BE523489A - - Google Patents

Info

Publication number
BE523489A
BE523489A BE523489DA BE523489A BE 523489 A BE523489 A BE 523489A BE 523489D A BE523489D A BE 523489DA BE 523489 A BE523489 A BE 523489A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
machine
setting
cylinder
clichés
printing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE523489A publication Critical patent/BE523489A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F13/00Common details of rotary presses or machines
    • B41F13/08Cylinders
    • B41F13/24Cylinder-tripping devices; Cylinder-impression adjustments
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41PINDEXING SCHEME RELATING TO PRINTING, LINING MACHINES, TYPEWRITERS, AND TO STAMPS
    • B41P2213/00Arrangements for actuating or driving printing presses; Auxiliary devices or processes
    • B41P2213/80Means enabling or facilitating exchange of cylinders
    • B41P2213/804Means enabling or facilitating exchange of cylinders radially

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Inking, Control Or Cleaning Of Printing Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   VEB Druckmaschinenwerk VICTORIA WB Polygraph, résidant à HEIDENAU/Sa. 



    (Allemagne) .    



   MACHINE POUR LA MISE EN TRAIN DES CLICHES. 



   (Inventeur : G. Kaldschmidt). 



   L'invention concerne une machine pour la mise en train des clichés pour supports de clichés, en particulier de supports pour machines rotatives pour impression typographique de feuilles. 



   Le procédé'd'impression typographique est désavantagé par rapport aux procédés d'impression planographique et d'impression en creux parce que ses porte-clichés doivent être mis en train pour donner une bonne impression d'une forme correspondant aux exigences de chaque fois. Cette mise en train est très longue pour une forme compliquée par suite des proportions de hauteur différentes de texte des clichés et de l'impression planographique nécessaire- ment différente. 



   Quand l'impression typographique veut subsister par rapport aux deux autres procédés d'impression le temps d'arrêt des machines exigé pour la mise en train doit être considérablement diminué, ce qui peut arriver en effectuant la mise en train   à   fond en dehors de la machine   à   imprimer. 



   Des machines pour la mise en train des clichés sont déjà connues, cependant le procédé employé sert seulement à préparer les plaques de stéréo- typie isolées tant qu'elles peuvent'être admises du cylindre porte-clichés dans la machine rotative à   journaux.,   
Le cylindre imprimeur monté dans ces machines sert à appuyer la bande de papier sur les clichés quand une épreuve doit être faite. 



   Le but de la présente invention est entièrement différent. Dans les machines rotatives pour feuilles il existe par machine au moins deux cy- lindres porte-clichés facilement interchangeables. Tandis que l'un des cy- lindres porte-clichés tourne dans la machine pour une impression, le deuxiè- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 me doit être pourvu dans la machine pour la mise en train de clichés d'une commande d'impression prête pour le prochain tirage. Le cylindre imprimeur monté dans la machine pour la mise en train est une copie exacte du cylindre imprimeur de machine sur lequel la feuille pour la mise en'train peut être préparée, au point qu'elle peut être transférée sans plus de la machine pour la mise en train sur le cylindre imprimeur de machine.

   Par cette disposition le temps d'arrêt de la machine lors du changement d'ordre d'impression est abaissé en premier à un minimum qui peut à peine encore être plus bas. 



   La machine pour la mise en train des clichés formant l'objet de la présente invention est destinée en particulier aux travaux d'ensemble de machines rotatives à impression typographique de ce genre. Le demande de protection n'est toutefois pas limitée à cela. Dans le cadre de l'invention sont compris aussi des porte-clichés d'autres procédés d'impression à mettre en train en dehors des machines à imprimer. 



   Le montage du cylindre porte-clichés dans la machine pour la mise en train des clichés est une copie exacte du montage du cylindre porteclichés dans la machine par laquelle est possible un échange rapide du cylindre porte-clichés et est atteinte la même pression que dans la machine. 



  Au reste la machine pour la mise en train est composée de tous les dispositifs pour que tous les travaux nécessaires puissent être exécutés. 



   L'invention permet une telle accélération du travail de mise en train que la capacité de travail de machine rotative ne subit plus aucun arrêt inutile. Ceci est atteint en substance conformément à l'invention en ce que la machine pour la mise en train reçoit en même temps plusieurs cylindres porte-clichés libres qui sont amenés au lieu de mise en train par le côté supérieur du bâti de la machine en forme de chemin de roulement. 



