BE522607A - - Google Patents

Info

Publication number
BE522607A
BE522607A BE522607DA BE522607A BE 522607 A BE522607 A BE 522607A BE 522607D A BE522607D A BE 522607DA BE 522607 A BE522607 A BE 522607A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
casing
rubber
eyelet
conductor
ring
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE522607A publication Critical patent/BE522607A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01GCAPACITORS; CAPACITORS, RECTIFIERS, DETECTORS, SWITCHING DEVICES OR LIGHT-SENSITIVE DEVICES, OF THE ELECTROLYTIC TYPE
    • H01G13/00Apparatus specially adapted for manufacturing capacitors; Processes specially adapted for manufacturing capacitors not provided for in groups H01G4/00 - H01G11/00
    • H01G13/003Apparatus or processes for encapsulating capacitors

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  LONDON ELECTRICAL MANUFACTURING COMPANY LIMITED, résidant à LONDRES. 



   ELEMENT ELECTRIQUE LOGE DANS UNE ENVELOPPE HERMETIQUE. 



   La présente invention se rapporte à des éléments électriques logés dans une enveloppe hermétique tels que condensateurs et résistances du type dans lequel l'enveloppe est formée par une masse de matière plastique solide dans laquelle le condensateur ou autre élément électrique est noyé, les bor- nes étant constituées par des conducteurs faisant saillie à travers la sub- stance de l'enveloppe. 



   Des recherches ont montré que l'isolation électrique des éléments logés dans des enveloppes de ce type tels qu'ils sont fabriqués actuellement peut être rompue quand les éléments sont soumis à une humidité tropicale pen- dant des laps de temps prolongés, même si la matière choisie pour former l'en- veloppe en matière plastique est imperméable à l'humidité et adhère parfaite- ment au métal formant les conducteurs ou bornes.   0 Il   semble que de petites fissures se forment à la hauteur du joint ménagé entre la borne et la matière constituant l'enveloppe ou au voisinage de ce joint, de sorte que de la va- peur d'eau peut pénétrer dans l'enveloppe. 



   On remédie à cette difficulté, suivant l'invention, en utilisant une garniture en caoutchouc ou matière élastique analogue pour former un joint étanche entre chaque conducteur et l'enveloppe en matière plastique. 



  Le caoutchouc ou la matière d'étanchéité analogue peut être comprimé entre les surfaces du joint. Suivant une variante de l'invention, la matière assu- rant   l'étanchéité,est   pressée contre le conducteur ou contre la surface d'une 'bague métallique rendue solidaire du conducteur et adhère à la matière for- mant l'enveloppe en matière plastique. 



   La description qui va suivre, faite en regard des dessins annexés donnés à titre non limitatif,permettra de mieux comprendre l'invention: 
La fige 1 est une vue en perspective avec arrachement partiel d'un condensateur suivant un mode de réalisation possible de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La fige 2 est une vue en coupe partielle d'une variante. 



   La fig. 3 est une vue en perspective montrant sous forme d'organes séparés un oeillet métallique et une bague en caoutchouc utilisés dans le mo- de de réalisation que montre la fig. 2. 



   La   fig. 4   est une vue en coupe partielle montrant un stade de la fabrication suivant un autre mode de réalisation. 



   La fig. 5 est une vue correspondante de la construction que montre la fig. 4 une fois terminée. 



   Les figs. 6 et 7 sont des vues en coupe partielles de deux autres variantes encore de l'invention. 



   La fig. 8 est une vue en perspective d'organes assurant l'étanchéi- té suivant un autre mode de réalisation de l'invention. 



   La fige 9 est une vue en coupe partielle d'un condensateur suivant un mode de réalisation différent de l'invention, utilisant les organes que mon- tre la fig. 8. 



   Si l'on se reporte à la fig. 1, on a représenté un moyen particuliè- rement simple pour appliquer l'invention à un   condensateur   noyé dans une en- veloppe rigide 2 en polyéthylène ou matière plastique analogue se contractant lors de son refroidissement après durcissement pour former l'enveloppe. Dans ce mode de réalisation de l'invention, la garniture d'étanchéité est consti- tuée par des perles 1 en caoutchouc synthétique entourant les conducteurs 4¯ formant bornes et noyés ensuite dans l'enveloppe 2.

