BE544405A - - Google Patents

Info

Publication number
BE544405A
BE544405A BE544405DA BE544405A BE 544405 A BE544405 A BE 544405A BE 544405D A BE544405D A BE 544405DA BE 544405 A BE544405 A BE 544405A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gas
degassing
tar
production
preheated
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE544405A publication Critical patent/BE544405A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10JPRODUCTION OF PRODUCER GAS, WATER-GAS, SYNTHESIS GAS FROM SOLID CARBONACEOUS MATERIAL, OR MIXTURES CONTAINING THESE GASES; CARBURETTING AIR OR OTHER GASES
    • C10J3/00Production of combustible gases containing carbon monoxide from solid carbonaceous fuels
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10JPRODUCTION OF PRODUCER GAS, WATER-GAS, SYNTHESIS GAS FROM SOLID CARBONACEOUS MATERIAL, OR MIXTURES CONTAINING THESE GASES; CARBURETTING AIR OR OTHER GASES
    • C10J2300/00Details of gasification processes
    • C10J2300/09Details of the feed, e.g. feeding of spent catalyst, inert gas or halogens
    • C10J2300/0913Carbonaceous raw material
    • C10J2300/093Coal
    • C10J2300/0933Coal fines for producing water gas

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Coke Industry (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  FIRME STEINKOHLEN -ELEKTRIZITAT A. G.,. résidant à ESSEN/ 
RUHR (Allemagne). 



   (Mandataire :E.   DELLICOUR).   



   PROCEDE DE DEGAZAGE DE CHARBON A GRAINS FINS. 



   (Inventeurs :K.SCHAFF et   K.H. ,KRIEB).   



  (ayant fait l'objet d'une demande de brevet déposée en Allemagne le 14 jan- vier 1955 - déclaration de la déposante). 



  Lettre rectificative jointe pour valoir comme de droit, à la date du 10/Z/56: Les corrections suivantes doivent être apportées dans la description du bre- vet : 1 en page 2, dernière ligne, remplacer les mots "admission d'air inférieur" ; en page 5, ligne Z, remplacer les mots "addition d'air inférieur" et en page 8, ligne   9,  remplacer les mots "air introduit par le dessous" par   "admiasion   d'air inférieure à la normale". 



  2   en.   page 3, ligne   25 ;   en page 4, lignes 20-21 ; ligne 3 à partir du bas en page 5 ; en page 6, lignes   24-25 ;   en page 7, ligne 6 ; en page 8, lignes 24 et   31,   remplacer "gaz de transformation ou gaz   transformé*1   par "gaze de transfor- mation ou de   recyclage".   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Il est .connu de dégager le charbon à grains fins dans un courant de gaz et ainsi d'obtenir, outre un coke à grains fins, qui peut être brûlé dans les foyers de chaudière, un gaz de dégazage. E dégazait le charbon dans un système chauffé de l'extérieur, on 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 obtient, il est vrai, un gaz de dégazage à haut pouvoir calorifique, mais il faut tenir compte que le charbon, par suite de la mauvaise transmission de chaleur n'est chauffé et dégazé que lentement, Le rendement moyen d'- une telle installation de dégazage est par suite   déaavan-   tageusement petit.

   En outre, la zone plastique du charbon est traversée si lentement que le charbon reste   collé   le long des parois tubulaires   et forme   des dépôts,   d'où   résultent par suite des engagements de l'appareillage de dégazage. 



   Pour éviter spécialement ces derniers inconvénients, on a proposé d'effectuer lors du dégazage du charbon un chauffage interne tel qu'un gaz, généralement une partie du gaz de fabrication,est brûlé avec admission d'air dans les chambres de dégazage et que le dégazage du charbon s'effectue simultanément au moyen de ce gaz chaud. En exécutant l'opération de cette façon, le pouvoir calo- rifique du gaz de dégazage est abaissé par l'azote   in-   troduit avec l'air de combustion. Le volume d'air néces- saire estdéterminé par la quantité de chaleur requise dans la chambre de dégazage, quantité qui dépend essen- tiellement, en outre du travail de dégazage et des'pertes de chaleur, de la quantité de chaleur nécessaire pour chauffer le charbon.

