BE532354A - - Google Patents

Info

Publication number
BE532354A
BE532354A BE532354DA BE532354A BE 532354 A BE532354 A BE 532354A BE 532354D A BE532354D A BE 532354DA BE 532354 A BE532354 A BE 532354A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rod
discs
central
auxiliary device
ordinary
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE532354A publication Critical patent/BE532354A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G11INFORMATION STORAGE
    • G11BINFORMATION STORAGE BASED ON RELATIVE MOVEMENT BETWEEN RECORD CARRIER AND TRANSDUCER
    • G11B17/00Guiding record carriers not specifically of filamentary or web form, or of supports therefor
    • G11B17/08Guiding record carriers not specifically of filamentary or web form, or of supports therefor from consecutive-access magazine of disc records
    • G11B17/12Guiding record carriers not specifically of filamentary or web form, or of supports therefor from consecutive-access magazine of disc records with axial transfer to the turntable from a stack with a vertical axis
    • G11B17/14Guiding record carriers not specifically of filamentary or web form, or of supports therefor from consecutive-access magazine of disc records with axial transfer to the turntable from a stack with a vertical axis by mechanism in rotating centre post, e.g. permitting the playing of both sides of a record

Landscapes

  • Holding Or Fastening Of Disk On Rotational Shaft (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un dispositif auxi- liaire permettant de jour des disques à grand trou central sur des phono- graphes ayant une tige centrale faite pour disques ayant un trou central des dimensions usuelles, laquelle tige centrale comprend des moyens pour libérer l'un après l'autre les disques non joués empilés sur la dite ti- ge, le dispositif auxiliaire ayant la forme d'une tige centrale dont le diamètre externe est plus grand, correspondant au trou plus grand du dis- que ; cette tige pouvant être fixée à la tige ordinaire ou en être déta- chée. 



   Les disques standard employés jusqu'à   présent.,présentent   un trou central d'un diamètre d'environ 7 mm. et les dispositifs de chan- gement de disques sur lesquels ces disques doivent être joués'ont été mu- nis en conséquence d'une tige centrale dont le diamètre est un peu plus grand que le trou central de ces disques de telle sorte que les disques après avoir été empilés sur le plateau tournant, puissent être bien cen- trés par la tige. 



   Cependant, en plus de ces disques usuels,avec trou cen- tral de dimensions normales, il existe également des disques avec trou central plus grand. Afin de pouvoir jouer ces disques sur les changeurs de disques, ceux-ci présentent en général deux tiges centrales différen-   tes,,   l'une à petit diamètre et l'autre à grand diamètre, chacune conte- nant un mécanisme complet de dégagement des disques, et interchangeables l'une avec   l'autre.   



   La tige centrale auxiliaire, qui par conséquent est né- cessaire, sera ainsi d'un prix de fabrication assez élevé. 



   L'un des objets de la présente invention est de simpli- fier et rendre moins coûteux le dit dispositif auxiliaire, qui est ca- ractérisé par le fait que la grosse tige centrale est disposée de telle manière que lorsqu'elle est employée pour dégager les disques à grand trou central, les moyens de dégagement de la petite tige centrale pen- dant au moins une fraction du cycle de changement engagent directement les disques empilés sur la grosse tige centrale. 



   L'invention sera décrite ci-après en se reportant aux dessins ci-joints dans lesquels:
Fig. 1 montre en coupe une vue latérale d'un dispositif suivant l'invention. 



   Fig. 2 est une vue d'en haut du même dispositif avec une partie supérieure enlevée. 



   Fig. 3 est la même vue que dans la fig. 2, mais les diverses parties sont montrées dans une autre position de fonctionnement. 



   Dans les dessins, le chiffre 1 désigne une tige centrale qui traverse un plateau tournant 2. Dans la tige centrale, une   entaille-   est formée dont la partie inférieure est plane et perpendiculaire à la direction longitudinale de la tige centrale, en formant ainsi une étagère, (cachée dans la fissure), qui est adaptée à supporter temporairement une pile de disques à trou central de dimensions standard. Dans la tige centrale depuis l'entaille 3 vers le bas se trouve découpée une rainure dans laquelle se trouve montée à basculement une tige 4. A son extrémité supé-   ¯rieure,   la tige 4 se termine par un épaulement plan 5 servant d'appui, une entaille 6 et une saillie 7 s'étendant vers la gauche. 



