BE522153A - - Google Patents

Info

Publication number
BE522153A
BE522153A BE522153DA BE522153A BE 522153 A BE522153 A BE 522153A BE 522153D A BE522153D A BE 522153DA BE 522153 A BE522153 A BE 522153A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
threaded spindle
friction
sound
head
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE522153A publication Critical patent/BE522153A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G11INFORMATION STORAGE
    • G11BINFORMATION STORAGE BASED ON RELATIVE MOVEMENT BETWEEN RECORD CARRIER AND TRANSDUCER
    • G11B5/00Recording by magnetisation or demagnetisation of a record carrier; Reproducing by magnetic means; Record carriers therefor
    • G11B5/004Recording on, or reproducing or erasing from, magnetic drums

Landscapes

  • Toys (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  APPAREIL MAGNETIQUE D'ENREGISTREMENT SONORE ET DE REPRODUCTION. 



   L'objet de la présente invention est un appareil magnétique d'enregistrement sonore et de reproduction avec une bande large comme support d'enregistrement. Dans les appareils connus de genre, on a l'habitude de faire passer la large bande sur plusieurs cylindres. 



   L'objet de la présente invention consiste alors en ce qu'il est prévu, pour l'entraînement et le guidage de la bande sonore, un seul cylindre pratiquement monté fou qui coopère avec un dispositif d'application pour la bande sonore sans fin et par rapport auquel la tête de son peut avoir un mouvement relatif longitudinal. 



   Cette constitution de l'appareil permet une exécution très économique et très simple, et permet cependant un fonctionnement impeccable. 



   Le cyclindre de guidage est muni d'une commande convenable et la tête de son peut pour le changement de ligne être décalée le long d'une génératrice du cylindre. Pour l'accouplement de la bande et du cylindre, il peut être prévu un ou plusieurs galets d'appui élastique. Le maintien de la piste particulièrement important dans les appareils d'enregistrement magnétiques peut être assuré d'une façon simple par le fait qu'au moins un des galets d'appui est placé un peu obliquement, de sorte qu'il tend constamment à décaler la bande d'un coté dans le sens axial du cylindre, et appuie contre une butée disposée de préférence sur le cylindre lui-même. 



   Pour obtenir un enroulement le plus efficace possible sur le cylindre de transport, suivant l'invention en dehors du dispositif   d'appui'pré-   vu, un guidage spécial peut être prévu pour la partie de la bande qui s'enroule ou encore qui se déroule Par un freinage sur la partie qui s'enroule la bande est tendue et par conséquent l'enroulement plus serré. En outre, l'angle d'enroulement peut aussi être augmenté par le guidage.

   On obtient une disposition particulièrement simple et efficace par l'emploi d'une bande de caoutchouc souple qui appuie pratiquement par des dents ou des encoches imprimées contre la bande 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Pour supprimer dans une large mesure des contraintes par une mise en oeuvre maladroite et en particulier pour éviter des détériorations de la bande en la renvoyant sur le cylindre sans enlever au préalable la tête de son et le dispositif d'appui, il est pratique de munir l'ouverture d'introduction de la bande d'un arrêt qui est relié avec un guidage forcé, au dispositif de soulèvement de la tête de son et du dispositif d'appui. 



   Dans le dessin ci-joint, est représentée, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'invention. 



   La figure 1 représente une vue d'ensemble. 



   La figure 2 représente une vue en plan. 



   La figure 3 représente une vue en élévation. 



   La figure représente une coupe transversale suivant la ligne   IV-   IV de la figure 2. 



   La figure 5 représente une vue latérale de la machine avec le couvercle enlevé. 



   La figure 6 est une représentation en perspective d'un détail. 



   La figure 7 représente la disposition de la bande sonore en position d'utilisation et hors de cette position. 



   Sur une plaque d'assise 1 de la machine est monté fixe, par exemple soudé, un cadre 2 qui entoure une plaque de coussinets 3 perpendiculaires à la plaque 1. Dans celle-ci est monté fixe un tourillon 4 sur lequel est monté à rotation le cylindre 5 sur des roulements à billes. Le cylindre 5, qui est muni d'une garniture en caoutchouc, est disposé fou, c'est-à-dire fixé seulement à une extrémité et fermé par une calotte 6 à son extrémité libre tournée à l'opposé de la plaque de coussinets 3. A son autre extrémité, il possède un élargissement en forme de bourrelet et, réunie à celle-ci, une roue oscillante 8 dont la périphérie est recouverte d'une garniture de caoutchouc ou matière analogue.

   Entre cette roue oscillante et la plaque de coussinets 3 est montée fixe sur le cylindre 5 une roue dentée 9 
La roue dentée 9 engrène avec la roue de renvoi   10   qui est montée fixe sur un axe monté à rotation dans la plaque de coussinet 3. Cet axe 11 porte sur sa face extérieure, une autre roue dentée 12. Cette dernière, de son côté, engrène avec la roue dentée 13 qui est montée fixe sur une broche filetée 14. Cette broche filetée est montée à rotation dans le cadre 2 et, comme on le montrera encore, peut être déplacée dans le sens axial. 



   La broche filetée 14 sert à déplacer l'élément 15 en forme de toit ou de selle servant aussi bien de cavalier que de poignée. Dans ce but, l'élément 15 est monté sur un étrier 16 en forme de U, qui est guidé de façon à pouvoir être déplacé verticalement dans un bloc 180 Ce bloc 18 peut être déplacé axialement sur le tube 17 entourant la broche filetée 14 et fendu longitudina-   lement.   Sur le bloc   18,   un levier coudé peut osciller autour d'un axe 20. 



   A l'extrémité antérieure 21 de ce levier coudé, s'engage l'une des extrémités d'un ressort de traction 22 dont l'extrémité inférieure s'engage sur l'extrémité en forme de crochet 23 de l'entraîneur   24.   Cet entraîneur   24,   sensiblement en forme de croix, engrène avec un bras 25 dans le filetage de la broche filetée 14, ce qui fait que le bras en question traverse la fente longitudinale 26 du tube 17.   L'entraîneur   24 peut osciller autour de l'axe 28 traversant son bras 27 dirigé vers   l'arrière.     üne   goupille 29, dépassant latéralement de l'entraîneur 27, s'engage sous la branche horizontale inférieure 30' de l'étrier 16 en forme de U.

