BE532366A - - Google Patents

Info

Publication number
BE532366A
BE532366A BE532366DA BE532366A BE 532366 A BE532366 A BE 532366A BE 532366D A BE532366D A BE 532366DA BE 532366 A BE532366 A BE 532366A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
pipes
parts
annular pipe
compressed air
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE532366A publication Critical patent/BE532366A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G53/00Conveying materials in bulk through troughs, pipes or tubes by floating the materials or by flow of gas, liquid or foam
    • B65G53/04Conveying materials in bulk pneumatically through pipes or tubes; Air slides
    • B65G53/16Gas pressure systems operating with fluidisation of the materials
    • B65G53/18Gas pressure systems operating with fluidisation of the materials through a porous wall
    • B65G53/20Gas pressure systems operating with fluidisation of the materials through a porous wall of an air slide, e.g. a trough
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D88/00Large containers
    • B65D88/54Large containers characterised by means facilitating filling or emptying
    • B65D88/72Fluidising devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Air Transport Of Granular Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un récipient ou réservoir de granae capacité pour matières poudreuses ou farineuses, tels qu'on en em- ploie ; par exemple, aans aes véhicules pour le transport en vrac de ciment ou de matières analogues ou comme silos fixes à ciment. 



   Pour faciliter la vidange de tels récipients de grande capacité, il est connu de munir ces récipients, qui sont généralement de section circulaire, d'un fond ondulé et faiblement incliné vers l'orifice d'évacuation ou de poser dans les creux des ondulations d'une pièce ondulée et également inclinée faiblement vers l'extrémité d'évacuation du récipient, cette pièce étant montée sur le fona de celui-ci, des tuyaux à parois perméables à l'air, qui sont reliés, à une de leurs extrémités, à une conduite à air comprimé et qui sont fermés de manière étanche à l'air à leur autre   extrémité.   



   Si, dans de tels récipients de grande capacité, le fond présente lui-même des ondulations., la fabrication du récipient est relativement coûteuse. Par contre, si le fond du récipient est garni d'une pièce ondulée portant les tuyaux, une partie de la matière poudreuse ou farineuse se rassemble aisément sous cette pièce et ne peut plus être extraite du récipient par l'air comprimé s'échappant à travers les parois des tuyaux. 



   La présente invention vise à éliminer ces inconvénients. A cette -fin.on prévoit sur le fond lisse du récipient des pièces à deux pans inclinés étanches à l'air, qui délimitent entre elles les creux d'ondulations servant à recueillir les tuyaux. Dans ce cas, il convient de relier les espaces délimités par les pièces à pans inclinés et le fond du récipient par des conduites à la source d'air comprimé alimentant les tuyaux, de façon que règne, en dessous des pièces à pans inclinés, la même pression que dans la partie principale du récipient , servant à recueillir la matière poudreuse ou farineuse. Un avantage de cet agencement réside dans le fait que les pièces à pans inclinés peuvent être en tôle très mince, en sorte que le poids du récipient peut également être maintenu faible. 



   Selon une forme d'exécution préférée de l'invention, les tuyaux et/ou les pièces à pans inclinés sont alimentés au départ d'une conduite annulaire à air comprimé, auquel cas on peut prévoir respectivement pour les tuyaux et les pièces à pans inclinés des conduites annulaires séparées, prévues respectivement à l'extrémité supérieure et à l'extrémité inférieure du récipient et reliées à la source d'air comprimé, la conduite annulaire supérieure étant reliée par des conduites de branchement aux tuyaux, tandis que la conduite annulaire inférieure est reliée par des conduites de branchement aux pièces à pans inclinés. 



   Les conduites annulaires peuvent être montées à l'extérieur du récipient, auquel cas les conduites de branchement traversent la paroi du récipient et s'étendent à l'intérieur de celui-ci; il est cependant recommandable de monter tout au moins la conduite annulaire prévue à l'extrémité supérieure du récipient à l'intérieur de ce récipient. Dans ce cas, il est également avantageux d'alimenter non seulement les tuyaux, mais également les pièces à pans inclinés directement au départ de la conduite annulaire, 
 EMI1.1 
 eupérie,, e1l"prevoy'a'lJil:rd-es-: branchements sur les occultes ne branchement allant de la conduite annulaire .vers les tuyaux. 



