BE516121A - - Google Patents

Info

Publication number
BE516121A
BE516121A BE516121DA BE516121A BE 516121 A BE516121 A BE 516121A BE 516121D A BE516121D A BE 516121DA BE 516121 A BE516121 A BE 516121A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tool
tool according
parts
support
brush
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE516121A publication Critical patent/BE516121A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; AVICULTURE; APICULTURE; PISCICULTURE; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K13/00Devices for grooming or caring of animals, e.g. curry-combs; Fetlock rings; Tail-holders; Devices for preventing crib-biting; Washing devices; Protection against weather conditions or insects
    • A01K13/001Washing, cleaning, or drying devices

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Biodiversity & Conservation Biology (AREA)
  • Brushes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  OUTIL ASPIRATEUR POUR LA TOILETTE DU BETAIL. 



   L'invention est relative à un aspirateur pour -La toilette du bétail, et est caractérisé en ce que l'aspirateur est construit en deux parties, dont la partie inférieure sert de support aux éléments servant à la toilette du bétailtels que des faisceaux de poils, pointes ou peigne d'étrille,et dont la partie supérieure est construite de telle sorte qu'elle serve en même temps de poignée pour saisir et tenir l'appareil tout entier, Dans une forme avan- tageuse, la tubulure devant être prévue sur la partie supérieure pour rece- voir le tube flexible de raccord de l'aspirateur de poussières est   construi-   te en même temps sous forme   dè   poignée. 



   Pour aboutir à une position commode de la main de l'opérateur pen- dant la marche de   l'aspirateur,   il est avantageux de disposer la tubulure de raccord parallèle à la face de la brosse et quelque peu au-dessus d'elle. 



  Ce point est d'une importance particulière parce que, lors de l'introduc- tion du nouvel'appareil sur le marché, des imodifications aussi   minimes   que possibles du maniement d'une étrille tel qu'il s'effectue d'habitude jusqu'à présent.. sont nécessaires pour que la résistance psychologique constatée   par expérience contre toute introduction d'une nouveauté quelconque et particulièrement grande précisément chez L'homme ordinaire, puisse etre aisé-   ment vaincue de prime abord. Telle est également la raison pour laquelle il est avantageux de donner à la brosse la forme extérieure usuelle c'est- à-dire la forme ovale. 



   Pour permettre une bonne aspiration des particules de poussières et de souillures au cours de   l'étrillage,   la brosse d'étrille a la forme d'une bague ovale. Les faisceaux de poils sont disposés sur cette bague en plusieurs rangées, de préférence deux, de manière à aboutir à ce que l'ou- verture centrale soit relativement: grande, ce qui offre l'avantage qu'il   existe une grande section de passage pour les particules de:souillures et de poussières. Ceci offre l'avantage que la résistance du courant peut être   notablement réduite, de sorte   que.le rendement   de l'aspiration est favora- ble.

   En outre, pour cette raison, 'la. longueur du   périmètre a   l'endroit de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 transition entre la rangée intérieure des faisceaux de poils et les endroits de pénétration de l'air dans la partie supérieure de la brosse aspiratrice de poussières est relativement grande, et ainsi, le rendement de l'aspiration atteint également des valeurs favorables.

   Comme l'axé de l'ouverture moyen- ne du porte-brosse est perpendiculaire à l'axe de la tubulure d'aspiration, et que, d'autre part, l'ouverture moyenne du porte-brosse a une section no- tablement plus grande que la section de passage de la tubulure d'aspiration, on aboutit à prévoir à la partie supérieure de la brosse de l'aspirateur de poussières des formes de transition telles qu'il n'existe aucune arête vide ni espace mort dans lesquels les particules de souillures peuvent se déver- ser et   s'accumuler.   Il s'agit ici de donner une forme technique favorable au courant d'air. 



   Dans ce but, la partie supérieure de la brosse de l'aspirateur de poussières est légèrement bombée vers le haut au dessus du porte-brosse oval. 



  A cette partie bombée se raccorde d'un coté la tubulure de raccord de maniè- re que la forme tubulaire 'cylindrique se prolonge environ jusqu'au centre de la partie supérieure de la brosse de l'aspirateur de poussières et se rac- corde à cet endroit à la forme bombée de la face principale de la partie su- périeure par des faces de transition bombées dépassant latéralement. En ou- tre, on dispose la tubulure de raccord à proximité suffisante du dessus du porte-brosse pour que les lignes d'enveloppe inférieures de la tubulure de raccord arrivent à se disposer immédiatement au dessus de la face supérieure du perte-brosse.

   Pour ne pas entraver le libre passage vers la tubulure de raccord des particules   de ,poussières   et de souillures devant être aspirées, les parties inférieures de l'enveloppe de la tubulure sont suffisamment ecar tées pour qu'elles n'-empiètent pas sur la périphérie intérieure de la face annulaire du porte-brosse. 



   Pour fixer la partie supérieure de la brosse d'aspiration de   -oôus-   sières au porte-brosse,la partie supérieure dépasse le bord du   porte-bros-     se)   par une paroi cylindrique   de 'bordure   et un bourrelet annulaire infé- rieur. Comme on utilise une matière élastique, en particulier du caoutchouc, pour la construction de la partie supérieure de la brosse de l'aspirateur de poussière, aucun dispositif de-fixation particulier n'est nécessaire.   Il   suffit seulement par extension du bourrelet de bordure inférieur de faire passer la brosse avec son support au dessus du bourrelet de   bordure   jusqu'à ce que le porte-brosse s'accroche derrière le bourrelet. 



   Comme, par expérience, les poils d'une brosse d'étrille sont sou- mis à des efforts excessivement élevés à cause des mouvements intenses, par- fois énergiques de l'étrille, et que ces efforts sont naturellement les plus élevés le long du bord extérieur, parce que, à cet endroit l'appui mutuel des poils individuels fait défaut, il s'est montré avantageux de donner aux poils extérieurs, particulièrement au, voisinage des endroits   où   ils sont fixés au porte-brosse, des appuis exterieurs supplémentaires.

     Conformément   à   l'invention,   on y aboutit de façon entièrement pratique et simple en   fai=   sant passer le bourrelet de bordure de la partie supérieure de la brossé d'as- piration de poussières à proximité immédiate des endroits où les poils   de'   brosse sont fixés au   porte--brosse,   
Pour donner dans ce cas une certaine élasticité à cet appui, il   s'est   montré très pratique, de raccorder   au bourrelet,   vers le bas, une bride cylindrique à mince paroi disposée suffisammentprès des¯poils de la rangée extérieure des faisceaux pour que le bord inférieur de la bride cylindrique arrive juste à toucher les poils extérieurs de la brosse. 



