<Desc/Clms Page number 1>
P.C.L. LACROIX, résidant à TOURNAI.
PERFECTIONNEMENT A LA CONDUITE DES REMORQUES EN MARCHE ARRIERE.
Les dispositifs décrits dans la présente invention consti- tuent des perfectionnements, résultant des essais, aux commandes de la direction des trains routiers en marche arrière. Ces perfectionnements sont appliqués soit totalement soit partiellement suivant la composition du train routier remorque unique à deux roues ou quatre roues, plusieurs remorques à 4 roues. Ils permettent d'améliorer et de rendre plus effi- cace l'application des principes faisant l'objet de mes brevets 509171 et 518303 et de constituer ainsi des trains routiers susceptibles d'utiliser la marche arrière dont doivent être munis les véhicules à moteur.
Dans mon brevet 518303 combinant deux modes de direction de remorques en marche arrière, la direction automatique est obtenue par la seule action du timon ou triangle pour les remorques à 4 roues. Ce système ne permet d'imprimer au moulin qu'une rotation dont l'angle est compris,entre les angles de rotation de l'attache par rapport au tracteur, et l'angle de rotation de l'attache par rapport à la remorque; ce qui oblige le conducteur à condui- re en en procédant que par un braquage très lent du tracteur.
Les essais ont démontré qu'il y a lieu pour obtenir un résultat complètement satis- faisant, d'utiliser pour la remorque unique à 4 roues le même mode de direc- tion que pour la remorque à 2 roues, c'est-à-dire faire dépendre l'ampli- tude du mouvement de rotaticndu moulin et des roues directrices de la re- morque, par rapport à cette même remorque, uniquement de l'angle dont tour- ne l'attache par rapport au tracteur. Ce résultat est obtenu par une adap- tation du système de direction des remorques à 2 roues utilisant entre la remorque et le tracteur une liaison composée d'éléments rigides.
De même pour obtenir dans tous les cas une commande aisée du passage à l'un ou l'autre mode de direction il y a lieu de substituer l'en- traînement des roues directrices par secteur denté et corbeau par un en- traînement éliminant tout danger de coincement et permettant de fixer à priori l'effort à exercer pour ce passage.
La disposition au-dessus de l'essieu du disque commandant le braquage de la remorque à deux roues n'étant pas toujours possible, il est
<Desc/Clms Page number 2>
étudié dans la présente invention une disposition de ce disque sur l'atta- che permettant entre autre son application à des remorques surbaissées.
La commande par le conducteur par traction sur câhlen pouvant exiger un ef- fort trop grand, pour les remorques de gros tonnage et pour les trains de plusieurs remorques il a été étudié un système de commande par pression ou dépression ne comportant qu'un seul organe de commande combinant la comman- de de passage à la position marche avant à marche arrière et vice versa et la commande de la direction en marche arrière en utilisant le système de freinage existant sur la remorque.
DESCRIPTION.
Remorques à 2 roues:Dans les deux cas d'une remorque à fusées fixes (Fig. 1 et 2) ou à fusées pivotantes (fig. 3 et 4) la remorque est munie du dispositif de direction représenté aux fig. 5 et 6. La représentation est celle de l'exécution pour le premier cas, les adaptations sont signa- lées dans la description du second cas. Dans toutes les descriptions qui vont suivre, les organes décrits porteront sur toutes les figures le même N lorsque ces organes sont semblables ou remplissent les mêmes fonctions.
Pour ne pas surcharger les figures, tous les organes ne sont pas représentés sur les deux projections horizontales et verticales, mais seulement sur l'une d'elle, lorsque cette représentation est suffisamment explicite.
Premier cas. La remorque pivote autour de son pivot d'attelage. Afin de faciliter le montage du mécanisme de direction de la remorque, celle-ci est maintenue sur son timon par une tôle 2 fixée à cette traverse sur la- quelle prennent appui deux pièces 3 laissant entre le timon et cette tôle un jeu suffisant pour éviter un coincement.
Le disque 4 commandé par des câbles 6 portés par la bielle 7 (fig. 5 et 6) est perfectionné comme suit : 1 Afin de permettre son montage même sur les véhicules surbaissés et de concentrer tout le mécanisme sur le timon, ce disque 4 est monté sur l'avant de celui-ci, une bielle 5 rendant la rotation de la remorque solidaire de la rotation du disque 4. Cette transmission par bielle permet en outre de surmultiplier l'angle de rotation de la remorque par rapport au disque 4 ainsi que l'indique la figure.
2 Un câble unique 6 fixé par ses deux extrémités à la bielle 7 qui elle prend appui sur le tracteur est enroulé sur le disque 4. Un de ces en? roulements passe sur la poulie tondeuse 8. La poulie tendeuxe 8 est fixée à un bras 9 qui oscillant autour de son pivot permet de tendre ou de dé- tendre le câble 6. Lorsque le câble 6 est tendu suffisamment, les mouve- ments longitudinaux de la bielle 7 dans sa glissière 10 entraînent la ro- totation du disque 4 tandis que lorsque ce câble est détendu le disque 4 est indépendant de la bielle 7. Sur le bras 9 est monté à l'aide d'un pi- vot un guide 11 dans lequel coulisse un tube 12. Ce tube 12 est fixé éga- lement par un pivot à un bras 13. Deux arrêts maintiennent à une tension initiale un ressort 16 prenant appui sur le guide 11.
Comme il est dit dans mon brevet 518303 trois câbles de commandes montés sur le tracteur per- mettent, l'un la commande du passage position marche arrière à la position marche avant, les deux autres le freinage de l'une ou l'autre roue. En agissant par traction sur ce premier câble 114 et en maintenant cette trac- tion, le dispositif est amené en position marche arrière. Dans cette posi- tion le bras 13 est amené vers l'avant et en augmentant la tension du res- sort 16 tend le câble 6. D'autre part les câbles 15 (fig. 1 et 2) venant du tracteur sont guidés tangentiellement au pivot du timon et passent respectivement sur chacun des renvois portés par le levier de commande de freinage de chaque roue et font retour pour être connectés au bras 9 ou si une démultiplication est nécessaire pour passer sur un renvoi 17.
Toute traction sur l'un des câbles 15 agira sur le frein correspondant mais l'ao- tion sur ce frein aura pour effet de comprimer le ressort 16 faisant ainsi
<Desc/Clms Page number 3>
diminuer ou supprimant la tension du câble 6 rendant pendant la durée du freinage la rotation du disque 4 indépendante des mouvements de la bielle 7. Si par suite du poids de la remorque l'entraînement du disque 4 exige que le câble 6 soit enroulé sur plus d'un tour des guides 19 placées en hélices séparent chaque brin pour empêcher tout chevauchement de ceux-ci.
