BE518850A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518850A
BE518850A BE518850DA BE518850A BE 518850 A BE518850 A BE 518850A BE 518850D A BE518850D A BE 518850DA BE 518850 A BE518850 A BE 518850A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
support according
mine support
shear
shearing
profiles
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518850A publication Critical patent/BE518850A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21DSHAFTS; TUNNELS; GALLERIES; LARGE UNDERGROUND CHAMBERS
    • E21D15/00Props; Chocks, e.g. made of flexible containers filled with backfilling material
    • E21D15/14Telescopic props
    • E21D15/16Telescopic props with parts held together by positive means, with or without relative sliding movement when the prop is subject to excessive pressure
    • E21D15/22Telescopic props with parts held together by positive means, with or without relative sliding movement when the prop is subject to excessive pressure with member, pin, cross- piece, or the like, ruptured, sheared through, or permanently deformed upon excessive pressure

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Shearing Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SUPPORT DE MINE FLEXIBLE. 



   L'invention concerne un support de mine ou étançon flexible, de forme annulaire ou courbe, dont le support comprend deux ou plusieurs profils ou segments montés ensemble; dans lesquels un outil tranchant, fixé à un des profils, exécute une opération de cisaillement et dont la force nécessaire pour absorber la charge du support est obtenue en adaptant ses dimensions correspondantes. 



   Par les brevets allemands   534.541   et   596.240   5c, 10, on connaît des supports à segments arqués, dans lesquels on a monté chaque fois, entre deux segments; des pièces en bois, lesquelles, lors du montage, seront toutes sectionnées en une ou plusieurs fois. 



   Par le brevet allemand   399.458,   on connaît la façon d'aiguiser une partie du segment et de la fixer dans une ouverture d'une lamelle tranchante, de façon que la pression de la paroi fait entrer entièrement le tranchant dans la lamelle. 



   Par les brevets allemands 223.790,   472.672   et 485.998, classe 5c, groupe 10,01, on connaît des étançons de mine dans lesquels une partie de l'étançon est pourvue d'un outil ou d'un tranchant, de formes différentes, au moyen duquel on cisaille, lors de l'enfoncement, des copeaux de la partie à cisailler placée dans l'autre partie du poinçon. 



   Dans tous ces dispositif s de cisaillement, on cisaille toujours un ou plusieurs copeaux d'une pièce, de façon que l'on obtient ou bien un copeau oubien une coupe. 



   Ces solutions connues ont, en outre, toujours été exécutées de fa- çon que la pièce à cisailler seule remplissait les conditions requises pour le cisaillement. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



     Af in   d'augmenter la prise en charge on préconisait jusqu'ici une augmentation de la largeur de coupe ou l'emploi d'un corps donnant une coupe qui s'élargit graduellement. De ce fait les constructions devenaient compli-   quées   et lourdes. En plus de cela, on sait que pour le profil spécial de cisaillement, on emploie des anneaux on descorps en forme de coin, ce qui nécessite, pour le cisaillement, des outils spéciaux, d'où augmentation du prix de revient du montage. Un autre désavantage consiste dans le fait que le point d'attaque de la charge de cisaillement n'est pas toujours sitré au centre du   profil.

   Aussi l'enlèvement des dispositifs connus n'est pas facile ; bien   on doit dévisser des boulons, lesquels la plupart du temps sont rouillis, ou bien on ne peut les enlever qu'en les cuvelant ou en les contournant. 



   Conformément à   l'invention,   on exécute afin d'éviter ces désavantabes, le cisaillement par   s@@tionnement   avec deux ou plus de deux faces de cisaillement situées à   la mené   hauteur, ou bien placées l'une après l'autre,, de façon que pour uns même quantitsde   @@lère,   et avec un seul outil de - cisaillement on obtient une force -e coupe doublée.   Ln   autre grand avantage de l'invention est que la tringle a cisailler est maintenue ou serrée doublement c'est-à-dire des deux côtés de l'endroit de coupe. 



   La tringle de cisaillement remplit, selon l'invention, deux fonctions différentes; d'un côté, elle sert à être cisaillée, de l'autre côté elle a, en même temps, la mission de tenir ensemble les profilés et également les éclisses de guidage qui les portent, et qui guident le profil portant l'outil de coupage. Par le cisaillement de la tringle de cisaillement, la conne xion à l'extrémité du dispositif de cisaillement est rompue et on peut enlever sans   difficultés   les éclisses de guidage. La tringle de cisaillement peut avoir un profil en I, U ou Z et les éclisses de guidage peuvent y être soudées, rivées   ou   vissées. 



