BE535751A - - Google Patents

Info

Publication number
BE535751A
BE535751A BE535751DA BE535751A BE 535751 A BE535751 A BE 535751A BE 535751D A BE535751D A BE 535751DA BE 535751 A BE535751 A BE 535751A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shaped
branches
partition
interlocking
inverted
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE535751A publication Critical patent/BE535751A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B2/00Walls, e.g. partitions, for buildings; Wall construction with regard to insulation; Connections specially adapted to walls
    • E04B2/74Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge
    • E04B2/76Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge with framework or posts of metal
    • E04B2/78Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge with framework or posts of metal characterised by special cross-section of the frame members as far as important for securing wall panels to a framework with or without the help of cover-strips
    • E04B2/7854Removable non-load-bearing partitions; Partitions with a free upper edge with framework or posts of metal characterised by special cross-section of the frame members as far as important for securing wall panels to a framework with or without the help of cover-strips of open profile

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Wing Frames And Configurations (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à des perfectionnements à la fabrication de cloisons amovibles, réalisées en métal ou en d'autres matiè- res appropriées, et pouvant servir dans des domaines variés. 



   De telles cloisons utiliseront comme pièces de base, un ou des éléments d'emboîtement R2ALIS2S EMFORME de U à large base, dont les branches latérales sont repliées vers l'intérieur du U à leur sommet, pour former des ailes pouvant à leur tour être repliées, par exemple, en direction de la ba- se du U. 



   D'une façon générale, une cloison suivant l'invention comprendra essentiellement : un ou plusieurs éléments d'emboîtement en forme de U tels que ci-avant; et des moyens se fixant sur ces éléments d'emboîtement ou s'introduisant entre les bords repliés des branches de ces éléments, et constituant des panneaux ou des éléments auxiliaires de support. 



   Dans le cas d'une cloison pleine, celle-ci comprendra essentiel- lement: un encadrement, par exemple, en éléments en U, les branches latéra- les de ceux-ci étant normalement orientées vers l'extérieur de cet encadre- ment; un panneau rendu solidaire de cet encadrement pour former une face de cloison,   l'autre   face étant constituée par un panneau s'accolant nor- malement 0 L4ENCADREMENT? sans fixation;

   et des éléments d'emboîtement en U à branches latérales repliées vers l'intérieur, et entre lesquelles s' insère l'encadrement susdit avec ses surfaces de panneaux, pour y être fer- mement maintenu grâce aux bords des branches repliées des éléments d'em- boîtement, le panneau accolé à l'encadrement, sans fixation à celui-ci, per- mettant aisément le remplissage de la chambre formée entre les panneaux, avec des matières isolantes ou autres. 



   Dans une forme d'application particulière, les éléments auxiliai- res de support pour vitre, dans le cas d'une cloison vitrée, sont consti- tués par une pièce en U renversé dont la base présente une cavité destinée à recevoir la vitre, et dont au. moins une des deux branches latérales est rendue solidaire de la branche correspondante d'un élément en U renversé se disposant intérieurement à la pièce en U renversé ci-avant, l'écartement de ces branches latérales de la pièce en U étant tel que celle-ci puisse se disposer entre les branches, repliées vers l'intérieur, d'un élément d'em- boîtement en U susmentionné. 



   Dans une forme de réalisation particulière, ladite pièce en U renversé présentant une cavité destinée à recevoir la vitre est en deux parties se séparant en un endroit choisi de ladite cavité, l'élément en U renversé intérieur à cette pièce en U étant rendu solidaire d'une des bran- ches latérales de celle-ci. 



   Suivant un autre mode de réalisation, l'élément auxiliaire de sup- port supérieur pour vitre est constitué par une pièce en U dont la base présente une cavité destinée à recevoir la vitre et dont une des deux bran- ches latérales au moins est rendue solidaire de la branche correspondante d'un élément en U se disposant intérieurement   à   cette pièce en U susdite, l'extrémité supérieure libre des branches latérales de la pièce en U étant repliée vers l'extérieur pour pouvoir coulisser dans le sens vertical dans une pièce fixe à branches latérales, par exemple en   U     renversé,l'extrémité   inférieure de ces branches étant repliée vers l'intérieur. 



