BE529452A - - Google Patents

Info

Publication number
BE529452A
BE529452A BE529452DA BE529452A BE 529452 A BE529452 A BE 529452A BE 529452D A BE529452D A BE 529452DA BE 529452 A BE529452 A BE 529452A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder head
cylinder
chamber
intake
precision
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE529452A publication Critical patent/BE529452A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02FCYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES; ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES
    • F02F1/00Cylinders; Cylinder heads 
    • F02F1/24Cylinder heads
    • F02F1/26Cylinder heads having cooling means
    • F02F1/28Cylinder heads having cooling means for air cooling
    • F02F1/30Finned cylinder heads
    • F02F1/32Finned cylinder heads the cylinder heads being of overhead valve type
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B3/00Engines characterised by air compression and subsequent fuel addition
    • F02B3/06Engines characterised by air compression and subsequent fuel addition with compression ignition

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Cylinder Crankcases Of Internal Combustion Engines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à une tête de cylindre, refroidie à l'air, tout particulièrement pour moteurs à injection à allumage par com- pression et dans lesquels la chambre de combustion est prévue dans la tête de cylindre. 



   Les sollicitations auxquelles est soumise une telle tête de cylindre sont partiellement en contradiction du fait que, d'une part, un minimum de chaleur doit être transmis   à   la tête de cylindre et, depuis cette dernière, à l'air de refroidissement, et que, d'autre part, la cha- leur transmise à la tête de cylindre doit être évacuée le plus rapidement possible afin d'éviter son accumulation et, par conséquent, les tensions pouvant en   résulter' '   De ce fait, la partie de la tête de cylindre en con- tact avec les gaz   de-'combustion   fortement comprimés doit être exécutée avantageusement en une matière résistant à la chaleur, tandis que l'autre partie de la dite tête doit être exécutée en une matière à conductibilité thermique élevée. 



   Suivant l'invention, la tête de cylindre est exécutée en deux parties de manière que la partie en contact avec les gaz de combustion for- tement comprimés et comprenant la chambre de combustion et les   sièges,   des soupapes, soit exécutée en une matière résistant à la chaleur, tandis que   .la   partie qui n'est en contact qu'avec les gaz de combustion décomprimés est exécutée en métal léger à conductibilité thermique élevée; les deux parties étant serrées fermement l'une contre l'autre par des faces planes et par des moyens appropriés, par exemple des vis. 



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple non limitatif, est représentée aux dessins annexés, dans lesquels : 
La fig. 1 représente une coupe axiale d'une tête de cylindre comprenant une soupape d'échappement et deux soupapes d'admission; la dite coupe étant pratiquée dans un plan traversant l'axe d'une coupe des soupapes d'admission et l'axe de la soupape d'échappement et débouchant dans l'axe de l'alésage du cylindre. 



   La fig. 2 représente un exemple d'exécution du raccord au moyen de vis à douille entre les deux parties de la tête de cylindre. 



   La partie 1 de la tête de cylindre, exécutée en une matière résistant à la chaleur et comprenant la chambre de combustion et les sièges des soupapes, peut être réalisée, soit en une pièce forgée, soit en une pièce coulée en une fonte alliée appropriée. Dans le premier des cas, la chambre de combustion 2 et la partie 3 du canal d'admission dans la partie 1 de la tête de cylindre peuvent être exécutées avec une exactitude suffisante au moyen d'un forgeage de précision de manière à ne plus devoir être usinées ultérieurement. La partie 1 de la tête de cylindre est avantageusement exécutée sous la forme   d'un   disque cylindrique de manière que les nervures de refroidissement   4   puissent être réalisées par tournage avec un   maximum   de simplicité.

   Le siège 5 de la soupape d'échappement est prévu dans la paroi 6 de la chambre de combustion 2, paroi opposée à la chambre du cylindre et le forage 7 du siège de soupape est percé jusqu'au côté de la partie 1 de la tête du cylindre opposé à la chambre du cylindre. Les forages 8 des sièges 9 des soupapes d'admission sont percés jusqu'à la partie forgée 3 du canal d'admission commun aux deux soupapes d'admission.

