BE537935A - - Google Patents

Info

Publication number
BE537935A
BE537935A BE537935DA BE537935A BE 537935 A BE537935 A BE 537935A BE 537935D A BE537935D A BE 537935DA BE 537935 A BE537935 A BE 537935A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
front part
undergarment
edges
panel
enveloping
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE537935A publication Critical patent/BE537935A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A41WEARING APPAREL
    • A41CCORSETS; BRASSIERES
    • A41C1/00Corsets or girdles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Corsets Or Brassieres (AREA)
  • Undergarments, Swaddling Clothes, Handkerchiefs Or Underwear Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne des perfectionnements aux sous-vê- tements qui enveloppent et moulent le corps comme, par exemple, les gaines, ceintures, corselets, etc. 



   L'invention concerne plus particulièrement certains perfectionne- ments à la confection et à la fonction de la partie antérieure d'un tel sous- vêtement moulant l'abdomen, grâce auxquels les   sou-vêtements   réalisés sui- vant la présente invention sont mieux aptes à assurer le confort et la liber- té de mouvements des personnes qui les portent sans que leurs   caractéristi-     ques   de   soutien,-et   moulant en souffrent ou soient sacrifiées. 



   Les gaines ou corselets ordinaires ont, comme on le sait, tendan- ce à serrer ou oomprimer la partie abdominale de la personne qui les porte à un point tel que non seulement ils sont difficiles à mettre ou à enlever, et inconfortables à porter, mais encore gènent considérablement les mouve- ments quand on marche, se penche ou s'assied. 



   Récemment, on a essayé de pallier ces inconvénients en modifiant la coupe de la partie enveloppant l'abdomen par une disposition "entrecroi - sée" de panneaux relativement indépendants qui se recouvrent et s'étendent en diagonale ou en oblique par rapport à un plan transversal à la gaine, cet 
 EMI1.1 
 entrecroissement et cette indépendancela.tiv des. panneaux, devant permettre un mouvement assez aisé des cuisses. Toutefois, les panneaux indépendants entrecroisés étaient fixés aux parties latérales du sous-vêtement en dés points espacés en hauteur comme l'exigeait leur disposition en diagonale ou en oblique et il en résultait que des parties du sous-vêtement situées plus bas que ces points de fixation ne contribuaient plus à soutenir et mouler le corps,, ce qui est la raison d'être d'une gaine. 



   La présente invention a pour but principal d'assurer le confort et une certaine liberté de mouvements tout en maintenant la ligne désirée du corps, et ce résultat est obtenu.en utilisant des panneaux entrecroisés rela- tivement indépendants qui sont fixés aux parties latérales de la gaine dans un plan commun qui coïncide avec le bord inférieur de celle-ci, et sans au- cune déviation verticale. 



   D'autres particularités de l'invention résident dans la   configu-   ration des panneaux eux-mêmes, ceci entraînant différentes combinaisons de matières élastique et non -élastique agencées pour coopérer avec la fixation des panneaux, à la liberté de mouvement maximum et au maintien du corps. 



   Les dessins annexés représentent à titre d'exemple une forme d'e- xécution préférée de l'invention. 



   La figure 1 est une vue de face en perspective d'une gaine sui- vant l'invention, la figure 2 est une vue de face d'une gaine suivant l'invention, la figure 3 est une vue de face d'une gaine semblable à celle de la figure 2, avec arrachement du panneau extérieur de la partie antérieure, la figure 4 est une vue de l'intérieur de la partie antérieure montrant la disposition du panneau intérieur,. la figure 5 est une coupe schématique faite en substance suivant la ligne 5-5 de la figure 2, la figure 6 est une vue de face montrant une variante de l'inven- tion, la figure 7 est une vue de face semblable à celle de la figure 6, avec arrachement du panneau extérieur, la figure 8 est une vue de face d'une autre variante de l'inven- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tion, la figure 9 est une vue de face semblable à celle de la figure 8 mais avec arrachement du panneau extérieur.

   



   Bien que les dessins représentent une gaine, il va de soi que l'invention est applicable à d'autres sous-vêtements analogues, par exemple aux corselets. 