   Au-dessus de l'entaille 3, la tige centrale présente un alésage dans lequel un bras 8 est monté à basculement. A son extrémité inférieure, le bras 8 présente une saillie 9 et une cheville 10 se prolongeant vers le bas. Dans le dit alésage, un ressort hélicoïdal 11 est également inséré, sollicitant le bras 8 vers le bas, la cheville 10 du dit 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bras engageant normalement l'entaille 6 de la tige   4.   



   Le dispositif qui vient d'être décrit constitue la tige centrale ordinaire du changeur de disques, la dite tige étant destinée à libérer les disques à petit trou central. Cette tige centrale se trouve décrite en détail dans le brevet belge n    490.175.   



   Le dispositif auxiliaire suivant la présente invention est constitué par une tige centrale plus grosse, qui peut être fixée directement à la tige ordinaire. Cette tige plus grosse est constituée par trois parties reliées entre elles, une partie supérieure 12, une partie intermédiaire 13 et une partie inférieure 14. 



   La partie supérieure 12 est disposée de manière excentrique par rapport à la tige 1, celle-ci étant insérée dans un alésage 15 établi en direction longitudinale de la dite partie supérieure et près de son bord externe. Dans l'extrémité inférieure   de¯la¯dite   partie 12 se trouvent¯une entaille 16-et une étagère 17, l'entaille 16 étant opposée à l'entaille 3 de la tige ordinaire. L'entaille 16 correspond à l'entaille 3 et l'étagère 17 correspond à l'étagère de la tige ordinaire pour supporter temporairement une pile de disques. A l'extrémité inférieure de la partie 12 se trouvent des entailles transversales pour les moyens qui servent au dégagement des disques, ces moyens étant disposés dans la partie intermédiaire 13; ils seront décrits plus loin. 



   L'extrémité supérieure de la partie intermédiaire 13 est concentrique avec la partie supérieure 12 et son extrémité inférieure est concentrique avec la tige-ordinaire 1. Cette tige traverse la partie in-   -termédiaire   13 dans un alésage 18. L'extrémité inférieure de la partie 13 est rétrécie et la partie inférieure 14 est montée à rotation autour de¯cette extrémité. Cette partie 14 est, sur toute sa longueur, concentrique avec la tige 1 et est supportée et mise en rotation par le plateau tournant, tandis que les-parties 12 et 13 ainsi que la tige 1 sont disposées sans rotation. 



   La partie supérieure 12 présente deux chevilles qui s'engagent dans-des entailles 19 formées dans la partie intermédiaire 13 (voir figs. 



  2 et 3). Les deux parties sont reliées entre elles au moyen de vis qui traversent ces chevilles. Une cheville 20 est insérée dans la partie inférieure 14 et fait saillie dans une rainure 21 formée dans la partie 13 et au moyen de laquelle la partie 14 adhère aux autres parties lorsque la tige de l'adapteur est enlevée de la tige ordinaire. 



   Une glissière 22 est disposée de manière à pouvoir se déplacer dans la partie intermédiaire   13.   Deux pattes 23 font saillie de cette glissière et un arbre 24 traverse ces pattes. Autour de l'arbre 24 une pince en forme de U se trouve montée à rotation; les deux bras de la pince faisant saillie vers le haut ont la forme d'éléments de déplacement 26. Au moyen d'un ressort 27, ces éléments et la glissière 22 sont amenés dans la position montrée dans les-figs. 1 et 2. Dans cette position, -une saillie 28 de la glissière se trouve en engagement-avec la saillie 9 du bras 8. La tige ordinaire traverse la glissière 22 dans une entaille 29. 



   La glissière 22 est prévue sur les deux côtés de son   extrémité   de gauche avec des dents 30 qui engrènent des dents de deux ailettes 31 articulées sur l'extrémité supérieure de la partie intermédiaire 13. 