   Une cloison suivant l'invention peut être reliée à un mur ou autre paroi fixe par l'intermédiaire d'un premier élément d'emboîtement en forme de U, tel que ci-avant, qui est fixé au mur ou à la paroi prévue et entre les branches, repliées vers l'intérieur, duquel est inséré un élément en U auquel sont accolées les extrémités de deux pièces en forme d'équerre, et ce intérieurement ou extérieurement au premier élément d'emboîtement susdit, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 les bases de ces pièces en forme d'équerres se superposant à l'écart   du   premier élément d'emboîtement ci-avant, pour être insérées dans les bran- ches repliées d'un deuxième élément d'emboîtement en U. 



   Dans le cas du raccordement entre elles de deux cloisons telles que ci-avant, se terminant chacune par un élément d'emboîtement en U, il est prévu une boite d'assemblage dont les faces latérales comportent des ouvertures appropriées à recevoir des moyens de fixation des éléments d'em- boîtement ci-avant à cette boîte,, la zone d'écartement entre les deux cloi- sons raccordées et déterminée par cette boite d'assemblage étant recouverte par des cache-joints de forme appropriée. 



   Dans le cas de la réalisation d'un chambranle de porte ou autre panneau ouvrant, les extrémités libres d'un élément, de forme appropriée pour constituer un chambranle, sont introduites entre'les branches, repliées vers l'intérieur, d'un élément d'emboîtement en U, un élément d'écartement en U étant prévu entre lesdites extrémités libres du chambranle et inté- rieurement audit élément d'emboîtement. 



   Il est évident que les divers éléments constitutifs des cloisons suivant l'invention peuvent être tous ou en partie réalisés en d'autres ma-   tériaux   que le métal, par exemple, en   "Eternit",   triplex, bois reconsti- tué, résine synthétique, etc. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description donnée ci-après à titre d'exemple non limitatif et avec ré- férence aux dessins annexés. 



   La figure 1 représente un élément d'emboîtement en U suivant 1' invention. 



   La figure 2 montre la constitution d'une cloison à panneaux pleins 
Les figures 3 à 6 montrent des cloisons destinées à recevoir des vitres. 



   Les figures 7 et 8 montrent des moyens permettant la liaison de deux cloisons entre elles 
La figure 9 montre des moyens permettant la liaison d'une cloi- son suivant l'invention à un mur 'ou autre paroi fixe. 



   La figure 10 montre un détail de réalisation. 



   La figure 11 montre la formation d'un chambranle pouvant interve- nir dans l'érection d'une cloison suivant l'invention. 



   Dans les différentes figures,les mêmes notations de référence désignent des éléments identiques ou similaires. 



   L'élément de base des cloisons réalisées suivant l'invention est représenté à la   figure¯1.   Il est constitué, en quelque sorte, par un élé- ment 1 en forme de U   à   large base 2 et dont les branches latérales   3 sont   repliées vers l'intérieur pour former des ailes 4. Un tel élément est désig- né d'une manière générale, dans la présente description, par l'expression "élément d'emboîtement". Il est bien évident que les ailes 4 pourraient, à leur tour, être repliées, par exemple, en direction de la base 2. 



   Un tel élément d'emboîtement pourra se disposer dans toutes les positions voulues, suivant les besoins, dans la constitution d'une cloison. 



  Dans la description suivante, on supposera une construction entièrement mé- tallique. 



   C'est ainsi que, dans le cas d'une cloison métallique à panneaux pleins (figure 2), on constituera un encadrement en fers U 5 sur lesquels 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 on soudera, par exemple par points, un panneau plein 6. Un second panneau 
7 sera également prévu mais sera, de préférence, laissé libre par rapport à l'encadrement 5, pour permettre l'introduction de matières isolantes ou autres entre les deux panneaux 6 et 7. 



   L'ensemble de l'encadrement et des deux panneaux 6 et 7 est insé- ré dans deux montants constitués par des éléments d'emboîtement 1, une fi- xation par boulons 8 pouvant être   prévue.   



   Au-dessus et en dessous de la cloison rigide ainsi formée, on pour- ra également prévoir des éléments d'emboîtement 1, qui pourront éventuelle- ment être plus étroits, comme représenté à la figure 10 pour la plinthe 9 qui est moins large que les montants 1. 



   Lorsque dans une cloison métallique, on veut prévoir des vitres, on utilisera les montages représentés aux figures 3 à 6. 