   On considère comme extraordinaire- ment désavantageux que cette quantité de chaleur requise doit être couverte par du gaz de. fabrication cher bu au moyen d'un autre gaz de prix élevé. D'autre part,   en'   outre da cette diminution du pouvoir calorifique par raréfaction au moyen d'azote, une autre diminution du Pouvoir calorifique résulte de la compostion des hy- drocarbures tels que le méthane. De plus, pendant la combustion avec admission d'air inférieur, l'oxygène 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 existant se fixe principalement sur le méthane et les hydrocarbures plus élevés du gaz de combustion, générale- ment avec formation de CO et de H2. Le méthane se décompo- se très rapidement à hautes températures. 



   Par la coopération d'une part de la raréfaction par l'azote et d'autre part par la décomposition des hydrocar- bures, le pouvoir calorifique du gaz de fabrication dans les procédés connus est tellement abaissé que, dans la plupart des cas, on n'a pu jusqu'ici produire aucun gaz de fabrication dont le pouvoir calorifique répond aux exigences d'un gaz de ville. 



   L'invention a entre autre pour but d'augmenter, dans le dégazage de charbon à grains fins avec chauffage interne de la chambre de dégazage, le pouvoir calorifique du gaz de dégazage en diminuant en même temps la quantité requise de gaz chaud. 



   L'invention concerne un procédé de dégazage de char- bon à grains fins ou de poussier de charbon avec chauffage interne de la chambre de dégazage et consiste à préchauf- fer le charbon avant son entrée dans la chambre de dégaza- ge jusqu'à son ramollissement, et à introduire par com- bustion de combustibles,tels que par exemple le goudron ou d'autres hydrocarbures, les gaz de combustion obtenus simultanément avec le gaz de dégazage transformés chauds comme gaz de support additionnel pour couvrir la quantité de chaleur requise en même temps avec la matière, à dégazer dans la chambre de dégazage pour provoquer par exemple un tourbillonnement de ces gaz et à empêcher après le dégaza- ge des réactions indésirables du mélange grâce à un refroi- dissement du gaz de dégazage.

   Ce dernier point peut aussi être réalisé par le retrait de la chaleur lors du dégazage. 



  Pour refroidir le mélange de gaz et de ooke on peut consti- tuer des zones de refroidissement dans la ohambre de   déga-   zage. La chambre de dégazage est utilement refroidie par récupération ou régénération pour phauffer l'air de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 combustion en vue du chauffage de combustible. 



   On considère comme une invention particulière le fait de préchauffer aussi le charbon dégazé avant son entrée dans la chambre de dégazage jusqu'à proximité du point de ramollissement. La température de   préchauf#   fage peut se trouver environ entre 350  et 400 C et peut être obtenue sans perte en gaz de fabrication, car un prédégazage ne se produit que faiblement à ces   tempé-   ratures et le dégazage principal du charbon commence aux environs de la zone de fusion plastique.Le chauffage du charbon avant son entrée dans la chambre de dégazage peut être réalisé par exemple au moyen des gaz de fumée d'une installation de chaudières, dans le courant des gaz de fumée ou grâce à un échangeur de chaleur ou dans un plateau flottant. 



   L'air de combustion pour le chauffage du combusti- ble, par exemple pour la combustion du goudron ou des autres hydrocarbures, qui servent à la fabrication du gaz de combustionnécessaire conformément à l'invention, et la masse de gaz de fabrication servant à la transfor- mation peuvent être préchauffés dans des échangeurs de chaleur du type à récupération ou à régénération par la -chaleur sensible des gaz de fabrication s'échappant du dégazeur. 



   Pour fabriquer des gaz de combustion à introduire dans la chambre de dégazage conformément à l'invention, celle-ci propose de libérer de manière connue les gaz de production du goudron, de soumettre ce goudron à la combustion. Le goudron ou d'autres combustibles sont avantageusement préchauffés et brûlés avec de l'air pré- chauffé de manière telle que, en outre d'hydrogène et de    méthane, il se dégage ; de l'eau et de l'-   oxyde de carbone, c'est à dire que la combustion du char- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 bon ou d'autres   hydrocarbures,s'effectue   de manière ap- propriée avec addition d'air inférieure. 



     Les.avantagea   obtenus par l'invention consistent en ce que, au lieu de gaz de fabrication chers ou d'- autres gaz chers, la quantité de chaleur requise pour la chambre de dégazage peut être obtenue au moyen de combustibles à bon marché, par exemple de goudron résul- tant de la fabrication. D'autres avantages consistent en ce qu'en utilisant un gaz de fabrication comme gaz d'ap- port, on diminue en même temps la formation de suie et l'on réalise les conditions thermodynamiques favorables au dégazage..

