 2S1 231, respectively.

   ! sn-tre-temps, the third digit, in-

 <Desc / Clms Page number 40>

 seen at the connector, results in the latter selecting the harmonic frequency assigned individually to the requested part to which the repeater 200 is assigned and, when the connector's direct connection relay attracts, the call frequency is sent through the driver's input -L ', of the pads 352 and of the part already described of the calling circuit, and is returned via the pads & 354 / and of the conductor + L', so as to activate the bell, corresponding to the bell 90, of the desired set and thus to transmit a signal to the requested subscriber.

   At the same time, a ringing tone is sent to the calling subscriber from the connector in a manner well known per se.



   As indicated above, the present invention is not limited to a system using a three-digit conductor, as described above, this system having been described only here in order to demonstrate the mode of operation. of the invention.

   When the called party removes his handset from the hook-switch, the ringing of the station is triggered by the contact springs 3, and an alternating current circuit is established to control the call cut-off relay ( not shown), of the connector, this circuit passing through the loop, described above of the prepayment station, from which the terminals are excluded
361, the translator 402, the relay 360 and the pads 353, but in which the pads 352 are included, as well as the conductor -L ', this circuit leading to the battery located on one side of the cut-off relay, and starting from Earth. located on the other side of this relay, through the conductor -L 'and the pads 358.

   The call cut relay attracts, and extends the loop circuit, so as to actuate the relay (not shown), intended to reverse the polarity of the condustors of the junction going to the connector; an outr, this relay establishes a conversation circuit vars

 <Desc / Clms Page number 41>

 the requesting correspondent. The two correspondents can now converse. In the meantime, earth is applied, through the conductor: ± ', by means of the direct connection relay, to the battery, through the lower coil of relay 340.

   This last relay attracts, and closes a circuit for the relay 330, circuit passing through the pads
358, 342 and 326, so that the relay 330, 320 and 310 attract in the manner described above, in order to momentarily apply a battery potential for preventing access to non-requested stations. The bonding circuit for the relay 320 is now established through the pads 358, 342 and 325, since the relays 370 and 410 are not actuated. Earth is applied by the pads 341, from the conductor EC ', so as to excite the upper coil of the relay 350. The relay 310 opens the circuit to the lower coil of the relay 350, by the pads 316. However, this last relay is kept drawn, in the debris circuit, by its upper coil.

   The relay 310 also blocks the repeater vis-à-vis incoming calls, by means of an earth sent through the intermediary of the pads 315 and 379 to the conductor C '.



   Call release is under the control of the calling subscriber, so that when the circuit to the connector line relay is cut by the calling party, the call is released. By hanging up his handset, the called party only cuts the circuit passing through the junction conductors and ending. to the reverse polarity relay forming part of the connector. The called subscriber cannot send a signal to the operator. When the calling party releases the communication, the earth is removed from the conductor EC ', so as to de-energize the upper coil of relay 350, as well as the coil of relay 340. Relay 350 drops out.

 <Desc / Clms Page number 42>

 
 EMI42.1
 ue [10 <:. 11101'13 a cvn¯1; r le.

   Cil '(,. 1. V "ns 1'., 2 '-... ¯, -., 1 ,,, é :: 1-ll, .lq; e les !! 1ot.;..:, .a. Cu relays C01.H8ctu in Of. Gr. '. d. 1-lOUV:' <..! the station circuit Si y2''ßa.7.Ifo3Flt at tT'vl :: c '' =, ll, ''. '.é: <- 2 and' u '"1J.' '' b, 30, p, r 1-s ¯.lots;, 51 and 3 Lc> shine -.-, 0 ne flat not attract; etUj1t: .011ne <l11 '?, lor ::: quc le rl..is, .J0 relets it establishes a towards the râlais & 0, which causes 2' Gttr'action of the. relay '220 which, at an turn, cut the eyelash :. unit par- the plots .- '21. The LoO relay performs a paJ.3f: .s ::. test however, con.:.e no part is present!' 81but does not pull and, Cor :: f'e relay 32u drops, relay 230 drops out thus allowing relay 270 to attract, in order to send an end of suspension pulse, as - cr above.

   Relay 310 does not drop until a payment test has been performed so that repeater occupancy is signaled both to lamp 470 in the operator position and to driver C '. leading to the connector bench.



   In the case of a call with "telephone call notification", communication must be established through the operator having access to the repeater 200 from a jack such as the Jl jack; this is for the reason that the operator must control the communication by means of his dicorde.



  Noticing that the busy light 470 is off, the attendant inserts her plug into: the Jl jack, so as to cause the attraction of relay 461, relay 440 attracts to in turn cause the attraction of the relay 370. Relay 430 also attracts, in order to prepare for the operation
 EMI42.2
 dler-caiseeiiient. The attendant then inserts the plug of her iG call cord and, as all the sets have access to the line again, the attendant only activates her own key, to send a signal to the called user.



