BE530151A - - Google Patents

Info

Publication number
BE530151A
BE530151A BE530151DA BE530151A BE 530151 A BE530151 A BE 530151A BE 530151D A BE530151D A BE 530151DA BE 530151 A BE530151 A BE 530151A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
small
aforesaid
wire
annular surface
seat
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE530151A publication Critical patent/BE530151A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44CPERSONAL ADORNMENTS, e.g. JEWELLERY; COINS
    • A44C5/00Bracelets; Wrist-watch straps; Fastenings for bracelets or wrist-watch straps
    • A44C5/18Fasteners for straps, chains or the like
    • A44C5/20Fasteners for straps, chains or the like for open straps, chains or the like
    • A44C5/2009Fasteners for straps, chains or the like for open straps, chains or the like of the ring type

Landscapes

  • Adornments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour objet un dispositif applicable comme petit anneau de fermeture pour colliers, bracelets, chaînes breloques et semblables, comme charnière à pression réglable pour boucles, charnière pour lunettes, charnière et fermeture de sûreté pour épingles et pour autres usages. Le dispositif est caractérisé par une surface à préférence annulai- re ayant un siège qui est convenable pour recevoir un organe aussi à préfé- rence annulaire et qui tourne en manière pratiquement coaxiale avec regard à la susdite surface, ces deux pièces étant pressées élastiquement entre elles a fin d'exercer un frottement au moment qu'elles viennent tourner l'une pièce autour de l'autre. 



   Le dessin ci-joint donne quelques formes préférées de réa- lisation: 
La fig. 1 représente selon une vue perspective le dispositif dans une de ses formes génériques de réalisation ; la fig. 2 donne l'illustration comme petit anneau de fermeture pour brace- let. 



   La fig. 3 et la fig. 4 illustrent respectivement une vue arrière et une vue latérale du dispositif même appliqué pour la fermeture pour boucles. la fig. 5 donne une variante ; la fig. 6 une application comme breloque ; la fig. 7 le dispositif appliqué comme charnière et fermeture de sûreté pour une épingle, la fig. 8 donne la vue perspective, partiellement sectionnée d'une forme de réalisation tubulaire, la fig. 9 donne une   modification   de la figure 8, la fig. 10 donne une-autre modification, la fig.

   Il représente la vue frontale, partiellement sectionnée d'une forme de réalisation suivant laquelle la surface annulaire a une forme aplatie et la rainure a la forme de U, la fig. 13 donne la section transversale de la fig.   12,   les figs. 14 et 15 représentent des détails de la fig. 5. la fig. 16 donne une variante de la figure 5 avec surface ondulée. 



  Les figures 17 et 18 donnent une modification à l'égard de la manière de réaliser une charnière. 



   Avec référence à la figure 1 la surface annulaire 1, taillée en 2 présente à l'intérieur la rainure périphérique 3 qui est façonnée de manière d'être le siège à l'organe tournant constitué par un fil élastique, par exemple, d'un fil d'acier, recourbé en cercle (anneau) ayant la section circulaire ou polygonale (rectangulaire etc.) taillée dans le point 5, radialement, de façon de pouvoir se dilater afin d'exercer une pression élastique contre le siège 3. Le susdit anneau 4 présente l'allongement 4' qui a une fonction de poignée pour commander sa rotation dans le sens de la flèche 6 et 7 afin de fermer ou respectivement ouvrir l'entaille 2. L'élasticité du petit anneau 5 provoque un frottement avec regard au siège 3, ce qui assure une action douce et d'une simplicité extrême. 



   Ce ci-dessus expliqué est illustré dans une manière plus claire par suite de l'application qui est donnée dans la fig. 2, dans laquelle la surface-annulaire 1 est unie à une branche de la petite chaîne   8,   qui a une fonction de bracelet ou de collier, tandis que l'autre branche 8' recourbée en anneau vient enfilée à travers l'ouverture 2. Le petit anneau 4 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qui loge encore dans la rainure périphérique 3 pratiquée à l'intérieur de la surface 1, présente la poignée 4' et la partie terminale 4" qui va pénétrer dans la position de fermeture (que l'on obtient en agissant sur la poignée dans le.sens de la flèche 6) dans l'embouchure 3 du siège. 