   Au cas où les éclisses de guidage sont maintenues ensemble au moyen de colliers ou d'anneaux on peut prévoir par exemple à l'intérieur des éclisses de guidage, des fentes, excavations ou rigoles entre lesquelles on glisse alors une tringle plane comme tringle de cisaillement. 



   Les éclisses de guidage peuvent aussi être laminées; comme nervures, par exemple. Lors de l'enlèvement on ne doit éloigner que les anneaux;
Si l'on utilise deux tringles de cisaillement en même temps, on peut incliner les outils de   coupage,   disposés suivant une obliqueté telle que les composantes horizontales de la force de coupage se neutralisent. 



   Au lieu d'un profil composé comprenant les éclisses de guidage et la tringle de cisaillement comme étançon on peut,conformément à l'invention employer également des profilés en I. De cette façon deux profilés en I, tournés de 90 , glissent I'un dans l'autre, et un profilé porte l'outil de -coupage sur son étançon, lequel coupe alors l'autre étançon. Afin de guider l'un des profilés dans l'autre, au   commencement   du coupage, on prévoit sur ou dans le profilé de coupage, ainsi que dans un étançon, une échancrure de longueur suffisante. 



   Dans un profilé composé ayant plus ou moins la forme d'un I, la tringle de cisaillement est, conformément à l'invention,interchangeable et elle aura, de préférence; la forme d'une bande en tôle, dont les rebords sont pourvus d'encoches. Les bandes restantes des deux côtés sont repoussées à travers les échancrures des éclisses de guidage et elles sont alors repliées, elles tiennent ainsi les deux éclisses de guidage dans leur position. Si le coupage n'est pas encore terminé au moment de l'enlèvement, on peut couper la connexion des éclisses de guidage, en coupant les bandes restantes de la tringle de cisaillement. Afin de faciliter la rupture on fera une incision dans chaque bande avant la mise en place. Par la double fixation de la tringle de cisaillerent,on empêche une déviation de l'outil de coupe. 



   Afin d'obtenir une prise en charge plus grande ou une plus grande résistance au cisaillement, les tringles de   cisallement   auront, suivant l'in-   vention,   une résistance de paroi égale, mais ils seront pourvus d'une ou de plusieurs encoches, lesquelles se trouvent à niveau, et dans la direction de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la coupe, encoches dont la profondeur diminue graduellement. Dans toutes les solutions, selon l'invention, on garantit toujours une transmission de force centrale et axiale. 



   Plusieurs exemples d'exécution de l'objet de l'invention sont re- présentés schématiquement dans les dessins. 



   La figure 1 est une vue latérale, en coupe médiane, suivant la li- gne 1-1 de la figure 2, d'une forme d'exécution de l'invention. 



   La figure 2 est une coupe suivant la ligne II-II de la figure 1. 



   La figure 3 est une coupe partielle suivant la ligne III-III de la figure 2. 



   La   figure .+   est une vue en élévation   d'une tringle   de cisaillement   conf orme   à   l'invention..   



   La figure 5 est une coupe suivant la ligne V-V de la figure   4.   



   La figure 6 est une coupe d'une autre forme d'exécution de l'invention, dans laquelle deux profilés en I sont fixés en forme de croix. 



   La figure 7 est une coupe longitudinale partielle selon la ligne VII-VII de la figure 6.est une coupe longitudinale partlelle seio 
La figure 8 est une vue latérale d'une forme d'exécution avec une face en forme de coin, qui cisaille deux tringles de cisaillement. 



   La figure 9 est une vue latérale semblable à la figure 8 mais les deux faces de coupage forment une encoche. 



   La figure 10 est une vue latérale d'un système avec deux faces de coupage éloignées' l'une de l'autre d'une distance égale à la grosseur de l'étangon et fixées à ce dernier. 



   La figure 11 est une partie de la vue en élévation de la forme d'exécution selon la figure 10. 



   La figure 12 est une coupe d'une forme d'exécution de l'invention, dans laquelle les éclisses de guidage sont maintenues par des anneaux et dont les parois inférieures sont pourvues de nervures entre lesquelles on a glissé les tringles de cisaillement. 



