BE537474A - - Google Patents

Info

Publication number
BE537474A
BE537474A BE537474DA BE537474A BE 537474 A BE537474 A BE 537474A BE 537474D A BE537474D A BE 537474DA BE 537474 A BE537474 A BE 537474A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheets
sheaths
edges
bars
frames
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE537474A publication Critical patent/BE537474A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F28HEAT EXCHANGE IN GENERAL
    • F28FDETAILS OF HEAT-EXCHANGE AND HEAT-TRANSFER APPARATUS, OF GENERAL APPLICATION
    • F28F25/00Component parts of trickle coolers
    • F28F25/02Component parts of trickle coolers for distributing, circulating, and accumulating liquid
    • F28F25/08Splashing boards or grids, e.g. for converting liquid sprays into liquid films; Elements or beds for increasing the area of the contact surface

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Heat-Exchange Devices With Radiators And Conduit Assemblies (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   On connaît diverses formes de réalisation des installations pour- vues de dispositifs de ruissellement et destinées à abaisser la température des eaux de refroidissement après leur échauffement, appelées réfrigérants à ruissellement ou à cheminée et souvent aussi, lorsqu'elles sont pourvues d'un ventilateur, réfrigérants à ventilateur ou réfrigérants à cheminée à ventilateur. Dans tous les modes d'exécution on cherche à donner aux dis- positifs intérieurs de ruissellement de grandes surfaces sur lesquelles 1' eau de refroidissement s'écoule en couches minces et ainsi cède sa chaleur à l'air réfrigérant. 



   On connaît en particulier dans la pratique des modes de réalisa- tion dans lesquels le dispositif de ruissellement est formé de bois assem- blé en plaques verticales serrées au moyen de matériaux   céramiques,tels   que des briques creuses, ou de plaques en ciment d'amiante connu sous l'appel- lation   d'Eternité   Les dispositifs en bois pourrissent rapidement, tandis que les plaques minérales en ciment d'amiante se tordent ou se gonflent dans certaines conditions sous l'effet des variations de température en présence de l'humidité..... Les réfrigérants à lattes formés de bandes de verre appar- tiennent aussi à la technique connue. Ils nécessitent de nombreux supports et une construction compliquée; d'autre part, le verre est très sujet à l' attaque des eaux industrielles.

   Dans tous ces dispositifs on cherche à ob- tenir la plus grande surface de refroidissement possible par unité de vo- lume sans gêner la circulation de l'air. 



   L'invention concerne une tour réfrigérante pourvue de dispositifs intérieurs à grande surface de refroidissement constitués par des feuilles sans tissu et par conséquent non pourrissables, de préférence des feuilles en matière plastique artificielle à base de chlorure de polyvinyle ou autres produits semblables, avantageusement tendues à plat ou avec ondulations dans un bâti et qui, grâce à leur épaisseur négligeable et à leur faible poids par rapport à leur surface peuvent être disposées à des distances minima les unes des autres de telle sorte que l'air réfrigérant qui passe entre ces feuilles rencontre une surface de refroidissement sensiblement plus grande que dans les dispositifs des réfrigérants connus.

   Les avantages obte- nus selon l'invention résident donc dans le fait que la surface offerte par les dispositifs de ruissellement est plusieurs fois supérieure à celle des réfrigérants connus, où même un multiple élevé de cette- dernière, pour une même surface de base, ou que les tours réfrigérantes peuvent avoir des dimen- sions extérieures plus petites et un débit de pompage plus faible. Alors que l'épaisseur des plaques de bois est supérieure à 13 mm et celle des plaques d'amiante supérieur à 5 mm, on peut utiliser   desfèuilles   de chlorure de polyvinyle de moins de 0,5 mm d'épaisseur, de sorte qu'on obtient encore par rapport aux plaques d'amiante un encombrement dix fois plus faible. 



   Les feuilles particulièrement appropriées aux dispositifs de ruis- sellement selon l'invention sont celles qui se distinguent par leur résis- tance à la corrosion et aux acides et qui ainsi peuvent être utilisées pratiquement sans aucun entretien pendant des années en étant exposées à l'atmosphère et à l'humidité. 