   Il y a donc dans les environs immédiats du lieu de mise en train, en dehors du cylindre porte-clichés qui vient d'être mis en train, toujours un ou plusieurs autres cylindres prêts, de manière que soit assurée une rapide exécution de travail ininterrompue. 



   Conformément à l'invention, la machine pour la mise en train des clichés est équipée d'un dispositif de monte et baisse, à la machine, pour pouvoir à chaque fois amener du chemin de roulement le cylindre porte-clichés à mettre en train devant le cylindre imprimeur disposé à l'intérieur de la machine et le ramener sur le chemin de roulement. Le dispositif de monte et baisse peut être à commande hydraulique ou pneumatique mais il peut aussi être actionné par un engrenage à crémaillère ou un autre mécanisme approprié. 



   Pour l'ancrage du cylindre porte-clichés est disposé un simple mécanisme d'encrage à deux rouleaux qui peut être facilement mis en route ou arrêté par un excentrique. Pour pouvoir bien étendre l'encre il est pré- vu que le mécanisme d'encrage puisse aussi tourner dans la position d'arrêt. 



   La commande se fait, conformément à l'invention, par l'intermé- diaire des cylindres imprimeurs sur les cylindres porte-clichés par un moteur qui déplace cylindres imprimeurs et cylindres porte-clichés, par commutation en avant et en arrière et entraine aussi, d'une manière réglée par des em- brayages, le mécanisme d'encrage et le dispositif de relevage. 



   Dans le levage du cylindre porte-clichés, quand la position du cylindre la plus haute est atteinte, le moteur est automatiquement débrayé, ce qui est obtenu par un interrupteur de fin de course correspondant. Pour pouvoir mettre en train sans entrave le cylindre porte-clichés la machine pour mise en train des clichés est équipée d'une mise hors pression. 



   Devant le cylindre porte-clichés est disposée une table de tra- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 vail rabattable sur laquelle peuvent être placés les clichés et l'outillage Pour que les clichés puissent être placés et ajustés exactement est disposé un guide de format se composant d'une règle longitudinale et transversale pourvue d'échelles. La règle transversale est pourvue de cavaliers mobiles latéralement. On peut utiliser aussi pour l'ajustage un indicateur à cadran. Au cylindre imprimeur est également adjoint une table de travail oscillante afin que les ustensiles nécessaires pour la mise en train puissent être placés à portée de la main. Une table analogue parallèle et oscillante avec margeurs latéraux sert pour placer les feuilles. 



   Au dessin est représenté à titre d'exemple une forme de réalisation de l'invention. 



   La figure 1 est une vue de côté. 



   La figure 2 est une vue de face avec coupe partielle de la nouvelle machine à mettre en train les clichés. 



   La figure 3 représente schématiquement le transport du cylindre porte-clichés. 



   Dans le bâti 1 est fixé le cylindre imprimeur 2 monté pour pouvoir tourner. Il est en prise par sa couronne dentée 3 dans une couronne dentée correspondante 4 du cylindre porte-clichés 5. Pour pouvoir placer le cylindre porte-clichés 5 en bonne position dans la couronne dentée du cylindre imprimeur 3 il est disposé convenablement au cylindre imprimeur une dent de marquage et au cylindre porte-clichés une encoche à dent de marquage. 



   Le bâti 1 sert en outre à recevoir le mécanisme d'encrage 6 qui peut être mis en route et arrêté par le levier à main 7. En 8 est l'encrier pour le basculement duquel est prévu le levier 9. L'embrayage du mécanisme . encreur peut être actionné des deux côtés de la machine par la poignée en étoile 10 et le levier 11. Devant le cylindre porte-clichés 5 est disposée dans le bâti 1 une table de travail rabttable 12. Une table de travail analogue 13 est adjointe de l'autre côté de la machine au cylindre imprimeur 2. 



  En 14 se trouve la table de marge avec taquets latéraux montée pour se rabattre parallèlement. A la partie inférieure du bâti 1 se trouve le moteur de commande 15 qui, d'une part, commande la pompe 16 et, d'autre part, par un train de roues 17 agit sur la couronne dentée 3 du cylindre imprimeur 2. 



  L'embrayage pour la commande du cylindre imprimeur est actionné par un levier à main 18 disposé sur le côté du cylindre imprimeur et par une pédale 19 prévue sur le côté du cylindre porte-clichés. En 20 est le levier à main pour l'inversion d'impression. 



