BE546578A - - Google Patents

Info

Publication number
BE546578A
BE546578A BE546578DA BE546578A BE 546578 A BE546578 A BE 546578A BE 546578D A BE546578D A BE 546578DA BE 546578 A BE546578 A BE 546578A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wafers
sheets
machine
blocks
conveyor
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE546578A publication Critical patent/BE546578A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21CMACHINES OR EQUIPMENT FOR MAKING OR PROCESSING DOUGHS; HANDLING BAKED ARTICLES MADE FROM DOUGH
    • A21C15/00Apparatus for handling baked articles
    • A21C15/02Apparatus for shaping or moulding baked wafers; Making multi-layer wafer sheets

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  D'ordinaire" dans 1;# fabrication des gaufrettes fourrées, on empile les feuilles de gaufrettes livrées psr une machine à cuire les gaufrettes, on les refroidit si n:'è- ;:.;5e.11'e, puis on les transporte à une machine d'en(ucton- Dans ete dernière machine" les feuilles de gaufrettes sont p18céec à le. 
 EMI1.2 
 main les unes derrière les autres sur un transporteur qui les fait passer sous un dispositif qui applique sur leur surface 
 EMI1.3 
 supérieure une couche de crére ou d'une outre 2ti8re, pi.r . exemple du car8::el, du chocolat ou de le. confiture. Les feuilles de gaufrettes recouvertes de cX'2::.-le sont ensuite 2.s::'e...b16es à 1v= 1nin en blocs, dont chacun cor.9rend une feuille de gaufrettes 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   sche,     c'est-à-dire   sans crème.

   Les blocs sont ensuite   empiles,     compri@és   et après refroidissement, passent scus une   décou:.euse   qui découpe les blocs à la fois longitudinalement et transversalement en gaufrettes fourrées ayant les   dimensions   recuises. 



   Ce procédé exige l'emploi d'une main   découvre   considérable pour manipuler les feuilles de   ufrettes   et les blocs, et le but de la présente invention est d'assurer un passage   automatique   des feuilles de gaufrettes de la   machine   à cuire jusqu'à la machine à enduire de crème, et les machines d'empilage et découpage, de telle sorte qu'aucune manipulation des feuilles de gaufrettes ne soit nécessaire pendant le fonctionnement normal des machines, avant que les gaufrettes fourrées sortent, prêtes à être emballées. 



  Dans des cas appropriés, un passage direct des gaufrettes achevées dans une machine à emballer peut même être prévu. 



   On a proposé de fabriquer des gaufrettes en feuilles continues dans une machine de cuisson et de faire passer deux de ces feuilles en superposition, avec une couche de crème entre elles, entre des rouleaux et dans une découpeuse. Jusqu'à présent toutefois, à la connaissance de la Demanderesse, des gaufrettes.

   n'ont pas été   fabricuée-   industriellement suivant ce procédé et la présente invention ne concerne pas des gaufrettes en feuilles produites de façon continue, mais se rapporte uniquement à la production   automatique   de gaufrettes fourrées à partir de feuilles de gaufrettes,cuites individuellement, ayant les dimensions courantes des gaufrettes fabriquées par les machines à cuire connues, par exemple celle décrite dans le brevet anglais ? 702.563
L'invention procure un   appareil   pour la fabrication de gaufrettes fourrées co.

     prenant   une machine pour la cuisson des feuilles de gaufrettes, un transporteur pour faire avancer les feuilles de gaufrettes cuites, un dispositif sélecteur pour écarter chacune nième feuille de   lc   suite de feuilles sur le transporteur et pour faire passer les feuilles extraites en une suite 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 ininterrompue d éiis une .,.-, 1-: qui les .'" "''''''-, (n t:.nt un nombre entier C?=ßGS &i1t .L'112'î'r.,:,, un ë j.-)C tif pour <1;lst .;ncé:r entre elles les feuilles restent sur le transporteur et les f '-7.1'E .¯¯.sûer les unes derrière les autres dans une Machine el' CEC11ction, de telle sorte que les feuilles restantes reçoivent UJ.1.,," COl.1.cI'e de crkTIe ou .na âue, un autre transporteur pour faire passer les feuilles recouvertes de cr-bze de la nachine d'enduction à une 1:1,;

   chine de superposition, cette r.12chine de superposition acceptant en succession n - 1 feuilles recouvertes d,e crame de If surie aVLnt sur cet autre transporteur et les tra-.nsform..nt en un bloc avec une seule feuille   sans   crème   amenée   dans la   machine   de super- 
 EMI3.2 
 position par le dispositif sélecteur, et une dÉ1cou?euse recevant les blocs fourrés et les découpant longitudinalement et transversalement en gaufrettes fourrées. 
 EMI3.3 
 Normalement les gaufrettes sont constituées de 2, 3, 4, 5 feuilles ou parfois davantage.

   Le nombre n est donc 2, 3, 4, 5 ou plus, le dispositif sélecteur dérivant une feuille sur deux dans la série de feuilles du   premier   transporteur, dans le cas 
 EMI3.4 
 d'une gaufrette for1;1'-"'; de deux flocilli-es, une feuille sur trois dans le cas d'une gaufrette formée de trois feuilles, et ainsi de suite. 



   De préférence, le dispositif sélecteur et la machine 
 EMI3.5 
 de superposition sont réglables pour que l' e.prareil puisse être utilisé suivant les besoins pour former des gaufrettes faites de 2, 3, 4, 5 feuilles ou davantage. 
 EMI3.6 
 



  De préftrence, un système transporteur est prévu pour faire passer continuellement les blocs fourrés de la 1:1/?chine de superposition à la. d3COUpe1J.se. Com:je on le verra plus loin, toutefois, il reut être désirable dans certains cas de disposer la décou=e1#se et d'21..i.tres machines dans lesquelles les gaufrettes fourrées passent en sortent de la dcoulJeu8e, s. un niveau différent ,e cc-lui du reste de l'instellr-tio:1.. Dens ce c<^.s, les blocs fourras 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 ..:Jeuve. 5tre arien6s ,zani;el-e#ient sur un transporteur oui 1<.r i- in<; 3. ce niveau différente puis ri '221 s : ¯e!nî2i ¯G ïe-I'G de ce trrc)('rteur sur un autre transporteur ir.Ji:fssant à le découpeuse. Z=xv rinte, un transporteur automatique peut être utilisa pour faire passer les blocs fourras à'un étage à l'autre. 



  Certaines forces particulières de l'invention sont décrites ci-après en détail à titre d-'exe..-pie., avec référence aux dessins annexés dans lesquels :
Fig. 1 est un schéma de fabrication. 



   Fig. 2 une vue en plan d'une forme   d'a.ppareil   suivant l'invention. 
 EMI4.2 
 



  Fig. 3 est une vue en plan de 1-linstp-l"-p-tion pincée dans l'atelier à gaufrettes dans le cas d'une autre forme d'appareil suivant l'invention. 
 EMI4.3 
 



  Fig. . est une vue en plan du reste de l'inst.l 1 ation, installée dans la salle d'erxobage à un étage supérieur, et dans laquelle passent les bloes fourrés venant de 1installa tien repré- sentée sur la fig. 3. 



   Fig. 5 est une vue schématique en élévation de côté représentant le passage des feuilles de gaufrettes de la machine de cuisson à un transporteur de réception. 



   Fig. 6 est une vue en élévation de côté représentant les groupes de sélection et de distancement et les machines d'enduction et de superposition, et
Fig. 7 est une vue en plan correspondant. 



   Les chiffres de référence semblables désignent des parties semblables dans toutes les figures. 



   On se reportera   d'abord,   au   schéma   de fabrication repré- 
 EMI4.4 
 sent'; sur la fig. 1, qui peut être cO:::1':lentt de le manière suivent,:, : 1. Une machine B à cuire les gaufrettes tia.¯¯¯sfar.ze la. vt.te venpnt de bzz en feuilles de gaufrettes cuites entre des piptesux c?.t w:' f s . Les feuilles de gaufrettes peuvent être c'< sses de 1. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
 EMI5.1 
 



  :..cil:i¯m;: jJ#1 71'1 jet C"''''l'l CO..,..", décrit dans le brevet "'1'..L""J..'<"" :"0 l ::. b3) et passent de le" glissoire de sertie dn-is les poètes d'un transporteur à cheine. (Si 1"on utilise plus d'une machine à cuire les gaufrettes, ces machines doivent être entrainées par un arbre co.-un et syncl":.ronis6es, ou bien l'esj)cce:l1ent des gaufrettes doit être effectué à la mai dans une certaine mesure.) 2. Le groupe sélecteur et de distancèrent C est réglé suivant   le   nombre de gaufrettes à superposer dans les gaufrettes four- rées achevées, pour dériver une feuille de gaufrettes   par   
 EMI5.2 
 nombre détermine d' 8.Vê.nce et rapprocher les autres feuilles. 



  La feuil.le dérivée D ne passe ? s par la machine d'ez.ducticn E et ve directement à la machine de superposition G. 



  3. Le système d'aliillentation F de la machine d'enduction ne comprend aucun espace vide entre les feuilles de gaufrettes. 
 EMI5.3 
 



  La machine dleriduction peut donc travailler continuellement, sans équipement complique pour lE., synchronisation ou 'arrêt. 



  4. La. machine de superposition super}'r ¯e un no:nbre détel'. in<$ d'E,.vance de feuilles de gaufrettes recouvertes de crème et la feuille de gaufrettes sans crème qui n'a pas passé par la machine   d'enduction.   La pile sort alors de la machine sous la forme   d'un   bloc fourré. Le groupe sélecteur et   le.   machine de   superposition   peuvent être   règles   pour produire des blocs 
 EMI5.4 
 co.<pte.nt 2 à 5 couches de feuilles de gaufrettes (1 à 4, couches de cr0.".:.e). 



  5. Une chambre de refroidissement H est ;revue si nécessaire pour durcir les couches de cré;xe. Cette c ..-.--bre n'est p.s nécessaire lorsque la cri.rie utilisée se fige sens refroidissement. 



  6. Drng 1" ' I, les blocs .l..' '1"- e pour obtenir des gv.iße;;e pr tentent lcr di C=¯:.¯?î.C.. jOï'3.:.fF: j )f r Ceâ CG1:te::n:;':" der T7..L:' O'i.l d.er sci<.=. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Après découpage, les produits peuvent passer directement, par le trajet J,à la section d'emballage (9) si l'on désire obtenir des gaufrettes fourrées non enrobées. Si toutefois, les gar- frettes fourrées doivent être enrobées de chocolat, on les fait passer par une enrobeuse K et une chambre de refroidissement   ¯sI.   