   Bien que ce type de garni- ture se montre utile, il n'est pas toujours entièrement satisfaisant, car l'incompressibilité du caoutchouc ne permet que   difficilement   l'obtention d'une pression suffisante pour obtenir un joint étanche entre la surface in- terne du caoutchouc et la face externe du conducteur.On peut remédier dans une certaine mesure à cette difficulté en formant les perles par du caoutchouc spongieux ou cellulaire, mais il semble préférable d'utiliser un oeillet mé- tallique pour serrer axialement la garniture en caoutchouc, le conducteur étant soudé sur l'oeillet et la contraction de la matière de l'enveloppe ne devant engendrer qu'une pression suffisante pour rendre étanche. le joint en- tre la garniture et la matière de l'enveloppe. 



   On a montré sur les figs. 2 et 3 un mode de réalisation utilisant un oeillet métallique.   L'oeillet .2.   utilisé dans ce mode de réalisation a ini- tialement la forme que montre la fig. 3. On l'engage tout d'abord dans un trou 6 percé dans une bague ou rondelle 3, en caoutchouc ou matière analogue (Fig. 3), puis on évase ensuite l'extrémité de l'oeillet et on la replie vers le disque en caoutchouc ou matière analogue à l'aide d'un outil convenable, de sorte que le caoutchouc ou la matière analogue est serré étroitement en- tre les deux extrémités de   l'oeillet.  Un joint permanent étanche aux fluides est ainsi réalisé entre l'oeillet et la garniture en caoutchouc ou matière.

   analogue.On fait ensuite glisser l'oeillet sur le   conducteur ¯4   formant borne de l'élément électrique et on le soude sur le conducteur comme montré en 7. 



  Le conducteur 4,   l'oeillet 1.   et la garniture 3. sont alors noyés dans la sub- stance formant   l'enveloppe 2¯   (Fig. 2), qui est en une matière se contractant après durcissement, de sorte qu'un joint étanche est formé entre la substance de l'enveloppe et la face externe de la garniture 3. en caoutchouc ou matière analogue. 



   - On a représenté sur les figs. 4 et 5 une variante de réalisation dans laquelle un oeillet 5 et une bague 1 en caoutchouc ou matière analogue formant garniture sont noyés dans une enveloppe 2 avant la fermeture de.. l'oeil- let, l'enveloppe étant moulée de manière telle qu'un côté de la bague en ca- outchouc ou matière analogue se trouve de niveau avec la face extrême de l'en- veloppe, l'extrémité interne de l'oeillet étant noyée dans la matière formant l'enveloppe tandis que son extrémité externe fait saillie par rapport à la fa- ce externe de l'enveloppe comme montré sur la fig.   4.   Dans ce mode de réali-   sation, quand la matière formant l'enveloppe 2 s'est soldifiée, li@@@llet est fermé, de sorte qu'il comprime la bague d'étanchéité 3.

   comme montré sur la   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fige   3.   On   @ude   ensuite le   conducteur   sur l'oeillet comme montré en 7 sur la figo 5. 



   On a représenté sur la fige 6 des dessins une autre variante dans laquelle la bague d'étanchéité ou garniture en caoutchouc 3. est logée dans un oeillet 3 dont une extrémité est noyée dans la matière de l'enveloppe 2 tandis que son autre extrémité, qui fait saillie à l'extérieur de   l'envelop-   pe, est recourbée vers l'intérieur et est soudée sur le conducteur 4. 



   Suivant une autre variante représentée sur la fig.   7,   le conduc- teur fait saillie par un trou prévu dans la cuvette   métallique 2.   entourant   un,   saillie 8 prévue sur la face externe de l'enveloppe 2, une garniture en caoutchouc ou matière analogue 3. étant serrée entre la face externe de la sail- lie 8 et la face interne de la   cuvette 5.   La saillie 8 de l'enveloppe peut être obtenue par moulage dans la cuvette et elle peut être en une matière se dila- tant après durcissement, de manière à comprimer la garniture en caoutchouc ou matière analogue. 