   Sur les figures 1 à 5 des dessins, le sous-vêtement est désigné dans son ensemble par le chiffre 10 et la partie enveloppant l'abdomen com- prend une partie antérieure 12 et des parties latérales ou côtés 14 reliées aux bords latéraux 16 de la partie antérieure de façon appropriée.   L'inven-   tion concerne principalement la réalisation   delà,.partie   antérieure 12 comme décrit ci-dessous. 



   Les bords latéraux 16 de la partie antérieure 12 sont rectilignes et convergent vers le haut. La plus grande distance mesurée latéralement entre ces deux bords se trouve au bord inférieur du vêtement comme indiqué schématiquement en 18, et la plus courte distance mesurée latéralement en- tre les bords latéraux est à la taille du sous-vêtement comme indiqué sché- matiquement en 20. 



   La partie antérieure 12 se compose de deux panneaux superposés   en.   trecroisés, à savoir le panneau extérieur 22 et de panneau intérieur 24. 



  Ces panneaux ont des bords inférieurs semblables 26 et 28 respectivement, qui sont en forme de V renversé et s'entrecroisent en substance à mi-hauteur de la partie antérieure du sous-vêtement. On remarquera que ces bords inférieurs sont relativement libres et détachés l'un de l'autre, le seul lien entre les panneaux 22 et 24 étant aux bords latéraux 16 et à la partie supérieure du sous-vêtement, comme décrit plus loin en détail. 



   Les deux extrémités des bords inférieurs 26 et 28, respectivement, des panneaux 22 et 24 se terminent à la même hauteur c'est-à-dire coïncident avec les extrémités inférieures des bords latéraux 16 en des points 30 qui sont dans le plan normal du bord inférieur de la partie antérieure du sous- vêtement. En vertu de leur forme en V inversé, les bords inférieurs 26 et 28 forment des pointes 32 et 34 respectivement qui viennent plus haut que les points 30 et en retrait vers l'intérieur par rapport aux bords latéraux 16. 



   Quand le'vêtement est porté comme le montre la figure 1, les par- ties inférieures   échncrées   22 et 24 définies par les bords 26 et 28 formant en substance un V renversé, laissent la liberté de mouvement des cuisses pour marcher, s'asseoir ou se baisser. En même temps, comme les pointes terminales 30 des bords inférieurs 26 et 28 se trouvent.aux extrémités des bords laté- raux 16, ces pointes sont attachées aux parties latérales 14 au bas de la partie antérieure 12 et de cette façon la liberté de mouvement que procurent les panneaux 22 et 24 n'empêche pas matériellement le sous-vêtement de mou- ler le corps. 



   Des jarretelles 35 sont fixées à la partie postérieure et d'au- tres jarretelles 36 sont fixées aux bords inférieurs 26 et 28 des panneaux 22 et 24 à l'intérieur et légèrement plus haut que les pointes 30. 



   Le sous-vêtement peut aussi être muni d'une fermeture à glissiè- re 38 de chaque côté des parties   latérales¯14.   si on le désire. 



   La liberté de mouvement obtenue par la disposition particulière déjà décrite des panneaux 22 et 24 est aidée par la conformation spécifi- que des panneaux eux-mêmes. Comme le montrent le mieux les figures 1 et   2,   le panneau extérieur 22 comporte une bande élastique 40 se rétrécissant vers le haut dont le bord intérieur 42 est galbé, reliée à une partie non- élastique 44 se rétrécissant vers le bas qui est reliée à son tour au bord 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 galbé 46 d'une bande élastique 48 rétrécie vers le haut. Cette dernière est attachée à une partie non-élastique 50 qui, quoique étant un élément de la partie antérieure 12, peut faire partie intégrante des parties latérales ad- jacentes 14, si on le désire. 



   Le panneau intérieur 24 (figures 3 et 4) comporte une bande élas- tique 52 interposée entre les deux parties de matière non-élastique 54 et 55. 



   Les bords supérieurs des parties 54 et 56 se terminent un peu en dessous de la taille en 58 et 60, et la seule liaison entre les panneaux intérieur et extérieur au bord supérieur de la partie antérieure 12 est entre les parties 
52 et 44. 



