BE514105A - - Google Patents

Info

Publication number
BE514105A
BE514105A BE514105DA BE514105A BE 514105 A BE514105 A BE 514105A BE 514105D A BE514105D A BE 514105DA BE 514105 A BE514105 A BE 514105A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cover
transport container
container according
parts
rear wall
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE514105A publication Critical patent/BE514105A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D7/00Containers having bodies formed by interconnecting or uniting two or more rigid, or substantially rigid, components made wholly or mainly of metal
    • B65D7/12Containers having bodies formed by interconnecting or uniting two or more rigid, or substantially rigid, components made wholly or mainly of metal characterised by wall construction or by connections between walls
    • B65D7/24Containers having bodies formed by interconnecting or uniting two or more rigid, or substantially rigid, components made wholly or mainly of metal characterised by wall construction or by connections between walls collapsible, e.g. with all parts detachable
    • B65D7/26Containers having bodies formed by interconnecting or uniting two or more rigid, or substantially rigid, components made wholly or mainly of metal characterised by wall construction or by connections between walls collapsible, e.g. with all parts detachable with all parts hinged together

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  RECIPIENT DE TRANSPORT REPLIABLE. 



   L'objet de l'invention concerne un récipient qu'on peut replier, porter, lever et transporter dont les éléments tels que le fond, les parois latérales et le couvercle sont réunis ensemble de façon à pouvoir être re- pliés et de manière que les faces externes du fond et du couvercle restent toujours au dehors. 



   On est parti d'un récipient de transport repliable dont les parois antérieure et postérieure étaient faites chacune de deux parties.   Cha-   cune de ces parois se composait de deux parties réunies par une articulation et qui pouvaient être repliées de manière que dans la position repliée les deux parties de chaque paroi se trouvaient l'une sur l'autre. Un tel récipient de transport a l'inconvénient que dans les grandes dimensions il n'est pas suffisamment rigide. 



   Pour remédier à cet inconvénient, conformément à l'invention, il est proposé de réaliser d'une fagon rigide en soi toutes les parties du récipient telles que fond, parois latérales et couvercle, et aussi les parois antérieure et postérieure et de réunir deux des parties du récipient, comme le couvercle et la paroi postérieure ou la paroi postérieure et le fond de façon telle que l'une des parties par rapport à l'autre partie puisse se dé- placer d'un mouvement combiné de bascule et de glissement. Si le couvercle et la paroi postérieure sont montés pour pouvoir basculer et glisser l'un sur l'autre le bord arrière du couvercle,dans la position montée, se trouve en substance sur le bord supérieur de la paroi postérieure et dans la posi- tion repliée sur le bord inférieur du fond.

   Si on déplace, conformément à l'invention, l'un contre l'autre la paroi postérieure et le fond, le bord inférieur de la paroi postérieure dans la position montée du récipient se trouve en substance au bord arrière du fond et dans la position repliée au bord avant du fond. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Des exemples de réalisation reposant sur ces bases sont décrits ci-après. 



   Si dans ce qui suit on parle par exemple de'couvercle et de paroi postérieure ou de paroi postérieure et de fond il s'agit de deux par- ties qui basculent et glissent l'une contre l'autre. Il en est de même pour d'autres parties qui, dans la position montée, sont perpendiculaires l'une à l'autre..- 
On peut par exemple relier le couvercle et la paroi postérieu- re par une double charnière, par exemple, formée de deux leviers articulés sur les faces latérales de la paroi postérieure et sur les faces latérales du couvercle. L'articulation au couvercle ou à la paroi postérieure se trou- ve, correspondant à la longueur des deux leviers, éloignée du bord arrière du couvercle et du bord supérieur de la paroi postérieure. Les deux leviers peuvent être réunis de telle façon qu'ils se déplacent ensemble. 



   Ceci peut être réalisé par exemple par une barre, une tige ou analogue dont les bouts sont reliés aux deux leviers, par une soudure par exemple. il est plus convenable de former les leviers et la pièce de liaison par une tige ronde dont les bouts sont repliés à 90 . Les bouts repliés   sont   par exemple aplatis et reliés par articulation à la paroi postérieure du ré- cipient, de préférence aux faces latérales de celle-ci par des chevilles, des pointes ou analogues, tandis que la partie centrale sera réunie au cou- vercle par exemple par colliers afin de pouvoir tourner par rapport au cou- vercle.

   Ces positions d'articulation sur le couvercle sont à une certaine distance et parallèles au bord arrière du couvercle tandis que les positions d'articulation des bouts de la tige ronde sont disposées à une certaine dis- tance du bord supérieur de la paroi postérieure. Il est recommandé de pré- voir à la place à laquelle la tige ronde est montée sur le couvercle une moulure demi-ronde, par exemple par estampage, dans laquelle la tige ronde pénètre de moitié environ. 



   A la place des deux leviers, on peut aussi prévoir entre le couvercle et la paroi postérieure une ou plusieurs charnières. L'articula- tion de cette ou ces charnières pivote par exemple à peu près au milieu de la face externe de la paroi postérieure tandis que l'autre articulation est disposée à peu près au bord arrière du couvercle; il est convenable de dis- poser cette articulation intérieurement à la face latérale du couvercle se trouvant au bord arrière du couvercle afin que le couvercle avec ses faces latérales puisse retenir les parois latérales du récipient dans l'état monté et les faces latérales correspondantes des parties de fond dans l'état re- plié. 