   D'autres modifications de détail sont encore possibles. On peut uti- liser par exemple une substance présentant le phénomène dénommé "mémoire élastique" pour fournir la pression assurant l'étanchéité du joint entre le caoutchouc ou la matière analogue formant la garniture et la matière dont est formée l'enveloppe de l'élément électrique. Suivant un mode de réalisation, un disque formé par une matière telle que du méthacrylate de polyméthyle ayant la propriété de présenter une "mémoire élastique" est insérée dans une cuvet- te métallique en dessous d'un disque en caoutchouc ou matière d'étanchéité analogue, la matière d'étanchéité étant retenue en place dans la cuvette en recourbant vers l'intérieur la lèvre ou le bord de cette cuvette.

   Le conduc- teur de l'élément est introduit par vissage à travers les deux disques et à travers un trou ménagé dans la paroi inférieure de la cuvette, et il est sou- dé sur la paroi inférieure. L'ensemble de l'élément est noyé sensiblement dans la substance formant l'enveloppe. L'ensemble est chauffé suffisamment, pen- dant la formation de l'enveloppe 2 ou ultérieurement, pour que le disque doué d'une "mémoire élastique" soit déformé de manière à comprimer étroitement le caoutchouc ou la matière d'étanchéité analogue contre la substance formant l'enveloppe. La matière douée de "mémoire élastique" est naturellement trai- tée au préalable, de façon que sa forme change lors du chauffage.

   On peut par exemple la comprimer au préalable de manière à la faire passer d'une forme de disque relativement épais à une forme de disque relativement mince, de sorte qu'elle tend à reprendre son épaisseur initiale lorsqu'elle est finalement chauffée. 



   Suivant une autre variante de   1* invention,   un organe en caoutchouc ou matière d'étanchéité analogue est assemblé dans une cuvette telle que dé- crite ci-avant avec une rondelle élastique maintenue comprimée contre le fond de la cuvette par une soudure à bas point de fusion ou par un organe en métal fusible. Une fois que la cuvette a été soudée sur le conducteur formant borne et est noyée dans la substance formant l'enveloppe de l'élément, on fait fon- dre la soudure ou le métal fusible de manière à relâcher la rondelle élasti- que, qui presse alors la garniture en caoutchouc ou en matière analogue con- tre la surface de la matière formant l'enveloppe. 



   Dans tous les modes de réalisation décrits, un joint étanche est réalisé entre l'enveloppe et le conducteur ou entre l'enveloppe et un organe métallique soudé sur le conducteur par la pression élastique du caoutchouc ou de la matière analogue formant la garniture. Des recherches ont montré que la garniture en caoutchouc ou matière analogue comprimé peut réaliser un joint constamment étanche empêchant la pénétration de la vapeur d'eau à l'in- térieur de l'enveloppe même après une exposition prolongée de cette envelop- pe à des conditions tropicales. 



   La matière d'étanchéité utilisée suivant l'invention peut être du caoutchouc naturel ou synthétique, mais le caoutchouc synthétique parait pré- férable, en particulier dans les constructions utilisant des oeillets ou cu- vettes en métal, car sa plus grande résistance à la chaleur rend plus facile 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le soudage du conducteur suri'oeillet ou la cuvette sans endommager la garni- ture. Un caoutchouc au silicone parait convenir le mieux- 
La matière utilisée pour former l'enveloppe peut être une ma- tière plastique telle   qu'une   résine   époxyde   ou un polymère du vinyle qui se contracte pendant le durcissement par polymérisation ou, suivant une varian- te et comme déjà indiqué, une matière thermoplastique comme un polystyrène ou un méthacrylate de polyméthyle.

   Quand on utilise une matière   thermoplasti#   que, on peut la comprimer alors qu'elle est encore fluide en vue d'appliquer la pression nécessaire au caoutchouc ou autre matière d'étanchéité   équivalen-   te pour assurer l'étanchéité du joint, la pression étant maintenue pendant le refroidissement de l'enveloppe jusqu'à ce que la substance de cette envelop- pe ait durci suffisamment pour résister à la pression élastique de la matière d'étanchéité. 