Verrouillage et déverrouillage du timon : En marche avant deux bras vert- caux 20 oscillant autour d'un pivot sont maintenus dans une encoche de la tô- le 2 par deux ressorts 21 et empêchent tout mouvement de rotation de la re- m'orque par rapport à son timon. Lors du passage à la position marche ar- rière une petite traverse 22 placée sur le guide 12 du ressort vient s'ap- puyer sur ces bras et les dégage de l'encoche. En repassant en marche avant ces bras s'engageront d'abord dans une denture de la tôle 2 s'opposant à tout autre mouvement que celui ramenant la remorque dans sa position marche avant et lorsque par un freinage de la roue correspondante la remorque aura été ramenée dans l'axe de son timon les bras verrouilleront la remorque dans cette position.
Les essais ont démontré que ce système de verrouillage était plus efficace que ceux déjà décrits dans les brevets antérieurs.
Butée de sécurité: En marche arrière la rotation de la remorque par rapport à son timon ne doit jamais amener celle-ci à faire avec l'essieu arrière du tracteur un angle supérieur à celui correspondant au rayon de giration minimum du tracteur. Pour empêcher ce dépassement, le disque 4 porte une butée 50 et la bielle 7 de part et d'autre deux butées 51 et 52 qui même si le câble 6 est détendu empêchent le disque 4 de dépasser cette position.
Remorques à 2 roues à essieu à fusées -pivotantes: (fig. 3-4) Le pivotement des fusées n'est utilisé que lors de la marche arrière. Le disque 4 placé sur le triangle d'attache commande par la bielle 5 le bra- quage des roues en attaquant un bras 22' placé sur la roue commandée. La bielle 7 commande la rotation du disque 4 en sens inverse de celui du cas précédent pour tenir compte du fait que le pivot de la roue se trouve en- tre celle-ci et la connexion de la bielle 5. La disposition des bras 9 et 13 et la position du ressort 16 sur son guide 12 sont aménagés en tenant compte de cette différence de position de la bielle 7. Ces dispositions sont indiquées à la figure 3.
Le pivot du bras 9 est placé entre le point d'action du câble 14 et l'attache de la poulie tendeuse 8, le ressort 16 étant placé à l'arrière de ce bras 9.
Rappel des roues : efforts de braquage des roues d'un essieu à fusée pivotante sont moindres que les efforts supportés par le mécanisme dans le cas précédent. Ce fait permet l'emploi d'un disque 4 de diamètre moin- dre et sans exiger d'effort trop grand du conducteur, d'envisager un rap- pel automatique par ressort des roues dans leur position de marche avant.
Dans ce but la barre d'accouplement des roues directrices porte un res- sort 25. Ce ressort est comprimé entre deux rondelles 26 qui maintenue vers l'extérieur peuvent coulisser l'une vers l'autre. Ces rondelles prennent appui sur deux bras 27 fixés à l'essieu. Si la barre d'accouple- ment est écartée de sa position médiane dans un sens ou dans l'autre la compression du ressort 25 tendra à rappeler la barre dans cette position médiane.
Remorques à 4 roues. L'application de la commande de la direction par bielle aux remorques à 4 roues exige son adaptation en tenant compte : 1) du fait que les roues directrices pour être manoeuvrées prennent appui sur la remorque même.
2) que l'attache présente nécessairement une articulation dans le sens ho- rizontal.
3) que le mouvement de rotation de l'attache par rapport au tracteur doit être transmis sans être pratiquement influencé par la position de la remor- que par rapport à cette attache et par la position des deux parties du triangle l'une par rapport à l'autre. Le triangle d'attache est composé
<Desc/Clms Page number 4>
d'une partie 30 (fig. 7 et 8) fixée par un pivot 33 au moulin et d'une par- tie 31 réunie à cette partie 30 par un pivot horizontal 32.
La remorque repose sur le moulin par n'importe quel dispositif connu qui doit toutefois laisser vide la moitié arrière délimitée par la circonférence en trait interrompu. Sur le moulin en avant de cette moitié arrière est fixée une traverse 34 sur la traverse 34 est fixée un disque 4-' de même caractéristique que le disque 4 décrit précédemment. Le pivot 33 connecte le disque 4' et le triangle 30. Sous une des branches du triangle 30 est fixé sur un pivot un disque 4 de telle façon que la bielle 7 ne vien- ne à aucun moment se placer sous le triangle 31. Ce disque 4 ne remplis- sant ici que l'office de guide de la bielle 7 et de renvoi des câbles 6 peut être de dimensions réduites.
Pour permettre le mouvement relatif des triangles 30 et 31, l'ensemble disque 4 et bielle 7 est monté comme suit (fig. 9, 10 et 11). La bielle 7 est composée de deux parties 7' et 7" réunies par un pivot horizontal. La partie 7' porte le câble 6 et est pro- filée de telle sorte qu'elle coulisse sur le guide 10 en étant maintenue dans un plan parallèle au disque 4. L'appui de la partie 7' sur la par- tie 7" est de longueur suffisante pour empêcher tout autre déplacement re- latif de ces deux parties qu'une rotation autour de leur pivot de connexion.
Les extrémités du câble 6 sont fixées sur la bielle 7". Le câble passe sur le disque 4 les deux brins étant conduits vers le pivot 33, (fig. 7 et 8) des renvois les maintenant tangentiellement au pivot, chacun des brins passe ensuite sur deux renvois 35 et 36 pour venir s'enrouler sur le dis- que 4'. Les renvois 35 et 36 sont supportés par une pièce fixée au châs- sis de la remorque. De même que pour la remorque à deux roues une des en- roulements du câble 6, passe sur une poulie 8 dont le dispositif de comman- de fixé sur le triangle 30 est semblable et remplit les mêmes fonctions que le dispositif décrit pour la remorque à deux roues.
La disposition des or- ganes de direction permettant d'amener le moulin perpendiculairement à la remorque, l'adjonction du dispositif de direction en marche arrière appor- tant ainsi de nouvelles possibilités de manoeuvres sans supprimer celles existant sur la remorque ordinaire.
Remorques à 4 roues à fusées pivotantes: Le timon 1 est monté sur le mi- lieu de l'essieu et est semblable à celui des figures 5 et 6. En marche avant un verrouillage, semblable à celui décrit pour la remorque à 2 roues, entraine le plateau 40 (fig. 17 et 18). Celui-ci par les bielles 41 et 42 entraîne les roues. En marche arrière le mouvement vers l'avant du le- vier 13 qui assure lui-même le verrouillage du plateau 40 déverrouille celui-ci.