   Un alésage 10 est prévu dans la partie 1, au côté orienté vers la chambre du cylindre, afin de garantir que la dite partie 1 de la tête de cylindre soit coaxiale   avec l'alésage du cylindre ; lecorps du cylindre s'engageant dans le dit   alésage 10, tandis que la totalité de la section transversale de la chambre de combustion 2 débouche dans la chambre du cylindre au fond de l'alésage 10, le dit fond portant également les sièges des soupapes d'admission. 



   Lorsque la partie 1 de la tête de cylindre est exécutée en une fonte alliée, la structure correspond dans tous ses détails à celle de 1' exécution en une pièce d'acier forgé décrite plus haut et'la chambre de combustion 2 ainsi que la partie 3 du canal d'admission peuvent être exé- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cutées avec une exactitude suffisante lors de la coulée au moyen d'un procédé de coulée de précision. En outre, afin d'économiser l'usinage à la machineoutil,   il   est possible de couler au préalable les forages   7   et 8 pour les sièges des soupapes. 



   La partie 11, coulée   enmétal   léger, de la tête de cylindre ne comprend que le canal d'échappement 12 guidé vers le côté de la partie 11 de la tête de cylindre, la partie 13 du canal d'admission commun aux deux soupapes d'admission et débouchant au coté de la partie 11 opposé à la channbre du cylindre et les forages   14   et 15 servant à recevoir les douilles de guidage des soupapes. Au côté de la partie 11 opposé à la chambre du cylindre sont prévues des renfoncements 16 et 17 avec les gorges 18, coaxiales aux forages   14   et 15 et servant de surface partante aux ressorts des   soupapes   La partie 11 de la tête de cylindre est munie de manière connue de nervures de refroidissement du coté du canal d'échappement 12 et entre ce dernier et la partie 13 du canal d'admission. 



   Le raccord entre les parties 1 et 11 de la tête de cylindre est effectué au moyen de vis à douille   19   pourvues d'une tête 20 et de fentes 21 servant à recevoir une clé à écrous et traversant des forages 22 de la partie 11 de la tête de cylindre et qui sont vissées dans les filetages 23 de la partie 1 de la tête de cylindre. Les vis à douille 19 présentent des forages   24   servant à recevoir des vis permettant de fixer le cylindre sur la botte à manivelle. Cependant il est également possible d'utiliser un autre raccord quelconque entre les deux parties 1 et 11 de la tête de cylindre. 



  Par exemple, les vis à douille 19 peuvent être négligées et les vis servant à fixer le cylindre sur la boite à manivelle, peuvent être utilisées en   m@m3   temps pour serrer l'une contre l'autre les deux parties 1 et 11 de la tête de cylindre. En outre, il est également possible de visser l'une à l'autre les deux parties 1 et 11 de la tête de cylindre au moyen de boulons pleine de manière à pouvoir enlever les deux parties en un seul bloc formant la tête de cylindre et non pas sous la forme de pièces détachées. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Tête de cylindre, refroidie à l'air, tout particulièrement pour moteurs à injection à allumage par compression dans lesquels la chambre de combustion est prévue dans la tête de cylindre, caractérisée en ce que la partie en contact avec les gaz de combustion fortement comprimés et comprenant la chambre de combustion et les sièges des soupapes ainsi qu'une partie des canaux pour les gaz, est exécutée en une matière résistant à la chaleur, tandis que la partie ne comprenant que les parties subsistantes des canaux pour les gaz et les forages servant à recevoir les douilles de guidage des soupapes est exécutée en métal léger: les dites parties sont en contact par des faces planes et sont serrées l'une contre   l'autre   par des moyens prévus à cet effet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to an air-cooled cylinder head, more particularly for injection engines with compression ignition and in which the combustion chamber is provided in the cylinder head.



   The stresses to which such a cylinder head is subjected are partially in contradiction with the fact that, on the one hand, a minimum of heat must be transmitted to the cylinder head and, from the latter, to the cooling air, and that , on the other hand, the heat transmitted to the cylinder head must be evacuated as quickly as possible in order to avoid its accumulation and, consequently, the tensions which may result. '' Therefore, the part of the head The cylinder in contact with the highly compressed combustion gases should preferably be made of a heat-resistant material, while the other part of said head should be made of a material of high thermal conductivity.