   Afin de permettre le réglage de la tige de l'adapteur par rapport à la tige ordinaire, la première présente dans sa partie supérieure 12 une vis de réglage 32 qui s'appuie sur l'extrémité supérieure de la tige ordinaire. 



   Le dispositif qui vient d'être décrit fonctionne de la manière suivante, la fonction de la tige ordinaire étant complètement décrite 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans le brevet belge n    490.175   mentionné plus haut. 



   Lorsqu'on doit jouer des disques à grand trou central, la ti- ge de l'adapteur est glissée sur la tige ordinaire, après quoi les dis- ques sont empilés sur l'adapteur. Les disques s'appuient alors sur l'ex- trémité de droite de la glissière 22 faisant saillie hors de la périphé- rie de la partie supérieure 22, et plus loin sur-les ailettes 31 (fig.2). 



   Lors du changement de disques, le mécanisme pour leur change- ment fait tourner la tige 4 en direction opposée à celle des aiguilles d'une montre, et de cette manière, par la coopération entre sa cheville 10 et l'entaille 6 de la tige   4,   le bras   8   tourne en direction des aiguil- les d'une montre de sorte que sa saillie 9 fait déplacer-la glissière   22   vers la gauche.contre l'action-du ressort   27.   Les divers éléments pren- nent ainsi la position-de la fig. 3.

   L'extrémité de droite de la glissière
22 et l'épaulement de support 5 se trouvent alors situés à l'intérieur de la périphérie de la partie supérieure 12 et la même chose se produit avec les ailettes 31, lesquelles ont été tournées dans la position de la   fige  
3 grâce à l'engagement de leurs dents avec la glissière 22. Le disque situé le plus bas perd ainsi son appui et glisse le long des-parties 13 et 14 pour arriver sur le plateau tournant.

   D'autre part, les éléments de dépla- cement 26 qui maintenant se trouvent à l'extérieur de la périphérie de la partie supérieure 12, ont déplacé latéralement au moins le disque placé dans la pile avant le dernier, sur   l'étagère   de support 17, et c'est ainsi que ce disque et les disques situés au-dessus de lui , sont empêchés d'ac- compagner le disque le plus bas lorsque celui-ci tombe sur le plateau tour- nant,
Après cela, le mécanisme de changement de disques fait basculer la tige 4 en direction des aiguilles d'une montre, les divers élé- ments étant ainsi retournés dans la position montrée¯dans la fig. 2. Le bras 8 déplacera alors latéralement les disques restants de la pile sur   les   ailettes 31 et sur l'extrémité de droite de la glissière 22, après quoi la même suite des opérations sera répétée. 



   Lorsque les disques qui sont descendus sur le plateau tournant de la manière décrite ci-dessus doivent être enlevés de ce plateau tournant, on peut le faire en soulevant ces disques le long de la tige de l'a- dapteur. Les disques presseront alors la partie de la tige 4 qui fait saillie à l'extérieur de la tige de l'adapteur vers l'intérieur endéans la périphérie de la partie 13, ce qui signifie que les divers éléments prendront temporairement la position de la fige 3 dans laquelle seulement les éléments de déplacement 26 se trouvent dans le trajet des disques. 



  Ces éléments cependant sont, ainsi que mentionné précédemment, articulés autour de l'arbre   24,   c'est pourquoi les disques les feront tourner contre l'action du ressort 27 à l'intérieur de la périphérie de la partie supérieure, 
Il est ainsi possible d'enlever les disques du plateau tour nant sans enlever d'abord la tige de l'adapteur. 



   Il est évidemment possible de disposer la tige de l'adapteur de telle manière que les disques à grand trou central s'appuient directement sur l'épaulement d'appui 5, le disque le plus bas perdant ainsi son appui et tombant sur le plateau tournant quand la tige   4,   lors du changement de disques de la manière usuelle, est basculée en direction opposée à celle des aiguilles d'une montre.