  S'il se produit au cours de   l'étrillage   une flexion des poils des faisceaux vers l'extérieur, ces poils exercent sur la partie correspondante de la bride cylindrique une certaine pression dirigée vers l'extérieur. Comme cette bride cylindrique est construite à parois relativement minces, elle peut subir dans une certaihe mesure une déformation élastique.   Il   se pro- duit donc à cet endroit une action réciproque qui empêche d'une part une flexion trop grande des poils et produit d'autre' part 'dans une certaine me- sure une déformation de la bride cylindrique. Cette action réciproque se montre particulièrement avantageuse au point de vue de la conservation des 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 poils. 



   Au lieu d'une brosse ordinaire, on peut également utiliser une bros- se d'étrille dans laquelle sont disposées sur le porte-brosse une   ou   deux rangées extérieures de faisceaux en poils ordinaires d'animaux et à l'inté- rieur de ces rangées, une ou deux autres rangées de faisceaux qui consistent de préférence en fils métallique, tels que du laiton, et qui ont de préfé-' rence une longueur un peu plus courte que les rangéés de poils extérieurs. 



   Pour autant qu'on veuille utiliser l'appareil comme étrille, on peut remplacer le porte-brosse par un autre support, muni de pointes. Ces pointes, qui peuvent également présenter une autre fprme, et qui consistent en fer ou métal ou autre matériau, sont fixées dans un corps élastique, en particu- lier dans une plaque en caoutchouc. 



   Pour permettre une fixation plus   sure,   les pointes ou autres piè- ces sont introduites dans des ouvertures du corps, élastique. Comme des ef- forts de compression èt de traction s'exercent sur les pointes ou sur les pièces recevant d'autres formes après leur introduction dans le corps élas- tique, au cours de l'emploi du corps ainsi constitué utilisé en particulier comme plaque d'étrille d'un outil de toilette du bétail, et que, parmi eux., les forces de compression représentent les efforts principaux, il y a lieu de veiller à prévoir des dispositifs qui empêchent le détachement des pointes ou des pièces d'autres formes du corps élastique.

   Dans ce but, on prévoit à l'extrémité des pointes ou des pièces recevant d'autres formes par les- quelles ces pièces sont fixées au corps élastique, des saillies, rebords, bourrelets annulaires ou analogues. Les pointes ou respectivement les pièces recevant d'autres formes sont introduites par ces saillies ou partie analo- gues dans des évidements correspondants du corps élastique, de manière que les saillies, rebords et analogues en forme de bague s'appuient à l'intérieur des évidements à la manière d'épaulements. De cette façon., on évite un déta- chement par glissement des pointes ou des pièces recevant d'autres formes pour autant que des forces de traction ou,également de's efforts transversaux y soient appliqués. 



   Pour empêcher que les forces de compression appliquées ne repous- sent de nouveau hors des évidements les pointes ou pièces analogues intro- duites, il est nécessaire de   recouvrir   les extrémités insérées des pointes ou respectivement des pièces analogues par des corps disposés derrière eux. 



  Ces corps peuvent être constitués de bandes de roulement brutes ou de mor- ceaux de toiles qui sont   collés   ou vulcanisés par derrière ou qui sont re- liés d'une autre manière appropriée au corps élastique. 



   Dans une réalisation particulière de   l'idée   de l'invention, le corps élastique est construit à parois relativement minces dans les parties où sont prévues des ouvertures pour l'insertion des pointes ou des pièces analogues, ét il est avantageux de constituer de parois épaisses les   par--   ties adjacentes du corps élastique,   c'est-à-dire   les parties exemptes de pointes ou respectivement de pièces analogues et qui sont par conséquent   éga-   lement exemptes d'ouvertures. Il se forme ainsi des renfoncements de gran- des surfaces dans lesquelles les bandes ou morceaux de toiles peuvent commo- dément être appliqués en disposition renfoncée.

   Ces parties renfoncées, prévues en particulier sur les bords, offrent encore l'avantage supplémentai- re qu'elles confèrent au dispositif complet une résistance accrue, ce qui présente une importance notable, en particulier en ce qui concerne la matiè- re élastique. 



   Comme l'outil conforme à   l'invention   doit être construit de pré- férence sous la forme d'un plateau d'étrille d'un outil de toilette du bé- tail, les parties qui doivent être munies de pointes ou de pièces analogues sont construites en forme de bagues, de préférence ovales ou elliptiques. 



  Ces pièces annulaires munies de   pointes   ou 'de pièces analogues, portent cha- cune, de façon avantageuse, aussi blen à l'extérieur qu'à l'intérieur, un bourrelet annulaire, et dans ce cas, il est de nouveau avantageux de donner aux bourrelets une forme dirigée vers le haut. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Pour spécialiser encore davantage les idées de   l'invention,   la fa- ce de la bague est inclinée de sa partie extérieure inférieure vers sa par- tie intérieure supérieure. Cette inclinaison peut également être réalisée sous forme d'un léger bombement. On aboutit ainsi à ce que, quand on insère les pointes ou les pièces analogues, non seulement elles prennent des posî- tions légèrement écartées les unes des autres - pour autant que les faces des bagues soient légèrement bombées - mais les extrémités extérieures des pointes ou des pièces analogues s'élèvent également   progressivement   de   leur '   partie extérieure inférieure à leur partie intérieure supérieure. 



   Cette mise en forme joue un rôle particulier dans l'emploi comme outil de toilette du bétail parce que, lors de l'étrillage, il se produit par la pression exercée par l'opérateur des déformations élastiques du corps en caoutchouc, qui ont pour résultat que les pointes ou pièces analogues su- bissent les unes par rapport aux autres des mouvements d'oscillation qui activent de façon favorable l'opération   d'étrillage.   



   Finalement,on peut également   construire   l'outil sous forme d'é- trille à peigne. Dans ce but, on prévoit dans la plaque des nervures in- dividuelles,constituées également de la même matière élastique que la pla- que et dans lesquelles on fixe des peignes en métal ou en fer. Entre ces nervures, existent des ouvertures pour l'aspiration. Cette plaque est alors introduite dans la partie supérieure de l'outil de toilette du bétail exac- tement de la même manière que la plaque des autres outils. 



   Le dessin représente l'invention sous,. forme de plusieurs exemples de réalisation. 



