BE533499A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533499A
BE533499A BE533499DA BE533499A BE 533499 A BE533499 A BE 533499A BE 533499D A BE533499D A BE 533499DA BE 533499 A BE533499 A BE 533499A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
cover
under
conveyor
members
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533499A publication Critical patent/BE533499A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B67OPENING, CLOSING OR CLEANING BOTTLES, JARS OR SIMILAR CONTAINERS; LIQUID HANDLING
    • B67BAPPLYING CLOSURE MEMBERS TO BOTTLES JARS, OR SIMILAR CONTAINERS; OPENING CLOSED CONTAINERS
    • B67B3/00Closing bottles, jars or similar containers by applying caps
    • B67B3/02Closing bottles, jars or similar containers by applying caps by applying flanged caps, e.g. crown caps, and securing by deformation of flanges
    • B67B3/10Capping heads for securing caps
    • B67B3/14Capping heads for securing caps characterised by having movable elements, e.g. hinged fingers, for applying radial pressure to the flange of the cap

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a trait à l'obturation de bouteilles, de pots et récipients analogues, spécialement de récipients de verre, de l'   espèce   qui comportent un filet interrompu, voisin de l'orifice du ré- cipient, filet destiné à venir en prise avec des ergots ou des dispositifs équivalents appelés ci-dessous ergots, de la partie formant pan cylindri- que d'un couvercle correspondant, permettant que le couvercle soit vissé et dévissé   eans   prendre   paine   à situer le commencement du filet et sans rotation excessive, inconvénients associés aux récipients à filet de vis continu. 



   L'expression "filet de vis   interrcmpu",   qui est d'   emploi   courant indique ici un filet court à départs multiples, les filets indivi- duels étant généralement, mais non nécessairement, si courts qu'ils ne se recouvrant pas dans la direction axiale. 



   Antérieurement, certaines difficultés ont été associées   à-   des récipients de l'espèce mentionnée, spécialement en ce qui concerne l'   ob- '   tention d'unjoint hermétique satisfaisant.En premier lieu, toutes les légères imperfections de la disposition ou de la formation des filets du récipient ou des ergots du couvercle résultaient en une répartition, inégale de la pression entre les divers filets et même, en un manque d'engagement d'un ou de"plusieurs filets avec le couvercle.

   Ensuite, il a été généralement impossible de donner naissance à une pression convenable au joint en vissant le couvercle sans danger de bris du récipient et la pression au joint obtenue était hautement   indéterminée.  Pour permettre même à unjoint modéré d'être réalisé par le vissage, les couvercles étaient faits de métal raide,- généralement de fer-blanc. Finalement, du fait de la construetion relativement raide des couvercles, ils ne cédaient généralement pas suffisamment pendant une opération de stérilisation, pour permettre à l'air sous pression de s' échapper dans lescas où unjoint hermétique était désiré. 



   Selon la présente invention, un récipient de l' espèce   susmenti-   onnée est fermé en plaçant sur son orifice un couvercle comportant un pan cylindrique et en indent-ant ce pan en un certain nombre d' endroits circon-   férentiellement   espacés pour former des ergots in situ , ergots qui s' engagent sous les filets interrompus tandis que le couvercle est pressé sur l' orifice du récipient. 



   L'invention consiste également en un procédé d'obturation d'un récipient de l'espèce susmentionnée, dans lequel 1' indentation et le pressage du couvercle sur l'orifice du récipient sont effectués par un mouvement vertical relatif entre le récipient et une tête obturatrice pourvus d' organe? indenteurs respectifs, actifs à une profondeur prédéterminée en-dessous du niveau de l'orifice du   récipient,'et   dans lequel ce mouvement est précédé par l'orientation du récipient par un dispositif mécanique qui lui fait prendre une position correcte par rapport à ces organes   indenteurs.   



   Dans un agencement convenable, les récipients sont avancés- pas à pas par un transporteur vers un point situé sous la tête obturatrice, et comportent une asymétrie sur les parties en contact avec le transporteur, résultant en une orientation prédéterminée du récipient lors de son arrivée sous la tête obturatrice, cette dernière étant montée avec une orientation correspondante. 



   Dans une variante,un dispositif mécanique orienteur de récipient peut être actionné pour orienter les récipients avancés par le transporteur, avant l'arrivée sous la tête obturatrice. 