   Il est alors possible de supprimer les ailettes 31, les disques empilés étant retenus dans leur position en employant un bras usuel de redressement des disques en engagement avec le côté supérieur de la pile, Afin de maintenir les disques restants lors du changement de disques, le bras 8 peut actionner un élément en forme de couteau disposé du même côté de la tige   d'adapteur   que l'étagère de support 5, cet élément en forme de couteau étant inséré entre le disque le plus bas de la pile et le disque juste avant le disque le plus bas, avant 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que le disque le plus bas ne soit dégagé pour tomber sur le plateau tournant.

   L'élément en forme de couteau peut être disposé de manière à tourner, de telle sorte qu'il puisse être tourné endéans la périphérie de l'adapteur, en permettant ainsi l'enlèvement du plateau tournant des disques joués. 



   L'élément  en.forme   de couteau avec le corps de la tige d'adapteur constituant alors les seuls éléments nécessaires permettant de jouer les disques à grand trou central sur un changeur de disques usuel.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to an auxiliary device for fitting discs with a large central hole on phonographs having a central rod made for discs having a central hole of the usual dimensions, which central rod comprises means for releasing the disc. one after the other, the unplayed discs stacked on said rod, the auxiliary device having the form of a central rod whose external diameter is larger, corresponding to the larger hole of the disc; this rod can be fixed to the ordinary rod or be detached from it.



   The standard discs used up to now have a central hole with a diameter of about 7 mm. and the disc changers on which these discs are to be played have been fitted accordingly with a central rod the diameter of which is a little larger than the central hole of these discs so that the discs after being stacked on the turntable, can be properly centered by the rod.



   However, in addition to these usual discs, with a center hole of normal dimensions, there are also discs with a larger center hole. In order to be able to play these discs on the disc changers, they generally have two different central rods, one with a small diameter and the other with a large diameter, each containing a complete disengagement mechanism. discs, and interchangeable with each other.



   The auxiliary central rod, which is therefore necessary, will thus have a fairly high manufacturing cost.



   One of the objects of the present invention is to simplify and make less expensive the said auxiliary device, which is characterized by the fact that the large central rod is arranged in such a way that when it is used to disengage the pins. large center hole discs, the means for releasing the small center rod during at least a fraction of the change cycle directly engages the discs stacked on the large center rod.



   The invention will be described below with reference to the accompanying drawings in which:
Fig. 1 shows in section a side view of a device according to the invention.



   Fig. 2 is a top view of the same device with an upper part removed.



   Fig. 3 is the same view as in FIG. 2, but the various parts are shown in another operating position.



   In the drawings, the numeral 1 denotes a central rod which passes through a turntable 2. In the central rod, a notch is formed, the lower part of which is flat and perpendicular to the longitudinal direction of the central rod, thus forming a shelf. , (hidden in the crack), which is suitable for temporarily supporting a stack of standard size center hole discs. In the central rod from the notch 3 downwards there is cut a groove in which is mounted to tilt a rod 4. At its upper end, the rod 4 ends in a flat shoulder 5 serving as a support. , a notch 6 and a projection 7 extending to the left.



   Above the notch 3, the central rod has a bore in which an arm 8 is mounted to tilt. At its lower end, the arm 8 has a projection 9 and an ankle 10 extending downwards. In said bore, a coil spring 11 is also inserted, urging the arm 8 downwards, the pin 10 of said

 <Desc / Clms Page number 2>

 arm normally engaging notch 6 of rod 4.



   The device which has just been described constitutes the ordinary central rod of the disc changer, said rod being intended to release the discs with small central hole. This central rod is described in detail in Belgian Patent No. 490,175.



   The auxiliary device according to the present invention consists of a larger central rod, which can be attached directly to the ordinary rod. This larger rod is formed by three parts connected to each other, an upper part 12, an intermediate part 13 and a lower part 14.



   The upper part 12 is disposed eccentrically with respect to the rod 1, the latter being inserted into a bore 15 established in the longitudinal direction of said upper part and close to its outer edge. In the lower end of the said part 12 there is a notch 16- and a shelf 17, the notch 16 being opposite the notch 3 of the ordinary rod. Notch 16 corresponds to notch 3 and shelf 17 corresponds to the shelf of the ordinary rod for temporarily supporting a stack of discs. At the lower end of part 12 there are transverse notches for the means which serve to release the discs, these means being arranged in the intermediate part 13; they will be described later.