   Cette forme de réalisation en la confrontant avec les autres connues présente le double avantage qu'elle donne une grande sûreté de   fore-   tionnement et une grande simplicité de fabrication. 



   Les figures 3 et 4 représentent le dispositif employé comme fermeture pour pendants d'oreilles (boucles). Le prolongement   4'   du petit anneau 4 représente dans ce cas une des deux branches de la broche (fermeture) et se termine par un coussinet de caoutchouc 9 qui presse sur la petite plaque 10 qui donne l'autre branche de la broche et étant la partie ornamentale de la boucle.

   La surface annulaire 1, à différence de celle illustrée dans la figure 1 et fig. 2 n'est pas entaillée, mais elle a une liaison 1' qui sert de renfort et évite sa déformation, tandis que le petit anneau   4,   entaillé se dilate élastiquement et en faisant pression sur elle donne lieu à un frottement,qui permet de régler à plaisir la distance du coussinet 9 de la petite plaque 10 et, par cette manière, la pression moyennant laquelle la 'boucle vient fixée au lobe de l'oreille. 



   L'oeillet 4" qui a pour objet de retenir le coussinet 9 est perpendiculaire à l'égard du plan dans lequel est placée la partie 4 qui fonctionne comme une charnière. 



   Dans la figure 5 est illustrée une modification sous la forme de réalisation de la boucle donnée dans les figures 3 et 4, La petite plaque 10 dans ce cas résulte recourbée. 



   Dans la figure 6 le dispositif est appliqué à une breloque dont la fermeture est faite en agissant sur l'extrémité 4' dans la direction de la flèche jusqu'à ce que l'on a porté l'extrémité dans la position pointillée. 



   Dans la figure 7 est illustrée une épingle, dans laquelle la charnière 11 est faite au moyen d'un dispositif semblableaux précédents, et le prolongement 4' forme une des deux branches, tandis que la partie 12 aussi elle-même réalisée au moyen d'un dispositif selon l'invention, fonctionne comme fermeture de sûreté. 



   Dans la figure 8 la pièce annulaire 1 présente une forme tubulaire,de manière que la pièce glissante 4, au lieu de se placer dans une rainure et y se tenir adhérent à cause de son élasticité, va se trouver introduite dans l'intérieur de la cavité tubulaire et presse élastiquement contre les parois de la susdite cavité pour obtenir ainsi la création du frottement nécessaire et empêcher les mouvements involontaires du fil de fermeture 4. Aussi même dans ce cas le fil présente une extrémité extérieure grossie 4 à fin d'empêcher qu'une pression de l'extérieur cause une rentrée excessive du fil dans la cavité. Le fil 4 au lieu de glisser directement dans la cavité peut glisser dans un petit tube 15 inséré et coaxial avec la pièce 1.

   Ce petit tube aura le diamètre qui est convenable pour loger le fil 4 et assurer le frottement désiré, tandis que la pièce 1 extérieure qui pourra être d'un matériel précieux lorsque l'on à faire avec des bijoux, pourra avoir un diamètre quelconque (qui que ce soit) et présenter des orne-   mentations   et variations de section qui soient adaptées à satisfaire les goûts de l'esthétique. 



   Dans la figure 9 est représenté comme exemple une réalisation dans laquelle le petit tube intérieur présente une section polygonale pour exemple carrée 15' au lieu de la section ronde prévue dans la figure 8. 



   Dans les exemples de réalisation donnés l'on admet que le fil glissant 4 a une longueur qui est égale à celle de la pièce extérieure 1, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 mais dans maintes et maintes fois il peut être au contraire utile que le fil   4   soit d'une longueur de beaucoup inférieure, et dans ce cas le petit tube intérieur 15 doit avoir un dispositif de fermeture qui soit tel à per- mettre le nécessaire mouvement glissant du fil 4 sans dans le même temps donner naissance à sa sortie, Pour exemple le petit tube 15 pourra présenter dans l'intérieur de la pièce 1 une fenêtre 16 de laquelle saillit une che- ville transversale 17 solidale avec le fil 4.