  C .. last by answering, activates relays 360, 410, 330.
 EMI42.3
 320 and 310, as described above. It is understood that

 <Desc / Clms Page number 43>

 
 EMI43.1
 relay 320 drops out .rltCtl'd7.wüelilerlt, In this case, the call is established when a called User enters his own currency, as was the case for delayed long distance calls. In the following, the communication is released and the coins are cashed in the manner described above.



   The invention has been described in detail, but it is understood that it is nevertheless susceptible to various modifications and variants which may come within its scope.
 EMI43.2
 r, Ui V Jii N D x C A T '1 0 Ij b
1.- Telephone system characterized in that it comprises: a shared two-wire line, connected to a central and to which several stations are connected; means provided at each station and intended to connect this station to the shared line and to disconnect it from the latter;

   means provided in this exchange and which, under the effect of the initiation of a call from one of the aforementioned stations, are actuated so as to apply an alternating current of a given frequency to said line, said means First mentioned, acting in such a way that when the aforesaid alternating current is applied to the line, they disconnect all poles from the line except the calling station;

   means provided at the exchange and intended to then apply to this line an alternating current of another frequency, the arrangement being such that, under the effect of the application of said current of the other frequency, to the aforesaid line, the means named in the first place reconnect to the line the sets which had been disconnected from it.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2.- Système de téléphonie caractérisé en ce qu'il comprend : une ligne à laquelle sont reliés plusieurs postes <Desc/Clms Page number 44> téléphoniques; un relais prévu à chacun de ces postes; des moyens commandés par chacun de ces releis, lorsque celui-ci est actionna dans un sens, de fagon à déconnecter le poste en question d'avec ladite ligne et de connecter ce poste à la line lorsque ce relais est actionné dans un autre sens ; des moyens pour appliquer des courants al- ternatifs d'une première ou d'une seconde des deuz fréquen- ces à la dite ligne; 2.- Telephone system characterized in that it comprises: a line to which several stations are connected <Desc / Clms Page number 44> telephone; a relay provided at each of these stations; means controlled by each of these releis, when the latter is actuated in one direction, so as to disconnect the station in question from said line and to connect this station to the line when this relay is actuated in another direction; means for applying alternating currents of a first or a second of the two frequencies to said line; des moyens prévus dans les postes téléphoniques susdits et qui, sous l'effet de l'applica- tion du courant alternatif précite de la première fréquence -déterminent l'actionnèrent du relais précité dans ledit premier sens, fanais que, sous l'effet du courant alterna.- tif ci-dessus de la seconde fréquence précitée, ils dé- terminent un actionnement du relais ci-dessus suivent le second sens précité. means provided in the aforementioned telephone sets and which, under the effect of the application of the aforesaid alternating current of the first frequency -determine the actuation of the aforementioned relay in said first direction, but that, under the effect of alternating current above of the second aforementioned frequency, they determine an actuation of the above relay following the second aforementioned meaning. 3. - Système de téléphonie caractérisé en ce ou'il comprend : une ligne à laquelle sont reliés plusieurs poste; à prépaiement; un relais prévu à chaque poste prépeiement; des moyens commandés par chaque relais, dans le sens de la déconnexion du poste à prepaiement correspondant d'avec la ligne susdite lorsque ce relais est actionne dans un premier sens, et de façon à relier ce poste a prépaiement à la ligne, lorsque ce relais est.actionné suivant le second sens; des moyens pour appliquer à cette des courais alternatifs d'une première ou d'une seconde fréquence; 3. - Telephone system characterized in that it comprises: a line to which several stations are connected; prepaid; a relay provided at each post in advance; means controlled by each relay, in the direction of disconnection of the corresponding prepayment station from the aforementioned line when this relay is actuated in a first direction, and so as to connect this prepayment station to the line, when this relay is.actuated according to the second sense; means for applying to said alternating currents of a first or a second frequency; des moyens adjoints à ces postes à prépaiement et qui, sous l'effet d'un courant alternatif de la première fréquence susoite, agissent de manière a actionner le relais ci-dessus suivant le premier sens précité, tandis que, sous l'effet du courant alternatif susdit de la seconde fréquence precitée, détermine un actionnement du relais ci-dessus suivant le second sens sudit. means attached to these prepaid stations and which, under the effect of an alternating current of the first above frequency, act in such a way as to actuate the above relay according to the first above-mentioned direction, while, under the effect of the aforementioned alternating current of the aforementioned second frequency, determines an actuation of the above relay in the second south direction. 