   Dans les dessins 1 désigne un outil tranchant, fixé à un profilé 2, par exemple en I. Par cet outil ledit profil d'extension 2 repose sur une tringle de cisaillement 3, laquelle est fixée d'une façon appropriée à deux profils 4 en forme de caisson. Ces profils peuvent également former un élément d'extension, elles peuvent également être exécutées comme éclisse, entre deux profilés d'extension, ou elles peuvent être composées sous forme d'une partie de semelle, ou d'une partie semblable d'étançon. 



  Dans la figure 1, la tringle de   cisaillement .2   est représentée rivée. Lorsque la tige de coupage a, par exemple, la forme d'une bande de tôle, une fixation extrêmement simple est obtenue, conformément à l'invention, en prévoyant que les deux côtés sont pourvus d'encoches, de façon que des bras ou des dents   forment   saillie des deux côtés. 



   Ces dents, par des échancrures appropriées, portent dans les profilés 4 et sont, ensuite, repliées alternativement dans l'un ou l'autre sens. 



  Une partie des dents peut aussi être pliée devant le profilé de manière à obtenir une   connexion'   stable entre la tringle de cisaillement 2 et les profilés 4., Au cas où la tringle de cisaillement ne serait pas complètement coupée et que le soutènement serait enlevé, on peut briser ou rabattre les dents dans leur logement car si le soutènement est déjà placé depuis un certain temps, la rouille aura déjà attaqué tout ce qui est ferrugineux. Afin de faciliter ce procédé de travail les dents seront pourvues, avant leur placement, d'une entaille 6 laquelle facilitera la .cassure des dents, après un certain temps de placement, par un pliage en sens opposé. Une fois les éclisses de guidage libérées, on peut les enlever et les réemployer à un autre endroit. 



   Pour introduire et guider initialement l'outil, il est préférable 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de prévoir dans la tringle de cisaillement .1 une incision de tête 1 à ouverture conique. En plus on peut prévoir dans la direction longitudinale de la tige, afin d'augmenter la résistance au cisaillement, une entaille 8, dont la profondeur diminue de haut en bas. 



   La tringle de cisaillement peut aussi être portée par les mêmes boulons, qui fixent les éclisses de guidage ou les profilés extérieurs. 



   Une autre forme d'exécution comprend deux profilés en 1 2 et 9. 



  Ces profilés sont fixés en forme de croix, de façon que l'étançon 2' du profil 2 porte   l'outil 1 ,   qui cisaille 1'étançon 9' du profil 9. Entre l'étançon 2 et   l'outil 1   on placera, de préférence, un sabot de guidage 10 qui entoure, avex sa console 10', les deux profilés et leur sert de guide. A travers l'étangon de cisaillement9' on a prévu un pont, lequel d'une part sert de logement pour le pied du   profilé 2¯   servant à la transmission de la pression et   por-Ge   également, d'autre part, l'outil 1. Dans le coincement de la face intérieure du logement ou de l'anneau se trouvent des proéminences   18   qui entourent les prof ils 2   et   et forment, ainsi un système de guidage. 



   Dans une autre forme d'exécution, on a prévu un étangon double 12 et 12' pour le cisaillement. Dans ce cas on fixe l'outil de   façon   que les composantes horizontales de la force de cisaillement sont de directions opposées. On peut obtenir ce résultat par l'emploi d'un outil de coupage 13 en forme de coin, de façon que la pointe de l'outil vienne entre les deux étangons à cisailler 12 et 12' et que les copeaux soient poussés vers l'extérieur. 



   Une autre variante est obtenue en retournant la forme de coin de l'outil. Ce dernier présente ainsi la forme d'une encoche et les copeaux s'écoulent vers l'intérieur. Si on emploie un étançon simple 3 ou 9', on peut également prévoir que les composantes de la force de cisaillement sont de direction opposée, en fixant, par exemple à un des étançons 2', les outil s de cisaillement 15 et 16 des deux cotés de l'étançon 2', avec une même inclinaison mais en sens opposé. Dans ce cas on devra probablement employer un système de guidage pour les copeaux, quand l'entaille, dans   l'étançon,   entre les outils de cisaillement, ne suffit pas. Le tranchant de l'outil peut aussi bien être placé du côté inférieur, que du côté extérieur de l'outil de cisaillement. 