   Il est évident que au moyen de cette disposition le fil 4 pourra effectuer seulement une course d'une lon- gueur égale à celle de la fenêtre 16, à laquelle devra être d'une longueur pas mineure de la distance qui se présente entre les deux extrémités de la pièce 1 qui doit être unie. 



   Dans le but d'améliorer la fermeture entre les deux   extrémi-   tés qui doivent être jointes, le grossissement 4' pourra présenter une bride
4 qui va se loger exactement contre la surface termihale 18 tandis que la saillie   4'   entre dans une niche convenable 19. De cette manière lorsque les deux extrémités sont liées n'existent pas des parties saillantes auxquelles peuvent s'envelopper quelque chose différente de manière à causer un mouvement involontaire du fil 4 et donner naissance à une ouverture pas voulue. 



   Dans la figure 11 est représentée une modification avec petit anneau rebordé intérieurement selon un U, c'est-à-dire de manière à permettre une plus grande élasticité et douceur de frottement. La partie   tubu-   laire 1 doit être évidemment d'un diamètre supérieur. 



   Dans les figures 12 et 13 est représentée une boucle de forme aplatie, et dans sa rainure intérieure va glisser le petit anneau 4 pourvu d'un bouton hémisphérique terminal   21,   bouton qui est fixé à l'extrémité de l'anneau 4 au moyen d'une fusion d'un métal 22 dans une rainure convenable 23 comme illustrée dans les figures 14 et 15. 



   Evidemment en poussant le bouton dans le sens de la fermeture l'on fait un effort plus petit que dans le sens de l'ouverture parce que dans le second cas le petit anneau se dilate et va rencontrer un frottement majeur avec égard à son siège, ce qui est d'avantage, car il empêche l'ouverture spontanée. 



   Le petit anneau selon l'invention possède la caractéristique pendant sa fermeture la partie mobile a une tendance à se   restreindre,   et par cela sa rotation c'est assez facile, tandis que pendant l'ouverture la partie mobile va se dilater et rencontrer une difficulté majeure, et par cela l'ouverture ne se fait pas spontanément. 



   Dans la figure 16 est illustrée une modification de la figure 12 selon laquelle la rainure 3 et le petit anneau 4 sont partialement ondulés afin de donner une facilité majeure d'adaptation. 



   Dans les figures 17 et 18 est représentée une variante selon laquelle la rainure intérieure 3 est obtenue à l'aide des deux disques 18, dont la périphérie presse contre le petit anneau intérieur 4. 



   Les disques sont à leur fois joints au centre moyennant les rivets 17. Cette modification c'est particulièrement convenable pour les charnières. 



   Il est prévu que le dispositif selon l'invention peut être appliqué aussi dans le cas de boucles dans lesquelles l'extrémité 4" (figure 2) passe dans le trou pratiqué dans le lobe de l'oreille. Il est aussi prévu que les différentes parties qui font le dispositif peuvent être toutes ou partialement faites d'un matériel plastique, éventuellement aussi métallisé à la surface (avec or, argent et d'autres matériaux métalliques). 



   Il est aussi prévu que les anneaux illustrés, pour qui que ce soit de leur emplois, en outre d'être fabriqués en les matières plastique% ci-dessus dites et en métaux précieux peuvent être faites aussi de même 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 en alliages légères comme pour exemple l'aluminium et ses alliages, exidées anodiquement et colorées. 



   REVENDICATIONS. 



  1.- Dispositif applicable comme petit anneau de fermeture pour colliers, bracelets, breloques, chaînes et semblables, comme charnières à pres- sion réglable pour pendants d'oreilles (boucles) charnières pour lunet- tes, charnières et fermetures de sûreté pour épingles et pour autres emplois, qui est caractérisé par une surface à préférence annulaire ayant un siège qui est adapté à recevoir une partie aussi à préférence annu- laire tournant dans une manière pratiquement coaxial à la pièce susdite: les deux parties étant pressées élastiquement entre elles afin d'exer- cer un frottement lorsque elles viennent tourner l'une partie à l'égard de l'autre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a device applicable as a small closing ring for necklaces, bracelets, charm chains and the like, as an adjustable pressure hinge for buckles, hinge for glasses, hinge and safety closure for pins and for other uses. The device is characterized by a preferably annular surface having a seat which is suitable for receiving a member also preferably annular and which rotates in a substantially coaxial manner with regard to the aforesaid surface, these two parts being elastically pressed together. at the end of exerting a friction when they come to turn one part around the other.