4. - Système de téléphonie, caractérisé en ce qu'il comprend : une série de postes à prépaiement ayant en com- <Desc/Clms Page number 45> mun une lijne partagea bifilaire, par laquelle fls sont raccordes à Lui central; des moyens pour assurer le secret des communications à un usager d'un quelconque des pactes à prépaiement susdits; lorsque cet usager amorce un appel au départ de ce poste, ces moyens comprenant, à. chaque poste à prepaiement, un' relais et un circuit de mise en position pour celui-ci; des moyens prévus dans le central susdit et qui, sous l'effet de l'amorçage d'un appel en provenance de la ligne susdite appliquent, à cette dernière un premier courant d'une première fréquence ; 4. - Telephone system, characterized in that it comprises: a series of prepaid stations having in common <Desc / Clms Page number 45> provided with a bifilar shared line, by which wires are connected to Him central; means for ensuring the secrecy of communications to a user of any of the aforementioned prepayment pacts; when this user initiates a call from this station, these means comprising, to. each prepayment station, a relay and a positioning circuit for it; means provided in the aforesaid central office and which, under the effect of the initiation of a call from the aforesaid line, apply to the latter a first current of a first frequency; des moyens 'prévus dans les circuits de mise .en position précités et qui, sous l'effet du premier courant ci-dessus, sont commandés de telle façon que, dans, tous les postes à prépaiement reliés à la ligne partagée, sauf dans .le poste qui a amorcé l'appel, les relais affectés à ces postes sont mis en position de façon à déconnecter les postes à prépaiement correspondants d'avec la ligne susdite., la disposition étant telle que, à la fin d'une communication, les moyens susdits, prévus au central précité, agissent de manière à appliquer à la ligne un second courant d'une autre fréquence, tandis que les moyens intercalés, dans les circuits de commande précités sont commandés, sous l'effet du second courant susdit, means' provided in the aforementioned .en position setting circuits and which, under the effect of the first current above, are controlled such that, in, all prepaid stations connected to the shared line, except in. the set which initiated the call, the relays assigned to these sets are positioned so as to disconnect the corresponding prepaid sets from the aforementioned line., the arrangement being such that, at the end of a call, the aforementioned means, provided at the aforementioned central, act so as to apply to the line a second current of another frequency, while the means interposed in the aforementioned control circuits are controlled, under the effect of the aforesaid second current, de telle manière que les relais qui leur sont affectés soient mis en position de façon à relier à nouveau à la ligne ci-dessus tous les postes à prépaiement précités qui en avaient été déconnectés. in such a way that the relays which are assigned to them are put in position so as to reconnect to the above line all the aforementioned prepaid stations which had been disconnected from it. 5.- Système de téléphonie caractérisé en ce qu'il comprend : une série de postes à prépaiement réliés à une ligne bifilaire qui se termine dans un central; des moyens prévus dans ce central et destinés à appliquer un courant alternatif d'une première fréquence, à cette ligne, à la suite de l'amorçage d'un appel au départ de ladite ligne ou à destination de celle-ci, et à appliquer à la ligne susdi- <Desc/Clms Page number 46> te un second courant alternatif, d'une autre fréquence, a EMI46.1 la fin d'une comfuunication comprenant la liune ci-Ges>1;5; des moyens prévus à chacun des postes à prepaiement ci- . dessus et comprenant un circuit résonnant série, accordé à ladite première fréquence; un premier, un sec .nd et un troisième relais; 5.- Telephone system characterized in that it comprises: a series of prepayment stations connected to a two-wire line which terminates in a central; means provided in this exchange and intended to apply an alternating current of a first frequency, to this line, following the initiation of a call originating from said line or to the latter, and to apply at the above-mentioned line <Desc / Clms Page number 46> te a second alternating current, of another frequency, has EMI46.1 the end of a communication comprising the above-mentioned link> 1; 5; the means provided for each of the prepayment stations listed below. above and comprising a series resonant circuit tuned to said first frequency; a first, a sec .nd and a third relay; des moyens pour accorder le circuit ré- sonnant susdit à la seconde fréquence piecitée, ainsi qu'un tube à décharge à gaz à cathode froide et à trois électro- des, ce tube à décharge à gaz étant appelé a actionner le premier relais susdit à la suite de la détection d'une tension aux bornes du circuit résonnant précité, sous l'ef- fet de la première fréquence ci-dessus, le premier relais en question agissant de manière à provoquer le fonctionne- ment du second relais susdit, lequel provoque.la suspen- sion momentanée du poste à prépaiement considéré et agit sur lesdits moyens de façon que ceux-ci accordent le cir- cuit résonnant en question à la seconde fréquence ci-dessus, la disposition étant telle que ledit tube à décharge à gaz, means for tuning the aforesaid resonant circuit to the second piecite frequency, as well as a cold cathode gas discharge tube and three electrodes, this gas discharge tube being called to actuate the aforesaid first relay to following the detection of a voltage at the terminals of the aforementioned resonant circuit, under the effect of the above first frequency, the first relay in question acting so as to cause the operation of the aforesaid second relay, which causes the momentary suspension of the considered prepayment station and acts on said means so that they tune the resonant circuit in question to the second above frequency, the arrangement being such that said gas discharge tube , le premier relais susdit et le circuit résonnant accordé ci-dessus agissent de façon à actionner le troisième relais susdit dans le sens de la remise en service du plste à prépaiement en question, après l'apparition de la seconde fréquence susdite. the aforesaid first relay and the resonant circuit tuned above act so as to actuate the aforesaid third relay in the direction of putting the prepayment plste in question back into service, after the appearance of the aforesaid second frequency. 