   The upper end of the intermediate part 13 is concentric with the upper part 12 and its lower end is concentric with the ordinary rod 1. This rod passes through the intermediate part 13 in a bore 18. The lower end of the part 13 is narrowed and the lower part 14 is mounted to rotate around this end. This part 14 is, over its entire length, concentric with the rod 1 and is supported and rotated by the turntable, while the parts 12 and 13 as well as the rod 1 are arranged without rotation.



   The upper part 12 has two pegs which engage in notches 19 formed in the intermediate part 13 (see figs.



  2 and 3). The two parts are connected to each other by means of screws which pass through these plugs. A dowel 20 is inserted into the lower part 14 and protrudes into a groove 21 formed in the part 13 and by means of which the part 14 adheres to the other parts when the rod of the adapter is removed from the ordinary rod.



   A slide 22 is arranged so as to be able to move in the intermediate part 13. Two lugs 23 protrude from this slide and a shaft 24 passes through these lugs. Around the shaft 24 a U-shaped clamp is mounted to rotate; the two arms of the clamp projecting upwards have the form of displacement elements 26. By means of a spring 27, these elements and the slide 22 are brought into the position shown in Figs. 1 and 2. In this position, a projection 28 of the slide is in engagement with the projection 9 of the arm 8. The ordinary rod passes through the slide 22 in a notch 29.



   The slide 22 is provided on both sides of its left end with teeth 30 which mesh with the teeth of two fins 31 articulated on the upper end of the intermediate part 13.



   In order to allow the adjustment of the rod of the adapter relative to the ordinary rod, the first has in its upper part 12 an adjustment screw 32 which rests on the upper end of the ordinary rod.



   The device which has just been described operates as follows, the function of the ordinary rod being completely described.

 <Desc / Clms Page number 3>

 in Belgian Patent No. 490,175 mentioned above.



   When large center hole records are to be played, the adapter rod is slid over the regular shank, after which the records are stacked on the adapter. The discs then rest on the right end of the slideway 22 projecting out of the periphery of the upper part 22, and further on the fins 31 (fig.2).



   When changing discs, the mechanism for their change turns the rod 4 in the opposite direction to that of the needles of a clock, and in this way, by the cooperation between its pin 10 and the notch 6 of the rod 4, the arm 8 turns in the direction of the hands of a watch so that its projection 9 causes the slide 22 to move to the left. Against the action of the spring 27. The various elements thus assume the position -from fig. 3.

   The right end of the slide
22 and the support shoulder 5 are then located inside the periphery of the upper part 12 and the same happens with the fins 31, which have been rotated in the position of the pin.
3 thanks to the engagement of their teeth with the slide 22. The disc located at the bottom thus loses its support and slides along the parts 13 and 14 to arrive on the turntable.

   On the other hand, the moving elements 26, which now lie outside the periphery of the upper part 12, have moved laterally at least the disc placed in the stack before the last one, on the support shelf. 17, and this is how this disc and the discs above it are prevented from accompanying the lower disc when it falls on the turntable,
After that, the disc changing mechanism causes the rod 4 to tilt in a clockwise direction, the various elements being thus returned to the position shown in fig. 2. The arm 8 will then laterally move the remaining discs of the stack on the fins 31 and on the right end of the slide 22, after which the same sequence of operations will be repeated.



   When the discs which have descended on the turntable in the manner described above are to be removed from this turntable, this can be done by lifting these discs along the rod of the adapter. The discs will then press the part of the rod 4 which protrudes outside the adapter rod inwardly within the periphery of part 13, which means that the various elements will temporarily take the position of the rod. 3 in which only the displacement elements 26 are in the path of the discs.



  These elements, however, are, as mentioned previously, articulated around the shaft 24, which is why the discs will make them rotate against the action of the spring 27 inside the periphery of the upper part,
This makes it possible to remove the discs from the turntable without first removing the adapter rod.