   Quand le condensateur ou l'élément doit porter un fil conducteur fin mais doit se terminer par un fil plus gros, on peut utiliser un oeillet ou une cuvette métallique du type décrit pour la jonction entre le fil fin et le fil plus gros forment borne. 



   On a représenté sur les   figso   8 et 9 des dessins un mode de réa- lisation suivant l'invention dérivé des précédents qui, bien qu'utilisant la compression pour assurer un joint étanche entre une bague 3 en caoutchouc ou matière d'étanchéité analogue et un oeillet métallique .2. soudé sur le conduc- teur 4, utilise principalement l'adhérence entre la matière d'étanchéité et la substance formant l'enveloppe 2 pour rendre étanche le joint entre la ma- tière d'étanchéité et l'enveloppe. 



   Dans le mode de réalisation représenté sur les figs. 8 et 9, l'oeillet   métallique .2.   est soudé tout d'abord sur le   conducteur   comme in- diqué   en 1   sur la fig. 8. On engage ensuite une bague 2 en caoutchouc ou ma- tière d'étanchéité analogue (qui peut être découpée à partir d'un tube de cette matière) sur le conducteur 4, et on la refoule jusqu'à l'oeillet afin qu'elle prenne la position que montre la fig. 9. Le trou 6 de la bague a un diamètre notablement inférieur à celui de l'oeillet, de sorte que la bague est distendue lors de son refoulement jusqu'à l'oeillet. Une pression suffisante est ainsi produite entre la bague et la surface de   l'oeillet ±   pour-assurer l'étanchéité du joint entre la bague et l'oeillet.

   Le   conducteur ¯4,   l'oeillet 5 et la bague 2 sont ensuite noyés dans l'enveloppe 2, La matière utilisée pour former l'enveloppe 2 montrée sur la figo 9 peut être une résine   époxy   ou une résine polyester. 



   La matière formant la bague   d'étanchéité 1.   peut être du caoutchouc naturel ou un élastomère au chloropréne tel que le néoprène, qui adhère   à   la matière formant l'enveloppe 2. On peut y ajouter comme matière de charge une matière de la classe des alumine-silicates telle que la terre à foulon, le talc ou l'argile à porcelaine.

   Des recherches ont montré que l'utilisation de "carbon black" comme matière de charge pour le néoprène évite la vulcani- sation de   l'enveloppe ±   si cette enveloppe est formée par un polyester et l'empêche habituellement de coller sur la matière de l'enveloppe quand celle- ci est une résine   époxy.  Toutefois, il est possible de réaliser un joint étanche aux fluides même avec une garniture 3 en néoprène avec pour matière de charge du "carbon black" si la substance constituant   l'enveloppe 2   est formée par une résine époxyde avec comme matière de charge un produit du grou- pe du talc. 



   On peut également utiliser pour former la bague d'étanchéité un élastomère au silicone,qui convient particulièrement dans les cas   où   l'oeil- let doit être soudé au conducteur après la mise en place de cette bague, car ces constructions exigent une matière d'étanchéité ayant une très grande ré- sistance à la chaleur. Dans ce cas, l'enveloppe 2 se contracte en enserrant la garniture et en formant un joint étanche. 



   Dans tous les modes de réalisation de l'invention, la matière for- mant la bague   d'étanchéité 3,   doit être élastiquement compressible comme le 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 caoutchouc, et elle doit naturellement conserver son élasticité dans les con- ditions de   tra@ai.   Un élément fabriqué suivant l'invention peut être étudié de manière à résister à des variations de température allant   jusqu'à   100 C en choisissant pour former la garniture 1 un élastomère conservant son élastici- té et ne subissant pas de déformation permanente lors de son chauffage à cette température. 



   D'autres modifications encore peuvent être apportées aux modes de réalisation décrits, dans le domaine des équivalences techniques, sans s'é- carter de l'invention. 



   REVENDICATIONS 
1.-   Elément -   électrique logé dans une enveloppe hermétique, dans lequel les joints entre les conducteurs formant bornes et l'enveloppe en ma- tière plastique sont rendus étanches par des garnitures élastiques en caout- chouc ou en une matière synthétique analogue au caoutchouc.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  LONDON ELECTRICAL MANUFACTURING COMPANY LIMITED, residing in LONDON.