Le câble 6 passant sur la poulie tendeuse 8 entraîne le dis- que 4, sur celui-ci sont fixés deux câbles 44 et 45 qui après avoir passé sur des renvois tangeant au pivot du timon sont rattachés à des segments fixés aux roues transmettant ainsi aux roues les mouvements de rotation du disque 4, lorsque celui-ci est commandé par la bielle 7.
D'autre part la direction commandée est réalisée par les câ- bles 15 qui sont conduits aux renvois 46 et 47 montés sur le disque 40 et font retour au bras 9. Toute traction sur l'un des câbles 15 permet de braquer les roues en détendant le câble 6.
Commande par pression et dépression en remplacement des commandes manuelles par câbles. La commande manuelle de la manoeuvre devra souvent être rem- placée par une servo commande. Cette servo commande peut être réalisée en utilisant une commande par pression ou dépression suivant le système de freinage existant sur le véhicule. Une de ces réalisations utilise 3 con- duites montées sur le tracteur auxquelles sont raccordées les conduites correspondantes des remorques. La première conduite commande uniquement le dispositif de passage de la position marche avant dans la position mar- che arrière et vice versa.
Les deux autres commandent le freinage normal des remorques et en plus en marche arrière le freinage de direction comman- dé
<Desc/Clms Page number 5>
Ces conduites sont commandées par un robinet à plusieurs voies représenté schématiquement aux fig. 12 à 16. Ce robinet est raccordé à deux conduites d'alimentation. Dans le plan CD une conduite raccordée après la pédale de freinage à la conduite commandant celui-ci. Dans le plan EF une conduite venant directement de la source d'énergie utilisée pour le freinage ; ces deux conduites l'une au dessus de l'autre.
Dans le plan AB sont raccordées les conduites de freinage des remorques. Elles font entre elles un angle de 45 et avec les conduites d'alimentation un angle de 135 . Dans le plan KL et sous les conduites d'alimentation est raccordée la conduite de commande du passage marche avant à marche arrière. Le boisseau présente une échancrure qui en marche arrière met en communication pendant 1/8 de tour à droite et à gauche les conduites EF et KL.
Un canal central du boisseau est en communication /avec cette échancrure. Ce canal alimente les trois conduits du boisseau se trouvant dans le plan AB ; deux à 45 l'un de l'autre, le 3e à 135 des lers. Dans la position de la figure les conduits sont fermés, mais 1/8 de tour à gau- che ou à droite alimente l'une ou l'autre des conduites de freinage de la remorque. Dans la position de la figure ces conduites sont mises en commu- nication avec l'atmosphère par deux rainues du boisseau. Pour ramener en marche avant le boisseau est tourné d'un demi tour. Dans cette position l'échancrure du boisseau dans le plan CD, en communication avec le canal central du boisseau met en communication directe les conduites de freinage de la remorque avec le freinage du tracteur.
La conduite EF est fermée et la conduite KL mise en communi- cation avec l'atmopshère par la rainure vers le bas que porte le boisseau.
Dispositif sur la remorque : La remorque est munie de trois conduites qui, lors de l'attelage, sont raccordées à celles du tracteur. La pre- mière commande le déverrouillage du triangle et la tension du câble 6.
Si la remorque ne comporte pas de freinage sur les roues arrière la seu- le disposition particulière des conduites de freinage consiste en une dé- rivation montée sur chacune des conduites de freinage alimentant le cylin- dre de desserrage du câble 6. Si la remorque porte un freinage arrière, la conduite commandant ce freinage arrière est isolée automatiquement lorsque une seule des conduites de'freinage avant est alimentée. Dans ce but, la conduite (ou les deux s'il en existe deux) de freinage arrière est alimen- tée par les deux conduites de freinage avant. Mais la sortie de chacune de celle-ci peut être obturée par une soupape automatique. Ces deux soupa- pes sont réunies entre-elles par une même queue de longueur telle qu'une seule soupape peut reposer sur son siège.
Il en résulte que lorsque les deux conduites de freinage avant sont alimentées, la conduite de freinage arrière l'est également par l'une ou l'autre des conduites de freinage avant.
Mais si une seule conduite de freinage avant est alimentée , la soupape cor- respondante se ferme et empêche l'alimentation de la conduite de freinage arrière. Un dispositif semblable est monté sur l'alimentation du cylindre de desserrage du câble 6 pour empêcher 1' alimentation d'une conduite par l'autre à travers ce cylindre en.permettant néanmoins la chute de pression dès que l'alimentation de cette conduite cesse. Le sens des levées des soupapes correspond soit à l'alimentation par pression, soit à l'alimen- tation par dépression.
Dispositif de commande du déverrouillage et de la tension du câble 6.
Commande par dépression. Fig. 27. La poulie 8 est fixée sur un cylindre 60 séparé en deux compartiments par une cloison centrale. Il coulisse sur un piston 61 fixé à une traverse 59 du triangle. Dans l'autre compartiment cou- lisse un piston 62 libre qui commande la tige 63. Le compartiment du piston 62 est alimenté par la conduite de passage de marche avant à marche arrière, celui du piston 61 par les conduites de freinage des roues avant. Lorsque
<Desc/Clms Page number 6>
une dépression est établie dans le premier compartiment, le piston 62 est aspiré vers la cloison du cylindre.
La tige 63 et la poulie 8 se déplacent donc en sens inverse mais la course du piston est réglée de manière que lorsque la poulie 8 tend le câble 6, la course du piston soit suffisante pour que la tige 63 qui commande le déverrouillage du triangle provoque ce déverrouillage. Lors du freinage d'une roue le compartiment du piston 61 est mis sous dépression. Le piston 61 étant fixe attire le cylindre 60 qui continue à attirer le piston 62. Le déverrouillage est maintenu et le câble 6 détendu.
Commande par pression. Fig. 26. Un piston creux 53 porte la poulie ten- deuse 8, il coulisse dans le cylindre 50' fixé sur une traverse 59 du triangle 30. Ce piston creux 53 sert de cylindre à un piston 56 libre et qui commande la tige 63 dont la poussée provoque le déverrouillage du triangle 30. Le piston creux 53 est alimenté par la conduite de passage de marche avant à marche arrière. Sa mise sous pression comme dans le cas précédent provoque le déverrouillage et la tension du câble 6. Lors- que lors du freinage de l'une ou l'autre roue avant le cylindre 50' est mis sous pression ; et comme dans le cas précédent le câble 6 est détendu en maintenant le déverrouillage.