   En même temps que l'entraîneur 24, le ressort 22, tire aussi, par l'intermédiaire des goupilles 29, l'étrier 16 et par conséquent l'élément 15 vers le haut. Si maintenant ce dernier est pressé vers le bas contre l'action du ressort, l'étrier 16 appuie sur les goupilles 29, ce qui fait que l'entraîneur 24 oscille autour de l'axe 28. Le bras 25 se dégage alors du filetage de la broche filetée 14, de sorte que le bloc 18 peut étre déplacé par l'élément 15 avec toutes les pièces qui lui sont reliées, sur le tube 17. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le levier coudé 19 porte, à son extrémité inférieure, la tête de son 30 qui peut être   d'une   construction connue en elle-même   et,   pour cette raison n'est pas décrite plus en détail. Comme le ressort 22 tend à faire osciller le levier coudé 19 dans le sens des aiguilles   d'une   montre, il appuie   aussi la tête de son 30 contre le cylindre 5 o Le ressort 22 remplit ainsi un   double but en servant   d'une   part à maintenir le bras 25 de l'entraîneur   24   en prise avec la broche filetée 14 et Isolément 15 dans sa position extrême supé- rieure, et en appuyant de plus la tête de son 30 contre le cylindre   5.   'Si, quand l'élément 15 est faiblement appuyé, le bloc 18 va et vient axialement sur le tube 17,

   la tête de son exécute ces mouvements avec lui. 



   Le bouton de manoeuvre 15 est, comme on l'a dit, muni de surface de prise des forces,   l'une   par rapport à l'autre en forme de toit. De ce fait,   l'opérateur   est forcé d'exercer une composante de force verticale,sur la poignées quand il veut déplacer le support d'enregistrement. Donc, automati- quement sans que l'opérateur en ait conscience, l'entraîneur   2   est enlevé de la broche 14, et la tête de son du support d'enregistrement et le cylindre sont éloignés avant que puisse avoir lieu le déplacement par la poignée 15. 



   Sur le cadre 2 est montée derrière l'élément indicateur et la poignée 15 une échelle 31 sur une bande   32   qui est pratiquement en matière plastique Cette bande est reliée au cadre 2 par des vis 33. 



   Comme on l'a mentionné ci-dessus, la broche filetée   14   peut se déplacer axialement dans le tube 17 dans certaines   limiteso   Un ressort à lames 34 appuie sur l'extrémité en saillie de la broche 14, et tend à appuyer celleci vers la gauche (figure   2).   L'autre extrémité gauche de la broche se trouver dépasser également un peu au-dessus du cadre 2 et est appuyée par le ressort à lames   3   sur la surface oblique 35 
Cette surface oblique forme une partie du levier à deux bras 36, qui peut osciller autour de l'axe 37. Tandis que l'extrémité supérieure de ce levier à deux bras présente la surface oblique 35 déjà mentionnée, son extrémité inférieure porte les pattes de poignée 38 faisant saillie vers l'extérieur.

   Si maintenant le levier 36 est mis en oscillation par ces dernières autour de l'axe 37, la surface oblique 35 exécute aussi un mouvement d'oscillation correspondant. 



   Par suite de son inclinaison et parce que   1 'extrémité   gauche (figure 2) de la broche 14 par suite de l'action du ressort à lame   34,   s'applique sur la surface oblique mentionnée, la broche est déplacée axialement dans certaines limites par le mouvement d'oscillation mentionné. En même temps que la broche 14 le bloc 18 qui lui est accouplé se déplace bien entendu avec toutes les pièces montées sur lui. A l'aide des pièces qui viennent   d'être   décrites, il est aussi possible d'avoir un réglage micrométrique de la tête de son 30 par rapport au cylindre ou à la bande sonore montée dessus. 



   La commande du cylindre 5 se fait à partir d'un moteur électrique   38   dont l'arbre 39 est muni de filetages. Dans une partie du cadre   41   fixée par des vis 40 perpendiculairement à la plaque d'assise 1, est monté un axe 43 sur un étrier 42 en forme de U Le montage de cet axe 43 est de plus tel que celui-ci peut être déplacé de tous côtés,, et cela se fait par le fait que sur les boulons 44 vissés dans 1'étrier 42, est monté un ressort à boudin 45 et cela de telle façon que le boulon ne passe que sur la partie droite (figure 2) du ressort. 



   Dans   l'extrémité   gauche du ressort, est monté   l'axe   43 qui porte à son extrémité libre une friction 46 pouvant tourner folle. Cette roue 46, munie   d'une   bagne de roulement en caoutchouc ou matière analogue, s'applique sous l'action du ressort 45 sur   l'arbre 39   muni de filets du moteur électrique   38,   et peutde ce fait être également mise en rotation. A la friction 46 pouvant tourner folle sur l'axe 43, est réuni un téton   47   qui s'applique sur la friction 8. Si le moteur 38 est mis sous courant, la broche 39 tourne. 



  De ce fait, la friction 46 et le téton 47 qui lui est relié fixe sont aussi mis en rotation,et, par l'intermédiaire de la friction 8, le mouvement est transmis d'une part au cylindre 5 et également à la broche   14   par l'intermé- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 diaire du renvoi 9-12. 



   Pour la protection des parties électriques, il est prévu une paroi
88 perpendiculaire à la plaque d'assise 1. 



   Il est encore prévu des moyens pour mettre à volonté la commande du cylindre 5 en et hors circuit. Dans ce but, il est prévu, au-dessus de la plaque d'assise 1, un amortisseur de cnocs 48, dont l'extrémité antérieure   49   sert de poignée. L'amortisseur de chocs 48 est guidé à travers l'étrier 50 en pouvant se déplacer longitudinalement, et un ressort de traction 52 qui lui est accroché à un crochet 51, tend à le tirer vers l'avant. Dans ce but, l'autre extrémité du ressort de traction qui est placée obliquement par rapport au sens longitudinal de la tringle de traction, est fixée à la plaque de cous- sinets 3
L'extrémité arrière de l'amortisseur de chocs   48   est appuyée par le ressort 52 contre un crochet 53 dont les dents se trouvent devant l'extrémité arrière de l'amortisseur de choc.