   ELECTRICAL ELEMENT HOUSED IN A HERMETIC ENCLOSURE.



   The present invention relates to electrical elements housed in a hermetic envelope such as capacitors and resistors of the type in which the envelope is formed by a mass of solid plastic material in which the capacitor or other electrical element is embedded, the terminals. being constituted by conductors projecting through the substance of the casing.



   Research has shown that the electrical insulation of elements housed in enclosures of this type as they are currently manufactured can be broken when the elements are subjected to tropical humidity for prolonged periods of time, even if the material chosen to form the plastic envelope is impermeable to moisture and adheres perfectly to the metal forming the conductors or terminals. 0 It appears that small cracks form at the height of the seal formed between the terminal and the material constituting the casing or in the vicinity of this seal, so that water vapor can penetrate into the casing.



   This difficulty is overcome, according to the invention, by using a rubber gasket or similar elastic material to form a tight seal between each conductor and the plastic casing.



  The rubber or the like sealant can be compressed between the surfaces of the gasket. According to a variant of the invention, the material providing the seal is pressed against the conductor or against the surface of a metal ring made integral with the conductor and adheres to the material forming the plastic casing. .



   The following description, given with reference to the appended drawings given without limitation, will make it possible to better understand the invention:
Figure 1 is a perspective view with partial cut away of a capacitor according to a possible embodiment of the invention.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Figure 2 is a partial sectional view of a variant.



   Fig. 3 is a perspective view showing in the form of separate members a metal eyelet and a rubber ring used in the embodiment shown in FIG. 2.



   Fig. 4 is a partial sectional view showing a stage of manufacture according to another embodiment.



   Fig. 5 is a corresponding view of the construction shown in FIG. 4 when completed.



   Figs. 6 and 7 are partial sectional views of still two other variants of the invention.



   Fig. 8 is a perspective view of members providing the seal according to another embodiment of the invention.



   Fig. 9 is a partial sectional view of a capacitor according to a different embodiment of the invention, using the members shown in fig. 8.



   If we refer to fig. 1, there is shown a particularly simple means for applying the invention to a capacitor embedded in a rigid casing 2 of polyethylene or similar plastics material which contracts upon cooling after hardening to form the casing. In this embodiment of the invention, the sealing gasket is constituted by synthetic rubber beads 1 surrounding the conductors 4¯ forming terminals and then embedded in the casing 2.

   Although this type of gasket proves useful, it is not always entirely satisfactory, because the incompressibility of the rubber makes it difficult to obtain sufficient pressure to obtain a tight seal between the internal surface. rubber and the outer face of the conductor. This difficulty can be overcome to some extent by forming the beads with spongy or cellular rubber, but it seems preferable to use a metal eyelet to axially tighten the rubber gasket, the conductor being welded to the eyelet and the contraction of the material of the casing only having to generate sufficient pressure to seal. the gasket between the gasket and the casing material.



   It has been shown in figs. 2 and 3 an embodiment using a metal eyelet. The eyelet. 2. used in this embodiment initially has the form shown in FIG. 3. It is engaged first of all in a hole 6 drilled in a ring or washer 3, made of rubber or similar material (Fig. 3), then the end of the eyelet is flared and it is bent towards the center. disc made of rubber or the like with a suitable tool so that the rubber or the like is clamped tightly between the two ends of the eyelet. A permanent fluid-tight seal is thus produced between the eyelet and the rubber or material gasket.

   We then slide the eyelet on the conductor ¯4 forming the terminal of the electrical element and weld it on the conductor as shown in 7.



  The conductor 4, the eyelet 1. and the gasket 3. are then embedded in the substance forming the envelope 2¯ (Fig. 2), which is made of a material which contracts after hardening, so that a seal seal is formed between the substance of the casing and the outer face of the gasket 3. of rubber or the like.