   La Fig. 1 représente une coupe longitudinale à travers l'outil de toilette du bétail, suivant la ligne I-I de la Fig. 2; 
La Fig. 2 est une vue de l'outil en pian; la Fig. 3 est une coupe partielle suivant la ligne III-III de la Fig. 1 et une vue partielle de profil; la Fig.   4   est une vue de 1-*outil de toilette du bétail prise par en dessous; la Fig. 5 est une coupe suivant la ligne   V-V   de la Fig.   4;   la Fig. 6 est une coupe perpendiculaire à la première, suivant la ligne   VI-VI   de la   Fig. 4;   la Fig. 7 est une coupe longitudinale à travers un outil de toi- lette de bétail,muni d'uns-plaque d'étrilleà pointes;

   la Fig. 8 est une vue prise par en dessous d'une plaque d'étrille à peignes, insérée dans la   partie, supérieure   de l'outil de toilette du bé- tail; la Fig. 9 est une coupe à travers la plaque d'étrille à peignes suivant la ligne IX-IX de la Fig. 8. 



   Suivant la forme de réalisation des Figs, 1 à 3, l'outil de toi- lette du bétail comprend un porte-brosse en forme de bague ovale pour les faisceaux de poils 2 et l'ouverture centrale ovale 3. La partie supérieu- re 4   constmite   en caoutchouc est légèrement   bambée   vers le haut à sa par- tie supérieure 5. Dans cette partie débouche latéralement la tubulure de raccord 6 dont la partie inférieure de l'enveloppe 7, comme le montre la Fig. l, ne dépasse pas la face cylindrique intérieure 8.

   La pièce d'envelop- pe supérieure 9 de la tubulure 6 s'étend environ jusqu'au centre 10 de la partie supérieure et se raccorde à cet endroit à la surface bombée 5 par des pièces à parois arrondies   11,   On réalise ainsi une bonne transition au point de vue dynamique du courant d'air entre l'ouverture centrale 3 du   porte-bros-   se et l'intérieur de la tubulure .de raccord 6. 



   Les bordures 14 de la partie- supérieure 4 et les lignes d'envelop- pe 7 de la tubulure de raccord 6 se   combinent, les unes   aux autres de   manière   à former dans l'ensemble une surface d'appui plane en forme de bague ovale pour le porto- brosse 1. Partant de ¯ces   pièces, des   parois latérales 15 sont prevues zur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pour le porte-brosse 1. Partant de ces pièces, dès-parois latérales 15 sont prévues sur la partie supérieure; elles entourent la périphérie extérieure du porte-brosse 1 et dépassent le porte-brosse 1 par en dessous sous forme' d'un bourrelet de bordure inférieur 16. Ce bourrelet de bordure 16 est in- troduit par son arête extérieure 17 jusqu'à proximité immédiate des poils.   extérieurs de la rangée extérieure de faisceaux 18.

   En outre, une bride cylindrique à paroi mince 19, est disposée en dessous et son arete inférieure   
20 en forme de bague arrive juste à toucher les poils extérieures de la ran- gée extérieure de faisceaux   18.. , ,   
Sur la Fig. 1, on représente du coté gauche la forme de réalisation du support des faisceaux de poils décrites jusqu'à présent.

   Du coté droit de la Fig. 1, on représente une autre forme de réalisation comprenant quatre rangées de faisceaux 18, 18' dont les deux rangées extérieures sont munies de poils plus longs qui consistent en poils   d'animaux,,   tandis que les deux rangées intérieures un peu plus courtes consistent en fils métalliques, de .préférence en fils de   laiton,   De cette manière, on réalise le travail d'un étrille et en même temps l'avantage de l'aspiration. 



   Pour donner à l'outil de toilette du bétail un meilleur   appui   quand on l'utilise, on emploie de façon semblable au cas qui se présente   sinon   sur les étrilles ordinaires, une courroie comprenant deux pièces   22,   23, mainte- nue à la partie surplombante   24   au moyen de deux rivets 25. Ces rivets sont sertis dans des trous 26. Quatre trous sont prévus en tout sur chaque pièce de courroie. On peut ainsi adapter la courroie à la grandeur de,la main de l'opérateur dans chaque cas particulier. Pour fixer la courroie à l'outil de toilette du bétail, il existe des bourrelets latéraux 27 portant des fen- tes 28 correspondant à la.forme de la section des pièces de la courroie.. 



  On introduit les pièces de   la   courroie par en dessous dans ces.fentes   28,   avant de les relier par les rivets 25, jusqu'à ce que les tringles transver- sales inférieures 29 des pièces de courroie 22,23 viennent s'appuyer sur les bourrelets 27. 



   Suivant la forme de réalisation   des Fige- 4   à 7,   1'outil   de toilet- te du bétail comprend encore, en plus de sa partie supérieure, un corps en caoutchouc en forme de bague ovale 31 muni d'une pièce centrale 32 à mince paroi, portant un certain nombre= d'ouvertures 33 réparties uniformément sur la surface et débouchant vers le haut dans des évidements élargis   34.   Sur le bord intérieur et extérieur du corps en caoutchouc sont disposées des ba- gues de bourrelet   35,   36 dont l'extérieure 35 est.étirée   suffisamment   vers le haut pour que la ligne de fuite 37 tirée suivant les arêtes supérieures des deux bagues à bourrelets 35, 36 soit horizontale, .De cette manière,

   il se forme un grand évidement   38   en   formé     de.bague,   qui sort à recevoir   une .   bande 39 ayant également la forme d'une , bague elliptique. Les pointes métal- liques   40   sont introduites du dessus par les ouvertures 33 et sont enfoncées jusqu'à ce que leur rebord en forme de bague 41   s'appuie'   dans les   évidements   34 à la manière d'épaulements. 'On dispose ensuite par le dessus la bande 39 dans l'évidement annulaire 38 jusqu'à ce qu'elle s'appuie   'étroitement   sur sa base et on la fixe à cet endroit à la paroi 32 du corps en caoutchouc par collage ou vulcanisation. 



   Gomme on le voit d'après le dessin, les extrémités dès pointes   40   sont également disposées suivant une ligne bombée qui correspond àu bombe- ment de la paroi 32. Si on exerce par le dessus une pression sur l'outil de toilette du bétail pendant   l'étrillage,   suivant, l'importance de cette pression, ou bien les pointes, extérieures 41' seuls viennent s'appuyer sur la surface supérieure de la toison de l'animal ou bien, en-cas de pres- sion plus intense, les pointes   intérieures.42   interviennent également de plus en plus. Ge fait résulte de ce que la paroi élastique 32 du corps en caoutchouc fléchit de plu en plus sous l'action de la-pression,   jusqu'à   ce qu'elle ne prenne plus la forme'bombée, mais, dans le cas extrême, la forme entièrement horizontale.