   Dans une forme d'exécution particulièrement favorable, on prévoit une conduite annulaire entourant le récipient à l'extérieur de celuici, sensiblement à hauteur des ondulations du fond du récipient, cette conduite annulaire pouvant servir à alimenter en air comprimé tant les tuyaux que les pièces à pans inclinés formant les ondulations du fond au récipient. 



  Cette conduite annulaire consiste, de préférence, en un fer U annulaire monté sur le pourtour du récipient et dont les branches sont soudées à la paroi du récipient, en sorte qu'est formé un canal, qui peut être mis en communication, par simple perforation ménagée   aans   la paroi du récipient, avec 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 les espaces prévus sous les pièces à pans inclinés formant les ondulations du fond du récipient, tandis que pour le raccordement au   canâl   aux tuyaux., il suffit de courts tubes de connexion. 



   Les dessins ci-annexés représentent quelques formes a'exécution d'un récipient à grande capacité suivant l'invention. Dans ces dessins : - la figure 1 est une coupe d'un récipient ou réservoir équipé d'une conduite annulaire supérieure à air comprimé, montée à l'extérieur du récipient et servant à alimenter les tuyaux à parois perméables à l'air posés sur le fond du récipient; - la figure 2 est une coupe correspondante d'un récipient, dans lequel sont montées des conduites annulaires ;

   - la figure 3 est une coupe   d'un   récipient muni d'une conduite annulaire   inférieure'à   air comprimé, montée à l'extérieur   au   récipient et servant à alimenter les pièces à pans-inclinés recouvrant.le fona au récipient= la figure 4 est une coupe d'un récipient équipé d'une con- auite annulaire supérieure., montée à l'intérieur du récipient et servant tant pour alimenter les tuyaux que pour alimenter les pièces à pans inclinés; - la figure 5 est une vue extérieure d'un récipient équipé d'unu conduite annulaire reliée aux pièces à pans inclinés, de même qu'aux tuyaux, et - la figure 6 est une coupe longitudinale au récipient selon la figure 5. 



   Le récipient 1 à grande capacité, représenté à la figure 1, présente une section horizontale circulaire et un fond lisse 2, qui se prolonge par une partie 3 en forme d'entonnoir. Sur le fond 2 sont montées, à partir de la partie 3 en forme d'entonnoir, des pièces à pans inclinés   4   en tôle métallique., s'étendant radialement vers l'intérieur et écartées latéralement l'une de l'autre, lesdites pièces étant reliées, de manière étanche à l'air, au fona du récipient. Ces pièces comportent des flancs ou pans inclinés de manière abrupte 5, qui assurent un bon glissement de la matière poucreuse ou farineuse se trouvant dans le récipient entre les creux d'ondulations 6 se trouvant entre les pièces 4.

   Dans les creux 6 sont posés des tuyaux (non représentés) à paroi perméables à l'air, ces tuyaux étant fermés, de manière étanche à l'air, à leur extrémité voisine de la partie 3 en forme   d'entonnoir.,   tandis qu'à leur autre extrémité,   c'est-à-aire   à leur extrémité voisine de l'enveloppe au récipient, ces tuyaux sont raccordés à aes conauites tubulaires   7,   qui sont branchées sur une conduite annulaire 8 entourant le récipient à son extrémité supérieure et à l'extérieur de celui-ci. Cette conduite annulaire est en liaison avec une source d'air comprimé.

   L'air comprimé est amené par la conduite annulaire 8 et par les conduites ae branchement 7 aux tuyaux, s'échappe par les pores des parois perméables à l'air ae ces tuyaux et ameublit par le bas la matière se trouvant aans le récipient, de façon que cette matière s'écoule dans l'entonnoir 3. 



  De là, la matière peut soit être évacuée par un dispositif d'évacuation (non représenté) soit être envoyée dans une conduite de déchargement prolongeant le récipient et débouchant par son extrémité inférieure dans l'entonnoir 3, auquel cas on peut, au besoin, prévoir en dessous de l'embouchure de cette conduite de aéchargement dans l'entonnoir 3 une tuyère dirigée dans l'axe ae la conduite et alimentée en air comprimé, cette tuyère soufflant la matière ameublie parvenue dans l'entonnoir 3 aans la conduite de   déchar-   gement. 