  On peut utiliser aussi des feuilles dans lesquelles sont incorporées des couches de tissus ou également des matières plastiques artificielles à base de caoutchouc, ou même éventuellement des feuilles faites de matières métal- liques spéciales ou de tissus de celles-ci. La surface peut être à volonté frisée ou lissée. 



   L'augmentation de l'action de refroidissement que l'invention per- met d'obtenir en multipliant le rapport de la surface de ruissellement à la surface de base se manifeste techniquement par la diminution des dimen- sions extérieures d'une tour réfrigérante pour une puissance de refroidis- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sement donnée et, outre l'augmentation du pouvoir de refroidissement, on obtient des avantages techniques considérables en ce qui concerne la con- struction en béton, le ventilateur éventuel et les installations mécani- ques dans le cas des réfrigérants à cheminée de très grande dimension et très coûteux. 



   La réalisation des dispositifs de ruissellement sous forme de réfrigérants à feuilles peut être faite de diverses façons et être adaptée aux buts particuliers à atteindre. 



   Par exemple, on dispose dans la tour des cadres ou des grilles, par exemple en ciment   d'amiante,   sur lesquels des feuilles de matière arti- ficielle sans tissu de préférence et sans coutures piquées sont fixées sous tension. En tendant selon l'invention les feuilles en matière plastique sur des cadres ou des grilles on empêche les feuilles de battre et on obtient un courant d'air régulier à travers les grilles de la tour.

   Il est parti- culièrement avantageux de disposer des feuilles en matière artificielle sans tissu sur lesquelles sont soudées ou collées des bordures ou coins de renforcement et on fixe ces feuilles sur les cadres ou les grilles au moyen de ressorts ou de cordons en caoutchouc, de préférence attachés aux coins des feuilles.   On   peut aussi avantageusement enfiler par des gaines soudées ou collées sur un de leurs bords, par exemple un bord longitudinal, des feuilles de matière'plastique artificielle sans tissu sur des barres de grilles qui sont elles-mêmes posées dans la tour sur des bâtis en utilisant des pièces d'espacement et tendre ces feuilles au moyen de barres pesantes introduites dans des gaines sur les bords opposés. De préférence, on place des barres rondes dans les gaines de feuilles et on les suspend par ces barres.

   Selon une particularité de l'invention, on peut aussi incorporer aux feuilles une armature de renforcement constituée par exemple par des fils métalliques ou par des bandes de matière plastique artificielle durcie et tendre les feuilles au moyen de ces armatures au lieu de les tendre, ou tout en les tendant également, avec des ressorts ou des liens en caoutchouc ou avec des charges pesantes. Lorsqu'on utilise des feuilles avec armature, un seul dispositif de suspension est nécessaire sur le bord supérieur des feuilles.   On   peut aussi enfiler les feuilles sur les barres de grille au moyen de gaines formées sur un de leurs bords, et les tendre par le bord opposé au moyen de ressorts ou de liens en caoutchouc. 



   Selon une particularité plus spéciale de l'invention, pour éviter des résistances à l'écoulement de l'air, on pose les feuilles sur des barres de grille ayant une section aérodynamique, par exemple   guttiforme,     et/ou   on forme les bords d'attaque et de fuite de ces feuilles, par exemple les gai- nes, de façon à leur donner également un profil aérodynamique.

   Selon une autre particularité, pour obtenir en même temps une répartition uniforme du liquide réfrigérant sur les feuilles, on épaissit les bord d'attaque et de fuite des feuilles, par exemple en introduisant dans les gaines des barres de grille, éventuellement à profil aérodynamique, et on dispose les feuilles de telle façon, par exemple en plaçant les barres de grille alternativement à des hauteurs différentes, que les surépaisseurs   chevau-   chent en projection dans la direction du ruissellement de l'eau et empêchent ainsi une chute libre des gouttes d'eau. 