   Dans les montants verticaux 1 (figure 3), on insérera des pièces complexes formées par un élément 10 présentant un logement 11 destiné à re- cevoir la vitre   12.   Intérieurement à cet élément 10 est prévu et soudé par points un fer U 13, l'ensemble 10-13 se logeant dans le montant 1. Pour mettre le placement de la vitre, après montage de la cloison, on a prévu, à la figure 3, des logements 11 de profondeurs différentes, de sorte qu'il suffit d'introduire la vitre 12 à fond dans le logement 11 de gauche pour la ramener ensuite de la quantité voulue dans le logement 11 de droite, la vitre étant calée par du mastic ou autre matière appropriée 14. 



   Si on veut caler la vitre 12 grâce à un joint en caoutchouc 15 par exemple (figure 4); l'élément 10 de la figure 3 sera réalisé de pré- férence en deux parties 10' et 10", seul l'élément 10' étant soudé à la pièce en U 11, pour permettre un montage aisé de la vitre 12 et du joint 15 
A la figure 5, on a représenté le montage de la base d'une vitre 12 sur une partie de cloison inférieure, à panneaux pleins 6 et 7 montés avec un fer U 5 comme à la figure   2.   Une pièce 10 et un fer U 13, du même type qu'à la figure 3, sont prévus, leurs dispositions relatives étant mo-   difiées   pour permettre l'application des ailes 16 et 17 de la pièce 10 ex- térieurement aux panneaux 6 et 7 dont le sommet présente un repli vers 1' intérieur,

   de manière qu'on n'ait pas de surépaisseur à l'endroit du joint entre la pièce 10 et les panneaux 6 et 7. 



   Pour l'emboîtement du sommet de la vitre 12, on utilise des élé- ments du type représenté à la figure 6. 



   On part à nouveau d'une pièce 10 avec son fer U   13,   cette pièce 10 présentant des rebords 18 vers l'extérieur à l'extrémité de ses ailes. 



  Ces rebords 18 sont soutenus par des rebords correspondants 19 prévus dans une pièce 20 à fer U 21. On   comprendra   qu'il suffira de soulever la pièce 10 pour introduire la vitre 12 dans le logement 11 prévu et de laisser re- descendre ensuite ladite pièce 10 dont les rebords 18 sont guidés intérieu- rement à la pièce 20. Celle-ci peut présenter également un logement 22 à son sommet dans le cas où on doit envisager la disposition d'une nouvelle vitre. 



   Dans le cas où on veut relier entre elles deux cloisons formées suivant l'invention, on utilisera, par exemple, une boite d'assemblage 23 (figure 7 et 8) A la figure 7, on voit deux montants 1 terminant chacun une cloison du type de la figure 2. Ces cloisons sont fixées à la boite 23 par les boulons 8, et la zone d'écartement entre les deux cloisons est recouverte par des cache-joints 24 présentant des moyens d'emboîtement 25 s' insérant dans des cavités correspondantes prévues dans les montants 1. 



  La boite d'assemblage 23 présentera des orifices de passage pour boulons à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tous endroits appropriés pour permettre la liaison entre elles de parois se prolongeant ou même se disposant perpendiculairement l'une à l'autre. 



  Les découpures 26 sont prévues pour amener aisément les boulons 8, par exemple, dans les orifices 27. 



   Lorsqu'on veut fixer, à un mur ou autre paroi fixe quelconque, une cloison métallique suivant l'invention, on procède comme représenté à la figure 9. Un élément d'emboîtement 1 est fixé au mur ou autre paroi. 



  Dans cet élément 1, est inséré une pièce en U 28 et deux équerres 29 et 30 dont les bases 31 et 32 se superposent et s'insèrent dans un second élé- ment d'emboîtement 1 avec fixation, par exemple, par un boulon 8. Les équerres 29 et 30 et la pièce 28 ne sont pas soudées ensemble pour permet- tre un certain jeu, pour le cas notamment où la cloison métallique ne peut pas se disposer de manière absolument perpendiculaire au mur ou à la paroi fixe. Si, comme dans le cas représenté, les ailes de la pièce 28 sont suffisamment longues, on peut prévoir une extension de l'assemblage; en effet,les équerres 29 et 30 peuvent être sorties de l'élément 1 de gauche et être fixées à l'endroit voulu sur la pièce en U 28. 



   Enfin, on peut prévoir des moyens très simples permettant de pla- cer des portes dans.les cloisons suivant l'invention. A cet effet, un ca chambranle 33 de la forme représentée à la figure 11 est inséré par ses ailes libres 34 et 35 dans un élément d'emboîtement 1 après prévision d'une pièce en U soudées à ces ailes et d'un boulon de fixation 8. Une porte pourra alors être montée aisément sur ce chambranle 33. 