   L'invention consiste en outre en un récipient de   1' -espèce   susmentionnée, obturé par un couvercle comportant une garniture fluente et un pan cylindrique, ce dernier comportant des parties espacées, indentées in situ, s' engageant étroitement sous les éléments de filet respectifs. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   A l'aide d'une garniture convenable, telle qu'une bague de composition de joint fluente, le   grocédé   selon la présente invention permet d'obtenir un joint hermétique convenant, par exemple, aux pickles, sans l'aide d'un vide et en dépit de toutes légères irrégularités des filets de vis du récipient. En même temps, lorsque le récipient est subséquemment ouvert, le couvercle se comporte en couvercle vissé ordinaire, et présente tous les avantages associés aux couvercles de ce type. Si, toutefois, ondésire soumettre le récipient à quelque processus dans le but d'y produire un vide partiel, le couvercle, qui peut être fait de métal plus   mince   et plus mou que celui des couvercles de fer blanc raides   antérieurement   répandus, cède plus aisément pour relâcher l'air intérieur. 



   De préférence, le couvercle comporte un bord renforcé apaissi   ou à boudin) qui est indenté lors de la formation des ergots ; bord renfor-   cé est de préférence ininterrompu. L' indentation est effectuée de préfé-   rence   par des organes indenteurs espacés, destinés- à venir en prise avec le couvercle, qui sont, en fonctionnement, élastiquement sollicités vers l'intérieur, vers la paroi du récipient, à une profondeur prédéterminée en-dessous de l'orifice du récipient, de manière que chaque ergot soit formé avec sensiblement la même prise étroite sous le filet de vis respectif, en dépit de tout léger ovale tel qu'il p'en présente fréquemment dans les pots de verre moulé.

   A cet effet, les têtes obturatrices du type   à   collet, connues sous la marque de fabrique déposée " Omnia", conviennent particulièrement. 



  Il est entendu que le récipient à obturer doit être convenablement et soigneusement orienté (c'est-à-dire mécaniquement et non visuellement) par rapport à la tête obturatrice, de manière que les indentations soient effectuées sous les filets de vis respectif où leur bord inférieur est à une profondeur correspondante   à   une prise étroite avec les ergots qui sont formés. Cela ne peut présenter de difficultés avec des récipients polygonaux car les dispositifs d' avance des récipients(rails de guidage d'un transporteur,   et/ou   dispositif d' avance à croisillon) peuvent être agencés de manière à présenter le récipient à la tête obturatrice avec l'orientation requise prédéterminée.

   En   fait,'   tout écart par rapport à la symétrie complète présent sur les parties du récipient en contact avec le dispositif d' avance, telles que les parois de fond et latérales, peut être généralement utilisé pour assurer 1' orientation automatique du filet de vis par le transporteur. 



   Dans un agencement préféré, les ergots indentés formés in situ sont parallèles à la face inférieure de   1' élément' de   filet respectif. On réalise cela aisément par 1' orientation correspondante des organes indenteurs de la tête obturatrice. 



   Le métal le plus convenable pour le couvercle est l' aluminium ou un alliage ductile à base d'aluminium d'une épaisseur pouce ( par exemple   0,008   pouce à 0,012   pouce).   L' emploi du fer-blanc   n' est   toutefois pas exclu et peut être nécessaire pour l' emballage de légumes dans le cas   où   la pression produite pendant la stérilisation ne peut être contre-balancée, 
Une réalisation de la présente invention est représentée dans les dessins   annexé s.   



   La figo 1 est une vue latérale de la partie supérieure d'un pot. 



   La fige 2 est une vue latérale en section d'un organe à couronne et du bras d' actionnement y destiné. 



   La fig. 3 est une action suivant les lignes   A-B-C-D   de la fig. 2. 



   La fig. 4 est une vue latérale, une partie étant ôtée par souci de clarté, de l'organe à couronne de la fig. 2 se trouvant en position de fonctionnement au-dessus du pot de la figo la
La fig. 5 est une vue   latérale.partiellement   en section, d'une tête obturatrice destinée à être employée sur le pot après qu'un couvercle a été placé sur ce dernier. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 6 est une vue inférieure de la tête obturatrice de la   fige     5.   



   La fig. 7 est une demi-section fragmentaire suivant la ligne C-C de la fig. 6. 
 EMI3.1 
 



  La fi g. 8 est une section fragmentaire représentant 1' opé- ration de 1' obturation. 