   Les avantages obtenus selon l'invention résident dans l'augmenta- tion surprenante de la puissance de refroidissement qui est obtenue dans les tours réfrigérantes selon l'invention au moyen des feuilles tendues servant de dispositifs de ruissellement. La longévité des dispositifs de ruissellement des tours réfrigérantes selon l'invention est aussi étonnam- ment grande. En outre, ils rendent possible d'obtenir une distribution d'eau uniforme sans qu'il soit nécessaire d'utiliser des moyens parti ou- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 liers ou compliqués pour diviser l'eau et former des pellicules d'eau. 



   La description qui va suivre, en regard des dessins annexés à titre d'exemples non limitatifs fera mieux comprendre comment l'invention peut être réalisée pratiquement. 



   La figure 1 représente une partie d'un élément intérieur d'une tour réfrigérante selon l'invention. 



   La figure 2 représente un autre élément intérieur de tour réfri- gérante selon l'invention. 



   La figure 3 représente des détails de l'élément représenté sur la figure 2. 



   La figure 4 représente une feuille montée dans une tour refrigé- rante selon l'invention avec son dispositif de suspension et son disposi- tif de tension. 



   La figure 4a est une section transversale de la feuille représen- tée sur la figure 4. 



   Les figures 5 et 6 représentent d'autres formes de réalisation des dispositifs de ruissellement et les figures 5a et   6a   sont des sections transversales correspondantes. 



   Les figures 7 et 8 représentent en coupe deux exemples de bords de feuilles à profil aérodynamique disposés de façon à répartir le liquide réfrigérant. 



   Dans une tour réfrigérante selon l'invention est disposé un bâti 1 sur les poutres supérieures 2 duquel sont posées des lattes 3, en ciment d'amiante par exemple, maintenues espacées par des entretoises 4. Les lat- tes en ciment d'amiante 3 sont enfilées dans les gaines supérieures 2 de feuilles en matière plastique artificielle   6   dans les gaines inférieures 8 desquelles sont enfilées des barres pesantes 7 qui tendent les feuilles par gravité. Les gaines ne sont pas formées au moyen de coutures piquées, mais par exemple par soudage ou collage des pans des feuilles en matière plastique.

   Les lattes 3, en ciment d'amiante par exemple, forment lorsqu' elles ont été enfilées dans les gaines des feuilles 6 et posées sur le bâ- ti 1 une grille que l'air de refroidissement peut traverser pour passer sur les feuilles tendues et sur laquelle ruisselle l'eau réfrigérante qui forme sur les feuilles des couches minces. 



   La figure 2 représente un autre mode de suspension de feuilles en matière plastique 2 dans une tour réfrigérante selon l'invention. Ces feuilles sont renforcées dans les coins 10 et reliées au bâti   12   par des tendeurs formés de ressorts ou de liens en caoutchouc 11. La figure 3 montre en détail la disposition d'une des feuilles 9 de la figure 2. 



   Suivant le résultat cherché, il peut être avantageux comme le montre la figure 4, d'incorporer dans les feuilles, celle-ci étant doubles par exemple, une grille de raidissage 17, fermée par exemple de fils métal- liques ou de bandes de matière plastique durcie de façon à tendre les feuil- les à la manière d'un drapeau.

   La feuille 13 représentée sur la figure est pourvue sur son bord supérieur 14 d'une gaine 15 dans laquelle est en- filée une barre ronde   16.   On peut, ainsi que représenté sur la figure 5, former dans la feuille en matière plastique   19 une   armature de raidissage   18   dans une seule direction, par exemple dans la direction du ruisselle- ment de l'eau, et pour tendre la feuille on peut introduire en outre une barre ronde   20   dans une gaine 21 formée sur son bord inférieur.

   On peut aussi comme sur la figure 6 suspendre la feuille en combinant plusieurs 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 des moyens décrits ci-dessus, par exemple en formant une gaine 24 sur le bord supérieur   22   de la feuille 23 et à sa partie inférieure des coins renforcés 25, reliés au bâti 27 par des ressorts ou des liens de caoutchouc 26. 



