BE528075A - - Google Patents

Info

Publication number
BE528075A
BE528075A BE528075DA BE528075A BE 528075 A BE528075 A BE 528075A BE 528075D A BE528075D A BE 528075DA BE 528075 A BE528075 A BE 528075A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
container
socket
safety
screwed
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE528075A publication Critical patent/BE528075A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K17/00Safety valves; Equalising valves, e.g. pressure relief valves
    • F16K17/02Safety valves; Equalising valves, e.g. pressure relief valves opening on surplus pressure on one side; closing on insufficient pressure on one side
    • F16K17/168Safety valves; Equalising valves, e.g. pressure relief valves opening on surplus pressure on one side; closing on insufficient pressure on one side combined with manually-controlled valves, e.g. a valve combined with a safety valve

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Self-Closing Valves And Venting Or Aerating Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à une soupape de sûreté et d'échappe- ment d'air, qui est destinée particulièrement aux récipients qui contien- nent un liquide combustible facilement gazéifiable, lequel est acheminé sous forme gazeuse vers des brûleurs qui sont raccordés au récipient par l'intermédiaire d'une pièce d'échappement rapportée à celui-ci et réglée par soupape. Le but de l'invention est de constituer la soupape de sûreté et la soupape d'échappement d'air ou d'aération de manière que celles-ci peuvent être rassemblées suivant une   dispositidn   combinée de soupape, qui n'éxige pour son introduction dans le récipient qu'une   ouver-   ture unique dans la paroi du récipient.

   Dans des récipients du type indi- qué ci-dessus, il est en fait important qu'ils soient légers et peu coû- teux tout en étant suffisamment solides, pour poùvoir résister à la pres- sion très élevée qui peut se produire dans le récipient. 



   La présence d'ouvertures dans la paroi du récipient représente toujours un affaiblissement du récipient, et, en conséquence, il est de très grande importance que le nombre de telles ouvertures soit maintenu le plus bas possible. 



   Ce but est atteint conformément à l'invention par une soupape de sûreté se trouvant sous la pression d'un ressort, qui est disposée à l'intérieur d'une pièce en forme de douille munie d'une ou plusieurs ouver- tures latérales disposées derrière la soupape, ladite pièce étant vissée dans une douille ouverte à ses deux extrémités qui est introduite dans le récipient et est fixée à la paroi du récipient et qui est conformée à son extrémité interne suivant un corps de soupape servant pour l'échappement de l'air du récipient, et qui, lorsque la pièce en forme de douille est complètement introduite par vissage dans la douille, est appliquée de manière étanche contre un siège de soupape disposé dans la douille et est munie d'un canal conduisant à la soupape de sûreté. 



   Suivant une forme de réalisation de l'invention, la douille peut être constituée de manière que, après fixation au récipient, elle fasse saillie à l'intérieur de ce dernier dans une mesure telle que   son. extré-   mité interne soit disposée à la hauteur du niveau liquide désiré lors du remplissage du récipient, de sorte que la soupape d'évacuation de l'air, serve dans la position d'ouverture également comme tuyau de trop plein. 



   Une forme d'exécution, donnée à titre d'exemple, est représentée au dessin annexé. 



   Dans le récipient 1, la paroi d'extrémité supérieure 2 est munie de deux ouvertures, dont l'une sert pour l'introduction d'un embout d'échappement   3   réglé par soupape, qui peut être relié avec le brûleur ou la canalisation de brûleur 4 par une pièce de raccord filetée. Cet embout d'échappement 3 peut avoir toute forme convenable et ne fait pas partie de l'invention. 



   Dans la seconde ouverture est introduit le dispositif combiné de,soupapes d'aération et de sûreté constitué suivant l'invention. 



   Le dispositif de soupapes consiste en une douille 5, ouverte aux deux extrémités, introduite de manière fixe dans la paroi terminale 2, et dont l'extrémité externe est filetée et dont l'extrémité interne constitue un siège de soupape 6. Dans la douille 5 est vissée une pièce 8 en forme de douille munie d'une ou plusieurs ouvertures latérales 7, et dont l'extrémité interne forme un corps de soupape 9, conique, qui, lorsque la pièce en forme de douille 8 est vissée complètement, s'applique de manière étanche sur le siège de soupape 6. Le corps de soupape 9 est muni d'un canal communiquant avec l'intérieur du récipient et qui débouche dans la pièce 8.

   La pièce 8 est munie d'un siège de soupape 11, contre lequel est appliquée une soupape 12 à l'aide d'un ressort à boudin 13, qui, par une de ses extrémités est appliqué contre la soupape 12 et qui, par son autre extrémité, s'appuie sur un anneau 14 vissé dans l'extrémité   supérieu-.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 re de la pièce 8, cet anneau est muni d'un orifice central 15. 



   Lorsque la soupape de sûreté et d'évacuation d'air prend la position montrée sur le dessin, seule la soupape de sûreté 12 peut entrer en action, en laissant échapper le gaz par le canal 10, la pièce 8 et l'orifice, lorsque la pression dans le récipient monte au-dessus d'une valeur prédéterminée par la tension du ressort   13.   