   Sur le haut du bâti 1 de la machine sont disposés des rails 21 qui servent de chemin de roulement aux cylindres porte-clichés 5. Les parois latérales du bâti 1 présentent des évidements 22 dans lesquels le cylindre à mettre en train est descendu jusqu'à la position de pression- et peut être remonté sur les rails 21. La montée et la descente du cylindre porteclichés 5 s'effectue mécaniquement au moyen d'un mécanisme de levage hydraulique. Ce dernier se compose de deux cylindres de levage 23 disposés latéralement dans le bâti, dont les pistons qui montent et baissent 24 avec des consoles appropriées correspondantes 25 portent les pivots latéraux des cylindres porte-clichés 5. Des fiches de sécurité 26 verrouillent les pistons   24   à leur position haute.

   Les cylindres de levage 23 sont alimentés par la pompe 16 et les conduites 27 pour l'embrayage et la commande de laquelle servent les leviers 28 et 29. Sur les deux côtés latéraux du cylindre porteclichés 5 sont disposés des boîtiers à roulements à galets coniques 30 qui sont pourvus au milieu d'une large rainure 31. Par les rainures 31 roulent les cylindres à plaques 5 sur les rails 21. Les paliers coniques intérieurement, qui se trouvent dans une position extrême et sont mobiles dans les parties latérales 1, sont déplacés, par des mandrins de pression 33 pourvus d'un filet de vis, sur le boitier de palier jusqu'à ce que le-cylindre porte- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 clichés ou le porte-clichés soit monté d'une façon irréprochable.

   Les mandrins de pression 33 sont montés dans les capots de guidage 34 qui recouvrent extérieurement d'une façon étanche à l'huile les cylindres porte-clichés ou les supports de clichés. Ils sont pourvus d'un cliquet afin que le palier mis en place ne puisse pas se desserrer pendant le travail. 



   A la figure 2, le pivot à roulement à rouleaux 30 se trouve du côté gauche dans son palier 32 tandis que de l'autre côté le pivot 30 se trouve hors du palier. Dans cette position le cylindre   5,   comme montré au dessin, est relevé. 



   La manière d'opérer avec la nouvelle machine pour la mise   en   train des clichés ressort de la figure 3 comme suit ; le cylindre porte-clichés à mettre en train est amené à la mac hine pour la mise en train sur un double chariot de transport. Le double chariot se compose d'un chariot inférieur 37 pourvu de roues 36 et sur les rails duquel 38 le chariot supérieur 39 est avancé avec ses roues 40. Au chariot supérieur 39 sont prévus des ponts en rails rabattables 41,   42.   Le cylindre porte-clichés après achèvement de la demande d'impression est sorti de la machine, roulé sur la partie supérieure 39 du chariot double, ensuite emmené hors de la machine, avec le chariot supérieur, sur la partie inférieure 37 du chariot double, et verrouillé.

   Après que le double chariot de transport 37,39 a été amené du côté du cylindre imprimeur de la machine pour la mise en train (position en traits pleins de la figure 3), les ponts en rails 42 sont abaissés et assemblés aux rails de roulement 21 de la machine. Alors le cylindre   porte-clibhés   5' est roulé de la position I à la position II où il reste provisoirement. Entretemps, lecylindre porte-clichés 5" mis en train définitivement est levé par un mécanisme de levage hydraulique 23, 24 de la position inférieure I à la position II, le double chariot de transport 37,39 est amené du côté du cylindre porteclichés de la machine pour la mise en train (position en pointillé de la figure 3) et le pont en rails 41 est assemblé au rail de roulement 21.

   Le cylindre porte-clichés 5", après avoir été roulé sur le chariot de transport 37,39 dans la position III et après relevage des ponts 41, est emmené à la machine à imprimer pour être monté dans la machine. Après que le cylindre porte-clichés 5" est sorti de la machine pour la mise en train, un nouveau cylindre 5' déjà préparé est roulé sur le mécanisme de levage 23,24 et descendu dans la position nécessaire pour sa mise en train. Ainsi est libérée la place pour un nouveau cylindre en préparation. 