   The attached drawing gives some preferred embodiments:
Fig. 1 shows a perspective view of the device in one of its generic embodiments; fig. 2 shows the illustration as a small strap closure ring.



   Fig. 3 and fig. 4 respectively illustrate a rear view and a side view of the device itself applied for the buckle closure. fig. 5 gives a variant; fig. 6 an application as a charm; fig. 7 the device applied as a hinge and safety closure for a pin, FIG. 8 gives the perspective view, partially sectioned, of a tubular embodiment, FIG. 9 gives a modification of FIG. 8, FIG. 10 gives another modification, FIG.

   It shows the front view, partially in section, of an embodiment in which the annular surface has a flattened shape and the groove is U-shaped, FIG. 13 gives the cross section of FIG. 12, figs. 14 and 15 show details of FIG. 5. FIG. 16 gives a variant of FIG. 5 with a corrugated surface.



  Figures 17 and 18 give a modification with respect to the manner of making a hinge.



   With reference to FIG. 1, the annular surface 1, cut in 2, has inside the peripheral groove 3 which is shaped so as to be the seat of the rotating member constituted by an elastic thread, for example, of a steel wire, curved in a circle (ring) having the circular or polygonal (rectangular etc.) section cut in point 5, radially, so as to be able to expand in order to exert an elastic pressure against the seat 3. The aforesaid ring 4 has the extension 4 'which has a handle function to control its rotation in the direction of the arrow 6 and 7 in order to close or respectively open the notch 2. The elasticity of the small ring 5 causes friction with gaze at seat 3, which ensures a smooth and extremely simple action.



   This explained above is illustrated in a clearer manner as a result of the application which is given in fig. 2, in which the annular surface 1 is joined to one branch of the small chain 8, which has a bracelet or necklace function, while the other branch 8 'curved into a ring is threaded through the opening 2. The little ring 4

 <Desc / Clms Page number 2>

 which still fits in the peripheral groove 3 made inside the surface 1, presents the handle 4 'and the end part 4 "which will enter the closed position (which is obtained by acting on the handle in the direction of arrow 6) in the mouth 3 of the seat.



   This embodiment, by comparing it with other known ones, has the double advantage that it gives great reliability in drilling and great simplicity of manufacture.



   Figures 3 and 4 show the device used as a closure for earrings (earrings). The extension 4 'of the small ring 4 in this case represents one of the two branches of the pin (closure) and ends with a rubber pad 9 which presses on the small plate 10 which gives the other branch of the pin and being the ornamental part of the buckle.

   The annular surface 1, unlike that illustrated in FIG. 1 and FIG. 2 is not notched, but it has a connection 1 'which serves as a reinforcement and prevents its deformation, while the small ring 4, notched expands elastically and by putting pressure on it gives rise to friction, which makes it possible to adjust please the distance of the pad 9 from the small plate 10 and, in this way, the pressure by which the loop is fixed to the earlobe.



   The eyelet 4 "which aims to retain the pad 9 is perpendicular to the plane in which is placed the part 4 which functions as a hinge.



   In Figure 5 is illustrated a modification in the embodiment of the loop given in Figures 3 and 4, the small plate 10 in this case results in curved.



   In figure 6 the device is applied to a charm whose closure is made by acting on the end 4 'in the direction of the arrow until the end has been brought in the dotted position.



   In Figure 7 is illustrated a pin, in which the hinge 11 is made by means of a device similar to the previous ones, and the extension 4 'forms one of the two branches, while the part 12 also itself made by means of a device according to the invention functions as a safety closure.



   In figure 8 the annular part 1 has a tubular shape, so that the sliding part 4, instead of being placed in a groove and sticking to it because of its elasticity, will be introduced into the interior of the tubular cavity and elastically presses against the walls of the aforesaid cavity to thus obtain the creation of the necessary friction and prevent the involuntary movements of the closing wire 4. Also in this case the wire has an enlarged outer end 4 in order to prevent that pressure from the outside causes the wire to re-enter the cavity excessively. The wire 4 instead of sliding directly into the cavity can slip into a small tube 15 inserted and coaxial with the part 1.