   Si le récipient doit être rempli, ce qui peut avoir lieu par l'embout d'échappement 3, la pièce 8 est quelque peu dévissée vers le haut, de sorte que le corps de   soupape   9 peut être soulevé de son siège 6. 



   L'air peut alors s'écouler vers l'extérieur par l'intervalle entre le corps de soupape 9 et le siège, l'espace entre la pièce 8 et la douille 5, les ouvertures latérales 7, la pièce 8 et l'orifice 15. 



   Grâce à ce fait que la douille 5 fait saillie suivant une partie notable dans le récipient, le dispositif de soupapes sert également dans cette position de fonctionnement 'comme tube de trop plein; car aussitôt que le liquide dans le récipient 1 est, au cours du remplissage, monté à un niveau tel que l'extrémité ouverte inférieure de la douille 5 se trouve en-dessous du niveau du liquide, le liquide est expulsé par pression directement à travers l'extrémité supérieure de la pièce 8 par le même chemin que les gaz lors de l'échappement de l'air, étant donné que pendant le remplissage, il règne toujours une certaine surpression, quoique assez faible, dans le récipient. 



   Aussitôt que le liquide commence à s'écouler vers l'extérieur le remplissage est interrompu et la pièce 8 est revissée de sorte que le corps de soupape 9 vienne se placer dans la position de fermeture. 



   Le dispositif de soupapes exécuté suivant l'invention constitue de cette manière non seulement une soupape combinée de sûreté et de fermeture, mais également un tube de trop plein. 



   Il n'est pas nécessaire que le dispositif de soupapes suivant l'invention soit disposé à la paroi latérale supérieure du récipient, au contraire, il peut être rapporté avec le même avantage, par exemple sur le fond du récipient. 



   Dans ce cas, le remplissage a lieu, le récipient étant tourné vers le bas. Pour les motifs de solidité indiqués ci-dessus, la mise en place du dispositif de soupapes dans le fond du récipient peut être préférée, étant donné que, spécialement lorsqu'il s'agit de petits récipients, on obtient de cette façon la possibilité de disposer d'une manière plus centrale le dispositif de soupapes. 



   REVENDICATIONS. 



   1) Soupape de sûreté et d'évacuation d'air, destinée à des récipients qui contiennent un liquide combustible facilement gazéifiable, caractérisée par une soupape de sûreté, soumise à la pression de ressort, disposée à l'intérieur d'une pièce en forme de douille munie d'une ou plusieurs ouvertures latérales disposées derrière la soupape, et qui est vissée dans une douille ouverte à ses deux extrémités, faisant saillie à l'intérieur du récipient et fixée à la paroi de ce dernier, et qui, à son extrémité interne forme un corps de soupape servant à l'évacuation de l'air du récipient, ledit corps de soupape, lorsque la pièce en forme de douille est complètement vissée dans la douille, étant appliqué de manière étanche contre un siège de soupape disposé dans la douille et étant muni d'un canal conduisant à la soupape de sûreté.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to a safety and air exhaust valve, which is intended particularly for containers which contain an easily gasifiable combustible liquid, which is conveyed in gaseous form to burners which are connected to the container. by means of an exhaust part attached thereto and adjusted by valve. The object of the invention is to constitute the safety valve and the air exhaust or ventilation valve in such a way that these can be assembled in a combined valve arrangement, which does not require for its introduction into the valve. the container than a single opening in the container wall.

   In containers of the type indicated above, it is in fact important that they be light and inexpensive as well as being sufficiently strong, to be able to withstand the very high pressure which may occur in the container. .



   The presence of openings in the wall of the container always represents a weakening of the container, and therefore it is of very great importance that the number of such openings be kept as low as possible.



   This object is achieved in accordance with the invention by a safety valve under the pressure of a spring, which is arranged inside a sleeve-shaped part provided with one or more side openings arranged. behind the valve, said part being screwed into a socket open at its two ends which is introduced into the container and is fixed to the wall of the container and which is shaped at its internal end as a valve body serving for the exhaust of the air from the container, and which, when the socket-shaped piece is completely screwed into the socket, is tightly applied against a valve seat disposed in the socket and is provided with a channel leading to the relief valve. safety.



   According to one embodiment of the invention, the socket can be constructed so that, after fixing to the container, it protrudes inside the latter to such an extent that its. internal end is disposed at the height of the desired liquid level when filling the container, so that the air release valve, in the open position, also serves as an overflow pipe.



   One embodiment, given by way of example, is shown in the accompanying drawing.



   In the receptacle 1, the upper end wall 2 is provided with two openings, one of which serves for the introduction of a valve-regulated exhaust nozzle 3, which can be connected with the burner or the exhaust pipe. burner 4 by a threaded connection piece. This exhaust nozzle 3 can have any suitable shape and does not form part of the invention.



   In the second opening is introduced the combined device, ventilation and safety valves constituted according to the invention.



   The valve device consists of a sleeve 5, open at both ends, fixedly inserted into the end wall 2, the outer end of which is threaded and the inner end of which constitutes a valve seat 6. In the sleeve 5 is screwed a piece 8 in the form of a socket provided with one or more side openings 7, and the inner end of which forms a valve body 9, conical, which, when the piece in the form of a socket 8 is screwed completely, s' applied in a sealed manner to the valve seat 6. The valve body 9 is provided with a channel communicating with the interior of the container and which opens into part 8.