   Un autre avantage d'importance primordiale 'réside en ce que les hydrocarbures provenant du dégazage, en particulier le méthane, demeurent dansle gaz de fabrication comme constituants de haute valeur, car on évite le crackage des hydrocarbures dans le gaz de fa-   brication utilisé comme gaz d'apport ; combustion   du gaz de fabrication ne se produit et la durée du passage du gaz de fabrication mélangé aux gaz chauds de combustion dans la zone chaude de dégazage tourbillonnant n'est pas assez longue pour attaquer les hydrocarbures et les trans- former. De bette façon les hydrocarbures restent contenus dans le gaz de fabrication du fait que des réactions in- désirables sont évitées par le refroidissement.

   Le mélange de gaz et de coke est de nouveau refroidi sous   700 C   en un temps court et ainsi   une/décomposition   des'précieux hydrocarbures est évitée,   .,     '   
En résumé,   par'rapport    à' l'état   actuel de la technique, on empêche que l'oxygène provoque avec le gaz de fabrication une combustion de ce dernier en outre on obtient que le gaz de fabrication nécessaire transformé en gaz d'apport traverse la zone de gazéification en un temps si court qu'il ne se produit aucune décomposition 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 importante des hydrocarbures.

   En outre des combustibles de peu de valeur, comme le goudron et d'autres hydrocar- bures, sont enrichis pour produire du gaz de chauffage comme résidus de distillations d'huiles minérales et- soumis au dégazage, combustibles qui sant difficile- ment utilisables pour d'autres buts; le résultat favora- ble consiste en ce que un gaz riche, par exemple le gaz de ville peut être obtenu par dégazage. 



   L'invention est expliquée ci-après à l'aide d'un dessin   représentant   une forme d'exécution uniquement exemplative. 



   Le dessin montre schématiquement une installation destinée à l'exécution du procédé conforme à l'invention. 



   Le charbon arrive de la trémie 1 à travers le broyeur 2 dans le réchauffeur 3, dans lequel il est ré- chauffé jusqu'aux environs du point de ramollissement. 



  Ensuite, par l'intermédiaire d'un gaz d'apport, il est dirigé vers la chambre de dégazage 4 en formant un jet con-   tinu.   Dans celle-ci a lieu le dégazage du charbon. Le gaz de fabrication s'échappe à travers le conduit 4a et est séparé de manière connue dans le séparateur 5 du coke   à   grains fins, qui aussitôt peut être envoyé à l'état chaud par le conduit 5a dans un foyer de chaudière;

   le gaz de fabrication lui-même est refroidi dans l'échahgeur de cha- leur 6 à un point tel que la température de régime du gaz de transformation permet d'utiliser pour le ventilateur 9 des matériaux de construction économiques, de façon à ne pas exiger des aciers à haute résistance calorifique.   Le -   gaz   de%fabrication   valorisable est séparé dans le sépara- finisseur   teur7   du coke encore présent et épuré dans l'épurateur à gaz 8 des goudron et autres impuretés.

   La quantité de cha- leur nécessaire peut être obtenue par la combustion du   gou-   dron et des impuretés séparées dans l'épurateur à gaz 8, qui sont réchauffés dans un échangeur de chaleur 10. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   L'air   de combustion comprimé indispensable est réchauffé dans un échangeur de chaleur 11 placé dans la chemina- de refroidissement 12 de la chambre de dégazage et brûlé dans le brûleur 13 avec les goudrons et autres matières préalablement réchauffés.

   Les gaz de combubtion obtenus de   transformation   
 EMI8.1 
 peuvent être aJR9né-a ,simultanément avec le gaz/réchauffé   à   nouveau,dans le réohauffeur 6,amenés tangentiellement dans la chambre de dégazage 4 destinée au dégazage du charbon, en vue de former un tourbillon autour du jet continu de charbon, 
 EMI8.2 
 R E'V END l 0 A T ION 80   1.   Procédé de dégazage du charbon à grains fins ou du poussier de charbon par chauffage interne, dans une chambre de dégazage, caractérisé en ce qu'un gaz de chauf- fage est formé extérieurement à une chambre de dégazage (4) par combustion ( de préférence par combustion de goudron et d'autres hydrocarbures) et utilisé simultané- ment avec du gaz de fabrication comme gaz d'apport en vue de dégazer le charbon à l'intérieur d'une chambre de déga- zage,

   et en ce qu'après dégazage du charbon la chaleur est retirée hors du mélange de dégazage à sa sortie de ladite chambre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  FIRME STEINKOHLEN -ELEKTRIZITAT A. G.,. residing in ESSEN /
RUHR (Germany).