   Le rochet 53 qui peut être comme la tringle   48   en une matière plastique appropriée, est monté sur un arbre carré
54 qui est guidé vers le haut jusqu'au-dessus de l'extrémité supérieure de la plaque de coussinets 3. L'extrémité inférieure de l'arbre 54 est montée à rotation dans la plaque d'assise, tandis que son extrémité supérieure est montée à rotation dans un bras 56 vissé sur la plaque de coussinets 3 au moyen des vis   55   Cet arbre carré 56 est alors disposé de façon à passer directement devant l'axe 43. Si l'arbre 34 se trouve dans une position dans laquelle ses surfaces latérales sont parallèles ou perpendiculaires à l'axe 43, le téton 47 s'appli- que sur la friction 8. Toute la machine est prête à fonctionner.

   Si, par con- tre, l'arbre carré 54 se trouve dans la position indquée dans la figure 2 dans laquelle toutes ses surfaces latérales rencontrent l'axe 43 sous un angle de
45 , l'axe 43 est quelque peu décalé vers l'arrière, et, de ce fait, le téton
47 est soulevé de la friction   8.   Cette oscillation de l'axe 43 est possible par suite de sa fixation dans le ressort   45.   



   Le rochet 53 est constitué et disposé sur l'arbre carré   54,   de telle façon que toujours après chaque manoeuvre de l'amortisseur de chocs 48 le téton 47 est soit soulevé de la friction 8, soit appliqué sur celle-ci. 



   Le ressort 52 amène, de plus,   l'amortisseur   de choc en prise avec le rochet, et ramène en même temps l'amortisseur de choc dans sa position de sortie. Pour pouvoir ainsi mettre en et hors circuit l'accouplement entre le moteur de commande 38 et le cylindre 5, il suffit d'appuyer sur l'extrémité antérieure 49 de l'amortisseur de chocs 48. 



   La disposition représentée de la commande a l'avantage que le téton
47, par suite de son poids, s'applique sur la broche 39 et le téton 47. Pen- dant le fonctionnement de l'appareil, les pièces 46, 47 tendent à s'appuyer sur la roue 8 et la broche   39.   Si par contre l'appareil ne se trouve pas en service, il est pratiquement placé sur la paroi arrière perpendiculaire à la plaque d'assise 1, ce qui fait que l'axe 43 par suite de son montage du genre oscillant autour   d'un   axe en même temps que les pièces   46,   47 montées sur lui est éloigné des éléments de commande 39, 8.

   De cette façon, on évite la forma- tion de creux dans les roues d'entraînement munies d'une garniture de caout- chouc, lesquels creux pourraient avoir pour conséquence des irrégularités dans la commande, Pour guider l'axe 43 dans la position de non-utilisation en l'éloignant des pièces 39,8, on peut prévoir une barre de guidage appropriée 
Sur le cylindre 5, pour l'enregistrement de dictées, on enfile une bande sans fin 47 en matière plastique dont la surface extérieure est munie d'une façon connue en elle-même d'une matière magnétisante. Cette bande 57, qui a la forme d'une virole, s'applique à son extrémité droite (figure 2) contre l'élargissement 7, et, de ce fait, est guidée dans le sens axial en gardant exactement la piste. Sur environ la moitié du pourtour du cylindre 5, ¯ est placée une paroi de guidage 58 en forme d'enveloppe.

   La paroi traverse sous le cylindre vers l'arrière jusqu'à l'extrémité arrière de la plaque d'as- sise 1, et elle forme,avec le couvercle du boîtier   70,   une chambre pour rece- voir la bande sonore. La partie arrière du couvercle de boîtier 70, comme on 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 peut le voir en particulier sur la figure 1, est coudée vers le bas de sorte qu'elle recouvre comme une voûte la partie arrière de la paroi de guidage 58 
Gomme on peut le voir dans la figure   *, la   partie supérieure de la paroi de guidage passe à une certaine distance du cylindre 5, de sorte que la bande 57 peut facilement être enfilée sur le cylindre 5 ou en être   enlevée..   



   La bande sonore, par suite de la forme qui vient d'être expliquée de la chambre pour le recevoir, est maintenue solidement dans cette dernière et par conséquent, protégéeo 
Le couvercle de boîtier est muni dans la zone de la chambre re- cevant la bande d'une boute telle que la bande introduite s'adapte à cette voûte et est maintenue solidement dans le boîtier par sa propre force élasti- que; et, cela même si, par exemple,, l'appareil est porté par sa poignée 90 montée sur la face antérieure étroite,de sorte que l'ouverture arrière 91 de la chambre se trouve en-dessous On peut aussi placer l'appareil sur   sa petite face arrière quand il n'est pas employé sans abîmer la bande .   



   A la mise en service de   1$appareils   la bande introduite sous forme d'une double boucle (figure 7 traits pleins) est à nouveau sortie du boî- tier (figure 7 traits mixtes) et prend, de ce fait, sa position normale de fonctionnement parce que la poche du boîtier se trouve en haut, de sorte que la partie qui se déroule de la bande est amenée sur le plan incliné de la paroi de guidage   58   directement du cylindre au boîtier. 



   La paroi 58 présente sur la longueur du cylindre 2 une fente 59 afin que la tête de son puisse s'appliquer sur la bande sonore enfilée sur le cylindre 5 et se déplacer dans le sens axial le long du cylindre L'espace intermédiaire entre le cylindre 5 et la paroi de guidage 58 peut être découvert au moyen d'un bras 60 en forme de secteur qui présente une poignée de manoeuvre 610 Le bras 60 est relié fixe avec un arbre carré 61a qui est monté oscillant dans le cadre 2. Sur un   c8té   longitudinal de l'arbre est montée, par exemple soudée,une tringle 62 qui dépasse de l'arbre vers le haut. Contre cette tringle est appuyée la tête de son par le ressort 22 par l'intermédiaire du levier coudé 14. 