   The part 8 is provided with a valve seat 11, against which is applied a valve 12 by means of a coil spring 13, which, by one of its ends is applied against the valve 12 and which, by its other end, is based on a ring 14 screwed into the upper end.

 <Desc / Clms Page number 2>

 re of part 8, this ring is provided with a central hole 15.



   When the safety and exhaust air valve assumes the position shown in the drawing, only the safety valve 12 can be activated, allowing gas to escape through channel 10, part 8 and the orifice, when the pressure in the container rises above a value predetermined by the tension of the spring 13.



   If the container needs to be filled, which can take place through the exhaust nozzle 3, the part 8 is unscrewed somewhat upwards, so that the valve body 9 can be lifted from its seat 6.



   The air can then flow outwards through the gap between the valve body 9 and the seat, the space between the part 8 and the bush 5, the side openings 7, the part 8 and the orifice 15.



   By virtue of the fact that the socket 5 protrudes a substantial part into the container, the valve device also serves in this operating position as an overflow pipe; because as soon as the liquid in the container 1 is, during filling, raised to a level such that the lower open end of the socket 5 is below the level of the liquid, the liquid is forced out by pressure directly through the upper end of the part 8 by the same path as the gases when the air escapes, given that during filling, there is always a certain overpressure, although quite low, in the container.



   As soon as the liquid begins to flow outwards, the filling is interrupted and the part 8 is screwed on so that the valve body 9 comes to be placed in the closed position.



   The valve device according to the invention thus constitutes not only a combined safety and shut-off valve, but also an overflow pipe.



   It is not necessary for the valve device according to the invention to be placed on the upper side wall of the container, on the contrary, it can be attached with the same advantage, for example on the bottom of the container.



   In this case, filling takes place with the container facing downwards. For the reasons of solidity indicated above, the positioning of the valve device in the bottom of the container may be preferred, since, especially in the case of small containers, in this way the possibility of more centrally arrange the valve device.



   CLAIMS.



   1) Safety and air discharge valve, intended for receptacles which contain an easily gasifiable combustible liquid, characterized by a safety valve, subjected to spring pressure, arranged inside a shaped part socket provided with one or more side openings arranged behind the valve, and which is screwed into a socket open at both ends, projecting inside the container and fixed to the wall of the latter, and which, at its inner end forms a valve body for the discharge of air from the container, said valve body, when the socket-shaped piece is fully screwed into the socket, being tightly pressed against a valve seat disposed in the socket and being provided with a channel leading to the safety valve.


    

Claims (1)

2) Soupape d'après la revendication 1, caractérisée en ce que la douille est constituée de manière que, après fixation au récipient, elle fasse saillie à l'intérieur de ce dernier dans une mesure telle que son extrémité interne soit placée à la hauteur du niveau du liquide souhaitée <Desc/Clms Page number 3> lors du remplissage du récipient, de sorte que la soupape d'évacuation d'air sert également, dans la position d'ouverture, de tube de trop plein. 2) Valve according to claim 1, characterized in that the sleeve is formed so that, after fixing to the container, it protrudes inside the latter to such an extent that its internal end is placed at the height the desired liquid level <Desc / Clms Page number 3> when filling the container, so that the air release valve also serves, in the open position, as an overflow tube.
BE528075D BE528075A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE528075A true BE528075A (en)

Family

ID=161501

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE528075D BE528075A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE528075A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH658846A5 (en) CONTAINER CLOSING DEVICE.
CA2312200A1 (en) Automatic fastening device for the valve of a compressed or liquified gas bottle
BE528075A (en)
CH374343A (en) Method for charging with the aid of a propellant a metal box forming an aerosol dispenser and adapter apparatus for carrying out this method
CH655375A5 (en) VALVE FOR FILLING A GAS CONTAINER.
EP1462690A1 (en) Valve for gas container
EP3583051B1 (en) Valve holding device
BE517239A (en)
CH695379A5 (en) Liquid e.g. carbonated soft drink, pouring device, for e.g. bottle, has body with inner opening closed and liberated using ball in vertical and inclined positions of bottle, respectively, and lock with return spring to lock ball on opening
FR2641839A1 (en) DEVICE FOR FILLING AND DRAINING A PRESSURE TANK
FR2698947A1 (en) Improved valve for aerosol containers - includes tubular axial shell whose base communicates with interior of recipient and whose top is sealingly crimped to container which fixes this valve onto neck of recipient
BE508828A (en)
BE445456A (en)
BE367037A (en)
BE435950A (en)
CH176856A (en) Siphoid box.
BE666263A (en)
BE556956A (en)
FR2748464A1 (en) Integrated filler for motor vehicle fuel tank
CH218619A (en) Closing device for barrel hole.
CH184258A (en) Device for closing a container intended to make it difficult to refill it.
CH268619A (en) Pyrophoric lighter.
BE386564A (en)
CH316769A (en) Flexible material container
BE476782A (en)