   Le récipient représenté à la figure 2 est sensiblement identique à celui représenté à la figure 1, si ce n'est que la conduite annulaire 8 est montée à l'intérieur du récipient, ce qui est, dans maints cas, avantageux, car la conduite annulaire montée à l'extérieur du récipient en augmente   l'encombrement.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   L'air comprimé soufflé dans le récipient agit non seulement sur la matière poudreuse ou farineuse et sur la paroi du récipient, mais éga- lement sur les surfaces des pièces   4.   Ces pièces   4   doivent, dès lors, dans les cas des figures 1 et 2, être réalisées en tôle métallique relativement épaisse, pour ne pas se déformer sous l'effet de l'air comprimé. 



   Pour éviter l'augmentation inaésirable ae poids liée à l'utili- sation de pièces à pans inclinés 4 de grande épaisseur, on prévoit, confor- mément à l'invention, de réaliser les pièces 4 en tôle métallique mince et de faire agir sous les pièces 4 le même air comprimé que celui qui agit ex- térieurement sur les pièces   4.   A cette fin, on prévoit, comme le montre la figure 3, à l'extrémité inférieure au récipient une conduite annulaire 9, qui est reliée par des conduites de branchement 10 avec l'intérieur des piè- ces à pans inclinés   4.   La conduite annulaire 9 est, de préférence, en liai- son avec la conduite annulaire 8 représentée aux figures 1 et 2, mais peut aussi être reliée directement à la source d'air comprimé.

   L'air comprimé amené par la conduite annulaire 9 et les conduites de branchement 10 dans les pièces 4 assure un équilibre de pression avec l'air comprimé pénétrant dans le récipient, en sorte que les parois des pièces 4 ne doivent être que relativement minces. 



   Dans le récipient représenté à la figure 4, les tuyaux et les pièces 4 sont alimentés.- en air comprimé au départ d'une seule et même conduite annulaire   11.   L'air comprimé entrant dans la conduite annulaire 11 se répartit entre les conduites de branchement 12 qui alimentent les tuyaux reposant dans les creux des ondulations du fond du réservoir, tandis qu'à quelques-unes des conduites de branchement 12 sont reliés des branchements 13 aboutissant à l'intérieur aes pièces à pans inclinés   4.   



   Le récipient représenté aux figures 5 et 6 est entouré à hauteur des pièces 4 formant les ondulations du fond du récipient d'un anneau 9 en forme de U, dont les branches sont soudées au récipient, de façon que l'anneau en U et la paroi du récipient forme un canal annulaire. L'air comprimé est introduit à un endroit non représenté dans ce canal annulaire. A des enaroits situés en dessous des pièces 4 la paroi du récipient, qui contribue à former le canal annulaire, est simplement perforée et de courts tronçons ae tubes 11 reliés à ces perforations à l'intérieur du récipient établissent une communication avec les tuyaux non représentés, qui s'étenaent dans les creux des ondulations. 



   REVENDICATIONS
1. Récipient à grande capacité pour matières poudreuses ou farineuses, comportant des tuyaux à parois perméables à l'air, posés dans des creux d'ondulations au fond de section circulaire légèrement incliné vers l'orifice d'évacuation du récipient, lesquels tuyaux sont reliés   à   une extrémité à une conduite d'air comprimé et sont fermés, de manière étanche à l'air, à leur autre extrémité, caractérisé en ce que des pièces à pans   in-   clinés délimitent les creux d'ondulations servant à recueillir les tuyaux susdits sont montées de manière étanche à   l'air,   sur le fond lisse du récipient.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a large capacity container or reservoir for powdery or floury materials, as used; for example, in vehicles for the bulk transport of cement or the like or as stationary cement silos.



   To facilitate the emptying of such large-capacity receptacles, it is known practice to provide these receptacles, which are generally of circular section, with a corrugated bottom and slightly inclined towards the discharge orifice or to place corrugations in the hollow. 'a corrugated part and also slightly inclined towards the discharge end of the container, this part being mounted on the base thereof, pipes with walls permeable to air, which are connected at one of their ends, to a compressed air line and which are closed airtight at their other end.



   If, in such large capacity containers, the bottom itself has corrugations, the manufacture of the container is relatively expensive. On the other hand, if the bottom of the receptacle is lined with a corrugated part carrying the pipes, part of the powdery or floury material easily collects under this part and can no longer be extracted from the receptacle by the compressed air escaping through through the walls of the pipes.