   On peut'ainsi obtenir à volonté' que l'opéra- tion   d'étrillage   s'effectue de facon plus douce ou plus intense. 



   Comme le' montre la Fig. 7, .le corps, en caoutchouc   muni   de pointes 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 est raccordé de façon échangeable à la partie supérieure de l'outil de toi- lette du bétail ou bien il y est fixé à demeure par   vulcanisation.   



   Finalement, suivant une autre forme de réalisation, on peut encore utiliser au lieu de la plaque d'étrille à   pointes,   une plaque   d'étrille   à peignes 50 suivant les Figs. 8 et   9,   qui porte des nervures individuelles 51 en forme de quadrillage dans lesquelles sont fixées par vulcanisation des peignes d'étrille 52. Cette plaque d'étrille se fixe à la partie supérieure de l'outil de toilette du bétail exactement de la même manière que les au=' tres supports d'éléments de toilette. Entre les nervures 51 existent de lar- ges ouvertures de passage 53 qui servent à l'aspiration. 



   Pour que le bord inférieur 55 de la partie supérieure de l'outil de toilette de bétail qui dépasse par en dessous la plaque de la brosse, de l'étrille à pointe ou à peigne, puisse être construit relativement étroit et assurer malgré cela un appui suffisant, suivant une forme de réalisation particulière, on dispose à des endroits opposés deux-à-deux des élargisse- ments 56 en forme de bourrelets qui ont une section triangulaire et qui dé- passent quelque peu la plaque de brosse ou d'étrille en quatre endroits par en dessous le long de son bord, de manière à assurer ainsi un appui sur. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Outil aspirateur pour la toilette de bétail caractérisé en ce qu'il est constitué de deux parties, dont la partie inférieure sert de sup- port aux éléments servant au traitement de la toilette du bétail, tels que faisceaux de poils, pointes ou peignes d'étrille et analogues, et dont la partie supérieure est construite de manière à servir à la fois de manche ou de poignée pour tenir l'appareil et le support de l'outil tout entier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  VACUUM TOOL FOR LIVESTOCK TOILET.



   The invention relates to a vacuum cleaner for the toilet of cattle, and is characterized in that the vacuum cleaner is constructed in two parts, the lower part of which serves as a support for the elements used for the toilet of cattle such as bundles of hair , spikes or curling comb, and the upper part of which is constructed in such a way that it serves at the same time as a handle for gripping and holding the entire apparatus, In an advantageous form, the tubing to be provided on the upper part to receive the flexible connection tube of the vacuum cleaner is at the same time built in the form of a handle.



   In order to achieve a convenient position of the operator's hand while the vacuum cleaner is running, it is advantageous to arrange the connection tubing parallel to the face of the brush and somewhat above it.



  This point is of particular importance because, when the new device is introduced on the market, as little changes as possible in the handling of a curry crusher are carried out as usual up to now. now .. are necessary so that the psychological resistance observed by experience against any introduction of any novelty, and particularly great precisely in ordinary man, can easily be overcome at first sight. This is also the reason why it is advantageous to give the brush the usual external shape, that is to say the oval shape.



   To allow good suction of dust and dirt particles during the twisting, the weed brush has the shape of an oval ring. The bundles of bristles are arranged on this ring in several rows, preferably two, so as to result in the central opening being relatively large, which offers the advantage that there is a large passage section. for particles of: dirt and dust. This has the advantage that the current resistance can be significantly reduced, so that the suction efficiency is favorable.

   Furthermore, for this reason, 'la. length of the perimeter at the point of

 <Desc / Clms Page number 2>

 The transition between the inner row of the bristle bundles and the places of air penetration in the upper part of the dust suction brush is relatively large, and thus the suction efficiency also reaches favorable values.

   Since the axis of the average opening of the brush holder is perpendicular to the axis of the suction pipe, and that, on the other hand, the average opening of the brush holder has a notable cross section larger than the passage section of the suction pipe, the upper part of the brush of the dust extractor is provided with transition shapes such that there are no empty edges or dead spaces in which soil particles can spill and accumulate. This is to give a technical form favorable to the air current.



   For this purpose, the upper part of the vacuum cleaner brush is slightly convex upwards above the oval brush holder.



  To this convex part is connected on one side the connecting tube so that the tubular cylindrical shape extends approximately to the center of the upper part of the brush of the vacuum cleaner and is connected to this place has the convex shape of the main face of the upper part by curved transition faces projecting laterally. In addition, the connection tubing is placed in sufficient proximity to the top of the brush holder so that the lower casing lines of the connection tubing come to be disposed immediately above the upper face of the brush holder.

   In order not to hinder the free passage to the connection pipe of particles of dust and dirt to be sucked in, the lower parts of the casing of the pipe are sufficiently separated so that they do not encroach on the periphery. inside the annular face of the brush holder.



   To secure the upper part of the vacuum suction brush to the brush holder, the upper part protrudes from the edge of the brush holder by a cylindrical rim wall and a lower annular bead. Since an elastic material, in particular rubber, is used for the construction of the upper part of the brush of the vacuum cleaner, no special fastening device is necessary. It suffices only by extension of the lower edge bead to pass the brush with its support above the edge bead until the brush holder hooks behind the bead.



   As, from experience, the bristles of a curling brush are subjected to excessively high stresses on account of the intense, sometimes forceful movements of the stricker, and these stresses are naturally highest along the outer edge, because at this point the mutual support of the individual bristles is lacking, it has been shown to be advantageous to give the outer bristles, particularly in the vicinity of the places where they are attached to the brush holder, additional external support .

     In accordance with the invention, this is achieved in an entirely practical and simple manner by passing the edge bead of the upper part of the dust suction brush in the immediate vicinity of the places where the bristles of the brush are. attached to the brush holder,
In order to give this support a certain elasticity in this case, it has proved to be very practical to connect to the bead, downwards, a cylindrical thin-walled flange arranged sufficiently near the bristles of the outer row of bundles so that the edge bottom of the cylindrical flange just touches the outer bristles of the brush.



  If the bristles of the bundles bend towards the outside during the stranding, these bristles exert on the corresponding part of the cylindrical flange a certain pressure directed towards the outside. As this cylindrical flange is constructed with relatively thin walls, it can undergo elastic deformation to some extent. There is therefore a reciprocal action at this point which, on the one hand, prevents excessive bending of the bristles and, on the other hand, produces a deformation of the cylindrical flange to a certain extent. This reciprocal action is shown to be particularly advantageous from the point of view of the conservation of

 <Desc / Clms Page number 3>

 fur.