   Dans la figure 12 on illustre une paire d'éclisses de guidage   @',   dont la paroi intérieure est pourvue de guides ou de nervures 19 qui y sont attachées ou qui ont été laminées dans le profilé et entre lesquels on introduit les tringles ou tôles de cisaillement 20. L'outil par exemple en forme de coin, peut alors par exemple être attaché au profilé présenté par les pointillés 21. 



   REVENDICATIONS. 



   ---------------
1. Support de mine flexible, comprenant deux ou plusieurs profilés montés ensemble, dans lequel un outil tranchant, fixé à un des profilés, provoque un cisaillement dont la force nécessaire est adaptée, par des dimensions appropriées, à l'absorption de la charge du support, caractérisé par un double cisaillement d'un ou de plusieurs corps de cisaillement, qui en même temps maintiennent les éclisses ensemble ou écartent, à une distance appropriée de guidage pour la partie du support (ou partie supérieure) pourtant l'outil en sorte qu'après le cisaillement et le refoulement de la partie supérieure à l'horizontale, on puisse enlever les éclisses de guidage sans devoir soulever le support.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  FLEXIBLE MINE SUPPORT.



   The invention relates to a flexible mine support or prop, of annular or curved shape, the support of which comprises two or more profiles or segments mounted together; in which a cutting tool, fixed to one of the profiles, performs a shearing operation and whose force necessary to absorb the load of the support is obtained by adapting its corresponding dimensions.



   From German patents 534,541 and 596,240 5c, 10, supports with arcuate segments are known, in which each time has been mounted between two segments; wooden parts, which, during assembly, will all be cut in one or more times.



   From German patent 399,458, we know how to sharpen part of the segment and fix it in an opening of a cutting blade, so that the pressure of the wall makes the cutting edge fully enter the blade.



   From German patents 223,790, 472,672 and 485,998, class 5c, group 10.01, mine props are known in which part of the prop is provided with a tool or a cutting edge, of different shapes, by means of which is sheared, during the driving in, chips from the part to be sheared placed in the other part of the punch.



   In all these shearing devices, one or more chips are always sheared from a piece, so that either a chip or a cut is obtained.



   These known solutions have, moreover, always been carried out so that the piece to be sheared alone fulfills the conditions required for the shearing.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



     In order to increase support, hitherto an increase in the cutting width or the use of a body giving a cut which gradually widens has been recommended. As a result, the constructions became complicated and heavy. In addition to this, we know that for the special shear profile, wedge-shaped rings or bodies are used, which requires special tools for shearing, hence increasing the cost of assembly. Another disadvantage consists in the fact that the point of attack of the shear load is not always located in the center of the profile.

   Also the removal of the known devices is not easy; well you have to unscrew bolts, which most of the time are rusty, or you can only remove them by casing or bypassing them.



   In accordance with the invention, in order to avoid these disadvantages, the shifting shear with two or more shear faces located at the height of, or alternatively placed one after the other, is carried out. so that for the same quantity of 1st, and with a single shearing tool, a doubled cutting force is obtained. Another great advantage of the invention is that the shearing rod is held or clamped twice, that is to say on both sides of the place of cut.



   The shear rod fulfills, according to the invention, two different functions; on one side, it serves to be sheared, on the other side it has, at the same time, the mission of holding together the profiles and also the guide bars which carry them, and which guide the profile carrying the cutting. By shearing the shear rod, the connection at the end of the shearing device is broken and the guide bars can be removed without difficulty. The shear rod can have an I, U or Z profile and the guide bars can be welded, riveted or screwed to it.



   In the event that the guide bars are held together by means of collars or rings, it is possible, for example, to provide inside the guide bars, slots, excavations or channels between which a flat rod is then slipped as a shear rod .



   The guide bars can also be laminated; like ribs, for example. When removing, only the rings should be removed;
If two shear rods are used at the same time, the cutting tools can be tilted, arranged at an obliqueness such that the horizontal components of the cutting force are neutralized.



   Instead of a compound profile comprising the guide bars and the shear rod as prop, according to the invention it is also possible to use I-sections. In this way two I-sections, turned by 90, slide one. in the other, and a section carries the cutting tool on its prop, which then cuts the other prop. In order to guide one of the profiles into the other, at the start of cutting, a notch of sufficient length is provided on or in the cutting profile, as well as in a prop.