   This small tube will have the diameter which is suitable to accommodate the wire 4 and ensure the desired friction, while the outer part 1, which may be of a precious material when it comes to jewelry, may have any diameter ( whatever it is) and present ornaments and variations in section that are adapted to satisfy aesthetic tastes.



   In Figure 9 is shown as an example an embodiment in which the small inner tube has a polygonal section for example square 15 'instead of the round section provided in Figure 8.



   In the embodiments given, it is assumed that the sliding wire 4 has a length which is equal to that of the outer part 1,

 <Desc / Clms Page number 3>

 but over and over again it may be on the contrary useful that the wire 4 be of a much shorter length, and in this case the small inner tube 15 must have a closing device which is such as to allow the necessary movement. sliding of the wire 4 without at the same time giving rise to its exit, For example the small tube 15 may present in the interior of the part 1 a window 16 from which protrudes a transverse dowel 17 integral with the wire 4.

   It is obvious that by means of this arrangement the wire 4 will only be able to carry out a course of a length equal to that of the window 16, at which the length must be of a length not less than the distance which occurs between the two. ends of part 1 which must be united.



   In order to improve the closure between the two ends which are to be joined, the magnification 4 'may have a flange.
4 which will be lodged exactly against the end surface 18 while the projection 4 'enters a suitable niche 19. In this way when the two ends are linked there are no protrusions which can wrap something different in a different way. to cause an involuntary movement of the wire 4 and give rise to an unwanted opening.



   In Figure 11 is shown a modification with a small ring flanged internally in a U, that is to say so as to allow greater elasticity and smoothness of friction. The tubular part 1 must obviously be of a larger diameter.



   In Figures 12 and 13 is shown a flattened loop, and in its inner groove will slide the small ring 4 provided with a terminal hemispherical button 21, button which is fixed to the end of the ring 4 by means of 'a fusion of a metal 22 in a suitable groove 23 as shown in Figures 14 and 15.



   Obviously, by pushing the button in the closing direction, a smaller effort is made than in the opening direction because in the second case the small ring expands and will encounter a major friction with regard to its seat, which is of advantage, because it prevents spontaneous opening.



   The small ring according to the invention has the characteristic during its closing the movable part has a tendency to restrict itself, and by this its rotation is quite easy, while during the opening the movable part will expand and encounter a difficulty. major, and by that the opening does not happen spontaneously.



   In figure 16 is illustrated a modification of figure 12 according to which the groove 3 and the small ring 4 are partially corrugated in order to give a major ease of adaptation.



   In Figures 17 and 18 is shown a variant according to which the inner groove 3 is obtained using the two discs 18, the periphery of which presses against the small inner ring 4.



   The discs are at the same time joined in the center by means of rivets 17. This modification is particularly suitable for hinges.



   It is expected that the device according to the invention can also be applied in the case of loops in which the 4 "end (figure 2) passes through the hole made in the earlobe. It is also provided that the various parts that make up the device can be all or partially made of a plastic material, possibly also metallized on the surface (with gold, silver and other metallic materials).



   It is also expected that the illustrated rings, for whoever it may be in their employment, besides being made of the above mentioned plastics% and of precious metals may also be made in the same way

 <Desc / Clms Page number 4>

 in light alloys such as aluminum and its alloys, anodically exidated and colored.



   CLAIMS.



  1.- Device applicable as a small closing ring for necklaces, bracelets, charms, chains and the like, as adjustable pressure hinges for earrings (earrings) hinges for glasses, hinges and safety closures for pins and for other uses, which is characterized by a preferably annular surface having a seat which is adapted to receive a part also preferably annular rotating in a manner practically coaxial with the aforesaid part: the two parts being elastically pressed together in order to 'exert a friction when they come to turn one part with respect to the other.