   Avant l'enrobage, les gaufrettes fourrées doivent être écartées latéralement et   longitudinalenent   pour que le chocolat   venent   de L puisse recouvrir toutes leurs faces et pour éviter qu'elles adhèrent les unes aux autres. En sortant de la découpeuse, les gaufrettes fourrées sonttrès rapprochées (les couteaux ou scies ayant seulement 0,020 pouce (0,5 mm) d'épaisseur environ) et ne sont espacées qu'aux endroits correspondant aux limites des blocs initiaux. Pour une chambre de refroidissement de type tunnel, elles doivent être rapprochées longitudinalement, puis écartées régulièrement, latéralement et longitudinalement. 



   Lorsqu'on utilise un système de refroidissement en circuit, elles doivent être encore rassemblées par plateaux avec les espaces voulus entre les plateaux. 



  7. Il est proposé d'utiliser une enrobeuse standard d'une lar- geur nominale de 32 pouces (81 cm). Les blocs fourrés sont, pour cette raison, avantageusement avancés jusqu'à la décou- peuse dans le sens longitudinal, de telle sorte que leur largeur étant environ pouces (290 mm) il est utile d'em- ployer une découpeuse oui transforme une ligne en deux, de telle sorte que les gaufrettes fourrées avec les espaces qui les séparent, occupent toute la largeur de l'enrobeuse et de la chambre de refroidissement. 



  8. Chambre de refroidissement pour figer le chocolat. 



  9. Section d'emballage N. 



   L'appareil suivant l'invention co prend donc un certain nombre de   grcupes     cvec   des transperteurs entre ces différents groupes. Il a pour avantage   d'écono@iser   l'espace   occupa  et la   main d'oeuvre, d'assurer une hygiè@e. @xi@u, de don@rr u rende-   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
 EMI7.1 
 ;; =,¯ 1 ,ii>i¯,i tc.nt de ; i r et ,e 1=1#s un "té: t i. -eccable et c ' Eviter ces ¯lo.tei1'¯es. Il procure .5ixéùLe-.:.eat une certaine souplesse de G:ißiCSîtICI1 permettant C.'c.¯ l'',-C'7: ,,,,', '1'13;1 de 1'1''''78''''+1''-'1'' des bâti ents existants.

   C'est ainsi Que,. :::. côt-: d'un agpceent en ligne droite, il est possible, .9é'r l' e¯rploi de transporteurs inter-groupes a¯¯ro:ris, de disposer les ir¯stl.e.tiGilS en L ou en U p6.r e: e¯ ¯ple, et par 1-e-noloi d3,'lé-vateiirs, de disposer des parties d'installwGtion à différents étages. 



  Sur la fig. 2, on voit élue l'instE.llation représentée comprend deux machines   à cuire   les gaufrettes 10, 10A,   d'où   les feuilles de gaufrettes sortent par des glissoires 11, 11A sur des transporteurs 12, 12A. Les feuilles de gaufrettes. sont alors 
 EMI7.2 
 agences dans des groupes sélecteurs et de distancernent 13, 13A. 



  Ceux-ci servent   cornue   on   l'indiquera   plus loin à extraire des feuilles de gaufrettes sans crème par intervalles de la série avançant sur le transporteur correspondant 12, 12A, à amener les feuilles ainsi extraites les unes après les autres dans des machines de superposition   14,   14A et à rapprocher les autres feuilles et à les faire   @@sser   bout à bout par les machines d'enduction 15, 15A, puis par les machines de superposition   14,   14A.

   Les blocs fourrés sortent des machines de superposition   14,   14A et passent dans des tunnels de refroidissement 16, 16A 
 EMI7.3 
 pour aboutir à des decoup#'uses 17, 17A d'un type connu, qui découpent les blocs fourras lorigitudinalement et transversalement en gaufrettes fourrées. 1:.'2 deux colonnes de g 8ufrettes fources sont écartées des é-lcoupeizses par un transporteur 18 et dirigées vers une :;-:c'rtz :e de répartition 19, puis dans une enrobeuse 20 et par un refroidisseur en circuit 21, sur un transporteur à' e:.b2T:a.;e 22. 



  Dans l'installation représentée sur la fig. 3, on trouve à nouveau deux chaînes de fabrication, ::eis (1(-'n8 ce cas, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 
 EMI8.1 
 T'n ds col#'curs ''2 12 es* ali--ent r ceui chi' C' ':;'t ::: c:,l=-?--:e:; 2-2, 1.2;- es-: ê=-:...-e::-: j=r% se:::: -- ::¯es c#1=; :.:sE E"I¯:r-2s ::"J" :.:;- rS2:-c:::v¯...e¯1:;, CG--- c'e3 :r::=:-.se::; 3!l c:;#te, 2* c¯¯c¯: de l'1'iC î ¯''¯'¯  :¯.:='¯¯= est ==Jé-1ìie, cc'L e ls verr S IG, ;Gr p= =1-=-Lrz e 3:rstsE ±=#itz?ies Y.ri cr.¯.¯ 1..""¯ fait passer a la -.=#.in les blocs fourras de la ci=#-,;br- de rsfr=-:¯:"8se¯E:¯t 16 16J- s,=¯=- 1: -'iÇzz¯=e,=,= z3 ::;.:::.. les zone L -Ll;¯ C.:¯.s¯.40re è.'e:-¯rGé6 à ¯ =   4-...t,e L-¯¯¯ ¯'?.,.:.'t' g± est 1=gstc¯izµe li. ti5 de la ,:#.c3,L#e rersete sur lE f-V''¯"e 4.

   Les blocs fourras sont :.¯erv ..¯w:'rBi¯e a¯ t ée b' ¯l..:y-:-ts1.:.r 23 s:.:r ur. tri-##ror+-"""T' 24 qui les entralrie vers une d4ccuperse .L7 k' o'. les gaufrettes fourrées passent sur un transporteur de r:s#.e- bLe-.=e==t 25, puis sur un transporteur 26 qui les "carte loni#u¯i¯:-e::¯Ert puis sur l'appzreii de répartition 19 et f? ,e'ert dans l'E¯:rcbeu.se 20 . Con e on l'a =ie==tîon=a4 plus hautj 3' :l- G teu r 23 peut être prévu pour a..iener les blocs fourras a-u. tc.,:.s.ti(1.:eLent de l '4tage inférieur à l'4tage sup 'rieur. 



  Ainsi que le montrent les figs. 5 à 7, le transporteur récepteur 12 co-:>?renc. une paire de chaînes 2r, portant une s<'rie de poussoirs 28 répFrtis à 's"les ¯is ts= ces, qui poussent les feuilles de gaufretteb ¯î vers î'a.vint en une file r4guliµrement espacée sur un chemin de glissenent fixe 30 les extrémités des feuilles de jiufrettes 29 dépassant les chaînes 27, co:.!.. e on peut le voir sur la fige 7. La glissoire 11 (ig. 2) partent de 1a. ..:c1:ine de cuisson dépose les feuilles en s rie dans une boite collectrice 31 (fig. 5), dont le fond est constitue par un plateau 32 pivotant sur mi. axe transversal 33. Une cane 35, oui tourne rvec 1" roue dentée 34 é.a transporteur col:ecte1)r, coo..:'e avec un irlst de c¯¯e 36 sur un levier 3'7, ¯:Gn t sur un pivot fi::e 3? et relir çrr une értÍCt.î.E -tir::1 39 iii, picte'u 32.

   Un ressort 63 ic i.31t1.e?'Ir le 2:.:;"et de Cc"¯ ¯C 36 en '.¯"¯ t¯. C' t avec li C:¯ ' :e 35 et fait "r1C'iCL;e:= '¯':'t basculer le plateau 3 cutcur de ses c: rni=:rpr 3":< et 1'< .ene 1:=:=s ..l....C't-ir repr'sentie en traits 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 interrompus, ce qui fait sortir une feuille de gaufrettes du fond de la boite 31. La feuille   de gaufrettes   ainsi   déposée   est amenée par une paire de courroies en V   40   sur une paire de   chemins de   glissement parallèles fixes   41,   d'où elle est re- prise par un des poussoirs 28 du transporteur récepteur. 



   Le transporteur récepteur peut faire avancer une série uniformément écartée de feuilles de gaufrettes sur un trajet horizontal vers une station sélectrice où chaque nième feuille est retirée de la série par un transporteur sélecteur 42 (fig. 6), les autres feuilles passant par l'appareil de distancement 13 dans la machine d'enduction 15. Si l'on désire refroidir les feuilles ou les conditionner (par exemple par passage dans une atmosphère humide) avant de les recouvrir de crème, le transporteur 12 peut les faire passer par une chambre de refroidissement ou de conditionnement. En variante, les feuilles peuvent être refroidies et/ou conditionnées après avoir passé par la station de sélection. 



   Le transporteur de sélection 42 comprend une paire de   chaînes 43 disposées à l'extérieur des chaînes 27 du transporteur   récepteur suivant un trajet inclina vers le haut, les deux transporteurs se déplaçant à la même vitesse, c'est-à-dire 40 pieds par minute (12   m/min.)   Les chaînes 43 du transporteur sélecteur portent des doigts réglables 44 entrant en contact avec les extrémités des feuilles de gaufrettes du transporteur récepteur et les faisant sortir de la série. Les doigts 44 peuvent être sélectivement dirigés vers l'intérieur pour que le transporteur sélecteur dérive une feuille sur deux du transporteur récepteur,   lorsqu'on   désire obtenir des gaufrettes fourrées   à.   2 couches ou une feuille sur trois dans le cas de gaufrettes fourrées à 3 couches, etc. 



   Les dimensions des feuilles   ders   le   se.   longitudinal 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 
 EMI10.1 
 rieur récepteur étant #.=?=>ro.,1 . ' 2ve-=eàit 11' pouces ('/01) .i l, t '1::>1t entre les feuilles non c¯oisies, u delà de 1 station sélectrice, sera a-pproJ:1-ia-tiiTeirent le fl...'ivêl1t : gaufrettes à 2 feuilles : feuilles u:s.ifc>r¯, .ïent 4cE.rt -:es de 
43 pouces (1,22 m). gaufrettes à 3 feuilles : 2   feuilles à 24   pouces (61 cm) suivies de 1 feuille à 48 pouces. gaufrettes à 4 feuilles : 3 feuilles à   24   pouces suivies de 1 feuille à   48   pouces. gaufrettes à 5 feuilles :   4   feuilles à   24   pouces suivies de 1 feuille à   48   pouces. 