   Les cloisons réalisées suivant l'invention présentant le grand avantage d'être non seulement de conception très simple mais encore de mon- tage aisé. Un minimum d'endroits à souder est prévu et, de toute façon, des soudures électriques par points suffisent amplement. 



   En partant donc de l'élément général d'emboîtement 1 et de quel- ques éléments accessoires d'allure peu complexe à réaliser, on peut donc ériger tous types désirés de cloisons métalliques. 



   Il doit être entendu d'ailleurs que l'invention n'est pas limitée aux modes de réalisation décrits, mais que bien des modifications pourraient y être apportées sans sortir du cadre du présent brevet. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Elément d'emboîtement, destiné à être utilisé dans l'érection de cloisons, caractérisé en ce qu'il est réalisé en forme de U à large base dont les branches latérales sont repliées vers l'intérieur du U à leur som-   met,¯pour   former des ailes pouvant à leur tour être repliées, par exempe, en direction de la base du U. 



   2. Cloison amovible, caractérisée en ce qu'elle comprend essen- tiellement; un ou plusieurs éléments d'emboîtement en forme de U tels que ci-avant; et des moyens se   fixation   sur ces éléments d'emboîtement ou s'in- troduisant entre les bords repliés des branches de ces éléments, et consti- tuant des panneaux ou des éléments auxiliaires de support. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to improvements in the manufacture of removable partitions, made of metal or of other suitable materials, and which can be used in various fields.



   Such partitions will use as base parts, one or more R2ALIS2S EMFORME interlocking elements of U with a wide base, the side branches of which are folded towards the inside of the U at their top, to form wings which can in turn be folded up. , for example, towards the base of the U.



   In general, a partition according to the invention will essentially comprise: one or more U-shaped interlocking elements such as above; and means which are fixed on these interlocking elements or are introduced between the folded edges of the branches of these elements, and constituting panels or auxiliary support elements.



   In the case of a solid partition, this will essentially comprise: a frame, for example, in U-shaped elements, the lateral branches of the latter being normally oriented towards the outside of this frame; a panel made integral with this frame to form a partition face, the other face being constituted by a panel normally adjoining 0 L4FRAMING? without fixing;

   and U-shaped interlocking elements with side branches folded inwards, and between which the aforesaid frame with its panel surfaces is inserted, to be securely held there by the edges of the folded branches of the elements of. fitting, the panel attached to the frame, without fixing to the latter, easily allowing the filling of the chamber formed between the panels, with insulating or other materials.



   In a particular form of application, the auxiliary glass support elements, in the case of a glazed partition, are constituted by an inverted U-shaped part, the base of which has a cavity intended to receive the glass, and of which to. at least one of the two side branches is made integral with the corresponding branch of an inverted U-shaped element disposed inside the upside-down U-shaped part above, the spacing of these lateral branches of the U-shaped part being such as that- This can be placed between the branches, folded inwards, of a U-shaped fitting element mentioned above.



   In a particular embodiment, said inverted U-shaped part having a cavity intended to receive the pane is in two parts separating at a chosen location from said cavity, the inverted U-shaped element inside this U-shaped part being made integral with one of the side branches thereof.



   According to another embodiment, the upper auxiliary support element for the window is formed by a U-shaped part, the base of which has a cavity intended to receive the window and of which at least one of the two lateral branches is made integral. of the corresponding branch of a U-shaped element disposed internally to this aforementioned U-shaped part, the free upper end of the lateral branches of the U-shaped part being bent outwards in order to be able to slide in the vertical direction in a fixed part with lateral branches, for example in an inverted U, the lower end of these branches being folded inwards.



   A partition according to the invention can be connected to a wall or other fixed wall by means of a first U-shaped interlocking element, as above, which is fixed to the wall or to the wall provided and between the branches, bent inwards, of which is inserted a U-shaped element to which the ends of two square-shaped pieces are attached, and this internally or externally to the aforesaid first interlocking element,

 <Desc / Clms Page number 2>

 the bases of these square-shaped pieces superimposed away from the first interlocking element above, to be inserted into the folded branches of a second U-shaped interlocking element.