   The present invention aims to eliminate these drawbacks. To this -fin.on provides on the smooth bottom of the container parts with two inclined airtight sides, which delimit between them the undulation hollow used to collect the pipes. In this case, it is advisable to connect the spaces delimited by the parts with inclined sides and the bottom of the receptacle by pipes to the source of compressed air supplying the pipes, so that there is, below the parts with inclined sides, the same pressure as in the main part of the container, used to collect the powdery or floury matter. An advantage of this arrangement lies in the fact that the pieces with inclined sides can be made of very thin sheet metal, so that the weight of the container can also be kept low.



   According to a preferred embodiment of the invention, the pipes and / or the pieces with inclined sides are supplied from an annular compressed air pipe, in which case one can respectively provide for the pipes and the pieces with inclined faces separate annular conduits, provided respectively at the upper end and at the lower end of the container and connected to the compressed air source, the upper annular conduit being connected by branch conduits to the pipes, while the lower annular conduit is connected by branch pipes to the sloped sides.



   The annular pipes can be mounted outside the container, in which case the branch pipes pass through the wall of the container and extend inside the latter; however, it is advisable to at least mount the annular pipe provided at the upper end of the container inside this container. In this case, it is also advantageous to feed not only the pipes, but also the parts with inclined sides directly from the annular pipe,
 EMI1.1
 euperia ,, e1l "prevoy'a'lJil: rd-es-: connections on the hidden no connection going from the annular pipe. to the pipes.



   In a particularly favorable embodiment, an annular pipe is provided surrounding the container on the outside thereof, substantially at the level of the corrugations of the bottom of the container, this annular pipe being able to serve to supply compressed air both to the pipes and to the parts. with inclined sides forming the undulations from the bottom to the container.



  This annular pipe preferably consists of an annular U-iron mounted on the periphery of the container and the branches of which are welded to the wall of the container, so that a channel is formed, which can be placed in communication, by simple perforation. provided in the wall of the container, with

 <Desc / Clms Page number 2>

 the spaces provided under the pieces with inclined sides forming the corrugations of the bottom of the container, while for the connection to the channel to the pipes., short connection tubes are sufficient.



   The accompanying drawings show some embodiments of a large capacity container according to the invention. In these drawings: - Figure 1 is a section of a container or tank equipped with an upper annular compressed air pipe, mounted outside the container and serving to supply the pipes with permeable walls to air laid on the bottom of the container; - Figure 2 is a corresponding section of a container, in which are mounted annular pipes;

   - Figure 3 is a sectional view of a container provided with a lower annular compressed air pipe, mounted outside the container and serving to supply the sloped parts covering the fona to the container = Figure 4 is a cross section of a receptacle equipped with an upper annular duct., mounted inside the receptacle and serving both to supply the pipes and to supply the parts with inclined sides; - Figure 5 is an external view of a container equipped with an annular pipe connected to the parts with inclined sides, as well as to the pipes, and - Figure 6 is a longitudinal section through the container according to Figure 5.



   The large-capacity container 1, shown in FIG. 1, has a circular horizontal section and a smooth bottom 2, which is extended by a part 3 in the form of a funnel. On the bottom 2 are mounted, from part 3 in the form of a funnel, pieces with inclined sides 4 made of sheet metal., Extending radially inwards and spaced laterally from one another, said parts being connected, in an airtight manner, to the fona of the container. These parts have abruptly inclined sides or sides 5, which ensure a good sliding of the pulpy or floury material in the container between the corrugation hollows 6 located between the parts 4.

   In the hollows 6 are placed pipes (not shown) with a wall permeable to air, these pipes being closed, in an airtight manner, at their end adjacent to the part 3 in the form of a funnel., While 'at their other end, that is to say at their end close to the casing to the container, these pipes are connected to aes tubular conauites 7, which are connected to an annular pipe 8 surrounding the container at its upper end and outside of it. This annular pipe is connected to a source of compressed air.

   The compressed air is brought through the annular pipe 8 and through the connection pipes 7 to the pipes, escapes through the pores of the walls permeable to air in these pipes and loosens the material in the container from below, so that this material flows into the funnel 3.



  From there, the material can either be discharged by an evacuation device (not shown) or be sent into an unloading pipe extending the container and opening at its lower end into the funnel 3, in which case one can, if necessary, provide below the mouth of this discharge pipe in the funnel 3 a nozzle directed in the axis of the pipe and supplied with compressed air, this nozzle blowing the loosened material which has reached the funnel 3 in the discharge pipe - management.