   Le groupe de   distancement   13 doit modifier cet espa-   cement   irrégulier des feuilles restant sur le transporteur ré- cepteur 12 et rapprocher les feuilles de façon à les mettre bout à bout au moment où elles passent sur une bande 45, qui les   amené   dans la machine d'enduction   15.    'En   outre, les feuilles doivent passer plus rapidement dans cette machine d'enduction dans le cas de gaufrettes à 5 feuilles, où   4   feuilles sur 5, produites par la machine de cuisson doivent être enduites de crème, que dans le cas degaufrettes à 4   feuiles,   plus lentement dans le ca de gaufrettes à 3 feuilles et plus lentement encore dans le cas de gaufrettes à 2 feuilles. 
 EMI10.2 
 



  Le groupe de c?istanceizent comporte deux paires de bandes se déplaçant horizontalement (appelées respectivement les 
 EMI10.3 
 bandes de distancement et les bandes de transfert), les feuilles passant successivement du transporteur récepteur sur les bandes 
 EMI10.4 
 de distancèrent 46. L'écarteent des feuilles est rendu uniforme, 1? distance étant réduite à 13,8 pouces (35 cm) immédiatement avant qu'elles passent sur les bandes de transfert   47,   qui se 
 EMI10.5 
 déplacent plus lentement que les bandes de distancement 46. 



  1.lises à part les variations éventuelles de la vitesse de l'appareil tout e!lti8r, les b ¯âes de 1.ista:=ce-nent 46 n'ont au'une seule vitesse, ..sis les b?nc-es ce transfert z7 ont quatre vitesse?   suivant   les   différents   types de   gaufrettes :   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
 EMI11.1 
 gaufrettes à 2 feuilles : Il,5 7. %.".'¯7.I1 i,e C3, 50 ï:z/zi5) . gaufretbes à 3 feuilles : 15,33 pieds/minute (4,67 m/min). gsufrettes à 4. feuilles . 17,25 pieds/minute (6,17 -:1/:.:in). gaufrettes 8. 5 feuilles : 1t,4j pieds/minute (6,59 ::l/.1in). 



  Cet :crte-ent ui2i.for.¯;. des feuilles est effectua prr un transporteur dont le brin supérieur se trouve en dessous ou niveau du brin supérieur des ocndes de c1istC.llce:.lent 4.0 et se déplace dans la même direction; ce trc;x.:¯ox'teür co..üor.;3 une pcirc de   chaînes   51 portant des tenons 48 qui sont   périodiquement   relevés sur le trajet des feuilles pour les ralentir. Les tenons 48 
 EMI11.2 
 qui sont éc6.rtés de 13, pouces (35 cm) sont normalement ab8iss8s, mais portent des galets   49   qui coopèrent avec une barre de cane mobile 50 pour relever les tenons   48   en position de travail. 



  Ces chaînes de distancement 51 sont entraînées à la. même vitesse que les bandes de transfert 47, et la barre de came 50 est pério-   diquement   déplacée vers la série de feuilles qui avancent, puis rapidement   rétractée   par un levier 52 portant un galet de came 53, qui est maintenu par un ressort   54   en contact avec une came   d'une   série 55. Une autre série de cames est prévue pour coopérer avec la barre de came 50 et lui donner   @   férents mouvements suivant la composition des gaufrettes fourrées. 



   Dans le cas des gaufrettes à 2 feuilles, la barre de came 50 occupe une position fixe,   appelée   jusqu'à présent station l et   relevé   les tenons 48 dans cette position pour ralentir les feuilles 29, les tenons restant relèves au delà de cette station jus- 
 EMI11.3 
 qu''\ ce que les feuilles soient passées sur les bendes de transfert. Les tenons ralentissent les feuilles de 1:. série, en sortant par les es,?c.ces libres et en r.souÍf' E:'1t 1 écartèrent des feuilles à 13,3 pouces (35 c:1=) . 



  Fans le cas de 5frett8s à 3 couches la barre due C1:'::.18 50 est pi,inôiçue,,ie:-1t déplacée vers 1) '¯VE."{'..).- vers une seconde 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 
 EMI12.1 
 szi +ion puis rc-:en-, 7e 1a. pre .:ière station, les ts2Ulis 4J sortent dans les longs espaces lui- p-e..=13re station et dans les courts ef--ces -i la seconde station. Dans le cas de .u.ret'es ¯;. L cai#che#, la barre de Cé.:::.e se déplace vers 1-'iv,:nt vers les 2c:'ie et 3ème stations, les tenons sortant dans les longs espaces à la 
 EMI12.2 
 première station, dans le premier CO'1:,t espace à lux seconde station et dani- le second court espace a la troisième station.

   Dans le cas de gaufrettes à 5 coilches., la barre de cs..,ie se déplace vers 1-lavent vers une quatrième station, les tenons venant à nouveau dans les longs espaces de la première station et dans les trois courts espaces de laseconde, la   troisième   et la   quatrième   stations respectivement. 



   Pour régler le groupe de   distancèrent   afin de L'adapter à différentes compositions de gaufrettes, il suffit à l'opérateur de (a) régler les doigts du transporteur sélecteur, (b) de régler au moyen d'un   changement   de vitesses 56, les vitesses de l'arbre à cames, des chaînes de   distancèrent   et des bandes de transfert, (c) de choisir, par un mouvement axial de l'arbre à   ca:ues   57, la came appropriée 55 devant coopérer avec la barre de came 50. 



   L'arbre à   came..   57 est entraîné par la transmission 56 à différentes vitesses pour les différents types de gaufrettes, afin d'assurer un déplacement de la barre de came aux 
 EMI12.3 
 vitesses nécessaires pour relever les te'ions aux st:::tions appro- priées. 
 EMI12.4 
 



  Au lieu d'utiliser des tenons mobiles les chaînes de distancenent peuvent avoir des tenons c:ui dépassent en per,#nenc( leur brin supérieur et l'arbre 2.. Clli1es peut être avancé pour régler la position de poulies folles cui soulèvent une partie varî<bl e du brin supérieur des chaînes en une position telle vue les tenons rient pour effet ce raie-tir les feuilles de gaufrettes. ur serrer co.;pilte:.e.=t lé fil'= ce feuilles ",-C'-.,..,t c' !'nt^ 1 . \ ;ft =xe transfert 47 sur la bande 45 de la 1.:- ci-ine d'en- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 
 EMI13.1 
 {'..lCtlon, cette b;.-=>e ±,5 se plus lentement eue les btndes de transfert 47. Le d-4enduction 15, qui est d'un type cOln1u, est entraînée par la co2 nde des bander  de trensfert, de telle sorte que sa biide reste à la vitesse eue les cue.tre vitesses des bandes de transfert.

   Un   changement   de vitesses est prévu pour régler avec précision la vitesse de la bande de la 
 EMI13.2 
 machine d'enduction. 



   Les vitesses de cette bande correspondant à celles des bandes de transfert données plus haut sont : gaufrettes à 2 couches 9,58   pieds/minute   (2,92 m/min) 
 EMI13.3 
 gaufrettes à 3 couches 12,77 pieds/minute (3,1,. ill/min) gaufrettes à   4   couches   14,37   pieds/minute   (4,38   m/min) gaufrettes à 5 couches 15,33 pieds/minute   (4,67   m/min). 



   Sorties de la machine   d'enduction,   les feuilles de gaufrettes passent sur des bandes transporteuses 58 se déplaçant plus rapidement qui les espacent au moyen de doigts de retard ou 
 EMI13.4 
 deav,7.,-nceinent, assurant une alimentation à écarteiaent régulier de la machine dé superposition 14. Celle-ci comprend des doigts 59 pour recevoir des feuilles de gaufrettes sans crème d'une section descendante du transporteur sélecteur   42,   des doigts de support 60 placés en dessous des doigts   59,   une table 61 animée d'un mouvement de   monte-et-baisse   et un arrêt 62.

   Les feuilles de gaufrettes sans crème sont guidées dans les doigts 59 à partir de la. section descendante du transporteur 42 par une bande 64 et un nez 65 sur lequel   psse   la bande   64.   Un jeu de cames sur un arbre à cames principal ouvre   et'ferme   les doigts de support   60,     élevé   et abaisse la table 61 et élève et abaisse   1.'arrêt     63.   Un jeu de cames sur un arbre sert à ouvrir et à fermer les doigts 
 EMI13.5 
 59 et à retenir jusqu'au voulu., le ouvE ,fent de la. te'blé 61 et de 1' :rrét 62 q.ui, sans cela serait cOf.1.'.urir:1.16 p::r 1 arbre \ c,.es ;'r.TlC3.t'e.i. 



  Le fonctionnement de le =¯;.C'.1'¯1C de superposition sera 

 <Desc/Clms Page number 14> 

   d@crit   avec   r@férence   à   le',   formation   {l'un   bloc fourra à 4 couches. 



  L'arbre index effectue c ns ce cas un tour pour trois toure de l'arbre à   certes   principal.   Pour   adapter la machine à d'attres types de gaufrettes, le rapport   d'eng@@@@ges   entre es deux arbres doit seul être modifie, le rapport engrenages étant 1/1 pour des gaufrettes à 2 couches, 1/2 pour des gaufrettes à 3 couches, 1/3 pour des gaufrettes à 4 couches et 1/4 pour des gaufrettes à 5 couches. 



   Au moment où une feuille de gaufrettes enduite de crème est amenée en place sur la table 61 contre l'arrêt   62,   une feuille de gaufrettes sans crème est tombée des doigts 59 sur les doigts de support 60, comme indiqué sur la fig. 6. Ces derniers s' écartent alors pour laisser tomber la feuille de   gaufret-   tes sans crème sur la feuille de gaufrettes recouverte de crème. 



  Les deux feuilles sont ensuite élevées par la table 61 et les doigts de support 60 viennent les supporter, la table 61 s'abaissant à nouveau pour recevoir la nouvelle feuille recouverte de crème. Ce cycle d'opérations est repris, avec pour résultat. Que trois feuilles reposent sur les doigts de support 60. Lorsque la table 61 est redescendue et que les doigts de support 60 se sont ouverts et ont laissé tomber le bloc à 3 couches sur la troisième feuille recouverte de crème se trouvant sur les bandes   transpor-   teuses 58. l'arrêt 62 est abaissé pour permettre au bloc à 4 couches d'être entraîné par les bandes 58, puis l'arrêt est à nouveau levé. Une feuille de gaufrettes sans   crsme   a été, entretemps, saisie par les doigts 59 qui- l'ont laissé tomber sur les doigts de support 60. 