   Instead of an ordinary brush, it is also possible to use a bristle brush in which are disposed on the brush holder one or two outer rows of bundles of ordinary animal hair and inside these. rows, one or two further rows of bundles which preferably consist of metal wires, such as brass, and which are preferably somewhat shorter in length than the outer rows of bristles.



   As long as you want to use the device as a curry, you can replace the brush holder with another support, provided with tips. These spikes, which may also have another shape, and which consist of iron or metal or other material, are fixed in an elastic body, in particular in a rubber plate.



   To allow a more secure attachment, the spikes or other parts are introduced into openings of the elastic body. As compressive and tensile forces are exerted on the points or on the parts receiving other shapes after their introduction into the elastic body, during the use of the body thus formed used in particular as a plate of a cattle grooming tool, and that among them the compressive forces represent the main forces, care should be taken to provide devices which prevent the detachment of points or other parts. elastic body shapes.

   To this end, there are provided at the end of the tips or parts receiving other shapes by which these parts are fixed to the elastic body, projections, edges, annular beads or the like. The points or respectively the parts receiving other shapes are introduced by these projections or similar part into corresponding recesses of the elastic body, so that the projections, flanges and the like in the form of a ring are supported inside the rings. recesses in the manner of shoulders. In this way, a sliding detachment of the tips or of the parts receiving other shapes is avoided, provided that tensile forces or also transverse forces are applied thereto.



   In order to prevent the applied compressive forces from pushing the inserted spikes or the like parts out of the recesses again, it is necessary to cover the inserted ends of the spikes or the like parts respectively with bodies arranged behind them.



  These bodies may consist of raw treads or pieces of web which are glued or vulcanized from behind or which are bonded in some other suitable manner to the elastic body.



   In a particular embodiment of the idea of the invention, the elastic body is constructed with relatively thin walls in the parts where openings are provided for the insertion of spikes or the like, and it is advantageous to form thick walls. the adjacent parts of the elastic body, that is to say the parts free of spikes or respectively similar parts and which are therefore also free of openings. Large surface recesses are thus formed in which the webs or pieces of fabric can conveniently be applied in recessed arrangement.

   These recessed parts, provided in particular at the edges, still offer the additional advantage that they give the complete device increased strength, which is of considerable importance, in particular as regards the elastic material.



   As the tool according to the invention should preferably be constructed in the form of a stringer plate of a livestock grooming tool, the parts which are to be provided with spikes or the like are constructed in the form of rings, preferably oval or elliptical.



  These annular pieces provided with spikes or the like, each carry, advantageously, equally well on the outside as on the inside, an annular bead, and in this case it is again advantageous to give the beads a shape directed upwards.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   To further specialize the ideas of the invention, the face of the ring is inclined from its lower outer part to its upper inner part. This inclination can also be achieved in the form of a slight bulge. This results in the fact that, when inserting the tips or the like, not only do they assume positions slightly apart from each other - provided that the faces of the rings are slightly convex - but the outer ends of the tips or like parts also gradually rise from their lower outer part to their upper inner part.



   This shaping plays a special role in use as a cattle grooming tool because, when strangling, the pressure exerted by the operator causes elastic deformations of the rubber body, which result in that the points or similar parts undergo with respect to each other oscillating movements which favorably activate the clamping operation.



   Finally, the tool can also be constructed in the form of a comb trellis. For this purpose, individual ribs are provided in the plate, also made of the same elastic material as the plate and in which metal or iron combs are fixed. Between these ribs, there are openings for suction. This plate is then inserted into the top of the cattle grooming tool in exactly the same way as the plate of other tools.



   The drawing shows the invention under ,. form of several exemplary embodiments.



   Fig. 1 shows a longitudinal section through the cattle grooming tool, taken along line I-I of FIG. 2;
Fig. 2 is a view of the tool in yaws; Fig. 3 is a partial section taken along the line III-III of FIG. 1 and a partial profile view; Fig. 4 is a view of 1- * cattle grooming tool taken from below; Fig. 5 is a section taken along the line V-V of FIG. 4; Fig. 6 is a section perpendicular to the first, taken along line VI-VI of FIG. 4; Fig. 7 is a longitudinal section through a cattle toilet tool, provided with a spiked weir plate;

   Fig. 8 is a view taken from below of a comb weir plate inserted into the top of the livestock grooming tool; Fig. 9 is a section through the comb weir plate taken on line IX-IX of FIG. 8.



   According to the embodiment of Figs, 1 to 3, the cattle toilet tool comprises an oval ring shaped brush holder for the bundles of bristles 2 and the oval central opening 3. The upper part 4 rubber construction is slightly bamboozed upwards at its upper part 5. In this part opens laterally the connection pipe 6, the lower part of the casing 7 of which, as shown in FIG. l, does not protrude from the inner cylindrical face 8.

   The upper casing part 9 of the tubing 6 extends approximately to the center 10 of the upper part and is connected at this point to the convex surface 5 by pieces with rounded walls 11. dynamic transition of the air flow between the central opening 3 of the brush holder and the interior of the connection tube 6.



   The edges 14 of the upper part 4 and the enveloping lines 7 of the connection tube 6 combine with each other so as to form an overall flat bearing surface in the form of an oval ring. for the portobrush 1. Starting from these parts, side walls 15 are provided on

 <Desc / Clms Page number 5>

 for the brush holder 1. Starting from these parts, from the side walls 15 are provided on the upper part; they surround the outer periphery of the brush holder 1 and protrude from the brush holder 1 from below in the form of a lower edge bead 16. This edge bead 16 is introduced by its outer edge 17 up to proximity. immediate hairs. exterior of the outer row of harnesses 18.

   Further, a thin-walled cylindrical flange 19 is disposed below and its lower edge
20 ring-shaped just touches the outer bristles of the outer row of bundles 18 ..,,
In Fig. 1, the left side shows the embodiment of the support for the bundles of bristles described so far.

   On the right side of FIG. 1, another embodiment is shown comprising four rows of bundles 18, 18 ', the two outer rows of which are provided with longer hairs which consist of animal hairs, while the two slightly shorter inner rows consist of metal son, preferably brass son, In this way, the work of a curry is achieved and at the same time the advantage of suction.



   In order to give the cattle grooming tool a better support when in use, a belt comprising two parts 22, 23 is used in a manner similar to the case which otherwise presents itself on ordinary weeders. overhanging 24 by means of two rivets 25. These rivets are set in holes 26. Four holes are provided in total on each piece of belt. The belt can thus be adapted to the size of the operator's hand in each particular case. To secure the belt to the cattle grooming tool, there are side beads 27 with slits 28 corresponding to the shape of the section of the parts of the belt.