   In a compound profile having more or less the shape of an I, the shear rod is, according to the invention, interchangeable and it will preferably have; the shape of a sheet metal strip, the edges of which are provided with notches. The remaining bands on both sides are pushed back through the notches of the guide bars and they are then folded back, thus holding the two guide bars in their position. If the cut is not yet complete at the time of removal, the connection of the guide bars can be cut, cutting the remaining strips of the shear rod. In order to facilitate the rupture, an incision will be made in each band before placement. The double attachment of the shearing rod prevents a deflection of the cutting tool.



   In order to obtain greater support or greater shear strength, the shear rods will, according to the invention, have equal wall strength, but they will be provided with one or more notches, which are level, and in the direction of

 <Desc / Clms Page number 3>

 the cut, notches whose depth gradually decreases. In all the solutions according to the invention, a central and axial force transmission is always guaranteed.



   Several examples of execution of the object of the invention are shown schematically in the drawings.



   FIG. 1 is a side view, in median section, taken along line 1-1 of FIG. 2, of an embodiment of the invention.



   Figure 2 is a section taken on line II-II of Figure 1.



   Figure 3 is a partial section along the line III-III of Figure 2.



   Fig. + Is an elevational view of a shear rod according to the invention.



   Figure 5 is a section taken along the line V-V of Figure 4.



   Figure 6 is a sectional view of another embodiment of the invention, in which two I-sections are fixed in the shape of a cross.



   Figure 7 is a partial longitudinal section along the line VII-VII of Figure 6 is a partial longitudinal section seio
Figure 8 is a side view of an embodiment with a wedge-shaped face, which shears two shear rods.



   Figure 9 is a side view similar to Figure 8 but the two cutting faces form a notch.



   Figure 10 is a side view of a system with two cutting faces spaced apart a distance equal to the size of the pond and attached to the pond.



   Figure 11 is part of the elevational view of the embodiment according to Figure 10.



   FIG. 12 is a sectional view of an embodiment of the invention, in which the guide bars are held by rings and the lower walls of which are provided with ribs between which the shear rods have been slid.



   In the drawings 1 denotes a cutting tool, fixed to a profile 2, for example in I. By this tool said extension profile 2 rests on a shear rod 3, which is fixed in a suitable manner to two profiles 4 in box shape. These profiles can also form an extension element, they can also be executed as a fishplate, between two extension profiles, or they can be composed in the form of a sole part, or a similar part of a prop.



  In Figure 1, the shear rod .2 is shown riveted. When the cutting rod has, for example, the shape of a strip of sheet metal, an extremely simple fastening is obtained, according to the invention, by providing that both sides are provided with notches, so that arms or teeth protrude on both sides.



   These teeth, by suitable notches, carry in the profiles 4 and are, then, folded alternately in one or the other direction.



  Part of the teeth can also be bent in front of the profile so as to obtain a stable connection between the shear rod 2 and the profiles 4., In case the shear rod is not completely cut and the support is removed, you can break or fold back the teeth in their housing because if the support has already been placed for some time, the rust will have already attacked anything that is ferruginous. In order to facilitate this working process the teeth will be provided, before their placement, with a notch 6 which will facilitate the .cassure of the teeth, after a certain placement time, by bending in the opposite direction. Once the guide bars are free, they can be removed and reused in another location.



   To introduce and guide the tool initially, it is preferable

 <Desc / Clms Page number 4>

 to provide in the shear rod .1 a head incision 1 with conical opening. In addition, in the longitudinal direction of the rod, in order to increase the shear strength, a notch 8 can be provided, the depth of which decreases from top to bottom.



   The shear rod can also be carried by the same bolts, which fix the guide bars or the outer profiles.



   Another embodiment comprises two profiles at 1, 2 and 9.



  These profiles are fixed in the shape of a cross, so that the prop 2 'of the profile 2 carries the tool 1, which shears the prop 9' of the profile 9. Between the prop 2 and the tool 1 will be placed, preferably, a guide shoe 10 which surrounds, avex its console 10 ', the two sections and serves as their guide. A bridge is provided through the shear pond9 ', which on the one hand serves as a housing for the foot of the profile 2¯ serving for the transmission of the pressure and also por-Ge, on the other hand, the tool 1. In the wedging of the inner face of the housing or of the ring are protrusions 18 which surround the prof they 2 and thus form a guide system.