   Une autre possibilité réside dans ce qu'on réunit les parties du récipient qui basculent et glissent l'une contre l'autre par trois arti- culations. L'une des articulations se trouve par exemple à la face externe d'une partie, par exemple la paroi postérieure, la seconde articulation par exemple à la face latérale interne du couvercle à une certaine distance du bord arrière de ce dernier, tandis que la troisième articulation relie les parties d'articulation des deux articulations et se trouve près du bord su- périeur de la paroi postérieure dans l'état monté ou replié du récipient. 



   Si on ne veut pas prévoir une articulation en charnière de pia- no il est recommandé de disposer aux deux faces latérales d'une des parties, par exemple la paroi latérale, une cheville, un bouton à tête ronde ou analo- gue et de pourvoir l'autre partie, par exemple le couvercle, aux deux parois. latérales correspondantes, d'un guide, comme une coulisse ou analogue, dans lequel glisse la cheville ou le bouton. 



   On peut aussi articuler pour pouvoir basculer sur une des par- ties, deux pièces sur lesquelles-sont montés des éléments coulissant comme des pièces de glissement, galets, billes ou analogues, qui se déplacent dans des guides correspondants du couvercle quand celui-ci se déplace. Les pièces de glissement elles-mêmes peuvent être pourvues de moyens pour diminuer le frottement comme rouleaux, billes ou analogues. Pour éviter d'endommager les 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 bords du couvercle dans ses mouvements on peut disposer à chaque pièce de glissement deux rouleaux ou analogues à une certaine distance l'un de l'au- tre. 



   Aux couvercle , parois antérieure et postérieure et au fond' sont prévus des moyens qui permettent une liaison solide   du couvercle   aussi bien avec le bord supérieur des parois antérieures et postérieures qu'avec le fond. 



   D'autres particularités résultent de la description. 



   Des exemples de réalisation de l'invention sont représentés schématiquement aux dessins. 



   La figure 1 est une vue de côté d'un récipient dont le couver- cle est relié par deux leviers au récipient monté. 



   La figure 2 est une vue de côté correspondant à la figure 1 avec la partie arrière du couvercle pendant le relèvement du couvercle. 



   La figure 3 est une vue de côté d'après les figures 1 et 2 avec le couvercle complètement relevé. 



   La figure 4 est une vue de côté d'un récipient   diaprés   les fi- gures 1 à 3 avec les parois latérales et antérieure repliées tandis que la paroi postérieure et son couvercle sont encore debout. 



   La figure 5 représente le récipient   diaprés   les figures 1 à 4 pendant le repliage. 



   La figure 6 représente le récipient diaprés les figures 1 à 5 dans la position repliée, immédiatement avant la fermeture de la serrure, 
La figure 7 est une coupe du récipient dont le couvercle est relié à la paroi postérieure par une double charnière. 



   La figure 8 est une vue de côté d'un récipient immédiatement avant son repliage, analogue à la figure 7, et dont le couvercle est relié à la paroi postérieure par trois articulations. 



   La figure 9 est une coupe d'un récipient replié   perpendiculai-   rement aux axes de rotation des articulations qui maintiennent les parois antérieure et postérieure au fond, et dans lequel sont disposés aux deux fa- ces latérales de la paroi postérieure des boutons à tête ronde et aux deux faces latérales du couvercle des coulisses dans lesquelles glissent les bou- tons. 



   La figure 10 est une vue partielle de côté d'un récipient d'a- près figure 9 dont la paroi latérale droite est repliée sur le fond et le couvercle est coupé. 



   La figure 11 est une coupe d'un récipient perpendiculairement aux axes de rotation des articulations tenant les parois antérieure et posté- rieure au fond et à la paroi postérieure duquel sont articulées des pièces qui portent des éléments   'Coulissants.   



   La figure 12 est une vue partielle de côté d'un récipient d'a- près figure 11 dont la paroi latérale droite est rabattue sur le fond et dont le couvercle est coupé. 



   Le récipient se compose d'un fond 1, de la paroi antérieure 2, de la paroi postérieure 3 et de deux parois latérales 4. Les parties 2, 3, 4 sont réunies à la partie 1 d'une façon connue par des articulations en char- nière de piano. Les faces latérales 6 de la paroi antérieure 2 et 7 de la paroi postérieure 3 soutiennent les parois latérales 4. Pour éviter un rabat- tement des parties 2, 3, 4, sont articulés d'une manière convenable sur cha- que paroi latérale aux endroits 9 deux abattants 8 qui maintiennent les coins des.parois antérieure et postérieure. Sur chacune des deux faces latérales 7 de la paroi postérieure est articulé en 10 un levier 11. Les autres bouts du levier 11 sont articulés en 12 et de préférence sur la face latérale interne 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 du couvercle 14.

   La distance des faces latérales   internes   du   couvercle   est telle que le couvercle peut être placé au dessus des bourrelets bordant les parois antérieure postérieure et latérales.   @   
Dans l'exemple de la figure 2 les leviers 11 sont réunis en= tre eux. Une tige ronde a été aplatie aux deux bouts et coudée de 90 . La partie médiane de la tige ronde est fixée au couvercle 14 par des colliers.- 15. Le couvercle est en cet endroit bombé de forme demi-ronde comme montré par la moulure 16 de manière que la tige ronde s'enfonce d'environ la moitié dans cette moulure. Les autres parties correspondent aux parties de la figu- re 1. Si on abandonne le couvercle dans la position représentée à la figure 2, il se déplace dans la position représentée en figure 3.