   - There is shown in figs. 4 and 5 an alternative embodiment in which an eyelet 5 and a ring 1 of rubber or similar material forming a gasket are embedded in a casing 2 before closing the eye, the casing being molded in such a way that 'one side of the ring of rubber or the like is flush with the end face of the casing, the inner end of the eyelet being embedded in the material forming the casing while its outer end protrudes from the outer face of the casing as shown in fig. 4. In this embodiment, when the material forming the casing 2 has soldered, the llet is closed, so that it compresses the sealing ring 3.

   as shown on the

 <Desc / Clms Page number 3>

 freezes 3. We then @ude the conductor on the eyelet as shown in 7 in figo 5.



   Another variant is shown in fig 6 of the drawings in which the sealing ring or rubber gasket 3 is housed in an eyelet 3, one end of which is embedded in the material of the casing 2 while its other end, which protrudes outside the casing, is curved inward and is welded to conductor 4.



   According to another variant shown in FIG. 7, the conductor protrudes through a hole provided in the metal bowl 2. surrounding a projection 8 provided on the outer face of the casing 2, a rubber gasket or the like 3. being clamped between the outer face of the casing. the protrusion 8 and the internal face of the cup 5. The protrusion 8 of the casing can be obtained by molding in the cup and it can be of a material which expands after hardening, so as to compress the liner into rubber or the like.



   Other detailed modifications are still possible. It is possible, for example, to use a substance exhibiting the phenomenon called "elastic memory" to supply the pressure ensuring the sealing of the seal between the rubber or the like material forming the gasket and the material from which the envelope of the element is formed. electric. In one embodiment, a disc formed by a material such as polymethyl methacrylate having the property of exhibiting "elastic memory" is inserted into a metal cup below a disc of rubber or the like. , the sealing material being held in place in the bowl by bending inwardly the lip or edge of this bowl.

   The conductor of the element is introduced by screwing through the two discs and through a hole in the bottom wall of the bowl, and it is welded to the bottom wall. The entire element is substantially embedded in the substance forming the envelope. The assembly is heated sufficiently, during formation of the casing 2 or thereafter, that the disc endowed with an "elastic memory" is deformed so as to compress the rubber or the like sealing material tightly against the rubber. substance forming the envelope. The material endowed with "elastic memory" is naturally pre-treated so that its shape changes on heating.

   For example, it can be compressed beforehand so as to change it from a relatively thick disc shape to a relatively thin disc shape, so that it tends to return to its initial thickness when it is finally heated.



   According to another variation of the invention, a member of rubber or similar sealing material is assembled in a cup as described above with a spring washer held compressed against the bottom of the cup by a low point weld. fusion or by a fusible metal member. Once the cup has been soldered to the terminal conductor and is embedded in the material forming the shell of the element, the solder or fusible metal is melted so as to release the spring washer, which then presses the liner of rubber or the like against the surface of the material forming the casing.



   In all the embodiments described, a tight seal is produced between the casing and the conductor or between the casing and a metal member welded to the conductor by the elastic pressure of the rubber or similar material forming the gasket. Research has shown that the gasket of compressed rubber or the like can provide a constantly tight seal preventing the penetration of water vapor into the interior of the casing even after prolonged exposure of the casing to high temperatures. tropical conditions.



   The sealing material used according to the invention can be natural or synthetic rubber, but synthetic rubber appears to be preferable, especially in constructions using metal eyelets or cups, because its greater resistance to heat. makes it easier

 <Desc / Clms Page number 4>

 welding the conductor to the eyelet or cup without damaging the gasket. Silicone rubber seems to work best.
The material used to form the casing may be a plastic material such as an epoxy resin or a vinyl polymer which contracts during curing by polymerization or, alternatively and as already indicated, a thermoplastic material such as. polystyrene or polymethyl methacrylate.

   When a thermoplastic material is used, it can be compressed while it is still fluid in order to apply the necessary pressure to the rubber or other equivalent sealing material to seal the joint, the pressure being. maintained during cooling of the casing until the substance of the casing has hardened sufficiently to withstand the elastic pressure of the sealing material.



   When the capacitor or element is to carry a thin conductive wire but must terminate with a thicker wire, a metal eyelet or bowl of the type described can be used for the junction between the thin wire and the larger wire to form a terminal.