   Comme le montrent les figures 7 et 8, il est particulièrement a- vantageux d'épaissir les feuilles sur leur bord d'attaque et/ou leur bord de fuite, par exemple ainsi que représenté au moyen de barres de grille 29 et 30 à section aérodynamique enfilées dans les gaines   28   et disposées alternativement à des hauteurs différentes de telle façon que les sur- épaisseurs chevauchent en projection dans la-direction du ruissellement de   l'eau   et empêchent ainsi la chute libre des gouttes d'eau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Various embodiments are known of installations provided with trickling devices and intended to lower the temperature of the cooling water after it has been heated, called trickle coolers or chimney coolers and often also, when they are provided with a fan, fan coolers or fan stack coolers. In all embodiments it is sought to provide the interior runoff devices with large surfaces over which the cooling water flows in thin layers and thus transfers its heat to the cooling air.



   In particular, embodiments are known in the art in which the runoff device is formed of wood assembled in vertical plates clamped by means of ceramic materials, such as hollow bricks, or of asbestos cement plates. known as Eternity Wooden devices rot quickly, while asbestos cement mineral slabs twist or swell under certain conditions due to temperature variations in the presence of moisture. .... Slatted coolers formed from strips of glass are also known in the art. They require many supports and a complicated construction; on the other hand, glass is very subject to attack from industrial water.

   In all of these devices, an attempt is made to obtain the largest possible cooling surface per unit volume without hindering the circulation of the air.



   The invention relates to a cooling tower provided with internal devices with a large cooling surface consisting of sheets without fabric and therefore non-rotting, preferably sheets of artificial plastic material based on polyvinyl chloride or other similar products, advantageously stretched at flat or with corrugations in a frame and which, thanks to their negligible thickness and their low weight in relation to their surface can be arranged at minimum distances from each other so that the cooling air which passes between these sheets meets a significantly larger cooling surface than in the devices of known refrigerants.

   The advantages obtained according to the invention therefore lie in the fact that the surface offered by the trickling devices is several times greater than that of known coolants, or even a high multiple of the latter, for the same base surface, or that the cooling towers may have smaller exterior dimensions and a lower pumping rate. While the thickness of wood slabs is more than 13 mm and that of asbestos slabs more than 5 mm, polyvinyl chloride sails less than 0.5 mm thick can be used, so that still obtains a footprint ten times smaller compared to asbestos sheets.



   The foils particularly suitable for the leakage devices according to the invention are those which are distinguished by their resistance to corrosion and to acids and which thus can be used practically without any maintenance for years while being exposed to the atmosphere. and humidity.



  It is also possible to use sheets incorporating layers of fabrics or also artificial rubber-based plastics, or even optionally sheets made of special metallic materials or fabrics thereof. The surface can be curled or smoothed at will.



   The increase in the cooling action which the invention allows to obtain by multiplying the ratio of the surface area of runoff to the base surface is technically manifested by the reduction in the external dimensions of a cooling tower for cooling power

 <Desc / Clms Page number 2>

 given and, in addition to the increase in cooling capacity, considerable technical advantages are obtained with regard to the concrete con- struction, the possible ventilator and the mechanical installations in the case of refrigerants with very large chimneys. and very expensive.



   The realization of the trickle devices as leaf coolers can be done in various ways and be adapted to the particular purposes to be achieved.



   For example, frames or grids, for example made of asbestos cement, are placed in the tower, on which sheets of artificial material, preferably without fabric and without stitched seams, are fixed under tension. By stretching according to the invention the plastic sheets on frames or grids, the leaves are prevented from beating and a regular air flow is obtained through the grids of the tower.

   It is particularly advantageous to have sheets of artificial material without fabric to which are welded or glued reinforcing edges or corners and these sheets are fixed on the frames or grids by means of springs or rubber cords, preferably. attached to the corners of the sheets. It is also advantageously possible to thread, by sheaths welded or glued to one of their edges, for example a longitudinal edge, sheets of artificial plastic material without fabric on grid bars which are themselves placed in the tower on frames in using spacers and stretching these sheets by means of heavy bars introduced into sheaths on the opposite edges. Preferably, round bars are placed in the sheet sheaths and they are suspended by these bars.