   In another embodiment, a double pond 12 and 12 'is provided for the shear. In this case, the tool is fixed so that the horizontal components of the shear force are in opposite directions. This can be achieved by the use of a wedge-shaped cutting tool 13, so that the tip of the tool comes between the two shearing ponds 12 and 12 'and the chips are pushed out. outside.



   Another variation is obtained by flipping the wedge shape of the tool. The latter thus has the shape of a notch and the chips flow inwards. If a simple 3 or 9 'prop is used, it is also possible to provide that the components of the shear force are in the opposite direction, by fixing, for example to one of the props 2', the shearing tools 15 and 16 of the two sides of the 2 'stanchion, with the same inclination but in the opposite direction. In this case, a chip guiding system will probably have to be used, when the notch in the prop, between the shearing tools, is not sufficient. The cutting edge of the tool can be placed both on the underside and on the outer side of the shearing tool.



   In FIG. 12 is illustrated a pair of guide bars @ ', the inner wall of which is provided with guides or ribs 19 which are attached thereto or which have been rolled into the profile and between which are introduced the rods or plates of shear 20. The tool, for example in the form of a wedge, can then for example be attached to the profile presented by the dotted lines 21.



   CLAIMS.



   ---------------
1. Flexible mine support, comprising two or more profiles mounted together, in which a cutting tool, fixed to one of the profiles, causes a shear whose necessary force is adapted, by appropriate dimensions, to the absorption of the load of the mine. support, characterized by double shearing of one or more shear bodies, which at the same time hold the fishplates together or spread apart, at a suitable guiding distance for the part of the support (or upper part) yet the tool comes out that after shearing and pushing the upper part horizontally, the guide bars can be removed without having to lift the support.


    

Claims (1)