   La. feuille de gaufrettes sans   cr@me   est alors au audessus   d e   la gaufrette et la composition de la gaufrette est dé-   ter@inée   per le nombre de courses   ascendantes     @e     la   table 61, avant que l'arrêt 62 soit retira pour permettre =u bloc ac evé d'avancer. 



  Ce nombre de   courses   est déter in   p@r   le rapport des vitesses de 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 l'arbre   inde::.   
 EMI15.1 
 



  =-jfirbs -"voir cr.itté le ."chine d'? superposition 1/, les blocs sont en.trrîn'"s les- courroies 5? en dessous C ?7I1 groupe de compression ('on repr sci=15) p'.r lequel une pression élasticue est L pß3111'.C pour co-.ipri.'er 1±s bl.pCS9 1.;7..s 0.'.:1' le tunnel Ce refroidisse..:ent 16. 



  La tchine de découpage peut être à-'un type n2vclcoicuo, r,n.is co=,api%e=-1il, de préférence un premier poussoir oui pousse les blocs de gFufrettes lternativeaent à gauche et à droite sur des la::es, des fils ou des scies de d43cor:pa.ge, qui découpent les blocs tre,nsversaleriient au. transporteur qui les aliène dans la découp ev? se, et une paire de seconds poussoirs. Ceux-ci font passer les blocs trancins sur d-leutres 1D--.les .Cils ou scies, de façon a les découper dans l'autre sens et sur une paire de plaques   d'où   ils se dirigent sur des transporteurs parallèles. 



   Les gaufrettes fourrées se déplacent donc en deux 
 EMI15.2 
 colonnes d' 2li;nente.ti on, en groupes relativement décé-lés, à partir de la d'coupeuse. L-lespe.ce entre les gaufrettes après le découpage n'est que de 0,02 pouce (0,5 R'-'i) environ et il serait diffi- cile de les séparer latéralement par des guides en forme de coin. L'appareil décrit ci-après peut donc être utilisé pour   cssurer   une séparation latérale des gaufrettes et rassembler les deux 
 EMI15.3 
 colonnes d' liwer¯tation avant que les gaufrettes passent dans 1 eliro beia se. 



   Une ligne sur deux de gaufrettes dans chaque colonne passe en dessous de déflecteurs qui les font dévier vers le bas, de telle sorte qu'elles suivent des transporteurs étroits qui   travaillent   à un niveau plus bas  que   celui des transporteurs 
 EMI15.4 
 étroits cui transportent les é.i1-t-es lignes de gaufrettes. Les lignes non déviées dans chaque colonne et les lignes àviies passent dors sur des tr?nj.rteurs larges inter- <:''.'' 1:CG' s' v tC.'i?"4:''t sur toute le 1r,;;G'1lß ce lé..:. chine. et 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 convergeant vers le haut vers un niveau commun. Penda.nt leur passage sur ces transporteurs intermédiaires, les gaufrettes passent entre des guides qui assurent la séparation latérale requise entre les lignes et également la convergence latérale des deux colonnes.

   Toutes les lignes de gaufrettes des deux colonnes, qui se trouvent encore dans leurs groupes respectifs longitudinalement, mais sont à présent uniformément   écartées   latéralement, sont amendes par les transporteurs intermédiaires sur un transporteur large   commun   aboutissant à   l'enrobeuse   20. 



   Dans une variante, la séparation latérale des lignes desgaufrettes fourrées peut être assurée par les tables   séparatri-   ces de gaufrettes décrites dans la demande de brevet anglais N  24238/55. 



   Si   l'enrobeuse   est suivie d'un tunnel de refroidisse- ment dans lequel les gaufrettes fourrées pessent dans un seul plan, il suffit de prévoir la réduction des espaces longitudinaux entre les groupes espacés de gaufrettes fourrées et de faire passer les gaufrettes sur un transporteur rapide qui les sépare longitudinalement avant qu'elles atteignent l'enrobeuse. 



   Lorsque   l'enrobe@@e   fait passer les gaufrettes enro- bées sur les plaques pouvant être utilisées dans un refroidisseur en circuit et que le quantité de gaufrettes requise par plaque est un nombre entier de paires de groupes, les colonnes de groupes sur les deux moitiés du transporteur sont alignées en arrêtant   @   périodiquement les colonnes par des arrêts appropriés, pour les amener en phase latéralement et les gaufrettes sont écartées longitudinalement en les faisant passer sur un transporteur plus rapide qui les mène à l'enrobeuse. 



   Si la quantité par plaque n'est pas un nombre entier de paires de groupes, les gaufrettes sont traitées au point de vue écartement longitudinal de la manière décrite pour le refroidisseur du type à tunnel, et sont ensuite réunies avant de passer dans l'enrobeuse. L'appareil de rassemblement, indiqué en 19 sur la 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 
 EMI17.1 
 i. 2 peut être é.u type décrit dans un brevet de :.¯¯...:e û.. .: la r:8¯;:::1del'esse. En variante il peut comprendre uue pirque dé soulèvement disposée entre le transporteur rapide et un transporteur aboutissant à, :1.' elrobeuse) qui est l;ricc:içtje:¯ert soulevée .r une ce.::'e pour eue les pre7.JÏf;.res gaufrettes fourrées soient arrêtées par un arrêt.

   Les gaufrettes fourrées 'sUiV2.l1tEiS s cc-Li mulent derrière li. plaque soutlevée qui est ensuite abaissée pour 
 EMI17.2 
 permettre au lot de gaufrettes fourrées arrête, de passer dans 
 EMI17.3 
 ' e:¯.robeuse. 



  Le transporteur aboutissant à 15enrobeu-se se déplace 
 EMI17.4 
 plus rapidement que le transporteur rassemblent, de façon à écarter longitudinalement dans une mesure suffisante les gaufrettes fourrées qui ont été rasserablêes par le rassembleur. 
 EMI17.5 
 



  Une synchronisation appro::ricè est prévue pour les 
 EMI17.6 
 différents groupes c l'installation. 
 EMI17.7 
 



  Si on désire fabriquer des gaufrettes fourrées élu G'c?r fie,,y ¯'111..rtC¯Z.t1.011 peut comprendre des uachines d' 8nduction Yi"ultiples. -C'est cue, cornue indiqué dans la chaîne de production supérieur" de lE fig . 3, des blocs fourres produits prr le passage des feuilles de C 1,",Îre' tE.''S: 1)c..r le groupe sélecteur et de distance:îLent 13, la machine d' enouction de crè'l,e 15 et la. machine de superposition 1/ C01:"1le décrit c.-desm ;, peuvent passer par un second groupe sélecteur et d.e distancèrent 131, une seconde :.1<:'.chine el' er:c1uction 15l pour ipjliçuer une couche de cc.ré. el sur les blocs fourrés et une seconde :1, cii:i¯Tl: de superposition 141. s e.rs un e3 le pre.,.ier grüu-;e 13 sJ.8ctior..ne une feuille de àariiaettes sur dEt1= CG:.i¯.:

   d'k:bitr.c1e pour L:ei J r::'1:fret:0S à 2 cOl.cr¯e[, le reste t tE i v ''."'t"'T"7''''ï' v G' c'' " ;¯,j 'jI'C- .iili'e :'-CÎ11..,-t:: r, s'L'perpcsiti'n 1/ à=>¯;lLri;e le± F"t-;:"'('Jr:-+i-c:.h C"11 cJ.J ,:0 pour C'"wG ï.l' des ...¯.: vi,Gw iG1,¯ .. à- ' C¯.:G :. 2 GGLC'.:t':,,', lJ0 C'.'.':: . '=.;:r'("-:. r:- 131 S -' ( ^C '¯ .: uns- . j '",:"-':"( t .:' ¯'r::1 .ri' ':, :'t ' r'11. 



  :r. ?"" :t,t. ,".- ,':': I)'.Ci...l.¯"iJ'"'-:2-"t f "= ; : 1 , "--'' '..r ¯""....1.. ;-;C:C{.;t(;r: 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 
 EMI18.1 
 >¯1¯1;;, de superposition 1±1 i ce les ;;.zifretces fourrées L 2es. Par ccns4çue:xt, lr gaufrette a 4 couches fir=l¯ w':, C:1:¯: 'e est constituée de gaufrette - crli=.:e - ¯g<;;±#i.i.e - c;x=i. e] -,,3f-,-,etÎe cr±=.*e - grrfrette. Des -¯.C=¯1?   G' 4?î"M¯ C GiN ::;ultl,p8-;is peuvent être :#utilisées yZe¯:er¯ ß our étaler ou plusieurs types ou couleurs de crie ou d-lautres revêtements sur les feuilles de gaufrettes. 
 EMI18.2 
 R E V END l C r T IONS 
1.

   Appareil pour la fabrication de gaufrettes fourrées, caractérisé en ce   cu'il     comprend   une machine à cuire les gaufrettes, un transporteur pour faire avancer les feuilles de   gaufrettes   produites par la machine à cuire, un dispositif sélecteur pour retirer chaque   nième   feuille de la série de feuilles sur le transporteur et faire passer les feuilles ainsi extraites en série continue vers une machine de superposition (n étant un petit nombre entier dépessant l'unité), un dispositif pour   mettre   en file les autres feuilles sur le transporteur et les fa.ire passer l'une à la suite de l'autre dans une   machine   d'enduction, de façon que ces feuilles restantes reçoivent une couche de   crme   ou analogue,

   un autre transporteur pour faire passer les feuilles re- 
 EMI18.3 
 couvertes de crome de 'la 'r.chine d'enductian dans une 3.'é: chine de   su?erposition,   cette   échine   de   superposition   acceptant en succession n - 1 feuilles reeouvertes de crème de la série qui se 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  Usually "in the manufacture of filled wafers, the sheets of wafers delivered by a wafer baking machine are stacked, cooled if n: 'è-;:.; 5e.11'e, then they are transports to an en machine (ucton- In this last machine "the sheets of wafers are p18céec to the.
 EMI1.2
 hand one behind the other on a conveyor which passes them under a device which applies to their surface
 EMI1.3
 top a layer of crere or an addition 2ti8re, pi.r. example of car8 :: el, chocolate or le. jam. The wafer sheets covered with cX'2 :: .- le are then 2.s :: 'e ... b16es at 1v = 1nin in blocks, each of which cor.9 makes a sheet of wafers

 <Desc / Clms Page number 2>

   dry, that is to say without cream.