   In the case of the connection between them of two partitions such as above, each terminating in a U-shaped fitting element, an assembly box is provided, the side faces of which have openings suitable for receiving fixing means. of the above interlocking elements to this box, the spacing zone between the two connected partitions and determined by this assembly box being covered by suitably shaped joint covers.



   In the case of the production of a door jamb or other opening panel, the free ends of an element, of suitable shape to constitute a jamb, are introduced between the branches, folded inwards, of an element. U-shaped fitting, a U-shaped spacer being provided between said free ends of the jamb and inside said fitting element.



   It is obvious that the various constituent elements of the partitions according to the invention can be all or in part made of materials other than metal, for example "Eternit", triplex, reconstituted wood, synthetic resin, etc. etc.



   Other details and features of the invention will emerge from the description given below by way of nonlimiting example and with reference to the accompanying drawings.



   FIG. 1 represents a U-shaped interlocking element according to the invention.



   Figure 2 shows the construction of a partition with solid panels
Figures 3 to 6 show partitions intended to receive windows.



   Figures 7 and 8 show means allowing the connection of two partitions together
FIG. 9 shows means permitting the connection of a partition according to the invention to a wall 'or other fixed wall.



   FIG. 10 shows an embodiment detail.



   FIG. 11 shows the formation of a jamb which can intervene in the erection of a partition according to the invention.



   In the various figures, the same reference notations designate identical or similar elements.



   The basic element of the partitions made according to the invention is shown in figurē1. It consists, in a way, of an element 1 in the form of a U with a wide base 2 and the side branches 3 of which are folded inwards to form wings 4. Such an element is designated by a generally, in the present description, by the expression “nesting element”. It is obvious that the wings 4 could, in turn, be folded back, for example, in the direction of the base 2.



   Such an interlocking element can be arranged in any desired position, as required, in the constitution of a partition.



  In the following description, an all-metal construction will be assumed.



   Thus, in the case of a metal partition with solid panels (figure 2), a frame of U 5 irons will be formed on which

 <Desc / Clms Page number 3>

 one will weld, for example by points, a full panel 6. A second panel
7 will also be provided but will preferably be left free with respect to the frame 5, to allow the introduction of insulating or other materials between the two panels 6 and 7.



   The whole of the frame and of the two panels 6 and 7 is inserted in two uprights constituted by interlocking elements 1, a fixing by bolts 8 being able to be provided.



   Above and below the rigid partition thus formed, it is also possible to provide interlocking elements 1, which could possibly be narrower, as shown in FIG. 10 for the plinth 9 which is less wide than the amounts 1.



   When in a metal partition, it is desired to provide panes, the assemblies shown in Figures 3 to 6 will be used.



   In the vertical uprights 1 (Figure 3), we will insert complex parts formed by an element 10 having a housing 11 intended to receive the pane 12. Internally to this element 10 is provided and spot-welded an iron U 13, l '10-13 assembly housed in the upright 1. To put the placement of the glass, after mounting the partition, there is provided, in Figure 3, the housings 11 of different depths, so that it is sufficient to insert the pane 12 fully into the housing 11 on the left to then bring it back the desired amount into the housing 11 on the right, the pane being wedged with mastic or other suitable material 14.



   If we want to wedge the window 12 with a rubber seal 15 for example (Figure 4); the element 10 of FIG. 3 will preferably be made in two parts 10 'and 10 ", only the element 10' being welded to the U-shaped part 11, to allow easy assembly of the window 12 and the seal 15
In FIG. 5, there is shown the mounting of the base of a window 12 on a part of the lower partition, with solid panels 6 and 7 mounted with a U-iron 5 as in FIG. 2. A part 10 and a U-iron 13, of the same type as in FIG. 3, are provided, their relative arrangements being modified to allow the application of the wings 16 and 17 of the part 10 to the exterior of the panels 6 and 7, the top of which has a fold. towards the interior,

   so that there is no extra thickness at the location of the joint between part 10 and panels 6 and 7.



   For fitting the top of the window 12 together, elements of the type shown in FIG. 6 are used.



   We start again from a part 10 with its U-iron 13, this part 10 having edges 18 towards the outside at the end of its wings.



  These rims 18 are supported by corresponding rims 19 provided in a part 20 with a U 21 iron. It will be understood that it will suffice to lift the part 10 to introduce the pane 12 into the housing 11 provided and then let said part lower. 10, the edges 18 of which are guided inside the part 20. The latter may also have a housing 22 at its top in the event that the arrangement of a new pane has to be considered.