   La fig. 9 est un plan fragmentaire d'un couvercle après l' indentation d'un ergot. 



   Le pot représenté fig. 1 comprend une partie formant corps 1, cylindrique, surmontée d'un boudin annulaire 2 et d'un orifice 3. 



  Autour du coté de l'orifice sont espacées des saillies triangulaires 4 dont chacune comporte un sommet 5 à son bout supérieur et une base opposée 6 constituant un élément de filet, les éléments formant ensemble un filet à départs multiples. 



   Dans la suite des opérations de remplissage et d' obturation, le pot rempli se déplace généralement entre des rails de guidage dans une boche d'une courroie transporteuse intermittente, ou est maintenu par un clip ou des clips à ressort portés Dar un croisillon d' avance, ou est autrement avancé pas   à;pas   avec un espacement prédéterminé, par une suite de positions d'arrêt. Au-dessus d'une de celles-ci , de préférence immédiatement avant celle au-dessus de laquelle est disposée la tête obturatrice, est suspendu un organe à couronne 7( fig. 2 à 4) comprenant une partie de couronne 8 logée pour coulisser dans une partie de couronne concentrique 9.

   Une cloche de guidage 10 est fixe par rapport à la partie de couronne 9 et pend depuis cette dernière, la cloche 10 sert à situer un pot, tel que 1, sur lequel on fait descendre l'organe à couronne 7 en fonctionnement. La cloche 10 est vissée sur la partie 9 par des filets 11. Un ressort de compression 12 est coaxial avec les parties 8 et 9 et est logé entre ces dernières; le ressort 12 entoure une tringle de guidage centrale 13. 



   Des organes de guidage espacés 14 pendent depuis la partie de couronne 9; leurs bouts inférieurs sont fourchus de manière à former des creux en V inversé comportant un sommet 15.Des organes de guidage espacés 16 pendent depuis la partie de couronne 9 et leurs bouts inférieurs ont la forme de V et se terminent par une pointe 17. Les organes 14 et 16 alternent et délimitent ensemble une douille cylindrique. 



   La partie de couronne 9 pend depuis le bout d'un arbre 18 sur lequel est monté pour coulisser un bossage 19 situé au bout d' un bras 20 s' étendant à partir d'une tête obturatrice voisine(non complètement représenté) comme en représente une la fig. 5. Un ressert de compression 21 s'appuie au bossage 19 et à la partie de couronne   9.   



   En fonctionnement, lorsque la tête obturatrice se déplace vers le bas, sur un pot pourvu de son couvercle, pour sceller ce dernier, le bras 20 se déplace vers le bas et déprime élastiquement l'organe à couronne 7 de manière que la cloche 10 enveloppe l'orifice   d'un   pot non encore pourvu de couvercle, tel nue 1, se trouvant là-dessous. Si des saillies 4 
 EMI3.2 
 sor.$'b:1s1:tuéés S#iB J#' crgew de guidag3 l6(c3.aY'réspcndet en nombre au nombr"è de ces saillies disposées autour de l' orifice du pot); elles sont poussées latéralement par les organes 16 dans le parcours des organes 14.

   Comme les bouts 17 des organes 16 heurtent le boudin 2, le mouvement descendant des organes 16 cesse et le ressort 12 se comprime, alors que le mouvement de la partie de couronne 9 et des organes 14 continue, les côtés des saillies 4 glissant le long du bord inférieur des organes 14 jusqu'à ce que les sommets 6 se logent dans les sommets respectifs 15. A ce point, pour le petit restant du mouvement descendant du bras 20, le ressort 21 se comprime. 



  Lorsque l'organe à couronne 7 est levé loin du pot, la saillie 4 a une 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 orientation correspondant   à   celle des organes de guidage 14. 



   Ensuite, le pot orienté est transporté vers une position où. il se trouve sous la tête obturatrice où. un couvercle est appliqué par un dispositif bien connu (non représenté) et scellé, Le couvercle comprend un dessus 22, une garniture 23 , un pan cylindrique 24 et un boudin 25 (fig. 8 et 9. 