   The container shown in Figure 2 is substantially identical to that shown in Figure 1, except that the annular pipe 8 is mounted inside the container, which is, in many cases, advantageous, because the pipe annular mounted on the outside of the container increases its size.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The compressed air blown into the container acts not only on the powdery or floury material and on the wall of the container, but also on the surfaces of the parts 4. These parts 4 must therefore, in the cases of Figures 1 and 2, be made of relatively thick metal sheet, so as not to deform under the effect of compressed air.



   To avoid the unwanted increase in weight associated with the use of parts with inclined sides 4 of great thickness, provision is made, in accordance with the invention, to produce the parts 4 from thin metal sheet and to operate under parts 4 the same compressed air as that which acts externally on parts 4. For this purpose, as shown in Figure 3, an annular pipe 9 is provided at the lower end of the container, which is connected by means of Branch pipes 10 with the interior of the sloped-face pieces 4. The annular pipe 9 is preferably connected with the annular pipe 8 shown in Figures 1 and 2, but can also be connected directly to the pipe. source of compressed air.

   The compressed air supplied through the annular pipe 9 and the branch pipes 10 into the parts 4 ensures a pressure balance with the compressed air entering the container, so that the walls of the parts 4 need only be relatively thin.



   In the receptacle shown in FIG. 4, the pipes and parts 4 are supplied with compressed air from a single annular pipe 11. The compressed air entering the annular pipe 11 is distributed between the pipes of branch 12 which feed the pipes resting in the hollows of the corrugations of the bottom of the tank, while to some of the branch pipes 12 are connected branches 13 leading inside aes parts with inclined sides 4.



   The container shown in Figures 5 and 6 is surrounded at the height of the parts 4 forming the corrugations of the bottom of the container by a U-shaped ring 9, the branches of which are welded to the container, so that the U-shaped ring and the wall of the container forms an annular channel. The compressed air is introduced at a place not shown in this annular channel. At the ends located below the parts 4 the wall of the container, which contributes to form the annular channel, is simply perforated and short sections of tubes 11 connected to these perforations inside the container establish communication with the pipes not shown. , which stretched out in the hollows of the undulations.



   CLAIMS
1. Large-capacity receptacle for powdery or floury substances, comprising pipes with walls permeable to air, laid in corrugated hollows at the bottom of circular section slightly inclined towards the outlet of the receptacle, which pipes are connected at one end to a compressed air line and are closed, in an airtight manner, at their other end, characterized in that pieces with sloping sides delimit the corrugation hollows used to collect the pipes aforesaid are mounted in an airtight manner on the smooth bottom of the container.


    

Claims (1)