   Si la machine se trouve en position de fonctionnement, les pièces se trouvent dans la position indiquée dans la figure 40 Le bras 60, en forme de secteur barre l'entrée entre le cylindre 5 et la paroi de guidage 58 et l'arbre carré 6la se trouve avec la tringle 62 dans la position représentée dans laquelle la   tte   de son 30 s'applique au cylindre 5 ou à la bande sonore 57. 



  Si maintenant on fait osciller le bras 60 avec l'arbre 61a et la tringle 62, la tringle 62 appuie sur le microphone qui, de ce fait, oscille contre l'action du ressort 22 autour de l'axe 20 ou bien est enlevé de la bande sonore. Egalement pendant cette oscillation, l'engrènement du bras 25 avec la broche filetée 41 reste assuré tant qu'on n'appuie pas sur l'élément 15 de manutention et d'indication. 



   Pour maintenir toujours la bande sonore 57 appliquée sur la collerette 7 faisant fonction de butée, un galet 64 muni d'une garniture de caoutchouc est placé en-dessous du cylindre 5 dans des étriers formant palier 63 montés sur une bande de tòle élastique   71,   galet qui est oblique par rapport   à l'axe longitudinal du cylindre 5 .   



   Le galet 64 peut dans certaines limites être déplacé sur son axe contre l'action d'un ressort. Aussitôt que le cylindre 5 se met en rotation le galet se déplace un peu vers la collerette 7 et dans la suite appuie la bande sonore 57 contre celle-ci. Au lieu d'un seul galet, on peut encore en prévoir plusieurs qui peuvent présenter la même position oblique ou une position oblique s'écartant l'une de l'autreo Dans ce dernier cas, il est pratique d'incliner très fort le galet qui se trouve le plus près de la butée 7 
A l'extrémité supérieure de la paroi de guidage 58 est fixée une tringle de guidage et d'appuie 65 en caoutchouc souple qui guide la bande sonore par rapport au cylindre   5   Dans le même but,

  on pourra aussi prévoir des cheveux ou des poilso La bande s'enroulant sur le cylindre est guidée par la bande de caoutchouc 65 par laquelle la bande est amenée plus près du 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 cylindre 5 et un freinage est exercé sur la bande. De cette façon, il se produit un raidissage efficace de la bande entre la coulisse ou le point de freinage et le galet d'appui   64,   et on obtient un enroulement plus accentué de la bande sur le cylindre. En outre, l'angle d'enroulement est aussi augmenté par la bande de guidage. 



   La bande de guidage 65 est en caoutchouc souple. Elle est munie de dents 73 pour exercer une prise douce sur la bande . Pour fixer la bande de caoutchouc,il est prévu, sur sa face arrière, des tétons 73a moulés qui s'engagent dans des évidements marginaux 9 du bord d'accouplement coudé 72. 



  Pour la fixation, les tétons de caoutchouc sont simplement un peu étirés et par conséquent diminués en diamètre, de façon à ce qu'ils puissent être introduits à travers la partie étroite des évidements marginaux dans les perforations qui se trouvent au fond de celles-ci. Quand on les a lâchés, les tétons s'élargissent à leur diamètre primitif qui est plus grand que le diamètre du trou et sont maintenus à force dans les trous
La partie électrique de la machine est exécutée d'une façon connue en'elle-même,et comprend, en dehors du moteur électrique 38 déjà mentionné, une prise 66 avec un fusible 67 à partir duquel les conducteurs non représentés conduisent au moteur 38 et au transformateur   67a..   La mise en circuit et hors circuit du moteur se fait par un interrupteur connu en lui-même et incorporé dans un connecteur 68.

   Le microphone est désigné par 80 (figure 1) et l'écouteur par 81.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MAGNETIC SOUND RECORDING AND REPRODUCTION DEVICE.



   The object of the present invention is a magnetic sound recording and reproducing apparatus with a wide band as a recording medium. In known devices of the genre, it is customary to pass the broadband over several cylinders.



   The object of the present invention then consists in that there is provided, for driving and guiding the soundtrack, a single cylinder practically mounted idle which cooperates with an application device for the endless soundtrack and with respect to which the sound head can have a longitudinal relative movement.



   This constitution of the device allows a very economical and very simple execution, and yet allows flawless operation.



   The guide cylinder is provided with a suitable control and the sound head can for line change be shifted along a generatrix of the cylinder. For coupling the strip and the cylinder, one or more elastic support rollers may be provided. The particularly important track maintenance in magnetic recording devices can be ensured in a simple way by the fact that at least one of the support rollers is placed a little obliquely, so that it constantly tends to shift. the strip on one side in the axial direction of the cylinder, and presses against a stop preferably arranged on the cylinder itself.



   In order to obtain the most efficient winding possible on the transport cylinder, according to the invention outside the support device provided, a special guide can be provided for the part of the strip which is wound up or else which is wound up. unwinds By braking on the winding part the tape is taut and therefore the winding tighter. In addition, the winding angle can also be increased by the guide.

   A particularly simple and effective arrangement is obtained by the use of a flexible rubber band which presses practically by teeth or notches printed against the band.

 <Desc / Clms Page number 2>

 
To remove constraints to a large extent by clumsy implementation and in particular to prevent damage to the tape by returning it to the cylinder without first removing the sound head and the support device, it is practical to provide the opening for the introduction of the tape of a stop which is connected with a forced guide, to the device for lifting the sound head and the support device.



   In the accompanying drawing is shown, by way of example, an embodiment of the invention.



   Figure 1 shows an overview.



   Figure 2 shows a plan view.



   Figure 3 shows an elevational view.



   The figure shows a cross section taken along the line IV-IV of figure 2.



   Figure 5 shows a side view of the machine with the cover removed.



   Figure 6 is a perspective view of a detail.



   FIG. 7 shows the arrangement of the soundtrack in the use position and out of this position.