   (Representative: E. DELLICOUR).



   FINE GRAIN COAL DEGASING PROCESS.



   (Inventors: K.SCHAFF and K.H., KRIEB).



  (having been the subject of a patent application filed in Germany on January 14, 1955 - declaration by the applicant).



  Corrective letter attached to be valid as of right, dated 10 / Z / 56: The following corrections must be made in the description of the patent: 1 on page 2, last line, replace the words "lower air intake "; on page 5, line Z, replace the words "lower air intake" and on page 8, line 9, replace the words "air introduced from below" by "lower air intake than normal".



  2 in. page 3, line 25; on page 4, lines 20-21; line 3 from the bottom on page 5; on page 6, lines 24-25; on page 7, line 6; on page 8, lines 24 and 31, replace "transformation gas or transformed gas * 1 by" transformation or recycling gauze ".

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   It is known to release fine-grained coal in a gas stream and thus obtain, in addition to fine-grained coke, which can be burned in boiler hearths, a degassing gas. E degassed the coal in an externally heated system,

 <Desc / Clms Page number 3>

 Obtains, it is true, a degassing gas with high calorific value, but it must be taken into account that the coal, due to the bad heat transmission is heated and degassed only slowly, The average efficiency of - such an installation of degassing is therefore disadvantageously small.

   In addition, the plastic zone of the carbon is traversed so slowly that the carbon remains stuck along the tubular walls and forms deposits, which as a result of the commitments of the degassing equipment.



   In order to especially avoid these latter drawbacks, it has been proposed to carry out during the degassing of the coal an internal heating such that a gas, generally a part of the manufacturing gas, is burned with the admission of air into the degassing chambers and that the Carbon degassing is carried out simultaneously by means of this hot gas. By carrying out the operation in this way, the calorific value of the degassing gas is lowered by the nitrogen introduced with the combustion air. The volume of air required is determined by the amount of heat required in the degassing chamber, which amount depends primarily, besides degassing work and heat losses, on the amount of heat required to heat the chamber. coal.

   It is considered to be extraordinarily disadvantageous that this required amount of heat must be covered by gas. expensive manufacturing drunk by means of another high-priced gas. On the other hand, in addition to this decrease in calorific value by rarefaction by means of nitrogen, another decrease in calorific value results from the composition of hydrocarbons such as methane. In addition, during combustion with lower air intake, oxygen

 <Desc / Clms Page number 4>

 existing mainly binds to methane and higher hydrocarbons in the flue gas, usually with formation of CO and H2. Methane decomposes very quickly at high temperatures.



   By the cooperation on the one hand of the rarefaction by nitrogen and on the other hand by the decomposition of the hydrocarbons, the calorific value of the production gas in the known processes is so reduced that, in most cases, one has so far not been able to produce any manufacturing gas whose calorific value meets the requirements of town gas.



   One object of the invention is, among other things, to increase, in the degassing of fine-grained coal with internal heating of the degassing chamber, the calorific value of the degassing gas while at the same time reducing the required quantity of hot gas.



   The invention relates to a process for the degassing of fine-grained coal or coal dust with internal heating of the degassing chamber and comprises preheating the coal before it enters the degassing chamber until it is left. softening, and to introduce by combustion of fuels, such as for example tar or other hydrocarbons, the combustion gases obtained simultaneously with the hot converted degassing gas as additional support gas to cover the quantity of heat required in at the same time with the material, to be degassed in the degassing chamber to cause, for example, swirling of these gases and to prevent undesirable reactions of the mixture after degassing by means of cooling of the degassing gas.

   This last point can also be achieved by removing the heat during degassing.



  In order to cool the mixture of gas and ooke, cooling zones can be formed in the degassing chamber. The degassing chamber is usefully cooled by recovery or regeneration to phauff the air from

 <Desc / Clms Page number 5>

 combustion for heating fuel.



   It is considered a particular invention to also preheat the degassed carbon before it enters the degassing chamber to near the softening point. The preheating temperature can be around 350-400 ° C and can be achieved without loss of process gas, since pre-degassing only occurs weakly at these temperatures and the main degassing of the carbon begins around the temperature. plastic melting zone Heating of the coal before it enters the degassing chamber can be achieved, for example, by means of flue gases from a boiler installation, in the flue gas stream or by means of a heat exchanger or in a floating tray.