   According to the invention, the cylinder head is made in two parts so that the part in contact with the highly compressed combustion gases and comprising the combustion chamber and the seats, valves, is made of a material resistant to pressure. heat, while the part which is in contact only with the decompressed combustion gases is made of light metal with high thermal conductivity; the two parts being clamped firmly against each other by flat faces and by suitable means, for example screws.



   One embodiment, given by way of non-limiting example, is shown in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 shows an axial section of a cylinder head comprising an exhaust valve and two intake valves; said section being made in a plane passing through the axis of a section of the intake valves and the axis of the exhaust valve and emerging in the axis of the cylinder bore.



   Fig. 2 shows an exemplary embodiment of the connection by means of socket screws between the two parts of the cylinder head.



   Part 1 of the cylinder head, made of a heat-resistant material and comprising the combustion chamber and the valve seats, can be made either as a forged part or as a cast from a suitable alloy cast iron. In the first case, the combustion chamber 2 and part 3 of the intake channel in part 1 of the cylinder head can be executed with sufficient accuracy by means of precision forging so that no more be machined later. The part 1 of the cylinder head is advantageously executed in the form of a cylindrical disc so that the cooling ribs 4 can be produced by turning with maximum simplicity.

   The seat 5 of the exhaust valve is provided in the wall 6 of the combustion chamber 2, the wall opposite the cylinder chamber and the borehole 7 of the valve seat is drilled up to the side of the part 1 of the head cylinder opposite to the cylinder chamber. The holes 8 of the seats 9 of the intake valves are drilled up to the forged part 3 of the intake channel common to the two intake valves.

   A bore 10 is provided in part 1, at the side facing the chamber of the cylinder, in order to ensure that said part 1 of the cylinder head is coaxial with the bore of the cylinder; the body of the cylinder engaging in said bore 10, while the entire cross section of combustion chamber 2 opens into the cylinder chamber at the bottom of bore 10, said bottom also carrying the valve seats of 'admission.



   When part 1 of the cylinder head is made of an alloy cast iron, the structure corresponds in all its details to that of the execution in a forged steel part described above and the combustion chamber 2 as well as the part. 3 of the intake duct can be

 <Desc / Clms Page number 2>

 cut with sufficient accuracy when casting by means of a precision casting process. In addition, in order to save on machine tool machining, it is possible to first cast the holes 7 and 8 for the valve seats.



   Part 11, cast in light metal, of the cylinder head comprises only the exhaust channel 12 guided to the side of part 11 of the cylinder head, part 13 of the intake channel common to the two valves of admission and opening to the side of part 11 opposite to the channbre of the cylinder and the holes 14 and 15 serving to receive the guide bushes of the valves. On the side of the part 11 opposite the cylinder chamber are provided recesses 16 and 17 with the grooves 18, coaxial with the bores 14 and 15 and serving as a starting surface for the valve springs Part 11 of the cylinder head is provided with known manner of cooling ribs on the side of the exhaust channel 12 and between the latter and the part 13 of the intake channel.



   The connection between parts 1 and 11 of the cylinder head is made by means of socket screws 19 provided with a head 20 and slots 21 serving to receive a wrench and passing through holes 22 of part 11 of the cylinder head and which are screwed into the threads 23 of part 1 of the cylinder head. The socket screws 19 have holes 24 for receiving screws for fixing the cylinder on the crank boot. However, it is also possible to use any other connection between the two parts 1 and 11 of the cylinder head.



  For example, the socket screws 19 can be neglected and the screws used to fix the cylinder on the crank box, can be used in m @ m3 time to tighten against each other the two parts 1 and 11 of the cylinder head. In addition, it is also possible to screw together the two parts 1 and 11 of the cylinder head by means of solid bolts so as to be able to remove the two parts in a single block forming the cylinder head and not in the form of spare parts.



    CLAIMS.



   1.- Cylinder head, air cooled, particularly for compression ignition injection engines in which the combustion chamber is provided in the cylinder head, characterized in that the part in contact with the combustion gases heavily compressed and comprising the combustion chamber and valve seats as well as part of the gas channels, is made of a heat resistant material, while the part comprising only the remaining parts of the gas channels and the bores used to receive the valve guide bushes is made of light metal: the said parts are in contact by flat faces and are clamped against each other by means provided for this purpose.