   On remarquera que dans tous les cas, les parties élastiques des panneaux 22 et 24 partent respectivement des bords inférieurs 26 et 28 des panneaux vers le haut et sont extensibles dans le sens circonférentiel du   sous-vetement   comme le montrent les flèches 62. 



   Sur les figures 6 et 7 représentant une autre forme de réalisa- tion de l'invention, la disposition générale des panneaux de la partie anté- rieure est la même que celle déjà décrite, la seule différence réside dans la conformation spécifique des panneaux eux-mêmes. Le chiffre 70 désigne le sous- vêtement dans son ensemble, la conformation du panneau extérieur 22a est sem- blable< à celle du panneau 22 et celle du panneau 24a est semblable à celle du panneau 22a, mais inversée, bord pour bord, pour obtenir l'effet de re- couvrement et de croisement désiré des bords inférieurs des deux panneaux comme déjà décrit.

   Pour simplifier la description, les parties constituti- ves du panneau 22a sont désignées par les mêmes chiffres de référence que celles du panneau 22 et les parties correspondantes du panneau 24a portent un'-chiffre affecté de l'indice prime. 



   Dans l'autre variante de l'invention montrée sur les figures 8 et 9, le sous-vêtement est désigné dans son ensemble par le chiffre 80 et ici aussi la disposition des parties constitutives des panneaux antérieurs est en substance la même, seule la conformation spécifique des panneaux eux-mê- mes change. 



   Dans cet exemple le panneau extérieur 82 comporte une bande élas- tique relativement étroite 84 interposée entre les deux parties 86 et 88 de matière non-élastique. De même, le panneau intérieur 90 comporte une bande élastique 92 interposée entre les deux parties 94 et 96 de matière non-élas- tique. Les extrémités des bords inférieurs 98 des deux panneaux ne doivent pas se terminer en pointes comme pour les formes de réalisation précédentes, mais elles peuvent avoir une forme arrondie comme représenté en 100. 



   Les parties latérales 14 des gaines 10 et 70 ne sont pas élasti- ques, mais les parties latérales 14b de la gaine 80 sont en matière élasti- que extensible circonférentiellement au vêtement, en compensation des par- ties élastiques relativement petites 84 et 92 des panneaux antérieurs de la gaine 80. 



   L'invention n'est pas limitée aux formes d'exécution qui ont été décrites et représentées à titre d'exemples, des modifications pouvant y ê- tre apportées sans sortir de son cadre. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to improvements to undergarments which envelop and mold the body such as, for example, girdles, belts, corselets, etc.



   The invention relates more particularly to certain improvements in the construction and in the function of the anterior part of such an undergarment which hugs the abdomen, thanks to which the undergarments produced according to the present invention are better suited to ensuring the comfort and freedom of movement of those who wear them without their supportive, tight-fitting characteristics suffering or being sacrificed.



   Ordinary girdles or corselets, as we know, tend to tighten or compress the abdominal part of the wearer to such an extent that they are not only difficult to put on or take off, and uncomfortable to wear, but still considerably impede movement when walking, bending or sitting down.



   Recently, attempts have been made to overcome these drawbacks by modifying the section of the part surrounding the abdomen by a "crisscross" arrangement of relatively independent panels which overlap and extend diagonally or obliquely with respect to a transverse plane. to the sheath, this
 EMI1.1
 growth and this independence of. panels, to allow fairly easy movement of the thighs. However, the crisscross independent panels were attached to the side parts of the undergarment in diced points spaced apart in height as required by their diagonal or oblique arrangement, and as a result, parts of the undergarment located lower than these diced points. fasteners no longer help to support and mold the body, which is the raison d'être of a sheath.



   The main object of the present invention is to provide comfort and freedom of movement while maintaining the desired body line, and this is achieved by using relatively independent crisscross panels which are attached to the side portions of the body. sheath in a common plane which coincides with the lower edge thereof, and without any vertical deviation.



   Other features of the invention reside in the configuration of the panels themselves, resulting in different combinations of elastic and non-elastic materials arranged to cooperate with the attachment of the panels, maximum freedom of movement and maintenance of the. body.