6.- Système de téléphonie caractérisé en ce qu'il comprend : des postes à prépaiement reliés à une ligne bifilaire qui se termine dans un central et munis de dispositifs pour recevoir une pièce de monnaie introduite et pour évacuer cette pièce de monnaie; des moyens pour assurer le secret des communications, en faisant en sorte que plusieurs dès postes à prépaiement susdits ne puissent utiliser simultanément la ligne précitée; ces moyens comprenant un dispositif prévu au central susdit et destiné à appliquer à la ligne susdite une des deux fréquences de <Desc/Clms Page number 47> courant alternatif; 6.- Telephone system characterized in that it comprises: prepayment stations connected to a two-wire line which terminates in a central and provided with devices for receiving a coin inserted and for removing this coin; means for ensuring the secrecy of communications, by ensuring that several of the aforementioned prepaid stations cannot simultaneously use the aforementioned line; these means comprising a device provided at the aforesaid exchange and intended to apply to the aforesaid line one of the two frequencies of <Desc / Clms Page number 47> alternating current; la dispsiation etant telle que la première fréquence susdite met momentanement nors service les postes à prepaiement susdits qui ne transmettent na ne reçoivent un appel, ainsi qu'une seconde fréquence agissant de manière à relier à nouveau à la ligne en question les postes à prépaiement qui avaient été mômentanément mis hors service, les moyens mentionnes en second lieu comprenant, dans chaque poste à prépaiement, un circuit résonnant accordé qui est,influencé par le courant alternatif de la. susdite première fréquence lorsque le poste à prépaiement en question 'est' raccordé à la ligne susdite, the dispsiation being such that the aforesaid first frequency temporarily puts the aforementioned prepaid sets which do not transmit or receive a call out of service, as well as a second frequency acting so as to reconnect the prepaid sets which are connected to the line in question. had been temporarily put out of service, the second-mentioned means comprising, in each prepayment station, a tuned resonant circuit which is influenced by the alternating current of the. aforesaid first frequency when the prepayment station in question 'is' connected to the aforesaid line, mais qui est influencé par le courant alternatif de ladite seconde fréquence lorsque le poste à prépaiement considère est momentanément mis hors service, lesdits moyens mentionnés en deuxième lieu comprenant êgalement un tuoe à décharge a gaz et un râlais qui, à la suite de la tension qui apparaît aux bornes d'une partie du circuit résonnant précité sous l'effet de Inapplication dudit courant alternatif de la première fréquence précitée, provoquent l'excitation d.'un relais de suspension momentanée dans chaque poste à prépaiement qui ne transmet ni ne reçoit un appel, de façon à garantir ainsi le secret des communications à l'usager du poste à prépaiement en question; but which is influenced by the alternating current of said second frequency when the considered coin-operated station is momentarily taken out of service, said second-mentioned means also comprising a gas discharge tube and a rail which, as a result of the voltage which appears at the terminals of a part of the aforementioned resonant circuit under the effect of the non-application of said alternating current of the aforementioned first frequency, cause the excitation of a momentary suspension relay in each prepayment station which neither transmits nor receives a call, so as to guarantee the confidentiality of communications to the user of the prepaid set in question; tandis que, sous l'effet d'une tension qui apparaît aux bornes d'une partie du circuit résonnant ci-dessus, sous l'effet de la seconde fréquence considérée, le tube à décharge à gaz susdit et le relais précité agissent de manière à remettre en service, à la fin de la communication en question, chacun desdits postes à prépaiement momentanément suspendus . while, under the effect of a voltage which appears at the terminals of a part of the above resonant circuit, under the effect of the second considered frequency, the aforesaid gas discharge tube and the aforementioned relay act in such a way to put each of said temporarily suspended prepaid stations back into service at the end of the call in question. 7.- Système de téléphonie comprenant : une série de postes à prépaiement saliés à une ligne bifilaire qui se termine dans un centra; des moyens prévus dans le central susdit et destinés à appliquer à la ligne considérée 'un. <Desc/Clms Page number 48> courant alternatif d'une première fréquence, lors de l'a- morçage d'un appel au déport ou à destination de la ligns ci-dessus, et à appliquer un courant alternatif d'une se- . conde fréquence à la ligne susdite a la fin d'une communi- cation; des moyens prévus à chacun des postes à prépaie- ment susdits et comprenant un circuit résonnant série, ac- cordé à.la première fréquence précitée ; un premier, un second et un troisième relais ; 7.