   On a base plate 1 of the machine is fixedly mounted, for example welded, a frame 2 which surrounds a plate of bearings 3 perpendicular to the plate 1. In the latter is fixedly mounted a journal 4 on which is rotatably mounted cylinder 5 on ball bearings. The cylinder 5, which is provided with a rubber gasket, is placed loosely, that is to say fixed only at one end and closed by a cap 6 at its free end facing away from the bearing plate 3. At its other end, it has an enlargement in the form of a bead and, joined to it, an oscillating wheel 8, the periphery of which is covered with a lining of rubber or the like.

   Between this oscillating wheel and the bearing plate 3 is fixedly mounted on the cylinder 5 a toothed wheel 9
The toothed wheel 9 meshes with the return wheel 10 which is mounted fixedly on an axis mounted for rotation in the bearing plate 3. This axis 11 carries on its outer face, another toothed wheel 12. The latter, for its part, meshes with the toothed wheel 13 which is fixedly mounted on a threaded spindle 14. This threaded spindle is rotatably mounted in the frame 2 and, as will be further shown, can be moved in the axial direction.



   The threaded spindle 14 serves to move the element 15 in the form of a roof or a saddle serving as both a rider and a handle. For this purpose, the element 15 is mounted on a U-shaped yoke 16, which is guided so that it can be moved vertically in a block 180 This block 18 can be moved axially on the tube 17 surrounding the threaded spindle 14 and split lengthwise. On block 18, an angled lever can oscillate around an axis 20.



   At the front end 21 of this bent lever engages one of the ends of a tension spring 22, the lower end of which engages on the hook-shaped end 23 of the driver 24. This driver 24, substantially cross-shaped, meshes with an arm 25 in the thread of the threaded spindle 14, so that the arm in question passes through the longitudinal slot 26 of the tube 17. The driver 24 can oscillate around the axis 28 passing through its arm 27 directed towards the rear. A pin 29, projecting laterally from the driver 27, engages under the lower horizontal branch 30 'of the U-shaped caliper 16.

   At the same time as the driver 24, the spring 22, also pulls, via the pins 29, the yoke 16 and therefore the element 15 upwards. If now the latter is pressed down against the action of the spring, the caliper 16 presses on the pins 29, which causes the driver 24 to oscillate about the axis 28. The arm 25 then disengages from the thread. of the threaded spindle 14, so that the block 18 can be moved by the element 15 with all the parts which are connected to it, on the tube 17.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The angled lever 19 carries, at its lower end, the sound head 30 which may be of a construction known in itself and, for this reason, is not described in more detail. As the spring 22 tends to make the angled lever 19 oscillate clockwise, it also presses the head of its 30 against the cylinder 5. The spring 22 thus fulfills a double purpose by serving on the one hand to maintaining the arm 25 of the driver 24 in engagement with the threaded spindle 14 and Insulation 15 in its extreme upper position, and further pressing the head of its 30 against the cylinder 5. If, when the element 15 is lightly pressed, the block 18 comes and goes axially on the tube 17,

   his head performs these movements with him.



   The operating button 15 is, as has been said, provided with a force-taking surface, one relative to the other in the form of a roof. As a result, the operator is forced to exert a component of vertical force on the handles when he wants to move the recording medium. Thus, automatically without the operator being aware of it, the driver 2 is removed from the spindle 14, and the sound head of the recording medium and the cylinder are moved away before the movement by the handle can take place. 15.



   On the frame 2 is mounted behind the indicator element and the handle 15 a scale 31 on a strip 32 which is practically made of plastic material. This strip is connected to the frame 2 by screws 33.



   As mentioned above, the threaded pin 14 can move axially in the tube 17 within certain limits o A leaf spring 34 presses on the protruding end of the pin 14, and tends to press it to the left. (figure 2). The other left end of the spindle also protrudes a little above the frame 2 and is supported by the leaf spring 3 on the oblique surface 35
This oblique surface forms a part of the two-arm lever 36, which can oscillate about the axis 37. While the upper end of this two-arm lever has the already mentioned oblique surface 35, its lower end carries the tabs of the lever. handle 38 projecting outwards.

   If now the lever 36 is made to oscillate by the latter around the axis 37, the oblique surface 35 also performs a corresponding oscillating movement.



   As a result of its inclination and because the left end (Fig. 2) of the pin 14 as a result of the action of the leaf spring 34 is applied to the mentioned oblique surface, the pin is moved axially within certain limits by the oscillation movement mentioned. At the same time as the pin 14 the block 18 which is coupled to it moves of course with all the parts mounted on it. Using the parts which have just been described, it is also possible to have a micrometric adjustment of the sound head 30 relative to the cylinder or to the soundtrack mounted on it.



   The cylinder 5 is controlled from an electric motor 38 whose shaft 39 is provided with threads. In a part of the frame 41 fixed by screws 40 perpendicular to the base plate 1, is mounted a pin 43 on a U-shaped bracket 42 The mounting of this pin 43 is moreover such that it can be moved on all sides, and this is done by the fact that on the bolts 44 screwed into the caliper 42, a coil spring 45 is mounted and this in such a way that the bolt passes only on the right side (figure 2) spring.



   In the left end of the spring, the axis 43 is mounted which carries at its free end a friction 46 capable of idling. This wheel 46, provided with a rubber or similar material rolling jacket, is applied under the action of the spring 45 on the shaft 39 provided with threads of the electric motor 38, and can therefore also be rotated. To the friction 46 which can turn idle on the axis 43, a stud 47 is assembled which is applied to the friction 8. If the motor 38 is switched on, the spindle 39 rotates.



  As a result, the friction 46 and the pin 47 which is fixedly connected to it are also rotated, and, by means of the friction 8, the movement is transmitted on the one hand to the cylinder 5 and also to the spindle 14 through

 <Desc / Clms Page number 4>

 diary of referral 9-12.



   For the protection of the electrical parts, a wall is provided
88 perpendicular to the base plate 1.



   Means are also provided for putting the control of cylinder 5 on and off at will. For this purpose, there is provided, above the base plate 1, a shock absorber 48, the front end 49 of which serves as a handle. The shock absorber 48 is guided through the caliper 50 being able to move longitudinally, and a tension spring 52 which is hooked to it on a hook 51, tends to pull it forward. For this purpose, the other end of the tension spring which is placed obliquely with respect to the longitudinal direction of the tension rod, is fixed to the cushion plate 3
The rear end of the shock absorber 48 is supported by the spring 52 against a hook 53 whose teeth are located in front of the rear end of the shock absorber.