   Si on veut fermer le couvercle,on tire sur le côté avant 17 du couvercle ou sur la partie de serrure 18 et le couvercle effectue un mouvement combiné de basculement et de glissement. Quand le couvercle 14 est appliqué sur les parois 2, 3, 4 les attaches 19 s'accrochent dans les crochets 20 quand la partie de serrure 18 est sensiblement verticale. Par rotation de la partie 18 autour de   l'axe     21   l'attache 19 est tendue et le couvercle accroché au récipient. La partie de serrure 18 peut alors être assurée sur le couvercle d'une façon connue par des goupilles, fils plombés ou autres. 



   Si le récipient doit être replié on fait pivoter tous les abat- tants 8 autour des points de rotation 9, de 90  par exemple de la position représentée aux figures 1 à 3, on abaisse d'abord vers l'intérieur, donc sur le fond 1, les parois latérales 4 qui sont reliées au fond par les articula- tions 5 et on rabat ensuite la paroi antérieure 2 autour de l'articulation correspondante 5 sur les parois latérales 4. Ceci est représenté à la figu- re 4. 



   Dans cet exemple, au bord arrière du couvercle sont prévues une ou plusieurs ouvertures 22 et à la face interne 23 du fond 1 une ou plu- sieurs chevilles 24, exactement comme à la paroi 3 sont disposées une ou plusieurs chevilles 25; lors du mouvement du couvercle 14 dans la direction de la flèche 26 les chevilles 24 entrent dans les ouvertures 22 et cela de la même manière que les chevilles 25 disposées au voisinage du bord arrière supérieure de la paroi postérieure 3 entrent dans les ouvertures 22 quand on applique le couvercle dans la position montée du récipient sur les bourre- lets de bord des parties 2, 3, 4. En fermant davantage le couvercle les faces latérales du couvercle 14 s'appliquent sur les faces latérales du fond 1. 



  Les attaches 19 s'accrochent alors dans le ou les crochets ou analogues 27 de façon que le récipient replié soit fortement fermé par rotation de la par- tie de serrure 18 autour de son axe 21. En passant en 18 une goupille, un fil plombé ou analogue on empêche la rotation en arrière de la partie de serrure   18.   



   Le récipient représenté à la figure 7 se compose comme le ré- cipient d'après les figures 1 à 6 d'un fond 1, de la paroi antérieure 2, de la paroi postérieure 3 et des parois latérales repliées ici sur le fond 1. 



  Le couvercle 14 est dans ce cas relié à la paroi postérieure 3 par une dou- ble charnière. Environ au milieu de la paroi postérieure est reliée à celle- ci une articulation 29 qui est reliée avec l'articulation 30 par une tôle 31. 



  L'articulation 30 est par exemple attachée à la face latérale interne 32 du couvercle 14. Dans cet exemple et dans les exemples suivants les moyens de liaison entre le couvercle, les parois antérieure et postérieure et le fond ne sont pas représentés. 



   Au lieu d'une double charnière avec deux articulations on peut aussi prévoir trois articulations entre le couvercle 14 et la paroi posté- rieure, une articulation.33 est placée comme l'articulation 29 au dehors sur la paroi postérieure 3, une articulation 34 au couvercle tandis qu'une arti- culation 35 relie par les moyens de liaison tels que tiges, tôles ou analo- gues 36, 37 reliées aux articulations 33 et 34. 



   Si on rabat le couvercle du récipient monté sur les bords su- périeurs des parois latérales, l'articulation 35 se place dans le voisinage 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du bord 38 de la paroi postérieure 3 tandis que dans la position repliée elle se place sur la ligne reliant l'articulation 33 à   l'articulation'34.'   Si les moyens de liaison   36,37   sont composés de tiges il est recommandé de réunir par une tige de liaison les points d'articulation 35 de chaque paire de tiges. Une tige de liaison ou analogue entre les deux articulations 35 n'est pas nécessaire si on réalise les parties 36, 37 de chaque côté ou une ou plusieurs larges bandes à charnières placées côte à côte qui sont   rou-   lées au point d'articulation 35. 



   On peut prévoir aussi sur les parties latérales 7 de la paroi postérieure 3 au voisinage du bord supérieur de la paroi postérieure 3 dès boutons à tête ronde, qui sont fixés par exemple par rivets 41 au moyen de la tôle 40 aux deux faces latérales 7 de la paroi postérieure 3. Le couver- cle 14 est bombé en 42, d'où il résulte une coulisse dans laquelle les bou- tons 3 peuvent glisser. Ici aussi le couvercle est relié aux parois antérieu- re et postérieure et au fond par des crochets, des saillies, des serrures ou analogues. On peut prévoir les guides ou coulisses dans le couvercle, dans lesquels glissent des parties de la paroi postérieure, non pas' comme montré aux figures 9 et 10 aux faces latérales du couvercle, mais les pla- cer dans le voisinage immédiat de la face du couvercle.