   According to one particular feature of the invention, it is also possible to incorporate into the sheets a reinforcing frame constituted for example by metal wires or by bands of hardened artificial plastic material and the sheets can be stretched by means of these frames instead of stretching them, or while also tensioning them, with springs or rubber ties or with heavy loads. When using reinforced sheets, only one hanger is needed on the top edge of the sheets. It is also possible to thread the sheets onto the grid bars by means of sheaths formed on one of their edges, and to stretch them by the opposite edge by means of springs or rubber ties.



   According to a more special feature of the invention, to avoid resistance to the flow of air, the sheets are placed on grid bars having an aerodynamic section, for example guttiform, and / or the edges are formed. attack and escape of these sheets, for example the sleeves, so as to also give them an aerodynamic profile.

   According to another particularity, to obtain at the same time a uniform distribution of the coolant liquid on the sheets, the leading and trailing edges of the sheets are thickened, for example by introducing grid bars, optionally with an aerodynamic profile, into the sheaths, and the sheets are arranged in such a way, for example by placing the grid bars alternately at different heights, that the excess thicknesses overlap in projection in the direction of the runoff of the water and thus prevent free fall of the drops of water. water.



   The advantages obtained according to the invention lie in the surprising increase in the cooling power which is obtained in the cooling towers according to the invention by means of the stretched sheets serving as trickling devices. The longevity of the cooling tower runoff devices according to the invention is also surprisingly long. In addition, they make it possible to obtain a uniform water distribution without the need to use party or-

 <Desc / Clms Page number 3>

 binding or complicated to divide the water and form water films.



   The description which follows, with reference to the accompanying drawings by way of nonlimiting examples, will make it easier to understand how the invention can be implemented in practice.



   Figure 1 shows a part of an interior element of a cooling tower according to the invention.



   FIG. 2 shows another interior element of a cooling tower according to the invention.



   Figure 3 shows details of the element shown in Figure 2.



   FIG. 4 represents a sheet mounted in a cooling tower according to the invention with its suspension device and its tension device.



   Figure 4a is a cross section of the sheet shown in Figure 4.



   Figures 5 and 6 show other embodiments of the trickling devices and Figures 5a and 6a are corresponding cross sections.



   FIGS. 7 and 8 show in section two examples of edges of sheets with an aerodynamic profile arranged so as to distribute the coolant liquid.



   In a refrigerating tower according to the invention is placed a frame 1 on the upper beams 2 of which are placed slats 3, made of asbestos cement for example, kept spaced apart by spacers 4. The asbestos cement slats 3 are threaded into the upper sheaths 2 of artificial plastic sheets 6 in the lower sheaths 8 of which are threaded heavy bars 7 which tension the sheets by gravity. The sheaths are not formed by means of stitched seams, but for example by welding or gluing the sides of the plastic sheets.

   The slats 3, made of asbestos cement for example, when they have been threaded into the sheaths of the sheets 6 and placed on the frame 1, a grid that the cooling air can pass through to pass over the stretched sheets and on which flows the cooling water which forms thin layers on the leaves.



   FIG. 2 shows another mode of suspending plastic sheets 2 in a cooling tower according to the invention. These sheets are reinforced at the corners 10 and connected to the frame 12 by tensioners formed of springs or rubber links 11. FIG. 3 shows in detail the arrangement of one of the sheets 9 of FIG. 2.



   Depending on the desired result, it may be advantageous, as shown in FIG. 4, to incorporate into the sheets, the latter being double for example, a stiffening grid 17, closed for example with metal wires or strips of material. hardened plastic so that the leaves are stretched like a flag.

   The sheet 13 shown in the figure is provided on its upper edge 14 with a sheath 15 in which is threaded a round bar 16. It is possible, as shown in Figure 5, to form in the plastic sheet 19 a stiffening reinforcement 18 in one direction only, for example in the direction of the flow of water, and in order to tension the sheet a round bar 20 can also be introduced into a sheath 21 formed on its lower edge.

   We can also, as in Figure 6, suspend the sheet by combining several

 <Desc / Clms Page number 4>

 means described above, for example by forming a sheath 24 on the upper edge 22 of the sheet 23 and at its lower part reinforced corners 25, connected to the frame 27 by springs or rubber links 26.