   The blocks are then stacked, compri @ ed and after cooling, pass scus a cutter which cuts the blocks both longitudinally and transversely into filled wafers having the annealed dimensions.



   This process requires the use of a considerable hand to handle the sheets of ufrettes and the blocks, and the object of the present invention is to provide automatic passage of the sheets of wafers from the baking machine to the machine. cream coating machines, and stacking and cutting machines, so that no handling of the wafer sheets is necessary during normal operation of the machines, before the filled wafers come out, ready to be packed.



  In appropriate cases, direct passage of the finished wafers through a packing machine may even be provided.



   It has been proposed to manufacture wafers in continuous sheets in a baking machine and to pass two of these sheets in superposition, with a layer of cream between them, between rollers and in a cutting machine. Until now, however, to the knowledge of the Applicant, wafers.

   have not been industrially manufactured according to this process and the present invention does not relate to continuously produced sheet wafers, but relates only to the automatic production of filled wafers from individually baked wafer sheets having the same characteristics. common dimensions of wafers made by known baking machines, for example that described in the British patent? 702,563
The invention provides an apparatus for making filled wafers co.

     taking a machine for baking wafer sheets, a conveyor for advancing the baked wafer sheets, a selector device for removing each nth sheet of the series of sheets on the conveyor and for passing the extracted sheets in a series

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 uninterrupted d éiis une., .-, 1-: qui les. '""' '' '' '-, (nt: .nt an integer C? = ßGS & i1t .L'112'î'r.,: ,, a ë j .-) C tif for <1; lst.; ncé: r between them the sheets remain on the conveyor and the f '-7.1'E .¯¯. to be secured one behind the other in a machine el 'CEC11ction, so that the remaining sheets receive UJ.1. ,, "COl.1.cI'e of crkTIe or .na âue, another conveyor to pass the cr-bze coated sheets from the nachine to 1: 1 coating ,;

   superposition chine, this superposition chine accepting in succession n - 1 sheets covered with the cream of If surie before on this other conveyor and the tra-.nsform..nt in a block with a single sheet without cream brought into the super machine
 EMI3.2
 position by the selector device, and a cutter receiving the cored blocks and cutting them longitudinally and transversely into filled wafers.
 EMI3.3
 Normally wafers consist of 2, 3, 4, 5 sheets or sometimes more.

   The number n is therefore 2, 3, 4, 5 or more, the selector device deriving every other sheet in the series of sheets of the first conveyor, in the case
 EMI3.4
 of a wafer formed; 1'- "'; of two flocilli-es, every third sheet in the case of a wafer formed of three sheets, and so on.



   Preferably, the selector device and the machine
 EMI3.5
 layers are adjustable so that the e.prareil can be used as needed to form wafers made of 2, 3, 4, 5 or more sheets.
 EMI3.6
 



  Preferably, a conveyor system is provided to continuously pass the cored blocks from the 1: 1 / overlay chine to the. d3COUpe1J.se. Com: I will be seen later, however, it may be desirable in certain cases to have the die cut and 21..i.res machines in which the filled wafers pass out of the die, s. a different level, e cc the rest of the instellr-tio: 1 .. In this c <^. s, the fourras blocks

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 ..: Jeuve. 5tre arien6s, zani; el-e # ient on a transporter yes 1 <.r i- in <; 3. this different level then ri '221 s: ¯e! Nî2i ¯G ïe-I'G of this trrc) (' rtor on another conveyor ir.Ji: fssant to the cutter. Z = xv rinte, an automatic conveyor can be used to move the thicket blocks from one floor to another.



  Certain particular strengths of the invention are hereinafter described in detail by way of example, with reference to the accompanying drawings in which:
Fig. 1 is a production diagram.



   Fig. 2 a plan view of one form of apparatus according to the invention.
 EMI4.2
 



  Fig. 3 is a plan view of 1-linstp-1 "-p-tion pinched in the wafer workshop in the case of another form of apparatus according to the invention.
 EMI4.3
 



  Fig. . is a plan view of the rest of the installation, installed in the coating room on an upper floor, and through which pass the thicket blocks coming from the installation shown in fig. 3.



   Fig. 5 is a schematic side elevational view showing the passage of wafer sheets from the baking machine to a receiving conveyor.



   Fig. 6 is a side elevational view showing the selection and distancing units and the coating and stacking machines, and
Fig. 7 is a corresponding plan view.



   Like reference numerals denote like parts in all figures.



   We will first refer to the production diagram shown
 EMI4.4
 sent '; in fig. 1, which can be cO ::: 1 ': slowt in the following way,:,: 1. A machine B to cook the wafers tia.¯¯¯sfar.ze la. vt.te comes from bzz in wafer sheets baked between piptesux c? .t w: 'f s. Wafer sheets can be any size of 1.

 <Desc / Clms Page number 5>

 
 EMI5.1
 



  : .. cil: īm ;: jJ # 1 71'1 jet C "'' '' l'l CO .., ..", described in the patent "'1' .. L" "J .. '<"": "0 l ::. b3) and pass from the "seam slide of the poets to a conveyor belt. (If 1" more than one wafer baking machine is used, these machines must be driven by a shaft co.-a and syncl ":. ronis6es, or else the esj) cce: l1ent of the wafers must be carried out to a certain extent.) 2. The selector and distance group C is set according to the number of wafers to be superimposed in the completed filled wafers, to derive a sheet of wafers by
 EMI5.2
 number determines 8.Vê.nce and bring together the other leaves.



  The leaf, the derivative D does not pass? s by ez.ducticn machine E and ve directly to superposition machine G.



  3. The coating machine's feeding system F has no empty space between the wafer sheets.
 EMI5.3
 



  The reduction machine can therefore work continuously, without complicated equipment for E., synchronization or shutdown.



  4. The superposition machine super} 'has a no: no. in <$ of E, .vance of sheets of wafers covered with cream and the sheet of wafers without cream which did not pass through the coating machine. The stack then leaves the machine in the form of a cored block. The selector group and the. layering machine can be ruled to produce blocks
 EMI5.4
 co. <pte.nt 2 to 5 layers of wafer sheets (1 to 4, layers of cr0. ".:. e).



  5. A cooling chamber H is revised if necessary to harden the creative layers. This c ..-.-- bre is not necessary when the filter used freezes in the direction of cooling.



  6. Drng 1 "'I, the blocks .l ..' '1" - e to obtain gv.iße ;; e pr attempt lcr di C = ¯: .¯? Î.C .. jOï'3 .: .fF: j) fr Ceâ CG1: te :: n :; ': "der T7..L:' O'i.l d.er sci <. =.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   After cutting, the products can pass directly, through the path J, to the packaging section (9) if it is desired to obtain uncoated filled wafers. If, however, the filled bins are to be coated with chocolate, they are passed through a coating machine K and a cooling chamber ¯sI.



   Before coating, the filled wafers must be spread laterally and longitudinally so that the chocolate coming from L can cover all their faces and to prevent them from sticking to each other. Coming out of the cutter, the filled wafers are very close together (the knives or saws being only about 0.020 inch (0.5 mm) thick) and are only spaced at the places corresponding to the boundaries of the original blocks. For a tunnel-type cooling chamber, they must be brought together longitudinally, then spread regularly, laterally and longitudinally.



   When using an in-circuit cooling system, they must still be grouped together in trays with the desired spaces between the trays.



  7. It is suggested to use a standard wrapper with a nominal width of 32 inches (81 cm). The cored blocks are, for this reason, advantageously advanced until the cutting in the longitudinal direction, so that their width being approximately inches (290 mm) it is useful to employ a cutting machine that transforms a line. in two, so that the filled wafers with the spaces between them, occupy the entire width of the wrapper and the cooling chamber.



  8. Cooling chamber for freezing chocolate.



  9. Packing section N.



   The apparatus according to the invention therefore takes a certain number of groups cvec transperteurs between these different groups. It has the advantage of saving space and labor, ensuring hygiene. @ xi @ u, from don @ rr u return-

 <Desc / Clms Page number 7>

 
 EMI7.1
 ;; =, ¯ 1, ii> ī, i tc.nt de; ir and, e 1 = 1 # s un "té: t i. -eccable and c 'Avoid these ¯lo.tei1'¯es. It provides .5ixéùLe -.:. eat a certain flexibility of G: ißiCSîtICI1 allowing C. 'c.¯ l' ', - C'7: ,,,,', '1'13; 1 de 1'1' '' '78' '' '+ 1' '-' 1 '' of the frames existing.

   Therefore,. :::. side-: from an agpceent in a straight line, it is possible, .9é'rl 'ēreployment of inter-group carriers à¯ro: ris, to arrange the ir¯stl.e.tiGilS in L or U p6.re: ē ¯ple, and by 1-e-noloi d3, 'le-vateiirs, to have parts of installwGtion on different floors.



  In fig. 2, we see elected the instE.llation shown comprises two machines for baking the wafers 10, 10A, from which the wafer sheets exit through slides 11, 11A on conveyors 12, 12A. Wafer sheets. are then
 EMI7.2
 agencies in selector and distance groups 13, 13A.



  These serve as retorts as will be indicated later to extract sheets of wafers without cream at intervals of the series advancing on the corresponding conveyor 12, 12A, to bring the sheets thus extracted one after the other in layering machines 14 , 14A and to bring together the other sheets and to make them @@ sser end to end by the coating machines 15, 15A, then by the layering machines 14, 14A.

   The cored blocks exit the stacking machines 14, 14A and pass through cooling tunnels 16, 16A
 EMI7.3
 to end up with cut # 'uses 17, 17A of a known type, which cut the fourras blocks lorigitudinally and transversely into filled wafers. 1:. '2 two columns of g 8ufrettes sources are separated from the cutters by a conveyor 18 and directed towards a:; -: c'rtz: e distribution 19, then in a wrapper 20 and by a cooler in circuit 21 , on a transporter at 'e: .b2T: a.; e 22.