   The combustion air for heating the fuel, for example for the combustion of tar or other hydrocarbons, which are used for the production of the fuel gas required according to the invention, and the mass of production gas for the combustion. process can be preheated in heat exchangers of the recovery or regeneration type by the sensible heat of the process gases escaping from the degasser.



   In order to manufacture combustion gases to be introduced into the degassing chamber in accordance with the invention, the latter proposes to release the gases for producing tar in a known manner, to subject this tar to combustion. Tar or other fuels are advantageously preheated and burnt with preheated air in such a way that, in addition to hydrogen and methane, it is given off; water and carbon monoxide, that is to say that the combustion of char-

 <Desc / Clms Page number 6>

 good or other hydrocarbons is suitably carried out with the addition of lower air.



     The advantages obtained by the invention are that, instead of expensive manufacturing gases or other expensive gases, the amount of heat required for the degassing chamber can be obtained by means of inexpensive fuels, by example of tar resulting from manufacture. Further advantages are that, by using a production gas as a feed gas, the formation of soot is simultaneously reduced and the thermodynamic conditions favorable for degassing are achieved.

   Another advantage of paramount importance is that the hydrocarbons from the degassing, in particular the methane, remain in the process gas as high-value constituents, since cracking of the hydrocarbons in the process gas used as the gas is avoided. feed gas; Combustion of the process gas does not occur and the duration of the passage of the process gas mixed with the hot combustion gases in the hot swirling degassing zone is not long enough to attack the hydrocarbons and transform them. In this way the hydrocarbons remain contained in the production gas because undesirable reactions are avoided by cooling.

   The mixture of gas and coke is again cooled to 700 ° C. in a short time and thus decomposition of the valuable hydrocarbons is avoided.
In summary, with respect to the present state of the art, it is prevented that the oxygen causes combustion of the latter with the production gas. In addition, the necessary production gas converted into feed gas is obtained through the gasification zone in such a short time that no decomposition occurs

 <Desc / Clms Page number 7>

 significant amount of hydrocarbons.

   In addition, low-value fuels, such as tar and other hydrocarbons, are enriched to produce heating gas as residues from mineral oil distillations and subjected to degassing, fuels which are difficult to use for other purposes; the favorable result is that a rich gas, for example town gas, can be obtained by degassing.



   The invention is explained below with the aid of a drawing showing an embodiment which is only illustrative.



   The drawing shows schematically an installation intended for carrying out the method according to the invention.



   The charcoal flows from hopper 1 through mill 2 into heater 3, where it is reheated to around the softening point.



  Then, by means of a supply gas, it is directed towards the degassing chamber 4, forming a continuous jet. In this one takes place the degassing of the coal. The manufacturing gas escapes through line 4a and is separated in a known manner in separator 5 from the fine-grained coke, which can immediately be sent hot through line 5a to a furnace hearth;

   the process gas itself is cooled in the heat exchanger 6 to such an extent that the operating temperature of the process gas allows economical construction materials to be used for the fan 9, so as not to require steels with high heat resistance. The recoverable manufacturing gas is separated in the separator 7 from the coke still present and purified in the gas scrubber 8 from tar and other impurities.

   The required amount of heat can be obtained by combustion of the tar and the separated impurities in the gas scrubber 8, which are reheated in a heat exchanger 10.

 <Desc / Clms Page number 8>

   The essential compressed combustion air is heated in a heat exchanger 11 placed in the cooling duct 12 of the degassing chamber and burned in the burner 13 with the tars and other materials which have been preheated.

   Combustion gases obtained from transformation
 EMI8.1
 can be added, simultaneously with the gas / reheated, in the reheater 6, brought tangentially into the degassing chamber 4 intended for degassing the coal, in order to form a vortex around the continuous jet of coal,
 EMI8.2
 R E'V END l 0 A T ION 80 1. A process for degassing fine-grained coal or coal dust by internal heating, in a degassing chamber, characterized in that a heating gas is formed externally to a degassing chamber (4) by combustion (preferably by combustion of tar and other hydrocarbons) and used simultaneously with production gas as feed gas for the purpose of degassing the coal inside it a degassing chamber,

   and in that after degassing the carbon the heat is removed from the degassing mixture as it leaves said chamber.