- Telephony system comprising: a series of prepaid stations with a two-wire line terminating in a central; means provided in the aforesaid central and intended to apply to the line considered 'a. <Desc / Clms Page number 48> alternating current of a first frequency, when initiating a call to the offset or to the lines above, and applying an alternating current of one sec. frequency on the aforementioned line at the end of a call; means provided at each of the aforesaid prepaid stations and comprising a series resonant circuit, tuned to the aforementioned first frequency; a first, a second and a third relay; des moyens pour accorder le circuit résonnant ci-dessus sur la seconde fréquence sus- dite ; et, un transistor, ledit transistor agissant de fa- çon à actionner le premier relais susdit à la suite de la détection d'un courant aux bornes du circuit résonnant précité, le premier relais ci-dessus agissant de façon à actionner le second relais susdit à tous les postes à prépaiement précités, autres que le poste à prépaiement de- mandeur ou demandé, de façon à déconnecter ainsi les postes à prépaiement en question d'avec: means for tuning the above resonant circuit to the said second frequency; and, a transistor, said transistor acting so as to actuate the aforesaid first relay following the detection of a current at the terminals of the aforementioned resonant circuit, the first relay above acting so as to actuate the aforesaid second relay to all the aforementioned prepaid sets, other than the calling or requested prepaid set, so as to disconnect the prepaid sets in question from: la ligne susdite et à accorder le circuit résonnant susdit à la seconde fréquence précitée, assurant ainsi le secret des communications à l'usager desdits postes à prépaiement demandeur ou demandé, la disposition étant telle que le transistor susdit, ledit circuit résonnant accordé et le premier relais ci-dessus agissent de manière à actionner le troisième relais précité de façon que celui-ci remette en service lesdits postes à prépaiement, après 1-'application de la seconde fréquence ci-dessus, à la ligne en question. the aforesaid line and to tune the aforesaid resonant circuit to the aforementioned second frequency, thus ensuring the secrecy of communications to the user of said requesting or requested prepaid stations, the arrangement being such that the aforesaid transistor, said resonant circuit tuned and the first relays above act so as to actuate the aforementioned third relay so that the latter puts said prepayment stations back into service, after the application of the second frequency above, to the line in question. 8.- Système de téléphonie comprenant : une ligne par- tagée à laquelle sont reliés plusieurs postes téléphoniques; des moyens prévus à chaque poste téléphonique et destines a connecter les postes en question à la ligne partagée et à les déconnecter de celle-ci; 8.- Telephone system comprising: a shared line to which several telephone sets are connected; means provided at each telephone set and intended to connect the sets in question to the shared line and to disconnect them from it; des moyens pour appliquer à la ligne susdite des courants alternatifs;des moyens comprenant un transistor et des circuits résonnante, prévus <Desc/Clms Page number 49> à chacun des postes téléphoniques susdits et destinais à détecter la présence des c @rants alternatifs susdits pU' laaite ligne et à amplifier ceux-ci, lesaits courants am- plifies agissant de façon à déterminer le fonctionnement des moyens mentionnés ci-dessus en premier lieu, dans le sens de la connexion du poste considéré à la ligne susdite ou de sa déconnexion de cette dernière. means for applying alternating currents to the aforesaid line; means comprising a transistor and resonant circuits, provided <Desc / Clms Page number 49> to each of the aforesaid telephone sets and intended to detect the presence of the aforesaid alternating cables and to amplify them, the amplified current acts acting so as to determine the operation of the means mentioned above in the first place , in the sense of connecting the set in question to the aforementioned line or disconnecting it from the latter. 9. - Système de téléphonie comprenant : un poste télé- phonique relié à une ligne; un appareillage auxiliaire pré- vu au poste susdit et influencé par des courants alterna- tifs de fréquences audibles déterminées et d'une intensité considérablement supérieure au niveau de la parole trans- mise ; des moyens pour appliquer à la ligne susdite des courants alternatifs de fréquences déterminées,d'un ni- veau légèrement supérieur au niveau de la parole transmise par cette ligne; et, un amplificateur à transistor prévu dans le peste téléphonique en question et destiné à amplifier les courants alternatifs ci-dessus jusqu'à une intensité suffisante pour actionner l'appareillage auxi- liaire ci-dessus. 9. - Telephone system comprising: a telephone set connected to a line; an auxiliary equipment provided at the aforesaid station and influenced by alternating currents of determined audible frequencies and of an intensity considerably greater than the level of the transmitted speech; means for applying to the aforesaid line alternating currents of determined frequencies, of a level slightly higher than the level of the speech transmitted by this line; and, a transistor amplifier provided in the telephone plague in question and intended to amplify the above alternating currents to an intensity sufficient to operate the above auxiliary equipment. 