   Dans ce cas les parties prenant dans les coulisses ne sont pas montées raides sur la paroi postérieure mais basculantes. Le couvercle 14 reçoit sur chacune de'ses deux faces latérales un bossage 43 en forme d'une moulure demi-ronde et est pour- vu sur chacun d'une baguette   44,   les deux formant la coulisse. Autour de l'axe 45 de l'arrondi 38 de la paroi postérieure 3 sont montées pour pouvoir basculer d'une façon convenable aux deux coins de la paroi postérieure 3 des pièces coulissantes 46 ou analogues qui portent par exemple deux galets 47 pour réduire le frottement dans les coulisses;par la disposition de deux galets on évite en outre un coincement du couvercle dans les mouvements de ce dernier.

   Les pièces de glissement peuvent tourner dans le sens de la flè- che 48 autour de l'axe 45 quand on fait tourner le couvercle autour de l'axe 45 et qu'on le déplace par rapport aux pièces de glissement 46. 



   Il est recommandé de fabriquer les récipients en métal léger bien qu'on puisse les réaliser aussi en tout autre matière appropriée comme par exemple acier, bois ou bois et métal; on doit réaliser en métal au moins les coins et les bords des différentes pièces du récipient. 



   Des caractéristiques d'un exemple de réalisation peuvent être combinées avec des caractéristiques d'un autre exemple de réalisation. 



   REVENDICATIONS. 



   1 - Récipient de transport repliable dont les différentes par- ties comme le fond, les parois latérales et le couvercle sont reliées entre elles et repliables de manière que les faces extérieures du fond et du cou- vercle restent toujours au dehors caractérisé en ce que les parties raides en soi du récipient et deux des parties du récipient., comme le couvercle et la paroi postérieure ainsi que la paroi postérieure et le fond sont réunies de façon qu'une des parties dans son déplacement par rapport à l'autre par- tie puisse effectuer un mouvement combiné de basculement et de coulissement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  FOLDABLE TRANSPORT CONTAINER.



   The object of the invention relates to a container which can be folded, carried, lifted and transported, the elements of which, such as the bottom, the side walls and the cover, are joined together so as to be able to be folded up and in such a way that the outer faces of the bottom and the cover always remain on the outside.



   We started with a collapsible transport container whose anterior and posterior walls were each made of two parts. Each of these walls consisted of two parts joined together by an articulation and which could be folded up so that in the folded position the two parts of each wall were on top of each other. Such a transport container has the drawback that in large dimensions it is not sufficiently rigid.



   To remedy this drawback, in accordance with the invention, it is proposed to produce in a rigid manner per se all the parts of the container such as bottom, side walls and cover, and also the anterior and posterior walls and to join together two of the parts of the container, such as the lid and the rear wall or the rear wall and the bottom in such a way that one of the parts relative to the other part can move in a combined rocking and sliding movement. If the cover and the rear wall are mounted so that they can tilt and slide over each other the rear edge of the cover, in the mounted position, is essentially on the upper edge of the rear wall and in the posi- tion folded over the lower edge of the bottom.

   If the rear wall and the bottom are moved against each other in accordance with the invention, the lower edge of the rear wall in the mounted position of the container is substantially at the rear edge of the bottom and in the position folded at the front edge of the bottom.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Examples of implementation based on these bases are described below.



   If in what follows one speaks for example of 'cover and rear wall or rear wall and bottom, these are two parts which tilt and slide against each other. It is the same for other parts which, in the assembled position, are perpendicular to each other.
For example, it is possible to connect the cover and the rear wall by a double hinge, for example, formed of two levers articulated on the lateral faces of the rear wall and on the lateral faces of the cover. The articulation to the cover or to the rear wall is located, corresponding to the length of the two levers, away from the rear edge of the cover and from the upper edge of the rear wall. The two levers can be brought together in such a way that they move together.



   This can be achieved for example by a bar, a rod or the like whose ends are connected to the two levers, by welding for example. it is more suitable to form the levers and the connecting piece by a round rod, the ends of which are bent at 90 °. The folded ends are for example flattened and connected by articulation to the rear wall of the receptacle, preferably to the lateral faces of the latter by pins, spikes or the like, while the central part will be joined to the cover by for example by collars in order to be able to turn in relation to the cover.

   These articulation positions on the cover are at a certain distance and parallel to the rear edge of the cover while the articulation positions of the ends of the round rod are arranged at a certain distance from the upper edge of the rear wall. It is recommended to provide instead of where the round rod is mounted on the cover a half-round molding, for example by stamping, into which the round rod penetrates approximately halfway.



   Instead of the two levers, one or more hinges can also be provided between the cover and the rear wall. The articulation of this or these hinges pivots for example approximately in the middle of the external face of the rear wall while the other articulation is disposed approximately at the rear edge of the cover; it is convenient to arrange this articulation internally to the side face of the cover at the rear edge of the cover so that the cover with its side faces can retain the side walls of the container in the mounted state and the corresponding side faces of the parts background in the folded state.



   Another possibility lies in bringing together the parts of the container which tilt and slide against each other by three articulations. One of the articulations is for example on the external face of a part, for example the rear wall, the second articulation for example on the internal lateral face of the cover at a certain distance from the rear edge of the latter, while the third joint connects the joint parts of the two joints and is located near the upper edge of the rear wall in the assembled or folded state of the container.