    

Claims (1)

2.- Tête de cylindre suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la partie exécutée en une matière résistant à la chaleur et en contact avec les gaz de combustion fortement comprimés présente à l'un des cotés d'un plan axial du cylindre une soupape d'échappement et à l'autre coté deux soupapes d'admission disposées dans un plan parallèle au plan axial du cylindre mentionné plus haut; au coté de cette partie et qui est orien- té vers la chambre du cylindre est prévu un alésage, la chambre de combus- tion est disposée dans l'axe de la soupape d'échappement et est reliée par la totalité de sa section transversale à la chambre du cylindre, et ce, au fond de l'alésage; 2.- cylinder head according to claim 1, characterized in that the part made of a material resistant to heat and in contact with the highly compressed combustion gases present at one of the sides of an axial plane of the cylinder a exhaust valve and on the other side two intake valves arranged in a plane parallel to the axial plane of the cylinder mentioned above; next to this part and which is oriented towards the cylinder chamber is provided a bore, the combustion chamber is arranged in the axis of the exhaust valve and is connected by the whole of its cross section to the cylinder chamber at the bottom of the bore; le siège de soupape d'échappement est disposé dans la paroi opposée à la chambre du cylindre et les soupapes d'admission sont disposées au fond de l'alésage; les forages des sièges des soupapes d'admia- sion de'bouchent dans une partie du canal d'admission commun aux deux soupapes d'admission et la partie de tête de cylindre, exécutée sous la forme d'un disque cylindrique, présente à sa périphérie des nervures de refroidissement exécutées par tournage; the exhaust valve seat is disposed in the wall opposite to the cylinder chamber and the intake valves are disposed at the bottom of the bore; the holes in the seats of the intake valves open into a part of the intake channel common to the two intake valves and the part of the cylinder head, made in the form of a cylindrical disc, present at its periphery of cooling ribs executed by turning; l'autre partie de la tête de cylindre, comprenant les <Desc/Clms Page number 3> parties subsistantes des canaux pour les gaz et les forages servant à recevoir les douilles de guidage des soupapes est coulée en métal léger et comprend le canal d'échappement débouchant au coté de la dite partie de tête de cylindre ainsi que la partie du canal d'admission débouchant au côté opposé à la chambre du cylindre; le forage du siège de soupape d'échappement débouche dans le canal d'échappement; le coté opposé à la chambre du cylin- dre de la dite partie de tête de cylindre présente des renfoncements tandis que des gorges coaxiales aux soupapes sont prévues dans le fond des dits renfoncements: the other part of the cylinder head, comprising the <Desc / Clms Page number 3> remaining parts of the gas channels and the boreholes for receiving the valve guide bushes is cast in light metal and includes the exhaust channel opening to the side of said cylinder head part as well as the part of the cylinder head inlet opening on the side opposite the cylinder chamber; the borehole of the exhaust valve seat opens into the exhaust channel; the side opposite to the cylinder chamber of said part of the cylinder head has recesses while grooves coaxial with the valves are provided in the bottom of said recesses: des nervures de refroidissement sont disposées de manière connue au cote du canal d'échappement et entre ce dernier et la partie du canal d'admission et les deux parties de la tête de cylindre sont serrées l'une contre l'autre par des faces planes. cooling ribs are arranged in a known manner on the side of the exhaust channel and between the latter and the part of the intake channel and the two parts of the cylinder head are clamped against each other by flat faces . 3.- Tête de cylindre suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que la partie de la tête de cylindre exécutée en une matière résistant à la chaleur est réalisée par forgeage et par un usinage à la machine-outil et en ce que la chambre de combustion ainsi que la partie du canal d'admission s ont forgées avec exactitude au moyen d'un procédé de forgeage de précision. 3.- cylinder head according to claims 1 and 2, characterized in that the part of the cylinder head made of a heat-resistant material is produced by forging and by machine tool machining and in that the combustion chamber as well as part of the intake duct are forged with precision using a precision forging process. 4.- Tête de cylindre suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que la partie de tête de cylindre est exécutée en une fonte alliée résistant à la chaleur, par coulée et par usinage à la machine-outil et en ce que la chambre de combustion et la partie du canal d'admission sont coulées avec exactitude au moyen d'un procédé de coulée de précision. 4.- A cylinder head according to claims 1 and 2, characterized in that the cylinder head part is made of a heat resistant alloy cast iron, by casting and by machine tool machining and in that the chamber combustion chamber and the intake runner portion are cast with precision by means of a precision casting process. 5.- Tête de cylindre suivant les revendications 1 à 3 ou 1, 2 et 4, caractérisée en ce que le moyen servant au serrage des parties de la tête de cylindre est constitué par des vis à douille pourvues d'une tête et traversant des forages de la partie de la tête de cylindre et vissées dans des filetages de l'autre partie de tête de cylindre; les dites vis à douille étant munies de forages servant à recevoir des vis pour fixer la tête de cylindre sur le cylindre et le cylindre sur la botte à manivelle. 5.- cylinder head according to claims 1 to 3 or 1, 2 and 4, characterized in that the means for clamping the parts of the cylinder head is constituted by socket screws provided with a head and passing through drilled holes in the part of the cylinder head and screwed into threads in the other part of the cylinder head; said socket screws being provided with bores for receiving screws for fixing the cylinder head on the cylinder and the cylinder on the crank boot.
BE529452D BE529452A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE529452A true BE529452A (en)