   Une tête obturatrice, tel qu'en décrit une le brevet belge N  483.012 est représentée fi go 5 à 8 et comprend des doigtsextérieurs 26 et intérieurs 27, encastrés à une extrémité, portés respectivement par les parties de couronne 28 et 29e Lorsque les doigts 27 ont été disposés de manière que leurs bouts entourent le boudin 25 du fait de la venue en   pri-se   de la plaque de pression 30 avec le couvercle, le mouvement descendant de la partie de couronne 28 et, donc, des doigts 26   amène   le bord biseauté 31 de ces derniers à appuyer sur les bouts élargis des doigts 27 ( comme le montre la fig. 8) pour presser des derniers vers l' intérieur et provoquer 1' indentation des ergots 32 ( fig. 9) dans le couvercle.

   Ces bouts élargis peuvent , si on le désire, être façonnés (c'est-à-dire, rendus concaves) à leur bord intérieur pour épouser le contour des éléments de filet et sont de préférence   inclinés   par rapport au plan de la plaque 30 de la même manière, c'est-à-dire avec le même angle d' hélice que les éléments de filet. Les doigts 26 et 27 sont tous élastiques, ces derniers étant les plus raides.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to the sealing of bottles, jars and the like, especially glass containers, of the kind which have an interrupted thread, adjacent to the opening of the vessel, which thread is intended to engage. with lugs or equivalent devices referred to below as lugs, of the cylindrical pan portion of a corresponding cover, allowing the cover to be screwed on and unscrewed without taking care to locate the beginning of the thread and without excessive rotation, disadvantages associated with containers with continuous screw thread.



   The term "interlocking screw thread", which is in common use herein denotes a short multi-start thread, the individual threads being generally, but not necessarily, so short that they do not overlap in the axial direction. .



   Previously, certain difficulties have been associated with containers of the kind mentioned, especially with regard to obtaining a satisfactory hermetic seal. First, any slight imperfections in the arrangement or formation of the The threads of the container or the lugs of the lid resulted in an uneven distribution of pressure between the various threads and even in a lack of engagement of one or more of the threads with the lid.

   Subsequently, it was generally impossible to give rise to a suitable pressure at the seal by screwing on the lid without danger of breaking the container, and the seal pressure obtained was highly indeterminate. To allow even a moderate seam to be achieved by screwing, the covers were made of stiff metal, - usually tinplate. Finally, due to the relatively stiff construction of the lids, they generally did not yield enough during a sterilization operation to allow pressurized air to escape in cases where a tight seal was desired.



   According to the present invention, a container of the aforementioned kind is closed by placing over its orifice a cover having a cylindrical side and indenting this side at a number of circumferentially spaced places to form lugs in it. situ, lugs which engage under the interrupted threads while the cover is pressed on the opening of the container.



   The invention also consists of a method of sealing a container of the aforementioned species, in which the indentation and pressing of the cover on the orifice of the container is effected by relative vertical movement between the container and a head. obturator with organ? respective indenters, active at a predetermined depth below the level of the orifice of the container, 'and in which this movement is preceded by the orientation of the container by a mechanical device which causes it to assume a correct position with respect to these members indenters.



   In a suitable arrangement, the containers are advanced step by step by a conveyor to a point below the shutter head, and have an asymmetry on the parts in contact with the conveyor, resulting in a predetermined orientation of the container as it arrives below. the shutter head, the latter being mounted with a corresponding orientation.



   In a variant, a mechanical container orienting device may be actuated to orient the containers advanced by the conveyor, before arrival under the shutter head.



   The invention further consists of a container of the aforementioned species, closed by a cover having a flowable gasket and a cylindrical face, the latter having spaced parts, indented in situ, closely engaging under the respective net members. .

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Using a suitable packing, such as a ring of flowable sealant composition, the process according to the present invention provides a hermetic seal suitable, for example, for pickles, without the aid of a vacuum. and despite any slight irregularities in the screw threads of the container. At the same time, when the container is subsequently opened, the lid behaves like an ordinary screw-on lid, and has all the advantages associated with lids of this type. If, however, one wishes to subject the container to some process in order to produce a partial vacuum therein, the lid, which may be made of thinner and softer metal than that of the stiff tinplate lids previously used, yields more readily. to release indoor air.



   Preferably, the cover has a reinforced edge (thickened or with a coil) which is indented during the formation of the lugs; reinforced edge is preferably unbroken. The indentation is preferably effected by spaced apart indentor members intended to engage the cover, which are, in use, elastically urged inwardly toward the wall of the container to a predetermined depth within. below the port of the container, so that each lug is formed with substantially the same narrow grip under the respective screw thread, despite any slight oval such as is frequently present in molded glass jars.