10.- Système de téléphonie comme spécifié dans la revendication 9, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens commandés à la suite de l'actionnement de l'appa- reillage auxiliaire susdit, de façon à connecter sélec- tivement le poste susdit à la ligne en question et à dé- connecter sélectivement ce poste d'avec ladite ligne. 10. A telephone system as specified in claim 9, characterized in that it comprises means controlled following the actuation of the aforesaid auxiliary equipment, so as to selectively connect the aforesaid station to the line in question and to selectively disconnect this station from said line. 11.- Système de téléphonie caractérisé en ce qu'il comprend : un central; une série de postestéléphoniques; une ligne bifilaire reliant les postes téléphoniques sus- dits au central précité;un appareillage auxiliaire affecté à chacun des postes téléphoniques, chacun de ces appareillages comportant un cycle de fonctionnement déter- miné d'avance, de faon à connecter le poste qui lui est <Desc/Clms Page number 50> affecté à la ligne susdite et à déconnecter ce poste de celle-ci; un dispositif générateur de tonalité prévu au central susdit; 11.- Telephone system characterized in that it comprises: a central; a series of post-telephone calls; a two-wire line connecting the aforementioned telephone sets to the aforementioned exchange; an auxiliary device assigned to each of the telephone sets, each of these devices comprising a pre-determined operating cycle, so as to connect the set which is to it <Desc / Clms Page number 50> assigned to the aforementioned line and to disconnect this set from it; a tone generator device provided at the aforesaid exchange; des moyens qui, à la suite de l'amorçage d'un appel au départ d'un des postes téléphoniques susdits, appliquent momentanément a la ligne susdite une fréquence donnée à partir du dispositif génerateur de tonalité cidessus et qui, à la suite du relâchement de l'appel, appli- quent momentanément, à la ligne ci-dessus, une autre fré- quence à partir ciudit dispositif générateur Ce tonalité; means which, following the initiation of a call from one of the aforesaid telephone sets, momentarily apply to the aforesaid line a given frequency from the above tone-generating device and which, following the release of the call, momentarily apply, to the line above, another frequency from the said device generating this tone; et, des moyens intercales dans l'appareillage auxiliaire affec- te à chacun des postes téléphoniques non appelants, faisant partie de la ligne. ci-dessus, la disposition étant telle que lorsque le dispositif générateur de tonalité susdit est connecté momentanément pour la première fois à la ligne en question, ces derniers moyens commandent l'appareillage auxiliaire affecté à cette ligne de façon que cet appareil- lage effectue une partie du susdit cycle déterminé, afin de déconnecter les postes téléphoniques non appelants consi- dérés, d'avec la ligne ci-dessus, tandis que,lorsque le dispositif générateur de tonalité en question est connecté une deuxième fois à la ligne précitée, lesdits moyens com- mandent l'appareillage auxiliaire affecté à cette ligne, and, intermediate means in the auxiliary apparatus assigned to each of the non-calling telephone sets, forming part of the line. above, the arrangement being such that when the aforesaid tone generator device is momentarily connected for the first time to the line in question, these latter means control the auxiliary equipment assigned to this line so that this equipment performs a part of the aforesaid determined cycle, in order to disconnect the non-calling telephones considered, from the above line, while, when the tone generating device in question is connected a second time to the above-mentioned line, said means control the auxiliary equipment assigned to this line, de faon à actionner cet appareillage pendant la partie res- tante du cycle détermine ci-dessus, en vue de connecter à nouveau les postes téléphoniques non appelants considérés; à la ligne ci-dessus. so as to activate this equipment during the remaining part of the cycle determined above, with a view to reconnecting the non-calling telephone sets considered; to the line above. 12.- Système de téléphonie comme spécifié dans la revendication 11, caractérisé en ce que le poste téléphoni- que appelant susdit comporte des moyens pour empêcher que l'appareillage auxiliaire affecté à ce dernier poste ne fors tionne dans le cycle déterminé susdit, à la suite de la connexion et de la reconnexion dudit dispositif générateur de tonalité à la ligne susdite. <Desc/Clms Page number 51> EMI51.1 l,â.- ùyst8we de téléphonie C81'LCtéI'isG en ce qu'il comprend : un central; une série de postes téléphoniques; 12. A telephone system as specified in claim 11, characterized in that the aforesaid calling telephone set comprises means for preventing the auxiliary equipment assigned to the latter station from fors tioning in the aforesaid determined cycle, at the following the connection and reconnection of said tone generator device to the aforesaid line. <Desc / Clms Page number 51> EMI51.1 l, â.