    

Claims (1)

2. - Dispositif selon la revendication 1 caractérisé par le fait que la sur- face annulaire 4 est rigide et l'organe annulaire est élastique et tel d'être en gré de se dilater radialement dans le sens de presser sur la surface annulaire. 2. - Device according to claim 1 characterized in that the annular surface 4 is rigid and the annular member is elastic and such as to be able to expand radially in the direction of pressing on the annular surface. 3. - Dispositif selon la revendication 2, caractérisé par le fait que la di- te surface annulaire présente à l'intérieur une rainure périphérique qui sert comme siège pour l'organe tournant constitué par un fil élasti- que ayant une section circulaire ou polygonale recourbée à cercle et entaillée radialement de façon de pouvoir se dilater à fin d'exercer une pression élastique contre la surface annulaire, le susdit petit anneau ayant un prolongement qui est adapté à commander sa rotation avec égard à la surface annulaire. 3. - Device according to claim 2, characterized in that the said annular surface has inside a peripheral groove which serves as a seat for the rotating member consisting of an elastic wire having a circular or polygonal section. curved to a circle and radially notched so as to be able to expand in order to exert an elastic pressure against the annular surface, the aforesaid small ring having an extension which is adapted to control its rotation with regard to the annular surface. 4.- Dispositif selon la revendication 2 caractérisé par le fait que le sus- dit organe élastique est constitué par quelques tours d'une hélice cylin- drique. 4.- Device according to claim 2 characterized in that the aforesaid elastic member is constituted by a few turns of a cylindrical propeller. 5. - Dispositif selon la revendication 3 appliqué à une boucle caractérisé par le fait que le susdit prolongement est placé à une extrémité de l'entaille du petit anneau et qui sert outre que pour l'actionnement aussi à presser le lobe de l'oreille. 5. - Device according to claim 3 applied to a loop characterized in that the aforesaid extension is placed at one end of the notch of the small ring and which serves besides for the actuation also to press the earlobe . 6. - Dispositif selon la revendication 3 appliqué à une boucle et à une épin- gle et semblables, caractérisé par le fait que le susdit prolongement se prolonge suivant une certaine longueur et se termine par un oeillet perpendiculaire au petit anneau, adapté à recevoir un coussinet de caout- chouc afin de presser le lobe de l'oreille ou l'objet à saisir. 6. - Device according to claim 3 applied to a loop and a pin and the like, characterized in that the aforesaid extension extends over a certain length and ends with an eyelet perpendicular to the small ring, adapted to receive a rubber pad to squeeze the earlobe or the object to be gripped. 7. - Dispositif selon la revendication 3, appliqué à une boucle, caractérisé par le fait que le susdit petit anneau présente le prolongement un petit peu loin de sa partie entaillée de façon que celle-ci peut être intro- duite dans le lobe de l'oreille, et par une extrémité pénétrer dans le trou pratiqué dans le lobe même. 7. - Device according to claim 3, applied to a loop, characterized in that the aforesaid small ring has the extension a little away from its notched part so that the latter can be introduced into the lobe of the ear, and at one end enter the hole made in the lobe itself. 8.- Dispositif selon la revendication 3 appliqué à un anneau de fermeture pour bracelets et semblables, caractérisé par le fait que la surface an- nulaire présente un attachement pour se joindre avec une extrémité du bracelet, tandis que l'oeillet de l'autre extrémité du bracelet même vient s'introduire dans l'entaille du petit anneau et dans celui de la surface annulaire faites coîncider, 9. - Dispositif selon la revendication 3, appliqué à la charnière d'une épin- gle, caractérisé par le fait que le prolongement du susdit petit anneau représente une des deux branches de l'épingle. <Desc/Clms Page number 5> 8.- Device according to claim 3 applied to a closing ring for bracelets and the like, characterized in that the annular surface has an attachment for joining with one end of the bracelet, while the eyelet on the other. end of the same bracelet comes to be introduced into the notch of the small ring and into that of the annular surface, make it coincide, 9. - Device according to claim 3, applied to the hinge of a pin, characterized in that the extension of the aforesaid small ring represents one of the two branches of the pin. <Desc / Clms Page number 5> 10.- Dispositif selon la revendication 3, applicable à l'oeillet de ferme- ture d'une épingle de sûreté (épingle de nourrice). 10.- Device according to claim 3, applicable to the closing eyelet of a safety pin (safety pin). 11.- Dispositif selon la revendication 1 caractérisé par le fait que la di- te surface annulaire est élastique entaillée radialement et presse sur l'organe tournant rigide. 11.- Device according to claim 1 characterized in that the said annular surface is resiliently notched radially and presses on the rigid rotating member. 12.- Dispositif selon les revendications de 1 à 11, caractérisé par le fait qu'il est réalisé avec toutes ses parties en manière plastique. 12.- Device according to claims 1 to 11, characterized in that it is produced with all its parts in plastic manner. 13. - Dispositif selon les revendications de 1 à 12 caractérisé par le fait qu'il est réalisé partialement en matière plastique. 