2. Récipient à grande capacité suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les pièces à pans inclinés présentent des parois minces et en ce que aes conduites alimentées à l'aide du même air comprimé que les tuyaux débouchent dans lesdites pièces. 2. Large-capacity container according to claim 1, characterized in that the parts with inclined sides have thin walls and in that aes pipes supplied with the same compressed air as the pipes open into said parts. 3. Récipient à grande capacité suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les tuyaux et/ou les pièces à pans inclinés sont alimentés à partir d'une conduite annulaire. 3. Large-capacity container according to either of claims 1 and 2, characterized in that the pipes and / or the slanted pieces are fed from an annular pipe. 4. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'il est équipé d'une conduite annulaire montée à l'extrémité supérieure du récipient et d'une conduite annulaire montée à l'extré- <Desc/Clms Page number 4> mité inférieure au récipient, ces conduites étant reliées à la source d'air comprimé, la conduite supérieure étant reliée par des conduites de branchement aux tuyaux, tanais que la conduite inférieure est reliée par des conduites de branchement aux pièces à pans inclinés. 4. Large-capacity container according to claims 1 to 3, characterized in that it is equipped with an annular pipe mounted at the upper end of the container and an annular pipe mounted at the end. <Desc / Clms Page number 4> mity lower than the container, these conduits being connected to the source of compressed air, the upper conduit being connected by connection conduits to the pipes, tanais that the lower conduit is connected by connection conduits to the parts with inclined sides. 5. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que la conduite annulaire supérieure est montée à l'intérieur au récipient. 5. Large capacity container according to claims 1 to 4, characterized in that the upper annular pipe is mounted inside the container. 6. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les tuyaux et les pièces à pans inclinés sont alimen- tés en air comprimé par des conduites de branchement reliées à une conaui- te annulaire commune montée à la partie supérieure du récipient à l'intérieur de celui-ci. 6. Large-capacity container according to claims 1 to 3, characterized in that the pipes and the pieces with inclined sides are supplied with compressed air by branch pipes connected to a common annular duct mounted at the upper part. of the container inside it. 7. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 3, 5 et 6, caractérisé en ce que des branchements relient aux pièces à pans inclinés les conduites de branchement reliant la conduite annulaire aux tuyaux. 7. Large-capacity container according to claims 1 to 3, 5 and 6, characterized in that the connections connect to the sloped pieces of the branch pipes connecting the annular pipe to the pipes. 8. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'une conduite annulaire entoure le récipient sensiblement à hauteur des ondulations du fond de ce récipient, cette conduite alimentant en air comprimé tant les tuyaux que les pièces à pans inclinés formant les ondulations du fond du récipient. 8. Large-capacity container according to claims 1 to 3, characterized in that an annular pipe surrounds the container substantially at the height of the corrugations of the bottom of this container, this pipe supplying compressed air both to the pipes and to the sloped-face parts. forming the corrugations of the bottom of the container. 9. Récipient à grande capacité suivant les revendications 1 à 3 et 8, caractérisé en ce que la conduite annulaire est constituée par un fer U annulaire monté autour au récipient et soudé par ses branches à la paroi du récipient et en ce que le canal formé par la paroi du récipient et le fer U est en communication par une simple perforation (la) ménagée dans la paroi du récipient avec l'intérieur des pièces à pans inclinés, cette perforation étant ménagée en dessous des pièces formant les ondulations du fond du récipient, tandis que pour raccorder ie canal aux tuyaux des perforations sont ménagées dans la paroi du récipient en des endroits situés entre les ondulations du fond de ce récipient. en annexe 3 dessins 9. Large capacity container according to claims 1 to 3 and 8, characterized in that the annular pipe is constituted by an annular U-iron mounted around the container and welded by its branches to the wall of the container and in that the channel formed by the wall of the receptacle and the iron U is in communication by a simple perforation (la) made in the wall of the receptacle with the interior of the parts with inclined sides, this perforation being made below the parts forming the corrugations of the bottom of the receptacle , while in order to connect the channel to the pipes, perforations are made in the wall of the container at places situated between the corrugations of the bottom of this container. in appendix 3 drawings
BE532366D BE532366A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE532366A true BE532366A (en)

Family

ID=164417

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE532366D BE532366A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE532366A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1725480B1 (en) * 2004-03-13 2013-07-17 Inbulk Technologies Limited Container

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1725480B1 (en) * 2004-03-13 2013-07-17 Inbulk Technologies Limited Container

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0264407B1 (en) Foil bag
HUT69547A (en) Metal container for storing and transport liquides
CH617252A5 (en)
EP1811256A1 (en) Heat exchange installation
BE532366A (en)
FR2605987A1 (en) TRANSPORT CONTAINER
CH653968A5 (en) DEVICE FOR CLOSING A CONTAINER WITH A BUILT-IN SPOUT.
US6401320B1 (en) Method of simultaneously making a plurality of metallic pipes
FR2631682A3 (en) Inspectable built-in siphon
CN210914404U (en) Flexible connecting pipe joint for preventing material accumulation
EP0453339B1 (en) Apparatus for the evacuation of gas from a container
BE697877A (en)
BE533684A (en)
CN220950272U (en) Spiral feeding machine convenient to clearance
EP0088036A1 (en) Double-wall container of which one of the walls is flexible and retractable
FR2559748A1 (en) Device for sampling granular or pulverulent products for a receiving pit
FR2487309A1 (en) Fertiliser silo with hollow vertical supports - one support used for pneumatic filling at upper level, other as top outlet for pneumatic air
FR2496695A1 (en) METALLURGICAL VESSEL PARTICULARLY STEEL CONVERTER
US3142418A (en) Tank for powdery or granular material
FR2797236A1 (en) Transporter tank, for liquids, has series of internal compartments, with dividing walls formed by two parallel hemispherical walls, which are both concave in the same direction
FR2542073A1 (en) Solar energy collector panel
FR2467334A1 (en) Liquid tight joint for petroleum container feed pipe - has conical flexible membrane which seals pipe inserted in orifice
BE547602A (en)
BE557954A (en)
FR2477901A1 (en) MIXING APPARATUS