   It is obviously possible to arrange the rod of the adapter in such a way that the discs with large central hole rest directly on the support shoulder 5, the lower disc thus losing its support and falling on the turntable. when the rod 4, when changing discs in the usual manner, is tilted in the direction opposite to that of clockwise.

   It is then possible to eliminate the fins 31, the stacked discs being retained in their position by using a usual arm for straightening the discs in engagement with the upper side of the stack, In order to maintain the remaining discs when changing discs, the arm 8 can actuate a knife-shaped element disposed on the same side of the adapter rod as the support shelf 5, this knife-shaped element being inserted between the lowest disc in the stack and the disc just before lowest disk, before

 <Desc / Clms Page number 4>

 that the lower disc is free to fall on the turntable.

   The knife-shaped element can be arranged to rotate, so that it can be rotated within the periphery of the adapter, thus allowing the removal of the turntable from the played records.



   The element en.forme knife with the body of the adapter rod then constituting the only elements necessary for playing discs with large central hole on a conventional disc changer.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS ET RESUME 1. Dispositif auxiliaire permettant de jouer des disques à grand trou central sur des phonographes ayant une tige centrale destinée à recevoir des disques à trou central de la dimension usuelle, cette tige centrale comprenant des moyens servant à libérer l'un après l'autre les disques non joués empilés sur la dite tige, le dispositif auxiliaire étant formé comme tige centrale à diamètre externe de dimensions correspondamment plus grandes, cette tige pouvant être fixée.. CLAIMS AND SUMMARY 1. Auxiliary device making it possible to play discs with a large central hole on phonographs having a central rod intended to receive discs with central hole of the usual size, this central rod comprising means serving to release one after the other. 'other unplayed discs stacked on said rod, the auxiliary device being formed as a central rod with an external diameter of correspondingly larger dimensions, this rod being able to be fixed. à la tige ordinaire et en être séparée, le dit dispositif étant caractérisé en ce que la grosse tige centrale (12,13) est disposée de telle manière que lors du fonctionnement pour le dégagement de disques à grand trou central, les moyens de dégagement (4, 8) de la petite tige centrale (1) engagera directement, du moins pendant une fraction du cycle de changement les disques empilés sur la grosse tige centrale (12,13). to the ordinary rod and be separated therefrom, said device being characterized in that the large central rod (12,13) is arranged in such a way that during operation for the release of discs with large central hole, the release means ( 4, 8) of the small central rod (1) will directly engage, at least for a fraction of the change cycle, the discs stacked on the large central rod (12,13). 2. Dispositif auxiliaire selon 1 , caractérisé en ce que la grosse tige centrale est divisée en deux parties, une partie supérieure (12) et une partie inférieure :(13), la partie supérieure (12) étant disposée de manière excentrique par rapport à la tige centrale usuelle (1) et lorsqu'elle est en fonctionnement elle s'étend exactement dans la même direction que cette tige, laquelle se trouve alors près du bord externe de la grosse tige (12,13) sur l'un de ses côtés, cette partie présentant une entaille à travers de laquelle les éléments de dégagement (4, 8) de la tige ordinaire (1) engagent directement les disques à grand trou central empilés sur la grosse tige, tandis que la partie inférieure (13) est à son extrémité supérieure coaxiale avec la partie supérieure (12), et de là elle s'incline vers le bas, 2. Auxiliary device according to 1, characterized in that the large central rod is divided into two parts, an upper part (12) and a lower part: (13), the upper part (12) being disposed eccentrically with respect to the usual central rod (1) and when it is in operation it extends in exactly the same direction as this rod, which is then located near the outer edge of the large rod (12,13) on one of its sides, this part having a notch through which the release members (4, 8) of the ordinary rod (1) directly engage the large center hole discs stacked on the large rod, while the lower part (13) is at its upper end coaxial with the upper part (12), and from there it tilts downwards, et à son extrémité inférieure est coaxiale avec la tige ordinaire (1). and at its lower end is coaxial with the ordinary rod (1). 3. Dispositif auxiliaire selon 1 , employé avec un phonographe dont la tige ordinaire (1) présente une étagère de support et un élément de déplacement (8, 9) qui déplace au moins le disque placé sur la pile juste avant le disque situé le plus bas sur la dite étagère de support, caractérisé en ce que là-grosse tige (12,13) présente un (second) élément analogue de déplacement (26) lequel est sollicité latéralement au moyen du premier,'élément-de-déplacement (8, 9) en déplaçant ainsi latéralement les disques à grand trou central sur une étagère de support (17) de la grosse tige, cette étagère correspondant à l'étagère de la tige ordinaire et étant formée par l'entaille (16) de¯la grosse tige. 3. Auxiliary device according to 1, used with a phonograph whose ordinary rod (1) has a support shelf and a displacement element (8, 9) which moves at least the disc placed on the stack just before the disc located most low on said support shelf, characterized in that the large rod (12,13) has a (second) similar displacement element (26) which is biased laterally by means of the first, displacement-element (8 , 9) thus moving laterally the discs with large central hole on a support shelf (17) of the large rod, this shelf corresponding to the shelf of the ordinary rod and being formed by the notch (16) dla big rod. 4. Dispositif.auxiliaire selon 3 , caractérisé en ce qu'une glissière (22) est disposée dans la grosse tige (12, 13), cette glissière présentant à l'une de ses extrémités le second élément de-déplacement (26) et présentant également des moyens servant à actionner des éléments séparés de support de disques (31) articulés dans la grosse tige pour fonctionner sur l'un des côtés de la dite tige, la glissière étant à son autre extrémité formée en élément correspondant de support de disque de ce-côté de la tige. <Desc/Clms Page number 5> 4. Auxiliary device according to 3, characterized in that a slide (22) is arranged in the large rod (12, 13), this slide having at one of its ends the second displacement element (26) and also having means for actuating separate disc support members (31) articulated in the large rod to operate on one side of said rod, the slide being at its other end formed as a corresponding disc support member on this side of the rod. <Desc / Clms Page number 5> 5. Dispositif auxiliaire permettant de jouer des disques ayant un grand trou central sur des phonographes présentant une tige centrale destinée à recevoir des disques à trou central de la dimension usuelle, substantiellement comme décrit et/ou en se reportant aux dessins ci-joints. en annexe 2 dessins. 5. Auxiliary device for playing discs having a large center hole on phonographs having a center rod for receiving center hole discs of the usual size, substantially as described and / or with reference to the accompanying drawings. in appendix 2 drawings.
BE532354D BE532354A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE532354A true BE532354A (en)