  In the installation shown in fig. 3, we find again two production chains, :: eis (1 (- 'n8 in this case,

 <Desc / Clms Page number 8>

 
 EMI8.1
 T'n ds col # 'curs'' 2 12 es * ali - ent r ceui chi 'C' ':;' t ::: c:, l = -? -: e :; 2-2, 1.2; - es-: ê = -: ...- e :: -: j = r% se :::: - :: ¯es c # 1 =; :.: sE E "I¯: r-2s ::" J ":.:; - rS2: -c ::: v¯ ... ē1:;, CG --- c'e3: r: : =: -. se ::; 3! lc:; # te, 2 * c¯¯c¯: de l'1'iC î ¯''¯'¯: ¯.: = '¯¯ = is == Jé-1ìie, cc'L e ls verr S IG,; Gr p = = 1 - = - Lrz e 3: rstsE ± = # itz? Ies Y.ri cr.¯.¯ 1 .. "" ¯ passes to la -. = #. in the fourras blocks of the ci = # - ,; br- de rsfr = -: ¯: "8sēE: ¯t 16 16J- s, = ¯ = - 1: -'iÇzz¯ = e, =, = z3 ::;. ::: .. the zones L -Ll; ¯ C.:¯.s¯.40re è.'e: -¯rGé6 to ¯ = 4 -... t, e L-¯¯¯ ¯ '?.,.:.' T 'g ± is 1 = gstc¯izµe li. ti5 of la,: #. c3, L # e rersete on lE f-V''¯ "e 4.

   The fourras blocks are: .¯erv ..¯w: 'rBīe à t ée b' ¯l ..: y -: - ts1.:.r 23 s:.: R ur. tri - ## ror + - "" "T '24 which entralrie them towards a d4ccuperse .L7 k' o '. the filled wafers pass on a conveyor of r: s # .e- bLe -. = e == t 25, then on a transporter 26 which the "loni card # ūī: -e :: ¯Ert then on the distribution appzreii 19 and f? , e'ert in E¯: rcbeu.se 20. Con e we have it = ie == tîon = a4 higherj 3 ': l- Gteu r 23 can be provided to a..iener the fourras blocks a-u. tc.,:. s.ti (1.:eLent from the lower floor to the upper floor.



  As shown in Figs. 5 to 7, the receiving transporter 12 co -:>? Renc. a pair of chains 2r, carrying a series of pushers 28 distributed over the ¯is ts = ces, which push the wafer sheetsb ¯î towards î'a. came in a row regularly spaced on a path of Fixed slide 30 the ends of the sheets of jiufrettes 29 exceeding the chains 27, co:.! .. e can be seen on fig 7. The slide 11 (ig. 2) start from 1a. ..: c1: ine de cooking deposits the leaves in series in a collecting box 31 (fig. 5), the bottom of which is constituted by a plate 32 pivoting on mid. transverse axis 33. A cane 35, yes rotates with 1 "toothed wheel 34 é.a transporter col: ecte1) r, coo ..: 'e with an irlst of c¯¯e 36 on a lever 3'7, ¯: Gn t on a pivot fi :: e 3? and reread çrr une йtÍCt.î.E -tir :: 1 39 iii, picte'u 32.

   A spring 63 ic i.31t1.e? 'Ir on 2:.:; "And from Cc" ¯ ¯C 36 in' .¯ "¯ t¯. C 't with li C: ¯': e 35 and made "r1C'iCL; e: = '¯': 't tilt plate 3 cutcur of its c: rni =: rpr 3": <and 1' <.ene 1: =: = s ..l .... C't-ir represented in lines

 <Desc / Clms Page number 9>

 interrupted, which causes a sheet of wafers to emerge from the bottom of the box 31. The sheet of wafers thus deposited is brought by a pair of V-belts 40 onto a pair of fixed parallel sliding paths 41, from which it is re - taken by one of the pushers 28 of the receiving conveyor.



   The receiving conveyor can advance a uniformly spaced series of wafer sheets in a horizontal path to a picking station where every nth sheet is removed from the set by a picking conveyor 42 (Fig. 6), the other sheets passing through the apparatus. distance 13 in the coating machine 15. If it is desired to cool the sheets or to condition them (for example by passage in a humid atmosphere) before covering them with cream, the conveyor 12 can pass them through a chamber of cooling or conditioning. Alternatively, the sheets can be cooled and / or conditioned after passing through the selection station.



   The selection conveyor 42 comprises a pair of chains 43 disposed outside of the chains 27 of the receiving conveyor in an upward sloping path, both conveyors moving at the same speed, i.e. 40 feet per. minute (12 m / min) The chains 43 of the selector conveyor have adjustable fingers 44 contacting the ends of the wafer sheets of the receiving conveyor and pulling them out of the series. The fingers 44 can be selectively directed inwardly so that the selector conveyor derives every other sheet of the receiving conveyor, when it is desired to obtain wafer-filled wafers. 2 layers or every third sheet in the case of 3-layer filled wafers, etc.



   The dimensions of the leaves are. longitudinal

 <Desc / Clms Page number 10>

 
 EMI10.1
 the receiver being #. =? => ro., 1. '2ve- = eàit 11' inches ('/ 01). Il, t' 1 ::> 1t between the unselected leaves, u beyond 1 selector station, will be a-pproJ: 1-ia-tiiTeirent the fl ... 'ivêl1t: wafers with 2 sheets: sheets u: s.ifc> r¯, .ïent 4cE.rt -: es de
43 inches (1.22 m). 3-sheet wafers: 2 sheets at 24 inches (61 cm) followed by 1 sheet at 48 inches. 4 sheet wafers: 3 sheets at 24 inches followed by 1 sheet at 48 inches. 5 sheet wafers: 4 sheets at 24 inches followed by 1 sheet at 48 inches.



   The distancing group 13 must modify this irregular spacing of the sheets remaining on the receiving conveyor 12 and bring the sheets together so as to put them end to end as they pass over a belt 45, which brings them into the machine. 15. In addition, the sheets must pass more quickly in this coating machine in the case of 5-sheet wafers, where 4 out of 5 sheets produced by the baking machine must be coated with cream, than in the case of 5-sheet wafers. in the case of 4-sheet wafers, slower in the case of 3-sheet wafers and even slower in the case of 2-sheet wafers.
 EMI10.2
 



  The c? Istanceizent group has two pairs of bands moving horizontally (called respectively the
 EMI10.3
 distancing belts and transfer belts), the sheets passing successively from the receiving conveyor onto the belts
 EMI10.4
 of distanced 46. The spread of the leaves is made uniform, 1? distance being reduced to 13.8 inches (35 cm) immediately before they pass over the transfer belts 47, which
 EMI10.5
 move slower than the distancing bands 46.



  1 read apart from the possible variations in the speed of the device while e! Lti8r, the b ¯âes of 1.ista: = ce-nent 46 have no single speed, ..is the b? Nc -Do this z7 transfer have four speeds? according to the different types of wafers:

 <Desc / Clms Page number 11>

 
 EMI11.1
 2-sheet wafers: Il, 5 7.%. ". '¯7.I1 i, e C3, 50 ï: z / zi5). 3-sheet wafers: 15.33 feet / minute (4.67 m / min ). 4.sheet gsufrettes. 17.25 feet / minute (6.17 -: 1 /:.: in). wafers 8. 5 sheets: 1t, 4j feet / minute (6.59 :: l / .1in ).



  This: crte-ent ui2i.for.¯ ;. of sheets is carried out by a conveyor whose top strand is below or level with the top strand of c1istC.llce ocndes:. slow 4.0 and moves in the same direction; ce trc; x.: ¯ox'teür co..üor.; 3 a pcirc of chains 51 carrying tenons 48 which are periodically raised on the path of the leaves to slow them down. The tenons 48
 EMI11.2
 which are tapered 13.3 inches (35 cm) are normally ab8iss8s, but carry rollers 49 which cooperate with a movable cane bar 50 to raise the tenons 48 to the working position.



  These distancing chains 51 are driven at the. same speed as the transfer belts 47, and the cam bar 50 is periodically moved towards the advancing series of sheets, then rapidly retracted by a lever 52 carrying a cam roller 53, which is held by a spring 54 in place. contact with a cam of a series 55. Another series of cams is provided to cooperate with the cam bar 50 and give it @ ferent movements depending on the composition of the filled wafers.



   In the case of wafers with 2 sheets, the cam bar 50 occupies a fixed position, until now called station l and raised the tenons 48 in this position to slow down the sheets 29, the tenons remaining raised beyond this juice station. -
 EMI11.3
 that the sheets have passed over the transfer bends. The tenons slow down the sheets by 1 :. series, leaving by es,? cs free and in r.souÍf 'E:' 1t 1 spread leaves at 13.3 inches (35 c: 1 =).



  In the case of 5frett8s with 3 layers the bar due C1: '::. 18 50 is pi, unexpected ,, ie: -1t moved towards 1)' ¯VE. "{'..) .- towards one second

 <Desc / Clms Page number 12>

 
 EMI12.1
 szi + ion then rc-: en-, 7th 1a. first: first station, the ts2Ulis 4J go out in the long spaces itself .. = 13th station and in the short ones the second station. In the case of .u.ret'es ¯ ;. L cai # che #, the bar of Cé. :::. E moves towards 1-'iv,: nt towards the 2c: 'ie and 3rd stations, the tenons coming out in the long spaces at the
 EMI12.2
 first station, in the first CO'1 :, t space at lux second station and in the second short space at the third station.

   In the case of wafers with 5 coils, the bar of cs .., ie moves towards 1-wash towards a fourth station, the tenons coming again in the long spaces of the first station and in the three short spaces of the second , the third and fourth stations respectively.



   To adjust the group of distances to suit different wafer compositions, the operator just needs to (a) adjust the selector conveyor fingers, (b) adjust by means of a gearshift 56, the speeds of the camshaft, distance chains and transfer bands, (c) to choose, by an axial movement of the shaft at ac: ues 57, the appropriate cam 55 to cooperate with the cam bar 50 .



   The camshaft .. 57 is driven by the transmission 56 at different speeds for the different types of wafers, in order to ensure a displacement of the cam bar at the
 EMI12.3
 speeds necessary to read the te'ions at the appropriate st ::: tions.
 EMI12.4
 



  Instead of using movable tenons the distancenent chains can have tenons c: ui protrude in per, # nenc (their upper strand and the shaft 2 .. Clli1es can be advanced to adjust the position of idle pulleys cui raise a variable part of the upper strand of the chains in a position as seen the tenons laugh for the effect of this stripe-pulling the sheets of wafers. ur tighten co.; pilte: .e. = t the wire '= this leaves ", - C '-., .., tc'! 'Nt ^ 1. \; Ft = xe transfer 47 on tape 45 of the 1.:- below of-

 <Desc / Clms Page number 13>

 
 EMI13.1
 {'..lCtlon, this b; .- => e ±, 5 takes more slowly the transfer blends 47. The coating 15, which is of a cOln1u type, is entrained by the co2 nde of the bands of transfer, so that its biide remains at the speed had the cue.tre speeds of the transfer bands.

   A gear change is provided to fine tune the speed of the belt of the
 EMI13.2
 coating machine.