   As shown in Figures 7 and 8, it is particularly advantageous to thicken the sheets on their leading edge and / or their trailing edge, for example as shown by means of grid bars 29 and 30 with cross section. aerodynamic threaded into the sheaths 28 and arranged alternately at different heights so that the extra thicknesses overlap in projection in the direction of the flow of water and thus prevent the free fall of water drops.


    

Claims (1)

R E S U M E. ABSTRACT. 1. Tour réfrigérante dont les dispositifs intérieurs de ruisselle- ment sont formés de feuilleso 2. Modes de réalisation d'une tour réfrigérante telle que spécifiée sous 1 présentant notamment les particularités suivantes, séparément ou en toutes combinaisons possibles: a) les feuilles, en matière plastique artificielle, sont suspendues à des lattes; b) les feuilles sont supportées sous tension par des cadres; c) des bâtis et/ou grilles, par exemple en ciment d'amiante, sont disposés dans la tour et supportent des feuilles en matière plastique arti- ficielle sans tissu, telles que des feuilles à base de chlorure de polyviny- le ou autre produits de polymérisation ou de polycondensation ou à base de caoutchouc, ces feuilles ne comportant pas de coutures piquées; 1. Cooling tower of which the interior trickling devices are formed of sheets. 2. Embodiments of a cooling tower as specified under 1 having in particular the following features, separately or in any possible combination: a) the sheets, of artificial plastic material, are suspended from slats; b) the sheets are supported under tension by frames; c) frames and / or grids, for example made of asbestos cement, are arranged in the tower and support sheets of artificial plastic material without fabric, such as sheets based on polyvinyl chloride or other products polymerization or polycondensation or rubber-based, these sheets not having stitched seams; d) on dispose des feuilles en matière artificielle sans tissu sur lesquelles sont soudées ou collées des bordures ou coins de renforcement et on fixe ces feuilles sur les cadres ou les grilles au moyen de ressorts ou de cordons en caoutchouc, de préférence attachés aux coins des feuilles; e) on enfile par des gaines soudées ou collées sur un de leurs bords par exemple un bord longitudinal, des feuilles en matière plastique artifi- cielle sans tissu sur des barres de grille qui sont elles-mêmes posées dans la tour sur des bâtis en utilisant des pièces d'espacement et l'on tend ces feuilles au moyen de barres pesantes introduites dans des gaines sur les bords opposés; f) on place des barres rondes dans les gaines des feuilles spécifiées sous e) et on suspend celles-ci par ces barres; d) there are sheets of artificial material without fabric on which are welded or glued reinforcing edges or corners and these sheets are fixed on the frames or grids by means of springs or rubber cords, preferably attached to the corners of the leaves; e) by means of sheaths welded or glued to one of their edges, for example a longitudinal edge, sheets of artificial plastic material without fabric are threaded onto grid bars which are themselves placed in the tower on frames using spacers and these sheets are stretched by means of heavy bars introduced into sheaths on the opposite edges; f) round bars are placed in the sheaths of the sheets specified under e) and they are suspended by these bars; g) on incorpore aux feuilles une armature de renforcement consti- tuée par exemple par des fils métalliques ou par des bandes de matière plas- tique artificielle durcie; h) les feuilles sont suspendues au moyen de barres de grille enfi- lées dans des gaines formées sur un de leurs bords et tendues de l'autre côté par des ressorts ou des liens en caoutchouc; i) pour éviter des résistances à l'écoulement de l'air, on pose les feuilles sur des barres de grille ayant une section aérodynamique, par exemple guttiforme, et/ou on forme les bords d'attaque et de fuite de ces feuilles, par exemple les gaines, de façon à leur donner également un profil aérodynamique; g) incorporating into the sheets a reinforcement consisting, for example, of metal threads or of bands of hardened artificial plastic material; (h) the sheets are suspended by means of grid bars threaded into sheaths formed on one of their edges and stretched on the other side by springs or rubber ties; i) to avoid resistance to the air flow, the sheets are placed on grid bars having an aerodynamic section, for example guttiform, and / or the leading and trailing edges of these sheets are formed, for example the ducts, so as to also give them an aerodynamic profile; j) on épaissit les bords d'attaque et de fuite des feuilles, par exemple <Desc/Clms Page number 5> en introduisant dans les gaines des barres de grille, éventuellement à profil aérodynamique, et on dispose les feuilles de telle façon, par exem- ple en plaçant les barres de grille alternativement à des hauteurs diffé- rentes, que les surépaisseurs chevauchent en projection dans la direction du ruissellement de l'eau et empêchent ainsi une chute libre des gouttes d'eau. j) the leading and trailing edges of the leaves are thickened, for example <Desc / Clms Page number 5> by introducing grid bars, possibly with an aerodynamic profile, into the sheaths, and the sheets are arranged in such a way, for example by placing the grid bars alternately at different heights, that the extra thicknesses overlap in projection in the direction of water runoff and thus prevent free fall of water drops.
BE537474D BE537474A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE537474A true BE537474A (en)