   The ratchet 53 which can be like the rod 48 of a suitable plastic material, is mounted on a square shaft
54 which is guided upward to above the upper end of the bearing plate 3. The lower end of the shaft 54 is rotatably mounted in the base plate, while its upper end is rotatably mounted in an arm 56 screwed onto the bearing plate 3 by means of the screws 55 This square shaft 56 is then arranged so as to pass directly in front of the axis 43. If the shaft 34 is in a position in which its side surfaces are parallel or perpendicular to the axis 43, the stud 47 is applied to the friction 8. The whole machine is ready to operate.

   If, on the other hand, the square shaft 54 is in the position indicated in figure 2 in which all its side surfaces meet the axis 43 at an angle of
45, the axis 43 is somewhat offset rearward, and therefore the stud
47 is lifted from the friction 8. This oscillation of the axis 43 is possible due to its fixing in the spring 45.



   The ratchet 53 is formed and arranged on the square shaft 54, in such a way that always after each operation of the shock absorber 48, the pin 47 is either lifted from the friction 8 or applied to the latter.



   The spring 52 also brings the shock absorber into engagement with the ratchet, and at the same time returns the shock absorber to its extended position. To thus be able to switch the coupling between the control motor 38 and the cylinder 5 on and off, it suffices to press on the front end 49 of the shock absorber 48.



   The shown arrangement of the control has the advantage that the stud
47, owing to its weight, is applied to the spindle 39 and the stud 47. During the operation of the apparatus, the parts 46, 47 tend to rest on the wheel 8 and the spindle 39. If on the other hand the device is not in use, it is practically placed on the rear wall perpendicular to the base plate 1, which means that the axis 43, as a result of its mounting of the type oscillating around an axis at the same time as the parts 46, 47 mounted on it is remote from the control elements 39, 8.

   In this way, the formation of hollows in the drive wheels fitted with rubber lining is avoided, which hollows could result in irregularities in the drive. To guide the pin 43 in the position of non-use by moving it away from the parts 39.8, a suitable guide bar can be provided
On the cylinder 5, for recording dictations, an endless strip 47 of plastic material is threaded, the outer surface of which is provided in a manner known per se with a magnetizing material. This strip 57, which has the shape of a ferrule, is applied at its right end (FIG. 2) against the widening 7, and, therefore, is guided in the axial direction keeping exactly the track. About half of the circumference of the cylinder 5, ¯ is placed a guide wall 58 in the form of an envelope.

   The wall passes through under the cylinder rearwardly to the rear end of the seat plate 1, and together with the housing cover 70 it forms a chamber for receiving the soundtrack. The rear part of the housing cover 70, as on

 <Desc / Clms Page number 5>

 can be seen in particular in figure 1, is angled downwards so that it covers like an arch the rear part of the guide wall 58
As can be seen in figure *, the upper part of the guide wall passes at a certain distance from the cylinder 5, so that the strip 57 can easily be threaded over the cylinder 5 or removed from it.



   The soundtrack, as a result of the shape just explained of the chamber to receive it, is securely held in the latter and therefore, protected.
The housing cover is provided in the region of the chamber receiving the strip with a bottle such that the inserted strip adapts to this arch and is held securely in the housing by its own elastic force; and, this even if, for example, the apparatus is carried by its handle 90 mounted on the narrow front face, so that the rear opening 91 of the chamber is located below. The apparatus can also be placed on its small rear face when not in use without damaging the tape.



   When the devices were put into service, the band introduced in the form of a double loop (figure 7 solid lines) came out of the box again (figure 7 phantom lines) and therefore assumes its normal position of operation because the pocket of the housing is at the top, so that the unwinding part of the strip is brought on the inclined plane of the guide wall 58 directly from the cylinder to the housing.



   The wall 58 has a slot 59 along the length of the cylinder 2 so that the sound head can be applied to the sound tape threaded onto the cylinder 5 and move axially along the cylinder The intermediate space between the cylinder 5 and the guide wall 58 can be uncovered by means of a sector-shaped arm 60 which has an operating handle 610 The arm 60 is fixedly connected with a square shaft 61a which is mounted oscillating in the frame 2. On a Longitudinal side of the shaft is mounted, for example welded, a rod 62 which protrudes from the shaft upwards. Against this rod is pressed the sound head by the spring 22 via the angled lever 14.



   If the machine is in the operating position, the parts are in the position shown in figure 40 The arm 60, in the form of a sector bars the entry between the cylinder 5 and the guide wall 58 and the square shaft 6la is with the rod 62 in the position shown in which the sound head 30 is applied to the cylinder 5 or to the soundtrack 57.



  If now we oscillate the arm 60 with the shaft 61a and the rod 62, the rod 62 presses on the microphone which, therefore, oscillates against the action of the spring 22 around the axis 20 or is removed from it. soundtrack. Also during this oscillation, the engagement of the arm 25 with the threaded spindle 41 remains ensured as long as the handling and indicating element 15 is not pressed.



   To always keep the sound strip 57 applied to the collar 7 acting as a stop, a roller 64 provided with a rubber lining is placed below the cylinder 5 in brackets forming a bearing 63 mounted on an elastic sheet metal strip 71, roller which is oblique with respect to the longitudinal axis of the cylinder 5.



   The roller 64 can within certain limits be moved on its axis against the action of a spring. As soon as the cylinder 5 starts to rotate, the roller moves a little towards the collar 7 and subsequently presses the sound track 57 against it. Instead of a single roller, it is still possible to provide several which can have the same oblique position or an oblique position deviating from each other. In the latter case, it is practical to tilt the roller very strongly. which is closest to the stop 7
At the upper end of the guide wall 58 is fixed a guide rod and support 65 of flexible rubber which guides the soundtrack relative to the cylinder 5 For the same purpose,

  hair or hair can also be provided. The band winding on the cylinder is guided by the rubber band 65 by which the band is brought closer to the

 <Desc / Clms Page number 6>

 cylinder 5 and braking is exerted on the belt. In this way, effective stiffening of the strip occurs between the slide or the braking point and the support roller 64, and a more pronounced winding of the strip on the cylinder is obtained. In addition, the winding angle is also increased by the guide strip.