   The speeds of this tape corresponding to those of the transfer tapes given above are: 2-layer wafers 9.58 feet / minute (2.92 m / min)
 EMI13.3
 3-layer wafers 12.77 feet / minute (3.1 ill / min) 4-layer wafers 14.37 feet / minute (4.38 m / min) 5-layer wafers 15.33 feet / minute (4 , 67 m / min).



   Leaving the coating machine, the wafer sheets pass over faster moving conveyor belts 58 which space them by means of delay fingers or
 EMI13.4
 deav, 7., - nceinent, ensuring a feeding at regular intervals of the stacking machine 14. The latter comprises fingers 59 for receiving sheets of creamless wafers from a descending section of the selector conveyor 42, support fingers 60 placed below the fingers 59, a table 61 animated by an up-and-down movement and a stop 62.

   The creamless wafer sheets are guided through the fingers 59 from 1a. descending section of the conveyor 42 by a band 64 and a nose 65 on which the band 64 psse. A set of cams on a main camshaft opens and closes the support fingers 60, raises and lowers the table 61 and raises and lowers 1.'stop 63. A set of cams on a shaft serves to open and close the fingers
 EMI13.5
 59 and to retain until desired., Le OuvE, fent de la. te'blé 61 and 1 ': rrét 62 q.ui, otherwise would be cOf.1.'. urir: 1.16 p :: r 1 tree \ c, .es; 'r.TlC3.t'e.i.



  The operation of the superposition = ¯; .C'.1'¯1C will be

 <Desc / Clms Page number 14>

   described with reference to the ', formation of the one block four-layer.



  In this case, the index shaft performs one revolution for every three turns of the main shaft. To adapt the machine to other types of wafers, the gear ratio between the two shafts alone needs to be changed, the gear ratio being 1/1 for 2-layer wafers, 1/2 for 3-layer wafers, 1/3 for 4-layer wafers and 1/4 for 5-layer wafers.



   As a cream coated wafer sheet is brought into place on table 61 against stop 62, a non-cream wafer sheet has fallen from fingers 59 onto support fingers 60, as shown in FIG. 6. The latter then move apart to drop the non-cream wafer sheet onto the cream-covered wafer sheet.



  The two sheets are then raised by the table 61 and the support fingers 60 come to support them, the table 61 lowering again to receive the new sheet covered with cream. This cycle of operations is repeated, with the result. Let three sheets rest on the support fingers 60. When the table 61 has come down and the support fingers 60 have opened and dropped the 3-ply pad onto the third cream coated sheet on the conveyor belts. The stopper 62 is lowered to allow the 4-layer block to be driven by the belts 58, then the stopper is raised again. A sheet of creamless wafers has meanwhile been gripped by the fingers 59 which have dropped it onto the support fingers 60.



   The sheet of creamless wafers is then on top of the wafer and the composition of the wafer is determined by the number of upstrokes at table 61, before stop 62 is pulled out to allow. = u block cleared to move forward.



  This number of strokes is determined by the ratio of the speeds of

 <Desc / Clms Page number 15>

 the india tree ::.
 EMI15.1
 



  = -jfirbs - "see written on." china of? superposition 1 /, the blocks are interlocked with the belts 5? below C? 7I1 compression group ('on repr sci = 15) for which an elastic pressure is L pß3111'.C for co -.ipri.'er 1 ± s bl.pCS9 1.; 7..s 0. '.: 1' the tunnel This cools ..: ent 16.



  The cutting tchine can be a type n2vclcoicuo, r, n.is co =, api% e = -1il, preferably a first pusher yes pushes the blocks of gFufrettes alternatively to the left and to the right on the :: es, threads or decorative saws: pa.ge, which cut the tre blocks, nsversaleriient au. transporter that alienates them in the ev cutout? se, and a pair of second pushers. These pass the cutting blocks over 1D leutres - eyelashes or saws, so as to cut them in the other direction and on a pair of plates from where they go on parallel carriers.



   The filled wafers therefore move in two
 EMI15.2
 columns of 2li; nente.ti on, in relatively dead groups, from the cutter. The gap between the wafers after cutting is only about 0.02 inch (0.5 R '-' i) and it would be difficult to separate them laterally by wedge-shaped guides. The apparatus described below can therefore be used to cut a lateral separation of the wafers and bring the two together.
 EMI15.3
 liwer¯tation columns before the wafers pass through 1 eliro beia se.



   Every second row of wafers in each column passes below deflectors which deflect them downwards, so that they follow narrow conveyors which operate at a lower level than conveyors
 EMI15.4
 narrow cui carry the lines of wafers. The non-deviated lines in each column and the long lines pass sleep over wide inter- <: ''. '' 1: CG 's' v tC.'i? "4: '' t over all the 1r, ;; G'1lß this leg ..:. china. and

 <Desc / Clms Page number 16>

 converging upwards to a common level. During their passage on these intermediate conveyors, the wafers pass between guides which provide the required lateral separation between the rows and also the lateral convergence of the two columns.

   All of the wafer lines of the two columns, which are still in their respective groups longitudinally, but are now evenly spread sideways, are fined by the intermediate conveyors on a common wide conveyor ending in the wrapper 20.



   Alternatively, the lateral separation of the lines of filled wafers can be provided by the wafer separating tables described in British patent application N 24238/55.



   If the wrapper is followed by a cooling tunnel in which the filled wafers weigh in a single plane, it is sufficient to provide for the reduction of the longitudinal spaces between the spaced groups of filled wafers and to pass the wafers on a conveyor. that separates them longitudinally before they reach the wrapper.



   When the wrapper passes the coated wafers over the plates suitable for use in an on-line cooler and the amount of wafers required per plate is an integer number of pairs of groups, the columns of groups on both Conveyor halves are aligned by periodically stopping the columns with appropriate stops, to phase them laterally and the wafers are spread longitudinally by passing them over a faster conveyor which leads them to the wrapper.



   If the quantity per plate is not a whole number of pairs of groups, the wafers are processed longitudinally as described for the tunnel type cooler, and are then joined together before passing through the wrapper. . The assembly apparatus, indicated at 19 on the

 <Desc / Clms Page number 17>

 
 EMI17.1
 i. 2 can be the type described in a patent of: .¯¯ ...: e û ...: La r: 8¯; ::: 1del'esse. As a variant it can comprise a lifting pirque arranged between the rapid conveyor and a conveyor resulting in: 1. elrobeuse) which is the ricc: içtje: ¯ert raised .r a ce.::'e to have the pre7.JÏf;. filled wafers be stopped by a stop.

   The filled wafers' sUiV2.l1tEiS s cc-Li mule behind li. raised plate which is then lowered to
 EMI17.2
 allow the batch of filled wafers stops, to pass through
 EMI17.3
 'e: ¯.robeuse.



  The transporter ending in 15enrobeu-moves
 EMI17.4
 more quickly than the conveyor gather, so as to separate longitudinally to a sufficient extent the filled wafers which have been reassembled by the gatherer.
 EMI17.5
 



  Appropriate synchronization is provided for
 EMI17.6
 different groups c installation.
 EMI17.7
 



  If one wishes to make filled wafers elected G'c? R fie ,, y ¯'111..rtC¯Z.t1.011 can include multiple Yi "coating machines. -This is cue, retort indicated in the upper production line "in fig. 3, filled blocks produced by the passage of the sheets of C 1, ", Îre 'tE.' 'S: 1) c..r the selector and distance group: ÎLent 13, the crè'l feed machine , e 15 and the. superposition machine 1 / C01: "1le described ie desm;, can go through a second selector group and distance 131, one second: .1 <: '. china el' er: c1uction 15l to apply a layer of cc.r. el on the cored blocks and a second: 1, cii: īTl: of superposition 141. s e.rs a e3 the first.,. ier grüu-; e 13 sJ.8ctior..ne a leaf of aariiaettes on dEt1 = CG: .ī .:

   d'k: bitr.c1e for L: ei J r :: '1: freight: 0S to 2 cOl.cr¯e [, the remainder t tE iv' '. "' t" 'T "7' '' ' ï 'v G' c '' "; ¯, j 'jI'C- .iili'e:' - CÎ11 .., - t :: r, s'L'perpcsiti'n 1 / à => ¯; lLri ; e le ± F "t - ;:" '(' Jr: - + ic: .h C "11 cJ.J,: 0 for C '" wG ï.l' des ... ¯ .: vi, Gw iG1, ¯ .. to- 'C¯.: G:. 2 GGLC'.: t ': ,,', lJ0 C '.'. '::.' =.;: r '("- :. r : - 131 S - '(^ C' ¯.: Uns-. J '",:" -': "(t.: '¯'r :: 1 .ri' ':,:' t 'r'11 .



  : r. ? "": t, t. , ".-, ':': I) '. Ci ... l.¯" iJ' "'-: 2-" tf "=;: 1," -' '' ..r ¯ "". ... 1 ..; -; C: C {.; T (; r:

 <Desc / Clms Page number 18>

 
 EMI18.1
 > ¯1¯1 ;;, superimposed 1 ± 1 i ce les ;;. Lined zifretces L 2es. By ccns4çue: xt, lr 4-layer wafer fir = l¯ w ':, C: 1: ¯:' e consists of wafer - crli = .: e - ¯g <;; ± # iie - c; x = i. e] - ,, 3f -, -, etÎe cr ± =. * e - grrfrette. Des -¯.C = ¯1? G '4? Î "M¯ C GiN ::; ultl, p8-; is can be: # used yZē: er¯ ß to spread one or more types or colors of cree or other coatings on the wafer sheets.
 EMI18.2
 R E V END l C r T IONS
1.