   Quand le cylindre porte-clichés est-mis en train et terminé dans la machine pour la mise en train, le cylindre imprimeur 2 est mis en train. Naturellement, il est supposé que les cylindres imprimeurs de la machine à imprimer et les cylindres imprimeurs de la machine pour la mise en train sont égaux. Quand le cylindre imprimeur 2 est mis en train au point que peut être effectuée une épreuve la table de marge 14, rabattable parallèlement, est amenée en position de travail. Le cylindre imprimeur 2 est amené dans la po- sition de commencement d'impression indiquée par une marque, les pinces de cylindres sont ouvertes par manoeuvre de la poignée 43, la feuille est pous- sée sur les taquets de marge disposés dans le cylindre imprimeur et les pin- ces du cylindre imprimeur sont à nouveau fermées par la poignée   43.   



   Quand le cylindre porte-clichés 5 est encré, la pression est donnée et les cylindres 2 et 5 sont mis en route par pression sur un bouton. 



   Si l'épreuve est en ordre, l'épreuve-type du cylindre imprimeur est enlevée du cylindre imprimeur de la machine de mise en train et collée sur le cylin- dre imprimeur de la machine à imprimer. Dans un changement d'ordre d'impres- sion le temps d'arrêt de la machine se limite par suite seulement à la sor- tie et l'entrée du cylindre porte-clichés et au collage de l'épreuve-type du cylindre imprimeur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   VEB Druckmaschinenwerk VICTORIA WB Polygraph, residing in HEIDENAU / Sa.



    (Germany).



   MACHINE FOR START-UP OF CLICHES.



   (Inventor: G. Kaldschmidt).



   The invention relates to a machine for setting up clichés for cliché supports, in particular supports for rotary machines for letterpress printing of sheets.



   The letterpress printing process is disadvantaged over the planographic and intaglio printing processes because its plate holders must be set in motion to give a good impression of a shape corresponding to the requirements of each time. This setup is very long for a complicated form owing to the different proportions of the text height of the plates and the necessarily different planographic printing.



   When letterpress printing wants to remain compared to the other two printing processes, the downtime of the machines required for the start-up must be considerably reduced, which can happen by carrying out the start-up completely outside the machine. printing machine.



   Printing machines are already known, however the process employed serves only to prepare the isolated stereotype plates as long as they can be admitted from the printing cylinder into the rotary newspaper machine.
The printing cylinder mounted in these machines serves to press the web of paper onto the clichés when a proof is to be made.



   The object of the present invention is entirely different. In rotary sheet machines, there are at least two easily interchangeable plate-holder cylinders per machine. While one of the cliché cylinders rotates in the machine for printing, the second

 <Desc / Clms Page number 2>

 me must have a print order ready for the next print run in the printing machine for printing. The printing cylinder mounted in the set-up machine is an exact copy of the printing machine cylinder on which the printing sheet can be prepared, so that it can be transferred without further from the machine for printing. start-up on the machine printing cylinder.

   By this arrangement the downtime of the machine when changing the print order is first reduced to a minimum which can hardly be lower still.



   The machine for setting up the clichés forming the object of the present invention is intended in particular for the assembly work of rotary letterpress printing machines of this kind. However, the application for protection is not limited to this. Within the scope of the invention are also included plate holders of other printing processes to be set up outside the printing machines.



   The mounting of the cliché cylinder in the cliché setting machine is an exact copy of the mounting of the cliché cylinder in the machine by which a quick exchange of the cliché cylinder is possible and the same pressure is reached as in the machine.



  Besides, the start-up machine is made up of all the devices so that all the necessary work can be carried out.



   The invention allows such acceleration of the start-up work that the working capacity of the rotary machine no longer suffers any unnecessary stoppage. This is essentially achieved in accordance with the invention in that the set-up machine receives at the same time several free plate cylinders which are brought to the setting-up point from the upper side of the shaped machine frame. raceway.



   There is therefore in the immediate vicinity of the start-up location, apart from the plate cylinder which has just been started, always one or more other cylinders ready, so that a rapid uninterrupted work execution is ensured. .



   In accordance with the invention, the machine for setting up the clichés is equipped with a device for raising and lowering, at the machine, in order to be able each time to bring the cliché cylinder to be set in front of the raceway. the printing cylinder placed inside the machine and bring it back onto the raceway. The raising and lowering device may be hydraulically or pneumatically operated, but it may also be actuated by a rack gear or other suitable mechanism.



   For the anchoring of the cliché cylinder is arranged a simple two-roller inking mechanism which can be easily started or stopped by an eccentric. In order to be able to spread the ink properly, it is provided that the inking mechanism can also rotate in the stop position.