13. - Device according to claims 1 to 12 characterized in that it is made partially of plastic. 14.- Dispositif selon les revendications 12 et 13, caractérisé par le fait que la dite matière plastique est métallisée. 14.- Device according to claims 12 and 13, characterized in that said plastic material is metallized. 15.- Dispositif selon la revendication 14 caractérisé par le fait que la métallisation s'est faite au moyen des matériaux précieux comme or, ar- gent et semblables. 15.- Device according to claim 14 characterized in that the metallization is carried out by means of precious materials such as gold, silver and the like. 16.- Dispositif selon la revendication l, caractérisé par le fait que la surface qui agit comme un siège pour l'organe annulaire tournant pos- sède une forme pratiquement tubulaire. 16.- Device according to claim 1, characterized in that the surface which acts as a seat for the rotating annular member has a practically tubular shape. 17.- Dispositif selon la revendication 16 caractérisé par le fait que l'or- gane annulaire tournant est élastique et il est constitué par un fil glissant dans un petit tube qui agit pour lui comme un siège. 17.- Device according to claim 16 characterized in that the rotating annular member is elastic and it consists of a thread sliding in a small tube which acts for it as a seat. 18.- Dispositif selon la revendication 17 caractérisé par le fait que le petit tube possède une section circulaire. 18.- Device according to claim 17 characterized in that the small tube has a circular section. 19.- Dispositif selon la revendication 17 caractérisé par le fait que le pe- tit tube et le fil possèdent une section polygonale. 19.- Device according to claim 17 characterized in that the small tube and the wire have a polygonal section. 20.- Dispositif selon la revendication 17, caractérisé par le fait que le fil a une longueur qui est inférieure à celle du petit tube et se ter- mine par une cheville qui agit comme un arrêt en glissant dans une ou- verture pratiquée dans le petit tube. 20.- Device according to claim 17, characterized in that the wire has a length which is less than that of the small tube and ends with a pin which acts as a stop by sliding in an opening made in the small tube. 21.- Dispositif selon la revendication 17 caractérisé par le fait que le dit fil est rebordé suivant un U (figure 4) d'une façon telle d'exercer une pression élastique plus douce sur les parois intérieures du petit tube. 21.- Device according to claim 17 characterized in that the said wire is flanged along a U (Figure 4) in such a way as to exert a softer elastic pressure on the inner walls of the small tube. 22.- Dispositif selon les revendications de 17 à 21, caractérisé par le fait que l'extrémité extérieure du fil présente une tête grossie enveloppée par une bride qui dans la position de fermeture va se loger dans une niche complémentaire qui est obtenue à l'extrémité opposée du petit tu- be. 22.- Device according to claims 17 to 21, characterized in that the outer end of the wire has an enlarged head enveloped by a flange which in the closed position will be housed in a complementary niche which is obtained at the opposite end of the small tube. 23.- Dispositif selon la revendication 16, appliqué comme boucle caractéri- sé par le fait que la surface qui est un siège est constituée par une rainure obtenue dans un corps de forme aplatie, l'organe tournant étant constitué par un petit anneau terminé par un bouton d'une forme hémi- sphérique. 23.- Device according to claim 16, applied as a loop charac- terized in that the surface which is a seat is constituted by a groove obtained in a body of flattened shape, the rotating member being constituted by a small ring terminated by a button of a hemispherical shape. 24.- Dispositif selon la revendication 23 caractérisé par le fait que le bouton de forme hémisphérique est fixé à l'extrémité du fil qui forme le petit anneau, en noyant les susdites extrémités dans un métal fondu, qui est dans une cavité pratiquée dans le bouton même.- 25.- Dispositif selon la revendication 23 caractérisé par le fait que la surface intérieure qui agit comme siège et l'organe tournant, c'est-à- dire le petit anneau, sont partialement ondulés. 24.- Device according to claim 23 characterized in that the hemispherical button is fixed to the end of the wire which forms the small ring, by embedding the aforesaid ends in a molten metal, which is in a cavity made in the button itself.- 25.- Device according to claim 23, characterized in that the inner surface which acts as a seat and the rotating member, that is to say the small ring, are partially corrugated. 26.- Dispositif selon la.revendication 23, caractérisé par le fait que le siège de l'organe tournant est obtenu au moyen des deux disques face <Desc/Clms Page number 6> à face,unis au leur centre par des rivets. 26.- Device according to la.revendication 23, characterized in that the seat of the rotating member is obtained by means of the two discs facing <Desc / Clms Page number 6> face, united in their center by rivets. 27.- Dispositif selon les revendications de 23 à 26 caractérisé par le fait que les différentes parties sont en aluminium ou ses alliages, oxydées anodiquement et colorées. 27.- Device according to claims 23 to 26 characterized in that the different parts are made of aluminum or its alloys, anodically oxidized and colored. En annexe 2 dessins, In appendix 2 drawings,
BE530151D BE530151A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE530151A true BE530151A (en)