   Apparatus for the production of filled wafers, characterized in that it comprises a wafer baking machine, a conveyor for advancing the wafer sheets produced by the baking machine, a selector device for removing each nth sheet of the series of wafers. sheets onto the conveyor and pass the sheets thus extracted in a continuous series to a superposition machine (n being a small integer spanning the unit), a device for queuing the other sheets on the conveyor and making them pass one after the other in a coating machine, so that these remaining sheets receive a layer of cream or the like,

   another conveyor to pass the re-
 EMI18.3
 covered with crome of 'the' enductian chine in a 3.'é: chine de superposition, this superposition chine accepting in succession n - 1 sheets reopened with cream from the series which

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

EMI18.4 trouve sur le trars,ori-1-ur el-, les transformant en un bloc fourré -vec une seule feuille ?'n= créiùe a:::ene ixns la r#a.chine de super?-::siticn pa.r le dispositif s---lecteur., et une découpeuse rocevant les blocs fourrés et découpant les blocs lon.;;i t'Jè.i-:¯81e::-:rent et t:L'c:.IlSVr.SL ie. 6iiI'. en gaufrettes fourrées. EMI18.4 found on the trars, ori-1-ur el-, turning them into a filled block -with a single leaf? 'n = created at ::: ene ixns the r # a.chine of super? - :: siticn pa. r the device s --- reader., and a cutter removing the cored blocks and cutting the blocks lon. ;; i t'Jè.i-: ¯81e :: -: rent and t: L'c: .IlSVr. SL ie. 6iiI '. in filled wafers. 2. Appareil suivent la reve:Wcativ¯ l, c.rc:,'ris en ce c..:'il co prenr) un transporteur pour f. ire i;-iz;cen conti'Gl- <Desc/Clms Page number 19> lèvent les blocs fourras de la machine de superposition à la¯ d coupeues. 2. Apparatus follow the dream: Wcativ¯ l, c.rc :, 'ris en ce c ..:' il co take) a transporter for f. ire i; -iz; cen conti'Gl- <Desc / Clms Page number 19> lift the fourras blocks from the superimposition machine to the d cuts. 3. Appareil suivant la revendication 1, caracté- risé en ce que la découpeuse est disposée à un niveau différent de celui de la machine de superposition et comprend un transporteur pouvant être alimenté à la main de blocs fourrés pour amener les blocs d'un étage à l'autre. 3. Apparatus according to claim 1, characterized in that the cutter is arranged at a different level from that of the stacking machine and comprises a conveyor capable of being fed by hand with cored blocks to bring the blocks from a stage. to the other. 4. appareil suivent l'une ou l'autre des revnedica- tions précédentes, caractérise en ce que le dispositif sélecteur et la machine de superposition sont réglables pour que l'appareil puisse être conditionné à volonté pour produire des geufrettes constituées de 2, 3, 4, 5 feuilles ou plus. 4. apparatus follow one or other of the preceding revnedica- tions, characterized in that the selector device and the superposition machine are adjustable so that the apparatus can be conditioned at will to produce geufrettes consisting of 2, 3 , 4, 5 or more sheets. 5. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendica- tions précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend une boite collectrice pour recevoir les feuilles de gaufrettes venant l'une après l'autre de la machine à cuire, un plateau basculent au fond de,18, boîte collectrice et un dispositif pour faire basculer le plateau par intervalles pour faire passer les feuilles de gaufrettes successivement sur le transporteur aboutissant au dispositif sélecteur. 5. Apparatus according to one or the other of the preceding claims, characterized in that it comprises a collecting box for receiving the wafer sheets coming one after the other from the baking machine, a tilting tray. at the bottom of, 18, collector box and a device for tilting the tray at intervals to pass the sheets of wafers successively on the conveyor leading to the selector device. 6. Appareil suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le transporteur comprend une paire de chaînes portant des poussoirs pour faire avancer les feuilles de gaufrettes sur une glissoire fixe, vers le dispositif sélecteur. 6. Apparatus according to claim 5, characterized in that the conveyor comprises a pair of chains carrying pushers for advancing the wafer sheets on a fixed slide, towards the selector device. 7. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendication! précédentes, caractérisé en ce que la machine de superposition est agencée pour former une pile de feuilles recouvertes de crème et superposées, chacune avec sa surface recouverte de crème vers le haut, avec une feuille sans crème sur la pile. 7. Apparatus according to either of the claims! The preceding ones, characterized in that the layering machine is arranged to form a stack of sheets covered with cream and superimposed, each with its surface covered with cream upwards, with a sheet without cream on the stack. 3. Appareil suivant l'une ou loutre des revendications prée dentes, carractéris en ce qu'il comprend un transporteur pour frire avancer les gaufrettes fourrées de la d@coupeuse vers <Desc/Clms Page number 20> une enrbeuse. 3. Apparatus according to one or otter of claims prée dentes, carractéris in that it comprises a conveyor for frying advance the filled wafers of the d @ cutter towards <Desc / Clms Page number 20> a wrapper. 9. Appareil suivant la revendication8, caracteris en ce qu'il comprend un dispositif de rassemblement entre la découpeuse et l'exrobeuse pour ressembler les gaufrettes fourrées par lots. 9. Apparatus according to claim 8, characterized in that it comprises a gathering device between the cutter and the stripper to resemble the filled wafers in batches. 10. Appareil suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisa en ce qu'il comprend un second disp@sitif sélecteur à la suite de la machine de superposition pour extraire chaque nième bloc fourré de la série de blocs fourrés sortant de la machine de superposition (n étant un petit nombre entier dépassent l'unité) et pour faire avancer les blocs fourrés ainsi extraits vers une seconde machine de superposition, 10. Apparatus according to either of the preceding claims, characterized in that it comprises a second disp @ sitif selector following the stacking machine to extract each nth cored block of the series of cored blocks emerging from the superposition machine (n being a small integer exceeds unity) and to advance the cored blocks thus extracted towards a second superposition machine, un dispositif pour distancer les autres blocs fourrés et les faire passer les uns derrière les autres par une seconde machine den- duction pour appliquer une couche de caramel ou autre matière sur les blocs fourrés et un transporteur pour faire passer les blocs fourrés enduits de la seconde machine d'enduction à la seconde machine de superposition, qui accepte n - 1 blocs fourrés enduits de la série se trouvent sur l'autre transporteur et les transforme en un bloc fourré composite avec un seul bloc fourré fourni par le second dispositif sélecteur. a device to distance the other cored blocks and pass them one behind the other through a second coating machine to apply a layer of caramel or other material on the cored blocks and a conveyor to pass the coated cored blocks of the second Coating machine at the second layering machine, which accepts n - 1 coated cored blocks of the series are on the other conveyor and transforms them into a composite cored block with a single cored block supplied by the second selector device. 11. Appareil pour la fabrication de gaufrettes fourréez, en substance comme décrit ci-dessus avec référence à la fige 2- et aux figs. 5, 6 et 7 des dessins annexés. 11. Apparatus for the manufacture of filled wafers, in substance as described above with reference to fig 2- and figs. 5, 6 and 7 of the accompanying drawings. 12. Appareil pour la fabrication de gaufrettes fourrées, en substance conne décrit ci-dessus avec référence aux figs. 3 - 7 des dessins annexés. 12. Apparatus for the manufacture of filled wafers, substantially as described above with reference to FIGS. 3 - 7 of the accompanying drawings.
BE546578D BE546578A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE546578A true BE546578A (en)

Family

ID=173837

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE546578D BE546578A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE546578A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2569951A1 (en) * 1984-09-11 1986-03-14 Hershey Foods Corp PROCESS FOR THE PRODUCTION OF A CREAM GAUFRETTE CONFECTIONERY BAR, COATED WITH CHOCOLATE, AND THE BAR PRODUCED THEREBY
WO2000019829A1 (en) * 1998-10-01 2000-04-13 Master Foods Austria Gesellschaft Mbh Method for producing a wafer product, arrangement for carrying out this method and wafer product produced according to the method
AT413178B (en) * 2000-03-23 2005-12-15 Masterfoods Austria Ohg METHOD FOR THE PRODUCTION OF A WAFFEL PRODUCT, APPARATUS FOR CARRYING OUT THIS METHOD AND WAFFLE PRODUCT MANUFACTURED BY THIS METHOD

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2569951A1 (en) * 1984-09-11 1986-03-14 Hershey Foods Corp PROCESS FOR THE PRODUCTION OF A CREAM GAUFRETTE CONFECTIONERY BAR, COATED WITH CHOCOLATE, AND THE BAR PRODUCED THEREBY
NL8502450A (en) * 1984-09-11 1986-04-01 Hershey Foods Corp METHOD FOR MANUFACTURING CREAM WAFFLES CONTAINING CANDYBARS AND WAFFLE BARS MADE THEREFORE
WO2000019829A1 (en) * 1998-10-01 2000-04-13 Master Foods Austria Gesellschaft Mbh Method for producing a wafer product, arrangement for carrying out this method and wafer product produced according to the method
AT413178B (en) * 2000-03-23 2005-12-15 Masterfoods Austria Ohg METHOD FOR THE PRODUCTION OF A WAFFEL PRODUCT, APPARATUS FOR CARRYING OUT THIS METHOD AND WAFFLE PRODUCT MANUFACTURED BY THIS METHOD

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5516542A (en) Rolled food item fabricating methods
EP0281484B1 (en) Method for adjusting the dimension of a plunger and die set for stamping blanks; plunger and die set
DE2129995B2 (en) Method and apparatus for wrapping groups of objects, e.g., beverage containers
TW200936064A (en) Method of compiling groups of segments in a process of producing multisegment filters and apparatus for preparing and compiling segments in groups in a process of producing multisegment filters
FR2685685A1 (en) DEVICE FOR STACKING SHEET LIASES.
DE3545884A1 (en) DEVICE FOR PRODUCING (CIGARETTE) PACKS FROM AT LEAST ONE FOLDABLE CUT
EP0248700B1 (en) Packaging machine for &#34;american&#34; boxes
FR2715911A1 (en) Stacking, separation and evacuation station for batches of plate elements stacked at the output of a machine for transforming such elements.
US4878659A (en) Method of and apparatus for gathering and manipulating stacks of paper sheets and the like
EP3003874B1 (en) Method and device for producing packaged units in a tubular bag machine
FR2550057A1 (en) DEVICE FOR MANUFACTURING BLOCKS OF WAFFLE
BE546578A (en)
US2788037A (en) Coring machine
DE602005001378T2 (en) Machine for grouping carton objects
CN107628315A (en) A kind of cigarette sorting production line and method for sorting
FR2481890A1 (en) DEVICE FOR PEELING OR PEELING BULB OR TUBER PLANTS
DE102008026982A1 (en) Storage device for use in food-angle cutting machine to store and/or transport food slices, has intermediate storage unit pivotable from slice storage position into slice delivery position around pivot axis
FR2501624A1 (en) PROCESS FOR GROUPING, ORIENTATION AND PACKAGING OF OBJECTS AND INSTALLATION FOR CARRYING OUT SAID METHOD
DE19708220B4 (en) Device for delivering paste food slices at a predetermined interval
US2204846A (en) Artichoke trimming machine
US2246525A (en) Automatic wrapping machine
EP1389597A1 (en) Method and apparatus for destacking a stack of articles arranged in a plurality of horizontal layers
CN108792014A (en) A kind of feed mechanism of throwaway chopsticks packaging facilities
KR102013172B1 (en) Coil forming apparatus and method
BE546579A (en)