   If you do not want to provide a hinge pin joint, it is recommended to have one of the parts on the two side faces, for example the side wall, a pin, a button with round head or the like and to provide the other part, for example the cover, to both walls. corresponding sides, a guide, such as a slide or the like, in which the pin or button slides.



   It is also possible to articulate, in order to be able to switch on one of the parts, two parts on which sliding elements are mounted such as sliding parts, rollers, balls or the like, which move in corresponding guides of the cover when the latter is moving. moves. The sliding parts themselves can be provided with means for reducing friction such as rollers, balls or the like. To avoid damaging the

 <Desc / Clms Page number 3>

 edges of the cover in its movements, two rollers or the like can be placed at each sliding part at a certain distance from one another.



   At the cover, the front and rear walls and at the bottom are provided means which allow a solid connection of the cover both with the upper edge of the front and rear walls and with the bottom.



   Other features emerge from the description.



   Examples of embodiment of the invention are shown schematically in the drawings.



   Figure 1 is a side view of a container, the cover of which is connected by two levers to the mounted container.



   Figure 2 is a side view corresponding to Figure 1 with the rear part of the cover while the cover is being raised.



   Figure 3 is a side view from Figures 1 and 2 with the cover fully raised.



   Figure 4 is a side view of a container shown in Figures 1 to 3 with the side and front walls folded up while the rear wall and its cover are still standing.



   Figure 5 shows the container as shown in Figures 1 to 4 during folding.



   Figure 6 shows the container as shown in Figures 1 to 5 in the folded position, immediately before closing the lock,
FIG. 7 is a section through the container, the cover of which is connected to the rear wall by a double hinge.



   Figure 8 is a side view of a container immediately before its folding, similar to Figure 7, and the cover of which is connected to the rear wall by three joints.



   FIG. 9 is a sectional view of a container folded up perpendicular to the axes of rotation of the joints which hold the anterior and posterior walls to the bottom, and in which are arranged at the two lateral facades of the posterior wall buttons with round heads and to the two lateral faces of the slide cover in which the buttons slide.



   Figure 10 is a partial side view of a container from Figure 9, the right side wall of which is folded over the bottom and the cover is cut off.



   Figure 11 is a sectional view of a container perpendicular to the axes of rotation of the articulations holding the anterior and posterior walls to the bottom and to the posterior wall of which are articulated parts which carry sliding elements.



   Figure 12 is a partial side view of a container similar to Figure 11, the right side wall of which is folded over the bottom and the cover of which is cut off.



   The container consists of a bottom 1, the front wall 2, the rear wall 3 and two side walls 4. The parts 2, 3, 4 are joined to the part 1 in a known manner by articulations in piano hinge. The side faces 6 of the anterior wall 2 and 7 of the posterior wall 3 support the side walls 4. To prevent the parts 2, 3, 4 from collapsing, the parts 2, 3, 4 are hinged in a suitable way on each side wall to the sides. places 9 two flaps 8 which maintain the corners of the anterior and posterior walls. On each of the two lateral faces 7 of the rear wall is articulated at 10 a lever 11. The other ends of the lever 11 are articulated at 12 and preferably on the internal lateral face.

 <Desc / Clms Page number 4>

 cover 14.

   The distance of the internal side faces of the cover is such that the cover can be placed above the beads bordering the anterior, posterior and side walls. @
In the example of FIG. 2, the levers 11 are joined together. A round rod was flattened at both ends and bent 90 degrees. The middle part of the round rod is fixed to the cover 14 by clamps. 15. The cover is in this place convex in the shape of a half-round as shown by the molding 16 so that the round rod is inserted about the half in this molding. The other parts correspond to the parts of figure 1. If the cover is left in the position shown in figure 2, it moves to the position shown in figure 3.

   If it is desired to close the cover, the front side 17 of the cover or the lock part 18 is pulled out and the cover performs a combined tilting and sliding movement. When the cover 14 is applied to the walls 2, 3, 4 the clips 19 hook into the hooks 20 when the lock part 18 is substantially vertical. By rotation of the part 18 around the axis 21, the fastener 19 is stretched and the cover hooked to the container. The lock part 18 can then be secured on the cover in a known manner by pins, lead wires or the like.



   If the container has to be folded up, all the flaps 8 are rotated around the points of rotation 9, by 90 for example from the position shown in Figures 1 to 3, first lowering inwards, therefore on the bottom. 1, the side walls 4 which are connected to the bottom by the joints 5 and then the front wall 2 is folded around the corresponding joint 5 on the side walls 4. This is shown in figure 4.



   In this example, at the rear edge of the cover are provided one or more openings 22 and at the internal face 23 of the bottom 1 one or more pegs 24, exactly as at the wall 3 are arranged one or more pegs 25; during movement of the cover 14 in the direction of the arrow 26 the pins 24 enter the openings 22 and this in the same way as the pins 25 arranged in the vicinity of the upper rear edge of the rear wall 3 enter the openings 22 when one applies the cover in the mounted position of the container to the edge bulges of parts 2, 3, 4. By further closing the cover, the side faces of the cover 14 are applied to the side faces of the base 1.



  The fasteners 19 then hook into the hook or hooks or the like 27 so that the folded container is strongly closed by rotation of the lock part 18 about its axis 21. Passing through 18 a pin, a lead wire or the like, the backward rotation of the lock part 18 is prevented.