Train de plusieurs remorques à 4 roues. Dans le cas d'un train de plu- sieurs remorques à 4 roues la conduite automatique par l'action du trac- teur sur des liaisons entre lui et la remorque n'est plus possible. Cette direction est obtenue dans la présente demande de brevet, en perfectionnant le système décrit dans mon brevet 509171.
Seul le freinage de direction et le desserrage consécutif du câble 6 sont commandés du tracteur par le conducteur de celui-ci, en utili- sant comme organe de transmission les conduites de freinage.
Pour la commande de toutes les autres manoeuvres les remorques sont rendues autonomes en utilisant pour leur commande l'essieu rendu os- cillant. Le système d'essieu oscillant est simplifié. Le ressort de sus- pension est fixé sur un ensemble de deux demi-coussinets (fig. 23 et 24) dont la moitié supérieure 70 est plus longue que la moitié inférieure 71 dans lesquelles tourne l'essieu à frottement doux. L'essieu porte de chaque côté de la moitié inférieure du coussinet des butées 72 qui le maintiennent latéralement et limitent en même temps son angle de rota- tion. Afin de pouvoir sans diminuer l'amplitude de l'angle de rotation de l'essieu, reporter vers le haut l'enclenchement des corbeaux portés par le tambour de frein, une came 73 de forme appropriée au genre de freinage, agit sur celui-ci dès que l'essieu dépasse ses positions extrê- mes.
Ce dispositif a pour but également de rendre les deux roues soli- daires de l'essieu pendant toute la période intermédiaire entre les posi- tions marche avant et marche arrière, empêchant ainsi tout flottement des roues pendant cette période.
Pour pouvoir faire occuper dans le train n'importe quel rang par toutes remorques elles sont toutes munies des mêmes dispositifs. Ceux qui ne doivent fonctionner que sur la remorque de queue sont munis d'un dispositif permettant leur mise hors de circuit lors de la formation du train.
Dans le présent perfectionnement le câble 6, lorsque il est tendu par la poulie tendeuse 8 (fig. 19 et 20) rend le moulin directement solidaire de la remorque, les extrémitésdu câble 6 y étant fixées directe- ment. La poulie 4 est fixée directement au châssis du moulin et sert en même temps de support au pivot du triangle 30.
Pour la commande de la poulie 8, le bras 13 est constitué par un bras de manivelle calé sur l'essieu, le bras 9 est porté directement par le moulin. Le bras 13 est calé sur l'essieu de manière que lorsque celui-ci est en position marche arrière le câble 6 soit tendu et que le bras 13 ait légèrement dépassé le point mort. Un verrouillage (broche ou
<Desc/Clms Page number 7>
tout autre) permet de caler le bras 9 dans sa position marche avant lorsque la remorque n'est pas en queue de train.
Le tube 12 porte le dispositif de desserrage du câble 6 par pression ou dépression alimenté par les conduites de freinage des roues avant. Pour le freinage par dépression, le guide 11 est constitué par un cylindre mobile sur le tube 12, formant piston, (fi. 22) et alimenté lors du freinage de l'une ou de l'autre roues avant, le cylindre est alors aspiré et détend le câble 6.
Pour le freinage par pression, le tube 12 (fig. 21) fermé à son extrémité est aménagé en cylindre dans lequel coulisse un piston. Le cylindre est mis sous pression lors du freinage de l'une ou l'autre roue avant. Le piston par l'intermédiaire d'une traverse coulissant dans deux boutonnières du tube 12 repousse la glissière 11 détendant ainsi le câble
6. Toutes les remorques sont munies de la double conduite de freinage et du dispositif d'isolement de freinage arrière lorsque une seule de ces conduites est alimentée. Dans ce cas, le freinage sur les remorques au- tres que celle de queue doit être entièrement supprimé.
Pour cela l'or- gane de freinage de chaque roue avant est alimenté au travers d'un robi- net à double voies séparant deux conduites raccordées l'une avant le dis- positif d'isolement de la conduite de commande du freinage arrière l'autre sur cette conduite. Lors de la formation du train ce robinet est placé pour la remorque de queue dans la position d'alimentation par la première conduite ; pour les autres dans la position d'isolement du freinage.
L'essieu commande par sa rotation le déverrouillage du moulin sur le triangle 30 et l'enclenchement de la direction du moulin par la re- morque suivante. Cette direction reste enclenchée sans inconvénients pen- dant la marche arrière sur toutes les remorques, sa commande tournant folle sur la remorque de queue. Pour cette commande l'essieu porte symétrique- ment à son milieu deux bras 61 (représentés sur la fig. 20 en position mar- che avant du côté droit de la remorque, en position marche arrière du côté gauche) qui commande par une bielle 62 la rotation d'un axe vertical 63 par son action sur le bras 64 calé sur cet axe 63; sur l'axe 63 est calé un bras 65 qui dans la position marche avant s'appuie normalement sur le triangle 30. Les deux bras 63 sont de longueur telle que dans cette po- sition ils calent le moulin sur le triangle 30.
La bielle 62 est téles- copique. Un fort ressort à compression préalable la rappelle à sa lon- gueur normale lorsque une compression ou une traction supérieure à la tension du ressort l'ont écartée de cette longueur normale. Ce dispositif évite le calage des roues du moulin, lorsque, lors du passage de marche avant à marche arrière et vice versa, le moulin par suite de sa position ne peut être rappelé entièrement dans la position correspondant à celle des organes de direction pendant la période d'oscillation de l'essieu.
L'axe vertical 63 porte également un bras 66 raccordé par un câble ou chaîne à une poulie 67 qui tourne sur le pivot du triangle 30.
En marche avant ces câbles sont détendus entre les deux bras 66 et la pou- lie 67, les mouvements de la poulie 67 n'ont aucuneinfluence sur le moulin.
En marche arrière les câbles étant tendus les rotations de la poulie 67 et du moulin sont solidaires. Dans la position marche arrière le bras 66 dépasse légèrement l'alignement de ce câble, étant ainsi maintenu dans cette position. Les remorques sont munies à l'arrière d'un arbre verti- cal 68 qui porte le dispositif d'attelage de la remorque suivante et qui transmet à l'arbre 68 les mouvements de rotation autour de l'axe vertical 68, du triangle de traction de la remorque suivante.
L'arbre 68 porte à sa partie inférieure une poulie 69 entraî- nant de façon permanente par câbles croisés la poulie 67. Cet entraînement peut être réalisé de toute autre façon, par exemple par arbre horizontal et pignons coniques. Ce dispositif permet en marche arrière la direction de la remorque par celle qui la suit.