Family

ID=164409

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE532354D BE532354A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE532354A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1004176A3 (en) Transfer device for media information.
FR2653259A1 (en) DISC LOADING DEVICE FOR DISC PLAYER.
EP0424320A1 (en) Automatic device for installing valves
BE532354A (en)
EP0762241B1 (en) Timepiece including a control mechanism with stem and trigger piece
FR2619651A1 (en) AUTOMATIC CASSETTE CHANGING DEVICE
CH625063A5 (en)
FR2657547A1 (en) Device for the manufacture of metal workpieces in the form of a stirrup (portal frame) which possesses a double curvature
BE490175A (en)
CH352174A (en) Code recorder-selector element
CH274899A (en) Gramophone.
BE517614A (en)
CH263324A (en) Balancing device for reserve discs of an automatic disc changer.
BE451921A (en)
BE404648A (en)
BE543527A (en)
BE481252A (en)
FR2725467A1 (en) Industrial vehicle door lock with fastening
CH259867A (en) Shaft for talking machine disc changer.
CH252568A (en) Talking machine equipped with a magazine provided with a disc distribution device.
BE520221A (en)
FR2597795A1 (en) PICKING HEAD USED FOR FLAT PAPERING OF STACKS OF PAPER BY MEANS OF A U-STAPLE, COMPRISING A SEPARATE STAPLE DEVICE AND A SEPARATE PUSHER
BE535569A (en)
CH355080A (en) Method for assembling two strands of a tie and apparatus for carrying out this method
CH304080A (en) Talking machine.