- ùyst8we of C81'LCtéI'isG telephony in that it comprises: a central; a series of telephone sets; une ligne bifilaire reliant le central susdit aux p tes précités; un appareillage, auxiliaire affecte a chacun de ces postes téléphoniques, chacun des appareillages précités comprenant un cycle de fonctionnement, en vue de connecter le peste téléphonique qui lui est affecté a la li¯ne sus- dite et à déconnecter ledit poste d'avec cette ligne ; a two-wire line connecting the aforementioned central to the aforementioned posts; an auxiliary device assigned to each of these telephone sets, each of the aforementioned devices comprising an operating cycle, in order to connect the telephone plague which is assigned to it to the aforementioned line and to disconnect said set from this line ; undispositif générateur de tonalité prévu au central susdit; des moyens qui pendant l'acheminement d'un appel vers un des postes téléphoniques susmentionnés, agissent de manière à connecter le dispositif générateur de tonalité en ques- tion à la ligne visée, et qui, sous l'effet du relâchement de l'appel susdit, agissent de façon à connecter à nouveau momentanément le dispositif générateur de tonalité précité à la ligne en question; a tone generator device provided at the aforesaid exchange; means which, during the routing of a call to one of the aforementioned telephone sets, act so as to connect the tone-generating device in question to the target line, and which, under the effect of the release of the call aforesaid, act so as to momentarily reconnect the aforementioned tone generator device to the line in question; et, des moyens faisant partie de l'appareillage auxiliaire prévu à chacun des postes télé- phoniques non appelants faisant partie de la ligne en ques- tion, moyens qui,sous l'effet de la première application EMI51.2 momentanée d'un courant d'une première.::frequence, par le dispositif générateur de tonalité ci-dessus, à la ligne considérée, commandent l'appareillage 'auxiliaire de ces postes téléphoniques non appelants, de' telle façon que cet appareillage soit actionné pendantune partie du cycle déterminé ci-dessus, de manière à déconnecter les postes téléphoniques non appelants considérés d'avec la ligne en question, tandis que, sous l'effet de l'application d'un courant d'une autre fréquence,.à partir du dispositifénérateur de tonalité précité, à la ligne en question, and, means forming part of the auxiliary equipment provided at each of the non-calling telephone sets forming part of the line in question, means which, under the effect of the first application EMI51.2 momentary current of a first. :: frequency, by the above tone generator device, on the line considered, control the auxiliary equipment of these non-calling telephone sets, in such a way that this equipment is actuated during part of the cycle determined above, so as to disconnect the non-calling telephone sets considered from the line in question, while, under the effect of the application of a current of another frequency ,. from the aforementioned tone generator device, to the line in question, ces derniers moyens dommandent l'appareillage auxiliaire affecté aux postes non appelants ci-dessus, de façon à actionner cet appareillage pendant la partie restante du cycle déterminé susdit, en vue de connecter, à nouveau les postes téléphoniques non appelants considérés a la ligne en question. <Desc/Clms Page number 52> these latter means damage the auxiliary equipment assigned to the non-calling stations above, so as to activate this equipment during the remaining part of the aforementioned determined cycle, in order to connect again the non-calling telephone stations considered to the line in question . <Desc / Clms Page number 52> 14.- Système de téléphonie comme spécifie dans la revendication 13, caractérise en ce que le poste demande précité comprend des soyons pour empêcher l'appareillage auxiliaire, qui lufest affecte, de fonctionner pennant le cycle détermina susdit, sous l'effet de la connexion susdite et de la reconnexion précitée du dispsoitif généra- teur de tonalité en question à la ligne considérée. 14.- Telephony system as specified in claim 13, characterized in that the aforementioned request station comprises means to prevent the auxiliary equipment, which affects it, to operate during the cycle determined above, under the effect of the connection. aforementioned and the aforementioned reconnection of the tone generator device in question to the line in question. 15. - Système de téléphonie caractérisé en ce qu'il comprend : une ligne partagée;une série de postes télépho- niques connectés à cette ligne; un dispositif de génération de tonalité, capable d'engendrer une première et une seconde tonalité; des moyens pour appliquer momentanément la pre- mière tonalité susdite à la ligne en question, à la suite de l'amorçage d'un appel à partir d'un poste téléphonique racc ordé à la ligne ci-dessus ou de l'établissement d'un appel vers ce poste; des moyens pour connecter momentanément la seconde tonalité précitée à la ligne susmentionnée, à la suite du relâchement d'un appel à destina,tion ou en provenance d'un poste télépiioiiique raccordé à la ligne en question; 15. - Telephone system characterized in that it comprises: a shared line, a series of telephone sets connected to this line; a tone generation device, capable of generating a first and a second tone; means for momentarily applying the first aforesaid tone to the line in question, following the initiation of a call from a telephone set connected to the above line or the establishment of a call. a call to this extension; means for momentarily connecting the aforementioned second tone to the aforementioned line, following the release of a call to or from a telepiioiiic station connected to the line in question; des moyens prévus dans chaque poste téléphonique et qui, sous l'effet de la première tonalité précitée, se