   The accompanying drawings show by way of example a preferred embodiment of the invention.



   Figure 1 is a perspective front view of a sheath according to the invention, Figure 2 is a front view of a sheath according to the invention, Figure 3 is a front view of a sheath similar to that of Figure 2, with cutaway of the outer panel of the front part, Figure 4 is a view of the interior of the front part showing the arrangement of the inner panel ,. Figure 5 is a schematic section taken substantially along the line 5-5 of Figure 2, Figure 6 is a front view showing a variant of the invention, Figure 7 is a front view similar to that of Figure 6, with cutaway of the outer panel, Figure 8 is a front view of another variant of the invention

 <Desc / Clms Page number 2>

 tion, Figure 9 is a front view similar to that of Figure 8 but with cutaway of the outer panel.

   



   Although the drawings show a sheath, it goes without saying that the invention is applicable to other similar undergarments, for example corselets.



   In Figures 1 to 5 of the drawings, the undergarment is denoted as a whole by the numeral 10 and the part enveloping the abdomen comprises a front part 12 and side parts or sides 14 connected to the side edges 16 of the waistband. anterior part appropriately. The invention mainly relates to the realization of the front part 12 as described below.



   The side edges 16 of the front part 12 are rectilinear and converge upwards. The greatest distance measured laterally between these two edges is at the bottom edge of the garment as shown schematically at 18, and the shortest distance measured laterally between the side edges is at the waist of the undergarment as shown schematically in 20.



   The front part 12 consists of two superimposed panels. cross, namely the outer panel 22 and inner panel 24.



  These panels have similar bottom edges 26 and 28 respectively, which are in the shape of an inverted V and substantially intersect halfway up the front portion of the undergarment. It will be noted that these lower edges are relatively free and detached from one another, the only connection between the panels 22 and 24 being at the side edges 16 and at the upper part of the undergarment, as described in detail below.



   The two ends of the lower edges 26 and 28, respectively, of the panels 22 and 24 terminate at the same height, i.e. coincide with the lower ends of the side edges 16 at points 30 which are in the normal plane of the lower edge of the front part of the underwear. By virtue of their inverted V shape, the lower edges 26 and 28 form spikes 32 and 34 respectively which come higher than the points 30 and recessed inwardly from the side edges 16.



   When the garment is worn as shown in Figure 1, the angled lower parts 22 and 24 defined by edges 26 and 28 substantially forming an inverted V allow freedom of movement of the thighs for walking, sitting or walking. to bend down. At the same time, since the end points 30 of the lower edges 26 and 28 are at the ends of the side edges 16, these points are attached to the side parts 14 at the bottom of the front part 12 and thus freedom of movement provided by panels 22 and 24 does not materially prevent the undergarment from molding to the body.



   Suspenders 35 are attached to the posterior portion and further suspenders 36 are attached to the lower edges 26 and 28 of panels 22 and 24 on the inside and slightly higher than the tips 30.



   The underwear can also be provided with a zipper 38 on each side of the side parts ¯14. if desired.



   The freedom of movement obtained by the particular arrangement already described of the panels 22 and 24 is aided by the specific conformation of the panels themselves. As best shown in Figures 1 and 2, the outer panel 22 has an elastic band 40 which tapers upward with the inner edge 42 being curved, connected to a non-elastic downward tapering portion 44 which is connected to his turn at the edge

 <Desc / Clms Page number 3>

 curved 46 of an elastic band 48 narrowed upwards. The latter is attached to a non-elastic part 50 which, although being part of the front part 12, may be part of the adjacent side parts 14, if desired.



   The inner panel 24 (Figures 3 and 4) comprises an elastic band 52 interposed between the two parts of non-elastic material 54 and 55.



   The top edges of parts 54 and 56 end a little below the waist at 58 and 60, and the only connection between the inner and outer panels at the top edge of the front part 12 is between the parts.
52 and 44.



   It will be noted that in all cases, the elastic parts of the panels 22 and 24 start respectively from the lower edges 26 and 28 of the panels upwards and are extensible in the circumferential direction of the undergarment as shown by the arrows 62.