   The control is carried out, in accordance with the invention, by means of the printing cylinders on the printing plate cylinders by a motor which moves the printing cylinders and the printing plate cylinders, by switching forwards and backwards and also drives, in a manner regulated by clutches, the inking mechanism and the lifting device.



   When lifting the plate cylinder, when the highest cylinder position is reached, the motor is automatically disengaged, which is achieved by a corresponding limit switch. In order to be able to start the cliché cylinder without hindrance, the cliché setting machine is equipped with a pressure release.



   In front of the cliché cylinder is a working table.

 <Desc / Clms Page number 3>

 Folding vail on which the clichés and tools can be placed In order that the clichés can be placed and adjusted exactly, there is a format guide consisting of a longitudinal and transverse ruler provided with scales. The transverse rule is provided with laterally movable riders. A dial indicator can also be used for adjustment. An oscillating worktable is also added to the printing cylinder so that the utensils needed for setup can be placed within easy reach. A parallel oscillating parallel table with side feeders is used to place the sheets.



   The drawing shows an embodiment of the invention by way of example.



   Figure 1 is a side view.



   FIG. 2 is a front view with partial section of the new machine for starting up the clichés.



   FIG. 3 diagrammatically represents the transport of the plate cylinder.



   In the frame 1 is fixed the printing cylinder 2 mounted to be able to rotate. It is engaged by its toothed ring 3 in a corresponding toothed ring 4 of the printing plate cylinder 5. In order to be able to place the printing plate cylinder 5 in the correct position in the toothed ring of the printing cylinder 3, it is suitably placed on the printing cylinder a marking tooth and a notch with marking tooth on the plate cylinder.



   The frame 1 also serves to receive the inking mechanism 6 which can be started and stopped by the hand lever 7. At 8 is the inkwell for the tilting of which the lever 9 is provided. The clutch of the mechanism . The inker can be operated from both sides of the machine by the star handle 10 and the lever 11. In front of the plate cylinder 5 is arranged in the frame 1 a foldable work table 12. A similar work table 13 is attached to the other side of the machine to the printing cylinder 2.



  At 14 is the feed table with side cleats mounted to fold in parallel. At the lower part of the frame 1 is the control motor 15 which, on the one hand, controls the pump 16 and, on the other hand, by a set of wheels 17 acts on the toothed ring 3 of the printing cylinder 2.



  The clutch for controlling the printing cylinder is actuated by a hand lever 18 arranged on the side of the printing cylinder and by a pedal 19 provided on the side of the printing cylinder. At 20 is the hand lever for print reversal.



   On the top of the frame 1 of the machine are arranged rails 21 which serve as a raceway for the plate-holder cylinders 5. The side walls of the frame 1 have recesses 22 into which the cylinder to be started is lowered to the pressure position and can be reassembled on the rails 21. The raising and lowering of the press cylinder 5 is effected mechanically by means of a hydraulic lifting mechanism. The latter consists of two lifting cylinders 23 arranged laterally in the frame, of which the pistons which rise and fall 24 with corresponding suitable consoles 25 carry the lateral pivots of the plate cylinders 5. Safety plugs 26 lock the pistons 24 to their high position.

   The lifting cylinders 23 are supplied by the pump 16 and the lines 27 for the clutch and the control of which the levers 28 and 29 are used. On the two lateral sides of the supporting cylinder 5 are arranged housings with tapered roller bearings 30 which are provided in the middle with a wide groove 31. Through the grooves 31 roll the plate cylinders 5 on the rails 21. The internally conical bearings, which are in an extreme position and are movable in the side parts 1, are moved , by pressure mandrels 33 provided with a screw thread, on the bearing housing until the bearing cylinder

 <Desc / Clms Page number 4>

 clichés or the cliché holder is mounted in an irreproachable manner.

   The pressure mandrels 33 are mounted in the guide covers 34 which cover the outside in an oil-tight manner the plate cylinders or the plate holders. They are fitted with a ratchet so that the bearing installed cannot come loose during work.



   In FIG. 2, the roller bearing pivot 30 is on the left side in its bearing 32 while on the other side the pivot 30 is outside the bearing. In this position the cylinder 5, as shown in the drawing, is raised.