   The container shown in Figure 7 is composed like the container according to Figures 1 to 6 of a bottom 1, the front wall 2, the rear wall 3 and the side walls folded here on the bottom 1.



  The cover 14 is in this case connected to the rear wall 3 by a double hinge. Approximately in the middle of the rear wall is connected thereto an articulation 29 which is connected with the articulation 30 by a plate 31.



  The articulation 30 is for example attached to the internal lateral face 32 of the cover 14. In this example and in the following examples, the connection means between the cover, the anterior and posterior walls and the bottom are not shown.



   Instead of a double hinge with two joints, it is also possible to provide three joints between the cover 14 and the posterior wall, a joint 33 is placed like the joint 29 on the outside on the rear wall 3, a joint 34 on the outside. cover while an articulation 35 connects by the connecting means such as rods, plates or the like 36, 37 connected to the articulations 33 and 34.



   If the lid of the container mounted on the upper edges of the side walls is folded down, the hinge 35 is placed in the vicinity.

 <Desc / Clms Page number 5>

 from the edge 38 of the rear wall 3 while in the folded position it is placed on the line connecting the joint 33 to the joint '34.' If the connecting means 36, 37 are composed of rods, it is recommended to join together by a connecting rod the articulation points 35 of each pair of rods. A connecting rod or the like between the two hinges 35 is not necessary if the parts 36, 37 are made on each side or one or more wide hinged strips placed side by side which are rolled at the hinge point 35 .



   It is also possible to provide on the side parts 7 of the rear wall 3 in the vicinity of the upper edge of the rear wall 3 round-headed buttons, which are fixed for example by rivets 41 by means of the sheet 40 to the two side faces 7 of the rear wall 3. The cover 14 is curved at 42, from which a slide results in which the buttons 3 can slide. Here also the cover is connected to the front and rear walls and to the bottom by hooks, projections, locks or the like. Guides or slides can be provided in the cover, in which parts of the rear wall slide, not as shown in Figures 9 and 10 on the side faces of the cover, but place them in the immediate vicinity of the face of the cover. lid.

   In this case the parts taking in the wings are not mounted stiff on the rear wall but tilting. The cover 14 receives on each of its two lateral faces a boss 43 in the form of a half-round molding and is provided on each with a rod 44, the two forming the slide. Around the axis 45 of the rounding 38 of the rear wall 3 are mounted to be able to tilt in a suitable manner at the two corners of the rear wall 3 sliding parts 46 or the like which carry for example two rollers 47 to reduce the friction in the slides; by the arrangement of two rollers, further jamming of the cover in the movements of the latter is avoided.

   The sliding pieces can rotate in the direction of the arrow 48 about the axis 45 when the cover is rotated about the axis 45 and moved relative to the sliding pieces 46.



   It is recommended to manufacture the containers in light metal although they can also be made in any other suitable material such as for example steel, wood or wood and metal; at least the corners and edges of the various parts of the container must be made of metal.



   Features of an exemplary embodiment can be combined with features of another exemplary embodiment.



   CLAIMS.



   1 - Collapsible transport container of which the various parts such as the bottom, the side walls and the cover are interconnected and foldable so that the outer faces of the bottom and the cover always remain on the outside, characterized in that the stiff parts per se of the container and two of the parts of the container, such as the cover and the rear wall as well as the rear wall and the bottom are joined so that one of the parts in its displacement relative to the other part can perform a combined tilting and sliding movement.


    

Claims (1)