   For this purpose, sealing heads of the collar type, known under the registered trademark "Omnia", are particularly suitable.



  It is understood that the container to be closed must be properly and carefully oriented (i.e. mechanically and not visually) with respect to the sealing head, so that the indentations are made under the respective screw threads where their edge lower is at a depth corresponding to a narrow grip with the lugs which are formed. This can not present any difficulties with polygonal containers because the container advance devices (guide rails of a conveyor, and / or spider advance device) can be arranged so as to present the container to the stopper head. with the required orientation predetermined.

   In fact, any deviation from full symmetry present on the parts of the container in contact with the feed device, such as the bottom and side walls, can generally be used to ensure the automatic orientation of the screw thread. by the carrier.



   In a preferred arrangement, the indented lugs formed in situ are parallel to the underside of the respective net 'member'. This is easily achieved by one corresponding orientation of the indenter members of the obturator head.



   The most suitable metal for the cover is aluminum or a ductile aluminum alloy with an inch thickness (eg 0.008 inch to 0.012 inch). The use of tinplate is however not excluded and may be necessary for packaging vegetables in the event that the pressure produced during sterilization cannot be counterbalanced,
One embodiment of the present invention is shown in the accompanying drawings.



   Figo 1 is a side view of the top of a pot.



   Fig 2 is a side sectional view of a crown member and the actuating arm for it.



   Fig. 3 is an action along the lines A-B-C-D of FIG. 2.



   Fig. 4 is a side view, with part removed for clarity, of the crown member of FIG. 2 located in the operating position above the pot of figo la
Fig. 5 is a side view, partly in section, of a sealing head for use on the pot after a cover has been placed thereon.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 6 is a bottom view of the obturator head of fig 5.



   Fig. 7 is a fragmentary half-section taken along the line C-C of FIG. 6.
 EMI3.1
 



  The fi g. 8 is a fragmentary section showing the obturation operation.



   Fig. 9 is a fragmentary plan of a cover after the indentation of a lug.



   The pot shown in fig. 1 comprises a body part 1, cylindrical, surmounted by an annular coil 2 and an orifice 3.



  Around the side of the orifice are spaced triangular protrusions 4 each of which has a vertex 5 at its upper end and an opposite base 6 constituting a net element, the elements together forming a multiple-starting net.



   In subsequent filling and sealing operations, the filled pot usually moves between guide rails in a bucket of an intermittent conveyor belt, or is held by a clip or spring clips carried by a spider. advances, or is otherwise advanced step by step with a predetermined spacing, through a series of stop positions. Above one of these, preferably immediately before that above which the obturator head is arranged, is suspended a crown member 7 (fig. 2 to 4) comprising a crown part 8 housed to slide. in a part of a concentric crown 9.

   A guide bell 10 is fixed relative to the crown part 9 and hangs from the latter, the bell 10 serves to locate a pot, such as 1, on which the crown member 7 is lowered in operation. The bell 10 is screwed onto part 9 by threads 11. A compression spring 12 is coaxial with parts 8 and 9 and is housed between the latter; the spring 12 surrounds a central guide rod 13.



   Spaced guide members 14 hang from the crown portion 9; their lower ends are forked so as to form inverted V-shaped recesses having an apex 15. Spaced guide members 16 hang from the crown portion 9 and their lower ends are V-shaped and terminate in a point 17. members 14 and 16 alternate and together define a cylindrical sleeve.



   The crown portion 9 hangs from the end of a shaft 18 on which is slidably mounted a boss 19 located at the end of an arm 20 extending from a neighboring shutter head (not fully shown) as shown. a fig. 5. A compression spring 21 rests on the boss 19 and the crown portion 9.



   In operation, when the shutter head moves downward, on a pot provided with its cover, to seal the latter, the arm 20 moves downwards and elastically depresses the crown member 7 so that the bell 10 envelops the opening of a pot not yet provided with a lid, such as bare 1, located below. If protrusions 4
 EMI3.2
 sor. $ 'b: 1s1: killed S # iB J #' crgew de guidag3 l6 (c3.aY'respcndet in number to the number of these projections arranged around the opening of the pot); they are pushed laterally by the organs 16 in the organ path 14.