  The parts of the belt are introduced from below into these slots 28, before connecting them by the rivets 25, until the lower transverse rods 29 of the belt parts 22, 23 come to rest on the beads 27.



   According to the embodiment of Figures 4 to 7, the cattle grooming tool further comprises, in addition to its upper part, a rubber body in the form of an oval ring 31 with a central piece 32 to thin. wall, carrying a number of openings 33 distributed uniformly over the surface and opening upwards into enlarged recesses 34. On the inner and outer edge of the rubber body are arranged bead rings 35, 36 of which the The outer 35 is stretched sufficiently upwards so that the creepage line 37 drawn along the upper ridges of the two bead rings 35, 36 is horizontal. In this way,

   a large recess 38 is formed in the form of a ring, which comes out to receive a. band 39 also having the shape of an elliptical ring. The metal spikes 40 are introduced from above through the openings 33 and are driven in until their ring-shaped rim 41 rests in the recesses 34 in the manner of shoulders. The strip 39 is then placed from above in the annular recess 38 until it rests closely on its base and it is fixed there to the wall 32 of the rubber body by gluing or vulcanization. .



   As can be seen from the drawing, the ends of the points 40 are also arranged in a curved line which corresponds to the bulge of the wall 32. If pressure is exerted on the tool for cleaning the cattle during the trimming, depending on the importance of this pressure, or the outer spikes 41 'alone come to rest on the upper surface of the animal's fleece or else, in the event of more intense pressure, the inner spikes. 42 also intervene more and more. The result is that the elastic wall 32 of the rubber body flexes more and more under the action of the pressure, until it no longer assumes the bubble form, but, in the extreme case, the fully horizontal form.

   It is thus possible to obtain at will that the constriction operation takes place in a smoother or more intense way.



   As shown in FIG. 7, the body, made of rubber with spikes

 <Desc / Clms Page number 6>

 is interchangeably connected to the upper part of the livestock toilet tool or it is permanently attached thereto by vulcanization.



   Finally, in another embodiment, instead of the spiked weir plate, a comb weed plate 50 according to Figs. 8 and 9, which carries individual ribs 51 in the form of a grid in which are fixed by vulcanization the combs 52. This weel plate attaches to the top of the cattle grooming tool in exactly the same so that the au = 'tres supports of toilet elements. Between the ribs 51 there are large passage openings 53 which serve for suction.



   So that the lower edge 55 of the upper part of the cattle grooming tool which protrudes from below the plate of the brush, point or comb weir, can be constructed relatively narrow and still provide support Sufficiently, according to a particular embodiment, in two-by-two opposite places there are enlargements 56 in the form of beads which have a triangular section and which extend somewhat beyond the brush or curb plate. four places from below along its edge, so as to ensure a support on.



   CLAIMS.



   1. - Vacuum tool for the toilet of cattle characterized in that it consists of two parts, the lower part of which serves as a support for the elements used for the treatment of the toilet of cattle, such as bundles of hair, spikes or curling combs and the like, and the upper part of which is constructed to serve as both a handle or a handle for holding the apparatus and the entire tool holder.


    

Claims (1)