2 - Récipient de transport d'après revendication 1 caractéri- sé en ce que le couvercle du récipient est mobile par rapport à la paroi postérieure de manière que le bord arrière du couvercle se trouve dans la position montée en substance au bord supérieur de la paroi postérieure 3 et dans la position repliée en substance au bord inférieur du fond. 2 - Transport container according to claim 1 charac- terized in that the container cover is movable relative to the rear wall so that the rear edge of the cover is in the position substantially mounted on the upper edge of the wall posterior 3 and in the folded position substantially at the lower edge of the bottom. 3 - Récipient de transport d'après revendication 1 caractéri- sé en ce que la paroi postérieure est mobile par rapport au fond de manière que le bord inférieur de la paroi postérieure se trouve dans la position montée du récipient en substance au bord arrière du fond et dans la posi- tion repliée en substance au bord avant du fond. 3 - Transport container according to claim 1 charac- terized in that the rear wall is movable relative to the bottom so that the lower edge of the rear wall is in the mounted position of the container substantially at the rear edge of the bottom and in the folded position substantially at the leading edge of the bottom. 4 - Récipient de transport d'après les revendications 1 et 2 ou 1 et 3 caractérisé en ce que les deux parties qui basculent et coulissent <Desc/Clms Page number 6> l'une contre l'autre sont reliées par deux leviers articulés sur,les faces latérales des parties. - . ; - 5 - Récipient de transport d'après les revendications' 1, 2 et 4 ou 1, 3 et 4 caractérisé en ce que les deux leviers sont reliés de telle fagon qu'ils se déplacent tous deux ensemble. 4 - Transport container according to claims 1 and 2 or 1 and 3 characterized in that the two parts which tilt and slide <Desc / Clms Page number 6> one against the other are connected by two levers articulated on the side faces of the parts. -. ; - 5 - Transport container according to claims' 1, 2 and 4 or 1, 3 and 4 characterized in that the two levers are connected in such a way that they both move together. 6 - Récipient de transport d'après revendication 5 caractérisé en ce que les deux leviers sont reliés ensemble par soudure sur une tige ou barre ou analogue. 6 - Transport container according to claim 5 characterized in that the two levers are connected together by welding on a rod or bar or the like. 7 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 5 ca- ractérisé en ce que les leviers et leur pièce de liaison sont constitués par une tige ronde qui est coudée à ses extrémités. 7 - Transport container according to claims 1 to 5 charac- terized in that the levers and their connecting piece are constituted by a round rod which is bent at its ends. 8 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 5 carac- térisé en ce que les extrémités coudées sont aplaties et sont reliées au récipient de préférence aux faces latérales de la paroi postérieure d'une façon articulée par des boulons, des goupilles ou analogues. 8 - Transport container according to claims 1 to 5 charac- terized in that the bent ends are flattened and are connected to the container preferably to the side faces of the rear wall in a hinged manner by bolts, pins or the like . 9 - Récipient de transport d'après les revendications 1 à 5, 7 et 8 caractérisé en ce que la tige ronde est articulée par exemple par colliers sur une des parties, par exemple le couvercle. 9 - Transport container according to claims 1 to 5, 7 and 8 characterized in that the round rod is articulated for example by collars on one of the parts, for example the cover. 10 - Récipient de transport d'après revendication 9 caracté- risé en ce que les articulations de la tige ronde sont placées sur une par- tie à une certaine distance du bord arrière de cette partie et parallèlement à son bord et que les bouts de la tige ronde sont articulés sur les faces latérales de l'autre partie à une certaine distance d'un bord de cette par- tie. 10 - Transport container according to claim 9, characterized in that the joints of the round rod are placed over a part at a certain distance from the rear edge of this part and parallel to its edge and that the ends of the round rod are articulated on the side faces of the other part at a certain distance from an edge of this part. 11 - Récipient de transport diaprés revendications 1 à 10 ca- ractérisé en ce qu'à l'endroit où la tige est articulée sur une des parties est emboutie dans cette partie une moulure demi-ronde. 11 - Transport container according to claims 1 to 10 charac- terized in that at the place where the rod is articulated on one of the parts is stamped in this part a half-round molding. 12 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 3 ca- ractérisé en ce qu'une des parties est reliée à une autre partie, par exem- ple le couvercle avec une des parois latérales; de préférence la paroi pos- térieure par des charnières reliées ensemble disposées sur la face externe de la paroi postérieure et au bord arrière du couvercle. 12 - Transport container according to claims 1 to 3, charac- terized in that one of the parts is connected to another part, for example the cover with one of the side walls; preferably the rear wall by hinges connected together disposed on the external face of the rear wall and at the rear edge of the cover. 13 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 3 ca- ractérisé en ce que les parties qui basculent et glissent l'une contre l'au- tre sont réunies par trois articulations desquelles l'une est attachée à la face extérieure d'une des deux parties, la seconde à l'autre partie et la troisième réunit les parties d'articulation des deux articulations et se trouve de préférence dans les positions montée et repliée du récipient à peu près au bord postérieur du couvercle, dans la position repliée du récipient - vu en coupe perpendiculaire aux axes d'articulation - à peu près dans l'a- lignement des axes des deux autres articulations. 13 - Transport container according to claims 1 to 3 charac- terized in that the parts which tilt and slide against one another are joined by three joints, one of which is attached to the outer face of the container. one of the two parts, the second to the other part and the third joins the articulation parts of the two articulations and is preferably in the assembled and folded positions of the container approximately at the rear edge of the lid, in the folded position of the container - seen in section perpendicular to the articulation axes - approximately in line with the axes of the other two articulations. 14 - Récipient de transport d'après revendications 1 et 3, 12 et 13, caractérisé en ce que sont prévues une ou plusieurs charnières dispo- sées côte à côte avec des articulations correspondantes. 14 - Transport container according to claims 1 and 3, 12 and 13, characterized in that one or more hinges arranged side by side with corresponding articulations are provided. 15 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 3 carac- térisé en ce qu'aux deux faces latérales d'une des parties, par exemple la paroi postérieure, est disposé ferme sur chacune une goupille, un bouton à tête ronde ou analogue et que l'autre partie, de préférence le couvercle, est pourvue à chacun des deux côtés d'une coulisse dans laquelle glisse la gou- pille, le bouton ou analogue. 15 - Transport container according to claims 1 to 3 charac- terized in that at the two side faces of one of the parts, for example the rear wall, is firmly arranged on each a pin, a button with round head or the like. and that the other part, preferably the cover, is provided at each of the two sides with a slide in which slides the pin, the button or the like. 16 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 3 carac- térisé en ce qu'à l'une des parties, par exemple la paroi postérieure, sont articulées deux pièces sur lesquelles sont montés des éléments coulissants tels que galets ou autres qui peuvent se déplacer dans des guides. de l'autre pièce. <Desc/Clms Page number 7> 16 - Transport container according to claims 1 to 3 charac- terized in that one of the parts, for example the rear wall, are articulated two parts on which are mounted sliding elements such as rollers or others which can move around in guides. from the other room. <Desc / Clms Page number 7> 17 - Récipient de transport d'après revendication 16 carac- térisé en ce que chaque pièce coulissante porte un ou plusieurs galets. 17 - Transport container according to claim 16 charac- terized in that each sliding part carries one or more rollers. 18 - Récipient de transport diaprés revendications 1 à 17 caractérisé en ce que sont prévus des moyens qui permettent une liaison solide du couvercle aussi bien avec le bord supérieur, des parois anté- rieure et postérieure qu'avec le fond du récipient. 18 - Transport container according to claims 1 to 17 characterized in that means are provided which allow a solid connection of the cover both with the upper edge, the front and rear walls and with the bottom of the container. 19 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 18 ca- ractérisé en ce qu'au bord arrière du couvercle sont disposés un ou plusieurs nez, crochets, chevilles, ouvertures, creux ou analogues dans lesquels peu- vent s'accrocher des nez, creux, bossages, crochets disposés au côté supé- rieur de la paroi arrière du fond. 19 - Transport container according to claims 1 to 18 charac- terized in that at the rear edge of the cover are arranged one or more noses, hooks, pegs, openings, hollows or the like in which the noses can hang. , recesses, bosses, hooks arranged on the upper side of the rear wall of the bottom. 20 - Récipient de transport d'après revendications 1 à 18 caractérisé en ce que sont articulées, de préférence dans le couvercle, des serrures et qu'aussi bien au bord supérieur de la paroi antérieure qu'au bord antérieur du fond sont placés des crochets, des creux, des bossages ou analogues dans lesquels peuvent s'accrocher des attaches de préférence en acier à ressort ou analogue reliés à la ou aux serrures. 20 - Transport container according to claims 1 to 18 characterized in that are articulated, preferably in the cover, locks and that both at the upper edge of the front wall and at the front edge of the bottom are placed hooks , recesses, bosses or the like in which can be hooked fasteners preferably of spring steel or the like connected to the lock (s). 21 - Récipient de transport repliable comme décrit et repré- senté aux dessins. en annexe 3 dessins. 21 - Collapsible transport container as described and shown in the drawings. in appendix 3 drawings.
BE514105D BE514105A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE514105A true BE514105A (en)