   In the case where it is desired to connect two partitions formed according to the invention, for example, an assembly box 23 (FIG. 7 and 8) will be used. In FIG. 7, two uprights 1 can be seen each terminating a partition of the type of figure 2. These partitions are fixed to the box 23 by bolts 8, and the spacing zone between the two partitions is covered by joint covers 24 having interlocking means 25 inserting into cavities corresponding provided for in amounts 1.



  The assembly box 23 will have through holes for bolts to

 <Desc / Clms Page number 4>

 all suitable places to allow the connection between them of walls extending or even being arranged perpendicular to one another.



  The cutouts 26 are provided to easily bring the bolts 8, for example, into the holes 27.



   When it is desired to fix, to a wall or any other fixed wall, a metal partition according to the invention, the procedure is as shown in FIG. 9. A fitting element 1 is fixed to the wall or other wall.



  In this element 1 is inserted a U-shaped part 28 and two brackets 29 and 30, the bases 31 and 32 of which are superimposed and are inserted in a second interlocking element 1 with fixing, for example, by a bolt 8 The brackets 29 and 30 and the part 28 are not welded together to allow a certain clearance, in particular in the case where the metal partition cannot be arranged absolutely perpendicular to the wall or to the fixed wall. If, as in the case shown, the wings of part 28 are sufficiently long, an extension of the assembly can be provided; in fact, the brackets 29 and 30 can be taken out of the left-hand element 1 and be fixed at the desired location on the U-shaped part 28.



   Finally, it is possible to provide very simple means making it possible to place doors in the partitions according to the invention. For this purpose, a casing 33 of the shape shown in FIG. 11 is inserted by its free wings 34 and 35 into an interlocking element 1 after providing a U-shaped piece welded to these wings and a locking bolt. fixing 8. A door can then be easily mounted on this frame 33.



   The partitions produced according to the invention have the great advantage of not only being of very simple design but also of easy assembly. A minimum of places to weld is provided and, in any case, electrical spot welds are sufficient.



   Therefore, starting from the general interlocking element 1 and a few accessory elements which are not very complex to produce, it is therefore possible to erect any desired types of metal partitions.



   It should be understood moreover that the invention is not limited to the embodiments described, but that many modifications could be made to them without departing from the scope of the present patent.



   CLAIMS.



   1. Interlocking element, intended to be used in the erection of partitions, characterized in that it is made in the shape of a U with a wide base, the side branches of which are folded towards the inside of the U at their summit. , ¯ to form wings that can in turn be folded, for example, towards the base of the U.