   The way of operating with the new machine for setting up the clichés emerges from FIG. 3 as follows; the plate cylinder to be set up is brought to the machine for setting up on a double transport carriage. The double carriage consists of a lower carriage 37 provided with wheels 36 and on the rails of which 38 the upper carriage 39 is advanced with its wheels 40. The upper carriage 39 are provided with folding rail bridges 41, 42. The cylinder carries -shots after completion of the print request is taken out of the machine, rolled on the upper part 39 of the double carriage, then taken out of the machine, with the upper carriage, on the lower part 37 of the double carriage, and locked.

   After the double transport carriage 37,39 has been brought to the printing cylinder side of the machine for start-up (position in solid lines in figure 3), the rail bridges 42 are lowered and assembled to the running rails 21 of the machine. Then the cylinder 5 'is rolled from position I to position II where it remains temporarily. In the meantime, the definitively set 5 "plate cylinder is lifted by a hydraulic lifting mechanism 23, 24 from the lower position I to position II, the double transport carriage 37, 39 is brought to the side of the plate cylinder of the plate. machine for start-up (dotted position in figure 3) and the rail bridge 41 is assembled to the running rail 21.

   The 5 "plate cylinder, after having been rolled on the transport carriage 37,39 in position III and after raising the bridges 41, is taken to the printing machine to be mounted in the machine. After the cylinder carries -clichés 5 "is taken out of the machine for start-up, a new cylinder 5 'already prepared is rolled on the lifting mechanism 23, 24 and lowered into the position necessary for its start-up. This frees up space for a new cylinder in preparation.



   When the plate cylinder is started and finished in the machine for setup, the printing cylinder 2 is started. Of course, it is assumed that the printing cylinders of the printing machine and the printing cylinders of the start-up machine are equal. When the printing cylinder 2 is brought up to the point that a proof can be carried out, the feed table 14, which can be folded in parallel, is brought into the working position. The printing cylinder 2 is brought into the printing start position indicated by a mark, the cylinder clamps are opened by operation of the handle 43, the sheet is pushed over the margin tabs arranged in the printing cylinder and the clamps of the printing cylinder are again closed by the handle 43.



   When the plate cylinder 5 is inked, the pressure is given and the cylinders 2 and 5 are started by pressing a button.



   If the proof is in order, the printing cylinder proof is removed from the printing cylinder of the start-up machine and glued to the printing cylinder of the printing machine. In a change of printing order, the stopping time of the machine is therefore limited only to the exit and entry of the plate cylinder and the gluing of the proof-type of the printing cylinder. .