<Desc/Clms Page number 8>
Organe de commande sur le tracteur: Le tracteur est muni d'un robinet tel que celui représenté aux fig. 12 à 16. Mais la conduite de changement de position marche avant à marche arrière commande uniquement un dispositif qui en marche arrière fait conduire le tracteur par la remorque qui le suit; mais qui en marche avant isole complètement la direction du tracteur de l'action de cette remorque; le dispositif permettant toutefois cet iso- lement même en marche arrière. Les essais ont en effet démontré que pour certaines mises en place il était avantageux de pouvoir le faire.
Une des exécutions de ce perfectionnement est décrite ci-des- sous. Le tracteur est muni à l'arrière du même dispositif d'attelage que celui décrit pour les remorques. La poulie 69 commande une poulie 80 fig.
25 montée sur l'essieu 81 du tracteur ou si celui-ci r'existe pas en un emplacement permettant l'action sur les organes de la direction du trac- teur. Cette poulie 80 porte elle-même symétriquement deux bras 82 dont la rotation sur cette poulie est commandée par une crémaillère 83, commandée elle-même par un piston 84 coulissant dans un cylindre 85 fixé sur la pou- lie 80. La fig. 25 représente une commande par dépression. La dépression agissant le piston 84 à fond de course maintient les bras 82 contre une bu- tée 86 de la barre de direction. Toute rotation de la poulie 80 entraîne donc cette barre de direction. La fig. 26 représente la position marche avant.
Dans la commande par pression, les pignons des bras 82 en- grènent entre eux et l'effort moteur étant inversé, un des pignons est attaqué extérieurement par la crémaillère le cylindre 85 n'étant plus placé suivant un axe de la poulie 80 mais latéralement.
Si aucune action n'est exercée sur le piston 84, les bras 82 restent dans une position qui les empêche de venir en contact avec la bu- tée 86. La longueur de ces bras et la distance entre la barre de direc- tion et l'axe de rotation de la poulie 80 sont choisis de manière que quelle que soit la position de la barre de direction lorsque par l'ac- tion de dépression ou de pression ces bras 82 sont amenés en position mar- che arrière ils viennent s'appuyer contre la butée 86 suivant un angle qui leur permette d'entraîner cette barre de direction. Ainsi la direc- tion du tracteur est amenée directement à la position correspondant à celle de la poulie 69.
Direction en marche arrière complètement automatique. Lorsque pour un train d'une seule remorque le rayon de giration à obtenir en marche arrière est minime ou lorsque pour la remorque à deux roues l'essieu de la remorque se trouve à une distance de l'essieu arrière ne dépassant pas sensiblement la moitié de l'empâtement du tracteur. Lorsque pour une remorque à 4 roues l'empatement ne dépasse pas sensiblement la moitié de l'empâtement du trac- teur, dans ces deux cas par les simples liaisons de direction l'on peut conduire automatiquement la remorque. Dans ces cas la commande de passa- ge de marche avant à marche arrière et le rappel à la position normale marche avant sont fait par l'essieu.
Pour la marche arrière, aussi bien pour la remorque à deux qu'à quatre roues une poulie 67 assure la direc- tion de la remorque mais la commande de cette poulie 67 est assurée de fa- çon permanente comme indiqué aux fig. 8 et 9 pour la remorque à 4 roues.
La transmission du mouvement par le tracteur se fait par le même mécanis- me que celui indiqué aux fig. 8 et 9 le disque 4 étant commandé directement par la bielle 7 sans glissement, le dispositif de tension et de relâchement du câble étant supprimé. Dans ce cas, pour les gros tonnages l'entraînement du disque 4 par câble peut être remplacé par un entraînement par crémaillè- re et secteur denté.
REVENDICATIONS.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
P.C.L. LACROIX, residing in TOURNAI.
ADVANCED DRIVING OF TRAILERS IN REVERSE.
The devices described in the present invention constitute improvements, resulting from tests, to the steering controls of road trains in reverse. These improvements are applied either totally or partially depending on the composition of the road train single trailer with two wheels or four wheels, several trailers with 4 wheels. They make it possible to improve and make more efficient the application of the principles which are the subject of my patents 509171 and 518303 and thus to constitute road trains capable of using the reverse gear which motor vehicles must be fitted.
In my patent 518303 combining two modes of steering trailers in reverse, automatic steering is obtained by the sole action of the drawbar or triangle for trailers with 4 wheels. This system only makes it possible to print to the mill a rotation the angle of which is between the angles of rotation of the attachment relative to the tractor, and the angle of rotation of the attachment relative to the trailer; which forces the driver to drive by only turning the tractor very slowly.
Tests have shown that, in order to obtain a completely satisfactory result, it is necessary to use for the single 4-wheel trailer the same steering mode as for the 2-wheel trailer, that is This means making the amplitude of the rotary movement of the mill and the steered wheels of the trailer, in relation to this same trailer, depend solely on the angle of which the attachment turns relative to the tractor. This result is obtained by adapting the steering system of 2-wheel trailers using a link made up of rigid elements between the trailer and the tractor.
Likewise, in order to obtain in all cases easy control of switching to one or the other steering mode, it is necessary to replace the drive of the steered wheels by toothed sector and corbel by a drive that eliminates everything. danger of jamming and allowing to fix a priori the force to be exerted for this passage.
As the arrangement above the axle of the disc controlling the steering of the two-wheeled trailer is not always possible, it is necessary
<Desc / Clms Page number 2>
studied in the present invention an arrangement of this disc on the attachment allowing, among other things, its application to low-loaders.
The control by the driver by pulling on chahlen being able to require too great a force, for the trailers of large tonnage and for the trains of several trailers it was studied a system of control by pressure or depression comprising only one member control combining the command to shift from forward to reverse and vice versa and the direction control in reverse using the brake system existing on the trailer.
DESCRIPTION.
2-wheel trailers: In both cases of a trailer with fixed rockets (Fig. 1 and 2) or with pivoting rockets (Fig. 3 and 4) the trailer is fitted with the steering device shown in fig. 5 and 6. The representation is that of the execution for the first case, the adaptations are indicated in the description of the second case. In all the descriptions which follow, the members described will bear in all the figures the same N when these members are similar or perform the same functions.
In order not to overload the figures, all the organs are not represented on the two horizontal and vertical projections, but only on one of them, when this representation is sufficiently explicit.
First case. The trailer pivots around its kingpin. In order to facilitate the assembly of the steering mechanism of the trailer, the latter is held on its drawbar by a sheet 2 fixed to this cross member on which rest two parts 3 leaving sufficient play between the drawbar and this sheet to avoid a jam.