   There is shown in Figs. 8 and 9 of the drawings an embodiment according to the invention derived from the previous ones which, although using compression to ensure a tight seal between a ring 3 made of rubber or similar sealing material and a metal eyelet. 2. welded to the conductor 4, mainly uses the adhesion between the sealing material and the substance forming the envelope 2 to seal the joint between the sealing material and the envelope.



   In the embodiment shown in figs. 8 and 9, the metal eyelet. 2. is first of all welded to the conductor as indicated at 1 in fig. 8. A ring 2 of rubber or similar sealing material (which can be cut from a tube of this material) is then engaged on the conductor 4, and it is pushed up to the eyelet so that 'it takes the position shown in fig. 9. The hole 6 of the ring has a diameter appreciably smaller than that of the eyelet, so that the ring is stretched when it is pushed back to the eyelet. Sufficient pressure is thus produced between the ring and the surface of the eyelet ± to ensure the sealing of the seal between the ring and the eyelet.

   The conductor ¯4, the eyelet 5 and the ring 2 are then embedded in the casing 2. The material used to form the casing 2 shown in figo 9 can be an epoxy resin or a polyester resin.



   The material forming the sealing ring 1. may be natural rubber or a chloroprene elastomer such as neoprene, which adheres to the material forming the casing 2. A material of the class of filler may be added thereto as a filler. alumina-silicates such as fuller's earth, talc or porcelain clay.

   Research has shown that the use of "carbon black" as a filler for the neoprene prevents vulcanization of the shell ± if this shell is formed by a polyester and usually prevents it from sticking to the material of the shell. 'envelope when it is an epoxy resin. However, it is possible to achieve a fluid-tight seal even with a neoprene gasket 3 with "carbon black" as filler material if the substance constituting the casing 2 is formed by an epoxy resin with a product as filler. of the talc group.



   A silicone elastomer can also be used to form the seal ring, which is particularly suitable in cases where the eye has to be welded to the conductor after the seal has been fitted, as these constructions require a material of. waterproofing with very high heat resistance. In this case, the envelope 2 contracts, gripping the gasket and forming a tight seal.



   In all the embodiments of the invention, the material forming the sealing ring 3 must be elastically compressible like the

 <Desc / Clms Page number 5>

 rubber, and it must naturally retain its elasticity under the working conditions. An element manufactured according to the invention can be designed so as to withstand temperature variations of up to 100 ° C. by choosing to form the lining 1 an elastomer which retains its elasticity and does not undergo permanent deformation during its heating. at this temperature.



   Still other modifications can be made to the embodiments described, in the field of technical equivalences, without departing from the invention.



   CLAIMS
1.- Electrical element housed in a hermetic casing, in which the joints between the terminal conductors and the plastic casing are sealed by elastic gaskets made of rubber or a synthetic material similar to rubber.


    

Claims (1)

2.- Elément électrique suivant la revendication 1, dans lequel la matière assurant l'étanchéité est comprimée entre les surfaces des joints. 2. An electrical element according to claim 1, wherein the sealing material is compressed between the surfaces of the seals. 3. - Elément électrique suivant la revendication 1, dans lequel la matière d'étanchéité est pressée contre le conducteur ou contre la surface d'une bague métallique rendu solidaire de ce conducteur et adhère à la ma- tière formant l'enveloppe en matière plastique. 3. - Electrical element according to claim 1, wherein the sealing material is pressed against the conductor or against the surface of a metal ring made integral with this conductor and adheres to the material forming the plastic envelope. . 4.- Elément électrique suivant la revendication 2, dans lequel l'enveloppe est en une matière qui se contracte lors du refroidissement après durcissement pour former l'enveloppe. 4. An electrical element according to claim 2, wherein the casing is of a material which contracts upon cooling after curing to form the casing. 5. Elément électrique suivant la revendication 4, dans lequel la matière d'étanchéité est comprimée par des oeillets en métal soudés sur les conducteurs formant bornes. 5. An electrical element according to claim 4, wherein the sealing material is compressed by metal eyelets welded to the terminal conductors. 6.- Elément électrique suivant la revendication 3, dans lequel chaque garniture élastique a la forme d'une bague refoulée sur un oeillet métallique soudé sur le conducteur formant borne et noyée dans l'enveloppe en matière plastique, le joint entre la bague d'étanchéité et l'oeillet étant maintenu sous une pression élastique par suite de l'extension de la bague sur l'oeillet et la matière formant l'enveloppe adhérant à la matière formant la bague d'étanchéité. 6. An electrical element according to claim 3, wherein each elastic gasket has the shape of a ring forced onto a metal eyelet welded to the conductor forming a terminal and embedded in the plastic casing, the seal between the ring of sealing and the eyelet being maintained under an elastic pressure as a result of the extension of the ring on the eyelet and the material forming the envelope adhering to the material forming the sealing ring.
BE522607D BE522607A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE522607A true BE522607A (en)