Family

ID=167819

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE537474D BE537474A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE537474A (en)

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3231490A (en) * 1963-09-16 1966-01-25 Dow Chemical Co Secondary treatment of waste water
US3313533A (en) * 1963-09-12 1967-04-11 Dow Chemical Co Gas-liquid contact apparatus having sheet-like surfaces
US4769186A (en) * 1987-03-17 1988-09-06 Energair Research And Development Gas liquid tower structure
US4774033A (en) * 1987-03-17 1988-09-27 Energair Research And Development Gas liquid tower structure

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3313533A (en) * 1963-09-12 1967-04-11 Dow Chemical Co Gas-liquid contact apparatus having sheet-like surfaces
US3231490A (en) * 1963-09-16 1966-01-25 Dow Chemical Co Secondary treatment of waste water
US4769186A (en) * 1987-03-17 1988-09-06 Energair Research And Development Gas liquid tower structure
US4774033A (en) * 1987-03-17 1988-09-27 Energair Research And Development Gas liquid tower structure

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2461901A1 (en) SOLAR ENERGY SENSOR, WATER HEATER AND HEATING DEVICE WITH HEAT PUMP COMPRISING SAID SENSOR
BE537474A (en)
AU2015340552B2 (en) Apparatus for concentrating solar radiation with inflatable concentrator cushion
AU2015340553B2 (en) Device for the concentration of solar radiation, comprising an inflatable concentrator cushion
WO2011023741A1 (en) Method for making a building capable of producing electricity
CN206034811U (en) Wood -plastic wallboard of accessory installation exempts from
AU2015340551B2 (en) Device for the concentration of solar radiation, comprising an inflatable concentrator cushion
EP0012782B1 (en) Cooling tower
EP1347123A1 (en) Soft PVC sealing membrane for covering of swimming pools
FR2541709A1 (en) Methods and self-supporting pans for the construction of curved tile roofs, roofs and buildings obtained
EP2175084B1 (en) Method and device for guaranteeing continuous ventilation of an anti-condensation coating of a covering plate on its surfaces that rest on a support.
FR2772808A1 (en) Roofing panel of recycled plastic and wood fibers
FR2476814A1 (en) Modular solar heat collector - is mounted on e.g. embankment and has flanged transparent cover fixed to ground by pegs or ballast
CN210508067U (en) PVC synthetic resin tile
IL297019A (en) Elongated sheet for covering agricultural cultivated plants
EP1861566B1 (en) Method for containing a building site and site containment structure comprising the application of said method
FI97744C (en) Building elements
EP0198864A1 (en) Improvement of the thermal insulation of light constructions and swimming-pools and other water surfaces.
BE858980A (en) SEED GERMINATION IMPROVEMENT PROCESS
FR2738270A1 (en) Method of reinforcing metal frame for building partition
EP1835087A1 (en) Roofing panel
NL2001767C2 (en) Roof panel for heat exchange.
BE563354A (en)
WO1985003408A1 (en) Light and luminous utilitarian buildings and construction method
FR3002961A1 (en) VENTILATION DEVICE AND ROOF FRAME COMPRISING SUCH A DEVICE