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. - Machine pour la mise en train des clichés, en particulier pour clichés pour machines rotatives d'impression typographique, caractérisée en ce que la machine pour la mise en train reçoit en même temps plusieurs cylindres porte-clichés qui sont amenés à l'endroit de mise en train par la partie supérieure du bâti de 'la machine en forme de chemin de roulement. 1. - Machine for setting up clichés, in particular for clichés for rotary letterpress printing machines, characterized in that the machine for setting up at the same time receives several cliché cylinders which are fed to the machine. starting point by the upper part of the frame of the machine in the form of a raceway. 2. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendication 1 caractérisée par un dispositif de monte et baisse mécanique, hydraulique ou pneumatique pour les cylindres porte-clichés à mettre en train à chaque fois pour pouvoir les amener du chemin de roulement devant le cylindre d'impression disposé à l'intérieur du bâti de la machine et les ramener sur le chemin de roulement. 2. - Machine for setting the plates according to claim 1 characterized by a device for raising and lowering mechanical, hydraulic or pneumatic for the plate cylinders to be set each time to be able to bring them from the raceway in front of the impression cylinder placed inside the machine frame and bring them back onto the raceway. 3. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 et 2 caractérisée en ce que sur le haut du bâti sont disposés des rails qui pénètrent dans des rainures correspondantes des boitiers de roulement. 3. - Machine for setting up the clichés according to claims 1 and 2 characterized in that on the top of the frame are arranged rails which enter into corresponding grooves of the rolling housings. 4. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 3 caractérisée en ce que le cylindre porte-clichés, dans la position de mise en train, est monté dans des paliers du bâti mobiles axialement. 4. - Machine for setting the plates according to claims 1 to 3 characterized in that the plate cylinder, in the setting position, is mounted in bearings of the axially movable frame. 5. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 4 caractérisée en ce que le cylindre porte-clichés pourvu de clichés est ajusté au moyend'une règle transversale et d'une règle longitudinale pourvue de plusieurs index (cavaliers) et d'un cadran sur lesquels soit portées des échelles. 5. - Machine for setting the clichés according to claims 1 to 4 characterized in that the plate cylinder provided with clichés is adjusted by means of a transverse rule and a longitudinal rule provided with several indexes (jumpers ) and a dial on which scales are worn. 6. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 5 caractérisée en ce que le cylindre imprimeur et le cylindre porte-clichés sont actionnés d'une façon commutable en avant et en arrière par un moteur qui commande aussi le mécanisme d'encrage et le dispositif de levage d'une manière réglée par des embrayages. 6. - Machine for the setting up of the clichés according to claims 1 to 5 characterized in that the printing cylinder and the plate cylinder are actuated in a switchable way forward and backward by a motor which also controls the inking mechanism and lifting device in a manner regulated by clutches. 7. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendication 6 caractérisée en ce que le moteur est mis hors circuit automatiquement par un interrupteur de fin de course lors du levage du cylindre porteclichés lorsque la position supérieure de ce dernier est atteinte. 7. - Machine for setting up the snaps according to claim 6 characterized in that the motor is switched off automatically by a limit switch when lifting the cylinder porteclichés when the upper position of the latter is reached. 8. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 7 caractérisée en ce que la machine est équipée d'un mécanisme encreur par lequel le cylindre porte-clichés est encré et qui peut être mis en marche pour encrer ou arrêté. 8. - Machine for setting up the plates according to claims 1 to 7 characterized in that the machine is equipped with an inking mechanism by which the plate cylinder is inked and which can be started to ink or stopped. 9. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 8 caractérisée par le fait qu'aussi bien au cylindre porte-clichés qu'au cylindre imprimeur sont adjointes des tables de travail et qu'il est prévu une table de marge, avec taquets latéraux, rabattable parallèlement. 9. - Machine for setting up the clichés according to claims 1 to 8 characterized in that both the plate cylinder and the printing cylinder are adjoined work tables and that a table is provided margin, with side cleats, parallel folding. 10. - Machine pour la mise en train des clichés d'après revendications 1 à 9 caractérisée par le fait qu'aussi bien le cylindre porte-clichés que l'épreuve-type du cylindre imprimeur peuvent être montés en peu de temps de la machine pour la mise en train à la machine rotative. 10. - Machine for setting up clichés according to claims 1 to 9 characterized in that both the plate cylinder and the type proof of the printing cylinder can be mounted in a short time from the machine for setting up with a rotary machine.
BE523489D BE523489A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE523489A true BE523489A (en)

Family

ID=158415

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE523489D BE523489A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE523489A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0305235B1 (en) Removable printing unit for offset-printing presses
EP0453973B1 (en) Offset printing machine for variable repeat distance with automatic loading and unloading of cylinders
FR1464341A (en) Rotary printing presses with coils
FR2510947A1 (en) ROTARY PRESS TO PRINT
FR2556280A1 (en) PRINTING PRESS WITH AUTOMATIC SPEED ADJUSTMENT DEVICE
FR2723882A1 (en) ROTARY PRINTING MACHINE WITH ROLLS IN POLYCHROMY, FOR PRINTING CITY WORKS
EP0113601B1 (en) Variable-size rotary offset printing machine
CN101468540A (en) Liquid coating machine
BE523489A (en)
EP0321360B1 (en) Offset printing press operating in tandem
EP1610953B1 (en) Printing with flexographic inks and lacquer
FR2639581A1 (en) PRINTING GROUP CARRIAGE FOR A PRINTING STATION IN ROTARY MACHINES
BE523487A (en)
FR2515107A2 (en) ROTARY COIL PRESS
FR2843070A1 (en) PRINTING MACHINE
FR2790996A1 (en) Overprinting procedure for packaging uses engraved plates to obliterate existing marks and then overprint with new designs or words
EP0706456A1 (en) Device for the adjustment of a flexographic printing machine unit
US1660068A (en) Printing machinery
US637556A (en) Mechanism for making printing-surfaces.
BE335403A (en)
CH123338A (en) Process for carrying out work such as cutting, pleating, embossing, etc., of designs or compositions on sheets of large format paper or cardboard, and a press for carrying out the process.
EP0624466B1 (en) Stamp printing method on a printing machine, such as an offset press, and device therefor
DE533042C (en) Rotogravure printing machine that can be used as a proofing machine
FR2741294A1 (en) ADJUSTING DEVICE FOR CYLINDERS OF A PRINTING UNIT
BE479780A (en)