The disc 4 controlled by cables 6 carried by the connecting rod 7 (fig. 5 and 6) is improved as follows: 1 In order to allow it to be fitted even on lowered vehicles and to concentrate the entire mechanism on the drawbar, this disc 4 is mounted on the front thereof, a connecting rod 5 making the rotation of the trailer integral with the rotation of the disc 4. This transmission by connecting rod also makes it possible to overdrive the angle of rotation of the trailer relative to the disc 4 thus as shown in the figure.
2 A single cable 6 fixed by its two ends to the connecting rod 7 which rests on the tractor is wound on the disc 4. One of these? bearings pass over the mower pulley 8. The tension pulley 8 is attached to an arm 9 which oscillates around its pivot allows the cable to be tensioned or relaxed. When the cable 6 is sufficiently tensioned, the longitudinal movements of the connecting rod 7 in its slide 10 cause the rotation of the disc 4 while when this cable is relaxed the disc 4 is independent of the connecting rod 7. On the arm 9 is mounted using a pin a guide 11 in which a tube 12 slides. This tube 12 is also fixed by a pivot to an arm 13. Two stops maintain an initial tension a spring 16 bearing on the guide 11.
As stated in my patent 518303, three control cables mounted on the tractor allow, one to control the change from reverse position to forward position, the other two to brake one or the other wheel. . By acting by traction on this first cable 114 and by maintaining this traction, the device is brought into the reverse position. In this position the arm 13 is brought forward and by increasing the tension of the spring 16 tightens the cable 6. On the other hand the cables 15 (fig. 1 and 2) coming from the tractor are guided tangentially to the pivot of the drawbar and pass respectively over each of the returns carried by the brake control lever of each wheel and return to be connected to the arm 9 or if a reduction is necessary to pass on a return 17.
Any traction on one of the cables 15 will act on the corresponding brake but the ao- tion on this brake will have the effect of compressing the spring 16 thus
<Desc / Clms Page number 3>
decrease or eliminate the tension of the cable 6 making during the braking the rotation of the disc 4 independent of the movements of the connecting rod 7. If, due to the weight of the trailer, the drive of the disc 4 requires that the cable 6 be wound on more a turn of the guides 19 placed in helices separate each strand to prevent any overlap thereof.
Locking and unlocking the drawbar: In forward motion two vertical arms 20 oscillating around a pivot are held in a notch of the plate 2 by two springs 21 and prevent any rotational movement of the trailer by compared to its tiller. When switching to the reverse gear position, a small cross member 22 placed on the guide 12 of the spring comes to rest on these arms and releases them from the notch. By switching back to forward, these arms will first engage in a toothing of sheet 2 opposing any movement other than that bringing the trailer back to its forward position and when by braking the corresponding wheel the trailer has been brought back in line with its drawbar, the arms will lock the trailer in this position.
Tests have shown that this locking system was more effective than those already described in the prior patents.
Safety stopper: In reverse, the rotation of the trailer in relation to its drawbar must never cause it to make with the rear axle of the tractor an angle greater than that corresponding to the minimum turning radius of the tractor. To prevent this overshoot, the disc 4 carries a stop 50 and the connecting rod 7 on either side two stops 51 and 52 which, even if the cable 6 is slack, prevent the disc 4 from exceeding this position.
2-wheel trailers with swivel-swivel axles: (fig. 3-4) The swivel of the knuckles is only used when reversing. The disc 4 placed on the attachment triangle, via the connecting rod 5, controls the steering of the wheels by attacking an arm 22 'placed on the controlled wheel. The connecting rod 7 controls the rotation of the disc 4 in the opposite direction to that of the previous case to take account of the fact that the pivot of the wheel is located between the latter and the connection of the connecting rod 5. The arrangement of the arms 9 and 13 and the position of the spring 16 on its guide 12 are arranged taking into account this difference in the position of the connecting rod 7. These arrangements are shown in FIG. 3.
The pivot of the arm 9 is placed between the point of action of the cable 14 and the attachment of the tensioning pulley 8, the spring 16 being placed at the rear of this arm 9.
Reminder of the wheels: the steering forces of the wheels of a pivoting knuckle axle are less than the forces supported by the mechanism in the previous case. This fact allows the use of a disc 4 of smaller diameter and without requiring too great an effort from the driver, to envisage an automatic return by spring of the wheels to their forward position.
For this purpose, the coupling bar of the steered wheels carries a spring 25. This spring is compressed between two washers 26 which, held outwards, can slide towards one another. These washers are supported on two arms 27 fixed to the axle. If the tie rod is moved from its middle position in either direction the compression of the spring 25 will tend to return the bar to that middle position.
4-wheel trailers. The application of the control of the steering by connecting rod to trailers with 4 wheels requires its adaptation taking into account: 1) the fact that the steered wheels to be maneuvered rest on the trailer itself.
2) that the fastener necessarily has an articulation in the horizontal direction.
3) that the rotational movement of the hitch relative to the tractor must be transmitted without being practically influenced by the position of the trailer in relation to this hitch and by the position of the two parts of the triangle relative to one another. the other. The attachment triangle is composed
<Desc / Clms Page number 4>
of a part 30 (fig. 7 and 8) fixed by a pivot 33 to the mill and of a part 31 joined to this part 30 by a horizontal pivot 32.
The trailer rests on the mill by any known device which must however leave empty the rear half delimited by the circumference in broken lines. On the mill in front of this rear half is fixed a cross member 34 on the cross member 34 is fixed a disc 4- 'of the same characteristic as the disc 4 described above. The pivot 33 connects the disc 4 'and the triangle 30. Under one of the branches of the triangle 30 is fixed on a pivot a disc 4 so that the connecting rod 7 does not come at any time to be placed under the triangle 31. This disc 4 filling here only the office of guide rod 7 and return cables 6 may be of reduced dimensions.
To allow the relative movement of the triangles 30 and 31, the disk 4 and connecting rod 7 assembly is mounted as follows (fig. 9, 10 and 11). The connecting rod 7 is made up of two parts 7 'and 7 "joined by a horizontal pivot. The part 7' carries the cable 6 and is profiled so that it slides on the guide 10 while being maintained in a parallel plane. to disc 4. The support of part 7 ′ on part 7 ″ is of sufficient length to prevent any relative displacement of these two parts other than rotation about their connection pivot.
The ends of the cable 6 are fixed on the connecting rod 7 ". The cable passes over the disc 4 the two strands being led towards the pivot 33, (fig. 7 and 8) of the returns keeping them tangentially to the pivot, each of the strands then passes on two links 35 and 36 to wind up on the disc 4 '. The links 35 and 36 are supported by a part fixed to the frame of the trailer. - bearings of the cable 6, passes over a pulley 8 whose control device fixed to the triangle 30 is similar and fulfills the same functions as the device described for the two-wheel trailer.