   2. Removable partition, characterized in that it essentially comprises; one or more U-shaped interlocking elements such as above; and means for fixing to these interlocking elements or entering between the folded edges of the branches of these elements, and constituting panels or auxiliary support elements.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Cloison suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes caractérisée en ce que, dans le cas d'une cloison pleine, elle comprend; un encadrement, par exemple en éléments en U, les branches latérales de ceux-ci étant normalement orientées vers l'extérieur de cet encadrement; un panneau rendu solidaire de cet encadrement pour former une face de la cloison, 1' autre face étant constituée par un panneau s'accolant normalement à l'en- cadrement, sans fixation; 3. Partition according to either of the preceding claims characterized in that, in the case of a solid partition, it comprises; a frame, for example in U-shaped elements, the side branches thereof being normally oriented towards the outside of this frame; a panel made integral with this frame to form one face of the partition, the other face being constituted by a panel normally adjoining the frame, without fixing; et des éléments d'emboîtement en U à branches latérales repliées vers l'intérieur, et entre lesquelles s'insère l'enca- <Desc/Clms Page number 5> drement susdit avec ses surfaces de panneaux, pour y être fermement mainte- nu grâce aux bords des branches repliées des éléments d'emboîtement,le pan- neau accolé à l'encadrement, sans fixation à celui-ci, permettant aisément le remplissage de la chambre formée entre les panneaux, avec des matières isolantes ou autres, 4. and U-shaped interlocking elements with lateral branches folded inwards, and between which the enca- <Desc / Clms Page number 5> aforesaid with its panel surfaces, to be firmly held there by the edges of the folded branches of the interlocking elements, the panel attached to the frame, without fixing to the latter, easily allowing the filling of the chamber formed between the panels, with insulating or other materials, 4. Cloison suivant l'une quelconque des revendications précédentes caractérisée en ce que les éléments auxiliaires de support pour vitre, dans le cas d'une cloison vitrée, sont constitués par une pièce en U renversé dont la base présente une cavité destinée à recevoir la vitre, et dont au moins une des deux branches latérales est rendue solidaire de la branche cor- respondante d'un élément en U renversé se disposant intérieurement à la piè- ce en U renversé ci-avant, l'écartement de ces branches latérales de la pièce en U étant tel que celle-ci puisse se disposer entre les branches, re- pliées vers l'intérieur, d'un élément d'emboîtement en U susmentionné. Partition according to any one of the preceding claims, characterized in that the auxiliary window support elements, in the case of a glazed partition, consist of an inverted U-shaped part, the base of which has a cavity intended to receive the glass, and of which at least one of the two lateral branches is made integral with the corresponding branch of an inverted U-shaped element disposed internally in the inverted U-shaped piece above, the spacing of these lateral branches of the piece in U being such that it can be arranged between the branches, bent inwards, of a U-shaped fitting element mentioned above. 5. Cloison suivant la revendication précédente, caractérisée en ce que ladite pièce en U renversé présentant une cavité destinée à recevoir la vitre est en deux parties se séparant en un endroit choisi de ladite ca- vité, l'élément en U renversé intérieur à cette pièce en U étant rendu so- lidaire d'une des branches latérales de celle-ci. 5. Partition according to the preceding claim, characterized in that said inverted U-shaped part having a cavity intended to receive the pane is in two parts separating at a chosen location of said cavity, the inverted U-shaped element inside this. U-shaped piece being made integral with one of the side branches thereof. 6. Cloison suivant l'une ou l'autre des revendications 4 et 5, caractérisée en ce que l'élément auxiliaire de support supérieur pour vitre est constitué parune pièce en U dont la base présente une cavité destinée à recevoir la vitre et dont une des deux branches latérales au moins est rendue solidaire de la branche correspondante d'un élément en U se disposant intérieurement à cette pièce en U susdite, l'extrémité supérieure libre des branches latérales de la pièce en U étant repliée vers l'extérieur pour pou- voir coulisser dans le sens vertical dans une pièce fixe à branches latéra- les, par exemple en U renversé,l'extrémité inférieure de ces branches étant repliée vers l'intérieur. 6. Partition according to either of claims 4 and 5, characterized in that the upper auxiliary support element for window is constituted by a U-shaped part whose base has a cavity intended to receive the window and of which a of the two lateral branches at least is made integral with the corresponding branch of a U-shaped element arranged internally to this aforementioned U-shaped piece, the free upper end of the lateral branches of the U-shaped piece being bent outwards to - see sliding in the vertical direction in a fixed part with lateral branches, for example in an inverted U, the lower end of these branches being folded inwards. 7. Cloison suivant l'une quelconque des revendications précéden- tes, caractérisée en ce qu'elle peut être reliée à un mur ou autre paroi fi- xe par l'intermédiaire d'un premier élément d'emboîtement en forme de U, tel que ci-avant, qui est fixé au mur ou à la paroi prévue et entrelles branches repliées vers l'intérieur, duquel est inséré un élément en U auquel sont accolées les extrémités de deux pièces en forme d'équerre, et ce intérieure- ment ou extérieurement au premier élément d'emboîtement susdit, les bases de ces pièces en forme d'équerres se superposant à l'écart du premier élé- ment d'emboîtement ci-avant, pour être insérées dans les branches repliées d'un deuxième élément d'emboîtement en Ue 8. 7. Partition according to any one of the preceding claims, characterized in that it can be connected to a wall or other fixed wall by means of a first U-shaped interlocking element, such as as above, which is fixed to the wall or to the planned wall and between branches folded inwards, of which is inserted a U-shaped element to which are joined the ends of two square-shaped pieces, and this internally or externally to the aforementioned first interlocking element, the bases of these pieces in the form of squares being superimposed away from the first interlocking element above, to be inserted into the folded branches of a second element interlocking in Ue 8. Cloison suivant l'une quelconque des revendications précéden- tes, caractérisée en ce que, dans le cas du raccordement entre elles de deux cloisons telles que ci-avant, se terminant chacune par un élément d'em- boitement en U, il est prévu une boîte d'assemblage dont les faces latérales comportent des ouvertures appropriées à recevoir des moyens de fixation des éléments d'emboîtement ci-avant à cette boîte, la zone d'écartement entre les deux cloisons raccordées, et déterminée par cette boîte d'assemblage étant recouverte par des cache-joints de forme appropriée. Partition according to any one of the preceding claims, characterized in that, in the case of the connection between them of two partitions as above, each terminating in a U-shaped interlocking element, provision is made for an assembly box whose side faces have openings suitable for receiving means for fixing the above interlocking elements to this box, the spacing zone between the two connected partitions, and determined by this assembly box being covered by suitably shaped joint covers. 9. Cloison suivant l'une quelconque des revendications précéden- tes, caractérisée en ce que, dans le cas de la réalisation d'un chambranle de porte ou autre panneau ouvrant, les extrémités libres d'un élément, de forme appropriée pour constituer un chambranle, sont introduites entre les branches, repliées vers l'intérieur, d'un élément d'emboîtement en U, un élément d'écartement en U étant prévu entre lesdites extrémités libres du chambranle et intérieurement audit élément d'emboîtement. <Desc/Clms Page number 6> 9. Partition according to any one of the preceding claims, characterized in that, in the case of the production of a door jamb or other opening panel, the free ends of an element, of suitable shape to constitute a doorframe, are introduced between the branches, bent inwards, of a U-shaped fitting element, a U-shaped spacer element being provided between said free ends of the frame and internally to said fitting element. <Desc / Clms Page number 6> 10. Cloison amovible et éléments permettant de constituer une telle cloison, tels que décrits ci-avant ou représentés aux dessins annexéso 10. Removable partition and elements making it possible to constitute such a partition, as described above or shown in the accompanying drawings.
BE535751D BE535751A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE535751A true BE535751A (en)