   The guide strip 65 is made of flexible rubber. It is provided with teeth 73 to exert a gentle grip on the strip. In order to fix the rubber band, there are molded studs 73a on its rear face which engage in marginal recesses 9 of the bent coupling edge 72.



  For fixing, the rubber nipples are simply stretched a little and therefore reduced in diameter, so that they can be introduced through the narrow part of the marginal recesses into the perforations which are at the bottom of them. . When released, the nipples expand to their original diameter which is larger than the diameter of the hole and are held by force in the holes
The electric part of the machine is executed in a manner known per se, and comprises, apart from the electric motor 38 already mentioned, a socket 66 with a fuse 67 from which the conductors not shown lead to the motor 38 and to transformer 67a .. The motor is switched on and off by a switch known per se and incorporated in a connector 68.

   The microphone is designated by 80 (figure 1) and the earpiece by 81.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention s'étend notamment aux caractéristiques ci-après et à leurs combinaisons possibles; 1 ) Appareil magnétique d'enregistrement sonore et de reproduction avec une large bande comme support d'enregistrement caractérisé par ce que, pour l'entraînement et le guidage de la bande sonore, il est prévu un seul cylindre pratiquement monté fou, qui coopère avec un dispositif d'appui pour la oande sonore sans fin, et par rapport auquel la tête de son peut avoir un mouvement relatif longitudinal, cette disposition permettant une exécution très économique et très simple ainsi qu'un fonctionnement impeccable. The invention extends in particular to the following characteristics and their possible combinations; 1) Magnetic sound recording and reproducing apparatus with a wide band as a recording medium characterized in that for driving and guiding the sound track there is provided a single, practically mounted idler cylinder, which cooperates with a support device for the endless sound control, and with respect to which the sound head can have a longitudinal relative movement, this arrangement allowing a very economical and very simple execution as well as an impeccable operation. 2 ) Comme dispositif d'appui, il est prévu au moins un galet s'appliquant élastiquement sur le cylindre qui est placé obliquement par rapport à l'axe longitudinal du cylindre, de sorte que, dans le sens, il appuie la bande contre une butée. 2) As a support device, there is provided at least one roller resiliently resting on the cylinder which is placed obliquely with respect to the longitudinal axis of the cylinder, so that, in the direction, it presses the strip against a stop. 3 ) Pour le guidage de la bande sonore, il est prévu une paroi . de guidage en forme de coquille s'étendant le long du cylindre, passant à une certaine distance de celui-ci et avantageusement fixée également folle. 3) For guiding the soundtrack, a wall is provided. guide in the form of a shell extending along the cylinder, passing at a certain distance from the latter and advantageously fixed also idle. 4 ) La paroi de guidage en forme de coquille entoure le cylindre sur une partie de sa périphérie et en-dessous de celui-ci s'étend-vers le bas jusqu'à l'extrémité arrière de l'appareil, et de ce fait avec le couvercle du boîtier délimite une chambre pour la bande sonore. 4) The shell-shaped guide wall surrounds the cylinder at part of its periphery and below it extends downward to the rear end of the apparatus, and thereby with the housing cover delimits a chamber for the soundtrack. 5 ) La partie arrière du couvercle de boîtier recouvre à la façon d'une vdute la partie inférieure de la paroi de guidage. 5) The rear part of the housing cover covers the lower part of the guide wall like a vdute. 6 ) La paroi de guidage en forme de coquille présente une fente longitudinale dans laquelle peut se déplacer la tête de son. 6) The shell-shaped guide wall has a longitudinal slot in which the sound head can move. 7 ) Pour le déplacement de la tête de son par rapport au cylindre est prévue une broche filetée entraînée par moteur qui est montée pour pouvoir se déplacer longitudinalement avec toutes les pièces montées sur elle 8 ) Pour l'accouplement de la tête de son et de la broche filetée il est prévu un entraîneur appuyé élastiquement sur cette dernière qui, par une poignée, peut être débrayé de la broche filetée. 7) For the movement of the sound head relative to the cylinder is provided a threaded spindle driven by motor which is mounted to be able to move longitudinally with all the parts mounted on it 8) For coupling the sound head and the threaded spindle, a driver is provided which rests elastically on the latter which, by means of a handle, can be disengaged from the threaded spindle. 9 ) La poignée est constituée en forme de toit et sert en même temps d'aiguille indicatrice. <Desc/Clms Page number 7> 9) The handle is shaped like a roof and at the same time serves as an indicator needle. <Desc / Clms Page number 7> 10 ) La broche filetée est entourée par un tube qui présente une fente longitudinale qui permet l'embrayage de l'entraîneur avec la broche filetée 11 ) Sur le tube est monté un bloc pouvant se déplacer longitu- dinalement, sur lequel sont fixées la poignée et l'aiguille et pouvant avoir un mouvement de va-et-vient, et sur ce bloc sont de plus montés oscillants le levier portant la tête de son et l'entraîneur. 10) The threaded spindle is surrounded by a tube which has a longitudinal slot which allows the engagement of the driver with the threaded spindle 11) On the tube is mounted a block which can move longitudinally, on which are fixed the handle and the needle and which can have a reciprocating movement, and on this block are moreover mounted oscillating the carrying lever. his head and coach. 12 ) Il est prévu un seul ressort qui appuie aussi bien la tête de son centre le cylindre et maintient aussi l'entraîneur en prise avec la broche filetée 13 ) La poignée et l'aiguille sont montées sur un étrier en for- me de U qui est monté de façon à avoir un mouvement de va-et-vient,et par une de ses jambes, engrène une goupille de l'entraîneur en croix, ce qui fait que le ressort qui s'engage sur une jambe de l'entraîneur appuie ce dernier contre la broche filetée et la goupille contre l'étrier, tandis que, d'autre part, il s'engage sur le levier portant la tête de son. 12) A single spring is provided which supports both the head of its center the cylinder and also maintains the driver in engagement with the threaded spindle 13) The handle and the needle are mounted on a U-shaped yoke which is mounted so as to have a reciprocating movement, and by one of its legs, engages a pin of the trainer in cross, so that the spring which engages on a leg of the trainer presses the latter against the threaded spindle and the pin against the caliper, while, on the other hand, it engages on the bearing lever his head. 14 ) La broche filetée est appuyée par un ressort contre une sur- face inclinée par rapport à son sens longitudinal qui peut se déplacer pour avoir un décalage axial de la broche filetée . 14) The threaded spindle is spring-loaded against a surface inclined with respect to its longitudinal direction which can move to have an axial offset of the threaded spindle. 15 ) L surface inclinée forme une partie d'un levier à deux bras monté oscillant. 15) The inclined surface forms part of a two-arm swing-mounted lever. 16 ) Dans la commande entre le moteur et une friction reliée fixe au cylindre, est intercalée une friction réglable radialement en tous sens dans certaines limites et entraînée par l'arbre du moteur. 16) In the control between the motor and a friction fixed connected to the cylinder, there is interposed a friction adjustable radially in all directions within certain limits and driven by the motor shaft. 17 ) La friction est disposée sur un arbre oscillant qui est fixé par exemple dans un ressort à boudin fixé à la partie fixe de l'appareil. 17) The friction is arranged on an oscillating shaft which is fixed for example in a coil spring fixed to the fixed part of the device. 18 ) La friction s'applique élastiquement à l'arbre du moteur muni de filetage 19 ) Des organes de commutation sont prévus pour déplacer le. friction en utilisant son montage élastique par rapport à l'autre friction et, de ce fait, embrayer ou débrayer la commande 20 ) Pour déplacer l'axe de la friction, il est prévu un arbre à pans monté à rotation, qui peut tourner pas à pas au moyen d'une roue de commutation 21 ) L'arbre est carré 22 ) Pour déplacer la roue de commutation, il est prévu un amortisseur de choc réglable contre l'action d'un ressort. 18) Friction is applied elastically to the motor shaft provided with thread 19) Switching devices are provided to move the. friction by using its elastic mounting with respect to the other friction and, therefore, engage or disengage the control 20) To move the friction axis, a rotatably mounted flanged shaft is provided, which can be turned step by step by means of a switching wheel 21) the tree is square 22) To move the switching wheel, an adjustable shock absorber is provided against the action of a spring. 23 ) Sur le côté d'introduction de la bande sonore, il est prévu un bras de sécurité recouvrant l'espace intermédiaire entre le cylindre et la paroi de guidage. 23) On the introduction side of the soundtrack, there is provided a safety arm covering the intermediate space between the cylinder and the guide wall. 24 ) Le bras de sécurité est monté sur un arbre qui peut osciller avec lui, et contre lequel s'applique aussi la tête de son, le tout de telle façon qu'en faisant osciller le bras de sécurité pour libérer l'ouverture d' introduction de la bande sonore, la tête de son est en même temps soulevée aussi par rapport au cylindre 25 ) Sur le cylindre est rapportée une tringle contre laquelle s'appuie élastiquement la tête de son. 24) The safety arm is mounted on a shaft which can oscillate with it, and against which the sound head also rests, the whole in such a way that by oscillating the safety arm to release the opening of introduction of the soundtrack, at the same time the sound head is also raised relative to the cylinder 25) On the cylinder is attached a rod against which the sound head resiliently rests. 26 ) A l'extrémité supérieure de la paroi de guidage, il est prévu une tringle de guidage dirigée contre le cylindre, en matière élastique par exemple en caoutchouc souple. en annexe 4 dessins. 26) At the upper end of the guide wall, there is provided a guide rod directed against the cylinder, made of elastic material, for example flexible rubber. in appendix 4 drawings.
BE522153D BE522153A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE522153A true BE522153A (en)