   As the ends 17 of the members 16 collide with the strand 2, the downward movement of the members 16 ceases and the spring 12 compresses, while the movement of the crown part 9 and the members 14 continues with the sides of the protrusions 4 sliding along. from the lower edge of the members 14 until the vertices 6 are housed in the respective vertices 15. At this point, for the small remainder of the downward movement of the arm 20, the spring 21 compresses.



  When the crown member 7 is lifted away from the pot, the projection 4 has a

 <Desc / Clms Page number 4>

 orientation corresponding to that of the guide members 14.



   Then the oriented pot is transported to a position where. it is located under the obturator head where. a cover is applied by a well-known device (not shown) and sealed, The cover comprises a top 22, a gasket 23, a cylindrical face 24 and a coil 25 (fig. 8 and 9.



   A shutter head, as described in Belgian patent N 483,012 is shown fi go 5 to 8 and comprises outer 26 and inner 27 fingers, recessed at one end, carried respectively by the crown parts 28 and 29e. have been arranged so that their ends surround the coil 25 due to the coming in pri-se of the pressure plate 30 with the cover, the downward movement of the crown portion 28 and, therefore, of the fingers 26 brings the edge beveled 31 of these to press on the enlarged tips of the fingers 27 (as shown in Fig. 8) to press the latter inward and indent the lugs 32 (Fig. 9) in the cover.

   These widened ends can, if desired, be shaped (i.e., made concave) at their inner edge to conform to the contour of the net members and are preferably inclined relative to the plane of the plate 30. the same way, ie with the same helix angle as the thread elements. The fingers 26 and 27 are all elastic, the latter being the stiffest.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t ion s. R e v e n d i c a t ion s. 1/ Procédé d'obturation d'un récipient de l'espèce susmentionnée, caractérisé en ce qu'il comprend les opérations consistant à placer sur l'orifice du récipient un couvercle comportant un pan cylin- drique et à indenter ce pan en un certain nombre d'endroits circonférentiellement espacés pour former- des argots in situ, ergots qui s' engagent sous les éléments de filet interrompus tandis que le couvercle est pressé sur l'orifice du récipient. 1 / A method of sealing a container of the aforementioned species, characterized in that it comprises the operations of placing on the opening of the container a cover comprising a cylindrical pan and indenting this pan in a certain number of circumferentially spaced locations to form slangs in situ which lugs engage under interrupted thread members as the lid is pressed over the container port. 2/ Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'indentation et le pressage du couvercle sur l'orifice du récipient sont effectués par un mouvement vertical relatif entre le récipient et une .tête obturatrice pourvue d' organes indenteurs respectifs, actifs à une profondeur prédéterminée en-dessous du niveau de l'orifice du récipient et en ce que ce mouvement est précédé par 1' orientation du récipient par un dispositif mécanique qui lui fait prendre une position correcte par rapport à ces organes indenteurs. 2 / A method according to claim 1, characterized in that the indentation and the pressing of the cover on the orifice of the container are effected by a relative vertical movement between the container and a shutter head provided with respective indentor members, active in a predetermined depth below the level of the orifice of the container and in that this movement is preceded by the orientation of the container by a mechanical device which causes it to take a correct position with respect to these indenting members. 3. Procédé selon la revendication 2 caractérisé en ce que les récipients sont avancés pas à pas par un transporteur vers un point situé sous la tête obturatrice, et comprennent une asymétrie sur les parties en contact avec le transporteur, résultant en une orientation, prédéterminée du récipient lors de son arrivée sous la tête obturatrice, cette dernière étant montée avec une orientation correspondanteo 4 Procédé selon la revendication 3 , caractérisé en ce que le transporteur comprend un dispositif de avance à croisillon et en ce que le récipient est polygonal-, une paroi latérale du récipient étant orientée par le contact du croisillon. 3. Method according to claim 2 characterized in that the containers are advanced step by step by a conveyor to a point located under the shutter head, and comprise an asymmetry on the parts in contact with the conveyor, resulting in an orientation, predetermined of the container when it arrives under the shutter head, the latter being mounted with a corresponding orientation 4 Method according to claim 3, characterized in that the conveyor comprises a spider advancement device and in that the container is polygonal, a side wall of the container being oriented by contact with the cross member. 5/ Procédé selon la revendication 3 , caractérisé en ce que le transporteur comprend des rails de guidage et le récipient est polygonal, une paroi latérale du récipient étant orientée par le contact du rail de gui dage. 5 / A method according to claim 3, characterized in that the conveyor comprises guide rails and the container is polygonal, a side wall of the container being oriented by the contact of the guiding rail. 6/ Procédé selon la revendication 2, caractérisé en ce qu'un dispositif mécanique orienteur de récipient est actionné pour orienter les récipients avancés par le transporteur, avant l'arrivée sous la tête obturatrice. <Desc/Clms Page number 5> 6 / A method according to claim 2, characterized in that a mechanical container orienting device is actuated to orient the containers advanced by the conveyor, before the arrival under the shutter head. <Desc / Clms Page number 5> 7/ Récipient selon les revendications 1 à 6, caractérise en ce qu'il est obturé par un couvercle comportant une garniture fluente et un plan cylindrique, ce dernier comportant des parties espacées, inden- tées in situ, s'engageant étroitement sous les éléments de filet respectifs. 7 / A container according to claims 1 to 6, characterized in that it is closed by a cover comprising a flowable gasket and a cylindrical plane, the latter comprising spaced parts, indented in situ, engaging closely under the elements. respective net. 8/ Récipient selon la revendication 7, caractérisé en ce que le pan de couvercle comporte un bord renforcé,ce dernier étant indenté en des endroits espacés, sous les éléments de filet respectifs. 8 / A container according to claim 7, characterized in that the cover panel has a reinforced edge, the latter being indented at spaced places, under the respective net elements. 9/ Récipient selon la revendication 8, caractérisé en ce que le couvercle est fait d'un métal suffisamment mince et mou pour permettre l' échappement de l' air intérieur pendant la production d'un vide partiel dans le récipient. en annexe 3 dessins. 9 / A container according to claim 8, characterized in that the cover is made of a metal thin and soft enough to allow the escape of the interior air during the production of a partial vacuum in the container. in appendix 3 drawings.
BE533499D BE533499A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533499A true BE533499A (en)