   In Figures 6 and 7 showing another embodiment of the invention, the general arrangement of the panels of the front part is the same as that already described, the only difference residing in the specific conformation of the panels themselves. same. The numeral 70 designates the undergarment as a whole, the conformation of the outer panel 22a is the same as that of the panel 22 and that of the panel 24a is similar to that of the panel 22a, but reversed, edge for edge, to obtain the desired overlap and crossing effect of the lower edges of the two panels as already described.

   To simplify the description, the constituent parts of the panel 22a are designated by the same reference numerals as those of the panel 22 and the corresponding parts of the panel 24a have a numeral assigned the index prime.



   In the other variant of the invention shown in Figures 8 and 9, the undergarment is designated as a whole by the number 80 and here also the arrangement of the constituent parts of the front panels is substantially the same, only the conformation specific to the panels themselves change.



   In this example the outer panel 82 has a relatively narrow elastic band 84 interposed between the two parts 86 and 88 of non-elastic material. Likewise, the inner panel 90 comprises an elastic band 92 interposed between the two parts 94 and 96 of non-elastic material. The ends of the lower edges 98 of the two panels do not have to end in spikes as in the previous embodiments, but they can have a rounded shape as shown at 100.



   The side portions 14 of the sleeves 10 and 70 are not elastic, but the side portions 14b of the sleeve 80 are of elastic material extensible circumferentially to the garment, in compensation for the relatively small elastic portions 84 and 92 of the panels. anterior sheath 80.



   The invention is not limited to the embodiments which have been described and shown by way of examples, modifications being able to be made to it without going beyond its scope.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Sous-vêtement enveloppant et moulant le ,corps, caractérisé en ce qu'il comprend une partie enveloppant l'abdomen composée d'une partie antérieure et de parties latérales reliées aux bord latéraux de la partie antérieure, la partie antérieure comportant deux panneaux superposés dont les bords inférieurs obliques sont indépendants l'un de l'autre et entre- croisés, le bord inférieur de chaque panneau se terminant de chaque côté à <Desc/Clms Page number 4> hauteur des extrémités inférieures des bords latéraux. 1.- Undergarment enveloping and molding the body, characterized in that it comprises a part enveloping the abdomen composed of a front part and side parts connected to the side edges of the front part, the front part comprising two superimposed panels of which the oblique lower edges are independent of each other and crossed, the lower edge of each panel terminating on each side at <Desc / Clms Page number 4> height of the lower ends of the side edges. 2.- Sous-vêtement suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le bord inférieur de chaque panneau a en substance la forme d'un V inver- sé dont le sommet est compris entre les bords latéraux de la partie infé- rieure. 2. Undergarment according to claim 1, characterized in that the lower edge of each panel has substantially the shape of an inverted V, the top of which is between the lateral edges of the lower part. 3.- Sous-vêtement enveloppant et moulant le corps, caractérisé en ce qu'il comprend une partie enveloppant l'abdomen composée d'une partie antérieure et de parties latérales reliées aux bords latéraux de la partie antérieure, les bords latéraux étant rectilignes et convergeant vers le haut, la plus grande distance horizontale entre eux se situant au bord infé- rieur du sous-vêtement, et la partie antérieure est composée de deux pan- neaux superposés dont les bords inférieurs obliques sont indépendants l'un de l'autre et s'entrecroisent, le bord inférieur de chaque panneau se ter- minant de chaque côté à hauteur des extrémités inférieures des bords laté- raux. 3.- Undergarment enveloping and molding the body, characterized in that it comprises a part enveloping the abdomen composed of a front part and side parts connected to the side edges of the front part, the side edges being rectilinear and converging upwards, the greatest horizontal distance between them being at the lower edge of the undergarment, and the anterior part is composed of two superimposed panels whose oblique lower edges are independent of each other and intersect, the lower edge of each panel terminating on each side at the level of the lower ends of the side edges. 4.- Sous-vêtement suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le bord inférieur de chaque panneau a en substance la forme d'un V in- versé dont le sommet est compris entre les bords latéraux de la partie anté- rieure. 4. Undergarment according to claim 3, characterized in that the lower edge of each panel has substantially the shape of an inverted V, the top of which is between the lateral edges of the front part. 5. - Sous-vêtement enveloppant et moulant le corps, caractérisé en ce qu'il comprend une partie enveloppant l'abdomen composée d'une partie antérieure et de parties latérales reliées aux bords latéraux de la partie antérieure, et au moins une bande ou région de matière élastique qui s'étend vers le haut en partant du bord inférieur du panneau et est extensible dans le sens de la circonférence du sous-vêtement. 5. - Undergarment enveloping and molding the body, characterized in that it comprises a part enveloping the abdomen composed of a front part and side parts connected to the side edges of the front part, and at least one band or a region of elastic material which extends upwardly from the lower edge of the panel and is extensible around the circumference of the undergarment. 6. - Sous-vêtement enveloppant et moulant le corps, caractérisé en ce qu'il comprend une partie enveloppant l'abdomen composée d'une partie antérieure et de parties latérales reliées aux bords latéraux de la partie antérieure, ces bords étant rectilignes et convergeant vers le haut et la plus grande distance horizontale entre eux se situant au bord inférieur du sous-vêtement, et la partie antérieure comporte deux panneaux superposés dont les bords inférieurs obliques sont indépendants l'un de l'autre et s'entrecroisent, le bord inférieur de chaque panneau se termine de chaque côté à hauteur des extrémités inférieures des bords latéraux, 6. - Undergarment enveloping and molding the body, characterized in that it comprises a part enveloping the abdomen composed of a front part and side parts connected to the side edges of the front part, these edges being rectilinear and converging upwards and the greatest horizontal distance between them being at the lower edge of the underwear, and the front part has two superimposed panels whose oblique lower edges are independent of each other and intersect, the edge bottom of each panel ends on each side at the height of the lower ends of the side edges, chaque panneau comprend au moins une bande ou région de matière non-élastique et au moins une bande ou région de matière élastique qui s'étend vers le haut depuis le bord inférieur du panneau et est extensible dans le sens de la circonférence du sous-vêtement. each panel comprises at least one strip or region of non-elastic material and at least one strip or region of elastic material which extends upward from the lower edge of the panel and is stretchable around the circumference of the undergarment . 7.- Sous-vêtement suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le bord inférieur de chaque panneau a en substance la forme d'un V in- versé dont le sommet est compris entre les bords latéraux de la partie an- térieure. 7. Undergarment according to claim 6, characterized in that the lower edge of each panel has substantially the shape of an inverted V, the top of which is between the side edges of the front part.
BE537935D BE537935A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE537935A true BE537935A (en)