Family

ID=157819

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE522607D BE522607A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE522607A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2939906A (en) * 1958-05-13 1960-06-07 British Insulated Callenders Moulded cable couplings
US2993082A (en) * 1957-01-22 1961-07-18 Westinghouse Electric Corp Siloxane to metal bonded insulation
US3217087A (en) * 1961-03-17 1965-11-09 Sprague Electric Co Encased electrical component

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2993082A (en) * 1957-01-22 1961-07-18 Westinghouse Electric Corp Siloxane to metal bonded insulation
US2939906A (en) * 1958-05-13 1960-06-07 British Insulated Callenders Moulded cable couplings
US3217087A (en) * 1961-03-17 1965-11-09 Sprague Electric Co Encased electrical component

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0382593B1 (en) System for joining insertable tubular elements together by welding
FR2461873A1 (en) CORROSION RESISTANT PIPING JOINT
FR2839136A1 (en) WATERPROOF CONNECTION DEVICE, PARTICULARLY FOR AN AIR INTAKE CIRCUIT OF A MOTOR VEHICLE ENGINE
FR2842882A3 (en) FLEXIBLE, ESPECIALLY SANITARY FLEXIBLE
FR2483540A1 (en) PNEUMATIC OR HYDRAULIC CYLINDER
EP0140171B1 (en) Sealing ring for cast iron pipe couplings
BE522607A (en)
FR2676144A1 (en) BATTERY OF NICKEL-HYDROGEN BATTERIES.
FR2546482A1 (en) INTERNAL SHUTTER CAP FOR BOTTLE OR TUBE CONTAINER
FR2587468A1 (en) Method for connecting the tubes to the collector plates of a heat exchanger and exchanger obtained by this method
EP1360436B1 (en) Seal for assembling fluid-circuit tubular elements
FR2556815A1 (en) COUPLING DEVICE FOR FLEXIBLE HOSE
CA1293524C (en) Seal for insulated male end pipe joint
EP0972103B1 (en) Water reservoir for a steam iron and method for producing such a reservoir
FR2502849A1 (en) GALVANIC DRY CELL AND METHOD FOR SEALING THE SAME
WO1980002273A1 (en) Plastic cover for barrel
FR2943271A1 (en) Clamping faces sealing system for mold in aeronautic field, has flexible trough fixed on molding face by double face adhesive ribbon, where trough is passed at level of joint for realizing sealed molding cavity
FR2678680A1 (en) Sealant lining composed of prefabricated concrete elements, in particular for tunnels
FR2490878A1 (en) GAS AND LIQUID SEALING SYSTEM AND PLASTIC COVER OF THE METAL TERMINAL SHIELD OF AN ACCUMULATOR
EP1398557B1 (en) Manufacturing process for a device for connection tubes or pipes to a pipe end and connection so obtained
FR2575979A1 (en) Device for producing a sealed fastening of a member on a wall, especially a car bodywork metal sheet and application of such a device for the fastening of car accessories, in particular for fastening an aerial footing
FR3072999B1 (en) THERMAL SCREEN FOR TURBOMACHINE AND METHOD OF MANUFACTURE
FR2943454A1 (en) Sealed electrical switch, has sealing unit including parts with closed edges divided into two intersection points, where one of parts is positioned on joint plane defined at level of support zone among cover, casing and control unit
FR2554213A1 (en) SEALED HEADLIGHT AND METHOD FOR IMPROVED SHUTTERING THE VENT OPENING OF SUCH A HEADLIGHT
CH447734A (en) Pipe sealant