    

Claims (1)

2. Procédé suivant revendication 1, caractérisé en ce que le charbon à dégazer est préchauffé avant son entrée dans la chambre de dégazage jusqu'à son point de ramol- lissement. 2. Method according to claim 1, characterized in that the carbon to be degassed is preheated before it enters the degassing chamber to its softening point. 3. Procédé suivant revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'après dégazage un retrait de chaleur est effec- EMI8.3 tué hors du mélange de dét:Il2in{,C par refrolù1lwemün des parois de la chambre, <Desc/Clms Page number 9> 4. Procédé suivant revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'après dégazage la chambre de dégazage est re- froidie par récupération au moyen de l'air de combustion. nécessaire à la fabrication du gaz de chauffage. 3. Method according to claims 1 and 2, characterized in that after degassing a heat removal is carried out. EMI8.3 killed out of the mixture of det: Il2in {, C by refrolù1lwemün from the walls of the chamber, <Desc / Clms Page number 9> 4. Method according to claims 1 to 3, characterized in that after degassing the degassing chamber is cooled by recovery by means of the combustion air. necessary for the production of heating gas. 5. Procédé suivant revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les combustibles employés pour l'obtention de gaz de chauffage,tels que le goudron et d'autres hydro- carbures, sont préchauffés et brûlés avec de l'air pré- chauffé.introduit par dessous, de manière telle que, en outre de l'hydrogène et du méthane, il se dégage princi- palement de l'eau et de l'oxyde de carbone. 5. Process according to claims 1 to 3, characterized in that the fuels used for obtaining heating gases, such as tar and other hydrocarbons, are preheated and burnt with preheated air. introduced from below, in such a way that besides hydrogen and methane, mainly water and carbon monoxide are released. 6. - Procédé suivant revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'air de combustion pour la fabrication de gaz de chauffage et la masse de gaz de fabrication servant à la transformation sont préchauffés dans des réchauffeurs à récupération ou à régénération par la chaleur sensible du mélange de dégazage sortant de la chambre de dégazage. 6. - Method according to claims 1 to 5, characterized in that the combustion air for the production of heating gas and the mass of production gas used for the transformation are preheated in heaters with recovery or regeneration by heat sensitive of the degassing mixture exiting the degassing chamber. 7. Procédé suivant revendications 1 à 6, caractérisé en ce que le gaz de fabrication est séparé de manière connue du goudron et le goudron obtenu est brûlé pour la fabrication de gaz de chauffage. 7. Method according to claims 1 to 6, characterized in that the manufacturing gas is separated in a known manner from the tar and the tar obtained is burned for the production of heating gas. 8. Procédé suivant revendications 1 à 7, caractérisé EMI9.1 en ce que leo\)refroidisse1ID) à gaz disposé avant lesventi- lateurs prévus pour le gaz de transformation poussent suf- fisamment loin le refroidissement du gaz de dégazage ob- tenu pour que la température dé régime du gaz à l'inté- rieur du carter du ventilateur permette d'utiliser pour ce dernier des matériaux de construction économique. 8. Process according to claims 1 to 7, characterized EMI9.1 in that the gas cooled1ID) placed before the fans provided for the transformation gas pushes the cooling of the degassing gas sufficiently far so that the operating temperature of the gas inside the fan housing allows the use of economically constructed materials for the latter. 9. Procédé suivant revendications 1 à 8, caractérisé en ce que lesrefroidisseurs, à gaz servent indifféremment au réchauffage d'air, de gaz de transformation, de goudron ou d'eau d'alimentation d'une chaudière à vapeur. 9. A method according to claims 1 to 8, characterized in that the coolers, gas are used indifferently for reheating air, transformation gas, tar or feed water of a steam boiler.
BE544405D BE544405A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE544405A true BE544405A (en)

Family

ID=172388

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE544405D BE544405A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE544405A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2493333A1 (en) COAL GASIFYING APPARATUS USING COAL POWDER
FR2573750A1 (en) PROCESS AND INSTALLATION FOR PRODUCING WHITE CEMENT CLINKER
BE544405A (en)
BE485344A (en) PROCESS FOR THE PREPARATION OF BLACK SMOKE
BE531658A (en)
BE521697A (en)
CH291145A (en) A process for the gasification of solid fuel fines.
BE423612A (en)
RU2407804C2 (en) Cupola heat on hard coal
BE380383A (en)
BE374194A (en)
BE622692A (en)
BE416369A (en)
BE502403A (en)
BE428925A (en)
BE535875A (en)
BE416396A (en)
BE472906A (en)
BE525331A (en)
BE454915A (en)
BE436705A (en)
BE522882A (en)
BE525072A (en)
BE564679A (en)
BE408254A (en)