Family

ID=166658

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE535751D BE535751A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE535751A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3246441A (en) * 1960-01-13 1966-04-19 Pittsburgh Plate Glass Co Panel support

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3246441A (en) * 1960-01-13 1966-04-19 Pittsburgh Plate Glass Co Panel support

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1601074B1 (en) Electrical cabinet with framework section pieces
EP0649205A1 (en) Corner connection for a cabinet and a switch cabinet incorporating such connections
FR2682257A1 (en) HOLLOW PROFILE FOR A CHASSIS-FRAME OF A SWITCHING CABINET.
CA2801363C (en) High speed door
EP0935324B1 (en) Corner post for electrical cabinet and cabinet equipped therewith
EP2107654B1 (en) Assembly of an electrical cabinet
FR2914117A1 (en) Vertical column for metallic framing housing of e.g. IP30 modular cabinet, has reinforcement system welded on branches over length of system to locally close column, where length of system is lesser than one third of length of column
BE535751A (en)
EP0974706A1 (en) Movable partition wall
EP2053189B1 (en) Chassis comprising a fixed door
FR2900173A1 (en) Calibrated concrete element assembly for constructing e.g. wall, has stackable blocks arranged vertically and horizontally in complementary shapes, where each block includes partition which forms beam between walls
EP0133838B1 (en) Frame structure for making doors, windows, walls and the like
EP0014123A2 (en) Process and apparatus for joining fluid flow ducts
EP1708327B1 (en) Electrical cabinet
EP1369549B1 (en) Self supporting doorleaf for overhead door
FR2951766A1 (en) Joinery for e.g. central window of building, has partitioning unit extended from interior surface of thermal bridge rupture profile in interior cavity in direction of glazing edge to partition of interior cavity
FR2962469A1 (en) Door for receiving multipoint type lock embedded by slotting in armored section, has hollow connected part fixed in open space such that edges of part define its width, where edge comprises cut embedding by slotting of lock inside part
EP0501640A1 (en) Panel framing element
FR2815666A1 (en) Thermoplastic frame for window comprises two uprights and crosspieces constituted by single hollow sections each with groove and sealing for receiving glazing
FR2461799A1 (en) Invisible strong box hinge - is inaccessible from outside and requires minimal play between wall and door due to recessed fitting
FR2967443A1 (en) Side section for use as e.g. upright of door jamb, has side walls between which grooves are formed, and top wall forming abutment for edge of door, where each groove comprises side that is formed by fold of section against one side wall
FR3118078A1 (en) Device and method for edge-to-edge fastening of two panels together
FR3098540A3 (en) SHUTTER HOUSING
EP0213164A1 (en) Method for assembling prefabricated elements, prefabricated elements and buildings erected according to said method
FR2580699A1 (en) Section for prefabricated panels, panels comprising such a section and buildings constructed as least partially with such panels