Family

ID=162427

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE529452D BE529452A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE529452A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2931873A1 (en) A TURBINE DISK ASSEMBLY OF A GAS TURBINE ENGINE AND A BEARING BRIDGE SUPPORT CIRCUIT, COOLING CIRCUIT OF A TURBINE DISK OF SUCH AN ASSEMBLY.
FR2868479A1 (en) COOLING STRUCTURE OF A CYLINDERS BLOCK
FR2865002A1 (en) DOUBLE FLOW TURBOREACTOR COMPRISING A SERVITUDE DISTRIBUTION SUPPORT AND THE SERVITUDE DISTRIBUTION SUPPORT.
FR2857691A1 (en) RETENTION OF ROTOR FLASK
CH638283A5 (en) PLATE VALVE, ESPECIALLY FOR ALTERNATIVE COMPRESSORS.
US6874229B2 (en) Connecting rod with ellipitical opening and method for production
BE529452A (en)
EP3167177B1 (en) Cylinder head, element and flange of a piston engine
EP1529935A1 (en) Jet for piston cooling with reduced inter-axle
FR2719343A1 (en) One-piece four-stroke engine block assembly.
FR2910556A3 (en) Cylinder head for direct injection internal combustion engine of motor vehicle, has tube maintained in thrust against surface of head using sleeve that includes collar for receiving fixation unit
WO2020229775A1 (en) Ignition insert with active prechamber
FR2934640A1 (en) Bearing support trunnion for shaft of turbomachine i.e. twist spool and front fan integrated turbojet engine, has blind lubrication bores, each having opening access unit of channel in bore to pass machining tool for machining opening
EP3976947B1 (en) Notch on a cylinder head inlet surface for oblique attachment on an engine cylinder head
FR2762050A1 (en) IC engine fuel distributor
FR2825122A1 (en) COMPRESSOR
FR3069286B1 (en) CULASSE WITH DOUBLE WATER CORE
WO2018033669A1 (en) Outer conduit of an outlet of a volute of a heat transfer pump of a heat engine of a vehicle
FR3026788A3 (en) COOLING HEAT EXHAUST PONTET
FR3049004A1 (en) DEVICE FOR LOCKING LUBRICATION TUBES ON A TURBOCHARGER
FR2914010A1 (en) Turbocompressor fixing device for motor vehicle, has split part with bore corresponding to minimum diameter of male unit&#39;s end and diameter of piercing, and female unit with surface serving as support surface for locking device on male unit
FR3053756A1 (en) THERMAL PROTECTION DEVICE FOR THERMAL MOTOR TURBOCHARGER
WO2018033873A1 (en) A cylinder head of an internal combustion engine
FR3135226A1 (en) Hydraulic block for refrigerant fluid of a thermal management circuit
CH343708A (en) Internal combustion engine and compression ignition