Family

ID=152018

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE514105D BE514105A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE514105A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3746437A (en) * 1970-01-14 1973-07-17 Vockenhuber Karl Arrangement for use in projection
US4515425A (en) * 1983-02-28 1985-05-07 Yamaichi Electric Mfg. Co., Ltd. IC socket with IC package pressing means

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3746437A (en) * 1970-01-14 1973-07-17 Vockenhuber Karl Arrangement for use in projection
US4515425A (en) * 1983-02-28 1985-05-07 Yamaichi Electric Mfg. Co., Ltd. IC socket with IC package pressing means

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2035288B1 (en) Plastic bag with gussets for food products and its method of manufacture
FR2699134A1 (en) Folding child seat in a cart.
BE834578A (en) CONSTRUCTION OF PERFECTED SEAT AND PROCESS FOR ITS ASSEMBLY
FR2669862A1 (en) RETRACTABLE ROOF FOR MOTOR VEHICLES.
FR2618390A1 (en) FOLDING CAP FOR VEHICLE
BE514105A (en)
WO2004091953A2 (en) Retractable parcel shelf system for a convertible vehicle with a folding roof
EP1197385B1 (en) Tipping bucket for use in public works
EP0514439B1 (en) Collapsible accommodation structure
EP1625972B1 (en) Rear parcel shelf with roller blind for vehicles
EP0033464A1 (en) Disposable umbrella
FR2872751A1 (en) Storage device e.g. glove compartment, for motor vehicle of reduced dimension, has base wall forming rigid support plate and defining reduced storage volume when in deployed and folded positions, respectively
FR2837806A1 (en) Folding roof for e.g. trailer comprises hinged panels with rollers on their edges which move on rails mounted inside frame on rim of trailer, locking system allowing panels to be opened in either direction
EP0711713B1 (en) Thermoformed plastic package
FR2894512A1 (en) Producing flexible walled bags, with flexible strips around opening allowing bag to be held wide open, by fixing strips near edge of sheet, guiding strips together while closing bag and connecting strips via ends
EP0624503B1 (en) Flap for closing an opening in the lower part of a vehicle body
EP1690715A1 (en) Convertible vehicle capable of being configured as a pick-up
FR2891753A3 (en) Container for use in a batch centrifuge handling flexible blood bags has a lid for gripping and holding bags in an un-creased, upright position, with protection of the outlet connection tube
FR2625165A1 (en) DEVICE FOR STORING A EMERGENCY WHEEL OF A MOTOR VEHICLE
FR2793207A1 (en) Metal support for vehicle air bag is fixed to vehicle frame reinforcing structural part together with reinforcing corner iron for instrument panel
BE1009972A3 (en) Suitcase.
EP2481639B1 (en) Lining for rear-unloading dump truck body, equipped with such a lining and loading/unloading method therefore
FR2921870A1 (en) Convertible roof for car, has receiving piece receiving flexible cover element and positioned in front of back window, where piece is pivotingly mounted on body shell of vehicle to pivot piece towards back
EP0741052A1 (en) Cover structure for utility vehicle with a movable stanchion
FR3106085A1 (en) Vehicle door with simplified and rigid structure