The arrangement of the steering organs makes it possible to bring the mill perpendicular to the trailer, the addition of the steering device in reverse gear thus providing new maneuvering possibilities without eliminating those existing on the ordinary trailer.
Trailers with 4 pivoting wheels: The drawbar 1 is mounted in the middle of the axle and is similar to that of figures 5 and 6. When moving forward, a lock, similar to that described for the 2-wheel trailer, drives the plate 40 (fig. 17 and 18). This by the connecting rods 41 and 42 drives the wheels. In reverse, the forward movement of the lever 13 which itself ensures the locking of the plate 40 unlocks the latter.
The cable 6 passing over the tensioning pulley 8 drives the disc 4, on the latter are fixed two cables 44 and 45 which, after having passed over references tangent to the pivot of the drawbar are attached to segments fixed to the wheels thus transmitting to the wheels rotational movements of the disc 4, when the latter is controlled by the connecting rod 7.
On the other hand, the controlled steering is carried out by the cables 15 which are led to the gearboxes 46 and 47 mounted on the disc 40 and return to the arm 9. Any traction on one of the cables 15 makes it possible to steer the wheels in relaxing the cable 6.
Control by pressure and vacuum replacing manual controls by cables. The manual control of the maneuver will often have to be replaced by a servo control. This servo control can be achieved by using a pressure or vacuum control depending on the existing braking system on the vehicle. One of these embodiments uses 3 pipes mounted on the tractor to which the corresponding pipes of the trailers are connected. The first drive only controls the device for switching from the forward position to the reverse position and vice versa.
The other two control the normal braking of the trailers and in reverse also the controlled steering braking.
<Desc / Clms Page number 5>
These pipes are controlled by a multi-way valve shown schematically in FIGS. 12 to 16. This valve is connected to two supply lines. In the CD plane, a pipe connected after the brake pedal to the pipe controlling the latter. In the EF plane, a pipe coming directly from the energy source used for braking; these two pipes one above the other.
In the plane AB are connected the brake lines of the trailers. They make an angle of 45 between them and with the supply lines an angle of 135. In the plane KL and under the supply lines is connected the control line for the shift from forward to reverse. The bushel has a notch which in reverse places the EF and KL pipes in communication for 1/8 of a turn to the right and to the left.
A central channel of the bushel is in communication / with this notch. This channel supplies the three conduits of the bushel located in the plane AB; two to 45 from each other, the 3rd to 135 from the lers. In the position shown in the figure, the ducts are closed, but 1/8 turn to the left or to the right supplies one or the other of the brake lines of the trailer. In the position of the figure, these pipes are put into communication with the atmosphere by two grooves of the plug. To return to forward motion the bushel is turned half a turn. In this position, the notch of the plug in the plane CD, in communication with the central channel of the plug, places the brake lines of the trailer in direct communication with the braking of the tractor.
The EF line is closed and the KL line brought into communication with the atmosphere via the downward groove on the plug.
Device on the trailer: The trailer is fitted with three pipes which, when coupling, are connected to those of the tractor. The first controls the release of the triangle and the tension of the cable 6.
If the trailer does not have braking on the rear wheels, the only special arrangement of the braking pipes consists of a bypass fitted on each of the braking pipes supplying the cable release cylinder 6. If the trailer carries rear braking, the line controlling this rear braking is automatically isolated when only one of the front brake lines is supplied. For this purpose, the rear brake line (or both if there is two) is supplied by the two front brake lines. But the outlet of each of it can be closed by an automatic valve. These two valves are joined together by the same length of tail such that a single valve can rest on its seat.
As a result, when the two front brake lines are supplied, the rear brake line is also supplied by one or the other of the front brake lines.
But if only one front brake line is supplied, the corresponding valve closes and prevents supply to the rear brake line. A similar device is mounted on the supply of the cable release cylinder 6 to prevent the supply of one line from the other through this cylinder while nevertheless allowing the pressure drop as soon as the supply to this line ceases. . The direction of the valve lift corresponds either to the pressure supply or to the vacuum supply.
Cable release and tension control device 6.
Vacuum control. Fig. 27. The pulley 8 is fixed on a cylinder 60 separated into two compartments by a central partition. It slides on a piston 61 fixed to a cross member 59 of the triangle. In the other compartment runs a free piston 62 which controls the rod 63. The compartment of the piston 62 is supplied by the passage line from forward to reverse, that of the piston 61 by the brake lines of the front wheels. When
<Desc / Clms Page number 6>
a vacuum is established in the first compartment, the piston 62 is sucked towards the cylinder wall.
The rod 63 and the pulley 8 therefore move in the opposite direction but the stroke of the piston is adjusted so that when the pulley 8 tightens the cable 6, the stroke of the piston is sufficient for the rod 63 which controls the unlocking of the triangle. this unlocking. During braking of a wheel, the piston compartment 61 is placed under vacuum. The piston 61 being fixed attracts the cylinder 60 which continues to attract the piston 62. The unlocking is maintained and the cable 6 relaxed.
Pressure control. Fig. 26. A hollow piston 53 carries the tensioning pulley 8, it slides in the cylinder 50 'fixed on a cross member 59 of the triangle 30. This hollow piston 53 serves as a cylinder for a free piston 56 and which controls the rod 63 whose thrust causes the unlocking of the triangle 30. The hollow piston 53 is supplied by the passage line from forward to reverse. Its pressurization as in the previous case causes the unlocking and tension of the cable 6. When, during the braking of one or the other front wheel, the cylinder 50 'is pressurized; and as in the previous case, the cable 6 is relaxed while maintaining the unlocking.
Train of several 4-wheel trailers. In the case of a train of several 4-wheel trailers, automatic driving by the action of the tractor on links between it and the trailer is no longer possible. This direction is obtained in the present patent application, by improving the system described in my patent 509171.
Only the steering braking and the subsequent loosening of the cable 6 are controlled from the tractor by the driver thereof, using the brake pipes as a transmission member.
To control all the other maneuvers, the trailers are made autonomous by using the oscillating axle for their control. The oscillating axle system is simplified. The suspension spring is fixed to a set of two half-bearings (Figs. 23 and 24), the upper half 70 of which is longer than the lower half 71 in which the smooth friction axle rotates. The axle carries on each side of the lower half of the bush stops 72 which hold it laterally and at the same time limit its angle of rotation. In order to be able without reducing the amplitude of the angle of rotation of the axle, postpone the engagement of the corbels carried by the brake drum upwards, a cam 73 of suitable shape for the type of braking acts on it. ci as soon as the axle passes its extreme positions.
The object of this device is also to make the two wheels integral with the axle during the entire intermediate period between the forward and reverse positions, thus preventing any floating of the wheels during this period.