Family

ID=168132

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE537935D BE537935A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE537935A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2803985A1 (en) PANTIES, ESPECIALLY CALECON TYPE
EP2545793B1 (en) Article of clothing
WO2006045935A1 (en) Bra with variable-volume straps
BE537935A (en)
CH649689A5 (en) BRA.
WO2013132180A1 (en) Lumbar support belt
FR2926007A1 (en) ADJUSTABLE GLOVE, IN PARTICULAR SPORT.
FR2576489A1 (en) ONE-PIECE CLOTHING APPARELING THE FEMININE SILHOUETTE
BE415861A (en)
FR2963551A1 (en) TORSE SUPPORT BELT OR ORTHESE OF TORSE SUPPORT
FR2624701A1 (en) Garment or undergarment for males with support band
FR2682869A1 (en) Vertebral immobilisation corset
WO2006029486A1 (en) Garment
CH281730A (en) Belt.
BE506407A (en)
EP1582106B1 (en) Garment for a person in a wheelchair
WO1996010930A1 (en) Garment portion for producing riding breeches and/or underwear, and garment produced therefrom
BE473757A (en)
FR2736512A3 (en) Male or female undergarment for orthopaedic purposes
BE533728A (en)
CH708106B1 (en) Underwear male having a front pocket for the penis.
FR2800578A1 (en) Chest supporting garment for ladies wear incorporates cups connected by adjustable straps to shoulder panels
CH403159A (en) Spine statics restraint and correction device
EP2096948B1 (en) Morphologically adaptive undergarment
BE636579A (en)