Family

ID=162891

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE530151D BE530151A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE530151A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3400556A (en) * 1965-12-06 1968-09-10 Tri Bro Tool Co Inc Adjustable earring

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3400556A (en) * 1965-12-06 1968-09-10 Tri Bro Tool Co Inc Adjustable earring

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2583273A1 (en) ENGAGEMENT MECHANISM FOR EAR LOOP AND DETACHABLE LOAD DISTRIBUTION MEMBER TO BE USED WITH IT
CH704810A1 (en) Flexible strap section for use with fixing bar of strap of watch case, has button engaged with lock to move lock toward release position against spring force when button is moved under lower face along direction parallel to axis of section
EP0529168A1 (en) Ringshape jewellery with an external ring rotatively mounted and manufacturing of the same
FR2635953A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING ARTICLES OF ORNAMENT OF PEOPLE AND OBJECTS USING TWO-COMPONENT FILIFORM ELEMENT AND ARTICLES THUS OBTAINED, SUCH AS CHAINS, NECKLACES OR BRACELETS
EP1868460B9 (en) Self-locking connecting device
BE530151A (en)
FR2705873A1 (en) Folding clasp type bracelet.
CH715584A1 (en) End cap arranged to be removably attached to a bar.
FR2563092A1 (en) CLOSET WITH INTERCHANGEABLE DECOR
EP4061179A1 (en) Jewellery item comprising a clasp
FR2715541A1 (en) Jewelry ring or ear-ring with interchangeable decoration
EP1799061B1 (en) Piece of jewellery comprising a hinged system linking two elements
FR2955467A1 (en) CLOSURE SYSTEM, PARTICULARLY FOR A BRACELET, NECKLACE OR CHAIN
FR2613193A1 (en) Security clasp with snap-fitting and assembly bar
EP0700258A1 (en) Clasp
FR2715806A1 (en) Transformable jewellery with inner and outer pieces
FR2478230A1 (en) Jewellery clasp for bracelet - has spring loaded sliding closure tube on open link end
FR2944678A1 (en) Extensible clasp for bracelet of wrist-watch strap or necklace, has closing elements equipped with coupling units, where end of cable is rolled on pulley positioned in one of closing elements
CH718876A2 (en) Article of jewelry or leather goods.
FR3042389A1 (en) QUICK LOCKING SYSTEM OF A REMOVABLE AND INTERCHANGEABLE PART IN RELATION TO A FIXED PART
FR2539596A1 (en) Buckle (Clasp) for braclets, necklaces, wristwatches and the like
FR2743641A1 (en) Wristwatch bracelet attachment apparatus
EP4048112A1 (en) Jewelry product with hinged portions
CH698797B1 (en) Interchangeable fixation for e.g. bracelet, has tube connecting portion of jewelry while ensuring free sliding of rod during closing of fixation, where fixation is opened by reverse movement of rod after traction on rod
BE472289A (en)