In order to be able to occupy any row in the train by all trailers, they are all fitted with the same devices. Those which must only operate on the tail trailer are fitted with a device enabling them to be switched off when the train is formed.
In the present improvement, the cable 6, when it is stretched by the tensioning pulley 8 (fig. 19 and 20), makes the mill directly secured to the trailer, the ends of the cable 6 being fixed there directly. The pulley 4 is fixed directly to the frame of the mill and at the same time serves as a support for the pivot of the triangle 30.
To control the pulley 8, the arm 13 is constituted by a crank arm wedged on the axle, the arm 9 is carried directly by the mill. The arm 13 is wedged on the axle so that when the latter is in the reverse position, the cable 6 is stretched and the arm 13 has slightly exceeded neutral. A lock (pin or
<Desc / Clms Page number 7>
any other) allows the arm 9 to be wedged in its forward position when the trailer is not at the tail end.
The tube 12 carries the device for loosening the cable 6 by pressure or depression supplied by the brake lines of the front wheels. For vacuum braking, the guide 11 is constituted by a cylinder movable on the tube 12, forming a piston, (fi. 22) and supplied during the braking of one or the other front wheels, the cylinder is then sucked in. and relax the cable 6.
For pressure braking, the tube 12 (Fig. 21) closed at its end is arranged in a cylinder in which a piston slides. The cylinder is pressurized when braking either front wheel. The piston via a cross member sliding in two buttonholes of the tube 12 pushes back the slide 11 thus relaxing the cable
6. All trailers are fitted with the dual brake line and rear brake isolation device when only one of these lines is supplied. In this case, the braking on trailers other than the tail one must be completely eliminated.
To do this, the braking organ of each front wheel is supplied through a double-way valve separating two pipes connected one before the isolation device for the rear brake control pipe. other on this conduct. During the formation of the train this valve is placed for the tail trailer in the position of supply by the first pipe; for the others in the brake isolation position.
The axle controls by its rotation the unlocking of the mill on the triangle 30 and the engagement of the direction of the mill by the following trailer. This steering remains engaged without inconvenience during reverse gear on all trailers, its control turning idle on the tail trailer. For this control, the axle carries symmetrically in its middle two arms 61 (shown in fig. 20 in the forward position on the right side of the trailer, in the reverse position on the left side) which are controlled by a connecting rod 62 the rotation of a vertical axis 63 by its action on the arm 64 wedged on this axis 63; on the axis 63 is wedged an arm 65 which, in the forward position, rests normally on the triangle 30. The two arms 63 are of such length that in this position they wedge the mill on the triangle 30.
The connecting rod 62 is telescopic. A strong pre-compression spring returns it to its normal length when compression or traction greater than the spring tension has moved it away from this normal length. This device prevents the wheels of the mill from stalling when, when changing from forward to reverse and vice versa, the mill, due to its position, cannot be fully returned to the position corresponding to that of the steering bodies during the period. oscillation of the axle.
The vertical axis 63 also carries an arm 66 connected by a cable or chain to a pulley 67 which rotates on the pivot of the triangle 30.
In forward motion these cables are relaxed between the two arms 66 and the pulley 67, the movements of the pulley 67 have no influence on the mill.
In reverse, the cables being stretched, the rotations of pulley 67 and of the mill are integral. In the reverse position, the arm 66 slightly exceeds the alignment of this cable, thus being maintained in this position. The trailers are fitted at the rear with a vertical shaft 68 which carries the coupling device of the following trailer and which transmits to the shaft 68 the rotational movements around the vertical axis 68, of the triangle of pulling the next trailer.
The shaft 68 carries at its lower part a pulley 69 driving the pulley 67 permanently by crossed cables. This drive can be carried out in any other way, for example by a horizontal shaft and bevel gears. This device allows the trailer to be steered in reverse by the one following it.
<Desc / Clms Page number 8>
Tractor control unit: The tractor is fitted with a valve such as that shown in fig. 12 to 16. But the driving for changing the position from forward to reverse only controls a device which in reverse causes the tractor to be driven by the trailer which follows it; but which in forward gear completely isolates the direction of the tractor from the action of this trailer; the device allowing this isolation, however, even in reverse. The tests have indeed shown that for certain installations it was advantageous to be able to do so.
One of the embodiments of this improvement is described below. The tractor is fitted at the rear with the same coupling device as that described for trailers. The pulley 69 controls a pulley 80 fig.
25 mounted on the axle 81 of the tractor or if the latter does not exist in a location allowing action on the steering organs of the tractor. This pulley 80 itself symmetrically carries two arms 82 whose rotation on this pulley is controlled by a rack 83, itself controlled by a piston 84 sliding in a cylinder 85 fixed on the pulley 80. FIG. 25 represents a vacuum control. The vacuum acting on the piston 84 at full stroke maintains the arms 82 against a stop 86 of the steering bar. Any rotation of the pulley 80 therefore drives this steering bar. Fig. 26 represents the forward position.
In the pressure control, the pinions of the arms 82 mesh with each other and the driving force being reversed, one of the pinions is engaged externally by the rack, the cylinder 85 no longer being placed along an axis of the pulley 80 but laterally. .
If no action is exerted on the piston 84, the arms 82 remain in a position which prevents them from coming into contact with the stopper 86. The length of these arms and the distance between the steering bar and the bar. The axis of rotation of the pulley 80 are chosen so that, whatever the position of the steering rod, when by the action of depression or pressure these arms 82 are brought into the reverse position they come out. press against the stop 86 at an angle which allows them to drive this steering bar. The steering of the tractor is thus brought directly to the position corresponding to that of the pulley 69.
Fully automatic reverse direction. When for a train with a single trailer the turning radius to be obtained in reverse is minimal or when for the two-wheeled trailer the axle of the trailer is at a distance from the rear axle not substantially exceeding half of the tractor impasto. When, for a 4-wheel trailer, the wheelbase does not appreciably exceed half of the tractor wheelbase, in these two cases, the simple steering links can automatically drive the trailer. In these cases, the shift control from forward to reverse and the return to the normal forward position is effected by the axle.
For reverse gear, both for the two-wheeled and four-wheeled trailer, a pulley 67 ensures the direction of the trailer, but the control of this pulley 67 is permanently ensured as shown in fig. 8 and 9 for the 4-wheel trailer.
The transmission of movement by the tractor is done by the same mechanism as that shown in fig. 8 and 9, the disc 4 being controlled directly by the connecting rod 7 without sliding, the cable tension and release device being omitted. In this case, for large tonnages, the drive of the disc 4 by cable can be replaced by a drive by rack and toothed sector.
CLAIMS.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.