2. - Outil suivant la revendication 1 caractérisé en ce que la tu- bulure prévue sur la partie supérieure de l'outil pour recevoir le tube de raccord de l'aspirateur de poussières, est construite de manière à servir en même temps de poignée. 2. - Tool according to claim 1 characterized in that the tubular provided on the upper part of the tool to receive the connecting tube of the vacuum cleaner, is constructed so as to serve at the same time as a handle. 3. - Outil suivant les revendications 1 et 2 caractérisé en ce que la tubulure de raccord est disposée de façon qu'elle soit à la face supé- rieure de l'outil et dépasse quelque peu au-delà de la périphérie extérieu- re de l'outil. 3. - Tool according to claims 1 and 2 characterized in that the connecting tube is arranged so that it is on the upper face of the tool and projects somewhat beyond the outer periphery of the tool. 4. - Outil suivant les revendications 1 à 3 caractérisé en ce que l'outil est muni d'une ouverture centrale relativement grande par rapport à l'élément de traitement en particulier le porte-brosse, de manière que les faisceaux de poils ne soient disposés sur le support qu'en un petit nombre de rangées, de préférence deux en,4,orme de bagues. 4. - Tool according to claims 1 to 3 characterized in that the tool is provided with a relatively large central opening relative to the treatment element in particular the brush holder, so that the bundles of bristles are not arranged on the support only in a small number of rows, preferably two in, 4, elm rings. 5. - Outil suivant les revendications 1 à 4 caractérisé en cé.que les formes de transition entre l'ouverture centrale du côté du support d'une part, et la tubulure de raccord d'autre part, sont arrondies de manière à ne produire aucune arête vive ni espaces morts dans lesquels des particules de souillures ou de poussières peuvent s'accumuler. 5. - Tool according to claims 1 to 4 characterized in cé.que the forms of transition between the central opening on the side of the support on the one hand, and the connection pipe on the other hand, are rounded so as not to produce no sharp edges or dead spaces in which particles of dirt or dust can accumulate. 6. - Outil suivant les revendications 1à 5 caractérisé en ce que la partie supérieure de l'outil au dessus du support est légèrement bombée vers le haut. 6. - Tool according to claims 1 to 5 characterized in that the upper part of the tool above the support is slightly convex upwards. 7. - Outil suivant les revendications 1 à 6 caractérisé en ce que le raccord tubulaire est relié d'un côté à la partie bombée de la partie su- périeure de l'outil, de manière que la forme cylindrique du tube s'étende environ jusqu'au centre de la partie supérieure de l'outil et se raccorde à cet endroit à la forme bombée de la face principale de la partie supérieu- re par des faces de transition bombées qui s'y rattachent latéralement. 7. - Tool according to claims 1 to 6 characterized in that the tubular connector is connected on one side to the convex part of the upper part of the tool, so that the cylindrical shape of the tube extends approximately up to the center of the upper part of the tool and connects there to the convex shape of the main face of the upper part by convex transition faces which are attached laterally. 8..- Outil suivant la revendication 7 caractérisé en ce que la tu- bulure de raccord est disposée immédiatement .au. -dessus du support, de ma- nière que les lignes inférieures de l'enveloppe de la tubulurede raccord viennent se disposer immédiatement au dessus de la face supérieure du -support, <Desc/Clms Page number 7> EMI7.1 9, - Outil s1.;livantls 'rv:p,ÇliGations 7 et 8. c'araotérisé en ce que les parties inférieures de .-l'enveloppe du rccord.)sont .suffisa11²lle:qt, é10:j..gnées pour ne pas empiéter sur la périphérie intérieure de la face annulaire du support. 8 ..- Tool according to claim 7 characterized in that the connection tube is disposed immediately .au. -above the support, so that the lower lines of the casing of the connection tubing come to be placed immediately above the upper face of the -support, <Desc / Clms Page number 7> EMI7.1 9, - Tool s1.; Livantls' rv: p, ÇliGations 7 and 8. It is aerated in that the lower parts of.-The casing of the rccord.) Are .sufficienta11²lle: qt, é10: j..gnées for do not encroach on the inner periphery of the annular face of the support. 10. - Outil suivant les revendications 1 à 9 ,caractérisé en ce que la partie supérieure de l'outil dépasse le bord du support par une. paroi - de bordure cylindrique et un bourrelet annulaire inférieur. 10. - Tool according to claims 1 to 9, characterized in that the upper part of the tool exceeds the edge of the support by one. wall - of cylindrical border and a lower annular bead. 11. - Outil suivant la revendication 10 caractérisé en ce que, par- ticulièrement dans les constructions en forme de brosses, le bourrelet de bordure de la partie supérieure de la brosse aspiratrice de poussières s'é- tend jusqu'à proximité immédiate des endroits.où les poils de la- brosse ressortent de leur support. 11. - Tool according to claim 10 characterized in that, particularly in brush-shaped constructions, the edge bead of the upper part of the dust suction brush extends to the immediate vicinity of the locations. where the bristles of the brush emerge from their support. 12. - Brosse suivant les revendications 10 et 11 caractérisée en ce qu'une bride cylindrique, de préférence à mince paroi, se raccorde par en dessous au bourrelet de bordure et s'étend en particulier à proximité suffisamment immédiate des poils de la rangée extérieure de faisceaux pour que le bord inférieur de la bride cylindrique arrive exactement à toucher les poils extérieurs de la brosse. 12. - Brush according to claims 10 and 11 characterized in that a cylindrical flange, preferably thin-walled, is connected from below to the edge bead and extends in particular in sufficiently close proximity to the bristles of the outer row of bundles so that the lower edge of the cylindrical flange comes exactly to touch the outer bristles of the brush. 13. - Procédé de fabrication d'outils de toilette de bétail suivant les revendications 1 à 12 caractérisé en ce qu'on introduit dans le corps de support consistent en particulier en matière élastique, des pointes ou des pièces analogues par des ouvertures pratiquées dans le corps, et en ce que les pointes sont amenées à s'appuyer à la manière d'épaulements par des saillies, rebords,'bourrelets annulaires ou analogues disposés à leurs ex- trémités inférieures, dans des évidements élargis de façon correspondante du corps élastique en caoutchouc, 14. - Procédé suivant la revendication 13 caractérisé en ce qu'on empêche les extrémités serties des pointes ou des pièces analogues de se détacher en disposant derrière' elles des pièces fixées au corps élastique. 13. - A method of manufacturing livestock toilet tools according to claims 1 to 12 characterized in that introduced into the support body consist in particular of elastic material, spikes or similar parts through openings in the body, and in that the tips are made to rest in the manner of shoulders by protrusions, flanges, annular beads or the like disposed at their lower ends, in correspondingly enlarged recesses of the elastic body in rubber, 14. - A method according to claim 13 characterized in that prevents the crimped ends of the spikes or similar parts from coming off by having behind them parts fixed to the elastic body. 15. - Procédé suivant les revendications 13 et 14 caractérisé en ce que les pièces de fixation (9). des pointes ou dés pièces analogues ont la forme de bandes de caoutchouc brut ou. de morceaux de toiles qui y sont collés ou vulcanisés par derrière. 15. - Method according to claims 13 and 14 characterized in that the fasteners (9). spikes or similar parts have the form of raw rubber bands or. pieces of canvas glued to it or vulcanized from behind. 16. - Outil préparé d'après des procédés suivant les revendica- tions 13 et 15 caractérisé en-ce-que le corps élastique (1) est construit avec des parois relativement minces aux endroits où existent des ouvertures (3, 4) pour l'introduction des pointes (10) ou des pièces analogues. 16. - Tool prepared according to methods according to claims 13 and 15 characterized in that the elastic body (1) is constructed with relatively thin walls at the places where there are openings (3, 4) for the. 'introduction of tips (10) or similar parts. 17. - Outil suivant la revendication 16 caractérisé en 'ce que les parties du corps élastique exemptes de pointes ou de pièces analogues, et qui sont par conséquent également exemptes d'ouvertures, sont construites à parois épaisses. 17. - Tool according to claim 16 characterized in 'that the parts of the resilient body free of spikes or the like, and which are therefore also free of openings, are constructed with thick walls. 18. - Outil suivant les revendications 16 et 17 caractérisé en ce qu'on introduit, de façon renfoncée, les bandes de caoutchouc, brut ou les morceaux de toile dans les renfoncements (8) à grandes surfaces qui résul- tent des épaisseurs différentes des parois. 18. - Tool according to claims 16 and 17 characterized in that one introduces, in a recessed manner, the rubber bands, raw or the pieces of canvas in the recesses (8) with large surfaces which result from the different thicknesses of the walls. 19. - Outil suivant les revendications 16 à 18 caractérisé en ce que, dans la construction d'un outil sous forme de plaque d'étrille pour la toilette du bétail,les pièces munies de pointes ou de pièces analogues sont construites en forme de bagues, de préférence en forme'de bague ovales ou d'ellipses. 19. - Tool according to claims 16 to 18 characterized in that, in the construction of a tool in the form of a restrictor plate for the toilet of cattle, the parts provided with spikes or similar parts are constructed in the form of rings , preferably in the form of an oval or ellipse ring. 20. - Outil suivant la revendication 19 caractérisé en ce que les pièces annulaires munies de pointes ou de pièces analogues, qui se raccordent aussi bien vers l'intérieur que vers l'extérieur, sont munies chacune d'un bourrelet annulaire (5, 6) de préférence dirigé vers le haut. 20. - Tool according to claim 19 characterized in that the annular parts provided with spikes or similar parts, which connect both inwardly and outwardly, are each provided with an annular bead (5, 6 ) preferably directed upwards. 21. - Outil suivant les revendications 19 et 20 caractérisé en ce que la face annulaire est inclinée de l'extérieur et du bas vers l'intérieur et le haut. <Desc/Clms Page number 8> 21. - Tool according to claims 19 and 20 characterized in that the annular face is inclined from the outside and from the bottom to the inside and the top. <Desc / Clms Page number 8> 22. - Outil suivant la revendication 21 caractérisé en ce que la face annulaire,en plus de son inclinaison, est construite légèrement bombée. 22. - Tool according to claim 21 characterized in that the annular face, in addition to its inclination, is constructed slightly convex. 23. - Outil suivant la revendication 1 caractérise en ce qu'on utilise comme élément de traitement pour la toilette du bétail une plaque' d'étrille à peigne (50) possédant des nervures individuelles (51) en forme de quadrillage dans lesquelles sont fixées par vulcanisation les peignes 52 des étrilles. 23. - Tool according to claim 1 characterized in that as a treatment element for the grooming of cattle is used a plate 'comb weir (50) having individual ribs (51) in the form of a grid in which are fixed by vulcanization the combs 52 of the curry combs. 24. - Outil suivant la revendication 1 caractérisé en ce qu'on u- tilise comme élément de traitement pour la toilette du bétail un, genre d'é- trille constituée d'un support de faisceaux de poils de préférence en matiè- re élastique comprenant une grande ouverture centrale et sur chaque pièce de bord, deux rangées de faisceaux dont les rangées extérieures consistent en poils d'animaux et les deux rangées intérieures en fils métalliques, de préférence en fils de laiton, dont la longueur est plus courte que celle des faisceaux de poils extérieurs. 24. - Tool according to claim 1 characterized in that one uses as treatment element for the grooming of cattle a kind of trill consisting of a support of bundles of hair preferably of elastic material. comprising a large central opening and on each edge piece, two rows of bundles, the outer rows of which consist of animal hair and the two inner rows of metal wires, preferably brass wires, the length of which is shorter than that bundles of outer hair. 25. - Outil suivant les revendications 1 à 24 caractérisé en ce que le bord inférieur de la partie supérieure de l'outil de toilette du bé- tail qui dépasse par en dessous, le long de leur bord, les éléments de trai- tement de toilette du bétail,est conçu relativement étroit et en ce que, sur ce bord, en deux groupes d'endroits opposés l'un à l'autre, en tout par conséquent en quatre endroits, sont prévus des élargissements (56) en forme de bourrelets de section triangulaire, de manière qu'en quatre points les éléments de traitement de toilette du bétail soient supportés un peu plus loin par en dessous. 25. - Tool according to claims 1 to 24 characterized in that the lower edge of the upper part of the livestock grooming tool which protrudes from below, along their edge, the treatment elements of cattle toilet, is designed relatively narrow and in that, on this edge, in two groups of places opposite to each other, in all therefore in four places, are provided widenings (56) in the form of bulges of triangular cross section, so that at four points the cattle grooming treatment elements are supported a little further from below. 26. - Outil suivant les revendications 1 à 25 caractérisé en ce qu'on utilise pour tenir l'outil une courroie constituée de deux pièces (22, 23) et maintenue aux endroits dépassants (24) au moyen de deux rivets (25) pénétrant dans des trous des pièces de la courroie, et en ce que, pour la fixation de la courroie à l'outil on prévoit danx bourrelets latéraux (27) qui présentent des fentes (28)qui correspondent à la forme de section des pièces de la courroie et dans lesquelles on Introduit ces dernières par en dessous avant de les réunir, jusqu'à ce qu'elles viennent s'appuyer contre les faces inférieures des bourrelets au moyen de tringles transversales in- férieures (29) disposées sur les pièces de la courroie. en annexe :3 dessins. 26. - Tool according to claims 1 to 25 characterized in that one uses to hold the tool a belt consisting of two parts (22, 23) and held in the projecting places (24) by means of two rivets (25) penetrating in holes of the parts of the belt, and in that, for the fixing of the belt to the tool, there are provided side beads (27) which have slots (28) which correspond to the section shape of the parts of the belt and into which the latter are introduced from below before joining them, until they come to rest against the lower faces of the beads by means of lower transverse rods (29) arranged on the parts of the belt. in appendix: 3 drawings.
BE516121D BE516121A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE516121A true BE516121A (en)