Family

ID=165186

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533499D BE533499A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE533499A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1074732A (en) Improved tightness screwcap and mould therefor
FR2665886A1 (en) ASSEMBLY OF AN OPENING CAPSULE AND A CONTAINER WITH A TAMPER-FREE LID.
EP1088771A1 (en) Threaded dispensing cap closing completely with enhanced sealing
FR3019148A1 (en) METAL CONTAINER COMPRISING A CLAMP ADAPTED TO RECEIVE A SCREW CAPSULE TYPE SHUTTING ELEMENT
EP0011584A1 (en) Improvements in pouring spouts
BE533499A (en)
EP0126015B1 (en) Method of cramping a metallic cover
CH390143A (en) Sealing cap for container closures
FR2510070A1 (en) CLOSURE COVER, HERMETIC PACKAGE COMPRISING SUCH A COVER AND TOOLS TO ROLL THE EDGES OF THIS COVER
US20080296249A1 (en) Combination bottle and bottle cap opener
FR2578817A2 (en) CONTAINER COVER FOR CONTAINING AQUEOUS FOOD PRODUCT, CONTAINER COMPRISING THE SAME, AND METHOD OF SEALING THE CONTAINER THEREFROM
FR2549192A1 (en) VALVE FOR PRESSURE FLUID CONTAINER
CH427540A (en) Two-piece closure cap to keep a container under vacuum
LU85640A1 (en) ONE-PIECE MOLDED CLOSURE CAP, SEALED PACKAGE COMPRISING SUCH A CAP AND DEVICE FOR MOLDING THE CAP
BE533500A (en)
US4106655A (en) Container having a mouth, such container provided with a metal cap and metal cap for closing such container
US3910445A (en) Container closure
CH334871A (en) Container mouth comprising a closure and method for its manufacture
FR2947246A1 (en) Head for crimping pump on perfume bottle, has insert comprising active surface comprised of toric surface that is in contact with ramp of plier after action of another toric surface to tighten plier beyond simple clamping
FR2738216A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING THE ATMOSPHERE OF SEALED POTS BY AN OPERATOR
FR3118760A1 (en) Packaging device comprising a sieve and an obturator for this sieve
EP3235755B1 (en) Device for sealing a container
BE537338A (en)
FR2769296A1 (en) Sealing cap for bottle of champagne or similar
BE560370A (en)