2. Support de mine selon la revendication 1, caractérisé par le fait que la tringle de cisaillement est encastrée des deux côtés. 2. A mine support according to claim 1, characterized in that the shear rod is embedded on both sides. 3. Support de mine selon les revendications 1 et 2, caractérisé par le fait que 1a tringle de cisaillement est interchangeable. 3. A mine support according to claims 1 and 2, characterized in that the shear rod is interchangeable. Support de mine selon les revendications 1 à 3, caractérisé par <Desc/Clms Page number 5> le fait que l'on obtient une augmentation d'absorption de la charge en augmen- tant l'épaisseur du cisaillement. Mine support according to claims 1 to 3, characterized by <Desc / Clms Page number 5> that an increase in load absorption is obtained by increasing the thickness of the shear. 5. Support de mine selon la Revendication 4, caractérisé par le fait que dans la tringle de cisaillement on a prévu des en coches placées dans la direction de la progression du cisaillement et dont la profondeur diminue graduellement. 5. A mine support according to Claim 4, characterized in that in the shear rod there are provided notches placed in the direction of the progression of the shearing and the depth of which gradually decreases. 6. Support de mine selon les revendications 1 à 5, caractérisé par le fait que la tige de cisaillement est soutenue par les mêmes vis, boulons de coin etc. que ceux qui tiennent les éclisses de guidage, ou les profilés extérieurs, ensemble. 6. Mine support according to claims 1 to 5, characterized in that the shear rod is supported by the same screws, wedge bolts etc. than those which hold the guide bars, or the external profiles, together. 7. Support de mine selon les revendications 1 à 5, caractérisé par le fait que la stingle le cisaillement est pourvue des deux c8tés de pattes ou dents en saillie, reposant dans les échancrures des éclisses de guidage. 7. A mine support according to claims 1 to 5, characterized in that the shear stingle is provided on both sides of protruding tabs or teeth, resting in the notches of the guide bars. 8. Support ,:le mine selon la revendication 7, caractérisé par le fait que les pattes ou dents de la tringle de cisaillement sont repliées après avoir percé leséchancrues, 9. Support de mine selon les revendications 7 et 8, caractérisé par le fait que les pattes ou dents sont pourvues d'entailles. 8. Support: the lead according to claim 7, characterized in that the legs or teeth of the shear rod are folded back after having pierced the notches, 9. A mine support according to claims 7 and 8, characterized in that the legs or teeth are provided with notches. 10. Support de mine selon les revendications 1 à 5, caractérisé par le fait qu'on a prévu, dans les éclisses de guidage, des échancrures, excavations ou nervures pour l'enfoncement de la tringle de cisaillement. 10. Mine support according to claims 1 to 5, characterized in that there are provided, in the guide bars, notches, excavations or ribs for driving the shear rod. 11. Support de mine selon les revendications 1 à 5, caractérisé par le fait que la tringle de cisaillement de l'étançon, est exécutée en profilés en I-U ou Z. 11. Mine support according to claims 1 to 5, characterized in that the shear rod of the prop is made of I-U or Z profiles. 12. Support de mine selon les revendications 1 à 5 et 11, caractérisé par le fait que deux profilés, en 1 U ou Z, prennent l'un dans l'autre en forme de croix, sous le double cisaillement d'un des étançons. 12. Mine support according to claims 1 to 5 and 11, characterized in that two profiles, 1 U or Z, take one inside the other in the shape of a cross, under the double shearing of one of the props . 13. Support de mine selon les revendications 1 à 5, 11 et 12, caractérisé par le fait que le profilé enfonçant comprend au pied, un sabot, De- quel portera, de préférence, l'outil. 13. Mine support according to claims 1 to 5, 11 and 12, characterized in that the depressing section comprises at the foot, a shoe, which will preferably carry the tool. 1@ Support de mine selon les revendications 1 à 5 et 11 à 13, ca- ractérLsé par le fait que le sabot de guidage comprend un anneau pourvu d'un col, entourant les deux profilés, et qui est pourvu, dans le coincement de sa paroi intérieure, de proéminences, lesquelles guident latéralement les profilés. 1 @ mine support according to claims 1 to 5 and 11 to 13, charac- terLsé in that the guide shoe comprises a ring provided with a neck, surrounding the two profiles, and which is provided, in the jamming of its inner wall, of protrusions, which laterally guide the profiles. 15. Support de mine selon les revendications 1 à 5 et 11 à 14, caractérisé par le fait que le sabot de guidage se termine en un pont, sur lequel repose le profilé supérieur et qui est fixé à l'outil. 15. A mine support according to claims 1 to 5 and 11 to 14, characterized in that the guide shoe ends in a bridge, on which the upper section rests and which is fixed to the tool. 16. Support de mine selon les revendications 1 à 15, caractérisé par le fait que l'outil de cisaillement est exécuté de façon que les directions des composantes horizontales de la force de cisaillement sont opposées, l'une à l'autre. 16. A mine support according to claims 1 to 15, characterized in that the shearing tool is executed so that the directions of the horizontal components of the shearing force are opposite to each other. 17. Support de mine selon la revendication 16, caractérisé par le fait que l'outil de cisaillement est exécuté en forme de coin. 17. A mine support according to claim 16, characterized in that the shearing tool is executed in the form of a wedge. 18, Support de mine selon la revendication 16, caractérisé par le fait que l'outil de cisaillement a une forme entaillée. 18, mine support according to claim 16, characterized in that the shearing tool has a notched shape. 19. Support de mine selon la revendication 16, caractérisé par le fait que deux outils de cisaillement sont fixés des deux côtés d'un étançon et qu'ils ont une même inclinaison mais en directions opposées. 19. A mine support according to claim 16, characterized in that two shearing tools are fixed on both sides of a prop and that they have the same inclination but in opposite directions.
BE518850D BE518850A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518850A true BE518850A (en)

Family

ID=155270

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518850D BE518850A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518850A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2596846A1 (en) TUBE FASTENER WITHOUT SCREWS
BE518850A (en)
FR2698416A1 (en) Assembly unit for wire lattice trays -
BE520940A (en)
BE546641A (en)
CH141190A (en) Vehicle roof with fixed side walls.
CH496876A (en) Tubular blind slat
FR2806250A1 (en) Spade for use in soil of variable density has metal strip attached to its handle and blade so that it forms curved section connected to two straight sections, lower of which rests against surface of soil
BE436000A (en)
BE377081A (en)
FR2498662A1 (en) Roll-up protective grid
FR2507581A1 (en) CONVEYOR BELT HAVING TRAINING STUDS
FR2564872A1 (en) Surveying marker
WO1986005834A1 (en) Dowel fitted with a sleeve, for fixing posts or pickets in the ground
BE460426A (en)
BE630773A (en)
BE473338A (en)
BE703573A (en)
CH272292A (en) Mechanical pencil.
CH383606A (en) Stake
BE472217A (en)
BE549015A (en)
FR2699569A1 (en) Shallow trench shoring using steel aluminium or similar
BE498433A (en)
BE517996A (en)