Family

ID=153412

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE516121D BE516121A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE516121A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2869170A (en) * 1953-03-24 1959-01-20 Wessel Hans Vacuum cleaner attachment
US4688295A (en) * 1985-04-05 1987-08-25 Starnes Doris H Vacuum cleaner attachment
US5313687A (en) * 1992-08-14 1994-05-24 Schneider Norman J Ceiling fan brush and adjustable angle tube vacuum connector for same

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2869170A (en) * 1953-03-24 1959-01-20 Wessel Hans Vacuum cleaner attachment
US4688295A (en) * 1985-04-05 1987-08-25 Starnes Doris H Vacuum cleaner attachment
US5313687A (en) * 1992-08-14 1994-05-24 Schneider Norman J Ceiling fan brush and adjustable angle tube vacuum connector for same

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2017084897A1 (en) Clipper with hair collector
EP3177135B1 (en) Comb for a brush for grooming animal fur
WO2018087481A1 (en) Set of modular elements allowing the formation of dental hygiene devices
WO1995011636A1 (en) Toothbrush having a dual rotary brushing system
EP0127209A1 (en) Cleaning device for proximal tooth faces
BE898717R (en) TOOTHBRUSH IMPROVEMENTS
WO1997043923A1 (en) Transversal toothbrush
BE516121A (en)
CA2903616A1 (en) Suction device designed to suck air and liquid from a planar surface, and scraper blade for such a device
EP0875221A1 (en) Hand scraping device and process for its manufacture
FR2668045A1 (en) Toothbrush
FR2491327A1 (en) DENTAL HYGIENE INSTRUMENT
CA2716307C (en) Brush and roller cleaner
CN210673212U (en) Cleaning brush of dust collector
JP3951295B2 (en) Hair catcher
FR3116998A1 (en) Set for cleaning the skin and/or keratin fibers
CA3115133A1 (en) Electric floor sweeper
FR2882637A1 (en) Coffee arm`s metal filter cleaning device for professional coffee machine, has control key that is pressed for actuating sucker while placing coffee arm beneath sucker, when user desires to clean filter
KR101608980B1 (en) Assembly Cleaning Broom
BE1014491A6 (en) Toilet brush has base with bristle rows and retractable cleaning grill hinged along working surface
FR3122804A1 (en) Dust vacuum cleaner nozzle
KR100927766B1 (en) Tongue Cleaner Combination Toothbrush
FR2946501A1 (en) Device for cleaning a web layer, comprises an attachment unit fixed with a horizontal work zone at its end for storing the web layer, tubular elements parallely disposed between two brushing units, and a ventilation unit
EP2787858B1 (en) Toothbrush allowing the rear faces of the teeth to be cleaned
RU33700U1 (en) Scraper to clean the surface of the tongue