Family

ID=157509

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE522153D BE522153A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE522153A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2942876A (en) * 1954-02-02 1960-06-28 Muller Willy Recording and reproducing apparatus

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2942876A (en) * 1954-02-02 1960-06-28 Muller Willy Recording and reproducing apparatus

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0145622A2 (en) Device to simultaneously dispense and cut off strips of coiled materials, with at least one roll of material in use
CH675104A5 (en)
FR2698336A1 (en) Method and braking device, especially for cycles
FR2558032A1 (en) LARGE BALL BALER FOR HARVESTED AGRICULTURAL PRODUCTS
FR2566993A1 (en) LARGE BOOT PRESS.
FR2553076A1 (en) TENSIONING DEVICE FOR WIND COIL WINDING MACHINE
FR2617800A1 (en) BAND LOADING APPARATUS FOR A PACKING MACHINE
EP0365419B1 (en) Labelling machine
FR2638148A1 (en) PROGRESSIVE ACTING CURVE PLOTTER COMPRISING A BRAKE FOR A PAPER DEBIT ROLLER
EP0034688A2 (en) Machine for stringing rackets
FR2673126A1 (en) LINE DRAWING MACHINE WITH UPPER TURNTABLE.
BE522153A (en)
EP0192591B1 (en) Apparatus for the distribution and simultaneous cutting of wound sheet material
FR2604856A1 (en) Large baler with wrapping device
FR2549689A1 (en) BALLOT PRESS HARVESTER FOR AGRICULTURAL PRODUCTS TO BE HARVESTED
EP0513465B1 (en) Spool carrier for braiding machine
FR2552409A1 (en) SPOOL DEVICE
FR2573059A1 (en) Apparatus for paying out packaging film
FR2552745A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ATTACHING A WIRE TO A SPOOL
EP0343063B1 (en) Winch for driving a strap
FR2675787A1 (en) Mechanism for feeding a rolled sheet (web) to an automatic drawing machine in which the paper is driven
FR2483793A1 (en) SAFETY FASTENING FOR SKI MOUNTED TO MOVE
FR2746063A1 (en) Movement transformer to convert tilt of vehicle seat back to forward motion of seat
EP1429601B1 (en) Device for hauling a fishing line
FR2573035A1 (en) Pliers for placing self-adhesive labels on any articles