bloquent par rapport à la ligne, tandis qu'ils se connectent à nouveau à la ligne en question à la suite de l'appli- cation de la seconde tonmlimé susdite à la ligne ci-dessus; des moyens prévus à chaque poste télépho.;ique et agissant de telle façon que, lorsque ce poste est demandeur ou demandé, ils rendent inopérante les moyens de blocage de ce poste, les moyens de blocage précites comprenant un filtre de tonalité, un amplificateur à transistor, un premier dispositif électromécanique, actionné par un courant amplifié par l'amplificateur à transistor ci-dessus; means provided in each telephone set and which, under the effect of the first aforementioned tone, are blocked in relation to the line, while they are connected again to the line in question following the application of the aforementioned second tonmlimé in the line above; means provided at each telephone station.; ic and acting in such a way that, when this station is calling or requested, they render inoperative the blocking means of this station, the aforementioned blocking means comprising a tone filter, an amplifier with transistor, a first electromechanical device, operated by a current amplified by the above transistor amplifier; un second dispositif' electromécanique, le filtre de tonalité ci-dessus permettant le passage de la première tonalité susdite vers l'amplifica- <Desc/Clms Page number 53> teur en question, lorsque le second dispositif électromé- canique ci-dessus n'est pas actionné, tandis que ce filtre permet le passage de la seconde tonalité ci-dessus à l'amplificateur considéré, lorsque le second dispositif électro mécanique susdit est actionné, la disposition étant telle que lorsque le second dispositif électromécanique en ques- tion est actionné, il interdit l'accès de la ligne au poste téléphonique auquel il est affecté, tandis que, lorsque ce second dispositif électromécanique est relâcné, il connecte à nouveau à la line le poste téléphonique auquel il est 'affecté, a second electromechanical device, the above tone filter allowing the passage of the above-mentioned first tone to the amplification <Desc / Clms Page number 53> in question, when the second electromechanical device above is not actuated, while this filter allows the passage of the second tone above to the amplifier considered, when the aforesaid second electromechanical device is actuated, the arrangement being such that when the second electromechanical device in question is actuated, it prohibits line access to the telephone set to which it is assigned, while, when this second electromechanical device is released, it connects again to the line the telephone set to which it is assigned, avec ceci que les premiers dispositifs électrome- caniques susdite sont actionnés dans chacun des postes téléphoniques non appelants ou non appelés, sous l'effet de l'application momentanee de la première tonalité ci- dessus à la ligne susdite, de façon à actionner les seconds dispositifs électromécaniques susmentionnés, de telle manière que ceux-ci bloquent les postes non appelants ou non appelés précités, en vue d'assurer le secret des communications aux postes demandeur ou demandé susmentionnés, la disposition étant en outre telle que dans chaque poste téléphonique bloqué, le premier dispositif électromécanique ci-dessus agit, après le' relâchement d'un appel par un poste téléphonique demandeur ou demandé raccordé à la ligne en question, with this that the first aforesaid electromechanical devices are actuated in each of the non-calling or non-called telephone sets, under the effect of the momentary application of the first tone above to the aforesaid line, so as to actuate the second aforementioned electromechanical devices, in such a way that they block the aforementioned non-calling or non-calling stations, with a view to ensuring the secrecy of communications to the aforementioned calling or called stations, the arrangement further being such that in each blocked telephone station, the first electromechanical device above acts, after the 'release of a call by a calling or called telephone set connected to the line in question, et sous l'effet de l'application momen- tanée de la seconde tonalité précitée à la ligne susdite, de manière à amener la libération du second dispositif électromécanique ci-dessus, pour faire en sorte que les postes téléphoniques bloqués en question se connectent à nouveau à la ligne considérée, afin que lesdits postes mis momentanément hors service aient à nouveau accès à la ligne susdite. and under the effect of the momentary application of the aforementioned second tone to the aforesaid line, so as to bring about the release of the second electromechanical device above, to cause the blocked telephone sets in question to connect to again to the line in question, so that said stations temporarily out of service can once again have access to the aforesaid line.
BE548682D BE548682A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE548682A true BE548682A (en)

Family

ID=175192

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE548682D BE548682A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE548682A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE548682A (en)
BE420417A (en)
BE483916A (en)
BE340840A (en)
BE415247A (en)
BE388990A (en)
BE436502A (en)
BE475422A (en) Provision for telecommunications facilities
CH100816A (en) Telephone installation.
BE482797A (en)
BE420586A (en)
BE429601A (en)
BE415524A (en)
BE384554A (en)
BE349856A (en)
BE467644A (en)
BE433724A (en)
BE465122A (en)
BE465555A (en)
BE416389A (en)
BE363268A (en)
BE535414A (en)
BE409407A (en)
BE423720A (en)
BE353818A (en)